انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 3 از 62:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  59  60  61  62  پسین »

Political News | آخرين خبر .......... (خواندن پست اول الزامیست)


مرد

 
     
  
مرد

 
تاريخ: سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با بيست و سوم ژانويه ۲۰۱۰ ، 18:05:01
فریاد خشم مردم به آسمان رسیده... مرگ بر خامنه ای... این شعار و پیام در همه جا مشاهده میشود. به این فیلم توجه کنید... [b][/b]


http://www.youtube.com/watch?v=0PHGbCr5jV4
     
  
زن

Princess
 
پرچم سبز ایران آبی شد

در مراسم تودیع مدیر قبلی و معارفه مدیر جدید ایرنا، رنگ پرچم ایران كه روی بنر دكور مراسم قرار داشت، به جای استفاده از رنگ سبز، رنگ آبی در آن استفاده شده بود






عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

 
گزارش تصویری از تشییع جنازه ی با شكوه سردار شهید حاج داد الله مرادزهی رحمه الله


سنى نيوز: خبرنگار سنی نیوز از بلوچستان کزارش می دهد که خبر اعدام و شهادت مظلومانه ی «سردار حاج دادالله مرادزهی» مردم بلوچستان را به شدت بهت زده وخشمگین نمود، به گونه ای كه تمام اقوام و قبایل استان اعم از علما، سرداران، ریش سفیدان و فرهنگیان پیر و جوان احساس می كردند كه یكی از عزیزترین اعضای خانواده شان را از دست داده اند و چنان عاشقانه به تشییع پیكر شهید پرداختند كه ابتدا و انتهای صف ماشین هایی كه جنازه اش را از زاهدان به خاش بدرقه كرده بودند معلوم نمی شد.

خبرنگار سنی نیوز که در این مراسم شرکت داشته است می افزاید: سیل عظیم جمعیت نیز از سراسر استان و استان های همجوار به سوی اسماعیل آباد خاش به راه افتاده و چندین ساعت منتظر تشییع جنازه ی وی ماندند. سرانجام پس از تجمع چند هزار نفری مردم در مصلای اسماعیل آباد خاش، علما به سخنرانی پرداختند و اعلام كردند با توجه به اینكه دستگیری وی یازده روز پس از صدور امان نامه شورای تامین استان صورت گرفته است اعدام وی از روی غرض و بی عدالتی بوده و وی «شهید واقعی» است و ضمن محكومیت این قضیه خواهان رسیدگی مسئولان كشوری شدند. سپس نماز میت در ساعت سه بعد از ظهر (1/12/88) بر آن شهید به طرز با شكوهی اقامه و به خاك سپرده شد.

لازم به یاد آوری است كه با توجه به اینكه نامبرده بی گناه و به طور مظلومانه كشته شده است، شهید بوده و با همان لباسهایش و بدون غسل مراسم تدفین انجام پذیرفت. «روحش شاد و یادش گرامی»

از دوران انتخاب احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور، كشور با نابسامانیها و آشفتگی های فراوانی در همه زمینه ها اعم از سیاسی ، اقتصادی، فرهنگی و .... مواجه شد. جامعه اهل سنت ایران كه حدود 30% جمعیت را تشكیل می دهد نیز با چالشهای فراوانی رو به رو شد. تخریب مدرسه دینی امام ابو حنیفه زابل، بازداشت علما و به شهادت رسیدن اندیشمندان اهل سنت، و هزاران مورد دیگر..

اما با انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضائیه اخیرا در كل كشور به ویژه در بلوچستان اعدامهای گستره ای از جوانان و افراد بی گناه اهل سنت در حال شكل گیری و اجراست. پس از مبارزات مسلحانه جندالله به خاطر تشویش افكار عمومی و مرهمی بر زخمهای خانواده های كشته شدگان، دولت و وزارت اطلاعات تصمیم گرفت افراد بی گناه بلوچ همچون دو تن از علمای ایرانشهر، و چند نفر از منطقه نصیر آباد سرباز و ... را اعدام نماید. در بهمن ماه 88 امسال خدایار رحمت زهی برادرزاده حاج داد الله از جوانان فعال،‌ متدین و مذهبی بلوچ در زاهدان اعدام شد.





مختصرى از زندگینامه شهید سردار حاج داد الله مرادزهی

حاج داد الله مرادزهی در سال 1346 در دامنه قله تفتان در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش حاج ملا احمد كه از افراد مذهبی آن دوران بود به علت كمبود علما، امامت مسجد جامع اسماعیل آباد را بر عهده داشت. حاج داد الله جهت فراگیری علوم دینی وارد مدرسه دینی دار الهدی اسماعیل آباد شد كه حدود 4 سال یعنی تا كلاس اول سطح به تحصیل علوم دینی مشغول گردید و پس از مدتی حوزه را ترك نمود. در چند سال اخیر كه سردار حاج گلشاه مرادزهی سالهای آخر عمرش را سپری می كرد و خدمات شایانی جهت حل و فصل قضایا و مشكلات مردم انجام داده بود با پیشنهاد ایشان حاج داد الله زمام امور را به دست گرفت و به حل و فصل قضایا و اختلافات درونی و برونی طایفه پرداخت. و در این مدت كم به رفع اختلافات كثیر و قابل توجهی پرداخت. ایشان كه فردی مذهبی، متدین، خوش اخلاق ، صلح جو متعهد و خیر بود به زودی در قلوب همه مردم منطقه جای گرفت. كمك به مدارس دینی ، ساختن مسجد، به ویژه كمك به فقرا، مستمندان و بیوه زنان و ارتباط و رفت و آمد تنگاتنگ با علما و معتمدان از عواملی بود كه محبت ایشان را در قلوب تك تك مردم جای داد . او شخصیتی بود كه در وصف نمی گنجد . حاج داد الله پس از اینكه تامین می دهد و شورای تامین زاهدان با تامین وی موافقت می نماید دستگیر می شود و چون كه جنایتكاران رژیم این وضعیت را مشاهده نموده تصمیم گرفتند به هر نحوی كه شده ایشان را از میان بردارند. نا گفته نمایند كه در زمینه دستگیری ایشان مخبران و جاسوسان و منافقانی نقش داشتند كه شناسایی شده و انشاالله در اسرع وقت به سزای این جنایت هولناكشان خواهند رسید. حدود 20 ماه را در زندان گذرانید كه مدتی را كه در اطلاعات بازداشت بود چنان تحت شكنجه قرار گرفت كه پاهایش را دریل كرده بودند كه با ویلچر جابجا می شد و مدتی هم نابینا بود.

رژیم و ماموران منحوس اطلاعات به ایشان پیشنهاد می دهند كه اگر با آنها همكاری نماید و برای مردم بلوچ جاسوسی نماید آزاد خواهد شد. اما غیرت دینی و ایمانی اش او را از انجام چنین عملی باز می دارد.

سرانجام در صبحگاه روز شنبه در زندان زاهدان جام شهادت را نوشید و به لقاء الله پیوست، و در عصر همان روز با حضور گسترده مردم اعم از علمای منطقه، معتمدان و ریش سفیدان، و سران طوایف، دانشگاهیان و حوزویان و عموم مردم با جمعیتی غیر قابل وصف و با مشوره علما و مفتیان بدون غسل با لباسهایش در اسماعیل آباد خاش به خاك سپرده شد. انا لله و انا الیه راجعون.

ناگفته نماند كه شبكه استانی رژیم ایشان را به عنوان قاچاقچی و ریگی معرفی نمود تا افكار عمومی را مشوش كند اما مراسم تشییع جنازه ایشان این دروغ پردازیهای آنان را بر ملا نمود
http://www.sunni-news.net/fa/articles.aspx?selected_article_no=4588
     
  

 
اسامه بن لادن که بود ؟

آسامه بن لادن شهروندی عربستانی که در سال های دور توسط آمریکا کشف و برای بیرون راندن شوروی سابق از افغانستان راهی این کشور شد. بن لادن در ابتدا یار وفادار آمریکا برای دستیابی این کشور به افعانستان و حذف رقیب دیرینه آمریکا یعنی شوروری بود. با گذشت زمان خواسته ها و اهداف اسامه بن لادن از آمریکا فاصله گرفت . در این مدت چندین بمب گذاری و عملیات ترورسیتی در آمریکا انجام شد اما تا ان زمان مردم اسمی از بن لادن به میان نیاوردن تا اینکه در 11 سپتامبر 2001 اتفاقی روی دارد .این اتفاق بزرگ همان برخورد هواپیما به برج های تجارت جهانی آمریکا بود. این برخورد ها بعده ها به سوی بن لادن نشان گرفته شد و آمریکا با تبلیغات فراوان و به بهانه تروریست زدایی به افغانستان رفت و.... این اتفاقات به نوعی موجب ایجاد بهانه جویی در امریکا و هدف گرفتن وجه مسلمانان شد تا اینکه خبر کشته شدن این تروریست از تلویزیو ها و منابع مختلف خبری پخش شد.
hi dr!
     
  

 
خانواده اسامه بن لادن

اکنون اطلاعات دقیقی از تعداد زنان و فرزندان «أسامه بن لادن»، رهبر کشته شده سازمان تروریستی القاعده در دست نیست، ولی روایت های گوناگونی در این باره هست که ما در این گزارش به بیان یکی از آنان می پردازیم.


«رشاد محمد سعید»، معروف به «أبو الفداء»، یکی از نزدیکترین اعضای سابق شبکه القاعده بوده که برخی ها او را محافظ شخصی و گروهی دیگر او را راننده شخصی بن لادن می دانستند؛ او که یک یمنی تبار است، چند سال پیش به دست نیروهای آمریکایی بازداشت و به زندان گوانتانامو انتقال داده شد.

وی پس از مدتی حبس در آنجا توبه کرد و در چندین گفت وگو به بیان برخی اسرار و اطلاعات محرمانه از زندگی شخصی أسامه بن لادن پرداخت.

او در یکی از گفت وگوهای خود اظهار داشت: بنده سال ها پیش از حوادث 11 سپتامبر در کنار أسامه بن لادن بودم و پس از 11 سپتامبر نیز چند سال او را همراهی کردم.

وی در ادامه گفت: همه زنان بن لادن به جز همسر سوریه ای او، در افغانستان زندگی می کنند و تا جایی که من می دانم، او پنج همسر دارد، به نام های «نجوا غانم»، «أم علی»، «أم خالد»، «أم حمزه» و «أم صداح».

او أم علی را طلاق داده، زیرا حاضر به سفر با او و خروج از عربستان سعودی نشد. أم خالد هم متولد مدینه منوره و أم حمزه متولد منطقه نجد است. همسر یمنی او «أمل الساده» نام دارد. وی پس از خروج از یمن، هیچ گاه به کشورش بازنگشت؛ او پنجمین همسر بن لادن است. همسر سوریه ای او «نجوی غانم» نام دارد.

او همچنین افزود: بنده اخباری در برخی رسانه های غربی شنیده بودم، مبنی بر اینکه بن لادن با یک شاعر سودانی و یک هنرمند غربی نیز ارتباط داشته، ولی در دوران همراهیم با وی، چنین چیزی ندیده و احساس نکردم؛ اما می دانم که یکی از همسران سعودی وی، «أم حمزه» است که نزدیکترین همسر به بن لادن به شمار می رود، زیرا او تحصیل کرده تر و آگاهترین همسر او به مسائل روز دنیاست.

زنان او که در افغانستان زندگی می کردند، در مناطق مختلفی بودند. دو تن در قندهار، یکی در کابل و چهارمی در کوه های تورا بورا بود. او هر هفته به یکی از آنان سر می زد و مدتی می ماند. البته پیش از حادثه 11 سپتامبر، پس از آن کمتر به آنان سر می زد. شاید دو هفته یا سه هفته یک بار و گاهی هم ماهی یک بار می رفت.

گفتنی است، أسامه بن لادن، یازده پسر دارد که بزرگترین آنها «عبدالله» است. او نزدیک ده سال است در جده زندگی می کند.

عبدالله بزرگترین پسر بن لادن
ben laden

دیگر فرزندان وی عبارتند از: عبدالرحمن، سعد، عمر، عثمان، علي، محمد، خالد، حمزه، عامر و لادن.

درباره تعداد و نام دختران أسامه بن لادن اطلاعاتی در دست نیست، ولی تنها عکس منتشر شده در رسانه های جهان عرب، عکس دو تن از دختران اوست که در سفر به لبنان با «الیسا»، خواننده سرشناس مصری دیدار و گفت وگو کردند.

بن لادن
دختران بن لادن در کنار الیسا

ben laden
عمر اسامه بن لادن ـ سال 1992، سودان

ben laden
سعد و عثمان و محمد سه فرزند دیگر بن لادن
ben laden

عمر و همسرش «رشا»

ben laden





تصویر اسامه بن لادن در سن 16 سالگی ـ سال 1973
ben laden

اسامه بن لادن در افغانستان ـ سال 1982
ben laden
hi dr!
     
  
زن

Princess
 
بله آقای مرتضوی
بهرام که گور میگرفت در همه عمر
دیدی که چگونه گور بهرام گرفت

آقای مرتضوی یادتون رفته بود دنیا دار مکافاته
موقعی که حکم اعدام و شکنجه و زندان برای مردم بیگناه صادر میکردید بی تفاوت به گریه های مادران و ضجه های پدران وقتی نکردید که فکر کنید یه روزی خودت به عاقبت اونها دچار بشی شاید؟
آقای مرتضوی این برای شما فقط یک شروع هست منتظر پذیرایی زندانیان بی گناه از خودتون باشید
مهمونی مفصلی براتون تدارک دیده شده
و منتظر مقام معظمتون هم در همون مهمونی باشید
دنیا خیلی کوچیکه


عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
سعید مرتضوی بازداشت شد

سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران بود

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، در خبری یک خطی نوشته که سعید مرتضوی، رئیس سازمان تامین اجتماعی ایران، دوشنبه بازداشت شده است.

ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، به نقل از منابع نزدیک به دولت گزارش می‌دهد که آقای مرتضوی عصر روز دوشنبه احضار شده است و بعد از چند ساعت بازداشت شده است.

مطالب مرتبطافشاگری احمدی‌نژاد علیه برادران لاریجانی در صحن علنی مجلسواکنش ها به اظهارات محمود احمدی نژاد در مجلساحمدی نژاد اسدالله عباسی را به سمت سرپرستی وزارت کار منصوب کردلینک‌های مرتبط
موضوعات مرتبطقوه قضائیه ایران، سیاست ایران
هنوز دلیل بازداشت آقای مرتضوی به صورت رسمی اعلام نشده است.

خبرگزاری فارس هم گزارش کرده که آقای مرتضوی به زندان اوین فرستاده شده است.

انتصاب آقای مرتضوی به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی با انتقادهای مجلس ایران روبه رو شد که در آخر به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران منجر شد.

آقای مرتضوی پیش از این ریاست سازمان مبارزه با قاچاق ارز و کالا را در دولت آقای احمدی نژاد به عهده داشت و پیشتر دادستان تهران هم بود.

خبرگزاری فارس همچنین احتمال داده که بازداشت آقای مرتضوی با پرونده او درباره بازداشتگاه کهریزک مرتبط باشد.

پیش‌تر غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای دادستان کل ایران گفته بود دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک که آقای مرتضوی یکی از متهمان آن است هشتم اسفندماه امسال برگزاری می‌شود.

بعد از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، عده ای از معترضان به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند که چند نفری از آنها در زمان بازداشت کشته شدند.

جمشید برزگر، تحلیلگر مسائل ایران
بازداشت سعید مرتضوی بیشتر از آنکه به خاطر کارهای قبلی او اهمیت داشته باشد به دلیل تاثیراتش بر فضای پیش از انتخابات مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بازداشت مرتضوی، اگرچه آرزوی خیلی‌ها بوده، اما در شرایط کنونی افزودن هیزمی تازه است به اجاقی که هر اندازه که شعله‌هایش می‌تواند به گرد قدرت نشستگان را بسوزاند، احتمالا تنور سرد انتخابات را گرم نخواهد کرد.

بازداشت او هر چند که تازه‌ترین نمونه از ریزش‌های مداوم نیروهای حافظ و وفادار جمهوری اسلامی است، اما جنبه مهم‌ترش این است که درگیری محمود احمدی‌نژاد و طرف مقابل در حاکمیت را که در افکار عمومی کسی جز آیت الله خامنه‌ای نیست، به بالا‌ترین سطح ممکن در بد‌ترین زمان ممکن می‌کشاند. آن هم از نظر نظامی که در پی برگزاری انتخاباتی آرام همراه با اطمینان از نتیجه‌ای دلخواه است.

واکنش احمدی‌نژاد، اولین نشانه برای پیش‌بینی گام‌های بعدی دو طرف خواهد بود.

فارغ از پیامدهای سیاسی این بازداشت در میان نیروهای درون حاکمیت که به انتخابات ریاست جمهوری چشم دوخته‌اند، دستگیری سعید مرتضوی جنبه‌های مهم دیگری هم دارد: کسی که حکم بازداشت خیلی‌ها را صادر کرد و نامش مترادف با مرگ روزنامه‌ها و روزنامه نگارانی مثل زهرا کاظمی است. او بار دیگر به زندان بازگشته، اما نه در لباس زندانبان. آیا زندانبانان امروز، در چهره مرتضوی چیزی از آینده خود می‌بینند؟

مجلس شورای اسلامی، آقای مرتضوی را در آن پرونده مقصر دانست.

او از سمت خود در دادستانی تهران کنار گذاشته شد و از قضاوت تعلیق شد.

بعد از برکناری از سمت‌های قضایی بود که آقای مرتضوی به دولت پیوست.

جلسه استیضاح وزیر کاربازداشت آقای مرتضوی، یک روز پس از آن صورت می گیرد که مجلس ایران روز پرالتهابی را پشت سر گذاشت.

دیروز (یکشنبه) در اتفاقی که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران سابقه نداشت، کلیک رئیس جمهوری ایران اتهام‌های سنگینی را در صحن علنی مجلس علیه برادران لاریجانی که رئیس قوه قضاییه و رئیس قوه مقننه هستند مطرح کرد.
آقای احمدی نژاد برای دفاع از عملکرد وزیر کار و انتصاب سعید مرتضوی به ریاست "صندوق و سازمان تأمین اجتماعی" به جلسه استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده بود.
او قسمت‌هایی از گفتگوهای فاضل لاریجانی برادر رئیس مجلس ایران با سعید مرتضوی را در مجلس پخش کرد که مخفیانه فیلمبرداری شده بود.

با استناد به این فیلم که آقای احمدی‌نژاد می گوید حدود ۲۴ ساعت است، او علی لاریجانی و برادرش صادق لاریجانی را به باندبازی و فساد مالی متهم کرد.

فاضل لاریجانی روز یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که قصد دارد از رئیس جمهوری ایران شکایت کند.

علی لاریجانی هم در مجلس گفت که پیش از آغاز جلسه استیضاح، نماینده رئیس جمهور به او مراجعه کرده و هشدار داده است که اگر استیضاح انجام شود، آقای احمدی نژاد نواری علیه بستگان او پخش خواهد کرد.

آقای لاریجانی گفت که این پیام را "تهدید" تلقی می‌کند و آن را اقدامی "مافیایی" خواند.

کلیک دیوان عدالت اداری انتصاب سعید مرتضوی به ریاست "صندوق تأمین اجتماعی" را غیرقانونی اعلام کرده بود اما وزارت کار با وجود این حکم، بعد از تغییر نام صندوق تأمین اجتماعی به "سازمان تأمین اجتماعی"، آقای مرتضوی را در رأس این سازمان گذاشت.

"اصرار برای نگه داشتن آقای مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی با وجود حکم دیوان عدالت اداری" دلیل اصلی استیضاح وزیر کار ایران بود که یکشنبه در مجلس ایران رأی آورد.

در روز سوم بهمن ماه، کلیک هیئت دولت ایران تصویب کرد که عزل و نصب رئیس سازمان تامین اجتماعی از جمله وظایف معاون رئیس جمهوری شود.

این تغییر ساختار در دولت با انتقاد مجلس مواجه شد و رئیس مجلس این تغییر و تحول را فاقد وجاهت قانونی دانست.

ناظران می‌گویند که تغییر مورد نظر دولت، برای این انجام شده بود که وزیر کار استیضاح نشود.

معماری امنیتیاحمد سلامتیان، نماینده پیشین مجلس ایران و تحلیل‌گر مسائل سیاسی این کشور می‌گوید که سعید مرتضوی نماینده دورانی است که در آن "عده‌ای از ارگان‌های امنیتی" ایران بالا آمدند و تا ریاست جمهوری هم رسیدند.

از نظر آقای سلامتیان به همین دلیل است که دولت آقای احمدی‌نژاد "بازداشت آقای مرتضوی را شکستن حریم امنیتی خود قلمداد کرده اند."

آقای سلامتیان می‌گوید که تصمیم به بازداشت آقای مرتضوی با موافقت "مقام‌های بالای نظام" انجام شده است. او نتیجه می‌گیرد که این بازداشت "شروع و مقدمه این بحث است که معماری امنیتی قبلی زیر سوال برود."
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
وقتی یک مشت عرب زاده خائن بی اصل و نصب و بی هویت کاره ملتی بشن بهتر از این نمیشه ازشون انتظار داشت


طائب:درصورت حمله همزمان به سوریه وخوزستان، اولویت دفاع از سوریه است

اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم.


حجت الاسلام طائب گفت: گزینه اصلی اصلاح‌طلبان نجفی، عارف و اسحاق جهانگیری است که البته هنوز هم بر سر آنها به نتیجه‌ای نرسیده اند چرا که موسوی خوئینی‌ها می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید.


به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مهدی طائب، در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در مجتمع فرهنگی 13 آبان با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: تردیدی نیست که علت اصلی این مشکل تحریم است.

وی با بیان اینکه شاید بگویید مگر این طور نیست که 34 سال است که تحریم هستیم اما در هیچ دوره‌ای گرانی افسارگسیخته‌ای به این گونه نداشته‌ایم، که قیمت‌ها 300 درصد افزایش پیدا کند، گفت: شاید پاسخ شما به این سؤال این باشد که اصولگراها کار بلدنیستند زیرا وقتی روی کار آمدند و قدرت به دستشان افتاد، اوضاع مملکت اینگونه شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ممکن است به تعبیر شما اینگونه باشد که میرحسین موسوی و هاشمی در دولت کارگزاران وسازندگی و حتی خاتمی در دوران اصلاحات هیچ گاه اجازه ندادند که گرانی افسار گسیخته‌ای به این شکل ایجاد شود.


اینگونه تحریم برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد

رئیس قرارگاه عمار با رد این ادعاها عنوان کرد: اینگونه نیست زیرا در این دولت اولین بار بود که چنین تحریم‌هایی بر کشور تحمیل شد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از دولت‌های گذشته با چنین تحریم‌های مواجه نبودند، گفت: کشور ما همیشه در واردات تحریم بود، جنس به ما نمی‌فروختند اما هیچ گاه این گونه نبود که ما تحریم صادراتی شویم و جنس ما را نخرند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ستون فقرات جنس صادراتی ما نفت است که برای اولین بار تحریم نفتی شده‌ایم.


وی با طرح این سئوال که چه فرقی بین تحریم صادرات و واردات است، گفت: اینگونه نیست که اصولگراها کار بلد نیستند و اینگونه نیست که بگویم این دولت در سیاست خارجی طوری عمل کرد که اتفاقی که بیش از بیست سال از جانب دشمن رخ نداده بود دراین دولت اتفاق افتاد.

طائب با اشاره به اینکه شاید این چنین استباط شود که دولت فعلی با غرب چنان صحبت کرده که آنها را سرلج آورده است، بنابراین این دولت مقصر است، افزود: اگر دشمن و خودمان را خوب بشناسیم می‌فهمیم که زبان و مدل گفت و گو اثری ندارد؛ ذات ما برای آنها مشکل دار است، ما و آنها مثل جن و بسم الله هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سئوال که چرا ما تحریم نفتی کرده‌اند، عنوان کرد: در تحریم واردات پول داریم و هر وقت پول وجود داشته باشد مشکلات حل است زیرا در این عالم تنها جایی که پول به درد نمی‌خورد آنجاست که سرکارت با انسان دیندار باشد اما جایی که افراد دینشان پولشان است همه سر وکارشان پولشان است.

رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه تولیدکننده مصرف کننده را تحریم نمی‌کند بلکه دولت واسطه است که تحریم می‌کند،گفت: اگر بتوانیم این دولت را دور بزنیم تحریم از بین می‌رود.


قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیتش دور زدن تحریم‌هاست

وی با اشاره به اینکه در 34 سال گذشته ما همواره تحریم بوده‌ایم اما همیشه هر چه خواستیم برایمان رسیده است، افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیتش دور زدن تحریم‌ها بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در مهندسی معکوس حرف پنهانی برای ما نمانده است، خاطرنشان کرد: اگر پول داشته باشی، همه چیز حل است اما مسئله اینجاست که در تحریم صادراتی پول نداریم و وقتی پول نداشته باشیم تحریم‌ها قابل دور زدن نیست.

طائب تاکید کرد: ما برای اولین بار تحریم صادراتی شدیم اما اینکه چرا برای اولین بار تحریم صادراتی شدیم به این دلیل است که نفت ما برای آنها حکم نفس دارد.


رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه ما باید مطالعه عمیق بر روی انرژی در دنیا انجام شود، گفت: امروز زندگی انسان با نفت گره خورده است؛ پزشکی، ترابری، پوشاک، روشنایی، مواد دارویی و .... همه وابسته به نفت است و اگر یک روز برق از بین برود پزشکی تخصصی در تمام دنیا تعطیل می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ذخایر نفت در کل دنیا محدود است، افزود: سال 56 ایران روزانه 6 میلیون بشکه نفت صادر می کرد که غرب تمام این 6 میلیون بشکه را می‌خرید و مصرف می‌کرد.

وی ادامه داد: در همین دوران عربستان 9 میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد اما بعد از پیروزی انقلاب کشورهای غربی به این فکر افتادند که این 6 میلیون بشکه نفت را از کجا بیاورند به همین دلیل دل به بازرگان بستند که این دولت موقت می‌رود و بر می‌گردد؛ دل به بنی‌صدر بستند اما امام نگذاشتند.


رئیس قرارگاه عمار گفت: در دوران جنگ به یک حمله انتحاری دست زدند که نوار نفتی ایران را بگیرند اما فقط توانستند نفت شهر را تسخیر کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه سنگین ترین حملات بر ایران در سال 65 صورت گرفت، افزود: آنها انتظار داشتند با پایان جنگ قضیه حل شود و عراق در گردانه تولید نفت قرار گیرد اما اینگونه نشد زیرا عراق به کویت حمله کرد و باز هم وارد این چرخه نشد.

طائب عنوان کرد: در سال 64عربستان تولید 9 میلیونی نفت را به 14 میلیون رساند و این باعث شد که نفت را بیش از آنچه روال بود از زیرپاهایشان بیرون بکشند و در عین حال نفت در عراق و ایران مدام در حال دِپو شدن بود.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در طول زمان این روند باعث شد که به یکباره افت تولید نفت در این کشور به وجود آمده و مصرف نفت بالا برود، ادامه داد: اگر در این دوره ما نفت را از بازار قطع می‌کردیم آمریکا و کشورهای اروپایی مرده بودند.

وی با اشاره به حمله آمریکا به عراق گفت: آمریکا با این استدلال که به عراق حمله می‌کنم و در یک پروسه شش ساله، چاه زده و مشکل بازار را حل می‌کنم عراق را گرفت اما هر جا دکل زد آن دکل منفجر شد.

طائب تاکید کرد: این روند در حالی بود که آمریکا هیچ نفتی به دست نیاورد اما چهار هزار میلیارد دلار در این کشور پول خرج کرد.


آمریکا ایران را مقصر شکست خود در عراق می داند

رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه جهان استکبار به خاطر فقدان نفت به حالت مرگ رفت، ادامه داد: آنها معتقدند در این ماجرا ایران مقصر است چرا که ایران نگذاشت آنها نفت ببرند، آنها گمان می کنند هر اتفاقی که رخ می‌دهد به گردن سپاه قدس است.

طائب با اشاره به اینکه دراین جریان آمریکا و غرب مسابقه مرگ- مرگ راه انداخت و نفت را نخرید، گفت: درآمد ما از نفت است اما آنها مسابقه مرگ-مرگ راه انداختند و گفتند نفت را نمی‌خریم یا می‌میریم یا طرف مقابل را شکست می دهیم اما فقط خدا بود که در این شرایط می‌توانست وارد میدان شده و مشکل را حل کند.


وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی دو ابر جمعیت یعنی هند و چین می گفتند که ما درحال زمین خوردن هستیم،ادامه داد: اگر چین به زمین می خورد دنیا را با خود به ته زمین می کشید چرا که واردات از چین تنها ایران را خراب نکرده بلکه تمام اروپا و آمریکا را خراب کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: از این رو 11 کشور از خرید نفت استثناء شدند که چین، ژاپن، هند و اسپانیا از جمله آنها بودند اما در این بین پنج کشور از جمله ایتالیا، پرتقال و یونان تقاضای نفت نسیه کردند چون برای آنها دیر شده بود و دیگر پولی نمانده بود.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه در کشور یونان برای بقاء جزیره فروختند، گفت: وقتی شش کشور نفت ایران را خریدند دوباره 40 درصد از نفت ما خریده شد، ما از مرگ درآمدیم و وارد بحران شدیم.

وی تصریح کرد: بنابراین این قضیه ربطی به این دولت و آن دولت ندارد وقتی جنگ شد همه باید وارد میدان شوند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید در چنین شرایطی مدیریت مناسبی در کشور انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: باید این شرایط به درستی مدیریت می‌شد تا فشار کمتری به مردم تحمیل شود باید یک جراحی انجام می‌شد اما نه تنها جراحی نکردند بلکه در برخی موارد همچون بازار ارز خیانت هم صورت گرفت.

طائب با تاکید بر اینکه اصل مبنای سه برابر شدن قیمت‌ها، ارز است، گفت: بار فشار این مسئله روی حقوق بگیران است چون در چنین شرایطی حقوق‌ها سه برابر نشد.


اگر جنگ نبود امروز ما نبودیم

وی با بیان اینکه وقتی جنگ شد یک عده به امام گفتند که شما بد حرف زدید و باعث شروع جنگ شدید، گفت: امام در پاسخ به اینها فرمود: این جنگ از الطاف خفیه است و باید قدر بدانیم؛ امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم اگر جنگ نبود ما نبودیم چرا که بسیاری از چیزها را در این جنگ یاد گرفتیم.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه سال آینده در این تاریخ هیچ خریدار نفتی نخواهیم داشت زیرا اوضاع همه به اوضاع یونان تبدیل شده است، افزود: اوضاع اقتصادی دنیا مانند سرعت نور در حال زمین خوردن است.

این استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به تاکیدات رهبری بر شعارهای اقتصادی ادامه داد: در ابتدای سال رهبر انقلاب حمایت از تولید ملی حرف زدند اما هیچ کس به این مسئله گوش نکرد.


اگر تا سال آینده اقتصادمان را از نفت جدا نکنیم با اقتصاد جهان زمین می خوریم

طائب با بیان اینکه درآمد نفتی وسوسه انگیز است و زحمتی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر تا سال آینده اقتصادمان را از نفت جدا نکنیم با اقتصاد جهان زمین می‌خوریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره بحران سوریه و مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر آن گفت: سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست.

رئیس قرارگاه عمار افزود: اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز در دنیا فقط یک تهدید برای ما وجود دارد که آن هم رژیم صهیونیستی است گفت: رژیم صهیونیستی انگیزه و امکان برای حمله را دارد و در عین حال برای این کار هیچ مانعی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تا یک کشور نیرو و پول نداشته باشد عملیات جنگی شروع نخواهد کرد افزود: در کشورهای اطراف ما همچون افغانستان، پاکستان، عراق یا عربستان یکی از عوامل را ندارند یا پول ندارند یا نیرو ندارند پس ما تهدید منطقه‌ای نداریم.


آمریکا نه پول دارد و نه نیرو

طائب به تهدید فرامنطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در تهدید فرامنطقه‌ای آمریکا برای ما حکم دشمن یکه‌بزن را دارد اما این کشور نه پول دارد و نه نیرو دارد؛ آمریکا از نظر نیرو دستش خالی است و نفراتش جنگی نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه به اوضاع اقتصادی و ضرورتی آن در حمله نظامی اشاره کرد وگفت: اگر می‌خواهیم اوضاع اقتصادی یک کشور را ببینیم باید لایحه بودجه آن کشور را بررسی کنیم.

طائب ادامه داد: در سال 2012 در آمریکا اوباما لایحه بودجه را ارائه کرد که در آن هزینه سالانه این کشور 18 هزار میلیارد دلار، درآمد آن 14 هزار میلیارد دلار و بدهی سالانه‌اش 16 هزار میلیارد دلار بود.


وی افزود: در مناظره انتخاباتی رامنی و اوباما، رامنی به اوباما گفت تو به اوضاع اقتصادی آمریکا گند زدی و 16 هزار میلیارد بدهی برای این کشور به بار آوردی که امروز ایران آن را به عنوان یک چماق بر سر ما می‌زند اما اوباما در پاسخ به او گفت این بدهی تقصیر من نیست تقصیر نظام آمریکا است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عملیات هشت روزه غزه، حماس اسرائیل را با موشک زد گفت: در آن دوره آمریکا در مدیترانه بود اما برای کمک نیامد چون اگر یک موشک روی ناو آنها می‌افتاد حقوق کارکنانشان دو برابر می‌شد.

رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: آنها هرگز جنگ را با ما شروع نمی‌کند، فقط اسرائیل است که می‌خواهد ما نباشیم چون ما نیز از اول گفتیم می‌خواهیم اسرائیل نباشد.

وی خاطر نشان کرد: به تعداد استان‌ها و شهرستان‌های ما در اسرائیل کلاهک هسته‌ای وجود دارد و اگر ما را بزند در دنیا به هیچ کس پاسخگو نیست.


اسرائیل را توسط حزب الله قفل کرده ایم

این استاد دانشگاه با طرح این سوال که چرا ما را با این کلاهک‌های هسته‌ای مورد هدف قرار نمی‌دهد پاسخ داد: دلیل این مسئله این است که ما آن را توسط حزب‌الله قفل کردیم.

طائب گفت: در عملیات 33 روزه رژیم صهیونیستی تلاش کرد که این قفل را باز کند اما بعد از 33 روز دست‌هایش را بالا برد و آن را رها کرد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان سید حسن نصرالله پس از جنگ 33 روزه گفت: سیدحسن نصرالله در سخنرانی‌ای عنوان کرد که رژیم صهیونیستی گفته است در این جنگ صددرصد امکانات را استفاده کرده ولی ما فقط از 4 درصد امکانات‌مان استفاده کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت وجود نیروهای بسیجی برای مدیریت جنگ شهری گفت: سوریه ارتش داشت اما این ارتش قادر به اداره جنگ در داخل شهرهای سوریه نبود از این رو ایران پیشنهاد کرد که برای اداره جنگ شهری بسیج تشکیل دهید.

رئیس قرارگاه عمار تاکید کرد: بسیج سوریه با 60 هزار حزب‌اللهی تشکیل شد و باعث شد جنگ را در کف خیابان‌ها از ارتش تحویل بگیرد.

این استاد دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: البته این ماجرا باعث شد ارتش سوریه نیز در برخی ازا ین موضوعات درگیر شده و تمام قضایا را بشناسد.


طائب در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آینده 4 گروه وارد عرصه می‌شوند.


خاتمی معتقد است اگر در انتخابات حضور پیدا نکنند برای همیشه حذف خواهند شد

وی افزود: گزینه اصلی اصلاح‌طلبان نجفی، عارف و اسحاق جهانگیری است که البته هنوز هم بر سر آنها به نتیجه‌ای نرسیده اند چرا که موسوی خوئینی‌ها می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید اما خاتمی می‌گوید شرکت کنیم و استدلالش این است که اگر در این انتخابات نیاییم برای همیشه حذف می‌شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه مستقل‌ها را یکی دیگر از گروه‌های حاضر در انتخابات‌آتی دانست و گفت: تاکنون صدها نفر به عنوان چهره مستقل مشخص شده‌اند که هیچ گروه خاصی از آنها حمایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: چهره‌های اصولگرا هم هنوز در حال مطالعه هستند و درباره آنها هیچ چیزی مشخص نیست.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه در این دوره بیش از افراد باید روی گروه ها مطالعه شود خاطر نشان کرد: چوبی که در انتخابات گذشته خوردیم این بود که احمدی‌نژاد تیم‌گرا نبود، اگر با تیم دولت نهم می‌ماند هم خودش اسطوره بود و هم سختی‌هایی که در تحریم‌ها کشیدیم اینقدر زیاد نمی‌بود.

طائب خاطر نشان کرد: اینکه در شرایط فعلی فضای مملکت‌ آرام است به این دلیل است که هنوز کاندیدای جریان اصولگرا مشخص نشده است.


تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است

وی تاکید کرد: تاریخ مصرف هاشمی تمام شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه خودتان را برای فتنه آینده آماده کنید گفت: اعتقاد دارم که رهبری انقلاب ما را برای فروپاشی نظام جهانی آماده می‌کنند چرا که این مسئله بار سنگینی بر دوش ما می‌آورد و کشورها را آویزان ما می‌کند.

طائب افزود: عظمت فتنه به عظمت روسای آن است اما وقتی راس آن شناخته شده و مشخص شد که در پازل آمریکا بازی می‌کند دیگر فتنه‌گر نیست.

رئیس قرارگاه عمار با تاکید بر اینکه هاشمی زمانی می‌توانست فتنه برپا کند که شناخته نشده بود خاطر نشان کرد: در دوره‌ای برای هاشمی در سپاه، ارتش و بسیج سخنرانی ترتیب می‌دادند اما امروز کدام بسیج هاشمی را برای سخنرانی دعوت می‌کند؟!


این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه فتنه 88 مردم را واکسینه کرد و مردم باید به دنیا بصیرت دهند تصریح کرد: در 22 بهمن دشمن انتظار چنین حضوری را نداشت؛ کدام شور و هیجانی را می‌توان مشابه حضور مردم در انتخابات مجلس گذشته دید.

طائب با بیان اینکه مهدی هاشمی دیگر نمی‌تواند فتنه‌ ایجاد کند زیرا نباید تصور کرد که با اقتدار از زندان بیرون آمده است گفت: همسر آقای هاشمی وقتی از هواپیما پایین می‌آمد می‌گفت جلوی پای من فرش قرمز پهن کنید اما امروز که دو فرزندش در زندان هستند دیگر نمی‌تواند فتنه‌ای برپا کند.

وی درباره جریان انحرافی عنوان کرد: اگر جریان انحرافی را بزرگ نکنیم بزرگ نخواهد شد.


رئیس قرارگاه عمار با اشاره به استعفای وزیر رفاه گفت: من در سخنرانی اخیرم گفتم که آقایان باید بروند و به خاطر برکنار کردن آقای شیخ‌الاسلامی توبه کنند چون برکنار کردن شیخ‌الاسلامی حرام بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شیخ‌الاسلامی گفت که این جریان به من ربطی ندارد شما به چه مجوزی او را برکنار کردید به خاطر لجبازی با احمدی‌نژاد؟!
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
خوزستان را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد، حتی با دمشق!

اینک نیز این چهره سیاسی بدون توجه به پیامدهای چنین سخنانی آن هم در مورد استان حساسیت برانگیزی چون خوزستان، در مقام مقایسه بر آمده و می گوید ترجیح می دهد سوریه را حفظ کند و خوزستان را هم از دست بدهد




«بازتاب»، سرویس بین الملل: طی هفته های گذشته، از آنجا که حجم کشتار بیگناهان و مردم عادی در زد و خوردهای خیابانی و قبیله ای جبهه متحدی در سطح کشورهای منطقه و جهان برای پایان دادن به این خونریزی ها شکل داده است، دور جدید دیپلماسی کشورمان به سوی مذاکره با مخالفان دولت بشار اسد پیش رفته است، اما در همین حال مهدی طائب از جنگ خیابانی در سوریه سخن می گوید و توصیه هایی که ایران به متحد خود در دمشق کرده است.


این عضو قرارگاه عمار بی توجه به حقوق بین الملل و تعریف های صورت گرفته در ائتلاف ها و اتحادهای منطقه ای و دوجانبه، سوریه را استان سی و پنجم ایران می خواند و ادعا می کند حتی اگر جنگی در بگیرد، ما ترجیح می دهیم خوزستان را از دست بدهیم، نه سوریه را!


رییس قرارگاه عمار که سوریه را استان استراتژیک ایران می خواند، بدون توجه به تبعات حقوقی سخنانش و احتمال سوء استفاده بیگانگان ادامه می دهد: «اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم!»

سخنان وی در حالی مطرح می شود که اخیرا کنفرانسی با هدف تجزیه ایران در قاهره برگزار شد، هر چند مصر مسئولیت برگزاری چنین کنفرانسی را بر عهده نگرفت، اما برخی از گروه های افراطی در میان کشورهای عربی که طی چند دهه گذشته همواره داعیه مالکیت بر بخش های عرب نشین کشورمان را داشته اند، در آستانه سفر وزیر امور خارجه اقدام به برگزاری چنین نشستی کردند. اینک نیز این چهره سیاسی بدون توجه به پیامدهای چنین سخنانی آن هم در مورد استان حساسیت برانگیزی چون خوزستان، در مقام مقایسه بر آمده و می گوید ترجیح می دهد سوریه را حفظ کند و خوزستان را هم از دست بدهد.


البته او هیچ دلیلی برای سخنانش نمی آورد و در حالی که تمام امکانات کشور بسیج شده تا بتواند از تنش های بین المللی بکاهد تا اثرات مستقیم و غیرمستقیم تحریم ها را کاهش دهد، وی به راحتی از امکان وقوع جنگ سخن می گوید.


پیش از این نیز بارها از سوی مقامات غیرمسئول سخنانی عنوان شده بود که با مخالفت جدی مقامات سیاسی و دیپلماتیک کشورمان رو به رو شد.


اما این مقام قرارگاه عمار به همین میزان هم در مورد سوریه اکتفا نکرده و با اشاره به ضرورت وجود نیروهای بسیجی برای مدیریت جنگ شهری می گوید: سوریه ارتش داشت، اما این ارتش قادر به اداره جنگ در داخل شهرهای سوریه نبود؛ از این رو ایران پیشنهاد کرد که برای اداره جنگ شهری بسیج تشکیل دهید.


او مقام ارتش بیست میلیونی امام خمینی را در حد جنگ شهری پایین می آورد و توضیح نمی دهد که تاکنون در کدام مقطع کشور ما درگیر "جنگ شهری" بوده که بسیج توانسته به خدمت بیاید که اینک چنین توصیه ای را به دولت بشار اسد کرده است. این در حالی است که موضوع استفاده از نیروی بسیج ایران، شایعه بی اساسی بود که رسانه های مخالف جمهوری اسلامی به آن می پرداختند.


رئیس قرارگاه عمار ادامه داده است که بسیج سوریه با 60 هزار حزب‌اللهی تشکیل شد و باعث شد جنگ را در کف خیابان‌ها از ارتش تحویل بگیرد.


این سخنان که خبر از توصیه های ایران برای چگونگی مقابله با مردم سوریه می دهد، در حالی است که به گفته صادق خرازی، دیپلمات سابق کشورمان همواره تلاش ایران در جهته خاتمه دادن به خونریزی ها بوده است.


نقش سوریه به عنوان عقبه مقاومت در برابر اسراییل بر هیچ کس پوشیده نیست و از آغاز درگیری های این کشور نیز همواره موضع ایران دفاع از خواست مردم مبنی بر اصلاحات و عدم مداخله نیروهای خارجی بوده است. اجلاس تهران نیز با این انگیزه شکل گرفت که تا شاید بتواند پلی بین مخالفان و دولت بشار اسد ایجاد کنند. چرا که جمهوری اسلامی پیشتر معتقد به انجام اصلاحات تدریجی در سوریه و استفاده از فرآیندهای قانونی دولت فعلی برای انجام انتخابات در موعد مقرر بود و می خواست که تا آن زمان بشار اسد در قدرت باقی بماند تا تغییرات در سوریه در فضای آرام و بدون مداخله خارجی صورت گیرد.


اما آن طور که حسین علایی از استراتژیست های کشورمان و کارشناس ارشد مطالعات خاورمیانه گفته است، «اکثر مخالفین حکومت فعلی معتقد هستند که کنار رفتن بشار اسد مقدمه انجام اصلاحات واقعی در سوریه است. بنابراین به نظر می رسد که ایران هم، آرام آرام به "سوریه بدون بشاراسد" فکر می کند.»
مذاکرات اخیر مقامات سیاست خارجی کشورمان در حاشیه اجلاس مونیخ با رهبران مخالفان نیز در همین راستا صورت گرفته است.


همان گونه که حسین علایی تصریح دارد، ایران خواستار چیزی است که اکثریت مردم سوریه به آن متمایل باشند و بی شک نگرانی اصلی جمهوری اسلامی ، مداخله غربی ها در سوریه و تلاش آنها برای جدا کردن سوریه از محور مقاومت علیه اسرائیل است.
برای کسانی که اندک آشنایی با روابط بین الملل و خاومیانه داشته باشند، تصور روی کار آمدن دولتی همراه با اسراییل در دمشق نزدیک به محال است و تلاش ایران و سایر کشورهای دوست در منطقه نیز کمک به گذار مردم این کشور به سمت دولت دمکراتیک برخاسته از آرای عمومی است.


جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه مداخله خارجی در سوریه به ویژه تحمیل جنگ بر این کشور است، اما این بدان معنی نیست که حاکمیت و تمامیت ارضی خود را نادیده گرفته و مقایسه ای بین سوریه و خوزستان یکی از زرخیزترین و استراتژیک ترین نقاط کشورمان سخن به میان بیاید.


ماندگاری دولتی ضد اسراییلی در سوریه به دلیل عقبه مقاومت در جبهه مقابله به توسعه طلبی های صهیونیست ها برای کشور ما یک اصل استراتژیک است، اما هرگز هیچ مقام نظامی، دیپلمات و استراتژیستی توصیه نخواهد کرد که حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست بدهیم و طرح چنین مطالبی حتی اگر فقط در قالب مثال و بیان اهمیت موضوع باشد، حساسیت زا و تفرقه انگیز است.


رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای اینکه وجبی از خاک خونین خوزستان به دست بیگانه نیفتد، هشت سال مردانه جنگیدند و حماسه حضور آفریدند تا کسی جرات نکند به خوزستان و هیچ نقطه ای از خاک کشورمان چشم طمع بدوزد.


با گذار به قرن بیست و یکم، بی شک این جنگ ها و سلاح ها نیستند که سرنوشت کشورها را تامین می کنند، بلکه درایت، مدیریت و دانش سیاسی و قدرت چانه زنی است که می تواند حربه از دست دشمنان به در آورد و زمین هموارتری برای بازی های دیپلمات ها فراهم کند.


و چه خوب بود که عرصه سیاست داخلی و خارجی و رسانه و سخن کشورمان به دست کسانی بود که با دانش علم سیاست و روابط بین الملل آشنایی داشتند که به جای تحرک احساسات قومی و ایجاد اختلافات کاذب با سرانگشت تدبیر دشمنی ها را به دوستی ها تبدیل می کردند و از جار و جنجال های رسانه ای و سخنان محفلی پرهیز می کردند.


انتشار این سخنان نسنجیده درحالی است که هنوز پیامدهای سخنان نسنجیده باقر خرازی درمورد بازگرداندن کشورهای آسیای میانه به ایران باقی است، روحانیونی که قصد ورود به حوزه سیاست خارجی وامنیت ملی دارند، باید بدانند که اظهار نظر درباره تمامیت ارضی و هویت ملی کشورها موضوع بسیار حساس تر از مسایل سیاسی داخلی است.


اما من میگم یک وجب از خاک خوزستان را با هیچ چیز عوض نمیکنیم حتی با مکه و خونه خداش
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 3 از 62:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  59  60  61  62  پسین » 
سیاست

Political News | آخرين خبر .......... (خواندن پست اول الزامیست)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA