انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 2 از 12:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین »

دانستنیهایی در مورد دنیایی كامپیوتری


زن

Princess
 
رجيستري ( Registry ) چيست وچه نقشي در ويندوز دارد؟
رجيستري فراتر از يك سري كليد است كه درباره آن در مقالات و سايتهاي مختلف و حتي كتابها چيزهايي مي خوانيد. جاي بسي تآسف است Microsof رجيستري و تنظيمات آن را در هاله اي از ابهام قرارداده است و افراد زيادي با تنظيمات واقعي سيستم عامل خود بيگانه اند. مايكرو سافت از ارائه اطلاعات كافي در مورد تنظيمات صحيح خودداري كرده است و در مورد رجيستري اسرار زيادي باقي گذاشته است. مطمئنآ گذاشتن اطلاعات در مورد رجيستري بيشتر باعث آسيب رساندن به آن است تا اينكه اطلاعات كافي در اين مورد داشته باشيم.

رجيستري در ويندوز حاوي فايل هاي اطلاعاتي است كه به ويندوز براي كنترل سخت افزار، نرم افزار، محيط كاربر و ارتباط با ويندوز كمك مي كند. رجيستري شامل 2 فايل در دايركتوري ويندوز است:system.dat و user.dat . بوسيله فايل اجرايي Regedit.exe كه در دايركتوري ويندوز وجود دارد مي توان به 5 بانك اطلاعاتي رجيستري دست يافت.

رجيستري يك سري از فايلها است كه همه جوانب عملكرد سيستم و چگونگي كاركرد آن حتي با وسايل جانبي را تحت كنترل دارد.

رجيستري منحصرآ براي كاربردهاي 32 بيتي طراحي شده است و حجم فايل تا حدود 40MB محدود شده است.

به زبان ساده رجيستري ويندوز جايي است كه برنامه هاي نرم افزاري و خود ويندوز را شناسانده و اطلاعات براي استفاده بين دفعات مختلف اجرا نگهداري مي شود.

براي مثال هر بار ويندوز اجرا مي شود، رجيستري برنامه هايي را كه شما قبلآ اجرا كرده ايد احضار مي كند.

رجيستري آخرين عمل شما را با رديف كردن اطلاعات در رجيستري به خاطر مي آورد.

يك مثال ديگر اينكه هر نوع فايل ( file type ) به وسيله يك نرم افزار قابل دسترسي است. مثلآ زمانيكه روي يك فايل GIF دابل كليك مي كنيد به وسيله explorer مي توانيد آن را مشاهده كنيد. يك نرم افزار زمانيكه نصب مي شود به رجيستري نوع فايل هايي را كه مي تواند دسترسي داشته باشد اطلاع مي دهد يا اصطلاحآ خود را رجيستر مي كند و در حقيقت رجيستري يك ميدان بزرگ مبارزه تجاري بين شركت هاي نرم افزاري است مثلآ Netscape و IE سعي مي كنند خود را به عنوان مرورگر ( browser ) پيش فرض رجيستر كنند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
Versionويندوز شما چيست؟
اينجا 3 راه وجود دارد كه مي توانيد بوسيله ي آنها به شماره ي روايت ويندوز خود پي ببريد. راه اول (ساده ترين راه) :

1.روي My Computer كليك راست كنيد و Properties را انتخاب كنيد.

2.در زبانه ي General مي توانيد Version ويندوز خود را ببينيد. راه دوم : 1.از طريق Start ---> Run ---> Cmd وارد داس شويد.

خب حالا كافيه فرمان VER را تايپ كنيد. راه سوم (كه قبلا توضيج داده شده است) :

  • از طريق Start ---> Run ---> Regedit وارد صفحه ي ويرايشگر رجيستري شويد.
  • به دنبال كليد زير بگرديد: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
  • در قاب سمت راست متغير PaintDesktop version را پيدا كنيد و مقدار 1 را به آن بدهيد.
  • از رجيستري خارج شويد و ويندوز را از نو بوت كنيد. خب مي بينيد كه شماره روايت ويندوز شما در گوشه ي پايين سمت راست Desktop قرار گرفته است

عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
امروزه اکثریت مردم در سراسر جهان بارها و بارها کلمه «Cloud computing» را می شنوند، اما بسیار اندک اند افرادی که معنای واقعی این اصطلاح را بدانند. در این مطلب سعی می کنیم معنی آن را به نحوی ساده تر و قابل فهم تر بیان کنیم.

Cloud Computing چیست؟

‎این اصطلاح که در فارسی بدان رایانش ابری گویند بر اساس تعاریف موسسه ملی فناوری و استانداردها، اینگونه تعریف شده: "رایانش ابری مدلی است که برحسب تقاضای شبکه، دسترسی آسان و فراگیر به مجموعه عظیمی از منابع محاسباتی قابل تنظیم (همانند شبکه ها، سرورها، فضای ذخیره سازی، برنامه های کاربردی و سرویس ها) را به سرعت و بدون دخالت سرویس دهنده به راحتی ممکن می سازد."

البته این تعریف بسیار کلی و تا حدودی گیج کننده است. پس تعریف ساده تر آن برای افراد عادی چیست؟

رایانش ابری= نرم افزارهای تحت وب ‎به همین راحتی!

اگر شما از نرم افزارهای تحت وب که توسط سرویس دهندگانی همچون گوگل و مایکروسافت ارائه شده استفاده کنید؛ در واقع از رایانش ابری بهره مند می شوید. ‎هر کدام از اپلیکیشن های مبتنی بر وب از جمله Gmail ،Google Calendar ،Hotmail ،Dropbox و Google Doc بر مبنای رایانش ابری تعریف شده اند. زمانی که شما به هرکدام از این سرویس ها متصل می شوید در واقع به منبع گسترده ای از سرورهای موجود در اینترنت متصل شده اید. نیاز نیست که کاربر حتما از مرورگر وب برای رایانش ابری استفاده کند؛ اما ظاهراً همه چیز در حال حرکت به این سمت و سو است. برای مثال اگر از سرویس DropBox استفاده می کنید کمتر پیش می آید که از مرورگرتان برای انتقال فایل ها استفاده کنید. اما در برای دسترسی جیمیل اغلب از مرورگر استفاده می کنید.

چرا Cloud Computing ؟

همانگونه که گفتیم این اصطلاح نامفهوم که در واقع نرم افزارهای تحت وب را توصیف می کند؛ مدتهاست که در اطراف ما وجود داشته اما بیشتر افراد آن را به این اسم نمی شناختند. پس به منظور رسیدن این بازار به شروعی جدید و جایگزینی اپلیکیشن های تحت وب به جای نرم افزارهای وابسته به سرورهای میزبان، این اصطلاح به وجود آمده است.



توصیف اینکه چرا از کلمه «Cloud» یا «ابر» در این اصطلاح استفاده شده نیز بسیار ساده است. ‎اگر توجه کرده باشید در نمودارهای شبکه های رایانه ای، اینترنت معمولاً به شکل ابر در تصویر نمایش داده می شود. شاید دلیل این تشبیه این است که اینترنت همانند یک ابر، جزئیات فنی اش را از دید کاربران مخفی نگه می دارد. بنابراین در واقع این عبارت راهی برای مشاوران و شرکت ها فراهم آورده تا خدمات خود را در بسته بندی های جدید به فروش بگذارند.

رایانش ابری چگونه به ما کمک می کند؟

از آنجا که شرکت ها و برند های تجاری در حال انتقال نرم افزارهای خود بر روی وب هستند و این اپلیکیشن ها روز به روز با ویژگیهای جدید و جالب تری از طریق مرورگرها به معرض نمایش در می آیند؛ می توان گفت: به زودی قادر خواهیم بود که از هر مرورگر و با هر کامپیوتر و بدون وجود هیچگونه مرزی بین کامپیوتر شخصی مان و اینترنت به همه چیز دست پیدا کنیم.

سرویس DropBox مثال عالی از رایانش ابری است که هم اکنون میلیون ها نفر از ان استفاده می کنند تا همیشه به فایل های مهم شان دسترسی داشته باشند. با ثبت نام در این سایت و نصب یک نرم افزار روی کامپیوترتان، شما پوشه ای در کامپیوتر خواهید داشت که هر چیزی درون آن قرار بدهید با اکانت آنلاین شما هم به روز رسانی میشود. حالا می توانید دراپ باکس را روی کامپیوتر دوم تان هم نصب کنید. حالا هر فایلی درون این پوشه در یک کامپیوتر قرار بگیرد روی دومی هم ظاهر خواهد شد. علاوه بر این، یک نسخه از فایل هایتان هم به صورت امن روی اینترنت قرار دارد. با استفاده از این سرویس دیگر محدود به یک کامپیوتر نیستید و اطلاعات شما در ابر بزرگ اینترنت قرار دارد و همیشه و از هر کجا به آن دسترسی دارید. ضمن اینکه می توانید برخی پوشه ها را هم با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در کنار همه اینها امکان دسترسی به فایل هایتان از طریق تلفن همراه را نیز خواهید داشت. اگر تا به حال از این سرویس استفاده نمی کردید می توانید از طریق این لینک ثبت نام حساب خودتان را ایجاد کنید.



و حالا که مایکروسافت نسخه بتای Internet Explorer 9 را ارائه کرده که از استانداردهای جدید وب همانند HTML5 پشتیبانی می کند و نیز از شتاب دهنده سخت افزاری برای افزایش سرعت مرورگرش بهره می برد؛ بالاخره تمامی مرورگرها در یک پایه قرار گرفتند. پس زمانی که مایکروسافت اعلام نمود که IE9 برای تغییر آمده؛ شوخی نبود چرا که واقعاً این تغییر را در مقایسه با مرورگرهای IE7 ،IE8 و IE6 کاملاً احساس می کنیم. البته داستان از زمانی جذاب تر شد که سیستم عامل Chrome نیز نهایتاً به بازار عرضه گردید که اساساً سیستم عاملی مبتنی بر وب است.

رایانش ابری در زندگی ما چه تغییراتی ایجاد می کند؟

در گذشته کمپانی های مختلف، تمامی نرم افزارهای خود را بر روی سرورها و هاست خویش اداره می کردند و واضح است که این امر نیاز به صرف هزینه و حفظ و نگهداری شرایط در حالت ایده آل دارد. ‎از دیدگاه تجاری، می توان اینگونه گفت که این سرویس ها هم اکنون می توانند بسیاری از محاسبات خود را به سرویسهای ابری انتقال دهد و اپلیکیشنی را که می بایست بر روی سرورهای خود نصب کنند به راحتی و از طریق اینترنت در اختیار مشتریان قرار دهند. آیا شما در مورد شرکت هایی که به Google Doc سوئیچ کرده اند چیزی شنیده اید؟ این مثال نمونه کاملی از سوئیچ شرکتها از میزبانی سرورهای محلی خود به استفاده از رایانش ابری است.



اما اگر شرکت شما بخواهد سرویسی را برای مشتریان فراهم کند چطور؟ شما می توانید امکان استفاده از رایانش ابری را با ساخت نرم افزارهایی که نیاز به نصب بر روی سرورتان ندارند اما از منابع سرور استفاده می کنند فراهم کنید. شرکتهای بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت و آمازون امکاناتی ساخته اند که چنین خدماتی را به شما ارائه می دهند.



‎در سرویس دهی جدید شما برای سرور هزینه ای پرداخت نمی کنید بلکه پرداخت شما برای سی پی یو و دیگر منابعی است که نرم افزارتان از آن استفاده می کند، بنابراین مخارجتان کمتر خواهد شد و در هنگام نیاز می توانید به سرعت منابع مورد نیاز خود را ارتقا دهید.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

Prince
 
Stream چیست ؟
اگر با کامپیوتر و به خصوص اینترنت سروکار داشته باشید به احتمال زیاد لغت Stream به گوشتان خورده است. اگر هم نخورده است نگران نباشید خوب الان دیگر آن را شنیده اید. تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که برای گوش کردن یک فایل mp3 آن را روی کامپیوتر یا mp3player خود کپی میکنید و سپس آن را پخش میکنید. اما هنگامی که به رادیوی اینترنتی گوش میکنید مجبور نیستید که اول تمام رادیو را روی کامپیوتر خود کپی کنید و سپس آن را گوش کنید. اطلاعات همان طور که به کامپیوتر شما میرسند فورا اجرا میشوند. این باعث میشود که شما بتوانید به صورت آنلاین صوت و ویدئو را تماشا کنید. به این کار Streaming میگویند.

Stream در لغت به معنای جریان - رود و جاری شدن است. و در کاربرد تکنولوژی به جریان دائم اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر گفته میشود. مانند خیلی از لغات دیگر برای لغت Stream معادل فارسی وجود ندارد. از این روش برای پخش مستقیم اطلاعات مانند مثال هایی که زده شد استفاده میشود. کاربرد دیگر Stream جلوگیری از کپی کردن اطلاعات است. برای مثال اگر اینترنت پر سرعت داشته باشید میتوانید با پرداخت چند دلار بسیاری از فیلم های سینمایی روز را از طریق وب سایتشان به صورت آنلاین نگاه کنید. اما چون اطلاعات به صورت Stream برای شما ارسال میشوند نمیتوانید آنها را کپی و ضبط کنید. ( البته این همیشه صادق نیست )

چرا این لغت را در اینجا توضیح داده ایم ؟ دستگاه های پخش کننده ی صوتی و تصویری زیادی از Stream برای پخش صوت و تصویر استفاده میکنند و ممکن است که با این لغت زیاد برخورد کنید. برای مثال تلویزیونی که قادر است یک فیلم را به صورت بی سیم و با Stream از کامپیوتر شما دریافت کند و آنرا پخش کند.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
چرا دستگاهای بیسیم اطرافمان از باند ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می کنند ؟



‎نگاهی به اطراف خود بیاندازید، به سرعت متوجه می شوید که اکثر دستگاهای بیسیم اطراف شما از باند ۲/۴ گیگاهرتز برای ارتباط استفاده می کنند. ‏

‎وسایلی همچون روتر بیسیم وای-فای، هدست بلوتوث و ریموت درب گاراژ جزو این دسته از وسایل قرار می گیرند. ‏

‎حال از میان این همه باند فرکانسی، چرا ۲/۴ اینقدر محبوبیت یافته؟ اگر به دنبال جواب هستید، در آشپزخانه دنبالش بگردید! ‏

‎ولی اگر جوابتان را پیدا نکردید، می توانید آنرا در ادامه مطلب بیابید.


‎در همین لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید میلیون ها موج در حال گذشتن از کنار شما هستند، امواجی همچون: موبایل، رادیو، تلویزیون، امواج ماهواره، روتر بیسیم همسایه کناری و یا تلفن بیسیم خانه کوچه پشتی، که همگی حامل اطلاعات کدگذاری شده تحت استاندارد فرستنده و گیرنده، با باند فرکانسی خاصی در حال انتشار هستند.

‎اگر نگاهی به تلفن بیسیم کنارتان بیاندازید، برچسب ۲/۴ گیگاهرتز آن را مشاهده می کنید، برچسبی که بعضی از افراد با دیدن آن می گویند: اوه پسر سرعت این تلفن از سرعت پردازنده کامپیوتر من هم بیشتر است!


‎در واقع چنین نیست و این عدد نمایانگر فرکانس موجی است که پایه تلفن جهت برقراری ارتباط، به گوشی ارسال می کند.

‎هرتز، واحد تعداد انجام کار بر اساس ثانیه است.

‎در امواج، فرکانس به معنی میزان نوسان موج و در کامپیوتر، به معنی نرخ ساعت پردازنده مرکزی و در نمایشگرها، به معنای تعداد تصاویر نمایش داده شده بر اساس ثانیه است.

‎سوال اصلی اینجا است که چرا از میان ۲،۳۹۹،۹۹۹،۹۹ فرکانسی که بالا و پایین تر از این موج قرار دارند، سازندگان فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز را برای دستگاه های خود انتخاب می کنند؟

‎تنها دلیل منطقی را می توان قانون و کنترل از سوی سازمان خاص در نظر گرفت.

اگر نگاهی به قوانین کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا بیاندازید، متوجه خواهید شد که این کمیسیون تعدادی از باندهای فرکانسی را تحت عنوان باند ISM معرفی می نماید، باندهایی که برای استفاده در مصارف صنعتی، علمی و درمانی تعیین شده اند.

‎باندهایی همچون ۹۰۰ مگاهرتز، ۲/۴ گیگاهرتز و ۵/۸ گیگاهرتز در این دسته قرار می گیرند. استفاده از این باندها برای همه آزاد و رایگان است و نیازی به کسب مجوز از مرجع خاصی ندارد.

‎ولی اگر سازنده ای بخواهد از باند دیگری به جز باندهای آزاد (ISM) استفاده کند، بایستی با درخواست به سازمان ITU واقع در دفتر سازمان ملل سوئیس و پرداخت هزینه گزاف، حق استفاده از باند مورد نظر را بدست آورد.

‎با وجود باندهای آزاد چنین کاری برای ارتباطات با برد کم و در سطح خانگی غیر معقول به نظر می رسد و به همین دلیل است که سازندگان وسایل با مصارف خانگی به باندهای آزاد روی می آورند.

‎چرا ۲/۴ گیگاهرتز:
‎با وجود باندهای آزاد متعدد چرا استفاده از ۲/۴ به اینگونه فراگیر شده است؟ ‎در موضوعی همچون تلفن های بیسیم ۲ انتخاب فرکانسی برایتان وجود دارد: ۹۰۰ مگاهرتز و ۲/۴ گیگاهرتز ‎تلفنهای ۹۰۰ مگاهرتز برای مکانهای چند طبقه و دارای موانع میتواند انتخاب مناسبی باشد، ولی برای محیط های با مساحت زیاد تلفن های ۲/۴ گیگاهرتز انتخاب مناسب تری هستند. این در حالی است که این تلفن ها از آنتن کوچکتری جهت ارسال امواج استفاده می کنند و همین باعث کوچک تر شدن اندازه تلفن می شود.

‎لازم به ذکر است که با افزایش فرکانس میزان ضریب نفوذ موج افت می کند. به عنوان مثال یک فرستنده رادیویی می تواند کیلومترها مسافت را تحت پوشش قرار دهد و این در حالی است که یک فرستنده موبایل این قابلیت را ندارد. در واقع با افزایش فرکانس، فرستنده و گیرنده می بایست به خط دید یکدیگر نزدیک شوند تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

‎امواج بالاتر قابلیت حمل حجم بیشتری از اطلاعات را نسبت به امواج با فرکانس کمتر را دارند و در عین حال نویز پذیری کمتری نسبت امواج پایین دارند و به همین دلایل است که نمیتوان از موج ۵۰۰ کیلوهرتزی رادیو که دارای قدرت نفوذ بالایی است برای تلفن همراه استفاده نمود. ‏


‎روترهای وای-فای در ابتدا از باند ۵/۸ گیگاهرتز استفاده میکردند که استاندارد 802.11a نامیده شد. اما از آن پس انجمن مهندسان برق و الکترونیک تصمیم گرفت تا از باند ۲/۴ گیگاهرتز به سبب وجود تعداد کانالها و مساحت تحت پوشش بیشتر و در مقابل قیمت کمتر تجهیزات، در روترهای بیسیم استفاده شود که آن را استاندارد 802.11b نامید.

‎هم اکنون و پس از گذشت چندین سال از تصویب اولین استاندارد وای-فای، تقریبا تمامی روترهای موجود در بازار از استاندارد 802.11n پشتیبانی می کنند، که بعضی از آنها علاوه بر باند ۲/۴ قابلیت سرویس دهی بر روی باند ۵/۸ را نیز به صورت همزمان دارند.

‎روتر ها می توانند بر روی باندهای ۲/۳ و ۲/۵ هم نیز سرویس دهند، ولی به دلیل مسائل قانونی سازندگان تنها اجازه ساخت روتری را دارند که در بازه فرکانسی ۲۴۰۰ تا ۲۴۸۳/۵ مگاهرتز کار کنند.

‎برای این باند آزاد باید از فرهای آشپزخانه مایکروویو (مایکروفر) تشکر کنیم! ‏



‎مایکروفرها با انتشار ریز موج (به امواجی که طول موج آنها بین ۱ میلیمتر تا ۱ متر باشد، اصطلاحا ریز موج اطلاق می شود) در قدرت بسیار بالا باعث گرم شدن مواد غذایی می شوند. ‎باید توجه کرد که این امواج در فرکانسهای خاص تولید میشوند و تنها بعضی از مواد را تحت تاثیر قرار میدهند.

‎موادی از قبیل چربی و آب، با برخورد این امواج گرم میشوند که اصطلاحا این پدیده را Dielectric Heating می نامند. لازم است بدانید که امواج مایکروفر بر بعضی از مواد همچون شیشه و پلاستیک تاثیری ندارند و تنها از آنها عبور می کنند و این در حالیست که اصلا رابطه خوبی با فلزات ندارند و حسابی با هم درگیر می شوند.

‎داستان از اینجا شروع می شود که مایکروفرها از سال ۱۹۴۷ وارد بازار شده اند و آنها با فرکانسهای ۹۰۰ مگاهرتز، ۲/۴ گیگاهرتز، ۵/۸ گیگاهرتز و ۲۴ گیگاهرتز ساخته می شدند که پس از مدتی سازندگان تصمیم گرفتند از باند ۲۴۵۰ مگاهرتز به دلیل مقرون به صرفه بودن نسبت به بقیه باندها استفاده کنند.

‎کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا(FCC) که چند سال پس از ورود مایکروفرها تصمیم به تصویب قانون برای باندهای آزاد گرفت، راه حلی جز انتخاب باند ۲/۴ گیگاهرتز نداشت، زیرا تا آن زمان تعداد زیادی مایکروفر روانه بازار گشته بود که در این باند کار می کرد.

‎لذا به همین منظور آنها باند ۲۴۵۰ مگاهرتز را به عنوان حد وسط بازه فرکانسی در نظر گرفتند و برای جلوگیری از اختلالات فرکانسی اجتناب ناپذیر، چند مگاهرتز به بالا و پایین فرکانس افزودند تا سرانجام بازه فرکانسی ۲۴۰۰ تا ۲۴۸۳/۵ مگاهرتز به عنوان باند آزاد تصویب شد و این سر آغازی برای روی آوردن سازندگان به باند ۲/۴ گیگاهرتز شد.

‎با این اوصاف شما با خودتان این فکر را می کنید که با وجود این همه دستگاه در باند ۲/۴ آیا تداخل فرکانسی به وجود نخواهد آمد؟

‎جواب مثبت است، ماهیت موج اصولا غیر قابل کنترل می باشد و با برخورد به هر مانع خاص رفتاری متفاوت از خود نشان می دهد به همین سبب دستگاه هایی که در باند ۲/۴ کار می کنند، حتی اگر دارای کاربری های جداگانه باشند برهم تاثیر می گذارند. به همین منظور دستگاه ها به گونه ای طراحی گردیده اند تا جایی که ممکن است اختلالات را به کمترین حد خود برسانند. به عنوان مثال مایکروفرها دارای محافظهایی در اطرافشان هستند تا از خروج موج تولید شده جلوگیری کنند.

‎درب آنها نیز از این قاعده مستثنا نیست، صفحه مشبکی که در پشت شیشه درب قرار دارد این وظیفه را بر عهده دارد، حفره ها به گونه ای تعبیه شده اند تا شما بتوانید غذایتان را ببنید. در عین حال اندازه حفره ها اندکی از اندازه موج تولید شده توسط مایکروفر کمتر است تا مانع از نشت امواج به خارج شود.

‎اگر هم در منزلتان از روتر بیسیم ۲/۴ استفاده می کنید و از از قطع شدن پیاپی آن به سبب وجود اختلال فرکانسی رنج می برید به شما پیشنهاد می کنیم که:

  • تا می توانید دستگاه های هم فرکانس را از هم دور نگاه دارید ( در اتاق های مجزا )
  • ‎اگر فکر می کنید با تلفن بیسیم تداخل دارد، کانال روتر را که بین ۱ تا ۱۳ است تغییر دهید تا به کانال مطلوب دست پیدا کنید. ولی به خاطر داشته باشید که اکثر تلفن های بیسیم هر بار که بر روی پایه قرار می گیرند ، کانال را تعویض می کنند.
  • ‎در نهایت اگر مشکل به قوت خود باقی ماند و مشکلتان با تلفن حل نشد، تلفن جدید که در باند دیگری کار می کند خریداری کنید.

عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
Tablet PC چیست ؟
Tablet PC یک کامپیوتر قابل حمل شبیه نوت بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را میدهد که به جای موس و کیبرد با دستگاه توسط انگشت دست یا یک قلم مخصوص که Stylus نام دارد کار کند.
Table PC ها توسط اتصالات بیسیم به شبکه و اینترنت متصل میشوند. شکل لوح مانند این کامپیوتر ها این امکان را میدهد تا آنها در مکان هایی که استفاده از لپ تاپ ها مشکل یا سنگین است قابل استفاده باشند. Tablet PC ها نقطه اوج پیشرفت تکنولوژی سخت افزارهای نوت بوک و راحتی امکان کار و ورود اطلاعات به دستگاه هستند.

اشکال مشهور Tablet PC :

نوح لوحی

Slate : یا لوحی. نوعی از این خانواده که فاقد کیبورد هستند. هرچند که امکان اتصال جداگانه کیبورد USB یا بلوتوث به آنها وجود دارد. این نوع معمولا دارای نمایشگر از نوع LCD با سایز بین 8.4 تا 14.1 اینچ هستند و به عنوان کامپیوتر کار در شغل های ایستاده مانند پزشکی - آموزش و .. بسیار استفاده میشوند.

Tablet قابل تبدیل

Convertibles : انواع Convertible یا همان قابل تبدیل Tablet PC یک بدنه اصلی دارای کیبورد و یک نمایشگر دارند. این نوع شباهت زیادی به لپ تاپ های پیشرفته دارد و اغلب بزرگتر و سنگین تر از نوع Slate هستند. اغلب نمایشگر از طریق یک مفصل به بدنه متصل است. این مفصل به نمایشگر این امکان را میدهد که 180 درجه حول محور خود بچرخد و بتواند به صورت برعکس روی بدنه و کیبورد قرار بگیرد در این حالت همانطور که در تصویر ملاحظه میکنید یک صفحه تخت قابل نوشتن ایجاد میشود. این قابلیت یک نقطه ضعف هم برای این نوع کامپیوتر محسوب میشود. زیرا این انواع در محل مفصل خود ضعیف هستند و به راحتی آسیب میبینند.البته انواعی از مدل ها با استحکام بالاتر در دسترس است.
این نوع از Tablet ها در حال حاضر مشهورترین نوع در میان دیگر انواع هستند به دلیل اینکه به افرادی که هنوز به استفاده از قلم یا دست برای کار با کامپیوتر عادت ندارند این امکان را میدهد تا بتوانند از کیبورد استفاده کنند.

نوع دورگه

Hybrid : مدل های هیبرید یا دو رگه انواعی هستند که خصوصیات Slate ها و Convertible ها را با هم دارند. این انواع دارای یک کیبورد هستند که قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد. نوع دو رگه نباید با انواع Slate که دارای کیبورد قابل جدا شدن هستند اشتباه گرفته شود. کیبورد های قابل جدا شدن انواع Slate قابلیت چرخش و تبدیل به یک کامپیوتر شبیه Convertible ها را ندارند.

استفاده ازTablet ها روز به روز در حال گسترش است و با آمدن ویندوز ویستا مدل های جدید مجهز به این سیستم عامل هستند. قیمت این نوع کامپیوتر نیز در حال کاهش است و میتوان با قیمتی کمی بیشتر از یک لپ تاپ .یک Tablet PC خریداری کرد.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
زن

Princess
 
درایو Hybrid چیست ؟
درایو هیبرید نوع جدیدی از هارد دیسک های کامپیوتر است که دارای بافر بسیار زیاد است. این Hard Disk های جدید از این نظر با هارد دیسک های معمولی تفاوت دارند که از یک بافر با حجم بزرگ حدود 1 گیگا بایت و از نوع Flash Memory استفاده میکنند تا اطلاعات را هنگام کار با کامپیوتر ذخیره کنند. با این کار سوزنک های هارد دیسک که در هارد های معمولی مرتب مشغول نوشتن اطلاعات جاری بر روی هارد دیسک هستند آزاد میمانند. این باعث مزیت های فوق العاده ای میشود که در میان آنها افزایش بسیار زیاد سرعت - مصرف کمتر انرژی - قابلیت اطمینان بیشتر و سرعت بیشتر بوت شدن کامپیوتر شاخص تر هستند. شرکت سامسونگ پیشرو در تولید این نوع حافظه است.

در یک مقایسه اجمالی هارد دیسک های هیبرید با انواع معمولی از نظر سرعت خواندن 26 درصد و سرعت نوشتن اطلاعات 71 درصد سریعتر عمل میکنند. در عین حال 32 درصد مصرف انرژی کمتری دارند. عمر هارد دیسک های هیبرید نسبت به معمولی 10 درصد بیشتر است.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

Prince
 
هیچ کس از این که بشنود، انویدیا قصد ارائه نسل بعدی پردازنده های گرافیکی را دارد؛ شکّه نخواهد شد. اگر انویدیا بگوید که این نسل سریع تر از هر چیزی است که تا کنون وجود داشته؛ عده ای حدس می زنند که کارت گرافیک های این نسل، یکی از جالب ترین و کم صدا ترین محصولات این کمپانی خواهند بود. اما با تمام این احوال؛ باز هم کسی تعجب نخواهد کرد. چون این تغییر و تحول ها دیگر عادی شده اند.

با اولین سری از شایعاتی که در باره نسل بعدی کارت های گرافیکی شرکت انویدیا به گوش رسید؛ خیلی از افراد تقریبا مطمئن شدند که کارت گرافیکی بعدی GeForce GTX 580 نام می گیرد. اگر چه این شایعه فعلا رد یا تایید نشده است اما خبر هایی از کارت جدید به گوش می رسد.

انویدیا اول از همه یک سیستم خنک کننده جدید را معرفی کرده است. در سیستم جدید از آب هم استفاده شده.( البته طبیعتا در این سیستم از فن نیز استفاده می شود ) به این صورت که: آب در لوله ای مسی که درون کیس کارت گرافیک قرار دارد؛ به گردش در می آید و بعد از آن با گردش به دور هیت سینک، آب گرم شده و هیت سینک خنک می شود و به این ترتیب این سیستم به دور کردن بیشتر گرما از هیت سینک و البته پردازنده گرافیکی، کمک می کند. وقتی آب خنک شد دوباره به هیت سینک باز می گردد و این فرایند تکرار می شود. با توجه به ادعای انویدیا، نتیجه این گونه خواهد بود که: صدای این نسل از فن ها، 7 دسی بل کم تر از صدای فن GTX 480 خواهد بود. همچنین طبیعی است که دما هم پایین تر باشد.

در کنار این معرفی، تام پیترسن از انویدیا؛ یک دمو از Call Of Duty : Black Ops نشان داد که توسط کارت قدرتمند بعدی این شرکت پردازش می شد. این دمو همچنین، اولین نمایش عمومی از "گیم پلی" این بازی بود. امیدوار کننده تر این که انویدیا وعده داده که اولین نمایش عمومی از کارت بعدیش را هم به زودی برگزار کند. پس ما هم منتظر معرفی این کارت ها می مانیم.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
ال سی دی یا پلاسما ؟ انتخاب درست کدام است؟
کارت بانکی تان را برداشته و برای خرید یک تلویزیون صفحه تخت درست و حسابی به فروشگاه لوازم صوتی و تصویری می روید. بعد از ورود به فروشگاه تازه مشکل شروع می شود، حال باید بین تلویزیون های ال سی دی و پلاسما دست به انتخاب بزنید! به راستی کدامیک بهتر است و نیاز مرا برآورده می کند؟ حتی اگر بخواهیم مساله را سخت تر کنیم، باید پای تلویزیون های ال ای دی را هم به این بازی باز کنیم . اما ترجیح می دهم در جای دیگری به آن بپردازم و شما را برای خرید تلویزیون جدید ناامید نکنم.


اگر بخواهیم منصفانه به دو گروه درگیر در این ماجرا نگاه کنیم، هر یک از این استانداردها دارای مزایا و معایبی هستند که هنگام انتخاب باید مورد توجه قرار گیرند و هیچ یک از آنها را نمی توان کامل و بی عیب دانست. فقط هنگام خرید باید نیازهای مان و نسبتش با جیب مان را سبک و سنگین کنیم و مناسب ترین انتخاب را داشته باشیم.


تفاوت های میان تکنولوژی پلاسما و ال سی دی:

صفحات پلاسما و ال سی دی ممکن است در ظاهر شبیه هم باشند، اما شکل ظاهری و میزان ضخامت را می توان پایان شباهت این دو تکنولوژی دانست. نمایشگرهای پلاسمایی همانگونه که از نامشان بر می آید ، شامل شبکه ای از سلول های کوچک حاوی پلاسمای گازی است که با ولتاژ الکتریکی مشخصی برای ایجاد تصویر تحریک می شوند. نمایشگرهای ال سی دی (liquid crystal display یا صفحه نمایش کریستال مایع) از حجم فشرده ای از کریستال مایع تشکیل شده اند که فضای بین دو صفحه شیشه ای را پر کرده. در اینجا تصاویر توسط سطوح گوناگون شارژهای الکتریکی که بر روی کریستال مایع اعمال می شود به وجود می آیند.


آیا میان کیفیت تصویر تلویزیون های سی آر تی معمولی با تلویزیون های پلاسما و ال سی دی تفاوت خاصی قابل مشاهده است؟

برای مصرف کنندگان اینکه چه اتفاقاتی در پشت پرده تولید تصویر تلویزیون می افتد اصلا اهمیتی ندارد. بلکه موضوع مهم چگونگی ایفای نقش این ابزار در نمایش بی عیب و نقص تصاویر است. از این دیدگاه هر دوی تلویزیون های پلاسما و ال سی دی تصاویر عالی و جذابی تولید می کنند. البته هنوز هم ممکن است برخی عاشقان سینمای خانگی و خوره های بازی را بیابید که معتقدند سی آر تی ها تصویر بهتری دارند. هرچند که با تولید پلاسماهای جدید و پیشرفت های کیفی ال سی دی با استفاده از تکنولوژی ال ای دی بک لایت دیگر این گونه صحبت ها کم لطفی و متعصبانه به نظر می رسند.


اما در مقام مقایسه این دو تکنولوژی افرادی که به شکل حرفه ای از سینمای خانگی استفاده می کنند، معتقدند که کیفیت پلاسما یکی دو پله بهتر از ال سی دی است و به قول معروف یک سر و گردن بالاتر است. دلیل این امر هم در اینجا است که تلویزیون های پلاسما رنگ سیاه واقعی تر و تیره تری را نسبت به ال سی دی ها نمایش می دهند و این تفاوت باعث می شود در سکانس های تاریک فیلم جزئیات و کنتراست بهتری را شاهد باشیم. ماهیت فناوری ال سی دی اینگونه است که نوری از پشت لایه های شیشه ای به آن می تابد تا تصویر تولید شود و همین امر هم باعث می شود که ال سی دی ها هیچگاه به تاریکی حقیقی دست نیابند. زیرا در تاریک ترین صحنه ها هم باز مقدار کمی نور از میان پیکسل های تصویر به بیرون نشت می کند. البته این نقیصه در نسل های جدید ال سی دی رو به بهبود است.


مزایای پلاسما نسبت به ال سی دی:

علاوه بر کنتراست بهتر به دلیل قابلیت نمایش رنگ سیاه عمیق تر، تلویزیون های پلاسما نسبت به ال سی دی ها زاویه دید بهتری دارند. زاویه دید یعنی اینکه شما در چه موقعیتی از فضای ۱۸۰ درجه ای جلوی صفحه بنشینید و بدون کاهش کیفیت و یا تغییر رنگ بتوانید تصاویر را ببینید. این زاویه در ال سی دی ها مقداری کوچک تر از پلاسما است و از دو طرف تصویر چندان مناسبی را نمی توان دید. البته این زاویه روز به روز در حال باز شدن است و برخی از ال سی دی هایی که به تازگی به بازار ارائه شده اند زاویه دیدی همانند پلاسماها دارند. پلاسماها همچنین رنگ های روشن تر و شفاف تری را به نمایش می گذارند. این ایراد ال سی دی باز هم به همان نشت نور از پشت لایه کریستال مایع برمی گردد که میزان اشباع رنگ ها را تحت تاثیر قرار می دهد.


برخی صاحب نظران هم عقیده دارند که بعضی ال سی دی ها تصاویر را کمی محو و تار نمایش می دهند، که این مورد در صحنه های پرسرعت فیلم ها و یا برنامه های ورزشی بیشتر قابل تشخیص است. البته این صحبت را بیشتر در خصوص نسل های قبلی ال سی دی می توان پذیرفت و ال سی دی های جدید چنان تغییر و تکامل معنی داری را پشت سر گذاشته اند که تفاوت های اینچنینی آنها با پلاسما بسیار ناچیز شده است. با کم شدن زمان پاسخگویی پیکسل ها (که با میلی ثانیه سنجیده می شود) چنان تصاویری در صحنه های اکشن به شما نشان داده می شود که باورش هم برای تان سخت است.


بزرگترین مزیت تلویزیون های پلاسما نسبت به پسرعموهای ال سی دی شان قیمت ارزان تر آنها است، به خصوص که در تلویزیون های صفحه بزرگ این قیمت بیشتر محسوس و قابل لمس است. با توجه به رزولوشن و کیفیت تصویر، هنوز تلویزیون های پلاسما به راحتی پشت ال سی دی های هم قیمت شان را به خاک می مالند. در بازار بسیاری از کشورها امروزه تلویزیون های پلاسما در اندازه های ۴۲ تا ۷۰ اینچ ارائه می شوند. مثلا یک پلاسمای ۴۲ اینچ با رزولوشن 1020x768 تقریبا ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد. و حتی ممکن است یک پلاسمای ۳۲ اینچ را با قیمتی زیر ۸۰۰ دلار هم پیدا کنید. اما مطمئنا برای ال سی دی های اینچنینی باید مبالغ بالاتری را بپردازید، هرچند که این تفاوت روز به روز کمتر و رقابت بیشتر می شود.


مزایای ال سی دی نسبت به پلاسما:

ال سی دی ها نسبت به پلاسماهای هم اندازه شان معمولا رزولوشن تصویر بالاتری دارند، که این به معنی تعداد پیکسل بیشتر در صفحه است. ال سی دی همچنین نسبت به صفحات پلاسما برق کمتری مصرف می کند. برخی از مدل های جدید ال سی دی حتی کمتر از نصف پلاسماهای هم گروه شان مصرف انرژی دارند.


از نظر جثه هم ال سی دی ها از پلاسماهای هم اندازه شان سبک تراند و همین امر جابجایی و نصب آنها روی دیوار را راحت تر می کند. یکی از دلایل این امر استفاده از پلاستیک در ساخت صفحه محافظ بیرونی ال سی دی ها است. در صورتی که در تلویزیون پلاسما این صفحه باید از شیشه ساخته شود.


برخی خبرگان در زمینه ال سی دی هم عقیده دارند که طول عمر ال سی دی ها بسیار بیشتر از صفحات پلاسما است. البته این نظر بیشتر در خصوص نسل های اولیه پلاسما صحیح بود که پس از ۲۰ هزار ساعت کار نیمی از روشنایی اولیه شان را از دست می دادند. اما بسیاری از پلاسماهای موجود در بازار طول عمری تقریبا برابر با ال سی دی و در حد ۶۰ هزار ساعت دارند. با یک حساب ساده متوجه می شوید که این زمان یعنی اینکه شما می توانید برای ۷ سال متوالی ۲۴ ساعته از تلویزیون تان استفاده کنید.


از نظر کیفیت هم ال سی دی ها بالاخره در یکی دو سال اخیر با معرفی تکنولوژی LED Backlight تقریبا خودشان را به پلاسما رساندند. در این فناوری به جای استفاده از لامپ های فلورسنت از یک مجموعه نور ال ای دی استفاده می کنند. از نور ال ای دی هم به دو روش استفاده می شود: مستقیم و کناری. مسلما استفاده از روش مستقیم بسیار بهتر است، زیرا به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که هنگام لزوم نور بخش هایی از تصویر را خاموش کنند که این به معنی کنتراست و وضوح تصویر بیشتر است. در روش کناری هم همانگونه که از نامش پیدا است، از گروهی ال ای دی در اطراف صفحه نمایش استفاده می شود. این نور سپس با استفاده از تعدادی آینه به طور یکنواخت در تمام صفحه پخش می شود، که بسیاری از کارخانه ها هم از همین روش استفاده می کنند. امسال هم باید منتظر استفاده بیشتر از ال ای دی در صفحات نمایش و کیفیت بهتر تصاویر باشیم، اما یادمان باشد که آن را با OLED ها که یک دسته جدا در شاخه صفحات نمایش هستند اشتباه نگیریم!


ممکن است شما چیزهایی در خصوص سوختگی صفحات پلاسما شنیده باشید. چیزی که به طور معمول در صفحات ال سی دی دیده نمی شود. این سوختگی صفحه هنگامی صورت می گیرد که یک تصویر ثابت برای مدت زمان طولانی روی صفحه نمایش داده شود، در نتیجه شبه آن تصویر همانند روحی سرگردان روی صفحه باقی می ماند که در اصطلاح از آن با عنوان سوختگی صفحه یاد می کنند. البته در پلاسما های امروزی این مورد کمتر به چشم می خورد که آن را باید ممنون فناوری تازه تر و امکاناتی از قبیل Screen Saver باشیم، اما به هر حال سوختگی صفحه نمایش هنوز یکی از اتفاقات دردناکی است که ممکن است برای صاحبان پلاسما به وقوع بپیوندد. خب، البته در پلاسماهای امروزی این مسئله فقط چند روز باعث دردسر در تماشای برنامه های مورد علاقه تان می شود و به مرور از بین می رود.



با این تفاسیر، در حال حاضر کدام یک برای من مناسب تر است؟ ال سی دی یا پلاسما؟

اگر تصمیم دارید برای خرید یک تلویزیون صفحه بزرگ (منظورم بالای ۵۰ اینچ است) به فروشگاه مراجعه کنید، مناسب ترین انتخاب تان پلاسما خواهد بود. با انتخاب پلاسما دست شما برای خرید های گنده تر با هزینه کم کاملا باز است تا حسابی بتوانید در بین دوستان و آشنایان خودی نشان دهید! اگر چه ال سی دی رزولوشن بهتری را در اختیار شما می گذارد، اما پلاسما هنوز از لحاظ کیفیت تصویر روی سکوی بالایی ایستاده است و به شما لبخند می زند. البته نکته دیگری که در تصمیم گیری شما بین پلاسما و ال سی دی حتما باید مورد توجه قرار گیرد، وجود تیونر دیجیتال HD داخلی است. زیرا هنوز برخی تلویزیون ها فقط دارای تیونر آنالوگ هستند که با این صفحه بزرگ کیفیت چندان مناسبی را برای تماشا نخواهید داشت.


اگر قصد انتخاب تلویزیونی در اندازه کوچکتر دارید (۱۷ تا ۴۲ اینچ) تنها راهی که یک محصول خوش قیافه و خوش فرم را که با سلیقه تان جور باشد به خانه ببرید، خرید یک ال سی دی است. و باعث خوشحالی خریداران است که ال سی دی ها امروزه پایین ترین قیمت تاریخ تولید و فروش خود را دارند.


البته در خصوص نوع و محل استفاده تلویزیون هم جای بحث فراوانی است، اینکه می خواهید از آن در محیط روشن و معمولی خانه استفاده کنید یا اینکه یک محیط تاریک و سینما مانند را ترجیح می دهید؟ خرد جمعی اینگونه حکم می کند که ال سی دی به خاطر سیستم نور پشتی اش برای استفاده در روز و محیط های روشن مناسب است و پلاسما به دلیل اینکه در صفحه جلویی اش از شیشه استفاده می کند برای یک سینمای خانگی تاریک کاربردی تر خواهد بود. با این حال محصولاتی مانند پلاسماهای صفحه مات پایونیر و ال سی دی های تولید شده با تکنولوژی ال ای دی بک لایت با کیفیت تیرگی مناسب، تمام این محاسبات را به هم ریخته اند. پس بهتر است اینگونه بگوییم که برای محیط های تاریک پلاسما بهترین گزینه است و همچنین پلاسمای با پوشش مات و ضدانعکاس نور وسیله ای همه فن حریف خواهد بود.


در این میان، آیا واقعا خرید یک نمایشگر فول اچ دی 1080p عاقلانه است؟

اگر شما واقعا یک معتاد تصاویر HD هستید که سعی می کنید تا حد امکان فقط از منابع با کیفیت 1080p استفاده کنید، پس ظاهرا بهترین انتخاب شما یک ال سی دی خواهد بود. به هرحال 1080p به سرعت در حال تبدیل شدن به یک فرمت عادی و روزمره است که توسط بسیاری از ال سی دی های با رزولوشن تصویر 1920x1080 پیکسل پشتیبانی شده و قابل نمایش است. امروزه حتی ال سی دی ها و پلاسماهای ارزان قیمت هم با رزولوشن 1366x768 و 1024x768 که همان 720p است تولید می شوند. اگر آنقدر پول کنار گذاشته اید که می خواهید یک صفحه نمایش ۵۰ اینچی یا بزرگتر بخرید، دلیلی ندارد که به کیفیتی کمتر از 1080p فکر کنید.


البته محتوای خیلی کمی با کیفیت 1080p برای تماشا وجود دارد و بسیاری از شبکه های تلویزیونی هنوز این کیفیت را پشتیبانی نمی کنند و یا حتی فیلم های سینمایی بصورت دی وی دی و با کیفیتی کمتر از این حد عرضه می شوند. امروزه تنها می توان از دیسک های بلوری و ویدیوهای دانلودی HD به عنوان تنها منابع تصویری با کیفیت 1080p نام برد. اما مطمئنا در آینده ای نزدیک این داستان به لطیفه بامزه ای شباهت پیدا خواهد کرد. کدام یک از شما هنوز از نوارهای بتا مکس و حتی نوارهای VHS برای تماشای فیلم استفاده می کنید؟
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
زن

Princess
 
پیشنهاد می کنم به جای خواندن این مطلب، به فکر تهیه یک آنتن Wi-Fi تقویت شده ۳۰ دلاری باشید و همانند این دوست مبتکر آنتن گیرنده Wi-Fi تان را دست کاری نکنید. اما اگر امکان خرید آن را ندارید و یا حاضر به پرداخت چنین هزینه ای نیستید، پس بهترین راه حل این است که به سراغ نی نوشابه و کمی سیم مسی بروید و بنا به گفته مبتکر خلاق مان، قدرت دستگاه خود را تا دو برابر افزایش دهید.


برای این کار باید کار با هویه برقی را بلد باشید و همچنین آنتن Wi-Fi تان را تکه -پاره کنید. همانگونه که در ویدئو خواهید دید، تفاوت آنتن روتر وایرلس معمولی با یک آنتن تقویت شده، در نوع و جنس سیم پیچ به کار رفته در آن است. حال به راحتی با استفاده از مقداری مفتول مسی نازک، یک ماژیک مشکی و یک نی نوشابه دست به کار شوید.


آنتن را از پشت دستگاه باز کنید و با استفاده از یک پیچ گوشتی روکش آن را در آورید. حال نویت آماده سازی آنتن ویژه تان است. سه اینچ از ابتدای سیم مسی را رها کنید و ادامه آن را به دور یک میخ چوب پیچ بپیچانید تا حالت فنری و سیم پیچ پیدا کند. آنگاه سیم را از فاصله یک اینچی فنر قطع کنید.



سیم متصل به آنتن را از ارتفاع یک اینچی قطع نموده و آن را به سیم پیچ دست ساز لحیم کنید. خب، آنتن ویژه شما با قدرت و برد دو برابر آماده است. تنها برای اینکه ظاهر حرفه ای تری داشته باشد، یک نی نوشابه را روی آن بکشید و با ماژیک مشکی آن را رنگ کنید. حالا دیگر مشکل است کسی تشخیص دهد که شما یک آنتن نی نوشابه ای را به وای-فای تان وصل کرده اید!


نکته آخر هم اینکه این روش برای آنتن اغلب دستگاه های بیسیم قابل استفاده است. شما می توانید آنتن مودم بی سیم تان را تقویت کنید و یا اینکه برد روتر وایرلس تان را افزایش دهید. البته هنگام انجام این کار حداکثر دقت را به خرج دهید، تا مجبور به خرید یک آنتن دیگر نباشید.


در ویدئوی زیر می توانید تمامی مراحل انجام این کار را ببینید. دوستانی هم که سرعت اینترنت شان اجازه چنین کاری را نمی دهد، بهتر است سری به مطلب هک آنتن وای-فای بزنند و تمامی مراحل را بصورت تصویری مشاهده کنند.


توجه داشته باشید که شما این کار را با مسئولیت خودتان انجام می دهید و هرگونه عواقب ناشی از آن (از قبیل خرابی آنتن، مودم بیسیم و یا هر دستگاه دیگر) بر عهده خودتان خواهد بود.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 2 از 12:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین » 
کامپیوتر

دانستنیهایی در مورد دنیایی كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA