انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
موبایل
  
صفحه  صفحه 18 از 18:  « پیشین  1  2  3  ...  16  17  18

جدیدترین مدلهای معرفی شده موبایل های هوشمند و تبلت


مرد

 
پی اسمارت ۲۰۱۹ . میان رده جدید شرکت هواوی

شرکت هواوی پس از گمانه‌زنی‌های مختلف و افشای بخش بزرگی از مشخصات گوشی میانه‌رده جدید این شرکت بالاخره در روز جمعه 28 دسامبر 2018 (7 دی 1397) از P Smart 2019 به صورت رسمی رونمائی کرد. مطابق نام‌گذاری این مدل باید آن را باید ادامه‌ای بر P Smart نسل اول دانست که سال گذشته درست در چنین روزهائی با صفحه‌نمایش 5.65 اینچی 18:9 و پروسسور 16 نانومتری Kirin 659 معرفی شده بود. P Smart 2019 اما علاوه بر تغییر در ابعاد و شکل ظاهری صفحه‌نمایش، در بخش پردازشی نیز با پیشرفت مهمی روبرو شده و با استفاده از پروسسور Kirin 710، جایگاه بهتری را در بین سایر گوشی‌های رده میانی به خود اختصاص می‌دهد.

شرکت هواوی در بین دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند برنامه کاملا متراکمی را در روزهای شلوغ آخر سال میلادی در نظر گرفته و در نزدیک به دو هفته گذشته از سه گوشی جدید در کلاس‌های مختلف رونمائی کرده است که شامل محصول میان‌رده بالا‌نشین هواوی Nova 4، بالارده جذاب آنر V20 و بالاخره گوشی رده میانی رو به پائین P Smart 2019 می‌شود.

اولین نکته جدید در رابطه با P Smart 2019 که آن را از همتای سال گذشته آن کاملا متمایز می‌کند به طراحی دستگاه تعلق دارد جائی‌که تقریبا همه چیز متحول شده و نه‌تنها از ساختار فلزی یک‌دست و حاشیه‌های ضخیم بالا و پائین صفحه‌نمایش خبری نیست بلکه محل دوربین اصلی بخش پشتی، نوع رنگ‌آمیزی دستگاه و حتی محل لوگوی هواوی نیز متفاوت از چیزی‌ست که از سال گذشته به خاطر می‌آوریم. طراحی این مدل را در بسیاری از موارد باید مشابه Honor 10 Lite قلمداد کرد که ماه گذشته در چین رونمائی شد و این شباهت علاوه بر موارد ظاهری، در گزینه‌های متعدد دیگری از جمله ابعاد و وضوح صفحه‌نمایش، وضوح دوربین اصلی، پردازنده و ظرفیت باتری نیز ادامه پیدا می‌کند.
صفحه‌نمایش دستگاه از یک نمونه 5.65 اینچی فول اچ‌دی پلاس با نسبت 18:9 در سال قبل، حالا به 6.21 اینچ با نسبت 19.5:9 ارتقاء یافته و حاشیه‌های ضخیم بالا و پائین پنل، جای خود را به یک حاشیه باریک در پائین و لبه‌ای ناچیز در بالا داده‌اند که این روزها در اغلب گوشی‌های این رده نیز دیده می‌شود. استفاده از یک ناچ دایره‌ای کوچک در این بخش با اینکه نسبت به ناچ‌های بزرگ مستطیلی یک مزیت به حساب می‌آید اما همچنان نمی‌توان از آن به عنوان نکته مثبت بزرگی یاد کرد. وضوح این پنل 1080×2340 پیکسل است و فناوری ساخت IPS LCD آن نیز تغییری را نشان نمی‌دهد.

در بخش پشتی در نسخه Sapphire Blue از طراحی متفاوتی با رنگ‌آمیزی تدریچ از پائین به بالا استفاده شده که جلوه زیبائی را به این مدل بخشده است. دو رنگ دیگر شامل آبی و مشکی البته فاقد این طراحی هستند و رنگ ثابتی را در این قسمت ارائه می‌کنند. دوربین‌های دوگانه دستگاه به جای دو لنز تکی افقی، حالا به صورت عمودی در یک بخش بیضی‌شکل در کناره سمت چپ قرار دارند و فلش LED، توضیحات دوربین و نشان هواوی نیز در همین راستا از بالا به پائین قرار گرفته‌اند. سنسور اثر انگشت نیز در همین بخش قرار دارد.

هواوی سال گذشته از دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی در بخش پشتی P Smart استفاده کرده بود که حداکثر گشودگی دیافراگم دوربین اصلیِ 13 مگاپیکسلی، f/2.2 بوده و دوربین دوم نیز طبیعتا تنها برای ارتقاء کیفیت دوربین اصلی و به ویژه افکت عمق میدان مورد استفاده قرار می‌گرفت. این رویه ظاهرا بدون هیچ تغییری در P Smart 2019 نیز تکرار شده و با وجود آنکه شکل ظاهری و جایگاه دوربین‌ها جابجا شده‌اند اما همچنان از همان واحد 13 مگاپیکسلی f/2.2 برای برداشت تصویر و یک دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر برای محو کردن پس‌زمینه استفاده شده است. شباهت‌های دو گوشی در رابطه با دوربین سلفی نیز ادامه پیدا کرده و در ناچ دایره‌ای بالای صفحه‌نمایش P Smart 2019 نیز مثل سلف سال گذشته آن از یک دوربین 8 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار استفاده شده است. البته این تمامی ماجرا نیست و نسخه ویژه‌ای از این گوشی که احتمالا در مناطق جغرافیائی خاصی توزیع خواهد شد دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی‌ست. P Smart فارغ از وضوح دوربین سلفی، امکان بازگشائی قفل با تشخیص چهره را نیز ارائه می‌دهد که نگفته پیداست که در آن خبری از تجهیزات پیشرفته تشحیص چهره نبوده و این کار به سادگی و تنها توسط تصویر گرفته شده با دوربین سلفی انجام می‌پذیرد که احتمال خطا نیز در آن وجود دارد.

پردازش در P Smart 2019 همانطور که اشاره شد با پروسسور نسبتا جدید Kirin 710 این شرکت با لیتوگرافی 12 نانومتری انجام می‌شود که در مقایسه با Kirin 659 با لیتوگرافی 16 نانومتری با تغییرات بزرگی روبرو شده است. هسته‌های پردازشی این پروسسور در دو دسته شامل 4 هسته ARM A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته ARM A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی مرتب شده‌اند که به‌ترتیب در زمان انجام کارهای سنگین و سبک به کار گرفته می‌شوند. به گفته هواوی، عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Kirin 710 نسبت به Kirin 659 به ترتیب 75 و 68 درصد بهبود یافته است. پردازش گرافیکی این مجموعه نیز بر عهده گرافیک Mali-G51 است و به احتمال قریب به یقین، در اینجا نیز از قابلیت نرم‌افزاری GPU Tirbo برای ارتقاء عملکرد گرافیک در حین انجام برخی بازی‌های محبوب، پشتیبانی می‌شود.

حافظه رم گوشی 3 گیگابایت بوده و حافظه داخلی قابل ارتقاء آن نیز 64 گیگابایت در نظر گرفته شده است نکته قابل توجه در این میان به حافظه رم دستگاه تعلق دارد که در مدل سال گذشته، همراه با حافظه 64 گیگابایتی، 4 گیگابایت در نظر گرفته شده بود اما امسال این حافظه ظاهرا به 3 گیگابایت تقلیل پیدا کرده است.

ظرفیت باتری P Smart 2019 با ارتقاء 13 درصدی نسبت به سال قبل، به 3,400mAh رسیده است که از طریق پورت microUSB شارژ می‌شود در رابطه با شارژ سریع این باتری صحبتی به میان نیامده است اما در نظر نگرفتن پورت USB-C مثل P Smart سال قبل و البته Honor 10 Lite نکته چندان جالبی به حساب نمی‌آید.

هواوی پی اسمارت ۲۰۱۹با سیستم‌عامل اندروید 9 و پوسته EMUI 9.0 در دو رنگ مشکی و آبی و رنگ ترتیب سبز/آبی (Sapphire blue) ارائه خواهد شد و حضور آن در بازار نیز به نیمه اول ژانویه 2019 با قیمت 249 یورو موکول شده است.
ﺟﻮﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﺑﻪ ﻣﺎ ﯾﮏ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﻣﯿﻮﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺍﻟﻔﺘﯽ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻮﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬشت
     
  
مرد

 
آنر وی ۲۰ ، نخستین پرچمدار سال ۲۰۱۹ با دوربین سلفی درون صفحه نمایش

در طول چند هفته گذشته و پس از رونمایی گلکسی A8s، خبرهای زیادی درباره آنر V20 شنیده‌ می‌شد. بر اساس اخبار و شایعات، هواوی قصد داشت در رقابت با سامسونگ، معرفی نخستین اسمارت‌فون جهان با دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش را به نام خود ثبت کند. به همین سبب، همزمان با این کمپانی کره‌ای، گوشی کامل‌نشده‌ای را با نام آنر View 20 در معرض دید فعالان بازار قرار داد. هواوی حدود یک هفته پس از این رویداد، به طور رسمی از Nova 4، به عنوان اولین اسمارت‌فون خود با حفره‌ای برای دوربین سلفی و دومین گوشی جهان با این طراحی رونمایی کرد. حال این شرکت چینی، پس از فراز و فرود بسیار، بالاخره به طور رسمی اسمارت‌فون آنر V20 را معرفی کرده است.

پس از عرضه آیفون X، در طراحی اکثر گوشی‌های اندرویدی، بریدگی بالای صفحه‌نمایش دیده می‌شد که یکی از کاربردهای آن، افزایش نسبت صفحه به نمایشگر بود؛ طرحی که البته شرکت‌های Essential و شارپ پیشگامان آن بودند. این روند آنچنان فراگیر و محبوب شد که حتی گوگل نیز برای توسعه‌دهندگان اندروید 9 امکان پشتیبانی از نمایشگرهای تمام‌صفحه با بریدگی بالای صفحه‌نمایش را در نظر گرفت.

اگر چه این روند مورد پسند همه کاربران نبوده است، اما بسیاری از سازندگان اسمارت‌فون در سال جاری میلادی اقدام به استفاده از این سبک طراحی کرده‌اند و به خاطر notch مشابه در محصولات خود، به سختی از یکدیگر تشخیص داده می‌شوند. اینک در آخرین روزهای سال 2018، به نظر می‌‌رسد بناست روند جدیدی جایگزین notch بالای نمایشگر شود و این گرایش چیزی نیست جز طراحی گوشی‌هایی که دوربین سلفی آنها با روش‌های تازه‌ای درون صفحه‌نمایش قرار گیرد.

سامسونگ در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال خود، ایده‌های جالبی را برای به حداقل رساندن حاشیه و حداکثرسازی اندازه صفحه‌نمایش ارائه داد که از این میان، طرح Infinity O یکی از جذاب‌ترینِ آنها بود. این طرح خیلی زود با معرفی گلکسی A8s رنگ واقعیت به خود گرفت؛ اسمارت‌فونی که دارای حفره‌ای برای دوربین سلفی بود.

گوشی هوشمند آنر View 20 که با نام V20 هم شناخته می‌شود، نخستین گوشی هوشمند این شرکت به حساب می‌آید که دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی آن در حفره‌ای با قطر 4.5 میلی‌متر در سمت چپ بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، این نمایشگر 18 لایه دارد و تنها 2 لایه زیرین برای جای دادن دوربین سلفی تراش خورده است. امری که به حفظ ساختار یکپارچه شیشه صفحه‌نمایش و لایه‌های شفاف برای محافظت از حسگر کمک می‌کند.
آنر به این سبب گوشه سمت چپ بالای نمایشگر را برای جای دادن دوربین سلفی انتخاب کرده که به طور معمول اطلاعات مربوط به ساعت و درصد باتری باقیمانده در سمت راست بالای صفحه‌نمایش، نشان داده می‌شوند. به علاوه، این شرکت نظرسنجی‌هایی نیز در این خصوص انجام داده است و ظاهرا اکثر کاربران گوشه سمت چپ و بالا را به عنوان موقعیت مناسب انتخاب کرده‌اند.

بدنه آنر V20 ترکیبی از پلاستیک و فلز است. پوشش بدنه پشتی از جنس شیشه‌ای براق و فریم دور دستگاه فلزی است. آنر محصول جدید خود را در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی با رنگ‌پردازی پلکانی عرضه خواهد کرد. در بدنه پشتی این گوشی از طراحی خاصی در زیر شیشه استفاده شده که با تغییر زاویه گوشی، طرحی V مانند به نمایش در می‌آید که رنگ و محل آنها با حرکت دادن دستگاه تغییر می‌کند.

طول و عرض محصول جدید آنر به ترتیب 156.9 و 75.4 میلی‌‌متر و ضخامت آن 8.1 میلی‌متر است. وزن V20 از سوی آنر، در حدود 180 گرم اعلام شده که با توجه به باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی آن، وزن کاملا مناسبی به نظر می‌رسد.

صفحه‌نمایش FullView این گوشی همانند Nova 4 و گلکسی A8s دارای قطر 6.4 اینچی است که با فناوری IPS LCD ساخته شده است. وضوح نمایشگر آنر V20 نیز همچون Nova 4، فول اچ‌دی پلاس (یا 2310x1080 پیکسل) با همان نسبت تصویر عجیب 19.25:9 است. فشردگی این پنل، 398ppi بوده و 96 درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش می‌دهد. اگر چه استفاده از فناوری LCD برای ساخت نمایشگر این گوشی به معنای نبود حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش است، اما حسگر اثر انگشت معمولی در پشت دستگاه تعبیه شده است.

آنر V20 به یکی از بهترین پروسسورهای حال حاضر دنیا برای گوشی‌های اندرویدی مجهز شده است که پیش از این در گوشی‌هایی مانند Mate 20 ،Mate 20 Pro و آنر مجیک 2 شاهد آن بوده‌ایم. تراشه‌ای که در حال حاضر و دست کم تا زمان عرضه Lenovo Z5 Pro GT با پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 در اواخر ژانویه 2019، بدون رقیب خواهد بود. این اسمارت‌فون با چیپ‌ست 7 نانومتری Kirin 980 محصول هواوی ارائه خواهد شد که 4 هسته پردازشی Cortex-A76 (شامل 2 هسته 2.6 گیگاهرتزی و 2 هسته با فرکانس 1.92 گیگاهرتز) و 4 هسته Cortex-A55 (با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز) را در بر می‌گیرد. پردازش گرافیکی در این گوشی با گرافیک Mali-G76 MP10 انجام می‌شود و 6 یا 8 گیگابایت رم از نوعLPDDR 4X در کنار حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی، پیکربندی حافظه آن را تشکیل می‌دهد. همچنین امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی برای این گوشی در نظر گرفته نشده است. نکته عجیب آن است که آنر فناوری حافظه Nano Memory Card را برای V20 در نظر نگرفته است. در نتیجه، Mate 20 Pro همچنان تنها اسمارت‌فون هواوی است که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند. این کارت حافظه که ابداع هواوی محسوب می‌شود، مشابه سیم‌کارت‌های نانو و 45 درصد کوچک‌تر از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی است.

دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش تنها نقطه قوت این گوشی نیست، بلکه آنر V20 جزء نخستین اسمارت‌فون‌هایی است که در دوربین اصلی آن از حسگر جدید IMX 586 محصول سونی استفاده شده است. این دوربین 48 مگاپیکسلی (با f/1.8) دارای حسگر CMOS بزرگ 1/2 اینچی با پیکسل‌های 0.8 میکرونی است. این حسگر برای ثبت اطلاعات رنگ از آرایه فیلتر رنگ Quad-Bayer استفاده می‌کند که در آن، پیکسل‌های 2x2 مجاور، به رنگ یکسانی در می‌آیند و به این ترتیب ثبت تصاویری با حساسیت و وضوح بالا امکان‌پذیر خواهد شد. در کنار دوربین اصلی نیز دوربینی مجهز به حسگر TOF (یا زمان پرواز) برای تشخیص عمق سه‌بعدی، به صورت افقی قرار گرفته است که امکان برداشت تصاویر تمام‌قد بدون نقص را فراهم می‌سازد. این دوربین قادر به ثبت ویدئو با وضوح 4K است و امکان فیلم‌برداری slow motion با نرخ 960 فریم در ثانیه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

با توجه به استفاده از سیستم دوربین سه‌گانه در هواوی Nova 4، برخی کارشناسان ترکیب دوربین اصلی این گوشی را ناامیدکننده می‌دانند، اما باید توجه داشت که در دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی، از جدیدترین حسگر سونی استفاده شده است. همچنین به‌کارگیری حسگر TOF در دوربین دوم، انتخاب خلاقانه‌ای به نظر می‌رسد.

در خصوص دوربین سلفی این گوشی، به نظر می‌رسد آنر، دست کم از نظر قطر حفره، موفق شده بر سامسونگ غلبه کند؛ چرا که دایره‌ای که دوربین سلفی گلکسی A8s در آن قرار گرفته، دارای قطر 6 یا 6.7 میلی‌متر است، در حالی که همان طور که اشاره شد، قطر 4.5 میلی‌متری حفره آنر 20 به قدری کوچک است که به گفته افرادی که این گوشی را از نزدیک دیده‌اند، به چشم نمی‌آید. رزولوشن این دوربین، همان طور که اشاره شد، 25 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 است و می‌تواند ویدئوهای 1080p را ضبط نماید.

شرکت هواوی معمولا باتری‌های حجیمی برای گوشی‌های پرچمدار خود در نظر می‌گیرد و آنر V20 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ظرفیت باتری این گوشی دو سیم‌کارته برابر با 4,000 میلی‌آمپر ساعت است و از طریق شارژری 22.5 واتی شارژ می‌شود. اگر چه این فناوری از نظر سرعت همانند SuperCharge چهل واتی Mate 20 Pro نیست، اما بر اساس اعلام شرکت سازنده، می‌تواند ظرف مدت نیم ساعت، 55 درصد از ظرفیت گوشی را شارژ کند.

ظاهرا یکی دیگر از نقاط قوت آنر V20 پشتیبانی از حالت دسک‌تاپ است که می‌توان با اتصال این دستگاه به مانیتور، صفحه‌کلید و ماوس، از آن به عنوان رایانه دسک‌تاپ هم استفاده کرد. به علاوه، به نظر می‌رسد این گوشی از امکانات دیگری مانند سیستم خنک‌کننده مایع برای مناسب نگاه داشتن دمای CPU، فناوری GPU Turbo 2.0 و Link Turbo برای انتقال میان وای‌فای و LTE نیز برخوردار است.

مسیریابی ماهواره‌ای در این گوشی از طریق همه فناوری‌های موجود یعنی GPS/Glonass/Beidou/Galileo/QZSS انجام می‌شود. گفتنی است که GPS و QZSS از هر دو باند L1 وL5 و Galileo از دو باند E1 و E5a پشتیبانی می‌کنند که به مسیریابی بهتر خصوصا در شهرهایی با ساختمان‌های بلند، کمک می‌کند.

از دیگر امکانات ارتباطی آنر V20 می‌توان به نسخه 5.0 بلوتوث و وای‌فای با سه آنتن اشاره کرد. خبر خوش آن که جک هدفون 3.5 میلی‌متری همچنان در این گوشی حضور دارد؛ قابلیتی که اینک در برخی گوشی‌های میان‌رده دیده می‌شود. ظاهرا آنر بر اساس نظرسنجی از کاربران به این نتیجه رسیده که جک هدفون همچنان بسیار محبوبیت دارد، از این رو در محصول جدید خود آن را حذف نکرده است.

آنر V20 با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری Magic UI 2.0.1 (ظاهرا مختص بازار چین) و پوسته اختصاصی EMUI 9.0 (برای بازارهای جهانی) عرضه خواهد شد.

گوشی‌های سری V آنر، به طور معمول نسخه مقرون‌به‌صرفه گوشی‌های سری Mate هواوی هستند. فروش نمونه استاندارد آنر V20 از روز 28 دسامبر (7 دی) در چین با قیمت 2,999 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 436 دلار) برای نسخه 6GB/128GB و 3,499 یوان (509 دلار) برای نمونه 8GB/128GB آغاز شده است. زمان عرضه جهانی و رسمی این گوشی، روز 21 ژانویه (1 بهمن) در پاریس تعیین شده است و اطلاعات مربوط به قیمت آن در دیگر بازارها در آن روز به طور دقیق مشخص خواهد شد. همچنین نسخه ویژه‌ای از این گوشی با همکاری برند مد ایتالیایی یعنی Moschino ساخته شده که دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است و با قیمت 3,999 یوان (حدود 581 دلار) عرضه خواهد شد.
ﺟﻮﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﺑﻪ ﻣﺎ ﯾﮏ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﻣﯿﻮﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺍﻟﻔﺘﯽ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻮﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬشت
     
  
مرد

 
معذفی نسخه های جدید آیپد ایر و آیپد مینی

کمپانی اپل در روز دوشنبه 18 مارچ 2019 (27 اسفند 1397) در یک اقدام غافلگیرکننده، از تولید دو آی‌پد جدید در سری
Air و mini خبر داد. (iPad Air (2019 و (iPad mini (2019 نام این دو دیوایس جدید هستند (البته پسوند 2019 درنامگذاری رسمی این تبلت‌ها نبوده و صرفا برای تمایز بین این دو دیوایس و تبلت‌های قبلی در این سری، اضافه شده است). بد نیست بدانید، آخرین تبلت‌ها در این دو سری، iPad Air 2 (عرضه شده در اکتبر 2014) و iPad mini 4 (عرضه شده در سپتامبر 2015) بوده‌اند. لذا بسیاری از کارشناسان گمان می‌کردند که اپل سری تبلت‌های Air و mini را فراموش کرده است. در ادامه بیشتر با این دو محصول جدید آشنا می‌شویم.

iPad Air جدید ظاهرا در ابعاد 6.1×174.1×250.6 میلی‌متر طراحی شده و در نسخه وای‌فای 456 گرم وزن دارد که به این ترتیب نسبت به مدل قبلی، 10 میلی‌متر بلندتر، 4.6 میلی‌متر عریض‌تر و 19 گرم سنگین‌تر شده است. طراحی این دیوایس (در مقایسه با مدل قبلی) با تغییراتی همراه بوده که از آن جمله می‌توان به کاهش حاشیه‌های پیرامونی و متعاقبا افزایش نسبت نمایشگر به بدنه اشاره کرد.
در ساخت (iPad Air (2019 از یک نمایشگر 10.5 اینچی ال‌سی‌دی (از نوع IPS) استفاده شده که رزولوشنی برابر با 1668×2224 پیکسل داشته و تراکم پیکسلی آن را به 264ppi می‌رساند. به گفته اپل، این نمایشگر حدود 20 درصد نسبت به مدل قبلی بزرگ‌تر بوده و تعداد پیکسل‌های آن بیش از نیم میلیون افزایش یافته است. این نمایشگر (مثل نمایشگر iPad Pro) از پهنه رنگی P3 برخوردار بوده و از تکنولوژی True Tone (انحصاری اپل) پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند، این تکنولوژی باعث می‌شود تا تعادل رنگ سفید در نمایشگر با نورپردازی محیطی که کاربر در آن قرار دارد، تطبیق پیدا کند.

اما برخلاف نمایشگر iPad Pro، در نمایشگر iPad Air جدید، تکنولوژی ProMotion غایب است. ProMotion نام قابلیتی‌ست که سال 2017، اپل برای اولین بار آن را در iPad Pro به کار برد. تکنولوژی ProMotion، با ارتقای refresh rate یا در اصطلاح، نرخ تازه‌سازی نمایشگر تا 120 هرتز، آن را روان‌تر و تعامل با آن را آسان‌تر می‌کند. توان باتری این تبلت نیز 30.2 وات ساعت اعلام شده است. به اعتقاد برخی کارشناسان، می‌توان این محصول جدید را جانشین بلافصل iPad Pro ده و نیم اینچی دانست، که البته تولید آن متوقف شده است.

ابعاد (iPad mini (2019 برابر با 6.1×134.8×203.2 میلی‌متر بوده و در نسخه وای‌فای 300 گرم وزن خواهد داشت. از لحاظ طراحی ظاهری، (iPad mini (2019 نسبت به مدل قبلی خود تغییری نداشته است. شاید این نکته به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیاید، زیرا در سال 2019، وجود حاشیه‌های نسبتا زیاد، کمی غیرعادی و از مد افتاده به نظر می‌رسد.

نمایشگر 7.9 اینچی این تبلت با تغییرات مثبتی همراه بوده و مثل (iPad Air (2019 از پهنه رنگی P3 و تکنولوژی True Tone بهره می‌برد که به گفته اپل، نمایشگر را تا 25 درصد روشن‌تر نموده است. رزولوشن این نمایشگر ال‌سی‌دی 1536×2048 پیکسل اعلام شده و با تراکم 326 پیکسل در اینچ، بالاترین تراکم را در بین نمایشگرهای تمامی آی‌پدهای اپل داراست. باتری این تبلت نیز توانی معادل 19.1 وات ساعت دارد.

یکی از مهم‌ترین مشخصات تبلت‌های جدید اپل آن است که هر دوی این آی‌پدها به تراشه جدید A12 Bionic مجهز شده‌اند. این چیپ‌ست 7 نانومتری، همان چیپ‌ستی‌ست که اپل در ساخت آیفون‌ XS، آیفون XS Max و XR نیز از آنها استفاده کرده بود. این تراشه از 2 هسته پردازشی با نام Vortex (با سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز) و 4 هسته پردازشی دیگر با نام Tempest (با سرعت کلاک 1.59 گیگاهرتز) تشکیل شده است. طبق ادعای اپل، چیپ‌ست A12 Bionic، عملکرد iPad Air را تا 70 درصد بهبود بخشیده و قابلیت‌های گرافیکی آن را دو برابر نموده است. اما گویا به کارگیری این تراشه در iPad mini تغییرات چشمگیرتری را به همراه داشته، زیرا به گفته اپل عملکرد دستگاه و توانایی‌های گرافیکی آن به ترتیب 3 برابر و 9 برابر شده است.

Neural Engine یا موتور عصبی که در این تراشه وجود دارد، با استفاده از یادگیری ماشینی و چارچوب نرم‌افزاری موسوم به Core ML، تبلت‌های جدید اپل را برای کارهایی نظیر اجرای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده، بازی‌ها و برنامه‌های ویرایش عکس توانمند کرده است. البته ناگفته نماند، قدرتمندتر از این تراشه، چیپ‌ست A12X Bionic است که برای تبلت‌های رده بالای اپل طراحی شده و در حال حاضر فقط در iPad Pro به کار رفته است. این تراشه قدرتمند، برای انجام کارهای پردازشی سنگین – مثل طراحی و خلق مدل‌های 3 بعدی – مناسب است.

تبلت‌های جدید اپل از لحاظ ارتباطی در دو مدل به تولید می‌رسند؛ یک مدل تنها به وای-فای مجهز شده و مدل دیگر، علاوه بر وای-فای، از ارتباطات Gigabit LTE نیز بهره می‌برد. با توجه به اینکه مدل‌های LTE با استفاده از تکنولوژی eSIM ساخته شده‌اند، کاربران می‌توانند از طرح‌های داده‌ای وایرلس در بیش از 180 کشور دنیا بهره‌مند شوند. از دیگر امکانات ارتباطی این محصولات می‌توان به بلوتوث نسخه 5، سامانه‌های ناوبری GPS و GLONASS، پورت Lightning و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد. در هر دوی این دیوایس‌ها دکمه هوم و سنسور Touch ID روی آن برقرار است؛ به این معنا که قفل‌گشایی و یا پرداخت از طریق Apple Pay، به وسیله این حسگر مهیاست.

مجموعه دوربین‌های iPad Air و iPad mini نیز کاملا مشابه یکدیگر است: یک دوربین 8 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.4) در پشت و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.2) در جلو. علاوه بر ضبط ویدئوی 1080p HD، اپل از توانایی‌های دوربین اصلی در محیط‌های کم‌نور سخن گفته و مدعی شده که این دوربین برای اسکن اسناد و تماس‌های ویدئویی مناسب بوده و با بهره‌گیری از سنسورهای پیشرفته، تجربه واقعیت افزوده را نیز امکان‌پذیر می‌کند. البته برخلاف دوربین جلوی iPad Pro، دوربین جلوی این دو تبلت جدید از نوع TrueDepth نبوده و از Face ID نیز پشتیبانی نمی‌کند (یعنی امکان احراز هویت با تشخیص چهره در اینجا فراهم نیست).

iOS 12 سیستم‌عامل آی‌پدهای جدید Air و mini بوده که با داشتن امکاناتی مثل میان‌برهای Siri، جست‌وجو با استفاده از عکس و یادداشت‌های صوتی (Voice Memos) می‌توان کارها را سریع‌تر انجام داد. جالب است بدانید، به گفته اپل، بیش از 1.3 میلیون اپلیکیشن موجود در اپ استور، به صورت اختصاصی برای آی‌پد طراحی شده‌اند (از نوشتن خاطرات روزانه گرفته تا مدیریت برنامه‌ها و امور مالی، ویرایش عکس، یادگیری، ارتباط با دوستان و خانواده و انواع مختلف بازی‌ها).

اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کاربردی در تبلت‌های جدید iPad Air و iPad mini، سازگاری آنها با اولین نسل از قلم‌های استایلوس اپل موسوم به Apple Pencil است. به گفته شرکت سازنده، قلم Apple Pencil با اپلیکیشن‌های محبوبی مثل Procreate ،Notability ،Pixelmator Photo و مایکروسافت آفیس به خوبی کار کرده و می‌تواند بهره‌وری (productivity) کاربر را افزایش دهد. البته آی‌پدهای جدید اپل با نسل دوم Apple Pencil سازگاری نخواهند داشت. لازم به ذکر است که Apple Pencil یک وسیله جانبی بوده و جداگانه به فروش می‌رسد. علاقه‌مندان باید برای خرید نسل نخست این قلم‌ها 99 دلار بپردازند.

از دیگر وسیله‌های جانبی می‌توان صفحه کلید Smart Keyboard را نام برد. این صفحه کلید در بیش از 30 زبان مختلف (از جمله چینی ساده‌شده، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی) طراحی شده و برای خرید آن باید 159 دلار هزینه کرد. ناگفته نماند، Smart Keyboard فقط برای iPad Air (2019) ارائه شده است.

تبلت‌های جدید iPad Air (2019) و iPad mini (2019) در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی طراحی شده‌اند. از لحاظ حافظه داخلی، هرکدام از این محصولات در دو مدل 64 و 256 گیگابایتی به تولید خواهند رسید. سفارش آنلاین این محصولات از 18 مارچ (27 اسفند) در سایت Apple.com آغاز شده و ظرف یک هفته، در بسیاری از کشورها وارد بازار خواهند شد. قیمت مدل‌های مختلف، به شرح زیر است:

- iPad mini، مدل وای-فای با قیمت 399 دلار

- iPad mini، مدل وای-فای + LTE با قیمت 529 دلار

- iPad Air، مدل وای-فای با قیمت 499 دلار

- iPad Air، مدل وای-فای + LTE با قیمت 629 دلار

توجه داشته باشید که قیمت‌های فوق برای پیکربندی‌های 64 گیگابایتی است. برای خرید مدل‌های 256 گیگابایتی، باید 150 دلار بیشتر هرینه نمود.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2492/introducing-apple-ipad-air-and-ipad-mini-2019_09.jpg

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2492/introducing-apple-ipad-air-and-ipad-mini-2019_08.jpg

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2492/introducing-apple-ipad-air-and-ipad-mini-2019_06.jpg

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2492/introducing-apple-ipad-air-and-ipad-mini-2019_03.jpg
ﺟﻮﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﺑﻪ ﻣﺎ ﯾﮏ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﻣﯿﻮﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺍﻟﻔﺘﯽ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻮﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬشت
     
  
مرد

 
ردمی ۷ با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری و اسنپدراگون ۶۳۲ معرفی شد

با آن که کمتر از سه ماه از معرفی برند مستقل Redmi شیائومی‌ می‌گذرد، اما این شرکت به سرعت در حال گسترش سبد محصولات خود است. این مجموعه به تازگی گوشی هوشمند Redmi 7 را طی رویدادی در شهر پکن معرفی کرده است. اسمارت‌فونی در رده میانی با نمایشگر 6.26 اینچی و پردازنده اسنپ‌دراگون 632 که قیمت نسخه پایه آن تنها 105 دلار است. حاضران در این رویداد شاهد رونمایی رسمی از Redmi Note 7 Pro برای بازار چین نیز بودند. ظاهرا این گوشی از نظر سخت‌افزاری و ویژگی‌های پردازشی تفاوتی با نسخه‌ای ندارد که در آخرین روز فوریه در هند معرفی شد و از پردازنده اسنپ‌دراگون 675 و دوربین 48 مگاپیکسلی با حسگر IMX586 سونی بهره می‌برد.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2491/introducing-redmi-7_01.jpg

جدیدترین اسمارت‌فون شیائومی در اندازه‌های 158.73x75.58x8.74 میلی‌متر تولید شده و 180 گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش LCD این اسمارت‌فون 6.26 اینچی بوده و وضوح آن اچ‌دی پلاس (یا 1520x720 پیکسل) است. نسبت کنتراست این پنل با نسبت تصویر 19:9 برابر با 1500:1 اعلام شده که 84 درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش می‌دهد. نمایشگر Redmi 7 با شیشه Gorilla Glass 5 محصول شرکت کورنینگ محافظت می‌شود. همچنین در ساخت بدنه آن از پوشش آب‌گریز نانوی شرکت P2i استفاده شده است که باعث مقاومت گوشی در برابر مواردی مانند نم باران یا ریختن اتفاقی آب خواهد شد.

همان طور که اشاره شد، شیائومی برای پردازش در Redmi 7 چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 632 را در نظر گرفته که با معماری 14 نانومتری ساخته شده است. در ساختار این تراشه 64 بیتی 8 پردازنده Kryo 250 با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز به کار رفته است و پردازش گرافیکی آن توسط Adreno 506 صورت می‌پذیرد. محصول جدید Redmi از نظر رم و حافظه داخلی دارای سه پیکربندی 3GB/32GB ،2GB/16GB و 4GB/64GB است که فضای ذخیره‌سازی آن از طریق اسلات مستقل میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر می‌تواند افزایش یابد.
https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2491/introducing-redmi-7_03.jpg

مجموعه دوربین دوگانه این دستگاه از دو نمونه 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که اندازه حسگر دوربین اصلی، همانند Mi 6 پرچمدار شیائومی در سال 2017 میلادی، 1/2.9 اینچی است و از پیکسل‌های 1.25 میکرونی بهره می‌برد. به‌ علاوه، دوربین 2 مگاپیکسلی نیز برای تشخیص عمق و محو کردن پس‌زمینه به کار می‌رود. این دوربین‌ها در قابی بیضی‌شکلی به رنگ مشکی به طور عمودی در راستای یکدیگر قرار گرفته‌اند و یک فلش ال‌ای‌دی در پایین‌ آنها به چشم می‌خورد.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2491/introducing-redmi-7_04.jpg

وظیفه گرفتن عکس‌های سلفی در این گوشی بر عهده دوربین 8 مگاپیکسلی است که در بریدگی نیم‌دایره‌ای شکل بالای صفحه‌نمایش جای گرفته است و با استفاده از قابلیت تشخیص چهره، قفل صفحه‌نمایش را نیز می‌گشاید.

مهم‌ترین نقطه قوت این گوشی را می‌توان باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی آن دانست که از طریق شارژر 10 واتی شارژ می‌شود. وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری، درگاه مادون قرمز (IR blaster) و حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه هم از دیگر امکانات این گوشی هوشمند به شمار می‌رود.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2491/introducing-redmi-7_06.jpg

قیمت مدل پایه Remi 7 شیائومی با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی 699 یوان (حدود 104 دلار) است و دو نمونه دیگر به ترتیب 799 یوان (نزدیک به 119 دلار) و 999 یوان ( حدود 149 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند. به این ترتیب Redmi 7 را می‌توان مقرون‌به‌صرفه‌ترین اسمارت‌فون برند مستقل Redmi شیائومی دانست که چیپ‌ست پردازشی و باتری در نظر گرفته‌شده برای آن همچونRedmi Note 7 و Redmi Note 7 Pro بالاتر از کلاس قیمتی این گوشی است.
https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2491/introducing-redmi-7_07.jpg

این اسمارت‌‌فون با اندروید 9 پای و رابط کاربری MIUI 10 بناست از روز 26 مارس (6 فروردین) در رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز در دسترس کاربران قرار گیرد.

شیائومی همراه با این گوشی هوشمند، earbudهای Redmi AirDots را نیز معرفی کرده است. این محصول بی‌سیم از بلوتوث 5 پشتیبانی می‌کند و با قیمت 99 یوان (15 دلار) ارائه خواهد شد. جالب آن که ظاهرا برند Redmi در زمینه تولید لوازم برقی خانگی هم فعال است چرا که در این رویداد، از نخستین دستگاه ماشین لباسشویی خود با قیمت 799 یوان (معادل 119 دلار) پرده برداشته است.
ﺟﻮﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﺑﻪ ﻣﺎ ﯾﮏ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﻣﯿﻮﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺍﻟﻔﺘﯽ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻮﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬشت
     
  
مرد

 
سامسونگ گلکسی ای ۸۰ ، پرچمدار رده میانی سامسونگ با دوربین های چرخان

شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه 10 آوریل 2019 (21 فروردین 1397) از پیشرفته‌ترین عضو خانواده گلکسی A این شرکت تا به امروز با عنوان گلکسی A80 رونمائی کرد؛ A80 واجد چندین نکته جدید و بی‌سابقه برای سامسونگ است که از آن جمله باید به صفحه‌نمایش تمام‌صفحه بدون ناچ و حفره، شارژر پر سرعت 25 واتی و از همه مهم‌تر مجموعه دوربین‌های چرخان اشاره کرد. در طراحی جدید سامسونگ با تعبیه مکانیزم منحصر به فردی برای دوربین‌های اصلی، از آنها برای گرفتن عکس‌های سلفی نیز استفاده شده و بدین‌ترتیب نیازی به ناچ و حفره در صفحه‌نمایش گوشی نیز نخواهد بود. A80 در زمینه پردازشی تنها یک پله پائین‌تر از پرچمداران گلکسی S سامسونگ جای می‌گیرد.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2508/introducing-samsung-galaxy-a80_01.jpg

سامسونگ، در توصیف A80، این دستگاه را ساخته شده برای زمانه تصاویر Live و زنده توصیف کرده و از تمایل رو به رشد کاربران برای به اشتراک گذاشتن تعاملات زنده خود با سایرین (گرفتن عکس‌های برنامه‌ریزی نشده، استریم ویدئوهای زنده و قرار گرفتن در جریان اتفاقات زنده در حال وقوع) سخن می‌گوید. از نگاه سامسونگ، نسل فعلی کاربران از دوران تصاویر سلفی حالا به دوران تصاویر زنده و لایو منتقل شده‌اند جائی‌که ارتباطات غنی‌تر و پر معناتری مابین افراد برقرار شده و گلکسی A80 در راستای توسعه این سیر تکاملی، ابداعات متعددی از جمله یک صفحه‌نمایش بزرگ تمام‌صفحه، دوربین چرخان انقلابی و یک باتری هوشمند را ارائه می‌دهد.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2508/introducing-samsung-galaxy-a80_02.jpg

DJ Koh ریاست و مدیرعامل بخش IT و ارتباطات موبایلی سامسونگ الکترونیکس در این باره می‌گوید: «کاربران در مرکز هر آنچه ما انجام می‌دهیم بوده و آنها در جست‌وجوی دستگاه‌های شخصی‌سازی شده برای سبک زندگی ویژه خود هستند. سامسونگ با تحهیز شدن به تجربه، توانائی‌های جهانی و بینش غنی کاربران خود، به صورت انحصاری در موقعیت مهیا کردن نوآوری‌ها برای همگان قرار دارد.» از نگاه Koh کاربران مختلف می‌توانند از بین محصولات متنوع سری گلکسی A، بسته به نیاز خود محصولی متناسب را انتخاب کنند. گلکسی A80 از نگاه این مدیر ارشد سامسونگ ویژگی‌های پیشرفته‌ای را برای آن دسته از ساکنان دنیای دیجیتالی که خواستار حضور و درگیری بیشتر در زمانه تصاویر Live و زنده هستند ارائه می‌دهد.

همانطور که اشاره شد، جذاب‌ترین نکته در مورد گلکسی A80 به ساختار دوربین‌های اصلی آن در پشت دستگاه تعلق دارد که درون یک قاب قرصی‌شکل در بخش پشتی قرار دارند و به‌عنوان دوربین سلفی نیز عمل می‌کنند. دوربین اصلی این مجموعه که در بین دو دوربین دیگر قرار دارد از وضوح 48 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد و برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ به کار گرفته شده است. دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید دومین دوربین حاضر در این قسمت بوده که با میدان دید 123 درجه‌ای ظاهرا نمائی حتی وایدتر از چشم انسان نیز ارائه می‌کند. سومین دوربین این مجموعه نیز یک دوربین سه‌بعدی ToF است که طبق انتظار علاوه بر افکت بوکه و محو کردن پس‌زمینه برای اندازه‌گیری فاصله سوژه‌ها در کاربردهای مرتبط با AR مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین‌ها در حالت عادی تفاوتی با آنچه در یک مجموعه دوربین سه‌گانه در یک گوشی عادی دیده‌ایم نداشته و تقریبا مشابه با LG G8 ThinQ به صورت افقی در بخش بالائی پشت دستگاه جای دارند.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2508/introducing-samsung-galaxy-a80_03.jpg

با لمس دکمه‌ای که در منوی دوربین برای جابجائی بین دوربین اصلی و سلفی در نظر گرفته شده، برگ برنده اصلی A80 در مدت کوتاهی ظاهر می‌شود؛ در این حالت قسمت بالائی بخش پشتی با یک مکانیزم موتوری سریع از جای خود خارج شده و به سمت بالا حرکت کرده و قسمت قرصی‌شکل حاوی دوربین‌های سه‌گانه نیز با یک چرخش 180 درجه‌ای از پشت دستگاه به مقابل دیدگان شما، انتقال می‌یابد. این تغییر که به سرعت و در مدت زمان کوتاهی انجام شده با دو نکته کاملا مثبت برای کاربران همراه است که حذف هرگونه حفره و ناچ از صفحه‌نمایش و تشکیل یک صفحه‌نمایش تمام‌صفحه واقعی با نسبت 20:9 مهم‌ترین نکته مثبت آن به حساب می‌آید. دومین نکته مثبت در این حالت امکان برداشت تصاویر سلفی، نه فقط با دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، بلکه با دوربین 8 مگاپیکسلی واید مجاور آن است که به‌خصوص برای سلفی‌های دسته‌جمعی، کاملا کاربردی خواهد بود. استفاده از دوربین ToF برای تصاویر سلفی در حالت پرتره نیز امکان ارزشمندی محسوب می‌شود.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2508/introducing-samsung-galaxy-a80_04.jpg

ایده اولیه این طراحی جالب‌توجه البته متعلق به سامسونگ نبوده و نزدیک به 5 سال پیش محصول نچندان شناخته‌شده‌ای به نام Oppo N1 از یک دوربین چرخان بر بالای صفحه‌نمایش استفاده کرده بود هرچند نوع و مکانیزم این چرخش در Galaxy A80 کاملا متفاوت است. قابلیت Live Focus در حین عکاسی و فیلم‌برداری و لرزه‌گیر موسوم به Super Steady برای کاهش لرزش‌های دست در حین برداشت ویدئو از جمله دیگر ویژگی‌های مرتبط با دوربین این گوشی هستند.

صفحه‌نمایش Super AMOLED گوشی دارای ابعاد بسیار بزرگ 6.7 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 یعنی 1080×2400 پیکسل است که به فشردگی 393ppi منجر می‌شود. این صفحه‌نمایش که تقریبا کل بخش روئی را پوشانده، ‌محل سنسور اثر انگشت درون پنل نیز هست و نیمه بالائی آن به عنوان اسپیکر تماس عمل می‌کند.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2508/introducing-samsung-galaxy-a80_05.jpg

سامسونگ در مورد بخش پردازشی گلکسی A80 صرفا به عنوان «پروسسور 8 هسته‌ای قدرتمند» اشاره کرده اما برخی منابع چیپ‌ست پردازشی دقیق آن را Qualcomm Snapdragon 730 اعلام کرده‌اند. حافظه رم گوشی 8 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. از اسلات حافظه در این گوشی خبری نیست.

دیگر نکته جالب‌توجه در مورد گلکسی A80 به باتری آن تعلق دارد؛ این باتری با ظرفیت 3,700mAh البته در مقایسه با سایر رقبای این گوشی چندان حجیم و فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد اما از سوی دیگر با ارائه یک شارژر سریع 25 واتی که نخستین بار در گلکسی A70 معرفی شد اما ظاهرا در A80 برای اولین بار به بازار عرضه می‌شود، سرعت بالائی را در شارژ مجدد ارائه می‌کند. این باتری به گفته سامسونگ به صورت هوشمند طراحی شده و با رصد نوع استفاده روتین کاربران در طی روز، برنامه‌های مورد نیاز را متناسب با مصرف باتری، بهینه‌سازی می‌کند.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2508/introducing-samsung-galaxy-a80_06.jpg

سامسونگ گلکسی A80 در با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط‌ کاربری One UI در سه رنگ مشکی (Phantom Black)، طلائی (Angel Gold) و سفید (Ghost White) از 29 می 2019 (13 خرداد 1398) ظاهرا با قیمت 650 یورو به بازار عرضه خواهد شد

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2508/introducing-samsung-galaxy-a80_07.jpg
ﺟﻮﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﺑﻪ ﻣﺎ ﯾﮏ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﻣﯿﻮﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺍﻟﻔﺘﯽ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻮﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬشت
     
  
مرد

 
گلکسی ای ۷۰ ، اولین ۳۲ مگاپیکسلی ، اولین ۹ : ۲۰ و اولین شارژ سریع ۲۵ واتی سامسونگ

سری میان‌رده A در محصولات سامسونگ از نزدیک به یکی دو سال گذشته اهمیت دوچندانی برای این شرکت یافته و نه‌تنها بسیاری از امکانات گوشی‌های پرچمدار، در این خانواده نیز به‌کار گرفته شد بلکه حتی در برخی موارد امکانات مهمی برای اولین بار در کل برند سامسونگ، در این خانواده ظهور پیدا کرده است. از جمله این موارد می‌توان به دو مدل محبوب سال گذشته یعنی گلکسی A7 و A9 اشاره کرد که به ترتیب دارای 3 و 4 دوربین در بخش پشتی بودند. شرکت سامسونگ در همین راستا در روز سه‌شنبه 26 مارچ 2019 (6 فروردین 1397) از گوشی جدیدی به نام گلکسی A70 رونمائی کرد که در سه مورد واجد نکات جدیدی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهند.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2497/introducing-samsung-galaxy-a70_01.jpg

سامسونگ پیش از این در خانواده جدید محصولات سری A از گلکسی A10، گلکسی A20، گلکسی A30 و گلکسی A50 رونمائی کرده بود و مطابق این نام‌گذاری در گلکسی A70 می‌توان انتظار مشاهده امکانات پیشرفته‌تری را داشت. اصلی‌ترین ویژگی این مدل بی‌شک به صفحه‌نمایش آن تعلق دارد که با سایز 6.7 اینچی، از گلکسی A50 با پنل 6.4 اینچی نیز ابعاد بیشتری دارد. این صفحه‌نمایش برای اولین بار در سامسونگ و البته تقریبا در تمامی دیگر گوشی‌های هوشمند از نسبت تصویر 20:9 بهره می‌برد که تنها می‌توان Xperia 1 سونی با نسبت 21:9 را کشیده‌تر از آن دانست. وضوح این پنل، فول اچ‌دی پلاس یا 1080×2400 پیکسل بوده و با فناوری Super AMOLED ساخته شده است. بر بالای این صفحه‌نمایش یک ناچ نیم‌دایره کوچک در مرکز دیده می‌شود که محل دوربین سلفی این مدل است. سنسور اثر انگشت گوشی نیز به درون این صفحه‌نمایش منتقل شده که از این بابت به گلکسی A50 شباهت دارد.

کرد که در سه مورد واجد نکات جدیدی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهند.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2497/introducing-samsung-galaxy-a70_02.jpg

دوربین سلفی این مدل، 32 مگاپیکسلی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهد و در این رابطه از نمونه‌هائی چون A50 و A40 با سلفی‌های 25 مگاپیکسلی نیز فراتر رفته است. این دوربین جدا از تصویربرداری طبیعتا وظیفه تشخیص چهره را نیز بر عهده دارد. A70 این تمایز را در دوربین‌ اصلی خود نیز ادامه داده و در اینجا نیز از بالاترین وضوح به‌کار گرفته شده در یک دوربین موبایلی سامسونگ یعنی 32 مگاپیکسل استفاده شده است. دوربین 32 مگاپیکسلی بخش پشتی دستگاه دارای گشودگی دیافراگم f/1.7 بوده و در کنار آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید با f/2.2‌ و میدان دید 123 درجه‌ای و یک دوربین 5 مگاپیکسلی f/2.2 برای تعیین عمق میدان نیز دیده می‌شود.

کرد که در سه مورد واجد نکات جدیدی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهند.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2497/introducing-samsung-galaxy-a70_03.jpg

مدل دقیق پروسسور پردازشی حاضر در A70 از سوی سامسونگ مشخص نشده و تنها به حضور دو هسته 2 گیگاهرتزی سطح بالا برای پردازش‌های سطح بالا و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی سطح پائین بسنده شده است. با توجه به این مشخصات از یک سو و پشتیبانی از وضوح 32 مگاپیکسلی دوربین از سوی دیگر،‌ می‌توان حدس زد که گلکسی A70 از پروسسور جدیدا معرفی شده Exynos 7904 با لیتوگرافی 14 نانومتری بهره می‌برد. A70 دارای 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی‌ست که از طریق اسلات حافظه مستقل تا 512 گیگابایت دیگر امکان ارتقاء دارد.

یکی دیگر از نکات جالب‌توجه در مورد این مدل به باتری آن تعلق دارد که نه‌تنها با ظرفیت 4,500‌ میلی آمپر ساعتی، جالب‌توجه به نظر می‌رسد بلکه در زمینه شارژ سریع نیز یکی دیگر از اولین‌های سامسونگ را معرفی می‌کند؛ تا به امروز حداکثر سرعت شارژ در گوشی‌های سامسونگ (به جز Galaxy S10 5G که هنوز به بازار ارائه نشده است) به فناوری Adaptive Fast Charge منطبق بر فناوری Qualcomm Quick Charge 2.0 با توان 18 واتی تعلق داشت و حتی در جدیدترین پرچمداران این برند نیز از این رویه تخطی نشده بود؛ در گلکسی A70 اما برای اولین بار از یک شارژر 25 واتی استفاده شده که می‌تواند باتری را با سرعت کاملا بالاتری شارژ کند.

کرد که در سه مورد واجد نکات جدیدی‌ست که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ رخ می‌دهند.

https://s.mobile.ir/Static/upload/articles/2497/introducing-samsung-galaxy-a70_04.jpg

سامسونگ گلکسی ای ۷۰ ر چهار رنگ آبی، مشکی، گل‌بهی (Coral) و سفید با جنس پلاستیکی مشابه شیشه (3D Glasstic) و سیستم‌عامل اندروید 9 همراه با رابط‌کاربری One UI ظاهرا از 10 آوریل (21 فروردین 1397) با قیمتی نامشخص به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.
ﺟﻮﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﺑﻪ ﻣﺎ ﯾﮏ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﻣﯿﻮﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺍﻟﻔﺘﯽ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻮﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬشت
     
  
مرد

 
ﺟﻮﻭﻧﯽ ﻫﻢ ﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﺑﻪ ﻣﺎ ﯾﮏ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬﺷﺖ
ﻣﯿﻮﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺍﻟﻔﺘﯽ ﺑﻮﺩ
ﮐﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻮﺑﻬﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﮕﺬشت
     
  
صفحه  صفحه 18 از 18:  « پیشین  1  2  3  ...  16  17  18 
موبایل

جدیدترین مدلهای معرفی شده موبایل های هوشمند و تبلت

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA