انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 10 از 19:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  18  19  پسین »

آموزشهای كامپیوتری


مرد

 
طريقه حذف حرفه اي اطلاعات

زمانی که هارد دیسکی خراب و از رده خارج می شود، معمولاً مقدار بسیار زیادی اطلاعات مهم در آنها وجود دارد. همچنین در هارد دیسکهایی که در حال کار هستند لازم است که بعضی اوقات اطلاعاتی از روی آنها برای همیشه برداشته شوند و از بین بروند. بنابراین لازم است که بدانید چگونه می توان اطلاعات حساس و مهم را، چه از روی هاردهای در حال کار و چه خراب و از کار افتاده، پاک کرده و از میان برد.

اطلاعاتی وجود دارند که یا برای بار اول نوشته شده و در کامپیوتر وارد شده اند و یا دسترسی مجدد به آنها امری بسیار مشکل و دشوار است. Office، فایلهای موقت را ایجاد می کند، Backup ها شامل کپی ها هستند و Paging File، فایلهای ناتمام و حتی فایلهای رمز دار و کد بندی شده را به صورت واضح و آشکار بر روی هارد ذخیره و ضبط می کند. اطلاعات مالیاتی، کلمه های عبور، اطلاعات مربوط به شرکتها و اطلاعات شخصی هنگام فروش هارد، تعمیر کامپیوتر یا حملات جاسوسی (هکرها) در دسترس افراد بیگانه قرار می گیرند. اگر شما هارد خود را به منظور تعمیر به دست افراد متخصص می سپارید، از حفظ اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

البته از جمله وظایف شخص یا شرکت خدماتی این است که به تمام قوانین حفاظت اطلاعات عمل کند، بخصوص اطلاعاتی که بر روی ابزار ذخیره اطلاعات قرار دارد، به قصد یا منظور دیگری استفاده نکند. برای از بین بردن و نابود سازی اطلاعات 4 روش و شیوه وجود دارد: 1- پاک کردن (delete) 2- فرمت کردن (format) 3- جایگزین کردن (overright) 4- نابودی کامل ابزار ذخیره اطلاعات درجه اطمینان هر یک از این 4 شیوه به طور قابل توجهی متغیر است. اگر قصد انتقال اطلاعات خود را بر روی دیسکت دارید، بهتر است که از دیسکت های نو و کار نکرده استفاده کنید. چنانچه این امر میسر نباشد، قبل از ذخیره اطلاعات، دیسکت را به طور کامل فرمت کنید (Full Format) و از فرمت سریع (Quick Format) استفاده نکنید.

پاک کردن و فرمت کردن (Delete & Format) دستورات پاک کردن (Delete) و Quick Format و همچنین انتقال به قسمت بازیابی اطلاعات (Recycle Bin) اطلاعات را کاملاً از روی هارد پاک نمی کنند، بلکه فقط محل رجــــــوع به آن فایل را در فهرست (Directory) آن ابــــزار ذخـــــیره اطــــلاعات، یعــــــنی FAT (File Allocation Table) پاک می کند. پس از آن این فایل قابل دسترس بوده و می تواند دوباره فراخوانی شده و مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع در سیستم عامل Dos با دستور: Format a: /u، فرمان unformat غیر فعال می شود، ولی با این حال ابزار بازیابی مجدد تحت تـــاثیر این دســـتور قرار نـــمی گیرد. هنگـــام فرمت کردن، مجموعه ای از FAT پاک می شود که اطلاعات آن بعداً هم قابل دسترس است. حتی با خود Low-Level-Format ولی با صرف هزینه قسمت بزرگی از اطلاعات قابل دسترسی است.

فایلهای پاک شده زمانی از بین می روند که فایلهای جدیدی با همان نام بر روی آنها مجدداً ضبط شوند و جایگزین گردند. با این حال این مطلب به مدت زمان طولانی نیاز دارد، چرا که اگر اطلاعات جدید بر روی یک Cluster به طور کامل بتواند قرار گیرد، اطلاعات فایل پاک شده در مابقی محدوده Cluster ها قابل دسترسی است. برای اینکه بتوان فایلهای موقت را فوراً پاک کرد، توصیه می شود که یک دیسک RAM-Disk)RAM) را در دستگاه قرار دهید و دایرکتوری های برنامه های کاربردی را بر روی درایو مجازی قرار دهید. نرم افزار RAM-Disk را شما می توانید از سایت cenatek ،superspeed یا simtel دریافت کنید. همچنین بقایای اطلاعات، بدون پاک کردن بر روی هارد قرار دارد. برنامه های کاربردی برای کار کردن، فایلهای موقت را ایجاد می کنند که این فایلها پس از ذخیره سازی در واقع به عنوان فایل پاک می شوند، با این حال این اطلاعات باز هم وجود دارند.

شرکت Microsoft در مرجع فنی ویندوز XP هشدار می دهد که برای فایلهای کد بندی شده و رمز دار، اطلاعات شفاف در Paging File وجود دارد. در این حالت اگر فردی که قصد دستیابی به اطلاعات شما را دارد، سیستم را با یک سیستم عامل دیگر استارت و راه اندازی کند و Paging File را باز کند، می تواند اطلاعات را بازبینی کرده و بخواند. ایــــــن Paging File را مــی تــــوان در نســــخه حرفـــه ای ویندوز XP Professional)XP) در هنگام عمل Shut Down با کمک خط مشی های گروهی پاک نمود. برای این کار قسمت Start/Run را فعال نمایید و دستور زیر را در آن وارد کنید: gpedit,msc سپس از مسیر:

Computer configuration/windows settings/local guidelines/security settings بر روی کلید Shut Down دو بار کلیک کنید: Paging File حافظه RAM مجازی را پاک کنید. سپس روی Active و بعد روی ok کلیک کنید. عمل جایگزین (Overright) بالاترین نوع حفاظت نرم افزاری را عمل Overright انجام می دهد. حتی به همراه برنامه هایی چون Eraser و Wiper، تعداد ابزار پاک کردن به سختی به 20 نوع می رسد.

همچنین برنامه PGP که برنامه ای برای رمزگذاری فایلها می باشد دارای مدول(module) پاک کردن، برای پاک کردن فضای خالی حافظه RAM می باشد. توجه: شما این برنامه ها را به مسئولیت خود به کار برده و استفاده می کنید. پس از عمل پاک کردن، موفقیت این برنامه را با ابزار undelete کنترل کنید. به این ترتیب فایلی را که پاک کرده اید Undelete کنید و ببینید که آیا دوباره بازیافت می شود یا نه. همچنین توجه و دقت کنید که اطلاعات پاک شده دیگر غیر قابل برگشت و از دست رفته خواهند بود، بنابراین قبل از پاک کردن اطمینان حاصل کنید که آیا این همان فایلی است که شما می خواهید پاک کنید. ابزار پاک کردن در 2 حالت استفاده می شوند: · نو کردن کل هارد: اگر هاردی می بایست از رده خارج شود، یا فروخته شود، باید کل هارد پاک شود.

متخصصان، این مرحله را که هارد به وضعیت خام خود هنگام تولید در کارخانه بر می گردد Sanitizing می گویند. · پاک کردن فایلها در هنگام کار با هارد: کسی که همیشه این احتمال را می دهد که ممکن است شخصی مخفیانه به فایلهایش دستیابی پیدا کند، می بایست فایلهای خود را به صورت کنترل شده نگهداری و محافظت نماید و کپی هایی را که نمی خواهد، بلافاصله از بین ببرد. از این دست می توان به فایلهای موقت، باز مانده های فایل در paging file و بایتهایی از cluster ها که به طور کامل پر نشده اند اشاره کرد که باید پاک شوند.

ابزارهایی که فضای آزاد هارد را پاک می کنند، انجام دادن این عمل را تضمین می کنند. با عمل ذخیره سازی مجدد (overright) ساده، اطلاعات شما هنوز از لحاظ امنیتی پاک نشده است. علت این امر در فیزیک عمل ذخیره سازی است. هارد دیسک ها، صفحات ضبط مغناطیسی هستند که از تعداد زیادی صفحات مغناطیسی به همراه یک هد ضبط و خواندن تشکیل شده اند که در یک محفظه و قاب خالی از هوا و خلاء قرار دارند. هد ضبط و خواندن، اطلاعات را با یک محیط مغناطیسی قابل پلاریزه بر روی این صفحات می نگارد. اطلاعات در مسیرهایی از قبل مشخص شده و ثابت ثبت می شوند. هنگام خواندن، این مسیرها بر روی هارد برقی القاء می کنند که دوباره به 1 و 0 تبدیل می شود که از همین صفر و یک ها اطلاعات، فراخوانی و تبدیل می شوند. با هر بار عمل ضبط و نوشتن، از این مسیر به طور دقیق استفاده نمی شود.

در حاشیه، محل های باریکی قرار دارند که حاوی اطلاعات پاک شده احتمالی هستند. به همین خاطر متخصصان توصیه می کنند که برای ذخیره سازی مجدد از سمبل های یک جور و یکسان (فقط صفر یا فقط یک) استفاده نشود، بلکه از نمونه (sample) استفاده کرد. در یک عبور دوباره یک نمونه مکمل متصل می شود که شامل صفری است که قبلاً صفری دیگر در آنجا قرار داشته است و بر عکس تا اینکه حتی الامکان هر بیتی یک بار تغییر پیدا کند. پیتر گوتمان در مقاله ای به نام، Secure Deletion of Data From Magnetic and Sold-State Memory روشی را بیان می کند که در آن اطلاعات در 27 شکل مختلف، ذخیره سازی مجدد (overright) می شوند. این روش بین متخصصان به عنوان مطمئن ترین روش پاک کردن فایل شناخته شده است.

وزارت دفـــاع آمـــریــــکا (DOD) و اداره امنـــــیت در فن آوری اطلاعات (BSI)، از 2 روشی که خود ایجاد کرده اند استفاده می کنند: روش اول اینکه بر روی فایل، 3 بار ضبط مجدد کرده و روش دوم اینکه بر روی فایل، 7 بار ضبط مجدد می کنند. BSI روش 7 بار ضبط مجدد را نیز توصیه می کند. دو روش اخیر از لحاظ ضریب اطمینان از اعتبار ویژه ای برخوردارند؛ حداقل برای بازسازی مجدد اطلاعات توسط ابزارهای نرم افزاری. حفظ امنیت اطلاعات در برابر وسایل اندازه گیری که قادر به بازخوانی اطلاعات هستند، فقط با روش گوتمان امکان پذیر است. برای اغلب حالتها روشهای DOD و BSI کافی است، چرا که ضبط مجدد احتیاج به زمان دارد. همچینن عمل خواندن هارد دیسک ها با کمک دستگاههای اندازه گیری، این مطلب به خصوص در مورد اطلاعات مهم یا موارد حقوقی بسیار ارزشمند است.

در اتاقهای خالی از هوا (خلاء)، هارد دیسک ها بـــــه این منـــــــظور بــــاز می شوند و با میکروسکوپ نیروی مغناطیسی Magnetic Force Microscope) MFM) و Scanning Tunneling Microscope) STM) مورد آزمایش و بازبینی قرار می گیرند. MFM اثرات متغیر مغناطیسی بین یک نوک (سر یا هد) مغناطیسی و سطح رویی را ثبت می کند و مقدار عمل پلاریزه را در محدوده های کناری مسیرها مشخص می کند. عمل مغناطیسی کردن چنانچه هارد دیسک خراب باشد و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، توصیه می شود که آن را به طور کامل و فیزیکی از بین برد.

زیرا برنامه های نرم افزاری دیگر قادر به دسترسی به هارد و محتــــویـــات آن نیـــــستند. شرکـــت Ibas بــــــرای این مــنظور دستگاه Degausser) DG-01)را ارائه می کند. این دستگاه دارای مغنـــاطیسی اســــــــــت که قــــدرت مغــــناطیسی مــــعادل 8/0 تسلا (Tesla) دارد که این قدرت حتی از هارد دیسک های مدرنی که در مقابل مغناطیس حفاظت شده اند می تواند عبور کند. هاردهایی که با این Degausser پاک شده اند دیگر غیر قابل استفاده خواند بود، زیرا اطلاعات هدایتی هد خوانده نیز به واسطه میدان قوی (مغناطیسی) پاک می شوند. این روش فقط برای پالایش و پاکسازی نهایی هارد مناسب می باشد.
پاينده ايران/نابود خرافات
     
  
مرد

 
فعال کردن یک امکان جالب در نرم افزار Yahoo Messenger

اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر باشید ، حتماً به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزارهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود. به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود.

پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.

بدین منظور:

  • نرم افزار Yahoo Messenger را اجرا کنید.
  • از منوی Messenger به Preferences بروید.
  • در لیست Category گزینه Messages را انتخاب کنید.
  • اکنون تنظیمات مربوط به این قسمت را در بخش دیگر پنجره مشاهده میکنید.
  • حال تیک گزینه Minimize the message window to the taskbar را از قسمت When I recive a new message بزنید.
  • در زیر مجموعه آن تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را نیز بزنید.
  • دکمه OK را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود.

اکنون منتظر بمانید تا دوستی به شما PM دهد ، سپس خواهید دید (ترفندستان) پیام او در پنجره کوچکی ابتدا نمایش داده میشود و خودتان میتوانید با باز کردن پنجره PM در Taskbar ، پیام او را بخوانید.

دقت کنید اگر گزینه Show messages at the bottom right of screen را نزنید ، این پنجره کوچک هم دیگر نمایش داده نمیشود.
پاينده ايران/نابود خرافات
     
  
مرد

 
ضعف ويندوز ايكس پی

در هنگام امدن welcome دوبار ctrl+alt+delete روبگيريد.خوب حالا شمادر جای loge name اينو بديد administratator وبعد جای پسورد را خالی گذاشته وحالا شما با اکانت admin ميتوانيد کار را شروع کنيد.البته اين ضعف ويندوز xp است.
پاينده ايران/نابود خرافات
     
  
مرد

 
نحوه حذف كامل ویروس Win File از روی كامپیوتر

این ویروس به شكل New Folder هستش و با كلیك روی اون در كل كامپیوتر پخش می شود.این ویروس بیشتر برای اعصاب خوردی ایجاد شده است و خیلی از كاربران كامپیوتر را عصبی كرده است.اگر كسی بروی فولدر ایجاد شده كلیك كند باعث می شود كه این فولدر دیگر حذف نشود.به این خاطر فولدرهایی كه روی آنها كلیك شده است ؛ دیگر پاك نمی شوند و دوباره فولدرهای جدید می سازند.

شاید روشهای دیگری برای حذف این ویروس باشد ولی این روشی راكه نوشته ام خودم كشف كردم.برای حذف این ویروس اول باید ویندوز خود را پاك كنید و دوباره نصب كنید.حالا این ویروس مثل روز اول دست نخورده است.یعنی اینكه هیچ كلیكی روی آن نشده است.پس از نصب ویندوز جدید شما روی هیچ یك از فولدر های ایجاد شده كلیك نكنید چون دوباره پخش خواهند شد.اكنون باید تمام New Folder ها را جستجو كنید و یكی یكی آنها را حذف كنید.برای جستجو به آدرس زیر بروید:

start > Search > All File And Folder

اینجا در سمت چپ دو جای خالی وجود دارد.در جای خالی اول یعنی:

All or part of file name بنویسید: New folder در جای خالی دوم چیزی ننویسید.درقسمت look in گزینه پیش فرض كه همان Local Hard DrivesC:;D:;E:;F:;G را انتخاب كرده و گزینه search را بزنید.حالا ویندوز تمام فایلهایی كه اسم آنها New Folder است را پیدا كرده وبرای شما لیست می كند.

حالا باید بدانید كدام یك از این فایلهای پیدا شده ویروس است و كدام یك ویروس نیست.در اینجا باید به حجم فایلهای پیدا شده نگاه كنید(برای دیدن حجم فایلها باید از قسمت View گزینه ی Details را انتخاب كنید.حالا درقسمت Size حجم هر فایل جلو آن نوشته شده است.) و فایلهایی را كه حجم آنها یكی است را حذف كنید.

مثلا اگر 30 New Folder با حجم 104KB و 5 New Folder با حجم های مختلف در كامپیوتر شما وجود داشت.فایلهایی كه حجم 104KB دارند همان ویروس Win File هستند.شما باید تمامی آنها را انتخاب كرده و حذف كنید.اكنون دیگر این ویروس از كامپیوتر شما حذف شده است.
پاينده ايران/نابود خرافات
     
  
مرد

 
با Windows Easy Transfer نگران اطلاعات خود هنگام نصب ویندوز جدید نباشید

یکی ازمشکلاتی که اکثر کاربرهای ویندوزی در زمان تعویض سیستم عامل و یا مهاجرت کردن از ویندوز XP به 7 با آن روبرو هستند جابجایی اطلاعات پروفایل است. ابزار Windows Easy Transfer به کاربر این امکان را می دهد تا تنظیمات و فایل های خود را از یک کامپیوتر قدیمی به جدید انتقال دهد. کاربر همچنین می تواند از این ابزار برای بک-آپ گرفتن از اطلاعات و تنظیمات پروفایل ویندوز فعلی خود استفاده کند.

مایکروسافت همراه با ویندوز 7 ابزاری را ارائه کرده است که انتقال اطلاعات از سیستم عامل قدیمی به جدید را برای ما بسیار ساده کرده است، نام این ابزار Windows Easy Transfer می باشد. کار اصلی easy transfer تهیه یک نسخه از تمامی اطلاعات مورد نیاز کاربر است، پس از جمع آوری اطلاعات، کاربر براحتی و تنها با چند کلیک تمامی اطلاعات خود را به سیستم عامل جدید انتقال می دهد.

یکی از نکات بسیار جالب این ابزار این است که حتما نیازی نیست که نام کاربرهای ساخته شده در ویندوز قدیمی با ویندوز جدید یکسان باشند، در واقع easy transfer قادر است پروفایل هر کاربری را به کاربر دیگر انتقال دهد.

پیش تر مدیران شبکه همیشه مجبور بودند مدت زیادی زمان صرف کنند تا ا اطلاعات کاربرهای local به Domain منتقل شوند، اما با Easy Transfer این جابجایی به سرعت و سهولت انجام می شود.

با Easy Transfer به راحتی می توانید: اکانت ها، ایمیل ها، لیست سایت های Favorite شده، ویدیو ها، تصاویر، موزیک ها، اسناد (Documents) و غیره را به سیستم عامل جدید منتقل کنید.

Easy transfer بصورت پیش فرض در ویندوز 7 وجود دارد ونیازی به نصب آن نیست ولی کاربرانی که از ویندوز اکس پی استفاده می کنند باید آنرا جداگانه دریافت و نصب کنند.

لینک دانلود easy transfer برای ویندوز اکس پی
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  
مرد

 
دیسک سخت خود را با نرم افزار مجانی UltraDefrag یکپارچه سازی کنید

کار کردن با نرم افزار مجانی UltraDefrag بسیار ساده است. این نرم افزار اطلاعات ذخیره شده برروی دیسک سخت کامپیوتر را مرتب کرده و باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات برروی HDD می شود. UltraDefrag دارای رابط کاربری گرافیکی و متنی / دستوری است. شما می توانید این نرم افزار را طوری تنظیم نمایید که در هنگام بالا آمدن سیستم-عامل عملیات Defrag را انجام دهد.

نرم افزار UltraDefrag برای سیستم عامل های 64 بیتی و 32 بیتی نسخه های متفاوت دارد استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و برای تمام کامپیتورها پیشنهاد می شود. عملیات یکپارچه سازی یا Defragmentation باعث مرتب سازی سکتورهای حاوی اطلاعات می شود و به این ترتیب دسترسی به فایل های مختلف برروی HDD با سرعت بالاتری انجام می شود. سرعت بالاتر خواندن و نوشتن اطلاعات منجر به افزایش سرعت کامپیوتر می گردد.

UltraDefrag مانند بسیاری از نرم افزارهای مشابه یک گراف از جدول سکتورهای دیسک سخت نمایش می دهد تا کاربر از وضعیت بهم ریختگی اطلاعات برروی سکتورها آگاه شود.

بهینه سازی اطلاعات به معنی انتقال فایل های بزرگ (با حجم و سایز بالا) به قسمت سریعتر دیسک سخت و انتقال فایل های کم حجم و کم استفده به قسمت های کناری دیسک سخت است.

جدیدترین نسخه نرم افزار UltraDefrag را می توانید در آدرس های زیر دریافت کنید:

Download UltraDefrag from FileHippo
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  
مرد

 
کوتاه کردن لینک ها با کمک گوگل


سرویس Google's URL Shortner پیش از این بوسیله API و دیگر سرویس های گوگل مثل FeedBurner قابل استفاده بود و اینترفیسی برای استفاده کاربران نداشت.

گوگل در وبلاگ خود خبر داد که این سرویس دارای وب سایت شده است. هم اکنون شما می توانید از آدرس Goo.gl هر آدرسی که مایل باشید را کوتاه کنید. همچنین می توانید آمار کلیک هایی که بر لینک کوتاه شما شده است، ارجاعات لینک و مشخصات افراد بازدید کننده را با استفاده از سرویس info که با اضافه کردن info به انتهای لینک قابل استفاده است، مشاهده نمایید.

اگر شما در اکانت جیمیل خودتان وارد شده باشید، گوگل لیست URL های کوتاه شما را ذخیره خواهد کرد و این آدرس ها همیشه منحصر به فرد شماست.سرویس های مشابه بسیاری با امکانات خوب برای کوتاه کردن آدرس های اینترنتی موجود هستند و سؤالی که اینجا وجود دارد این است که چرا گوگل یک کار تکراری را شروع کرد؟ پاسخ گوگل این است که" ما در goo.gl تمرکز زیادی بر روی کیفیت داریم، با goo.gl شما در هر زمانی قادر خواهید بود به سرعت لینکهای خود را کوتاه کنید و مطمئن باشید که همیشه با سرعت خوب کار خواهد کرد و نکته مهم این که وقتی روی لینکهای goo.gl کلیک می کنید اطمینان داشته باشید که شما از سایت های مخرب، بدافزار ها، حملات فیشینگ و هرزنامه ها در امان خواهید بود".

برای کوتاه کردن لینک اینجا کلیک کنید
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  
مرد

 
افزایش سرعت کامپیوتر با تغییرات در Registry ویندوز


در این مقاله با چند تغییر کوچک درتنظیمات Registry ویندوز آشنا خواهید شد که موجب افزایش سرعت سیستم عامل می گردند. Windows Registry دیتابیسی است که تنظیمات و پیکربندی سیستم عامل در آن نگهداری می شوند. تمام تنظیمات از سرعت حرکت ماوس تا تنظیمات مرتبط با اتصال به اینترنت و یا بازده کامپیوتر در Registry ویندوز ذخیره می شوند.

در ادامه با 6 تغییر در Windows Registry آشنا خواهید شد.

امکانات جدید و کاربردی بسیاری به ویندوز ویستا و 7 اضافه شده است اما با اعمال برخی تغییرات جزئی در تنظیمات سیستم عامل می توانید سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید. قبل از اعمال تغییرات از کل تنظیمات و اطلاعات موجود در Registry ویندوز بک آپ بگیرید تا در صورت مشکلات احتمالی از آن استفاده کنید.



اگر مراحل ذکر شده در این راهنما را با دقت اعمال نکنید ممکن است در کارکرد ویندوز اختلال ایجاد شود پس ابتدا از Registry بک آپ بگیرید و سپس در اعمال تغییرات دقت کنید.


تهیه Back up از کل Registry :

برای تهیه بک آپ از Windows Registry از نرم افزار ERUNT استفاده کنید. این نرم افزار مجانی است و با نسخه های مختلف ویندوز (Windows Xp, Vista, 7) کار می کند. با ERUNT می توانید بخش های مختلف Registry را جداگانه باز گردانید.ERUNT از کل اطلاعات Registry بک آپ می گیرد ولی اگر قصد دارید تنها بخش خاصی از registry را ویرایش کنید می توانید از همان بخش خاص بک آپ بگیرید برای این کار وارد نرم افزار Registry Editor شود:

registry-editor-5174502از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید (یا از کلید های ترکیبی winkey+r استفاده کنید) سپس عبارت regedit را وارد نموده و کلید Enter را فشار دهید. پنجره باز شده نرم افزار داخلی ویندوز برای مدیریت محتوای Registry است.برای تهیه بک آپ از یک قسمت خاص از Registry، قسمت مورد نظر را انتخاب نموده و سپس از منوی فایل Export را انتخاب کنید. اگر پس از تغییرات مشکلی برای Registry بوجود آمد تنها کافی است روی فایل ذخیره شده دو بار کلیک کنید.حال که از Registry بک آپ گرفته اید می توانید تغییرات مربوطه را اعمال کنید اگر وارد Regedit نشده اید از دستور عمل بالا استفاده کنید و وارد نرم افزار Registry Editor شوید.

افزایش سرعت Aero Peek :

aero-peek-value-5174490 قابلیت Aero Peek در ویندوز 7 به کاربر این امکان را می دهد که با قرار دادن نشانگر ماوس برروی دکمه نمایش میزکار (Show Desktop) و بدون کلیک کردن دستکتاپ را مشاهده کند یعنی اگر بخواهید بدون بستن و یا کوچک سازی پنجره ها میزکار ویندوز را مشاهده کنید فقط کافی است چند لحظه نشانگر ماوس را برروی دکمه Show Desktop نگه دارید. مدت زمان تاخیر برای نمایش میزکار بصورت پیشفرض 500 میلی ثانیه است یعنی نصف ثانیه اگر بخواهید می توانید این زمان را کم و زیاد کنید:

Registry Editor راباز کرده و سپس:

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion >Explorer > Advanced را انتخاب کنید سپس در پنل سمت راست، دکمه سمت راست ماوس را فشارداده و DWORD 32-bit را از New انتخاب کنید نام ورودی جدید را "DesktopLivePreviewHoverTime" بگذارید (بدون "") توجه داشته باشید که با فشار دادن دکمه f2 برروی هر ورودی می توانید نام آن را تغییر دهید.سپس برروی DesktopLivePreviewHoverTime دوبار کلیک نموده و Decimal را انتخاب کنید سپس عدد تاخیر نمایش را بر اساس میلی ثانیه وارد کنید (مقدار پیش فرض 500 میلی ثانیه است). برای مشاهده تغییرات یک بار سیستم عامل را Log off و مجددا Log in کنید.

افزایش سرعت نمایش نوار ابزار :

taskbar-previews-5174514در ویندوز 7 و ویستا زمانی که نشانگر ماوس را برروی یکی از آیکون های نوار ابزار (Taskbar) برده و کمی صبر کنید پیش نمایشی از پنجره در ابعاد کوچک نمایش داده می شود تاخیر پیش فرض برای نمایش این پیشنمایش 400 میلی ثانیه است اگر تمایل دارید آن را کم و یا زیاد کنید از روش زیر استفاده کنید:

Registry Editor را باز کنید و سپس:

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Explorer > Advanced برروی پنل سمت راست، دکمه سمت راست ماوس را بزنید و از منوی New گزینه DWORD 32-bit را انتخاب نمایید نام DWORD جدید ساخته شده را "ExtendedUIHoverTime" (بدون "") بگذارید.سپس برروی ExtendedUIHoverTime دوبار کلیک نموده و آن را باز کنید، Decimal را انتخاب کرده و در قسمت Value هر عددی که تمایل دارید وارد کنید این عدد نیز براساس میلی ثانیه است پس از وارد نمودن عدد، برروی دکمه OK کلیک کنید. در نهایت نیز یک بار سیستم را Log off و سپس Login نمایید.

افزایش سرعت منو ها :

افزایش سرعت باز شدن منو ها در ویندوز 7 و ویستا نیز ساده است:speed-menus-5174506

Registry Editor را باز کنید و سپس شاخه Desktop را از آدرس زیر پیدا کنید:

HKEY_CURRENT_USER > Control Panel > Desktop عبارت MenuShowDelay را یافته و برروی آن دوبار کلیک کنید. این عدد نیز براساس میلی ثانیه است و مقدار پیش فرض آن 400 میلی ثانیه می باشد. در نهایت نیز برای مشاهده تغییرات یکبار Log off و سپس Log in کنید.
جلوگیری از بوت شدن خودکار کامپیوتر prevent-reboots-5174498 پس از بروز رسانی سیستم عامل و نصب آپدیت های ویندوز، سیستم عامل بصورت خودکار پس از 10 تا 15 دقیقه کامپیوتر

را ریستارت می کند تا تغییرات ایجاد شده پس از نصب بروز رسانی اعمال شوند حال اگر شما فایل های مختلفی را باز داشته باشید و در حال وارد کردن اطلاعات و یا انجام کار خاصی باشید ریستارت خود کار سیستم و یا پیغام های آزار دهنده آن باعث از دست رفتن اطلاعات می شوند.

برای غیرفعال کردن ریستارت خودکار ویندوز در سیستم عامل های Windows Xp, Vista, 7 وارد Registry Editor شده و مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Policies > Microsoft > Windows برروی پنل سمت راست، دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس از منوی New گزینه Key را انتخاب کنید این عمل باعث ایجاد یک فولدر جدید می شود نام آن را WindowsUpdate بگذارید.WindowsUpdate را باز کرده و در پنل سمت راست مجددا دکمه سمت راست را زده و این باز از منوی New گزینه DWORD 32-bit را انتخاب کنید نام DWORD جدید را "NoAutoRebootWithLoggedOnUsers" بگذارید.NoAutoRebootWithLoggedOnUsers را باز کنید و در قسمت Value عدد 1 را وارد نمایید. نیازی نیست که Base را به Decimal تغییر دهید اجازه دهید برروی همان گزینه Hexadecimal باقی بماند و سپس برروی گزینه OK کلیک کنید.

از Registry Editor خارج شده و سپس یک بار سیستم را Log off و مجددا Log in کنید. پس از این دیگر پس از بروز رسانی ویندوز ریستارت نمی شود مگر اینکه شما دستور ریستارت را تایید کنید.

غیرفعال کردن بالون اطلاع رسانی:

اگر شما هم از بالون اطلاع رسانی (Notification Balloons) ویندوز خوشتان نمی آید می توانید از روش زیر آن را غیرفعال کنید: Registry Editor را باز کنید و وارد شاخه زیر شوید:disable-balloons-5174494

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion >Explorer > Advanced در پنل سمت راست دکمه، سمت راست ماوس را فشار داده و سپس از منوی New گزینه DWORD 32-bit را انتخاب کنید نام آن را نیز EnableBalloonTips بگذارید.دوبار برروی EnableBalloonTips کلیک کرده و سپس مقدار 0 را در Value وارد کنید سپس دکمه OK را فشار کنید.سیستم را Log off و مجددا Log in کنید تا تغییرات اعمال شود.

افزایش سرعت بوت شدن ویندوز XP :

اگر سرعت بوت شدن ویندوز XP شما کند است با این تغییر می توانید سرعت آن را افزایش دهید:وارد Registry Editor شده و سپس:

HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet > Control > ContentIndex.

در پنل سمت راست StartupDelay را یافته و برروی آن دوبار کلیک کنید Decimal را از Base انتخاب نموده و سپس عدد 40,000 را در آن وارد کنید مقدار پیش فرض 480,000 است.از Registry editor خارج شده و سپس کامپیوتر را ریستارت کنید حتما متوجه افزایش سرعت بوت شدن ویندوز XP خواهید شد. توجه داشته باشید که اگر این عدد را کمتر از 40,000 کنید تغییری در سرعت لود شدن سیستم عامل به وجود نخواهد آمد.
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  
مرد

 
یاهو پایپ چیست؟

پایپ یک سرویس اینترنتی است که توسط یاهو در فوریه 2007 معرفی شد. در مورد اهمیت یاهوپایپ همین بس که tim O'reilly کهنه کار دنیای وب، آن را واقعه مهم تاریخ اینترنت قلمداد می‌کند. یاهوپایپ امکاناتی را در اختیار می‌گذارد که فرد فاقد معلومات برنامه‌نویسی قادر به خلق پیچیده‌ترین کارها می‌شود. کار پایپ گرفتن اطلاعات به اشکال گوناگون، تجزیه، ترکیب و دستکاری در این اطلاعات و عرضه آن به شکل دلخواه است.

تمام امور بدون نیاز به نوشتن کد برنامه نویسی، در محیطی گرافیکی، و با شیوه drag and drop انجام میشود. تقریبا هر شکل از اطلاعات موجود در وب را می‌شود درکنترل گرفت آنرا از عناصر نامطلوب تخلیه، عناصر دلخواه را به آن افزوده و از حاصل آن به طرق مختلف بهره برد.

پایپ توسط چه کسی به وجود آمد؟ ایده اولیه توسط پاشا صدری، ایرانی، عرضه شد. وی یکی از چند نفری بود که این ایده را در نهایت به شکل یاهوپایپ به دنیای وب عرضه کرد. پاشا صدری که از سال 2000 در یاهو شاغل بود و در چند پروژه یاهو نقش برجسته ای داشت، 6 ماه پس از عرضه آن یاهو را ترک و شرکت پولوور را که برای بسیاری از فرندفیدی‌ها آشناست تاسیس کرد. توضیحات ویدئوئی پاشا صدری در معرفی پایپ و پرفایل وی را ببینید.

سرویس‌های مشابه یاهوپایپ کدامند؟ سرویس‌های بسیاری هستند که در طبقه‌بندی کلی دست‌کاری در اطلاعات (mashup) جا می‌گیرند. نگارنده از دو سال پیش بسیاری از این سرویس‌ها را آزمایش کرده است. از میان سرویس‌های جالب که کیفیت متفاوتی را عرضه می‌کنند میتوان از ، Microsoft PopFly ، Google Mashup Editor ، IBM Lotus Mashup ، Intel Mash Maker نام برد. بعضی از این سرویس‌ها در صورت توسعه، دنیای مشاپ را تغییر خواهند داد . اما در حال حاضر یاهوپایپ از تمام این سرویس‌ها کاربردی‌تر و انقلابی‌تر است.

برای کار با پایپ به چه معلوماتی احتیاج داریم؟ کار با یاهوپایپ احتیاج به هیچ پیش‌نیازی ندارد اما برای کاربردهای پیچیده و پیشرفته، در درجه اول به شناخت نسبی فرمت‌های RSS و Atom و در نهایت به تسلط بر regex نیاز است.

محدودیت‌های پایپ چیست؟ پایپ دارای امکاناتی است که راه را بر خلاقیت باز می‌گذارد اما مشکلاتی هم دارد از جمله، محیط پایپ با اینترنت‌اکسپلورر سازگار نیست، بعضی عملیات در متون طولانی ممکن نیست، بعضی از عناصر پایپ با زبان فارسی مشکل دارند و ...

محیط برنامه:

محیط برنامه از 3 قسمت کلی بر طبق شکل زیر تشکیل می‌شود:

  • ماژول‌ها ماژول‌ها هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند. هر مازول تکه‌ای از برنامه با کارکرد خاص است که ما را از زحمت برنامه‌نویسی معاف می‌کند. ماژول‌ها را با کمک ماوس به میز کار می‌کشانیم.
  • میز کار مازول‌ها را در اینجا به‌هم متصل می‌کنیم و از آن یک خروجی می‌گیریم.
  • آزمایش خروجی و رفع اشکال حاصل کار میز کار را، در این قسمت مشاهده می‌کنیم. اگر اشکالی بود در قسمت میز کار تغییرات مناسب را اعمال کرده تا نهایتن به نتیجه مطلوب برسینم.

در قسمت آزمایش، جزئی ترین اطلاعات واقع در فید، که در حالت عادی از دید مخفی است، قابل مشاهده است. شکل زیر را ببینید.

یک پروژه بسیار ساده با پایپ :

  • یک‌جا و در هم‌کردن دو فید مختلف. دنیای وبلاگ - دنیای فیلم
  • مطالبی را که شامل لینک دلیشز هستند حذف می‌کنیم.
  • آنها را بر اساس زمان اتشار مرتب می‌کنم.
  • تعداد مطالب را به 20 کاهش می‌دهم.
  • خروجی می‌گیریم. از خروجی آر اس اس آن در هر جا از جمله ستون کنار وبلاگ می‌شود استفاده کرد.

از طریق لینک بالا امکان دسترسی به سورس و کپی کردن (طبق اصطلاح یاهو clone کردن) هست.

با پایپ چه می‌شود کرد و از کجا شروع کنم؟

تنوع کارهائی که با پایپ امکان انجام دارد بسیار است. این لینک شما را به چندین هزار پروژه مورد اقبال پایپ راهنمائی می‌کند. لیست مازول‌های پایپ، که هر کدام کاری صورت می‌دهد، به‌همراه توضیحشان در اینجا ببینید. متاسفانه توضیحات نارسا هستند. مستندات مطلوبی هم در این زمینه وجود ندارد و بعضی از سئوالات و ابهامات در هیچ منبعی حتی فروم‌های خاص پایپ جوابی نیافته است. گوئی جامعه وب با پدیده‌ای مواجه‌شده ‌است که انتظار آن را نداشته ‌است. اکثرن، قبل از این‌که به عمق یایپ بروند، از وجود آن اظهار تعجب و شادمانی کرده‌اند. حتی اکثریت پروژه ‌های انجام شده به‌نظر نمایشی می‌رسند و از کاربرد عملی پایپ، جز استثنائاتی، خبری نیست. مطالب آموزشی هرگز از سطح،پا را فراتر ننهاده‌اند.

این پروژه با وجودیکه بسیار انقلابی است به نظر می‌رسد که تا حد زیادی با بی‌مهری یاهو مواجه است شاید تیم یاهو با رفتن پاشا صدری موتور محرک خود را از دست داده است. هر چه هست از امکانات بیشتر و رفع ایرادات در یکسال گذشته اثری نبوده است. برای من رسیدن تا این حد مهارت که چند کار جدید و فاقد سابقه را با آن انجام دهم تا حد زیادی دشوار بوده است. امیدوارم چنانچه شما تصمیم دارید هم‌گام با آینده وب شوید و کاری با آن صورت دهید تجربه من باعث شود که شما آن سختی را حس نکنید. از جمله کار‌های جالبی که ممکن است با آن انجام دهید تهیه فیدهائی از بالاترین است که خود سایت ارائه نمیدهد. راهی که معمولن توصیه میشود استفاده از سرویس Dapper است.

این راه را من رفته ام اما آنرا قابل اطمینان نمیدانم. راه یاهوپایپ بسیار مطمئن و تست شده است. تجربه بر من ثابت کرده است که در یاهو پایپ، هیچ کاری، هرچند به‌نظر غیر ممکن برسد، نشد ندارد. منتظر مطالب بیشتری در مورد پایپ باشید. تصمیم دارم از پروژه های پیچیده پایپ بلاگرول، متدی که با آن خبرخوان‌های پرشین‌بلاگرز جدید تهیه شده است و ادیتور نگارشی زبان فارسی رمز گشائی کنم.
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
     
  
مرد

 
شبکه بی سیم یا Wireless

تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی شبکه های محلی (LAN ) برای خانه و محیط کار می توانند به دو صورت کابلی (Wired ) یا بی سیم (Wireless ) طراحی گردند . درابتدا این شبکه ها به روش کابلی با استفاده از تکنولوژی Ethernet طراحی می شدند اما اکنون با روند رو به افزایش استفاده از شبکه های بی سیم با تکنولوژی Wi-Fi مواجه هستیم .........در ادامه مطلب

تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی :

شبکه های محلی (LAN ) برای خانه و محیط کار می توانند به دو صورت کابلی (Wired ) یا بی سیم (Wireless ) طراحی گردند . درابتدا این شبکه ها به روش کابلی با استفاده از تکنولوژی Ethernet طراحی می شدند اما اکنون با روند رو به افزایش استفاده از شبکه های بی سیم با تکنولوژی Wi-Fi مواجه هستیم .

در شبکه های کابلی (که در حال حاضر بیشتر با توپولوژی ستاره ای بکار می روند ) بایستی از محل هر ایستگاه کاری تا دستگاه توزیع کننده (هاب یا سوئیچ ) به صورت مستقل کابل کشی صورت پذیرد(طول کابل ازنوع CAT5 نبایستی 100 متر بیشتر باشد در غیر اینصورت از فیبر نوری استفاده میگردد) که تجهیزات بکار رفته از دونوع غیر فعال (Passive ) مانند کابل ، پریز، داکت ، پچ پنل و.......... . و فعال (Active )مانند هاب ،سوئیچ ،روتر ، کارت شبکه و........... هستند .

موسسه مهندسی IEEE استانداردهای 802.3u را برای Fast Ethernet و 802.3ab و802.3z را برای Gigabit Ethernet ( مربوط به کابلهای الکتریکی و نوری ) در نظر گرفته است.

شبکه های بی سیم نیز شامل دستگاه مرکزی (Access Point ) می باشد که هر ایستگاه کاری می تواند حداکثر تا فاصله 30 متر ی آن (بدون مانع ) قرار گیرد.

شبکه های بی سیم (Wlan ) یکی از سه استاندارد ارتباطی Wi-Fi زیر را بکار می برند:

  • 802.11b که اولین استانداردی است که به صورت گسترده بکار رفته است .
  • 802.11a سریعتر اما گرانتر از 802.11b می باشد.
  • 802.11g جدیدترین استاندارد که شامل هر دو استاندارد قبلی بوده و از همه گرانتر میباشد.

هر دونوع شبکه های کابلی و بی سیم ادعای برتری بر دیگری را دارند اما انتخاب صحیح با در نظر گرفتن قابلیتهای آنها میسر می باشد.

در مقایسه شبکه های بی سیم و کابلی می تواند قابلیتهای زیر مورد بررسی قرار گیرد:

  • نصب و راه اندازی
  • هزینه
  • قابلیت اطمینان
  • کارائی
  • امنیت
  • نصب و راه اندازی

در شبکه های کابلی بدلیل آنکه به هر یک از ایستگاههای کاری بایستی از محل سویئچ مربوطه کابل کشیده شود با مسائلی همچون سوارخکاری ، داکت کشی ، نصب پریز و......... مواجه هستیم در ضمن اگر محل فیزیکی ایستگاه مورد نظر تغییر یابد بایستی که کابل کشی مجدد و .......صورت پذیرد .

شبکه های بی سیم از امواج استفاده نموده و قابلیت تحرک بالائی را دارا هستند بنابراین تغییرات در محل فیزیکی ایستگاههای کاری به راحتی امکان پذیر می باشد برای راه اندازی آن کافیست که از روشهای زیر بهره برد:

  • Ad hoc که ارتباط مستقیم یا همتا به همتا (peer to peer ) تجهیزات را با یکدیگر میسر می سازد.
  • Infrastructure که باعث ارتباط تمامی تجهیزات با دستگاه مرکزی می شود.

بنابراین میتوان دریافت که نصب و را ه اندازی شبکه های کابلی یا تغییرات در آن بسیار مشکلتر نسبت به مورد مشابه یعنی شبکه های بی سیم است .

هزینه :

تجهیزاتی همچون هاب ، سوئیچ یا کابل شبکه نسبت به مورد های مشابه در شبکه های بی سیم ارزانتر می باشد اما درنظر گرفتن هزینه های نصب و تغییرات احتمالی محیطی نیز قابل توجه است .

قابل به ذکر است که با رشد روز افزون شبکه های بی سیم ، قیمت آن نیز در حال کاهش است .

قابلیت اطمینان :

تجهیزات کابلی بسیار قابل اعتماد میباشند که دلیل سرمایه گذاری سازندگان از حدود بیست سال گذشته نیز همین می باشد فقط بایستی در موقع نصب و یا جابجائی ، اتصالات با دقت کنترل شوند.

تجهیزات بی سیم همچون Broadband Router ها مشکلاتی مانند قطع شدن‌های پیاپی، تداخل امواج الکترومغناظیس، تداخل با شبکه‌های بی‌سیم مجاور و ... را داشته اند که روند رو به تکامل آن نسبت به گذشته(مانند 802.11g ) باعث بهبود در قابلیت اطمینان نیز داشته است .

کارائی :

شبکه های کابلی دارای بالاترین کارائی هستند در ابتدا پهنای باند 10 Mbps سپس به پهنای باندهای بالاتر( 100 Mbps و 1000Mbps ) افزایش یافتند حتی در حال حاضر سوئیچهائی با پهنای باند 1Gbps نیز ارائه شده است .

شبکه های بی سیم با استاندارد 802.11b حداکثر پهنای باند 11Mbps و با 802.11a و 802.11g پهنای باند 54 Mbps را پشتیبانی می کنند حتی در تکنولوژیهای جدید این روند با قیمتی نسبتا بالاتر به 108Mbps نیز افزایش داده شده است علاوه بر این کارائی Wi-Fi نسبت به فاصله حساس می باشد یعنی حداکثر کارائی با افزایش فاصله نسبت به َAccess Point پایین خواهد آمد. این پهنای باند برای به اشتراک گذاشتن اینترنت یا فایلها کافی بوده اما برای برنامه هائی که نیاز به رد و بدل اطلاعات زیاد بین سرور و ایستگاهای کاری (Client to Server ) دارند کافی نیست .

امنیت :

بدلیل اینکه در شبکه های کابلی که به اینترنت هم متصل هستند، وجود دیواره آتش از الزامات است و تجهیزاتی مانند هاب یا سوئیچ به تنهایی قادر به انجام وظایف دیواره آتش نمیباشند، بایستی در چنین شبکه هایی دیواره آتش مجزایی نصب شود.

تجهیزات شبکه های بی سیم مانند Broadband Routerها دیواره آتش بصورت نرم افزاری وجود داشته و تنها بایستی تنظیمات لازم صورت پذیرد. از سوی دیگر به دلیل اینکه در شبکه‌های بی‌سیم از هوا بعنوان رسانه انتقال استفاده میشود، بدون پیاده سازی تکنیک‌های خاصی مانند رمزنگاری، امنیت اطلاعات بطور کامل تامین نمی گردد استفاده از رمزنگاری WEP (Wired Equivalent Privacy ) باعث بالا رفتن امنیت در این تجهیزات گردیده است .

انتخاب صحیح کدام است؟

با توجه به بررسی و آنالیز مطالبی که مطالعه کردید بایستی تصمیم گرفت که در محیطی که اشتراک اطلاعات وجود دارد و نیاز به ارتباط احساس می شو د کدام یک از شبکه های بی سیم و کابلی مناسبتر به نظر می رسند .
جدول زیر خلاصه ای از معیارهای در نظر گرفته شده در این مقاله می باشد . بعنوان مثال اگر هزینه برای شما مهم بوده و نیاز به استفاده از حداکثر کارائی را دارید ولی پویائی برای شما مهم نمی باشد بهتر است از شبکه کابلی استفاده کنید.

بنابراین اگر هنوز در صدد تصمیم بین ایجاد یک شبکه کامپیوتری هستید جدول زیر انتخاب را برای شما ساده تر خواهد نمود.

انواع شبکه های بی سیم :

WLANS __Wireless Local Area Networks

این نوع شبکه برای کاربران محلی از جمله محیطهای(Campus) دانشگاهی یا آزمایشگاهها که نیاز به استفاده از اینترنت دارند مفید می باشد. در این حالت اگر تعداد کاربران محدود باشند می توان بدون استفاده از Access Point این ارتباط را برقرار نمود .در غیر اینصورت استفاده از Access Point ضروری است.می توان با استفاده از آنتن های مناسب مسافت ارتباطی کاربران را به شرط عدم وجود مانع تاحدی طولانی تر نمود.
Wireless Personal Area Networks __ WPANS

دو تکنولوژی مورد استفاده برای این شبکه ها عبارت از :IR (Infra Red ) و Bluetooth (IEEE 802.15 ) می باشد که مجوز ارتباط در محیطی حدود 90 متر را می دهد البته در IR نیاز به ارتباط مستقیم بوده و محدودیت مسافت وجود دارد .
WMANS__Wireless Metropolitan Area Networks

توسط این تکنولوژی ارتباط بین چندین شبکه یا ساختمان در یک شهر برقرار می شود برای Backup آن می توان از خطوط اجاره ای ،فیبر نوری یا کابلهای مسی استفاده نمود .

Wireless Wide Area Networks __ WWANS

برای شبکه هائی با فواصل زیاد همچون بین شهرها یا کشورها بکار می رود این ارتباط از طریق آنتن ها ی بی سیم یا ماهواره صورت می پذیرد .

امنیت در شبکه های بی سیم :

سه روش امنیتی در شبکه های بی سیم عبارتند از :

Wired Equivalent Privacy __ WEP

در این روش از شنود کاربرهایی که در شبکه مجوز ندارند جلوگیری به عمل می آید که مناسب برای شبکه های کوچک بوده زیرا نیاز به تنظیمات دستی( KEY ) مربوطه در هر Client می باشد.
اساس رمز نگاری WEP بر مبنای الگوریتم RC4 بوسیله RSA می باشد.

Service Set Identifier __ SSID

شبکه های WLAN دارای چندین شبکه محلی می باشند که هر کدام آنها دارای یک شناسه (Identifier ) یکتا می باشند این شناسه ها در چندین Access Point قرار داده می شوند . هر کاربر برای دسترسی به شبکه مورد نظر بایستی تنظیمات شناسه SSID مربوطه را انجام دهد .

Media Access Control __ MAC

لیستی از MAC آدرس های مورد استفاده در یک شبکه به AP (Access Point ) مربوطه وارد شده بنابراین تنها کامپیوترهای دارای این MAC آدرسها اجازه دسترسی دارند به عبارتی وقتی یک کامپیوتر درخواستی را ارسال می کند MAC آدرس آن با لیست MAC آدرس مربوطه در AP مقایسه شده و اجازه دسترسی یا عدم دسترسی آن مورد بررسی قرار می گیرد .این روش امنیتی مناسب برای شبکه های کوچک بوده زیرا در شبکه های بزرگ امکان ورود این آدرسها به AP بسیار مشکل می باشد.

انواع استاندارد 802.11

اولین بار در سال 1990 بوسیله انستیتیو IEEE معرفی گردید که اکنون تکنولوژیهای متفاوتی از این استاندارد برای شبکه های بی سیم ارائه گردیده است .

802.11

برای روشهای انتقال FHSS(frequency hopping spared spectrum ) یا DSSS (direct sequence spread spectrum ) با سرعت 1 Mbpsتا 2Mbps در کانال 2.4 GHz قابل استفاده می باشد.

802.11a

برای روشهای انتقال OFDM (orthogonal frequency division multiplexing ) با سرعت 54Mbps در کانال 5GHz قابل استفاده است.

802.11b

این استاندارد با نام WI-Fi یا High Rate 802.11 قابل استفاده در روش DSSS بوده و در شبکه های محلی بی سیم نیز کاربرد فراوانی دارد همچنین دارای نرخ انتقال 11Mbps می باشد.

802.11g

این استاندارد برای دستیابی به نرخ انتقال بالای 20Mbps در شبکه های محلی بی سیم و در کانال 2.4GHz کاربرد دارد.

Bluetooth

نوع ساده ای از ارتباط شبکه های بی سیم است که حداکثر ارتباط 8 دستگاه را با تکنولوژی Bluetooth پشتیبانی می کند دستگاههایی از قبیل PDA ، نوت بوک ، تلفن های همراه و کامپیوترهای شخصی از جمله این موارد هستند می دهد اگرچه این تکنولوژی ممکن است در صفحه کلیدها ،موس ها و Headset و Hands-free تلفن های همراه نیز دیده شود این تکنولوژی در سال 1994 توسط شرکت اریکسون ایجاد شد در سال 1998 تعداد کوچکی از کمپانیهای مشهور مانند اریکسون ،نوکیا ، اینتل و توشیبا استفاده شد .

بلوتوث در فواصل کوتاهی بین 9 تا 90 متر کار می کنند این فاصله پشتیبانی به امنیت این تکنولوژی می افزاید .چرا که اگر کسی بخواهد ارتباط شما را شنود کند گر چه به ابزار خاصی نیاز ندارد اما بایستی در فاصله نزدیکی از شما قرار بگیرد مهمتری ویژگی بلوتوس این است که بر خلاف Infrared موانعی مانند دیوار تاثیری بر روی سیگنال آن ندارند از تکنولوژی رادیوئی استفاده کرده که خیلی گران نبوده و مصرف برق خیلی کمی دارد .
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
     
  
صفحه  صفحه 10 از 19:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  18  19  پسین » 
کامپیوتر

آموزشهای كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA