انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 3 از 19:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  16  17  18  19  پسین »

آموزشهای كامپیوتری


مرد

 
چگونه اي دي خود را از هكر پس بگيريم :

اینبار میخواهیم به شما آموزش دهیم که اگر کسی پسورد شما را به دست آورد راه بازگرداندن آن چیست؟

این هم یک نکته جالب که خیلی ها به آن توجه نمیکنند.

در واقع اگر یک زمانی بر اثر بی توجهی، شخصی ID مربوط به ایمیل شما را هک کرده و پسورد شما را عوض نمود، در چنین مواقعی از امکان Forgot Password استفاده کنید! ضمنا این نکته را فراموش نکنید که به هنگام Sign up، در اغلب سایت ها، مثل Yahoo! یا Hotmail، سئوالاتی در زمینه تاریخ تولد، کدپستی، کشور، سئوال کوتاه و جواب کوتاه و یک آدرس Mail برای مواقع اضطراری از شما سئوال می شود! این سئولات بسیار مهم هستند.

لازم است این موارد را همیشه به خاطر داشته باشید و یا آنها را جایی یادداشت کنید، که اگر کسی شما را هک کرد، بتوانید اط این طریق پسوورد خود را پس بگیرید و عوض کنید. به هر حال برای انجام این کار در صفحه Email Login روی گزینه Password lookup کلیک کنید.

در این صفحه همان اطلاعات کلیدی که در قسمت بالا گفته شد را باید وارد کنید، اگر این اطلاعات را به خاطر دارید که جای امید باقی است، در غیر این صورت از ادامه این کار صرف نظر کنید. خب حالا بعد از وارد کردن این اطلاعات، سایت ایمیل شما درست بودن آنها را چک میکند و در صورت درست بودن آنها، شما به مرحله بعدی هدایت می شوید. در این مرحله که به منظور ایجاد امنیت بیشتر ایجاد شده است، سایت ایمیل از شما یک سئوال کوتاه میپرسد و شما باید به آن پاسخ صحیح بدهید.

البته دقت کنید که این پرسش و پاسخ را خودتان به هنگام Sign up تعیین کرده اید و باید آن را به خاطر داشته باشید. ( مثلا فیلم مورد علاقه شما کدام است؟ که شما باید در اینجا همان پاسخی را بدهید که قبلا و در هنگام راه اندازی صندوق پستی خود داده بودید). بعد از وارد کردن پاسخ کوتاه در صورت درست بودن آن، شما قادرید به دو صورت موجود، پسورد خود را مجددا تصاحب کنید و آن را تغییر دهید.

  • Display New Password که به شما رمز عبور جدیدتان را نشان میدهد.
  • Email New Password که رمز عبور جدید شما را به آدرس ایمیلی که به هنگام Sign up داده اید، میل می کند. ( Alternate Email)

این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
چند ترفند بسيار جالب :

براي اين كه بتوانيد از رايانه اتان راحت تر و بهتر استفاده كنيد توجه شما را به چند ترفند جلب مبكنيم .

كاهش سرعت ناگهاني كامپيوتر :

اگر ناگهان از سرعت كامپيوتر كاسته شد و احساس كرديد كامپيوتر شما كند كار ميكند به احتمال فراوان دليل آن استفاده از Cut و Copy يك فايل بزرگ و نگهداري آن در بخشي از حافظه انتقال اطلاعات كامپيوتر به نام Clipboard است. براي پاك كردن محتويات اين حافظه كه عامل اصلي از دست دادن سرعت كامپيوتر است انتخاب چند حرف ساده و كپي مجدد آن به كليپ بورد حافظه را از اطلاعات غير ضروري تخليه خواهد كرد.

رنگ و خميده نوشتن در مايكروسافت ورد :

براي پر رنگ كردن Bold و خميده نوشتن Italic كلمات در مايكروسافت ورد راههاي فراواني مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترين روش پر رنگ نوشتن كلمات و جملات تايپ علامت ستاره (شيفت و عدد 8) بدون فاصله دقيقاً در ابتداي كلمه و جمله و تايپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهاي جمله است. خميده كردن كلمات هم با قرار دادن علامت خط تيره (شيفت و علامت منها) در اول و آخر كلمات انجام ميشود.

كيبورد مجازي در ويندوز XP و ME :

همه ما نمي توانيم و يا نمي خواهيم با كيبورد تايپ كنيم. با كيبورد مجازي ويندوز و كليك ماوس ميتوان در نرم‌افزاري تايپ كرد. براي راه اندازي كيبورد مايكروسافت ابتدا با دگمه استارت شروع كرده و سپس Run را از آن انتخاب كنيد در محل مخصوص دستور اجراي فرامين 3 حرف osk كه كوتاه شده On Screen Keyboard است را وارد كرده و سپس دگمه OK را فشار دهيد تا كيبورد ويندوز در مانيتور ظاهر شود. حالا با استفاده از ماوس و كليك بر روي حروف ميشود به راحتي تايپ كرد.

جلوگيري از قطع شدن مودم :

ارتباط با اينترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ايجاد شده باشد به دلايل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغيير كوچكي در تنظيم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دريافت علائم مخابراتي از كامپيوتر پس از گذشت 50 ثانيه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگيري نمايد.

ويندوز 98 يا ME:

Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced
سپس در قسمت Extra Settings كد S10=50 را وارد كنيد.

ويندوز XP:

Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced
سپس در بخش Extra Settings كد S10=50 را وارد كنيد. در صورتي كه در قسمت Setting كد ديگري ديده ميشود كد جديد را بايد با تايپ يك كاما از كد قبلي جدا كرد.

پر كردن صفحه در WORD :

پر كردن صفحه‌اي مملو از نوشته‌هاي نامفهوم با تايپ دستور =rand() انجام ميشود. در اين حالت 3 پاراگراف جمله تكراري The quick brown fox jumps over the lazy dog را نشان خواهد داد. با تغيير در پارامترهاي داخل پرانتز ميتوان به تعداد جملات و پاراگرافها افزود به طور مثال با دستور =rand(6,4) تعداد 6 پاراگراف كه هر يك از آنها 4 جمله دارند نشان داده خواهد شد.

جلوگيري از نمايش پنجره خطاي ويندوز :

هنگام استفاده از ويندوز XP در صورتي كه سيستم با مشكلي مواجه شود در مانيتور پنجره‌اي مشاهده خواهد شد كه Error Reporting نام دارد و همه با دو دگمه Send و Do not Sent آن آشنايي دارند. در اين پنجره، كامپيوتر علاوه بر نشان دادن مشكل سيستم از شما ميخواهد در صورت اتصال به اينترنت اين ايراد را به مايكروسافت ارسال كنيد. براي رهايي از نمايش و ارسال Error و پيام خسته كننده آن ابتدا Control Panel را باز كرده و از ميان آيكانهاي آن System و سپس در بخش Advanced دكمه Error Reporting را فعال كرده و در مقابل عبارت Disable error reporting و But notify me when Critical errors occur علامت بگذاريد. به اين ترتيب اين پنجره موقتاً از كار باز مانده و از نشان دادن پيام ايراد و ارسال آن به مايكروسافت خودداري خواهد كرد.

يافتن آدرس آي پي( بجز ويندوز xp) :

هر استفاده كننده از اينترنت داراي كد مخصوصي است كه به آن آي پي ميگويند. آي پي Internet Protocol است و بر اساس آن هويت آدرس هر شخص در شبكه و اينترنت شناسايي مي شود. براي يافتن آي پي خود كافي است در داخل پنجره Run دستور winipcfg را تايپ كرده و بعد دگمه OK را بزنيد.
Start> Run> type winipcfg in command line then press OK.

تغيير حروف از بزرگ به كوچك:

چنانچه بخشي از متن و يا تمام آن به اشتباه و يا عمداً با حروف بزرگ انگليسي تايپ شده و تصميم داريد آنها را به حروف كوچك تغيير دهيد كافي است پس از انتخاب نوشته دكمه‌هاي Shift+F3 را همزمان فشار دهيد تا متن به حروف كوچك تبديل شود. استفاده مجدد از همان كليدها بخش هاي لايت شده را به حروف بزرگ تبديل خواهد كرد.

تايپ اعداد كسري :

براي وارد كردن اعداد كسري مانند ¼، ½ و ¾ كه در كيبوردهاي كامپيوتر ديده نميشوند ميتوان به ترتيب كدهاي Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به كار برد. براي تايپ اعداد حتماً بايد از قسمت Numeric Pad كه در سمت راست كيبورد قرار گرفته است استفاده شود.

خاموش كردن كامپيوتر با اسم رمز :

ابتدا يك اسم رمز براي كامپيوتر خود انتخاب كنيد سپس از My Computer Control Panel آيكان System را كليك كنيد. در محل مشخصات و نام كامپيوتر اين دستور را تايپ كرده و با فشار دادن دكمه OK از آن خارج شويد. كامپيوتر شما پس از آن براي خاموش كردن نيز به دانستن اسم رمز نياز خواهد داشت.

Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغيرهاي اين دستور به اين صورت است:

Computer name = اسم رمز كامپيوتر كه شما آن را انتخاب كرده‌ايد
R=Restart, S=Shutdown, L=Log off
T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتيك به ثانيه است و ميتواند با عدد ديگري جايگزين شود.

جابجايي عكسها در پاور پوينت :

براي حركت جزيي عكسهايي كه در اسلايد پاور پوينت قرار دارند نگاهداشتن كليد Ctrl و استفاده از فلش‌هاي چهار طرفه اجازه خواهد داد تا تصاوير در مقياس بسيار كم تغيير مكان پيدا كنند.

از بين بردن پيام غير ضروري در ويندوز xp :

استفاده كنندگان ويندوز اكس پي ميدانند هرگاه ظرفيت هارد ديسك آنها به اندازه مشخصي رسيد به طور مدام پيامي در مانيتور ظاهر مي شود و در مورد كاهش حجم قابل استفاده هارد ديسك هشدار ميدهد. جهت رهايي از اين پيام مراحل زير را دنبال كنيد :

HKEY_ CURRENT_USER \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Right-click Explorer and select New and DWORD Value.
In the right pane, rename the new value NoLowDiskSpaceChecks. Double click it
In the editing window, set the data value to 1(the number one).
Click OK to finish.

يافتن لينك ها در نمايشگر اينترنت :

در صورتي كه ماوس را در صفحات اينترنت بر روي برخي از عكسها و يا نوشته ها حركت دهيم به شكل دست تغيير شكل ميدهد كه اصطلاحاً لينك ناميده مي شود. پيدا كردن لينك هاي يك صفحه اينترنت و يا حركت از يك لينك به لينك ديگر بدون استفاده از ماوس با زدن يك ضربه بر روي دگمه TAB ميسر مي شود. استفاده همزمان از كليدهاي Shift + TAB لينك قبلي را پيدا خواهد كرد.

دانستن نام و دنباله فايل ها :

با انتقال آيكان هر فايل به داخل پنجره Run نه تنها نام فايل بلكه كليه اطلاعات مربوط به محل بايگاني و نام شامل دنباله فايل نيز ديده خواهد شد.

بايگاني و بستن همزمان چندين فايل باز در word:

معمولاً براي بايگاني و يا خروج از چندين فايل باز بايد هر يك از آنها را به تنهايي بست. اگر چندين فايل همزمان باز است قبل از خارج شدن كليد Shift را نگاهداشته و منوي مايكروسافت ورد را كليك كنيد. دو انتخاب ديگر به نامهاي Close All و Save All به منوي فايل اضافه ميشود و با استفاده از آنها ميتوان تمام فايلها را همزمان بست و يا بايگاني كرد.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
چند نكته براي حفظ اسرار و اطلاعات شخصي شما :

اگر از كاربران ويندوز ايكس پي هستيد رعايت چند نكته ساده مي تواند تا حدود زيادي بر حفظ اسرار و حفظ اطلاعات شما بسيار موثر مي باشد. خصوصا اگر از كافي نت ها و يا كامپيوتر غير شخصي خود استفاده مي كنيد رعايت اين نكات بسيار مهم است.

1- آیا می دانید که تمام فایل ها و فولدر هایی که در ویندوز ایکس پی اجرا و يا مرور مي كنيد در فولدري ذخيره مي شود؟

البته شما تا قبل از اين مي دانستيد كه هميشه چند برنامه آخري كه مرور يا اجرا كرده ايد در My Recent Document قابل رويت مي باشد. اما مكان ذخيره اين فايل ها كجاست؟

در ويندوز ايكس پي اطلاعات هر كاربر جداگانه نگهداري مي شود. و اين اطلاعات در ويندوز در مسير زير قابل دسترسي است:

C:\Documents and Settings\yadmane\Recent

كه در اين مسير yadmane نام كاربر مي باشد مثلا اگر ويندوز شما داراي دو User Account به نام هاي User1 , User2 باشد اطلاعات هر يك جداگانه و در مسير هاي زير قابل دسترسي است:

C:\Documents and Settings\user1\Recent

C:\Documents and Settings\user2\Recent

فراموش نكنيد كه فولدر Recent به صورت هايدن مي باشد.

2- آيا مي دانيد كه تمام صفحات وبي كه در اينترنت مرور مي كنيد و تمام مشتقات آن شامل عكس ها ، فلش ها ، استايل ها و... در سيستم شما ذخيره شده و قابل بازبيني است؟

اين اطلاعات نيز براي هر كاربر جداگانه و در مسير زير ذخيره مي شود كه باز هم همانند نكته قبل yadmane نام كاربر مي باشد:

C:\Documents and Settings\yadmane\Local Settings\Temporary Internet Files

اين فولدر مي تواند براي علاقمندان وب بسيار مفيد باشد مثلا ما نمي توانيم فايل هاي فلش را كه در يك صفحه وب است را براي خود ذخيره كنيم اما فلش ها و ديگر عوامل يك فايل فلش در اين فولدر ذخيره و قابل دسترسي است.

در اينجا نير Local Settings هايدن مي باشد. اگر نمي خواهيد ديگران متوجه شوند كه چه صفحاتي را مرور كرده ايد و يا براي جلوگيري از پر شدن فضاي هارد از اطلاعات غير قابل مصرف محتويات اين فولدر را مرتبا پاك نماييد.

3- در صورتي كه از ياهو مسنجر استفاده مي كنيد آي دي هايي كه با آن كانكت مي شويد و همچنين آي دي هايي كه با آنها چت كرده ايد در رجيستري ذخيره مي شود كه قبلا در اين مورد توضيح داده شده .

4- يكي از روش هاي نفوذ هكر ها به سيستم شما اشتباهات شخصي خود شماست . مثلا با ارسال ايميل هاي آلوده .

همچنين اگر از ياهو مسنجر استفاده مي كنيد مراقب فايل هايي كه ديگران براي شما ارسال مي كنند باشيد. مثلا ممكن است بخواهند براي شما عكس ارسال كنند در صورتي كه به جاي عكس يك فايل اجرايي جهت نفوذ مي فرستند.

هر گاه از افرادي كه نمي شناسيد ايميلي دريافت كرديد و يا از طريق مسنجر خواستيد فايلي دريافت كنيد به پسوند فايل توجه كنيد . مثلا يك عكس پسوند هاي مشخصي مثل jpg وbmp و gif و ... دارد مراقب باشيد كه به جاي عكس فايلي با پسوند exe برايتان ارسال نكنند.

البته ممكن است براي اينكه پسوند مشخص نباشد ترفند هايي به كار برند .

مثلا نام را آنقدر طولاني كنند تا پسوند آن در پنجره دريافت فايل جا نشود . يا اينكه اسامي را به نحوي تغيير دهند كه به نظر پسوند آن jpg بيايد براي مثال به نام زير دقت كنيد.

mypic.jpg 1.exe

در اين مثال "jpg." در قسمت نام قرار داده شده و با space باعث شده كه پسوند در كادر دريافت فايل قابل رويت نباشد.

در اين صورت پس از اينكه دانلود را زديد در پنجره اي كه نام و محل ذخيره فابل را مشخص مي كنيد پسوند واقعي قابل رويت مي باشد.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
قفل کردن کامپيوتر توسط يک ميانبر :

شايد تا به حال به فکر يافتن راهی بوده ايد که کامپيوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهيد. اين کار بسيار ساده است و با طی کردن مراحل زير شما ميتوانيد یک Icon به صفحه نمايش یا Quick Launch اضافه کنيد که با يک ضربه ماوس بر روی آن سيستم شما در حالت Lock قرار مي گیرد.

  • بر روی صفحه نمايش خود Right-Click کنيد و از Shortcut، New را انتخاب کنيد
  • در پنجرهای که ظاهر شده در قسمت Type the location of the item فرمان زير را بنويسيد: user32.dll,LockWorkStation rundll32.exe
  • Next را بزنيد و نام Shortcut را وارد کنيد و کليد Finish را بزنيد.

جهت راحتي بيشتر پيشنهاد مي توانید ميانبر (Shortcut) ايجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشيد تا از اين پس در هنگام نياز با زدن يک کليد دستگاه شما در حالت Lock قرار گيرد.

سرعت کامپیوتر :

مي دانيد يك Wallpaper حجيم و رنگارنگ چه حجم بالايي از RAM شما را اشغال مي كند در حالي كه وجود آن هيچ ضرورتي براي كار شما ندارد . اگر رايانه ي كندي داريد بهتر است از خير Wallpaper بگذريد و آن را غير فعال كنيد . وجود محافظ صفحه ي نمايش ( Screen saver ) نيز از منابع سيستم مي كاهد .

اگر ضرورتي براي وجود آننيست قيد اين يكي را هم بزنيد . اگر در محل كار خود مي خواهيد هنگام ترك سيستم محافظ صفحه ي نمايش را با كلمه ي عبور ( Password ) آن فعال كنيد ، تا از لحاظ امنيتي لطمه اي به سيستم شما وارد نشود . بهتر است يك ميانبر ( Shortcut ) براي آن بسازيد و تنها در مواردي كه مجبور هستيد از طريق آن Screen saverرا فعال كنيد . براي ساختن Shortcut محافظ صفحه ي نمايش كافي است روي Desktopكليك سمت راست كنيد . از منوي باز شده NEW و سپس Shortcut را برگزينيد . دكمه ي Browse را فشار دهيد .

با انتخاب ALL File در قسمت File of type كليه ي فايل ها را نمايش دهيد آنگاه از دايركتوري Windows system يكي از فايل هاي محافظ صفحه ي نمايش كه پسوند دارند مثلاً ScrD flower Box . Scr را انتخاب كنيد . كليد Next و سپس Finish را بزنيد . برخي افكت هاي ( Effects ) ويندوز سرعت رايانه را كاهش مي دهند . روي Desktop كليك راست كنيد و Properties را برگزينيد . پوشه ي Effect را انتخاب و گزينه هاي قسمت Visual effects را غير فعال كنيد در پوشه ي Web از همين پنجره نيز گزينه View my Active Desktop as a Web Page را غير فعال كنيد دكمه ي Apply را براي ثبت تغييرات فراموش نكنيد هر چه رزولوشن صفحه ي نمايش شما كمتر باشد سرعت آن بيشتر است .

روزولوشن را مي توانيد از طريق پوشه ي Setting با همان پنجره Properteis تنظيم كنيد عنوان اين بخش Scereen area است و با حركت دادن نوار لغزان آن به سمت چپ ، رزولوشن صفحه ي نمايش پايين مي آيد رنگ صفحه ي نمايش را نيز بهتر است روي True Colour تنظيم كنيد . هر چه تعداد برنامه ها و پنجره هاي باز شده بيشتر باشد منابع سيستم بيشتر مصرف مي شود به محض اين كه با پنجره اي كار نداريد . آن را ببنديد برنامه هايي كه هنگام راه اندازي دستگاه اجرا مي شوند منابع سيستم بخصوص RAM دستگاه را مي بلعند .

تا جايي كه ممكن است برنامه هاي كمتري در اين قسمت قرار دهيد از منوي start گزينه ي Programs را انتخاب كنيد و از منوي ظاهر شده Startup را برگزينيد . برنامه هاي موجود در اين منو هر بار كه سيستم را راه اندازي مي كنيد اجرا مي شوند روي هر كدام كه لازم نيست ، كليك راست و Delete كنيد . درضمن مي توانيد از برنامه ي كاربردي ويندوز به نام system Conifiguration Utility استفاده كنيد كافي است دستور Msconifig را در گزينه ي Run از منوي Start اجرا كنيد . در شماره ي پيشين كاشف در همين بخش به تفصيل درباره ي آن صحبت كرديم .

با ابزارهاي ويندوز كه حتماً آشنايي داريد ؛ از طريق منوي Start ، گزينه ي Programs و سپس Accessories را انتخاب كنيد آنگاه از منوي ظاهر شده system Tools را برگزينيد . در اين بخش ابزارهاي مختلف ويندوز را مشاهده مي كنيد كه هر كدام از آنها در موارد خاصي كاربرد دارد . به عنوان مثال Disk Defragmenter در برخي موارد واقعاً ديسك سخت شما را نجات مي دهد و سرعت سيستم را به طرز مشهودي بالا مي برد . اين ابزار همان گونه كه مي دانيد ، فايل هاي تك تك شده ي روي ديسك سخت را مي يابد و آنها را كنار هم قرار مي دهد يكي از ابزارهاي نمايش منابع سيستم كه تا حد زيادي ناشناخته مانده Monitor System است .

اين ابزار به طرز جالبي با كشيدن نمودارهاي ميله اي و منحني منابع سيستم شما را در هر لحظه نمايش مي دهد اولين بار كه به اين ابزار مراجعه مي كنيد تنها يك نمودار به نام Kemel : Processor Usage كه ميزان استفاده از پردازشگر را نشان مي دهد . مشاهده مي كنيد اما براحتي مي توانيد نمودارهاي ديگري به اين صفحه اضافه كنيد از منوي Edit گزينه ي Add Items را انتخاب كنيد در سمت چپ دسته هاي مختلف منابع را مشاهده مي كنيد Memory Manager را از ميان آنها برگزينيد و از فهرست ظاهر شده در سمت راست physical memory Unused را انتخاب كنيد و سپس كليد OK را بزنيد مشاهده مي كنيد كه 2 نمودار داريد ؛ يكي وضعيت پردازشگر و ديگري ميزان حافظه ي آزاد شما را نشان مي دهد . همين طور كه نمودارها را زير نظر داريد .

يك نرم افزار حجيم مثل Adode Photoshop را باز كنيد . مي بينيد كه ميزان حافظه آزاد سيستم چقدر تقليل مي يابد . بد نيست نرم افزارهايي را كه معمولاً استفاده مي كنيد . امتحان كنيد . با اين روش مشاهده مي كنيد كه كداميك RAM بيشتري مي گيرند . از طريق اين ابزار مي توانيد از وضعيت سيستم خود در هر لحظه مطلع شويد نكات فوق ممكن ست ابتدايي و پيش پا افتاده به نظر برسند اما كافي است هر كدام از آنها سرعت دستگاه را تنها چند هرتز افزايش دهند آنگاه از تلف كردن وقت شما تا حد زيادي جلوگيري خواهد شد . پس به امتحانش مي ارزد .
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
network protocol :

ما در اين دستنامه تنها دو تا از مهمترين پروتکل هاي شبکه را معرفي مي کنيم:

" پروتکل کنترل انتقال / پروتکل اينترنت "
"l/ Inernet Protocol Tcp / ip= Transmission Control Protoc"

پروتکل فوق شامل چهار سطح است که عبارتند از:

  • سطح لايه کاربرد " Application "
  • سطح انتقال " Transporter"
  • سطح اينترنت " Internet"
  • سطح شبکه " Net work":

" از مهمترين ومشهورترين پروتکل هاي مورد استفاده در شبکه اينترنت است اين بسته نرم افزاري به اشکال مختلف براي کامپيوتر ها وبرنامه ها ي مختلف ارائه مي گردد. Tcp/ip از مهمترين پروتکل هاي ارتباطي شبکه در جهان تلقي مي شود ونه تنها برروي اينترنت وشبکه هاي گسترده گوناگون کاربرد دارد، بلکه در شبکه هاي محلي مختلف نيز مورد استفاده قرار مي گيردو در واقع اين پروتکل زبان مشترک بين کامپيوتر ها به هنگام ارسال و دريافت اطلاعات يا داده مي باشد. اين پروتکل به دليل سادگي مفاهيمي که در خود دارد اصطلاحا به سيستم باز مشهور است ، برروي هر کامپيوتر وابر رايانه قابل طراحي وپياده سازي است.

از فاکتورهاي مهم که اين پروتکل بعنوان يک پروتکل ارتباطي جهاني مطرح مي گردد، به موارد زير مي توان اشاره کرد:

  • اين پروتکل در چار چوب UNIX Operating System ساخته شده وتوسط اينترنت بکار گرفته مي شود.
  • برروي هر کامپيوتر قابل پياده سازي مي باشد.
  • بصورت حرفه اي در شبکه هاي محلي وگسترده مورد استفاده قرار مي گيرد.
  • پشتيباني از مجموعه برنامه ها وپروتکل هاي استاندارد ديگر چون پروتکل انتقال فايل " FTP " وپروتکل دو سويه " Point to point Protcol = PPP " .

بنياد واساس پروتکل Tcp/ip آن است که براي دريافت و ارسال داده ها يا پيام پروتکل مذکور ؛ پيام ها وداده ها را به بسته هاي کوچکتر وقابل حمل تر تبديل مي کند ، سپس اين بسته ها به مقصد انتقال داده مي شود ودر نهايت پيوند اين بسته ها به يکديگر که شکل اوليه پيام ها وداده ها را بخود مي گيرد ، صورت مي گيرد.

يکي ديگر از ويژگي هاي مهم اين پروتکل قابليت اطمينان آن در انتقال پيام هاست يعني اين قابليت که به بررسي وبازبيني بسته ها ومحاسبه بسته هاي دريافت شده دارد. در ضمن اين پروتکل فقط براي استفاده در شبکه اينترنت نمي باشد. بسياري از سازمان وشرکت ها براي ساخت وزير بناي شبکه خصوصي خود که از اينترنت جدا مي باشد نيز در اين پروتکل استفاده مي کنند. که " Net work basic input/ output System= Net Bios" واسطه يا رابطي است که توسط IBM بعنوان استانداردي براي دسترسي به شبکه توسعه يافت .

اين پروتکل داده ها را از لايه بالاترين دريافت کرده وآنها را به شبکه منتقل مي کند. سيستم عاملي که با اين پروتکل ارتباط برقرار مي کند سيستم عامل شبکه "NOS" ناميده مي شود کامپيوتر ها از طريق کارت شبکه خود به شبکه متصل مي شوند. کارت شبکه به سيستم عامل ويژه اي براي ارسال اطلاعات نياز دارد. اين سيستم عامل ويژه را Net BIOS مي نامند که در حافظه ROM کارت شبکه ذخيره شده است.


Net BIOS همچنين روشي را براي دسترسي به شبکه ها با پروتکل هاي مختلف مهيا مي کند . اين پروتکل از سخت افزار شبکه مستقل است . اين پروتکل مجموعه اي از فرامين لازم براي در خواست خدمات شبکه اي سطح پايين را براي برنامه هاي کاربردي فراهم مي کند تا جلسات لازم براي انتقال اطلاعات در بين گره ها ي يک شبکه را هدايت کنند.


در حال حاضر وجود " Net BIOS Net BEUI= Net BIOS Enhansed User Interface" امتيازي جديد مي دهد که اين امتياز درواقع ايجاد گزينه انتقال استاندارد است و Net BEUI در شبکه هاي محلي بسيار رايج است. همچنين قابليت انتقال سريع داده ها را نيز دارد . اما چون يک پروتکل غير قابل هدايت است به شبکه هاي محلي محدود شده است.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
آموزش پاک کردن ویروسی که Folder Option را حذف می کند:

طبق خواسته دوستان: آموزش پاک کردن ویروسی که Folder Option را حذف می کند !

امروز قصد دارم شیوه ی پاک کردن ویروس BronTok.A رو آموزش بدم .

این ویروس نسبت به ویروس New Folder.exe خیلی حرفه ای تر نوشته شده ...

البته با Visual Basic 6.0 نوشتنش .

در زیر به برخی از ویژگی های این ویروس اشاره می کنم :

  • Folder Options را حذف می کند !
  • Registry Tools را قفل می کند !
  • Task Manager نمی تواند فایل های مربوط به این ویروس را End کند !
  • پس از اجرا شدن ، محتویات My Documents را نمایش می دهد !
  • اگر در کادر محاوره ای Run عبارت CMD ، Regedit ، msconfig ، Regedt32 را تایپ کنید ، سیستم بلافاصله Restart می شود !
  • اگر روی گزینه ی Log Off یا Turn Off Computer کلیک کنید ، سیستم Restart می شود !
  • آیکون این ویروس نیز مانند New Folder.exe شبیه آیکون یه پوشه س !
  • و ...

همونطور که می دونید فایل های lsass.exe ، winlogon.exe و services.exe از فایل های سیستمی بوده و همیشه در حال اجرا هستند ...

اگر شما برنامه ی Process Master را اجرا کنید ، می بینید که این فایل ها در پوشه ی System32 قرار دارند .

اما اگر ویروس BronTok.A روی سیستم شما نصب باشد ، خواهید دید که سه تا فایل دیگه با همین نام ها در حال اجرا هستند !!

یعنی دو تا winlogon.exe ، دو تا lsass.exe و دو تا services.exe !

اما به راحتی میشه فهمید که کدوما ویروسن و کدوما فایل اصلی ویندوز ...

اون سه تا فایلی که مربوط به ویروس میشن ، در پوشه ای غیر از System32 قرار دارن .

مسیر دقیقشون میشه :

C:Documents and SettingsMB_DangerLocal SettingsApplication Data

C نام همان درایویست که ویندوز در آن نصب گردیده و MB_Danger نام کاربری است که ویروس در آن اجرا شده ...
بعد از اینکه با نرم افزار Process Master متوجه شدید که کدوما ویروسن ، باید اون ها رو Kill process کنید .
اگر احیانا فایل های دیگری با نام های inetinfo.exe ، csrss.exe و smss.exe نیز در حال اجرا بودند آنها را هم Kill process کنید .

البته به شرطی که مسیرشون غیر از System32 باشه ...

حالا وقتشه که از نرم افزار Kill BronTok.A استفاده کنید .

پس از اینکه نرم افزار Kill BronTok.A کارش تموم شد ، اون رو ببندید و به منوی Start برید و روی گزینه ی Search کلیک کنید .

در سمت چپ روی گزینه ی All files and folders کلیک کنید .

در فیلد All or part of the file name عبارت Empty.pif را تایپ کنید و از روی کیبرد کلید Enter را فشار دهید .

اکنون تمام فایل های پیدا شده را پاک کنید .

دوباره در فیلد مذکور عبارت زیر را تایپ کنید و از روی کیبرد کلید Enter را فشار دهید .

*.scr,*.exe

اکنون از بین فایل های پیدا شده ، هر فایلی که آیکونش شبیه آیکون پوشه بود رو پاک کنید .

مجددا در فیلد All or part of the file name عبارت زیر را تایپ کنید و از روی کیبرد کلید Enter را فشار دهید .

*.job

تمام فایل های پیدا شده را پاک کنید .

باز هم در فیلد فوق الذکر عبارت Bron را تایپ کنید و از روی کیبرد کلید Enter را فشار دهید .

اکنون تمام فایل ها و پوشه های پیدا شده را پاک کنید .

اکنون با خیال راحت کامپیوترتان را Restart کنید .

نکته : اگر ویندوزتان بیشتر از یک کاربر دارد ، باید تمام عملیات فوق را در همه ی کاربرها انجام دهید.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
لوگوی پایان سال میلادی گوگل :

لوگوی پایان سال میلادی گوگل می‌تواند لوگویی بسیار زیبا باشد تا جایی که طراحان لوگوهای گوگل در حدود ۶ ماه را برای طراحی ۱۷ طرح، برای این لوگو وقت گذاشته‌اند تا لوگوی کنونی ترکیبی از تمام آنها باشد که لوگوی گوگل را تشکیل داده‌اند.

شما اکنون تنها با بردن اشاره‌گر موس بر روی هر یک از این تصاویر، تصویر کاملی از آن را می‌بینید و با کلیک کردن بر روی این تصاویر، اطلاعات کاملی از مکان تصویر شده را در صفحه جستجوی گوگل خواهید دید.

اما ۱۷ چیزی که گوگل در تصاویر خود به تصویر کشیده کجا هستند؟ این مکان‌ها عبارتند از :

  • - کلیسای جامع سنت باسیل ،
  • -اکروپلیس یونان
  • - کوه فوجی
  • - دیوار بزرگ چین
  • - بابا نوئل
  • - رقص های هندی
  • - صحرای آفریقا
  • - بندر سیدنی استرالیا
  • - بنای تاریخی پیروگی
  • - عودهای خوشبو
  • - فلفل‌های تند شیلی
  • - بناهای ونیز
  • - نپال
  • - باغ‌های انگور شیلی
  • -لباس‌های رنگارنگ آفریقایی
  • -آهنگ کریسمس «Up on the House Top»
  • -«Henna lamp» نوعی لامپ دکوری در مراکش.

مایکل لوپز رئیس بخش طراحی لوگوهای گوگل در این خصوص اعلام داشته است که او و ۵ طراح دیگر نزدیک به ۲۵۰ ساعت بر روی این طرح ها کار کرده‌اند و البته در طرح‌های خود بسیار آزاد بوده‌اند و سعی داشته‌اند تا تصاویری را گردآوری کنند که بیانگر گستردگی جشن آغاز سال نو باشد.

لوگوی آغاز سال نو گوگل با آغاز سال نو میلادی در صفحه گوگل نقش خواهد بست و بیشتر از یک روز در این صفحه خواهد ماند چرا که بنا بر اعتقاد مدیر طراحی گوگل کمتر کسی در روز کریسمس در برابر رایانه‌های خود حاضر است بنابراین این دوره زمانی طوری خواهد بود که همه این لوگو را ببینند..
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
نجات CD های خراب :

اگر خراشهاي CD به اندازه اي باشد كه كامپيوتر نتواند آن را اجرا كند، چه بايد كرد؟ قبل از اينكه از گوش كردن به CD صوتي يا بازي كردن با CD بازي خود نااميد شويد، بد نيست كه نظري به برنامه IsoBuster بيندازيد.

اين برنامه در جايي كه ويندوز از خواندن CD عاجز مي ماند، وارد عمل مي شود. اين نرم افزار رايگان كه از وب سايت http://www.smart-projects.net/ قابل download كردن است، مي تواند فايل ها را از روي CD هاي خراب يا مشكل دار باز خواني و روي هارد ديسك ضبط كند. در نتيجه، در اغلب موارد مي توانيد اطلاعات از دست رفتة خود را دوباره زنده كنيد.

امروزه CD ها، به شرطي كه با دقت زيادي نگهداري شوند، به عنوان يك ابزار ذخيره طولاني مدت اطلاعات، مطرح هستند. در غير اين صورت، خراشهايي روي سطح حساس CD پديدار مي شود. اگر تعداد خراشها زياد شود، امكان اينكه ويندوز نتواند آن را بخواند يا اجرا كند، افزايش مي يابد. در اين حالت ديگر نمي توانيد به اطلاعات مورد نظر خود دسترسي پيدا كنيد و CD، غير قابل استفاده مي شود.

يكي از مواردي كه باعث مي شود نتوانيد از يك CD استفاده كنيد، رايت ناموفق CD آن است. كسي كه مرتب با رايت CD سر و كار داشته باشد، مطمئناً خطاي "Buffer-Underrun" را بخوبي مي شناسد. اين خطا هنگام رايت در نبود فناوري به اصطلاح "Burn Proof" ظاهر مي شود. ( هنگام رايت، ناگهان اطلاعات در Buffer دستگاه رايت كننده ذخيره نمي شود و جريان اطلاعات لازم و مداوم براي ادامة روند رايت قطع مي شود).

نتيجه اين خطا اين است كه كل روند رايت قطع مي شود و CD خام ( نيمه كاره ) به يك وسيله تزئيني تبديل مي شود. CD هاي خامي كه امروزه به دليل قيمت پايين مورد توجه قرار مي گيرند، احتمال خراب شدنشان به هنگام رايت كردن زياد است.

در اين حالت، چارة كار، برنامة نجات بخش IsoBuster است، اين نرم افزار مفيد و كاربردي، مكانيزم ويندوز را جهت خواندن CD دور مي زند و مستقيماً به درايو دسترسي پيدا مي كند. بديهي است كه CD آسيب ديده باز هم غير قابل استفاده مي ماند و اجرا نخواهد شد، اما شما با IsoBuster مي توانيد همة فايل ها را از روي CD خراب، مشاهده و روي هارد خود بريزيد. سپس Datatrack , Audiotrack مورد دلخواه خود را بروي يك CD جديد رايت كنيد.


تك تك فايل هاي CD تصويري نيز كه توسط برنامه هاي Nero و Clone-CD رايت شده اند، مي توانند با IsoBuster دوباره خواني شوند. اين نرم افزار رايگان، همة انواع CD هاي رايج مانند: CD-Rom ، DVD ، SVCD و VCD را پشتيباني مي كند.

فايل هاي تصويري مانند bin ، iso و img براي IsoBuster هيچ گونه مشكلي ايجاد نمي كنند. شرايط اجراي اين برنامه خيلي راحت است. شرط اساسي براي راه اندازي آن، نصب درست و صحيح درايور ASPI است كه در ويندوز 9x/Me به صورت پيش گزيده وجود دارد. كاربران ويندوزهاي NT ، 2000 و XP بايد درايور ASPI را به شرطي كه برنامة جديد رايت نصب نشده باشد، از سايت Adaptec ، بصورت download دريافت كنند.

هنگام استارت برنامه روي كليد Free.func.only كليك كنيد. سپس همة عملكردهاي ذكر شده در بالا در اختيار شما قرار خواهد داشت. نسخة حرفه اي IsoBuster, Pro version، فروشي بوده و به همراه خود امكاني را دارد كه مي تواند اطلاعات را از CD ها به صورت Universal Disk Format دوباره ايجاد كند.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
نکات امنیتی مربوط به ایمیل :

۱-در صورت دريافت ايميلي با موضوع مشكوك هرگز فايل ضميمه ي آنرا باز نكنيد.
2-هرزنامه ها و ايميلهايي كه از افراد ناشناس ميرسند اغلب داراي موضوعات جذابي هسنتد، به هيچ وجه فايلهاي ضميمه ي آنها را باز نكنيد.
3-هيچ فايلي از اينترنت دانلود نكنيد مگر آنكه از منبع آن سايت مطمئن باشيد.

4-حتما يك آنتي ويروس بر روي سيستم خود نصب كنيد. آنتي ويروسها كليه فايلهاي ضميمه را اسكن ميكنند و درصورت مشكوك بودن آن فايل به شما اخطار ميدهند.
5-بطور منظم از فايلهاي خود بك آپ بگيريد. گاهي اوقات ويروسها تمامي فايلها را از بين ميبرند.
6-هميشه از آخرين اخبار ويروسها با خبر باشيد. بسياري از سايتهاي امنيتي جديدترين ويروسها و تهديدات اينترنتي را ليست ميكنند. بهتر است حداقل روزي يكبار به آنها سر بزنيد.

7-هرگز هيچ فلاپي استفاده شده اي را امتحان نكنيد مگر اينكه قبل از باز كردن آنرا اسكن كرده باشيد.
8-اگر كاربر شبكه هستيد به محض مشاهده يك ويروس در سيستمتان آنرا به مدير شبكه اطلاع دهيد.

9-اگر از Microsoft Outlook براي ارسال و دريافت ايميلها استفاده ميكنيد گزينه Automatic Preview را كه در منوي View قرار دارد غير قعال كنيد. چون بسياري از ويروسها با Preview شدن هم اجرا ميشوند. كسانيكه از اين برنامه براي ايميلهاي خود استفاده ميكنند لازم است كه حتما و بطور مرتب آخرين وصله هاي امنيتي Microsoft را دانلود كنند.
10-هرگز به ايميلهايي كه از شما درخواست اطلاعات محرمانه ميكنند جواب ندهيد.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
مرد

 
۴G چیست؟

این روزها صبحت‌های زیادی پیرامون شبکه‌های بی‌سیم ۴G می‌شنویم. بد نیست بدانید این نوع سرویس دهی در کشور پیشرفته‌ای مثل ایالات متحده آمریکا نیز شیوه‌ی نوپا و جوانی است، تنها نزدیک به دو سه هفته است که کمپانی‌های Sprint و Verizon در این کشور سرویس ۴G خود را ارائه نموده‌اند و گمانه زنی‌هایی نیز انجام شده است که شاید T-Mobile نیز تمایل داشته باشد وارد این عرصه شود.

اما برای کاربران و مشتریان تفاوت عمده در ۴G تماماً در سرعت دسترسی به اینترنت است، لذا اگر کاربری به سرعت اینترنت بر روی موبایل یا مودمش اهمیتی نمی‌دهد، طبیعتا احتیاجی به ۴G ندارد. وقتی صبحت از ۴G می‌نمائیم G مخفف Generation یا نسلی از تکنولوژی شبکه‌های بی‌سیم است، در هر کدام از این نسل‌ها سرعت دسترسی به اینترنت به صورت چشمگیری افزایش یافته است و البته سرویس ارائه شده در هر نسل سر سازگاری با نسل قبلی را ندارد و برای استفاده از آن بایستی گوشی و ابزارهای خود را ارتقا دهید و سرویس دهند‌ه‌ها نیز میبا‌یستی سخت‌افزارهای جدیدی را نصب نمایند.

نسل اول یا اولین G شبکه‌های آنالوگ سلولی بودند. در نسل دوم یا ۲G هر چند شبکه‌ها دیجیتال شد ولی کماکان سرعت پائین بود، بسیاری از گوشی‌هایی که کماکان در بازار هستند هنوز از تکنولوژی ۲G پشتیبانی به عمل می‌آورند در این شبکه‌ها سرعت دسترسی به اینترنت در رنجی بین ۹٫۶ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲۰۰ کیلوبیت برثانیه است. در شبکه‌های ۳G حداقل سرعت از ۳۸۴ کیلوبیت بر ثانیه شروع می‌شود ولی در مورد حداکثرش کمی صبر کنید تا به آن برسیم.

سیستم‌های ۴G از قبیل وایمکس و LTE مدعی ارائهء سرعت واقعی ۵ مگابیت بر ثانیه یا قدری بیشتر هستند، چیزی شبیه آنچه می‌شود بر روی کابل در خانه به آن دسترسی داشت. اما نسخه‌های اخیر این تکنولوژی وعدهء سرعتی صدها مگابیت سریعتر از هر اینترنت خانگی را می‌دهد. علاوه بر این شبکه‌های ۴G قادر هستند شیوه صدا بر روی پروتکل اینترنت یا همان به اختصار VOIP را جایگزین سیستم قدیمی مدارگزینی تماس‌های صوتی نمایند.



از دیدگاه دیگر در آینده نزدیک تکنولوژی ۴G می‌تواند دسترسی به اینترنت را در گجت‌هایی مثل دوربین‌های دیجیتال، ابزارهای بازی و یا مثلا قاب‌های دیجیتال را تبدیل به یک امر عادی نماید. بخش پیچیده‌ داستان ما در اینجاست که سرویس دهنده‌هایی مثل AT&T یا T-Mobile در حال نصب تکنولوژی‌های ۳G جدیدی هستند که از برخی از تکنولوژی‌های ابتدایی ۴G سریعترند. فرض مثال HSPA+ کاملا بر مبنای تکنولوژی ۳G است و در اصل یک ارتقای نرم‌افزاری بر روی اینگونه شبکه‌ها محسوب می‌شود اما سرعتش به شکل حیرت‌آوری زیاد است. سرویس ارائه شده بدین شکل توسط T-Mobile به سرعت واقعی حدود ۷ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و این سرویس دهنده معتقد است ظرف چند سال آینده این سرعت را می‌تواند ۴ برابر کند (البته ۷ مگابیت در ثانیه سرعتی است که کاربران در عالم واقعیت تجربه می‌کنند چون سرویسی که این کمپانی ارائه می‌کند ۲۱ مگابیت بر ثانیه است)، لذا T-Mobile هنوز به سمت ۴G نرفته است هر چند شاید در آینده نزدیک تغییر رویه بدهد.

اما ۴G تنها سریعتر از ۳G نیست از آنجایی که ۴G ظرفیتهای بسیار بالاتری از ۳G دارا است، ارائه دهندگان این سرویس محدودیتی برای میزان استفاده کاربران از پهنای باند در یک بازه زمانی مشخص مثلا یک ماه در نظر نمی‌گیرند (البته فعلاً) چیزی که در شبکه‌های ۳G مرسوم است. لذا همین امر ۴G را به عنوان جایگزینی مناسب برای اینترنت خانگی بر مبنای کابل معرفی می‌کند و در همین زمینه سرویس دهندگانی همچون Clearwire شروع به فروش سرویس‌های وایمکس ۴G به کاربران خانگی نموده‌اند. هر چند شاید فعلا در ظاهر از نظر سرعت دسترسی به اینترنت شبکه‌های ۴G با ۳G برابری کنند اما در آیندهء نزدیک این شبکه‌ها چه از نظر سرعت و چه از نظر محدودیت‌های فعلی توان پیشی گرفتن از نسل پیشین خود را دارند و فعلا در ابتدای راه هستند.

مودم‌های بسیاری برای دسترسی به اینترنت به شیوهء ۴G ارائه شده است اما تعداد گوشی‌هایی که از ۴G پشتیبانی می‌کنند نیز هنوز اندک است هر چند HTC EVO 4G یا مثلا Samsung Epic 4G فعلا جز گزینه‌های محبوب کاربران هستند.
این بار تو بگو "دوستت دارم "
نترس........من آسمان را گرفته ام که به زمین نیاید
     
  
صفحه  صفحه 3 از 19:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  16  17  18  19  پسین » 
کامپیوتر

آموزشهای كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA