انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 3 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  13  14  15  16  پسین »

ورزش بانوان


مرد

 
ورزش ملایم ، کلسترول زنان را کاهش می دهد

نتایج یک مطالعه نشان می دهد حتی ورزش ملایم مانند یک پیاده روی نسبتا تند برای بهبود سطوح کلسترول خون در زنان موثر است.
به گزارش مدلاین پلاس محققان دریافته اند میزان کلسترول بد یا LDL در خون زنان جوان و میانسالی که حرکات ورزشی ملایم مانند پیاده روی می پردازند ، کمتر و مقادیر کلسترول خوب یا HDL آنها بیشتر است.
اگر زنان بیشتر فعالیت داشته باشند و به ورزش هایی مانند آهسته دو بپردازند ، از نظر سلامت قلب و عروق در وضعیت بهتری قرار خواهند گرفت.
بر اساس این یافته ها برای کاهش کلسترول و بهره مندی از فوائد تحرک بر سلامت ، زنان نیازمند انجام حرکت های شدید ورزشی نیستند بلکه فعالیت بدنی ملایم برای این منظور کافی است.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
توانايي ورزشي زنان با طول انگشتان آنان مرتبط است


محققان انگليسي در يك مطالعه گسترده پي بردند طول انگشتان دست زنان با توانايي‌هاي آنان در ورزشهايي نظير دويدن و فوتبال، مرتبط است.


به گزارش خبرگزاري رويترز، دانشمندان "كينگ كالج لندن" در اين مطالعه طول انگشتان ‪ ۶۰۷‬زن دوقلو در سنين ‪ ۲۵‬تا ‪ ۷۹‬سال را اندازه‌گيري و اطلاعات مربوط به توانايي‌هاي ورزشي آنان در طول عمرشان را جمع‌آوري كردند.

نتايج اين مطالعه كه در نشريه‌انگليسي "طب ورزشي يا "‪"Sports Medicine‬ به چاپ رسيده نشان مي‌دهد زناني كه انگشت حلقه(انگشت كنار انگشت كوچك) در دست آنها كشيده‌تر از انگشت اشاره آنهاست، در ورزشهاي مرتبط با دويدن از جمله فوتبال و تنيس، موفقيت بيشتري كسب مي‌كنند.

در دستان زنان معمولا انگشت حلقه از انگشت اشاره كوتاهتر و يا هم اندازه آن بوده اما در مردان معمولا انگشت حلقه بلندتر از انگشت اشاره است.

به گفته محققان، شناسايي رابطه احتمالي ميان طول انگشتان دست و توانايي‌هاي ورزشي مي‌تواند در شناسايي استعدادهاي دختران حتي در قبل از رسيدن آنها به سنين شركت در رقابتهاي ورزشي، كمك كند.


پروفسور "تيم اسپكتور" سرپرست اين مطالعه در كينگ كالج لندن اعلام كرد علت ارتباط طول انگشتان با توانايي‌هاي ورزشي زنان به درستي معلوم نيست.


مطالعات قبلي نشان داده بود تغييرات سطح هورمون تستوسترون در رحم مادر با تغييرات طول انگشتان دختران ارتباط دارد.


وي همچنين افزود طول انگشتان به ميزان زيادي با ويژگي‌هاي به ارث رسيده از والدين در ارتباط است كه اين مطلب شايد بتواند احتمال زياد ورزشكار شدن فرزندان ورزشكاران را توجيه كند.


پروفسور "اسپكتور" همچنين بيان داشت كه هرچند ارتباط طول انگشتان با ژنهاي انسان كاملا روشن شده اما هنوز مشخص نيست كدام ژنها در اين امر تاثير گذارند.


در گذشته نيز مطالعات مشابهي براي كشف رابطه احتمالي طول انگشتان با توانايي‌هاي ورزشي صورت گرفته بود كه اغلب در اين مطالعات به بررسي وضعيت مردان پرداخته مي‌شد.

يك مطالعه مربوط به سال ‪ ۲۰۰۱‬با مقايسه ‪ ۳۰۴‬بازيكنان فوتبال در كشور انگليس با ‪ ۵۳۳‬غير ورزشكار نشان داده بود نسبت طول انگشت حلقه به طول انگشت اشاره، در مردان ورزشكار معمولا به ميزان قابل توجهي بيشتر از همين نسبت در مردان عادي است.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
تعريق در ورزشكاران زن، كمتر صورت مي‌گيرد

يك متخصص طب ورزشي معتقد است : زنان ورزشكار نسبت به مردان، ديرتر عرق كرده و همچنين، ميزان تعريق در آنها كمتر است.


دكتر مهيار محمدي در گفت و گو با خبرنگار ايسنا علوم پزشكي ايران ، با اعلام اين مطلب گفت: اصولا تنظيم حرارت بدن، در ورزشكاران زن بهتر و دقيق‌تر صورت مي‌گيرد. به همين علت درصد خستگي در اين افراد بدون توجه به تفاوت نيروي جسماني كمتر است.


وي ادامه داد: به تجربه ثابت شده كه ورزشكاران مرد، بيش از حد لازم عرق مي كنند، در نتيجه مقادير زيادي از آب و الكتروليتهاي ضروري مثل سديم و پتاسيم را از دست مي‌دهند كه جايگزين كردن آنها براي تمرين مجدد ضروري است.


اين متخصص طب ورزشي در خاتمه گفت: از آنجا كه ميزان عرق كردن در بدن زنان دقيقا متناسب با ميزان فعاليت آنها صورت مي گيرد تنها با يك وعده غذايي ساده مواد از دست رفته جايگزين مي‌شوند.



گفتني است، بسياري از املاح بدن در زمان تعريق از بدن خارج مي شوند، كه در صورت كاهش بيش از حد اين مواد، شخص ممكن است دچار شوك شود.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
بررسي وضعيت آمادگي جسماني در بانوان ورزشكار غيرحرفه اي


از آنجا كه متأسفانه فرهنگ ورزش در جامعة ما و به ويژه در ميان بانوان كشور رواج چنداني ندارد، بسياري از جمعيت نسوان كشور دچار فقر حركتي هستند و از سوي ديگر با توجه به اعتقادات و باورهاي مذهبي، بانوان ايراني نمي توانند در اكثر مسابقات بين المللي حضور فعال داشته باشند و همين امر باعث شده است كه زنان ايراني بيشتر به سمت ورزش هاي همگاني و باشگاه هاي ورزشي پراكندة سطح شهر سوق داده شوند. لذا در اين مطالعه بر آن شديم كه به بررسي وضعيت آمادگي جسماني بانوان ورزشكار غيرحرفه اي در سطح باشگاه هاي ورزشي شهرستان كرج بپردازي

روش


در يك مطالعة مقطعي (Cross sectional) 143 خانم ورزشكار به صورت سرشماري از چهار باشگاه ورزشي شهرستان كرج در پژوهش شركت داده شدند. همة اين ورزشكاران زير نظر يك مربي واحد و با يك برنامة ورزشي يكسان مشتمل بر سه جلسه تمرين هوازي در هفته با شدت 85-50% ضربان قلب بيشينه به مدت 30 دقيقه و يك جلسه تمرين هوازي در هفته با وزنة سبك به مدت 15 دقيقه و تمرينات كششي و انعطاف پذيري در هر جلسه تمرين به مدت 10 دقيقه فعاليت مي نمودند. جمع آوري اطلاعات از طريق پرسشنامه صورت گرفت و پس از جمع آوري پرسشنامه، توسط يك مربي از تمامي آزمودني ها تست آمادگي جسماني مطابق دستورالعمل پايگاه هاي ورزش قهرماني به عمل آمد.


در اين مطالعه افراد بر اساس سابقة فعاليت ورزشي به دو گروه كم سابقه (كمتر يا مساوي 6 ماه) و پرسابقه (بيش از 6 ماه) تقسيم شدند. همچنين BMI شركت كنندگان محاسبه و افراد طبق جدول استاندارد در گروه هاي لاغر، قابل قبول، داراي اضافه وزن و شديداً چاق قرار داده شدند.


داده ها با استفاده از نرم افزار آماري SPSS گردآوري و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. از آمار توصيفي براي توصيف مشخصات ساختاري و شاخص هاي آمادگي جسماني آزمودني ها استفاده شد. از آزمون تحليلي واريانس (ANOVA) براي مقايسة ميانگين ها در دو گروه پرسابقه و كم سابقه استفاده گرديد. براي بررسي رابطة بين سابقه و علائم زمان قاعدگي از تست Chi-square استفاده شد.

در مورد نتايج تحليلي P<0.05 معني دار تلقي گرديد.


نتايج



مشخصات توصيفي آزمودني ها به شرح ذيل مي باشند:



سن 43/9 ± 22/33؛ وزن 66/10 ± 64/65 و قد 2/5 ± 3/160



در ميان افراد شركت كننده از نظر BMI 5/3% در گروه لاغر، 65% در حد قابل قبول، 8/23% داراي اضافه وزن و 7/7% مبتلا به چاقي شديد بودند. از نظر تلقي شخصي افراد 6% خود را لاغر، 8/53% متناسب، 8/37% چاق و 2/4% بسيار چاق قلمداد مي كردند. پس از تفكيك افراد برحسب سابقة ملاحظه گرديد كه افراد كم سابقه در مقايسه با افراد پرسابقه به نسبت بيشتري در گروه هاي چاق و لاغر قرار داشتند و نسبت كمتري از آنها وزن مطلوب را داشتند (P=0.


017).

بين افراد پرسابقه و كم سابقه اختلاف معني داري از نظر ميانگين متغيرهاي دراز و نشست در 30 ثانيه (15/17 بار در مقابل 73/22، P<0.001)، انعطاف پذيري تنه به جلو (8/50 سانتي متر در مقابل 5/55 P<0.001)، مسافت پيموده شده طي 12 دقيقه (1528 متر در مقابل 1699، P<0.001) دوي سرعت 36 متر (81/8 ثانيه در مقابل 02/8، P=0.001) و پرش ارتفاع درجا (19/19 سانتي متر در مقابل 97/21، P=0.

007) مشاهده مي گردد، حال آنكه بين ميانگين متغيرهاي تعداد ضربان قلب در حال استراحت و پس از دوي 12 دقيقه، فشارخون در حال استراحت، دوي 9×4 متر، پرش طول درجا و انعطاف تنه به پشت در دو گروه اختلاف آماري قابل ملاحظه اي به چشم نمي خورد.

همچنين بين سابقة ورزشي و فاصله و مدت سيكل قاعدگي و علائمي مثل درد عضلاني، تهوع، سرگيجه، دل پيچه و... رابطة آماري معني داري وجود نداشت.


بحث


اگرچه اختلاف بين دو گروه از نظر بسياري از متغيرهاي آمادگي جسماني معني دار بود، ولي كمتر از حد مورد انتظار محققين مي باشد كه البته در اين مورد نمي توان با قاطعيت كامل نظر داد. چه بسا بانواني كه به سطح آمادگي مطلوب رسيده اند يا به عبارت ديگر به خواسته هاي خود در مورد ورزش دست يافته اند، ورزش را كنار گذاشته باشند يا اينكه بالعكس در سطوح بالاتر به فعاليت پرداخته باشند. از سوي ديگر شايد عدم برنامه ريزي مناسب براي ارتقاء اجزاي آمادگي جسماني به تفكيك در اين زمينه دخيل باشد. با توجه به مسائل فوق الذكر لزوم انجام يك مطالعة آينده نگر در اين زمينه به چشم مي خورد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
زنان و فعاليت بدني


فعاليت بدني منظم و عادات غذايي خوب مي تواند سلامت زنان را ارتقا داده و از بسياري بيماريها و حالاتي که علت عمده مرگ و مير و ناتواني زنان جهان است پيشگيري کند . فعاليت بدني منظم به پيشگيري از بيماريهاي قلبي عروقي کمک مي کند . اين بيماريها که شامل بيماري قلبي ، فشار خون بالا و سکته مغزي مي باشند ، باعث يک سوم مرگ و مير زنان در سراسر جهان هستند . بيماريهاي قلبي عروقي باعث نيمي از مرگ هاي زنان بالاي 50سال در کشورهاي در حال توسعه هستند . توام بودن فعاليت بدني منظم و تغذيه کافي اصلي ترين و اثرگذارترين راه تنظيم چاقي خفيف تا متوسط و حفظ وزن ايده آل در زنان است .


ديابت ٧٠ ميليون زن را در سراسر جهان مبتلا کرده است . اين ميزان در سال ٢٠٢٥به ٢ برابر افزايش مي يابد .

ديابت علاوه بر بيماريهاي قلبي عروقي مي تواند به کوري ، آسيب عصبي ، نارسائي کليه ، زخم پاي ديابتي و قطع پا منجر شود . تحقيق جديدي نشان داده است حتي فعاليت بدني منظم و اندک و تغيير رژيم غذايي مي تواند از نيمي از موارد ديابت غير وابسته به انسولين جلوگيري کند . فعاليت بدني مي تواند تا حد زيادي به پيشگيري و درمات استئوپروز کمک کند . استئوپروز بيماري خاصي است که در آن استخوانها شکننده شده و در مقابل شکستن مقاومت ضعيفي از خود نشان مي دهند . زنان مخصوصا" در دوران يائسگي در معرض خطر ابتلاي بالاتري نسبت به اين بيماري هستند .


فعاليتهايي که در آن وزن بدن را تحمل مي کنيم مثل پياده روي ، آهسته دويدن براي بلوغ طبيعي استخوان بندي در دوران کودکي و نوجواني لازم هستند و باعث کاهش از دست رفتن استخوان مي شوند . همچنين قدرت عضلاني و تعادل را بهبود مي بخشند و خطر افتادن را کاهش داده و به همين خاطر ازخطر شکستگي مي کاهند.


فعاليت بدني منظم کمک مي کند تا استرس ، اضطراب و افسردگي و تنهايي کاهش يابد ، اين مخصوصا" در زنان مهم است چون ميزان افسردگي زنان نسبت به مردان چه در کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه دو برابر است . فعاليت بدني به عزت نفس ، اعتماد و اطمينان و بهبود مناسبات اجتماعي و وضعيت رواني کمک مي کند . اگر چه فوايد بهداشتي و اجتماعي فعاليت هاي بدني بايد زنان را در مشارکت اين گونه فعاليت ها تشويق کند ، اما نبايد از اين حقيقت که در مناطق بومي و روستايي و حاشيه شهر که درآمد اندکي دارند زنان ممکن است نياز به تعادل بهتري از اعمال حمايتي مثل تغذيه کافي ، ابتکار براي درآمدزايي ، توصيه هايي متناسب با وضعيت فرهنگي خاصي خودشان داشته باشند . آرتريت ( التهاب مفاصل ) علت مهمي براي محدوديت فعاليت در افراد بالغ و مسن است . فعاليت بدني راهي عمده براي تنظيم و کنترل تورم و درد مفاصل در آرتريت است و بنابراين نتيجه آن در بهبود فعاليت روزانه خوب است .
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
اهميت ورزش براي دختران دانش آموز از ديدگاه فيزيولوژي


لزوم و اهميت ورزش و تمرينات ورزشي براي هر دو جنس در سنين مختلف مورد تأييد محققين است .


به طور کلي ورزش و تحرک بر رشد عمومي بدن تأثير مي گذارد اين امر با پژوهش انجام شده روي موش هايي که در محدوديت حرکتي بودند و موشهايي که آزادي حرکت داشتند به اثبات رسيده است .


رشد و تکامل دستگاه عصبي و دستگاههاي حرکتي ( عضلات و استخوانها ) با يکديگر در ارتباطند و هر چه ارتباط دستگاه عصبي با دستگاههاي حرکتي بيشتر و گسترده تر شود حرکات پيچيده ، شکل گرفته و هدفمند مي شوند در مورد نقش ورزش در پيشرفت رشد ، سلامتي و آمادگي جسماني کودکان و نوجوانان تحقيقات متعددي انجام شده است .


در اين تحقيقات تأثير ورزش را بر روي رشد و آمادگي جسماني همچنين نشاط دختران دانش آموز فنلاندي نشان دادند . دختراني که ورزش مي کنند داراي بدني انعطاف پذير و فعال هستند .

بايد توجه داشت که اهميت ورزش منحصر به سنين کودکي و نوجواني نيست . در سنين بالا ورزش براي جلوگيري از پوکي استخوان ، اضافه وزن و ناراحتي هاي قلبي و عروقي ، همچنين براي پر کردن اوقات بيکاري و جلوگيري از افسردگي و روان پريشي توصيه مي شود .


رشد در دوران کودکي تحت تأثير فاکتورهاي متعددي است از آن جمله هورمون رشد و فاکتورهاي رشد ، در عين حال هورمونهاي ديگر و نوع تغذيه نيز بر رشد تأثير دارند .


رشد قدي با رشد استخوانهاي دراز همراه است . رشد قد در دختران در سنين ۱۶ تا ۱۷ سالگي و در پسرها تقريباً در ۱۸ سالگي پايان مي يابد ولي از اين سن به بعد رشد قدي بصورت ناچيزي انجام مي شود که مربوط به دراز شدن طول ستون مهره ها است .

در صورت عدم فعاليت بدني رشد استخوانها کاهش مي يابد .


حرکت که با جابجايي استخوانها انجام مي گيرد حاصل انقباض عضلات تحت فرمان هاي عصبي به صورت حرکات ارادي يا به دنبال تحريکات حسي به صورت رفلکسي است . ممانعت از حرکت يک اندام يا نرسيدن پيام عصبي به عضله به دنبال قطع عصب حرکتي مانع حرکت اندام حرکتي مي شود و پيامد آن آتروفي عضلاني و در نهايت عدم رشد استخوان مربوط به آن عضله است . استخوان در اين شرايط دکلسيفيه مي شود و حالت تراکمي خود را از دست مي دهد . نيروي کششي و تانسيوني که عضلات روي استخوانها وارد مي سازند موجب رشد طبيعي استخوانها و مانع از تغيير شکل آنها مي گردد .


ضمناً وزن عضلات بر تراکم استخوانها اثر مي گذارند . در زنها استخوانها سبک ترند و در سنين بالا توده استخواني متناسب با کوچک شدن و تحليل عضله کاهش مي يابد و به همين جهت استئوپروز در زنها در مقايسه با مردها به مراتب بيشتر است . معهذا چنانچه استخوان تحت نيروهاي شديد عضلاني قرار گيرند رشد آنها کند و محدود مي شود . ضمناً عضله اي که مدتي منقبض مي ماند روي رگهاي خوني آن فشار وارد مي شود و احتمال قطع جريان خون در آن وجود دارد که زيان آور است .

تحقيقات نشان داده است که فشار زياد بر مفاصل و استخوانها در دوران قبل ازبلوغ موجب آسيب ساختاري مي گردد .


هنگام فعاليت سلول هاي عضلاني ، دستگاه متابوليکي نيازمند انرژي است و اين انرژي را از اکسيداسيون گلوکز و اسيدهاي چرب تأمين مي کند . محصول اين اکسيداسيون دي اکسيد کربن است . گرفتن اکسيژن و دفع CO2 وظيفه شش ها است که تنفس بيروني را بعهده دارند ولي تنفس بيروني با تنفس دروني که در سطح سلولي انجام مي گيرد بستگي نزديک دارد . بهمين جهت بي توجه به ميزان متابوليسم عضلاني فشار O2 و PH خون لازمست در حدي ثابت بماند .

هنگام ورزش مقدار متابوليسم افزايش مي يابد و اين امر با افزايش هم تعداد تنفس و ضربان قلب در دقيقه و هم افزايش حجم هواي جاري و حجم ضربه اي صورت مي گيرد .


با توجه به اينکه دانش آموزان روزانه چند ساعت در کلاس هاي درس روي نيمکت مي نشينند حتي اگر نوع نشستن مناسب باشد و نيمکت نيز مطابق استاندارد باشد در آنها احساس خستگي فيزيکي بوجود مي آيد و چنانه نوع نشستن مناسب نباشد و يا نيمکت مطابق استاندارد نباشد در دراز مدت موجب اختلالات ساختاري مي شود که Scoliosis و شکل C در مهره ها از آن جمله است . دانش آموزان پسر غالباً اين شکل را با بازي کردن ( عمدتاً فوتبال ) در کوچه و خيابان و يا ورزشگاهها حل مي کنند ولي براي دختران دانش آموز به دليل اعتقادات و فرهنگ جامعه امکانات کمتري وجود دارد بنابراين لازمست در مدارس ساعتهايي براي تمرين هاي بدني و ورزش دختران منظور شود .

منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
خطر ورزش نكردن در دختران نوجوان

:Health Day عدم وجود فعاليت بدني كافي در دوران نوجواني باعث چاقي‌دختران‌در‌آينده مي‌شود.
بر پايه يك پژوهش جديد، دختراني كه در سنين 9 تا 19 سالگي ورزش نمي‌كنند، در آينده وزني حدود 5 تا 7 كيلوگرم بيشتر از همسالان خود خواهند داشت. يك دانشمند در اين زمينه مي‌گويد: <عدم تحرك فيزيكي در اين گروه سني مي تواند سبب بروز چاقي در آينده شود. ولي براي اثبات كامل اين ادعا هنوز نيازمند تحقيقات بيشتري هستيم.> .
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
ورزش ژيمناستيک در دختران نوبالغ باعث تأخير در منارک و نامنظمی پريود خواهدشد

محققين دانشگاه بروک کانادا برای تعيين شيوع تأخير منارک و الگو های غيرطبيعی پريود در دختران ژيمناست مطالعه ای را برروی ۳۰ ژيمناست کاندائی و ۱۵ ژيمناست يونانی که متوسط سن آنان ۵/۱۴ سال بود انجام دادند. دراين مطالعه از ۷۸ دختر نوجوان سالم که فعاليت ورزشی نداشتند به عنوان گروه کنترل استفاده گرديد. نتايج اين مطالعه منارک درگروه ژيمناست بطور معنی داری نسبت به گروه کنترل کاهش نشان داد. زمان شروع پريود دردختران ژيمناست ۸/۱۳ سال و درگروه کنترل ۵/۱۲ سال بود. همچني« پريود نامنظم در ۷۸% گروه مورد مطالعه (۶۱% بصورت اليگومنوره و ۱۷% بصورت آمنوره) گزارش شد.



دختران ژيمناست که پريود شده بودند بطور معنی داری قد بلندتر و وزن سنگين تر و BMI بيشتری نسبت به ژيمناست هائيکه پريود نشده بودند داشتند. همچنين جلسات تمرين دختران پريود شده و مدت تمرين آنها نسبت به گروه ديگر کمتر بود.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
فيزيولوژي ورزش : زنان كم نمي‌آورند

تا به‌ حال‌ به‌ اين‌ فكر كرده‌ايد كه‌ چرا همه‌ مسابقات‌ ورزشي‌ در 2 رشته‌ زنان‌ و مردان‌ برگزار مي‌شود؛ يعني‌ آيا در ورزش‌هايي‌ مثل‌ واليبال، فوتسال‌ و حتي‌ شطرنج‌ هم‌ بايد مسابقات‌ مردان‌ و زنان‌ را جداگانه‌ برگزار كرد؟‌
اگر به‌ خانم‌ها بر نخورد و با اذعان‌ به‌ اين‌ كه‌ اين‌ طور نيست‌ كه‌ هر تيم‌ ورزشي‌ مردان‌ بتواند بر هر تيم‌ ورزشي‌ زنان‌ غلبه‌ كند، بايد گفت‌ كه‌ اختلافات‌ هورموني‌ بين‌ زنان‌ و مردان‌ باعث‌ مي‌شود قدرت‌ جسماني‌ و حتي‌ ذهني‌ زنان‌ و مردان‌ با يكديگر تفاوت‌ داشته‌ باشد. اگر قدرت‌ عضلاني‌ را به‌ ازاي‌ هر سانتي‌متر مربع‌ سطح‌ يك‌ عضله‌ بسنجيم، عضله‌ زنان‌ و مردان، قدرت‌ يكساني‌ دارد، اما از آنجا كه‌ اصولا نسبت‌ عضله‌ در بدن‌ مردان‌ نسبت‌ به‌ زنان‌ بيشتر است، توانايي‌ مردان‌ نيز بالاتر مي‌رود و اين‌ هيچ‌ دليلي‌ ندارد جز همان‌ اختلافات‌ هورموني‌ بين‌ زن‌ و مرد.‌
تستوسترون‌ يا هورمون‌ جنسي‌ مردانه‌ در مردان، از بيضه‌ها ترشح‌ مي‌شود. يكي‌ از مهم‌ترين‌ كارهاي‌ اين‌ هورمون‌ در بدن، اثري‌ است‌ كه‌ به‌ آن‌ اثر آنابوليك مي‌گويند؛ به‌ اين‌ معنا كه‌ تستوسترون‌ موجب‌ افزايش‌ توليد پروتئين‌ در سلول‌ها و به‌ويژه‌ در بافت‌ عضلاني‌ مي‌شود. به‌ اين‌ ترتيب‌ است‌ كه‌ حتي‌ مردي‌ كه‌ فعاليت‌ ورزشي‌ زيادي‌ ندارد، تنها به‌ لطف‌ تستوسترون، حجم‌ عضلاتش‌ 40 درصد بيش‌ از يك‌ زن‌ هم‌وزن‌ خواهد بود و قدرت‌ او نيز به‌ همين‌ نسبت‌ بيشتر مي‌شود.

‌ در مقابل، استروژن‌ كه‌ هورمون‌ جنسي‌ زنانه‌ محسوب‌ مي‌شود، رسوب‌ چربي‌ را در زنان‌ به‌ويژه‌ در بعضي‌ از بافت‌ها از قبيل‌ سينه‌ها، باسن‌ و بافت‌ زير جلدي‌ افزايش‌ مي‌دهد.

به‌ عبارت‌ ديگر راز اختلاف‌ ظاهري‌ ميان‌ زن‌ و مرد در 3 ماده‌ شيميايي‌ نهفته‌ است‌ كه‌ در بدن‌ مردان‌ از بيضه‌ها و در بدن‌ زنان‌ از تخمدان‌ها ترشح‌ مي‌شود. دقيقا به‌ همين‌ دليل‌ است‌ كه‌ اگرچه‌ به‌ هر دليلي‌ بيضه‌ها از بدن‌ مردان‌ خارج‌ شوند، هيكلي‌ عضلاني‌ شبيه‌ مردان‌ پيدا مي‌كند و البته‌ همه‌ زناني‌ كه‌ در كشورهاي‌ غربي‌ قهرمان‌ بدن‌سازي‌ به‌ شمار مي‌روند، لااقل‌ بخشي‌ از هيكل‌ ورزيده‌ خود را مديون‌ همين‌ داروها هستند.‌
يك‌ زن‌ متوسط‌ غير ورزشكار حدود 27 درصد وزن‌ بدنش‌ را چربي‌ تشكيل‌ مي‌دهد در حالي‌ كه‌ در مقام‌ مقايسه، يك‌ مرد غير ورزشكار تنها حدود 15 درصد چربي‌ دارد. بديهي‌ است‌ كه‌ همين‌ موضوع‌ باعث‌ مي‌شود زنان‌ در روزهايي‌ كه‌ حداكثر سرعت‌ يا قدرت‌ آنها مهم‌ است، از مردان‌ كم‌ بياورند. در عين‌ حال‌ كه‌ همين‌ اختلاف‌ بافت‌ چربي‌ در ورزش‌هاي‌ استقامتي‌ كه‌ براي‌ توليد انرژي‌ نياز به‌ سوزاندان‌ چربي‌ دارند، يك‌ امتياز مثبت‌ براي‌ زنان‌ به‌ حساب‌ مي‌آيد و به‌ همين‌ دليل‌ است‌ كه‌ ركورد شناي‌ رفت‌ و برگشت‌ دو سوي‌ كانال‌ مانش‌ هنوز هم‌ متعلق‌ به‌ زنان‌ است!‌
از همه‌ اينها گذشته، نبايد اثر هورمون‌هاي‌ جنسي‌ بر خلق‌ و خوي‌ زنان‌ را هم‌ ازنظر دور داشت.

تستوسترون‌ باعث‌ افزايش‌ روحيه‌ تهاجمي‌ مردان‌ نسبت‌ به‌ زنان‌ مي‌شود در حالي‌ كه‌ استروژن‌ با خلق‌ و خوي‌ ملايم‌تري‌ همراه‌ است.

در يك‌ مسابقه‌ ورزشي، وجود روحيه‌ تهاجمي‌ يك‌ فاكتور كاملا موثر است. حتي‌درورزش‌هاي‌ انفرادي،‌ روحيه‌ تهاجمي‌ است‌ كه‌ يك‌ ورزشكار را وادار مي‌كند بدون‌ درنظر گرفتن‌ احتياط‌هاي معقول، حداكثر كوشش‌ خود‌ را براي‌ كسب‌ مقام‌ بالاتر انجام‌ دهد.‌ مجموعه‌ اين‌ دلايل‌ است‌ كه‌ باعث‌ شده‌ در همه‌ رشته‌هاي‌ ورزشي، حتي‌ در مسابقات‌ شطرنج، مردان‌ و زنان، جداگانه‌ به‌ رقابت‌ بپردازند. اين‌ البته‌ به‌ معناي‌ برتري‌ هميشگي‌ مردان‌ در مسابقات‌ مشترك‌ نيست؛ در بسياري‌ از رشته‌هاي‌ استقامتي، اين‌ مردان‌ هستند كه‌ شانس‌ آورده‌اند كه‌ با زنان‌ مسابقه‌ نمي‌دهند. .

منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
نازايي در کمين زنان ورزشکار است

يک متخصص زنان و زايمان گفت: زناني که به صورت حرفه‌اي و دائمي ورزش مي‌کنند، ممکن است توانايي بارداري خود را از دست بدهند.


دکتر فاطمه رمضانزاده جراح و متخصص زنان و زايمان و باروري در مصاحبه با خبرنگار ايسنا واحد علوم پزشکي ايران ضمن اعلام مطلب فوق گفت: ورزشهاي حرفه‌اي مثل بدنسازي يا تنيس موجب ترشح بيش از حد برخي هورمونها در بدن فرد شده و روي سيستم باروري فرد تاثير مي‌گذارد.



وي ادامه داد: به همين جهت حالتي در ورزشکاران زن، موسوم به آمنوره ورزشي يا قطع عادت ماهانه رخ


مي‌دهد که در نتيجه آن فرد موقتا توانايي باروري خود را از دست مي‌دهد.


اين متخصص زنان و زايمان با اشاره به اين که آمنوره ورزشي،‌ با قطع فعاليت ورزشي و مصرف دارو، قابل درمان است به زنان ورزشکار توصيه کرد: اگر تصميم به بارداري دارند، زير نظر يک متخصص زنان، فعاليت ورزشي خود را براي مدتي قطع کرده يا از شدت آن بکاهند.


گفتني است اين افراد مي‌توانند پس از زايمان مجددا فعاليت خود را از سر گيرند.

منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
صفحه  صفحه 3 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  13  14  15  16  پسین » 
ورزش
ورزش

ورزش بانوان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA