ارسالها: 80
#2,681
Posted: دیروز 18:03
مورد اول
من گفتم : در مورد راه حل هم من نه صاحب نظر سیاسی هستم نه تحصیلات سیاسی داشتم که راه حل مستقل بدم
شما فرمودید : شما وقتی میای از تیان آن من ، نسل کشی استالین، کودتای پینوشه ، عملیات انفال فرقه مجاهدین و ... صحبت می کنند فرد بدون مطالعه ای نیستند! آگاهی سیاسی هم دارید !
جواب من : شما صاحب نظر سیاسی رو با با کامنتیتور سیاسی اشتباه گرفتید و خوندن تاریخ رو با تحصیلات سیاسی .
صاحب نظر سیاسی کسی نیست که هر روز اخبار رو بخونه و بعدش نظر بده
صاحب نظر سیاسی کسی که در یک محیط آکادمیک تاریخ سیاسی کشور های مختلف و نظریههای سیاسی و جامعه شناسی رو مطالعه کرده باشه . در زمینه رابطه بین الملل آشنا باشه . مثلا در مورد ایران با گروه های مختلف سیاسی در کشور های منطقه آشنا باشه .
از اون مهمتر این هست که تجربه داشته باشه ویا اینکه سالهای زیادی تحلیل های دقیقا و درست که در طی زمان تایید شدن رو داشته باشه
من و شما صاحب نظر سیاسی نیستیم دوست عزیز . با خوندن صفحات ویکی پدیا و پادکست و اخبار صاحب نظر سیاسی نمیشیم
مورد دوم
فرمودید اون شانزده بند رو برای این گذاشتید که که من واکنش نشون بدم و با هم بریم جلو .
نیازی نیست که دون بپاشید دوست عزیز . اگر موردی هست میتونید در پیام شخصی یا به صورت مستقیم در اینجا یا تاپیک دیگه من رو خطاب قرار بدید .
مورد سوم
فرمودید چرا روی مرگ رضا پهلوی تاکیید دارم .
تاکیید ندارم . دو سوال پرسیدم . اولی در مورد ابطال پذیری یکی از نکات شما
دومین سوال مشخصا و واضحا فقط در مورد تغییرات دوستان پادشاهی خواه در صورت مرگ فرضی رضا پهلوی بود . تاکییدی نکردم
مورد چهارم
در مورد اینکه شما متوجه حرف من نسبت به پویایی عرصه سیاست ایران نشدید بیشتر توضیح میدم
حکومت در سال ۸۷ با نفت صدو چهل دلاری در آمد سالی چند صد میلیارد دلاری و دولت احمدی نژاد در اوج قدرتش بود و نقشه ها کشیده بود
یک سال بعد چند میلیون ایرانی در جنبش سبز به خیابان میان و خود رضا پهلوی مچ بند سبز به دستش می بنده
سال ۹۶ اصولگرا های ضد روحانی در مشهد اعتراضات ساختگی درست میکنند و وقتی برای نمایز میرن حرم اون اعتراضات به مثبت صد شهر ایران منتشر میشه
اعتراضات ۹۸
انقلاب ژینا که انچنان مشتی بر دهن ولایت فقیه زد که از ابتدای ۵۷ بی سابقه بوده و هر روزی که میریم بیرون اثرش رو میبینیم . انقلابی که دیدگاه دنیا رو نسبت به مردم ایران که برای شعار ژن ژیان آزادی چند ماه در خیابان مقاومت کردند و صد ها کشته دادند به کل متحول کرد و فهمیدن مردم بین دو مرز عراق و افغانستان فرق دارند .
و در نهایت کشتار دی ماه و ترور خامنه ای و کودتای قالیباف .
مورد پنجم
sepanta_7_7:
همین جمله نشون میده قشنگ هم به سیاست علاقه دارید و درگیر هستید.
یک جمله ساده گفتم حقیقتش . این برداشت عمیق و تاثیر گذار رو درک نمیکنم
مورد ششم
کل صحبت شما تا اینجا این بوده :
من خیلی آگاهی سیاسی دارم
دوست داشتید که با هم بریم جلو
یه بار دیگه فرمودید که میریم جلو (آخرش هم نرفتیم جلو)
چرا رو مرگ رضا پهلوی تاکیید میکنم و شما هر وقت مرد جواب خواهید داد
پویایی سیاسی رو براتون بیشتر باز کنم
مجدد من خیلی به سیاست علاقه دارم و درگیر هستم
مورد هفتم
نیازی نبود به این سوال پاسخ بدم چون اصلا ربطی به دو سوال اصلی و موضوع این بحث که شروع شد نداره .
من دو سوال پرسیدم که جواب یکی رو دادید . اون یکی رو هم فرمودید هر وقت رضا پهلوی مرد جواب میدید
انتخاب بین اصلاح طلب و پادشاهی پهلوی اصلا معنی نداره .
اصلاح طلب یک گروه در دل ولایت فقیه هستند به عنوان یک تئوکراسی دینی . مثل این هست بگید شما موافق دموکرات ها هستید یا پادشاهی ترامپ .
من سوال شمارو اصلاح میکنم و حدودش رو مشخص میکنم و به اون پاسخ میدم
اصلاح طلب رو با ولایت فقیه که حکومت مستقر فعلی هست تغییر میدم
اگر سوال به این صورت هست که با انتخاب من در لحظه و به سرعت در عرض چند روز یا ماه بدون هیچ درگیری و جنگ داخلی و کشتار مردم حکومت میتواند تغییر کند و فردی اسلحه ای بر سر من گذاشته که فقط همین دو گزینه هستش و آپشن دیگه ای ندارم و نخواهد بود . پادشاهی پهلوی رو انتخاب میکنم
اگر سوال به این صورت هست که با انتخاب من کشور وارد جنگ داخلی با عرب و کرد و بلوچ میشه و امکانش هست کشتار مردم در ابعاد چند برابری دی ماه رخ بده و این احتمال وجود داره مثل نمونه های منطقه مثل عراق و سوریه و لیبی چند دهه ایران به fail state یا کشور وامانده تبدیل بشه انتخاب من عدم تغییر حکومت و ادامه با همین ولایت فقیه و منتظر ماندن برای فرصت های دیگه هستش .
بنظرم بحث من و شما اینجا تموم میشه . جواب یکی از سوالات رو گرفتم . اون سوال دیگه هم تا حدی معلوم شد .
سپاس
آن کس که نداند و نخواهد که بداند
حیف است چنین جانوری زنده بماند
ارسالها: 8913
#2,682
Posted: دیروز 19:49
ملای بی خیال!
رژیم قبل از امضای توافق کامل هسته ای ده میلیارد دلار کمک نفتی از ایالات متحده آمریکا دریافت میکند!
هر کجای زندگیم را که نگاه میکنم درد میکند...
ارسالها: 8913
#2,683
Posted: دیروز 19:55
چرچیل در قبرش غلت میزند!
نفسهای مصنوعی ترامپ و ونس به رژیم!
بوگو مرگ بر آمریکا!
هر کجای زندگیم را که نگاه میکنم درد میکند...
ویرایش شده توسط: Streetwalker
ارسالها: 8913
#2,684
Posted: دیروز 20:00
وقتی ترامپ شکستش را بزک میکند!
من رژ لب را زدم،حالا ببرس بیرون!
هر کجای زندگیم را که نگاه میکنم درد میکند...
ارسالها: 8913
#2,685
Posted: دیروز 20:11
او پدر الیاس،اسحاق و مریم است!
شغال طرقبه یا باقرشاه؟
او در حذف خامنه و لاریجانی چه نقشی داشته و چرا ترامپ اینقدر طرفدار اوست؟
کشف یک آنوسی جدید؟
رقابت آنوسی ها در صدر نظام الهی؟
داستان حمایت اسرائیل از محمود زبور چیان(کسی که قاری زبور است) و آمریکا از مم باقر چقدر واقعیت دارد؟
هر کجای زندگیم را که نگاه میکنم درد میکند...
ارسالها: 8913
#2,686
Posted:
امروز 14:29
یکیتون این سگ مرده رو چال نمیکنه؟؟؟
هر کجای زندگیم را که نگاه میکنم درد میکند...
ارسالها: 8913
#2,687
Posted:
امروز 14:33
آقای ترامپ خواهش میکنم با دفن کردن من موافقت کنید! من تبدیل به یک خیار شور شده ام! 
هر کجای زندگیم را که نگاه میکنم درد میکند...
ارسالها: 8913
#2,688
Posted:
امروز 16:34
زندگی میلیونها نفر را نابود کرد.
هر کجای زندگیم را که نگاه میکنم درد میکند...
ارسالها: 8913
#2,689
Posted:
امروز 16:39
بخاطر این زندگی میلیونها نفر نابود شد
هر کجای زندگیم را که نگاه میکنم درد میکند...
ارسالها: 841
#2,690
Posted:
امروز 17:51
یه بُتی ازش ساخته بودن که
واااای، امروز انگشتر جنگ دستش کرد!
وااای امروز ایستاده سخنرانی کرد!
وااای امروز کلاش دستش گرفت!
وااای امروز پرده پشتش قهوهای بود!
وااای امروز پروستاتش خوب شد!
وااای وقتی میگوزه آروم میگوزه کسی اذیت نشه و همسایه ها از خواب بیدار نشن!
وااای وقتی شعر میخونه مصرع اول و دوم رو با فاصله میخونه
وااای آقا با پای چپ وارد توالت میشن
وااای آقا چقدر قشنگ غذا میخورن و قاشق از دهنشون در میارن غذا رو میجون
وااای آقا ساندیسشونو با نی مینوشن
آخرسر انتقامشو با یه مشت یونجه عوض کردن!
حالا طرفداراش میتونن یونجه بخورن و بجون مثه آقاشون
آنکس که این زندگی را برایت جهنم کرده ،مجبور است متقاعدت کند که بهشت جای دیگری است!