انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 19 از 64:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  63  64  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)



 
مصرف سویا به طور روزانه به درمان بیماری «آرتروز مفاصل» کمک می‌کند

سویا به درمان بیماری «آرتروز مفاصل» کمک می‌کند
استاد دانشگاه فلوریدا گفت: مصرف سویا به طور روزانه به درمان بیماری «آرتروز مفاصل» کمک می‌کند.

بهرام ارجمندی گفت: دارویی برای درمان بیماری آرتروز وجود ندارد و بیشتر بیماران مبتلا به آرتروز از داروهای مسکن و ضد تورم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ این داروها که اغلب بسیار گران هم هستند، تنها درد را کاهش می‌دهند و حتی باعث تخریب بیشتر مفاصل می‌شود.

استاد دانشگاه فلوریدا با اشاره به تحقیقاتی که توسط تیم تحقیقاتی خود در دانشگاه فلوریدا انجام شده، افزود:‌ این تحقیقات نشان می‌دهد که ماده شیمیایی «ایزوفلان» که در سویا وجود دارد به درمان بیماری «آرتروز مفاصل» کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر افرادی که به سویا آلرژی ندارند از این ماده استفاده کنند، تاثیر آن را در طی ۲ الی ۳ ماه خواهند دید.

ارجمندی یادآور شد: بیماری آرتروز به ۴ مرحله تقسیم می‌شود که فرد در مرحله یک تا ۳ می‌تواند زندگی کند و در مراحل اولیه این بیماری با استفاده از سویا قابل درمان است، اما فردی که به مرحله ۴ رسیده باید جراحی کند.
hi dr!
     
  

 
چشم الکترونیکی مخصوص درمان نابینایی

یک شرکت آمریکایی، گونه ای چشم مصنوعی الکترونیکی ساخته که در واقع عینکی مجهز به نوعی دوربین با توانایی های ویژه است.



به گزارش ایسنا ، این چشم مصنوعی یک نوع سیگنال بی سیم را به وسیله ای که به شبکیه چشم متصل است ارسال می کند.



این چشم الکترونیکی هم اکنون به طور آزمایشی در انگلیس بر چشم چند نفر کار گذاشته شده و به گفته لیندون دی کروز، جراح چشم، افرادی که به این نوع چشم مجهز شده اند از طرز کار آن ابراز رضایت کرده اند.



دانشمندان امیدوارند؛ این چشم مصنوعی به افرادی که علت نابینایی آنان وجود اشکال در شبکیه چشم است ( بیماری معروف به retinitis pigmentosa ) کمک کند.

بیماری چشمی «retinitis pigmentosa» از آن دسته بیماری هایی است که حتما باید در دوران کودکی تشخیص داده و از پیشرفت آن جلوگیری شود.
hi dr!
     
  

 
خشکی و گرمای هوا، مهمترین علت خونریزی بینی در تابستان است

خشکی و گرمای هوا، مهمترین علت خونریزی بینی در تابستان است
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خشکی ، حرارت و گرمای هوا با منبسط کردن و در نتیجه پاره شدن مویرگ های ظریف داخل بینی ، مهمترین علت خونریزی بینی در فصل تابستان است.

دکتر “فرامز معماری” روز دوشنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: در فصل گرما، حرارت هوا باعث باز شدن مویرگ های داخل بینی می شود که در نتیجه این اتساع مویرگ ها، فرد دچار خونریزی بینی می شود و یکی از راههای موثر برای پیشگیری از این مشکل استفاده از کلاه و سایه بان در هوای گرم و آفتابی است.
فوق تخصص گوش، حلق و بینی گفت: سطح داخلى بینى حاوى صدها مویرگ خونى است که این مویرگ های داخل بینى بسیار ظریف و حساس هستند و عوامل مختلفى سبب پارگی و در نهایت خونریزى آنها مى شود.
به گفته این متخصص ، خشکی مخاط بینی یکی از مهمترین علت های بروز خونریزی بینی است که این خشکی مخاط داخل بینی در فصل گرما به علت گرما و خشکی هوا ایجاد می شود.
وی گفت: هنگامی که فرد دچار خونریزی بینی می شود، اولین کار ریختن آب سرد روی سر بیمار است و با عقب نگه داشتن سر ، پره های بینی به مدت چند دقیقه با شدت متوسطی باید فشار داده شود.
فوق تخصص گوش و گلو و بینی اضافه کرد: با انجام این اقدامات و انتقال فرد به محل خنک ، به تدریج مویرگ هایی که بر اثر گرما منبسط شده اند ، منقبض می شوند و در نتیجه خونریزی بینی هم قطع می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: پاره شدن مویرگ های داخل بینی با توجه به ظریف و نازک بودن آنها چندان خطرناک نیست و معمولا بدون نیاز به اقدامات خاص درمانی بهبود می یابد؛ تنها در صورت طولانی شدن مدت خونریزی و تکرار خون دماغ در فواصل زمانی کوتاه ، خطرناک است و باید به پزشک مراجعه کرد.
فوق تخصص گوش و گلو و بینی در خصوص علت اینکه عده ای بیشتر از سایرین دچار خونریزی بینی می شوند گفت: برخی افراد به طور مادرزادی مویرگ های داخل بینی در آنها بیشتر منبسط می شود که این افراد به خصوص در دوران کودکی بیشتر در معرض خون دماغ شدن قرار دارند.
وی گفت: در صورتی که این مویرگ ها زیاد دچار پارگی و خونریزی شوند، بنا بر تشخیص پزشک ، مویرگ های برجسته روی تیغه بینی توسط پزشک سوزانده می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص اینکه آیا افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند در مقایسه با بقیه بیشتر دچار این مشکل می شوند، گفت: منشا اصلی خونریزی بینی مویرگ های داخل بینی است و تفاوتی در این زمینه بین بینی جراحی شده با بینی جراحی نشده وجود ندارد.
فوق تخصص گوش و گلو و بینی یادآور شد: نوع دیگری از خونریزی بینی در افراد سالمند و مسن دیده می شود که می تواند ناشی از فشار خون بالا در این افراد باشد و مکانیزم آن با خونریزی بینی که ناشی از پاره شدن مویرگ های داخل بینی است ، تفاوت دارد و باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.
معماری با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از خونریزی بینی فرد باید در فصل گرما کمتر در معرض نور آفتاب قرار گیرد گفت: در صورتی که شخص ناچار به بیرون رفتن در هوای گرم است باید با استفاده از کلاه و سایه بان از سر خود محافظت کند.
hi dr!
     
  

 
شیوع آکنه در میان دانش آموزان دبیرستانی

پژوهشگران ایرانی بر توجه بیشتر به شیوع آکنه در میان دانش آموزان دبیرستانی تاکید کردند.
به گزارش شبکه خبر؛ پژوهشگران کشورمان، شیوع جوش غرور جوانی به اصطلاح آکنه و عوارض روحی روانی آن را در ۲۳۳ دانش آموز دبیرستان های دخترانه مشهد بررسی کردند.
بر اساس این بررسی ۵/۷۸ درصد این دانش آموزان مبتلا به اکنه بودند که در بیشتر آنان، سابقه خانوادگی آکنه وجود داشت.
همچنین بیشترین محل بروز آکنه در میان آنان صورت است.


درهمین حال از این تعداد، تنها ۲/۲۶ درصد بیماران برای درمان به پزشک مراجعه می کنند و بیش از نیمی از آنان پس از مدت کوتاهی از ادامه درمان منصرف می شوند و میزان دستکاری آکنه‏ای در میان این بیماران ۷/۶۶ درصد است.
بر اساس یافته های دیگر این بررسی، شایع ترین تاثیر روانی ناشی از آکنه بر روی این بیماران، خجالت و شرمساری در زمان حضور در جمع افراد دیگر است.
به گفته پژوهشگران بروز یا تشدید آکنه به فصل خاصی ارتباط ندارد و یک مساله شایع است.
محققان اعلام کردند: با توجه به ظهور بیش تر بثورات در ناحیه صورت و عوارض روحی و جسمانی جوانان باید برای ارتقای سلامت جوانان، با ارائه برنامه های آموزشی در مدارس به منظور شناخت بیماری و چگونگی درمان، اقدام های مثبتی انجام داد.
hi dr!
     
  

 
راز ابتلا به سرطان پوست فاش شد

محققان اتریشی با کشف سازوکار اصلی دخیل در بروز سرطانهای پوست از جمله ملانوما، فرصتهای جدیدی برای درمان سرطان پوست ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا چین، محققان مرکز زیست شناسی مولکولی دانشگاه وین، کانال انتقال سیگنال Ras را شناسایی کرده اند. تحقیقات آنها حاکی است سرطان پوست در اثر پروتیین “Raf-1″ بروز می کند که مانع از تمایز سلول ها به سلول پوست می شود.
“Ras” نوعی پروتیین است که مانند یک تنظیم کننده تحت شرایط طبیعی، بسیاری از فرایندهای انتقال سیگنال را در سلول تنظیم می کند. اما دخالت هر عاملی در این پروتیین به سرطانی شدن آن کمک کرده و سرطان پوست از جمله ملانوما بروز می کند. تمایز سلولی و یا تاثیر یک عامل خارجی، از جمله عوامل تاثیرگذار بر پروتئین Ras است.
افزایش نامحدود تعداد سلول های سرطانی و یا تکثیر آنها، اساس بروز سرطان پوست است.
علاوه بر این، سلول ها نمی توانند ازاعماق پوست به سطح حرکت کرده و به یک سلول پوستی خاص تبدیل شوند.
تا کنون عقیده بر آن بود که تکثیر سلولی و یا تکثیر سلول های بینابینی عامل قطعی بروز سرطان پوست است.
با این حال،این گروه تحقیقاتی به سرپرستی دکتر “مانوئلا باکارینی” برای نخستین بار با انجام آزمایش هایی بر روی موش ها نشان دادند که در تولید سلول های سرطان پوست عملکرد پروتئین انتقال دهنده سیگنال “Ras” با نقش پروتئین Raf-1 جفت می شود. Raf-1 پروتئینی است که بر خلاف تصور موجود مبنی بر تکثیر سلولی، نقش مهمی در تمایز سلولی ایفا می کند.
آزمایش های انجام شده بر روی موش ها تایید کرد که درصورت نبود پروتئین Raf-1 در پوست، حتی اگر کانال انتقال سیگنال به درستی کار کند، تومور سرطانی ایجاد نمی شود.
از این رو دخالت در روند تمایز سلولی می تواند موجب سرطانی شدن شود.
محققان دریافتند که پروتئین Raf-1 ترکیبی آنزیمی به همراه پروتئینی به نام ‘Rok.’ است. این ترکیب می تواند مانع از تمایز سلولی شده و مانع بروز سرطان پوست را از بین ببرد.
این پژوهشگران معتقدند این کشف جدید می تواند به ارائه درمانهای جدیدی برای سرطان منجر شود. درصورتی که راهی برای نابودسازی ترکیب “Raf-Rok” پیدا شود و تمایز سلولی فعال شود، احتمال کشف رویکردی برای درمان سرطان فراهم می آید.
نتایج این تحقیقات در نشریه سلول سرطانی منتشر شده است.
hi dr!
     
  

 
تاثیر هورمون زنانه در ترمیم ضایعات پوستی

محققان به سودمندی استفاده از نوعی هورمون زنانه موسوم به استرادیول در ترمیم زخم های پوستی پی بردند.



پزشکی شیراز و فسا، تاثیر تزریق عضلانی هورمون زنانه “استرادیول” را بر روند ترمیم زخم های پوستی جراحی در موش های صحرایی دیابتی و غیردیابتی بررسی کردند.

بر پایه این بررسی که مشروح آن در مجله پزشکی ارومیه منتشر شد، تزریق عضلانی “استرادیول”، به میزان چشمگیری باعث افزایش سرعت بهبود زخم در موش های دیابتی و غیردیابتی می شود.

بررسی پژوهشگران دانشکده های پزشکی شیراز و فسا همچنین نشان می دهد؛ رگزائی و تراکم سلولی در زخم موش­های صحرایی دریافت کننده استرادیول به­ میزان چشمگیری افزایش می یابد.

به گفته محققان با توجه به این بررسی، تزریق عضلانی استرادیول ۲۴ ساعت قبل از ایجاد زخم باعث بهبود فرایند ترمیم زخم­های پوستی دیابتی و غیردیابتی می­شود.

عوامل مختلف کاهش اکسیژن رسانی به خون، کمبودهای تغذیه­ای و بیماری هایی مانند دیابت، فرایند ترمیم زخم را مختل می­کنند.

بنابراعلام پژوهشگران دانشکده های پزشکی شیراز و فسا، بررسی ها نشان داده است؛ تجویز موضعی و غیرموضعی استروژن باعث تسریع فرایند ترمیم زخم و رگزائی می­شود.
hi dr!
     
  

 
تماس تنفسی و فیزیکی از عوامل اصلی انتقال ویروس آنفلوآنزای خوکی محسوب می‌شوند

مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، ترشحات تنفسی و تماس فیزیکی را از راه‌های عمده انتقال ویروس H1N1 (آنفلوآنزای خوکی) اعلام کرد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کرمانشاه، بر اساس توصیه‌های منتشر شده این مرکز، ترشحات تنفسی هنگام عطسه و سرفه، روبوسی، دست دادن و یا تماس با اشیای آلوده، از راه‌های انتقال ویروس آنفلوآنزای خوکی محسوب می‌شوند.



این مرکز همچنین تب بیش از ۳۸ درجه سانتیگراد دهانی، سرفه، گلودرد، سردرد، احساس کوفتگی بدن، اسهال و استفراغ را از جمله عمده‌ترین نشانه‌های این بیماری برشمرد.



مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه جهت پیشگیری از فراگیر شدن بیماری، بر شست‌وشوی مکرر دست با آب و صابون، پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه، پرهیز از انداختن دستمال کاغذی‌های مصرف شده در محیط و معابرعمومی، ممانعت از روبوسی و دست دادن با دیگران، استراحت کافی و عدم ورود به مکان‌های شلوغ در زمان ابتلا به بیماری تاکید دارد.
hi dr!
     
  

 
تولید استخوان مصنوعی قابل رشد به کمک سلولهای بنیادین

محققان کالج امپریال با استفاده از سلولهای بنیادین موشها موفق به تولید موادی شدند که تا حد زیادی قادر به شبیه سازی خصوصیات استخوان طبیعی خواهند بود.



دانشمندان با کمک گرفتن از فناوری سلولهای بنیادین، یک قدم به تولید استخوان با قابلیت رشد نزدیکتر شدند. محققان کالج امپریال معتقدند این تحقیقات دستیابی به موادی را که شانس موفقیت در جراحیهای پیوند را افزایش می دهند، امکانپذیرتر خواهد ساخت.



طی این تحقیقات محققان تلاش کردند موادی استخوان مانند را از سلولهای بنیادین به دست آورده و در بدن بیماری که به دلایل مختلف قسمتی از استخوان بدن را از دست داده است، پیوند بزنند. هدف اصلی از استفاده از این مواد نفوذ تدریجی آنها در حفره های موجود در استخوانهای طبیعی و ترکیب با استخوان و ترمیم بافتهای استخوانی است.



با این حال دانشمندان همچنان نیاز دارند تا خصوصیات شیمیایی درونی این مواد و ساختار آنها را شناسایی و درک کنند. محققان کالج امپریال با رشد دادن سه نوع ماده با کمک سه نوع سلول متفاوت، متوجه تفاوت چشمگیر در کیفیت مواد شبه استخوانی به دست آمده شدند.



بر اساس گزارش زی نیوز، دانشمندان برای مثال دریافتند موادی که از سلولهای استخوان جمجمه موش و یا سلولهای مغز استخوان موش به دست می آیند، توانایی بالایی در شبیه سازی خصوصیات استخوان طبیعی از جمله خصوصیت سختی در استخوانها را خواهند داشت.
hi dr!
     
  

 
مواد پروتئینی هنگام پخت، سرطان زا می‌شوند

استاد دانشگاه لیدن هلند گفت: موادی که سرشار از پروتئین هستند هنگامی که پخته یا کباب می‌شوند سرطان‌زا‌ هستند.



درودی، استاد دانشگاه لیدن هلند، در گفت‌وگو با فارس گفت: تمام مواد پروتئینی بر اثر پختن، سرخ شدن و کباب شدن مواد شیمیایی ایجاد می‌کنند که ثابت کردیم این مواد سرطان زا هستند.
وی افزود: با توجه به فرهنگ کشور در استفاده از مواد گوشتی که سرشار از پروتئین هستند،حتما باید همراه این مواد از سبزیجات و ماهی که حاوی آنتی اکسیدان هستند استفاده کنیم چون می توانند اثر بدی که در هنگام پختن و سرخ شدن مواد ایجاد شده را از بین ببرند و یا کم کنند.
درودی تصریح کرد: در همین راستا توصیه می شود که این مواد پروتئینی در کوتاه مدت سرخ و کباب شوند. از آنجایی که این مواد جزء مواد غذایی‌ هستند و می دانیم که مواد غذایی موثر‌ترین عامل در بروز سرطان به شمار می‌رود بهتر است که از آنها با احتیاط مصرف شود.

وی گفت: یکی از تحقیقات من مختص همین مواد غذایی بود که در آن تاثیر این مواد را روی کروموزوم‌ها بررسی کردیم و دیدیم که این مواد بر اثر پخته شدن عملکرد طبیعی خود را از دست می‌دهند.
hi dr!
     
  

 
سرطان معده

معده یکی از اعضای موجود در شکم و بخشی از دستگاه گوارش می باشد و مانند هر کدام از اعضای دیگر مستعد ابتلا به سرطان می باشد .

پس از اینکه غذا جویده و بلعیده شد از طریق لوله ای به نام مری از دهان وارد معده می شود . معده عضوی کیسه مانند و دارای ۵ قسمت مختلف می باشد که ترشحات مختلفی برای هضم اولیه غذا ترشح می کنند . سرطان در هر کدام از این مناطق پنجگانه ممکن است شروع شود و گاهی علائم و میزان بهبودی برحسب محل ابتلا تفاوت می کند .

دیواره معده از پنج لایه تشکیل شده است . داخلی ترین لایه که حائز اهمیت خاص می باشد لایه مخاطی نامیده می شود و اکثر سرطانهای معده نیز از این قسمت شروع می شود . هر چه سرطان به بافتهای زیرین نفوذ نماید احتمال بهبودی کاهش می یابد .

سرطان معده در طی سالیان و با آرامی رشد می کند ولی قبل از اینکه سرطان بمعنای واقعی ایجاد شود ، تغییراتی در لایه های معده ایجاد می شود . این تغییرات اولیه بندرت علائم ایجاد میکنند و تشخیص داده نمی شوند .

سرطان معده از طرق مختلف گسترش می یابد . می تواند از طریق دیواره خود معده به بافتها و اعضای مجاور راه یابد . همچنین می تواند از طریق غدد عروق لنفاوی گسترش یابد . در مراحل پیشرفته نیز می تواند از طریق خون سایر اندام و اعضا را درگیر کند . شایعترین سرطان معده بنام آدنوکارسینوم می باشد . البته انواع دیگر با شیوع کمتر عبارتند از : لنفوم و تومورهای کارسینوئید . البته طبیعتاً نوع درمان این نوع سرطانها با هم تفاوت می کند .

اکثریت مبتلایان به سرطان معده در دهه ۶۰ یا ۷۰ سن خود تشخیص داده می شوند .

طبق تحقیقات در ایالات متحده ، تعداد ۲۲۷۱۰ نفر با سرطان معده در سال ۲۰۰۴ تشخیص داده خواهند شد .

سرطان معده در سایر کشورهای جهان نیز ممکن است شیوع بالاتری داشته باشد. البته در سالهای اخیر بعلت استفاده از یخچال و استفاده کمتر از نمک برای نگهداری غذاها احتمال ابتلا به سرطان معده کاهش یافته است . یکی دیگر از علل کاهش ابتلا درمان مناسب و مفید برای باکتری هلیکوباکترپیلوری می باشد که بنظر می رسد نقش زیادی در ابتلا به سرطان معده دارد .

متأسفانه در مراحل ابتدایی علائم چندانی دیده نمی شود و شاید بهمین دلیل سرطان معده در مراحل ابتدایی بسختی تشخیص داده می شود .

علائم شایع :

کاهش اشتها و کاهش وزن

درد معده

علائم مبهم سوء هاضمه مانند پری ، آروغ زدن ، ‌تهوع

احساس پری حتی پس از خوردن مقادیر اندک غذا

تهوع و استفراغ

سوزش سردل و علائم شبیه به زخم معده

تورم معده

البته شایان ذکر است که بسیاری از این علائم منحصر به سرطان معده نمی باشند و دربسیاری از بیماریهای دیگر معده نیز دیده می شوند ، اما وجود این مشکلات اگر بصورت طولانی باشد خصوصاً در افراد بالای ۵۰ سال ، احتیاج به ارزیابیهای بیشتری توسط پزشک دارد .

اگر شک به سرطان معده وجود داشته باشد ، پزشکان دست به ارزیابیهای بیشتری می زنند تا سرطان معده را در مراحل اولیه تشخیص بدهند . ازانواع این روش می توان به اندوسکوپی ، عکسبرداری از ریه ( بیشتر بمنظور تشخیص میزان درگیری بافتهای مجاور معده انجام می شود ) ، MRI و آزمایشات اولیه اشاره نمود که هر کدام از اینها با توجه به صلاحدید پزشک معالج و در زمان مقتضی انجام می شود .

۴۳۴۳۳۴۴۳۳.jpg

عوامل افزایش دهنده خطر :

باید توجه داشت وجود عوامل خطر همواره به معنی ابتلا به بیماری نیست و تنها شرایط را برای ابتلا به بیماری بیشتر می کند .

عفونت با هلیکوباکترپیلوری که منجر به گاستریت مزمن شود . البته بسیاری از افرادی که این میکروب را با خود دارند هیچگاه مبتلا به سرطان معده نمی شود .

رژیمهای غذایی شامل غذاهای دودی ، گوشتی نمک اندود ، ترشیها و غذاهای محتوی نشاسته بالا و فیبر پایین . ( استفاده از غذاهایی که شامل غلات زیاد باشند ، ماهی و سبزیجات تازه محتوی ویتامین A و C احتمال ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهند . )

کشیدن سیگار

مصرف الکل

سابقه جراحی بر روی معده که قبلاً بمنظور کنترل زخم انجام شده باشد .

سرطان معده در مردان دوبرابر زنان دیده می شود .

در سنین بالاتر از ۵۰ سال بشدت افزایش می یابد .

در نژادهای بخصوصی بیشتر دیده می شود

سابقه سرطان معده در افراد درجه یک فامیل

پیشگیری :

استفاده از رژیمهای غذایی مناسب که در بالا به بعضی از آنها اشاره شد .

الکل ننوشید و سیگار نکشید

به علائم سوء هاضمه طول کشیده دقت کنید و با پزشک خود مشورت کنید .

آزمایشهای توصیه شده توسط پزشک را مرتب انجام دهید .

شایان ذکر است میزان موفقیت در درمان بیماری چندان زیاد نیست ، لذا پیشگیری می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد .

درمان :

در مراحل ابتدایی ، جراحی و برداشتن تومور اولیه می تواند بسیار مؤثر باشد . حتی زمانیکه سرطان گسترش یافته باشد می توان برای جلوگیری از خونریزیهای طولانی و انسداد معده از روش جراحی استفاده نمود .

شیمی درمانی نیز ممکن است در افرادی که سرطان در آنها گسترش یافته باشد استفاده شود و مؤثر باشد .

استفاده از رادیو تراپی بخصوص همراه با شیمی درمانی برحسب صلاحدید پزشک استفاده می شود .

در ادامه ممکن است پزشک آزمایشات پیگیری را بطور منظم انجام دهد که از آن جمله می توان به آزمایش خون اشاره کرد . لذا باید توجه داشت که علائم جدید حتی جزئی را پس از درمان باید به پزشک گزارش کرد تا وی بتواند بدرستی برنامه های آینده خود را تنظیم نماید .

باید توجه داشت که هیج کس نمی تواند میزان بهبودی و پاسخ هر فرد را به درمان بطور دقیق پیش بینی کند چرا که نوع سرطان و نحوه پاسخ بدن به درمان هر فرد به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد و در این بین حالات روحی و روانی مناسب می تواند در درمان بسیار مؤثر باشد و نباید فراموش شوند .



نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرند :

تحقیقات نشان داده اند که رژیم های غذایی مهمترین عامل در ابتلا به سرطان معده هستند و در کشورهایی که استفاده از گوشت قرمزبیشتر است ابتلا به سرطان معده نیز بیشتر است و باید توجه داشته باشید که استفاده از گوشت قرمز بیش از ۱۳ بار در هفته احتمال سطان معده را دوبرابر می کند بخصوص اگر گوشت بصورت کبابی و یا کامل و زیاد از حد پخته شود .

استفاده از غذاهای محتوی ویتامین C ، ویتامنی E و بتاکاروتن بعلت خاصیت آنتی اکسیدانی در جلوگیری از ابتلا به سرطان معده بسیار مؤثر هستند .
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 19 از 64:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  63  64  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA