انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین »

اعتیاد به روابط جنسی و پورنو(معتاد جنسی)


مرد

 
معتاد جنسی
معتاد جنسي خودش را از تمام زمينه ها چه غلط و چه درست دور نگه مي دارد. او كنترل خود را از دست داده و ديگر قدرت انتخاب ندارد و آزادي خود را براي متوقف شدن از دست داده است. شهوت يك عادت شده است. موقعيت ما مانند يك انسان الكلي مي باشد كه نمي تواند بيش از اين الكل را تحمل كند و بايد نوشيدن را متوقف كند ولي گرفتار است و قدرت متوقف كردن آن را ندارد. اين موضوع در مورد معتاد جن سي هم صدق مي كند كه نه مي تواند شهوت را تحمل كند و نه مي تواند آن را متوقف كند

معتاد جنسی کیست ؟

رفتار جنسی بخشی از سلامت روانی- جسمانی بشر را تاًمین گر است لیکن چنانچه میزان و شدت انجام آن رو به فزونی داشته وبه نوعی سیستم کاری ، خانوادگی و ارتباطات عاطفی و بهداشت فکری فرد را تحت تاًثیر خود قرار دهد از این پس به عنوان یک گرفتاری یا مشکل جنسی به نام " اعتیاد جنسی " از آن یاد میگردد. مفهوم اعتیاد جنسی بر گرفته از همان مقوله آشنای وابستگی به دارو ، مواد مخدر ، الکل و قمار است که درتعریف آن فرد در پی انجام مکرر یک رفتار ، نوعی وابستگی روانی وجسمانی را تجربه نموده و در صورت عدم دسترسی یا ناکامی در اطفاء آن نیاز ، در فرد علائم و نشانه های سندرم ترک یا محرومیت هویدا میگردد. به عبارت دیگر در فرایند اعتیاد جنسی به مانند اعتیاد به مواد مخدر یا اعتیاد به الکل ، نوعی تغییرات شیمیایی و عصبی در بدن ایجاد میگردد که در شکل وسواس گونهً آن ، فرد به امید تجربه مجدد آن تغییرات مجبور به تکرار رفتار خواهد شد.


علائم اعتیاد جنسی در اشکال و گونه های مختلف در رفتار جنسی انسانها قابل تشخیص است :

  • استمناء و مبادرت به رفتار خود لذت بخشی جنسی متعاقب تفکرات و خیال پردازی های جنسی راجع به سوژه های جنسی اعم از اعضای بدن مرد ، زن ، کودک و یا سوژه های غیر جنسی چون لباس زیر ، کفش و ....
  • سکس با کارگران یا فروشندگان سکس اعم از مرد یا زن
  • برقراری رابطه جنسی در اماکن عمومی چون رستوران یا توالت های عمومی با مرد یا زن اعم از آشنا یا نا شناس
  • مشتری دائم سالن های ماساژ ، بار ، کلاب ، تیبل دنس یا سکس شاپ ها بودن
  • اختصاص بخشی از وقت روزانه به تماشا یا دانلود کردن عکس و فیلم های سکسی
  • سکس با افرادی خارج از رابطه زناشویی
  • احساس هیجان از برقراری رابطه جنسی ریسکی و خطرناک
  • خود نمایش گری یا در معرض دید قرار دادن اعضای جنسی به گونه ای آشکار یا نا آشکار
  • جمع آوری مطالب سکسی به شکل روزنامه ، کتاب و فیلم
  • حضورفعال در چت روم های اینترنتی با هویت جعلی
  • تمایل به برقراری سکس تلفنی
  • تلاش در جهت محرمانه نگاهداشتن فعالیت های جنسی خود با علم به اینکه رفتار جنسی موجود از فرم سالم و طبیعی خود خارج است
  • تفکرات و خیال پردازی های جنسی افراطی روزانه در محیط کار ، مدرسه یا منزل
  • ناتوانی در ترک یا کنترل رفتار جنسی معیوب

اعتیاد جنسی میتواند از یک رفتار ساده و اولیه خود ارضایی شروع گشته در صورت عدم شناسایی و درمان پیچیده گشته تا جاییکه حتی به تجاوز و قتل نیز بیانجامد. از آنجایی که اعتیاد جنسی به مثابه سایر اعتیاد ها میل به فزایندگی داشته و روز به روز دامنه و نوع رفتار های جنسی از فرم طبیعی و نرمال خود خارج میگردد لذا بر همگان است که نسبت به علائم و نشانه های رفتار های وسواس گونه جنسی خود یا عزیزان خویش هوشیار تر بوده اقدامات درمانی را سر لوحه برنامه ها قرار دهند .

مسئله اعتیاد جنسی مقوله ای بسیار جدید و به غایت مهم است که سلامت فردی و خانوادگی عده کثیری را به مخاطره انداخته است و روزانه تعداد جوانانی که در تنهایی با خود ارضایی کلنجار میروند و ناتوان در کنترل و ترک آن هستند و یا مردانی که وسوسه برقراری روابط جنسی متعدد شالوده زندگی زناشویی آنان را به مخاطره انداخته و نیز دختران و زنانی که با عرضه بیشتر کالای پر تقاضایشان از نشو و نمای اعتماد به نفس کاذب خود به هیجان میایند ، رو به افزایش است .
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
اعتیاد به روابط جنسی و پورنو
اعتـیـاد بـه روابط جنسی به عدم توانایی در كنترل و یا به تعویق انداختن تمایلات و فــعالیتهای جنسی اطلاق می گـردد. در واقـع روابط جنسی و اندیشدن به آن افكار معتاد را تحت سیـطره خـود قرار میدهـد و نـیـاز بـه انـگیـخـتـگـی جنـسی جـای نـــیاز بـه صمیمت را میــگیرد. علت آن معمولا بدرفتاری با معتادین در سنین كودكی اینگونه افراد میباشد. استرس یـك عامل برانگیزنده و تشدید كننده این اختلال است.

در واقــع فـــرد مـــعتاد از طریق روابط جنسی آلام عاطفی و عـقـده هـای روانــی خود را تسكین می دهد. باید توجه داشت كه نباید اعتیاد بــه روابط جنسی را بـــا شــهــوت جنسی قوی اشتباه گرفت. فرد معـتاد به روابط جنسی ممكن است دارای شـهـوت جـنـسـی اندكی باشد. اعتیاد به روابط جنسی در هر دو جنس زن و مـــرد مشاهده می گردد. در واقع با ارضـاء جــنسی به فرد احساس سرخوشی در پی آزادسـازی آدرنـالـیـن و آنـدومـرفیـنـها دست داده و وی را موقتا تسكین می دهد. مـعــمولا فرد معتاد از رابـطـه جـنـســی خود لذت چندانی نمی برد زیـرا پــس از آن دچــار احساس گناه و شرمساری میگردد.


علایم اعتیاد به سكس :

  • دارا بودن شریك جنسی متعدد بدون تعهد. مثل مردانی که دائم به فکر عوض کردن شریک جنسی خود هستند.(DONJUANISM)
  • رابطه جنسی بطور همزمان با چندین نفر و یا تعویض مرتب شریك جنسی.
  • خود ارضایی وسواسی و مفرط.
  • آزار جنسی و تجاوز جنسی دیگران.
  • روسپیگری و یا استفاده از آن.
  • اقدام به برقراری روابط جنسی مخاطره آمیز.
  • استفاده مداوم از تصاویر، مجلات و فیلمهای سكسی وpornographic.
  • بی اعتـنـایی و یـا قـربـانـی كـردن فـعــــالیتهای مهم اجتماعی، خانوادگی، شغلی و تفریحی بخاطر فعالیتهای جنسی.
  • تلاش بی وقفه و بی ثمر در محدود كردن افكار محرك جنسی.
  • كاهش معنویت و نقض مداوم سیستم ارزشی فرد.
  • اشتغال ذهنی بیش از اندازه به مسایل جنسی.
  • ارضاء جنسی از طریق مشاهده دیگران(voyeurism )، عریان گرایی و ارتـكاب بـه كــــودك آزاری و تجاوز جنسی.
  • تداوم به اعتیاد بدون توجه به عواقب منفی همچون مشكلات مالی، بــخطر افتادن سلامتی و از هم گسستگی روابط فرد.

مراحل اعتیاد به سكس:

  • اشتغال فكری مداوم: تـفـكـرات، تـجـسـمات و خـیـالبــــافی های پیوسته در مورد موقعیتها، منظره ها و فعالیتهای جنسی وافزایش تنش فکری.
  • ارجحیت بخشیدن: یك فعالیت و یا موقعیت جنسی مرجح مـعـمـولا الـگـو و بـصورت رفتار كلیشه ای در می آید.
  • وسواس: اقدام به فعالیت جنـسی مـرجـح بـدون تـــوجه به عواقب منفی و تمایل به متوقف ساختن آن.
  • احساس ندامت: احساس گناه و شرم بر سر نـاتـوانـی در كنـترل رفتار خود.

درمان اعتیاد جنسی:

  • آموزش نحوه ارضاء تمایلات جنسی بطور سالم و طبیعـی (ازدواج در افراد مجرد).
  • مشاوره فردی.
  • بازسازی روابط از هم گسسته فرد.
  • آمــوزش تكنیكهای غلبه بر استرس.
  • افزایش اعتقادات دینی و مذهبی.
  • درمان داروئی یکی از اهرمهای بسیار موثر در درمان می باشد.

اما گام نخست درمان پذیرش فرد به اعتیاد و تمایل فرد به ترك آن میباشد.

درمان اعتیاد جنسی شامل آموزش نحوه ارضاء تمایلات جنسی بطور سالم و طبیعـی، مشاوره فردی، بازسازی روابط از هم گسسته فرد و آمــوزش تكنیكهای غلبه بر استرس میباشد. اما گام نخست درمان پذیرش فرد به اعتیاد و تمایل فرد به ترك آن میباشد. اعتیاد به پرنوگرافی ( تصاویر و نوشته های پورنو )... یكی دیگر از نوع اعتیاد، اعتیاد به پرنوگرافی میباشد. پرنوگرافی با بهره گیری از تمایلات جنسی مردان در واقع كسب درآمد می كنـد. امـا ایـن پـــدیده سبب بی ارزش گشتن و تحقیر زنان در جامعه می گـردد. در زیر به دروغها و بدآموزیهایی كه پورنوگرافی بر جامعه تحمیل میكند توجه كنید: رابطه زن و مرد بر پایه روابط جنسی بنا می شـود- خیر، رابطه سالم میان زن و مرد بر پایه تعهد، علاقه و اعتماد دو جانبه بنا باید گردد. زنان مادون بشریت می باشند. مـعمـولا در سـایـتـها و مـنـابـع پـــرنوگرافی از زنان با نامهای :همبازی، خرگوش و حیوان دست آموز یاد می شود. زنان یك نوع تفریح بشمار میـــروند.

به زنان به دید یك نوع بازی و سرگرمی نگریسته میشود. هرچه تعداد شریك جنسی یك مرد بیشتر باشد، نشـانه مــوفق بودن و پیروزی وی قلمداد می گردد. چون دارای امتیاز بیشتری در بازی خواهد بود. زنـان دارایـی و مـایـملك شما هستند. به زنان به دید یك كالا می نـگرنـد. تصـویـر زن زیبایی كه در كنار یك ماشین لوكس و زیبا ایستاده است را زیاد دیده اید. مـفـهـوم ایــن تبلیغ آن است كه شما هرگاه ماشین مذكــور را خـــریـداری كنید هر دوی آنها یعنی هم مــاشــین و هم زن زیبا را خواهید داشت. پـرنوگرافی به ما می آمـوزد كــه زنــان قــابــل خریداری هستند. مصداق آن را در اجتماع زمانی كه مـردی بــرای یك زن پول زیادی خرج میكند را میتوان یافت. مرد می پـنـدارد بـا پـــــول خرج كردن برای زن میتواند با وی رابطه جنسی برقرار كند. ارزش یك زن به جذابیت و زیبایی اندامهای اوست.

از دید پرنو زنان با زیبایی متوسط نیز زشت و ناكامل می باشند. آنها تنها به جسم زن بها میدهند و اندیشه، شخصیت و آگاهی زن را نادیده می گیرند. مـعـمـولا زنان نـازیبا از جانب آنـها ســگ و یا خوك نامیده میشوند. زنان سزاور تحقیر میباشند. زنان در این پدیده مرتبا تحقیر شده و مـورد اهانت و ابراز نفرت قرار میگیرند. معمولا دختران زیبا در این پدیده لباسها و كفشهای كودكان را تــن میكنند و یا خرس عروسكی به دست می گیرند و این عقیده را القاء می كنند كه كـودكـان و نــوجوانان نیز میتوانند رابطه جنسی داشته باشند و بزرگسالان میتوانند با آنـــها رابطه جنسی برقرار كنند. رابطه جنسی نامشروع یك نوع خوشگذرانی می باشد. و شما از یك رابطه جنسی كه مخاطره آمیز، نامشروع و ماجراجویانه نباشد لذت چندانی نخواهید برد. روسپیگری افتخار آمیز وسعادتمندیست. مـعمولا تـصـاویـر دختـران و زنــان روسپی را خوشحال و مهیج نمایش می دهـنـد. امـا اغـــلب آنها دختران فراری میباشند كه در دام بردگی جنسی گرفتار گشته اند.

و یا سابقه تجاوز جنسی داشته و یا دچــار یك بیماری لاعلاج مقاربتی می بـاشند و معمولا اغـلب آنـها به مشروبات الكلی و مواد مخدر بــرای تحمل شرایط خود روی می آورند. زنان از آنكه مورد تعدی و تجاوز قرار گیرند لذت میبرند. حتی اگر دختری به پیشنهاد رابطه جنسی نه گفت، منظورش همان بله است. در فـیـلمـهای پورنو ابـتـدا دخـتر امتناع می كند اما در نهایت راضی به برقراری رابطه می شود. و یـا در فیلمها زنان مورد شكنجه و یا تحقیر قرار میگیرند. این حركت به مردان می آموزد كه میتوانند برای تفریح و سرگرمی زنان را كتك زده و یا آزار دهند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
اعتیاد جنسی
اعتیاد جنسی راهی است كه بعضی از مردم برای درمان احساساتشان و یا تحمل فشارهای عصبی انتخاب میكنند تا جایی كه اعمال جنسی تبدیل به بزرگترین و عمده ترین ابزار آنها برای تحمل فشارها و استرس ها در زندگی شان میگردد. اصولاَ اشخاص تا مدت زیادی در زندگی شان اسیر این اعتیاد می مانند و به طور شخصی نمی توانند از این مشكل آزاد شوند. معتاد جنسی وقت زیادی را برای تخیلات و اعمال جنسی صرف میكند. همچنین ممكن است از لحاظ روابط جنسی تبدیل به شخصی زیاده رو و عنان گسیخته شود.

● چرا مردم از لحاظ جنسی معتاد می شوند؟

این مسئله برای هر شخص متفاوت است، اما به صورت كلی ۳ دلیل وجود دارد. دلیل زیست شناختی، دلیل روانشناسی و دلیل روحی. در زیر در مورد این دلایل بیشتر توضیح میدهم.

▪ از لحاظ زیست شناسی:

فرد معتاد، شخصی است كه بدنش را در موقعیتی قرار میدهد تا اندورفین و انكفالین( مواد شیمیایی مغزی كه در انتهای عصب به وجود میآید)، دریافت كند. و این كار را توسط تقویت خیالات شهوانی و انزال جنسی انجام میدهد.

▪ از لحاظ روانشناسی، :

شخص معتاد نیاز به درمان و یا فرار از آزارهای فیزیكی، احساسی و جنسی دارد. او برای این كار به مسائل جنسی روی میآورد و سپس به الكل و مواد مخدر.

▪ از لحاظ روحی:

شخص معتاد كسی است كه جای خالی خدا را در وجودش با اعتیاد جنسی پر میكند. این اعتیاد روحانیت آنها است، از طریق آن آرامش می یابند، شاد میشوند، و همیشه نیز قابل دسترس و حاضر است. البته ممكنه معتادی باشه كه هر ۳ دلیل ذكر شده در اون وجود داشته باشه. به همین دلیل است كه برای درمان اعتیاد جنسی حتماً حضور یك متخصص الزامی است.

● چه تفاوتی بین شخصی كه از لحاظ جنسی معتاد است با فردی كه از لحاظ جنسی بسیار فعال است وجود دارد.

▪ در طول سالها در هر برنامه تلویزیونی و یا رادیویی كه حضور داشتم این سئوال را شنیده ام. شخصی كه از لحاظ جنسی بسیار فعال است با داشتن رابطه جنسی راضی میشود. در واقع این رابطه برای او جایگزین چیز دیگری نیست. زمانی كه همسر او به او میگوید" نه " برای آنها به این مفهوم نیست كه كاملاً از طرف همسرشان رد شده اند. و باعث نمی شود كه آنها خانه را ترك گفته و دست به اعمال دیگری بزنند. اگر شما چنین رفتارهایی از خود نشان میدهید، ممكن است از لحاظ جنسی معتاد باشید.

● آیا ممكن است شخصی به خود ارضایی یا استمنا معتاد شود؟

▪ بله، این یكی از عمده ترین شكلهای اعتیاد جنسی است كه من با آن برخورد كرده ام. این اعتیاد تقریباً اولین رفتار جنسی ما بوده است كه به طور مرتب تكرار می شده. و از جایی شروع میشود، كه شخص به سن بلوغ رسیده از لحاظ جنسی در فشار قرار میگیرد و بر خلاف بقیه ویژگیهای اكتسابی تا مدت زیادی فعال میماند.

● هرزه نگاری ( پورنوگرافی) چه نقشی در اعتیاد جنسی بازی میكند؟

▪ برای اغلب معتادین جنسی تركیبی از پورنوگرافی و خود ارضایی اساس اعتیاد آنها را تشكیل میدهد. بسیاری از معتادین برای آزادی از این تركیب با مشكلات بزرگی مواجه میشوند. پورنوگرافی به همراه تخیلات دنیایی غیر واقعی برای شخص معتاد به وجود میآورد كه در سرتاسر دوران نوجوانی و بقیه مراحل رشد همراه او میماند. و برای آنها یك رابطه جنسی غیر واقعی بوجود میآورد كه باعث میشود تا از لحاظ جنسی و احساسی به استقلال برسند و قبل از اینكه به طور واقعی با یك شخص واقعی ارتباط جنسی داشته باشند، صدها بار این رابطه را به صورت غیر واقعی برقرار كرده اند.

● آیا ممكن است شخصی از لحاظ جنسی معتاد باشد ولی با زوج یا زوجه خود رابطه جنسی نداشته باشد؟

▪ بله این مرحله بعدی اعتیاد جنسی است و ما آن را آنوركسیای جنسی یا بی میلی جنسی مینامیم. در این مرحله شخص معتاد ترجیح میدهد به جای رابطه جنسی صحیح با همسرش، به دنیای تخیلات خود و ارتباط جنسی در تخیلات خود بپردازد. شخص معتاد/بی میل از داشتن رابطه جنسی با همسر خود امتناع میكند و در نتیجه این زوج به صورت نامرتب رابطه جنسی خواهند داشت و آن هم به اصرار زوج سالم و نه شخص معتاد.

● از دید یك زوج یا زوجه، زندگی با شخص معتاد چگونه است؟

▪ زنان و شوهران شخصی كه از لحاظ جنسی معتاد است، احساسات مشابهی را گزارش كرده اند. احساس تنهایی احساسی كه تقریباً درهمه موارد مشترك است. این احساس كه او نمیتواند شخص راحتی باشد و در مورد خود واقعی اش صحبت كند نیز یكی از احساسات است. احساس ناامیدی از این مسئله كه شما نمی توانید كاری برای آنها انجام دهید. و احساس خشم از برآورده نشدن بسیاری از احساسات . چیزی است كه در بسیاری از افراد مخصوصاً زنان اشخاص معتاد دیده شده است.

● آیا زوج یا زوجه شخص معتاد جنسی می تواند به او كمك كند؟ حتی اگر او این كمك را رد كند؟

▪ بله، حتی اگر شخص معتاد این مسئله را نپذیرد و یا آن را انكار نماید، همسر او میتواند برای خود كمك و حمایت دریافت كند. احساس خشم، باختن، تنهایی و بسیاری احساسات دیگر در طول سالها زندگی با اعتیاد بر روی زندگی شخص تاثیر میگذارد. این احساسات باید درمان شوند، چه همسر شخص معتاد با او بماند یا نه. این اعتیاد به شما به عنوان همسر هیچ ارتباطی ندارد. اعتیاد جنسی شخص معتاد بسیار قبل از اینكه او شما را ملاقات كند شروع شده بود. این اعتیاد جنسی رشد خواهد كرد و هر كسی را كه با شخص معتاد ارتباط دارد تحت تأثیر قرار خواهد داد.

● آیا درمانی برای اعتیاد جنسی وجود دارد؟

▪ بله ، برای اعتیاد جنسی نیز درمان وجود دارد. این درمان زمان و كار زیادی میبرد، مخصوصاً در سال اول درمان. اما با كمك هدفمندانه شخص معتاد جنسی میتواند آزادی را تجربه كرده، در احساسات، روابط، موضوعات جنسی، مسائل مالی و حتی اوضاع روحانی ترمیم و خوشی را تجربه كند. من ازدواجهایی را دیده ام كه پس از بهبودی شخص معتاد، ترمیم شده اند. اشخاص معتاد پس از درمان زندگی بسیار شادی را تجربه خواهند كرد، بیشتر از چیزی كه تصورش را بكنند. من در طول ۱۱ سال تجربه بسیاری درمانهای موفق را دیده ام. و من مطمئنم برای آنانی كه میخواهند روی این مسئله كار كنند و شفا یابند امكان معالجه وجود دارد.

● آیا در زمینه اعتیاد جنسی تحقیقاتی نیز در دسترس است؟

▪ بله تحقیقاتی در زمینه اعتیاد جنسی انجام می شود.

● آیا امكان دارد زنان نیز از لحاظ جنسی معتاد باشند؟

▪ بله، تعداد زنانی كه برای معالجه اعتیاد جنسی شان اقدام میكنند روز به روز در حال افزایش است. عملكردها همان است. و شامل خود ارضائی، پورنوگرافی، اینترنت، و روابط نامشروع می باشد.

● آیا راهی وجود دارد تا به فرزندانمان در این زمنیه كمك كنیم؟

▪ بله با وجود اینكه، بسیاری از افرادی كه به من برای معالجه مراجعه كرده اند، اذعان نموده اند كه پدرانشان نیز با اعتیاد جنسی درگیر بوده اند. و درگیر مشكلاتی نظیر پورنوگرافی، عادتهای جنسی و هرزگی بوده اند. آنها همچنین از نداشتن اطلاعات كافی در رابطه با امور جنسی رنج می بردند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
↓ Advertisement ↓
TakPorn
مرد

 
اعتياد به پرنوگرافي
يكي ديگر از نوع اعتياد، اعتياد به پرنوگرافي ميباشد. پرنوگرافي با بهره گيري از تمايلات جنسي مردان در واقع كسب درآمد مي كنـد. امـا ايـن پـــديده سبب بي ارزش گشتن و تحقير زنان در جامعه مي گـردد. در زير به دروغها و بدآموزيهايي كه پورنوگرافي بر جامعه تحميل ميكند توجه كنيد:

1- رابطه زن و مرد بر پايه سكس بنا مي شـود- خير، رابطه سالم ميان زن و مرد بر پايه تعهد، علاقه و اعتماد دو جانبه بنا بايد گردد.

2- زنان مادون بشريت مي باشند. مـعمـولا در سـايـتـها و مـنـابـع پـــرنوگرافي از زنان با نامهاي :همبازي، خرگوش و حيوان دست آموز ياد مي شود.

3- زنان يك نوع تفريح بشمار ميـــروند. به زنان به ديد يك نوع بازي و سرگرمي نگريسته ميشود. هرچه تعداد شريك جنسي يك مرد بيشتر باشد، نشـانه مــوفق بودن و پيروزي وي قلمداد مي گردد. چون داراي امتياز بيشتري در بازي خواهد بود.

4- زنـان دارايـي و مـايـملك شما هستند. به زنان به ديد يك كالا مي نـگرنـد. تصـويـر زن زيبايي كه در كنار يك ماشين لوكس و زيبا ايستاده است را زياد ديده ايد. مـفـهـوم ايــن تبليغ آن است كه شما هرگاه ماشين مذكــور را خـــريـداري كنيد هر دوي آنها يعني هم مــاشــين و هم زن زيبا را خواهيد داشت. پـرنوگرافي به ما مي آمـوزد كــه زنــان قــابــل خريداري هستند. مصداق آن را در اجتماع زماني كه مـردي بــراي يك زن پول زيادي خرج ميكند را ميتوان يافت. مرد مي پـنـدارد بـا پـــــول خرج كردن براي زن ميتواند با وي رابطه جنسي برقرار كند.

5- ارزش يك زن به جذابيت و زيبايي اندامهاي اوست. از ديد پرنو زنان با زيبايي متوسط نيز زشت و ناكامل مي باشند. آنها تنها به جسم زن بها ميدهند و انديشه، شخصيت و آگاهي زن را ناديده مي گيرند. مـعـمـولا زنان نـازيبا از جانب آنـها ســگ و يا خوك ناميده ميشوند.

6- زنان سزاور تحقير ميباشند. زنان در اين پديده مرتبا تحقير شده و مـورد اهانت و ابراز نفرت قرار ميگيرند.

7- معمولا دختران زيبا در اين پديده لباسها و كفشهاي كودكان را تــن ميكنند و يا خرس عروسكي به دست مي گيرند و اين عقيده را القاء مي كنند كه كـودكـان و نــوجوانان نيز ميتوانند رابطه جنسي داشته باشند و بزرگسالان ميتوانند با آنـــها رابطه جنسي برقرار كنند.

8- رابطه جنسي نامشروع يك نوع خوشگذراني مي باشد. و شما از يك رابطه جنسي كه مخاطره آميز، نامشروع و ماجراجويانه نباشد لذت چنداني نخواهيد برد.

9- روسپيگري افتخار آميز وسعادتمنديست. مـعمولا تـصـاويـر دختـران و زنــان روسپي را خوشحال و مهيج نمايش مي دهـنـد. امـا اغـــلب آنها دختران فراري ميباشند كه در دام بردگي جنسي گرفتار گشته اند. و يا سابقه تجاوز جنسي داشته و يا دچــار يك بيماري لاعلاج مقاربتي مي بـاشند و معمولا اغـلب آنـها به مشروبات الكلي و مواد مخدر بــراي تحمل شرايط خود روي مي آورند.

10- زنان از آنكه مورد تعدي و تجاوز قرار گيرند لذت ميبرند. حتي اگر دختري به پيشنهاد رابطه جنسي نه گفت، منظورش همان بله است. در فـيـلمـهاي سكسي ابـتـدا دخـتر امتناع مي كند اما در نهايت راضي به برقراري رابطه مي شود. و يـا در فيلمها زنان مورد شكنجه و يا تحقير قرار ميگيرند. اين حركت به مردان مي آموزد كه ميتوانند براي تفريح و سرگرمي زنان را كتك زده و يا آزار دهند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
نگاه كن! تو به سكس اعتياد داري؟
واژه‎ي اعتياد به سكس، براي نخستين بار در دهه‎ي 1980 ميلادي مطرح شد. اين واژه براي توصيف افرادي به كار گرفته مي‎شد كه به گونه‎اي وسواسي در پي تجارب جنسي بوده و چنان‎چه نمي‎توانستند نيازهاي جنسي‎شان را ارضا كنند، رفتارشان مختل مي‎گشت. در واقع، اين مفهوم از الگوي وابستگي (اعتياد) به داروها (مواد) يا رفتارهايي چون قمار برگرفته شده است. وابستگي (اعتياد) به سكس در اين جا به معني وابستگي روان شناختي، وابستگي جسمي و وجود نشانه‎ها و علايم سندرم ترك (محروميت) در صورت عدم دست‎رسي به دارو (ماده) يا ناكامي رفتار (مانند قمار) است.

افراد بسياري ديده مي‎شوند كه همه‎ي كوشش‎ها و رفتارهايشان در زندگي معطوف به جست‎وجوي رابطه‎ي جنسي است؛ زمان زيادي را صرف چنين رفتاري مي‎نمايند و اغلب تلاش مي‎كنند كه اين رفتار را متوقف كنند ولي در عمل، توانايي اين كار را ندارند. شايد بسياري براي نخستين بار با چنين واژه‎اي رو به رو شده باشند اما اين پديده، براي شمار فراواني از درمان‎گران كاملاً شناخته شده است. اين افراد، كوشش فزاينده و مكرري انجام مي‎دهند كه رابطه‎ي جنسي داشته باشند و چنان‎چه در اين تلاش‎ها پيروز و كامياب نشوند، دچار ناراحتي و رنج و عذاب مي‎شوند. مي‎توان گفت كه وابستگي (اعتياد) به سكس، يك مفهوم اكتشافي مفيدي است كه درمان‎گر را براي علت زمينه‎اي اين رفتار، هشيار مي‎سازد. معتادين جنسي نمي‎توانند تكانه‎هاي جنسي خود را كنترل كنند. اين تكانه‎ها طيف كاملي از رفتار يا تخيلات جنسي را در بر مي‎گيرد. سرانجام، نياز به آميزش و به طور كلي هر گونه فعاليت جنسي، افزايش مي‎يابد و ميل مداوم به رابطه‎ي جنسي، تنها انگيزه‎ي رفتار فرد مي‎شود.

در سابقه‎ي شخص، معمولاً الگوي درازمدتي از اين رفتار وجود دارد كه شخص بارها تلاش داشته تا آن را متوقف كند، ولي موفق نشده است. هر چند ممكن است پس از چنين اعمالي، فرد دچار پشيماني و احساس گناه و عذاب وجدان شود، ولي چنين احساساتي براي پيش‎گيري از بروز دوباره‎ي اين رفتار، كافي نيستند. ممكن است بيمار بيان نمايد كه در دوره‎هاي پر استرس يا هنگام تنش، اضطراب و خشم، نياز بيشتر و شديدتري در خود براي برون ريزي احساس مي‎نمايد.

به طور كلي، بيشتر اعمال شخص در اين زمينه، با ارگاسم پايان مي‎يابد؛ هر چند اين يك قانون و اصل كلي نيست و رفتار جست‎وجوي رابطه‎ي جنسي به ميزان زيادي با تهييج و تحريك همراه است كه نياز و الزامي به رسيدن به ارگاسم ندارد.

در نهايت، فعاليت جنسي با زندگي زناشويي، اجتماعي يا حرفه‎اي شخص تداخل مي‎كند و سبب از دست رفتن كاركرد شخص در اين زمينه‎ها مي‎شود.

علايم و نشانه‎هاي وابستگي (اعتياد) به سكس را مي‎توان اين چنين فهرست نمود:

1) رفتار خارج از كنترل

2) پيامدهاي قانوني، پزشكي و بين فردي نامطلوب و زيان آور

3) پي‎گيري هميشگي رفتار جنسي پر خطر يا رفتارهاي خود تخريبي

4) كوشش‎هاي مكرر براي متوقف نمودن رفتارهاي جنسي

5) وسواس فكري و تخيلات جنسي – آميزشي

6) نياز براي حجم فزاينده‎اي از فعاليت‎هاي جنسي

7) تغييرات خلقي شديد در ارتباط با فعاليت جنسي (افسردگي، خوشي، ...)

8) صرف زماني غير عادي براي دست‎يابي به رابطه‎ي جنسي، شهوت انگيز بودن يا رهايي از تجربه‎ي جنسي

9) تداخل رفتار جنسي با فعاليت اجتماعي، شغلي يا تفريحي



به طور كلي، انحرافات و هنجار گسيختگي‎هاي جنسي، در افراد دچار وابستگي (اعتياد) به سكس بيشتر ديده مي‎شود. ويژگي‎هاي اصلي اين انحرافات عبارتند از: رفتار يا ميل شديد و عود كننده‎ي جنسي مانند نمايش‎گري، يادگار خواهي، مالش، آزارگري، آزارخواهي، مبدل پوشي، تماشاگري جنسي، بچه‎‎خواهي. اين انحرافات، همراه با ناراحتي قابل ملاحظه‎ي باليني هستند و تقريباً هميشه در روابط بين فردي اختلال ايجاد مي‎كنند و اغلب به مشكلات قانوني منجر مي‎شوند. ولي اعتياد به سكس ممكن است افزون بر انحرافات جنسي، شامل رفتارهايي نظير آميزش جنسي و خودارضايي باشد كه البته طبيعي و بهنجار تلقي مي‎شوند، به جز مواردي كه كنترل نشده يا بي‎بندوبار باشد.
در بسياري از موارد، اعتياد به سكس، مسير نهايي و مشترك انواعي از اختلالات ديگر است. افزون بر انحرافات جنسي كه اغلب وجود دارند، ممكن است اختلال رواني عمده‎اي چون اسكيزوفرني نيز وجود داشته باشد. اختلال شخصيت جامعه ستيز و اختلال شخصيت مرزي نيز شايع هستند.

گه‎گاه، اعتياد به سكس با اختلال رواني ديگري همراه مي‎شود. براي نمونه، وابستگي (اعتياد) به سكس مي‎تواند با وابستگي (اعتياد) و سوء مصرف مواد مخدر و محرك، اختلالات خلقي (چون افسردگي، سرخوشي و ...) و اختلالات اضطرابي (چون هراس‎ها، وسواس‎ها و ...) توأم گردد.

«دون ژوآنيسم» و «نيمفومانيا» دو واژه‎اي هستند كه پيرامون وابستگي (اعتياد) به سكس بايد مورد اشاره قرار گيرند. دون ژوآنيسم را گاه برابر اعتياد به سكس مردان قرار داده‎اند. گفته مي‎شود دون ژوآن‎ها از فعاليت‎هاي جنسي خود براي پوشاندن احساسات عميق حقارت استفاده مي‎كنند. برخي از آن‎ها، تكانه‎هاي ناخودآگاه همجنس گرايي داشته و با روابط جنسي وسواسي با زنان، اين تكانه‎ها را انكار مي‎كنند. اين مردان، مي‎خواهند خود را از لحاظ جنسي، پر كار نشان دهند و اغلب پس از رابطه‎ي جنسي، ديگر تمايل و علاقه‎اي به آن زن ندارند.

نيمفومانيا، معادل اعتياد به سكس زنان و به مفهوم ميل مفرط يا بيمارگونه زن براي آميزش جنسي است. به طور معمول، زنان دچار اين حالت، يك يا چند اختلال كاركرد جنسي (اغلب شامل اختلال ارگاسمي زنانه) داشته‎اند. زن مبتلا، اغلب ترس شديدي در مورد از دست دادن عشق داشته و مي‎كوشد با انجام اين اعمال، نيازهاي وابستگي (و نه تكانه‎هاي جنسي) خود را ارضا كند.

همه‎گير شدن بيماري وابستگي (اعتياد) به سكس در يك جامعه، شرم و آزرم اجتماعي را خدشه‎دار نمود، و به از دست رفتن چارچوب‎هاي اخلاقي – معنوي، رشد انحرافات و آسيب‎هاي اجتماعي و ويران گشتن جايگاه الهي – انساني سكس مي‎انجامد. اپيدمي وابستگي (اعتياد) به سكس، نه تنها بحران‎هاي فرهنگي – رواني – اجتماعي، بلكه بحران‎هاي اقتصادي را نيز پديد آورده و ساعات و دقايق فراواني از «زمان كار و انرژي ملي» را هدر مي‎دهد.
درمان وابستگي (اعتياد) به سكس، مانند الگوي درمان وابستگي (اعتياد) به مواد مخدر بر پايه‎ي درمان‎هاي روان شناختي و روان پزشكي چون روان درماني‎هاي متنوع و دارو درماني‎هاي مختلف انجام مي‎شود.

نويسنده: دكتر بهنام اوحدي
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
چرا مردان متاهل به تصاویر تحریک کننده جنسی نگاه می کنند
پرسش:

من متوجه رفتار جنسی مردها نمی شوم. ما به تازگی ازدواج کرده ایم و من تازه در حال شناسائی شخصیت همسرم هستم. من متوجه شدم که او گاهی اوقات وارد سایت های تحریک کننده جنسی می شود و با زنهای خراب ارتباط ویدوئی برقرار می کنه و فیلم هائی از روابط آن لاین خودش ضبط و نگهداری می کنه. وقتی ازش توضیح خواستم گفت که اونها از دوستان هستند و او فقط داشته تفریح می کرده. چون من نمیخواستم در این مورد جنگی رو با او شروع کنم صحبت هایم رو با وی قطع کردم. اما اتفاق دیگری افتاد . من متوجه شدم که تداوما در حال جمع آوری عکس و فیلم های تحریک کننده است.در حقیقت او کلکسیونی از این چیز ها جمع آوری کرده است. من مردی روکه با او ازدواج کردم درک نمی کنم... لطفا در باره این جنبه شخصیت مردا توضیحی بدهید... من می خوام اونو درک کنم من عاشق او هستم . چرا یک مرد ازدواج کرده خانواده دار به تصاویر تحریک کننده جنسی نگاه می کند؟

پاسخ :

طبق تحقیقات دانشمندانی که روی تحول انسان تحقیق می کنند... طبیعت مردا به این ترتیب گذاشته شده که دوست دارن تا اونجائیکه ممکنه با زنان متعددی ارتباط برقرار کنند. از طرف دیگه اونها می دانند که ممکنه با این نحوه رفتار باعث خشم و دلشکستگی همسرانشون بشوند..این مردان تبلور این خاصیت مردانه خودشونو با نگاه کردن به تصاویر تحریک کننده جنسی به انجام میرسانند به این هدف که به زنانشون خیانت نکنند.بعضی از مردان متاهل اینطور رفتارشون رو توجیه می کنند که اونها مقاربت کم و گاه بگاهی با زنانشون دارند،بعضی از مردا به این رفتارشون معتاد می شوند درست مثل اعتیاد به مواد مخدر و الکل.

اما به هر حال این نحوه رفتارمردا به احساس همسرانشون آسیب وارد می کنه.بعضی از زنها احساس می کنند که به قدر کافی از شوهرانشون رضایت ندارند و احساس می کنند که اون عکسا باعث شده که عشق پاکی نداشته باشند.خیلی سخت هست که برای این مشکل راه حلی پیدا بشه.مردائی که برای خودشون تفریح اختصاصی درست می کنند و فکر می کنند می توانند اونو از همسرشون برای مدتی طولانی پنهان کنند در اشتباه هستند... برای اینکه توی یک واحد آپارتمان که دو یا چند نفر مدت طولانی با هم زندگی می کنند نمیشود چیزی رو پنهان کرد. آیا شما میخواهید که شوهرتون رو حفظ کنید حتی اگر اون دست از این تفریحش برنداره ؟ آیا برای شما ممکنه ؟

ممکنه که براش مهم نباشه که تنها زندگی کنه حتی اگه شما ازش جدا شی و با شخص دیگری ازدواج کنی. شاید هم فکر می کنه که می تونه اون رفتارشو قطع کنه ...اما احتمالا قادر به اینکار نیست.

شما در برخورد با این قضیه چند راه دارید :

  • شوهرتو متقاعد کنی که دست از این رفتارش برداره...
  • این وضعشو تحمل کنی
  • اونو ترک کنی

مردای متاهلی که به تصاویر جنسی نگاه می کنند اینطور اظهار نظر می کنند که تنها عشق اونها ,همسرشون هست و زنهائی که تصاویرشو می بینند تنها اهداف جنسی هستند اما قبول این اظهار نظر ها برای زنها سخت هست...
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
هرزه‌نگاری (پورنو گرافی) اینترنتی چیست و چه عوارضی دارد؟
از : ویکتور. بی. کلاین

هرزه‌نگاری‌های اینترنتی به عنوان یک معضل مهم و مسأله بحث برانگیز مطرح است. متفکران و متخصصان علوم رفتاری با تحقیقات گسترده در این زمینه ، به دنبال تأثیرات روحی – روانی و اجتماعی این پدیده هستند و خواستار وضع محدودیت‌های قانونی بیشتر در ارائه مطالب مستهجن می‌باشند. هرزه‌نگاری عامل ایجاد بیماری‌های جنسی و روانی زیادی همچون آزار کودکان و تجاوز به عنف است. علاوه بر این که اعتیاد به هرزه‌نگاری، موجب اختلال در روابط صحیح و صمیمی‌خانوادگی و زندگی زناشویی نیز هست.

این که هرزه‌نگاری تأثیرات بسیار مضری بر مصرف‌کنندگان دارد، به یک مسأله بحث برانگیز – نه تنها برای مردم عادی بلکه حتی برای دانشمندان علوم رفتاری – تبدیل شده است.

دو کمیسیون ملی – گزارش اکثریت کمیسیون ریاست جمهوری (آمریکا) درباره هرزه‌نگاری و اعمال مستهجن، و اصلاحیه اول قانون اساسی – اعلام کردند که یک قاضی یا هیأت داوری به نمایندگی از جامعه، باید مواردی از هرزه‌نگاری را تعیین کنند که:

  • به طور كلي، خواهان يك علاقه شديد (وقيح، هولناك، بي‌شرمانه يا شهواني) جنسي هستند.
  • ارتباط جنسي را به شيوه‌اي آشكار و آزار‌دهنده توصيف مي‌كنند (به عبارت ديگر، از معيارهاي جامعه كنوني فراتر مي‌روند و توصيفاتي از ارضا يا فعاليت جنسي را بيان مي‌كنند).
  • به طور كلي فاقد ارزش ادبي، هنري، سياسي و علمي‌هستند.

در عرف عام، هرزه‌نگاري معمولاً به معناي مطالبي است كه از لحاظ جنسي آشكار هستند و عمدتاً به قصد تحريك جنسي ارائه مي‌شوند.

کمیسیون هرزه‌نگاری دادستان کل کاملاً با هرزه‌نگاری مخالفت کرده است؛ اما برخی مفسران اجتماعی ادعا کرده‌اند که هرزه‌نگاری عمدتاً یک نوع سرگرمی‌است که می‌تواند آموزشی و یا برخی اوقات، از لحاظ جنسی تحریک‌کننده باشد، اما ذاتاً بی‌ضرر است.

آنها همچنین ادعا می‌کنند که حداقل هیچ دلیل صحیح علمی‌برای ضرر آن وجود ندارد. در مقابل، دیگر مفسران اجتماعی به پیامدهای شدیدتری اعتقاد دارند و موارد اخیر را که توسط رسانه‌ها افشا شدند، مثال می‌زنند؛ مثل قاتلان جنسی که ادعا کرده‌اند؛ هرزه‌نگاری آنها را به این کار واداشته است.

تعریف پورنو گرافی :

براي پي بردن به تأثيرات هرزه‌نگاري، بايد ابتدا آن را تعريف كنيم. كلمه هرزه‌نگاري يا pornography از كلمات يوناني porno و graphia اخذ شده كه به معناي «توصيف فعاليت روسپي‌ها» است. از لحاظ عرف عمومي، هرزه‌نگاري به معناي مطالبي است كه از لحاظ جنسي آشكار هستند و عمدتاً به قصد تحريك جنسي ارائه مي‌شوند.

اما كلمه «مطالب مستهجن» يا obscenity يِك اصطلاح حقوقي است كه توسط حكم دادگاه عالي ايالات متحده در ميلر كاليفرنيا در سال 1973 تعريف شده است. هر مطلبي كه داراي این سه خصيصه باشد، مستهجن تلقي مي‌شود و اشاعه آن ممنوع است.

بنابراين ممكن است چيزي پورنوگرافيك باشد، اما هنوز مستهجن شناخته نشده است، مثل يك فيلم آشكار جنسي كه براي آموزش تمايلات جنسي انسان به دانشجويان پزشكي به كار مي‌رود، يا فيلم يا كتابي كه داراي ارزش والاي ادبياتي و هنري است، اما داراي برخي محتواهاي آشكار جنسي هم هست.

انتشار مطالب مستهجن چه در سطح فدرال و چه در سطح ایالت‌ها، در ۴۰ ایالت آمریکا ممنوع است. در حالی که اجرای قوانین مربوط به مطالب مستهجن در سال‌های اخیر خصوصاً در سطح فدرال افزایش یافته است، اما اجرای این قوانین، هنوز هم در بخش‌های مختلف آمریکا متفاوت و پراکنده است.

این کمبود اجرای قوانین، خصوصاً در سطح ایالتی و محلی، شاید ناشی از دیدگاه بسیاری از مردم و به ویژه برخی مقامات باشد که معتقدند، هرزه‌نگاری ذاتاً بی‌ضرر است و یا حداقل دلایل کمی‌درباره ضرر آن وجود دارد یا اصلاً دلیلی برای مضرات آن وجود ندارد.

تأثیرات بر بزرگسالان :

اطلاعات موردی پزشکی :

در بررسی مطالب مربوط به تأثیرات هرزه‌نگاری، با گونه‌های وسیعی از مستنداتی برخورد می‌کنیم که حاکی از ریسک و احتمال آسیب ناشی از فرو رفتن در انبوه مطالب هرزه‌نگاری هستند. این اطلاعات، اکثراً از سه منبع به دست می‌آیند:

  • اطلاعات تاریخی موارد کلینیکی
  • مطالعات رشته ای
  • مطالعات آزمایشگاهی و تجربی

اطلاعات تاریخی موردهای کلینیکی، از دفاتر درمانگاه‌ها درباره افراد دارای کارکردهای نامناسب جنسی و همچنین از روحانیون و وکلایی که خدمات مشاوره‌ای به افرادی که دارای مشکلات جنسی هستند ارائه می‌دهند، جمع آوری شده است. همچنین از مستندات ارائه شده توسط معتادان جنسی که از مراکزی مثل «درمان‌رفتاری دره طلایی» در مینه‌سوتا جمع‌آوری شده، استفاده شده است.

به عنوان یک روان‌شناس بالینی، من طی سال‌های مدیدی، تقریباً ۳۰۰ معتاد جنسی، خلافکار جنسی (آزاردهنده جنسی) و دیگر افرادی را که (۹۶ درصد آنها مردان هستند) دارای بیماری‌های جنسی بوده‌اند، درمان کرده‌ام. این بیماری‌ها شامل فعالیت‌های جنسی ناخواسته، آزار کودکان، عورت‌نمایی، نظربازی، آزارخواهی، بت‌پرستی (فتیشیسم) (Fetishism) و تجاوز به عنف می‌شده‌اند. به جز چند استثنا، هرزه‌نگاری یکی از عوامل مهم یا حداقل تأثیرگذار در ایجاد انحرافات یا اعتیاد جنسی آنها بود.

ادامه ی مقاله در پست بعدی
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
ادامه ی مقاله ی پست قبل

بدون توجه به این که هرزه‌نگاری عامل ایجاد یا تسهیل‌کننده این بیماری‌ها بوده و بدون توجه به ماهیت انحرافات و اعتیادهای جنسی بیماران، من یک مجموعه عوامل ۴ فاکتوره در همه آنها بدون استثنا یافتم که خصوصاً در آنهایی که تازه با هرزه‌نگاری آشنا شده بودند، صدق می‌کرد:

۱- اعتیاد :

اولین تغییری که رخ می‌دهد، اثر اعتیادی است. مصرف‌کننده هرزه‌نگاری به آن معتاد می‌شود. وقتی آنها یک بار از مطالب هرزه استفاده کنند، دوباره به آن رجوع می‌کنند و این روند، بارها و بارها تکرار می‌شود. به نظر می‌رسد که این مطالب،یک محرک قدرتمند جنسی برمی‌انگیزد که به دنبال آن، آزادسازی شهوت، اغلب توسط استمنا صورت می‌گیرد. هرزه‌نگاری، تصویر بسیار قدرتمند و هیجان‌آلودی ایجاد می‌کند که دائماً به ذهن فرد خطور می‌کند و او آنها را در مخیله خود تفصیل می‌دهد.

افراد به هنگام اعتیاد به هرزه‌نگاری، به تنهایی نمی‌توانند از شر آن خلاص شوند و آن را کنار بگذارند. علی‌رغم این که این اعتیاد، عواقب وخیمی‌مثل طلاق، از دست دادن خانواده و مواجهه با قانون (در موارد تهاجمات جنسی، آزار یا سوء استفاده از همکاران) را به دنبال دارد.

همین طور پی بردم که بسیاری از بیماران من که دارای درجه هوشی بالایی بودند، آسیب‌پذیرتر بودند، شاید علت آن، قدرت خیال پردازی آنان بود که آنها را بیشتر به اعتیاد نزدیک می‌ساخت. در حالی که هر مردی در این مورد آسیب پذیر است، اما تجربه من نشان می‌دهد که وکلا، حسابدارها و افراد مرتبط با رسانه‌ها، در برابر این اعتیادات، بیشتر آسیب پذیر هستند.

با این وجود، گروهبان باب ناوارو که مدت طولانی بازرس صنعت هرزه‌نگاری در دپارتمان پلیس لس‌آنجلس بوده است، می‌گوید: «قبول داشته باشید یا نداشته باشید، هر چه قدر افراد، باسوادتر باشند، به هرزه‌نگاری‌های بیشتری معتاد می‌شوند و البته پول بیشتری هم خرج آن می‌کنند.

افراد بسیاری اعتراف کرده‌اند که اعتیاد افراطی به این مطالب داشته‌اند و کل زندگی‌شان را صرف آن کرده‌اند؛ ساعت‌ها استمنا کرده‌اند و همیشه به دنبال موارد وقیحانه‌تر می‌گردند. همانند یک معتاد الکلی یا افیونی، آنها همواره به دنبال ارضای بیشتر و مطالب مستهجن‌تر هستند، اما زمان بیشتری طول می‌کشد که ارضا شوند و OK را بگویند.»

برای غیرمعتادان،فهم طبیعت کاملاً تحریک شدة معتادان جنسی، دشوار است. هنگامی‌که «موج» آنها را می‌گیرد، هیچ چیز نمی‌تواند آنها را از کار خود باز دارد، چه نگاه کردن به مطالب مستهجن همراه با استمنا باشد، چه عمل جنسی با فاحشه‌ها، و چه تجاوز به کودکان یا یک زن باشد.

یک مثال می‌تواند در توصیف این مسأله کمک ساز باشد: رالف، یک معتاد جنسی است که ۱۲ سال پیش ازدواج کرده و دارای سه بچه است. او در انجام مراسم مذهبی خود فعال بوده و صادقانه به اصول والای اخلاقی پای بند بود. او به «ده فرمان» اعتقاد داشت و با زنا مخالف بود.

وقتی که هرزه‌نگاری به زندگی او وارد شد، منجر به اعمال جنسی او با فاحشه‌ها شد. بعد از هر عمل، او از خدا درخواست مغفرت می‌کرد و گریه می‌کرد که این کار را دیگر تکرار نخواهد کرد، اما دوباره مرتکب این عمل می‌شد.
از آنجا که مقدمه هر عمل زناکارانه، استفاده از هرزه‌نگاری است، ما تصمیم گرفتیم که او را از وابستگی به این مطالب مستهجن رها سازیم. من از او خواستم که برای من یک چک هزار دلاری بنویسد، مبنی بر این که اگر ۹۰ روز از هرزه‌نگاری‌ها استفاده نکرد، من چک را به او پس بدهم. رالف دوست داشت پولش را از دست ندهد و کاملاً از راهبرد ما پیروی می‌کرد.

او می‌گفت: «هیچ راهی برای دیدن فیلم‌ها و مجلات کثیف برای من وجود ندارد، چرا که من می‌دانم با این کار، هزار دلار را از دست خواهم داد.»

او تا مدتی به طرز فوق العاده ای در برابر وسوسه‌ها مقاومت کرد، ولی در روز هشتاد و هفتم و در یک سفر تجاری، دوباره به مطالب مستهجن روی آورد و به یک فروشگاه کتاب مراجعه کرد و به مدت ۹۰ دقیقه عنان از کف داد. وقتی که هفته بعد او را دیدم، گریه کنان اعتراف کرد که هزار دلار را از دست داده است.

از آنجا که او ۸۷ روز سنجیده عمل کرده بود، من به او یک فرصت دیگر دادم. بنابراین، یک دوره ۹۰ روزه جدی دیگر را آغاز کردیم. ما هر دو معتقد بودیم که اگر او توانسته ۸۷ روز پاک بماند، مطمئناً می‌تواند ۹۰ روز دیگر هم این کار را انجام دهد، خصوصاً این که، این کار به معنای بازگشت ۱۰۰۰ دلار او بود.

این بار او فقط ۱۴ روز دوام آورد. او پول خود را از دست داد و من آن را صرف کارهای خیریه کردم. او شدیداً تعهد داده بود تا اعتیاد خود را ترک کند تا بتواند زندگی خود را حفظ کند و به مبانی مذهبی خود پای بند بماند، اما موضوع این نبود.

به عقیده من، اگر او ده هزار دلار هم به من می‌داد، دوباره خلف وعده می‌کرد. هنگامی‌که موج شهوت آنها را فرا می‌گیرد، به پیامدها و هزینه‌های ان بی توجهند. اعتیاد آ ن‌ها به طور مجازی بر زندگی آنها حکم می‌راند.

۲- تشدید :

دومین مرحله، تأثیر تشدیدی است. با گذشت زمان، فرد معتاد نیازمند انواع شدیدتر، آشکارتر، منحرف تر و عجیب و غریب تر مطالب جنسی می‌شود تا «حال جنسی» خود را افزایش دهد. این فرآیند، یادآور اعتیاد به مواد مخدر است. با گذر زمان، همواره یک نیاز رو به افزایش برای موارد تحریک کننده تر وجود دارد تا همان تأثیر ابتدایی را داشته باشد.
اگر همسران یا دوست دخترهای آنان هم با آنان همراه شوند، آنها نهایتاً رفیق خود را مجبور می‌سازند تا فعالیت‌های عجیب و غریب رو به افزایش جنسی انجام دهند. در بسیاری موارد، این روند منجر به قطع روابط – به هنگامی‌که زن از فعالیت بیشتر امتناع می‌کند – می‌شود که اغلب نتیجة آن دعوا، جدایی یا طلاق است.

ازدواج کردن یا رابطه جنسی داشتن با یک رفیق، مشکل آنها را حل نمی‌کند. اعتیاد آنها و تشدید این اعتیاد، عمدتاً به علت تخیلات قدرتمند جنسی در اذهان آنان است که توسط هرزه‌نگاری‌ها کاشته شده است. آنها اغلب این تخیلات جنسی همراه با استمنا را به خود آمیزش جنسی ترجیح می‌دهند.

این امر تقریباً همیشه، ظرفیت دوست داشتن و ابراز عشق به همسرشان در روابط خصوصی آنها را کاهش می‌دهد. این تخیل پردازی بسیار قوی است و موجب آزردگی خاطر همسران آنها می‌شود. محرک جنسی آنها، چیزی غیر از همسرانشان است و همسر آنها به سادگی می‌تواند این امر را حس کند و در نتیجه، اغلب احساس تنهایی و رانده شدن می‌کند. من تعدادی زوج مراجعه کننده داشتم که زن گریه کنان می‌گفت که شوهرش ترجیح می‌دهد تا به دیدن هرزه‌نگاری‌ها و استمنا بپردازد، تا این که به او اظهار عشق نماید.

۳- حساسیت زدایی :

سومین مرحله ای که رخ می‌دهد، حساسیت زدایی است. محتویات کتاب‌ها، مجلات و فیلم‌هایی که ذاتاً شوک برانگیز، شکننده تابوها، غیرمشروع، کریه و غیراخلاقی هستند، اما از لحاظ جنسی تحریک کننده اند، به هنگام اعتیاد به هرزه‌نگاری، قابل قبول و عادی می‌شوند. آن گاه فعالیت‌های جنسی تشریح شده در هرزه‌نگاری‌ها (بدون توجه به منحرف یا ضداجتماعی بودن آن) مشروع تلقی می‌شوند. در این مواقع، یک حس رو به رشد «همه این کار را انجام می‌دهند»، به آنها اجازه می‌دهد که کارهایی انجام دهند که قبلاً برای آنها غیرمشروع بود و با عقاید اخلاقی و معیارهای شخصی سابق آنها در تضاد است.

۴- فعالیت جنسی :

چهارمین مرحله ای که اتفاق می‌افتد، افزایش تمایل برای انجام اعمال جنسی ای است که فرد در هرزه‌نگاری‌ها مشاهده کرده است. این اعمال عبارتند از: بی قید و بندی جنسی، عورت نمایی، شرکت در رفتارهای جنسی گروهی، نظربازی، حضور دائمی‌در روسپی خانه‌ها، انجام اعمال جنسی با کودکان، تجاوز به عنف و آسیب وارد آوردن به خود یا طرف مقابل به هنگام عمل جنسی.

این رفتار دائماً در آنها رشد می‌کند و به یک اعتیاد جنسی می‌انجامد، به طوری که آنها خود را محصور در آن می‌بینند و دیگر قادر نیستند آن را تغییر دهند یا با آن مقابله کنند. به علاوه، عواقب منفی این اعتیاد در زندگی آنها بسیار بدتر است.

ادامه ی مقاله در پست بعدی
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
ادامه ی مقاله ی پست قبل

بسیاری از تأثیرات منفی استفاده از هرزه‌نگاری، توسط روان درمانگرها، پزشک‌ها، مشاوران، وکلا و کشیش‌ها ارائه شده است. در این بخش، ما به سراغ افرادی می‌رویم که دچار این اعتیاد شده اند:

معاون شهردار دستگیر شد : معاون ۴۶ ساله شهردار لس آنجلس، چند سال پیش در یک تئاتر مستهجن در غرب لس آنجلس حضور یافته بود. او به هنگام تماشای صحنه‌های مستهجن، آن قدر تحریک شده بود که شروع کرد به تهاجم جنسی به فردی که در کنارش نشسته بود. از قضا، آن مرد یک افسر مخفی نظامی‌از کار درآمد. معاون شهردار بازداشت شد و در دادگاه مجرم شناخته شد. این فرد انگشت نما، اداره اش را شرمگینانه و تحقیرآمیز ترک کرد و شغلش را به افتضاح کشاند.

تهدید زندگی زناشویی : یک مرد ۳۶ ساله متأهل، درس خوانده، یک کارشناس و از لحاظ مالی بسیار موفق، به هرزه‌نگاری اعتیاد پیدا کرده بود و دائماً استمنا می‌کرد و در عشرتکده‌ها حضور می‌یافت. او ازدواج فوق العاده ای داشت؛ دارای چهار فرزند بود و در انجام مراسم مذهبی بسیار فعال بود و مسئولیت مهمی‌هم به عهده گرفته بود.
او درحالی که از انجام این اعمال غیرمشروع خود احساس گناه می‌کرد و می‌دانست که این اعمال، مخالف مذهب، اخلاق و ارزش‌های شخصی او است و می‌تواند تأثیر بالقوه مخربی بر زندگی او داشته باشد، اما معتادانه به این کار ادامه می‌داد؛ در حالی که در حالت عقلانی، او خواهان انجام این کارها نبود. دست او هنگامی‌رو شد که او همسرش را دچار بیماری مقاربتی کرد. این امر عواقب وخیمی‌در زندگی زناشویی او به دنبال داشت.

زنای با محارم : یک مرد مجرد ۳۰ ساله مذهبی و معتقد، سابقه اعتیاد به هرزه‌نگاری داشت. او خیلی خجالتی بود و خجالت می‌کشید تا از زنان بزرگسال بخواهد با او دوست شوند. به همین دلیل، روابط صمیمانه ای با برادرزاده‌های ۴ و ۷ ساله و دوستان آنها برقرار کرد که به هتک حرمت مکرر آنها توسط او منتهی شد. او از هرزه‌نگاری‌هایی که مشاهده کرده بود، الگو گرفته و شهوت جنسی خود را بر سر این کودکان خالی می‌کرد.

به دلیل احساس گناه او از انجام این کار، سرانجام مورد کمک حرفه ای قرار گرفت. با این حال، طبق قوانین ایالتی، او مجبور شد که به مقامات ایالت، موارد سوء استفاده جنسی خود از این کودکان را بیان کند. به دلیل رفتار همکاری کننده او و با توجه به این که او خود خواهان درمان بود، مشمول آزادی مشروط شد و روان درمانی بلندمدت بر روی او صورت گرفت و اکنون زندگی طبیعی خود را می‌گذراند.

متجاوز جنسی سریالی : رئیس شرکتی در فونیکس – تاکسون و رئیس کمیته کلیسای آن شهر که به کودکان آسیب دیده کمک می‌کرد، از من خواست تا به او درباره فرد متجاوز جنسی ای که با خشونت و با تهدید تفنگ و چاقو به تعدادی زن تجاوز کرده بود، مشاوره بدهم. در بررسی پیش زمینه او، من دیدم که او دارای سابقه نمونه و کودکی بدون دردسری بوده است. او همچنین دانشجوی نمونه ای در دبیرستان و دانشگاه بوده است. همسر، کودکان، کسب و کار و فعالیت‌های مذهبی او کوچک ترین نشانه ای از زندگی پشت پرده یا جنبه تاریکی نداشتند.

تنها نکته منفی مهم در زندگی او، اعتیاد او به هرزه‌نگاری از دوران نوجوانی بود که از دیگران مخفی نگه داشته شده بود. این اعتیاد با گذشت چندین سال، تدریجاً شدت یافته بود، به طوری که نهایتاً به گذراندن ساعت‌ها و متحمل شدن هزینه‌های فراوان برای دیدن فیلم‌های مستهجن و استمنا با آنها، منجر شده بود.

اولین تجاوز به عنف او هنگامی‌رخ داد که زنی را دیدکه شبیه شخصیت اصلی فیلم مستهجنی بود که روز قبل دیده بود. واقعیت و تخیل آن قدر برای او مبهم شده بود که تخیلات جنسی بیمارگونه خودرا اجرا می‌کرد.

شایع ترین پیامدها : به هر حال در تجربه بالینی من، مهم ترین پیامد اعتیاد به هرزه‌نگاری، احتمال ارتکاب یک جرم جنسی سنگین نیست (اگرچه این عمل اتفاق افتاده و می‌افتد)، بلکه اختلال در روابط صمیمانه خانوادگی و زندگی زناشویی است. در این جا است که دردناک ترین ضایعات و آسیب‌ها رخ می‌دهند. در این جا است که این عمل، به نابودی عشق سالم و روابط جنسی با همسران می‌انجامد. اگر شخصی سؤال کند که آیا هرزه‌نگاری موجب هرگونه جرم جنسی است، بدون هیچ ابهامی ‌باید پاسخ داد، بله، اما این فقط ظاهر قضیه است.

در برخی بیماران، من با تقریباً یک اعتیاد آنی مواجه شدم، در حالی که در دیگران، تقریباً ۱۰-۵ سال عرضه نامنظم هرزه‌نگاری موجب اعتیاد شده بود. اما همانند یک سرطان پنهان، این اعتیاد هیچ گاه محو نمی‌شود، مگر این که از طریق مداخلات روان درمانی، در پی معالجه آن برآییم.

تأثیر هرزه‌نگاری بر توسعه بیماری روانی – جنسی :

به این نکته باید توجه داشت که اطلاعاتی که درباره این مسائل در این جا آورده شده است، توسط روان درمانگرهایی ارائه شده که نشانه‌های توسعه مسدود را در رشد بیماری روانی – جنسی استفاده کنندگان هرزه‌نگاری که تحت درمان آنها بوده اند، دیده اند.

یک نمونه از این روان درمانگر‌ها دکتر‌هارولد ووث است که استاد دانشکده کارل منینگر (مدرسه روان پزشکی در توپکا) کانزاس می‌باشد. دکتر ووث دریافت که هرزه‌نگاری همان طور که موجب اعمال جنسی انحرافی، فساد جنسی، اعمال جنسی خشونت آمیز، کوتاه مدت و بی فایده می‌شود، بیانگر رشد انسانی ناکامل و غیرطبیعی است. همان طور که دکتر ووث می‌گوید، افراد بالغ و سالم این گونه رفتار نمی‌کنند.

با این حال، او تأکید می‌کند که میلیون ‌ها نفر هستند که به ظاهر سالم به نظر می‌آیند، اما دارای بیماری‌های مخفی هستند که در نتیجه توسعه و رشد غیرطبیعی به وجود آمده اند و این افراد از طریق نابهنجاری‌های جنسی، آنها را آشکار می‌سازند. بنابراین، دیدن هرزه‌نگاری که اکثر آنها رفتارهای نابهنجار را به تصویر می‌کشد، موجب فعال شدن عقده‌های روانی و عدم رشد جنسی می‌شود که در میلیون‌ها نفر وجود دارد.

او این افراد را معتادان به هرزه‌نگاری می‌داند که در پی توسعه آن با دیدن هرزه‌نگاری‌های بیشتر هستند. این محرک هرزه‌نگاری، رفتار تهاجمی‌را ترویج می‌دهد و از رفتار بالغانه می‌کاهد. دکتر ووث چنین مسأله ای را خصوصاً برای جوانانی که در آستانه ورود به یک زندگی فعال جنسی هستند، مضر می‌داند.

برای آنها این روندهای حساس باید به سمت رشد و بلوغ بیشتر هدایت شوند، نه به صورت قهقرایی به سمت اعمال جنسی بی ارزش و نابهنجاری‌های کوتاه مدت. دکتر ووث تأکید می‌کند: «هم جامعه و هم افراد، مانند یکدیگر، هنگامی‌که ما این رفتار نامشروع را مشروع سازیم، آسیب خواهند دید.»

دکتر ووث همچنین می‌گوید که برخی مردان، بعد از دیدن اعمال غلو شده جنسی در فیلم‌های مستهجن، از زنان خود ارضا نمی‌شوند و آنها را ناکافی می‌دانند (و برعکس). او پیشنهاد می‌کند که جامعه باید خودش از خودش محافظت کند یعنی این که خود را از عناصر موجود در جامعه که به آن آسیب وارد می‌کنند، خلاص کند.

دکتر ووث هرزه‌نگاری را باعث ایجاد تمایل جنسی به بدترین نحو آن می‌داند، و از آنجا که تمایل جنسی در دوران بلوغ برای علقه‌های ناهمجنس خواهی و زندگی خانوادگی ضروری هستند، او معتقد است که گام‌هایی باید برداشته شود تا به وضوح، هویت هرزه‌نگاری، ناسالم تشخیص داده شده و مخاطرات استفاده از آن گوشزد شوند.

پایان مقاله
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
اعتیاد به اینترنت و سکس اینترنتی


در دنیایی زندگی می کنیم که بیش از یک بیلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند. جمعیت ایالات متحده در سال 2006 299 میلیون بوده است. تقریباً 220 میلیون امریکایی به اینترنت دسترسی دارند و 40% از آنها از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند. بچه ها برای گرفتن اطلاعات، سرگرمی، و ایجاد رابطه به اینترنت متصل می شوند. تعداد پیام های کوتاهی که هر روز فرستاده می شود بیشتر از جمعیت جهان است.

امریکایی ها برای رفتن اطلاعات، سرگرمی و ایجاد رابطه به اینترنت متصل می شوند. استفاده از اینترنت سریعتر از هر تکنولوژی دیگری مثل تلفن، تلویزیون، کامپیوتر، بازی های ویدئویی و CD های بازی، رشد می کند. اینترنت امکاناتی مثل ایمیل، چت، و قابلیت خرید و فروش و سرویس های آنلاین را در اختیار کاربران قرار می دهد.

  • "ایمیل داری"......مهم نیست
  • "می خوای بیشتر بدونی؟".......نه
  • "دوست داری عکس یه مرد لخت رو ببینی؟"........معلومه که نمیخوام
  • "دوست داری عکس یه پسر جوون که داره با یک زن مسن سکس میکنه ببینی؟".........معلومه که نه!
  • "دوست داری با یه زن خوشگل آنلاین حرف بزنی و ببینی چه شکلیه؟".....هیچوقت
  • "تا حالا شده باکسی سکس خیالی داشته باشی؟".......چطور همچین چیزی ممکنه؟



مردم وقتی می شنوند کسی بگوید که استفاده از اینترنت مشکلاتی دارد، معمولاً شکاک می شوند. اینجا به چند نکته مهم که درنتیجه تحقیقات به دست آمده است، اشاره می کنیم:

  • خانم ها بیشتر از آقایون آنلاین می شوند.
  • 50% از افرادی که آنلاین می شوند درمورد سن، وزن، شغل، وضعیت تاهل و جنسیتشان دروغ می گویند.
  • 20% از افرادی آنلاین می شوند، تاثیر منفی در زندگیشان تجربه می کنند.
  • تقریباً 50% از مشکلات خانوادگی در غرب، به اینترنت مربوط است.
  • 11% از افرادیکه آنلاین می شوند تدریجاً به اینترنت اعتیاد پیدا می کنند.

چطور چیزی که اینقدر سالم و امن به نظر می رسد می تواند برای اینهمه آدم ناسالم و مخرب باشد؟ مشکل اصلی این است که مشکل را متوجه نمی شوید و درمورد همه چیز احساس خوبی دارید. آدم ها می توانند هرجا که دوست دارند بروند، هرچیزی دوست دارند ببینند، هرکاری دوست دارند بکنند و هرکسی که دلشان می خواهد باشند. در اینترنت می توانند بدون اینکه دغدغه یک آدم واقعی بودن را داشته باشند، هر طور که دوست دارند رفتار کنند در دنیای مجازی جوابگویی، نظارت و نتایج اجتماعی وجود ندارد.

مشکلات :

اینترنت مشکلات بسیار و در حال رشد دارد. تقریباً 20% از کسانیکه آنلاین می شوند با یکی از این مشکلات مواجه می شوند:

  • غفلت های شخصی
  • چک کردن ها و کلیک کردن های اعتیادگونه
  • انزوا و مردم گریزی
  • پایین آمدن بازده کاری
  • افسردگی
  • مشکلات زناشویی
  • اعتیاد جنسی
  • سوءاستفاده از اینترنت در محل کار
  • ناتوانی در تحصیلات

آیا شما هم به اینترنت اعتیاد دارید؟

استفاده از اینترنت برای کاربرانی که کمتر از دو ساعت در هفته آنلاین می شوند، هیچ مشکلی به دنبال ندارد. کسانیکه بیش از 18 ساعت در هفته آنلاین می شوند، بیشتر در معرض مشکل هستند. اعتیاد به اینترنت به هیچ روش خاصی قابل تشخیص نیست. این اختلال، اختلال اعتیاد به اینترنت نام دارد. هیچ معیار خاصی برای سنجش آن وجود ندارد اما تشخیص این مشکل تقریباً راحت است. یک کاربر معتاد بیش از 10 ساعت در روز برای مصارف غیرکاری آنلاین است. پاسخ به سوال "آیا من هم به اینترنت اعتیاد دارم؟" به چهار سوال زیر وابسته است:

  • وقتی آنلاین هستید، چت می کنید یا سایت گردی می کنید، احساس بهتری پیدا می کنید؟
  • آیا مدت زمان آنلاین بودن شما روز به روز بیشتر می شود؟
  • آیا وقتی را که باید به انجام کار دیگری بگذرانید، آنلاین هستید؟
  • آیا تا به حال تلاش کرده اید که این رویه را کنار بگذارید و وموفق نشده اید؟

زمانیکه باید وقتتان را صرف کار دیگری بکنید اما درعوض میل شدیدی به وصل شدن به اینترنت احساس می کنید، یعنی به آن اعتیاد دارید. "غذا خوردن یادتان می رود؟" یا "ساعت 3 صبح که برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار می شوید ایمیلتان را چک می کنید و بعد دوباره می خوابید؟" چک کردن ایمیل در شب هنگام زمانیکه هیچ کس دیگری آنلاین نیست و بدون هیچ دلیل خاص، نوعی اعتیاد به شمار می رود.

جامعه اینترنتی :

افراد آنلاین می شوند و دوست پیدا می کنند. برای خیلی ها اینترنت مثل یک نایت کلاب یا محلی می ماند که دوستانی که همیشه می خواستید را آنجا پیدا می کنید. نیازی نیست که بیرون بروید و آدم های واقعی پیدا کنید و روابط صادقانه ایجاد کنید. می توانید پشت میزتان بنشینید و فعالیت های بیشماری را انجام دهید. هروقت دوست داشته باشید می توانید وارد این دنیای مجازیتان شوید و هروقت هم که خواستید از آن بیرون بیایید. حتی ممکن است دوستانتان دلشان برایتان تنگ شود و از شما بخواهند که برگردید. اگر کسی را عصبانی کنید یا مشکلی ایجاد کنید، می توانید خیلی راحت هویتتان را عوض کرده و با اسم و خصوصیات دیگری دوباره وارد دنیای مجازی شوید.

وارد شدن به این دنیا شجاعت زیادی نمی خواهد. وقتی وارد آن شدید، به هرکجای آن که دوست داشته باشید می توانید سرک بکشید و بدون هیچ عواقب اجتماعی هرکاری که دوست داشتید بکنید. به همین دلیل است که رفتارهای اجتماعی و جنسی در این دنیا قابل جلوگیری نیست. وقتی افراد صداقت نداشته باشند و رفتارهایشان غیرقابل کنترل باشد، تاثیرات مختلفی بر روابط آنها خواهد بود. صداقت، اتحاد، و جوابگویی در دنیای اینترنت خیلی کمتر از مدرسه، محل کار و جامعه است.

این روزها اینترنت عامل بسیار مهمی در خانواده ها و زندگی های زناشویی شده است. در برخی موارد، خیلی از روابط به خاطر همین مسئله فروپاشیده می شود. استفاده بیش از اندازه به اینترنت می تواند انزوای اجتماعی، فقدان صمیمیت واقعی و افسردگی ایجاد کند.

خیلی از زنها، مردها یا خانواده به خاطر مشکلاتی که تاحدودی به واسطه این اعتیادهای اینترنتی ایجاد شده است، برای مشاوره نزد متخصص می روند. خیلی از خانم ها با ادعای اینکه شوهرشان سکس اینترنتی دارند یا به سایت های پرنوگرافی می روند درخواست طلاق می دهند. خیلی از بچه ها شب ها تا صبح پای اینترنت بیدار می مانند. والدین زمان کمتری را برای تربیت و بزرگ کردن فرزندان خود صرف می کنند.
اینترنت نه تنها زمانی که صرف خانواده و جامعه می شود را کم می کند، بلکه زمانی که باید صرف کار کردن شود را نیز محدود می کند. اما 70% از کارمندان که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، تا یک ساعت از وقتی خود را صرف فعالیت های غیرکاری می کنند. تقریباً 6% از افراد در محل کار از اینترنت بیش از 6 ساعت از وقتشان را صرف فعالیت های غیرکاری می کنند.

شستشوی مغزی اینترنتی :

اینکه بدانید چه اتفاقی برای شما، دوستانتان یا حتی فرزندانتان می افتد، به هیچ دردتان نمی خورد. آنهایی که خیلی از اینترنت استفاده می کنند می گویند که اینترنت شما را عوض می کند. اگر زمان زیادی را در اینترنت سپری کنید، بقیه دنیا به نظرتان غیرواقعی و عجیب می آید. حتی ممکن است این تغییر را متوجه نشوید.

چت های طولانی، کلیک های پشت سر هم حالتی ایجاد می کند که روانشناسان به آن اختلال گسیختگی می گویند. کاربران اینترنت از واقعیت جدا می شوند و وارد دنیای کامپیوتر می شوند. همه آنهایی که بچه دارند دیده اند که چطور بچه ها ساعت های متمادی را پای تلویزیون سر می کنند. بچه ها و حتی بزرگسالانی که زیاد تلویزیون نگاه می کنند وارد خلسه هیپنوتیزمی می شوند. آنها غرق در تلویزیون شده و از واقعیت جدا می شوند. استفاده محدود یک تفریح سالم یا نوعی فرار محسوب می شود. استفاده طولانی مدت و مکرر می تواند ایجاد مشکل کند.

خیلی ها ممکن است در یک کتاب یا فیلم غرق شوند اما آن کتاب یا فیلم یک وقتی تمام می شود. یکی از دلایل اعتیادآور بودن اینترنت بی انتها بودن، ارتباطی، اجتماعی و اکتشافی بودن آن، تصاویر و اطلاعات بیکران آن است. قبل از آمدن اینترنت، بچه ها و زوج ها بعد از تاریک شدن شب دیگر هیچ ارتباطی با دوستان خود نداشتند و شب ها را درکنار هم صرف خواندن، بازی کردن و تماشای تلویزیون می کردند. اما دیگر اینطور نیست.

اما چرا افراد به سمت اینترنت کشیده می شوند؟ یکی از دلایل آن کنجکاو بودن انسان است. همه ما دوست داریم چیزهای بیشتری ببینیم و کارهای بیشتری انجام دهیم. اکثر ما مسافرت کردن را دوست داریم و وقتی نمی توانیم به مسافرت برویم، دوست داریم کتاب بخوانیم و فیلم نگاه کنیم. دوست داریم احساس قدرت و کنترل کنیم. همه انسانها دوست دارند که احساس خوبی داشته باشند و احساس ناراحتی نکنند. همه ما دوست داریم کارهای لذت بخش انجام دهیم. اما گذران وقت در اینترنت فقط برای خوشگذرانی نیست. بااینکه آنلاین بودن به شما احساس بهتری می دهد اما احساس شما را هم تغییر می دهد. می تواند نوعی فرار از واقعیت باشد که لزوماً برای شما بهتر نیست. برای خیلی ها یک خیالپردازی دردناک یا نفرت انگیز بهتر از واقعیت دردناک و نفرت انگیز است.

آیا تابه حال متوجه شده اید که بعضی ها حتی وقتی تلویزیون برنامه خوبی هم ندارد، باز هم به تماشای آن ادامه می دهند؟ اینها به جای اینکه تلویزیون را خاموش کنند، پشت سر هم کانال را زیر و رو می کنند. عمل عوض کردن مکرر کانال های تلویزیون پروسه ای رنجش آور است که باعث می شود بقیه افراد اتاق را ترک کنند یا کنترل را از دست آن فرد بگیرند. اینترنت از این نظر که محدودیت زمانی ندارد، ارتباطی بی انتهاست با تلویزیون متفاوت است.
روانشناسان طبیعت اعتیادآور اینترنت را بعنوان یک پروسه اصلاح رفتار که برنامه تقویتی متغیر نام دارد، توصیف می کنند. این یعنی هیچوقت نمی دانید به ازای رفتارتان چقدر پاداش می گیرید. این اعتیادآورترین سیستم پاداش است.

شاید باور نکنید، مودم های ADSL بیشتر از مودم های دایل آپ اعتیاد می آورند. اکثر افراد وقتی از اینترنت دایل آپ استفاده می کردند اصلاً حوصله اینترنت را نداشتند. سرعت آن بسیار پایین و خسته کننده بود. تما وقتی اینترنت های پرسرعت وارد بازار شدند همه چیز تغییر کرد. همین سرعت و اعجاب در دریافت انبوه اطلاعات است که ایجاد اعتیاد می کند.

هر چیزیکه در اینترنت وجود دارد اکتشافی، هیجان آور و مملو از فرصت های اجتماعی است. افراد وقتی دلیل کار نکردن برنامه یا وب سایتشان را می فهمند احساس می کنند پاداش گرفته اند. هر نوع ارتقاء در مهارت های شما ازجمله ارتقاء برنامه یا دسترسی شما به لینک های جدید و جالب می تواند تغییراتی در شیمی مغز شما ایجاد کند. قوی ترین این تغییرها هجوم دوپامین نام دارد. دوپامین یک ماده شیمیایی در مغز است که عملکردهای مغز مثل تصمیم گیری و تکانشگری را کنترل می کند و وقتی برخی محرک های خاص را تجربه می کنید، ترشح می شود. این ماده می تواند روحیه و اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و به شما احساس لذت دهد.

سکس اینترنتی :

آقایون تا همین چند وقت پیش در اینترنت غالب بودند. ام الان تعداد خانم های آنلاین بیشتر از مردهاست. زنها دنبال رابطه هستند. اما خانم ها و آقایون به یک اندازه از اینترنت برای سکس مجازی استفاده می کنند. سکس اینترنتی به صحبت های سکسی دوطرفه با هدف ایجاد ارگاسم گفته می شود.

افرادی که چنین کاری انجام می دهند اهمیت و تاثیر رفتار خود را دست کم می گیرند. می گویند، "این اینترنتی است و سکس واقعی که نیست." مسئله تاسف آور این است که در غرب خیلی از نوجوانان از سن 16 سالگی به سکس اینترنتی اعتیاد پیدا کرده اند. اما جای شکر است که هنوز سکس واقعی انجام نداده اند.

مسلماً هیچوقت افراد تا این اندازه محتوای جنسی در اختیار نداشته اند. دسترسی به آن محتویات هم بسیار سریع و آسان است. برای بچه ها خیلی راحت است که بدون هیچ کنترلی ساعت های متمادی را در اینترنت سپری کنند. و در این گشت و گذارهای اینترنتی خواه ناخواه با موضوعات سکسی برخورد خواهند داشت.

خیلی افراد برای پیدا کردن اطلاعات آنلاین می شوند اما متاسفانه وحشی ترین و حیوانی ترین انواع سکس هم آنلاین وجود دارد. بیشترین "هجوم ها" از طرف معتادان اینترنت به خاطر وحشی گری ها و بدرفتاری های جنسی است. مردم با خودشان می گویند که فقط یک دقیقه کلیک می کنند و نگاه می کنند اما تاثیرات آسیب زا و تحریک کننده آن اعتیادآور است. اعتیادآورترین محتوی آن محتوایی است که تکان دهنده تر باشد و روحیه تان را سریعاً تغییر دهد. افراد عادی به این دلیل که این تصویر و محتواها را تصدیق می کنند و قبول دارند به آن معتاد نمی شوند، اعتیاد آنها به این دلیل است که روحیه و حال و هوایشان را تغییر می دهد. مردم در یک زمان هیجان زده و متنفر می شوند.

تبلیغات اینترنتی :

مردم عقیده دارند که اینترنت در زمان صرفه جویی می کند، اما واقعیت این است که مردم وقت خیلی زیادی را صرف یاد گرفتن نحوه صرفه جویی در زمان می کنند. نتیجه آن این است که کاربرانی که در خانه از اینترنت استفاده می کنند ساعت های متمادی را بدون اینکه متوجه شوند در اینترنت که هیچ سود اقتصادی برای آنها به دنبال ندارد، سپری می کنند. به این ترتیب از کار و خانه و زندگی و گذران وقت با آدم های واقعی عقب می افتند.

تکنولوژی اینترنت به کیفیت زندگی اکثر افراد چیزی اضافه نمی کند. یک حس سلطه گری ایجاد می کند مخصوصاً به خاطر اینکه این تکنولوژی غیرقابل اعتماد است و مردم باید به این تکنولوژی در حال تغییر غالب باشند.

آیا می دانستید که روزانه سایت های بیشتر و بیشتری ساخته می شود تا شما را همانجا نگه دارد، تبلیغات مختلف را پیش چشم شما بگذارد و باعث شود پول خرج کنید؟ هر نوع حیله و نیرنگی که بگویید برای کار کردن روی آدم ها انجام می شود. مثلاً سایت whitehouse.com یک سایت پرنوگرافی است. سایت واقعی کاخ سفید whitehouse.gov است و اگر اشتباهاً آن آدرس را جای این تایپ کنید خواهید دید که وارد دنیایی می شوید که بیرون آمدن از آن واقعاً دشوار است.

دنیای واقعی درمقابل دنیای مجازی اینترنت :

  • آیا به کودکتان اجازه می دهید که هر زمان هرکجا که دوست داشت برود و با هرکسی که دوست داشت وقت بگذراند؟
  • آیا دوست دارید فرزندتان با دوستان خود تکالیف مدرسه را انجام دهد، موسیقی گوش دهد و فوتبال بازی کند؟
  • آیا دوست دارید فرزندتان دو تا چهار ساعت در روز را پای اینترنت به بازی کردن، عکس نگاه کردن، چت کردن با آدمهای ناشناس و دیدن سایت های سکسی درحالیکه خود را یک بزرگسال جا می زنند، صرف کند؟
  • آیا به شوهرتان اجازه می دهید که به خانه یک زن ناشناس برود و ساعتها درمورد عشق، سکس و آرزوهایش با او حرف بزند؟
  • آیا دوست دارید رابطه های اینترنتی برقرار کنید باوجود اینکه می دانید اکثر این ارتباطات برمبنای دروغ پایه گذاری شده اند؟
  • آیا به کودکتان اجازه می دهید به کتابخانه ای برود که یک فاحشه خانه در کنارش قرار دارد و بزرگسالان مشغول تماشا هستند؟

روانشناسان عقیده دارند که برای دست یافتن به اکثر چیزهایی که در زندگی وجود دارد، باید تلاش کرد. اینترنت یک ابزار است، زندگی نیست. اینترنت یک چالش تکنولوژیکی است، یک چالش واقعی در زندگی نیست. شاید کاربران آن بتوانند در دنیای مجازی سلطه و غلبه پیدا کنند اما این سلطه در زندگی، کار و روابط واقعیشان نیست. اینترنت روابط اجتماعی و جنسی بی نهایتی برای شما فراهم می کند. اینترنت یک حس ماجراجویی و اکتشاف به شما می دهد. تحریکتان می کند و می تواند به شدت هیجان انگیز باشد.

شکی نیست که اینترنت درحال گرفتن جای زندگی فعال واقعی است. اینترنت از نظر اجتماعی کاملاً امن است. در اینترنت می توانید هر کجا که دوست دارید با هر هویتی که می خواهید بروید. در دنیای اینترنت، افراد چاق لزومی ندارد که درست غذا بخورند یا ورزش کنند تا وزنشان را پایین بیاورند. می توانند خیلی راحت وانمود کنند که جوان، زیبا و خوش هیکل هستند. دخترها و پسرهای خجالتی می توانند سکس اینترنتی داشته باشند بدون ترس از اینکه پس زده شوند. به هر چیزی که بخواهید می توانید نگاه کنید و با هر کسی که دوست داشتید حرف بزنید بدون اینکه والدینتان، دوستانتان یا همسرتان متوجه آن شود.

تحقیقاتی که روی کودکان انجام گرفته خیلی جالب است. اینطور مشخص شده که نوجوانان بیشتر از افراد بزرگسال در معرض خطرند. دخترها و پسرهای خجالتی در مدسه های بزرگ درمعرض مشکلات زیادی هستند. اعتیاد نوجوانان به اینترنت در مدرسه های کوچک کمتر اتفاق می افتد. نوجوانان خجالتی در مدرسه های بزرگ به خانه هایشان پس زده می شوند و بی صبر و ناراحت می شوند. جای تعجب نیست که خیلی از آنها دنیای مجازی اینترنت را به دنیای واقعی که در آن تنها هستند ترجیح دهند.

استفاده از اینترنت استفاده خانواده ها از تلویزیون را کاهش داده است. اما این روزها افراد درحالیکه به اینترنت متصل هستند توامان تلویزیون هم تماشا می کنند. چت و ایمیل پرطرفدارترین سررمی اینترنتی در بچه ها و نوجوانان شده است.

پیشگیری :

اینترنت طوری ساخته شده است که به راحتی قابل مشاهده و دسترسی باشد. در حال حاضر، هیچ راهی برای جلوگیری موثر از دسترسی افراد به محتواهای نامناسب در اینترنت وجود ندارد. فیلترها و روشهایی که استفاده می شود خیلی راحت به دست بچه ها و نوجوانان باهوش فاش می شود. خوشبختانه راه های زیادی برای کنترل مصرف اینترنت وجود دارد.

راه هایی برای کنترل استفاده از اینترنت در محل های کار ایجاد شده است. کارمندان اگر بدانند که استفاده آنها تحت کنترل کسی است ندرتاً از اینترنت سوء استفاده خواهند کرد.

یک راه دیگر این است که کامپیوتر را در یک محیط عمومی قرار دهید. جلوی چشم بودن فشار اجتماعی ایجاد می کند و باعث می شود افراد نگران عواقب بازدیدهای خود باشند. رفتارهای اعتیادگونه نیز به نظر دوستان، والدین و افراد خانواده خواهد آمد.

بااینکه در محل های کار سیستم کنترل کاربری کارمندان وجود دارد اما هنوز چنین نرم افزاری در دسترس خانواده ها نیست.

از زمانیکه کودکان به همه اطلاعات کره زمین از طریق اینترنت دسترسی پیدا کرده اند، امنیت روانی و حتی فیزیکی نگرانی بزرگی شده است. به همین دلیل است که والدین باید به شدت از نحوه استفاده فرزندانشان از اینترنت آگاهی داشته باشند. رها کردن کردن بچه به تنهایی در اتاقش خیلی خطرناک خواهد بود.

اگر روابط و خانواده تان را دوست دارید نمی توانید اینترنت را نادیده بگیرید. باید بدانید که اعضای خانواده و کارمندانتان با اینترنت چه می کنند. کاری که افراد بزرگسال در اوقات بیکاری خود انجام می دهند به خودشان مربوط است اما درمورد بچه ها و کارمندان این وضع فرق می کند.

اگر در زندگی توازن و تعادل را رعایت کنید، مطمئناً خیلی بهتر می توانید از عوارض بد اینترنت هم پیشگیری به عمل آورید. افراد معمولاً برای پیداکردن گمشده های زندگیشان به اینترنت می روند و آنقدر درگیر روابط و محتواهای آن می شوند که دیگر کم کم مسئولیت ها و روابط زندگی واقعیشان را فراموش میکنند. به همین دلیل همه تلاشتان باید ایجاد تعادل در همه امور زندگی باشد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین » 
Sexology - سکسولوژی

اعتیاد به روابط جنسی و پورنو(معتاد جنسی)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA