انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین »

از بیماری ام اس چه می دانید



 
ام اس مخفف مالتیپل اسکلروزیس یک بیماری خود ایمنی بدن میباشد که در ان سلولهای مدافع بدن یا همون گلبولهای سفید به سیناپس های عصبی مغزی حمله میکنند که این امر موجب ایجاد فراموشی شدید در فرد میشود.
hi dr!
     
  
مرد

 
بیماری بسیار جانکاهی است از نزدیکان جانش را ام اس ستاند.
-------------------------------------------------------------------

چه كساني دچار بيماري MS مي شوند؟

عموما دو گروه از اشخاص دچار اين بيماري ( MS ) مي شوند:

۱ـ‌ گروه اول:‌

اين نوع افراد عموما اشخاصي هستند فوق العاده حساس, زودرنج و عصبي و با كمترين ناملايمات از حالت عادي خارج شده و تعادل خود را از دست مي دهند و ساعت ها فكر خود را مشغول كرده و به خود و ديگران پيله مي كنند.

۱ـ گروه دوم:

افرادي هستند كه از نظر ژنتيك داراي طبع سردي بوده و مدام از غذاهاي سردي بخش (غذاهائي با pH اسيدي) به حد وفور استفاده مي كنند و علاقه زيادي به خوردن ترشي, سركه, تمبر هندي,‌ ماست,‌ قره قورت و امثالهم دارند.

حال اين دو گروه افراد را مورد بررسي و مطالعه دقيق قرار مي دهيم تا علت هاي اين بيماري دقيقا مشخص شود و سپس به درمان اين بيماري لاعلاج و يا صعب العلاج از نظر علم پزشكي روز (مدرن) كه شناخته شده نيست مي پردازيم,‌ تا شما عزيزان متوجه شويد كه اين بيماري غير قابل علاج از نظر پزشكي، در واقع علاج پذير بوده و مي توان آن را به لطف خداوند درمان كرد.

البته هر چه سريعتر شناخته شود به همان نسبت به درمان سريعتر جواب مي دهد و شخص از اين گرفتاري نجات پيدا مي كند.

متاسفانه علم پزشكي روز در دنياي مدرن امروزي فقط و فقط درمان را در دارو مي بيند و بس! خصوصا علم پزشكي در كشور عزيز ما ايران چشم به دست پزشكان غرب خصوصا دكتران دارو ساز غرب دوخته و منتظرند كه چه زماني آنان اعلام كنند كه داروي فلان بيماري كشف و ساخته شد و پزشكان ايران از آن استفاده نمايند‌.

در اينجا سوالي پيش مي آيد كه آيا اين امكان وجود ندارد كه بيماريها را بدون استفاده از دارو درمان كرد؟‌

چرا پزشكان محترم به جاي اينكه وقت با ارزش خود را صرف كشف و ساختن دارو نمايند اين وقت را صرف تشخيص و كشف علت بيماري ها نمي كنند؟‌

در حقيقت بيماري علت نيست كه مي خواهيم با دارو از بين ببريم بلكه معلول است اگر علت را كشف كرديم و آن را از بين برديم معلول نيز از بين خواهد رفت يعني بيماري ديگر مفهومي ندارد و مسلماً با اين روش بيماري براحتي از بين خواهد رفت.

ضمنا پيشگيري مهمتر از درمان است! چرا پيشگيري نكنيم؟‌ در حاليكه پيشگيري هزينه اي ندارد.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
مرد

 
علائم بيماري MS

دوبيني, مورمور شدن انگشتان دست يا پا,‌ بي حس شدن و كرخ شدن بعضي انگشت هاي دست يا پا, حالت برق گرفتگي لحظه اي در بدن, يخ زدگي قسمتي از بدن، داغ شدن قسمتي از بدن,‌ عدم هماهنگي اعضاء‌ خصوصا پاها هنگام راه رفتن,‌ عصبي شدن بي مورد, خواب زياد, لخت شدن بدن, تنبلي و بي حسي, خستگي زودرس, ضعف عمومي بدن,‌ اسپاسم ماهيچه اي,‌ عدم هماهنگي بين كلمات در سخن گفتن,‌ سنگيني سر و بدن, دفع بيش از حد ادرار نسبت به ديگران,‌ دير هضم شدن غذا, حساس و زود رنج شدن, يبوست مزاج, ديدن كابوس در بعضي افراد,‌ علاقه به خوردن غذاهاي سردي بخش (اسيدي)‌ مانند لبنيات مخصوصا ماست و بستني,‌ در صورت پيشرفت بيماري عدم كنترل ادرار, يا از دست دادن كامل بينايي, عدم تحمل هواي گرم و آب گرم, عدم تحمل آب سرد و هواي سرد كم شدن ميل جنسي,‌ در صورت داشتن همبستري ضعف شديد خصوصا در آقايان, زود انزالي در آقايان, افسردگي و خودخوري,‌ انزوا طلبي و گوشه گيري,‌ نداشن تعادل, داشتن لرزش هنگام حركت,‌ ياري نكردن‌ ‌ ماهيچه هاي پا هنگام راه رفتن,‌ سرما سرما شدن استخوانهاي بدن خصوصا پاها.
نادر شاه افشار: از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت.
     
  
مرد

 
کشف جدید محققان درباره بیماری ام اس

محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو نخستین بار بخشی از مغز را کشف کرده اند که در بیماری ام اس آسیب می بیند و میزان مواد ناقل شیمیایی در آن کم می شوند.
خبرگزاری شینهوا از واشنگتن ، محققان طی مقاله ای در شماره اخیر نشریه مغز Brain اعلام کردند مراحل پاتولوژیک بیماری ام اس هنوز به طور کامل مشخص نشده است ولی پزشکان می دانند که نفوذ گلبول های سفید خون و گذشتن آنها از سد خونی مغزی ، از عوامل دخیل در این بیماری است.

منابع عظیم این ناقل عصبی به طور عمده ، بخشی از مغز به نام لوکوس سرلئوس است LC و اکنون محققان با بررسی پانزده ساله خود دریافته اند با بررسی این منطقه ، می توان به بروز زودهنگام بیماری ام اس پی برد.
بیماری ام.اس ( مولیتپل اسکلروزیس ) یکی از شایع ترین بیماری های سیستم اعصاب مرکزی ( مغز و نخاع ) است و بر اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود.
میلین غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش بسیار مهمی دارد.
در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما شیوه های درمان موجود در تغییر سرعت روند بیماری مؤثر هستند. سمیتر نورآدرنالین ، نقشی مهم در این بیماری ایفا می کند و همچنین از سد خونی مغزی دفاع می کند.
منابع عظیم این ناقل عصبی به طور عمده ، بخشی از مغز به نام لوکوس سرلئوس است LC و اکنون محققان با بررسی پانزده ساله خود دریافته اند با بررسی این منطقه ، می توان به بروز زودهنگام بیماری ام اس پی برد.
     
  
مرد

 
اخيرا پيشرفهايي در زمينه تحقيقات مربوط به بيماري ام اس حاصل شده است كه گزارش آن در وب سايت www.ms-cam.org منتشر شده است . اين تحقيقات در گردهم آيي آكادمي عصب شناسي آمريكا كه در هنولولو بين تاريخهاي 29 مارس تا پنجم آپريل برگزار شده است ارائه گرديده اند.

رويكرد تغذيه اي براي درمان ام اس
مطالعات گذشته در خصوص رژيم غذايي دلالت بر اين داشتند كه چربي هاي اشباع شده به ميزان كم و چربي هاي اشباع نشده زياد به ميزان بالا باعث كاهش شدت بيماري در بيماران ام اس ميشوند. اين بخش از تحقيق بطور كامل مورد بررسي قرار نگرفت بيشتر مطالعات نيز در واقع در دهه هاي 1970 و 1980 ميلادي صورت گرفته بودند تحقيقي كه اخيرا صورت گرفته است توجه زيادي را معطوف بخود كرده است.

در اين مطالعه كوچك 32 بيمار شركت داده شده اند و دو گروه با هم مورد مقايسه قرار گرفتند. يك گروه روزانه كپسول روغن ماهي مصرف كرد بعلاوه به اين گروه توصيه شد 15% از كل كالري حاصل از مصرف چربي را كم نمايند. به گروه ديگر كپسولهاي روغن زيتون داده شد و توصيه گرديد 30% ازكل كالري حاصل از مصرف چربي را كاهش دهند. كليه شركت كنندگان در اين مطالعه از داروهاي مورد تاييد FDA مانند آونكس – كپكسون – ربيف براي معالجه ام اس استفاده ميكردند.

در پايان آزمايش گروهي كه روغن ماهي در طي دوره يكساله آزمايش استفاده كرده بودند در وضعيت به مراتب بهتري قرار داشتند نسبت به گروه ديگركه كپسول روغن زيتون مصرف كرده بود. مخصوصا اينكه گروهي كه كپسول روغن ماهي استفاده كرده بود تشديد ام اس كمتري نسبت به قبل از مصرف كپسول داشت در صورتيكه ديگر گروه (گروه روغن زيتون) تاثيري در بهبودي بيماري حس نكرده بودند ضمن اينكه اشخاصي كه در گروه روغن ماهي قرار داشتند ناتوانايي جديدي در طي دوره مصرف كپسول روغن ماهي پيدا نكرده بودند. بطور خلاصه گروه روغن زيتون در طي يكسال آزمايش وضع بيماريشان بدتر شده بود.

كيفيت زندگي و داروهاي غير مرسوم
در مطالعه كوچك ديگر 14 نفر بيمار ام اس به دو گروه تقسيم شدند به يك گروه فقط داروهاي مرسوم داده شد و به گروه ديگر داروهاي مرسوم و غير مرسوم . گروه اول فقط داروهاي مرسوم را استفاده ميكردند داروهايي مثل آونكس – بتاسرون – ربيف – كپكسون باضافه ساير داروها كه اغلب براي كنترل علائم ام اس بكار برده ميشود. گروه دوم داروهاي فوق بعلاوه داروهاي غير مرسوم مانند استفاده از: مشاور تغذيه – تصوير سازي ذهني – ژرف انديشي – يوگا – روحيه سازي – هوميوپتي – ريكي – طب سوزني – تكنيكهاي آلكساندر را استفاده نمودند.
شركت كنندگان در اين دو گروه پس از شش ماه فرم مربوط به بررسي كيفيت زندگي را پر نمودند. نتيجه اين آزمون تجربي اين بود كه افرادي كه هم از داروهاي مرسوم و هم از روشهاي غير مرسوم پيش گفته استفاده ميكردند از بهتر شدن وضعيت بي رمقي يا خستگي – كنترل مدفوع – و عملكرد جنسي اشان خبر دادند.
برخلاف برخي درمانهاي مرسوم ريسك بسيار كمي در درمانهايي مانند يوگا – ماساژ – و روحيه سازي وجود دارد. بسياري از بيماران ام اس استفاده از اين روشها را سودمند يافتند.

يوگا و ام اس
بسياري از مبتلايان به ام اس به انجام تمرينهاي يوگا پرداخته و گزارشهاي زيادي مبني بر مفيد بودن اين تمرينها وجود دارد از اثرات مثبت يوگا ميتوان كاهش در سفتي عضله ها و بدست آوردن آسايش روحي را نام برد. در كمال تعجب مطالعه رسمي روي ام اس و يوگا هنوز صورت نگرفته است. در نشست اخير عصب شناسان گروهي از بيماران ام اس انتخاب شده و به سه دسته تقسيم شدند براي گروه اول كلاس تمرينهاي يوگا در نظر گرفته شد براي گروه دوم تمرينهاي عادي شامل دوچرخه سواري (دوچرخه هاي ثابت) در نظر گرفته شد و براي گروه سوم نيز هيچ تمريني در نظر گرفته نشد. پس از شش ماه وضع اين بيماران مورد بررسي قرار گرفت و نتيجه اين بود كه دو گروه اول و دوم كاهش چشمگير در ميزان بي رمقي خود را گزارش كردند.
     
  
مرد

 
داروی ایرانی ام اس در بین 5 برند برتر دنیا

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن از دریافت تقاضای 20 کشور برای صادرات داروی ایرانی ام اس (سینووکس) خبر داد و گفت: این دارو در بین 5 برند دارویی برتر دنیا قرار دارد و در کتاب مرجع ذکر شده است.

دکتر هاله حامدی فر در گفتگو با مهر افزود: شرکت دارویی سیناژن حدود 15 سال است که در زمینه بیوتکنولوژی پزشکی در کشور فعال است و 5 سال است که داروی ام اس را وارد بازار دارویی کشور کرده است.



وی با تاکید بر اینکه ماده اولیه داروی ام اس در کشور به دست می آید، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر قادر هستیم علاوه بر تامین نیاز داخل به داروی ام اس، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را نیز پوشش دهیم.

حامدی فر با اعلام اینکه هم اکنون از 20 کشور دنیا درخواست تقاضای داروی سینووکس را برای صادرات دریافت کرده ایم، افزود: در حال حاضر این دارو به 4 کشور آسیایی صادر می شود و ماه آینده نیز در مناقصه دارویی کشور روسیه شرکت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شرکت سیناژن ارتقای زیرساختهای محصولات هایتک در کشور است، ادامه داد: 85 درصد بازار دارویی ام اس در اختیار ما است و 15 درصد در اختیار داروی آمریکایی قرار دارد که برند اصلی آوانکس را در دنیا دارد.

مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن که به عنوان جهادگر نمونه اقتصادی در همایش نوآوری و عدالت اقتصادی برگزیده شده و لوح تقدیر از وزیر دادگستری دریافت کرده است، اظهارداشت: داروی ایرانی سینووکس در بین 5 برند دارویی دنیا قرار دارد و درک تاب مرجع نیز ذکر شده است.

حامدی فر گفت: هم اکنون بیش از 12 هزار بیمار ام اس در کشور از داروی سینووکس استفاده می کنند و متخصصین مغز و اعصاب نیز به این دارو اعتماد دارند.

دکتر هاله حامدی فر مدیرعامل شرکت سیناژن در زمره برگزیدگان و جهادگران نمونه اقتصادی کشور در عرصه تولید، صنعت و بازرگانی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.
     
  
مرد

 
چاپ نتایج بررسی بر روی یک نوع ام.اس ویژه ایران در یک مجله معتبر پزشکی


گروه سلا مت: نتایج یک بررسی بر روی نوع خاصی از بیماری MSکه فعلا تنها در ایران گزارش شده در مجله معتبر JBISE منتشر شد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، نتایج یک مطالعه بالینی بر روی نوع خاصی از بیماری ام.اس که فعلا مخصوص کشور ایران است، در شماره اخیرمجله JBISE در ماه جولا ی منتشر شده است.به گفته دکتر حسین کلا نی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در سال 2009 برای اولین بار نوع خاصی از بیماری MS را که فقط چشم و نخاع را مبتلا ساخته و دارای ویژگی های بالینی و MRI مخصوص به خود می باشد از ایران گزارش شد که تا آن زمان فقط موارد مشابهی از آن در کشور ژاپن گزارش شده است. وی افزود: لذا بر آن شدیم که جنبه های ژنتیکی و HLA را نیز در این نوع از ام.اس مطالعه کنیم که نتایج به دست آمده در مجله JBISE شماره 2011 july به چاپ رسیده است. استاد بخش نورولوژی بیمارستان لقمان ادامه داد: نکته جالب بررسی این است که HLA نیز در این نوع MS یا MS Classic در ایران و سایر نقاط کشورها و نیز با آنچه ژاپنی ها از موارد مشابه بالینی آن گزارش کرده اند کاملا متفاوت است بنابراین به نظر می رسد که درحال حاضر این نوع ام.اس فعلا مخصوص ایران می باشد و اینکه مشابه آن در سایر کشورهای منطقه و جهان نیز وجود دارد یا نه باید منتظر مطالعات بیشتر در این زمینه باشیم.
     
  
مرد

 
داروی ام اس بدون مطالعات بالینی وارد داروخانه ها شد


داروی آرژانتینی ام اس که قرار بود به گفته مدیران وزارت بهداشت، بعد از پایان مطالعات بالینی وارد بازار دارویی کشور شود، مجوز توزیع را از چندی قبل دریافت کرده و هم اکنون در تعداد محدودی از داروخانه ها موجود است. به گزارش مهر، بعد از ماجرای پر سر و صدای ورود داروهای آرژانتینی به کشور که با حمایتهای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همراه بود، هم اکنون داروی مربوط به بیماران ام اس با نام "اکتویکس" در کشور آرژانتین تولید شده و وارد بازار دارویی ایران می شود.


دارویی که قرار بود فعلا مراحل مطالعات بالینی را سپری کند و سپس مجوز توزیع بگیرد اما به نظر می رسد که مدیران سازمان غذا و دارو قدری عجله به خرج داده و در سکوت خبری و دور از چشم همگان، مجوز توزیع این دارو را صادر کرده و شرکت وارد کننده آن نیز نسبت به توزیع دارو در سطح داروخانه های خاص اقدام کرده است. دکتر احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو در تاریخ 90/5/3 در پایان جلسه ای که با مدیران شرکتهای دارویی در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، در ارتباط با موضوع واردات داروی ام اس از آرژانتین، به خبرنگاران گفت که "قرار نیست این دارو را وارد کنیم بلکه داروی مورد نظر توسط یک شرکت داخلی در کشور آرژانتین تولید و سپس وارد ایران می شود تا زمینه تولید آن در داخل فراهم شود. وی گفته بود که این روند تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت و هنوز نمی توان در مورد کیفیت داروی ام اس که قرار است در آرژانتین تولید و وارد کشورمان شود، اظهار نظر کرد. چون کیفیت این دارو در حال بررسی و مطالعات بالینی است. این در حالی است که رئیس سازمان غذا و دارو روز شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد که ورود این دارو به برخی از داروخانه ها به منظور انجام مطالعات بالینی صورت گرفته است. ورود این داروی آرژانتینی به بازار دارویی کشور در حالی اتفاق می افتد که از صحبتهای مدیران سازمان غذا و دارو مدت زیادی نمی گذرد. آنها گفته بودند که انجام مطالعات بالینی داروی اکتویکس چند ماه به طول خواهد انجامید. در صورتی که مجوز توزیع دارو از حدود 10 روز قبل توسط وزارت بهداشت صادر شده و این دارو هم اکنون در دسترس بیماران قرار دارد. نکته دیگری که مدیران سازمان غذا و دارو از آن چشم پوشی کرده اند، قیمت داروی آرژانتینی است که قرار بود پایین تر از قیمت داروی مشابهی باشد که هم اکنون در داخل کشور تولید و در اختیار بیماران ام اس قرار دارد. مدیران وزارت بهداشت قول داده بودند که داروی آرژانتینی بیماران مبتلا به ام اس به مراتب ارزانتر از قیمت داروی مشابه ایرانی باشد اما چنین به نظر می رسد که قیمت داروی اکتویکس تفاوت چندانی با داروی مشابه ندارد. موضوع دیگری که برای بیماران مبتلا به ام اس می تواند جای سوال باشد، تاثیر دارو بر روند کنترل بیماری است. چرا که هیچگونه مطالعه بالینی بر روی بیماران مبتلا صورت نگرفته است. این مسئله می تواند موجبات نگرانی بیماران را از پیامدهای استفاده از این داروی جدید دو چندان کند.
     
  
مرد

 
چگونگی مقابله با مشکلات بلع در بیماری ام اس


در بیمارانی که بیماری ام.اس در آنها پیشرفت زیادی داشته است و یا زمانیکه بیماران خسته هستند در عمل جویدن و یا بلعیدن با ناراحتی و مشکل روبرو می‌شوند و ممکن است به سرفه بیفتند، لذا به منظور کم کردن این مشکل راه حلهای زیر ارائه می‌شود:

■مواد غذایی رقیق (مایعات رقیق) را صبح و مایعات غلیظ تر را در فاصله بعدازظهر تا شب میل کنید.

■بلعیدن غذاهای خشک و مایعات شل مشکل است و نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. بخصوص در زمان خستگی از خوردن مایعات رقیق خودداری کنید.

■از غذاهای نرم و مرطوب ، مایعات غلیظ و خنک بیشتر میل کنید، چون بلع آنها راحتتر است .مثل انواع ژله ، میلک شیک،شربتهای غلیظ،پوره های میوه و پودینگها.

■تا حدامکان بیرون نروید و در محیط خنک استراحت کنید.

■از غذاهای نرم و مرطوب ، مایعات غلیظ و خنک بیشتر میل کنید ، چون بلع آنها راحتتر است .مثل انواع ژله ، میلک شیک،شربتهای غلیظ،پوره های میوه و پودینگها.

■از خوردن چیپس ، کراکر(ترد) ، کیک و نان تست خودداری کنید ، چون حالت چسبندگی دارند و باعث انسداد حلق می‌شوند.

■از مصرف غذاهایی که باعث تحریک گلو می‌شوند خودداری نمایید. مثل سرکه یا فلفل.

■مناسبترین غذاها: میوه های کم پخت ، اسفناج خرد شده و پخته ، تخم مرغ عسلی، پنیر له شده ، پوره میوه و آب میوه، غذاهای کاملاً پخته و له شده ، پلوهای کته شده و له شده، تلیت نان در چای و یا آبگوشت ، شیربرنج ، سیب زمینی پخته یا پوره سیب زمینی، گوشت چرخ کرده و له شده ، چرخ کردن مرغ و ماهی بعد از پخت یا سرخ کردن.

■غذاها در دستگاه مخلوط کن ، مخلوط شود تا قابل خوردن باشد.


تهیه و تنظیم: شهناز نوحی (کارشناس تغذیه)
     
  
مرد

 
ام اس و مشکلات بلعیدن و جویدن

برای بلعیدن غذا عضلات زبان و حلق باید هم قدرت کافی برای انقباض داشته باشند و هم با یکدیگر کاملاً هماهنگ عمل کنند ، لذا اگر اختلالی در این موضوع ایجاد شود سبب تغییر تن صدا و مشکل در صحبت کردن روان و همینطور مشکل در بلع غذا و مایعات می شود .

راهکارهایی برای بهبود مشکلات مربوط به جویدن و بلعیدن بیماران ام اس :

- نوشیدنیهای نسبتا غلیظ بلعیدن را آسانتر می‌کنند، ازاین نوشیدنیها می توان به آب میوه‌های ژلاتینی، سسهای میوه‌‌ای، شربتها و پودینگها اشاره کرد.
- مواد غذایی که به آسانی خرد می‌شوند مثل انواع چیپسها، کراکرها، نان سوخاری و کیکها می‌توانند بلعیدن را مشکل‌تر کنند از اینگونه مواد غذایی اجتناب کنید.
- مواد غذایی نرم‌ نیازی ندارند که زیاد جویده شوند. از سیب زمینی له شده و پخته شده به جای سرخ شده استفاده کنید به جای استفاده از میوه‌ها و سبزیهای خام از پخته آنها استفاده کنید. در صورت لزوم از مخلوط کن برای نرم کردن مواد غذایی استفاده کنید.
- سعی کنید از لقمه‌های کوچک غذا استفاده کنید تا زمانیکه دچار مشکلات بلع هستید از جویدن آنها خسته نشوید.
     
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین » 
علم و دانش

از بیماری ام اس چه می دانید

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA