انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 1 از 4:  1  2  3  4  پسین »

Windows Registry & Linux | سیستم عامل لینوکس و رجیستری ها


زن

 
لینوکس آبونتو



Linux Ubuntu
من زنی هستم آزاد!
در فطرت من حیا نهاده شده
می دانم کجا باید شرم کنم و کجا می شود رها بود
تو به من نیاموز
قانونگذار!
     
  
زن

 
البته من توصیه میكنم حتما نسه DVD رو دانلود كنید كه كامل تر هست. اینطوری برای هر كاری لازم نیست پكیج های لازم رو از اینترنت دانلود كنه !
و یه نكته دیگه كه اگه كارت گرافیكتون كامل نصب نشد غصه نخورید و جوگیر افكت های مسخره اش نشید كه مثل من بعد از مدتی همه چیز رو دیزیبل میكنید :دی
سعی كنید از خود سیستم عامل لذت ببرید نه افكت هاش.

micky: یه خوبیه دیگه لینوكس اینه كه دیگه نگران ویروس های معمولی و تروجان ها نباشید.
اصولا بعنوان یه كاربر خانگی نیازی به چیزی به اسم انتی ویروس نخواهید داشت .
لینوكس فایل های اگزه رو نمیشناسه این هم خوبه هم تقریبا بد چون اول اینكه خوبه چون دیگه ویروس های جاسوس نمی تونن وارد بشن ، بد بخاطر اینكه باید بشینید دنبال نرم افزار معادل برای خودتون پیدا كنید ( البته توی فروم های فارسی ابونتو دات آی آر بخشی به اسم معرفی معادل ها هست ) .
با شما موافق نیستم. میلیون ها ویروس برای سیستم عامل لینوكس وجود داره كه اگر نداشت این همه ضد ویروس براش نوشته نمیشد. البته ویروس ها به راحتی كه در ویندوز انتظارش رو دارید نمیتونن فعالیت بكنن كه به معماری سیستم عامل برمیگرده.

sychologist: اوبنتو از نظر محیط گرافیكی تقریبا تونسته خیلی به ویندوز نزدیك بشه.اما من از لینوكس فقط در شبكه استفاده میكنم.مخصوصا ورزن رد هت و سوسه.نرم افزار ان مپ و نت كت در لینوكس و اپل خیلی عالی من پیشنهاد میكنم شما هم امتحان كنید.البته من همین سایت با لینوكس اسكن كردم كه متاسفانه پورت های باز زیادی داره اما فك نكنم اكسپلویت روش سوار بشه و وب سرور تقریبا قوی هم داره.
ان مپ و نت كت در لینوكس و اپل؟ منظورتون توزیع اوبونتو هست؟
سایت رو با لینوكس اسكن كردید؟ منظورتون اینه كه سایت لوتی رو با ابزارهای شبكه روی توزیع اوبونتو پورت اسكن كردید؟
پورت باز به سیستم عامل مربوط نیست خوب لینوكس خام بدون فایروال باید همچین حالتی داشته باشه.
اكسپلویت؟ وب سرور؟ در مورد سیستم عامل صحبت میكنید یا اسكریپت فروم؟

micky: من تقریبا دوساله دارم از آبونتو استفاده می كنم اما تا الان هیچ ویروسی ندیدم كه بهم حمله كرده باشه اما تا اونجایی كه من میدونم برای سرور های لینوكس ویروس هم هست اما كاربر خانگی فكر نكنم نیازی به چیزی به اسم انتی ویروس داشته باشه
خوب گفتم كه به بخاطر معماری لینوكس رفتار ویروس ها مثل ویندوز نمیتونه باشه. به هر حال كامپیوتر های خونگی لینوكسی هم ویروسی میشن. شما شانس اوردید كه تا حالا تجربه نكردید و یا رفتار غیر معقول (!!) نداشتید.
اگر كسی حسش رو داره در مورد این معماری حرف بزنیم.

silverwolf: مسئله همه گیر بودنه كه متاسفانه لینوكس اصلا خوب عمل نكرده
به نظر من اوبونتو هرگز نمیتوه به پای 7 برسه
micky: اشتباه همینه من هم اوایل همین رو می گفتم اما الان كاملا مخالفم چون من بیشتر با آبونتو حال می كنم تا ویندوز
در دنیا یك نفر از لینوكس استفاده بكنه و یا همه دنیا از لینوكس استفاده كنن! ریالی در جیب تولید كنندگان نمیره. در حقیقت هیچ منفعت مالی نداره و كسی هم انگیزه ای برای تبلیغات و غیره نداره.

اما به هر حال اوبونتو خیلی خیلی خوب پیشرفت میكنه تو بحث همه گیر شدن ! ارسال سیدی رایگان و انواع انجمن های پشتیبانی و .. مثلا !

mmm114: آیا پارتیشن بندی جدا داره یا از اول باید پارتشن بندی بشه
میتونی رو همون پارتیشن قبلی نصب كنی اما باید یه پارتیشن سواپ درست كنی.
من زنی هستم آزاد!
در فطرت من حیا نهاده شده
می دانم کجا باید شرم کنم و کجا می شود رها بود
تو به من نیاموز
قانونگذار!
     
  
مرد

 


بهترین دستورات لینوکس برای کاربران تازه کار

چند سالی از عرضه سیستم عامل لینوکس میگذرد. اما با وجود سلطنت ویندوز به ویژه در کشور ما ، کاربران زیادی از این سیستم عامل بهره نمیبرند. اما کاربرانی هم هستند که تا حدودی با لینوکس آشنایی دارند و چند باری با آن کار کرده اند و به نوعی تازه کار محسوب میشوند. در این ترفند قصد دارم ۱۰ نوع از بهترین و کاربردی ترین دستورهای موجود در لینوکس را برای این کاربران تازه کار مطرح سازم. چرا که با استفاده از همین گونه دستورات است که به مرور در این سیستم عامل نیز حرفه ای خواهند شد.
کافی است در داخل Shell دستورات زیر را وارد نمایید:
۱- ls
این دستور را میتوان کاربردی ترین و اساسی ترین دستور پایه نام برد. ls به منظور نمایش فایلهای موجود در دایرکتوری که در آن هستید به کار میرود.

۲- who
از این دستور برای نمایش افرادی که هم اکنون داخل سیستم Login کرده اند استفاده میشود.

۳- cd
دستور cd شما را به مسیر اصلی دایرکتوری که هم اکنون در آن هستید هدایت میکند.

۴- ifconfig
این دستور امکان مشاهده کلیه قسمتهای مربوط به شبکه همانند آدرس IP شما ، Netword Device های فعال و ... را به شما میدهد.

۵- man
این دستور خود یک دستور راهنماست ، به این شکل که در صورتی که از دستوری اطلاع نداشتند با تایپ man و سپس دستور مورد نظر ، کاربرد دستور فوق را در یک فایل متنی مشاهده خواهید کرد.

۶- tar
دستور tar به منظور خارج کردن فایل ها و دایرکتوری ها از حالت فشرده به کار میرود. به فرض مثال شما ممکن است یک فایل tar. را دانلود کرده باشید. با استفاده از این دستور میتوانید این فایل ها را به فایل ها و فولدرهای معمولی تبدیل کنید.

۷- gzip
با استفاده از دستور gzip شما ابزاری مناسب برای فشرده سازی و خارج سازی فایلهای فشرده خواهید داشت.

۸- echo
این دستور جالب باعث میشود (ترفندستان) هر دستوری که پس از echo تایپ نمایید در یک خط جدید از Command Prompt نمایش پیدا کند. این دستور همچنین برای گرفتن خروجی از اسکریپتهای Shell بسیار مورد استفاده است.

۹- df -h
این دستور مقدار فضای خالی شما در داخل درایو مورد نظر را برای شما نمایش میدهد.

۱۰- apt-get, yum, emerge, etc
این دستورات هر کدام بر روی یکی از توزیع های لینوکس قابل اجراست. apt-get در ubuntu یا emerge برای gentoo. با این دستورات شما امکان فراخوانی هر یک بسته های مدیریتی از اینترنت و دانلود آنها برای کار بهتر در لینوکس را خواهید داشت.
همه می گویند گل خار دارد چرا کسی نمی گوید خار گل دارد!
     
  
مرد

 
Cedega 6.0 چیست ؟



وقتی از كاربران لینوكس بپرسید كه چرا هنوز یك نسخه از ویندوز را روی سیستم خود نگاه داشته‌اند، خواهید دید كه اكثر آنها یك دلیل برای انجام این كار دارند: "بازی‌ها". متقاعدكردن تولیدكنندگان بازی‌های كامپیوتری برای تولید نسخه‌ای از همه بازی‌های خود برای اجرا در محیط سیستم‌عامل لینوكس حتی اگر بتوانید ثابت كنید كه ارائه این گونه بازی‌ها در بازار با استقبال مواجه می‌شود بسیار زمان گیر است. شركت‌هایی نظیر TransGaming Technologies به جـای انتظار برای رخ دادن چنیـن معجـزه‌ای خـود دست به كـار شده‌اند. این شركت رابط برنامه‌نویسی گرافیكـی را كه در وینـدوز با نام DirectX عرضه شده را در محیط سیستـم‌عامل لینوكس و با نام Cedega پیاده‌سازی كرده است.



● بررسی نحوه پشتیبانی از این ابزار میانی :



تـوسعه دهندگـان برنامه‌هـایـی مانند Cedega نمی‌توانند همه راه‌حل‌ها و مشكلات احتمالی را پیش‌بینـی یا بررسـی كنند. در عـوض، این شـركت برنـامه‌ها را به صـورت منفـرد و روی سیستـم كلاینت‌هـا بررسی كرده است و سعـی می‌كند با استفـاده از آن بازی، شرایطی را بررسی كند تا قابلیت‌هـای جدیدی را در Cedega مورد آزمایش قرار دهد.



قبــل از آن كـه نسخـه‌ای از ایـن رابـط یـا بسته‌هـای به روزرسانــی ارائـه شـده بـرای آن را خریـداری كنید، بهتـر است ابتـدا به پایگـاه داده برنامه‌هـای بررسـی شـده بـر‌روی این رابـط در سـایت شـركت (transgaming.org/gamesdb) سـری بـزنید و ببینید كه آیا این رابط برای اجـرای بازی مورد نظر شمـا در سیستـم‌عامل لینوكس سـازگار شده است یا خیـر، در ضمن می‌توانید امتیاز داده شده به بـازی را نیز مشاهد كنید كه سازگـاری بازی مذكـور با Cedega را نشـان می‌دهد و نه حجـم كـاری كه توسط Cedega برای سازگار كردن آن بازار انجام شده است. برای آن كه این امتیازها تا حد ممكن نشان دهنده عملكرد واقعی برنامه باشند، امتیازدهی به بازی توسط كاربرانی انجام شـده كه بـازی مذكـور را با استفـاده از Cedega و بـر روی كامپیوترهای شخصی خود نصب و استفاده كـرده‌اند و باید تـوجه داشت كه ایـن كامپیوتـرها از نسخه‌هـای مختلف سیستم‌عامل لینوكس، سخت‌افزار و تنظیمات مختلفی استفاده می‌كنند تا توانایـی Cedega در اجرای هر بازی كاملا مشهود باشد.



با كلیك روی صفحه اختصاصـی مربـوط به هر بـازی می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد عملكرد Cedega در اجرای آن بازی را مشاهده كنید.



اطلاعاتـی كه می‌تـوانید در ایـن صفحه مشـاهده كنید، شامل امتیازی برای نشان دادن سطح عملكـرد آن بازی (شركت TransGaming استفاده از Cedega را برای بازی‌هایی پیشنهاد می‌كند كه امتیاز آنها ۳ یا بیشتر است.) و وضعیت امتیـاز بازی (با كلیك روی گزینه مربوط می‌توانید مشاهده كنید كه امتیاز دهی فوق با توجه به عملكرد كدام نسخه Cedegaحاصل شده است.) است. گزینه Wiki در این سایت شامل اطلاعاتی است كه نشان می‌دهد كدام ویژگی‌هـای بازی فوق در محیط لینوكس فعال و كدام ویژگی‌ها غیرفعال است.



پیشنهـاد می‌شود كه سری به سایت TransGaming بزنید تا در انجمن‌های آنجا پاسخ سوال‌های مربوط به سیستم‌عامل لینوكس و سخت‌افزار را بیابید.

البته بعضی‌هـا نیز ترجیـح می‌دهند كه بـدون بررسـی تصمیم‌گیـری كنند ولی ما به شما پیشنهـاد می‌كنیم كه حداقل میـزان Playability را بـرای هر بـازی بررسی كنید تا بعد از تهیه Cedega دچار مشكل نشوید. امتیاز پایین حتی ممكن است به این معنی باشد كه بازی نصب خواهد شد ولی نمی‌توانید آن را اجرا كنید.



● دریافت و نصب Cedega:



اگـر می‌خـواهید استفـاده از ایـن برنـامه را به صـورت آزمـایشــی آغــاز كنیـد، سـری به سایت شركت TransGaming بــزنـیـــد. روی گـزینه Register مربـوط به پیوند Cedega كلیـك كـرده و فرآیند ثبت نام را كامـل كنید، سپس ابتدا اطلاعـات آخرین نسخه از Cedega و همچنیـن اطلاعـات مربـوط به آخرین پیشرفت‌هـا و گزارش‌هـای مربوط به عملكرد این برنامه را مطالعه كنید. ثبت نام كنندگانـی كه هزینه این برنامه را بپردازند می‌توانند در مورد اینكه Cedega باید روی كدام بازی‌ها بیشتر تمركز كند پیشنهادهایی را ارائه دهند. اطلاعات مربوط به هر نسخه از Cedega را می‌تـوانید با كلیك روی پیوند مربـوط مشاهده كنید. مطالعه این اطلاعـات می‌تواند در مـواردی كه با مشكل مواجه شدید به شما كمك كند.



بعد از ایـن مراحـل، روی پیـوند Get Cedega Now كلیـك كنید. با دنبـال كـردن مراحـل كـار به صفحـه Download مـی‌رسیـد. در ایـن صفحـه روی گــزینه Most Recent Packaged Files كلیك كنید. این پیوند شما را به صفحه دریـافت مجوز نـرم‌افزار می‌برد كه می‌تـوانید در آن اطلاعـات مربـوط به این نـرم‌افـزار را مشاهده كنید. روی دكمه I Agree در پایین این صفحه كلیك كنید. بعد از علامت دار كردن گزینه فوق كه به معنی اطلاع شما از قوانین استفاده از این نرم افزار است، می‌توانید مستندات مختلفی را در مورد آخرین نسخه از گزارش‌های دریافتی در مورد این نرم‌افزار و راهنمای استفاده و عیب‌یابی آن را مشاهده كنید.



همچنین می‌توانید نسخه‌های مختلفی Cedega كه برای هـر یك ار نگـارش‌هـای سیستم‌عامل لینوكس طـراحی شده‌اند را مشاهده كنید (نام فایـل همه این گـزینه‌ها با عبارت "Cedega-small" آغاز می‌شود).



توضیحات مربوط به هر فایل را به دقت بخوانید تا متوجه شوید كه كدام نسخه بهترین گزینه برای انتخاب به شمار می‌آید. برای مثال كاربران نسخه Fedora می‌توانند"Cedega-small-۵.۲.۳ ۱.i۳۸۶.rpm" را انتخـاب كنـنـد. بعـد از دریـافت این بسته با استفـاده از سیستـم مدیـریت بسته‌ها (Package management system) آن را نصـب كنیـد. منـوی بـرنامه TransGame به صـورت یك مدخـل در رابط كاربـری شمـا وجود خواهد داشت ولی اگـر این طـور نبود، نـام برنامه اجرایی Cedega است. در لینوكس Fedora می‌توانید این برنامه را از مسیر usr/bin/cedega/ پیدا كنید.





● تنظیم Cedega:



اولین باری كه برنامه Cedega را اجرا می كنید، باید ابتدا صفحه تنظیمـات Cedega را كامل كنید. این فـرآیند ۵ مرحله‌ای با تایید هویت شما تـوسط سرور TransGaming آغـاز می‌شود. اگر فقط رابط كاربـری Cedega نصب شـده است و لازم باشد كه موتـور اجرایـی برنـامه را نیز نصب كنید، در این صـورت ابتدا مطمئن شوید كه گزینه Check For Updates را انتخـاب كرده باشید. در صورت لزوم گـزینه مربـوط به تنظیمات پروكسی HTTP را انتخاب و اطلاعات درخواستی را تكمیل كنید.



با اطمینان از اتصال به اینترنت گزینه Forward را انتخاب كنید. یك كادر محاوره ظاهر شده و لیستی از برنامه‌هایی كه می‌توانید نصب كنید، در اختیار شما قرار ‌می‌دهد. همه گزینه‌ها به جز گزینه Cedega User Interface Update را عـلامـت دار كنیـد روی OK كلیـك كنیـد. بعد از آنكه license agreement برنـامه را مشـاهده و تائید كردید، Cedega شـروع به دریـافت و نصب همه گـزینه‌های منتخب می‌كند. با كلیك روی OK وارد مرحله دوم شوید. حالا این برنامه اطلاعاتی را در مورد سخت افزار، نگارش سیستم عامل لینوكس و هسته آن و همچنین شماره ویرایش مربوط‌ به X Window System را نمایش می‌دهد. اگر این اطلاعات نمایش داده نشد، روی گزینه Autodetect كلیك كنید.



ظاهر كادر محاوره برنامه نصب Cedega همانند برنامه ferryman است كه نحوه استفاده از برنامه‌های تحت ویندوز را در محیط لینوكس تعیین می‌كند. بعد از آنكه اطلاعات را وارد كردید، به مرحله بعد بروید تا بررسی‌های مربوط به سیستم اجرا شود. به طور پیش فرض باید همه تست‌های سیستـم به درستی كامل شود، بدین منظور بر روی گزینه Run Selected Tests كلیك كنید تا مراحل اجرای بررسی سیستم آغاز شود.



اگر یكی از بررسی‌ها با موفقیت تمام نشود بدین معنی است كه احتمالا نخواهید توانست بعضی از بازی‌ها را اجرا كنید. در صورتی كه یكی از تست‌ها ناموفق باشد و بخواهید علت آن را بدانید، كافـی است كه روی دكمه More كلیك كنید. برای موفق شدن در این آزمایش نیاز به آخرین یا قوی ترین سخت افزار ندارید، اما ابتدا مستندات نرم‌افزار را مطالعه كنید تا مطمئن شوید كه سیستم شما حداقل نیاز سخت‌افزاری نسخه Cedega انتخاب شده را دارا است و با سخت افزار شما مشكلی ندارد. برای مثال، بعضی از بازی‌ها در صورت استفاده از كارت گرافیكی ATI به همراه برنامه راه‌انداز FireGL، نصب نمی‌شوند.



با استفاده از Cedega می‌توانید برنامه Bejeweled را در محیط لینوكس اجرا كنید.



با كلیك روی دكمـه Forward به صفحه كامـل كـردن نصب می‌رسید. اگر در كادرهـای محاوره مربوط به اعلان خطاها متنی نوشته شده است حتما آن را بخـوانید. این مطالب مطمئنـا برای كسانی كه اولیـن بار است كه Cedega را نصب می‌كنند بااهمیت خواهد بود. روی دكمه Finish كلیك كنید تا برنامه نصب بسته شود و سپس Cedega را اجرا كنید.





● نصب و استفاده از بازی‌ها:



بعد از آنكه برنامه Cedega را تنظیم و اجرا كردید، زمان نصب بازی مورد نظرتان فرا می‌رسد. به خاطر داشته باشید، شما فقط به بازی‌هایی كه به صورت رسمـی پشتیبانی می‌شوند، محدود نیستید. البته باید این نكته را در نظر داشته باشید كه تضمینی برای اجرا شدن و كار كردن برنامه‌های پشتیبانی نشده وجود ندارد. پس یك بازی را انتخاب كنید و ابتدا مطمئن شوید كه آن بازی روی كامپیوتر شما نصب شده است یا آن كه CD نصب آن را در CD ROM قرار داده‌اید. روی دكمه Install كلیك كنید تا كادر محاوره نصب نرم افزار نمایش داده شود.

نام پوشه‌ای كه برنامه در آن نصب خواهد شد را در كادر متنی با نام Game Folder تایپ كنید. اگر یك بازی پشتیبانی شده را نصب می‌كنید، روی دكمه Detect Game Disk كلیك كنید یا آنكه نام بازی انتخابی خود را از میان گزینه‌های لیست بازشوی GDDB (پایگـاه داده دیسك‌هـای بازی) انتخـاب كنید. اگـر بـازی‌ را نصب می‌كنید كه پشتیبانـی نشده است، از میـان گزینه‌هـای منـوی GDDB، روی گزینه None كلیك كنید. در كادر محاوره‌ای برنامه نصب كننده گزینه Browse را انتخاب كنید و مسیر بازی را به برنامه معرفی كنید. این مسیر می‌تواند آدرس درایـو CD یا DVD یا آدرسی محلـی روی هارددیسك شما باشد. اگـر برنامه Cedega نتـواند درایو CD یا DVD شما را شناسایی كند، در این صورت روی گزینه Mount كلیك كنید. بعضی از درایوهای CD و DVD هم به عنوان دیسك موسیقی و هم به عنوان دیسك داده شناخته می‌شوند و این مشكل باعث گمراهی بعضی از نگارش‌های سیستم عامل لینوكس می‌شود. در چنین شرایطی می‌توانید از دستور زیر استفاده كنید.



برای مثال به صورت زیر:

mount –t iso۹۶۶۰ /dev/cdrom/media/temp



وقتی كه آماده نصب برنامه هستید، روی دكمه Continue كلیك كنید. اولین نشانه درست بودن تمام موارد ظاهرشدن پنجره برنامه نصب است كه از شما می‌خواهد تا كار نصب برنامه را ادامه دهید. اگر برنامه نصب به درستی نصب نشده باشد، به‌سراغ انجمن‌های سایت بروید تا شاید از میان نكات آن، بتوانید راه حل مشكل رخ داده را پیدا كنید. بعد از نصب موفق برنامه در ستون سمت چپ آن روی دكمه Play كلیك كنید. به احتمال زیاد برنامه بدون هرگونه مشكلی اجرا خواهد شد، اما اگر در هنگام بازی با مشكلی مواجه شدید (البته در صورت اجرا شدن بازی و سپس مواجه شدن با مشكل در هنگام بازی) باز هم می‌توانید در انجمن‌های سایت راه حل احتمالی حل آن مشكل را پیدا كنید. شاید كسی قبل از شما با این مشكل مواجه شده و راه حل آن را در سایت قرار داده باشد.



هرچند برنامه Cedega یك ابزار همه منظوره نیست و نمی‌تواند همه بازی‌های تحت ویندوز را در محیط لینوكس اجرا كند، ولی این برنامه مدام در حال اصلاح و به روزرسانی است و استفاده از آن سال به سال، آسان‌تر می‌شود. اگر نتوانستید بازی مورد نظر خود را با استفاده از Cedega اجرا كنید، در این صورت می‌توانید از گزینه‌های جایگزین آن استفاده كنید.
همه می گویند گل خار دارد چرا کسی نمی گوید خار گل دارد!
     
  
مرد

 
Fedora چیست؟

Fedora.us نام پروژه ای است که هدف آن توسعه برنامه های کاربردی به شکل Add-on برای لینوکس ردهت بوده است (مشابه وضعیتی که گروه داوطلبان توسعه لینوکس debian از سال ها قبل ایجاد کرده بودند). در این پروژه، گروهی بین المللی از برنامه نویسان داوطلب برای توسعه بسته های نرم افزاری Third party RPM با کیفیت بالا برای سکوی لینوکس Redhat، گرد هم آمده اند.
در سال 2002 یکی از دانشجویان دانشگاه هاوایی بنام Warren Togami سایتی دیگری را با هدف مشابهی راه اندازی کرد که وظیفه داشت تا همان هدف تهیه بسته های نرم افزاری با کیفیت بالا را برای لینوکس ردهت پیگیری نماید. جدیت این گروه که به فدورا معروف شد ادامه یافت تا آن که مقارن شد با سال تغییر و تحول در شرکت ردهت. سال گذشته شرکت ردهت اعلام کرد که از آن تاریخ به بعد فرایند پشتیبانی رسمی از نسخه های غیرسرور و به اصطلاح Enterprise را به جامعه open source داوطلب واگذار خواهد کرد که بلافاصله مشخص شد که هدایت آن به گروه فدورا سپرده شده است.
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  
مرد

 
RPM

RPM سرواژه Redhat's Package Manager به معنی مدیریت بسته ردهت می باشد.
RPM در توزیع های مبتنی بر ردهت مثل fedora و Cent OS و بعضی توزیع‌های دیگر که مبتنی بر ردهت نیستند مثل openSUSE نیز استفاده می‌شود.
مستندات
درمورد RPM دو کتاب مهم وجود دارد.
Maximum RPM
RPM Guide
نحوه استفاده از RPM
نصب یک بسته rpm به همراه جزییات نصب
[root@fedora ~]# rpm -ivh <package.rpm>

نصب یک بسته rpm به همراه جزییات کامل مراحل نصب
[root@fedora ~]# rpm -ivv <package.rpm>

نصب یک بسته rpm بدون در نظر گرفتن بسته‌های پیش نیاز
[root@fedora ~]# rpm -ivh --nodeps <package.rpm>

آپگرید یک بسته rpm بدون تغییر فایل‌های تنظیمات مربوط به آن بسته
[root@fedora ~]# rpm -Uvh <package.rpm>

آپگرید یک بسته rpm فقط در حالتی که آن بسته نصب شده باشد
[root@fedora ~]# rpm -F <package.rpm>

حذف یک بسته rpm از سیستم
[root@fedora ~]# rpm -e <package>

نمایش همه‌ی بسته‌های rpm که در سیستم نصب شده‌اند
[user@fedora ~]$ rpm -qa

نمایش همه‌ی بسته‌های rpm‌ی که در آنها عبارت lib وجود دارد
[user@fedora ~]$ rpm -qa

نمایش اطلاعات مربوط به یک بسته نصب شده
[user@fedora ~]$ rpm -qi <package>

نمایش بسته‌های rpm مربوط به یک گروه نرم‌افزاری
[user@fedora ~]$ rpm -qg "<groupname>"

مثال:
[user@fedora ~]$ rpm -qg "System Environment/Daemons"

نمایش لیست فایل‌های مربوط به یک بسته rpm نصب شده
[user@fedora ~]$ rpm -ql <package>

نمایش لیست فایل‌های تنظیمات مربوط به یک بسته rpm نصب شده
[user@fedora ~]$ rpm -qc <package>

نمایش لیست پیش نیاز‌های یک بسته rpm
[user@fedora ~]$ rpm -q <package> --whatrequires

نمایش قابلیت‌های یک بسته rpm
[user@fedora ~]$ rpm -q <package> --whatprovides

نمایش اسکریپت‌های اجرا شده در حین عمل نصب یا حذف یک بسته rpm
[user@fedora ~]$ rpm -q <package> --scripts

نمایش تغییرات یک بسته rpm نسبت به نسخه ی قبلی
[user@fedora ~]$ rpm -q <package> --changelog

بررسی اینکه فایل مورد نظر به کدام بسته rpm تعلق دارد
[user@fedora ~]$ rpm -qf /etc/httpd/conf/httpd.conf

نمایش لیست فایل‌های مربوط به یک بسته rpm که هنوز نصب نشده
[user@fedora ~]$ rpm -qp <package.rpm> -l

وارد کردن کلید (key)
[user@fedora ~]$ rpm --import /media/cdrom/RPM-GPG-KEY

بررسی سالم بودن یک بسته rpm
[user@fedora ~]$ rpm --checksig <package.rpm>

بررسی سالم بودن همه‌ی بسته‌های rpm نصب شده
[user@fedora ~]$ rpm -qa gpg-pubkey

چک‌کردن حجم, md5, مجوز و سایر مشخصات یک بسته rpm
[user@fedora ~]$ rpm -V <package>

چک‌کردن حجم, md5, مجوز و سایر مشخصات همه‌ی بسته‌های rpm
[user@fedora ~]$ rpm -Va

چک‌کردن حجم, md5, مجوز و سایر مشخصات یک بسته rpm نصب نشده
[user@fedora ~]$ rpm -Vp <package.rpm>

نصب یک بسته ساخته شده از سورس یک بسته rpm
[root@fedora ~]# rpm -ivh /usr/src/redhat/RPMS/`arch`/<package.rpm>

استخراج فایل‌های اجرایی از یک بسته rpm
[user@fedora ~]$ rpm2cpio <package.rpm>

ساختن یک فایل rpm از روی سورس یک بسته rpm
[user@fedora ~]$ rpmbuild --rebuild <package.src.rpm>
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  
مرد

 
yum چیست؟

yum یکی از ابزارهای مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری است. با yum شما قادر به نصب, بروزرسانی و حذف بسته‌ها و پیش نیازهای آنها بر روی توزیع‌های RPM-Based هستید. yum بطور خودکار پیش نیازهای هر بسته را شناسایی می کند.
yum چه قابلیت‌هایی دارد؟
پشتیبانی استفاده از چند مخزن بطور همزمان
پیکربندی ساده
تشخیص پیش نیازها
عملکرد سریع
سازگار با بسته‌های RPM
قابلیت نصب گروهی بسته‌ها
اینترفیس ساده
yum بطور پیشفرض از مخازن روی اینترنت استفاده می کند اما شما می توانید با پیکربندی آن, از yum برای مخازن محلی خود(مثل دیسک جانبی( نیز استفاده کنید. برای این کار تنظیم مخزن روی DVD را ببینید. الگو:اطلاعات همچنین صفحه خانگی پروژه yum را ببینید. برای اطلاعات پایه ای می توانید از manual page‌های آن نیز استفاده کنید.
[user@fedora ~]$ man yum
[user@fedora ~]$ man yum.conf

آیا یک رابط گرافیکی مانند synaptic برای yum وجود دارد؟
می توانید از yumex یا kyum استفاده کنید.
[root@fedora ~]# yum install yumex
[root@fedora ~]# yum install kyum

چرا بعضی قابلیت‌های پیشرفته Apt در yum وجود ندارد؟
می توانید با نصب بسته yum-utils قابلیت‌های بسیار پیشرفته و متنوعی را در yum به کار بگیرید! :
[root@fedora ~]# yum install yum-utils

همچنین شما می توانید از Apt در فدورا استفاده کنید اما مدیریت بسته پیشفرض فدورا yum می باشد.

نحوه استفاده از yum چگونه است؟
دانلود و نصب بسته rpm از مخازن
[root@fedora ~]# yum -y install <package1> [package2] ...
نصب یک بسته RPM بر روی سیستم که به وابستگی‌هایی جهت نصب نیازمند است. این دستور وابستگی ها را از روی مخازن نصب می‌کند!:
[root@fedora ~]# yum localinstall <package1.rpm> [package2.rpm] ...
بروزرسانی سیستم:
[root@fedora ~]# yum -y update
بروز‌رسانی بسته rpm به نسخه جدیدتر
[root@fedora ~]# yum update <package1> [package2] ...
حذف بسته rpm با استفاده از :yum
[root@fedora ~]# yum remove <package1> [package2] ...
نمایش لیست همه بسته‌های موجود بر روی مخازن فعال:
[user@fedora ~]$ yum list
جستجوی یک بسته در مخازن (لزوما کلمه جستجو اسم بسته نباید باشد
[user@fedora ~]$ yum search <package1> [package2] ...
مشاهده اطلاعاتی در مورد یک بسته(چه نصب شده باشد چه نشده باشد(
[user@fedora ~]$ yum info <package>
پاک کردن نهانگاه(cache) که شامل بسته‌های rpm دانلود شده توسط ابزار yum است:
[root@fedora ~]# yum clean <package1> [package2] ...
پاک کردن همه header فایل‌ها که سیستم برای کسب اطلاعات مخازن از آنها استفاده می کند:
[root@fedora ~]# yum clean headers
پاک کردن تمام فایلهای موجود در نهانگاه:
[root@fedora ~]# yum clean all
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  
مرد

 
لینوکس چیست؟

لینوکس به خودى خود، یک هسته (Kernel) است. هسته، بخش اصلى سیستم‌عامل را تشکیل مى‌دهد که کار آن کنترل داده‌ها، مدیریت حافظه، سخت‌افزار، ورود و خروج داده‌ها و تمامى موارد اصلى سیستم‌عامل مى‌باشد.
همانطور که گفتم، لینوکس به خودى خود سیستم‌عامل به شمار نمى‌رود، بلکه با استفاده از ابزارهایى که پروژه بازمتن (Open Source) گنو (GNU) براى آن تولید کرده است، تبدیل به یک سیستم‌عامل کامل مى‌شود (به همین دلیل است که لینوکس را معمولا گنو/لینوکس یا GNU/Linux مى‌نامند) و با اضافه کردن سایر نرم‌افزارهاى بازمتن به آن، مى‌توان از آن در موارد متعددى مانند سرویس‌دهنده‌ها !!! ، ایستگاه‌هاى کارى، کامپیوترهاى روى‌میزى، ابر رایانه‌ها، ابزارهاى صنعتى و پزشکى که داراى سیستم‌هاى درونه‌اى (Embedded) مى‌باشند و... استفاده کرد.



لینوکس : آزاد و رایگان : از نظر فنى، لینوکس را مى‌توان نمونه بازمتن سیستم‌عامل یونیکس نامید. زیرا بر اساس استاندارد POSIX پیاده سازى شده و کاملا با آن سازگار است. بنابراین لینوکس را مى‌توان نواده سیستم‌عامل پرسابقه و مستحکم یونیکس دانست که البته خواص خوب آنرا نیز به ارث برده است. اکنون تفاوت‌هاى اصلى لینوکس و ویندوز را با هم مى‌شماریم: لینوکس : سیستم‌عامل آزاد لینوکس یک سیستم عامل آزاد و بازمتن است.
کد منبع آن در اختیار همگان قرار دارد و همه مى‌توانند در کدهاى آن تغییر ایجاد کرده و بنا به نیازشان استفاده کنند. آزاد و در دسترس بودن کدهاى منبع سبب مى‌شود تا بتوانید از طرز کارکرد دقیق سیستم‌عامل مطلع شوید. شما لینوکس را مى‌توانید به هر تعداد کپى کرده و بین دوستانتان پخش کنید. در سمت مقابل، ویندوز یک سیستم‌عامل اختصاصى است که کد منبع آن سرى نگهداشته شده است و براى همگان در دسترس نیست. شما نمى‌توانید بفهمید که واقعا در زیر سیستم‌عامل ویندوزتان چه مى‌گذرد؟ آیا یک برنامه جاسوسى در آن پنهان نشده است؟ بعید نیست.
سیستم عامل ویندوز رایگان نبوده و تحت حمایت قانون کپى‌رایت قرار دارد. شما نمى‌توانید آنرا کپى کرده و پخش کنید. در صورت این کار شما خلاف‌کار هستید و جریمه و مجازات خواهید شد. (فعلا نه در ایران ولى در ۴-۶ سال آینده بله) لینوکس را به هواپیمایى تشبیه کرده‌اند که هر قسمت از انرا در جایى ساخته‌اند. لینوکس واقعا محصول کشور خاصى نیست. تعداد زیادى از مردم در سرتاسر جهان در حال کار بر روى آن و توسعه آن هستند.
تعداد برنامه نویسانى که روى بخش‌هاى مختلف سیستم‌عامل لینوکس کار مى‌کنند، به حدود ۴۰۰ هزار نفر مى‌رسد، در حالى که تعداد کل برنامه‌نویسان مایکروسافت کمتر از ۱۰۰۰۰ نفر است. همین، تفاوت کیفیت کار را مشخص مى‌کند.
شما با سیستم‌عامل لینوکس آزاد هستید. لازم ندارید تا از نرم‌افزارهاى اختصاصى استفاده کنید و تحت انقیاد آنها در آیید.

لینوکس : سرعت، قدرت، پایدارى: همانطور که گفتم، لینوکس نواده سیستم‌عامل یونیکس است. بنابراین ساختار کلى این سیستم‌عامل کاملا با ویندوز متفاوت است. این به این معنى است که مثلا شما نخواهید توانست برنامه‌هایى که در ویندوز دارید، روى لینوکس اجرا نمایید (البته راه‌هایى وجود دارد – شبیه سازها – ولى در حالت عادى خیر). یکى از خواص اصلى سیستم‌عامل‌هاى خانواده یونیکس، پایدارى و استقامت بسیار بالاى آنهاست. این سیستم‌عامل‌ها به این راحتى‌ها خراب نشده و به ندرت نیاز به بوت مجدد پیدا مى‌کنند. لینوکس‌هایى وجود دارند که شما مى‌توانید سالها بدون نیاز به بوت، از آنها استفاده نمایید. در سمت مقابل، حتى جدیدترین و پایدارترین سیستم‌هاى ویندوز به اندازه یک موى لینوکس پایدار نیستند. براى بکارگیرى سیستم‌هاى ویندوز به عنوان سرویس دهنده به حافظه و پردازنده‌هاى قویترى نیاز دارید و مطمئن باشید اگر هر هفته آنرا بوت نکنید، از کار خواهد افتاد! معمولا سیستم‌عامل لینوکس به راحتى خراب نمى‌شود و برعکس ویندوز مجبور نیستید تا آنرا هر چندماه یکبار مجددا نصب کنید. حتى برخى از انواع لینوکس به نصب «یکبار براى تمامى عمر» مشهور هستند. این گونه سیستم‌ها را مى‌توانید حین کار و حتى بدون بوت، به نسخه‌هاى جدیدتر ارتقا دهید. لینوکس : امنیت، امنیت، امنیت: امروزه در دنیایى متکى بر فناورى اطلاعات زندگى مى‌کنیم که هر لحظه به خطر افتادن جریان اطلاعات منجر به بروز خسارت‌هاى تجارى جبران ناپذیرى خواهد شد. امروزه همه به دنبال یک سکوى (Platform) امن‌تر براى اجراى برنامه‌هاى کاربردى و سروى‌دهنده‌ها هستند.
لینوکس حرف‌هاى زیادى براى گفتن در سمت امنیت دارد. بسیارى از قابلیت‌هاى امنیتى که در ویندوز وجود ندارند و یا فقط با اضافه کردن نرم‌افزارهاى اضافى قابل دسترسى مى‌باشند، بطور درونى و پیش‌گزیده در لینوکس پیاده سازى شده‌اند.
لینوکس از ابتدا براى محیط‌هاى شبکه‌اى و چند کاربره طراحى شده است و همین باعث! رعایت مسائل امنیتى از ابتدا در ان شده است، درحالى که ویندوز اینگونه نبوده و درحال حاضر نیز از نظر امنیتى داراى نقاط ضعف فراوانى است. مثلا یک برنامه مخرب با استفاده از همین ضعف‌هاى امنیتى مى‌تواند کل سیستم‌عامل را نابود کند، ولى در صورتى که مورد مشابهى در لینوکس وجود داشته باشد، حداکثر به دایرکتورى خانگى کاربر اجرا کننده آسیب خواهد رسید، نه کل سیستم‌عامل. اینطور نیست که لینوکس فاقد هر گونه اشکال امنیتى باشد، خیر، ولى باز بودن کد منبع آن باعث مى‌شود تا بسیارى از اشکالات امنیتى پیش از ایجاد خسارت و در مراحل توسعه و برنامه نویسى ، رفع شوند. در صورتى که اشکالى نیز در برنامه‌هاى منتشر شده یافت شود، بدلیل موجود بودن کد منبع سریعا برطرف مى‌گردد.
در صورتى که در سیستم عامل ویندوز شما باید منتظر مایکروسافت بمانید و بمانید و بمانید. سیستم‌عامل ویندوز داراى اشکالات امنیتى بسیارى است که به راحتى هم کشف نمى‌شوند و هنگامى کشف مى‌شوند که خسارات جبران ناپذیرى در اثر حمله از طریق آن ضعف‌های امنیتى رخ دهد که امثال آنرا شاهد هستیم. مى‌توان ادعا کرد که تقریبا هیچ ویروسى براى لینوکس وجود ندارد و این درحالى است که سالیانه بیش از ۱۰۰۰ ویروس و کرم مختلف براى سیستم‌عامل ویندوز ایجاد مى‌شود. این بخاطر عدم گسترده بودن لینوکس نیست (حدود ۷۰ درصد از سایت‌هاى وب در جهان بر روى سیستم‌عامل لینوکس و سرویس‌دهنده وب آپاچى درحال اجرا هستند) بلکه بدلیل وجود حفره‌هاى امنیتى متعدد ویندوز و سیاست انحصار گرایى مایکروسافت است. یعنى چه؟ مایکروسافت طورى رفتار و سیاست گذارى کرده است که مشتریان خود را تنها به محصولات خودش عادت دهد.
بسیارى از کاربران ویندوز از اینترنت اکسپلورر و آتلوک براى مرور وب و پست الکترونیک استفاده مى‌کنند. ولى در لینوکس چطور؟ در لینوکس شما طیف وسیعى از انتخاب و عدم اجبار دارید. من از مرورگر موزیلا استفاده میکنم. دوستى دارم که Konqueror را ترجیح مى‌دهد. دیگرى از Opera استفاده مى‌کند. من از Kmail استفاده مى‌کنم. دوستم از Evolution، دیگرى از Pine و بعدى از Mutt و برادرم هم از Mozilla Mail. من فقط مى‌توانم براى یکى از اینها ویروس بنویسم چون روى بقیه کار نخواهد کرد . ضمنا هیچیک از ویروس‌هایى که براى ویندوز نوشته شده‌اند، بر روى لینوکس کار نمى‌کنند.

لینوکس : تعدد سکوهاى اجرایى: لینوکس برخلاف ویندوز بر روى تعداد زیادى از سکوهاى مختلف سخت‌افزارى اجرا مى‌شود و شما حتى قادرید آنرا براى کار بر روى سکوى مورد نظرتان تغییر دهید. این قابلیت، لینوکس را براى بکارگیرى در سخت‌افزارهاى درونه‌اى (Embedded) بسیار مناسب مى‌سازد. هسته 2.6 لینوکس که بتازگى ارائه شده است، این امکان را فراهم مى‌سازد تا لینوکس را بر روى دستگاه‌هاى بسیار کوچک و یا ابر رایانه‌هاى بسیار بزرگ اجرا نمایید. اصلا ویندوز مى‌تواند؟

لینوکس : گسترده‌ترین تنوع در کاربرد :لینوکس را مى‌توانید براى انجام وظایف بسیار متعددى بکار بگیرید. از دستگاه چک کردن اتصالات شبکه، دیوار آتش، مسیریاب (Router) شبکه، سرویس‌دهنده‌هاى مختلف مانند وب، بانک اطلاعاتى، فایل، چاپ و...، میزهاى کار (Desktop)، ایستگاه‌هاى کارى (Workstations) و... سیستم‌عامل لینوکس حتى این امکان را دارد که از آن بتوان به صورت یک سیستم زنده و پرتابل استفاده کرد. به این معنى که کل سیستم‌عامل از روى یک دیسک CD اجرا شود و شما آنرا با خودتان جابجا کنید و میزکار و تنظیماتتان را همراه خودتان منتقل کنید. علاوه بر این، این قابلیت براى رفع اشکال و نمایش آن نیز بسیار مفید است.
لینوکس : تنوع در انتخاب
بدلیل آزاد بودن سیستم‌عامل لینوکس، هر گروه یا موسسه تجارى، یک نسخه خاص از آن که به توزیع یا پخش (Distribution) معروف هستند، منتشر ساخته است. این توزیع‌هاى مختلف همگى لینوکس هستند، ولى هریک معمولا براى یک یا چند امر خاص مانند سرویس‌دهنده، دیوار آتش، میزکار و... طراحى شده‌اند و هریک قابلیت‌ها و بهینه سازى‌ها خاص خودشان را به کاربران ارائه مى‌کنند. کاربران در این میان آزادى انتخاب زیادى داشته و مى‌توانند چیزى که کاملا نیازشان را برطرف مى‌کند، انتخاب کنند. چیزى که در ویندوز نمى‌توان مفهومى براى آن پیدا کرد.

لینوکس : سیستم‌عاملى حرفه‌اى: لینوکس یک سیستم‌عامل حرفه‌اى است. یعنى ممکن است یک کاربر کاملا غیر فنى براى مدیریت آن و انجام برخى از تنظیمات سخت‌افزارى دچار مشکل شود و نتواند به راحتى این کار را انجام دهد. البته برخى از توزیع‌هاى لینوکس این امور را بسیار راحت (و حتى راحت‌تر از ویندوز) کرده‌اند، ولى با این حال به طور کلى، لینوکس یک سیستم‌عامل حرفه‌اى است که در عین سادگى، از پیچیدگى‌هاى فنى زیادى برخوردار است. البته تمام کاربران لازم نیست این امور را بدانند. مثلا یک کارمند دفترى که امورى مانند تایپ و حسابدارى را با کامپیوترش انجام مى‌دهد، ممکن است از نظر فنى تفاوتى را احساس نکند، ولى لینوکس خوراکى ۴ ساله براى کاربران خوره فراهم مى‌سازد! برخلاف ویندوز، نکات بى‌پایانى براى یادگیرى در لینوکس وجود دارد. این سیستم‌عامل ۴ سال به راحتى شما را مشغول خواهد کرد و مى‌توانید مطمئن باشید پس از آن بازهم مطالب جدیدى براى یادگیرى وجود خواهند داشت! پس خوره‌هاى کامپیوترى از آن لذت وافرى خواهند برد و هرگز آنرا رها نخواهند کرد. برخلاف ویندوز، در لینوکس راحت‌تر هستید تا بسیارى از کارهاى پیکربندى و سیستمى را از خط فرمان بسیار قدرتمند و عالى آن انجام دهید. با اینکه براى بسیارى از امور مانند ویندوز ابزارهاى گرافیکى طراحى شده است، یک کاربر حرفه‌اى واقعا از خط فرمان لینوکس لذت خواهد برد. خط فرمان ویندوز را اصلا مى‌توان خط فرمان نامید؟

لینوکس : بهشت برنامه نویسان! : لینوکس را بهشت برنامه نویسان نامیده‌اند. برخلاف ویندوز که اکثر ابزارهاى برنامه نویسى روى آنرا باید جداگانه نصب و حتى خریدارى نمایید، لینوکس به همراه تمامى ابزارهاى برنامه نویسى مورد نیازتان و با هر زبانى که فکر کنید ارائه مى‌شود. کافى است آنرا نصب کنید و کار برنامه نویسى‌تان را با ابزارهاى دلخواهتان شروع کنید.

لینوکس : یک جعبه ابزار کامل : لینوکس براى کاربران حرفه‌اى، یک جعبه ابزار کامل به شما مى‌رود که در آن تمامى ابزارهاى مورد نیاز مانند برنامه‌هاى اینترنتى، ابزارهاى امنیتى مانند ابزارهاى آزمایش شبکه، ابزارهاى برنامه نویسى، هزاران صفحه کتاب و راهنما در آن پیدا خواهید کرد. ابزارهایى که در اختیارتان قرار دارد چنان متنوع هستند که مى‌توانید ۹۰ درصد اطمینان داشته باشید که پس از نصب آن به چیز دیگرى نیاز نخواهید داشت.

لینوکس : یکى از زیباترین دستاوردهاى همکاری بشریت : لینوکس در سایه همکارى و تبادلات علمى هزاران نفر در سرتاسر جهان ایجاد شده و توسعه یافته است. این همکارى چنان گسترده و زیبا بوده و هست، که به سیستم‌عامل لینوکس لقب «زیباترین دستاورد همکارى جمعى بشر» داده شده است. فرهنگ حاکم در جامعه لینوکس و بازمتن، فرهنگ کمک، اشتراک اطلاعات و تلاش براى بهبود هرچه بیشتر محصولات و «انجام هرکارى که از دستت برمى‌آید» است. هرکس که مى‌خواهد با این سیستم‌عامل کار کند، باید تمامى دیدگاه‌ها و عقاید قبلى خود را درباره نرم‌افزارها و سیستم‌عامل کنار گذاشته و با یک دیدگاه جدید و طرز فکر متحول شده وارد دنیاى لینوکس شود!
#جاوید_شاه👑
مرگ بر ۳ فاسد : ملا چپی مجاهد(+پسمانده های ۵۷؛نایاک؛مصومه قمی؛حامد مجاهدیون؛مهتدی کهنه تروریست تجزیه طلب و شرکا)
     
  

 
یكی از بهترین سیستم عامل هایی كه من تا حالا استفاده كردم آبونتو بوده كه خیلی محشره تقریبا از هر نظر از ویندوز كم نداره شاید هم بیشتر داشته باشه.

یكی از این ها قیمتشه ویندوز بیشتر از 400 $ ولی آبونتو رو میشه کاملا رایگان تهیه کرد.

سرعت آبونتو از ویندوز بیشتره.

آپدیت : یکی از مهمترین خوبی های آبونتو اینه که ما توی ایران معمولا از کرک استفاده می کنیم اما آبونتو کاملا رایگانه و همیشه آپدیت ها رو برات میفرسته و بدون نگرانی از بلک شدن لایسنست می تونی اونو آپدیت کنی چون اصلا لایسنس نداره.

برای دانلود سیستم عامل آبونتو کافیه به این سایت برید
تازه خوبی این سیستم عامل اینه كه می تونید توی فروم های فارسیش هم كلی اطلاعات بگیرید برای دسترسی به
وب سایت فارسیش هم اینجا كلیك كنید.

كسایی كه آیفون دارن از سافتور سنتر این سیستم عامل استفاده كردن
سافتور سنتر آبونتو كاملا مثل آیفونه با این تفاوت كه همه چی توش رایگانه و نیازی به خرید لایسنس تا اونجایی كه من دیدم نداره.

یه خوبیه دیگه لینوكس اینه كه دیگه نگران ویروس های معمولی و تروجان ها نباشید.
اصولا بعنوان یه كاربر خانگی نیازی به چیزی به اسم انتی ویروس نخواهید داشت .
لینوكس فایل های اگزه رو نمیشناسه این هم خوبه هم تقریبا بد چون اول اینكه خوبه چون دیگه ویروس های جاسوس نمی تونن وارد بشن ، بد بخاطر اینكه باید بشینید دنبال نرم افزار معادل برای خودتون پیدا كنید ( البته توی فروم های فارسی ابونتو دات آی آر بخشی به اسم معرفی معادل ها هست ) .

لینوكس آبونتو هر 6 ماه یك ورژن جدید وارد بازار می كنه كه با تغییراتی كه داده شده بهتر یا بدتر میشه ( البته 10.10 نسبت به 10.4 خیلی بهتر شده ) وهر سیستم عامل رو تا یك سال ساپرت می كنن البته یه سری از ورژن های آبونتو لایف تایم ساپرت یا ال تی اس هستند كه تا پنج سال پشتیبانی میشوند مانند ورژن 10.4

یه مشخصه لینوكس آبونتو اینه كه با چیز هایی كه من امتحان كردم از ویندوز سریع تره
اگرم فكر می كنید كه توی آبونتو نمیتونید نرم افزارهای ویندوز رو بریزید باید بگم تا حدود كمی اشتباه می كنید
با اجرای برنامه ای به نام wine یه سری از برنامه های ویندوزی رو اجرا كنید.
برای این كار فقط كافیه برید توی software center و كلمه wine رو سرچ كنید اون موقع یه بار پسوردتونو وارد می كنید و دانلود می كنید همین
بعدش یه شبیه ساز ویندوز روی سیستم عاملتون نصب می كنید و ازش استفاده می كنید .
من دارم استفاده می كنم و ازش واقعا راضی هستم مشكلی هم تا حالا باهاش نداشتم البته این برای تعدادی از برنامه های ویندوزی كار می كنه ولی برای من كه نمی خوام از آبونتو دل بكنم دوتا راه وجود داره
یا معادل ها رو پیدا كنم یا اینكه از این نرم افزار های شبیه ساز استفاده كنم.
hi dr!
     
  
مرد

 
من ابونتورواز چهارسال پیش میشناسم وباهاش كاركردم سیستم عامل بسیارعالی هست اكثردرایورهاروخودش میشناسه سرعت خوبی داره من اونوازخود سایت گرفتم سفارش دادم یك ماه بعدازطرف پست برام امد مجانی مجانی اولش باورم نمیشد توی بسته 2تا 32بیتی و 1یكی 64 بیتی بود بعد ازاون هرباركه ورژن جدید میداد سریع میرفتم سفارش میدادم
     
  
صفحه  صفحه 1 از 4:  1  2  3  4  پسین » 
کامپیوتر

Windows Registry & Linux | سیستم عامل لینوکس و رجیستری ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA