انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 37 از 64:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  63  64  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)



 
پلک زدن هنگام کار با رایانه مانع از خستگی و خشکی چشم می شود

رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران گفت: افراد به هنگام کار با رایانه باید در فواصل زمانی کوتاه و لحظه ای پلک زدن را تکرار کنند تا دچار خستگی و خشکی چشم نشوند.

دکتر “پرویز زرین بخش” جراح و متخصص بیماری های چشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: افراد به هنگام کار با کامپیوتر به طور ناخودآگاه با حالت خیرگی، به صفحه نمایشگر رایانه نگاه می کنند که این امر علاوه بر خستگی، باعث خشکی چشم خواهد شد.
وی گفت: علامت اصلی خشکی چشم به صورت احساس خراش یا وجود جسم خارجی در چشم است که معمولا همراه با سوزش و قرمزی چشم بروز می کند.

وی با بیان اینکه پس از چند ساعت کار با رایانه به خود استراحت دهید و براى مدتى به نقطه ای دور نگاه کنید گفت: معمولاً افرادی که براى مدت طولانى پشت رایانه مى نشینند تحرک کمی دارند و براى مدتى طولانی بدن و چشم هایشان بى حرکت مى ماند که همین موجب خستگى در آنها مى شود.
رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران با بیان اینکه پلک زدن باعث خیس شدن چشم و جلوگیری از خشکى چشم مى شود گفت: پلک زدن سازوکاری غیر ارادی است که فرد بطور ناخودآگاه انجام می دهند و این حرکات متناوب پلک همراه با اشک چشم، سطح قرنیه را تمیز و شفاف و مرطوب نگه می‌دارد.
زرین بخش گفت: علاوه بر این گرد و غبار روی صفحه نمایشگر باعث پراکندگی نور در سطح صفحه می شود و وضوح تصاویر را کم می کند که این امر، باعث مبهم شدن تصاویر و در نتیجه خستگی و گیجی کاربر می شود.
این متخصص چشم اضافه کرد: پراکندگی نور در سطح نمایشگر باعث می شود کاربر برای پرهیز از بازتاب نوری، بطور مدام حالت های نگاه کردن و یا نشستن خود را تغییر دهد.
رییس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران، با اشاره به اینکه عواملی که کیفیت تصویر را کاهش می دهد ضمن اینکه دید را مشکل می کند، باعث خستگی چشم و سردرد می شود، گفت: یکی از مهمترین این عوامل گرد و غبار روی صفحه نمایشگر است که وضوح تصاویر را کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: صفحه نمایشگر بهتر است در فواصل زمانی مشخصی به طور منظم تمیز و گرد و غبار آن زوده شود.
hi dr!
     
  

 
انواع ماسک برای پیشگیری از ابتلا و شیوع آنفلوآنزای خوکی

در حال حاضر ۲ نوع ماسک جراحی و ماسک FFP در بازار موجود است که برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا بوسیله بیماران یا ابتلا افراد سالم استفاده قرار می‌گیرد.
ماسک‌های جراحی برای افراد مبتلا به آنفلوآنزا مناسب‌تر است و از آلوده شدن اطرافیان فرد جلوگیری می‌کند. این نوع ماسک‌ها همان‌هایی هستند که اغلب مردم کشورهای جنوب غربی آسیا از آن به اشتباه استفاده می‌کنند.

نوع دیگر ماسک‌ها، ماسک‌های Filtering Face Piece یا FFP که خود بر حسب اندازه ذراتی را که فبلتر می‌کنند، دارای انواع مختلف یک و دو سه هستند و برای محافظت دستگاه ریوی مناسب بوده و به افراد سالمی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند در مواجهه با ویروس آنفلوآنزای نوع A که در هوا پراکنده است، خود را محافظت کرده تا آلوده نشوند.

این نوع ماسک‌ها ۲ نوع فیلتر دارند و برحسب نوع و کیفیت بین ۸۰ تا ۹۴ درصد و حتی تا ۹۹ درصد از ورود ذرات آلوده به ریه جلوگیری می‌کنند. کاربرد صحیح،‌تاثیر بالاتر جالب است بدانید ویروس آنفلوآنزا بیش از ۸۰ تا ۱۲۰ میلیاردیوم متر رشد نمی‌کند و بنابراین به راحتی می‌تواند از فیلترها عبور کند اما خوشبختانه ویروس‌ها همیشه تنها در هوا رها نمی‌شوند و همیشه به ذرات معلقی در هوا چسبیده‌اند که این ذرات قادر نیستند از فیلترهای ماسک‌هایFFP2 عبور کنند.

البته طول عمر موثر این نوع ماسک‌ها ۴ تا ۸ ساعت است و اگر درست روی بینی و دهان گذاشته شوند و زیاد دستمالی نشوند تا بار الکتریکی بگیرند، می‌توانند بسیار موثر باشند.

در صورتی که فردی آلوده به ویروس آنفلوآنزای نوع A نیست و تنها هدفش در استفاده از ماسک پیشگیری از آلوده شدن است، ماسک‌های جراحی گزینه مناسبی نیست.

در برخی از تبلیغات دیده می‌شود معلمی در حال درس دادن، ماسک جراحی جلوی دهان گذاشته است. این به آن معنا است که معلم مبتلا به آنفلوآنزا نوع A بوده و اساسا حضورش در مدرسه غیرصحیح است.



تنها استفاده صحیح از ماسک مناسب و گذاشتن صحیح آن روی بینی و دهان می‌تواند مانع از شیوع این بیماری در جهان شود.
hi dr!
     
  

 
۵ روش براى مراقبت از چشمها



داشتن بینایى خوب و قوى امرى حیاتى است. آیا همه آنچه که باید براى حفظ این بینایى رعایت کرد را مى دانید و به کار مى گیرید اگر در حال کوتاه کردن چمن هستید یا بازى تنیس یا حتى در حال پرواز به کشورى دیگر، به دلیل قرار داشتن در وضعیت خاص ، چشمان شما نیاز به مراقبت ویژه خواهد داشت.


-در هنگام خیره شدن به صفحات کوچک: مدت زمانى که پشت کامپیوتر شخصى خود نشسته یا از وسایل دیجیتالى با مانیتور کوچک استفاده مى کنید باعث خستگى و کوفتگى چشم ، خشکى چشم و کدورت بینایى مى شود. براى مقابله با این مشکل بهتر است محل خود را چک کنید. به طور ایده ال مانیتور باید ۵ تا۹ اینچ از سطح چشم ها پایین تر باشد(هر اینچ برابر با تقریبا ۲ سانتى متراست). این امر باعث قرار گرفتن پلک ها به سمت پایین مى شود و سرعت پلک زدن را به طور نرمال حفظ مى کند. اگر نمى توانید مانیتور را جابه جا کنید فاصله بین مانیتور و چشم را محاسبه کنید و سپس عینک مناسب با این فاصله را تهیه کنید. از نبود نور خیره کننده بر روى صفحه مطمئن شوید و قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را رعایت کنید.
براى هر ۲۰ دقیقه تمرکز بر روى صفحه به مدت ۲۰ دقیقه به یک شى در فاصله ۲۰ فیتى(هر فیت ۳۰ سانتى متراست) خود نگاه کنید تا به حفظ سیستم تمرکز چشم ها کمک کنید. -درهنگام پرواز: هواى اتاقک هاى هواپیما بسیار خشک است. بنابر این مرطوب نگه داشتن چشم در این فضا اهمیت مى یابد. از قرار دادن مستقیم سیستم تهویه مقابل چشم اجتناب کنید. و از قطره هاى اشک مصنوعى هر یک ساعت یکبار استفاده کنید. اما از قطره هایى که باعث از بین رفتن قرمزى چشم مى شود اجتناب کنید زیر ا باعث تنگ شدن رگها ى خونى چشم مى شود. اگر امکان دارد از عینک در طول پرواز استفاده کنید. لنزهاى جدید ساخته شده از ژل آبکى سیلیکون یک نوع پلاستیک تراوا پذیر که باعث دریافت اکسیژن بیشتر توسط چشم مى شود استفاده کنید. همچنین لنزهاى acuvuc oasys که حاوى ماده خیس کننده است مى تواند به مرطوب نگه داشتن چشم ها کمک کند.
- در نور خورشید: اشعه هاى الکترومغناطیسى متصاعد شده از نور خورشید به همان اندازه که براى پوست مضر است مى تواند به چشم نیز آسیب برساند و براى چشم ضرر داشته باشد.
قرار گرفتن چشم در معرض نور خورشید خطر ابتلا به بیمارى هایى چون آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و بیمارى ناخنک چشم یا پتریژیوم را افزایش مى دهد. ۱۵ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا حتى در هواى ابرى تاثیر فزاینده اى بر آسیب هاى ناشى از اشعه خورشید دارد. بنابر این بهتر است از لنز یا عینک هاى محافظ اشعه هاى الکترومغناطیسى uv استفاده کنید. شیشه هاى عینک باید از پیشانى تا گونه ها را بپوشاند و همچنین تمام منطقه گیجگاهى را فرا گیرد.
- در تاریکى: مردمک چشم در شب بزرگ مى شود. بنابر این هر نوع کدورت ضعیف بر روى شبکیه تشدید مى شود. بنابراین بینایى خود را تست نمایید تا کاملا از داشتن دید صحیح خود مطمئن شوید. در هنگام رانندگى با نگاه کردن به سمت راست جاده از خیره شدن چشمان اجتناب کنید. چشم هاى خود را مرتب از جاده به داشبورد ماشین و برعکس حرکت دهید تا از بروز هیپنوتیزم بزرگراه highway hypnosisاجتناب کنید. اگر در تخت خواب در حال مطالعه هستید از داشتن نور کافى مطمئن شوید. لامپ هاى ۶۰ الى ۷۵ واتى بهتر است.
- در هنگام ورزش: در حدود ۳۲۵ هزار آسیب چشمى ناشى از ورزش سالانه گزارش مى شود که خیلى از آنها منجر به از دست دادن بینایى مى شود. بیش از ۹۰ درصد از اتفاقات با استفاده صحیح از پوشش هاى چشمى قابل پیشگیرى است. از لنزهاى طراحى شده مخصوص ورزش هاى خاص استفاده کنید.
منبع: روزنامه جوان
hi dr!
     
  

 
رژیم غذایی پرچرب مملو از گوشت قرمز و لبنیات، احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزایش می دهد

محققان می گویند: رژیم غذایی پرچرب مملو از گوشت قرمز و لبنیات، احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزایش می دهد.
محققان موسسه ملی سرطان در مریلند پس از مطالعه عادت های غذایی ۵۰۰ هزار نفر در طول شش سال به این نتیجه رسیدند که با افزایش مصرف چربی های حیوانی، احتمال ابتلا به سرطان نیز افزایش می یابد.

نتیجه این تحقیق در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شده است.

کارشناسان می گویند: کاهش مصرف چربی های حیوانی به پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

استعمال سیگار بزرگ ترین عامل ابتلا به سرطان لوزالمعده است.
این بیماری از پیش آگهی خوبی برخوردار نیست و معمولا فاصله زمانی میان تشخیص آن تا مرگ حدود شش ماه است.

پیش از این محققان درباره نقش چربی های حیوانی در بروز سرطان لوزالمعده نظرات متناقضی را ارائه کرده بودند.

به همین علت محققان موسسه ملی سرطان در بتزدای مریلند که در حومه واشنگتن قرار دارد، تصمیم گرفتند با تحقیق بر روی نیم میلیون نفر، بیشترین دقت آماری را در تحقیقات خود داشته باشند.
از این میان نزدیک به یک هزار و چهارصد تن از افراد مورد بررسی به سرطان لوزالمعده مبتلا شدند.

بر اساس نتیجه این تحقیق، احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده در افرادی که رژیم غذایی پرچربی دارند، سی و شش درصد بیشتر از دیگران است.

در این حال، احتمال ابتلای مردان به این بیماری بیشتر از زنان است و این رقم برای آنها ۵۳درصد و زنان ۲۳ درصد است.

پزشکان می گویند: ترک دخانیات، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و محدود کردن مصرف گوشت قرمز و غذاهای چرب بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرطان لوزالمعده است.

==========================================

چگونه فرآورده‌های دامی را نگهداری و مصرف کنیم؟

مواد غذایی با منشأ دامی می‌تواند در اثر مبتلا بودن دام ذبح شده به هر کدام از عوامل بیماری‌زا به‌صورت اولیه یا ثانویه آلوده شود.میزان انتشار بیماری بین افراد جامعه در مورد آلودگی ثانویه به‌مراتب بیشتر است که مواد غذایی آلوده به راحتی محیط آشپزخانه و ظروف را آلوده ساخته و انسان نیز می‌تواند با دست زدن به مواد غذایی آلوده آن را به سایر افراد و سایر مواد غذایی منتقل کند. علاوه بر آن، آب و فاضلاب، خوراک دام، جوندگان، حشرات، پرندگان، حیوانات وحشی و حیوانات اهلی نیز همگی در انتقال و انتشار عفونت‌های غذایی مؤثر است.


افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی از جمله سالمونلا اغلب ظاهراً بهبود می‌یابند اما باکتری در روده، کیسه صفرا، کبد و حتی گاهی اوقات در کلیه‌ها موضع گرفته و به‌طور مداوم از طریق مدفوع و یا ادرار دفع می‌گردد. اینگونه افراد خطری بسیار جدی برای انسان‌ها و دام‌های سالم به شمار می‌روند و به همین علت است که ضرورت دارد کارکنان دامداری‌ها، مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، صنایع بسته‌بندی مواد غذایی، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها به‌طور مرتب مورد آزمایش لازم قرار گیرند و از به‌کارگیری افراد آلوده به بیماری‌های اشاره شده به‌طور کلی جلوگیری به‌�
hi dr!
     
  

 
آسم بیماری تنفسی شایع درمیان کودکان است

آسم بیماری تنفسی شایع در میان کودکان است که اکثراً به دلیل حساسیت به مواردی همچون گرد وغبار، آلودگی هوا و مصرف گروهی از مواد غذایی، شیوع پیدا می‌کند.
آسفه احمدی افشار، فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان این مطلب گفت: امکان بروز بیماری آسم و آلرژی در میان بزرگسالان کمتر است.
وی با بیان اینکه آلرژی اغلب بعد از سنین ۱۰ سالگی در افراد بروز می‌کند، اظهار داشت: آسم و آلرژی موجب تحریک دستگاه تنفسی شده و در هنگام خواب یا فعالیت می‌تواند افراد را دچار مشکل نماید.
احمدی افشار ادامه داد: عطسه، خس خس سینه، تنگی نفس، آب ریزش بینی، خارش بینی و پوست و همچنین اختلال در سیستم خواب افراد از علائم این بیماری می‌تواند باشد.
فوق تخصص آسم و آلرژی با اشاره به این که هوای بهاری نخستین زمان شروع آسم و آلرژی است، افزود: هنگامی که افراد در معرض مواد آلرژی‌زا قرار گیرند، سیستم ایمنی آنها حساس شده و علائم آلرژی شدت پیدا می‌کند واین وضعیت می‌تواند منتهی به حملات آسم شود.
احمدی افشار بهترین راه کاهش علائم آسم و آلرژی را شناسایی مواد حساسیت زا دانست و گفت: پیشگیری از مواد حساسیت‌زا و حذف مواد غذایی حساسیت زا از برنامه غذایی افراد، می‌تواند شدت حملات را کاهش دهد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد مبتلا به آلرژی می‌توانند از داروهایی نظیر آنتی هیستامین بدون تجویز پزشک استفاده نمایند، اظهار داشت: بیماران باید مصرف خودسرانه دارو را به دلیل عوارض جانبی کنار بگذارند و داروها را طبق تجویز پزشک استفاده کنند.
احمدی افشار گفت: با اجرای صحیح برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی مناسب در مورد چگونگی مصرف داروها به بیماران مبتلا به آسم و آلرژی تا حدود زیادی می‌توان از پیشرفت این نوع بیماریها در جامعه جلوگیری کرد.
hi dr!
     
  

 
شستشوی مکرر دست‌ها، مهمترین شیوه پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی

شستشوی مکرر دست‌ها، مهمترین شیوه پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی
یک متخصص بیماری‌های عفونی، بوسیدن را از راه‌های انتقال آنفلوآنزای نوع آ H1N1 موسوم به آنفلوآنزای خوکی برشمرد و به زائران بیت‌الله الحرام توصیه کرد از دست زدن و بوسیدن ضریح و اماکن متبرکه خودداری کنند.

دکتر عبدالرضا سودبخش در گفت‌وگو با ایسنا، راه انتقال این نوع آنفلوآنزا را قطرات تنفسی از طریق دست دادن و روبوسی عنوان کرد و افزود: از این رو مهم‌ترین راه پیشگیری از انتقال عفونت آنفلوآنزای خوکی، شستن مکرر دست حتی پیش از صرف غذا است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی، استراحت به میزان کافی برای به حداقل رساندن تماس با اطرافیان و افزایش سرعت بهبودی بیماری الزامی دانست و یادآور شد: اگرچه میزان کشندگی آنفلوآنزای خوکی یک تا دو درصد است اما نباید فراموش کرد که این میزان در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن قلبی- ریوی، سالمندان و زنان باردار بیشتر می‌شود.

این متخصص عفونی گفت: هرچند ممکن است منشا این نوع آنفلوآنزا، خوک باشد اما هم اکنون راه اصلی سرایت آن انسان به انسان است و درعین حال نباید احتمال ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان را هم از نظر دور داشت.

دکتر سودبخش با توصیه به مدیران کاروان‌های زیارتی مبنی بر فراهم آوری مقادیر فراوان آب برای شست‌وشوی مداوم دست‌ها در ادامه بر پرهیز از روبوسی و دست زدن به ضریح و حتی سنگ حجرالاسود تاکید کرد.

این متخصص عفونی، در پایان تلقیح واکسن را از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی عنوان کرد و یادآور شد: اما هم اکنون واکسن مورد نیاز با میزان عوارض کم و اثر بخشی فراوان به مرحله تولید نرسیده است.
hi dr!
     
  

 
پیاده روی کم هزینه ترین راه پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی است

دکتر “محمد رضا محمد حسنی” در حاشیه برگزاری یازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار علمی ایرنا گفت: علاوه بر پیاده روی ، دویدن، شنا، طناب زدن از دیگر ورزش های موثر و مفید به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی به شمار می روند.
وی گفت: به طور کلی بیماری های قلبی و عروقی که مهمترین عامل مرگ و میر انسان ها محسوب می شود تا ۸۰ درصد موارد با تغییر در شیوه زندگی و رعایت تغذیه صحیح قابل پیشگیری است.
دبیر یازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق ایران با بیان اینکه ترک عادات غلط از جمله ترک دخانیات از دیگر راههای موثر پیشگیری در بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: سالانه شش میلیارد نخ سیگار در کشور استفاده می شود که اگر اقداماتی در جهت ترک دخانیات به طور وسیع در کشور اجرا شود علاوه بر ارتقای سلامت جامعه ، از لحاظ اقتصادی نیز تحولات بزرگی ایجاد خواهد شد.
محمد حسنی با تاکید بر نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی به صورت اصلاح رژیم غذایی ، پرهیز از مصرف نوشابه، تنقلات ناسالم و کم کردن مصرف شکر گفت: سرانه مصرف موادی همچون نوشابه و شکر در ایران از متوسط مصرف سرانه این مواد در کل دنیا بالاتر است.
دبیر یازدهیمن کنگره سراسری تازه های قلب و عروق اضافه کرد: کم کردن مصرف نمک یکی دیگر از اصول تغذیه صحیح است که نقش موثری در کاهش بیماری های قلب و عروق دارد.
این متخصص قلب و عروق خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از اقدامات مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی این است که تمام افراد ، فشار خون، قند خون و چربی خون خود را کنترل کنند.
این کارشناس، بهترین نوع تغذیه را استفاده از غذاهای طبیعی و میوه و سبزیجات بیان و کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ نوع میوه و سبزیجات مختلف در کشور وجود دارد که در سراسر کشور قابل دسترس است و باید میزان مصرف آنها در مقایسه با مصرف انواع گوشت ها ، افزایش یابد.
دبیر یازدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق ایران اضافه کرد: به منظور ارتقای سلامت بهتر است مصرف انواع گوشت ها که تقریبا در بیشتر وعده های غذایی وجود دارد کاهش یابد و به جای آن از انواع میوه، سبزیجات و حبوبات استفاده شود.
وی استرس ها را از عوامل مهم تشدید کننده بیماری های قلبی و عروقی دانست و گفت: استرس ها چه به صورت استرس هایی که فرد خود عامل ایجاد آن است و چه به صورت استرس هایی که از بیرون به فرد وارد می شود و شخص نقشی در ایجاد آنها ندارد بر سلامتی تاثیر دارد.
به گفته محمدحسنی، شادی یک عامل مهم دیگر در ارتقای سلامت و کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی است،
که در عین اینکه هیچ هزینه ای ندارد، اما بسیاری از مردم خود از آن دریغ می کنند.
دبیر یازدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: افراد به همان نسبتی که به اطراف خود شادی می دهند به همان نسبت هم شادی می گیرند و اگر تمام افراد به جای روابط خشک ، ارتباطی همراه با صمیمت با اطرافیان داشته باشند موجی از شادی در جامعه ایجاد خواهد شد که در نهایت منجر به ارتقای سلامت همه افراد می شود.
یازدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق از ۲۷ تا ۳۰ خرداد ماه در سالن همایش های رازی برگزار شد.
hi dr!
     
  

 
عوامل خطرناک برای سلامت قابل جلوگیری هستند

براساس تازه‌ترین تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران مدرسه سلامت عمومی دانشگاه‌ هاروارد HSPH و محققان دانشگاه تورنتو، سیگار کشیدن، فشار خون بالا و چاقی بیش از حد (اضافه وزن)‌ ۳ عامل خطرناک قابل جلوگیری برای مرگ‌های زودرس اعلام شده است. براین اساس سالانه ۴۶۷ هزار نفر بر اثر سیگار کشیدن، ۲۹۵ هزار نفر در اثر فشارخون بالا و ۲۱۶ هزار نفر به خاطر چاقی بیش از حد در آمریکا دچار مرگ زودرس می‌شوند. این در حالی است که از هر ۵ مورد مرگ یکی بر اثر سیگارکشیدن و از هر ۶ مورد مرگ یکی مربوط به چاقی بیش از حد است.
این جامع‌ترین و کامل‌ترین تحقیق انجام گرفته تاکنون است که نشان می‌دهد چگونه رژیم غذایی، نحوه زندگی و عوامل خطرناک متابولیک در بیماری‌های مزمن باعث مرگ می‌شوند. میزان بالای مرگ زودرس ناشی از این عوامل خطرناک محققان را شگفت‌زده کرده است و آنها را به این نتیجه رسانده که باید نگاهی جدی به این مقوله انداخت که چطور می‌توان ظرفیت‌های لازم برای جلوگیری از این عوامل را در سیستم سلامت عمومی به کار گرفت و آیا اکنون به شکل صحیحی روی این مقوله تمرکز شده است یا نه؟
طی این تحقیق همچنین محققان تاثیر زیاد یک‌سری رژیم‌های غذایی قابل اصلاح و عوامل موثر بر کاهش این روند را یافتند. از آنجا که مطالعات قبلی انجام شده مرگ‌های زودرس را به عوامل کمتری همچون سیگار و مصرف الکل مرتبط می‌دانست، برای اولین‌بار به این عوامل مخاطره‌‌آمیز به شکل گسترده توجه شده است. در کنار این عوامل چیزهای دیگری همچون عوامل مرتبط با رژیم غذایی، فاکتورهای متابولیکی، سبک زندگی و فشارخون بالا مدنظر قرار گرفت. در این تحقیق برای اولین‌بار از روش‌هایی برای سنجش درست مجموعه‌ای گوناگون از عوامل خطرناک و این‌که هر کدام مسبب ایجاد چه تعداد مرگ زودرس هستند استفاده شد. این نتایج براساس داده‌های به دست آ‌مده از مراکز عمومی مختلف، مرکز سلامت ملی و مطالعات بی‌شمار اپیدمیولوژیکی به دست آمده است.
در این تحقیق مشخص شد که میزان مرگ ناشی از عوامل قابل جلوگیری در مردان و زنان متفاوت است. بر این اساس سالانه ۲۳۰ هزار زن در آمریکا بر اثر فشارخون جان خود را از دست می‌دهند که ۱۹ درصد کل مرگ‌های زنان را تشکیل می‌دهد. این رقم ۵ برابر بیشتر از سرطان سینه در زنان است که سالانه جان ۴۲ هزار زن را می‌گیرد.
در مردان نیز سیگار کشیدن باعث مرگ ۲۴۸ هزار نفر در سال می‌شود که ۲۱ درصد کل مرگ‌ها در مردان را تشکیل می‌دهد. اثرات دیگر عوامل منجر به مرگ در مردان و زنان تقریبا برابر است.
یافته‌ها این نکته را متذکر می‌شود که اگرچه ما تا اندازه‌ای می‌توانیم در کاهش استعمال دخانیات و دیگر عوامل تاثیرگذار باشیم، ولی هر روز علاقه بیشتری به انجام آن نشان می‌دهیم و نقش دولت‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی و کمک به محققان برای تغییر بعضی از الگوهای رژیم غذایی باید بیش از این باشد.
hi dr!
     
  

 
بهداشت دسنگاه تناسلی

در این مقاله می خواهیم درباره چگونگی رعایت بهداشت دستگاه تناسلی در خانم ها با هم صحبت کنیم. میدانید که دستگاه تناسلی خانم ها (همانطور که در بالا توضیح داده شد) در ارتباط مستقیمی با محطی بیرون قرار دارد.

بنابراین رعایت بهداشت برای خانم ها بسیار بسیار ضروری است زیرا در غیر اینصورت اولین کسی که متضرر خواهد شد خود ایشان و در درجه بعدی همسر ایشان است.
اما این بهداشت تناسلی شامل چه مواردی می شود؟
اولین و ساده ترین مطلبی که به ذهن همه خانم ها می رسد، رعایت نظافت تناسلی به صورت زدودن مرتب موهای تناسلی است. تقریبا همه این کار را انجام می دهند ولی من میخواهم به دلایل پزشکی و روانی این مطلب اشاره کنم. اصولا مو، این قابلیت را دارد که شرایط مناسبی برای نفوذ و بیماری زایی عوامل عفونی ایجاد بکند. از طرفی زدودن موهای زاید اثر بسیار روشنی بر بهبود امر مقاربت شما از لحاظ روانی خواهد داشت و همچنین شما را از ابتلا به یک سری از عفونتهای تناسلی مصون خواهد داشت. در ضمن از نظر پزشکی هیچ تفاوتی بین انواع روش های زدودن موهای زاید وجود ندارد.
در همین جا بهتر است به یک مشکل شایع بین خانم ها اشاره کنیم. بسیاری از خانم ها پس شیو کردن موهای زاید، با جوش های بزرگی در محل موهای زده شده مواجه می شوند که اغلب هم بسیار دردناک است و تا زمانی که مو به صورت کامل رشد مجددی نداشته است، باقی می ماند. این جوش ها بعضا حتی سر چرکی هم ندارند و فقط برجستگی دردناک قرمز رنگی هستند. این عوامل التهابی که در محل موها ایجاد میشوند، در صورتی که ریز و کوچک باشند و سر سفید رنگ چرکی داشته باشند، فولیکولیت نام دارند و هیچ خطری ندارند. علت به وجود آمدن فولیکولیت ها شیو کردن در شرایط غیر بهداشتی است. به صورتی که اگر شما قبل از اقدام به شیو، محل را کاملا با آب و صابون بشویید، از تیغ های یک بار مصرف استفاده کنید و بعد از شیو هم از صابون و یک آنتی بیوتیک ضعیف پوستی مثل کلیندامایسین ۲% استفاده کنید، از شر این فولیکولیت ها خلاص خواهید شد.
در صورتی که این جوش ها به صورت قرمز رنگ، بزرگ و بدون سر چرکی باشند و یا به صورت دریاچه های چرکی بزرگ زیر پوست باشند، باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. زیرا باید اولا پزشک تشخیص بدهد مشکل شما از چه نوعی است و ضمنا باید آنتی بیوتیک خوراکی مصرف کنید.
اما مورد بعدی که باید حتما رعایت بشود عدم استفاده از دوش های واژینال است. به هیچ وجه از دوش های واژینال جهت نظافت، از بین بردن بوی بد تناسلی یا درمان عفونت های تناسلی استفاده نکنید. دوش واژینال به شوت کردن مایع بوسیله پمپاژ خاص به بالا و درون واژن گفته می شود. دقت کنید استعمال واژینال کرم های آنتی بیوتیک که در مورد عفونت های واژینال توسط پزشک تجویز می شود و بوسیله اپلیکاتور استعمال می شود، دوش واژینال نیست.
اما خطر دوش های تناسلی چیست؟ همه ما میدانیم که در روده ما باکتری هایی هستند که برای بدن ما مفید هستند. این باکتری ها که محل زندگی آنها به طور طبیعی بدن ماست و برای ما مفید هستند، در همه جای بدن هستند، حتی در پوست ما. واژن هم برای خود از این باکتری های مفید دارد. یکی از فواید وجود این باکتری ها این است که با وجود آنها باکتری های بیماری زا در آن محل لانه گزینی نمی کنند. در صورتی که به هر دلیلی این باکتری ها از بین بروند، آن محل مهیای بیماری بوسیله باکتری های بیماری زا است. دوش واژینال از جمله عواملی است که می تواند این باکتری های مفید را از بین ببرد.
hi dr!
     
  

 
نگهداری از سگ‌ انتشار میکروب‌ها را تشدید می‌کند

متخصصان بهداشت هشدار دادند: کسانی که در خانه سگ نگهداری می‌کنند بیشتر آلوده به میکروب هستند.

گرچه ورود یک سگ به خانه برای اولین بار , اتفاقی هیجان انگیز و خاطره ای به یاد ماندنی برای افراد آن خانه است. اما آماده کردن خانه برای آوردن سگ جدید کار بسیار حساس و دشواری است .
پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند: افرادی که از سگ‌های خانگی نگهداری می‌کنند به دلیل این‌که اغلب پس از تماس با حیوان دست‌های خود را نمی‌شویند یا ممکن است این حیوان به رختخواب صاحب خود نیز راه پیدا کند ، در بیشتر موارد میکروب‌های سگ به افراد منزل منتقل شده و احتمال انتشار میکروب بین اعضای خانواده نیز بیشتر می‌شود.

دکتر کیت استنسک محقق دانشگاه ایالتی کنزاس در این باره اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا تمام کسانی که سگ دارند با سگشان غذا می‌خورند و بیش از نیمی از آنها به این حیوان اجازه می‌دهند که روی تخخوابشان کنار آنها بخوابد.

وی در ادامه تاکید کرد: آزمایشات نشان می دهد بسیاری از میکروبهای مدفوع سگ در اثر انگشت صاحبان آنها وجود دارد.

دکتر استنسک همچنین دریافته است: ۱۰ درصد از افرادی که در خانه سگ دارند دارای زنجیره‌های باکتریایی «ایکولی» هستند که هم در حیوان و هم در صاحب آن مشاهده می شود.

نتایج این پژوهش در مجله آمریکایی «ریسرچ وتریناری» منتشر شده است.

به این ترتیب محققان توصیه می‌کنند؛ از افرادی که ناچارا سگ نگه می‌دارند باید از ایجاد چنین ارتباط نزدیکی با حیوان پرهیز کرده و به خوبی مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

محققین رعایت نکات زیر را به تمام دارندگان سگ توصیه می کنند :
۱- قلاده ای متصل به یک کارت کوچک شامل نام شما , آدرس و شماره تلفنتان به گردن سگ خود ببندید. ودر اولین فرصت به فکر کاشت میکروچیپ باشید. اهمیتی ندارد که شما تا چه اندازه مراقب هستید چون همیشه این امکان وجود دارد که سگ شما گم شود. در این صورت یک کارت شناسایی , شانس برگشتن سگ شما به خانه را افزایش می دهد.

۲- از قوانین برای هویت دادن به سگ خود و همچنین واکسیناسیون در مقابل هاری استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در این مورد را از دامپزشک خود بخواهید.

۳- از این قانون ساده پیروی کنید : ” اطمینان مطلق وجود ندارد.” حتی یک سگ با وجود داشتن هویت قانونی و کارت شناسایی نباید اجازه داشته باشد بیرون از خانه یا حفاظ باغ برود. بهتر است سگ شما همیشه تحت نظرتان باشد.

۴- برای سگ خود محل زندگی مناسبی تهیه کنید. یک حفاظ دور حیاط یا باغ و یک پناهگاه کوچک برای سگ های نگهبان مناسب است اگرچه سگ ها هرگز نباید برای مدت طولانی تنها بیرون گذاشته شوند. سگ ها نیاز به همراهی انسانها دارند و بهتر است اکثر اوقات داخل خانه و در کنار خانواده باشند.

۵- سگ خود را به طور مرتب برای اطمینان از سلامتی اش نزد دامپزشک ببرید. اگر هنوز برای سگتان دامپزشک انتخاب نکرده اید هرچه سریع تر با کسب اطلاعات لازم به این کار اقدام کنید.

۶- سگ خود را عقیم کنید. سگ هایی که تحت این عمل جراحی رایج قرار می گیرند عمر طولانی تری خواهند داشت , سالم تر خواهند بود و همچنین عادات غلط کمتری خواهند داشت ( مثل گازگرفتن , دویدن و دور شدن)

با عقیم کردن سگ , شما از ازدیاد جمعیت سگ ها نیز پیشگیری می کنید.

۷- برای سگ خود یک رژیم غذایی متعادل و مغذی تهیه کنید که شامل دسترسی مداوم به آب تمیز باشد. از دامپزشک خود در مورد اینکه چه زمان هایی و چه مقدار به سگ خود غذا دهید مشورت بخواهید.

۸- به سگ خود تمرینات ورزشی کافی بدهید تا همیشه تناسب اندام داشته باشد. ( اما او را خسته نکنید )اغلب کسانی که سگ دارند معتقدند راه بردن سگ دوبار در روز کافی است. اگر در این زمینه سوالی دارید که چه میزان ورزشی برای سگ شما مناسب است با دامپزشک خود مشورت کنید.

۹- با سگ همراه و مورد اعتماد خود وفادار و صبور باشید.اطمینان حاصل کنید که انتظارات شما از سگتان منطقی باشد و به یاد داشته باشید که اکثر مشکلات رفتاری سگ ها قابل اصلاح هستند. اگر با رفتارهای سگ خود مشکل دارید با دامپزشک خود در این زمینه مشورت کنید.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 37 از 64:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  63  64  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA