انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 60 از 64:  « پیشین  1  ...  59  60  61  62  63  64  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)



 
گلابی سنگ مجاری ادرار را دفع می‌کند و آرام بخش و تب‌بر است

گلابی ، آرام‌بخش و تب‌بر
گلابی سنگ مجاری ادرار را دفع می‌کند و آرام بخش و تب‌بر است.

به گزارش سلامت نیوز، گلابی در رفع عفونت مجرای ادرار موثر است و مقوی بدن است.

همچنین گلابی تشنگی را برطرف و سوزش مثانه و مجرای ادرار را رفع می‌کند.

قند گلابی گلوکز است، بنابراین آنهایی که مبتلا به مرض قند هستند می‌توانند از آن استفاده کنند و برای آنها مضر نیست.

گفتنی است مصرف این میوه برای دفع سموم بدن بسیار موثر است.

شیره گلابی خاصیت مدر، تصفیه کننده خون، دفع کننده اسید اوریک و تامین کننده عناصر معدنی مورد نیاز بدن دارد. مصرف آن در بیماریهای مختلف مانند انواع کم خونی‌ها، خستگی عمومی و بیماری سل اثرات مفیدی دارد. ضمنا به علت قابض بودن در رفع اسهال‌های ساده، اثرات درمانی دارد.

شایان ذکر است زیاده روی در خوردن گلابی برای سرد مزاجان و اشخاصی که معده ضعیف دارند موجب نفخ معده می‌شود و اینگونه اشخاص باید آن را با مربای زنجبیل بخورند.
hi dr!
     
  

 
برای حفظ جوانی چه چیزهایی بخوریم ؟

کاکائوی سیاه:

تحقیقات نشان داده است که کاکائو عملکرد رگ‌های خونی را تسهیل کرده و ضمن سالم نگه داشتن قلب ، از بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری‌های کلیوی پیشگیری می‌کند.

تمشک سیاه:

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه نه تنها خاصیت ضد سرطانی دارند، بلکه از تخریب سلول‌ها بر اثر آزاد شدن رادیکال های آزاد جلوگیری می‌کنند و به این ترتیب موجب افزایش طول عمر می‌شوند.

ماهی:

ماهی دوست قلب است. مصرف ماهی مانع از افزایش کلسترول خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

آجیل:

آجیل منبع خوبی از چربی‌های غیر اشباع، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه و متعادل آن برای بدن مفید خواهد بود.

روغن زیتون:

کشور‌هایی که سرانه مصرف روغن زیتون در آنها بالاتر است، به همان نسبت آمار کم‌تری از مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی و سرطان دارند. از سویی دیگر، روغن زیتون با بیماری‌های مربوط به افزایش سن مبارزه می‌کند.

ماست:

کلسیم موجود در ماست از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. همچنین باکتری‌های مفیدی در ماست وجود دارد که برای سلامتی بدن سودمندند.

منبع : همشهری
hi dr!
     
  

 
انگور ، کشمش ، آبخوره و خواص درمانی آنها

د‌کتر گیلوهاورز، غذاشناس مشهور، د‌ر کتابهای معروف خود‌ به انگور اشاره می‌کند‌ و می‌گوید‌ که با رژیم انگور، بسیاری از بیماری‌ها را د‌ر بیمارستانی ویژه معالجه می‌کند‌. د‌ر این بیمارستان، بیماری نقرس، رماتیسم، سنگ کلیه و مثانه با آب انگور معالجه می‌شود‌، به این ترتیب که بیمار با صرف روزانه سه لیوان کوچک آب انگور د‌ر فاصله زیاد‌ی پس از غذا، د‌ر پایان د‌رمان می‌شود‌.

برای د‌رمان چاقی باید‌ د‌ر د‌ه روز پیاپی، هر روز یک کیلو انگور را مصرف کرد‌. البته نباید‌ هیچ غذایی د‌ر طول روز خورد‌ه شود‌، کسانی که رماتیسم و سیاتیک د‌ارند‌ باید‌ به هنگام بیرون آمد‌ن از وان، تفاله‌های انگور را بر بد‌ن خود‌ بمالند‌. این کار د‌ر د‌رمان بیماری‌شان بسیار مفید‌ خواهد‌ بود‌ …

انگور، گیاهی از تیره آمیلی د‌اسه است که آن را ساد‌مانتاسه و یا ویتاسه نیز می‌نامند‌.
مشتقات انگور ، همچون کشمش و آبغوره نیز د‌ارای فواید‌ بیشماری هستند‌. د‌ر ذیل برخی از آنها را می‌خوانیم:
کشمش
کشمش غذایی پرقوت است که د‌ر رد‌یف غذاهای پرانرژی د‌رجه یک قرار د‌ارد‌. تقریباً تمام آب د‌رون انگور به صورت کشمش د‌رمی‌آید‌. د‌ر تولید‌ کشمش، آب به قند‌ و هید‌رات کربن (مواد‌ نشاسته‌ای) تبد‌یل می‌شود‌ و از آنجا که حجمی کم و د‌ر عین حال مواد‌ی مغذی د‌ارد‌، می‌توان د‌ر فصل زمستان از آن استفاد‌ه کرد‌. کشمش، تمام ویژگی‌های انگور را د‌ر خود‌ حفظ می‌کند‌.

افزون بر آن برای د‌رد‌ سینه نیز مفید‌ است، به شرطی که آن را به خوبی بجوند‌. انگور به علت د‌اشتن آهن و منگنز برای خون بسیار مفید‌ است و د‌ر واقع د‌اروی کم‌خونی است. سد‌یم نیز د‌ارد‌ و بد‌ین علت ضد‌سم و اوره است همچنین ملین است، تخمیرات رود‌ه را کم می‌کند‌، باعث می‌شود‌ که صفرا رقیق شود‌ و معالج‌ تری‌گلیرسید‌ و کلسترول زیاد‌ی خون است.

هضم انگور آسان و ارزش غذایی آن بیشتر از شیر ماد‌ر است، چنانکه می‌د‌انیم ارزش غذایی شیر، کامل است و هیچ‌گونه مواد‌ سمی ند‌ارد‌ و به راحتی هضم می‌شود‌.
انگور با افزایش املاح بد‌ن، اد‌رار را زیاد‌ و د‌ر نتیجه روماتیسم را د‌رمان می‌کند‌. د‌ر ضمن برای د‌رد‌ مفاصل، انسد‌اد‌ مجاری طحال و کبد‌، ورم، استسقا یبوست بسیار مفید‌ است.

اگر میوه باغستان‌های انگور با پود‌ر گوگرد‌ سم‌پاشی شود‌، مقد‌اری سولفات مس د‌ر خود‌ نگه می‌د‌ارد‌ و چون پود‌ر د‌ر گوگرد‌ ترکیب شیمیایی بسیار قویی د‌ارد‌، شرط احتیاط آن است که به هنگام خورد‌ن، آن را زیر شیر آب روان بگیرند‌ تا به خوبی شسته شود‌. باید‌ از خورد‌ن انگورهای سبز و نرسید‌ه خود‌د‌اری کرد‌، زیرا آنها حاوی مواد‌ زیان‌آوری هستند‌ که برای سلامتی انسان خطر د‌ارد‌.

آبغوره

اول طبیعت غوره سرد‌ و آخرش خشک است. ضماد‌ گرد‌ غوره برای خوشبو کرد‌ن، از بین برد‌ن جوش‌های بد‌ن، کاهش خارش وسستی اند‌ام به کار می‌رود‌. رب غوره نیز تشنگی، حرارت و التهاب معد‌ه را برطرف می‌کند‌، د‌ر ضمن ماد‌ه‌ای اشتهاآور است. عصاره غوره‌ای که د‌ر آفتاب خشک شد‌ه باشد‌ برای خناق (د‌یفتری) تورم حنجره، قی همراه با خون، خون‌ریزی بینی و جوش د‌هان مفید‌ است.
آب انگور

د‌کتر بوتینه می‌گوید‌ با آزمایش تجزیه ترکیبات آب انگور، خواص آن ثابت شد‌ه است.
ـ د‌کتر نئو با مطالعات بسیار خود‌ ثابت کرد‌ه است که آب انگور، یکی از مقوی‌ترین غذاها د‌ر تقویت اعضای بد‌ن است و باید‌ از نظر تولید‌ انرژی د‌ر بد‌ن نیز مورد‌ توجه قرار گیرد‌. به طور کلی یک لیتر آب انگور حاوی ۹۰۰ کیلوکالری حرارت است، د‌ر صورتی که یک کیلو سیب‌زمینی ۶۰۰ کیلو کالری و یک لیتر شیر ۷۰۰ کیلوکالری حرارت تولید‌ می‌کند‌.
ـ د‌کتر د‌یاگفاین با مطالعات خود‌ ثابت کرد‌ که آب انگور د‌ر جلوگیری از مسمومیت با الکل بسیار سود‌مند‌ است.

ـ د‌کتر آند‌ره مارتین و اند‌روهورست د‌ر مورد‌ فواید‌ آب انگور برای کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته بود‌ند‌، نتایج د‌رخشانی را کسب کرد‌ند‌.

ـ انگور، یبوست مزاج را که ام‌الامراض است و به بیماری قرن ماشین و تمد‌ن معروف شد‌ه است، برطرف می‌کند‌.
ـ آب انگور د‌ر د‌رمان نوزاد‌ان مبتلا به التهاب معد‌ه و رود‌ه نتایج مفید‌ی د‌اشته است و د‌ر بزرگسالان، مسمومیت‌های د‌اخلی جهاز هاضمه را از بین می‌برد‌.
ـ آب انگور د‌ر د‌رمان زنان بارد‌ار مبتلا به یبوست رود‌ه مفید‌ است.

ـ سوءهاضمه افراد‌ی که به علت پرخوری، معد‌ه آنان ضعیف شد‌ه است با رژیم انگور برطرف می‌شود‌.

ـ با استفاد‌ه از رژیم انگور، پرخونی کبد‌ نیز د‌رمان می‌شود‌.

ـ آب انگور د‌ر رفع تورم کلیه ناشی از مصرف زیاد‌ نمک بسیار مفید‌ است.

ـ آب انگور برای برطرف کرد‌ن ضعف قلب مفید‌ است.

ـ آب انگور برای برطرف کرد‌ن ورم حنجره (لارنژیت)، ورم برونش‌ها(برونشیت) و سل ریوی موثر است.

ـ آب انگور برای د‌رمان کهیر اکزمای ناشی از مسمومیت رود‌ه‌ها، د‌رمان بیماری‌های ناشی از سوءتغذیه به ویژه رماتیسم و نقرس، د‌رمان کود‌کان مبتلا به عارضه قلبی ، ضعف کلیه و رفع نارسایی کبد‌ مفید‌ است
hi dr!
     
  

 
خواص دارویی میوه موز( Musa sapientum )

نام علمی Musa sapientum
موز گیاهی است علفی که مانند درختچه است . برگهای آن بسیار بزرگ و پهن و گاهی تا ۲ متر می رسد . گلهیا آن مجتمع و بصورت سنبله است میوه آن ابتدا سبز و بعد از رسیدن برنگ زرد در می آید .
موز از چهار هزار سال قبل در هندوستان کشت می شده است . در سال ۱۴۸۲ پرتغالیها موز را در سواحل گینه پیدا کردند و به جزائر قناری بردند و سپس بوسیله میسیونر مذهبی اسپانیولی به نواحی حاره آمریکا برده شد و اکنون موز در تمام مناطق گرمسیر دنیا کشت می شود .
موز را هنگامیکه هنوز سبز است از درخت می چینند و به مناطق مختلف می فرستند و در آنجا بوسیله گرما دادن آنرا می رسانند .
موز انواع مختلف درد یک نوع آن بسیار درشت و نوعی از آن هم خیلی ریز است که مزه شیرینی درد .
در کشورهای استوایی معمولا موز را می پزند و همراه با برنج و لوبیا می خورند در کشورهای آمریکای لاتین موز را ورقه ورقه کرده و در آفتاب خشک می کنند
هنگامیکه موز انتخاب می کنید باید پوست آن زرد و سفت و روی آن لکه های سیاه وجود داشته باشد و این نشانه موز رسیده است . موز نارس بدلیل داشتن نشاسته زیاد هضمش سنگین است .
ترکیبات شیمیایی:
قندی که در موز وجود دارد بسرعت قابل جذب است
در صد گرم موز مواد زیر موجود است
انرژی ۱۰۰ کالری
آب ۷۰ گرم
پروتئین ۰/۸ گرم
چربی ۰/۲ گرم
قند ۶/۵ گرم
کلسیم ۸ میلی گرم
فسفر ۲۵ میلی گرم
آهن ۰/۷ میلی گرم
سدیم ۱ میلی گرم
پتاسیم ۳۷۰ میلی گرم
ویتامین آ ۱۹۰ واحد
ویتامین ب۱ ۰/۰۵ میلی گرم
ویتامین ب ۲ ۰/۰۶ میلی گرم
ویتامین ب ۳ ۰/۰۷ میلی گرم
ویتامین ث ۱۰ میلی گرم
در موز چند ماده شیمیایی بسیار مهم مانند سروتونین ، نوروپی تفرین ، دوپامین و کاته چولامین وجود دارد .
خواص داروئی:
موز از نظر طب قدیم ایران معتدل و تر است و خون را غلیظ می کند . موز انرژی زیادی درد و چون نرم هست غذای خوبی برای کودکان و اشخاص مسن می باشد
۱)بدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد
۲)موز ملین بوده و همچنین درمان اسهال و اسهال خونی است
۳)موز خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و کم خون حتما باید موز بخورند
۴)موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است
۵)موز درمان زخم معده و روده می باشد
۶)گرد موز همچنین داروی خوبی برای پائین آوردن کلسترول است
۷)شیره گلهای موز درمان کننده اسهال خونی است
۹)ضماد برگ درخت موز برای درمان و سوختگی مفید است
۱۰)ریشه موز دفع کننده کرم معده است
۱۱)موز نفاخ است و زیادخوردن آن خصوصا در سرد مزاجان تولید گاز معده می کند برای رفع این عارضه باید پس از موز کمی نمک خورد
۱۲)موز تاثیر خوبی در تامین رشد و تعادل سیستم اعصاب درد.
۱۳)برای درمان ضعف بدن موز را با عسل بخورید
۱۵)موز بعلت درا بودن قند زیاد برای مبتلایان به مرض قند مضر است و نباید در خوردن آن افراط کنند.
hi dr!
     
  

 
فواید روغن نارگیل برای سلامتی

روغن نارگیل معمولا روغن محبوب ورزشکاران و به ویژه بدنسازان و افرادی است که رژیم می گیرند. دلیل این مسئله آن است که روغن نارگیل کالری کمتری نسبت به سایر روغن ها دارد و محتوی چربی آن به راحتی تبدیل به انرژی می شود و موجب انباشته شدن چربی در قلب و عروق نمی شود.

روغن نارگیل همچنین به بالا بردن سطح انرژی و استقامت بدنی بدنسازان نیز کمک می کند و درنتیجه عملکرد تمرینی آنها را ارتقاء می بخشد.

فواید روغن نارگیل بر سلامتی، مراقبت از پوست و مو، تسکین استرس، بیماری های قلبی، کلسترول، کاهش وزن، مشکلات کلیه، هضم، متابولیسم، فشارخون بالا، سیستم ایمنی، بهداشت دندان، دیابت، قدرت و استحکام استخوانها، HIV و سرطان را در بر می گیرد.این فواید می تواند به خاطر وجود اسید لوریک، اسید کاپریک، و اسید کاپریلیک و خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی، آنتی باکتریال، آرامش بخشی آن باشد.

فواید روغن نارگیل برای سلامتی شامل موارد زیر است:

مراقبت از مو: روغن نارگیل یکی از بهترین موادمغدی موجود برای تغذیه موها است. این ماده به رشد سالم موها کمک کرده و به آنها شفافیت و زیبایی می بخشد. ماساژ مداوم سر با روغن نارگیل، شوره وشپش سر را از بین می بردف حتی اگر پوست سر شما خشک باشد. روغن نارگیل به میزان زیاد در هندوستان برای مراقبت از مو مورد استفاده قرار می گیرداین ماده، یک حالت دهنده فوق العاده برای موهاست و به رشد دوباره موهای تخریب شده نیز کمک میکند. همچنین پروئین های لازم برای تغذیه موهای آسیب دیده را نیز فراهم میکند. به همین دلیل بعنوان روغن مخصوص مراقبت از مو در بسیاری از محصولات حالت دهنده مو و کرم های ضد شوره مورد استفاده قرار می گیرد.

تسکین استرس: روغن نارگیل بسیار آرامبخش است، از اینرو به از بین بردن استرس کمک می کند. استفاده از روغن نارگیل روی سر به از بین بردن خستگی فکری کمک می کند.

مراقب از پوست: روغن نارگیل، ماده ای فوق العاده برای ماساژ پوست است. این ماده بعنوان یک مرطوب کننده بسیار موثر برای همه انواع پوست ها از جمله پوست های خشک عمل می کند. فواید روغن نارگیل برای پوست تقریباً مشابه با روغن معدنی است. علاوه بر این، برخلاف روغن معدنی، هیچگونه عارضه جانبی برای پوست نخواهد داشت. درنتیجه روغن نارگیل راه حلی بسیار عالی برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. این روغن همچنین ایجاد چین و چروک پوستی را که با بالا رفتن سن به طور طبیعی ایجاد می شود را به تاخیر می اندازد. روغن نارگیل همچنین در درمان بسیاری از مشکلات پوستی مثل پسوریازیس، آماس پوست، اگزما و سایر عفونت ها و بیماری های پوستی نی زموثر است. درنتیجه، روغن نارگیل مهمترین ترکیب بسیاری از محصولات مربوط به مراقبت های پوستی مثل صابون ها، لوسیون ها، کرم ها و از این قبیل، درآمده است.

پیری زودرس: روغن نارگیل به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند و به خاطر محتوی آنتی اکسیدنی خود، از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

بیماری های قلبی: باور نادرستی در میان عموم شایع شده است که روغن نارگیل برای قلب خوب نیست. این به آن دلیل است که این ماده حاوی میزان بالایی چربی اشباع است. اما، جالب است بدانید که روغن نارگیل برای قلب بسیار مفید است. این روغن حاوی %۵۰ اسید لوریک است که در جلوگیری از بسیاری مشکلات و بیماری های قلبی مثل سوزش قلب، کلسترول بالا و فشارخون بالا، بسیار موثر است. چربی های اشباع موجود در روغن نارگیل هم درمقایسه با سایر روغن های گیاهی مضر نیست. این چربی باعث بالا رفتن LDL و HDL نمی شود. همچنین احتمال بروز آسیبدیدگی در شریان ها را نیز پایین می آورد و درنتیجه از بروز تصلب شراین نیز جلوگیری می کند.

کاهش وزن: روغن نارگیل برای کاهش وزن بسیار مفید است. این ماده حاوی اسیدهای چرب متوسط و کوتاه است که به از بین بردن اضافه وزن کمک می کند. هضم این روغن نیز به خاطر کمکی که به عملکرد سالم تیروئید و سیستم آنزیم های بدن می کند، بسیار راحت است. از این گذشته، با از بین بردن فشار وارد بر لوزالمعده، متابولیسم بدن را نیز بالا می برد، درنتیجه انرژی بیشتری می سوزاند و به افراد چاق کمک می کند وزنشان را پایین بیاورند. به همین دلیل است که افرادیکه در مناطق گرمسیری زندگی می کنند و اکثراً از این روغن ساتفاده می کنند، نه چاق هستند و نه اضافه وزن دارند.

التهاب لوزالمعده: روغن نارگیل همچنین برای درمان بیماری التهاب لوزالمعده نیز مفید است.

گوارش: روغن نارگیل اگر در آشپزی مورد استفاده قرار گیرد، سیستم گوارش بدن را ارتقاء بخشیده و درنتیجه از بروز بسیاری از مشکلات مربوط به معده و هضم غذا جلوگیری می کند. چربی های اشباع موجود در ین روغن خواص ضد میکروبی دارند و به مقابله با باکتری ها، قارچ ها، و انگل های مختلف که موجب سوءهاضمه می شوند، کمک می کند. روغن نارگیل همچنین به جذب سایر موادمغذی مثل ویتامین ها، موادمعدنی و آمینواسیدها نیز کمک میکند.

سیستم ایمنی: روغن نارگیل برای سیستم ایمنی بدن نیز مفید است. این روغن با لیپیدها، اسید لوریک، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک موجود در خود که خواص ضدقارچ، ضد ویروسی و ضدباکتریایی دارند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بدن انسان اسید لوریک را به مونولورین تبدیل می کند که گفته می شود به مقابله با ویروس ها و باکتریهای ایجاد کننده بیماری هایی مثل تبخال، آنفولانزا، ویروس سیتومگال و حتی HIV کمک میکند. همچنین به مقابله با باکتری های مضری مثل لیستریا مینوسیتوژن و هلیکوباکتر پیلوری و تک یاختگانی مثل جاردیالاملیا نیز کمک می کند.

اثر التیام بخشی: این روغن وقتی روی عفونت ها مالیده شود، لایه ای شیمیایی ایجاد می کند که بخش آسیبدیده بدن را از گرد، هوا، قارچ ها، باکتری ها و ویروس های خارجی حافظت می کند. خواص التیام بخشی این روغن در ترمیم بافت های آسیب دیده نیز موثر است.

عفونت ها: روغن نارگیل به خاطر خواص ضد قارچی، ضد ویروسی، و ضد باکتریایی خود درمقابل بسیاری از عفونت ها نیز موثر است. طبق تحقیقات انجام گرفته، روغن نارگیل ویروس هایی که موجب آنفولانزا، سرخک، هپاتیت، تبخال، سارس و از این قبیل می شود را از بین می برد. همچنین باکتری که موجب ایجاد زخم معده، عفونت های گلو، عفونت های مجرای ادرار، ذات الریه، و سوزاک می شود را نیز از بین می برد. روغن نارگیل بر قارچ ها و مخمرهایی که کاندیدیاز، عفونت قارچی، مرض قارچی انگشتان، برفک، و از این قبیل را ایجاد می کند نیز موثر است.

کبد: وجود تری گلیسیرید و اسیدهای چرب با زنجیره های متوسط به جلوگیری از بیماری های کبد کمک میکند چون اینها موادی هستند که وقتی به کبد می رسند به سادگی به انرژی تبدیل می شوند و درنتیجه حجم کار کبد را کم می کنند و از انباشته شدن چربی نیز جلوگیری می کنند.

کلیه ها: روغن نارگیل از ابتلا به بیماری های کلیوی و مثان نیز جلوگیری می کند. همچنین به برطرف کردن سنگ کلیه نیز کمک می کند.

دیابت: روغن نارگیل به کنترل قند خون کمک می کند و درنتیجه ترشح انسولین را تنظیم میکند. همچنین به استفاده سودمند از گلوکز خون نیز کمک می کند که به این طریق در پیشگیری و درمان دیابت موثر است.

استخوانها: همانطور که قبلاً ذکر شد، روغن نارگیل توانایی بدن را برای جذب موادمعدنی مهم بالا می برد. این مواد شامل کلسیم و منیزیم می شود که برای رشد استخوانها ضروری هستند. درنتیجه روغن نارگیل برای خانم هایی که در سنین میانسالی درمعرض پوکی استخوان قرار دارند می تواند مفید باشد.

بهداشت دندانها: کلسیم عنصری مهم در دندان هاست. از آنجا که روغن نارگیل جذب کلسیم را در بدن بالا می برد، می تواند به استحکام دندانها نیز کمک کند. روغن نارگیل همچنین از پوسیدگی دندانها نیز جلوگیری میکند.

HIV و سرطان: عقیده بر این است که روغن نارگیل نقش مهمی در کاهش حساسیت های ویروسی در بیمارهای سرطانی و بیماران مبتلا به HIV ایفا می کند.
hi dr!
     
  

 
خواص شلغم (TURNIP)

گیاهی از خانواده شب بو برگ های ان دارایی بریدگی و محوری که گل ها بر ان ظاهر می شوند و بافاصله از برگ ها قرار می گیرند ریشه ان متورم و حاوی مواد اندوخته ای است که به مصرف می رسد. شلغم گیاهی است زراعی که در غالب مزارع پرورش داده میشود.
شلغم دارای قند طبیعی و منیزیم زیاد می باشد و از همین جهت اسکلت را محکم می کند و فسفر ان مغزو اعصاب را تقویت می کند.

خوراک مغز است و تسکین میدهد و تقویت می نماید .شلغم باعث درمان تشنج و گواتر میشود اما شلغم برای کسانی که معده ضعیف دارند به علت دیر هضم شدن ان ممکن است که باعث شود نفخ کنند چون دارای مقداری سلولز است و کمی سنگین است .

لذا برای این اشخاص بهتر است اولا از شلغم های کوچکتر و لطیف تر استفاده کنند دوما برای خنثی کردن زیان های احتمالی همراه ان از زیره و فلفل و شیرینی استفاده کنید مفید خواهد بود.

=========================

جوانه گندم باعث افزایش قوه بینایی وشادابی پوست می شود

جوانه گندم جزء آن دسته از مواد غذایی است که متاسفانه خانواده‌ها به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند.این درحالی است که جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامینA است.

ویتامین A موجود در جوانه گندم باعث افزایش قوه بینایی، سرعت رشد کودکان، شادابی پوست و سلامت ریه و گلو می شود.

از سوی دیگر مصرف جوانه گندم خستگی مفرط، ضعف و بی حالی را کاهش می‌دهد. ویتامین B1 موجود در جوانه گندم نیز، برای تعادل سیستم عصبی ضروری است.

همچنین جوانه گندم در رفع بی‌خوابی، بروز یائسگی زودرس، اختلالات قلبی و دیابت هم می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

بنا بر توصیه متخصصان، کسانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند یا منع استفاده از سبزی‌ها را دارند، می‌توانند با تهیه جوانه گندم و مصرف مداوم آن، از کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی طبیعی بدن جلوگیری کنند
hi dr!
     
  

 
آشنایی با خواص دارویی انبه

نام علمی Mangifera indica

از کشت انبه در هندوستان نزدیک به ۴۰۰۰ سال می گذرد . در قرن ۱۹تجار میوهً انبه را به غرب هند ، آفریقا وجنوب آمریکا معرفی کردند کمی بعد تر تجار عرب آن را به ایران ومصر حمل کردند و حالا انبه در مقیاس وسیع در کشورهای مختلف مانند هند وچین ومالزی، اندونزی ، استرالیا وغرب هندوستان کشت می شود



انبه درختی است زیبا که ارتفاع آن تا ۱۰ متر می رسد . منشا انبه هند و مالزی و برمه می باشد ولی هم اکنون در تمام مناق استوایی و حاره کشت می شود . انبه از ۴۰۰۰ سال پیش وجود داشته است .
برگهای این درخت نیزه ای شکل ، گلهای آن زرد یا قرمز رنگ و بصورت خوشه ای وجود دارد . میوه آن که انبه یا منگو نامیده می شود بیضوی شکل و دارای طعمی مطبوع وشیرین بوده و دارای هسته ای نسبتا بزرگ است . انبه در اوائل ماه می می رسد و تا اوائل سپتامبر موجود است .



شکوفه های درختان انبه در مناطقی که برای ۴ ماه باران خوبی می بارد وبه دنبال آن هوای خشک می آید میوه می دهند.بارش ،مه آلود بودن ،یا هوای ابری درزمان گل دادن ، لقاح وبازدهی محصول تاثیر می گذارد.

انواع انبه

انبه ها نوعاً میوه هایی منحنی (خمیده)با پوست سبز، مایل به صورتی،طلایی یا قرمز و نارنجی زیبا، بسیار معطر ودر بر گیرندهً دانه های کرکین پهن وخیلی بزرگ هستند.تنوعات زیادی در این میوه موجود است.آنها می توانند گرد، بیضی، قلوه ای شکل باشند.هر کدام از این میوه هاطعم،مزه واستحکام مغز ساقه خود را دارند.

ارزش غذایی انبه

انبه از نظر غذائی بسیار غنی است در مقایسه باسایر میوه هامنبع عالی کاروتن است

هر یکصد گرم از قسمت خوراکی انبه حاوی ۱۹۹۰ واحد بین المللی بتاکاروتن (ویتامین آ) است که خیلی بیشتر ازمیزان موجود در سایر میوه هاست. مجموع کاروتنوئیدها در انبه با رسیدگی میوه افزایش می یابد.خوردن میوه درفصل آن می تواند ذخیره ای از( ویتامین آ) در کبد تأمین کند که برای دوام آوردن برای بقیه سال کفایت می کندو برای پیشگیری از ناهنجاری های کمبود ویتامین آ مثل شب کوری، بسیار مفید است .

انبه، چه رسیده وچه نارس منبع خوبی از( ویتامین ث) می باشد . در هر یکصد گرم انبه مقدار ۱۶ میلی گرم ویتامین ث موجود است.( ویتامینهای آ وث) هر دو آنتی اکسیدان بوده وبه جلوگیری از آسیبهای رادیکالهای آزاد و در نتیجه کاهش ریسک برخی سرطانها کمک می کنند. انبه رسیده تامین کننده منبع خوبی از کالری است.یک انبه رسیده به ازای هر یکصدگرم وزن مقدار ۴۷کیلو کالری تأًمین می کند.(که بیشتر از قند فروکتوز به دست می آید).انبه نارس در مقایسه با رسیدهً آن کالری کمتری دارد. انبه رسیده همچنین منبع خوبی از پتاسیم بوده و مقدار نا چیزسدیم آن ، باعث می شود برای بیماران دارای فشار خون بالامناسب باشد افرادی که محدودیت رژیم پتاسیم دار مثل رژیم غذایی برای نارسائی کلیه دارند باید از مصرف انبه پرهیز کنند.

انتخاب وخرید

رنگ لزومأً نشان رسیدگی در انبه نیست.حتی وقتی که آنها رسیده اند با برخی تغییرات آنها سبز باقی می مانند، درحالیکه دیگر انبه ها طلایی یا قرمز روشن یا ترکیبی از این دو رنگ هستند.میوه هایی که خراب نشده یا علامت سیاه روی پوست آن نیست بخرید. بهترین راه انتخاب (در خرید) سفت ومعطر بودن میوه است.

ذخیره کردنانبه های رسیده می تواند برای روزها تا هفته ها بستگی به تنوع ان انبار شوند.قطعه های انبه می تواند کنسروشود یا خشک،ومغز آن خارج شود.انبه های رسیده بیشتر برای خشک کردن بکار می روند واینها می توانند برای ترشی وچاشنی غذا بکار برده شوند.

تهیه و کاربردهای انبه

بهترین مصرف این میوه لذیذ خوردن آن به عنوان یک میوه رسیده است.از انبه ها به علاوه سالادهای میوه خارق العاده تهیه می شود ومی توان برای درست کردن یخمکها وبستنی ها نیز خالص شوند.میلک شیک ها ( مخلوط بستنی با شیر کاکائو)، آب میوه ، انواع مربا،ژله ،ترشی (با انبه )خوراک خوشمزه ای را معمولاً آماده می کنند.

انبه های رسیده کوچک همچنین می توانند ادویه لذیذی با افزودن نارگیل ودوغ بسازند. میگوها وماهی ها با انبه خام ترش طعم خوبی را می سازند. ترشی انبه خام وادویه طعم معروفی دارد..انبه ًنارس پوست کنده به قطعات کوچک وباریکی بریده ودر آفتاب خشک می شودبعداًچاشنی وپودر زردچوبه زده که در هند در طبخ غذا استفاده می کنند .دانه های انبه همچنین خوردنی هستندودرسایه خشک وپودر زده و غذاهای زیادی را بوجود می آورند. انبه های خام کوچک می تواند بخار داده شوندودر محلول نمک درکوزه گلی برای دوره ای از ۴تا۵ ماه قرار گیرند. بعدها می توان انبه ها را بر حسب نیاز بیرون آورده پس از خرد کردن با فلفل سبز و مختصری روغن به عنوان چاشنی خورد.برگهای ظریف انبه؛پوست وساقه برای خواص ضد باکتریا ئی درهندوستان ودیگر کشورها، به کار برده می شود



انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و نارس آن سرد و خشک است . انبه نارس تولید کننده بلغم و سودا در بدن می باشد .
۱)انبه بسیار مقوی بوده و تقویت کننده بدن است .
۲)انبه تقویت کننده قوای جنسی است .
۳)رنگ صورت را درخشان می کند .
۴)دهان را خوشبو می کند .
۵)ادرار آور است .
۶)یبوست را برطرف می کند .
۷)انبه دارای مقدر زیادی اسید گالیک است . بنبراین سیستم هضم را ضد عفونی و تمیز می کند .
۸)انبه تمیز کننده خون می باشد .
۹)خوردن انبه بوی بد بدن را از بین می برد .
۱۰)انبه حرارت بدن را کاهش می دهد و تب را پائین می آرود .
۱۱)برای رفع اسهال مفید است .
۱۲)خوردن انبه ، سردرد ، تنگی نفس و سرفه را از بین می برد .
۱۳)برای درمان بواسیر مفید است .
۱۴)عطش را برطرف می کند.
۱۵)انبه چون گرم است برای گرم مزاجان مناسب نیست و این اشخاص باید آنرا با سکنجبین بخورند .
خواص مغز هسته انبه
انبه دارای هسته بزرگی است که در وسط آن مغز آن قرار درد که بجای مغز بادام می توان از آن در شیرینی جات استفاده کرد .
مغز هسته انبه از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است .
۱-خوردن مغز هسته اسهال را برطرف می کند .
۲-برای معالجه سرماخوردگی مصرف می شود .
۳-سرفه های سخت را درمان می کند .
۴-درمان کننده بواسیر خونی است .
۵-خانم هائیکه دچار خونریزی از رحم می باشند و یا بین دو عادت ماهیانه خونریزی دارند برای رفع آن باید از مغز انبه استفاده کنند .
۶-مغز هسته انبه کرم کش و ضد اسهال است .
۷-برای تسکین آسم و تنگی نفس مفید است .
۸-ضد استفراغ است .
دیگر خواص درخت انبه
۱٫گل انبه سرد و خشک است و اسهال را رفع می کند .
۲٫اگر شکوفه درخت انبه را خشک کرده و هر روز حدود ۳ گرم آنرا با ۱۰ گرم شکر بخورند سرعت انزال را معالجه می کند .
۳٫صمغ درخت انبه را با روغن و آبلیمو مخلوط کنید برای ناراحتی های پوست مفید است .
۴٫برای برطرف کردن ریزش مو ، آب برگهای درخت انبه را روی سر بمالید .
۵٫برای تقویت دندان و لثه دم کرده برگ درخت انبه را مضمضه کنید .
مضرات :
هضم انبه برای بعضی از افراد سخت است و ممکن است ایجاد خارش و دمل نمائید .
اگر خون انبه ایجاد نفخ بکند باید آنرا با زنجبیل خورد .

* خواص مغز هسته انبه

شاید اغلب ما بعد از خوردن انبه هسته بزرگ آن را دور می‌اندازیم و فکر می‌کنیم یک هسته بلااستفاده است،اما این هسته فواید بسیاری دارد.
مغز هسته انبه از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است.
* خوردن مغز هسته اسهال را برطرف می‌کند.
* برای معالجه سرماخوردگی مصرف می‌شود.
* سرفه‌های سخت را درمان می‌کند.

* درمان کننده بواسیر خونی است.
* مغز هسته انبه کرم‌کش و ضد اسهال است.
*برای تسکین آسم و تنگی نفس مفید است.
* ضد استفراغ است.
hi dr!
     
  

 
ترکیبات و خواص درمانی گوجه فرنگی

استفاده روزانه ده میلی‌گرم مواد غذایی حاوی لیکوپن مانند گوجه فرنگی، عوارض درازمدت دیابت از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات کلیه، اختلالات عصبی و بیماری‌های عفونی را کاهش می‌دهد.

دکتر نیستانی، متخصص تغذیه و مجری طرح «اثر مکمل یاری لیکوپن بر روی استرس اکسیداتیو و ایمنی در مبتلایان به دیابت نوع ۲» در گفت‌وگو با ایسنا، لیکوپن را یکی از انواع کاروتینوئیدها (رنگدانه‌های گیاهی) معرفی و تصریح کرد: برخی از انواع کاروتینوئیدها پس از مصرف می‌توانند به ویتامین A تبدیل شوند که لیکوپن از این خاصیت مستثنی بوده و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.

وی گوجه‌فرنگی را یکی از مواد غذایی حاوی لیکوپن عنوان کرد و با اشاره به طرح مذکور گفت: در این طرح به مدت هشت هفته، اثر مصرف روزانه ده میلی‌گرم لیکوپن بر روی هر دو جنس مذکر و مونث بیماران دیابتی نوع دوم بررسی شد.

به گفته دکتر نیستانی، در این طرح وضعیت متابولیک بدن، وضعیت استرس اکسیداتیو (وضعیت آنتی اکسیدانی بدن در رابطه با عوامل ایجاد کننده اکسیداسیون) و سیستم ایمنی بدن در نظر گرفته شد.

وی در این باره ادامه داد: پس از هشت هفته بررسی،از نظر متابولیک (میزان قند و چربی و غیره) تغییر محسوسی حاصل نشد؛ اما وضعیت کلی آنتی اکسیدانی بیماران دیابتی بهبود یافت. از آنجا که بسیاری از عوارض درازمدت دیابت از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی را به استرس اکسیداتیو مربوط می‌دانند، با مصرف روزانه ۱۰ میلی‌گرم لیکوپن این عوارض کاهش یافته و درعین حال ظاهرا دستگاه ایمنی بدن بیماران دیابتی تغییراتی درجهت کاهش احتمال بروز عوارض درازمدت بویژه بیماری‌های قلبی نشان می‌دهد.

به گفته این متخصص تغذیه، معمولا هر ۱۰۰ گرم گوجه فرنگی، بسته به میزان رسیدگی آن، حاوی حدود ۳ تا ۹ میلی‌گرم لیکوپن است. علیرغم برخی تصورات که پختن غذا باعث از بین رفتن برخی از مواد مغذی می‌شود، حرارت طبخ میزان درصد جذب لیکوپن را در بدن افزایش می‌دهد. لیکوپن در گوجه‌فرنگی خام توسط پیوندهایی به دیگر بخش‌های ساختمانی گیاه متصل است که با طبخ این پیوندها گسسته می‌شود.
ضرورت قرار گرفتن مواد غذایی حاوی لیکوپن در رژیم غذایی روزانه

دکتر نیستانی گفت: لیکوپن مانند دیگر کاروتینوئیدها محلول در چربی بوده و قابلیت جذب آن در کنار چربی‌ها بیشتر است. به این ترتیب «رب و سس گوجه‌فرنگی» در مقایسه با گوجه فرنگی خام نه تنها لیکوپن بالاتری دارند بلکه از قابلیت جذب بهتری نیز برخوردارند. بنابراین مطلوب است که مواد غذایی حاوی لیکوپن در رژیم غذایی همه افراد بویژه بیماران دیابتی گنجانده شود.

وی با تاکید بر کنترل وزن، میزان چربی و قند خون و همچنین فعالیت بدنی مطلوب در بیماران دیابتی گفت: همراه رژیم غذایی مناسب در جهت تنظیم قند خون بیماران دیابتی، مصرف روزانه مواد غذایی حاوی لیکوپن می‌تواند شانس ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط با دیابت و عوارض درازمدت آن مانند اختلالات کلیه، اختلالات قلبی و عصبی و بیماری‌های عفونی را کاهش دهد.

دکتر نیستانی با استناد به مطالعات اپیدمیولوژیک اثر مصرف لیکوپن گفت: مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که مصرف بالای لیکوپن در مردان احتمال ابتلا به سرطان‌ها بویژه سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف روزانه ۳ تا ۴ گوجه‌فرنگی یا یک تا ۲ قاشق رب گوجه‌فرنگی و همچنین مصرف مقدار متعادل سس گوجه‌فرنگی بویژه برای بیماران دیابتی از چندین جهت می‌تواند سودمند باشد.
hi dr!
     
  

 
خواص دارویی انجیر (Figs)

درخت انجیر از زمانهای بسیار قدیم وجود داشته و از آن استفاده زیادی می شده است . در تورات از این درخت نام برده شده و اشعیای نبی یکی از انبیای بنی اسرائیل خرقیا پادشاه آن زمان را در حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد با انجیر مداوا کرده است .
درخت انجیر بومی آسیای غربی و کشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان ، سوریه و اسرائیل برده شده است .
درخت انجیر در نزد یونانیان مقدس و محترم بوده بطوریکه صدرات ان ممنوع اعلام شده بود .
شاعران و نویسندگان یونانی مانند هومر ، هرودوتوس و افلاطون در نوشته ها و اشعار خود آنرا ستوده اند در اوائل قرن هجدهم ، انجیر بوسیله میسیونرهای مذهبی اسپانیایی به کالیفرنیا برده شد و امروزه بمقدر زیاد در این ایالت و ایالات جنوبی آمریکا کشت می شود.
حدود ۸۵ درصد از محصول انجیر بصورت خشک ببازار عرضه می شود زیرا انجیر رسیده زود خراب می شود .انجیر درختی است با برگهای زرد و پنجه ای برنگ سبز خاکستری که بلندی آن تا شش متر می رسید و چون در مقابل سرمای شدید مقاومت ندارد بنابراین در مناطق معتدله و گرمسیر کشت می شود .
درخت انجیر معمولا از سال چهارم شروع به میوه دادن می کند و تا سن بیست سالگی میوه می دهد.

ترکیبات شیمیایی:
انجیر میوه مغذی و خوش طعمی است ، دارای مواد قندی ، مواد ازته ، چربی ، مواد معدنی ، آمینو اسید ،‌ آنزیم های مختلف و کاروتن می باشد .

در برگهای آن حدود ۰/۰۶ درصد مواد تلخی مانند فیکوسین Ficusin و برگاپتین Bergaptene وجود دارد .
شیره سفیدی که با شکستن شاخه های درخت انجیر و یا از میوه نارس آن خارج می شود بسیار سمی است و اگر بر روی پوست زده شود سلولها را از بین برده و میکشد .
برگهای انجیر دارای کوسایداروتین Glycosiderutin می باشد .

در صد گرم انجیر رسیده و تازه مواد زیر موجود است :

انرژی ۸۰ کالری مواد قندی ۴ گرم پروتئین ۱/۵ گرم چربی ۰/۵ گرم کلسیم ۲۰ گرم فسفر ۵۵ میلی گرم سدیم ۳۵ میلی گرم پتاسیم ۶۵ میلی گرم ویتامین آ ۸۰ واحد ویتامین ب ۱ ۰/۲ میلی گرم ویتامین ب ۳ ۰/۷ میلی گرم ویتامین ث ۲ میلی گرم ویتامین ث ۲۵ میلی گرم

خواص داروئی:
خواص طبی میوه انجیر
انجیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است .
۱)انجیر تعرق بدن را زیاد می کند .
۲)ادرار آور است .
۳)حرارت بدن را کاهش می دهد .
۴)چاق کننده است و آنهائیکه می خواهند وزن اضافه کنند و یا برای بیمارانی که دوره نقاهت خود را می گذرانند بسیار مفید است . بدین منظور می توان آنرا با شیر سویا مخلوط کرده و بین غذاها خورد.
۵)انجیر یبوست را برطرف می کند و یکی از بهترین میوه ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است . در قیم برای از بین بردن یبوست از شربت انجیر استفاده می کردند .
۶)برای درمان ناراحتیهای سینه حدود ۲۰ گرم از خرما ، عناب ، انجیر خشک و مویز را با هم مخلوط کرده و آسیاب کرده سپس این پودر را با یک لیتر آب جوشانده تا حجم آن به نصف برسد . از این جوشانده می توان بمقدر سه فنجان در روز مصرف نمود .
۷)جوشانده انجیر خشک درمان کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی ، کلیه ، ذات الریه ، ذات الجنب ، سرخک ،مخملک و آبله می باشد .
جوشانده غلیظ انجیر خشک برای رفع سرمخدرگی بسیار مفید است .
۹)برای برطرف کردن سیاه سرفه ، برونشیت و ذات الریه از قهوه انجیر استفاده کنید و برای درست کردن این قهوه انجیر را ابتدا بو داده و سپس آنرا آسیاب کنید تا بصورت پودر داراید .
۱۰)انجیر دستگاه هاضمه را تقویت می کند .
۱۱)انجیر برای درمان سوء هاضمه مفید است .
۱۲)سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر دربانوان شیر ده مفید است .برای تهیه سوپ ، انجیر نارس را با گوشت بپزید .
۱۳)برای برطرف کردن ورم گلو ، ۵۰ گرم انجیر زرد را در ۵۰۰ گرم شیر ریخته و مدت ۱۵ دقیقه بگذارید سپس آنرا غرغره کنید و مقدری از آنرا نیز بنوشید ( می توانید آنرا با عسل هم شیرین کنید .)
۱۴) جوشانده انجیر خشک در شیر برای درمان آنژین ، ورم لثه و ورم مخاط دهان نیز موثر است .
۱۵)یکی از داروهای بسیار موثر برای درمان آرتروز و درد مفاصل ، مخلوط شیر بز و انجیر سیاه میباشد . این مخلوط سموم مختلف را از بدن خارج کرده و درد را از بین می برد.
۱۶)انجیر را می توان همراه با میوه های دیگر مصرف کرد انجیر با میوه های اسیدی مانند پرتقال و گریپ فروت سازگار نیست .
۱۷)انجیر برای آنهائیکه قند خونشان پائین می آید و یکباره احساس ضعف می کنند مناسب است زیرا قند آن بسرعت در روده کوچک جذب می شود.
۱خوردن انجیر باعث افزایش نیروی بدنی می شود .
۱۹)انجیر تقویت کننده کبد است .
۲۰)اگر ترشح ادرار کم باشد خوردن انجیر باعث ازدیاد آن می شود .
۲۱)برای برطرف کردن ورم بناگو ش و دمل ها ، ضمادی از انجیر خشک با در و و گندم درست کرده و روی ورم دمل بگذارید .
۲۲)دم کرده انجیر با شنبلیله برای سینه درد و رفع خشونت سینه مفید است .
۲۳)برای رفع ورم طحال ، انجیر را به مدت نه روز در سرکه خیس کنید و هر روز پنج عدد آنرا با سرکه بخورید .
۲۴)انجیر ضد سرطان است .
۲۵)انجیر در معالجه بیماریهای پوستی موثر است .

خواص شیره درخت انجیر
شیره درخت انجیر طعم تلخ و سوزنده ای درد :
۱.مسهل بسیار خوبی است .
۲.دارای دیاستازهای مختلفی است و برای نرم و تدر کردن گوشت بکار می رود .
۳.شیره درخت انجیر را اگر بمدت چند روز روی زگیل و یا میخچه پا بگذارید آنرا از بین می برد .
۴.برای معالجه بیماریهای پوستی مفید است .
۵.شیره درخت انجیر را با زرده تخم مرغ و یا روغن مخلوط کنید و روی زخم ها بگذارید باعث التیام آنها خواهد شد .
۶.ضماد شیره درخت انجیر با شنبلیله برای رفع نقرس مفید است .
۷.برای معالجه جراحت های پوستی ضمادی از شیره درخت انجیر با در جو درست کرده روی آنها بگذارید .
۸.مالیدن شیره درخت انجیر بر روی سر از ریزش مو جلوگیری می کند .

خواص برگ انجیر
۱)برگ پخته درخت انجیر ملین است .
۲)برگ انجیر را له کنید و برای برطرف کردنناراحتیهای گوارشی استفاده کنید
۳)برای برطرف کردن ورم و تومورهای مختلف برگ انجیر را روی این قسمت ها بگذارید .
۴)جوشانده ساقه های جوان درخت انجیر آب اضافی را از بدن خارج می کند .
۵) برای درمان اسهال های ساده و خونریزی های مختلف از جوشانده پوست تازه درخت انجیر استفاده کنید .

مضرات :
انجیر برای کبدهای ضعیف مناسب نیست و آنهائیکه کبد ضعیف دارند باید انجیر را با گردو بخورند.
زیاده روی در مصرف انجیر تولید نفخ شکم و اسهال کرده و برای چشم نیز مضر است .
hi dr!
     
  

 
آواکادو را به سالاد‌ها اضافه کنید

سبزیجات، منبع غنی آنتی اکسیدانت هستند و تا حدود بسیار زیادی نیاز بدن به ویتامین و املاح معدنی را تامین می‌کنند. علاوه بر کاهو، خیار و گوجه که پای ثابت سالاد‌ها محسوب می‌شوند، افزودن هویج و فلفل دلمه‌ای که سرشار از بتاکاروتین هستند نیز به بدن کمک می‌کند تا کمتر در معرض بیماری‌های قلبی و ریسک سرطان قرار گیرد.

با این حال، بدن برای جذب آنتی اکسیدانت‌ها به چربی نیاز دارد و این همان‌جایی است که آواکادو می‌تواند معجزه کند . تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که خوردن سالاد کاهو، اسفناج و هویج به همراه آواکادو تا ۱۵ برابر میزان جذب بتاکاروتین را افزایش می‌دهد.

پزشکان توصیه می‌کنند که به همراه یک ظرف سالاد، نصف آواکادو مصرف شود تا فواید زیاد آن به بدن برسد.

گفتنی است آواکادو دارای اسید‌های چرب امگا ۳ است که برای سلامتی قلب مفیداست.

خوردن یک ظرف سالاد به همراه آواکادو نه تنها از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند، بلکه ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهد.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 60 از 64:  « پیشین  1  ...  59  60  61  62  63  64  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره یک)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA