انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 8 از 32:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  31  32  پسین »

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی


زن

 
خانواده Ephedraceae:
گياهان دارويی اين تيره در استان مرکزی عبارتند از:
نام فارسي: افدرا
نام علمي: Ephedrasp
فرانسه: Ephedra
آلماني: Meetraubchen
انگليسي: Send cherry

مشخصات گياهشناسی:
انواع افدراها گياهان بوته‌اي است داراي ساقه‌اي بندبند به ارتفاع cm 40-100 و حتي بيشتر و بصورت درختچه كوچك هستند. شكل ظاهري آنها مخصوصاً در بعضي نمونه‌ها شبيه Equisetum ها است. از مشخصات آنها اين است كه اولاً بندهاي متعدد ساقه آنها فاصله‌دار است و ثانياً برگهاي كوچك و فلس مانند نازك واقع در محل بند دارند. وجود بندهاي فاصله‌دار و شكل عادي از برگ بهترين وسيله تشخيص اين گياهان است گل‌هاي آنها عموماً شاتون‌هاي نر و ماده معمولاً بر روي دو پايه جدا از هم هستند. در شاتونهاي نر آنها گل‌ها بصورت 8-6 تايي دور هم گرد آمده‌اند و هر يك داراي پرچم‌هاي پيوسته بهم هستند. گل‌هاي ماده بصورت دوتايي در قسمت انتهايي شاخه‌هاي جانبي ظاهر مي‌شوند هر يك, يك تخمك دارند. ميوه آنها به رنگ قرمز و محتوي يك دانه در فلس‌هاي متعدد گوشتدار است. كه معمولاً بصورت ميوه شفت جلوه مي‌كند. قسمت مورد استفاده اين گياه ساقه آن است كه همراه با سوش مورد استفاده است.

خواص دارويی
از ساقه افدراهاي معمولي, كمتر استفاده داروئي به عمل مي‌آيد. افدرين و املاح آن اثر شبيه آدرنالين دارد, افدرين موجب تنگي مجاري عروق, بالا رفتن فشار خون, باز شدن مردمك چشم و مخصوصاً عوارض آسم مي‌گردد سميت افدرين از آدرنالين كمتر است و بر خلاف آدرنالين اثر آن اگر از راه دهان مصرف شود بادوام‌تر ولي ضعيف‌تر است و ضد رماتيسم است افدرين محرك انقباضات رحمي, حركات دودي شكل معده و آب دهان است عوارض ناراحت كننده آسم و تنگي را تسكين مي‌دهد
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
دم اسب

خانواده: Equisetaceae
گياهان دارويی اين تيره در استان مرکزی عبارتند از:
نام فارسي: دم اسب
نام علمي: Equisetum arvense
نام محلي: -
نام فرانسه: Quea de chat
نام انگليسي: Horse - tail
نام آلماني: Acker

مشخصات گياهشناسي:
گياهي است با ريزوم افقي يا زاويه‌دار, داراي ساقه بندبند به ارتفاع cm 60-50 با دو نوع زايا و نازا است. ساقه‌هاي بارور آن كه در آغاز بهار, قبل از پيدايش ساقه‌هاي نازا ظاهر مي‌شوند كوتاهتر از آن ولي داراي قطر بيشتري هستند. ساقه‌هاي بارور به رنگ مايل به قرمز و فاقد دانه‌هاي كلروفيل به نظر مي‌رسد, ساقه‌هاي نازا سبز رنگ بوده و منشعب هستند. هر بن ساقه نازا داراي برگ‌هاي باريك و كوچك و به وضع فراهم است كه از به هم پيوستن قاعده آنها نوعي غلاف حول بند به وجود مي‌آيد. شاخه‌هاي باريك و بندبند نيز از خارج برگ‌هاي مذكور به وضع فراهم ظاهر مي‌گردد. در فاصله بين هر دو بند شيارهاي طولي منظم بر روي ساقه ديده مي‌شود كه مشخص است. ساقه زايا در هر بند خود داراي مجموعه‌اي از برگ‌هاي فراهم و به هم پيوسته شبيه ساقه‌هاي نازا مي‌باشد. در راس ساقه‌هاي زايا سنبله‌هاي مولد‌هاگ, مركب از قطعات فلس مانند در چند رديف فراهم ظاهر مي‌شود كه به كلي با برگ‌هاي گياه متفاوت است اين فلس‌ها در آغاز به نحوي به هم فشرده‌اند كه به نظر نمي‌رسد. از هم جدا باشند در حالي كه قطعات مختلف آنها به وسيله پايه‌اي به محور سنبله ارتباط داشته, در سطح تحتاني هر يك 12-5 هاگدان به وضع آويخته ديده مي‌شود. در داخل هر هاگدان تعداد زيادي هاگ تشكيل شده كه پس از پيدايش يك شكاف قائم در هاگدان از آنها خارج مي‌گردد. هاگ‌ها داراي غشاء ضخيم و 4 رشته منتهي به قسمت نسبتاً پهن مي‌باشد به طوري كه رشته‌هاي مذكور مجموعاً در يك نقطه پيوسته به هاگ به نظر ميرسد. از رويش هاگ‌ها دو نوع پروتال نر و ماده بوجود مي‌آيد. در غالب نواحي مرطوب ميرويد و چون ساقه زير زميني آن تا دو متر در داخل خاك نفوذ ميكند از اين جهت خارج كردن گياه با ريزوم كامل مقدور نيست.

رويشگاه: اين گياه در حاشيه جويبارها و جوي‌هاي آبياري در شهرستانهاي شازند و همچنين باغات روستاي خنجين از توابع شهرستان تفرش به طور پراكنده يافت مي‌شود.

خواص دارويی
از ساقه‌هاي نازاي آن به صورت پودر و خشك شده در گرماي آفتاب استفاده مي‌شود. اثر مدر قوي و بند آور خون ترميم كننده انساج و تامين كننده عناصر معدني بدن, درمان بيماري سل, ضد عفوني كننده و التيام دهنده زخمها مي‌باشد. جوشانده آن, ترشحات ادرار را افزايش داده و به حد 30% حالت عادي مي‌رسد و ضد استسقاء و آب آوردن انساج مي‌باشد. به دليل مقوي بودن در بيماري‌هاي كليوي, احساس درد مجاري ادرار و قولنج‌هاي كليوي موثر است. اثر بند آوردن خون (si), آسم بالابردن خاصيت ارتجاعي و مقاومت پوست بدن, درمان زخمهاي اندام ساقه بدن و ترميم و سازندگي در بافتها دارد. شيره تازه در گياه اثر فوري و قاطع در بند آوردن خون دارد. استعمال جوشانده گياه به صورت قرقره يا لوسيون يا كمپرس صورت مي‌گيرد. قرقره آن براي گلودرد, لوسيون در رفع التهاب چشم و كمپرس آن بر روي زخم و ضربه گيري و رفع ناراحتي‌هاي پوستي مفيد است.جوشانده آن lit 5/0 / gr 50-30 آب پس از نيم ساعت جوشيدن سه مرتبه در h 24 استفاده گردد. گرد آن به ميزان gr 2-1 قبل از شامل و نهار براي تامين عناصر غذايي معدني و به مقدار gr 1-5/0 در 4 يا 5 دفعه قبل از شام و نهار براي بند آوردن خون و gr 30-20 شير تازه در بند آوردن خون و جوشانده kg/ lit 1 براي كمپرس ميزان gr 30-20 گياه در يك ليتر شراب در طولاني مدت و مصرف يك ليوان ناشتا جهت بند آوردن خون مناسب است.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
دارواش

خانواده Loranthaceae

نام فارسي : دارواش
نام علمي: Viscum album Loranthaceae
نام محلي:چسبک
نام فرانسه: Cui
نام انگليسي: Mistletoe

مشخصات گياهشناسي:
گياهی انگل، پر شاخته و منشعب, برگها سبز, ضخيم, ساده, بيضوي, دراز, متقابل و چتر مانند مثل چرم شاخه‌هاي آن بر حسب آنكه روي چه درختي زندگي كنند زندگي انگلي را مي‌گذرانند. داراي اشكال مختلف است بعضي سبز و برخي چوبي است. گل‌هاي آن دو پايه زرد رنگ است. ميوه آن سته در ابعاد نخود سفيد رنگ كه داخل آنرا گوشت چسبنده‌اي با دانه‌هاي ريز آن مانند خشخاش پر كرده است. از شيره درخت ميزبان استفاده مي‌كند و مانع رشد آن مي‌شود. قسمت مورد استفاده آن برگها است.

خواص دارويی:
در موارد بزرگ شدن طحال استفاده مي‌شود. ميوه آن مدر و ملين و مقوي است و براي افزايش نيروي جنسي و تقويت قلب مصرف مي‌شود. براي معالجه سرماخوردگي ورماتيسم و عضلات ضعيف به كار مي‌رود. براي تقويت كليه‌ها و آرام كننده است و به استخوانها استحكام مي‌بخشد در افزايش ترشح شير موثر است. براي رفع التهاب كبد و تسريع رشد موي سر مفيد است ماليد آن نر كننده و تحليل برنده و سرباز كننده دملها و رومهاي بلغمي و نرم كننده مفاصل است.
رويشگاه: اين گياه به صورت انگل بر روي درختان بادام در اكثر باغات استان يافت مي‌شود.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
غافث

خانواده Rosaceae

نام فارسي: غافث
نام علمي Agrimonia Eapatoria L.
فرانسه: Herbe s,Eapatoive, Eapatoire des Anciens, Aiyriemo commune
ايتاليائي:Erba Vettonica, Santonia, Eupatoria, Erba da andata, Ayrimonia
انگليسي: Common agrimony
آلماني: Odermennig
عربي: غافث (Ghafath )

مشخصات گياهشناسي:
گياهي است چند ساله ( پايا) به ارتفاع 20 تا 60 سانتيمتر و داراي ساقه راست و پوشيده از كرك كه در جنگلها, نواحي سايه‌‌دار, چمنزارها و غيره مي‌رويد. برگهاي آن مركب و هر برگ داري 9-5 برگچه دندانه‌دار و بيضي است و فواصل آن برگچه‌هاي كوچك و نامنظم ديده مي‌شود. گلهاي آن كوچك, به رنگ زرد يا زرد مايل به نارنجي و مجتمع به صورت سنبله دراز در قسمت انتهائي ساقه ظاهر مي‌شوند. ميوه آن پوشيده از خارهاي كج به شكل قلاب است.

خواص درماني:
قابض, تونيك, مدر, قاعده آور, ضد كرم شكم, التيام دهنده, بند آورنده خون, به منظور درمان بيماريهاي كبدي, براي معلاجه ديسانتري, درمان اسهالهاي ساده, براي تسكين و آرام كردن ناراحتي رحم و براي معالجه بواسير نيز نافع است رفع خونروي‌ها, اخلاط خوني وجود خون در ادرار و بي‌اختياري دفع ادرار در اطفال اثر مفيد دارد. رفع ترشحات مهبلي, ضعف اعمال معده و نفخ اثر معلاج دارد. مصرف آن به علت مدر بودن براي درمان رماتيسم, درماتيت‌ها, سنگ كليه و غيره توصيه شده است.

رويشگاه: اين گياه حاشيه مزارع شهرستان شازند يافت مي‌شود.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
پنيرك

خانواده (Malvaceae)
نام فارسي : پنيرك
نام علمي: Malva silvestris
نام محلي:
نام فرانسه: Fromageon
نام انگليسي: Round - clock
نام آلماني: Malvenkraut

مشخصات گياهشناسي:
گياهي است پايا به ارتفاع سانتي‌متر 60-30 و پوشيده از كرك‌هاي دراز كه به حالت وحشي در جنگل و اراضي باير مي‌رويد. داراي ريشه گوشتدار, سفيد رنگ و ساقه راست و استوانه‌اي شكل است. برگ‌هايي متناوب با دمبرگ دراز شامل 7-5 لوب دندانه‌درا و گل‌هايي به رنگ گلي مايل به بنفش با تزئيناتي از خطوط تيره دارد, مادگي آن 12-10 برچه‌اي كه هر يك پس از رسيدن منحصراً داراي يك دانه مي‌گردد.

رويشگاه :
اين گياه تقريباً به عنوان علف هرز مزارع و باغات استان مي‌باشد و عموماً هم در حاشيه اراضي زراعي و باغات پراكندگي دارد. لازم به ذكر است كه يك گونه ديگر از همين جنس تحت عنوان M.negleta هم در استان وجود دارد كه تقريباً همان خواص دارويي را دارا مي‌باشد.

خواص درماني:
قسمت‌هاي مورد استفاده آن برگ, گل, حتي گياه كامل است. اثرات آن, نرم كننده, آرام بخش, مدر و رفع ناراحتي سينه و رفع التهاب, و تورم اعضاي بدن , تحريكات اعضاي مختلف بدن, دستگاه گوارش, مجاري ادرار مجاري تنفسي و نزله‌هاي ششي و برونش‌ها دارد. جوشانده پنيرك در روغن بار رفع سر دردهاي يك طرفه ناشي از مسموميت توصيه شده است. تزريق مهبلي جوشانده اثر نرم كننده و آرام كننده دارد. و در رفع التهاب مهبل موثر است. دم كرده يا جوشانده 10 در هزار گل پنيرك يا 15 تا 30 هزار برگ يا ريشه پنيرك به مقدار چند فنجان مصرف دارد. جوشانده 50-30 هزار برگ يا ريشه نيز به كار مي‌رود.
خواص دارويی:
پنيرك اثر نرم كننده آرام بخش, مدر و رفع ناراحتي‌هاي سينه دارد. پنيرك در غالب بيماريها منشاء التهاب و تورم اعضا بدن مي‌تواند مورد مصرف قرار گيرد. از گياه كامل و ريشه‌دار آن, تيزاني تهيه مي‌شود كه براي مسلولين استفاده مي‌شود. در استعمال خارج, ريشه و برگ له شده پنيرك – جهت رفع التهابهاي سطحي بدن با قرار دادن بر روي عضو و همچنين براي رفع جوش صورت و دانه‌هاي جلدي به كار مي‌رود ضمناً درد و ناراحتي‌هاي محل جوش و دانه‌ها را تسكين مي‌دهد. جوشانده حاصله از برگ و گل آن به عنوان غرغره, در رفع تحريكات مخاط دهان, روم لوزه‌ها, درد گلو, انژين و غيره مفيد است. به كار بردن جوشانده آن به صورت كمپرس يا لوسيون در رفع سوختگيها و دانه‌هاي جلدي مفيد است. و به صورت حمام در رفع ناراحتي‌هاي بواسير, بعضي تومورها, ورم پلك چشم و غيره مفيد است.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
داغداغان

خانواده Ulmaceae
نام فارسي: داغداغان
نام علمي:Celtis australis
نام محلي:
نام فرانسه: Belico quier
نام انگليسي: Lote- tree
نام آلماني: Lotus baum

مشخصات گياهشناسي:
تنه‌اي به ارتفاع m 15 با شاخه‌هاي متعدد باريك و منشعب دارد كه وقتي برگدار است ظاهري كروي به درخت مي‌دهد. برگ‌هاي آن بيضوي نوك تيز, دندانه‌دار و پوشيده از تار بسيار كوچك مي‌باشد. گل‌هاي آن كوچك و منفرد بوده كه در كنار برگ‌ها ظاهر مي‌شود و رنگ گل آن سفيد مايل به سبز با دمگل نسبتاً دراز است. ميوه آن بيضوي مدور و قهوه‌اي رنگ است.

رويشگاه:اين گياه به صورت پراكنده و خيلي محدود در ارتفاعات بازرجان تفرش ارتفاعات ساوه رويش دارد. شکل شماره 125 نشان دهنده پراكنش اين گياه در سطح استان مرکزی مي‌باشد.

===========================

خشك

خانواده: Thymelacaceae

نام فارسي: خشك
نام علمي: Daphne mucronata
نام محلي:
نام انگليسي: Daphne oleoides

مشخصات گياهشناسي:
گياهي است بوته‌اي, به ارتفاع m 3-1: برگهايي با پهناي كم به طول cm 5-5/2 و به عرض mm 10-5 عاري از دمبرگ, ضخيم به رنگ سبز روشن ميوه گوشتدار, بيضوي, به رنگ نارنجي يا سرخ و به درازي, mm 10-7, گل‌هاي سفيد مايل به صورتي به تعداد 9-3 تاي در قسمت انتهايي شاخه ظاهر مي‌شود.

رويشگاه: اين گياه به طور پراكنده در مناطق كوهستاني استان بخصوص در ارتفاعات شهرستان شازند, هفتاد قله اراك و كميجان رويش دارد. شکل شماره 124 نشان دهنده پراكنش اين گياه در سطح استان مرکزی مي‌باشد.

خواص دارويیپوست ساقه آن به مصارف بيمارهاي جلدي مي‌رسد. از برگ آن در درمان سوزاك و با قرار دادن آن بر روي دمل جهت سرباز كردن آن, جوشانده ريشه به عنوان مسهل و از برگ خورد شده خشك در مخلوط با روغن جهت درمان جوش استفاده مي‌شود.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
خانواده كتان (Linaceae)

نام فارسي : كتان
نام علمي: Linum usitatissimum
نام محلي:کتان
نام فرانسه: Lin usuel
نام انگليسي:Line
نام آلماني: Flachs

مشخصات گياهشناسي:
گياهي است علفي, بي كرك, يكساله , سانتي‌متر70-30 = h , برگ‌هاي آن باريك, دراز, نوك تيز, به رنگ سبزمات داراي 3 رگبرگ طولي و گل‌هاي آن منظم, بزرگ, آبي, زيبا مركب از قطعات 5 تايي است. ميله پرچم‌ها در قاعده با هم ارتباط دارد, ميوه آن پوشينه, مدور و محتوي يك دانه قهوه‌اي رنگ در هر خانه است. دانه آن قهوه‌اي روشن بدون بو, شفاف, لغزنده و به طول ميلي‌متر 5-4 و به ضخامت ميلي‌متر 5/1 است.

رويشگاه :اين گياه در ارتفاعات سفيد خاني و همچنين در رده چپقلي و در اطراف روستاي طرلان در توابع شهرستان اراك رويش دارد.

خواص درماني:دانه تنها قسمت مورد استفاده است. دم كرده 20-10 هزار دانه به مقدار 2 تا 3 فنجان در روز – خيسانده يك قاشق آن در نصف ليوان آب سرد – دم كرده مخلوط گرم 15 دانه و گرم 8 گرد شيرين بيان در 5/0 ليتر آب جوش جوشانده 50-12 هزار آن به صورت تنقيه – گرد دانه جهت تهيه ضماد به منظور رفع ناراحتي‌هاي جلدي خارش و تحريكات جلدي براي اين منظور آرد تازه دانه كتان را در آب سرد باز كرده تا به حالت خميري در آيد و بعداً حرارت داده و قطعات پارچه را به داخل آن وارد كرده و به حالت نسبتاً گرم روي موضع مي‌گذارند. مسهل با اثر ملايم و مدر است. به همين جهت سابقاً در موارد آب آوردن و استسقاء از آن استفاده مي‌شود
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
اسفند
خانواده Zygophylaceae
نام فارسي: اسفند
نام علمي: Peganum harmala
نام محلي: اسفند
نام فرانسه: Harmel
نام انگليسي:Harmel
نام آلماني:Syrisch raut

مشخصات گياهشناسي:
گياهي است چند ساله, cm 100 = h, افراشتهي, بدون كرك, گوشوارك خيلي كوچك, موي مانند يا نيزه‌اي, برگ‌ها با لب عميق و نامنظم به تعداد 6-3 و به طول mm 35-10 و عرض mm 3-1, كاسه گل با 5 بريدگي عميق, 2 تا 4 زايده بر روي هر بريدگي كاسبرگ‌هاي به طول mm 20-12 و عرض mm 2-1. ميوه كپسول, و از تخم مرغي يا كروي به قطر mm 15-5 و 4-3 حجره‌اي.

رويشگاه:
اين در اراضي تخريب يافته و در مراتعي كه فشار دام زياد است بخصوص در اطراف روستاي عمر آباد اراك به سمت شانق و همچنين در اطراف روستاي يك چاه محلات و در مراتع قطعه چهار زرند ساوه بخصوص در اطراف روستاي آغذي گنگ, شيخلر, موسي آباد, خان كهريز رويش دارد.

خواص دارويی:
گياه اسفند قاعده آور است. ترشح شير را زياد مي‌كند و در موارد سقط جنين به كار مي‌رود. به علاوه براي تقويت نيروي جنسي موثر است. دانه اسفند مخدر است و به عنوان تب‌بر و براي كاهش درد معده تجويز مي‌شود. در مردان براي معالجه كرمهاي روده از نوع نواري داده مي‌شود. جوشانده برگ آن اسفند براي رماتيسم مفيد است. ريشه آن براي كشتن شپش نافع است. رطوبتهاي سينه و ريه را خشك مي‌كند و بادهاي روده‌ها را تحليل مي‌دهد و نيروي جنسي را تقويت مي‌كند و ترشح شير را زياد مي‌كند و مدر و قاعده آور و مسهل سودا و بلغم غليظ و ضد كرم مي‌باشد براي صرع, فلج, جنون وساير بيماريهاي سرد دماغي و عصبي مفيد است. براي گرم كردن بدن, رفع استسقاء, يرقان و سياتيك نافع است
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
كراويه

اين نوع زيره علفي يكساله و از ارديبهشت تا تير گل مي دهد و در مزارع, كنار جاده ها و در زمينهاي باير, زمينهاي پست تا مرتفع ديده مي شود. اين گياه در مناطق معتدله اروپا و آسيا, مديترانه, شمال ايران , هيماليا و مغولستان يافت مي شود. در آفريقا اين زيره فقط درمراكش مي رويد و در آسياي صغير يافت نمي شود.داروي حاصله از ميوه مي باشد. اي زيره براي اهداف دارويي يا خوراكي كشت مي شود. داروبوي منحصر بفردي دارد و طعم ادويه دارد. حاوي 3 تا 8 درصد اسانس است زيره بادشكن است و اندامهاي هضمي را تحريك مي كند. اثر آن شبيه به رازيانه و باديان رومي (انيسون) است. دارو به شكلهاي مختلف بعنوان بادشكن و ضد تشنج, بعنوان نيرودهنده و در درمان اختلالات هضمي بخصوص براي كودكان مخلوط با ديگر داروها مانند بابونه استفاده مي شود. مصرف آن در چاي علفي براي تسكين سرماخوردگي, تحريك غدد پستاني و افزايش شيردهي نيز كاربرد دارد. اين زيره در دامپزشكي هم استفاده مي شود. البته در صنايع غذايي بعنوان چاشني روي نان, پنير, در پخت پخت چغندرلبويي, كلم و سيب زميني و در سوپ و سس استفاده مي شود. روغن زيره از ميوه استخراج مي شود.اين زيره عمدتاَ در اروپا بخصوص در هلند و شوروي سابق, مجارستان, آلمان و چك و اسلواكي كشت مي شود. اغلب بصورت وحشي يافت مي شود.

===============

گل حسرت

خانواده: Colchicaceae
نام فارسي: گل حسرت
نام علمي: Colchicum SP.
نام محلي:
نام فرانسه: Faux - Safran
نام انگليسي: uild - Saffron
نام آلماني: Herbstzeitlose

مشخصات گياهشناسي :
گياهي است علف چند ساله, داراي پياز بزرگ و گشتدار, محفوظ در پوشش نازگ و ريشه افشان دارد. برگ‌هاي آن باريك و دراز و نوك تيز و بدون كرك با رنگ سبز تيره مي‌باشد. گل‌هاي آن به رنگ گلي و شامل لوله دراز و منتهي به 6 قطعه و6 پرچم مي‌باشد كه 3 تاي از اين پرچم‌ها, ميله كوتاهتر ولي باك بزرگ به رنگ نارنجي دارند. ميوه‌اش پوشينه, داراي 3 خانه و مقوي دانه‌هاي كوچك و بسيار به تعداد 80-60 دانه در هر خانه است.

رويشگاهگل حسرت يكي از گياهان دارويي است كه در اكثر مناطق استان به طور پراكنده وجود دارد.
خواص درماني: كلشيك داراي اثر ضد نقرس است. منحصراً مصرف تنطور و عصاره كلشيك ذكر شده است. تنطور دانه كلشيك بهترين فرآورده آن است كه به نسبت 10/1 تهيه مي‌شود. اين تنطور داراي 035/0 درصد كلشي سين است و هر گرم آن برابر 57 قطره مي‌باشد. عصاره هيدرو الكلي دانه كه هر 10/0 گرم آن 5/3 ميليگرم كلشي سين دارد, به مقدار 01/0 تا 08/0 گرم در 21 ساعت به صورت حب مصرف مي‌شود.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
كاسنی Cichorium intybus


گياهی علفی و پايا داراي ساقه اي به ارتفاع 5/2 متر كه ريشه هاي قطور و درون آن شيرابه اي شيري رنگ جريان دارد. برگ هاي متناوب و پوشيده از تارهاي فراوان و گلهاي آن به رنگ آبي و در تابستان از تير تا شهريور ظاهر مي گردد. گلها با طلوع آفتاب باز مي شوند و در غروب يا هواي مه آلود به صورت ناشكفته جلوه مي‌كنند. پرورش كاسنی احتياج به مراقبت زيادي ندارد و بيشتر بصورت وحشي مي رويد.
مواد مؤثره : گليكوزيد تلخ (شيكورين يا سيكورين) و املاح (سولفاتها، فسفاتهاي سديم، منيزيم، پتاسيم، نيترات پتاسيم)، انيولين، قندهاي مختلف، موسيلاژ، كمي تانن، ويتامين ث.
خواص درماني : مقوي معده، مفيد براي امراض كبدي (حرارت صفراوي، نوسازي ياخته هاي كبدي)، تقويت كننده عمومي بدن، تصفيه كننده خون، مفيد براي درد مفاصل، زيادكننده شير مادران، درمان يرقان، كاهش دهنده چربي خون.
روش استفاده : قسمت مورد استفاده : برگ، گل و ريشه به شكل دم كرد .
ريشه كاسنی + دانه و برگ شويد + شاهتره + ليمو عمانی : كاهش چربي خون
عوارض جانبي: در مورد مصرف كاسني عارضه جانبي علمي و مطالعه شده گزارش نشده اما استفاده طولاني مدت باعث كاهش فشار خون مي شود كه با قطع دارو برگشت پذير است و در منابع قديمي توصيه شده كه مصرف كاسنی از بين برنده پرز يا مخاط معده مي باشد.
داروها : پودرهاي تقويت كننده جنرال تونيك، قرص كاهش چربي خون (آنتوم)

========================

سفيد مشكك

خانواده: Labiatae
نام فارسي: سفيد مشكك
نام علمي: Ajuga chamaeistus
نام محلي:-
نام فرانسه: bugle
نام انگليسي:Ajua Salicifolia
مشخصات گياهشناسي:
گياهي است بوته‌اي و چند ساله به ارتفاع cm 50-20 كه به حالت وحشي ميرويد. برگ‌هاي آن باريك متقابل صورتي دارد.
رويشگاه:
اين گياه در مناطق كوهستاني عمدتاً رويش داشته ولي در ساير مناطق استپي و نيمه استپي استان نيز به طور پراكنده رويش دارد.
خواص درماني
مدر, اشتها آور, مقوي, تب‌بر و التيام دهنده كه با مصرف آن اوره ادرار, كم ولي اسيد اوريك زياد مي‌شود در دفع آب آوردن انساج, درد و ناراحتي‌هاي كليه و مثانه مصرف دارد.
من هم خدایی دارم
     
  
صفحه  صفحه 8 از 32:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  31  32  پسین » 
علم و دانش

Medicinal Herbs | گیاهان دارویی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA