انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 11 از 45:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  44  45  پسین »

ترفند های كامپیوتری


مرد

Prince
 
نكاتي براي بهبود سرعت ويندوز
كاربران ويندوز، معمولا به‌دنبال اين هستند كه سرعت ويندوز خود را بيشتر كنند، اين حس كه چيزي در اين ميان اشتباه كار مي‌كند كه بازدهي سيستم پايين است، در مورد اكثر كاربران درست است. گاهي اوقات مي‌توان با رعايت نكاتي سرعت سيستم را به‌مراتب بهتر كرد. با هم بخشي از اين نكات را بررسي مي‌كنيم.

حقه‌هايي براي خالي كردن حافظه:

1– برنامه‌هاي آغازين را كم كنيد: وقتي ويندوز بالا مي‌آيد، تعداد زيادي از برنامه‌ها كه به‌عنوان برنامه‌هاي آغازين ‌(Startup Programs)‌ شناخته مي‌شوند، شروع به بارگذاري در حافظه مي‌كنند و اين باعث مي‌شود از زمان بالا آمدن ويندوز تا زمان آماده شدن آن براي استفاده، وقت زيادي از شما تلف شود. ضمن‌آن‌كه به هرحال اين برنامه‌ها از حافظه اصلي تغذيه مي‌كنند. ‌

2– حافظه اصلي را خالي كنيد: سرعت يك ماشين مستقيما به سرعت ‌RAM ‌ آن بستگي دارد. گاهي اوقات گمان مي‌كنند كه سرعت پردازنده مهم‌ترين عامل در سرعت يك كامپيوتر است. اگر حافظه كافي داريد اما به‌نظر مي‌رسد كه هميشه حافظه‌تان سنگين و پر است، از نرم‌افزارهاي خالي كردن رم همانند ‌RamBooster‌ استفاده كنيد. اين برنامه‌ها به‌طور دائم حافظه را خالي مي‌كنند و حتي مي‌توانيد ميزان حافظه‌اي كه مي‌خواهيد خالي شود را به آنها اعلام كنيد.

3– برنامه‌هاي مقيم را بررسي كنيد: برخي از برنامه‌ها هستند كه در حافظه اصلي مقيم مي‌شوند و فضاي آن را هدر مي‌دهند، با كمك برنامه‌هايي چون ‌TaskInfo‌، مي‌توانيد بفهميد كدام برنامه‌ها در حافظه هستند، و كدام‌شان به‌درد شما نمي‌خورد.
اگر هيچ برنامه‌اي نداشتيد، با فشردن سه كليد ‌Ctrl+Alt+Delete‌ هم مي‌توانيد امري مشابه انجام دهيد. دقت نيد كه به‌جز ‌explorer‌، برنامه آنتي‌ويروس و برنامه‌هاي سيستمي، تمام سرويس‌ها و برنامه‌هاي مقيم مي‌توانند مزاحم سرعت باشند.

4– بازدهي برنامه‌ها را بالا ببريد: مي‌توانيد سرعت برنامه را با تغيير اولويت پردازشي‌اش تغيير دهيد. به‌عنوان مثال مي‌خواهيد يك فايل ‌RAR‌ حجيم را فشرده كنيد و به حجم پردازشي زيادي نياز داريد، مي‌توانيد با رفتن به ‌ Task Manager ‌(‌فشردن كليدهاي ‌Ctrl+Alt+Delete)‌ و انتخاب تب ‌Processes‌ روي ‌WinRAR.exe‌ كليك راست كنيد و ‌Priority ‌‌آن را به ‌High‌ يا ‌RealTime‌ تغيير دهيد تا كار شما سريع‌تر انجام شود.

5– ميزكار را تميز كنيد: تمام آيكن‌هاي ناخواسته را از ميز كار حذف كنيد. دليل اين موضوع اين است كه هر بار ويندوز لود مي‌شود،‌محتويات ميان‌برهاي روي دسك‌تاپ را چك مي‌كند. ‌

6– بي‌سر و صدا كار كنيد: اگر صداهاي مرتبط با رويدادهاي سيستمي را غيرفعال كنيد، عمليات شما سريع‌تر انجام مي‌شود و احتمالا با هنگ كمتري مواجه مي‌شويد. براي اين‌كار به كنترل پنل برويد و سپس از بخش ‌Sounds and Multimedia‌، تب ‌Schemes‌ را انتخاب كنيد و سپس ‌No Sounds‌ را بزنيد.

‌7– ميزكار فعال به‌درد نمي‌خورد: تا زماني كه در كارگزاري بورس مشغول به كار نشديد و آمار لحظه به لحظه را روي ميزكار خود نياز نداريد، ‌Active Desktop‌ را غيرفعال كنيد. اين ويژگي ويندوز، براي گذاشتن صفحه‌هاي وب، انيميشن و... كاربرد دارد، اما از طرف ديگر قدرت پردازشي را پايين مي‌آورد.

8– به رنگ پس زمينه توجه كنيد: اگر به‌جاي تصوير پس‌زمينه از رنگ استفاده كنيد، در اين صورت مقداري حافظه صرفه‌جويي خواهيد كرد.

9– تفكيك‌پذيري تصوير را در نظر بگيريد: تفكيك تصوير را اگر 16 بيتي بگذاريد، درست است كه تصاوير فوق‌العاده‌اي نخواهيد داشت، اما سرعت بيشتري در انتظارتان است. گرافيست‌ها، گيمرها و كساني كه با دقت رنگ بيشتري سر و كار دارند از اين حقه استفاده نكنند.

حقه‌هايي براي ‌Windows Explorer‌:

1– ميان‌برهاي كيبورد و ماوس: هر فولدري كه باز كنيد و كليد ‌3 F‌ را بزنيد، گزينه جستجو باز مي‌شود و مي‌توانيد جستجو كنيد.

كليدهاي ويندوز و ‌Tab‌ در ويندوز اكس‌پي، سراغ آيكن‌هاي دسكتاپ مي‌رود، در ويندوزهاي ويستا به بعد، حالت تعويض پنجره سه‌بعدي را مي‌آورد.

اگر با كليك راست يك فايل را انتخاب و به جايي ديگر بكشيد، در اين صورت وقتي كليك را رها مي‌كنيد، يك منو باز مي‌شود كه از شما مي‌پرسد با آن فايل چه كرد.

اگر بخواهيد فايلي را درون فولدي بريزيد كه هم اكنون در ميزكار شما به‌حالت ‌Minimized‌ است، كافي است فايل را بكشيد و روي فولدر مينيمايز شده، چند لحظه‌اي مكث كنيد. فولدر باز مي‌شود و فايل را داخلش خواهيد ريخت.

اگر ميانبري را بكشيد و بدون اين‌كه آن را بيندازيد روي منوي استارت نگه داريد، گزينه استارت منو باز مي‌شود و مي‌توانيد تا مقصد نهايي ميانبر خود را هدايت كنيد و در آن محل قرار دهيد.

گاهي اوقات وقتي برنامه‌هاي زيادي داريد، گزينه ‌Alt+TAB‌ درست و حسابي كار نمي‌كند. در اين حالت بهتر است دكمه ويندوز را دوبار بزنيد. ‌

براي بستن برنامه از ميانبر ‌4Alt+F‌ مي‌توانيد استفاده كنيد. اگر برنامه‌اي باز نباشد، ويندوزتان خاموش مي‌شود.

بعد از اين‌كه يك آيكن را انتخاب كرديد، اگر به‌جاي ‌Enter‌، از ‌Alt+Enter‌ استفاده كنيد برنامه اجرا نمي‌شود و پنجره ‌Properties‌ را نشان مي‌دهد.

براي مشاهده مشخصات سيستم، كافيست دكمه‌هاي ‌Start+Pause ‌‌را با هم بزنيد.

2– گزينه‌هاي بيشتري به ‌SendTo‌ اضافه كنيد: به فولدر ‌Windows\SendTo‌ برويد. در اين فولدر مي‌توانيد هر ميانبري كه مدنظرتان است را قرار دهيد تا به منوي كليك راستتان اضافه شود. ‌ ‌

3– گزينه‌هاي بيشتري به منو اضافه كنيد معمولا هر فايلي را مي‌توان با چند برنامه باز كرد، اما وقتي روي آن دوبار كليك مي‌كنيد، تنها برنامه اصلي بازش مي‌كند. براي اين‌كه انتخاب بيشتري داشته باشيد، مي‌توانيد به منوي آن برنامه‌هاي ديگري نيز اضافه كنيد.
‌ ‌
فرض بگيريد كه فايل مي‌خواهيد ‌3 MP‌ خود را علاوه بر ويندوز مديا پلير، با نرم‌افزارهايي چون ‌Winamp‌ هم باز كنيد. به منوي فولدر آپشن برويد، روي تب ‌File Types‌ كليك كنيد. به‌دنبال فرمت ‌3 Mp‌ بگرديد و بعد روي ‌Advanced‌ كليك كنيد. در پنجره ‌Edit File Type‌ روي گزينه ‌New‌ كليك كرده و سپس ‌Open with Winamp‌ را انتخاب كنيد. ‌ ‌

تغيير اندازه ستون‌ها: دكمه‌هاي ‌Ctrl+Plus‌ را بزنيد تا ستون‌هاي شما در حالت ‌Details‌ بهترين و مناسب‌ترين حالت را به‌خود بگيرند. البته در فولدر ‌Temprorary Internet Files‌ از اين حقه استفاده نكنيد. البته يك بار امتحان كردن و بيچاره شدنش، از تجارب نويسنده است.

Folder Options‌: تمام ويندوز اكسپلورر را مي‌توان از فولدر آپشنز سفارشي كرد. كافي است منوي ‌Tools‌‌را بزنيد و بعد ‌Folder Options‌ را ببينيد.

حركت ميان تب‌ها: در ويندوز حركت ميان تب‌ها با كليدهاي تركيبي ‌Ctrl+TAB‌ انجام مي‌شود.

انتخاب نماي پيش‌فرض: كلا پنج حالت پيشفرض وجود دارد كه مي‌توانيد آن‌ها را انتخاب كنيد. برخي آيكن‌هاي بزرگ‌دوست دارند و برخي ديگر فهرست مي‌پسندند. اگر در هر فولدري برويد و نماي آن فولدر را تغيير دهيد، هميشه ثابت خواهد ماند و نيازي به تغيير مجدد نداريد. حتي مي‌توانيد با رفتن به فولدر آپشنز، تب ويو و انتخاب گزينه ‌Like Current Folder‌ تمام سيستمتان را يكپارچه به شكل همان فولدر در آوريد.

عمليات با تك كليك: در حالت عادي براي انتخاب يك فايل، يك بار كليك و براي اجراي آن دوبار كليك نياز است، اما مي‌توانيد به فولدر آپشنز برويد و گزينه ‌.... Single-click to‌ را انتخاب كنيد. اين گزينه وقتي ماوس را روي يك آيكن مي‌بريد آن را انتخاب مي‌كند و وقتي يك بار كليك مي‌كنيد آن را اجرا مي‌كند.

نوار لينك‌ها: يكي از مجهور‌ترين ويژگي‌هاي ويندوز است. مي‌توانيد لينك‌هاي مختلفي از بخش‌هاي مختلفي از سيستم خود يا وب‌سايت‌ها را در اين نوار لينك قرار دهيد و بعد همه جا آنها را ببينيد و به سادگي ميان مسيرهاي مختلف پرش كنيد.

بازكردن لينك‌ها در همان پنجره: در ادامه نكته بالايي، وقتي روي هر لينك كليك كنيد، يك پنجره جديد باز مي‌شود. براي اين‌كه لينك‌ها در همان پنجره باز شوند، روي لينك كليك راست كنيد و گزينه ‌Open‌ را انتخاب كنيد.

حذف نوار لينك‌ها: اگر مي‌خواهيد نوار لينك‌ها را نبينيد و به‌كارتان نمي‌آيد، پنجره ويندوز اكسپلورر را باز كنيد و از منوي ‌Views‌ و بعد ‌Toolbars‌ تيك گزينه ‌Links‌ را برداريد. براي آوردن اين نوار دوباره همين مسير را تكرار كنيد و ‌Links‌ را تيك بزنيد.

استفاده از محبوب‌ها: مي‌توانيد به‌جاي استفاده از نوار لينك‌ها، از گزينه محبوب‌ها ‌(Favorites)‌ استفاده كنيد. اين ويژگي در محيطهاي تحت شبكه كه بايد بين چندين نود حركت كنيد تا به يك فايل برسيد، بسيار مفيد است. به فولدر ‌Windows\Favorites‌ برويد. فولدري در آن بسازيد.

تمام ميانبرهاي خود را داخل آن بياندازيد. حالا اگر به ‌Network Neighborhood‌ برويد و فولدرهايي را بگرديد كه معمولا دسترسي بالايي به آنها داريد. روي هر كدام از آنها كليك راست كنيد و گزينه ‌Add to Favorites‌ را انتخاب كنيد. حالا دسترسي به آنها ساده‌تر از هميشه است و در منوي ‌Favorites‌ ويندوز وجود دارند.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
چند ترفند بسيار جالب
براي اين كه بتوانيد از رايانه اتان راحت تر و بهتر استفاده كنيد توجه شما را به چند ترفند جلب مبكنيم .

كاهش سرعت ناگهاني كامپيوتر : اگر ناگهان از سرعت كامپيوتر كاسته شد و احساس كرديد كامپيوتر شما كند كار ميكند به احتمال فراوان دليل آن استفاده از Cut و Copy يك فايل بزرگ و نگهداري آن در بخشي از حافظه انتقال اطلاعات كامپيوتر به نام Clipboard است. براي پاك كردن محتويات اين حافظه كه عامل اصلي از دست دادن سرعت كامپيوتر است انتخاب چند حرف ساده و كپي مجدد آن به كليپ بورد حافظه را از اطلاعات غير ضروري تخليه خواهد كرد.

رنگ و خميده نوشتن در مايكروسافت ورد : براي پر رنگ كردن Bold و خميده نوشتن Italic كلمات در مايكروسافت ورد راههاي فراواني مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترين روش پر رنگ نوشتن كلمات و جملات تايپ علامت ستاره (شيفت و عدد 8) بدون فاصله دقيقاً در ابتداي كلمه و جمله و تايپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهاي جمله است. خميده كردن كلمات هم با قرار دادن علامت خط تيره (شيفت و علامت منها) در اول و آخر كلمات انجام ميشود.

كيبورد مجازي در ويندوز XP و ME : همه ما نمي توانيم و يا نمي خواهيم با كيبورد تايپ كنيم. با كيبورد مجازي ويندوز و كليك ماوس ميتوان در نرم‌افزاري تايپ كرد. براي راه اندازي كيبورد مايكروسافت ابتدا با دگمه استارت شروع كرده و سپس Run را از آن انتخاب كنيد در محل مخصوص دستور اجراي فرامين 3 حرف osk كه كوتاه شده On Screen Keyboard است را وارد كرده و سپس دگمه OK را فشار دهيد تا كيبورد ويندوز در مانيتور ظاهر شود. حالا با استفاده از ماوس و كليك بر روي حروف ميشود به راحتي تايپ كرد.

جلوگيري از قطع شدن مودم : ارتباط با اينترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ايجاد شده باشد به دلايل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغيير كوچكي در تنظيم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دريافت علائم مخابراتي از كامپيوتر پس از گذشت 50 ثانيه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگيري نمايد.

ويندوز 98 يا ME:

Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced

سپس در قسمت Extra Settings كد S10=50 را وارد كنيد.

ويندوز XP:

Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced

سپس در بخش Extra Settings كد S10=50 را وارد كنيد. در صورتي كه در قسمت Setting كد ديگري ديده ميشود كد جديد را بايد با تايپ يك كاما از كد قبلي جدا كرد.

پر كردن صفحه در WORD : پر كردن صفحه‌اي مملو از نوشته‌هاي نامفهوم با تايپ دستور =rand() انجام ميشود. در اين حالت 3 پاراگراف جمله تكراري The quick brown fox jumps over the lazy dog را نشان خواهد داد. با تغيير در پارامترهاي داخل پرانتز ميتوان به تعداد جملات و پاراگرافها افزود به طور مثال با دستور =rand(6,4) تعداد 6 پاراگراف كه هر يك از آنها 4 جمله دارند نشان داده خواهد شد.

جلوگيري از نمايش پنجره خطاي ويندوز : هنگام استفاده از ويندوز XP در صورتي كه سيستم با مشكلي مواجه شود در مانيتور پنجره‌اي مشاهده خواهد شد كه Error Reporting نام دارد و همه با دو دگمه Send و Do not Sent آن آشنايي دارند. در اين پنجره، كامپيوتر علاوه بر نشان دادن مشكل سيستم از شما ميخواهد در صورت اتصال به اينترنت اين ايراد را به مايكروسافت ارسال كنيد. براي رهايي از نمايش و ارسال Error و پيام خسته كننده آن ابتدا Control Panel را باز كرده و از ميان آيكانهاي آن System و سپس در بخش Advanced دكمه Error Reporting را فعال كرده و در مقابل عبارت Disable error reporting و But notify me when Critical errors occur علامت بگذاريد. به اين ترتيب اين پنجره موقتاً از كار باز مانده و از نشان دادن پيام ايراد و ارسال آن به مايكروسافت خودداري خواهد كرد.

يافتن آدرس آي پي( بجز ويندوز xp) : هر استفاده كننده از اينترنت داراي كد مخصوصي است كه به آن آي پي ميگويند. آي پي Internet Protocol است و بر اساس آن هويت آدرس هر شخص در شبكه و اينترنت شناسايي مي شود. براي يافتن آي پي خود كافي است در داخل پنجره Run دستور winipcfg را تايپ كرده و بعد دگمه OK را بزنيد.
Start> Run> type winipcfg in command line then press OK.

تغيير حروف از بزرگ به كوچك: چنانچه بخشي از متن و يا تمام آن به اشتباه و يا عمداً با حروف بزرگ انگليسي تايپ شده و تصميم داريد آنها را به حروف كوچك تغيير دهيد كافي است پس از انتخاب نوشته دكمه‌هاي Shift+F3 را همزمان فشار دهيد تا متن به حروف كوچك تبديل شود. استفاده مجدد از همان كليدها بخش هاي لايت شده را به حروف بزرگ تبديل خواهد كرد.

تايپ اعداد كسري : براي وارد كردن اعداد كسري مانند ¼، ½ و ¾ كه در كيبوردهاي كامپيوتر ديده نميشوند ميتوان به ترتيب كدهاي Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به كار برد. براي تايپ اعداد حتماً بايد از قسمت Numeric Pad كه در سمت راست كيبورد قرار گرفته است استفاده شود.

خاموش كردن كامپيوتر با اسم رمز : ابتدا يك اسم رمز براي كامپيوتر خود انتخاب كنيد سپس از My Computer Control Panel آيكان System را كليك كنيد. در محل مشخصات و نام كامپيوتر اين دستور را تايپ كرده و با فشار دادن دكمه OK از آن خارج شويد. كامپيوتر شما پس از آن براي خاموش كردن نيز به دانستن اسم رمز نياز خواهد داشت.
Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغيرهاي اين دستور به اين صورت است:

Computer name = اسم رمز كامپيوتر كه شما آن را انتخاب كرده‌ايد:

R=Restart, S=Shutdown, L=Log off

T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتيك به ثانيه است و ميتواند با عدد ديگري جايگزين شود.

جابجايي عكسها در پاور پوينت : براي حركت جزيي عكسهايي كه در اسلايد پاور پوينت قرار دارند نگاهداشتن كليد Ctrl و استفاده از فلش‌هاي چهار طرفه اجازه خواهد داد تا تصاوير در مقياس بسيار كم تغيير مكان پيدا كنند.

از بين بردن پيام غير ضروري در ويندوز xp : استفاده كنندگان ويندوز اكس پي ميدانند هرگاه ظرفيت هارد ديسك آنها به اندازه مشخصي رسيد به طور مدام پيامي در مانيتور ظاهر مي شود و در مورد كاهش حجم قابل استفاده هارد ديسك هشدار ميدهد. جهت رهايي از اين پيام مراحل زير را دنبال كنيد:

HKEY_ CURRENT_USER \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Right-click Explorer and select New and DWORD Value.
In the right pane, rename the new value NoLowDiskSpaceChecks. Double click it
In the editing window, set the data value to 1(the number one).
Click OK to finish.

يافتن لينك ها در نمايشگر اينترنت : در صورتي كه ماوس را در صفحات اينترنت بر روي برخي از عكسها و يا نوشته ها حركت دهيم به شكل دست تغيير شكل ميدهد كه اصطلاحاً لينك ناميده مي شود. پيدا كردن لينك هاي يك صفحه اينترنت و يا حركت از يك لينك به لينك ديگر بدون استفاده از ماوس با زدن يك ضربه بر روي دگمه TAB ميسر مي شود. استفاده همزمان از كليدهاي Shift + TAB لينك قبلي را پيدا خواهد كرد.

دانستن نام و دنباله فايل ها : با انتقال آيكان هر فايل به داخل پنجره Run نه تنها نام فايل بلكه كليه اطلاعات مربوط به محل بايگاني و نام شامل دنباله فايل نيز ديده خواهد شد.

بايگاني و بستن همزمان چندين فايل باز در word: معمولاً براي بايگاني و يا خروج از چندين فايل باز بايد هر يك از آنها را به تنهايي بست. اگر چندين فايل همزمان باز است قبل از خارج شدن كليد Shift را نگاهداشته و منوي مايكروسافت ورد را كليك كنيد. دو انتخاب ديگر به نامهاي Close All و Save All به منوي فايل اضافه ميشود و با استفاده از آنها ميتوان تمام فايلها را همزمان بست و يا بايگاني كرد.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
ویژگی هایی از گوگل کروم که در سایر مرورگرها نمی‌یابید!
این ویژگی ها فقط در گوگل کروم موجود می‌باشند و در مرورگرهای معروف مانند Internet Explorer ، Firefox ، Apple Safari و Opera وجود ندارند.

1. Task Manager for Websites: اگر در مرورگر گوگل کروم کلیدهای Shift + Escape را همزمان فشار دهید پنجره Task Manager را برایتان باز می کند که لیست کامل تمام وبسایت‌هایی که در حال حاضر در مرورگر گوگل کروم شما باز هستند را، به شما نمایش میدهد.

شما از این طریق میتوانید ببینید هر وب‌سایتی چه مقدار از حافظه کامپیوترتان را اشغال کرده و اگر صفحه یک وب‌سایتی که باز هست، باعث ایجاد اشکال کرده است، میتوانید End process را کلیک کنید تا آن تب مستقیما بسته شود.

2. Visual Browser History: این ویژگی را گوگل کروم از گوگل دسکتاپ گرفته است. کلیدهای Ctrl + H را همزمان فشار دهید تا History مرورگرتان برایتان باز شود، حال می‌توانید به دنبال هر کلیدواژه‌ایی که علاقمندید، بگردید.

علاوه بر نمایش سایت‌های مورد جستجو، گوگل کروم برای هر صفحه پنجره نمایش کوچکی هم (بصورت Thumbnail image) به شما نمایش داده می‌شود.

3. Super Clean Contextual Menus: با راست کلیک کردن بر هر لینک در سایت‌های نمایش داده شده در گوگل کروم، به شما فقط 5 انتخاب برتر نمایش داده میشود و با راست کلیک کردن بر روی هر تصویر فقط 4 انتخاب.
برخلاف مثلا فایرفاکس که انتخاب های بسیار زیادی به شما می‌دهد.

4. Search Your Favorite Websites from the Address Bar: بهنگام مشاهده یک سایت (مثلا labnol.org) در مرورگر گوگل کروم، اگر نام و آدرس آن سایت شامل یک جستجوگر هم باشد ( مثلا: search.labnol.org) ، گوگل کروم آن جستجوگر را به حافظه اش می سپارد تا در آینده که شما به همان سایت labnol.org در مرورگر کروم مراجعه می کنید، بلافاصله آن جستجوگر (یعنی search.labnol.org) را هم برایتان ضمیمه کند.

5. See Memory Used by Different Browsers: اگر یک تب جدید در گوگل کروم باز کنید و عبارت about:memory را در هرجایی بالای آن تایپ کنید، به شما لیستی از تمام مرورگرهای باز شده در آن زمان را نمایش میدهد به همراه مقدار حافظه اشغال شده توسط هر مرورگر.

6. Reopen Website tabs that you closed by mistake:باز کردن سایتهایی که اشتباها بسته اید؛ با کلیک کردن همزمان Ctrl+ T در گوگل کروم (باز کردن یک تب جدید) و در باکس Recently closed tabs براحتی می‌توانید با کلیک کردن بر ادرس/نام آن صفحه ایی که اشتباها آن را بسته بودید، آن را دوباره باز کنید.
همین امکان هم در مرورگر Firefox 3 با کلیک کردن بر گزینه Undo Closed Tab و در مرورگر Opera با گزینه Ctrl + Z فعال خواهد شد.

7. Lanuch Websites from the Start Menu / Quick Lanuch Bar: البته این ویژگی در تمام مرورگرها وجود داره اما در گوگل کروم راحت تر شده است. بعد از باز کردن یک سایت (مثلا سایت labnol.org) در گوگل کروم، در File menu روی گزینه Creae application shortcut کلیک کنید. این گزینه شما یک نوع shortcut برای همان سایت میدهد که در آینده با کلیک بر روی این shortcut می‌توانید آن سایت (labnol.org) را باز کنید. البته در فایرفاکس به صورت خیلی ساده تر و صرفا با کشاندن (drag) آن سایت به صفحه دسک‌تاپ میتوان اتوماتیک وار این shortcut را ساخت.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
خطرات کوکی‌ها
کاربران وب معتقدند که کوکی‌های اینترنت هیچگونه ریسک امنیتی را به دنبال ندارند. در مقابل، اخطاریه‌های مختلفی وجود دارند مبنی بر این که کوکی‌ها، عادت‌های گردش در اینترنت شخص استفاده کننده را جمع‌آوری می‌کنند. شما از خود می‌پرسید که آیا بهتر نیست که مرورگر را به گونه‌ای تنظیم کنید که دیگر هیچ کوکی‌ برای شما فرستاده نشود.

در اینجا به شما توضیح می‌دهیم که در کل چه خطراتی توسط کوکی‌ها وجود دارند. داده‌های متنی بسیار کوچک که بیشتر وقت‌ها هم بدون هیچگونه قفل می‌باشند و در کوکی‌های %user profile% وجود دارند، هیچگونه ریسک امنیتی ندارند زیرا هیچ کد اجرایی را دارا نمی‌باشند. اما agentهای تبلیغات اینترنتی با هدف‌های اقتصادی و مادی، از فعالیتهای آن‌لاین کاربران سواستفاده می‌کنند. در این میان ارزیابی کوکی‌ها می‌تواند در تئوری بازیگر نقشی داشته باشد. برای کاربران چنین سیستمی مفید و ضروری می‌باشد. زیرا کاربر لازم نیست هر بار تنظیمات پایه‌ای انجام دهد، مثلا اسمش را وارد کند یا زبان را عوض کند.

سایت‌های خرید و فروش آن‌لاین نیز اساس خود را بیشتر با کوکی‌ها پی‌ریزی می‌کنند. اما، چنین اطلاعاتی در بسیاری از سایت‌ها به موازات هم به agentهای تبلیغاتی نیز فرستاده می‌شوند و آنها نیز در همان موقع کوکی‌های خود را بر روی کامپیوتر کاربر می‌گذارند. به همین علت این امکان وجود دارد که اطلاعات جمع شده در مورد یک user Profile را از سایت‌های مختلف گردآوری کرد و در تئوری حتی آن را برای شخص دیگری در دسترس قرار داد. یک راه مقابله این است که به سایت‌هایی که برای ما آشنا هستند و به آنها مراجعه می‌کنیم اجازه فرستادن کوکی‌ها را بدهیم اما به شرکتهای تبلیغاتی و ارائه کنندگان غریبه، اجازه فرستادن کوکی‌ها را ندهیم.

برای چنین کاری در اینترنت Explorer به مسیر زیر بروید:

Tools->Internet Options->Privacy

بر روی کلید Advanced کلیک کنید و بر روی گزینه Override automatic coockie handling کلیک کنید. برای First-party coockies گزینه Accept و برای Third-party coockies گزینه Block را انتخاب کنید.

گزینه Always allow session coockies را می‌توانید انتخاب کنید.

در "Firefox" و Netscape:

می‌توانید از Edit->Preferences یا Tools->Options گزینه Privacy را انتخاب و کوکی‌ها را فقط از وب سایت اصلی قبول کنید.

کوکی‌هایی که یکبار درست می شوند تا آخر عمر بر روی دستگاه می‌مانند. هیچگونه ضرری نخواهد داشت که کوکی‌های گرفته از وب سایت‌هایی که هرگز به صورت مستقیم با آنها سروکار نداشته‌اید را به صورت دستی پاک کنید.

Firefox با کمک فرمانی که در بالا داده شد و قسمت Show Cookies اجازه پاک کردن کوکی‌های موردنظر را به شما می‌دهد.

اینترنت اکسپلورر با تنها اجازه پاک کردن برخی کوکی‌های مربوطه را می‌دهد که زیاد هم مورد پیشنهاد نمی‌باشد. در حالت کلی کوکی‌هایی را که نمی‌خواهید با ویندوز اکسپلورر از پوشه user profile%cookies% پاک کنید.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
نمایش فایلهای DAT در مدیا پلیر
حتما شما هم بارها ازWindows Media Player استفاده کردید و می دونید کهMedia Player بطور پیش فرض فایل های ویدیویی با فرمت DAT رو در لیست فایل ها نمایش نمی ده و باید برای نمایش و باز کردن این فایل ها از قسمت Type of file گزینه All Files را انتخاب کنیم تا همه فایل ها , با هر پسوندی که دارند قابل مشاهده و انتخاب باشند .

اگر می خواهید Media Player فایلهای DAT را هم در قسمت Media Files در پنجره Open نشان دهد , مراحل زیر را دنبال کنید :

1- از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید و Regedit رو وارد کنید و Enter را بزنید .

2- با باز شدن صفحه ریجستری مسیر زیر را بیابید :

HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE Microsoft MediaPlayer Player Extensions

3-سپس برروی Types کلیک کنید . در پنل سمت راست روی عدد 3 دوبار کلیک کنید تا پنجره Edit string باز شود . ( این بخش مربوط به Media File all Types می باشد.)


4- در انتهای قسمت Value Data ابتدا یک علامت ; گذاشته و سپس dat.* را به آن اضافه کنید :

*.mpeg;*.mpg;*.m1v;*.mp2;*.mpa;*.mpe;*.dat

5- حال صفحه رجیستری ویندوز را ببندید و Media Player را باز کنید .

این بار می بینید که همه فایل های با فرمت DAT نیز قابل مشاهده و انتخاب می باشند.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
مزايای استفاده از BCC در ايميل
مزايای استفاده از BCC:

به منظور ارسال نامه های الکترونيکی از برنامه های متعددی نظير Outlook استفاده می گردد . برای مشخص نمودن آدرس دريافت کنندگان يک Email می توان از فيلدهای To و يا CC استفاده نمود . در برخی موارد استفاده از فيلد BCC گزينه ای مناسب و در عين حال ايمن تر به منظور ارسال نامه های الکترونيکی است.

BCC چيست ؟ BCC از کلمات blind carbon copy ، اقتباس شده است . با استفاده از BCC ، امکان مخفی نگه داشتن آدرس دريافت کنندگان يک Email ، فراهم می گردد . بر خلاف آدرس هائی که در فيلد To و يا CC درج و امکان مشاهده آنان توسط ساير دريافت کنندگان وجود دارد ، امکان مشاهده آدرس های درج شده در فيلد BCC توسط ساير دريافت کنندگان وجود نخواهد داشت( ارسال نسخه ای از نامه به شخص ثالث بدون اين که به دريافت کننده اوليه نامه اطلاعی داده شده باشد ) .

چرا می بايست از BCC استفاده نمود ؟

در اين رابطه می توان به دلايل زير اشاره نمود :

محرمانگی : در برخی موارد لازم است که به دريافت کنندگان يک Email اين امکان داده شود تا بدانند چه افراد ديگری نيز آن را دريافت داشته اند . در برخی حالات ديگر ممکن است شما قصد ارسال يک Email برای چندين دريافت کننده را داريد و نمی خواهيد آنان نسبت به اين موضوع آگاه گردند که نامه ارسالی توسط چه افراد ديگری نيز دريافت شده است . مثلا" زمانی که شما يک Email را به نمايندگی از سازمان و يا يک موسسه تجاری برای مشتريان خود ارسال می نمائيد ، صيانت از ليست مشتريان ، بسيار حائز اهميت می باشد. در صورتی که از فيلدهای To و يا CC به منظور ارسال يک Email برای دريافت کنندگان متعددی استفاده می گردد ، دريافت کنندگان Email هر گونه پاسخی که به پيام ارسالی داده خواهد شد را نيز دريافت خواهند کرد ( مگر اين که فرستنده آنان را از ليست حذف نمايد ) .

پيگيری : در صورتی که قصد پيگيری ، دستيابی و يا آرشيو نامه های الکترونيکی ارسالی بر روی يک account ديگر را داشته باشيد، می توان از BCC استفاده نمود . در چنين مواردی يک نسخه از نامه های الکترونيکی ارسالی به صورت اتوماتيک به يک account ديگر و بدون اطلاع دريافت کنندگان Email ارسال می گردد .

رعايت حقوق دريافت کنندگان : نامه های الکترونيکی فوروارد شده ، اغلب شامل ليست های طولانی از آدرس هائی است که توسط فرستنده قبلی و با استفاده از فيلد CC ، ارسال شده است . اينگونه آدرس ها عموما" فعال و معتبر بوده و خوراک مناسبی برای توزيع کنندگان نامه های الکترونيکی ناخواسته، خواهند بود .علاوه بر اين ، تعداد زيادی از نامه های الکترونيکی حاوی ويروس از آدرس های Email موجود در پيام هائی که شما دريافت می نمائيد ، استفاده نموده و اقدام به جمع آوری آدرس های فوق می نمايند .بنابراين، وجود اينگونه ليست های طولانی در پيام های فوروارد شده ، تمامی آدرس های موجود در ليست را در معرض تهديد قرار خواهد داد ( در صورت آلودگی پيام های دريافتی ) .

تعداد زيادی از استفاده کنندگان نامه های الکترونيکی ، پيام های دريافتی را با استفاده از فيلد CC برای تمامی اعضاء موجود در دفترچه آدرس خود، فوروارد می نمايند . پيشنهاد می گردد، دوستان خود را تشويق نمائيد در مواردی که قصد فوروارد پيام هائی را برای شما دارند از فيلد BCC ، استفاده نمايند .در چنين مواردی ، امکان مشاهده آدرس Email شما توسط ساير افراد کمتر می گردد. به منظور پيشگيری در مقابل اينگونه مسائل ، پيشنهاد می گردد علاوه بر استفاده از BCC در صورت فوروارد نمودن پيام ها ، تمامی آدرس های Email موجود در پيام ، نيز حذف گردد .

چگونه می توان از BCC استفاده نمود ؟ اکثر برنامه های ارسال Email دارای گزينه ای به منظور استفاده از فيلد BCC ( پائين تر از فيلد To ) ، می باشند . در برخی موارد ، ممکن است گزينه فوق به صورت پيش فرض فعال نشده باشد و لازم است از يک گزينه ديگر به منظور فعال نمودن آن استفاده گردد . مثلا" در برنامه Outlook به منظور فعال نمودن فيلد BCC ، می توان از طريق منوی View گزينه All headers را در زمان ايجاد يک نامه الکترونيکی جديد ، انتخاب نمود .

در صورتی که قصد داريد تمامی دريافت کنندگان يک Email را در فيلد BCC مشخص نمائيد و برنامه ارسال کننده ، اجازه ارسال يک نامه الکترونيکی بدون درج يک آدرس در فيلد To را نمی دهد ، می توانيد آدرس Email خود را در فيلد To درج نمائيد . بدين ترتيب ، علاوه بر مخفی نگه داشتن هويت ساير دريافت کنندگان ،می توان از ارسال موفقيت آميز يک پيام نيز اطمينان حاصل نمود .
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
قرار دادن عكس دلخواه در پس زمينه يك درايو !
چطور می شه عکس دلخواه را در پس زمينه يک درايو قرار داد به طوري که وقتي وارد درايوي شديم عکس دلخواه مون به جاي زمينه سفيد درايو نمايش داده بشه .

مراحل زير رو دنبال کنيد:

1.ابتدا Notepad ويندوز را باز کنيد و کد زير را درون آن کپي کنيد.

ExtShellFolderViews=
[{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
Attributes=1
IconArea_Image=my picture.gif

2.سپس به جاي عبارت my picture.gif آدرس عکسي را که مي خواهيد به عنوان پس زمينه قرار دهيد همراه با پسوند قرار دهيد. مثل C:\my pictiur.gif

3.سپس از منوي فايل گزينه Save as رو انتخاب کنيد و فايل رو با اسم Desktop.ini سيو کنيد.

باید حواستون باشه که مسیر باید همون درایوی باشه که می خواید پس زمینش رو عوض کنید حالا باید وارد درایو بشوید و عکس خودتون را ببینید.

البته این تصویر فقط برای درایو است نه فولدرهای داخل آن درایو.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
سه روش بالا بردن سرعت بوت ويندوز XP
با توجه به اينكه ويندوز XP تبديل به يكي از عمومي ترين ويندوزهاي مورد استفاده توسط كاربران مختلف گشته است ، و با توجه به اينكه سيستم هاي مختلف با قدرتهاي متفاوتي از اين ويندوز استفاده مينمايند ، بنابراين شما ميتوانيد با اين روشها در واقع ويندوز XP خود را با شرايط سيستم خود مطابقت داده و بهترين نتيجه و استفاده را از آن داشته باشيد. در این ترفند قصد داریم 3 روش بسیار کارآمد را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید سرعت بوت یا بالا آمدن ویندوز XP خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

بالا بردن سرعت بوت ( روش اول ):

این ترفند کارش این است که یك دسته فایل را از پوشه temp پاک می کند و history هر زمان که شما کامپیوترتان را خاموش می کنید. با این کار کامپیوتر شما وقت بیهوده ای را برای چک کردن این پوشه ها تلف نمی کند. با این کار سرعت بالا آمدن ویندوز افزایش می آید.

برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید :

1- Notepad را باز کنید و سه جمله زیر را در آن بنویسید :
/S /q "C:/Documents and Settings/"UserName without quotes"/Local Settings/History"
"RD /S /q "C:/Documents and Settings/Default User/Local Settings/History
"RD /S /q "D:/Temp/" <--"Deletes temp folder, type in the location of your temp folder
2- حالا این فایل را با هر نامی که می خواهید ذخیره کنید ، البته با پسوند " .bat " برای مثال " fastboot.bat " یا " deltemp.bat "
3- از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید .
4- در Run بنویسید : " gpedit.msc " و روی ok کلیک کنید .
5- از پنجره باز شده در سمت چپ روی گزینه " Computer Configuration " کلیک کنید و سپس " Windows Settings " را انتخاب کنید .
6- بر روی گزینه " Scripts " دو بار کلیک کنید سپس " Shutdown " را انتخاب کنید تا پنجره ای جدید باز شود.
7- روی " Add " کلیک کنید و در پنجره باز شده آدرس فایلی که درست کرده اید را بدهید و سپس روی " ok " کلیک کنید.

بالا بردن سرعت بوت ( روش دوم ):

وقتی کامپیوترتان را روشن می کنيد معمولا قبل از اینکه سیستم بخواهد بالا بیاید درایور های فلاپی و سی دی رام و ... را چک می کند ! به نظر من این یه کار بیهوده است که هر بار سیستم این موارد را چک کند . حالا برای از بین بردن این قسمت باید تغییراتی را در بایوس سیستمتان انجام دهید .

مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

1- معمولا برای ورود به bios باید کلید F2 یا Delete را فشار داد ، زمانی که کامپیوتر در حال بالا آمدن است.
2- به منوی " Boot " بروید .
3- " Boot Sequence " را انتخاب کنید .
4- سپس هر دو گزینه ای که از روی هارد بوت می شوند را به گزینه " First Device " تغییر دهید .
5- دکمه " Escape " را فشار دهید و از بایوس خارج شوید . فراموش نکنید که این تغییرات را قبل از خارج شدن ذخیره کنید .
توجه : وقتی که شما این تغییرات را انجام می دهید ، نمی توانید سیستمتان را از طریق فلاپی یا سی دی رام بوت کنید . اگر روزی لازم شد که این کار را انجام دهید ، کافیست برگردید به عقب ، يعني به بایوس خود بروید ، مرحله بالا را تکرار کنید و گزینه "First Device " را برای فلاپی و سی دی رام بردارید .

بالا بردن سرعت بوت ( روش سوم ):

زمانی که کامپیوتر شما در حال بالا آمدن هست معمولا شبکه را چک می کند تا ببیند آدرس IP آزاد هست یا نه . با استفاده از پیکربندی یک ip آدرس دستی برای سیستم تعریف می کنیم . این کار سرعت بوت شما را افزایش می دهد .

پس طبق مراحل زیر عمل کنید :

1- روی منوی Start کلیک کنید و " Connect To/Show All Connections " را انتخاب کنید .
2- روی Connection شبکه خود راست کلیک کنید و " Properties " را انتخاب کنید .
3- در تب " General " ، در لیست سرویس ها " TCP/IP " را انتخاب کنید و روی دکمه " Properties " کلیک کنید .
4- در پنجره باز شده روی " Use the following address " کلیک کنید و آدرس ip کامپیوترتان را بنویسید . اگر شما از یک روتر استفاده می کنید معمولا آدرس ip شما 192.168.0.xx یا 192.168.1.xx است . اگر آدرس IP خود را بخاطر نمی آورید و یا در آن شک دارید به منوی Start بروید و Run را انتخاب کنید و در آن cmd را تایپ کنید و روی ok کلیک کنید . در پنجره باز شده " ipconfig/all " را تایپ کنید . با اینکار ip شما نمایش داده می شود و شما می توانید آدرس مورد نظر را در بخش مورد نظر بنویسید .
5- همچنین در پنجره " TCP/IP properties " شما باید آدرس های " Subnet mask " ، " Default gateway " و " DNS Server " را هم پر کنید . اگر عدد های این گزینه ها را هم نمی دانید می توانید با استفاده از دستور " ipconfig/all " در مرحله 4 این اعداد را پیدا کنید.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
مرد

Prince
 
چند ترفند در word
1) با فشردن کليد SHIFT + F5 مي‌توانيد به قسمتي از متن که بتازگي تغييري در آن ايجاد کرده ايد برويد. فشردن مجدد اين کليدها شما را به قسمت‌هاي تغيير يافته قبلي متن مي‌برد.

2) اگر فرمت قسمتي از متن را تغيير داده ايد، مثلا رنگ يا نوع فونت آن را عوض کرده ايد و حالا مي‌خواهيد به همان وضعيت پيش فرض WORD برگردانيد، مي‌توانيد آن بخش از متن را انتخاب و کليدهاي CTRL + SPACEBAR را فشار دهيد.

3) وقتي مي‌خواهيد بخشي از متن را انتخاب نمائيد، مي‌توانيد کلمه ALT را پائين نگه داريد و با ماوس DRAG کنيد. اين کار باعث مي شود عمل انتخاب به صورت مستطيل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگيري افزايش يابد.

4) وقتي در حال تايپ کردن يک متن انگليسي هستيد و به دنبال مترادف يک کلمه خاص مي گرديد، کافيست نشانگر را در کنار و يا در زير کلمه مربوطه ببريد و کليدهاي SHIFT + F7 را فشار دهيد. با اين کار فهرستي از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمايش داده مي‌شود.

5) در پنجره PRINT PREVIEW شما مي‌توانيد پيش از پرينت گرفتن ، پيش نمايشي از فايل خود را ببينيد. براي انجام تغييرات در همين صفحه، کافيست روي آيکون MAGNIFIER کليک نمائيد تا اجازه تصحيح در متن به شما داده شود.

6) اگر مي‌خواهيد همزمان دو بخش مختلف از يک DOCUMENT را ببينيد، مي‌توانيد فايل مربوطه را در نرم افزار WORD باز کرده، ماوس را بالاي فلش موجود در بالاي نوار لغزان نگه داريد تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازي با دو فلش در بالا و پائين آن درآيد. آنگاه کليک کرده و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائين بکشيد. حال صفحه به دو قسمت تقسيم مي‌شود که در هر دو بخش همان فايل نمايش داده شده است . راه دیگر برای اینکار استفاده از گزینه Splite موجود در منوی Window می باشد.

7) فرض کنيد يک فايل طولاني داريد و پيدا کردن مطالب برايتان دشوار، کافيست گزينه DOCUMENT MAP را از منوي VIEW انتخاب کنيد تا فهرستي از عناوين DOCUMENT شما را نشان دهد. حال با کليک بر هر عنوان به آن قسمت از فايل خود پرش مي‌کنيد.

8) فارسی کردن اعداد در متن : اگر هنگامی که در آفیس زبان کامپیوتر را از انگلیسی به فارسی بر می گردانید اعداد به صورت انگلیسی تایپ می شوند اگر دوست دارید که این اعداد به فارسی تایپ شوند در آفیس در منوی tools به قسمت Options بروید. در بخش Complex Scripts در مقابل Numeral گزینه Context را انتخاب کنید تا اعداد مطابق متن فارسی و انگلیسی شوند.

9) تايپ اعداد كسري : براي وارد كردن اعداد كسري مانند ¼، ½ و ¾ كه در كيبوردهاي كامپيوتر ديده نميشوند ميتوان به ترتيب كدهاي Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به كار برد. براي تايپ اعداد حتماً بايد از قسمت Numeric Pad كه در سمت راست كيبورد قرار گرفته است استفاده شود.

10) فرمول نویسی در نرم افزار Microsoft Word : به منو View برويد و سپس به Toolbars برويد و Customizeرا انتخاب کنيد.در پنجره باز شده به تب Commands برويد و از قسمت Categories (سمت چپ ) Insert را به حالت انتخاب درآورديد و از سمت راست Equation Editor را انتخاب کنيد ( تصوير يک راديکال با عدد a را دارد ).روي آن کليک کرده و کليد موس را نگه داريد ، سپس آنرا بکشيد و در جايي مناسب از نوار ابزار صفحه اصلي ، مثلا در کنار دکمه Bold رهايش کنيد.سپس رو دکمه مربوطه کليک کرده ، از شما سوالي مبني بر نصب آن مي شود که با زدن دکمه Yes مي توانيد عمليات نصب را انجام دهيد و از اين قابليت استفاده کنيد

11) غیر فعال کردن خط قرمز زیر کلمات در برنامه word ( بررسی املای کلمات ): پس از وارد شدن به نرم افزار ورد وارد منوی tools شده و بعد به قسمت options و برگه spelling & grammar می رویم آنگاه تیک کنار check spelling as you type را بر می داریم.

12) کـــشیدن حـــــروف و کــــلمات : کافی است در هر مکانی از ویندوز ، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را همزمان بفشارید.

13) جابجايی متن: با ترفند زير به راه حلی راحت و سريع برای كپی و يا جابجايی قسمتی از متن دست خواهيد يافت: ابتدا متن و يا گرافيكی را كه تصميم به حركت آن داريد علامتگذاری كنيد. صفحه تصوير را با كمك حاشيه‌های آن كه در سمت راست و گوشه قابل حركتند. به قدری جابجا كنيد كه مكانی را كه می‌خواهيد عنصر مربوطه به آن اضافه شود كاملا در ديد قرار بگيرد. سپس برای جابجايی دكمه و برای كپی كردن تركيب دكمه‌های - را كليك كرده و با دكمه راست موش بر روی مقصد كليك كنيد.توجه: در هنگام تكان دادن ويا بالا و پايين بردن، اجازه تكان دادن نشانگر را نداريد، چرا كه كه بخش علامتگذاری شده از حالت انتخاب خارج خواهد شد.

14) انتخاب مكان : قالب‌های اتوماتيك به سختی با موش در يك متن به مكان خاصی انتقال پيدا می‌‍‌كنند. بهترين راه اين ايست كه در حالی كه دكمه را كليك كرده‌ايد با دكمه‌های جهت كار كنيد. با اين كار، گرافيك مورد نظر را به اندازه يك پيكسل جابجا می‌كنيد. بدون فشار دادن دكمه قالب اتوماتيك را به خط بعدی انتقال خواهيد داد. فاصله ميان خطوط و يا بعضی اوقات قالب‌ها را در نوار ابزار در گزينه draw و زير گزينه reticule می‌توانيد تنظيم كنيد و يا تغيير دهيد.

15) بايگانی فايل : اينكه نرم‌افزار Word چه پوشه‌ای را به صورت استاندارد در زمان استفاده از گزينه‌های File->Open يا File->Save نشان می‌دهد می‌توانيد شخصا تعيين كنيد تنظيمات مربوطه را می‌توانيد در Tools->Options->File locations->Documents بيابيد. اينكه فايل‌هايی را كه شخصا درست كرده و به صورت الگو در آورده‌ايد در كجا ثبت می‌شوند، نيز در همان بخش، قسمت User templates قابل مشاهده‌اند. نرم‌افزار Word هنگامی كه شما برای ذخيره نوع فايلی DOT را انتخاب كنيد از اين دايركتوری استفاده می‌كند.توسط دكمه Modify در همان بخش می‌توانيد تنظيمات مربوطه را تغيير داده و تعيين كنيدكه برای مثال‌ فايل‌های DOT و DOC در كجا ذخيره شوند.

16) گرافيك در زمينه : می‌خواهيد به سندی در Word يك زمينه اضافه كنيد تا زيباتر به نظر برسد گزينه‌های Insert->Picture->Autoshapes را برگزينيد. در نوار ابزار پديد آمده فرم مورد نظر را انتخاب كنيد. مثلا Start and Banners نشانگر موش تبديل به يك ضربدر می‌شود و شما می‌توانيد گرافيك مورد نظر را در سند وارد كنيد و يا آنرا جابجا كنيد. در نسخه Word 2000 از منو گزينه Autoshape formatting را انتخاب كنيد.

در نسخه‌های 2003 يا 2002(ايكس‌پی) قسمت گرافيكی در يك بخش نقاشی وجود دارد. در اينجا از منو گزينه sign area را برگزينيد گزينه‌های مورد نظر و قابل دسترس در نسخه‌های مختلف كمی متفاوت اما در بخش خصوصيات گرافيك موارد كرده همه گزينه‌ها يكسانند. در بخش layout گزينه Send Behind Text را انتخاب كنيد. در صورتی كه اين گزينه در آنجا نبود روی گرافيك دكمه راست موش را كليك كرده و گزينه‌های Order و Send Behind text را برگزينيد. در بخش Colors and Lines می‌توانيد رنگ گرافيك را انتخاب كنيد. در آخر گزينه OK رافشار دهيد و گرافيك را به نقطه مورد نظر خود انتقال دهيد.
عشق من عاشقم باش!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

دل نه اجبار میفهمد نه نصیحت...
آنکه لایق دوست داشتن است را دوست می دارد.
     
  
زن

Princess
 
رمز گذاري در نرم افزار Word
نرم افزار Word به عنـوان اصلی ترین ابزار ایجاد اسناد، از هر 9 كاربر 5 نفر را به خـود اختصاص می دهد و به كاربران ایـن فرصت را می دهد تا در اسرع وقت نامه های مشتریان، گزارشات مالی رؤسا و حتی پروژه های عظیم اجرایی را آماده كنند.

اما حتی در عـصر شـبكه های بی سـیم و با وجـود بـرنامه های جاسوسی، بـسیاری از افراد، اطلاعات حساس و مـهم خود را بدون حفاظت رها می كنند. نگران نباشیـد. ویـژگی های جدیـد Office 2007 ماننـد امـضای دیجیتالی و رمزگذاری به شما كمك می كنند تا اطلاعات محرمانه خود را قفل كرده و دور از چشمان جست وجوگر دیگران نگه دارید.امضای اسنادنرم افزار Word 2007 یك ویژگی جدید امنیتی را برای اسناد، ارائه كرده است و آن امضای دیجیتالی است. شما می توانید به هر سند یك فیلد امضا اضافه كنید و به این ترتیب، فایل قفل شده و امكان انجام هیچ ویرایشی روی آن وجود نخواهد داشت؛ مگر اینكه امضای دیجیتالی حذف شود.

ممكن است هر فردی قادر به حذف امضا و ویرایش فایل باشد، اما سند امضا شده، مهر تائید شماست. استفاده از رمزگذاری و كلمه عبورامضای دیجیتالی، سـند را در مقابل ایجاد تغییرات، حفاظت می كند و در واقـع به آن اعـتبار می بـخشد؛ خصوصاً اگر از تـصویر bitmap امضای حقیقی خود استفاده كنیـد. اما هنوز این امكان وجود دارد كه اسناد امضا شـده، باز و خـوانده شود. بـنابراین اسـتاندارد AES (اسـتاندارد رمزگذاری پیشرفته) به هـمراه یك كلید 128 بیتی و SHA-1 به Word 2007 اضافه شـده است. باید به این نكته توجه كنید كه اگر سند موردنظر را به صـورت دیجیتالی امضا كرده اید، دیگر حتی با اضافه كردن یك كلمه عبور هم نمی توانید آن را تغییر دهید.فقط اسناد امضا نشده می توانند توسط كلمه عبور حفاظت شوند. روی دكمه Office در قسمت بالای سمت چپ كلیك كنید، سپس گزینه Prepare و Encrypt Document را انتخاب كنید. كلمه عبوری را انتخاب كنید كه حدس زدن آن دشوار باشد.

از حروف كوچك و بزرگ و اعداد بهره گیرید و برای برخورداری از بالاترین میزان حفاظت، حداقل از 8 كاراكتر استفاده كنید. حال روی OK كلیك كنید.كلمه عبور را مجدداً وارد كنید. حال اگر هر فردی سند موردنظر را باز كند، باید كلمه عبور مربوطه را تایپ كند؛ در غیر این صورت دستیابی به متن غیر ممكن است. به منظور اضافه كردن امضای دیجیتالی، ابتدا سند موردنظر را باز و یا ایجاد كنید. سپس روی زبانه Insert كلیك كرده و گزینه Signature Line در سمت راست را انتخاب كنید. روی OK كلیك و سپس مواردی از قبیل اسم، عـنوان و آدرس پست الكترونیكی شخص امضا كننده (خودتان) را پر كنید. شما حتی قادرید تاریخ را هم به امضای خود اضافه كنید. سپس روی دكمه OK كلیك كنید. برای امضای سند، روی محل امضا دابل كلیك كنید. اسمتان را تایپ یا روی Select Image كلیك كنید تا فایل bitmap امضای حقیقی خود را انتخاب كنید. سپس روی Sign كلیك كنید.

از بخش های مهم سند حفاظت كنیدممكن است فایل موردنظر خود را امضا و یا رمزگذاری كرده باشید اما تصمیم بگیرید كه به دیگران اجازه دهید متن موردنظر شما را ویرایش كنند، اما این تغییرات كاملاً تحت كنترل شما باشد. در این حالت چه كار باید كرد؟ روی گزینه Review و سپس Protected Document (در قسمت راست) كلیك كنید و گزینه های قالب بندی را كه دیگران می توانند ویرایش كنند، انتخاب كنید. برای مثال شما می توانید این اختیار را به آنها بدهید كه مثلاً فونت را تغییر دهند ولی در اندازه آن تغییری ایجاد نكنند. همچنین شما می توانید از Track Changes استفاده كنید. در این صورت ویرایش صورت گرفته به صورت متمایز نمایش داده می شود. برای حفاظت از سند، گزینه Start Enforcing را انتخاب كرده و سپس رمز عبور را وارد و بعد تائید كنید.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 11 از 45:  « پیشین  1  ...  10  11  12  ...  44  45  پسین » 
کامپیوتر

ترفند های كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA