انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 1 از 26:  1  2  3  4  5  ...  23  24  25  26  پسین »

Physics News | اخبار فیزیک


زن

 
سلام خدمت همه دوستان
در این تاپیک کلیه اخبار مربوط به فیزیک را قرار دهید در ضمن کسانی که اخبار را قرار می دهند باید منبع مورد اعتماد را ذکر کنند در غیر این صورت پستش پاک می شود

با تشکر سونیا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
كشف محل مناسب زندگي روي مريخ
منطقه نيلي پاترا آخرين مكان در سياره مريخ است كه احتمالا پس از تغييرات جهاني آب و هوا در آن حيات وجود داشته است.
محققان دانشگاه هاي براون و نوتردام و آزمايشگاه فيزيك دانشگاه جان هاپكينز با بررسي تصاوير به دست آمده از ماهواره مارس ركانيسنس اوربيتر متوجه شده اند روي دامنه آتشفشان سه ميليارد و 500 هزار ساله تخريب شده و مناطق اطراف آن نشانه هايي دال بر وجود آب و گرما ديده مي شود و درصورتي كه زماني در اين سياره حيات وجود داشته اين بخش مناسب ترين منطقه براي زندگي به شمار مي رفته است.

به گفته دانشمندان نمونه هايي از خاك مشابه اين منطقه پيش از اين هم توسط سفينه هاي كاوشگر مريخ به دست آمده بود ولي محققان دلايل كافي براي رسيدن به چنين نتيجه اي نداشته اند.
منبع : شبكه فيزيك هوپا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
برابري جنسيتي در فضا

نتايج برابري جنسيتي به فضا هم رسيد. براي نخستين بار چهار فضانورد زن در ايستگاه بين المللي فضايي زمين را دور خواهند زند.
در ميان آن ها يك فضانورد زن ژاپني است و به اين ترتيب با پرواز او در فضا، نقش سنتي زن و مرد در خانواده هاي ژاپن هم به چالش كشيده شده است.

در ژاپن به او فضانوردِ مادر گفته مي شود. نائوكي يامازاكي دومين زن ژاپني است كه به فضا مي رود، اما اين زندگي خانوادگي اوست كه نگاه ها را به خانه او در ژاپن جلب كرده.

شوهر خانم يامازاكي مهندس هوا و فضا است و براي مراقبت از دختر هفت ساله شان به كار خود در يك شركت نرم افزاري خاتمه داد تا همسرش قادر باشد آرزوهاي خود را محقق كند.

تلويزيون ژاپن تصاويري از تائيچي يامازوكي در حال درست كردن برنج و رخت شستن پخش كرد كه كار متداولي براي مردان ژاپني به شمار نمي رود. اغلب آنها كار خود را نان آوري براي خانه مي دانند و نزديك سه چهارم زنان با بچه دار شدن از كار خود دست مي كشند كه تنها تعداد اندكي از آن ها به كار بازمي گردند.

خانم و آقاي يامازاكي گفتند برقراري اين نظم جديد براي آن ها آسان نبوده است و حتي در اين برنامه تلويزيوني اعتراف كردند زماني كه نائوكي در آمريكا و روسيه دوره هاي طولاني آموزش فضانوردي مي ديده به جدايي هم فكر كرده بودند.

آقاي يامازاكي با فرستاده شدن اين سفينه به فضا گفت از اينكه همسرش درنهايت به روياهايش رسيد و در فضا پرواز مي كند خوشحال است و به آن افتخار مي كند.

رولاند برك

خبرنگار بي بي سي در توكيو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
موفقيت دانشمندان ايراني در ساخت لايه نازك ابررسانا
محققان دانشگاه صنعتي شريف موفق شدند ، ابررساناي YBCO با كيفيت بالا به روش MOD توليد كنند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شريف ؛ دكتر مهدي فردمنش پژوهشگر و مسوول آزمايشگاه ادوات و مدارهاي ابررسانايي دانشكده مهندسي برق دانشگاه صنعتي شريف در اين خصوص اظهار داشت : لايه نازك ابررسانايي YBCO به روش MOD داراي كاربردهاي متعددي از جمله ساخت سيم ابررساناي نسل دوم ؛ ساخت فيوز ابررسانا و ساخت ادوات مايكروويو است.

وي افزود: ساخت ابررسانا با اين روش به علت بهينه كردن پارامترهاي بسيار مختلف ؛ براي ساخت نمونه هاي با كيفيت بالا؛ بسيار دشوارتر از روش هاي معمول و به همين علت ساخت آن در سطح بين المللي نادر است.

به گفته معاون پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف يكي از مهمترين مشخصه هايي كه نمايانگر كيفيت بالاي ابررسانا است ؛ جريان بحراني آن است.

وي افزود: نمونه هاي ساخته شده با اين روش مي تواند داراي جريان بحراني افزون بر 2CM/MA10 در K77 باشد كه بيشتر از نمونه هاي ساخته شده به روش هاي ديگر است.

معاون پژوهشي دانشكده مهندسي برق دانشگاه صنعتي شريف يادآور شد: ابررساناي ساخته شده در اين آزمايشگاه بر روي زير لايه كريستال توسط اسپين كوتر لايه نشاني شده است.

وي افزود: محلول مربوطه شامل مواد ايتريم (Y( باريم (Ba( و مس (Cu( به نسبت هاي به ترتيب 1؛ 2 و 3 بوده و فيلم لايه نشاني شده ابتدا در دماي مناسب كلسينه مي شود؛ سپس فيلم را تحت جريان اكسيژن -آرگون با نسبت مناسب قرار داده و در نهايت مرحله اكسيژن گيري با جريان اكسيژن خالص انجام مي گيرد.

همچنين مشخصه يابي هاي مختلف انجام شده بر روي فيلم ؛ نمايانگر كيفيت بالاي فيلم به دست آمده است.

فردمنش تصريح كرد: اين پروژه در آزمايشگاه ادوات و مدارهاي ابررسانايي دانشكده مهندسي برق انجام شده و اساتيد همكار اين پروژه دكتر محمدعلي وساقي و يكي از اساتيد دانشگاه مونيخ آلمان به همراه سيد مهدي حسيني و علي مفتخرزاده دانشجويان مقطع دكترا بوده اند.

منبع : شبكه خبر
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
نمايشگر لمسي جديدي كه از فشار انگشت برق مي گيرد!

به گزارش خبرگزاري مهر، استفاده از نمايشگرهاي لمسي در لپ تاپ، تلفنهاي همراه هوشمند، پخش كننده هاي MP3 و لوح- رايانه هاي نسل جديد رواج گرفته است در اين راستا نمايشگرهاي لمسي چه از نظر طراحي و چه از نظر ادغام با عملكردهاي ديگر درحال تكامل هستند.



در اين ميان، گروهي از پژوهشگران دانشگاه 'سانگ كيونكوان' با همكاري شركت سامسونگ در حال توسعه نمايشگرهاي لمسي هستند كه مي توانند انرژي حاصل از فشار انگشت را به انرژي الكتريكي تبديل كنند.
اين محققان موفق شدند روي يك غشاي پلاستيكي، الكترودهاي شفاف و انعطاف پذير را چاپ كنند و اين نمايشگر لمسي جديد را بسازند.
توليد انرژي الكتريكي در اين نمايشگر به خاطر 'اثر فيزيوالكتريك' به دست مي آيد در روش 'اثر فيزيوالكتريك' از خاصيت ماده اي استفاده مي شود كه اگر تحت يك فشار مكانيكي قرار گيرد توانايي ساخت پتانسيل الكتريكي را دارد.


درحال حاضر از اين اثر در كاربردهاي ديگر نيز استفاده مي شود كه معروفترين آنها دستگاههايي است كه انرژي حاصل از لرزش قدمها بر روي پياده رو و يا حركت خودروها بر روي خيابان را به انرژي الكتريكي تبديل مي كنند.


براساس گزارش تكنولوژي ريويو، در نمايشگر لمسي جديد سامسونگ از نانولوله هاي يك ماده فيزيوالكتريك كه همانند يك ساندويچ بين الكترودهاي از جنس گرافن با رسانايي بالا و ورقه هاي پلاستيك انعطاف پذير پوشيده است استفاده مي شود.
اين تركيب مي تواند فشار حاصل از لمس را به انرژي الكتريكي تبديل كند.

اين دانشمندان اميدوارند ظرف 4- 5 سال آينده از اين نمايشگرهاي لمسي جديد با قابليت توليد انرژي در صنايع محصولات الكترونيكي مصرفي استفاده كنند.

منبع : سایت مهر
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
ارائه روش جديد تصويربرداري سه بعدي نانوساختارها

محققان دانشگاه ياسوج با همكاري پژوهشگران دانماركي روش جديدي براي تصويربرداري سه بعدي نانوساختارها ابداع كردند اين روش مي تواند تصوير سه بعدي با تعيين دقيق مقدار و نحوه توزيع عمقي هر عنصر در نانوساختارها را تا عمق ۱۰ نانومتر ارائه دهد.
دكتر شاكر حاجتي، از محققان اين طرح، يكي از روش هاي مطالعه نانوساختارها را روش XPS دانست و گفت: در روش سنتي بر اساس تحليل شدت بيشينه پيك XPS اقدام به مطالعه و تعيين مشخصات نانو ساختارها مي شود كه خطاي زيادي را به همراه دارد.
حاجتي افزود: براي تعيين مشخصات نانوساختارها از روش كمي و دقيق تحليل همزمان شدت بيشينه قله و زمينه قله يا به عبارتي از تحليل شكل قله XPS استفاده كرديم كه اين روش كاستي هاي روش سنتي را ندارد.
وي همچنين يادآور شد: در تعيين كمي نانوساختارها خطاي زيادي در روش سنتي XPS وجود دارد و در عين حال تصويربرداري به كمك آن، فقط منجر به تصويري دو بعدي و كيفي مي شود بدون آنكه مقدار كمي و نحوه توزيع عمقي هر عنصر مشخص شود از اين رو در اين پروژه به كمك ARXPS روشي براي تصويربرداري سه بعدي ارايه كرديم.
عضو هيئت علمي دانشگاه ياسوج با تاكيد بر اينكه روش ارائه شده فقط براي نانوفيلم هاي بسيار مسطح كاربرد دارد، خاطر نشان كرد: مزيت اين روش آن است كه براي تمامي انواع مورفولوژي ها (ريخت شناسي) استفاده مي شود و مي تواند تصويري سه بعدي با تعيين دقيق مقدار و نحوه توزيع عمقي هر عنصر در نانوساختار سطحي را تا عمق حدود ۱۰ نانومتر ايجاد كند.
حاجتي با اشاره به جزئيات اجراي اين پژوهش، اضافه كرد: براي عينيت بخشيدن به نتايج اين تحقيقات در حال تهيه نرم افزاري كاربر پسند (User friendly) هستيم تا قابل عرضه در سطح تجاري باشد.

خبرگزارى مهر
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
ريزترين آيينه جهان ساخته مي‌شود

همان طور كه مسير فوتون‌هاي نوري به وسيله يك آيينه قابل جهت دادن هستند، اتم‌هايي كه داراي يك لحظه مغناطيسي هستند، با استفاده از يك آيينه مغناطيسي قابل كنترل خواهند بود.
به گزارش (ايسنا)، در تحقيقي كه در مجله فيزيك كاربردي به چاپ رسيده، امكان استفاده از ديوارهاي دامنه مغناطيسي براي راستا دادن و در نهايت به دام انداختن تك تك اتم‌ها در ابري از اتم هاي فوق‌العاده سرد مورد ارزيابي و آزمايش قرار گرفته است.



Uploaded with ImageShack.us

توماس هي وارد ــ محقق دانشگاه شفيلد انگليس - در اين تحقيق خاطرنشان كرد: ما در جست‌وجوي روشي براي ايجاد سيستم‌هاي مغناطيسي هستيم كه بتوانند اتم‌ها را دستكاري كنند و با استفاده از مواد فرومغناطيسي در ابعاد نانو مثل نانوآيينه‌ها مي توانيم ويژگي‌هاي مواد و راستاي اتم ها را تغيير داده و اصلاح كنيم.
در همين راستا محققان طراحي، ساخت و ويژگي‌هاي آيينه اي را تشريح كرده‌اند كه با ميدان مغناطيسي ايجاد شده توسط ديوارهاي دامنه اي درون مجموعه‌اي از نانو سيم‌هاي مغناطيسي، شكل مي‌گيرد.
مرحله بعدي انداختن ابري از اتم هاي فوق‌العاده سرد روي اين آيينه است، به طوري كه بتوان نوسان آنها را مشاهده كرد.
كاربرد اين نانوآيينه در فن‌آوري‌ فيزيك كوآنتوم قابل ملاحظه خواهد بود.

منبع : ايسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  ویرایش شده توسط: soniyahot   
زن

 
زير سئوال رفتن طالع بيني در جهان

در تاريخ 9 ژانويه نشريه استار تريبون با يك اخترشناس و يك استاد نجوم مصاحبه اي انجام داد و آنها در اين مصاحبه اعلام كردند طالع بيني كاملا بي اساس بوده و واقعيت ندارد. نكته خبري در اين اظهار نظر نيست، اما به دلايلي بسياري از افراد به اين نكته توجه بيش از پيش نشان دادند و رسانه ها نيز درباره اين بيانات مقاله ها و تحليل هاي متعددي منتشر كردند.
طالع بينها تا كنون تنها از 12 نشانه براي صورتهاي فلكي در جهان نام مي بردند كه اين ذهنيت اشتباه است، زيرا صورت فلكي مار افساي صورت فلكي جديد سيزدهمي است كه تا كنون توجه چنداني به آن نشده است.
با توجه به نشانه هاي صورتهاي فلكي كه طالع بين ها آنها را زودياك خطاب مي كنند، در صورتي كه فردي در ماه جولاي متولد شده باشد، به آن معني است كه اين فرد زماني متولد شده كه خورشيد در برج سرطان قرار گرفته است، اما اشتباه همين جا است، زيرا خورشيد دو هزار سال پيش، زماني كه نقشه حركت ستاره ها به ثبت رسيده، در برج سرطان بوده است. اما در واقعيت نوسان حركت زمين در مدارش كه انحراف از مسير ناميده مي شود، هماهنگي موقعيت ستاره ها را در اين نقشه قديمي از بين برده است.
در واقع فردي كه در جولاي 1973 متولد شده است، در برج جوزا به دنيا آمده و اين به آن معني است كه تمامي ستونهاي طالع بيني كه تا به حال آنها را خوانده ايد، اشتباه بوده اند. همانطور كه شايد بدانيد، اين پديده اي جديد نيست و نوسان در حركت مداري زمين به صورت هميشگي و ثابت موقعيت خورشيد را در چرخه اي 26 هزار ساله در ميان صورتهاي فلكي تغيير داده و مي دهد.
شايد تحت تاثير نشانه نجومي خاصي متولد شده باشيد كه از دو هزار سال پيش ثابت باقي مانده باشد، اما از آن زمان تا به حال خورشيد تغيير موقعيت داده و بر اساس اين تغييرات نشانه فلكي تولد شما نيز تغيير كرده است زيرا نوسان حركت مداري زمين به آن معني است كه اين سياره هميشه به يك شكل با ستاره ها بر روي يك خط مستقيم قرار نمي گيرد و از اين رو زماني كه طالع بيني مي گويد خورشيد در برج حوت است، در واقع خورشيد در برج دلو قرار دارد و اين پديده به صورت مداوم ادامه دارد.
نكته قابل توجه ديگري كه بنيادهاي طالع بيني را كه به اعتقاد اكثر اخترشناسان هيچ پايه علمي ندارد، متزلزل كرده وجود صورت فلكي سيزدهم است كه اين صورت فلكي به واسطه انحراف حركات مداري زمين به وجود آمده و نشانه ويژه خود را دارد، اين صورت فلكي حوا يا مار افساي نام داشته و ميان دو صورت فلكي عقرب و كماندار قرار گرفته است.
دليل عدم به كار گرفته شدن اين صورت فلكي در طالع بيني اين است كه ستاره هاي موجود در اين صورت فلكي بسيار كم نورند، در حالي كه ستاره اي صورت فلكي عقرب بسيار پرنورتر و قابل شناسايي اند و مهمتر از همه اينكه طالع بينها نمي توانند از 13 صورت فلكي استفاده كنند از اين رو مار افساي در طالع بيني ناديده گرفته شده است.
در صورتي كه نشانه هاي صور فلكي با خود صورتهاي فلكي همخواني نداشته باشند، چگونه طالع بينها مي توانند كار خود را معتبر شمرده و آن را علمي تعبير كنند؟ نيازي به توجيه كردن اين يافته هاي جديد وجود ندارد زير طالع بيني علم نيست، بلكه تنها اعتماد به نيروهايي ماروايي مانند سحر و جادو است كه بسياري به آن اعتقاد دارند و تا زماني كه پيش بيني هاي مبهم طالع بينها وجود داشته و افرادي نيز به اين پيش بيني ها اعتقاد داشته و در ازاي آن پول پرداخت مي كنند، طالع بيني مدرن جايگاه خود را حفظ خواهد كرد.
بر اساس گزارش فاكس نيوز، با اين همه همانطور كه در بالا اشاره شد، صورتهاي فلكي كوچكترين تاثير فيزيكي بر روي زندگي انسانها نداشته، ندارند و هرگز نخواهند داشت. در صورتي كه بخواهيد تاريخ واقعي صورت فلكي تولد خود را بدانيد، نگاهي به تاريخهاي زير بياندازيد كه توسط اخترشناسان اعلام شده اند:

برج جدي: 20 ژانويه تا 16 فوريه

برج دلو: 16 فوريه تا 11 مارچ

برج حوت: 11 مارچ تا 18 آوريل

برج حمل: 18 آوريل تا 13 مي

برج ثور: 13 مي تا 21 ژوئن

برج جوزا: 21 ژوئن تا 20 جولاي

برج سرطان: 20 جولاي تا 10 آگوست

برج اسد: از 10 آگوست تا 16 سپتامبر

برج سنبله: از 16 سپتامبر تا 30 اكتبر

برج ميزان: از 30 اكتبر تا 23 نوامبر

برج عقرب: از 23 تا 29 نوامبر

برج مار افساي: 29 نوامبر تا 17 دسامبر
برج كماندار: 17 دسامبر تا 20 ژانويه

منبع : كنجكاو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
چشمي كه 20 سال جهان را نظاره كرد

سازمان ناسا با توجه به 20 سالگي تلسكوپ هابل تلسكوپي كه با تصاوير خود توانسته است ديدگاه انسان را نسبت به جهان هستي متحول سازد كتابي از مجموعه تصاوير فضايي اين تلسكوپ را ارائه مي كند.
به طور قطع مي توان گفت تلسكوپ فضايي هابل طي دو دهه اي كه از زمان پرتابش به فضا مي گذرد توانسته است ديدگاه بشر را نسبت به جهان و درك انسانها را نسبت به دنياي اطراف خود متحول سازد. توصيفي كه هميشه درباره اين تلسكوپ دوست داشتني عنوان شده است.

اكنون به منظور بزرگداشت 20 سالگي هابل، دانشمندان در ناسا تاثيرگذارترين و مهمترين تصاويري كه اين تلسكوپ در طول اين دو دهه به ثبت رسانده است را انتخاب كرده اند تا در 20 سالگي هابل به عنوان برترين دستاوردهاي آن ارائه كنند.

ابرهاي عظيم غبارهاي كيهاني كه زادگاه ستارگان به شمار مي روند، انفجار و رها شدن نور در هنگام مرگ ستاره ها، ساختار زيباي كهكشانها و حتي سياره هاي جديد در بخشهاي دور افتاده منظومه خورشيدي از جمله تصاوير برتر هابل به شمار مي روند. ناسا اين تصاوير را در قالب كتابي با عنوان "هابل، سفري از ميان فضا و زمان" منتشر مي كند.

ناسا همچنين در اين كتاب نحوه ساخت و تكميل اين تلسكوپ ارزشمند را كه هزينه اي برابر 10 بيليون دلار صرف ساختن، پرتاب و حفظ آن شده است نمايش مي دهد.

"اد ويلر" معاون هيئت مديره ماموريتهاي علمي ناسا در باره اين كتاب مي گويد:" اين كتاب نمونه هايي از 20 سال اكتشافات ناسا كه توانسته اند براي هميشه ديدگاه انسان را نسبت به جهان هستي و مكاني كه در آن زندگي مي كنيم را متحول سازد را ارائه مي كند."

به گفته وي ارتقا دادن تجهيزات هابل در ماه مي سال 2009 به تلسكوپ اين امكان را داده است تا بتواند به تصويربرداري از صحنه هاي پر اهميت ادامه دهد. هابل در تاريخ 24 آوريل 1990 با كمك شاتل فضايي ديسكاوري كه در حال حاضر در ايستگاه بين المللي فضايي به سر مي برد، به فضا رفت.

اولين تصويري كه توسط هابل به زمين فرستاده شده بود تصويري با وضوح پايين و سفيد و سياه از ستارگان بود كه در 20 مي 1990 به زمين ارسال شد. اين تصوير نشان داد آينه تلسكوپ فضايي به شيوه اي نادرست توليد شده است و به همين دليل تصاوير را به شكل ناواضح نمايش مي دهد.

به گزارش مهر، ناسا در سال 1993 مجبور به آغاز ماموريتي به منظور تعمير آينه هابل شد تا بتواند وضوح نامناسب تصاوير را به آن بازگرداند. از آن تاريخ به بعد پنج ماموريت تعميري ديگر به سوي هابل انجام گرفت و اكنون انتظار مي رود اين تلسكوپ تا سال 2014 و تا زماني كه جايگزين آن، جيمز وب به فضا پرتاب شود به فعاليت خود ادامه دهد.

اين تلسكوپ كه به منظور بزرگداشت ادوين هابل اختر شناس آمريكايي، هابل نامگذاري شده است از زمان آغاز ماموريت به دليل نقص زودهنگام و هزينه هاي بالايي كه در بر داشت انتقادات شديدي را برانگيخت. اما با اين حال اين تلسكوپ توانسته است پاسخ سئوالات حياتي مانند سن جهان هستي، نحوه شكل گيري سياره ها و نحوه فعاليتهاي سياهچاله هاي فضايي در مركز كهكشانها را ارائه كند.

در ميان تاثيرگذارترين تصاويري كه اين تلسكوپ در اختيار انسانها قرار داده است تصوير "ستونهاي خلقت" در سحابي عقاب است. در اين تصوير برجهاي گازهاي سرد و غبارهاي رنگارنگ در ارتفاعي برابر 57 تريليون مايل ديده مي شوند كه زادگاه ستاره هاي جديد به شمار مي روند.

هابل در عين حال ساختار عجيب بسياري از ستاره هاي نادر مانند "اتا كارينا" سيستم ستاره اي 100 بار بزرگتر و ميليونها بار درخشانتر از سيستم ستاره اي خورشيد را آشكار كرده است. در عين حال دانشمندان با كمك گرفتن از هابل توانسته اند برخي از ويرانگرترين نيروهاي جهان هستي را مشاهده كنند. برخورد كهكشانها و تركيب آنها با يكديگر، انرژي آزاد شده از اين فرايند و ستارگاني كه تحت تاثير انرژي آزاد شده از اين فرايند متولد مي شوند پديده هاي زيبايي به شمار مي روند كه هابل در مصور ساختن آنها براي انسان نقشي كليدي به عهده داشته است.

"لرد ريس" پروفسور اختر شناسي دانشگاه كمبريج معتقد است هابل در جهان علم مشاركتي فراتر از تصور داشته است و در كنار آن توانسته است تصورات و تخيلات عام را نسبت به اخترشناسي برانگيزد. به گفته وي با توجه به دستاوردهاي اين تلسكوپ بدون ترديد هابل يكي از تاثيرگذارترين تلسكوپهايي است كه تا به حال ساخته شده و از اهميتي ويژه برخوردار است. هابل در عين حال يكي از گرانقيمت ترين تلسكوپهاي فضايي نيز به شمار مي رود.

"ريس" وضوح بالاي تصاوير هابل را يكي از موفقيتهاي اين تلسكوپ عنوان مي كند. به گفته وي تصاويري كه توانسته اند صدها كهكشان را در دورافتاده ترين نقاط جهان هستي بيابند تنها يكي از دستاوردهاي هابل به شمار مي روند.

بر اساس گزارش تلگراف، "ري ويلارد" از موسسه علوم تلسكوپهاي فضايي در بالتيمور نيز معتقد است هابل چشم اندازي از جهان به ما بخشيده است كه در گذشته هرگز قادر به ديدن آن نبوديم. وي معتقد است تصاوير نجومي كه هابل در اختيار دانشمندان قرار داده است، علاوه بر اطلاعات علمي توانسته است امكان برقراري ارتباط ميان علم نجوم و عموم مردم را به شيوه اي متفاوت فراهم آورد.

منبع : سایت فیزیک نیوز
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
ساخت نخ‌هايي از جنس نانولوله‌هاي كربني

به گفته محققان چيني، مي‌توان نخ‌هاي نانولوله كربني را از آرايه‌هاي نانولوله كربني ابرهم‌راستا بوسيله يك روش ريسندگي كه فرآيندهاي تابيدن و كوچك‌سازي (آب‌رفتگي) را تركيب مي‌كند، توليد كرد.
به گزارش ایسنا ، اين نخ‌ها استحكام كششي بالايي تا بيش از10 گيگا پاسكال دارند و در گستره وسيعي از قطرها از چندين تا ده‌ها ميكرومتر قابل دسترسي مي‌باشند.
اين فرايند ريسندگي پيوسته است، بنابراين توليد نخ‌هاي طولاني با آن آسان است. طول نمونه‌هاي توليد‌شده از ده‌ها تا صدها متر است.
اين يك كشف حيرت‌آور است كه نانولوله‌هاي كربني را به طور مستقيم در يك حالت خشك از آرايه‌هاي به اصطلاح نانولوله‌هاي كربني ابرهم‌راستا (SACNT) به شكل نخ‌هاي طويل درآورد.
تاكنون دو روش براي ساخت اين نخ‌هاي نانولوله‌اي موجود بوده است: تابيدن نانولوله‌ها بوسيله يك فرآيند تابيدن صنعتي و كوچك‌سازي نانولوله‌هاي كربني با استفاده از بعضي از حلال‌ها؛ اما اين دو فرآيند مجزا براي ساخت نخ‌هاي طويل يكنواخت، معايبي دارند.
اكنون محققان دانشگاه تسينگوا، براي ساخت نخ‌هاي نانولوله‌اي بسيار مستحكم يك روش ساده و پيوسته كه اين دو فرآيند را با هم تركيب مي‌كند، توسعه داده‌اند.
در اين روش براي رسيدن يك نخ، ابتدا يك آرايه SACNT تابيده مي‌شود و سپس براي كوچك‌سازي از درون يك محلول عبور داده مي‌شود. به گزارش ستاد ويژه توسعه فن‌اوري نانو، اين فرآيند‌ها يك نخ كه شامل نانولوله‌هاي بسيار فشرده است و استحكام كششي بيش از يك گيگا پاسكال دارد، توليد مي‌كنند.
اين محققان يك روش پيمايشگر ليزري براي اِچينگ موازي آرايه‌اي SACNT خود استفاده مي‌كنند تا مطمئن شوند كه نخ نانولوله‌اي با قطر يكنواخت توليد مي‌شود.
با اين روش، مي‌توان نخ‌هاي نانولوله‌اي با گستره‌ وسيعي از قطرها به دست آورد: نازك‌ترين حدود 4 ميكرومتر است و ضخيم‌ترين مي‌تواند قطري برابر 40 ميكرومتر داشته باشد. همچنين اين نخ‌هاي نانولوله‌اي رسانا هستند و خيلي مستحكم‌تر و سبك‌تر از سيم‌هاي فلزي نازك هستند. اين مزايا اين نخ‌هاي نانولوله‌اي را به مواد عالي براي استفاده به‌عنوان سيم‌هاي رساناي بسيار نازك و بسيار مستحكم، تبديل مي‌كنند.

منبع : فیزیک نیوز
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
صفحه  صفحه 1 از 26:  1  2  3  4  5  ...  23  24  25  26  پسین » 
علم و دانش

Physics News | اخبار فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA