انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 6 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Major libraries and universities |كتابخانه های بزرگ و دانشگاههای معروف


زن

 
كتابخانه كانون پرورشی فكری كودكان
کتابخانه های پستی:
به دلیل عدم امکان ارتباط مستقیم و رویا رویی با بخش کثیری از کودکان و نوجوانان در روستا ها کتابخانه های پستی کانون کار ارسال کتاب از طریق پست را برای آنها برعهده دارند.
در حال حاضر 5 واحد کتابخانه پستی در شهرهای مشهد، کاشمر، نیشابور، بیرجند، سبزوار مشغول فعالیت می باشند و بیش از 6 هراز نفر از دانش آموزان روستایی عضو این واحد ها می باشند.

کتابخانه های سیار روستایی:
این واحد ها امر کتابرسانی به روستا ها را به عهده دارند. کتابداران این واحد ها در مراجعه به مدارس روستاها ضمن امانت کتاب، نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی نظیر نمایش فیلم و معرفی کتاب اقدام می کنند.
استان خراسان دارای 3 کتابخانه سیار روستایی در شهرهای بیرجند، سبزوار و زیرکوه قاین می باشد و حدود سه هزار نفر دانش آموز در بیش از 60 روستا را تحت پوشش فعالیت های فرهنگی و کتابرسانی قرار داده است.

کتابخانه های سیار شهری:
به علت اینکه تعداد مراکز ثابت فرهنگی هنری در شهرهای بزرگ متناسب با وسعت و جمعیت اینگونه شهر ها نیست واحد سیار شهری با در اختیار داشتن اتوبوسی که به صورت کتابخانه ای سیار تجهیز گردیده است، فعالیت دارد.
این واحد ها ضمن مراجعه به شهرکها و مدارسی که از مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون دور هستند، امر امانت کتاب به دانش آموزان را برعهده دارد.
در حال حاضر یک واحد سیار شهری در مشهد ضمن پوشش 8 شهرک حدود 2000 نفر از دانش آموزان مناطق حاشیه ای شهر مشهد را تحت پوشش قرار داده است
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


محمدرضا پهلوی و فرح پهلوی کتابخانه کانون را می گشایند ۱۳۴۴

گوشه ای از سالن شطرنج کانون
کانون پرورش فکری کودکان و نوجواناندر دی‌ ماه ۱۳۴۴ به عنوان سازمان فرهنگی، هنری، و ناسودبر، به ریاست عالیه فرح پهلوی بنیان نهاده‌شد. [۱] کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای گسترده‌ترین شبکه‌ی کتابخانه‌های کودکان و نوجوانان است و نیز از برجسته‌ترین تولیدکنندگان و ناشران کتاب‌های این کودکان و نوجوانان در ایران به شمار می‌رود. کانون همچنین تهیه‌کننده‌ی فیلم‌ها و سایر فرآورده‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان است که پس از انقلاب اسلامی، به‌عنوان نهادی دولتی و وابسته به وزارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وظایف کانون بر پایه اساسنامه عبارتند از:
بنیاد مراکز عرضه کتاب و آموزش‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور
گسترش و تکمیل کتابخانه‌های عمومی ثابت و سیار
همکاری با سازمان‌ها برای ایجاد بخش‌های ویژه کودکان و نوجوانان
تهیه و چاپ محصولات دیداری و شنیداری
فراهم‌آوردن وسایل و کلاس‌های آموزشی
تولید، خرید، پخش، نمایش، و فروش فیلم‌های سینمایی و تاتر مخصوص کودکان و نوجوانان
گشایش کتابخانه‌های سیار و پستی برای عرضه کتاب مناسب به کودکان و نوجوانان در روستاها و منطقه‌های محروم و همکاری با سازمان‌هایی که خدمات مشابهی ارائه می‌کنند
کمک به توسعه و ترویج ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان از طریق تشویق نویسندگان و طراحان، هنرمندان، ناشران، و همکاری با آنها
همکاری با همه سازمان‌های ایرانی و غیرایرانی که هدف‌های آنها با اهداف کانون مشابه است [۲]


محتویات
[نهفتن] ۱ تاریخچه کانون و گسترش آن ۱.۱ کتابخانه‌ها
۱.۲ فستیوال فیلم‌های کودکان و نو جوانان
۱.۳ سینما
۱.۴ آرشیو فیلم
۱.۵ تاتر
۱.۶ پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی
۱.۷ چاپ کتاب

۲ پیوند به بیرون
۳ منابع


تاریخچه کانون و گسترش آن [ویرایش]

ایجاد کانون به دنبال چاره‌اندیشی برای پرکردن هنگام فراغت گروه نوجوانان ایران و فراهم‌آوردن آموزش و سرگرمی برای آنها بود هم چنین در راستای فراگیر کردن کتاب‌خوانی بین کودکان و نوجوانان و با حمایت شرکت ملی نفت ایران و وزارت آموزش و پروش راه‌اندازی شد.[۳]

تا پیش از بنیان کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان در ایران برای ادبیات کودک و نوجوان جایی ویژه نبود و ادبیات کودک شامل داستان‌هایی بوده که از طریق قصه‌گویی شفاهی به کودکان گفته می شد؛ با این کانون، برای نوشتن ادبیات کودک و نوجوان از نویسندگان، روزنامه‌ها و شعرا دعوت گسترده‌ای به عمل آمد، و کانون از همکاری کشورهایی چون فرانسه، آمریکا و مجارستان (در زمینه نقاشی کتاب کودکان)استفاده‌های فراوان برد.

کانون پرورش زیر نظر هیات امنا، هیات مدیره و مدیر عامل اداره می شد. سازمان کانون بدین قرار بود: امور اداری، کتابخانه‌ها، چاپ کتاب، سینما، تاتر، فستیوال فیلم کودکان و نو جوانان، پژوهش‌های فرهنگی و هنری، آرشیو فیلم، روابط عمومی و امور تدارکات و انبار

کتابخانه‌ها [ویرایش]


کتابخانه سیار کانون در کردستان

پخش کتاب بین کودکان عشایر

برنامه موسیقی در یکی از کتاب خانه های کانون

کتابخانه عباسی

فرح پهلوی همراه با فرحناز و لیلا پهلوی در مسابقه تاتر کتابخانه نیاوران

غرفه فروش کتاب های کانون در فرودگاه مهرآباد

نمونه‌ای از کتاب‌های کانون پرورش
نخستین کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک فرح گشوده شد و پس از آن دیگر کتابخانه‌ها در سطح شهر تهران و شهرستانها و روستاها ایجاد گردید.

کتابخانه دوم در باغشاه در انبار یک دبستان آغاز به کار کرد. کودکان با کتاب و کتابخانه‌ای که به ویژه برای آنها ساخته شده بود در آغاز بیگانه بودند و رفته رفته به کتاب‌خوانی و کتابخانه خو گرفتند. تا سال ۱۳۵۷ بیش از بیست و نه کتابخانه ثابت و ده کتابخانه سیار در تهران گشوده شد که بیش از ده هزار عضو و رویهم رفته بیش از سه میلیون مراجع داشته است.

کتابخانه‌های کانون در تهران و شهرستان‌ها نه تنها جایی برای خواندن و به امانت گرفتن کتاب است بلکه جایی است که کودکان و نو جوانان می‌توانند میزان آگاهی، دانش خود را بیازمایند و نوآوری‌های خود را آزمایش کنند. کتابخانه‌های کانون برای بالا بردن آگاهی نوجوانان ایران در بخش‌های گوناگون برنامه‌های جالب دارند . برنامه‌هایی دیگر به کوشش کانون برای پرورش استعدادهای کودکان و نو جوانان همانند داستان سرایی، آشنایی به کتاب‌های نوین چاپ شده، آشنایی با شخصیت‌های علمی و هنری و تاریخی ایران و جهان، آشنایی با سرزمین‌ها و قوم هاو ملت‌ها و نژادها، نمایش فیلم، برنامه‌های گفتگو و انتقاد در زمینه‌های گوناگون و در باره کتاب‌های کتابخانه، مسابقه‌های هوش و آمادگی ذهن، مشاعره، شطرنج، برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون، بازدیدهای گروهی، آموزش نقاشی، آموزش موسیقی و گروه کُر بچه‌ها و آموزش فیلم‌سازی گسترش داده شد.

از سال ۱۳۵۱ مسابقه‌های موسیقی و هنرآموزان موسیقی و هم‌چنین مسابقه‌های تاتر کانون در آمفی‌تاتر پارک نیاوران به نمایش گذاشته شد.

از بهار ۱۳۴۶ با آغاز کار کتابخانه کودک در بابل کتابخانه‌های دیگری نیز در سرتاسر کشور پایه گذارده شد. در کنار کتابخانه‌های تهران و شهرستان‌ها، پروژه ایجاد کتابخانه‌های کودک روستایی نیز آغاز شد و کتابخانه‌های سیار روستایی نیز به راه افتاد. آمار نشان می دهد که بیش از ۱۲۷۱ روستا از این کتابخانه‌ها بهره برده‌اند.

کانون از سال ۱۳۴۸ فعالیت‌های خود را در استان گیلان با بنای هشت کتابخانه شهری آغاز کرد. کتابخانه‌های کانون در شهرهای رشت، لاهیجان، بندر پهلوی، غازیان، رودبار، فومن، صومعه سرا، کتالم، لشت نشا، آستانه اشرفیه، کوچصفهان، و آستارا گشوده شد. یک واحد پویای شهری و یک واحد پویای روستایی پنجاه دبستان و دبیرستان را در حومه رشت و شصت و پنج مدرسه را در شهر زیر پوشش داشت.

در کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در شهر رشت بچه‌ها موسیقی کوچسفهان و لشت نشا و از روستاهای دیگر را اجرا کردند. نمایشگاه‌هایی که گویای زندگی مردم گیلان بود همواره برپا بود. در این نمایشگاه‌ها عروسک‌هایی از زنان و مردان گیلان از زن‌های کپورچالی و مردان روستایی حومه رشت و مردان چانچو نیز به نمایش گذاشته شد.

فستیوال فیلم‌های کودکان و نو جوانان [ویرایش]

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هماهنگ با دیگر فعالیت‌ها کوشش به برگزاری فستیوال جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نمود که برای رسیدن به هدف‌های زیر بود:
- ساختن چشم اندازی کامل از فیلم‌های ویژه کودکان و نو جوانان در جهان
- نمایش فیلم‌های برجسته از سر تا سر جهان که در آموزش و پرورش و یادگیری کودکان مفید باشد.

نخستین فستیوال جهانی فیلم‌های کودکان در آبان ماه ۱۳۴۵ به کوشش فرح پهلوی آغاز به کار کرد. در آبان ماه ۱۳۵۱ هفتمین فستیوال با ۱۲۰،۰۰۰ کودک در تهران برگزار گردید. این فستیوال از سال ۱۳۵۰ در تهران و شهرستان‌ها بر گزار می شد.

سینما [ویرایش]

در سال ۱۳۴۹ مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنیان شد که در آن فیلم سازان و نقاش‌های جوان آغاز به ساختن فیلم برای کودکان نمودند. بخش سینما کوشش در پیشبرد انگیزه‌ها و سازندگی اندیشه و پرورش نگرش هنری داشت. انجام فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در درخشش فیلم‌های ساخته شده به وسیله کانون در فستیوال پنجم، ششم و هفتم فیلم‌های کودکان و نو جوانان نشان داده شد. در هفتمین فستیوال فیلم در آبان ۱۳۵۱ فیلم "سفر"، چهار جایزه و فیلم "گلباران" و "سیاه و سپید" از ساخته‌های مرکز سینمایی کانون هر یک جایزه دریافت داشتند. پیش از این فستیوال فیلم "رهایی در جهان"، برنده جایزه نخست ونیز و سانفرانسیسکو شد. فیلم "پسر و ساز و پرنده" نیز جایزه فسیتوال ونیز را از آن خود کرد.

کلاسهای آموزش فیلم سازی برای کودکان و نو جوانان عضو کتابخانه‌های کانون در تهران بنیان شد و پس از نخستین دوره که یک دوره سه ماهه بود، فیلمی که یکی از تهیه کنندگان نو جوان کانون ساخته بود، از میان فیلم‌های فرستاده شده به " فستیوال جهانی فیلم‌های هشت میلیمتری" در شهر میلان در کشور ایتالیا برنده جایزه نخست شد. کانون جای کارگردانان، فیلم نویسان، فیلم سازان، فیلم انیمیشن سازان نامی پیش از سال‌های ۱۳۵۷ بود و شمار بسیاری از آموزش دیدگان کانون هم اکنون از نام‌های نامی در رشته خود هستند.

عباس کیارستمی یکی از کارگردانان ایران به استخدام مرکز سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان در آمد. وی در سال ۱۳۴۹ فیلم کوتاه نان و کوچه را ساخت. ۱۳۵۱ فیلم "زنگ تفریح" را به اکران آورد و ۱۳۵۳ با ساختن فیلم "مسافر" نامی شد.

نورالدین زرین‌کلک پدر فیلم‌های انیمیشن ایران از بنیان گذاران کانون پرورش فکری کودکان و نو جوانان بود.

از کارهای بهرام بیضایی که در کانون ساخته شد می توان "عمو سیبیلو" فیلم کوتاه ، "سفر" ، "رگبار" ، "غریبه و مه" و "کلاغ" را نام برد. امیر نادری با فیلم ساز دهنی ۱۳۵۲ بر ارزش کارهای کانون افزود. فرشید مثقالی در سال ۱۳۴۶ به کانون پیوست و تا سال ۱۳۵۷ فیلم‌های انیمیشن، پوستر فیلم، تصویر برای کتاب‌های کودکان کانون را ساخت که جوایز بیشماری را برد. علی اکبر صادقی با ساختن دو فیلم گلباران در سال ۱۳۵۰ و شاه خورشید ۱۳۵۳ به مرکز سینمای کانون جان داد.

آرشیو فیلم [ویرایش]

در کنار جشنواره سینمایی که نامی‌ترین جشنواره جهانی ویژه کودکان بود، آرشیوی برای گردآوری فیلم‌های برای کودکان و نو جوانان ساخت تا کار نمایش فیلم‌های ارزنده هنری را به فرم گسترده‌ای برای کودکان در سر تا سر ایران آغاز کند.

آرشیو فیلم کودکان از میان فیلم‌های برگزیده در هفت فستیوال فیلم کودکان، شماری فیلم‌های بلند و کوتاه خریداری کرد و برخی ار آنان را به فارسی برگرداندند. این فیلم‌ها در روزهای تعطیل برای تماشاگران خردسال در تهران و شهرستان‌ها به نمایش گذاشته شد.

تاتر [ویرایش]

مرکز تاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۰ آغاز به کار کرد. تاتر برنامه‌ایی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که همواره در حال گسترش بوده و در راه پرورش ذوق و استعداد فرهنگی کودکان گام بر می دارد. برنامه‌های فشرده و گسترده‌ای پایه‌ریزی شده‌است تا نمایش‌هایی توسط کودکان برای کودکان به روی سن برود.

پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی [ویرایش]

مرکز پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی در آغاز کار خود در سال ۱۳۵۰ کوشش کرد تا پایه‌های اساسی و استواری را برای برنامه فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیابد. مرکز پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی کار خود را از راه بررسی نظری و عملی، پرسش نامه ها، مشاهده و گفتگوهای رو در رو انجام می‌دهد.

این مرکز دارای نه گروه پژوهشی است که در زمینه‌های برنامه‌ریزی فرهنگی، وسایل ارتباط گروهی در جامعه، محتوای سازمان آموزشی، دامنه از خود بیگانگی، میزان سنت‌گرایی و نوگرایی یا نوخواهی در جامعه، هنرهای بومی و قومی کار می کنند.

چاپ کتاب [ویرایش]

سازمان چاپ کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چاپ کتاب "دخترک دریا" ترجمه فرح پهلوی در زمستان ۱۳۴۵ کار خود را آغاز کرد. کتاب‌های چاپ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا سال ۱۳۵۳ بیست و هشت جایزه ملی و جهانی را برد. جایزه در نمایشگاه‌های کتاب در یونسکو، بولونی، براتیسلاوا، سندیکای چاپگران ژاپن و شورای کتاب کودک برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتخار آفرین بود. کانون پرورش فکری استانداردهای جدیدی برای ادبیات کودکان و نوجوانان به جامعه ایرانی معرفی کرد که توسط بسیاری از ناشران دیگر دنبال شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا سال ۱۳۵۸ زیر نظر هیات امنا، هیات مدیره و مدیرعامل فعالیت می کرد، تا این که بر اساس جلسه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۹ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران اساس نامه کانون با تغییراتی تصویب شد و به صورت یک شرکت دولتی، ابتدا نظارت آن به وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سپس به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
معرفي دانشگاه پونا

دانشگاه پونا واقع در شمال غربي شهر خوش آب و هوا و آرام پونا با در بر داشتن بيشترين تعداد دانشجويان خارجي در هند ونيز دارا بودن بيش از 220كالج و موسسه آموزشي وابسته در سال هاي گذشته همواره محل توجه ونظر جمع كثيري از علاقه مندان به تحصيل در اين كشور و به خصوص دانشجويان ايراني بوده است.اين دانشگاه در طول ساليان گذشته چندين بار حائز عنوان بهترين دانشگاه هندوستان گرديده و همكنون نيز به عنوان در بر دارنده بيشترين تعداد دانشجويان خارجي در هندوستان به عنوانِ آكسفورد شرق در ميان كشور هاي آسيايي شناخته شده است.

تعدد دانشجويان خارجي كه در سال هاي گذشته براي تحصيل به اين دانشگاه آمده اند سبب گرديده است كه اين دانشگاه همواره مزاياي و امتيازات خوب و مناسبي براي دانشجويان خارجي قائل گردد. كيفيت بالاي آموزشي دانشكده ها و كالج هاي وابسته به دانشگاه و نيز اعتبار علمي بالاي آنها در بين دانشگاه هاي هند سبب گرديده كه جمع كثيري از دانشجويان فرصت تحصيل در پونا را علاوه بر تحصيل، به عنوان يك فرصت عالي و استثنايي براي رسيدن به فرصت ها و شانس هاي بهتر يا به عبارتي سكوي پرواز در نظر بگيرند.

از طرفي اين دانشگاه سالانه ظرفيت بالايي از سهميه پذيرش تحصيلي را به دانشجويان خارجي اختصاص داده و از اينرو آكسفورد شرق واجد بيشترين تعداد دانشجويان مليت هاي مختلف در هند ميباشد.

جالب است بدانيد ایران ایندیا نخستین سایت مشاوره تحصيل خارج از کشور میباشد و دانشگاه پونا نخستین سرویس این سایت میباشد که در سال 2002 میلادی معرفی گردید. با ما باشيد!!!!


معرفي سيستم آموزشي هند

سيستم آموزشي هند داراي انعطاف پذيري بسيار بالاييست، به گونه اي كه همواره و در هر شرايطي براي دانشجويان مقاطع مختلف امكان ادامه تحصيلات در گرايش هاي مختلف تحصيلي و جود دارد ولي اين سيستم آموزشي به لحاظ ماهوي با آنچه در ايران وجود دارد بسيار متفاوت است.

در زمينه هاي علوم پزشكي و دارو سازي بايد گفت كه تقريبا در اين كشور هيچ دوره اي داراي دكتراي پيوسته نمي باشد و دانشجويان بايد مقاطع تحصيلي ليسانس و فوق ليسانس را يكي پس از ديگري سپري كرده و سپس در مقطع دكترا به تحقيق و انجام پژوهش بپردازند و نهايتا با تهيه پايان نامه و ارائه آن به استاد راهنما به دفاع بپردازند اما نحوه ارزشيابي دوره هاي پزشكي در وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي به گونه اي است كه متقاضيان پس از اخذ مدرك ليسانس از دانشگاه هاي هند و سپري كردن يك دوره يك ساله اينترن شيپ در ايران موفق به اخذ مدرك دكتراي حرفه اي رشته تحصيلي شان از اين وزارتخانه خواهند شد.

‍‍‍‍ در زمينه رشته هاي غير پزشکي در كشور هندوستان دو گزينه و جود دارد كه در اين فرصت به بخشي از آنها اشاره خواهد شد.

در حالت كلي در اين كشور دو گرايش غير پزشكي وجود دارد؛يكي زير مجموعه مهندسي و ديگري زير مجموعه رشته ها و دوره هاي علوم و علوم انساني مي باشد.

رشته هاي مهندسي داراي دوره هاي چهار ساله در ليسانس و دوره هاي دو ساله در مقطع فوق ليسانس مي باشند. اين رشته ها در هندوستان به عنوان دوره هاي پيشرفته يا تخصصي نيز شناخته شده اند و لذا قوانين خاصي در زمينه صدور پذيرش اين رشته ها براي دانشجويان خارجي وجود دارد و علاوه بر اين شهريه اين دوره ها براي دانشجويان خارجي بسيار بالاست.

رشته هاي علوم كه همواره از اقبال بيشتري از سوي دانشجويان خارجي برخوردار بوده اند، داراي تنوع بسيار بالايي نيز مي باشد.رشته هاي علوم در مقطع ليسانس سه ساله و در مقطع فوق ليسانس دو ساله مي باشند ولي از نظر ارزشيابي اين دوره ها معادل ليسانس چهار ساله مورد تائيد وزارت علوم قرار خواهد گرفت. مقطع دكترا نيز شامل هيچ كلاس يا آزمون ورودي نمي شود و دانشجويان مي توانند در هر يك از اين رشته ها با خاتمه مقطع فوق ليسانس ضمن برقراري ارتباط با استاد راهنما و توافق بر سر محتواي پايان نامه به انجام پژوهش بپردازند.لازم به ذكر است كه مدت اين تحقيقات بايد حداقل 2 سال و حداكثر 5 سال باشد. يعني دانشجو زود تر از دوسال مجاز به ارائه پايان نامه نمي باشد و بعد از پنج سال هم تنها در صورت صلاحديد استاد راهنما مجاز به ادامه پژوهش ها مي باشد.

در زمينه علوم شما قادر خواهيد بود در هر يك از رشته هاي علوم پايه مانند كامپيوتر،الكترونيك،رياضيا ت ،فيزيك،شيمي،زيست شناسي و…ويا هر يك از رشته هاي علوم انساني مانند اقتصاد،مديريت،روانشناسي،ز بان هاي خارجي،جامعه شناسي،باستان شناسي و …. به ادامه تحصيل بپردازيد.

علاوه بر اين ها قادر خواهيد بود كه در گرايش هاي تخصصي بازرگاني در تمامي مقاطع به ادامه تحصيل بپردازيد.

خلاصه آنكه در دانشگاه پونا اکثر رشته ها ارايه ميشوند چنانچه نام رشته اي را در اين سايت نيافتيد يا احساس ميكنيد اطلاعات موجود كافي نيست با تماس با ما در اين مورد تحقيق كنيد.


چگونه پذيرش بگيريم؟؟؟؟

بر مبناي مطالعات صورت گرفته توسط تيم کاري و تحقيقاتي ايران اينديا به اين نتيجه رسيده ايم که بزرگترين عامل ضعف و افت تحصيلي دانشجويان ايراني در هند، ضعف در آشنايي با زبان انگليسي ميباشد. بر همين اساس توصيه موکد ما در درجه اول گذراندن يک دوره زبان در هند ميباشد که بسته به جميع جهات ميتواند دوره اي 4 ماهه يا 9 ماهه باشد. زيرا در اين دوره علاوه بر بهبود توانايي در درک زبان انگليسي فرصت مناسبي خواهيد داشت که فارغ از نگرانيهاي درسي ارتباط مناسبي با محيط برقرار نماييد.

در صورت علاقه مندي به گذراندن دوره هاي زبان اينجا را کليک نماييد:

1- دوره کوتاه مدت آموزش زبان (4 ماهه)

2- دوره بلند مدت آموزش زبان (9 ماهه)

در صورتيکه تمايل به اخذ مستقيم پذيرش تحصيلي داريد با ما تماس گرفته و ضمن بهره گيري از خدمات ويژه ما ظرف كوتاه ترين مدت زمان پذيرش خود را اخذ نماييد .



آقايان 17 ساله(متولدين 1368) توجه كنند….!!!!!

اگر از معضل خدمت سربازي به عنوان مانعي براي خروج از كشور نگراني داريد ولي هنوز مشمول نگرديده ايد ميتوانيد از سرويس سايت استفاده نماييد.



اخذ پذيرش تحصيلي براي مقطع کارشناسي



شرايط ورود:

ورود به دانشگاه براي دانشجويان خارجي در مقطع كارشناسي هيچ شرط خاصي ندارد. فقط كافيست متقاضي ديپلم 12 ساله داشته باشد و پذيرفته شود. صدور پذيرش و ثبت نام نيز بر مبناي اولويت زماني انجام ميگيرد. (يکي از ويژگيهاي زمانبندي ما براي دوره هاي زبان اينست که شما در آغاز فصل پذيرش و ثبت نام در پونا خواهيد بود و نگراني از بابت تاخير در ثبت نام نخواهيد داشت )


تقويم دانشگاهي

سال تحصيلي هرسال در ماه جولاي يا تير ماه آغاز ميشود و در اواخر فروردين يا آوريل به پايان ميرسد. نظام تحصيلي هند به صورت سالانه- ترمي ميباشد ولي پذيرش فقط يکبار در سال صورت ميگيرد.

دوره ليسانس در همه رشته ها بجز پزشكي و مهندسي، 3 سال ميباشد.


زبان انگليسي

كليه دروس به زبان انگليسي ميباشدو معمولا دانشجويان بايد يک ماه بعد از ثبت نام در امتحان سنجش زبان شركت كنند. عدم قبولي در اين آزمون منجر به مشکلات و هزينه هاي اضافي ميگردد (حدود 100 دلار جريمه) که بر همين اساس توصيه ميکنيم حتما نسبت به تقويت توانايي هاي خود پيش از شروع سال تحصيلي اقدام نماييد.


رشته هاي پزشكي و مهندسي

ما به چند دليل توصيه ميكنيم از خواندن رشته هاي مهندسي و پزشکي دردانشگاه پونا صرف نظر كنيد.زيرا عليرغم هزينه نسبتا بالاي رشته هاي پزشکي (بجز داروسازی) رشته هاي مهندسي نيز شهريه اي حدود 16 هزار دلار دارند ، ضمن اينکه هزينه تحصيل در همين رشته ها در کشور مالزي به مراتب کمتر است. با يك نگاه به توضيحات رشته هاي ديگر متوجه ميشويد هنوز انتخاب هاي خوبي موجود است.

رشته هاي داراي ظرفيت پذيرش بالا

اين رشته ها چند حسن دارند. نخست اينكه ليسانس در تمام اين رشته ها 3 سال طول ميكشد. دوم اينكه شهريه هاي نسبتا ارزان دارند. سوم امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر با انتخابهاي قابل قبول فراهم است.

مديريت بازرگاني (B.Com)

رشته هاي گروه مديريت و بازرگاني در هند از سطحي بسيار خوب و كاربري بالايي برخوردار هستند. رشته بازرگاني که در دانشگاه پونا ارايه ميشود يکي از رشته هاي نسبتا آسان است و با كمي علاقه ميتوان در آن موفق بود.

زمينه كار براي فارغ التحصيلان اين رشته در ايران با توجه به هزينه کم آن قابل قبول است. ضمن آنکه دارای گرایش های گوناگونی نیز نظیر: مدیریت اجرايي، بازاريابي، کار آفريني، بانکداری و حسابداری صنعتي ميباشد.

شهريه رشته بازرگاني بسيار ارزان است و براي دوره ليسانس كلاً حدود دو هزار دلار است.

علوم پايه (B.Sc.)

دانشگاه پونا توجه زيادي به رشته هاي علوم پايه دارد، دپارتمانهاي اين دانشگاه در رشته هايي مثل فيزيك، شيمي، بيوشيمي، جانورشناسي در رتبه ممتاز قرار دارند.

رشته هاي علوم پايه به شرح زير ميباشند:

فيزيك،رياضي،الكترونيك، ميكروبيولوژي، زمين شناسي، شيمي، جانور شناسي، گياه شناسي، آمار…

شهريه رشته هاي علوم پايه در مقطع كارشناسي كلا حدود دوهزار تا دو هزار و پانصد دلار براي تمام سه سال است.

رشته هاي متنوعي هم براي ادامه تحصيل در شاخه علوم پايه هست و معمولا هزينه تحصيل در كارشناسي ارشد هم براي اين رشته ها ارزان است.

علوم كامپيوتر (B.Sc.Comp.)

علوم كامپيوتر يکي از کلاسيک ترين رشته ها در گروه رشته هاي کامپيوتر است که بر مباني و اصول کامپيوتر تاکيد بسيار دارد (بر همين اساس هم در اين رشته تاکيد ويژه اي بر رياضي و الکترونيک وجود دارد) . دروس اين رشته شامل رياضي الكترونيك،آمار،زبانهاي برنامه نويسي مانند سي و جاوا ، بانك هاي اطلاعاتي ، شبكه و… است. شايد بتوان اين رشته را صرفا رشته اي قابل قبول در سطحي متوسط دانست، زيرا متاسفانه اين رشته چندان که بايد به دست آورد هاي جديد صنعت نمي پردازد. شايد هم به همين دليل باشد که عليرغم اقبال بالاي دانشجويان جديد الورود به اين رشته، پس از مدتي دانشجويان اين رشته اقدام به تغيير رشته مينمايند. شهريه اين رشته براي دوره سه ساله نيز كلاَ حدود شش هزار و پانصد دلار مي باشد .

علوم انساني (B.A)

خاصيت اين رشته ها تنوع بسيار زياد و يادگيري اين علوم به وسيله زبان انگليسي است که البته يادگيري کامل و موفقيت در اين رشته ها منوط به توانايي بالاي داوطلب دردرک مطلب و ارايه آن به زبان انگليسي ميباشد.

اين رشته ها شامل:زبان هاي انگليسي،آلماني، فرانسوي، هندي، سانسكريت،

و رشته هايي مانند: اقتصاد، روانشناسي، جغرافي، تاريخ، فلسفه، علوم سياسي، جامعه شناسي…

ميباشد.

هزينه دوره سه ساله كارشناسي كلا حدود دوهزار دلار است.

و در تمامي شاخه ها امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر وجود دارد وشهريه كارشناسي ارشد اين رشته ها نيز ارزان است. و دانشگاه پونا بهترين پیشنهاد برای رشته های علوم انساني ميباشد.

هركدام از اين رشته ها مزاياي خاص خود را دارد چه از نظر ادامه تحصيل و چه از نظر اشتغال با توجه به تسلط خوبي كه فارغ التحصيلان به زبان انگليسي پيدا ميكنند امكانات خوبي فراهم است. مثلا از طرف دولتهاي آلمان و فرانسه براي دانشجويان زبان هاي اين كشورها تسهيلاتي مانند سفر هاي علمي ارزان قيمت و بعضا ادامه تحصيل و بورس پيشنهاد ميشود.

البته در پونا ،يك موسسه آلماني و يك موسسه فرانسوي از طرف دولتهاي اين كشورها فعال هستند و امكانات خوبي براي آموزش زبان دارند و فرصت خيلي خوبي را در اختيار علاقمندان به ادامه تحصيل در اروپا قرار ميدهند. استفاده از امكانات اين موسسات با توجه به طولاني بودن دوره هاي آموزشي فقط براي دانشجويان امكان پذير است.

رشته های هنر:

رشته هايي مثل نقاشي، مجسمه سازی و هنر های کاربردي که شهريه آنها برای کل دوره 4 ساله حدود 9000 دلار ميباشد .

در رشته های پزشکی

بهترين انتخاب داروسازي است و شهريه آن برای کل دوره حدود 13000 دلاربرذای کل 4 سال است که تقريباً سالی 3 هزار دلار دریافت میشود. توجه کنيد که با وجود آنکه دانشگاه پونا مورد تائيد وزارت بهداشت ميباشد اما چند سالي است که از ارائه پذيرش برای دندانپزشکي و پزشکي خودداری میکند لذا تنها اکمان ادامه تحصيل برای داروسازی در پونا وجود دارد.

رشته های مهندسي در مقطع کارشناسي:

در کالجهای معتبر وابسته به دانشگاه پونا ميتوانيد برای رشته های مهندسي زير اقدام کنيد:

عمران، فناوری اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار، الکترونيک، مکانيک و برق

طول دوره تحصيل در همه رشته ها 4 سال و شهريه حدود 16000 دلار برای کل دوره که به اقساط دريافت ميشود.

مدارک مورد نياز برای پذيرش:

6 قطعه عکس 6در4

ریز نمرات 3 سال دبيرستان و پيش دانشگاهي ومدارک ديپلم و پيش دانشگاهي ترجمه رسمي با مهر دادگستری، وزارت خارجه ايران و سفارت هند در تهران يا کنسولگری های اين کشور در بندر عباس و زاهدان. چون سفارت هند بابت هر مهر هزینهای جداگانه ميگيرد از دارالترجه بخواهيد همه مدارک شما را با هم يک منگنه بزند تا از پرداخت هزينه اضافه خودداری شود.

کپي صفحه اول گذرنامه
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
مالزی
دانشگاه UTM

دانشگاه تكنولوژي مالزی در ناحیه جنوبی این کشور واقع شده است و مقصدی مناسب برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی در شاخه های فنی ، مهندسی و تكنولوژيكي می باشد . بيش از 20 مركز پژوهشی در اين دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. 9500 دانشجو در مقطع کارشناسی، 5000 دانشجوی غیر حضوری و 3000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی، بافت و ساختار جمعیتی دانشگاه فن آوری مالزی را تشکیل می دهند. نزديک بودن دانشگاه به قطبهای صنعتي، فرصت خوبي را برای دانشجويان فني مهندسي بوجود مي آورد تا در دوران تحصیل بتوانند ارتباطی مفید و نزدیک با محیط حرفه ای آینده خود را تجربه نمایند .
تاریخ تاسیس دانشگاه فناوری مالزی به سال 1930 بر ميگردد ؛زماني كه به عنوان يك مدرسه تكنيكي داير شد و بعدها در نوع خود (آموزش تكنولوژيكي) ممتاز شناخته شد و در سال 1946 به رتبه دانشكده ترفیع یافت. پس از دو دهه تبدیل به یک آکادمی فناوری و سپس در سال 1975 موفق به اخذ رتبه دانشگاه گردید. نخست وزير پيشين اين كشور دكتر مهاتير محمد ايندانشگاه را به عنوان دانشگاه كاشف لقب داده است . UTM در سال 2002 تنديس MSC دريافت نمود .
دانشگاه UPM ( پوترا )

دانشگاه پوترا مالزی با قدمتي هفتاد ساله هم سن و سال دانشگاه تهران است. در سالهای اخير به تبع رشد چشمگير کشور مالزی پوترا سرمایه گزاری بالايي برای تحقيقات و تحصيلات تکميلي و پژوهش های کاربردی انجام داده و با نگاهی به فهرست دانشکده ها و مراکز تحقيقاتي و رشته های بسيار متنوع این دانشگاه متوجه گستردگي اين دانشگاه خواهيد شد.

پذيرش اين دانشگاه تنها در مقاطع تحصيلات تكميلي است و دهها دانشكده و صدها رشته تحصيلي گوناگون در اين دانشگاه موجود است و تدريس ميشود.

دانشجويان ايراني در حال تحصيل در اين دانشگاه حدود 1000 نفر مي باشند.

دوره كارشناسي ارشد در پوترا به دو صورت فقط گذراندن واحد هاي درسيو حالت دوم واحدهاي درسي و انجام پژوهش است .

دوره هاي دكتري در دانشگاه پوترا تنها به يك طريق و آن هم با برگزاري كلاس هاي درس و گذراندن پايان نامه انجام مي پذيرد.

دانشگاه KBU

اين دانشگاه در قسمت غربي كوالالامپور در منطقه اي به نام بندر اوتاما واقع شده كه در فاصله 12 كيلومتري از برج هاي پتروناس قرار گرفته. اين منطقه به لحاظ موقعيت شهري نسبت به مناطقي مانند سايبرجايا و برخي مناطق حومه اي ديگر كوالالامپور از وضعيت بهتري برخوردار است.

دانشگاه KBU مالزي تحت نظارت و با نمايندگي رسمي از دانشگاههائي نظير Sheffield halam و Nottingham در انگلستان ، Mannheim در آلمان و South Austrelia در استراليا مشغول به فعاليت است. به اين معنا كه دوره هاي تحصيلي در دانشگاهKBU مالزي ارائه ميشوند، اما مدرك تحصيلي از سوي دانشگاه مادر اعطا مي شود.

دانشگاه UM (مالايا)

دانشگام مالايا نيز يكي از معتبر ترين دانشگاه هاي كشور مالزي بوده و مقاطع تحصيلات تكميلي صاحب دهها دانشكده و صدها رشته تحصيلي گوناگون مي باشد.

دانشگاه UCSI

اين دانشگاه در حاشيه شرقي اين شهر در منطقه اي به نام cheras واقع شده است.دانشگاه UCSIبا سابقه ترين دانشگاه خصوصي در مالزي است كه در ساير كشورها نيز كاملا شناخته شده مي باشد.

دانشگاه MSU

با وجود نسبت بالاي تعداد مدرسين به محصلين در اين دانشگاه ، فرصت بالائي درزمينه تحقيقات و همچنين پيشرفت در اختيار دانشجويان قرار مي گيرد. در برنامه بين المللي تبادل دانشجويان ، هم اكنون دانشگاه MSU امكان تبادل دانشجو با 40 دانشگاه در ايالات متحده امريكا ، انگلستان ، استراليا، هند و اندونزي رادارا ميباشد.

دانشگاه APIIT

دانشگاهAPIIT در سال 1993 تآسيس گرديد وتا به امروز با بيش از يك دهه تجربه موفق در آموزش فناوري اطلاعات و تجارت ، به يكي از دانشگاه هاي پيشرو در زمينه آموزش فناوري اطلاعات و تجارت در جنوب شرقي آسيا تبديل گرديده . اين دانشگاه كاملا مورد تاييد وزارت علوم ايران مي باشد.

دانشگاه MMU

در سال 1996 تاسيس شد. به عنوان اولين دانشگاه خصوصي مورد تاييد دولت مالزي ، پهنه وسيعي از تخص ها را در مقاطع مختلف در حيطه هاي فناوري اطلاعات ، ارتباطات ، حقوق و مديريت ارائه مي نمايد.

دانشگاه MONASH

دانشگاه MONASH مالزي يكي از اولين شعبات برون مرزي دانشگاه MONASH استراليا است. اين دانشگاه از زمان آغاز به كار خود در سال 1998 تجربه اي قابل توجه در افزايش تعداد دانشجويان خود دارد . حدود 2800 دانشجو دارد.شهرت اين دانشگاه بيشتر به جهت سطح بالاي آموزشي و پژوهشي آن است . و مفاد درسي اين دانشگاه با استانداردهاي دانشگاه هاي استراليا برابرمي كند و بنابراين سطح تحصيلي دانشجويان و فارغ التحصيلان اين دانشگاه در سطح دانشجويان كشور استراليا است.


نكته مهم : در صورتي كه مدرك شما ديپلم نظام جديد باشد و پيش دانشگاهي نداشته باشيد براي تحصيل در دوره هاي كارشناسي در مالزي ، حتما بايد دوره يكساله پيش دانشگاهي را بگذرانيد . اما در غير اينصورت مي توانيد مستقيما براي اخذ پذيرش دوره هاي سه ساله كارشناسي دانشگاه هاي مالزي اقدام كنيد .


درجه بندي دانشگاه هاي مالزي طبق نظر وزارت علوم تحقيقات و فن آوري اي

‌‌الف) دانشگاه‌هاي‌ مالزي‌ گروه‌ يك‌ (خوب)، براي‌ كليه‌ دوره‌هاي‌ تحصيلي.
1- Universiti Malaya (University of Malaya)
2- Universiti Kebangsaan Malaysia (National University of Malaysia)
3- Universiti Sains Malaysia (University of Science Malaysia)
4- Universiti Teknologi Malaysia (University of Technology Malaysia)
5- Universiti Putra Malaysia (University of Putra Malaysia)
6- Universiti Telekom Malaysia (Multimedia University)
‌ب) دانشگاه‌هاي‌ مالزي‌ گروه‌ دو (متوسط)، و مراكز آموزش‌ عالي‌ كه‌ در زمان‌ ورود دانشجو مجوز رسمي‌ وزارت‌ آموزش‌ كشور مالزي‌ را داشته‌ باشند صرفا" تا مقطع ‌ كارشناسي‌ (ليسانس) ارزشيابي‌ مي‌شوند.
1-Universiti Malaysia Sarawark (University of Malaysia Sarawark)
2- Universiti Malaysia Sabah (University of Malaysia Sabah)
3- Universiti Utara Malaysia (Northen University of Malaysia)
4- Universiti Islam Antarabangsa (International Islamic University of Malaysia)
5- Universiti Pendidlkan Sultan Idris (UPSI)
6- Universiti Tenaga Nasional (UTN)
7- Universiti PETRONAS
8- Malaysia University of Science and Technology (MUST)
9- Curtin University of Technology – Sarawak Campus Malaysia
9- شعبه دانشگاه صنعتي كريتن استراليا دركشور مالزي صرفا" تاسطح كارشناسي در رشته هاي مديريتي وفني
10- Monash University (Malaysia)
10- تاسطح كارشناسي در كليه رشته ها وكارشناسي ارشد صرفا" دررشته فناوري اطلاعات
11- Universiti Teknologi Mara (University of Technology Mara)
11- تا مقطع كارشناسي ارشد
12- Asia Pacific Institute of Information Technology (A.P.I.I.T)
13- University College Sedaya International (UCSI)
13- تامقطع کارشناسی در رشته های مهندسی برق و مکاترونيک، موسيقی، مديريت بازرگانی، مديريت IT ، معماری، علوم اجتماعی. مدارک مقطع کارشناسی ارشد در رشته های ياد شده با بررسی کيفی (اخذ آزمون، بررسی پايان نامه، درخواست مقاله) قابل ارزشيابی است.

12- مدارک صادره از Limkokwing University College به شرط آنکه تاريخ شروع به تحصيل قبل از فوريه 2007 ميلادی باشد قابل بررسی و ارزشيابی است.

‌‌ چگونگي‌ ارزشيابي‌ مدارك‌ تحصيلي‌ دانشگاه‌هاي‌ مالزي‌

مدارك


شرايط


ارزشيابي
Diploma
Certificate


2 يا 3 سال تحصيل بعد از ديپلم دبيرستان يا پيش دانشگاهي

كارداني
Diploma+P.G.D


از دانشگاه‌هاي گروه يك و دو با چهار سال تحصيل بعد از ديپلم دبيرستان يا پيش دانشگاهي، در مجموع



كارشناسي
Bachelor


از دانشگاه‌هاي گروه يك و دو با داشتن ديپلم دبيرستان يا پيش دانشگاهي


كارشناسي
Master


از دانشگاه‌هاي گروه يك


كارشناسي ارشد
(Ph.D.)

از دانشگاه‌هاي گروه يك


دكترا
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
کارشناسی ارشد در مالزی - لیست رشته ها


--------------------------------------------------------------------------------

در كشور مالزي دوره تحصیل کارشناسی ارشد 2 تا 2.5 سال به طول می انجامد.

با توجه به دانشگاه انتخاب شده جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد اين دوره به سه صورت :

1- فقط كلاس (By Course)

2- كلاس و پايان نامه (Course and Dissertation)

3- فقط پايان نامه (Thesis Only)

ارائه مي شود ؛

حالت اول (فقط كلاس): در اين دوره دانشجو بايد تعداد خاصي واحد درسي تئوري و عملي بگذراند و در پايان مدرك معتبر كارشناسي ارشد ارائه مي شود.

حالت دوم (كلاس و پژوهش) : كه كامل ترين شكل دوره كارشناسي ارشد است و دانشجو مي بایست بعد از گذراندن يكسري واحد درسي طرح پژوهشي نیز بگذراند.

حالت سوم (فقط پژوهش) : در این حالت دانشجو با ارائه طرح تحقیق ( پروپوزال ) و فراهم آوردن مدارک مناسب برای دوره کارشناسی ارشد پژوهشی پذیرفته می شود و به محض ورود ، بدون نیاز به اخذ واحد درسی کار روی پایان نامه را آغاز می کند. توجه کنید که امکان پذیرش در این دوره ها ( کارشناسی ارشد پژوهشی ) به هیچ وجه آسان نبوده و نیازمند مدارکی ممتاز، عالی و متقن است که به دانشگاه اثبات نماید که دانشجو از گذراندن واحدهای درسی بی نیاز است.

جهت اخذ پذيرش در دوره های کارشناسي ارشد مدارك نيز مورد نياز است :

- ترجمه ريز نمرات و اصل مدرک کارشناسی به صورت ترجمه رسمي به زبان انگليسي و مهر وزارت خارجه جمهوری اسلامي ايران
- کپي گذرنامه برابر اصل با تائيد وزارت خارجه جمهوری اسلامي ايران
- چهارده قطعه عکس 6 در 4 با زمينه روشن
- سه نسخه کپی معمولی از تمام صفحات گذرنامه
- طرح توجیهی برای پایان نامه ای که قصد دارید برای اخذ مدرک تحصیلی خود روی آن کار کنید (پروپوزال).
- توصیه نامه از دو تن از اساتید با مهر و امضا ( هر دانشگاه فرم توصيه نامه مخصوص به خود را دارد كه قبل از تهيه آن ميبايست از طريق مكاتبه با شركت آوا سپهر به تهيه آن اقدام نماييد )
- برگه تامين مالي : برای تهيه اين نامه مي بايست مبلغ هفت مليون تومان را در حساب خود برای يک روز قرار دهيد وهمان روز از بانک نامه تائیديه بگيريد و با تحويل اين نامه به روابط بين المللي همان بانک ترجمه انگليسي آن را دريافت کنيد که همان برگه تامين مالي شماست.
- رزومه انگليسي
- مدرك زبان (کارنامه آزمون آيلتس يا تافل در اولویت قرار دارند اما اگر دوره ای هر چند کوتاه در یک آموزشگاه زبان گذرانده باشید نیز گواهی آن قابل قبول است و در صورتي كه هيچ مدرك زباني نداريد ميبايست در آزمون تعيين سطح زبان دانشگاه شركت كنيد و در صورت لزوم همزمان با تحصيل دوره هاي زبان را نيز پشت سر بگذرانيد.)



دانشگاههاي مناسب جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در كشور مالزي UPM - UTM - UM - UCTI - APIIT و UITM مي باشند كه تقريبا تمام رشته ها و گرايش هاي تعريف شده در ايران را ارائه مي نمايند.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
معرفی دانشگاه های انگلستان


--------------------------------------------------------------------------------
در انگلستان حدود 250 دانشگاه معتبر و مورد تائيد وزارت علوم ايران وجود دارد. از ميان اين دانشگاه ها ميتوان به دانشگاههاي زير اشاره كرد.

دانشگاه متروپوليتن لندن (London Metropolitan University)

اين دانشگاه در سال ۲۰۰۲ و در نتيجه به هم پيوستن دانشگاههاي "شمال لندن" (North London) و "لندن گيلدهال" (London Guildhall) به وجود آمد. اين خود باعث شده است كه دانشگاه متروپوليتن با داشتن دو محوطه دانشگاهي در لندن و بيش از بيست وهشت هزار دانشجو كه چهارهزار نفر از آنها خارجي اند، به يكي از بزرگترين دانشگاههاي بريتانيا تبديل شود.

اين دانشگاه اكنون چهارده گروه آموزشي دارد كه از ميان آنها مي توان معماري و طراحي فضا، كامپيوتر، ارتباطات، رياضيات و فنآوري، علوم تربيتي، بهداشت و علوم انساني و فن آوري پليمر را نام برد. دانشكده علوم اقتصادي و بازرگاني نيز در اين دانشگاه به فعاليت مشغول است.

دانشگاه كينگزتن (Kingston University (KU

اين دانشگاه كه در حاشيه جنوب غربي لندن قرار گرفته، داراي هفت دانشكده هنر، طراحي و موسيقي، علوم انساني و اجتماعي، بازرگاني، بهداشت، علوم و فناوري و همچنين علوم تربيتي است و به هفده هزار دانشجو خدمات آموزشي عرضه مي كند.

برخي از دروس ارائه شده در اين دانشگاه، مانند طراحي فضاهاي شهري و روستايي و نيز محيطهاي پيش ساخته جزو بهترين ها در كشورند.

دانشگاه كينگزتن در شهر كوچكي بيرون از لندن و در ساحل رودخانه تيمز قرار دارد و سفر از مركز لندن به آن بيست وپنج دقيقه طول مي كشد.

دانشكده بازرگاني كاس در دانشگاه سيتي (Cass Business school)، دانشكده بازرگاني لندن (London Business School) و دانشكده اقتصاد و علوم سياسي لندن (London School of Economics and political Sciences) تنها سه تا از چندين دانشكده لندن در اين زمينه اند كه شهرت جهاني دارند.



دانشگاه سيتي City University

اين دانشگاه در سال ۱۸۹۴ تأسيس شده است و برخي از دوره هايي كه به طور كاملاً اختصاصي در آن برگزار مي شود عبارت است از: بهداشت، بازرگاني و حقوق، رياضيات و مهندسي، علوم اجتماعي، رشته هاي هنري و فرهنگي و دوره هاي مختلف آموزش حرفه اي.

در دانشكده بازرگاني كاس (Cass Business school)، دوره هاي مختلف مديريت و بازرگاني در ارتباط با يكديگر و در مقاطع كارشناسي تا دكتري عرضه مي شود.

مراكز تحقيقاتي آن در مسائلي مانند اقتصادسنجي مالي (Financial Econometry) و رياضيات بازرگاني (mathematical trading) فعالتند.

اين دانشگاه پنج ساختمان مجزا و بيش از هيجده هزار دانشجو دارد.

مدرسه عالي بازرگاني لندن

مدرسه عالي بازرگاني لندن همواره يكي از ده مدرسه بازرگاني برتر جهان شناخته شده و كيفيت مقالات تحقيقي اعضاي هيئت علمي آن در حد عالي ارزيابي شده است.

دوره هاي مختلف ارائه شده در اين مدرسه شامل دوره هاي كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني تمام وقت و پاره وقت براي مديران و همچنين دوره كارشناسي ارشد فشرده ده ماهه براي مديران ارشدي است كه مايل به افزايش مهارتهاي رهبري و مديريتي خودند.

چشم انداز زيباي ريجنتز پارك (Regents Park) كه از اين مدرسه قابل ديدن است، از ديگر ويژگيهاي اين مدرسه به حساب مي آيد.

مدرسه عالي اقتصاد و علوم سياسي (LSE)

شهرت ال اس اي به خاطر دوره هاي آموزش و تحقيق در علوم اجتماعي، سياسي و اقتصادي و نيز بسياري از برندگان جايزه نوبلي است كه از فارغ التحصيلان، يا اعضاي هيئت علمي اين مدرسه بوده اند.

گروه حكومت و روابط بين الملل اين مدرسه يكي از هيجده گروه آموزشي آن است كه در كنار مراكز تحقيقاتي از قبيل مركز حقوق بشر و مركز بررسي عملكرد اقتصادي و نيز پنج انستيتوي بين رشته اي مانند انستتيوي جنسيت به فعاليت مي پردازد.

شهرت و موقعيت مناسب اين مدرسه در مركز لندن باعث شده است افراد بسياري متقاضي تحصيل در آن باشند.

كالج سلطنتي لندن (Imperial College London) ، دانشكده داروسازي (The School of Pharmacy) ، دانشگاه گرينويچ (University of Greenwich) و مدرسه عالي بهداشت و بيماريهاي مناطق حاره (School of Hygiene and Tropical Medicine) ، تنها برخي از مراكز متعدد تخصصي علمي و پزشكي در لندنند.



كالج سلطنتي لندن (Imperial College London)

از به هم پيوستن كالج سلطنتي علوم (Royal College of Science) ، مدرسه عالي معدن شناسي (The Royal School of Mines) و كالجهاي سيتي و گيلدز (The City and Guilds Colleges) در سال ۱۹۰۷ كالج سلطنتي لندن شكل گرفت. اين كالج يكي از پيشگامان آموزش و تحقيقات علمي، پزشكي و فني است و دوره هاي كارشناسي و تحصيلات تكميلي در علوم مهندسي، رياضيات، پزشكي، محيط زيست و مديريت عرضه مي كند. در حال حاضر بيش از يازده هزار دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيلند و از ميان فارغ التحصيلان مشهور آن مي توان آلكساندر فلمينگ و ارنست چين، برندگان جايزه نوبل براي كشف پني سيلين را نام برد.

دانشكده بهداشت و امراض مناطق حاره دانشگاه لندن (London School of Hygiene & Tropical Medicine)

تحقيقات انجام شده در بخش تحصيلات تكميلي اين دانشكده متخصصان آن را قادر مي سازد تا در امر بهداشت بين المللي و امراض مناطق حاره، خدمات مشاوره و آموزش عرضه كنند. مهمترين گروههاي علمي اين دانشكده عبارتند از: شناخت بيماريهاي همه گير و بهداشت عمومي، امراض عفوني و بيماريهاي حاره و سياستگذاري بهداشت عمومي. مركز تحقيقات مالاريا در اين دانشكده همچنين از شهرت جهاني برخوردار است.

دانشكده داروسازي دانشگاه لندن (The School of Pharmacy)

در دوره هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري اين دانشكده، تدريس و تحقيق در زمينه داروشناسي و صنايع دارويي انجام مي شود.

بيش از يكصدوشصت سال سابقه باعث شده است كه گروههاي سه گانه داروسازي، صنايع دارويي و شيمي دارويي و زيستي اين دانشكده از شهرت بين المللي برخوردار باشد.

دانشگاه گرينويچ (The University of Greenwich)

اين دانشگاه داراي سه شعبه در بريتانياست. يكي از آنها دانشكده دريانوردي گرينويچ (Maritime Greenwich) در شرق لندن و در محل كالج قديمي نيروي دريايي سلطنتي در ساحل رودخانه تيمز است كه ساختمانهاي سه گانه آن را سر كريستوفر رن معمار كليساي سنت پل به سبك باروك بنا كرده است، اين ساختمانها در شمار ميراث فرهنگي قرار دارند.

بيش از هشت هزار دانشجو در اين دانشگاه و در رشته هاي بازرگاني، كامپيوتر، محيط زيست، حقوق، تعليم و تربيت و چندين رشته ديگر مشغول به تحصيلند.



انستيتو دريانوردي گرينويچ (Greenwich Maritime Institute) كه اختصاص به بررسي مسائل دريانوري همچون سياست و تاريخ دريانوردي دارد، در كنارانستيتو منابع طبيعي (Natural Resources Institute) ، مركز تحقيق مشاوره و آموزش مديريت منابع طبيعي و انساني در دانشگاه گرينويچ قرار دارند.

مدرسه موسيقي و تئاتر گيلدهال، انستيتو لندن، آكادمي سلطنتي موسيقي و كالج سلطنتي هنر از مؤسسات مختلف لندنند كه در زمينه آموزش هنر و موسيقي ، طراحي لباس و چاپ شهرت جهاني دارند.

مدرسه عالي موسيقي و تئاتر گيلدهال

اين مدرسه در سال ۱۸۸۰ تأسيس شده و امروزه جمع بزرگي از نوازندگان، بازيگران، مديران صحنه و عوامل فني را از كشورهاي مختلف در كنار يكديگر گرد آورده است.

انستيتو لندن

اين مؤسسه در واقع مركزي است براي ايجاد خلاقيت در هنر و شامل پنج كالج براي آموزش رشته هاي هنري طراحي و ارتباطات است:

كالج هنر كمبرويل (Camberweell College of Arts)

كالج هنر و طراحي چلسي (Chelsea College of Art & Design)

كالج مركزي هنر و طراحي سنت مارتينز (College of Art & Design)

كالج طراحي مد لندن (London College of Fashion)

كالج چاپ لندن (London College of Printing)

بيش از بيست ودو هزار نفر در اين مجموعه مشغول تحصيلند و از فارغ التحصيلان معروف آن مي توان استلا مك كارتني و پيرس برازنان، بازيگر نقش جيمز باند را نام برد.

آكادمي سلطنتي موسيقي در دانشگاه لندن

آكادمي سلطنتي موسيقي يكي ديگر از مدارس مشهور موسيقي است كه نوازندگان و رهبران اركستر بسياري در سطح بين المللي آموزش داده است.

رشته هاي مختلفي كه در اين كنسرواتوار مشهور تدريس مي شود عبارتند از: سازهاي زهي، سازهاي بادي كوچك و بزرگ، رهبري اركستر، اپرا و گروه كر، موسيقي مذهبي، جاز و اجراهاي تاريخي.

آهنگساز و رهبر اركستر مشهور، لئونارد برنشتاين در اين آكادمي تحصيل كرده بود.

كالج سلطنتي هنر

كالج سلطنتي هنر دوره هاي كارشناسي ارشد در رشته هاي هنر و طراحي عرضه مي كند و در دانشكده هاي مختلف آن رشته هاي سراميك، شيشه گري، معماري و طراحي داخلي، طراحي خودرو، چاپ روي پارچه و مديريت موزه هاي هنر معاصر در كنار رشته هاي ديگر هنر تدريس مي شود.

از استادان اين كالج مي توان ادواردو پائولوتسي، استاد سراميك را نام برد. ديويد هاكني، خواننده پاپ، هنري مور، مجسمه ساز معروف و گري اولدمن، بازيگر هاليوود از شاگردان اين كالج بوده اند.

كالج سلطنتي موسيقي

اين كالج يكي از معتبرترين كنسرواتوارهاي موسيقي در بريتانياست و دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد و آموزش حرفه اي در رشته هاي موسيقي و رهبري عرضه مي كند.

در اين كالج، موزه سازهاي موسيقي تشكيل شده كه بازديد از آن براي دانشجويان و عموم آزاد است.

از فارغ التحصيلان معروف اين كالج مي توان بنجامين بريتن و اندرو لويد وبر را نام برد.



دانشگاه ميدل سكس (Middlesex University)

اين دانشگاه در شمال لندن قرار گرفته و بيش از بيست وچهارهزار دانشجو دارد. دانشكده هاي آن عبارتند از: هنر، علوم كامپيوتر، بهداشت و علوم اجتماعي، تعليم و تربيت، حقوق و علوم بازرگاني.

دانشگاه ساوت بنك (South Bank University - London)

اين دانشگاه بيش از يكصد سال قدمت دارد و حدود يازده هزار دانشجو در آن مشغول به تحصيل در دانشكده هاي بازرگاني، پژوهشها و تحولات تجاري، محيطهاي پيش ساخته، مهندسي، علوم و فن آوري، بهداشت و علوم انساني و اجتماعي اند.

دانشگاه تيمز ولي (Thames Valley University (TUV

اين دانشگاه با بيش از بيست هزار دانشجو در غرب لندن و در بركشاير (Birkshire) قرار دارد. سه دانشكده اين دانشگاه عبارتند از: دانشكده تحصيلات حرفه اي، كه در آن دوره ها ي مربوط به بازرگاني، مديريت و حقوق و جهانگردي تدريس مي شود؛ كالج موسيقي و رسانه ها (LCMM) و دانشكده بهداشت و علوم انساني.

اين دانشگاه همچنين "مركز مراجع آموزشي" (Learning Resource centers) را تشكيل داده است كه با عرضه فن آوري پيشرفته دانشجويان را ياري مي دهد با برنامه ريزي زماني دلخواه خود به يادگيري مطالب بپردازند.

دانشگاه وست مينيستر (University of Westminister)

اين دانشگاه در سال ۱۸۳۸ به عنوان اولين دارالفنون (دانشگاه فني بريتانيا) در رشته هاي فني و علمي تأسيس شد.

امروزه اين دانشگاه تعداد چشمگيري دانشجو به خود جلب كرده است و براساس داده هاي "سازمان آمار آموزش عالي" ۲۳۲۲۵ دانشجو بين سالهاي ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در اين دانشگاه تحصيل كرده اند.

تعداد رشته هاي عرضه شده نيز افزايش يافته است. در دانشكده هاي متعدد اين دانشگاه امكان تحصيل در رشته هايي همچون رسانه هاي جمعي، هنر و طراحي، علوم زيستي، معماري و محيطهاي پيش ساخته، اقتصاد و مديريت، علوم كامپيوتر، رياضيات و آمار و نيز زبان هاي گوناگون وجود دارد.

دانشجوياني كه براي تحصيل در مقاطع كارشناسي و بالاتر به اين دانشگاه مي آيند، مي توانند با مراكز معروفي نظير مركز مطالعات دموكراسي و مركز مطالعات مربوط به اجراي مجازات اعدام همكاري كنند.

از فارغ التحصيلان معروف اين دانشگاه مي توان ويوين وست وود، طراح معروف لباس و آنتوني كارو مجسمه ساز مشهور را نام برد.

دانشگاه لندن

دانشگاه لندن، بزرگترين دانشگاه بريتانياست. اين دانشگاه مجموعه اي از كالجها و مؤسسات مختلف است كه دوره هاي تمام وقت و پاره وقت و دروس مقاطع كارشناسي و بالاتر را ارائه مي دهند. برخي از كالجها و مؤسسات آن چندين دانشكده دارند، همچون كينگز كالج كه بيش از هيجده هزار دانشجو در آن مشغول به تحصيلند.

كالجهاي ديگر مانند دانشكده مطالعات مشرق زمين و آفريقا (SOAS) كوچكترند و حدود چهارهزار دانشجو دارند.

از كالجهاي معروف آن مي توان مؤسسات زير را نام برد: كالج بيركبك (Birkbeck College)، انستيتوي هنر كورتلد (Courtauld Institute of Art)، كالج گلداسميت (Goldsmith)، انستيتوي علوم تربيتي (Institute of Education)، كالج سلطنتي علوم، فناوري و پزشكي (Technology and mediciene)، كالج سلطنتي دامپزشكي (The Royal Veterinary College)، كالج دامپزشكي سنت جرج و كالج دانشگاهي (University College London) (UCL).

كالج دانشگاهي لندن (University College London (UCL

اين دانشگاه هفت كالج دارد: انستيتوي دندانپزشكي ايستمن (Eastman Dental Institute) انستيوي بهداشت كودكان (Institute of Child Health) انستيتوي عصب شناسي، انستيتوي جراحي چشم، دانشكده سلطنتي آزاد پزشكي، دانشكده مطالعات كشورهاي اسلاو و اروپاي شرقي و دانشكده هنرهاي زيباي اسليد.

از ديگر انستيتوهاي معروف دانشگاه لندن مي توان انستيتوي مطالعات زبان انگليسي، انستيتوي مطالعات زبانهاي ژرمني، انستيتوي مطالعات آمريكاي لاتين (ILAS) و انستيتوي واربورگ را نام برد.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
معرفی دانشگاه های کانادا


--------------------------------------------------------------------------------

معرفی دانشگاه ها مراکز آموزش عالی کانادا بر اساس اعلام وزارت علوم

معرفی دانشگاه ها مراکز آموزش عالی کانادا

الف) دانشگاه ها و مراکز آموزس عالی کانادا، گروه یک (ممتاز).

1. University of Alberta, Edmonton
2. University of British Columbia, Vancouver
3. University of Calgary
4. Carleton University, Ottawa
5. Concordia University
6. Dalhousie University, Halifax
7. Ecole Polytechnic (University of Montreal)
8. University of Guelph
9. Laval University
10. McGill University, Montreal
11. McMaster University
12. University of Manitoba
13. Memorial University of Newfoundland
14. HEC Montréal, Montréal
15. University of Montreal
16. University of New Brunswick
17. The Ontario Institute for Studies in Education
18. University of Ottawa
19. Institute Armand Frappier, University of Quebec
20. National Institute of Scientific Research, University of Quebec
21. Queen's University
22. University of Regina
23. University of Saskatchewan
24. University of Sherbrooke
25. Simon Fraser University, Burnaby
26. University of Toronto
27. University of Victoria
28. University of Waterloo, Ontario
29. University of Western Ontario
30. University of Windsor
31. York University

ب) دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کانادا، گروه دو (خوب).
مدارک اخذ شده از دانشگاه های گروه دو کانادا نیز ارزشیابی می شود، ولی ترجیحآ تحصیل در دوره دکترادر دانشگاه های گروه یک (ممتاز) توصیه می شود.

1. Acadia University
3. Augustana University College
4. Bishops University
5. Brandon University
6. Brock University
7. University College of Cape Breton (UCCB)
8. The King’s University College
9. University of King’s College
10. Lakehead University
11. Laurentian University of Sudbury
12. The University of Lethbridge
13. Moncton University
14. Mount Allison University
15. Mount Saint Vincent University
16. Nipissing University
17. Nova Scotia Agricultural College
18. University Of Prince Edward Island
19. University of Quebec
20. National School of Public Administration, University of Quebec
21. School of Higher Technology, University of Quebec
22. Tele – University of Quebec
23. University of Quebec, Abiliti – Temiscaminque
24. University of Quebec at Chicoutimi
25. University of Quebec at Hull
26. University of Quebec at Montreal
27. University of Quebec at Rimouski
28. University of Quebec at Trosi – Rivieres
29. Ryerson University
30. Saint – Anne University
31. University College of Saint – Boniface
32. St. Francis Xavier University
33. The University of St. Jeromes College
34. Saint Marys University
35. Saint Paul University
36. St. Thomas University
37. University of Sudbury
38. University of St. Micheals College
39. Trent University
40. University of Trinity College
41. Trinity Western University
42. Victoria University
43. Wilfrid Laurier University
44. The University of Winnipeg
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
شرایط ورود به دانشگاه های کانادا - 1


--------------------------------------------------------------------------------

Soheil Hosseini2008-Sep-22, 20:41
شرایط ورود به دانشگاه های کانادا با ذکر نام دانشگاه
دانشگاه ملسپینا فرصتهای آموزشی با کیفیت عالی را برای دانشجویان خارجی فراهم می آورد. در این دانشگاه دانشجویانی از کشورهایArgentina, Australia, Barbados, Belize, Brazil, Ecuador, Europe, Fiji, Finland, Germany, Ghana, Hong Kong, India, Indonesia, Iran, Japan, Kenya, Korea, Malaysia, Mexico, New Zealand, the Netherlands, Nigeria, Norway, Pakistan, People’s Republic of China, Russia, Singapore, Sweden, Taiwan, Turkey, United States, and Venezuela مشغول به تحصیل می باشند.

دانشگاه ملسپینا برنامه های جابجایی دانشجو، با کشورهای Australia, Europe, Japan, Korea, Mexico, New Zealand, and the United States را اجرا می کند.
دانشگاه ملسپینا دوره های (MBA (Master of Business Administration را با مشارکت دانشگاه Hertfordshire برگزار می کند.



شرایط زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه

در صورتی که داوطلب نمره زبان ورود به دانشگاه را نداشته باشد می تواند در کلاسهای آمادگی زبان انگلیسی در این دانشگاه شرکت نماید. این دوره پنج مرحله از مبتدی تا پیشرفته داردو حد اکثر مدت برگزاری کلاسها 26 ساعت در هفته می باشد.
بنابراین همانند دانشگاه های انگلستان امکان اخذ پذیرش مشروط از این دانشگاه وجود دارد و دانشجویان می توانند بدون در دست داشتن نمره زبان ورود به دانشگاه، جهت اخذ پذیرش تحصیلی خود اقدام کنند.



رشته ها و مقاطع تحصیلی

How to Become a Student of Malaspina International High School
متقاضیان تحصیل در دبیرستان بین المللی ملسپینا باید حد اقل 9 سال از تحصیلات خود را به اتمام رسانده باشند (برابر با فارغ التحصیلی از سوم راهنمایی ایران) و در زمان شروع کلاسها حد اقل 15 سال سن داشته باشند. اخذ پذیرش در این مقطع به سطح نمرات دبیرستانی و معرفی نامه مدرسه بستگی دارد. و در صورتی که دانش آموز نمره آزمونهای IELTS و یا TOEFL را نداشته باشد می تواند در کلاسهای آمادگی زبان انگلیسی در مدرسه ثبت نام نماید و پس موفقیت در آزمون ورودی زبان انگلیسی تحصیلات خود را در مدرسه آغاز نماید.
از آنجایی که داوطلبان تحصیل در دبیرستان بطور معمول زیر سن قانونی یعنی 18 سال می باشند در زمان ارایه درخواست تحصیلی باید کفیل دانش آموز با همکاری خانواده و مدرسه محل تحصیل مشخص شود و در ضمن تمهیدات لازم جهت اسکان مناسب دانش آموز در Home Stay (زندکی با یک خانواده کانادایی) صورت گرفته باشد.

Master’s Degree Programs

In partnership with the University of Hertfordshire, London, England:
Master of Business Administration (International)
طول دوره فوق لیسانس مدیریت بازرگانی یک سال و شروع دوره September هر سال می باشد. این دانشگاه جزو محدود دانشگاه هایی می باشد که در زمان درخواست، ارایه تجربه کاری و ارایه نمره آزمون GMAT جزو مدارک ضروری آن نمی باشد و در ضمن از آنجایی که این دانشگاه دوره فوق را با همکاری دانشگاه Hertfordshire برگزار می کند این دوره از اعتبار علمی بالایی برخوردار است (دانشگاه Hertfordshire جزو 10 دانشگاه برتر انگلستان در رشته فوق می باشد).

در صورتی که متقاضی تحصیل در رشته MBA مدرک کارشناسی خود را در رشته ای غیر از رشته های زیر گروه مدیریت و بازرگانی دریافت کرده باشد می تواند پس از گذراندن یک دوره 8 هفته ای دروس 4 گانه زیر در ابتدای July دوره MBA خود را در Septemberآغاز نماید.
A) Management and Personal Effectiveness
B) Information Management
C) The Business Environment
D) Managing Customer Needs



زمان ارسال مدارک تحصیلی 3 تا 6 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی می باشد



Malaspina's Bachelor's Degree Programs

Bachelor of Arts, with selected Majors and Minors
Bachelor of Arts in Child and Youth Care
Bachelor of Business Administration (BBA(
Bachelor of Education/Bachelor of Arts or Bachelor of Science—concurrent degrees
Bachelor of Education—Post-Baccalaureate
Bachelor of Science, Major in Biology
Bachelor of Science, Major in Computing Science
Bachelor of Science in Fisheries & Aquaculture
Bachelor of Science in Nursing
Bachelor of Tourism Management, Major in Recreation
طول این دوره ها 4 سال و شروع دوره ها September، January، و May هر سال.
زمان ارسال مدارک تحصیلی 3 تا 6 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی می باشد.


سیستم انتقال دانشجویان به دانشگاه های دیگر

دانشجویان این دانشگاه می توانند پس از گذراندن یک یا دو سال تحصیل در این دانشگاه واحدهای خود را به دانشگاه های دیگر مانند:
University of British Columbia,
University of Victoria,
Simon Fraser University
University of Northern British Columbia.
انتقال دهند و مدرک خود را از دانشگاه های ذکر شده دریافت نمایند. رشته های تحصیلی که دانشجویان دانشگاه ملسپینا می توانند در آنها ثبت نام نمایند و سپس واحدهای خود را انتقال دهند عبارتند از:
• Bachelor of Arts
• Bachelor of Commerce—Hotel and Restaurant Management
• Bachelor of Education—Elementary (NITEP) and Bachelor of Education—Secondary (P.E. Major)
• Bachelor of Fine Arts—Theatre
• Bachelor of Fine Arts—Visual Art
• Bachelor of Human Kinetics
• Bachelor of Music—Classical
• Bachelor of Science (Kinesiology)
• Bachelor of Science and Bachelor of Applied Science
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
فهرست دانشگاه های استرالیا


--------------------------------------------------------------------------------

معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استرالیا

Charles Sturt University programs
Charles Sturt University

Study Group is a world leader in educational and training programs. With 23 centres across four continents, each year Study Group helps over 35,000 students achieve their ambitions. Programs include English language training, academic preparation, university placement and career training.


Study Group is proud of its affiliation with Charles Sturt University, one of Australia's most respected universities. The partnership enables Study Group to deliver Charles Sturt University degree programs at its central Sydney and Brisbane campuses, giving students both choice and flexibility.
The CSU advantage
The time advantage
Our faculties
Course options

Services and information


Sydney
Brisbane
Accommodation and student servicesSubject descriptions
Student insurance and additional fees
Entry requirements
How to apply
Terms and Conditions

The CSU advantage

A Charles Sturt University (CSU) education is the ideal foundation for a successful and fulfilling career. Whether your ambition is to excel in business or be at the cutting edge of new technology, our programs will equip you with the skills for success.
CSU graduates get jobs
CSU has a reputation for producing graduates with the much sought after combination of theory and hands-on experience. With CSU, your academic education will be enhanced by practical, results-driven learning, which will enhance your employment prospects when you graduate.
International Recognition
Charles Sturt University is a leading Australian Government funded institution. Degrees from Charles Sturt University are recognised and respected in Australia and around the world.
Assessment methods
All assessment tasks used by Study Group are approved by CSU and may take the form of examinations, essays, reports, presentations, assignments and practical performance.
Excellent staff
Teaching staff are highly qualified academics with substantial relevant industry experience, which ensures both the academic integrity and real world focus of the programs.
Smaller classes
Students enjoy tutorial style teaching. This means they receive individual personal attention, helping them achieve greater success. Our students thrive in this supportive environment and enjoy the extra care afforded by the smaller scale of the Study Group campus.
Access to English and Maths tutors
International students have access to English language and Maths tutors throughout their undergraduate studies.
The time advantage
Time is one of your most precious commodities. With Study Group, you have the flexibility to determine the start date and the study time which is right for you. Undergraduate students can take advantage of the Fast Track option to gain a real head start.
Undergraduate programs
Fast Track option
With Study Group, you can complete your Charles Sturt University degree in just two academic years, giving you the chance to begin your career earlier than students on normal degree programs. By studying in three trimesters per year you can complete an undergraduate degree in approximately two academic years. This will allow you to save both time and money and will give you a real competitive advantage as you enter the workforce.
Standard Track option
If you would prefer to complete your degree in the usual time, you can choose the Standard Track study plan. Following this study schedule will mean you complete your undergraduate degree in a little less than three years.
Postgraduate programs
Postgraduate students will study on a semester schedule with a choice of two start dates per year.
Choice of start dates
Our undergraduate and postgraduate programs offer a choice of start dates during the year. This flexible timing allows you to choose the most convenient time to begin your university studies.
Start dates are as follows:


21 February 2005 - Postgraduate
07 March 2005 - Undergraduate
04 July 2005 - Undergraduate
25 July 2005 - Postgraduate
31 October 2005 - Undergraduate

Our faculties
Charles Sturt University (Study Group) curricula are provided by faculties which share outstanding reputations for academic rigor and modern teaching. The Faculty of Commerce delivers Business programs while the Information Technology degrees are delivered by the Faculty of Science and Agriculture.
The Faculty of Commerce
The Faculty of Commerce has strong links with commerce and industry and an enviable reputation in the business community for preparing graduates for the demands of today's competitive workplace.The Faculty excels in teaching, research and consulting, developing and delivering a wide range of innovative courses. Faculty of Commerce graduates are equipped with the best combination of theory and practice and have one of the highest employment rates of any graduates in the state.
The Faculty of Science and Agriculture
The Faculty of Science and Agriculture is the largest of the Charles Sturt University faculties. Its reputation for academic excellence and cutting edge teaching extends worldwide. The employment rates and prospects for graduates of the Faculty of Science and Agriculture are exceptional.
Other Charles Sturt University Faculties


Faculty of Arts – undergraduate and postgraduate
Faculty of Education – undergraduate and postgraduate
Faculty of Health Studies – undergraduate and postgraduate

Courses from the above faculties are not available through Study Group.
Course options
Undergraduate programs


Bachelor of Information Technology
Bachelor of Business (Business Management)
Bachelor of Business (International Business Management)
Bachelor of Business (Marketing)
Bachelor of Business Studies

Pathways to Charles Sturt University
English language requirements
Postgraduate programs


Master of Business (Single Specialisation)
Master of Business (Double Specialisation)
Master of Information Technology
Master of Information Systems
+ About Sydney
+ Our campus
+ Accommodation
+ Key features
+ Course prices
About Sydney

Australia's most famous location is relaxed, cosmopolitan and vibrant. With its spectacular natural harbour, no city on earth is built around a more beautiful or memorable location. From the classic beach culture at Bondi Beach to the colonial Rocks area by the Harbour Bridge, Sydney is a vibrant city of culture and entertainment.just waiting to be explored.
Our campus

Our Sydney campus is in the central city area, surrounded by a superb array of shops, cafés and restaurants. The campus is shared with Martin College and also Embassy CES, the English language division of Study Group. Easily accessed by public transport, the campus is close to the attractions of Darling Harbour and Chinatown.You can enjoy a wide range of restaurants,shops and places of interest.
Accommodation

For international students, Homestay accommodation with single rooms is available with carefully selected host families. Residential accommodation is also available through Montpelier House.
Key features
Bright modern premises
Computer laboratories with latest software
Student lounge
Well-equipped classrooms
Library
Wide range of opportunities to continue your studies
Campus activities programs
Academic counselling
Central location

Course prices (AU$ )

Other Courses available Tuition (per course)
Bachelor of Business (Business Management) 37100
Bachelor of Business (International Business Management) 37100
Bachelor of Business (Marketing) 37100
Bachelor of Business Studies 37100
Bachelor of Information Technology 42000
Master of Business (Single Specialisation) 24000
Master of Information Technology 32000
Master of Business (Double Specialisation) 32000
Master of Information Systems 16000

+ About Brisbane
+ Our campus
+ Accommodation
+ Key features
+ Course prices

Queensland's lively yet relaxed capital city, Brisbane, is an ideal place to live and study, thanks to its near-perfect year-round climate, wide range of attractions and casual, outdoor lifestyle. The inner-city, metropolitan Brisbane has a lively street café scene, a great riverside park, and a busy cultural calendar.
Our campus

Our modern, purpose-built campus is located in the very heart of the city and has excellent access to transport, shops, restaurants and entertainment venues.We have the very latest technology available at our campus, which we share with Martin College and also Embassy CES students, the English language division of Study Group. And as we have students from around the world, our campus has a real atmosphere of variety and multiculturalism.
Accommodation

For international students, Homestay accommodation with single and twin share rooms is available with carefully selected host families. If you require self-catering, residential options,we have excellent single and shared rooms close to the city centre.We also provide single rooms with their own private bathrooms in selected lodges - which provide basic traveller options and amenities.
Key features
Modern, purpose-built campus
Computer laboratories with latest software
Language laboratory
Student common room
Spacious library
Shared campus with Martin College and Embassy CES
Campus activities programs
Academic counselling
Inner city location

Course prices (AU$ )

Other Courses available Tuition (per course)
Bachelor of Business (Business Management) 37100
Bachelor of Business (International Business Management) 37100
Bachelor of Business (Marketing) 37100
Bachelor of Business Studies 37100


Accommodation and student services


For successful study, it is important that students feel comfortable and secure in their living environment. For this reason, we ensure that all our students enjoy a range of accommodation and support services designed to provide them with the best facilities available.
Accommodation Options

Homestay

Homestay accommodation involves staying with an Australian family in their own home. Our Homestay staff match students to families with similar interests, providing students with a safe, supportive family environment. Students have their own furnished room in a private family home, with two meals per day provided. Assistance will be given with basic needs such as laundering of clothing and cleaning.
Homestay families will also give assistance with transport options (where to catch the bus or train) for the student to travel to the campus. Students staying in Homestay find it provides good opportunities to experience Australian culture and life, especially when they first arrive in Sydney to commence their studies.
Montpelier House

Montpelier House, a co-educational residence is available to students studying at our Darlinghurst campus. It is a 54-bed facility consisting of 28 single rooms, nine twin rooms (bunk beds) and two dormitories with four beds in each (short term stay only). This accommodation option is only available in Sydney.
Rental Accommodation

There are many different types of rental accommodation available in Sydney and Brisbane. Students can choose from houses, flats or apartments, and these can be furnished or unfurnished. Living in rental accommodation gives students greater personal freedom, but also means greater personal responsibility. To rent a house or apartment, a bond is required (usually one month's rent), and you will be required to pay for the connection and usage of utilities such as gas, electricity and telephone or cable. If the house or apartment is unfurnished, you will need to provide your own furniture, electrical appliances, towels, sheets, etc. Living with other students in a house or apartment will help you to share the expenses of this type of accommodation.
For more information on the accommodation options available in Sydney or Brisbane, please contact the International Admissions Centre.
Social Activities

While studies always come first, there are many opportunities for students to take part in a wide range of social activities outside study hours. Students can relax in the company of fellow students, form lasting friendships and learn to understand and appreciate many aspects of the Australian lifestyle. Our students take part in a host of social activities outside classroom hours which include various trips to places of cultural interest or to places that are just a lot of fun. Whether it's an evening trip to the cinema, theatre or tourist attraction, a day enjoying a barbecue on the beach, or simply a traditional Australian pub – you’ll find plenty to see and do.

Student insurance and additional fees

StudyCare – Travel and Medical Insurance

International students are required by the Australian Government to take out Overseas Student Health Cover (OSHC). Study Group also offers an additional insurance policy called StudyCare, designed to complement OSHC. StudyCare provides students with a fully comprehensive protection cover including: medical emergency and repatriation (over and above OSHC), emergency help line, travel cancellation, course fee reimbursement, lost and delayed baggage, personal liability and personal accident. Please contact the International Admissions Centre for more information.
Living costs

As a guide, students should budget at least an additional AUD15,000 per annum (dependent on individual circumstances) for all expenses other than tuition fees.
Accommodation fees (Australian dollars AUD)

Accommodation prices (per week) Brisbane Sydney Homestay (single) – includes 14 meals per week AUD 190 AUD 260 Homestay (twin share) – includes 14 meals per week AUD 170 AUD 220 Montpelier House (single) - no meals included - AUD 240 Montpelier House (twin) – no meals included - AUD 210
Additional fees for 2005

Fee Brisbane Sydney Airport Transfer AUD 100* AUD 120* Accommodation Placement Fee AUD 200* AUD 200* Enrolment AUD 180 AUD 180
*includes GST
Overseas Student Health Cover (OSHC)

Coverage Price 3 months AUD 81 6 months AUD 162 9 months AUD 243 12 months AUD 324
Australian student visa charge

AUD 410 per application - payable at the time students apply for visa.

Entry requirements

In addition to the required level of English, Charles Sturt University academic requirements vary according to the educational system in your own country. Below is a guide to the standard you need to have achieved prior to acceptance into your course.
English language requirements

Charles Sturt University - Undergraduate
IELTS 6.0* (no band less than 5.5)
TOEFL Paper 550 (TWE 5.0)
TOEFL Computer 213 (TWE 5.0)
Embassy CES Diploma of English for University and Further Education

Charles Sturt University - Postgraduate
IELTS 6.0* (no band less than 5.5)
TOEFL Paper 550 (TWE 5.0)
TOEFL Computer 213 (TWE 5.0)
Embassy CES Diploma of English for University and Further Education

*Students may be eligible for a visa to Australia with a lower IELTS result (i.e. 5.5 or 5.0) if their Charles Sturt University program is packaged with the appropriate preparatory English study.
General indicators of academic requirements by country
Australia Successful completion of Year 12 or equivalent
Bangladesh Successful completion of Higher Secondary Certificate (First Class Honours – 620)
China Successful completion of Gao San (Year 12)
India Successful completion of All India Senior School Certificate or Standard XII
Indonesia Successful completion of SMU III
Japan Successful completion of Grade 3 Senior High School
Korea Successful completion of Grade 3 Senior High School
Lebanon Successful completion of Year 1 of a Bachelor Program from a recognised university
Pakistan Successful completion of Higher Secondary Certificate
Poland Successful completion of High School Leaving Certificate (Matura)
Russia Successful completion of Year 1 of a Bachelor degree from a recognised university
Sweden Successful completion of Upper Secondary School Leaving Certificate
Switzerland Successful completion of Federal Maturity Certificate or equivalent
Taiwan Successful completion of Senior Year 3
Thailand Successful completion of Matayom 6
Vietnam Successful completion of Diploma of General Education (Bang Tu Tai)
Other countries: please contact the International Admission Centre

Charles Sturt University Postgraduate Studies

Master of Business (MBUS)
Successful completion of an undergraduate degree comparable to an Australian Bachelor Degree.
Master of Information Systems (MIS)
Successful completion of an undergraduate degree in Information Technology, Computer Science or Information Systems (recognised as equivalent to Australian Information Technology undergraduate degree).
Master of Information Technology (MIT)
Successful completion of an undergraduate degree (in any discipline), or have at least five years of experience at a managerial level, or professional certificates such as Microsoft Certification etc, or Diploma/Associate Diploma and lesser amounts of other relevant professional experiences.
How to apply

International students

For information concerning student visas to Australia, please refer to the Australian Department of Immigration and Multicultural and Indigenous Affairs (DIMIA) website – (). Alternatively, contact the International Admissions Centre, Sydney or a local Study Group representative.


First read the information on this website carefully. If you have any questions, please contact our International Admissions Centre in Australia or your local representative.
Complete the Application for Admission form.
You will need to fax (+612 9267 0531) in certified copies of senior high school results and/or tertiary studies and evidence of your English language proficiency (IELTS or TOEFL results). Please ensure that certified translations accompany documents that are not in English. Copies can be certified by:

- an Australian Diplomatic Mission
- a Justice of the Peace
- the official records department of the institute that originally issued the document
- an authorised Study Group representative.


Your application will be acknowledged promptly and you will be notified if your application is accepted.
In order to accept the offer of place, it will be necessary to obtain a bank draft made payable to "Study Group Australia" or alternatively pay by bank transfer for the amount specified for the offered intake. Send payment details or draft to the International Admissions Centre.
On receipt of payment, your place will be confirmed and an electronic Confirmation of Enrolment form will be issued. This document must be presented to the Australian Diplomatic Mission when applying for a student visa.

Local students
Complete all details on the Application for Admission form. If you have any questions, please contact a Careers Consultant at the campus of your choice.
Send Application for Admission form with your Enrolment Fee of $180.
Your application will be acknowledged promptly and you will be notified if your application is accepted.

How to pay

Bank transfers need to be made payable to Study Group in Australian dollars to:
National Australia Bank
308-322 Queen Street
Brisbane QLD 4000, Australia
BSB: 084-004
Account Number: 45-612-7210
Account Name: Study Group Australia Pty Limited
The reference number as indicated on your offer letter must be included on correspondence and on bank transfers to allow us to identify your payment.
Terms and conditions
Enrolment
Cancellation and refund policy
Change of visa status
Services
Student Grievances Policy
Refunds
Cancellation charges

Enrolment

I (which expression includes the parent/guardian who has signed this contract) hereby apply to Study Group Australia ("SGA") as the affiliate provider of Charles Sturt University ("CSU") programs, to enrol in the CSU course and intake as nominated on the Application for Admission ("the Application"). I agree that on acceptance of the Application by SGA, the Application for Admission Form will become the Contract of Enrolment ("the Contract") and further, I agree to abide by the following terms and conditions of enrolment:
1. Acceptance of the enrolment is not granted until confirmed in writing by SGA.
2. I agree to pay the tuition fee and other charges applicable for my course on the due dates as published in the brochure attached to the Contract, and acknowledge and agree that tuition fees may alter from time to time.
3. Any variation of the terms and conditions of the Contract must be in writing and be signed by an authorised officer of SGA.
4. I agree that it is a condition of my enrolment that I attend all scheduled lectures except where there is a legitimate reason for non-attendance which is acceptable to SGA (for example, illness supported by a Doctor's Certificate). If my enrolment terminates due to a breach of this condition I understand and agree that I may not be entitled to any refund of the tuition fees or other charges paid to SGA under the Contract.
5. All lectures and any material related thereto supplied by SGA are copyright and shall remain the property of SGA.
6. Any unauthorised copying may constitute a breach of the Copyright Act 1968 (as amended).
7. All materials supplied to me shall, upon completion of the course, be returned to SGA.
8. I agree that I may be required, and permission is hereby granted, to attend organised SGA excursions and activities as part of the course. SGA is hereby authorised to obtain medical treatment for myself should such action be deemed necessary by SGA or a staff member acting on behalf of SGA. I agree to indemnify and hold harmless SGA and its staff for any expense, loss, damage or liability of whatsoever nature or howsoever occasioned as a result of authorising and arranging such emergency medical treatment.
9. I agree that I am required to use my best endeavours to meet the requirements of the CSU program selected and to abide by the rules and regulations of SGA.
I understand that if I breach any of SGA's rules or my behaviour is deemed unacceptable by SGA,my enrolment may be cancelled and I may not be entitled to any refund of the tuition fees or other charges paid to SGA under the Contract. Unacceptable behaviour includes but is not limited to, unsatisfactory attendance or performance and breach of Australian Government Visa regulations.
10. I agree that I am responsible for my own books, equipment and personal items and I hereby release, indemnify and hold harmless SGA against all liability and claims for any loss or damage to such items, howsoever caused.
11. I acknowledge that I have read and understood the "Student Grievances Policy" outlined on this page.
12. I hereby acknowledge that I have read, understood and agree to the terms of the Cancellation and Refund Policy outlined on this page.
13. I understand that a late payment fee (LPF) of A$100 per month is payable on accounts which remain unpaid 14 days after the due date for payment.
14. I understand that if after commencing the course, I discontinue my program before completion of a full Academic Year (3 trimesters or 2 semesters at a full time study load), I may remain liable to pay the full tuition fee and any expenses, costs or disbursements incurred by SGA in recovering any outstanding monies, including debt collection agency fees and solicitors costs. I also understand that the first Academic Year is deemed to be the first 3 trimesters or 2 semesters of my enrolment and that subsequent Academic Years are deemed as each subsequent grouping of 3 trimesters or 2 semesters.
Cancellation and refund policy

All notices of cancellations must be made in writing.
1. Enrolment fees are non-refundable.
2. International students
a) Inability to start or continue your course SGA will refund within 28 days and without deduction, all tuition fees paid where


the student's Application for Admission is refused by SGA.
the student produces certified evidence that the application made by the student for a student visa has been rejected by the Australian Immigration authorities.
political or civil unrest or natural disasters prevent you leaving your country or paying fees in full
your offer of a place is withdrawn (unless the offer was made on the basis of incorrect or incomplete information you supplied, in which case SGA will retain 10% of the fees for one trimester)
the course which you wanted to undertake is no longer offered

To seek a refund in these circumstances, you should write to the Director, CSU Programs of SGA, supplying copies of relevant documentation (such as visa refusal letter or medical certificates)
b) Withdrawal from one or more subjects after course commencement
Full fee paying overseas students are required under their visa regulations to enrol in a normal full-time subject load each trimester, which is minimum 24 points load or 3 subjects. This requirement may only be relaxed where the student is in the final trimester of the course with less than the full-time trimester load necessary to complete the course
Where a student withdraws from a subject(s) without breach of visa regulations and without resulting in course cancellation or termination, a student may opt to


Have unused portion of fees for the subject(s), held and applied against future subject(s) or
Seek a refund of tuition fees of subject(s) by writing to the Director, CSU Programs of SGA.

The calculation of the unused portion of fees or the refund of subject(s) tuition fees is according to the following rules (refer to table 1).
SGA agrees to refund within 28 days of the receipt of written notice of refund request.
c) Cancellation of course
SGA agrees to refund within 28 days of receipt of written notice of cancellation by the student (or parent or guardian if the student is under 18 years of age), tuition fees paid by or on behalf of the student less the amounts to be retain as agreed and detailed in the table 2 below. *
For package courses refer to point 7 below and Cancellation charge table 2 below.
Where a student applied for a change in their course in the final trimester of their enrolment, and if that change results in additional credits being gained from CSU thus reducing the length of their enrolment, no refund shall be given for subjects already paid.
* If a student withdraws from a course before the deemed commencement date, and SGA has paid an amount to a representative in relation to your recruitment, the refund will be further reduced by that amount.
3. Local Fee Paying Students
New students, ie those enrolling in their first session or trimester of study, who withdraw from all subjects by 5.00 pm on the census date for that session or trimester shall receive a refund of the fees for those subjects less an administration fee. No refund is payable after the census date.
New students who withdraw from part of their subject enrolment by 5.00 pm of the census date for that session or trimester shall receive a refund for those subjects less an administrative charge per subject. No refund is payable after the census date.
Continuing students who withdraw from one or more subjects by 5.00 pm on the census date for that session or trimester shall receive a refund of the fees for those subjects less an administrative charge per subject. No refund is payable after the census date.
Students repeating a subject must pay the full fee regardless of subject requirements previously completed.
Students not wishing to sit for final examinations and obtain a formal award must pay the full fee.
4. Homestay/Lodge Refunds
I understand that if:
(i) I cancel my accommodation less than 7 days before arrival I will be charged the Accommodation/Homestay Placement Fee (if applicable) plus a cancellation fee equivalent to 1 week's accommodation.
(ii) I understand that if I cancel my accommodation after arrival, 4 weeks' notice is required; any accommodation fees in excess on the notice period will be refunded less a 10% cancellation fee.
5. Any default by Study Group will be covered by the provisions of the ESOS Act 2000 and the ESOS Regulations 2001.
6. This agreement does not remove the right to take further action under Australia's consumer protection laws.
7. Package Programs
Where a student has enrolled in a package course, of Martin College and a CSU program or of an Embassy CES course and a CSU program or of an Embassy CES, Martin College and a CSU program, the course commencement date for the purpose of this clause will be deemed to be the commencement date of the earliest course.
Students applying for a package program of Martin College and a CSU Degree program be required to pay a non-refundable deposit $1000 on the CSU Degree program in order apply for a visa for the full duration. The Refund policy as detailed above will apply to package programs. Refer to Cancellation Charge in table 2 below.
8. Fee paying overseas students in Australia on a student visa are normally not permitted to take leave of absence. Such students who wish to apply for leave must obtain a written statement from the Director, CSU Programs of SGA. Only in exceptional circumstances will an application for leave be supported.
Change of visa status

If you provide the Director, CSU Programs of Study Group with written evidence that you have been granted Australian Permanent Resident status before the start of a trimester, you will then be eligible to pay fees at Local Fee Paying students rates. (Permanent Resident status is recognised from the date stamped on your passport, not the date on which you applied.) If your Permanent Resident status was granted after the start of a trimester, then you will be eligible to pay fees at Local Fee Paying students rates the following trimester.
Services

SGA reserves the right to change the particulars of the services, including changes to prices, courses, facilities and dates of programs where circumstances beyond the Company's control necessitate such changes or where the level of bookings received do not reach the minimum numbers required to operate a course viably.
Student Grievances Policy

In the event of a dispute between an individual student and SGA, procedures are in place to facilitate the resolution of the dispute. If the student remains dissatisfied with the outcome, they may seek independent external mediation, through The Institute of Arbitrators and Mediators of Australia (IAMA).
A summary of dispute resolution procedures follows:
1. Code of Conduct, Attendance and Discipline:
Students are expected to abide by the terms and conditions of enrolment and the published rules and code of conduct of SGA. Disciplinary procedures will be applied in the event of a breach of these rules. All staff are expected to apply the SGA's policy and rules fairly and without favour, but if a student considers that this has not occurred, the student may refer the matter to the Director – CSU Programs. If the student is dissatisfied with the decision, he/she may ultimately refer the matter to the General Manager for determination.
2. Service and Academic Programs:
In the event of a student complaint concerning the quality of the service or teaching provided by the SGA, the student will report the matter to a person in a position of authority within the SGA. The complaint may either be dealt with by that person, or referred to Director – CSU Programs for resolution. The Director – CSU Programs will confer with the parties in dispute, prior to making a decision. This decision will be conveyed in writing to the parties. If either the action taken or the outcome does not satisfy the student, they may write to the General Manager, who will in turn convey a decision in writing to the student.
3. Contractual and Financial Issues:
Matters relating to the interpretation of the contract, or the payment or refund of moneys, are stated clearly in the contract of enrolment. Any queries relating to course fees and other charges payable to the SGA (or refunds) will initially be dealt with by SGA Finance and Administration staff. If the student is dissatisfied with the decision, the matter will be referred to the General Manager for determination. If either the action taken or the outcome does not satisfy the student, they may write to the Finance Director, who will in turn convey a decision in writing to the student.
4. Students studying in Charles Sturt University programs in Brisbane who are concerned about the conduct of a provider may contact officers of the Queensland Department of Education; and the chief executive of the Queensland Department of Education has power under the Education (Overseas Students) Act to suspend or cancel the registration of a provider or a course within that state.
Table 1

Date request to withdraw from subject(s) received by director csu program Portion of fees refundable or unused portion of fees 4 weeks (28 days) or more before start of trimester 90% Before start of trimester, but less than 4 weeks (28 days) before 50% On or after start of the trimester, but less than 4 weeks (28 days) after 50% 4 weeks (28 days) or more after the start of the trimester 0%
Table 2 - Cancellation charges

date date C
A
N
C
E
L
L
A
T
I
O
N

C
H
A
R
G
E
* CSU only 20% of tuition fee for 1 Academic year (3 trimesters) 50% of tuition fee for 1 Academic year (3 trimesters) 100% of tuition fee for 1 Academic year (3 trimesters) Embassy CES + CSU package 30% Embassy CES tuition fees plus 20% of tuition fee for 1 Academic year (3 trimesters) 30% Embassy CES tuition fees plus 50% of tuition fee for 1 Academic year (3 trimesters) 100% Embassy CES tuition fees plus 100% of tuition fee for 1 Academic year (3 trimesters) Martin College + CSU package 30% of Martin College 1st installment plus $1000 deposit on CSU program 50% of Martin College 1st installment plus $1000 deposit on CSU program 100% of Martin College 1st installment plus $1000 deposit on CSU program Embassy CES + Martin College + CSU package 30% Embassy CES tuition fees plus 30% of Martin College 1st installment plus $1000 deposit on CSU program 30% Embassy CES tuition fees plus 50% of Martin College 1st installment plus $1000 deposit on CSU program 100% Embassy CES tuition fees plus 100% of Martin College 1st installment plus $1000 deposit on CSU program
* enrolment fees are non-refundable in all cases.

--------------------------------------------------------------------------------
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
نظام آموزشی در آلمان

تحصیلات پایه

آموزش ابتدایی در اکثر استانها ، باستثناء مدارس برلین و براندِنبرگ (6 سال)، 4 سال بطول میانجامد. سیستم آموزش در مدارس متوسطه (کلاس 7/5 تا 13/12) به رشته های گوناگون تقسیم میشود و به فارغ التحصیلان هردوره مدرک رسمی اعطاء میگردد. برنامه تحصیلی هنرستانها (کلاس 11/10 ببالا) به اخذ گواهینامه تحصیلات عمومی میانجامد. نظام آموزش عمومی و حرفه ای شامل دبیرستانهای عمومی، مدارس ویژه معلولین و عقب افتادگان ذهنی و هنرستانهای تمام وقت و پاره وقت (کلاس 11/10 ببالا) است. مدارس متوسطه عمومی برای تامیین خدمات آموزش اجباری به 4 گروه تقسیم شده است. حوزه فعالیت (تک دوره ای یا چند دوره ای بودن) دبیرستانها توسط مراجع استانی تعیین میشود. تحصیلات متوسطه جزو نظام آموزش اجباری بشمار میرود و برای همگان رایگان است. کتب و سایر ملزومات بطور رایگان یا بصورت امانتی در بین محصلین توزیع میشود. از کلاس 10 ببالا، محصلین کم بضاعت از انواع و اقسام مساعدتها (بورسیه) بهره مند میگردند.
تحصیلات عالی

مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی به 3 گروه – دانشگاه و مراکز آموزش عالی دانشگاهی (مدارس عالی فنی/ دانشگاههای فنی ، مدارس تربیت معلم )، کالج هنر و موسیقی و دانشگاههای علوم کاربردی - تقسیم میشود. از دهه 90 میلادی، ساختار برنامه های تحصیلی در مقطع آموزش عالی دستخوش اصلاحات بنیادین شده است. اصلاحات شامل تجدید نظر در مواردی چون طول مدت تحصیل و تفکیک دوره های حرفه ای از دوره های آکادمیک است. یکی از اولویتها در برنامه اصلاحات، توسعه دانشگاههای علوم کاربردی جهت پوشش دوره های پژوهشی و تکنولوژیکی است. با به اجرا درآمدن اصلاحات اخیر در قانون آموزش عالی دولت مرکزی (مصوب 1998 و 2002)، بر دامنه اختیارات مراجع استانی افزوده خواهد شد (جهت انطباق با شرایط جدید،اصلاحات در مقررات محلی از هم اکنون آغاز شده است). از طریق اعطاء اختیارات تام و دامن زدن به رقابت تنگاتنگ، امید است راندمان مراکز آموزش عالی بمیزان قابل ملاحظه ای بهبود یابد. ساختار پرسنلی و ضوابط گزینش نیرو نیز مشمول اصلاحات سال 2002 میباشد. آکادمی های حرفه ای از دیگر انواع مراکز آموزش عالی در کشور بشمار میروند. این مراکز تابع سیستم دو منظوره فنی و حرفه ای در مقطع آموزش عالی میباشند. مدرک رسمی دوره ها مشمول مقررات اتحادیه اروپا در خصوص فعالیتهای آموزش عالیست (قطعنامه کنفرانس 1995 وزراء آموزش و پرورش و امور فرهنگی استانها) و به قبول شدگان در آزمون نهایی اعطاء میشود.
مراحل تحصیلی

مرحله اول دانشگاهی:
دانشگاههای علوم کاربردی (دیپلم عالی/ لیسانس): برگزار کننده دوره های دیپلم عالی در رشته های مهندسی، اقتصاد، مددکاری، مدیریت عمومی و حقوقی و بهداشت و درمان. مدرک دیپلم عالی به قبول شدگان در آزمون دیپلم عالی (بعنوان مثال، دیپلم عالی مهندسی ). مدرک رسمی دانشگاههای علوم کاربردی دارای پسوند اِف.اِچ (مخفف نام مرکز به آلمانی) است. براساس ضوابط مربوط به زمان دوره ها ، هر دوره رسمی در دانشگاههای علمی و کاربردی باید ظرف 8 نیمسال (2 نیمسال = 1 سال تحصیلی) تکمیل شود (شامل 1 یا 2 نیمسال آموزش عملی). موفقیت در آزمون نهایی جواز ورود به جامعه حرفه ای مورد نظر است.
بعضی از دانشگاههای علوم کاربردی، همانند آکادمیهای حرفه ای، به دوره های حین اشتغال نیز روی آورده اند (بالاخص در رشته های مهندسی و مدیریت بازرگانی). ایندوره ها اصطلاحا دوره های تحصیلی 2 منظوره مینامند. داوطلبین به امر آموزش یا هر حرفه دیگر اشتغال دارند. دانشگاههای علوم کاربردی در مقطع کارشناسی (منتهی به لیسانس ) و کارشناسی ارشد (منهی به فوق لیسانس) نیز دانشجو میپذیرند. سیستم فارغ التحصیلی جدید (1983) مکمل سیستم کاردانی (دیپلم عالی) مرسوم در دانشگاههای علوم کاربردی است.
دانشگاهها: برگزار کننده دوره های کارشناسی (عموما 2 سال) و کارشناسی ارشد. در پایان مقطع کارشناسی، فارغ التحصیلان به دریافت دیپلم کارشناسی - که جواز عبور به مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود – نائل میگردند (مدرک رسمی صادر نمیشود). در سال 1998 (1377)، سیستم جدید تحصیلات پیوسته (لیسانس) برای نخستین بار در دانشگاه به اجرا در آمد. دوره ها حداقل 3 سال (حداکثر 4 سال) بطول میانجامد و اکثر فارغ التحصیلان جذب بازار اشتغال میشوند.

مرحله دوم دانشگاهی (فوق لیسانس):
در مقطع کارشناسی، آموزشها وارد مرحله تخصصی تر میشود و تمامی دوره ها به آزمون نهایی ختم میگردد. دروه کارشناسی ارشد حداقل 5 نیمسال بطول میانجامد و فارغ التحصیلان به دریافت دیپلم کارشناسی ارشد نائل میایند. مدرک لیسانس فقط توسط دانشگاه صادر میشود (عموما در رشته های هنر و انسانی) و منوط به قبولی در آزمون تخصصی است. برنامه آموزش یا حول 2 گرایش اصلی و یا ترکیبی از 1 گرایش اصلی با 2 گرایش فرعی دور میزند. فوق لیسانس نخستین مدرک رسمی دانشگاهی بشمار میرود و فقط تحت 1 عنوان (مشترکا برای تمامی رشته ها) صادر میشود. در دوره های جدید پیوسته، مقطع کارشناسی (منتهی به لیسانس) 3-4 سال و مقطع کارشناسی ارشد (منتهی به فوق لیسانس) 2-1 سال بطول میانجامد.

مرحله سوم دانشگاهی (دکترا):
دوره دکترا فقط در دانشگاهها برگزار میشود. پذیرش فارغ التحصیلان دوره های رسمی دانشگاههای علوم کاربردی محدود به ضوابط خاص است. مقطع دکترا – برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی (دارندگان دیپلم کارشناسی ارشد/ فوق لیسانس) 2 تا 4 سال است و حول محور تحقیقات انفرادی، جمعبندی نتایج بدست آمده و تنظیم آن در قالب رساله میچرخد. اخذ مدرک دکترا منوط به دفاع موفقیت آمیز از رساله و یا کسب قبولی در آزمون شفاهی است. دوره فوق دکترا به هدف ارزیابی مهارتهای آموزشی و پژوهشی داوطلبین در رشته تحصیلی آنان برگزار میشود. مدرک فوق دکترا توسط دانشگاهها و مراکز هم رتبه صادر میگردد و مبتنی بر ارزیابی بعمل آمده از رساله تنظیمی و سخنرانی ایراد شده (سمینار) است. بر اساس اصلاحات سال 2002 (1381)، از تاریخ مزبور، شرط احراز مدرک فوق لیسانس برای تدریس در دانشگاهها منتفی میباشد.
من هم خدایی دارم
     
  
صفحه  صفحه 6 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
گفتگوی آزاد

Major libraries and universities |كتابخانه های بزرگ و دانشگاههای معروف

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA