انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 6 از 12:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  11  12  پسین »

بحث و گفتگو پیرامون مواد مخدر و روانگردان



 
سوء مصرف مواد باعث اختلالات عصبی و روانی در معتادان می‌شود



یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: سوء مصرف مواد موجب ایجاد اختلالات عصبی و روانی در معتادان می شود و استفاده از روش آموزش پسخوراند عصبی در بهبود این اختلالات سودمند است.



به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه دهقانی، امروز در نشست علمی پژوهشی با عنوان «بررسی اثربخشی روش آموزش پسخوراند عصبی بر اختلال وابستگی به مواد»در مجموعه فرهنگی شقایق ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: در روش آموزش پسخوراند عصبی، درمانگر الگوی عملکرد مغز بیمار را به صورت امواج دریافت و پس از تنظیم به شکل بهینه این امواج را وارد مغز او می‌کند، در این روش تکالیف و برنامه‌هایی به بیمار داده می‌شود تا ذهن او فعال شود.
این پژوهشگر حوزه اعتیاد افزود: آموزش پسخوراند عصبی، روشی است که طی ۳ دهه اخیر در جهت بهبود اختلال سوء مصرف مواد مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون به همراه سایر برنامه‌های درمانی در افزایش بهبود این بیماران مفید و مؤثر بوده است.
دهقانی ادامه داد: سوء مصرف مواد موجب ایجاد سایر اختلالات عصبی و روانی در معتادان و منجر به ایجاد ناهنجاری‌های گوناگونی در عملکرد مغزی آنان می‌شود.
وی گفت: تحقیقی در این زمینه در بین ۲۰ نفر از بیماران وابسته به مواد افیونی مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد و در دو گروه تصادفی دارو درمانی و آموزش پسخوراند عصبی همراه با دارو “صورت گرفت.
وی بیان داشت: بررسی اثربخشی روش آموزش پسخوراند عصبی همراه با دارو درمانی در مقایسه با دارو درمانی تنها، بررسی وضعیت مقیاس‌های سلامت روان، ولع مصرف مواد و عملکرد مغزی بیمارانِ تحت درمان نگهدارنده با متادون از جمله اهداف این پژوهش بود.
این کارشناس سابق مرکز ملی مطالعات اعتیاد در ادامه، کاهش اختلالاتی همچون وسواس، پرخاشگری، روان‌گسستگی و کاهش تمایل به مصرف مواد مخدر و ایجاد علایم ترک اعتیاد را از یافته‌های روش آموزش پسخوراند عصبی برشمرد و گفت: بهبود در متغیرهایی همچون علایم جسمانی، ‌افسردگی، سلامت روان و عملکرد مغزی بیماران از دیگر یافته‌های این روش محسوب می‌شود.
دهقانی تأکید کرد: درمان با این روش، منجر به بهبود بیماران آسیب دیده، افزایش سلامت روان،‌ کاهش ولع مصرف مواد و اصلاح عملکرد مغزی بیماران وابسته به مواد افیونی می‌شود.
hi dr!
     
  

 
مدیر کل دفتر پیشگیری از اعتیاد بهزیستی: دستگاه‌های خودپرداز سرنگ استانداردسازی شده است

مدیر کل اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: دستگاه‌های خودپرداز سرنگ امسال استاندارد سازی شد.



به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، فرهاد اقطار در نشست تخصصی سیاستگذاران سلامت در زمینه پیشگیری از HIV/AIDS که در سازمان ایرانی مجامع بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، با بیان اینکه ۳۹ مرکز بستری معتادان در کل کشور موجود است، افزود: بعضی از بیماران این مرکز دچار مشکل افت فشار خون و دارو هستند که به صورت محدود مریض را در حالت سم‌زدایی نگه می‌دارد و بعد درمان می‌کنند.


وی ادامه داد: TC، یک مرکز درمانی اجتماع‌مدار است که از سال ۱۳۵۹شروع به فعالیت کرده و تاکنون ۱۵ تا ۱۶ بخش خصوصی TC در ایران ایجاد شده است. البته درمان TC هزینه‌های بالایی دارد. معتادان در این مرکز ۴ تا ۶ ماه به صورت اقامتی نگهداری می‌شوند. افراد در بدو ورود تست می‌شوند. سپس سم‌زدایی شده و بعد از انجام معاینات اولیه مشاوران مرکز، تحت درمان قرار می‌گیرند.
اقطار با بیان اینکه در کشور بیش از ۹۳ مرکز DIC تشکیل شده است، گفت: DIC مرکزی است که باید در مناطق پرخطر و اماکنی که تجمع معتادان زیاد است، ایجاد شود. در حقیقت هر مرکز می‌تواند بیش از یک مرکز سیار برای جذب معتادان به وجود آورد. معتادانی که در این مراکز هستند، حق کشیدن سیگار و استفاده از مواد مخدر را ندارند.


مدیر کل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در ایران در سال ۸۳، ۳۵۲ هزار سرنگ و در سال ۸۷، ۵ میلیون سرنگ در کل کشور توزیع شده است.



تاکنون حدود ۶۷ درصد از سرنگ‌های معتادان جمع‌آوری شده است و به همان مقدار در بین معتادان سرنگ توزیع شده است.
اقطار اظهار داشت: از نظر جنسی ۵/۹ درصد زن از خودپرداز سرنگ استفاده کرده‌اند و بقیه مرد بوده‌اند.
hi dr!
     
  

 
مدیر کل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی: نبود مراکز پیشگیری از اعتیاد به الکل و شیشه یک نقطه ضعف است .

مدیر کل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی: نبود مراکز پیشگیری از اعتیاد به الکل و شیشه یک نقطه ضعف است .


مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: از جمله مشکلات مهم در در کشور برای کنترل اعتیاد نبود مراکز پیشگیری از اعتیاد به الکل و شیشه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، فرهاد اقطار در حاشیه نشست علمی پژوهشی « اثربخشی آموزش پسخوراند عصبی در سلامت روان بیماران وابسته به مواد افیونی» که امروز در محموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲ میلیون معتاد در کشور وجود دارد که ۸/۹۴ درصد آنها مرد و ۲/۵ درصد آنها زن هستند.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۶ رویکرد علمی بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی شکل گرفت مبنی بر اینکه یک خط تخصصی به منظور اطلاع ‌رسانی، پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد: با تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی، این خط در ۴ اسفند ۱۳۸۷ افتتاح شد که ارائه مشاوره قسمتی از خدمات در نظر گرفته شده در این طرح است.
مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: هدف از ایجاد این خط، ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری از مصرف مواد و درمان اعتیاد بود که با راه‌اندازی این مرکز، مکانیزم مستمر و دائمی به وجود آمد.
وی عنوان کرد: حدود ۶ ماه از فعالیت این خط می‌گذرد و این در حالی است که مردم از تمام نقاط کشور می‌توانند به صورت رایگان سؤالات خود را در مورد نحوه پیشگیری و درمان اعتیاد مطرح می‌کنند.
اقطار ادامه داد: در ابتدا قرار بود این خط با ۱۴ اپراتور راه‌اندازی شود اما سیستمی که ما راه‌اندازی کردیم این امکان را به وجود آورد که بیش از ۵۰ اپراتور در یک لحظه پشت خط بمانند و این بیش از چیزی بود که برنامه‌ریزی کرده بودیم.
وی افزود: در حال حاضر ۱۷ اپراتور در ۳ شیفت کاری مشغول به کار هستند و بیشترین تماس‌ها مربوط به ساعات اولیه صبح است.
مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی عنوان کرد: به طور کلی تماس گیرندگان به ۲ گروه تقسیم می‌شوند، یک گروه شامل افرادی است که خود معتاد هستند و گروه دوم شامل افرادی است که اعتیاد ندارند اما یکی از نزدیکان آنها مثل برادر، فرزند یا همسرشان اعتیاد دارند.
وی ادامه داد: زنان ۵/۱ برابر بیش از مردان با این خط تماس می‌گیرند و طبق آمار، میانگین سنی زنانی که تماس گرفته‌اند، کمتر از مردان است و مردان تماس گیرنده بیشتر افراد مجرد هستند.
اقطار افزود: بیشترین تماس‌ها مربوط به گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال است و زمانی که ما برای مشاوره در نظر گرفته‌ایم، ۱۰دقیقه است.
مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: تا پایان تیرماه امسال ۱۹۷ هزار و ۳۳۰ نفر تماس گیرنده داشتیم و این در حالی است که بیشترین تماس‌ها از تهران بوده و شهرهای غربی و استان فارس به ترتیب بعد از تهران بیشترین تماس‌ها را داشته‌اند.
وی افزود: ۷۶ درصد از خدمات ارائه شده مربوط به مداخله‌های راهنمایی و درمانی است مبنی بر اینکه چه روش‌ها و کدام مراکز برای درمان معتادان بهتر است اما متأسفانه تنها ۶ درصد تماس‌ها مربوط به پیشگیری اعتیاد بوده است.
اقطار بیان کرد: برای پاسخگویی به سؤالات مراجعان، مشاوران، مددکاران، پزشک عمومی و روانپزشکان را در نظر گرفتیم که در انتخاب آنها نهایت دقت به کار رفته است.
وی با اشاره به مشکلاتی که این خط با آنها مواجه است، گفت: از جمله مشکلاتی که با آن مواجه هستیم نبود مراکز تخصصی پیشگیری از اعتیاد به الکل و شیشه است و به دلیل عدم تفکیک مراکز در سطح کشور، مداخله‌گران گاهی قادر به راهنمایی و ارجاع مناسب مراجعان نیستند.
مدیرکل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: کمبود خدمات دولتی و عدم کیفیت خدمات از یک سو و انتظار مردم برای دریافت خدمات از مراکز دولتی از سوی دیگر مشکلاتی را برای این سامانه وجود آورده است.
وی عنوان کرد: اغلب سؤالات تماس‌گیرندگان در خصوص مواد‌ جدید مثل شیشه است که این نشانگر آن است که اطلاعات جامعه در این خصوص کم است و باید اطلاع‌رسانی شود.
مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: از دیگر سؤالاتی که افراد در تماس‌هایشان مطرح می‌کنند در خصوص تبلیغات ماهواره‌ای است که چقدر صحت دارد و همچنین سؤالاتی در خصوص حمایت‌های بعد از درمان مطرح می‌شود.
وی تصریح کرد: مراجعان باید به مراکزی ارجاع داده شوند که مجوز رسمی از وزارت بهداشت یا بهزیستی داشته باشند و در انجام درست این کار نظارت‌های لازم انجام شود.
اقطار افزود: سامانه جدیدی در حال راه اندازی است که با کمک آن بیماران بین مراکز مختلف تقسیم می‌شوند و تماس‌های قبلی مراجعان از طریق این سامانه پیگیری می‌شود.
وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد طی چند ماه آینده آموزش‌هایی را در قالب سی ‌دی، پکیج، بروشور و کتابچه تهیه و در سراسر کشور توزیع کند.
مدیر کل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۱۱ تیم در بخش‌های مختلف کارگری، دانش‌آموزی، دانشجویی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.
hi dr!
     
  

 
مدیر کل فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر: مصرف کنندگان شیشه پنجساله به اندازه ۵۰ سال پیر می‌شوند

مدیر کل فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر: مصرف کنندگان شیشه پنجساله به اندازه ۵۰ سال پیر می‌شوند


مدیر کل فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر گفت: بیشتر معتادانی که به شیشه و حشیش اعتیاد دارند، خانواده‌های خود را مورد اذیت و آْزار قرار می‌دهند و طی ۵ سال مصرف به اندازه ۵۰ سال پیر می‌شوند.



به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، هومان نارنجی‌ها امروز در حاشیه نشست علمی پژوهشی با عنوان «اثر بخشی آموزش پسخوراند عصبی بر سلامت روان بیماران وابسته به مواد افیونی»، اظهار داشت: افزایش آگاهی سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد است.
وی افزود: برای افزایش آگاهی مردم با مراکز استان‌ها توافقی برای تمرکز بیشتر روی آگاه سازی مردم داشتیم تا مراکز پیشگیری و درمان مواد مخدر در استان‌ها، برنامه‌های خود را در رابطه با بحث آگاه‌سازی تنظیم کنند.
مدیر کل فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر در خصوص معتادان آزار دهنده در خانواده، افزود: بیشتر معتادانی که به شیشه و حشیش اعتیاد دارند، خانواده‌های خود را مورد اذیت و آْزار قرار می‌دهند.
نارنجی‌ها ادامه داد: افراد مصرف کننده شیشه از نظر جسمی و روانی ۵۰ سال پیرتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند و در بسیاری از کشوره‌ها استفاده کنندگان این مواد دست به جنایت می‌زنند. شعار مناسب برای پیشگیری از مواد مخدر «۵۰ سال عمر در عرض ۵ سال است.»
وی اظهار کرد: بنابراین خط ملی را با هدف ایجاد سیاستگذاری‌های مناسب در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد و آگاه‌سازی مردم راه‌اندازی کردیم.
مدیر کل فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر افزود: افراد می‌توانند سؤالات خود را در خصوص درمان اعتیاد و نحوه پیشگیری آن را از طریق این سامانه مطرح کنند.
وی گفت: بسیاری از خانواده‌ها طریقه رفتار مناسب با معتادان را نمی‌دانند و همچنین توانایی راضی کردن آنها را برای ترک اعتیاد ندارند از این رو از طریق تماس با این سامانه می‌توانند با راه‌های مناسب برای غلبه بر این مشکلات آشنا شوند.
نارنجیها ادامه داد: برای ارائه هر چه بیشتر و بهتر این طرح لازم است بودجه‌ای برای این خط ملی اختصاص داده شود که تا این لحظه هزینه‌‌های مصرف شده را ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: در نظر داریم که حوزه‌های این سامانه را هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی توسعه دهیم که با حداقل تبلیغات پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم از نظر علمی باشیم.
مدیر کل فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر در خصوص برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌ها افزود: طرح ارائه ۲ واحد درسی در دانشگاه‌ها را به وزیر علوم پیشنهاد کرده‌ایم.
وی ادامه داد: برنامه دوم، ایجاد کارگاه‌هایی است که راه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد را آموزش می‌دهد که قرار است در پایان این دوره‌های چهارروزه، گواهی پایان دوره به افراد داده شود تا زمان ورود به دانشگاه داشتن این گواهی اجباری شود.
نارنجیها بیان داشت: برنامه سوم در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی است که از طریق برنامه‌ریزی راهکارهایی را ارائه دهیم تا این دسته از دانشجویان نیز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.
وی افزود: از آنجا که ممکن است خانواده‌های این دسته از دانشجویان از اعتیاد فرزندانشان آگاه نباشند سی‌دی‌های آموزشی درخصوص پیشگیری از اعتیاد تهیه و بین خانواده‌هایی که فرزندانشان در خوابگاه به سر می‌برند، توزیع می‌شود.
نارنجیها ادامه داد: هدف از این کارگاه‌ها، تشکیل کارگروهی استاندارد است که بازگویی خوبی داشته باشند که فرایند اجرای این طرح در استان‌ها راحت‌تر است.
وی بیان داشت: لازم است بسته‌های آموزشی در بین سربازان نیز توزیع شود. مسئولیت این کار را ناجا بر عهده گرفت. از این رو بسته‌های آموزشی مخصوص سربازان را به ناجا سپردیم.
مدیر کل فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر گفت: در حال حاضر کمیته صیانت و پیشگیری ناجا مسئولیت راهبری و هدایت برنامه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد را در بین سربازان عهده‌دار است در این راستا قرار است به تعدادی از مربیان ناجا که سابقه تدریس دارند روش‌های پیشگیری را آموزش دهیم تا از این طریق مربی‌ها در حوزه‌های مختلف و پادگان‌های آموزشی، برای سربازان بدو ورود پیشگیری از اعتیاد را آموزش دهند.
hi dr!
     
  

 
مدیر عامل شرکت دخانیات ایران: سیگارهای قاچاق عراقی مواد صنعتی سرطانزا دارند

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران: سیگارهای قاچاق عراقی مواد صنعتی سرطانزا دارند
مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در مراسم امحای ۲۵۰ میلیون نخ سیگار قاچاق گفت: سیگارهای قاچاق که در اربیل عراق و امارات متحده عربی تولید می‌شوند، دارای مواد افزودنی صنعتی سرطانزا هستند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، محمود ابطحی در مراسم امحای ۲۵۰ میلیون نخ سیگار قاچاق که در بیابان کهریزک تهران انجام شد، گفت: آزمایش‌های انجام شده بر روی سیگار قاچاق که در اربیل عراق و امارات متحده عربی تولید می‌شوند، نشان می‌دهد در این سیگارها مواد افزودنی صنعتی اضافه شده که سرطان‌زاست.
وی افزود: سیگارهای امحاء شده، ۸۳۰ میلیون تومان بار مالی دارد ولی به علت اینکه برای سلامت مردم مضر است، امحاء می‌شود.
ابطحی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار کارتن سیگار قاچاق کشف شده و برای امحا آماده است، تصریح کرد: این امحاء در دو مرحله انجام می‌شود که نخستین مرحله امروز و مرحله دوم در ابتدای مهر انجام می‌شود.
وی گفت: ۱۲میلیون ایرانی دخانیات مصرف می‌کنند و فقط ۲ درصد از این مصرف کنندگان زن هستند.
وی افزود: بیشترین سیگار قاچاق شده از مرزهای غربی و جنوبی کشور وارد می‌شوند و سیگار ایرانی نیز به علت کیفیت بالا به کشور ترکیه قاچاق می‌شود.
مدیر عامل شرکت دخانیات گفت: با بعضی از برندهای معروف مذاکره کرده‌ایم که تولید سیگار آن برند در کشوری صورت گیرد تا ضمن جلوگیری از قاچاق سیگار، اشتغال‌زایی نیز صورت گیرد.
ابطحی گفت: هنوز رابطه شرکت تولید کننده سیگار مالبورو با کشور صهیونیستی برای ما مشخص نشده است و تا روشن شدن این ارتباط هیچ‌گونه مذاکره‌ای با این شرکت نخواهیم کرد.
hi dr!
     
  

 
سوء مصرف دارو و مصرف افراطی آرام بخش

سوء مصرف آرام بخشها چیست؟

سوء مصرف آرام‌بخشها به صورت مصرف بیش از حد یا سوء مصرف داروهای قانونی است که موجب تسکین یافتن یا بهبود خواب می‌شوند. در این بروشور درمان مصرف بیش از حد این داروها مورد بحث قرار می‌گیرد.

آرام بخش‌ها داروهایی هستند که از طریق کاهش ( خمودگی ) فعالیت سیستم عصبی مرکزی نوعی تسکین به بار می‌آورند. این داروها شامل مسکن‌ها ، داروهای ضد اضطراب و قرصهای خوا ب می‌باشند. مشهورترین مسکن‌ها عبارتند از: بنزودیازپین‌ها،

باربیتوراتها و داروهای خواب آور .مشهورترین مسکن‌های مورد سوء مصرف را باربیتوراتهای سریع العملی از قبیل آموباربیتال، فنو باربیتال وسکوباربیتال تشکیل می‌دهند.



چگونه سوء مصرف ایجاد می‌شود؟

سوء مصرف ارادی زمانی بوقوع می‌پیوندد که شما بطور دانسته و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف کرده و یا بدون اجازه طبی میزان و یا زمانهای مصرف را بیشتر کنید.

سوء مصرف غیر ارادی زمانی ایجاد می‌شود که شما زمان و مقدار داروی مورد مصرف را فراموش کنید و یا نظام دقیقی برای مصرف آن نداشته باشید.
نشانه‌های سوء مصرف چیستند ؟

نشانه‌های مسمومیت حادآرام بخشها عبارت هستند از :

· خواب آلودگی و خواب

· کاهش حافظه و توانایی تفکر

· بی ثباتی جسمانی واشکال در ایستادن و راه رفتن

· تغییرات خلقی

· عدم وضوح دیداری ( تیرگی بینایی)

· تکلم کند ونامفهوم

· فقدان بازداری یا گفتن و انجام دادن چیزهایی که در مواقع معمول شرم آور هستند

· فقدان جهت یابی

نشانه های مصرف بیش از حد عبارتند از:

· کاهش تنفس ( کاهش توانایی نفس کشیدن )

· کاهش فعالیت معدی ـ روده ای

· سندرم شوک

· مرگ

· کاهش شدید یا فشار خون

· بهت

· اغما
چگونه می‌توان سوء مصرف را تشخیص داد؟

دکتر با شما حرف می‌زند، سابقة طبی‌تان را بررسی می‌کند وشما را معاینه می‌نماید. به خاطر داشته باشید که پزشک به این دلیل در آنجاست که به شما کمک کند. به هر حال، برای دریافت این کمک شما باید رفتار خود را با دقت هرچه بیشتر توضیح دهید. دکترتان ممکن است تستهای آزمایشگاهی هم بخواهد.

در مواردی جهت کمک به تشخیص EEG 0 نگارة برقی مغز ) گرفته می‌شود.EEG روشی بدون درد برای ثبت تکانه‌های برقی مغزاست. در این روش الکترودها بر روی سر شما قرار گرفته و به دستگاه ثبت کننده تکانه‌های مغز متصل می‌شوند.
چگونه دورة حاد مصرف بیش از اندازه آرام بخشها درمان می‌گردد؟

دروهلة اول پزشک شما را تحت نظر دائمی قرار می‌دهد تا خطر ناتوانی تنفسی وضعف دورهای برطرف گردد. درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

· ایجاد استفراغ

· تجویز داروی ادرارآور جهت خالی کردن مثانه از ادرار

· مراقبت روانپزشکی در مورد افراد خودکشی کننده

· شستشوی معده

· تجویز دارو جهت کمک به دفع دارو از طریق روده‌ها

· تنظیم مایعات بدن از طریق وریدی

اگر مورد شما شدید باشد می توانید از دستگاه تنفس برای بهبود تنفس و دستگاه دیالیز برای دفع مواد ناخواسته از خون استفاده کنید.



چگونه سوءمصرف آرام بخشها درمان می‌شود؟

شما به ترک تدریجی مسکن‌ها نیاز دارید. ترک آرام بخشها کاری خطرناک است و باید به تدریج صورت پذیرد. خطرناکترین مسکن‌ها عبارتند ار: باربیتوراتها، گلوتمید، اتکلورونیول، متی پریلون ومتاکوالون.ترک باربیتوراتهای تند عمل در مقایسه با بنزودیازپین‌های طولانی اثر خطرناکتر است.. اگر به سرعت دارو را ترک کنید، حملات تشنجی ایجاد می‌شوند.
نشانه های محرومیت ( ترک) باربیتوراتهای تند عمل عبارتند از:

· بی قراری و عصببیت

· اضطراب

· ضعف عضلانی

· دلیریوم همراه با توهمات، فقدان جهت یابی و افکار پارانوئیدی ( گزند و آسیب)

· تشنج‌های فراگیر

· لرز

· عدم تحمل سرو صدا ونور

· کاهش فشار خون وضعیتی (افت فشاربه هنگام بلند شدن سریع )

کناره‌گیری از (ترک ) آرام بخشهای طولانی اثر، دورة درمانی طولانی‌تری داشته ونشانه‌هایش خفیف تر است برای پیشگیری از تشنج، برنامه ترک باید تدریجی باشد. پزشک به شما جهت کمک به ترک تدریجی بنزودیازپین تجویز می‌کند و به تدریج از میزان دارو می‌کاهد.

روان‌درمانی بخش مهمی از درمان است. روان‌درمانی قبل از کامل شدن ترک باید شروع شود. هدف درمان ارزیابی مشکلات دراز مدتی است که موجب سوء مصرف دارو شده است، همچنین یک هدف دیگر درمان بهبود احساس ارزشمندی و لذت بردن از زندگی بدون نیاز به دارو می‌باشد.



اثرات تا چه زمانی باقی می‌ماند؟

تداوم اثرات آرام بخشها به میزان مصرف داروها توسط شما بستگی دارد . طول دوره ترک نیز به وسعت ومدت سوء مصرف داروها بستگی دارد.

در طی زندگی ممکن است تمایل به سوء مصرف مواد در شما وجود داشته باشد. شما باید از این مشکل آگاه بوده و از مسکن ها وتا حد امکان سایر مواد اعتیاد آور دوری نمائید.



چگونه می توانم از خودم مراقبت کنم؟

درمان تجویز شده توسط دکترشامل مشاوره و برنامه‌های پیگیری را دنبال کنید. علاوه برآن، تغییرات زیر را اگر بتوانید در شیوه زندگی خود به عمل بیاورید به سلامتی‌تان کمک زیادی خواهد کرد.

· به مدت ۲۰ دقیقه و در هر هفته ۳یا ۴ بار ورزش کنید.

· از تغذیه مناسب استفاده کنید.

· مصرف قهوه و سایر داروها را کم کنید.

· هر شب ۶ الی ۸ ساعت بخوابید.

· هفته‌ای یک یا دو بار به تفریح بپردازید.

· سرگرمی‌هایی را برای خودتان انتخاب کنید.

· به موسیقی گوش دهید.

· بطور روزانه از تمرینات آرامش آموزی و تصویرهای ذهنی در مورد تجارب مثبت زندگی استفاده کنید.

· در مواقع فشار از تمرینات تنفس دیافراگمی استفاده کنید.

· با دوستانتان صحبت کرده و از سایر نظامهای حمایتی کمک بگیرید.

· جهت مقابله با اضطراب وایجاد روشهای مقابله‌ای مثبت بدنبال کمک‌های حرفه‌ای باشید.

· این نگرش را در خود ایجاد کنید که مشکلات تمام خواهند شد.

· وقتی فشار بر رویتان زیاد می‌شود از اعضای خانواده و محل کار کمک بگیرید.


چگونه می‌توانم از سوءمصرف آرام بخشها جلوگیری کنم ؟

از مصرف داروها اجتناب کنید مگر اینکه توسط یک پزشک متخصص تجویز شده باشد و شما میزان و دفعات مصرف را بدقت متوجه شده باشید. همچنین از موقعیت‌هایی که در آنها دارو مصرف می‌شود اجتناب نمائید. از مصرف الکل خودداری کنید زیرا کنترل شما بررفتارتان راسست کرده و موجب آغاز مصرف مجدد دارو و یا افزایش اضطراب و افسردگی می‌شود.
hi dr!
     
  

 
برای ترک سیگار از کجا شروع کنیم؟

اگر شما سیگاری قهاری نیستید و تنها روزی چند نخ می کشید، مطمئن باشید که ترک راحت و بدون دردسری خواهید داشت. برای ترک سیگار تنها نیاز به تحولی روحی و روانی دارید تا خود را وادار به شروع ترک کنید.
می توانید پس از ترک، مزه غذاها را بهتر درک کنید، زندگی را شفاف ببینید و از وقت و پول خود بهتر استفاده کنید. با ترک سیگار، سیگاری نشدن فرزندانتان را تا حد زیادی تضمین می کنید و بالاخره اینکه زود نمی میرید و کودکان و همسرتان به جای از دست دادن شما، فردی مصمم، با اعتماد به نفس بالا و شجاع را به عنوان یار و پشتوانه خود، خواهند داشت. با ترک سیگار بوی بد دهان، سرفه، تنگی نفس، سردرد، دندان های زرد و کثیف، پوست تیره و چروکیده با شما خداحافظی می کنند.

پیش ازترک چه کنیم؟
۱-پیش از ترک کامل، سعی کنید مکان هایی را به عنوان مکان های ممنوعه برای استعمال سیگار قلمداد کنید، سپس در این مکان ها مثلاً منزل، محل کار و یا اماکن عمومی، به هیچ عنوان سیگار نکشید.همسر و فرزندان فرد سیگاری، افراد بسیار مناسبی برای کمک به ترک هستند. استفاده از این دو اهرم، هنگام ترک سیگار، بسیار کمک کننده و مفید است. اولین فکری که به ذهن افراد سیگاری خطور می کند، این است که چرا باید سیگار را ترک کنم؟ دلایل شما برای ترک سیگار نقش مهمی را در ادامه روند ترک، برعهده دارند. در جواب باید گفت با ترک سیگار خطر عوارض سیگار به تدریج از شما فاصله گرفته و شما شخصیتی مقبول و معقول در میان اطرافیان خود به دست خواهیدآورد.
۲-برای ترک باید ایجاد انگیزه کرد. انگیزه یعنی تلاش برای رسیدن فرد سیگاری به اینکه خود بخواهد نه دیگران،. به عبارت دیگر اطرافیان تنها می توانند در ایجاد انگیزه، کمک کننده باشند و این خود فرد است که باید انگیزه را در خود ایجاد کند.
۳-لیستی از معایب و فواید سیگار را تهیه کنید. آن را منصفانه بخوانید. با توجه به کلیه جزییات، اگر تمایل به ترک پیدا کردید، آن را عقب نیندازید و حتماً شروع کنید.
۴-زمان و نوع کاری را که با آن سیگار می کشید، مشخص کنید و به دلایل سیگار کشی خود در آن زمان، و احساسی که بعد از مصرف سیگار داشته اید، فکر کنید.
۵-در پایان هر روز، الگوی سیگار کشیدن خود را مرور کرده ببینید که چه چیزی شما را وادار به سیگار کشیدن می کند؟ کار سخت؟ عصبانیت؟ کسالت؟ تفریح و تفنن؟ بی کاری و یا موقعیت های خاص دیگر؟ بعد از شناخت آن، روش های دیگری را برای رو به رو شدن با احساسات و شرایط خود جستجو کنید.

طلب یاری از دوستان
درترک سیگار، از دوستان خود یاری بطلبید. درست مانند هنگامی که کار یا مشکلی دارید و از دوستان خود کمک می خواهید، در این زمینه هم از دوستان خود طلب یاری کنید زیرا وقتی بار مسوولیت کاری را با دوستان تقسیم می کنید، راحت تر مشکل حل می شود. اگر هم زمان با دوستی دیگر ترک می کنید، به تقویت انگیزه خود کمک کنید، یکدیگررا درک کرده و در لحظات سخت با یکدیگر هم صحبتی و همفکری کنید. با نقل وانتقال تجربیات خود و دیگران به یکدیگر، در این راه قدم های محکم و موثری بردارید.

ترک را آسان نگیرید
همان گونه گه گفته شد، ترک سیگار را نباید ساده و سهل پنداشت. برعکس تصور عام که بر این عقیده اند که با مشکل دانستن یک کار، تمایل فرد به انجام آن کار کمتر می شود و از ترس سختی آن کار، تن به آن نمی دهد، باید گفت که اگر اطرافیان فرد و خود فرد این کار را بزرگ بدانند، هم با آمادگی بیشتری پیش می روند و هم برای انجام کار بزرگ تر تشویق شده و از اعتماد به نفس فزاینده ای برخوردار می شوند. چه بسا با ادامه روند ترک و علم به اینکه این کار بزرگ را انجام داده اند، اعتماد به نفس بالا و بالاتری پیدا کرده و در نتیجه قدم های بعدی را موثرتر بر می دارند. این موضوع سبب می شود که اگر یک بار موفق نشدند، ناامید نگردند و باز هم دلگرم باشند چرا که حتی تلاش برای انجام کاری سخت و مقاومت نسبی در برابر آن، خود نوعی پیروزی است. مانند مساوی با شکست در مسابقات با گل کمتر، در مقابل حریفی قدرتمند.

یک سوال
دراینجا این سوال پیش می آید که چرا شروع ترک سخت است؟ اصولاً انسان ها از هر تغییری در زندگی خود هراسان هستند چرا که هر تغییری، انرژی و وقت آنان را به طور مضاعف گرفته و نیاز به تلاش و حرکتی فزاینده را بیشتر می کند، پس انسان ها از هرگونه تغییری در ابتدا گریزان اند. این اصل در همه اجزای دنیا حکم فرماست بنابراین عیب محسوب نمی شود. چه بسا ماشینی که در حال هل دادن آن هستیم،در چند ثانیه اول حرکت، انرژی و وقت بیشتری را می طلبد. به عبارت دیگر هر حرکت و تغییری در ابتدا سخت و انرژی گیر است. با این شناخت، بهتر و با اعتماد به نفس بیشتری جلو می رویم. از خطاها و کندی ابتدایی حرکت خود دلسرد نمی شویم بلکه با گذشت هر لحظه، این امید را تقویت می کنیم که هر لحظه از لحظه قبل آسان تر خواهد بود و با این امید پیش می رویم.

حقایق را نمی شود کتمان کرد.
پیش نیاز ترک این است که ابتدا با خود صادق بوده متعهد و آماده برای تلاشی مضاعف باشید. شما سیگار را ترک می کنید؛ چون قاطعانه معتقدید سیگار کشنده و مرگبار است. اگر تزلزلی در این فکر به وجود آید و مجدد وسوسه شوید که سیگار بکشید، در رخداد این حقیقت هیچ گونه خللی ایجاد نشده و این اتفاق، یعنی مرگ ناگهانی در اثر سیگار، حتی با یک سیگار نیز می تواند به وقوع بپیوندد.
hi dr!
     
  

 
اعتیاد در خوابگاه‌های دانشجویی ، به سمت روان‌گردان‌ها است


جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: , اعتیاد در خوابگاه‌های دانشجویی، به سمت روان‌گردان‌ها , انسداد ۱۰۰ درصدی مرز ایران و افغانستان در سال جاری



جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، ناامنی، جنایت و گسترش تمایل به مصرف انواع مواد مخدر را از تبعات همجواری با بزرگ‌ترین مرکز تولید مواد مخدر جهان خواند.

به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طاهری در بخش جنبی همایش فصلی جانشینان دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در مشهد گفت: با توجه به این شرایط سلامت جمعیت جوان در معرض تهدید است.

وی از انسداد ۱۰۰ درصدی مرزهای ایران و افغانستان در سال جاری و انجام ۷۰۰ کیلومتر انسداد بتونی و سیم خاردار مرز ایران و پاکستان خبر داد و خاطرنشان کرد: انسداد، تنها راه جلوگیری از ورود مواد مخدر نیست، بلکه روش‌های ورود مواد مخدر نیز تغییر می‌کند و باید این اقدامات متناسب با زمان پیشروی کند.

وی با بیان این که در بحث مبارزه با مواد مخدر در بسیاری از موارد دچار خلاء و یا نقص و در بعضی موارد مانند بحث قرص‌های روان‌گردان دچار ابهام هستیم، خواستار تصویب سیاست‌های کلی ستاد جهت مبارزه با مواد مخدر شد.

جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن تاکید بر جداسازی جمعیت سالم از معتاد در زندان‌ها، بر لزوم مجازات معتادان فراری از درمان تصریح کرد و افزود: معتادان قائل به ترک نیز باید تحت حمایت قرار بگیرند.

طاهری، برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را شامل چهار حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، کارگران و کارخانجات و محلات خواند و افزود: با برنامه‌ریزی در این موارد سعی کرده‌ایم جامعه را از ورود افراد به دام اعتیاد مصون‌سازی کنیم.

جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: اعتیاد در خوابگاه‌های دانشجویی به سمت روان‌گردان است که برخوردهای انتظامی با توزیع آن صورت می‌گیرد.

وی همچنین اعتیاد دانش‌آموزی را پنج دهم درصد در سال ۸۶ اعلام و خاطرنشان کرد: برنامه‌های زیادی در قالب جزوات آموزشی و تغییر نگرش از لذت‌جویی به شناخت اثرات مخرب مواد مخدر در مدارس در حال انجام است.

وی با اشاره به سرانه اندک هر فرد در پیشگیری از ابتلا به اعتیاد با توجه به همجواری ایران با حوزه مواد مخدر خواستار افزایش بودجه متناسب با سهم هر فرد شد.
hi dr!
     
  

 
بیشترین علت «طلاق» مربوط به «اعتیاد» زوج‌هاست



با اعلام شناسنامه‌دار شدن شایع‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور؛ , معاون اجتماعی سازمان بهزیستی: , بیشترین علت «طلاق» مربوط به «اعتیاد» زوج‌هاست



معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از طرح شناسایی و تهیه شناسنامه برای شایع‌ترین آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف کشور خبر داد.

علی شاکری ‌در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، افزود: بر اساس این طرح، شایع‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان‌ها و شهرهای مختلف شناسایی و راهکارهای پیشگیرانه و درمان برای مقابله با آن نیز تدوین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت فعالیت اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در درمان و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، وظیفه این اورژانس را حمایت و روانکاوی افراد نسبت به آسیب‌های مختلف اجتماعی اعم از کودک‌آزاری، زنان و دختران فراری، بزهکاری، کودکان کار و خیابانی، همسرآزاری و غیره و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای به آن‌ها ذکر کرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مددکاران اجتماعی اورژانس اجتماعی در صورت نیاز، افراد را به مراکز درمانی و یا قضایی ذی صلاح هدایت می‌کنند، تصریح کرد: این اقدام باعث سپری شدن هر چه سریع‌تر مرحله درمان و از سوی دیگر باعث کاهش تعداد مراجعان به مراکز قضایی می‌شود.

شاکری بالاترین علت طلاق را مربوط به مسئله «اعتیاد» زوج‌ها دانست و با اشاره به وجود مراکز مشاوره سازمان بهزیستی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر با موضوع «طلاق» به این مراکز مراجعه کردند که ۴۰ درصد آن‌ها پس از مشاوره، از طلاق منصرف شدند.
hi dr!
     
  

 
تعیین تسهیلات جدید برای راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد



مدیرکل امور درمان، بازپروری و حرفه‌آموزی ستاد مبارزه با مواد مخدر از تعیین برخی تسهیلات جدید برای متقاضیان راه‌اندازی مراکز درمان اعتیاد خبر داد و اعلام کرد: برنامه‌ای برای افزایش تعداد مراکز ترک اعتیاد در کشور داریم که براساس آن، به افرادی که پزشک باشند و دوره‌های آموزشی ۱۵ روزه ستاد را گذارنده باشند، در صورت قبولی در آزمون پایان این دوره‌ها، مجوز راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد صادر می‌شود.

سعید صفاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، با اشاره به آغاز روند اعمال نظارت جدی بر مراکز و کمپ‌های فعال در حوزه ترک اعتیاد، اعلام کرد: با آغاز این طرح، از فعالیت بسیاری از مراکز بدون مجوز و سودجوی ترک اعتیاد در کشور ممانعت به عمل آمد، به گونه‌ای که ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها در طول شش ماه گذشته، ۱۵۰ کمپ غیرقانونی ترک اعتیاد را که روش‌ها و پروتکل‌های صحیح درمانی را رعایت نکرده بودند، تعطیل کرد.

مدیرکل امور درمان، بازپروری و حرفه‌آموزی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر این که مراکز درمانی ترک اعتیاد بدون مجوز، صرفا با هدف سودجویی و کلاهبرداری از مردم فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: انجام تبلیغات برای مراکز ترک اعتیاد در روزنامه‌های کثیرالانتشار ممنوع شده و پیرو این اقدام، کنترل بیشتری بر روند فعالیت مراکز ترک و درمان اعتیاد اعمال شده است.

او در ادامه با اشاره به سرعت‌بخشی به افزایش مشارکت مردم در درمان و کاهش آسیب اعتیاد با ارائه تسهیلات نسبت به ایجاد نهادهای مردمی و مراکز مجاز درمان اعتیاد، اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان‌های مردم نهاد را ایجاد کرد تا معتادان بهتر و سریع‌تر در راستای درمان پیش روند، اما این سازمان‌ها صرفا تا زمانی که در چارچوب پروتکل، آیین‌نامه‌ها و ضوابط و مقررات عمل کنند، رسمی هستند و این موضوع باید از سوی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بازپروری، درمان و حرفه‌آموزی ستاد مبارزه بامواد مخدر همچنین یادآور شد: در حال حاضر، سهم مشارکت مردم در درمان، کاهش آسیب و بازپروری اعتیاد حدودا ۷۰ درصد است که این آمار در نوع خود بی‌نظیر و نسبت به بسیاری از کشورهای مدعی در درمان اعتیاد، یک رکورد است.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 6 از 12:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  11  12  پسین » 
گفتگوی آزاد

بحث و گفتگو پیرامون مواد مخدر و روانگردان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA