انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 2 از 19:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  16  17  18  19  پسین »

آموزشهای كامپیوتری


مرد

 
هارد به هارد كردن

جهت اجرای این آموزش باید کمی حرفه ای باشید و حواستان را جمع کنید.

رایانه ها معمولا دارای یک هارد دیسک هستند . برای اولین قدم بهتر است که پارتیشن های هارد دیسک خودتان را نامگذاری کنید.

برای این کار به My Computer رفته و روی یک پارتیشن کلیک راست کنید . گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده شما می توانید نام پارتیشن را تغییر دهید. این کار را برای همه پارتیشن ها تکرار کرده و نام آنها را به خاطر بسپارید .

حالا رایانه تان را خاموش کنید . شما هارددیسکی که می خواهید اطلاعات را از آن کپی کنید در اختیار دارید. به دقت ان را بررسی کنید . همه هارد دیسکها به وسیله یک نوع کابل به مادربورد متصل می شوند . در کنار محل اتصال کابل به هارد دیسک محل اتصال فیش برق یا همان POWER قرار دارد .

اما مهمترین نکته که شما باید به آن دقت کنید جامپرها هستند. معمولا روی بدنه هارد دیسکها نحوه قرار گیری جامپرها توضیح داده شده است.

جامپر یک قطعه ریز است که می توان به وسیله آن تنظیمات یک قطعه سخت افزاری را به صورت فیزیکی تغییر داد.

در جدول موجود روی بدنه هارد دیسک به دنبال وضعیت Slave بگردید. شما باید جامپر هارد دیسک دوم را با توجه به توضیحات این جدول به حالت Slave تغییر بدهید.

حالا در کیس رایانه خاموش را باز کنید . در کیس رایانه تان دنبال هارد خودتان بگردید. مشاهده می کنید که کابلی آن را به مادربرد متصل کرده است .

این کابل معمولا دارای دو جای اتصال می باشد . ممکن است این کابل هم به هارد دیسک شما و هم به سی دی رام متصل باشد .

شما می توانید از طریق همین کابل هارد دیسک دوم را به مادربرد متصل کنید . برای این کار می توانید جای اتصال دوم را از سی دی رام جدا کنید.

به جای آن هارد دیسک را به این قسمت متصل کنید. حالا شما 2 هارد دیسک را از طریق یک کابل به مادربرد رایانه تان متصل کرده اید.

هارد دیسک رایانه شما به عنوان میزبان و هارددیسک دوم به عنوان مهمان به حساب می آید. حالا باید برق مورد نیاز را برای هارد دیسک مهمان تامین کنید. به نوع فیش POWER هارد دیسک دقت کنید . یکی از این نوع فیشها احتمالا در رایانه شما به صورت آزاد وجود دارد .

این کابل ها همگی به سیستم اصلی برق رایانه متصل هستند . یکی از این فیشهای آزاد را به هارد دیسک میمان وصل کنید. حالا باید رایانه تان را روشن کنید .

در صورتی که تمام مراحل را درست انجام داده باشید را یانه شما مثل سابق عمل می کند . ویندوز شما بالا می آید.
اما با رفتن به قسمت My Computer متوجه اضافه شدن پارتیشن های جدید می شوید. پارتیشن های غریبه که نامشان برای شما آشنا نیست همان پارتیشن های هارد دیسک مهمان هستند .

حالا اطلاعاتی را که لازم دارید بین دو هارد دیسک کپی کنید . دقیقا مانند زمانی که روی هارد دیسک خودتان اطلاعات رااز یک پارتیشن به پارتیشن دیگری کپی می کردید .

بعد از تمام شدن کارتان دوباره رایانه تان را خاموش کنید . شما حالا باید همه چیز را به حالت اول برگردانید. هارد دیسک مهمان را با جدا کردن کابل های مادر برد و برق جدا کنید . وضعیت جامپر روی آن را دوباره به حالت اول برگردانید .این حالت روی بدنه هارد دیسک با عنوان Master مشخص شده است .

اگر محل اتصال دوم روی کابل قبلا به سی دی رام متصل بود دوباره آن را به همان وضعیت برگردانید . در کیس را هم کاملا ببندید.
     
  
مرد

 
یو پی اس چیست؟

یو پی اس برگرفته از مجموعه کلمات UNINTERRUPTIBLE POWER SUPPLY منابع تغذیه بدون توقف است. به عبارت دیگر وجود یو پی اس در کنار یک کامپیوتر ( یا مصرف کننده برقی ) به معنای امکان ادامه کار در شرایط نرمال برای مصرف کننده به هنگام قطع و یا تغییرات شدید ولتاژ ورودی خواهد بود.


چرا به یوپی اس نیاز داریم؟

کیفیت غیر ایستا و متغیر برق میتواند بر روی عملکرد کامپیوترها موثر باشد.
در این راستا وجود یو پی اس نه تنها به عنوان یک منبع تغذیه بلاوقفه، که به عنوان محافظی در برابر تغییرات ولتاژ ورودی نیز بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.
و در نهایت وجود چنین خصوصیاتی است که میتواند از کاربر در مقابل رخدادهایی چون از بین رفتن و یا تخریب اطلاعات سیستم، حتی بدون حضور مستقیم وی ایمن سازد.


یو پی اس ها چند دسته اند؟

دسته بندی انواع مختلف یو پی اس غالبادر سه قسمت انجام می شود : OFF-LINE و ON-LINE و LINE-INTERACTIVE.


یو پی اس OFF-LINE چییست؟

این نوع از یو پی اس ها تنها به هنگام قطع برق و به عنوان منابع جایگزین فعال می شوند.


یو پی اس ON-LINE چیست؟

در شرایط طبیعی، تامین خروجی در این نوع یو پی اس ها پس از تصحیح ورودی (پاک سازی ورودی از انواع نویز و احیانا تصحیح سطح ولتاژ ورودی ) انجام می پذیرد. تنها در مواقعی چون بروز نقص فنی، سرریز بار یا افزایش خارج از رنج دما یو پی اس به مد BYPASS خواهد رفت.


یو پی اس LINE INTERACTIVE چیست؟

در شرایط عادی این یو پی اس ها ورودی از طریق BYPASS به ترنسفرماتور منتقل می شود. در این هنگام ترانسفورماتور به عنوان شارژر عمل می کند و در نهایت از همین طریق خروجی AC تامین می گردد.

روش انتخاب یک یو پی اس صحیح چگونه است؟

  • دانستن مشخصات فنی یو پی اس های مجود در رنج مورد نظر.
  • مشخصات کامل و صحیح مصرف کننده.
  • در نظر گرفتن یک ظرفیت صحیح برای تغییرات ( افزایش ظرفیت ) مصرف کننده ها.
  • انتخاب صحیح تولید کننده و عرضه کننده.
  • انتخاب یو پی اس بر مبنای نیازمندیهای واقعی.

     
  
مرد

 
راهنمای جامع بوق بایوس :

وقتی یک کامپیوتر روشن میشود و آماده برای بالا آمدن میشود و یا وقتی کامپیوتر reset میشود BIOS سیستم شما با عملکردی به نام POST به تست کردن سخت افزار سیستم شما میپردازد تا از درستی اتصال انواع device ها مطلع شود .

در اینصورت اگر سیستم با مشکلی مواجه شود POST برای BIOS پیغام خطا میفرستد اینکه مثلا کارت گرافیمکی شما با مشکل مواجه است مثلا از جای خودش تکان خورده یا اینکه ram شما با مشکل مواجه شده است بیپ یا همون بوق هایی متداول ارسال میکند و شکا را از ان مطلع میکند بنابراین بهتر است با اینگونه بوق ها اشنا بشویم تا در صورت هر گونه عیبی خودمان در صورت امکان رفع اشکال کنیم .

البته همانطور که گفتم BIOS های سیستم از شرکت های مختلفی تولید میشود که من در اینجا از دو شرکت American Megatrends International به اختصار AMI و Phoenix ذکر میکنم .

AMI Beep Codes :

  • یک بوق : اشکال از DRAM میباشد . بنابراین مشکلی در حافظه سیستم به وجود امده و یا motherboard.
  • دو بوق: حافظه فاقد تعادل است . تساوی گردش در حافظه به درستی کار نمیکند .
  • سه بوق: 64 کیلو بایت مورد نیاز برای شروع و راه اندازی سیستم در دسترس نیست که این هم به RAM بر میگردد .
  • چهار بوق : تایمر سیستم شما با مشکل مواجه شده است که مانع از درستی همزمان عملکرد motherboard میشود .
  • پنج بوق : CPU با مشل مواجه است .
  • شش بوق: ورودیه A20/Keyboard کنترلر ان با مشکل مواجه است IC کنترل کننده keyBoard با مشکل مواجه شده است و مانع از ورودیه A20 برای سوییچ کردن پردازنده میشود .
  • هفت بوق : حافظه مجازی Virtual با مشکل مواجه است
  • هشت بوق : حافظه کارت ویدئو مشکل دارد BIOS نمیتواند بر روی فریم های بافر کارت ویدئو بنویسد .
  • نه بوق : ROM شما مشکل دارد. چیپ BIOS ROM روی motherboard دچار خطا است .
  • ده بوق : CMOS هم مشکل دارد . سعنی یه چیزی روی motherboard مانه از فعل و انفعال با CMOS میشود .
  • یازده بوق : کش در level 2 حافظه غش کرده .
  • یک بوق بلند و دو بوق کوتاه : سیستم ویدئویی مشکل داره
  • یک بوق بلند سه بوق کوتاه : بازهم خطا در مورد 64 k میباشد .
  • یک بوق بلند هشت بوق کوتاه : عملگر تست کردن خطا داره .
  • بوق مداوم : یا اشکال از RAM یا از ویدئو .

Phoenix Beep Codes :

این شرکت از بوق های دنباله دار استفاده میکند من برای مشخص کردن فاصله بوق ها از خط تیره - استفاده میکنم یعنی یک توقف و ادامه یعنی 1-2-3 یعنی اول یک بوق بعد دو بوق بعد هم سه بوق . ویرایش چهارم به پایین این محصول از سه بوق و از ورژن چهار به بالا از چهار بوق استفاده میکند .

ورژن چهار :

1-1-1-3 یا 1-1-2-1 : CPU/motherboard مشکل دارد
1-1-2-3 یا 1-1-3-1 یا 1-1-3-2 یا 1-1-3-3: motherboard مشکل داره یا یکی از اجزا
1-1-3-2 یا 1-1-3-3 یا 1-1-3-4 : اشکال از حافظه
64K 1-1-4-1 : کش در level 2 مشکل داره .
1-1-4-3 : اشکال از پورت
I/O . 1-2-1-1 : مدیریت پاور
power management 1-2-1-2
1-2-1-2 یا 1-2-1-3 : motherboard
1-2-2-1 و 1-2-2-3 :کیبورد و BIOS ROM
1-2-3-1 : System timer
1-2-3-3 : DMA
1-2-4-1 IRQ
     
  
مرد

 
در چند ماهه اخیر شاهد ورود نوع جدیدی از سی پی یو ها در بازار کشور بودیم. این سی پی یو ها که اصطلاحا Core I7 نامیده می شوند از نسل سی پی یو های چند هسته ای جدید شرکت اینتل هستند. و به نظر می رسد بزودی جایگزین سی پی یوهای Core 2 شرکت اینتل خواهند شد. مهمترین ویژگیهای این سی پی یو ها را که منجر به عملکرد بهتر آنها شده را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • این سی پی یو ها اصطلاحا 4 هسته ای هستند بنابراین نسبت به سی پی یوهای 2 هسته ای رایج در بازار توانایی تعداد پردازش موازی بیشتری دارند.
  • این سی پی یو ها از رابط جدیدی به نام QPI (در مقایسه با وضعیت فعلی یعنی FSB ) استفاده می کنند. در عمل مدیریت حافظه ها مستقیما بر عهده خود سی پی یو قرار دارد و این کار از دوش چیپست مادربورد برداشته شده است.
  • این سی پی یو ها از نسل جدید سی پی یوهای 1366 پایه ای (پینی) هستند.
  • این سی پی یو ها دارای 8 مگ L3 کش مشترک در بین تمامی هسته ها هستند. این امر سبب شده این سی پی یو ها برای علاقه مندان به بازی فوق العاده باشد.

     
  ویرایش شده توسط: perspolis98   
مرد

 
درباره cpu

واحد پردازش مرکزي يا cpu همان گونه که از نامش پيداست کارش پردازش و محاسبه داده هاي ورودي به کامپيوتر مي باشد.داده ها و راه حل هاي مسئله از طريق واحد ورودي وارد حافظه کامپيوتر مي شوند.مقايسه ها و محاسبات در صورت لزوم در واحدي به نام واحد محاسبه و منطق (ALU) انجام مي گيرد.

واحد کنترل همان طوري که از نامش پيداست نقش هدايت کننده را ايفا مي کندو بر ورود اطلاعات از طريق ورودي و ذخيره اطلاعات و انتقال اطلاعات لازم از حافظه به واحد محاسبه و منطق و بالعکس و بالاخره خروج نتايج نظارت دارد. واحدهاي محاسبه و منطق کنترل CPU يا واحد پردازش مرکزي کامپيوتر را تشکيل مي دهند.

امروزه پردازنده هاي متعددي توسط شرکت هاي INTEL , AMD توليد و ارايه مي شوند.برخي از پردازنده هاي 32 و64 بيتي اين دو شرکت بزرگ عبارتند از : Pentium 4 ,Celeron, Celeron d,athlon xp,sempron,athlon 64,athlon 64fx,opteron,itanium,Pentium m,mobile,centrino,mobile Pentium 4.



شرکت intel پردازنده هاي خود را در سه خانواده desktop,mobil,server/work station توليد مي نمايد. پردازنده هاي desktop 32 بيتي بوده و عبارتند از :Pentium 4 ht,Celeron d,Pentium 4 htxe,Celeron. .پردازنده هاي server/work station -32 و 64 بيتي بوده و عبارتند از:intel xeon,intel itanium2. .خانواده mobile نيز شامل پردازنده هاي Pentium m,Celeron m,mobile Pentium 4 مي باشد.

شرکت AMD پردازنده هاي خود را در سه خانواده desktop که خود شامل athlon xp,sempron,athlon64,athlon64fx است و mobile که شامل mobile sempron,mobile athlon64, است و server/work station که شامل optron ميباشد تقسيم مي کند.

پردازنده intel Pentium ht extream edition :

اين پردازنده شامل processor number نمي باشد و فناوري توليد آن 130 نانو است.اين پردازنده با استفاده از هسته prestonia داراي حافظه نهان L2 برابر 512 kb وحافظه نهان L3 برابر 2M مي باشد.شرکت intel اين پردازنده را در دو مدل با فرکانس 3.2GHz,3.4GHz توليد مي کند.اين پردازنده فعلا براي هر دو سوکت LGA775,MPG478 ارايه ميشود.فرکانس FSB اين پردازنده 800MGHz بوده و بر روي بردهاي اصلي با سوکت 775 که از چيپ ست هاي intel925x express,intel915 G express,intel915 express به عنوان پل شمالي استفاده ميشود نصب مي شود.

پردازنده Pentium 4 with ht technology :

اين پردازنده در 10 نوع ارايه مي شود.کليه مدل ها به فناوري 90 نانو توليد و داراي حافظه نهان L2 به ظرفيت 1 M مي باشد.فرکانس FSB کليه اين پردازندهها 800MGHz بوده و بر روي سوکت LGA775 نصب ميشود.

پردازنده intel Celeron d :

اين پردازنده در 9 مدل ارائه مي شود.کليه مدل هاي اين پردازنده داراي 256kb

حافظه نهان L2 بوده و فرکانس FSB آن ها533MGHz مي باشد.پردازنده Celeron با فناوري هاي 180و130 نانو توليد شده است.

پردازنده AMD athlon xp :

شرکت AMD اين پردازنده را در سه مدل 2800+ به فرکانس 2083GHz, و3000+ با فرکانس 2164GHz و3200+ با فرکانس 2200GHZ توليد مي نمايد.هر سه مدل اين پردازنده داراي 128kb حافظه نهانL1 و512 kb حافظه نهان L2 مي باشند.فرکانس FSB مدل2800 برابر 333 مگا هرتز و فرکانس دو مدل ديگر برابر 400 مگا هرتز است. هر سه مدل داراي 462 پين بوده و بر روي سوکت A نصب ميشوند.

پردازنده AMD sempron :

فناوري توليد اين پردازنده 130 نانو بوده و کنترل حافظه کاملا در داخل پردازنده است .اين پردهزنده داراي حافظه نهان L1 با ظرفيت 128 کيلو بايت مي باشد.برخي از مدل هاي آن عبارتند از :2200 با فرکانس 1.5 گيگا هرتز و 2400 با فرکانس 1.66 گيگا هرتز و 3100 با فرکانس 1.8 گيگا هرتز.

پردازنده AMD athlon fx :

يک پردازنده 64 بستس است.بنابراين گذرگاه آدرس و داده آن 64 بيتي است.داراي دو مدل fx-51 با فرکانس 2.2 گيگاهرتز و fx-53 با فرکانس 2.4 گيگاهرتز است. اين پردازنده با فناوري 130 نانو توليد و داراي 105.9 ميليون ترانزيستور مي باشد. اين پردازنده داراي 128kb حافظه نهان L2 و 152kb حافظه نهان L2 ميباشد.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
ارسال فايلها بدون استفاده از اينترنت

نحوه استفاده از Hyper Terminal :

براي فعال نمودن HyperTerminal در ويندوز xp به روي كليد Start كليك نموده و از منوي كشويي ظاهر شده به ترتيب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب كنيد تا پنجره Connection Description در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.

در كادر فوق يك نام را براي اتصال وارد كرده و از قسمت Icon يك آيكون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روي كليد OK كليك كنيد.

در پنجره Connect To از منوي كشويي Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اينجا IRAN را بايد انتخاب نماييد مگر اينكه خارج از ايران زندگي مي كنيد)، AreaCode كد كشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوي ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در اين جا مودم مي باشد) را انتخاب كرده و برروي كليد OK كليك نماييد.

نكته: در قسمت phone number شما بايد شماره تلفن شخصي كه مي خواهيد براي او فايل مورد نظرتان را ارسال كنيد را وارد نماييد.

در پنجره Connect شما كافي است بر روي كليد Dial كليك كنيد تا شماره گيري انجام گيرد. در اين مرحله در صورتي كه مي خواهيد تغييري در شماره تلفن تماس و يا محل سكونت خود دهيد كافي است برروي كليدهاي Modify يا Dialing properties كليك كرده و در كادرهاي محاوره اي ظاهر شده تغييرات مورد نظر را اعمال نماييد. بعد از چند لحظه شماره گيري توسط مودم انجام مي شود.

تنظيماتي كه فرد گيرنده بايد انجام دهد :

براي دريافت يك فايل از طريق HyperTerminal فقط كافي است در پنجره اصلي برنامه از منوي Call گزينه Wait For a Call را انتخاب نماييد. بعد از چند لحظه شما مي توانيد فايلهاي ارسالي را دريافت كنيد.

ارسال فايلها :

بعد از اينكه در پنجره Connect تنظيمات مربوطه را انجام داديد و توسط شماره گيري به شماره مربوطه متصل شديد. براي مشخص كردن فايلهاي ارسالي از منوي Transfer گزينه Send File را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي Send File در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.

در كادر محاوره اي ظاهر شده براي انتخاب فايل مورد نظرتان بر روي كليد Browse كليك كنيد تا كادر محاوره اي Select File to Send در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.

در كادر محاوره اي فوق شما كافي است فايل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روي كليد Open كليك نماييد و در كادر محاوره اي Send file بر روي كليد Send كليك كنيد تا عمل ارسال انجام پذيرد.

ارسال پيغام به صورت متن:

بعد از اينكه به شماره مورد نظرتان متصل شديد در پنجره اصلي برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقيم مي توانيد متن مورد نظرتان را تايپ نماييد. متن تايپي در اين قسمت براي دوست شما كه به كامپيوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شديد نيز قابل مشاهده مي باشد.

مشخص كردن محلي براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي :

شما به سادگي مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي از طريق برنامه را به صورت پيش فرض تعريف نماييد. براي اين منظور از منوي Transfer گزينه Receive File را انتخاب نماييد تا كادر محاوره اي مربوطه در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. در كار محاوره اي فوق شما با كليك نمودن كليد Browse مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايل دريافتي تعيين نماييد.

ذخيره سازي اتصال :

بعد از برقراري ارتباط از طريق برنامه Hyper Terminal، شما مي توانيد اتصال فوق را براي استفاده مجدد ذخيره نماييد. براي اين منظور از منوي كشويي File گزينه Save را انتخاب كنيد. با اين كار اتصال شما با اسمي كه شما براي آن مشخص نموده ايد ذخيره مي گردد، براي برقراري اتصال براي دفعات آتي، در زير منوي Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications كافي است به روي نام اتصال فقط كليك كنيد.

قطع نمودن اتصال :

بعد از اينكه فايل هاي موردنظرتان را براي دوستانتان ارسال كرديد و يا از آنها دريافت كرديد، براي قطع نمودن اتصال به روي گزينه Disconnect كليك نماييد تا اتصال شما قطع گردد.

نوار ابزار برنامه Hyper Terminal :

در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آيكونهايي در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتي كه نوار ابزار برنامه در زير نوار منوها وجود نداشت از زير منوي View گزينه ToolBar را انتخاب كنيد.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  ویرایش شده توسط: king_devil   
مرد

 
یک ترفند جالب با استفاده از ماشین حساب :

همه شما تاکنون بارها و بارها از ماشین حساب استفاده کرده اید. عملیات مختلف اعم از 4 عمل اصلی و در ماشین های حساب های پیشرفته تر ، عملیات کاربردی دیگری به وسیله همین ماشین حساب هایی که در خانه همگی ما یافت میشود صورت میگیرد. اما آیا تاکنون با ماشین حساب اعمال دیگری جز این عملیات انجام داده اید؟ در این ترفند قصد داریم تا ترفندهایی بسیار متفاوت ، استثنایی و مخفی را برای شما مطرح کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید از این پس به ماشین حساب خود طور دیگری نگاه کنید!


خاموش کردن ماشین حساب به روشی دیگر :

این ترفند بر روی بسیاری از ماشین حساب های قدیمی و جدید قابل استفاده است. به ویژه ماشین حساب های مدرسه ای. مخصوصأ ماشین حساب هایی که دکمه OFF برای خاموش کردن مستقیم ماشین حساب دارند و اتوماتیک خاموش نمیشود. به ویژه اگر به فرض دکمه OFF ماشین حساب خراب شده باشد با این ترفند میتوانید آن را بدون نیاز به این دکمه خاموش کنید.

برای این کار ، پس از روشن کردن ماشین حساب ، کافی است دکمه های 2 و 3 را همزمان نگه داشته ، سپس دکمه ON را بزنید. خواهید دید که ماشین حساب خاموش میشود! این کار را با نگه داشتن دکمه های 5 و 6 نیز میتوانید انجام دهید.

یک باگ یا یک عمل ریاضی؟!

این ترفند بر روی ماشین حساب های معمولی مدرسه ای قابل اجراست.
بدین صورت که ابتدا یک عدد را به دلخواه وارد ماشین حساب کنید. سپس یکبار دکمه ضرب را زده ، سپس دکمه تقسیم و بعد دکمه مساوی را بزنید. عدد بی ربطی برای شما نمایان میشود. اما اکنون چند بار پیاپی دکمه مساوی را بزنید. خواهید دید که به عدد 0 میرسید! حالا کافی است یکبار دکمه ضرب را بزنید ، سپس دکمه جمع (به علاوه) ، و نهایتأ باز هم دکمه مساوی! خواهید دید که عددی که در ابتدا وارد کرده بودید برای شما (مقصد دات كام) نمایان خواهد شد!

به عنوان مثال اگر 25 را وارد کنیم ، سپس دکمه های ضرب ، تقسیم و مساوی را به ترتیب و بزنیم ، عدد 0.04 را خواهیم داشت ، با فشردن 4 بار پیاپی دکمه مساوی به 0 میرسیم. حال ، اگر اینبار دکمه های ضرب ، جمع و مساوی را به ترتیب بزنیم به همان عدد 25 خودمان میرسیم!

کشف شماره تلفن از روی ماشین حساب!

ابتدا شماره 7 رقمی شماره تلفن خود را در نظر بگیرید بدون پیش شماره. (در تهران شماره قدیمی 7 رقمی را در نظر بگیرید ، رقم اول را تکرار نکنید!)

3 رقم ابتدا شماره تلفن خود را وارد ماشین حساب کنید. این عدد را در 80 ضرب کنید. عدد 1 را با آن جمع کنید. حاصل را در 250 ضرب کنید. 4 رقم پایانی شماره تلفن خود را با آن جمع کنید. مجددأ 4 رقم پایانی شماره تلفن را جمع کنید. عدد 250 را از حاصل کم کنید. حال حاصل را بر 2 تقسیم کنید! عددی که به دست میاید شماره تلفن شماست!

لازم به ذکر است از این دست ترفندها در ماشین حساب زیاد است و به نوعی یک شوخی به حساب میایند. این ترفند را هم به عنوان نمونه ای از این شوخی ها معرفی کردیم.

نوشتن کلمات با ماشین حساب!

در زبان انگلیسی برای هر عددی در ماشین یک حرف انگلیسی را در نظر گرفته اند. این حروف که حروف اصلی هم هستند به وسیله آنها میتوان هر عبارت یا کلمه ای را توسط ماشین حساب نوشت. اما با اندکی ذکاوت!
لیست این حروف و اعداد به شکل زیر است:
0=O
1=I
2=S
3=E
4=H
5=Z
6=G
7=L
8=B
برای نوشتن حروف به وسیله ماشین حساب باید اعداد را به شکل معکوس نوشت ، سپس ماشین حساب را وارون کرد! بدین معنا که اعداد را از جهت دیگر نوشت ، سپس ماشین حساب را دوران داد تا حروف به شکلی کاملأ خوانا دیده شود.

به عنوان مثال برای نوشتن کلمه GOOGLE ، باید اعداد را از حرف E شروع کرد و به G رساند ، یعنی عدد 376006 را وارد ماشین حساب کرد ، سپس ماشین حساب را بر عکس کرد تا به طور واضح واژه google نمایان شود! میتوان از اعداد استفاده کرد. به ویژه به حالت دیجیتالی ماشین حساب این موضوع قابل درک تر میشود.
مثال های دیگر:
0.7734 = HELLO
GLIB = 8176
LOGS = 5607
همان طور که دیدید در کلمه HELLO و کلیه کلماتی که به O ختم میشوند باید پس از زدن 0 یک . نیز وارد کرد.
یکی از دلایلی که در امتحانات درسی اجازه تبادل ماشین حساب داده نمیشود همین ترفند است.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
اشعه مادون قرمز

مادون در لغت به معناي زير دست و قرمز به معناي هر چه به رنگ خون باشد، است. پس ميتوان گفت كه مادون قرمز اشعه بسيار ريز و قرمز رنگ است.

اطلاعات اوليه :

كشف هرسل اولن گام در ايجاد پديده‌اي كه ما آن را طيف الكترومغناطيسي ميناميم. نور مرئي و پرتوهاي مادون قرمز دو نمونه اشكال فراواني از انرژي هستند كه توسط تمام اجسام موجود در زمين و اجرام آسماني تابانده ميشوند. مادون قرمز در طيف الكترومغناطيسي داراي محدوده طول موجي بين 0.78 تا 1000 ميكرو متر است. تنها با مطالعه اين تشعشعات است كه ميتوانيم اجرام آسماني را تشخيص و تميز دهيم و تصويري كامل از چگونگي ايجاد جهان و تغييرات آن بدست آوريم. در سال 1800 سر ويليام هرشل يك نمونه نامرئي از تشعشعات را كشف كرد كه اين نمونه دقيقا زير بخش قرمز طيف مرئي قرار داشت. او اين شكل از تشعشعات را مادون قرمز ناميد.

سير تحولي و رشد :

Greathouse و همكارانش طي مطالعه‌اي تاثير ليزر مادون قرمز را به انتقال عصبي ، عصب راديال بررسي كردند. زمان تاخير ، دامنه پتانسيل عمل و دما ، متغيرهاي مورد آزمايش مشاهده نشد.Lynn Snyder و همكارانش اثر ليزر كم توان هليوم - نئون را بر زمان تاخير شاخه حسي عصب راديال در دو گروه ليزر و پلاسبو بررسي نمودند و مشاهده كردند كه در گروه ليزر ، افزايش معني دارا در زمان تاخير حسي پس از بكارگيري ليزر ايجاد گرديده است.

Bas Ford و همكارانش طي مطالعه‌اي اثر ليزر كم توان هليوم - نئون را بر شاخه حسي اعصاب راديال و مدين بررسي كردند. هيچ اختلاف معني داري در دامنه پتانسيل عمل ، زمان تاخير و دما ساعد بعد از بكارگيري ليزر مشاهده نشد.Baxter و همكارانش افزايش معني دار در زمان تاخير عصب مدين بعد از بكارگيري ليزر گرارش كردند. Low و همكارانش كاهش دما را به دنبال تابش ليزر كم توان مادون قرمز ديدند.

جذب اشعه مادون قرمز :

· آب يکي از مواد خيلي جاذب اشعه مادون قرمز است. محلول نمک طعام در حدود 20 برابر آب خالص اشعه را جذب مي‌کند.
· شيشه معمولي براي اشعه مادون قرمز بلند به کلي غير قابل نفوذ است و مورد استفاده آن در ساختن گلخانه‌ها براي حفظ گلها از سرما به سبب همين خاصيت است.

منابع اشعه مادون قرمز :

منبع طبيعي :

بزرگترين منبع طبيعي اشعه مادون قرمز ، خورشيد است. مقداري از نور آفتاب که به ما مي‌رسد، داراي اشعه مادون قرمز کوتاه است، زيرا پرتوهاي مادون قرمز بلند آن در طبقات هوا جذب شده‌اند.

منبع مصنوعي

· اجسام ملتهب

بهترين منبع مصنوعي براي اشعه مادون قرمز ، اجسام ملتهب مي‌باشند که طول موج آنها بر حسب درجه حرارت تغيير مي‌کند. اگر بخواهيم اشعه مادون قرمز تنها داشته باشيم، بايد نور اين قبيل منابع مصنوعي را بوسيله شيشه‌هايي که در ترکيب آنها يد و يا اکسيد منگنز دو (MnO) وجود دارد، صاف کنيم. اين نوع صافيها طيف مرئي را جذب مي‌کند و فقط اشعه مادون قرمز کوتاه را عبور مي‌دهند.

· عبور حريان الکتريکي از مقاومتها

روش ديگر که سهل و عملي است، عبور جريان الکتريکي از مقاوتهاي فلزي است، بطوري که اين مقاوتها سرخ مي‌شوند. اين مقاومتها غالبا از آلياژهاي آهن و نيکل ساخته شده‌اند.

· چراغ با مفتول زغال چراغهايي که مفتول آنها از زغال چوب ساخته شده است، نيز به نسبت زياد اشعه مادون قرمز دارند. در اين چراغ نسبت اشعه کوتاه بين 1 ميکرومتر و 7 ميکرومتر خيلي کم ، ولي نسبت اشعه مادون قرمز بلند آن زياد است.

· چراغ بخار جيوه چراغ بخار جيوه نيز ، اشعه مادون قرمز با طول موج کوتاه بين 0.92 ميکرومتر و 1.3 ميکرومتر توليد مي‌کند، ولي نسبت اشعه حاصله نسبت به ساير منابع کمتر است.

اندازه گيري اشعه مادون قرمز :

براي اندازه گيري اشعه مادون قرمز از جذب انرژي حرارتي آن استفاده مي‌نمايند، يعني اين اشعه را به جسمي مي‌تابانند که بتواند کليه انرژي را جذب کند و سپس مقدار حرارتي را که در جسم مزبور توليد گشته ، اندازه مي‌گيرند.

· پيل ترموالکتريکي : وسيله دقيق ديگر براي اندازه گيري اشعه مادون قرمز ، استفاده از پيل ترموالکتريک مي‌باشد که در آن انرژي حرارتي تبديل به انرژي الکتريکي مي‌شود و به سهولت قابل اندازه گيري است.

· سوزن ترموالکتريک : براي اندازه گيري درجه حرارت در داخل نسوج زنده از دستگاهي به نام سوزن ترموالکتريک استفاده مي‌کنند.


نتايج اشعه مادون قرمز :

گرمايي كه ما از خورشيد يا از يك محيط گرم احساس ميكنيم، همان تشعشعات مادون قرمز يا به عبارتي انرژي گرمايي است. حتي اجسامي ‌كه فكر ميكنيم خيلي سرد هستند، نيز از خود انرژي گرمايي منتشر ميسازند (يخ و بدن انسان). سنجش و ارزيابي انرژي مادون قرمز ساطع شده از اجرام نجومي ‌به علت اينكه بيشترين جذب را در اتمسفر زمين دارند مشكل است. بنابراين بيشتر ستاره شناسان براي مطالعه انتشار گرما از اين اجرام از تلسكوپهاي فضايي استفاده ميكنند.

مادون قرمز در نجوم :

تلسكوپها و آشكارسازهايي كه توسط ستاره شناسان مورد استفاده قرار ميگيرند نيز از خودشان انرژي گرمايي منتشر ميسازند. بنابراين براي به حداقل رساندن اين تاثيرات نامطلوب و براي اينكه بتوان حتي تشعشعات ضعيف آسماني را هم آشكار ساخت، اخترشناسان معمولا تلسكوپها و تجهيزات خود را به درجه حرارتي نزديك به 450?F ، يعني درجه حرارتي حدود صفر مطلق ، ميرسانند. مثلا در يك ناحيه پرستاره ، نقاطي كه توسط نور مرئي قابل رويت نيستند، با استفاده از تشعشعات مادون قرمز بخوبي نشان داده ميشود. همچنين مادون قرمز ميتواند چند كانون داغ و متراكم را همره با ابرهايي از گاز و غبار نشان دهد. اين كانونها شامل مناطق پرستاره‌اي هستند كه در واقع ميتوان آنها را محل تولد ستاره‌اي جديد دانست. با وجود اين ابرها ، رويت ستاره‌هاي جديد با استفاده از نور مرئي به سختي امكانپذير است.


اما انتشار گرما باعث آشكار شدن آنها در تصاوير مادون قرمز ميشود. اختر شناسان با استفاده از طول موجهاي بلند مادون قرمز ميتوانند به مطالعه توزيع غبار در مراكزي كه محل شكل گيري ستاره‌ها هستند، بپردازند. با استفاده از طول موجهاي كوتاه ميتوان شكافي در ميان گازها و غبارهاي تيره و تاريك ايجاد كرد تا بتوان نحوه شكل گيري ستاره‌هاي جديد را مورد مطالعه قرار داد. فضاي بين ستاره‌اي در كهكشان راه شيري ما نيز از توده‌هاي عظيم گاز و غبار تشكيل شده است. اين فضاهاي بين ستاره‌اي يا از انفجارهاي شديد نواخترها ناشي شده‌اند و يا از متلاشي شدن تدريجي لايه‌هاي خارجي ستاره‌هايي جديد از آن شكل ميگيرند. ابرهاي بين ستاره‌اي كه حاوي گاز و غبار هستند، در طول موجهاي بلند مادون قرمز خيلي بهتر آشكار ميشوند (100 برابر بيشتر از نور مرئي).


اخترشناسان براي ديدن ستاره‌هاي جديد كه توسط اين ابرها احاطه شده‌اند، معمولا از طول موجهاي كوتاه مادون قرمز براي نفوذ در ابرهاي تاريك استفاده ميكنند. اخترشناسان با استفاده از اطلاعات بدست آمده از ماهوارهاي نجومي ‌مجهز به مادون قرمز صفحات ديسك مانندي از غبار را كشف كردند كه اطراف ستاره‌ها را احاطه كرده‌اند. اين صفحات احتمالا حاوي مواد خامي ‌هستند كه تشكيل دهنده منظومه‌هاي شمسي هستند. وجود آنها خود گوياي اين است كه سياره‌ها در حال گردش حول ستاره‌ها هستند.


ادامه ی مطلب در پست بعدی
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
ادامه ی پست قبلی

مادون قرمز در پزشكي :

اگر نگاه دقيق و علمي ‌به يك طيف الكترومغناطيسي بيندازيم، ميبينيم كه از يك طرف طيف تا سوي ديگر آن ، انواع تشعشعات و پرتوها بر اساس طول موج و فركانس‌هاي مختلف قرار دارند، از آن جمله ميتوان به تشعشعات گاما ، اشعه ايكس ، ماوراي بنفش ، نور مرئي ، مادون قرمز و امواج راديويي اشاره كرد. هر كدام از اين پرتوها و تشعشعات همگام با پيشرفت بشر ، به نوبه خود چالش‌هايي را در زمينه‌هاي علمي ‌پديد آورده‌اند كه در اينجا علاوه بر كاربرد مادون قرمز در شاخه ستاره شناسي ، اشاره‌اي به كارآيي چشمگيري اين پرتو در رشته پزشكي خواهيم داشت.

كاربرد درماني مادون قرمز :

بكار بردن گرما يكي از متداولترين روشهاي درمان فيزيكي است. از موارد استعمال درماني مادون قرمز موارد زير را ميتوان ذكر كرد.

تسكين درد:

با وجود حرارت ملايم ، كاهش درد به احتمال زياد بواسطه اثر تسكيني بر روي پايانه‌هاي عصبي ، حسي ، سطحي است. همچنين به علت بالا رفتن جريان خون و متعاقب آن متفرق ساختن متابوليتها و مواد دردزاي تجمع در بافتها ، درد كاهش مييابد.

استراحت ماهيچه:

تابش اين اشعه راه مناسبي براي درمان اسپاسم و دستيابي به استراحت عضلاني ميباشد.

افزايش خون رساني:

در درمان زخمهاي سطحي و عفونتهاي پوستي ، براي اينكه فرآيند ترميم به خوبي انجام گيرد، بايد به مقدار كافي خون به ناحيه مورد نظر برسد و در صورت وجود عفونت نيز افزايش گردش خون سبب افزايش تعداد گلبولهاي سفيد و كمك به نابودي باكتريها ميكند. از اين پرتو ميتوان براي درمان مفصل آرتوريتي و ضايعات التهابي نيز استفاده كرد.


خواص فيزيولوژيکي اشعه مادون قرمز :

· اشعه مادون قرمز سبب گرم شدن پوست و نسج سلولي زير جلدي مي‌شود.
· اشعه مادون قرمز ممکن است در پوست سوختگي‌هاي نسبتا شديدي ايجاد نمايد.
· اگر اشعه مادون قرمز را به مقدار مناسب بکار برند، در نتيجه اتساع رگهاي زير پوست ، سبب تسهيل اعمال فيزيولوژيک پوست مي‌شود و حتي از راه عکس‌العمل پوستي در بهبودي حال عمومي ‌نيز مي‌تواند موثر واقع شود.
· اين اشعه خاصيت تسکين درد را نيز دارد که علت آن همان اتساع عروق و بهتر انجام گرفتن عمل رفع سموم و تغذيه بافتها است.


كاربرد تشخيصي مادون قرمز :

از مهمترين كابردهاي تشخيصي آن ميتوان توموگرافي را نام برد. اصطلاح ترموگرافي به عمل ثبت و تفسير تغييراتي كه در درجه حرارت سطح پوست بدن رخ ميدهد، اطلاق ميشود. تصوير حاصل از اين روش كه توموگرام ناميده ميشود، بخش الگوي حرارتي سطح بدن را نشان ميدهد. در توموگرافي ، آشكار ساز ، تشعشع حرارتي دريافت شده توسط دوربين را به يك سيگنال الكترونيكي تبديل ميكند و سپس آن را علاوه بر تقويت بيشتر ، پردازش ميكند تا اينكه يك صفحه كاتوديك مثل مونيتور تلويزيون آشكار شود.

تصاوير بدست آمده به صورت سايه‌هاي خاكستري رنگ ميباشند، بدين معني كه سطوح سردتر به صورت سايه‌هاي خاكستري روشن ديده ميشوند و در نوع رنگي آن نيز نواحي گرم ، رنگ قرمز و نواحي سرد ، رنگ روشن خواهند داشت. درجه حرارت پوست بدن در نتيجه فرآيندهاي فيزيكي ، فيزيولوژيك طبيعي يا بيماري تغيير ميكند. از اين خاصيت تغيير گرمايي در عضوي خاص يا در سطح بدن براي آشكارسازي يك بيماري استفاده ميشود كه مهمترين آنها به قرار زير است.

- بيماري پستان : وسيع ترين جنبه كاربردي توموگرافي در آشكار سازي سرطانهاي پستاني است.

  • زيرا روشي كاملا مطمئن و بدون آزار است.
  • از پرتوهاي يونيزان استفاده نميشود.
  • روشي كاملا سريع ، راحت و ارزان است.
  • به دليل بي ضرر بودن از قابليت تكراري بسيار زيادي برخوردار است.

كاربرد ترموگرافي در مامائي :

چون جفت از فعاليت بيولوژيكي زيادي برخوردار است. درجه حرارت حاصله در اين محل بطور قابل ملاحظه‌اي از بافتهاي اطراف بيشتر است. پس ميتوان از توموگرافي براي تعيين محل جفت استفاده كرد.

ضررهاي مادون قرمز :

از طرف ديگر خطرهايي نيز در استفاده از مادون قرمز وجود دارد كه ميتوان به سوختگي الكتريكي (در اثر اتصال بدن به مدارات الكتريكي دستگاه) سر درد ، توليد ضعيف در بيمار و آسيب به چشمها در اثر تابش مستقيم پرتو اشاره كرد.


پایان
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
معرفي و كاربرد فايل Autorun.ini

Windowsهاي32بيتي قابليت Autoplay وچود دارد كه سيستم عامل ميتواند بوسيله آن ديسك موجود در درايو را تشخيص دهد.در محيط Windows وقتي كه ديسك را در درايو قرار ميدهيم , سيستم عامل به دنبال فايل AUTORUN.INF ميگردد. AUTORUN.INF يك فايل متني است كه ميتوان آن را با Note Pad درست كرد.

توانايي هاي فايل AUTORUN.INF :

مسير و نام برنامه اجرايي را مشخص ميكند تا به صورت خودكار بعد از قرار دادن ديسك در درايو اجرا شود.
آيكون مورد نظر را جايگزين آيكون پيش فرض درايو قرار ميدهد.
متن مورد نظر را جايگزين متن پيش فرض ميكند.
..........
براي شروع بايد چگونگي ايجاد يك فايل AUTORUN.INF را توضيح دهيم.

براي ايجاد فايل ميتوانيد از برنامه Note Pad كمك بگيريد. بعد از ايجاد فايل بايد پسوند فايل را از TXT به INF تغيير دهيد. البته بايد دقت كنيد كه حتما بايد در خط اول فرمان [Autorun] را بنويسيد.

هر دستور را هم بايد در خط جدا بنويسيد.

اگر ميخواهيد بدانيد كه ديسكي كه در حا ل حاضر در درايو شما قرار دارد , داراي فايل AUTORUN.INF است , بايد بر روي آيكون آن درايو كليك راست كنيد.اگر در اين منو گزينه Autorun وجود داشته باشد يعني ديسك شما فايل AUTORUN.INF را دارد.

اگر بر روي Open در اين منو كليك كنيد , ميتوانيد محتويات داخل ديسك را بدون اجرا كردن Autorun مشاهده كنيد.ولي اگر روي Autoplay كليك كنيد , سيستم عامل با استفاده از برنامه Autorun.EXE فايل Autorun.INF داخل ديسك را مي خواند و دستورات داخل آن فايل را اجرا ميكند.

توضيحات:

فايل Autorun.INF براي اجراي خودكار يك برنامه مشخص در يك درايو استفاده ميشود.
چگونه ميتوان ا ز اجراي خودكار Autorun.INF جلوگيري كرد؟
براي اين كار بايد پس از گذاشتن ديسك در درايو , كليد Shift را پايين نگه داريد.
دستورا ت مربوط به فايل Autorun.INF براي ا يجاد يك فايل Autorun.INF به دلخواه:

-Icon:

اين دستور براي تعيين آيكون درايو مورد نظر به جاي آيكون پيش فرض استفاده ميشود.
Icon=iconfilename[,index]

توضيحات:

Iconfilename: اسم يك فايل است با يكي از پسوند هاي BMP, DLL, ICO يا EXE كه شامل آيكون مورد نظر است.
اگر فايل بيش از يك آيكون داشته باشد, ميتوانيد از پارامتر index (از 0 تا N) آيكون مورد نظر را مشخص كنيد.
مثال:
در مثال زير آيكون 7 از فايل Icons.exe نشان داده ميشود.
Icon=Icons.exe,6

-Label:

با اين دستور ميتوان متن مورد نظر را جايگزين Label پيش فرض درايو نمود.
Label=LabelText

مثال:

در اينجا , با اين دستور ميتوان متن "Best Programs" را جايگزين Label پيش فرض درايو نمود.
Label=Best Programs

-Open:

با اين دستور ميتوان مسير يك فايل را تعيين كرد تا به هنگام گذاشتن ديسك در درايو به طور خودكار اجرا شود.
Open=[exepath]exefile[param1[param2]...]

توضيحات:

نام همان فايل اجرايي است كه ميخواهيد هنگام قرار گرفتن ديسك در درايو به صورت خودكار اجرا شود.اگر فايل اجرايي در شاخه اصلي درايو باشد,ميتوان فقط نام فايل نوشت , در غير اين صورت بايد مسير كامل فايل نوشته شود.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
صفحه  صفحه 2 از 19:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  16  17  18  19  پسین » 
کامپیوتر

آموزشهای كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA