انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 1 از 58:  1  2  3  4  5  ...  55  56  57  58  پسین »

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


مرد

 
آمپول ضد پيري به زودي توليد مي‌شود

يك ماه پس از اين كه محققان از كشف دو پروتئين مربوط به جواني خبر دادند، آمپولي براي از بين بردن مشكلات سلامتي ناشي از بالا رفتن سن به زودي توليد خواهد شد.

‌اين آمپول ميتوكندري را در بدن دست‌كاري مي‌كند. ميتوكندري‌ها اجزايي شبيه به سوسيس و خانه‌هاي انرژي در درون همه سلولهاي بدن به جز گلبول‌هاي قرمز هستند. ميتوكندري‌ها غذايي را كه ما مي‌خوريم به انرژي تبديل مي‌كنند كه اين انرژي توسط قلب، ماهيچه‌ها، مغز و ساير اعضاي بدن قابل استفاده است.

تحقيقات نشان داده است كه تخريب و تحليل رفتن اين اجزا يك عامل مهم پيري و كهولت است.

اصلاح جهش‌هاي ژنتيكي در ميتوكندري‌ها هم چنين مي‌تواند در مقابله با بيماري‌هايي چون ديابت، پاركينسون، سكته مغزي، آلزايمر، بيماري قلبي و سرطان موثر باشد.

هم چنين تصور مي‌شود كه تشكيل تدريجي ژن‌هاي خراب و ناقص در طول زندگي يك عامل مهم پيري است. اگرچه تاكنون تلاش‌ها براي معرفي كردن ژن‌هاي سالم به ميتوكندري‌ براي جايگزين كردن آنها به جاي انواع آسيب ديده و ناسالم ناموفق بوده است اما پروفسور پاتريك يك متخصص برجسته انگليسي در رشته اختلالات ميتوكندري در اين باره اظهار داشت كه اگر اين امكان فراهم شود مي‌تواند بخشي از آسيب‌هاي وارد شده به ميتوكندري‌ها ناشي از بالا رفتن سن را ترميم و اصلاح كرد كه نتيجه آن توليد آمپولي است كه بتواند مانع از روند پيري شود.

اين آزمايشات در حال حاضر بر روي موش‌ها صورت گرفته و در نهايت روي انسان انجام خواهد شد. محققان پيش بيني مي‌كنند كه به زودي اين ماده تزريقي توليد خواهد شد.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
مرد

 
توليد موش هاي نري با دو كروموزم XX

دانشمندان استراليايي موفق شدند موش هاي آزمايشگاهي نري بوجود آورند كه فاقد كروموزم Y بوده و در عوض دو كروموزم X دارند.

به گزارش خبرگزاري مهر، گروهي از دانشمندان دانشگاه آدلايد در استراليا با دستكاري تنها يك ژن حاضر در كروموزم X ، موش هاي نري ايجاد كردند كه كروموزم Y ندارند.

بطور طبيعي موجودات نر داراي يك كروموزم Y و يك كروموزم X هستند درحالي كه جانوران ماده دو كروموزم X دارند.

اما اكنون اين تيم تحقيقاتي به سرپرستي ادوينا ساتون موفق شدند با فعال كردن يك ژن منفرد در گنادهاي جنيني درحال توسعه، موش هاي نري توليد كنند كه داراي دو كروموزم X هستند.

براساس گزارش ABC Online، ژن Sox3 كه در كروموزم X حاضر است بطور طبيعي در توسعه مغز مورد استفاده قرار مي گيرد. اما اين اولين بار است كه دانشمندان موفق شدند از اين ژن براي توسعه جنسيت نيز استفاده كنند.

درحقيقت اين محققان توانستند با فعال كردن اين ژن در گنادهاي موش هاي داراي دو كروموزم X در فاز اصلي توسعه آنها مانع توليد موش ماده شوند و درعوض موشي با ويژگي هاي يك جانور نر بوجود آورند.

اين دانشمندان در حال بررسي نقش ژن Sox3 در توسعه مغزي موفق به نقش اين ژن در فرايندهاي تعيين جنسيت جنين شدند.

اين تيم تحقيقاتي موفق شد با دستكاري اين ژن 80 درصد از موش هاي نري با كروموزم XX توليد كنند.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
مرد

 
دانشمندان از مغز استخوان اسپرم ساختند

يك گروه پژوهشگران به سرپرستي يك دانشمند ايراني توانسته‌اند به طور موفقيت‌‌آميزي از نمونه‌هاي مغز استخوان انساني سلول‌هاي اسپرم نابالغ بسازند.

به گزارش بي‌بي‌سي اگر بتوان اين سلول‌ها را به اسپرم‌هاي كاملا نمويافته تبديل كرد- كه پژوهشگران اميدوارند در پنج سال آينده به انجام آن موفق شوند- ممكن است شيوه‌اي جديد براي درمان ناباروري در دسترس قرار گيرد.البته كارشناسان هشدار مي‌د‌هند كه نتايج اين تحقيق را كه در آلمان انجام شده بايد با احتياط تفسير كرد.

پژوهشگران در دانشكده پزشكي هانوور و دانشگاه‌هاي مونستر و گوتينگن سلول‌هاي بنيادي بالغ را از نمونه‌هاي مغز استخوان داوطلبان مرد جدا كردند.

در شرايط معمول اين سلول‌ها بنيادي به انواع متفاوت سلولي در بافت عضلاني بدل مي شوند.اما پژوهشگران شماري از اين سلول‌ها را وادار كردند به سلول‌هايي نمو پيدا كنند كه شبيه سلول‌هاي اسپرماتوگوني بودند- سلول هايي كه در بيضه‌ها يافت مي‌شوند و به طور طبيعي به اسپرم‌هاي بالغ بدل مي‌شوند.

اين براي اولين باري است كه سلول‌هاي اسپرماتوگوني انساني به اين روش به طريق مصنوعي ساخته شده‌اند.

سرپرست اين تحقيق پروفسوركريم‌ نيرنيا كه در حال حاضر در مركز سلول‌هاي بنيادي شمال شرق انگليس مشغول به كار است، اميدوار است اين تحقيق روزي بتواند به مردان جواني كه به علت شيمي‌درمان عقيم شده‌اند، كمك كند.

او گفت: "ما از اين اكتشاف بسيار هيجان‌زده هستيم. هدف بعدي ما اين است كه سلول‌هاي اسپرماتوگوني را واداريم به در آزمايشگاه به سلول‌هاي اسپرم بدل شوند و اين كار احتمالا سه تا پنج سال طول خواهد كشيد."

البته تحت قوانين فعلي انگليس توليد جنين انسان به وسيله اسپرم يا تخمك به طور مصنوعي توليد‌شده ممنوع است.

پروفسور هري مور از مركز زيست‌شناسي سلول بنيادي در دانشگاه شفيلد مي‌گويد: "اين يافته‌ها بسيار جالب توجه است، اما بايد در مورد تفسير آنها بسيار محتاط باشيم."

تغيير يافتن انواع سلول‌هاي بنيادي بوسيله پژوهشگران را از سلول‌هاي پيش‌ساز عضلاني به سلول‌هاي پيش‌ساز تناسلي را فرا-تمايز (trans-differentiation) مي نامند.

پروفسور مور مي‌گويد تقريبا در همه مشاهدات مشابه از فراتمايز در سلول‌هاي بنيادي بالغ هنگامي كه به طور دقيق مورد آزمون قرار گرفته‌اند نتوانسته‌اند به اثبات برسند. او افزود: " اين حوزه‌ به سرعت در حال تحول است، اما ما هنوز سال‌هاي بسياري بايد بگذرد تا درماني براي ناباروري با استفاده از چنين تكنيك‌هايي بوجود آيد."

او همچنين هشدار مي‌دهد كه دستكاري سلول‌هاي بنيادي براي نمو يافتن به صورت سلول‌هاي اسپرم بالغ مي‌تواند باعث تغييرات ژنتيك در اسپرم شود، كه آن را براي استفاده در درمان‌هاي ناباروري پرخطر كند.

با اين حال دكتر آلن پيسي، دبير انجمن باروري بريتانيا گفت:‌"اين تحقيق مي‌تواند به درك زيست‌شناسي چگونگي تشكيل اسپرم كمك كند.درك زيست‌شناسي اسپرم به خودي خود مي‌تواند به شناسايي علت اختلالات تشكيل اسپرم و ايجاد رويكردهاي نوين به درمان ناباروري كمك كند."

يافته‌هاي تحقيق دكتر كريم‌نيا در يك كنفرانس بين‌المللي باروري ارائه شده و در نشريه Gamet Biology به چاپ رسيده است.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
مرد

 
ژن مانع پيشرفت سرطان ها كشف شد

گروهي از دانشمندان كانادايي ژن جديدي را كشف كردند كه مي تواند مانع تكثير سلولهاي سرطاني انواع سرطان شود.



به گزارش خبرگزاري مهر، دانشمندان آژانس سرطان "بي سي" ونكوور كانادا ژني را باعنوان HACE1 كشف كرده اند كه مي تواند مانع تكثير سلولهاي سرطاني شود.

تيم تحقيقاتي "پل سورنسون" كه نتايج بررسي هاي خود را در مجله نيچر منتشر كرده اند، كشف كردند كه اين ژن توانايي مسدود و سركوب كردن رشد سلولهاي توموري انساني در تمام انواع سرطان بويژه سرطان هاي سينه، كبد و ريه را دارد.

اين تحقيقات نشان مي دهد هنگامي كه ژن HACE1 فعال نيست، سلولهاي سرطاني، تومورها را حتي بدون دخالت عوامل خارجي شكل مي دهند. هرچند درصورت حضور فاكتورهاي سرطانزا، رشد سلولهاي توموري با سرعت قابل توجهي انجام مي شود.

هنگامي كه اين ژن فعال مي شود، مي تواند از تشكيل سرطان پيشگيري كند.

اين دانشمندان اذعان كردند كه درحال حاضر اطلاعات كافي درخصوص چگونگي مكانيزم عملكردي اين ژن در اختيار ندارند اما اميدوارند با ادامه تحقيقات بتوانند به كمك اين ژن تحولي بزرگ در عرضه روش هاي درماني جديد بوجود آوردند.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
مرد

 
كشف روشي جديد براي تنظيم فشار خون و اميد تازه‌اي براي توليد داروهاي مفيدتر


دانشمندان در انگليس اعلام كردند كه موفق به كشف روش جديدي براي تنظيم فشار خون شده‌اند كه مي‌تواند اميد تازه‌اي براي تهيه داروهاي جديد به منظور مقابله با سكته‌هاي مغزي و قلبي باشد.

آمارها حاكي از آن است كه در اين كشور از هر 4 فرد بزرگسال يك نفر مبتلا به فشار خون بالا است و اگرچه داروهاي قدرتمندي هم اكنون در دسترس است اما تعداد كمي مي‌توانند سطح فشار خون را به حد طبيعي برساند.

مسير كشف شده در اين پژوهش توسط محققان كالج كينگ شامل پروسه‌اي موسوم به اكسيداسيون است.

تاكنون اين باور وجود داشته كه اكسيداسيون بيش از اين كه مفيد باشد، مضر است.

به علاوه راديكالهاي آزاد و اكسيدان‌هايي مانند پروكسيدهيدروژن مي‌توانند به سلولها آسيب برسانند. اما اين تركيبات در عين حال نقش بسيار حياتي در عملكرد سلول‌هاي طبيعي و سالم ايفا مي‌كنند.

پروتئين كيناز جي، يك پروتئين مهم در تمام بافت‌ها است اما در دستگاه قلبي عروقي نقش اساسي در تنظيم فشار خون ايفا مي‌كند.

نقش اكسيد نيتريك كه در رگ‌هاي خوني توليد مي‌شود در اين پروسه حياتي است.

اين محققان اخيرا موفق به كشف روش شگفت انگيزي شده‌اند كه در آن پروتئين كيناز جي مي‌تواند به طور مستقل اكسيد نيتريك را تنظيم كند.

محققان اميدوارند از اين روش بتوانند پديده‌هايي را كه منجر به بروز سكته مغزي يا حمله قلبي مي‌شوند، بشناسند و لذا از سكته جلوگيري كنند.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
مرد

 
راه صحیح خوردن میوه ها چیست؟

fruit festival home راه صحیح خوردن میوه ها چیست؟

همه ما فکر میکنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست کندنش و فقط گذاشتنش توی دهان به این سادگی که فکر میکنید نیست بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم

به گزارش سلامت نیوز بهترین راه مصرف میوه این است که میوه ها را بعد از مصرف غذا نخورید میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است

اگر میوه ها را به آن صورت بخورید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت بدنتان را با مقدار زیادی انرژی تامین میکنند که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیتهای زندگی میشود

میوه مهم ترین خوراکهاست
برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید .تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان و روده تان شود .اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می شود

در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر میشود و به اسید تبدیل میشود به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیمهای گوارشیتماس پیدا میکند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن میکند پس لطفا میوه های خود را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است و یا قبل از خوردن وعده های غذاییتان میل کنید شما بارها شنیده اید که بسیاری شکایت میکنند که هر زمان که هنوانه میخورم، غذا بالا می آید، و یا هر زمان که میوه درخت قهوه سودانی را می خورم معده ام نفخ میکند، زمانی که موز میخورم همش حس اینکه باید فورا به دستشویی بروم را دارم و غیره- در حقیقیت همه اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است. میوه ها با غذای فاسد شده ترکیب میشوند و گاز تولید میکنند و درنتیجه شما بالا می آورید . سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی های سیاه زیر چشم، هیچکدامشان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید

با توجه به تحقیقات دکتر هربرت شلتون، بایستی بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند. چرا که همه میوه ها در بدن قلیایی میشوند اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید شما به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد، زمانی که نیاز دارید که آب میوه بنوشید- فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه هایی که بسیار سفت هستند را ننوشید
میوه های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه ها را دریافت نخواهید کرد تنها مزه شان را دریافت میکند پختن، تمام ویتامین ها را از بین میبرد

اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام غورت دهید چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از غورت دادن آن کاملا ترکیب شود میتوانید برای پاکسازی بدنتان ۳ روز روزه ی میوه بگیرید به مدت ۳ روز فقط میوه بخورید
و در آخر متعجب میشوید از اینکه دوستانتان به شما میگویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
مرد

 
رازهای سلامتی از زبان دانشمندان ژاپنی

sibsalamat رازهای سلامتی از زبان دانشمندان ژاپنی

رازهای سلامتی از زبان دانشمندان ژاپنی

اگر سلامتی‌تون برای شما مهمه، فقط کافی است به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقای) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنیم، آنها می‌گویند:

١- هرگز سیگار نکشید و اگر می‌کشید، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.

٢- در حمام هیچ‌گاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

٣- هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

۴- چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.

۵- هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل ۵ دقیقه پنجره‌ها را باز بگذارید و در پمپ بنزین‌ها کولر را خاموش نمایید.

۶- غذای خود را بیشتر از یک بار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن درصورت عدم استفاده دور بریزید.

٧- هنگام غذا بین هر لقمه حداقل ١ دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.

٨- هنگام حرکت اتومبیل، پنجره‌ها را تماما باز نکنید تا هوا بصورت باد وارد مجاری تنفسی نگردد.

٩- لوازم آرایشی را بیشتر از ۵ ساعت بر روی پوست خود باقی نگذارید. سلول‌های پوستی نیاز به تعرق و تنفس دارند. در منزل نیز تا حد امکان از لباس‌های گشاد، راحت و باز استفاده نمایید.

١٠- موهای خود را بیش از یک بار در شبانه روز شانه نکنید.مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشم‌ها و مجرای تنفسی خود باشید.

١١- هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید.هنگام نشستن و خوابیدن بر عکس سر خود را پایین نگهدارید.

١٢- توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست.بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید و اشتهای طبیعی نیز متناسب با آن می‌باشد.هرچه قدر دوست دارید بخورید.

١٣- اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی ٨ ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین ۵ الی ۶ ساعت می‌باشد.

١۴- هرگز پشت مانیتورهای قدیمی که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاه‌های عکسبرداری بیشتر است.

١۵- ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل ٣ ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید.

١۶- توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی می‌گردد.

١٧- معجزه جواهر آلات برای خانم‌ها را فراموش نکنید. حتی اگر صرفا به دیدن آنها باشد.

١٨- هیچ‌گاه به پهلو نخوابید. سعی کنید در جهت عمود بر محور مغناطیسی زمین بخوابید.
به اشتراک بگذارید:

printfriendly رازهای سلامتی از زبان دانشمندان ژاپنی
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
زن

 
چه مدت طول میکشد حامله شویم؟

تعيين اينكه چه مدت طول مي كشد تا يك نفر باردار شود، دشوار است. عواملي مانند سن، سلامت عمومي و سلامت دستگاه تناسلي، زمان آميزش و لقاح، همگي بر احتمال حامله شدن شما تاثير مي گذارند..

با اين حال، آمارهاي كلي زير مي تواند تا حدودي بيانگر مدت زمان لازم براي حامله شدن باشد. زوجهاي طبيعي و سالم در هر دوره يك ماهه، 25% احتمال باردار شدن دارند؛ كه اگر يك دوره يكساله را براي آنها در نظر بگيريد، شانس حامله شدن آنها (در طول دوازده ماه) بين 75 تا 85 درصد مي شود. با اين حال، اين مدت ممكن است براي برخي از زوجهاي كاملا سالم و طبيعي، بيشتر از يكسال نيز طول بكشد.

شما مي توانيد با تعيين زمان دقيق تخمك گذاري، همچنين با افزايش آگاهي خود در مورد تغييرات هورموني و فيزيكي كه در هر ماه در بدن شما رخ مي دهد، احتمال حامله شدن خود را افزايش دهيد.

چگونه زمان بيشترين باروري، با تخمك گذاري مشخص مي شود؟

براي اينكه بهترين نتيجه را بگيريد و حامله شويد، بايد در مدت يك تا دو روز پيش از تخمك گذاري تا 24 ساعت پس از آن، آميزش داشته باشيد. دليل اين امر آن است كه اسپرمها مي توانند دو تا سه روز زنده بمانند، اما تخمك نمي تواند بيشتر از 24 ساعت پس از تخمك گذاري به حيات خود ادامه دهد مگر اينكه لقاح صورت پذيرد.

اگر در حوالي زمان تخمك گذاري نزديكي داشته باشيد، احتمال حامله شدن شما افزايش مي يابد و شما مي توانيد خوشحال باشيد، زيرا شانس با شما همراه است: در زوجهاي معمولي كه مي توانند به صورت طبيعي بچه دار شوند، در هر دوره 20% احتمال بارداري وجود دارد. حدودا 85% از خانمهايي كه بدون استفاده از يكي از روشهاي جلوگيري از بارداري آميزش دارند، ظرف يكسال حامله مي شوند. شما مي توانيد با تعيين زمان دقيق تخمك گذاري، همچنين با افزايش آگاهي خود در مورد تغييرات هورموني و فيزيكي كه در هر ماه در بدن شما رخ مي دهد، احتمال حامله شدن خود را افزايش دهيد. همچنين شما مي توانيد از اين اطلاعات استفاده كرده و با خودداري از آميزش در نزديكي زمان تخمك گذاري، از بارداري جلوگيري كنيد. البته توجه داشته باشيد كه اين روش، بهترين روش جلوگيري از بارداري نيست و استفاده از آن ممكن است موفقيت آميز نباشد.

چگونه مي توانم زمان تخمك گذاري و حداكثر آمادگي براي بارداري را تشخيص دهم؟

زماني را كه دوره پريود بعدي شما آغاز مي شود در نظر بگيريد، سپس 12 تا 16 روز از آن كم كنيد. اين چند روز، همان محدوده زماني است كه احتمال تخمك گذاري شما در آن بسيار زياد است. براي خانمهايي كه يك دوره كامل آنها 28 روز طول مي كشد، چهاردهمين روز معمول روز تخمك گذاري است. براي استفاده از اين روش، شما بايد بدانيد كه دوره كامل شما معمول چند روز طول مي كشد.

با اين حال، بهترين روش براي تعيين زماني كه احتمال باروري شما در آن حداكثر است اين است كه به وضعيت بدني خود توجه كنيد و روش تشخيص نشانه هاي تخمك گذاري را فرا بگيريد.
     
  
زن

 
تغيير در ترشحات دهانه رحم: هر چقدر روزهاي بيشتري از دوره شما بگذرد، حجم اين ترشحات افزايش پيدا كرده و بافت آنها نيز تغيير مي كند. اين تغييرات، بيانگر افزايش سطح هورمون استروژن در بدن شما است. هنگامي كه اين ترشحات شفاف، ليز و چسبنده باشد، احتمال باردار شدن شما به حداكثر مي رسد. به نظر بسياري از خانمها، ترشحات در اين دوره مانند سفيده تخم مرغ است.

اين ترشحات در حالت طبيعي به عنوان يك سد محافظ عمل مي كنند، اما در زمان اوج توانايي باردار شدن در شما، اين ترشحات به اسپرم اجازه مي دهند تا از مجراي رحم عبور كرده و به سمت رحم بروند، سپس به طرف لوله هاي فالوپ حركت كنند تا با تخمك شما برخورد نمايند.

افزايش دماي بدن: پس از تخمك گذاري، دماي بدن شما ممكن است بين 0.4 تا 1.0 درجه افزايش پيدا كند. شما اين تغيير را احساس نخواهيد كرد، اما مي توانيد با استفاده از يك دماسنج، "دماي پايه بدن" يا BBT خود را اندازه گيري كنيد. دماي پايه بدن يعني دماي بدن در هنگام صبح و پس از بيدار شدن از خواب، پيش از آنكه هرگونه فعاليتي انجام دهيد. اين افزايش دما بيانگر آن است كه تخمك گذاري در بدن شما انجام شده است، زيرا آزاد شدن يك تخمك منجر به تحريك و افزايش توليد هورمون پروژسترون مي گردد، كه دماي بدن را افزايش مي دهد.

زمان حداكثر توانايي شما براي باردار شدن، دو تا سه روز پيش از اين است كه دماي بدن شما افزايش پيدا كند. برخي از متخصصان بر اين باورند كه 12 تا 24 ساعت پس از مشاهده اوليه افزايش دما نيز شما شانس باردار شدن را داريد، اما اكثر آنها اذعان مي كنند كه اين زمان براي حامله شدن خيلي دير است.

پس از تخمك گذاري، يك تا دو روز طول مي كشد تا سطح هورمون پروژسترون به حدي برسد كه دماي بدن شما را افزايش بدهد. اما از آنجا كه تخمك تنها حداكثر 24 ساعت مي تواند زنده بماند، هنگامي كه دماي بدن افزايش پيدا مي كند، ديگر براي باردار شدن خيلي دير شده است،. به همين دليل، متخصصان توصيه مي كنند كه دماي بدن خود را براي چند ماه دقيقا زير نظر گرفته و نموداري براي آن طراحي كنيد تا بتوانيد الگوي افزايش دما را تشخيص داده و زمان احتمالي تخمك گذاري خود را مشخص كنيد. در اين صورت مي توانيد به گونه اي برنامه ريزي كنيد كه دو تا سه روز پيش از موعد افزايش دماي بدن خود، آميزش داشته باشيد.

درد در ناحيه پايين شكم: حدودا 20% از خانمها مي توانند تخمك گذاري و فعاليت مربوط به آن را احساس كنند، كه نشانه هاي آن مي تواند از درد ملايم تا تير كشيدن هاي شديد و ناگهاني باشد. اين حالت، كه به آن ميتل اشمرز ي mittelschmerz گفته مي شود، ممكن است از چند دقيقه تا چند ساعت طول بكشد.
     
  
زن

 
تستهاي پيش بيني كننده تخمك گذاري چگونه كار مي كنند؟

اين تستها كه در داروخانه ها يا فروشگاههاي ديگر موجود بوده و بدون نسخه نيز به فروش مي رسند، افزايش هورمون LH را، كه دقيقا قبل از تخمك گذاري رخ مي دهد، در ادرار شما تشخيص مي دهند. استفاده از اين تستها ساده تر بوده و نتايج آنها نيز دقيق تر از دماسنجهاي BBT است و مي توانند تخمك گذاري را 12 تا 36 ساعت زودتر تشخيص داده و احتمال بارور شدن شما را در همان ماه اولي كه از اين تستها استفاده مي كنيد به حداكثر برسانند.

اما اين دستگاهها خالي از اشتباه نيز نيستند. در مواردي نادر، آنها وجود LH را ثبت مي كنند. در واقع پاسخي كه دستگاه به شما مي دهد، يك جواب "مثبت" يا "منفي" است، نه يك عدد. به اين ترتيب نمي توان تضمين كرد كه در صورت مثبت بودن پاسخ، حتما تخمك گذاري انجام خواهد شد؛ در واقع ميزان هورمون LH مي تواند با يا بدون آزاد شدن تخمك، افزايش پيدا كند. همچنين ممكن است افزايش ميزان اين هورمون به صورت كاذب نيز اتفاق بيفتد، كه دوباره سطح آن كاهش يافته و پس از آن كمي مانده به تخمك گذاري مجددا افزايش پيدا مي كند.

براي به دست آوردن حداكثر دقت، راهنما و دستورالعمل تست را به دقت مطالعه و پيگيري كنيد. با اين حال، اگر راهنماي تست به شما مي گويد كه اولين ادرار خود در طول روز را تست كنيد، ممكن است بهتر باشد كه دومين ادرار خود را تست كنيد. ادرار شما در طول شب غليظ مي شود، كه در نتيجه ممكن است نتيجه تست "مثبت" ولي "كاذب" باشد.

دوره شما از اولين روزي كه پريود آغاز مي شود، محاسبه مي گردد. در صورتي كه دوره شما 28 روزه باشد، تست را از روز يازدهم آغاز كرده و به مدت 6 روز ادامه دهيد؛ يا تست را به تعداد روزهايي كه شركت توليد كننده دستگاه توصيه كرده است، ادامه دهيد. در صورتي كه دوره شما بين 27 تا 34 روز است، روز تخمك گذاري شما ممكن است بين روزهاي سيزدهم تا بيستم باشد. تست را از روز يازهم آغاز كرده و تا روز بيستم ادامه دهيد. در صورتي كه دوره شما نامنظم است، ممكن است به اين نتيجه برسيد كه استفاده از اين تست نمي تواند آزمون مناسبي براي تشخيص زمان تخمك گذاري در شما باشد.
     
  
صفحه  صفحه 1 از 58:  1  2  3  4  5  ...  55  56  57  58  پسین » 
علم و دانش

مطالب پزشکی (آرشیو شماره 1)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA