انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 13 از 64:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  63  64  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)



 
پزشکان عمومی و ماماها مهمترین نقش را در تشخیص زودهنگام سرطان دارند


پزشکان عمومی و ماماها مهمترین نقش را در تشخیص زودهنگام سرطان دارند .
رییس مرکز تحقیقات سرطان سینه جهاد دانشگاهی گفت: پزشکان عمومی ، ماماها و پیراپزشکان اولین سطح مواجهه با مبتلایان به سرطان سینه هستند که نقش مهمی در تشخیص به موقع این بیماری دارند.

دکتر “مسعود حبیبی” روز دوشنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: با توجه به مراجعه مردم در سطوح اولیه هر بیماری به پزشکان عمومی ، لازم است آموزش های لازم و تخصصی مورد نیاز در خصوص تشخیص به موقع سرطان به پزشکان عمومی ، ماماها و پیراپزشکان داده شود.
وی با اشاره به برگزاری سمینار آموزش جنبه های تشخیصی و درمانی سرطان سینه گفت: این سمینار یک روزه ، ویژه پزشکان عمومی، ماماها و پیراپزشکان به عنوان پیش قراولان عرصه سلامت کشور برگزار شد که طی آن جنبه های آموزشی تشخیص و علایم و نشانه های اولیه سرطان سینه مورد بحث و بررسی متخصصان قرار گرفت.
رییس مرکز تحقیقات سرطان سینه جهاد دانشگاهی یادآور شد: همچنین با توجه به شرایط فرهنگی کشور ، نقش ماماها و متخصصین زنان در پیشگیری از این بیماری بسیار ویژه و حائز اهمیت است و به همین منظور باید آموزش های تخصصی لازم در این خصوص به متخصصین زنان نیز داده شود.
حبیبی با ارزشمند خواندن نقش پزشکان عمومی، پرستاران و ماماها در ارتقا سلامت خانواده ها گفت: شیوه زندگی به صورت نوع تغذیه و فعالیت جسمانی در ابتلا به بیماری ها نقش دارد و به همین علت پزشکان عمومی به عنوان اولین سطحی که بیمار به آنها مراجعه می کند باید از قالب درمانگر صرف ارتقا یابند و به عنوان پزشک خانواده عمل کنند.
وی افزود: در این صورت و با ارتباط نزدیک پزشکان عمومی با بیماران خود و همچنین آگاهی از احوالات عمومی و اقتصادی آنها، می توانند به عنوان راهنما و مرجع پیشگیری از بیماری ها نقش داشته باشند.
رییس مرکز تحقیقات سرطان سینه جهاد دانشگاهی یادآور شد: باید روش های نوین درمانی و کارکردن با جدیدترین تجهیزات درمانی به پزشکان عمومی آموزش داده شود تا به ارتقای هر چه بیشتر سلامت جامعه کمک کنند.
وی با بیان این که سرطان از جمله بیماری های مزمنی است که بار سنگین روانی را بر جامعه و خانواده فرد مبتلا تحمیل می کند، گفت: سرطان سینه از شایعترین انواع سرطان ها در بین زنان است که حدود ۲۰ درصد از مرگ و میر زنان مبتلا به سرطان را شامل می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر چه ابتلا به این بیماری در زنان ایرانی کمتر از زنان غربی گزارش شده ، اما با وجود ابتلای زنان ایرانی به این نوع سرطان در سنین پایین و درگیر کردن مادران و زنان جوان که بنیان خانواده ها را تشکیل می دهند، ضرورت توجه به این بیماری را دو چندان می کند.
وی با اشاره به این که روش های درمانی و عوارض بعد از درمان، به زمان تشخیص و میزان گسترش سرطان بستگی دارد، گفت: تشخیص زودهنگام و به موقع سرطان سینه روند درمانی را تغییر می دهد و در کاهش عوارض ناشی از درمان بیماری بسیار موثر است.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی در ادامه تصریح کرد: براساس آمار موجود زنان ایرانی نسبت به زنان کشور های غربی در سنین پایین تر به سرطان پستان مبتلا می شوند.
سمینار آموزش جنبه های تشخیصی و درمانی سرطان سینه ویژه پزشکان عمومی، ماماها و پیراپزشکان با همت مرکز تحقیقات سرطان سینه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ۲۸ آبان ماه در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد.
hi dr!
     
  

 
بسیاری از دردهای جسمی ریشه روانی دارد


رییس انجمن روان پزشکان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا گفت: بسیاری از افرادی که با دردهای جسمی قفسه سینه، تنگی نفس درد شانه و سایر دردهای جسمی به مراکز درمانی مراجعه می کنند، درد آنها ناشی از استرس و اضطراب است.

دکتر "محسن میرابی" در حاشیه برگزاری نهمین کنگره روانپزشکان ایرانی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ریشه بسیاری از دردهای جسمی ، ناراحتی های روانی است که خود را به صورت دردهای جسمانی نشان می دهند.
وی گفت: بررسی های مختلف در بیماران دچار سکته قلبی نشان می دهد ، بسیاری از این بیماران بعد از بیماری خود، دچار افسردگی های شدید می شوند که نیازمند درمان و مشاوره های روانی هستند.
متخصص روانپزشکی اظهار داشت: نه تنها بیماری های قلبی و عروقی بلکه بسیاری از بیماری های دیگر همچون دیابت، فشار خون بالا، ناراحتی های گوارشی ریشه روانی دارند که بسیاری از پزشکان به این امر واقف نیستند و روش های درمانی آنها موثر واقع نمی شود.
به گفته این متخصص گاهی یک بیمار مبتلا به افسردگی که بیماری او به صورت دردهای جسمی تظاهر پیدا می کند بعد از مراجعات مختلف به پزشکان غیر متخصص روانپزشکی ، درمان های موثری دریافت نمی کند، در صورتی که با مراجعه به روانپزشک در همان مراحل اولیه می توان روش های درمانی کارآمد را به کار گرفت.
عضو کمیته علمی نهمین همایش انجمن روانپزشکان ایران اظهار داشت: برخی بررسی ها نشان می دهد ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان ها ، اصل بیماری آنها افسردگی و اضطراب است که به صورت بیماری جسمی بروز داده شده است.
وی با بیان اینکه افسردگی در ۸۰ درصد موارد به درمان جواب می دهد گفت: این در صورتی است که بیمار باید با مراجعه به روانپزشک ، به تشخیص درست بیماری خود کمک کند و در مراجعات به پزشکان غیر متخصص وقت خود را تلف نکند.
میرابی اضافه کرد: نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها همچون آمریکا نیز اغلب داروهای تجویزی بیماران روانی به دست افراد غیر روانپزشک صورت می گیرد.
عضو کمیته علمی نهمین همایش انجمن روانپزشکان ایران در خصوص افسردگی یادآور شد: افسردگی بعد از دست دادن عزیزان ، ۹ ماه تا یکسال طبیعی است اگر بعد از این مدت از بین نرفت باید درمان شود و با مراجعه به روانپزشک مشاوره های روانی به بیمار داده شود.
وی افزود: گاهی افسردگی ناشی از تغییر محیط است به این صورت که تغییر در محل زندگی از محیطی کوچک تر به محیطی بزرگتر ایجاد استرس و اضطراب می کند و در صورت عدم انطباق با فضای جدید، فرد دچار افسردگی می شود.
میرابی ادامه داد: گاهی انتظارات غیر منطقی از خود و اجتماع ، استرس به فرد وارد می کند.
فرد باید برای کاهش تنش و استرس ارتباط منطقی با محیط برقرار کند و ساعات باقی مانده و زمان های شخصی خود را همان گونه که می خواهد سپری کند.
نهمین همایش انجمن روانپزشکان ایران از سوم تا ششم آذر ماه در کتابخانه ملی برپا است.


=================================

هشتاد درصد درمان های روانپزشکی با روشهای دارویی انجام می شود

۸۰ درصد درمان های روانپزشکی با روشهای دارویی انجام می شود .
رییس کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران با بیان این که اطرافیان برخی بیماران روانپزشکی این بیماری را نوعی عیب تلقی می‌کنند، گفت: این در حالی است که بیماری روانپزشکی نوعی بیماری جسمی است و ۸۰ درصد این بیماریها با روش های دارویی درمان می شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دکتر احمد جلیلی در نهمین همایش روانپزشکان ایران با بیان این مطلب گفت: بیماری های روانی بر اثر تغییراتی در بدن و مغز ایجاد می‌شود و ۸۰ درصد درمان‌های روانپزشکی به روش‌های دارویی انجام می پذیرد.
وی با بیان اینکه انگ زدایی از بیماران روانپزشکی از موضوعات مطرح در این کنگره است، اظهار داشت: مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در بروز بیماریهای روانی در جامعه موثر است، اما درعین حال تشخیص و درمان زودهنگام مانع از مزمن شدن بیماری و خارج شدن فرد از حلقه مولد می‌شود.
وی با بیان اینکه بیماری روانپزشکی هم نوعی بیماری جسمی است، گفت: به عنوان مثال در افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و بیماریهای دو قطبی تغییرات بیوشیمیایی در درون بدن و زیر ساختارهای نروترنسمیتر‌ها (واسطه‌های شیمیایی) ایجاد می‌شود که با دارو درمانی برطرف می‌شود.
جلالی با بیان اینکه اتانازی (قتل از روی ترحم) ریشه در سوگند نامه بقراط دارد، گفت: هم اکنون این موضوع در هلند و بلژیک جنبه قانونی پیدا کرده است.
رییس کنگره انجمن روانپزشکان ایران با بیان اینکه در کشورهایی چون ایالات متحده امریکا و استرالیا، اتانازی غیرقانونی است، گفت: البته مرگ‌های مغزی در کشور به لحاظ حقوقی، قانونی و اخلاق پزشکی قابل بحث است.
وی عنوان کرد: اگرچه مرگ از روی ترحم از جنبه‌های مختلف روانی و اعتقادی و همچنین مذهبی و دینی در کشورهای مختلف در این کنگره بررسی می‌شود، اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که انسانهایی که به بیماریهای صعب العلاجی مانند سرطان مبتلا هستند گاهی اوقات از زنده ماندن خود خسته می‌شوند و مرگ را انتخاب می‌کنند.
جلیلی با بیان اینکه این مرگ در زبان فرانسه به اتانازی مشهور است، گفت: اتانازی تنها مرگی است که انسان به خواسته و دلخواه خود روشهای آن را برمی‌گزیند و به عبارت دیگر یک مرگ راحت، آسان و بدون تحمل رنج و درد را برای پایان دادن به حیات خود انتخاب می‌کند.
حدود ۹۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد ۳۷ مقاله در بخش سخنرانی و ۳۱ مقاله در بخش پوستر با موضوعاتی مانند اختلالات دو جنسی و سوء مصرف مواد پذیرفته شده است.
نهمین همایش سالانه روانپزشکان ایران از سوم تا ششم آذر ماه در حل کتابخانه ملی برپا است.

===========================================

انگ زدایی از بیماران روانی مهمترین اولویت روانپزشکی است

دبیرعلمی نهمین همایش سالیانه روانپزشکان ایران با بیان این که در جامعه دید مناسبی نسبت به بیماران روانپزشکی وجود ندارد گفت: یکی از مهمترین مسایل روانپزشکی ، انگ زدایی از بیماران روانی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا دکتر "محمد اربابی" در نهمین همایش سالیانه روانپزشکان ایران گفت: در بسیاری از موارد از پذیرش بیماران روانپزشکی خودداری می‌ شود از این رو آنان از حقوق اجتماعی خود محروم هستند.
وی از وراثت به عنوان عامل موثر در بروز بیماریهای روانپزشکی یاد کرد و افزود: چنانچه والدین به اسکیزوفرنی مبتلا باشند احتمال ابتلای فرزندان آنان ۱۲ درصد است که البته این میزان در اختلالات خلقی و شخصیتی متفاوت است.
اربابی به دو نوع درمان ریشه کنی و کنترل اشاره کرد و یادآور شد: برخی از بیماریهای روانپزشکی همچون افسردگی، کاملا درمان می شود و برخی نظیر اسکیزوفرنی و اختلالات دو قطبی تحت کنترل قرار می گیرد.
دکتر "پرویز مظاهری" دبیر اجرایی نهمین همایش سالیانه روانپزشکان ایران برگزاری این همایش سالیانه را در جهت ارتقای سطح علمی متخصصان، ارائه تکنیک‌های جدید تشخیص و درمان و ایجاد تعامل بین مسئولان و متخصصان این رشته عنوان کرد.
وی با انتقاد ازعدم پوشش بیمه‌ای بیماران روانپزشکی به هزینه‌های بالای نگهداری این دسته از بیماران در بیمارستان‌های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: برخی از داروهای روانپزشکی قیمت بالایی دارد که تحت پوشش بیمه نیست.
دبیر اجرایی نهمین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکی ایران با اشاره به شیوع ۲۳ درصدی بیماری های روانپزشکی در کشور گفت: البته این به معنای نیاز همه بیماران به درمان بیمارستانی و بستری نیست.
دبیر اجرایی نهمین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران در ادامه از نمایندگی ایران در انجمن روانپزشکی جهان خبر داد و گفت: انجمن روانپزشکی ایران نماینده بخش آسیای مرکزی در انجمن روانپزشکی جهان است که کشورهای پاکستان،‌عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس را شامل می‌شود.
سخنرانی‌های علمی ارائه شده و موضوع سمپوزیوم‌های این کنگره مباحث نوین علمی در خصوص مهارت‌های ارتباطی، اختلالات خلقی، انگ زدایی از بیماران روانی، جایگاه هنر در روانپزشکی، اختلالات هویت جنسی، اختلالات روانپزشکی کودک و نوجوان، اعتیاد و اتانازی است.
نهمین همایش انجمن روانپزشکان ایران از سوم تا ششم آذر ماه در کتابخانه ملی برپا است.
hi dr!
     
  

 
ازدواج های فامیلی مهمترین علت بروز بیماری های متابولیک ارثی است


ازدواج های فامیلی مهمترین علت بروز بیماری های متابولیک ارثی است
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی بیماری های متابولیک ارثی گفت: ازدواج های فامیلی مهمترین علت ایجاد بیماری های متابولیک ارثی است که به علت میزان بالای اینگونه ازدواج ها در ایران به عنوان بیماری بومی شناخته می شود.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه دومین کنگره بین المللی بیماری های متابولیک ارثی، دکتر “طلیعه زمان” در آستانه برگزاری این کنگره که ۱۶ تا ۱۹ آذر ماه برگزار می شود، گفت: بیماری های متابولیک ارثی که تاکنون بالغ بر ۵۰۰ نوع آن شناخته شده، جزو بیماری های ارثی به شمار می رود.
وی افزود: بیماری های متابولیک ارثی در اثر انتقال یک ژن معیوب از والدین به فرزند بروز می کند. در این بیماری آنزیم هایی که در فعل و انفعالات شیمیایی بدن نقش دارند ، یا وجود ندارند و یا اینکه مقدارشان کم است.
فوق تخصص بیماری های متابولیک، علایم بالینی این بیماری ها را مشابه برخی بیماری های دیگر عنوان کرد و گفت: این بیماری ها عموما با علایمی مانند استفراغ های دنباله دار شروع می شود و با بردن کودک نزد پزشکان اعصاب و گوارش نمی توان نتیجه درمانی لازم را گرفت.
وی گفت: بیشتر بیماری های متابولیک ارثی درمان پذیر است ولی لازم است با انجام تست های تشخیصی و اجرای طرح های غربالگری هر چه سریعتر این بیماری شناسایی شود و کار درمانی بیمار آغاز شود.
زمان افزود: در صورت تاخیر درمان، کودک به تدریج با علایمی همچون ضعف مغزی، ضعف عضلانی و حرکتی روبرو می شود و به عوارضی همچون عقب ماندگی ذهنی که به اشتباه فلج مغزی خوانده می شود ، سنگ های کلیوی ، تنفس های شدید و تند و نارسایی های قلبی دچار می شود.
رییس انجمن بیماری های متابولیک ارثی ایران، تعداد بیماران مبتلا به بیماری های متابولیک ارثی را در کشور بالغ بر ۲۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر طرح غربالگری تنها برای دو بیماری فنیل کتونوریا (PKU ) و هایپوتیروئیدی که یک بیماری غددی است به صورت وسیع در حال اجرا است.
وی افزود: در صورتی که در دنیا حدود ۳۰ بیماری متابولیک ارثی شامل طرح های وسیع غربالگری است و همین امر توجه هر چه بیشتر به این گروه از بیماری ها را که در صورت تشخیص به موقع کاملا قابل درمان بوده و باعث می شود کودک بتواند زندگی عادی و کاملا طبیعی داشته باشد ضروری می سازد.
دومین کنگره بین المللی بیماری های متابولیک ارثی ایران با حضور پزشکان ، متخصصان اطفال، فیزیوتراپیست ها، متخصصان تغذیه، آزمایشگاه، بیوشیمی و ژنتیک و دانشجویان پزشکی از ۱۶ تا ۱۹ آذر ماه در سالن وزارت کار تهران برگزار می شود.
این کنگره با هدف معرفی جدیدترین روش های تشخیص و درمان بیماری های متابولیک ارثی برگزار می شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به www.icimd2009.com مراجعه کنند.
hi dr!
     
  

 
موج روبه تزاید اپیدمی آنفلوآنزای A درمدارس فروکش کرد

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا گفت: با ابتلای شمار زیادی از دانش آموزان به شدت‌های مختلف بیماری آنفلوانزای A و ایمن شدن آنها نسبت به این بیماری، موج رو به تزاید اپیدمی آنفلوآنزای نوع A موسوم به خوکی در مدارس فروکش کرده است.

با بیان اینکه بر اساس نتایج مطالعه‌ای در مجله پزشکی نیوانگلند، افراد زیر ۲۹ سال شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و حتی دانشگاهیان آنتی بادی علیه ویروس جدید آنفلوآنزا را ندارند، اظهار کرد: این افراد پس از ابتلا نسبت به این بیماری ایمن می‌شوند.

وی، با بیان اینکه آموزش و توصیه همگانی مبنی بر شستن مرتب دست‌ها فقط میزان موارد ابتلا را کاهش می‌دهد، افزود: به نظر می‌رسد شمار فراوانی از دانش آموزان شهر تهران (بیش از ۵۰ درصد از جمعیت دانش آموزی) در نتیجه گردش ویروس در مدارس به این بیماری مبتلا و ایمن شده‌اند.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا، با اشاره به اجرای واکسیناسیون آنفلوآنزای نوع A در کشور ترکیه گفت: شاید در زمان رسیدن واکسن آنفلوآنزای نوع A به ایران بسیاری از گروه‌های در معرض خطر به علت ابتلا به بیماری از تزریق واکسن بی‌نیاز باشند.

دکتر مردانی، پزشکان و پرسنل درمانی نظیر پرستاران، زنان باردار، کودکان زیر دو سال و بعضا زیر شش سال، مبتلایان به نوعی بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی – ریوی، کلیوی، بیماران پیوندی، مبتلایان به سرطان و مصرف کنندگان کورتون، اشعه درمانی و رادیوتراپی را از گروه‌های در معرض خطر برشمرد و با بیان اینکه شمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A بسیار بیشتر از موارد اعلام شده است، افزود: موارد اعلام شده فقط شامل موارد آزمایش شده در موارد شدید بیماری است و بسیاری از موارد با شدت خفیف تا متوسط گزارش نشده است.

=======================================

مطالعات تولید واکسن آنفلوآنزای نوع A در ایران با موفقیت انجام شد


اهواز- مدیر برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالعات تولید واکسن آنفلوآنزای نوع A در مرکز تولید واکسن انستیتو رازی با موفقیت انجام شد.

دکتر"محمود سروش" سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا دراهواز افزود: دبیرخانه ستاد مقابله با پاندمی ( همه گیری جهانی ) آنفلوآنزای نوع A علاوه بر انستیتو رازی، دو مرکز دیگر را نیز برای تولید واکسن دعوت کرده است که در این راستا اعتبار لازم برای تولید این نوع واکسن توسط انستیتو رازی پیش بینی شده است.
وی همچنین از مراحل عقد قرارداد با یکی از کشورهای اروپایی برای خرید واکسن آنفلوآنزای نوع A خبر داد و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها واکسنی را خریداری می کند که حداقل عوارض را دارا و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد ضمن اینکه در دو آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا ودارو تایید شود.
دکتر سروش، پیش بینی کرد ظرف دو ماه آینده واکسن مورد نظر تامین شود اما توزیع آن را فقط منوط به تایید موارد فوق دانست.
عضو کمیته مقابله با آنفلوآنزای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به بیماری آنفلوآنزای نوع A در کشور را دو هزار و ۶۶۲ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۸ مورد مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری تایید شده است.
وی، افزود: برای مقابله با پاندمی آنفلوآنزای نوع A پیش بینی های لازم در مراکز بهداشتی، درمانی کشور و بیمارستان ها تدارک دیده شده و تعدادی دستگاه کمک تنفسی خریداری و در حال توزیع بین بیمارستان ها است ضمن اینکه روند تجهیز بخش های مختلف بیمارستانی از جمله آی سی یو، ایزوله و ... با جدیت در حال انجام است.
دکتر سروش، خاطر نشان کرد: بیماری آنفلوآنزای نوع A دارای هشت پاندمی ( همه گیری جهانی ) می باشد که در زمان حاضر در حال گذر از پاندمی موج دوم این بیماری به سر می بریم و موج سوم آن از اوایل دی ماه آغاز می شود که دراین موج گروه سنی ۵۵ و بالاتر از آن بیشتر آسیب پذیر می باشند.
مدیر برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درادامه گفت: ایران از نظر مراقبت های فعال بهداشتی برای مقابله با این بیماری در منطقه نمونه بوده و در نظام مراقبت کشور استقرار یک برنامه واکنش سریع به عنوان اصلی ترین مساله بخش سلامت و بهداشت در این رابطه در دست اجراست.
hi dr!
     
  

 
آب سیاه دومین علت نابینایی قابل پیشگیری در جهان است


عضو کمبته علمی نوزدهمین کنگره چشم‌پزشکی ایران گفت: گلوکوم (آب سیاه) بعد از آب مروارید، دومین علت نابینایی قابل پیشگیری در جهان محسوب می شود.

دکتر ” رضا زارعی ابیانه” در جریان برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری چشم پزشکی با بیان این مطلب گفت: نتایج تحقیقات کشوری نشان داده که احتمال ابتلا به آب سیاه در ۴۰ تا ۵۰ سالگی یک درصد و در ۸۰ تا ۹۰ سالگی ۸ تا ۱۰ درصد است.
به گفته زارعی ، آب سیاه نخستین علت از دست دادن بینایی در آمریکا به شمار می رود.
عضو کمیته علمی نوزدهمین کنگره چشم‌پزشکی، با بیان اینکه پنج درصد افراد به دنبال استفاده از انواع اشکال دارویی کورتیکواستروییدها ( کورتون‌ها) به آب سیاه مبتلا می‌شوند، گفت: استفاده از برخی از داروها و ضربه از علل بروز آب سیاه است.
وی، سن،نژاد، ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای چون دیابت، بیماری‌های قلب و عروق را از عوامل موثر در بروز گلوکوم (آب سیاه) برشمرد و افزود: احتمال ابتلا در افرادی با سابقه فامیلی ۹ برابر کسانی است که در تاریخچه پزشکی بستگان نزدیک آنها سابقه ابتلا به آب سیاه ندارند.
این عضو کمیته علمی نوزدهمین کنگره سراسری چشم پزشکی، گفت: برخی از کودکان به آب سیاه مادرزادی دچار می‌شوند که فتوفوبیا(ترس از نور)، اشک‌ریزش و بزرگی قرنیه از علایم آن است.
این جراح و متخصص چشم با بیان اینکه در آب سیاه حاد علایم به یک باره و با سرو صدای زیاد بروز می‌کند، افزود: در نوع مزمن آب سیاه، بیماری بدون علامت است.
وی آب سیاه را به دو نوع باز و بسته تقسیم کرد و یادآور شد: مایع زلالیه از جسم مژگانی به داخل چشم ترشح می‌شود که برای حفظ فشار داخل کره چشم باید تعادلی در ورود و خروج مایع ایجاد شود.
این چشم‌پزشک، با بیان اینکه با افزایش فشار داخل چشم همه اجزای چشم از جمله قرنیه و اسکلرا (سفیدی چشم) در برابر این افزایش فشار مقاومند، گفت: اما محل خروج عصب اپتیک(بینایی) به این فشار حساس است.
زارعی با بیان اینکه از محل خروج عصب بینایی حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار رشته عصب خارج می‌شود، ادامه داد: افزایش فشار داخل چشم سبب فرورفتگی سرعصب می‌شود و در نتیجه میدان دید فرد به طور نامحسوسی محدود می‌شود.
وی با توصیه مبنی بر اندازه‌گیری سالیانه فشار چشم در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی و هر شش ماه پس از ۸۰ سالگی یادآورشد: تشخیص و درمان زودهنگام مهم‌ترین عامل پیشگیری از نابینایی است.
عضو هیئت علمی بیمارستان فارابی لیزرتراپی، درمان دارویی و جراحی آب سیاه را از شیوه های درمان این بیماری بیان کرد و افزود: تلاش می‌شود با تولید داروهای ترکیبی، دفعات مصرف کاهش یابد.
نوزدهمین کنگره چشم‌پزشکی ایران ۲۵ آبان ماه در سالن همایش های رازی گشایش یافت و تا ۲۸ آبان ماه به کار خود ادامه می دهد.
hi dr!
     
  

 
بیش از یک میلیارد نفر در جهان به بیماری های مزمن تنفسی مبتلا هستند

بیش از یک میلیارد نفر در جهان به بیماری های مزمن تنفسی مبتلا هستند
رییس سومین همایش تخصصی آسم گفت: برآورد سازمان جهانی بهداشت از شیوع بیماری های مزمن تنفسی بسیار هشدار دهنده است که از جمله ابتلای بیش از یک میلیارد نفر در جهان به این بیماری ها نگران کننده است.

دکتر "مصطفی معین" روز سه شنبه در پیامی به مناسبت برگزاری سومین همایش تخصصی آسم و هفتمین سمینار دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران افزود: در کل جهان بیش از ۳۰۰ میلیون انسان به آسم، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر به آلرژی بینی و بیش از ۲۱۰ میلیون نفر به بیماری انسداد مزمن ریه مبتلا هستند.
رییس انجمن آسم و آلرژی گفت: همچنین بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت بیش از ۱۰۰ میلیون انسان به اختلالات تنفسی در خواب و بیش از ۱۵۰ میلیون انسان به سایر بیماری های مزمن ریوی مبتلا هستند.
معین اظهار داشت: علی رغم اینکه این بیماری ها با شناسایی عوامل خطرزا و رفع آنها قابل پیشگیری است سالانه حدود ۶/۴ میلیون انسان در جهان به علت بیماری های مزمن تنفسی جان خود را از دست می دهند که بیش از ۸۰ درصد این مرگها در کشورهای جهان سوم رخ می دهد.
رییس سومین همایش تخصصی آسم گفت: عوامل خطرزای بروز و شیوع آسم و بیماری های مزمن ریوی در همه جای جهان و به ویژه در کشورهای جهان سوم وجود دارد.
وی افزود: دود تنباکو و سایر آلاینده های فضای بسته، آلودگی هوای شهرهای پرتراکم و با مدیریت شهری غیر علمی و آلاینده های شغلی، بیشترین آسیب را به سلامت مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان، کهنسالان، مبتلایان به آسم و دیگر بیماری های مزمن تنفسی و بیماری های قلب و عروق وارد می آورد.
این متخصص با بیان اینکه در این گونه جوامع مردم از یکی از اساسی ترین حقوق شهروندی که تنفس آزادانه در هوای پاک و سالم است محروم هستند، یادآور شد: آلرژن های موجود در هوا، رژیم غذایی، چاقی، کم تحرکی و سوء تغذیه نیز در ابتلای افراد به بیماری های مزمن تنفسی نقش دارد.
معین یادآور شد: با تجمع گازهای گلخانه ای در جو و گرم شدن تدریجی زمین، دانشمندان پیش بینی می کنند که در آینده غلظت ازون در سطح زمین بالاتر رود ، فصول و دوره های گرد افشانی گیاهان طولانی تر می شود و افزایش رطوبت و کاهش سطح بهداشت به تکثیر قارچ و شیوع بیشتر آسم و آلرژی و عفونت های تنفسی می انجامد.
وی گفت: دانشمندان افزایش شیوع و شدت آسم و آلرژی طی سه دهه گذشته را به تغییر عوامل خطرزای محیطی و نیز تغییر سبک زندگی همراه با فرهنگ آپارتمان نشینی ، تهویه نامناسب و افزایش آلاینده ها ، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها، آلودگی هوای شهرها و هیجانات زندگی ماشینی نسبت می دهند.
رییس سومین همایش تخصصی آسم با اشاره به برگزاری این همایش گفت: در این همایش تخصصی مسایل و تازه های تشخیص، پیشگیری و درمان آسم با ارایه سخنرانی و ارایه نتایج پژوهش های علمی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: همچنین در این همایش چگونگی کنترل بهتر آسم و تاثیر آن در بهبود کیفیت زندگی بیماران مورد تاکید قرار می گیرد.
سومین همایش تخصصی آسم و هفتمین سمینار دو سالانه انجمن آسم و آلرژی ایران روز سه شنبه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گشایش یافت و تا ۲۸ آبان ماه به کار خود ادامه می دهد.



==============================================

علایم آنفلوانزای نوع آ در بیماران مبتلا به آسم شدیدتر است


دبیر سومین همایش تخصصی آسم گفت: علایم آنفلوانزای نوع آ (H1N1 ) در بیماران مبتلا به آسم بسیار شدید است و این بیماران با مشاهده کمترین علایم شبیه سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کنند.

دکتر " لیلا صدیقی پور" در حاشیه برگزاری سومین همایش تخصصی آسم در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: بیماران مبتلا به آسم، از جمله گروه های پرخطری هستند که در صورت ابتلای آنها به بیماری آنفلوانزای خوکی ( H1N1 ) ، دچار عوارض شدید این بیماری به صورت تنگی نفس شدید می شوند.
وی گفت: به منظور پیشگیری از عوارض شدید آنفلوانزای H1N1 در مبتلایان به آسم، این بیماران با مشاهده کمترین علامت آنفلوانزا هر چند در حد یک سرماخوردگی ساده نباید منتظر بمانند و در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنند.
دبیر سومین همایش تخصصی آسم یادآور شد: مشاهده علایمی همچون تنگی نفس، کاهش سطح هوشیاری، خس خس شدید سینه و تب بالا، علایم هشداری است که با بروز آنها بیمار آسمی باید به پزشک مراجعه کند.
صدیقی پور اظهار داشت: این بیماران ممکن است بعد از بررسی های بیشتر نیازمند بستری در بیمارستان باشند و داروهای خاص را باید در بیمارستان و با تجویز قطعی پزشک دریافت کنند.
دبیر سومین همایش آسم با اشاره به اینکه در این همایش یک میزگرد علمی با موضوع آنفلوانزای H1N1 برگزار می شود گفت: از مسئولین وزارت بهداشت دعوت شده تا با حضور در این میزگرد علمی تاثیر این بیماری را بر مبتلایان به آسم و روش های پیشگیری و درمان این بیماری در مبتلایان مورد بررسی قرار دهند.
وی گفت: از بین مقالات ارسال شده به دبیرخانه سومین همایش تخصصی آسم بعد از بررسی در کمیته های علمی تعداد ۱۳۷ مقاله مورد پذیرش واقع شد.
دبیر سومین همایش تخصصی آسم اضافه کرد: از بین مقالات برگزیده سه مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب می شود که در روز پایانی همایش معرفی و نویسندگان مقالات مورد تقدیر قرار می گیرد.
صدیقی پور اظهار داشت: در این همایش موضوعات مختلفی همچون جدیدترین تحقیقات انجام شده در مورد آسم، آسم و ورزش، آسم و حاملگی، پرستاری در آسم، میزان شیوع آسم، اپیدمیولوژی آسم و هزینه های درمان آسم مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر سومین همایش تخصصی آسم با اشاره به اینکه مبتلایان به آسم با کنترل مطلوب می توانند کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهند گفت: با توجه به اهمیت موضوع کنترل آسم، این همایش نیز با شعار " کنترل آسم ، کیفیت زندگی مبتلایان را افزایش می دهد" برگزار شده است.
وی گفت: آسم بیماری است که روز به روز در جهان رو به افزایش است و با توجه به صنعتی شدن جهان جزو بیماری هایی محسوب می شود که با گذشت زمان ، تعداد بیشتری از مردم را گرفتار می کند.
سومین همایش تخصصی آسم همراه با هفتمین سمینار دوسالانه انجمن آسم و آلرژی ایران سه شنبه ۲۶ آبان ماه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان امام خمینی گشایش یافت و تا ۲۸ آبان ماه به کار خود ادامه می دهد.
hi dr!
     
  

 
خمیردندان ، ترمیم سوختگی را به تعویق می‌اندازد

دکتر هوشنگ احسانی متخصص پوست با بیان این‌که برخلاف تصور عموم؛ استعمال خمیردندان بر روی محل سوختگی مناسب نیست، گفت: براساس پژوهش‌ها استفاده از خمیردندان، ‌نمک و سیب‌زمینی صرفا به کاهش سوزش کمک می‌کند اما سبب تعویق ترمیم زخم می‌شود.
این متخصص بیماری‌های پوست و مو در گفتگو با ایسنا ، توصیه کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرمازا که بروز موارد سوختگی را افزایش می‌دهد، افراد باید نهایت دقت و احتیاط را برای مراقبت از خود و خانواده‌شان داشته باشند.

دکتر احسانی با بیان این که هنگام برخورد با سوختگی باید در اولین قدم منبع سوختگی را از پوست دور کنیم، افزود: محل سوزش را با آب یا سرم نرمال سالین فراوان شستشو دهید ؛ چرا که شستشوی فراوان خطر عفونت و آسیب ‌های بعدی ناشی از سوختگی را کاهش می‌دهد.

وی توصیه کرد: در صورت بروز تاول‌های بزرگ ناشی از سوختگی آنها را حفظ و از دستکاری و ترکاندن تاول‌ها خودداری کنید.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به باورهای مردم درخصوص استفاده از خمیردندان، ‌نمک و سیب‌زمینی در درمان سوختگی گفت: پژوهش‌ها ثابت کرده استفاده از این مواد به کاهش سوزش کمک می‌کند اما ترمیم زخم را به تعویق می‌اندازد.

دکتر احسانی بر استفاده از پمادهای سوختگی که حاوی ترمیم‌کننده‌های زخم و آنتی‌بیوتیک هستند تاکید کرد و افزود: هنگام سوختگی نیازی به آنتی‌بیوتیک نیست، اما اگر التهاب و سوزش همراه با درد باشد باید با نظر پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف شود.

این متخصص پوست درخصوص استفاده از داروهای سنتی در درمان سوختگی با اشاره به این ‌که داروهای گیاهی به وفور برای درمان سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: ‌داروهای گیاهی مربوط به پوست باید در بسته‌بندی‌های مناسب با نشان استاندارد وزارت بهداشت و درمان ارائه شوند.
hi dr!
     
  

 
سیگار ؛ عامل ۵۰ درصد از تومورهای مثانه

دکتر ندا جعفریان متخصص اورولوژی گفت: سیگار عامل ۵۰‌درصد تومورهای مثانه است و احتمال ابتلا به سرطان مثانه در افراد را افزایش می‌دهد.
این متخصص اورولوژی در گفتگو با ایسنا درباره سرطان مثانه اظهار کرد: سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری است که از کل سرطان‌های موجود حدود ۷ درصد از سرطان‌های مردان و حدود ۲‌درصد از سرطان‌های زنان را تشکیل می‌دهد. سنین بعد از ۶۵ سالگی سن متوسط ابتلا به این نوع سرطان است.

این متخصص اورولوژی تصریح کرد: سرطان مثانه در ۱۵ تا ۳۵ درصد مردان و ۱ تا ۶ درصد زنان به علت تماس‌های شغلی با مواد سرطان زا بروز می‌یابد.

وی گفت: کسانی که با موادی مثل رنگ، بنزین یا مواد چاپ و شیمیایی سر و کار دارند بیشتر در معرض خطر هستند و استفاده از داروهایی مانند سیکوفسفامید و شیرین‌کننده‌های مصنوعی نیز این خطر را افزایش می‌دهد.

دکتر جعفریان درخصوص سایر موارد خطرزا افزود: علاوه بر استعمال سیگار، عفونت و سنگ مثانه نیز خطر بدخیمی مثانه را افزایش می‌دهد.

وی درخصوص علائم سرطان مثانه گفت: شایع‌ترین علامت سرطان مثانه وجود خون در ادرار است که در ۸۵ تا ۹۰ درصد موارد مشاهده می‌شود. درد در پهلوها و درد استخوانی از سایر علائم این بیماری است.

این متخصص اورولوژی در مورد راه‌های تشخیص این بیماری گفت: سرطان مثانه در ابتدا با آزمایشات روتین از لحاظ وجود خون و سلول‌های بدخیم در ادرار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ادامه برای اطمینان از منشأ مثانه‌ای خون، تصویربرداری آی. وی. پی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در نهایت انجام سیتوسکوپی (مشاهده مستقیم مثانه) و نمونه‌برداری از تومور جهت تایید نهایی انجام می‌شود.

دکتر جعفریان همچنین تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان مثانه لازم است افراد از مصرف سیگار خودداری کنند ؛ چون سیگار عامل ایجاد کننده نیمی از سرطان‌های مثانه است و به علاوه افراد باید از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خودداری کنند.

این متخصص اورولوژی تأکید کرد: نوشیدن مایعات به مقدار زیاد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش دهد، زیرا نوشیدن مایعات زیاد تولید ادرار را افزایش داده و هر نوع ماده سرطان‌زایی را که ممکن است در ادرار وجود داشته باشد رقیق و اثرش را محدود می‌کند.
hi dr!
     
  

 
تاثیر آموزش در کنترل دیابت

جام جم آنلاین: بیماری دیابت تا اوایل قرن بیستم از جمله بیماری‌های نادر محسوب می‌شد. اما زندگی در دنیای مدرن و ماشینی امروز که با استرس و اضطراب درهم پیچیده شده و در آن استفاده از غذاهای آماده، چرب و پرکالری کاملا مرسوم و طبیعی شده است ، عواقب و عوارضی نیز به دنبال دارد که دیابت یکی از تحفه‌های آن است.
تنها راه، پیشگیری و آموزش شیوه‌های کنترل آن است. پیشگیری اولیه آن است که با آموزش و اطلاع‌رسانی، شیوه زندگی مردم را اصلاح نموده و از بروز دیابت و عوارض دیابت جلوگیری کنیم.

اگر به طور جدی و ساختارمند به مباحث آموزشی توجه نشود در چند سال آینده مانند عربستان شاهد شیوع ۳۰ درصدی این بیماری خواهیم بود و این به معنای وقوع یک فاجعه ملی است و پیشگیری ثانویه، از طریق توسعه آموزش در میان بیماران دیابتی است تا از بروز عوارض سهمگین و مخرب دیابت (کوری، نارسایی کلیوی، دیالیز، قطع عضو و بیماری‌های قلبی و عروقی) جلوگیری کنیم و در نهایت حمایت مالی از طریق سازمان‌های بیمه‌گر در تمامی عرصه‌ها‌ست.

پیشگیری آموزشی به این معناست که هر بیمار دیابتی حداقل هر دو سال به ۱۵ ساعت کلاس آموزشی نیاز دارد. بدون تردید با توجه به مراجعات محدود بیمار به پزشک باید اذعان کرد که در مطب فرصت اندکی برای آموزش بیمار وجود دارد به همین جهت تنها راه موجود، توسعه و گسترش برنامه‌های آموزشی به طور ساختارمند و با همکاری پرستاران آموزش دیده است. یک برنامه آموزشی باید بر اساس دستیابی به سه هدف انتقال ساختارمند اطلاعات به بیمار، ترغیب و انگیزش‌دهی به بیمار جهت کنترل قند خون و در نهایت توانمندسازی بیمار تدوین شده باشد.

نکته‌ای که نباید از آن غافل بمانیم آن است که حتی با وجود یک برنامه معتبر جهانی در حوزه آموزش، اگر سازمان‌های بیمه‌گر در تامین هزینه‌های بیماران دیابتی همراهی و همکاری نکنند، مقابله با دیابت کما فی‌السابق ابتر و بی‌سرانجام باقی خواهند ماند. سازمان‌های بیمه‌گر در ایران باید بر اساس مطالعات آماری دنیا به این باور دست یابند که اگر از برنامه‌های آموزشی حمایت کنند و اگر در تامین هزینه‌های کنترل قند خون نظیر دستگاه‌های تست قند خون مشارکت کنند، علاوه بر این‌که هزینه‌های درمانی بیمار کاهش پیدا می‌کند، با کاهش عوارض دیابت، صرفه اقتصادی مناسبی نیز برای ایشان به وجود خواهد آمد.

بدون تردید سرمایه‌گذاری در امر آموزش و پیشگیری از دیابت و عوارض آن، هزینه کمتری به نسبت هزینه‌های درمانی عوارض دیابت، برای سازمان‌های بیمه‌گر خواهد داشت.

در اینجا باید اشاره مختصری نیز به مقوله بیمه مسوولیت پزشکی داشته باشیم. به هرحال همه بیماران دیابتی در خصوص انجام تست قند خون‌های متوالی خود نیاز به حمایت سازمان‌های بیمه‌گر در قالب خدمات بیمه مسوولیت دارند؛ چرا که در این میان اگر حادثه‌ای برای این بیماران اتفاق افتاد که ناشی از عدم کارایی دستگاه‌های تست قند خون باشد، بیمار دیابتی باید اطمینان خاطر داشته باشد که این هزینه از جانب بیمه جبران خواهد ش

===================================

پروفسور عزیزی: پنج میلیون نفر درکشور مبتلا به دیابت هستند

رییس پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پنج میلیون نفر در کشور مبتلا به بیماری دیابت نوع دو هستند، گفت: روش درمان جدید دیابت از طریق سلول های بنیادی در کشور در حال بررسی است.

دکتر" فریدون عزیزی" روز جمعه در آستانه روز جهانی دیابت"۲۳ آبان" در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: یک نمونه از این درمان ها پیوند سلول های انسولین ساز بتای پانکراس است که به رغم هیاهوی زیاد آن هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.
وی اظهار داشت: البته استفاده از سلول های بنیادی یا سلول های بتای انسولین ساز ممکن است یک تا سه سال فرد را از تزریق انسولین راحت کند اما به مرور اثربخشی آن کم می شود و هنوز نمی توان آن را بعنوان یک درمان دائم معرفی و جایگزین کرد.
عزیزی از دیابت این بیماری و قاتل خاموش انسانها سخن گفت و افزود: با کشف انسولین توسط محققان کانادایی در سال ۱۹۲۴میلادی مرگ و میر ناشی از بیماری دیابت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است به خصوص اینکه محصولات دارویی حاوی انسولین به مرور خالص تر و با کیفیت تر شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵درصد افراد در دنیا مبتلا به دیابت نوع یک هستند، افزود: اما دیابت نوع دو در جامعه امروزی با توجه به افزایش چاقی و مصرف غذاهای آماده بسیار شایع تر است و دیر تشخیص داده می شود.
عزیزی درمورد این بیماری خاموش هشدار داد: در کشور حدود پنج میلیون نفر به دیابت نوع دو مبتلا هستند که ۷۰ درصد آنان از بیماری خود باخبر نیستند.
این متخصص غدد، سکته های قلبی، مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی و قطع عضو را از مهمترین عوارض دیابت نوع دو برشمرد و تصریح کرد: روز جهانی دیابت فرصتی است تا افراد با یک آزمایش ساده قند خون از وجود یا عدم وجود این بیماری مطلع شوند زیرا در صورت ابتلا درمان قطعی ندارد و باید همیشه کنترل شود
hi dr!
     
  

 
دل دردهای بیش از یک ساعت را جدی بگیرید

عضو هیات مدیره انجمن جراحان عمومی با بیان اینکه دل دردهای بیش از یک تا دو ساعت می‌تواند نشانگر بیماری مهم و قابل توجهی‌ باشد گفت: دل دردهای بیش از یک ساعت باید جدی گرفته شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دبیرخانه چهارمین کنگره جراحان عمومی ایران دکتر "سید هاشم سید مهدی" با بیان این مطلب بر پرهیز از خوددرمانی این عارضه و ضرورت مراجعه سریع به پزشک و مراکز تخصصی اورژانس تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره جراحان عمومی ایران از ۱۸ تا ۲۰ آذر ماه در مرکز همایش‌های رازی گفت: دل دردهایی که با علائمی چون تهوع، استفراغ، تب و لرز و بی‌اشتهایی همراه بوده و بیش از یک تا دو ساعت به طول می‌انجامند، نیازمند مراجعه فرد به پزشک و مراکز تخصصی اورژانس است.
وی افزود: لازم است در این گونه موارد از انجام کارهایی چون استفاده از مسکن‌ها و گرم کردن ناحیه شکم خودداری شود.
سید مهدی، بحث اورژانس‌های شکم و لگن را که در جریان برگزاری چهارمین کنگره جراحان عمومی ایران مورد بحث قرار می‌گیرد به عنوان طیف وسیعی از موارد اورژانس عنوان کرد.
این متخصص از تصادفات منجر به آسیب‌های شکم و لگن تا مواردی چون حاملگی‌های خارج از رحم، زخم‌های معده و اثنی عشر که منجر به سوراخ شدن روده می‌شوند و آپاندیسیت به عنوان مهمترین اورژانس‌های شکم و لگن نام برد.
سیدمهدی به کمبود مراکز درمانی تخصصی اورژانس و تروما در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین بخشهای درمانی،‌ کمبود مراکز تروما است که در حال حاضر مراکز اندکی در کشور به صورت تخصصی به این امر می‌پردازند.
عضو هیات مدیره انجمن جراحان عمومی ایران وجود مراکز تروما در کشورهای پیشرفته را به عنوان یک شاخص تثبیت شده در سیستم درمانی ذکر کرد و گفت: اداره یک مورد اورژانسی از جمله اورژانس شکم و لگن ، نیازمند یک تیم تخصصی و امکانات تشخیصی پیشرفته مانند بخشهای رادیولوژی و آزمایشگاه است که در مجموع بتوانند به عنوان مثال شکم دردهای جدی و نیازمند به جراحی را از موارد عادی تشخیص دهند.
چهارمین کنگره جراحان عمومی ایران از ۱۸ تا ۲۰ آذر ماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.


================================

نخستین عمل پیوند کلیه در تاجیکستان انجام شد

دوشنبه ـ نخستین عمل پیوند کلیه تاجیکستان، در بیمارستان دولتی "دیاکف" محله "قریه بالای" شهر دوشنبه، با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این عمل با وارد کردن تجهیزات نوین و پیشرفته تشخیص و جراحی به این کشور میسر شده و قرار است از این پس هفته ای تا سه جراحی پیوند کلیه انجام شود.
کلیه پیوندی، از بستگان بیمار دریافت شده و تا ایجاد بانک کلیه در این کشور در جراحی های بعدی نیز به همین شیوه عمل خواهد شد.
وزارت بهداشت و درمان تاجیکستان وعده داده است که این گونه جراحی را در دیگر مناطق این کشور نیز راه اندازی می کند اما هنوز مشخص نیست که با چه شیوه این تصمیم اجرا خواهد شد.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 13 از 64:  « پیشین  1  ...  12  13  14  ...  63  64  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA