انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین »

انواع گرایش های جنسی


مرد

 

انواع گرایش های جنسی


کلمات کلیدی : گرایش جنسی چیست؟ + دوجنسگرایی چیست؟ + دگرجنسگرایی چیست؟ + فرق ترنسجندر با ترنسکشوال در چیست ؟ + همجنسگرایی چیست؟ + دگرباش جنسی یعنی چه؟ + دگرجنسگرا + همجنسگرا + همجنس گرا + دوجنسگرا + بی جنسگرا + بی جنسی + همه جنسگرا + کوئیر + دگرباش جنسی + دگرباشان جنسی + دگرباش + بایسکشوال + هتروسکشوال + هموسکشوال + اسکشوال + پان سکشوال + تراجنسی + جنسیت سوم + دگر جنسی + ترنس + ترنسکشوال + ترنسجندر + گی + لزبین + استریت + ال جی بی تی + هرمافرودیت + دوجنسه + تغییر جنسیت + جنسیت + گرایش به جنس موافق + گرایش به جنس مخالف + گرایش به هردو جنس + نداشتن گرایش جنسی + سکشوالیتی انسان + مطالعات جنسیت + تمایلات جنسی + دگر جنس خواهی + همجنس خواهی + دو جنس خواهی + بی جنس خواهی + سکس‌شناسی + تراجنسیتی + بینا جنس + بینا جنسی + تست گی + تست همجنسگرایی + تست گرایش جنسی.


     
  ویرایش شده توسط: master_arad   
مرد

 

گرایش جنسی


گرایش جنسی چیست؟


گرایش جنسی (به انگلیسی: Sexual orientation) که ترجیح و تمایل جنسی نیز نامیده شده توصیف کننده نوع و محل تمرکز تمایلات عشقی، جنسی، احساسی و تخیلی افراد است. رده‌بندی گرایش‌های جنسی موجودات زنده معمولاً بر پایه نوع جنسیتی که مورد تمایل آن‌هاست صورت می‌گیرد.


انواع این گرایش‌ها عبارتند از :


  • همجنس‌گرایی (Homosexuality) : گرایش به جنس موافق.
  • دگرجنس‌گرایی (Heterosexuality): گرایش به جنس مخالف.
  • دوجنس‌گرایی (Bisexuality) (بای سکشوآلیزم): گرایش به هردو جنس.
  • بی‌جنسی: (Asexuality) : نداشتن گرایش جنسی.
  • همه جنسگرایی (Pansexuality or omnisexuality) : علاقه مند به همه ی جنس‌ها و جنسیت ها.

     
  
مرد

 

گرایشات جنسی انسان به اختصار


  • دگرجنس‌گرایی :

دگرجنس گرایی که ناهمجنس‌خواهی هم گفته می‌شود گونه‌ای از گرایش‌های جنسی است که در آن فرد به جنس مخالف خود تمایل جنسی دارد، یعنی مرد به زن و زن به مرد گرایش دارد. این نوع گرایش جنسی معمول‌ترین و رایج‌ترین گرایش است.


  • همجنس‌گرایی :

همجنس‌گرایی یکی از گرایش‌های جنسی است که ویژگی آن تمایل زیبایی‌شناختی، عشق رومانتیک، و تمایل جنسی فردی است که تنها متوجه جنس همگون با خود او است.رفتار همجنس‌گرایانه به برقراری رابطهٔ جنسی با فردی همجنس اطلاق می‌شود. همجنس‌گرا به افرادی گفته می‌شود که ترجیح می‌دهند مدّتی طولانی به فعالیت جنسی با افراد همجنس خود بپردازند.




انجمن روان‌شناختی آمریکا معتقد است که براساس اتفاق نظر علوم رفتارشناسی و جامعه‌شناسی و متخصصان سلامت و سلامت روانی همجنس‌گرایی فی‌نفسه نمونه‌ای معمولی و رد نکردنی از اختلاف در گرایش‌های جنسی انسان است.


  • دوجنس‌گرایی :

دوجنس‌گرایی (به انگلیسی : Bisexuality ) یکی از گرایش‌های جنسی است که فرد در آن به هر دو جنس مؤنث و مذکر گرایش جنسی دارد،بدین صورت که فرد دوجنس گرا هم از نظر عاطفی و هم از نظر جنسی به هر دو جنس مذکر و مونث کشش دارد. این گرایش می‌تواند گرایشی فیزیکی و یا احساسی باشد،شدت گرایش به دو جنس لزوماً یکسان نیست.

دوجنس گرایی یکی از گرایشات جنسی اصلی در انسان می‌باشد،افرادی که گرایش جنسی مجزا اما نامشخصی نسبت به یک جنس به جنس دیگر دارند خود را دوجنس‌گرا معرفی می‌کنند. علاوه بر انسان دوجنس‌گرایی در قلمرو حیوانات نیز مشاهده شده‌است،استفاده از این واژه در قرن ۱۹ شکل گرفت.




  • همه جنسگرایی:

همه جنسگرایی ( به انگلیسی : Pansexuality or omnisexuality) یعنی محدود نکردن و سرکوب نکردن انتخاب جنسی به جنسیت یا فعالیت جنسی، پان‌سکسوال‌ها در فعالیت‌های جنسی خود جنسیت را بلا موضوع دانسته‌اند و آن را یکی از دلایل جاذبهٔ جنسی قلمداد نمی‌کنند،برخی ممکن است آنان را کورجنس بنامند اما مفهوم پان‌سکسوالیسم بر ندیده‌گرفتن جنسیت در کشندگی جنسی تاکید دارد حال آنکه شخص کورجنس مسئله جنسیت دیگران را از قضاوت‌های خود کنار می‌گذارد،به طور خلاصه همه جنس‌گرا (Omnisexual،pansexual) میشه : علاقه مند به همه ی جنس‌ها و جنسیت ها.




  • بی‌جنس‌گرایی :

بی‌جنسی یا بی‌جنس‌گرایی یا آسکژوالیتی (به انگلیسی: Asexuality) یکی از گرایش‌های جنسی در انسان‌ها است که فرد دارای هیچ‌گونه تمایلات جنسی نمی‌باشد و با هیچ‌یک از دو جنس دیگر دارای روابط جنسی نیست. گفته می‌شود در حدود یک درصد از مردم جهان بی‌جنس‌گرا می‌باشند. آسکژوالیتی با «دوری از سکس» و «تجرّد» که رفتارهایی ناشی از انتخاب افراد هستند فرق دارد.

آسکژوالیتی انتخابی نیست و فرد انتخاب نمی‌کند که عمل جنسی نداشته باشد بلکه هیچ علاقه‌ای به انجام اعمال جنسی ندارد. (برای مثال افراد سکژوال-افرادی که جزو دسته‌های دیگر گرایش جنسی قرار می‌گیرند- که در رابطه با افراد آسکژوال هستند منجر به ارتباطی فاقد سکس می‌شود) البته بعضی آسکژوال‌ها هم سکس دارند هر چند که اشتیاقی به آن ندارند.(مثلاً در صورت داشتن پارتنری که خواهان سکس است).




روابط رومانتیک:

آسکژوال‌ها هرچند که روابط جنسی برایشان جذابیتی ندارد و به آن علاقه‌ای ندارند اما ممکن است کشش عاطفی به افراد را تجربه کنند. این کشش‌های عاطفی که در آسکژوال‌ها دیده می‌شود به این صورت رده بندی می‌شود :


  • آرومانتیک: فقدان کشش عاطفی نسبت به هر کسی با هر جنیسیتی (مذکر/ مونث)
  • بای رومانتیک: کشش عاطفی نسبت به هر دو جنس (مذکر و مونث)
  • هترو رومانتیک: کشش عاطفی نسبت به جنس مخالف
  • هومو رومانتیک: کشش عاطفی نسبت به جنس موافق
  • پان رومانتیک: کشش عاطفی نسبت به هر فردی –جدا از اینکه جنسیت دارد یا فاقد جنسیت است.
  • ترنس رومانتیک: کشش عاطفی نسبت به ترنس جندرها
  • پلی رومانتیک: کشش عاطفی نسبت به افراد با جنسیت‌های مختلف که شامل جنس مذکر، مونث، ترنس سکژوال و همافرودیت ها-دوجنسی – می‌شود.

منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
↓ Advertisement ↓
TakPorn
مرد

 

دگرباش جنسی (۱)


دگرباش جنسی:


دگرباش از دو بخش دگر و باش تشکیل شده‌است. واژه دگر دگرگون یافته واژه دیگر و واژه باش از ریشه باشیدن به معنای بودن یا زیستن است و شامل افرادی است که گرایش جنسی و رفتار جنسی متفاوت از دگرجنس‌گرایی دارند (اقلیت جنسی) که شامل همجنس‌گرایی مردانه، همجنس‌گرایی زنانه، دوجنس‌گرایی و دگرجنس گونه گان است. این کلمه ترجمه‌ای از از واژه LGBT است که اختصاری از کلمات Gay ،Lesbian ،Bisexual و Transgender است. البته ممکن است ترجمه‌ای از واژه QUEER به معنای کسی که سلایق جنسی متفاوت دارد نیز باشد.




LGBT دیگر تنها نماد جامعه‌ ی اقلیت جنسی نیست در حال حاضر LGBTQIA که طیف گسترده تری از اقلیت جنسی را اعم از : دگرباش (کوئیر،queer)، اینترسکس (میان‌جنسی،intersex) و هیچ‌جنس‌گرا (آسکشوال،asexual) شامل می شود،مورد استفاده قرار می گیرد.

در پست های بعدی،گروهای مختلف دگرباش جنسی را شرح خواهم داد.


منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 

دگرباش جنسی (۲)


تراجنسیتی:


دگرجنسگونه، تراجنسیتی یا ترنس‌جندر (به انگلیسی: Transgender) یک اسم عمومی برای افراد، عقاید و گروه‌هایی است که مایل به تغییر قواعد فرهنگی و اجتماعی و فیزیکی نقش جنسیتی خود می‌باشند. ترنسجندر به معنای دیگر یعنی یک فرد که خود را به صورت زن، مرد، دوجنسه، یا بی‌جنسیت ببیند ولی دیگران فرد را از لحاظ ظاهری یا ژنتیکی به صورت دیگر ببینند. ترنسجندر یک گرایش جنسی نیست. یک ترنسجندر به عنوان یک فرد می‌تواند یک دگرجنس‌گرا, همجنس‌گرا, دوجنس‌گرا, pansexual، چندجنس‌گرا، و یا بی‌جنس‌گرا باشد بعضی ترنسجندرها ممکن است احساس کنند که برچسبهای گرایش جنسی کامل نیست و برای آن‌ها تطبیق نمی‌کند.


تراجنسی :




تَراجـِنسی که هم‌چنین ترنسکچوال (به انگلیسی:transsexual) و به اختصار تی‌اس یا تِرنس هم گفته می‌شود، به افرادی گفته می‌شود که دارای هویت جنسیتی متناقض هستند مثلاً ممکن است فرد اعضای جنسی مردانه داشته باشد در حالی‌که شخصیت جنسیتی‌اش زنانه باشد یا برعکس. این تضاد ممکن است در ذهن، رفتار خصوصی و یا رفتار اجتماعی مشخص باشد تراجنسی یک اصطلاح برای شناسایی افرادی است که دارای هویت جنسیتی (Gender) متناقض هستند و یا تطبیق فرهنگی درستی با هویت جسمی خویش (Sex) ندارند. در واقع تراجنسی فردی است که تشخیص روانی خود فرد از جنسیتش با اندام‌های جنسی زمان تولدش متفاوت است تراجنسی‌ها علاقه شدید برای طی کردن مراحل تغییر و پیوستن به جنس مخالف را دارند. این مراحل می‌تواند شامل هورمون درمانی، تغییر در رفتار اجتماعی، پوشش و یا جراحی تغییر جنسیت باشد عدم دسترسی به درمان می‌تواند باعث خودکشی ترا جنسی‌ها شود.


نکته مهم: تراجنسی (ترنسکشوال transsexual) شباهتی به تراجنسیتی (ترنسجندر Transgender) ندارد نه در بحث پزشکی و نه در بحث روانشناسی.


توضیح دیگر زیرگروه‌ها:


زمانی که یک فرد خود را به عنوان یک ترنسجندر می‌شناسد با زیر گروه‌های مختلفی روبرو می‌شود که شامل:


  • تراجنسی
  • مبدل‌پوشی
  • دو جنسیتی
  • دوجنسی
  • جنسیت عجیب

منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 

دگرباش جنسی (۳)


هرمافرودیت:




هرمافرودیت و یا اینترسکس >> دو جنسه، بیناجنس و یا میان‌جنسی (به انگلیسی: Hermaphrodite & intersex):


(نر-ماده ) یا هرمافرودیت که از نام اساطیری هرمافرودیته گرفته شده است، جانوری است که هم نر و هم ماده باشد. مانند: شته ها، حلزونها، کرم خاکی.


در انسان:


دوجنسی بودن در جانوران فوق خصوصیتی طبیعی است اما در انسان نوعی اختلال جنسی محسوب می‌شود.اگر مادری با جنین دختر در دوره حاملگی با هورمون‌های آندروژنیک درمان شود یا اگر در زمان حاملگی یک تومور آندروژیک در بدن وی به وجود بیاید، اندام‌های جنینی نوزاد به میزان زیادی دچار تغییرات مردانه شده و منجر به نوعی دو جنستی می‌شود.


انواع هرمافرودیت:


  • هرمافرودیسم(دوجنسی) کاذب مونث :

بیمار از نظر ژنی و کروموزومی مونث است. اما ظاهر مردانه دارد. میزان مردانه شدن ممکن است خفیف بوده و تنها کلیتوریس مختصری بزرگ باشد، و یا در موارد شدید به صورت آلت تناسلی مردانه همراه با پیشابراه آلتی و اسکروتوم به هم پیوسته دارای رافه تظاهر کند.


  • هرمافرودیسم(دوجنسی) کاذب مذکر :

از نظر ژنی، بیمار مذکر است. اما آلت تناسلی کوچک بوده و دارای درجات مختلفی از هیپوسپادیاس (دهانه پیشابراه در زیر آلت یا در میاندوراه) و خم شدن آلت به سمت پائین (chordee) یا چسبندگی در سطح شکمی فالوس است. ممکن است نهان بیضگی (cryptorchidism) یک‌طرفه یا اغلب دو طرفه نیز وجود داشته باشد. باید به دقت در کانال اینگواینال و یا چین‌های لابیو اسکروتال به دنبال بیضهها (گنادها) گشت.


  • دوجنسی(هرمافرودیسم) واقعی :

به ندرت. گنادی که در کانال اینگواینال یا چین‌های لابیو اسکروتال لمس می‌شود یک تخمدان و یا یک بیضه تخمدان (در فرد هرمافرودیت) است. بیماران هرمافرودیت (دوجنسی واقعی) هم دارای بافت تخمدان و هم بافت بیضه می‌باشند و دستگاه تناسلی مبهم دارند. تولید تستوسترون توسط یک گناد در داخل رحم نشانه آن است که بافت بیضه وجود داشته و برخی از سلولها دارای DNA مربوط به کروموزوم Y می‌باشند.


منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 

دگرباش جنسی (۴)


شی‌میل :


شیمِیل یا شی‌مِیل (به انگلیسی shemale) یک تراجنس با آلت تناسلی مردانه و پستانهای برجستهٔ زنانه به‌علت کاشت سینه و یا کاربرد هرمون است.این حالت می‌تواند در اثر دگرگونی‌های ژنتیکی باشد که گاه از آغاز زاده‌شدن و گاه در سن‌های بالاتر به‌ویژه در سن بلوغ آشکار می‌گردد.




دگرجنس ‌پوشی:


دگرجنس‌پوشی (به انگلیسی: transvestism) یک اصطلاح است و به افرادی (مخصوصا مردان) اطلاق می‌شد که در لباس جنسی مخالف زندگی می‌کنند و رفتار جنس مخالف را تقلید می‌کنند. دگرپوشی به عنوان یکی از حالت‌های دگرجنسگونه شناخته می شود.همچنین دگرجنس‌پوشی نوعی مبدل‌پوشی است.




Magnus Hirschfeld اولین بار اصطلاح transvestite را در سال 1910 برای توصیف افرادی که با پوشش جنس مخالف به لذت جنسی میرسند ابداع کرد. کلمه اصلی transvestite از زبان آلمانی و ترکیب دو کلمه trans به معنای فراتر، فرا و vestite به معنای پوشش و لباس است . وی دگرجنس‌پوشی را اینگونه تعریف می‌کند:

دگرجنس‌پوش یا مبدل‌پوش کسی است که معمولا و بنا به اختیار خود مبادرت به پوشیدن لباس جنس مخالف می کند. دگرجنس‌پوش ممکن است دگرجنسگرا، همجنسگرا، دوجنسگرا یا فاقد جنسیت باشد.


عمل دگرجنس پوشی غالبا با تحریک جنسی همراه است اما این امر ممکن است اتفاق نیفتد و دگرپوش به دلایل دیگر به این امر علاقه نشان دهد.


تفاوت دگرپوشی و تراجنسی:


  • هری بنجامین در کتاب خود به نام پدیده ترنسکشوالیسم و با مقیاسی به نام مقیاس هری بنجامین دست به جداسازی تراجنسی‌ها از دگرپوشان زد. هری بنجامین دگرپوشی را به سه گروه غیر واقعی ،علاقه مند و واقعی تقسیم میکند. هری بنجامین اصلی‌ترین تفاوت بین تراجنسی‌ها و دگرپوشان را در تصور ذهنی فرد از جنسیت خود میداند. وی معتقد است دگرپوشان جنسیت خود را همان جنسیت زمان تولد می‌پندارند اما تراجنسی‌ها جنسیت خود را اشتباه تصور کرده و مایل به تغییر آن هستند.

  • تفاوت دیگر از نگاه هری بنجامین علاقه به جراحی تغییر جنسیت است که دگرپوشان به آن نیاز ندارند اما تراجنسی‌ها برای تغییر جنسیت اقدام می‌کنند.

لیدی بوی:


کتوای (به انگلیسی: kathoey) و در زبان تای กะเทย یا لیدی‌بوی (به انگلیسی: ladyboy) یک اصطلاح است که در فرهنگ تایلندی به تراجنسیتی‌ها یا مردان زن‌نمای همجنس‌گرا گفته می‌شود. کتوای‌ها را به عنوان جنسیت سوم می‌شناسند. اصطلاح ladyboy توسط اروپایی‌ها به کتوای‌ها نسبت داده شده‌است که و به عنوان یک اصطلاح شناخته شده در جنوب شرق آسیا استفاده می‌شود.


توصیف کلی:



یک کتو ای(دست راست) و یک زن فیلیپینی (دست چپ) در پاتایا


اصطلاح کتوای را نمی‌توان معادل اصطلاح تراجنسی قرار داد. دو اصطلاح برای کتوای‌ها وجود دارد. یکی sao praphet song به معنای ترنس زن یا شخصی که خود را زن میداند و phet thi sam به معنای جنسیت سوم. محققی به نام پیتر جکسون بیان می‌کند اصطلاح کتوای ابتدا برای افراد دوجنسه استفاده می‌شده اما در قرن بیستم از این اصطلاح برای توصیف مردان مبدل‌پوش استفاده می‌شود.


مباحث اجتماعی:


کتوای‌ها عمدتاً در مشاغلی فعالیت می‌کنند که زنان مربوط است مانند کار در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های زیبایی و همچنین کارخانه‌ها. همچنین کتوای‌ها به کارهایی دیگر همچون کار در کاباره‌ها و مراکز توریستی و تن‌فروشی نیز مشغول هستند.

کتوای‌ها در فرهنگ تایلند بسیار شناخته شده‌تر و مقبول‌تر از تراجنسیتی‌ها در فرهنگ غرب یا هیجراها در فرهنگ هند هستند. بسیاری از مدل‌ها، بازیگران یا خواننده‌ها در تایلند کتو ای هستند، همچنین مجلات و روزنامه‌ها برندگان مسابقات زیباترین زن و زیباترین کتو ای را در کنار هم قرار می‌دهند. این موارد محدود به شهرها نیست بلکه کتو ای‌ها در روستاها نیز هستند و مسابقات زیباترین کتو ای نیز به عنوان مسابقات محلی در روستاها برگزار می‌شود.

در فرهنگ تایلند اعتقادی به نام کارما وجود دارد و بعضی از مردمان تایلند اعتقاد دارند علت کتو ای گناهان فرد در زندگی گذشته است به همین علت فرد را لایق ترحم می‌دانند، نه سرزنش.

کتو ای‌ها با مسایل اجتماعی و حقوقی زیادی مواجه می‌شوند. خانواده‌ها از اینکه فرزندشان یک کتو ای شود احساس سرخوردگی می‌کنند. اما به هر حال کتو ای‌ها مقبولیت بیشتری در تایلند نسبت به باقی کشورهای آسیایی دارند.


پیشرفت‌های اخیر:


در سال ۱۹۹۳ کالج تربیت معلم تایلند یک محدودیت نیمه رسمی را به اجرا در آورد که طی آن همجنس‌گرایان (که شامل کتو ای‌ها هم می‌شود) اجازه ثبت نام در دوره‌های آموزشی برای کودکستان و مدارس ابتدایی را ندارند. در ژانویه ۱۹۹۷ موسسه rajabhat (موسسه ناظر بر کالج‌های تایلند) اعلام کرد این محدودیت از ابتدای سال تحصیلی ۱۹۹۷ در تمامی کالج‌های تایلند لازم‌الاجرا است. این محدودیت در سال‌های پس از اینکه وزیر آموزش و پرورش عوض شد، از بین رفت.

در سال ۱۹۹۶ یک تیم ورزشی والیبال به نام زنان آهنی (به انگلیسی: iron ladies) که از همجنسگرایان و کتو ای‌ها تشکیل شده بود برنده مسابقات ملی تایلند شدند. دولت تایلند به خاطر وجهه کشور در جوامع بین‌الملل از حضور دو کتو ای در تیم و بازی‌های بین‌المللی جلوگیری کرد.



نانگ تام بوکسور تایلندی

یکی از کتو ای‌های مشهور فردی به نام نانگ تام است. وی یک بوکسور تایلندی است. او لباس‌های زنانه می‌پوشد و از هورمون استفاده می‌کند و زمانی که وارد رینگ مسابقه می‌شود با آرایش و موهای بلند است و گاهی حریفان شکست خورده خود را می‌بوسد. وی در سال ۱۹۹۹ از بوکس کناره گیری کرد(در این زمان وی تحت جراحی تغییر جنسیت قرار گرفت) اما همچنان در نقش مربی فعالیت می‌کرد. وی در سال ۲۰۰۶ به صحنه رقابت بازگشت.

در سال ۲۰۰۴ مدرسه‌ای به نام Chiang Mai Technology یک سرویس بهداشتی مجزا برای کتو ای‌ها اختصاص داد و بر روی آن از ترکیب نماد مرد و زن استفاده کرد. کتو ای‌ها در این مدرسه باید لباس مردانه بپوشند اما می‌توانند آرایش موی زنانه داشته باشند در سال ۲۰۰۶ پیشنهادی برای اضافه شدن جنسیت سوم به مدارک شناسایی و پاسپورت‌ها در تایلند ارائه شد.

در سال ۲۰۰۷ دولت تایلند بیان کرد در صورتی که کتو ای‌ها جراحی تغییر جنسیت را انجام دهند می‌توانند مدارک شناسایی خود را تعویض کنند.


منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 

دگرباش جنسی (۵)


آسکشوالی چیست؟




فرد آسکشوال (Asexual)، شخصی است که فاقد هرگونه میل جنسی است. این عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی به معنی این نیست که افراد آسکشوال علاقه‌ای به عشق بازی و ایجاد روابط رمانتیک ندارند. آن‌ها تنها حس جنسی برای داشتن سکس با شخصی در خود احساس نمی‌کنند. یک فرد آسکشوال می‌تواند گرایش های جنسی متفاوت و هویت‌های جنسی متفاوت داشته باشد.

بر خلاف تصور عموم آسکشوالی با سوگند پاکدامنی خوردن فرق دارد. فردی که سوگند می‌خورد پاکدامن باشد برای مثال راهبه‌ها، این افراد آگاهانه و با اختیار میل و شهوت جنسی را در خود حبس می‌کنند، اما افراد آسکشوال به طور کل فاقد شهوت جنسی هستند. براساس یک پژوهش که در انگلیس در سال 2004 انجام شده است. حدود 1 درصد جمعیت انگلستان آسکشوال هستند.

افراد آسکشوال همیشه از این گله دارند که اطرافیان‌شان به دلیل عدم آگاهی نسبت به هویت جنسی آن‌ها سوالات کلیشه‌ای و در بعضی موارد حتی توهین آمیز از آنها می‌پرسند.


در اینجا سه نمونه از این سوالات اشاره می‌کنیم و جواب افراد آسکشوال را می‌بینیم:


1. شاید تو سرد مزاج هستی؟


نه دوست عزیز، سردمزاج بودن کاملاً براساس میزان شهوت تو تعیین می شود که می توانی از طریق خودارضایی یا با شخص دیگر آن را رفع کنی اما علاقه جنسی داشتن کاملاً بر روی خود افراد متمرکز است.


2. تو هرگز عشق را تجربه نخواهی کرد!


افراد آسکشوالی هستند که عشق رمانتیک را تجربه نمی‌کنند و این اشکالی ندارد. انواع مختلفی از عشق وجود دارد. فقط چون ما به دیگران علاقه جنسی نداریم دلیل نمی شود که همدیگر را دوست نداریم و به دوستان، خانواده و حیوانات خانگی خود عشق نمی‌ورزیم.


3. هرگز سکس نداشتی؟


چون من داخل یک رابطه با فردی هستم که از نظر جنسی فعال است. ما با یکدیگر به روشی در زندگی جنسی‌مان رسیده ایم که برای هردوی ما مناسب است. من دخول را دوست ندارم، اما روش‌های دیگری از فعالیت جنسی وجود دارد که با آنها احساس راحتی می‌کنم و انجام می‌دهم و باعث می شود پارتنرم لذت ببرد.


منبع مقاله: شبکه اطلاع رسانی آسکشوال‌ها


برگردان به فارسی: شش رنگ


پایان مقالات معرفی دگرباشان جنسی


منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
تست گرایش جنسی
دکتر آلفرد کینزی و همکارانش هفت شاخص علمی برای رفتار جنسی مطرح نموده‌است. کینزی در کتاب رفتار جنسی می‌گوید:

انسان ها را نمی‌توان به دو گروه مطلق همجنس گرا و دگرجنس گرا تقسیم کرد، بلکه آنها هفت گروه دسته بندی می شوند که آن ها عبارتند از :




صفر: منحصرا دگرجنس گرا و به هیچ عنوان همجنس گرا نیست.

۱: غالبا دگرجنس گرا و به صورت ضمنی همجنس گرا.

۲: غالبا دگرجنس گرا و کمی همجنس گرا.

۳: هم دگرجنس گرا و هم همجنس گرا است = دوجنس گرای کامل.

۴: غالبا همجنس گرا و کمی دگرجنس گرا.

۵: غالبا همجنس گرا و به صورت ضمنی دگرجنس گرا.

۶: منحصرا همجنس گرا و به هیچ عنوان دگرجنس گرا نیست.


در این لینـــــــک شما می توانید به 13 پرسش پاسخ بدهید و متوجه شوید جزو کدام گروه هستید.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
گزارشي‌ از افراد دو جنسي‌ و مشكلات‌ زندگي‌ آنان‌
اعتماد، مديركل‌ ثبت‌ احوال‌ استان‌ تهران‌ اخيرا اعلام‌ كرده‌ است‌ دو جنسي‌هايي‌ كه‌ پس‌ از عمل‌ جراحي‌، تغيير جنسيت‌ مي‌دهند، با حكم‌ دادگاه‌ براي‌ هويت‌ جديد خود، مي‌توانند شناسنامه‌ دريافت‌ كنند.سرگشتگي‌ در ميان‌ دو جنس‌ مخالف‌، نه‌ پسر و نه‌ دختر بودن‌، تنها در برزخ‌ ميان‌ دو جنس‌ مخالف‌ نيست‌، بلكه‌ زندگي‌ اندوه‌بار در دنياي‌ خاكستري‌ است‌ كه‌ افراد نادان‌، گرفتاران‌ اين‌ وادي‌ برزخي‌ را با همه‌ بيگناهي‌، سزاوار عقوبت‌هاي‌ دوزخي‌ مي‌دانند.برخي‌ از آنان‌ از خانواده‌ها رانده‌ مي‌شوند، عده‌يي‌ از تيغ‌ زهرآگين‌ نگاه‌ ديگران‌ مي‌گريزند و در سرگرداني‌ و بي‌سروساماني‌ به‌ راه‌هاي‌ ناصواب‌ كشانده‌ مي‌شوند.

عمل‌ جراحي‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ يك‌ هويت‌ جديد و مستقل‌ هزينه‌ فراوان‌ دارد و دو جنسي‌هايي‌ هم‌ كه‌ تن‌ به‌ جراحي‌ مي‌دهند، بي‌آنكه‌ تحت‌ مراقبت‌ها و راهنمايي‌هاي‌ روانشناسي‌ قرار گيرند، در سازگاري‌ با هويت‌ تازه‌، دچار مشكلات‌ رواني‌ مي‌شوند. دختران‌ و پسراني‌ كه‌ سالياني‌ با هويت‌ كاذب‌ زندگي‌ كرده‌اند، در كنار آمدن‌ با جنس‌ حقيقي‌ خود، كمتر از دو جنسي‌ها دچار مشكلات‌ و عوارض‌ رواني‌ و شخصيتي‌ نمي‌شوند.

جواني‌ تك‌ پسر خانواده‌ بود و پدرش‌ عقيده‌ داشت‌ اين‌ جوان‌ بايد ادامه‌ دهنده‌ نسل‌ او باشد و نام‌ و نشان‌ خانوادگي‌ را زنده‌ نگه‌دارد.براي‌ اين‌ تك‌ پسر زني‌ گرفت‌ تا پسري‌ به‌ دنيا بياورد و اين‌ نوه‌ ادامه‌ دهنده‌ نسل‌ او باشد.

عروسش‌ باردار شد و برخلاف‌ تصور او، دختري‌ به‌ دنيا آورد. به‌ دستور پدربزرگ‌، براي‌ اين‌ كودك‌، در شناسنامه‌ نامي‌ پسرانه‌ انتخاب‌ كردند و لباس‌ پسرانه‌ برتنش‌ پوشاندند. پدربزرگ‌، او را در نوجواني‌ با شكل‌ و قيافه‌ پسرانه‌ به‌ كلاس‌ كاراته‌ فرستاد و حالا اين‌ دختر از پوشيدن‌ لباس‌ دخترانه‌ و معاشرت‌ با هم‌ جنس‌هاي‌ خود گريزان‌ است‌ و از رفتن‌ به‌ مدرسه‌ دخترانه‌ وحشت‌ دارد. اكنون‌ اين‌ دختر كه‌ شخصيتي‌ پسرانه‌ يافته‌، تحت‌ معالجه‌ روانپزشكان‌ قرار گرفته‌ تا از اين‌ برزخ‌ رواني‌ و سردرگمي‌ ميان‌ دو جنس‌ مخالف‌ نجات‌ پيدا كند.

هويت‌ جنسي‌ :

هويت‌ جنسي‌، محصول‌ سرمشق‌هاي‌ بيشماري‌ است‌ كه‌ از اعضاي‌ خانواده‌، معلمان‌، دوستان‌ و پديده‌هاي‌ فرهنگي‌ كسب‌ مي‌شود. در شكل‌گيري‌ هويت‌ جنس‌ نگرش‌هاي‌ والدين‌ و فرهنگ‌ جامعه‌، اندام‌هاي‌ بدن‌ كودك‌ و عوامل‌ ژنتيكي‌ نقش‌ دارند كه‌ از لحاظ‌ فيزيولوژيكي‌ تا هفته‌ ششم‌ زندگي‌ جنيني‌ فعالند. اگر در دوران‌ كودكي‌ برخوردي‌ درست‌ با كودك‌ نشود قطعاص اختلالات‌ هويت‌ جنسي‌ در او به‌ وجود مي‌آيد و او را تبديل‌ به‌ فردي‌ سردرگم‌ مي‌كند. در موارد شديد اختلال‌ هويت‌ جنسي‌ در كودكان‌، پسرها از هر دختري‌ دخترانه‌تر و دخترها از هر پسري‌ مردانه‌ترند، اما بطور كلي‌ در طيف‌ اختلال‌ هويت‌ جنسي‌ نمي‌توان‌ مرز مشخصي‌ بين‌ كودكان‌ دچار اين‌ اختلال‌ و ديگر كودكان‌ قايل‌ شد.

اما نوجوانان‌ و بزرگسالان‌ دچار اين‌ اختلال‌ ميل‌ دارند از جنس‌ مقابل‌ باشند و اين‌ ميل‌ خود را ابراز مي‌كنند.اختلال‌ هويت‌ جنسي‌ در بين‌ مردان‌ شايع‌تر از زنان‌ است‌. شيوع‌ آن‌ در مردان‌ يك‌ در سي‌هزار و در زنان‌ يك‌ در صدهزار نفر است‌. بزرگسالان‌ دچار اين‌ اختلال‌ شكايت‌ دارند كه‌ پوشيدن‌ لباس‌هاي‌ جنسيت‌ تعيين‌ شده‌ آنها را ناراحت‌ مي‌كند.بنابراين‌، شبيه‌ جنس‌ مقابل‌ لباس‌ مي‌پوشند و در فعاليت‌هاي‌ مرتبط‌ با آن‌ جنس‌ شركت‌ مي‌كنند. اين‌ اختلال‌ در پسربچه‌ها پيش‌ از سن‌ چهارسالگي‌ آغاز مي‌شود.

مبدل‌ پوشي‌ هم‌ جزيي‌ از اين‌ اختلال‌ است‌، 75 درصد پسران‌ مبدل‌ پوش‌ اين‌ كار را پيش‌ از چهارسالگي‌ آغاز مي‌كنند. سن‌ شروع‌ اين‌ كار در دختران‌ هم‌ پايين‌ است‌، اما بيشتر آنها تا سن‌ بلوغ‌ رفتار پسرانه‌ را ترك‌ مي‌كنند. تعدادي‌ نيز براي‌ از بين‌ بردن‌ اين‌ رنج‌ دست‌ به‌ عمل‌ تغيير جنسيت‌ مي‌زنند. پوريا 20 سال‌ است‌ كه‌ با روحيه‌ زنانه‌ در بدن‌ يك‌ مرد زندگي‌ مي‌كند. زماني‌ كه‌ او كودكي‌ كم‌ سن‌ و سال‌ بود دوست‌ داشت‌ لباس‌هاي‌ دخترانه‌ بپوشد و از لوازم‌ آرايش‌ استفاده‌ كند، اما زماني‌ كه‌ بزرگ‌ شد شرايط‌ برايش‌ سخت‌تر شد.


او مي‌گويد: من‌ دوست‌ داشتم‌ آرايش‌ كنم‌، ولي‌ مجبور بودم‌ اين‌ كار را در خفا و دور از چشم‌ ديگران‌ انجام‌ دهم‌. او اكنون‌ مي‌خواهد جنسيتش‌ را تغيير دهد، البته‌ اگر بتواند هزينه‌ عمل‌ 10 ميليون‌ توماني‌اش‌ را بپردازد. اگر خانواده‌اش‌ از لحاظ‌ مالي‌ او را كمك‌ نكند، قصد دارد يكي‌ از كليه‌هايش‌ را بفروشد.

پوريا مي‌گويد: من‌ با يك‌ كليه‌ هم‌ مي‌توانم‌ زندگي‌ كنم‌، اما در اين‌ شرايط‌ زندگي‌ برايم‌ امكان‌پذير نيست‌. دكتر ميرجلالي‌ يكي‌ از جراحان‌ متخصا تغيير جنسيت‌ در اين‌ باره‌ مي‌گويد: ظرف‌ 12 سال‌ گذشته‌ 320 دوجنسي‌ را در ايران‌ عمل‌ كرده‌ام‌، مشكل‌ اصلي‌ اين‌ افراد بيماريشان‌ نيست‌، بلكه‌ اغلب‌ مردم‌ آنها را درك‌ نمي‌كنند. اسم‌ دوجنسي‌ اغلب‌ براي‌ مردم‌ اينطور تلقي‌ مي‌شود كه‌ هركس‌ انحراف‌ اخلاقي‌ دارد دو جنسي‌ است‌، اما اينطور نيست‌. درست‌ است‌ كه‌ شرايط‌ اجتماع‌ باعث‌ شده‌ برخي‌ از دو جنسي‌ ها براي‌ تامين‌ پول‌ داروها و ويزيت‌ گران‌ دكترهاي‌ متخصا، مجبور به‌ كارهاي‌ خلاف‌ شوند اما بيشتر آنها از اين‌ وضعيت‌ راضي‌ نيستند.

دوجنسي‌ها در واقع‌ 2 نوع‌ هستندأ افرادي‌ كه‌ بخاطر مسائل‌ اجتماعي‌ و رواني‌ به‌ جنس‌ مخالف‌ تمايل‌ پيدا كرده‌اند و دسته‌ دوم‌ افرادي‌ هستند كه‌ به‌ لحاظ‌ فيزيكي‌ هم‌ زن‌ هستند و هم‌ مرد. يعني‌ هم‌ ژن‌ مردانه‌ در بدنشان‌ وجود دارد، هم‌ زنانه‌.اگر اين‌ بيماري‌ در سنين‌ پايين‌ و كودكي‌ تشخيا داده‌ شود براحتي‌ قابل‌ درمان‌ است‌. شايد با يك‌ عمل‌ ساده‌! اما وقتي‌ افراد بزرگتر مي‌شوند و مثل‌ من‌ در 18 يا 19 سالگي‌ مي‌فهمند كه‌ چه‌ مشكلي‌ دارند، براي‌ درمان‌ بيماري‌ گاهي‌ مجبورند 3 يا 4 عمل‌ در 2 سال‌ انجام‌ دهند و با خوردن‌ قرص‌هاي‌ هورمون‌ به‌ حالت‌ عادي‌ برگردند. اين‌ بخشي‌ از مشكلاتي‌ است‌ كه‌ دوجنسي‌ها دارند.

دكتر عليرضا كاهاني‌ متخصا پزشكي‌ قانوني‌ و رييس‌ روانپزشكان‌ سازمان‌ پزشكي‌ قانوني‌ تهران‌ مي‌گويد: اولين‌ كلماتي‌ كه‌ بعد از تولد نوزاد گفته‌ مي‌شود اين‌ است‌ كه‌ دختر است‌ يا پسر و پاسخي‌ كه‌ داده‌ مي‌شود براساس‌ اندام‌هاي‌ خاص‌ بدن‌ است‌ كه‌ به‌ چشم‌ مي‌آيد بعد از آن‌ سرنوشت‌ نوزاد تقريباص روشن‌ مي‌شود. جالب‌ است‌ كه‌ اجتماع‌ نه‌ فقط‌ آموزش‌هايي‌ خاص‌ براي‌ پسر يا دختر دارد بلكه‌ حتي‌ مشخا مي‌كند هركدام‌ به‌ هنگام‌ تولد چه‌ رنگي‌ بايد بپوشند. اين‌ تفاوت‌ در تمام‌ مراحل‌ رشد دختر و پسر گذاشته‌ مي‌شود تا اينكه‌ به‌ سن‌ بزرگسالي‌ مي‌ رسد و چنانچه‌ نتواند خودش‌ را با چنين‌ خصوصياتي‌ كه‌ براي‌ مرد يا زن‌ بودن‌ در فرهنگ‌ تعريف‌ شده‌ تطبيق‌ بدهد به‌ او مي‌گويند مبتلا به‌ اختلال‌ هويت‌ جنسي‌ شده‌ است‌.احساس‌ هويت‌ جنسي‌ يعني‌ احساس‌ متعلق‌ بودن‌ به‌ يك‌ جنسيت‌ خاص‌.

او مي‌گويد: بايد ميان‌ كساني‌ كه‌ اختلال‌ هويت‌ جنسي‌ دارند با افرادي‌ كه‌ دو جنسي‌ هستند تمايز قايل‌ شد. دوجنسي‌ها اعضاي‌ غيرطبيعي‌ جنسي‌ دارند و در نتيجه‌ تمايز بين‌ دو جنس‌ و تعيين‌ مرد يا زن‌ بودنشان‌ مشكل‌ است‌. در پزشكي‌ قانوني‌ اينها را به‌ صورت‌ اختلال‌ و رشد غدد شناسايي‌ مي‌كنند. در واقع‌ اينها اختلال‌ ناشي‌ از كروموزم‌ دارند، اما در اختلال‌ هويت‌ جنسي‌ افراد تمايل‌ يا اصرار به‌ تعلق‌ داشتن‌ به‌ جنس‌ مخالف‌ دارند كه‌ به‌ دو صورت‌ خود را نشان‌ مي‌دهد يكي‌ كلامي‌ است‌ يعني‌ فرد ابراز مي‌كند كه‌ مي‌خواهد به‌ جنس‌ مخالفت‌ متعلق‌ باشد و غيركلامي‌ به‌ اين‌ معني‌ كه‌ رفتاري‌ انجام‌ مي‌دهد كه‌ شبيه‌ به‌ رفتار جنس‌ مخالف‌ است‌.

در كشور ما از سال‌ 66 تا 83، تعداد 470 نفر به‌ سازمان‌ پزشكي‌ قانوني‌ مراجعه‌ كرده‌اند تا با عمل‌ جراحي‌ تغيير جنسيت‌ بدهند كه‌ البته‌ از اين‌ تعداد 200 نفر خواهان‌ تغيير جنسيت‌ از مرد به‌ زن‌ بوده‌اند و 70 نفر زن‌ هم‌ مي‌خواستند مرد شوند كه‌ با عمل‌ جراحي‌ 214 نفر آنها موافقت‌ و با جراحي‌ 11 نفر مخالفت‌ شده‌ است‌ و بقيه‌ هم‌ پيگيري‌ نكرده‌اند. در مراكز استان‌ها هم‌ تعداد كل‌ افرادي‌ كه‌ براي‌ تغيير جنسيت‌ مراجعه‌ كرده‌اند 57 نفر بودند كه‌ 39 نفرشان‌ خواهان‌ تغيير جنسيت‌ از مرد به‌ زن‌ بودند و 22 نفر زن‌ هم‌ مي‌خواستند مرد شوند. بطور كلي‌ شيوع‌ اين‌ اختلال‌ يك‌ در 30 هزار نفر در بين‌ مردان‌ و يك‌ در 100 هزار نفر در بين‌ زنان‌ است‌.

ايران‌ يكي‌ از معدود كشورهايي‌ است‌ كه‌ تغيير جنسيت‌ را با توجه‌ به‌ شرايط‌ فرد مجاز دانسته‌ است‌ و دستورالعمل‌هاي‌ لازم‌ نيز درخصوص‌ آن‌ توسط‌ مسوولان‌ صادر شده‌ است‌. مطابق‌ آخرين‌ اطلاعيه‌ ؤبت‌ احوال‌، از اين‌ پس‌ افراد دو جنسيتي‌ كه‌ تغيير جنسيت‌ مي‌دهند، شناسنامه‌ جديد دريافت‌ مي‌كنند. يكي‌ از كارشناسان‌ ؤبت‌ احوال‌ در اين‌ باره‌ مي‌گويد: با توجه‌ به‌ تحقيقات‌ انجام‌ شده‌ در اين‌ خصوص‌ مشخا شده‌ بزرگترين‌ مشكل‌ افرادي‌ كه‌ تغيير جنسيت‌ مي‌دهند اين‌ است‌ كه‌ شناسنامه‌ قبلي‌شان‌، نشان‌ دهنده‌ هويت‌ قبلي‌ آنها است‌. يعني‌ فردي‌ كه‌ جنسيت‌ خود را از مرد به‌ زن‌ تغيير داده‌ در همه‌ جا با نام‌ مرد او را صدا مي‌زنند، بنابراين‌ تصميم‌ گرفته‌ شد، افرادي‌ كه‌ تغيير جنسيت‌ مي‌دهند، با ارايه‌ مدارك‌ پزشكي‌ لازم‌ و شناسنامه‌ قبلي‌ خود شناسنامه‌ جديد براي‌ هويت‌ جديد خود داشته‌ باشند.

هرچند مشكلات‌ قانوني‌ افراد خواهان‌ تغيير جنسيت‌ به‌ لحاظ‌ قانوني‌ و شرعي‌ حل‌ شده‌ است‌، اما هنوز جامعه‌ ظرفيت‌ پذيرش‌ آنها را ندارد و بعضي‌ به‌ چشم‌ يك‌ گناهكار به‌ آنها نگاه‌ مي‌كنند.یكي‌ از مبتلايان‌ اختلال‌ هويت‌ جنسي‌ كه‌ با عمل‌ جراحي‌ از عالم‌ مردان‌ وارد دنياي‌ زنان‌ شده‌ است‌ مي‌گويد: «ما كار خطايي‌ نكرده‌ايم‌. فقط‌ مشكلي‌ داريم‌ كه‌ بايد براي‌ آن‌ كاري‌ شود. بايد هزينه‌ عمل‌ جراحي‌ كم‌ شود تا خانواده‌ها بتوانند فرزندان‌ دوجنسي‌ خود را از اين‌ مصيبت‌ نجات‌ بدهند. بعضي‌ از ما از شدت‌ فشار جامعه‌ و برخورد مردم‌ به‌ بزهكاري‌ و مصرف‌ مواد مخدر روي‌ مي‌آورند يا خودكشي‌ مي‌كنند. آيا ما يك‌ انسان‌ نيستيم‌? چقدر خوب‌ است‌ همديگر را به‌ جاي‌ طرد، درك‌ كنيم‌. او اقدام‌ ؤبت‌ احوال‌ را مثبت‌ ارزيابي‌ مي‌كند و مي‌گويد: من‌ در شناسنامه‌ قبلي‌ام‌ اسم‌ و عكس‌ مردانه‌ داشتم‌ و مرا با همان‌ اسم‌ صدا مي‌كردند اما حالا در شناسنامه‌ جديدم‌ عكسي‌ با چهره‌ دخترانه‌ام‌ چسبانده‌ شده‌ و اسم‌ دخترانه‌يي‌ هم‌ در آن‌ نوشته‌اند، سعي‌ مي‌كنم‌ با دنياي‌ دخترانه‌ كنار بيايم‌.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
صفحه  صفحه 1 از 3:  1  2  3  پسین » 
Sexology - سکسولوژی

انواع گرایش های جنسی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA