انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 7 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین »

Major libraries and universities |كتابخانه های بزرگ و دانشگاههای معروف


زن

 
پذیرش در دانشگاه‌های آلمان؛ شرایط و مقدمات (بخش اول)


Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: شرایط ورود به دانشگاه‌های آلمان برای متقاضیان ایرانی چیست؟ قبولی در آزمون دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور، به تنهایی کفایت می‌کند؟ در چه صورتی باید برای کالج درخواست داد؟ پاسخ به سووالاتی از این نوع.


ورود به دانشگاه‌های آلمان برای علاقه‌مندان از کشورهای مختلف، با مقدماتی همراه است. متقضیان ایرانی را می‌توان به دو گروه عمده تقسیم کرد. گروه اول، افرادی هستند که در ایران علاوه بر دوران تحصیلات متوسطه در دانشگاه هم تحصیل کرده‌اند و گروه دوم را علاقه‌مندانی تشکیل می‌دهند که تنها مدرک دیپلم دارند.


درخواست برای ورود به کالج


آن‌دسته از متقاضیان ایرانی‌ای‌که تنها مدرک دیپلم دارند، بایستی در آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی، در دوره‌های روزانه و شبانه پذیرفته شوند. در این مورد، قبولی در آزمون دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و جامع علمی-کاربردی کفایت نمی‌کند و منظور تنها قبولی در دوره‌های شبانه و روزانه دانشگاه‌های سراسری در مقطع لیسانس است. قبولی در دوره‌های کاردانی نیز مورد تایید نیست.


داوطلبان، مدرک قبولی در آزمون سراسری را پس از تایید وزارت علوم ایران، ترجمه می‌کنند و به همراه سایر مدارک تحصیلی و گواهی زبان، با درخواست پذیرش در کالج، به مرکز اونی اسیست در برلین ارسال می‌کنند. این در صورتی است که دانشگاه مورد نظر تحت پوشش اونی اسیست باشد، در غیر این صورت مدارک را بایستی مستقیم به دانشگاه ارسال کرد. دوران تحصیل این افراد، با دوره‌ای یک ساله در کالج آغاز خواهند کرد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، پس از این دوره یک ساله و با توجه به نمراتی که از امتحان پایانی دریافت می‌کنند، می‌توانند برای پذیرش در رشته مورد علاقه‌شان اقدام کنند.

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:

ورود مستقیم به دانشگاه


دسته دوم اما متقاضیانی هستند که در ایران در دانشگاه تحصیل کرده‌اند و مدرک دانشگاهی در حد لیسانس دارند. این افراد، چه در دانشگاه‌های سراسری، از جمله غیرانتفاعی و پیام نور و چه در دانشگاه آزاد تحصیل کرده، به شرط آنکه مدرک کارشناسی دریافت کرده باشند، می‌توانند برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان اقدام کنند.


نکته‌ای که در مورد این افراد اهمیت دارد، نوع رشته تحصیلی آن‌ها است. این افراد در صورتی که بخواهند در رشته تحصیلی‌شان در ایران ادامه تحصیل دهند، امکان پذیرش تعدادی از واحدهای تحصیلی آن‌ها وجود دارد. در این مورد، فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آزاد یا دولتی، تفاوتی ایجاد نمی‌کند. در اینگونه موارد، تنها دانشگاه و هیئت ارزشیابی مدارک تحصیلی تصمیم خواهد گرفت و اینکه چه تعداد واحد درسی پذیرفته می‌شود، در هر دانشگاهی متفاوت است.


نکته قابل توجه در این است که در برخی از دانشگاه‌های آلمان، در صورتی که داوطلب قصد ادامه تحصیل در همان رشته سابق را داشته باشد، می‌تواند در مقطع فوق لیسانس پذیرش دریافت کند. اما از آنجا که این تصمیم بیشتر جنبه‌ی سلیقه‌ای دارد، پیشنهاد می‌شود، برای پذیرش ابتدا در مقطع کارشناسی اقدام شود و پس از حضور در دانشگاه برای دوره کارشناسی‌ارشد و ارزشیابی مدارک اقدام شود.


مسلما افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های غیرمرتبط و متفاوت با رشته تحصیلی‌شان در ایران را دارند، بایستی از ترم اول و در دوره لیسانس شروع به تحصیل کنند.نویسنده: کاوه بهرامی

تحریریه: یلدا کیانی

--------------------------------------------------------------------------------

باستان شناس2009-Nov-21, 01:01
پذیرش در دانشگاههای آلمان؛ شرایط و مقدمات (بخش دوم)


Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: در آلمان ۳۷ کالج با سه هزار متقاضی خارجی وجود دارد شرایط ورود به دانشگاههای آلمان برای متقاضیان ایرانی چیست؟ قبولی در آزمون دانشگاههای آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور، به تنهایی کفایت میکند؟ در چه صورتی باید برای کالج درخواست داد؟ پاسخ به سووالاتی از این نوع.

اتمام تحصیلات متوسطه و دریافت مدرک دیپلم از برخی از کشورها، شرط کافی برای ورود به دانشگاههای آلمان نیست. علاقمندان به تحصیل در دانشگاههای آلمان که از ایران اقدام می‌کنند نیز شامل همین گروه می‌شوند. این افراد علاوه بر مدرک دیپلم، به قبولی در آزمون دوره‌های روزانه یا شبانه دانشگاه‌های دولتی ایران نیز نیاز دارند. آنها پس از احراز شرایط ذکر شده و در صورتی که تمایل دارند پس از دریافت مدرک دیپلم و بدون شروع تحصیل یا فارغ‌التحصیلی از دانشگاههای ایران، در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند، بایستی درخواست خود را برای کالج‌های آلمان و نه دانشگاه‌های این کشور ارسال کنند.


البته برخی از دانشگاه‌ها در آلمان بررسی مدارک برای موافقت با پذیرش در کالج را نیز بدون واسطه انجام می دهند، اما با این حال افرادی که بدون تحصیل در دانشگاه‌های ایران اقدام می‌کنند، بایستی ابتدا اقدام به اخذ پذیرش از کالج کنند. مطمئن‌ترین راه برای آگاهی از این موضوع مراجعه به سایت دانشگاه، سایت کالج و یا وب سایت "اونی اسیست" است.


تحصیل رایگان در کالج‌های آلمان


کالج مرکزی آموزشی و وابسته به دولت است که از جمله وظایف آن آمادگی متقاضیان خارجی تحصیل در آلمان در دورهای یک ساله (متشکل از دو نیم سال تحصیلی) است. این دوره‌ی یک ساله در واقع کلاس آمادگی‌ای است برای شرکت در امتحان پایانی یا "Feststellungsprüfung". افرادی که در این امتحان پذیرفته میشوند، با توجه به نمرات و انتخاب رشته‌شان در دانشگاه‌های آلمان پذیرفته می‌شوند.


در آلمان ۳۷ کالج وجود دارد که تعداد سه هزار متقاضی خارجی از بیش از ۴۰ کشور، در آنها مشغول به آمادگی برای شرکت در امتحان ذکر شده هستند. تحصیل در کالج به غیر از کالج شهر درسدن رایگان است. دانشجویان برای گذراندن کلاس و امتحانات هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. تنها مورد هزینه خدمات دانشجویی است که آن را به دانشگاه مرتبط با کالج پرداخت می‌کنند. این هزینه از ۳۰ تا ۲۰۰ یورو برای هر ترم تحصیلی و در هر دانشگاهی متفاوت است. هزینه خدمات دانشجویی، استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر محل سکونت و در مواردی در شهرهای مجاور و همچنین استفاده از امکانات دانشگاه را ممکن می‌سازد.


Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: شرایط ورود به کالج


پیش از شروع به تحصیل در کالج، قبولی در آزمون ورودی آن الزامی است، که معمولا در قالب یک امتحان زبان آلمانی برگزار می‌شود. بنابراین، دانستن زبان آلمانی برای ورود به کالج الزامی است. داوطلبان بایستی پیش از درخواست، بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساعت زبان آلمانی آموخته باشند. این میزان در کالج‌ها یکسان نیست و در برخی موارد، سطح بالاتری انتظار می‌رود که جزییات آن را می‌توان از طریق وب سایت کالج و مکاتبه جویا شد.


داوطلبان بایستی اصل مدارک تحصیلی و ترجمه مورد تایید قرار گرفته آن را به کالج و یا دانشگاه ارسال کنند. تامین مخارج زندگی در این مورد با داوطلب است. توجه به این نکته لازم است که دانشجویان کالج، برخلاف دانشجویان دانشگاه تنها در دوران تعطیلات بین دو ترم اجازه کارکردن خواهند داشت و از این رو بایستی برای تامین مخارج زندگی در این دوره یک ساله از پشتوانه مالی برخوردار باشند.


اما از همه مهمتر ارسال مدارک است. در این مورد در هر کالج شرایطی وجود دارد. در برخی از کالج‌ها مدارک بایستی به طور مستقیم به دانشگاهی که کالج تحت پوشش آن است، ارسال شود و نه به کالج. در برخی از ایالت‌ها مرکز مشخصی برای بررسی پذیرش در کالج مشخص شده است که طبیعتا داوطلبان بایستی مدارک خود را به آن‌ مرکز ارسال کنند. با مراجعه به وب سایت کالج مورد نظرتان و همچنین تماس و مکاتبه با کالج، از جزییات بیشتر در موارد ذکر شده مطلع می‌شوید.


پس از احراز شرایط ذکر شده و دریافت پذیرش در کالج، دریافت ویزا آخرین مرحله پیش از شروع به تحصیل در آلمان است. داشتن ویزای تحصیلی برای گذراندن این دوره الزامی است. شرکت در کلاس‌های کالج با عنوان‌هایی همچون سفر توریستی ممکن نیست.

نویسنده: کاوه بهرامی

تحریریه: یلدا کیانی

--------------------------------------------------------------------------------

باستان شناس2009-Nov-21, 01:03
شهریه در دانشگاه‌های آلمان


Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: هنوز ایالت‌هایی در آلمان وجود دارد، که در آن‌ها از دانشجو شهریه‌ای دریافت نمی‌شودتاثیر اجباری شدن پرداخت شهریه در دانشگاه‌های آلمان، بیشتر در بین داوطلبان آلمانی مشاهده می‌شود تا متقاضیان خارجی. هنوز هم تحصیل در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی مقرون به صرفه‌تر است.

پرداخت شهریه در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان اجباری است. این تصمیم در بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ میلادی در ایالت‌های مختلف آلمان به رای گذاشته شد و بسیاری از نمایندگان به آن رای مثبت دادند. پس از این تصمیم‌گیری، در ایالت‌هایی که پرداخت شهریه تصویب شده است، دانشجویان از ترم تابستانی سال ۲۰۰۷ میلادی، ملزم به پرداخت شهریه هستند.
یکی از دلایل محبوبیت دانشگاه‌های آلمان در بین متقاضیان خارجی در گذشته و حال، عدم پرداخت شهریه بوده است. دانشجویان تا پیش از این، تنها موظف بودند هزینه خدمات دانشجویی را پرداخت کنند. هزینه خدمات دانشجویی‌ مواردی همچون، بلیط تردد با وسائل نقلیه عمومی در شهر محل تحصیل و در مواردی در شهرهای مجاور و همچنین استفاده از سایر خدمات عمومی در دانشگاه را شامل می‌شود.
البته الزام پرداخت شهریه در دانشگاه‌های آلمان، بر تعداد متقاضیان خارجی تحصیل در این کشور تاثیر چندانی نداشته است. زیرا که در مقایسه با سایر دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی و حتی در مواردی دانشگاه آزاد در ایران، هزینه تحصیل در آلمان کماکان مقرون به صرفه‌تر است.


شهریه در ایالت‌های بادن وورتمبرگ و بایرن
در دانشگاه‌هایی که در ایالت بادن وورتمبرگ واقع شده‌اند، از ترم تابستانی سال ۲۰۰۷، شهریه‌ای به میزان ۵۰۰ یورو در هر ترم دریافت می‌شود. هرینه خدمات دانشجویی در دانشگاه‌های این ایالت، بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ یورو در هر ترم برآورد می‌شود که در اکثر دانشگاه‌های آلمان نیز به همین میزان است.
شهریه در دانشگاه‌های ایالت بایرن، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو تصویب شده است. دانشگاه‌ها در این ایالت اجازه دریافت بیش از ۵۰۰ یورو شهریه را ندارند، اما در مواردی بنا به تصمیم دانشگاه، کمتر از ۵۰۰ یورو نیز دریافت می‌شود.‌
در برخی از ایالت‌ها، هنوز شهریه دریافت نمی‌شود
شهریه در دانشگاه‌هایی که در ایالت‌های برلین، براندنبورگ، هسن، مکلنبورگ فورپومرن و ایالت شلسویگ هولشتاین واقع شده‌اند، تا کنون تصویب نشده است. در ایالت‌های نام برده، بحث و تبادل‌نظر بر سر الزامی کردن شهریه کماکان ادامه دارد، این تصمیم اما بستگی به رای نمایندگان در مجلس ایالت‌ها دارد.

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: در بسیاری از شهرهای آلمان، پس از تصویب پرداخت شهریه به دانشگاه، دانشجویان دست به اعتراض زدند

در ایالت برمن، پرداخت شهریه به طور موقت، به میزان ۵۰۰ یورو در هر ترم تصویب شده است. اما به طور مثال در دانشگاه برمن، شرایط خاصی برای پرداخت شهریه وجود دارد. از جمله محل سکونت دانشجو و یا تعداد ترم‌های گذرانده در دانشگاه، بر میزان شهریه پرداختی موثر خواهد بود. البته این شرایط موقت اعلام شده و قرار است در مجلس ایالت برمن، در این مورد تصمیمی واحد اتخاذ شود.
شهریه در ایالت هامبورگ و در حال حاضر در دانشگاه هامبورگ، به میزان ۳۷۵ یورو تصویب شده است. این مبلغ که در ابتدا ۵۰۰ یورو اعلام شده بود، در سال ۲۰۰۸ میلادی به ۳۷۵ یورو کاهش یافت.
در ایالت نیدرزاکسن نیز پرداخت شهریه از ترم تابستانی سال ۲۰۰۷ اجباری است و دانشجویان برای هر ترم علاوه بر هزینه خدمات دانشجویی، مبلغ ۵۰۰ یورو به عنوان شهریه پرداخت می‌کنند.
کاهش میزان شهریه در برخی از دانشگاه‌ها
در ایالت نوردراین وستفالن نیز شرایط به همین ترتیب است. سقف دریافت شهریه در دانشگاه‌های این ایالت ۵۰۰ یورو است. بنا به تصمیم مجلس ایالت نوردراین وستفالن، تعیین میزان شهریه تا سقف ۵۰۰ یورو، به عهده دانشگاه‌ها است. از همین رو نیز دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه دورتموند، شهریه دانشگاه را به میزان ۲۰ یورو در هر ترم کاهش داده‌اند. دانشجویان دانشگاه بیله‌فلد در همین ایالت، در صورت داشتن شرایط لازم از پرداخت شهریه معاف می‌شوند و پس از اتمام دوران تحصیل تعهد اخلاقی به بازپرداخت شهریه دارند. البته شهریه در این دانشگاه که در ابتدا ۵۰۰ یورو اعلام شده بود، از ترم تابستانی سال ۲۰۰۹میلادی به ۳۵۰ یورو کاهش خواهد یافت.
در ایالت‌های راینلند فالز و زاکسن شهریه تصویب نشده است. اما دانشجویانی که برای دومین بار شروع به تحصیل می‌کنند، افراد بالای ۶۰ سال و یا دانشجویانی که در زمان تعیین شده، تحصیل خود را به پایان نرسانده‌اند، موظف به پرداخت ۶۵۰ یورو در ایالت راینلند فالز و تا سقف ۵۰۰ یورو در ایالت زاکسن هستند.
در ایالت‌های تورینگن و زاکسن انهالت، در صورتی‌ که ۴ ترم از زمان تعیین شده برای اتمام دوره تحصیلی گذشته باشد، دانشجویان موظف به پرداخت ۵۰۰ یورو در هر ترم در دانشگاه‌های دو ایالت نام برده هستند.
در ایالت زارلند، تعیین میزان شهریه برعهده دانشگاه گذاشته شد. در تنها دانشگاه ایالت زارلند، دانشجویان موظف هستند در ترم‌های اول و دوم تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰۰ یورو و از ترم سوم، ۵۰۰ یورو شهریه پرداخت کنند. در مقطع کارشناسی ارشد، شهریه از ترم اول تحصیلی به میزان ۵۰۰ یورو تصویب شده است.


كاوه بهرامي

--------------------------------------------------------------------------------

باستان شناس2009-Nov-21, 01:04
ارزشیابی مدارک دانشگاهی ایران در آلمان


Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: کنکور سراسری و کمیسیون ارزیابی مدارک تحصیلی خارجیان در آلمان، دو خوانی هستند که برای گرفتن پذیرش باید حتماً از آنها گذر کردامکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. پذیرفته‌شدن در آزمون سراسری ایران، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه، برای مثال سراسری یا آزاد، از فاکتورهای تعیین‌کننده برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان هستند.

برای اقدام به پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، مراحل مختلفی را باید طی کرد. ارزشیابی علمی مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های آلمان، یکی از این مراحل است. به طور مثال، شرایط در مورد افرادی که در ایران تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده‌اند یا تنها در آزمون سراسری پذیرفته شده‌اند، متفاوت است.
قبولی در آزمون سراسری
متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان که در آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شده‌اند، بدون آنکه در ایران در دانشگاه تحصیل کرده باشند‌، می‌توانند اقدام به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان کنند. این افراد اما تحصیل خود را نه از دانشگاه‌، بلکه با دوره‌ای یک ساله در کالج شروع خواهند کرد و با توجه به نمراتی که در پایان این دوره کسب می‌کنند، می‌توانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه‌شان تحصیل کنند.
دانستن این نکته که حدنصاب قبولی در آزمون سراسری، مقطع کارشناسی است، برای آن دسته از افرادی که تنها با پذیرش در کنکور سراسری ایران، قصد تحصیل در آلمان را دارند، ضروری است. بنابراین قبولی در آزمون سراسری در مقطع کاردانی برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های آلمان کافی نیست.

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، تحویل درخواست نامه‌ی کامل و بی عیب و نقص و همه‌ی مدارک مورد نیاز، نخستین شرط است. اسیست مرکزی است که به همین منظور تأسیس شده است؛ پل میان متقاضی و دانشگاه.
منظور از قبولی در آزمون سراسری، تنها آزمون دانشگاه‌های سراسری در نوبت‌های روزانه و شبانه است. با این حساب، قبولی تنها در آزمون سراسری دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و جامع علمی کاربردی، مورد تایید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در آلمان نیست. البته این شرایط تنها در صورتی است که این افراد علاقه‌مند باشند، بدون تحصیل در دانشگاه‌های ایران و تنها با قبولی در آزمون سراسری اقدام به پذیرش کنند.
فارغ‌التحصیلان از دانشگاه آزاد
در مورد دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد و یا افرادی که در آزمون ورودی به این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، شرایط متفاوت است. تنها قبولی در آزمون سراسری دانشگاه آزاد، برای اقدام برای پذیرش کافی نیست. حدنصاب پذیرش، عموماً داشتن مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد است. این قاعده شامل فارغ‌التحصیلان از سایر دانشگاه‌های دولتی به غیر از دوره‌های روزانه و شبانه نیز می‌شود.

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری ایران در مقطع کارشناسی پیوسته، می‌توانند برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های آلمان اقدام کنند

دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیرانتفاعی سراسری، پیام نور و هچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی، تنها در صورت داشتن مدرک کارشناسی می‌توانند برای پذیرش از دانشگاه‌های آلمان اقدام کنند. طبیعتا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها و همچنین دانشگاه آزاد، مستقیما وارد دانشگاه خواهند شد و احتیاجی به گذراندن دوره یک ساله کالج نخواهند داشت.
درخواست برای کارشناسی یا کارشناسی ارشد؟
سئوالی که در اینجا مطرح است، این است که آیا فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های نام‌برده با مدرک کارشناسی می‌توانند برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند یا باید در مقطع کارشناسی، از ابتدا تحصیل کنند؟

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: zvs مرکز توزیع سهمیه‌های رشته‌هایی خاص، از قبیل رشته‌های پزشکی در میان متقاضیان خارجی است. برای رسیدن به این مرحله ابتدا باید مدارک متقاضی از سوی نهادهای دیگر مسئول ارزشیابی و تأیید شده باشند
در این مورد شانس فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های سراسری نسبت به دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد بیشتر است. البته در این مورد تصمیم با دانشگاه و

کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی است.
در این شرایط اما یک قاعده کلی وجود دارد. افرادی که در رشته تحصیلی خود

در ایران و یا در زیر مجموعه‌های مشابه آن، قصد ادامه تحصیل در آلمان دارند، با تصمیم دانشگاه می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرفته شوند. و یا پس از تعیین سطح و ارزشیابی واحدهای گذرانده، در مقطع کارشناسی، اما در ترم‌های بالاتر ثبت‌نام کنند.
در مورد قبولی و تعداد واحدها، تنها کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاه تصمیم خواهد گرفت و قاعده یکسانی وجود ندارد. تنها می‌توان گفت که در این مورد، میان دانش‌آموختگان دانشگاه‌های سراسری و آزاد تفاوتی وجود ندارد.

Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی متقاضیلن خارجی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان


موارد استثنا


برای پذیرفته‌شدگان در آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی این امکان وجود دارد که در صورت پشت‌سر گذاشتن یک سال تحصیلی (گذراندن واحدهای‌های دو نیم سال)، بدون ورود به کالج در آلمان، مستقیما وارد دانشگاه شوند‌. البته این شرایط تنها با موافقت دانشگاه امکان پذیر خواهد بود و شامل دوره‌های روزانه و شبانه می‌باشد. در صورت این امکان، طبیعتا این افراد از ابتدا مشغول به تحصیل می‌شوند.


کاوه بهرامی

--------------------------------------------------------------------------------

باستان شناس2009-Nov-21, 01:05
تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی


Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: با دگرگونی نظام آموزش عالی در آلمان، امکان تحصیل در بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی فراهم شده است. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا‌ تنوع و تعدد رشته‌ها برای تحصیل به زبان انگلیسی نسبت به مقطع کارشناسی بیشتر است.

با تغییرات نظام آموزش عالی در آلمان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته است. بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی با گرایشات فنی و مهندسی و به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان تدریس می‌شود. در میان این رشته‌های می‌توان به مهندسی الکترونیک، فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک و هوافضا، در دانشگاه‌هایی همچون آخن، کارلسروهه، برمن و مان‌هایم اشاره کرد.
در رشته‌های زیر مجموعه علوم انسانی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، در ۲۱ رشته در زمینه‌های مطالعات زبان، ادبیات و فرهنگ فراهم شده است. از این جمله‌اند رشته‌های ادبیات تطبیقی، روانشناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل که در دانشگاه‌هایی همچون بن، برلین، برمن و گوتینگن تدریس می‌شوند.
۴۱ رشته در شاخه‌های حقوق، اقتصاد و علوم اجتماعی نیز در مقطع کارشناسی ایجاد شده است. اقتصاد بین‌الملل و مطالعات اروپا نمونه‌هایی در همین زمینه هستند. در رشته‌هایی همچون ریاضی و سایر علوم طبیعی، متقاضیان می‌توانند در ۲۸ رشته این گروه، به زبان انگلیسی تحصیل کنند.
دانستن این نکته برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی ضروری است که در برخی از رشته‌های نام برده، تحصیل تنها در ترم‌های اول دوره کارشناسی به زبان انگلیسی است و در ترم‌های پایانی این دوره کلاس‌ها به زبان آلمانی برگزار می‌شود. بنابراین متقاضیان بایستی به هر دو زبان مسلط باشند.
تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی‌ ارشد
در مقطع کارشناسی ارشد، امکان تحصیل در ۳۷ رشته‌ مرتبط با علوم کشاورزی، جنگلداری و علوم تغذیه به زبان انگلیسی وجود دارد. از جمله دانشگاه‌های ارائه‌کننده این رشته‌ها می‌توان دانشگاه‌های گوتینگن، فرایبورگ، درسدن وهامبورگ را نام برد.
در همین مقطع امکان تحصیل در ۱۲ رشته زیرمجموعه هنر فراهم شده است. در این زمینه دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه وایمار‌ بن، کلن و هامبورگ، رشته‌هایی نظیر طراحی، علوم ارتباطات و فیلم و سینما را ارائه می‌دهند.
اما بیشترین تعداد رشته‌ها در این بخش، مربوط به رشته‌های فنی و مهندسی است. ۱۴۵ رشته در این گروه به زبان‌های انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شود. در بخش علوم پزشکی و دا
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
معرفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اتریش

الف) دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ اتریش‌ گروه‌ یک‌ (ممتاز)

1- Universiät Wien ()
2- Universiät Graz ()
3- Universiät Innsbruck ()
4- Universiät Salzburg ()
5- Technische Universiät Wien ()
6- Technische Universiät Graz ()
7- Montanuniversität Leoben ()
8- Universiät für Bodenkultur Wien ()
9- Veterinärmedizinische Universität Wien ()
10- Wistschaftsuniversität Wien ()
11- Universität Linz ()
12- Universität Klagenfurt ()
13- Akademie der bildenden Künste wien ()
14- Uneversität für angewandte ***st Wien ()
15- Uneversität für Musik und darstellende ***st Wien ()
16- Uneversität Mozarteum Salzburg ()
17- Uneversität für Musik und darstellende ***st Graz ()
18- Uneversität für Künstlerische und industrielle Gestaltung Linz ()

ب) مدارس‌ عالی‌ فنی‌(FH) و مراکز آموزش‌ عالی‌ که‌ مورد تایید وزرات‌ علوم اتریش‌ هستند

(Bundesministerium für Wissenschaft und Verker
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
تحصیل در اکراین


--------------------------------------------------------------------------------

shaabani2008-Oct-06, 17:28
وقوع برخي مشكلات براي دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در اوكراين، سفارت جمهوري اسلامي ايران را برآن داشت تا توصيه ها و اطلاعات سودمندي را براي دانشجويان ايراني كه قصد عزيمت به اوكراين و تحصيل در اين كشور را دارند به صورت يك جزوه مدون نمايد. اين جزوه به نحوي تهيه شده است كه براي دانشجويان شاغل به تحصيل دراوكراين، ايرانيان مقيم و حتي افراد علاقمند به مسافرت به اين كشور نيز مفيد خواهد بود. اين اطلاعات همچنين روي سايت سفارت ايران در اوكراين به آدرس نيز قابل دريافت است.


بخش يك: اطلاعات عمومي در مورد اوكراين و سفر به اين كشور
1. موقعيت جغرافيايي اوكراين

اوكراين با جمعيتي حدود 48 ميليون نفر و وسعت 603/700 كيلومتر مربع در غرب روسيه و اروپاي شرقي واقع شده است. در ميان جمهوريهاي شوروي سابق بعد از روسيه از جايگاه نسبتا مناسب علمي و تكنولوژيكي برخوردار است. شهركيف پايتخت آن حدود 4 ميليون نفر جمعيت دارد.

اين كشور عليرغم داشتن زمستان نسبتا سرد،‌ دلگير و افسرده كننده، ازطبيعت زيبايي برخوردار است كه با داشتن مراكز توريستي همچون كيف، اودسا، كريما،‌ يالتا و لووف از شهرت نسبتا خوبي در اروپا برخوردار است.

زبان رسمي اين كشور اوكرايني است، ‌اما مردم مناطق جنوبي و شرقي آن بيشتر روس زبان هستند. در اوكراين افراد معدودي قادر به صحبت و مكالمه به زبان انگليسي مي باشند. بيش از 80 درصد مردم پيروي كليساي ارتدوكس و بقيه پيرو مذهب كاتوليك مي باشند و اقليت قابل توجهي مسلمان (بين 500 تا 700 هزار نفر) و اقليتي يهودي نيز در اين كشور زندگي مي كنند.

واحد پول اين كشور گريوني است كه به طور متوسط هر دلار امريكا معادل 5 گريوني با كمي نوسان قابل تبديل است.

2. وضعيت اجتماعي و فرهنگي
اوكراين عليرغم به ارث بردن برخي از ساختارهاي علمي و صنعتي شوروي سابق از لحاظ سطح زندگي و درآمد و مسايل اجتماعي نسبت به ديگر كشورهاي اروپاي شرقي در سطح پايين تري قرار دارد. طبق آمارهاي رسمي تعداد قابل توجهي بيمار ايدزي در اين كشور وجود دارد كه از اين حيث در اروپا بي سابقه مي باشد. بعد از ايدز، ‌بيماريهاي سل‌‌، هپاتيت و بيماريهاي پوستي و گريپ(نوعي آنژيم ) ‌در اين كشور شايع است. براي اطلاعات بيشتر در مورد اوكراين به وب سايت مراجعه شود.

3.ايمني و امنيت
جرائم خرد و خياباني همچون كيف قاپي، باج گيري،تهديد و ارعاب، ايجاد مزاحمت بخصوص براي اتباع خارجي از سوي برخي افراد نژاد پرست و ارتكاب برخي سرقت هاي مسلحانه از منازل در شب،از ديگر مسائل نگران كننده اجتماعي در اوكراين است و برخي توريست ها و اتباع خارجي قربانيان كيف قاپي و سرقت هستند.

در سال گذشته موارد متعددي از جمله آزار و اذيت برخي از تجار و دانشجويان ايراني و ايجاد مزاحمت و اخاذي از آنها به اين نمايندگي گزارش شده است.

4. قوانين ،آداب و رسوم
طبق ماده 26 قانون اساسي اوكراين، اتباع خارجي و اتباع فاقد مليت كه به طور قانوني در خاك اوكراين سكونت دارند از همان حقوق و آزاديها و نيز مسئوليتهاي اتباع اوكراين بهره مند مي باشند، به جز در مواردي كه درقانون اساسي،قوانين و يا قراردادهاي بين المللي اوكراين آمده است.

مجموعه قوانين جانبي و جزائي اوكراين شامل 447 ماده ميباشد و از سال 2001 معتبر و مبناي استناد و استفاده در دادگاههاي و مراجع قضائي ميباشد . بخشهايي از اين مجموعه قوانين كه مربوط به اتباع خارجي است به شرح زير است :

ماده 6:اعتبارقانون مسئوليتهاي جزائي درخصوص ارتكاب جرايم درخاك اوكراين

1. تمامي افرادي كه در خاك اوكراين مرتكب جرمي مي شوند در قبال اين مجموعه قوانين مسئول و پاسخگو هستند .

2. موضوع ارتكاب جرم از سوي نمايندگان ديپلماتيك و يا ساير افرادي كه بر اساس قوانين اوكراين و قراردادهاي بين المللي اكراين با ساير كشورها قابل محاكمه توسط دادگاههاي اوكراين نيستند از طريق ديپلماتيك حل و بررسي مي گردد.

ماده 8: اعتبار قانون مسئوليتهاي جزايي درخصوص ارتكاب جرائم توسط افرادي خارجي و يا افراد فاقد مليت در خارج از اوكراين

افراد خارجي و يا افراد فاقد مليت كه دائما در اوكراين سكونت ندارند در صورت ارتكاب جرم در خارج از اوكراين در موارد پيش بيني شده در قراردادهاي بين المللي اوكراين و يا در صورتي كه اين افراد بر اساس مفاد اين مجموعه قوانين مرتكب جرائم سنگين بر عليه حقوق و آزادي اتباع و يا منافع اوكراين شوند در قبال قوانين اوكراين در اين كشور مسئول ميباشد .

ماده 9: عواقب حقوقي محاكمه افراد در خارج از اوكراين

در صورتي كه دادگاه يك كشور خارجي تبعه اوكراين، شخصي خارجي و يا شخصي فاقد مليت را بابت جرمي كه در خارج از اوكراين مرتك شده محاكمه و مجرم اعلام نمايد و آن شخص مجددا در اوكراين مرتكب جرم گردد، حكم دادگاه آن كشور نيز ميتواند محسوب گردد.

5. الزامات ورود و اقامت در اوكراين
1.اشخاصي كه شهروند كشورهاي مستقل مشترك المنافع نيستند براي ورود به اوكراين نيازمند رواديد ميباشند.رواديد ورودي به اوكراين را مي توان از سفارت اوكراين در تهران دريافت كرد.

2.وجود دعوت نامه از طرف شخص، شركت و يا سازماني دراوكراين براي دريافت رواديد الزامي بوده و شهروندان خارجي نمي توانند در فرودگاه و يا نقاط عبور مرزي رواديد دريافت كنند. مؤسسه خدمات تجاري كيف به طور مصرانه توصيه مي كند كه تجار پيش از ورود به اوكراين مدارك خود را بيمه كنند. مهلت اعتبار رواديد در دعوت نامه مسافر مشخص مي گردد. براي تمديد مهلت اعتبار رواديد بايد به « اوير» اوكراين مراجع شود. (تلفن تماس: 044- 2263379)

3. همه اتباع خارجي كه از اوكراين بازديد مي كنند غير از اشخاصي كه سه روز كاري در خاك اوكراين مي خواهند بمانند و غير از افراد نابالغ (كمتر از 18 ) بايد گذرنامه هاي خود را در ادارات صدور رواديد ، مجوز و گذرنامه وزارت امور خارجه (اوير ) ثبت كنند. كنترل شديدي در اجراي اين قانون وجود ندارد ولي مسافراني كه گذرنامه هايشان را ثبت نكرده اند در هنگام خروج از اوكراين و براي تمديد مهلت اعتبار رواديد دچار مشكلات و تاخير خواهند شد. ثبت پاسپورت به هنگام اقامت در هتل ها، هنگام ثبت شركت توسط تجار و هنگام ثبت نام دانشجويان به صورت اتوماتيك انجام مي شود.

ميزبانان، اقوام و خويشاوندان و صاحب خانه هاي خارجيان بايد گذرنامه هاي آنان را در اداره صدور رواديد، مجوز و گذرنامه وزارت امورخارجه به ثبت برسانند. حق ثبت معمولا هنگام تمديد اعتبار رواديد و ثبت پاسپورت پرداخته ميشود.(اگرچه تعدادي ازصاحبخانه هاي اوكرايني براي فرار از ماليات از ثبت اقامت براي اتباع خارجي خودداري مي كنند و اين موضوع باعث برخي مشكلات براي دانشجويان ايراني كه قصد اقامت درمنزل استيجاري را دارند ،‌ شده است.)

4.كليه اتباع خارجي موظف هستند در هنگام ورود محل اقامت خود و سازمان دعوت كننده را اعلام نمايند.

5.اتباع خارجي قبل از مراجعه به گيت عبور، موظف به تكميل فرمي در خصوص مشخصات فردي، هدف از انجام سفر، مدت زمان اقامت در اين كشور، سازمان دعوت كننده و غيره ميباشد.

6. ورود و خروج اشيائي همچون مواد منفجره، مواد محترقه، مواد مخدر، اشياء تيز و برنده، مواد روانگردان، سلاح گرم ، وسايل كامپيوتري و گرافيكي، اشياء عتيقه،دارو، مواد شيميائي، مواد غذايي با حجم بالا، حمل مواد غذائي و مايعات در ظروف شيشه اي ممنوع است .

7. ورود وسايل برقي،كامپيوتري، هنري، منزل و طلاجات و غيره ممنوع نيست، اما فرد موظف به پرداخت حق گمرك مي باشد.

8. ورود و خروج ارز از اوكراين ممنوع است، در صورتي كه فرد بيش از 85 گريونا (واحد پول اوكراين معادل 150 تومان ايران ) و 1000 دلار آمريكا داشته باشد، هنگام ورود بايد با تكميل فرم مربوطه اعلام نمايد، در غير اين صورت در زمان بازرسي توسط پليس و همچنين در هنگام خروج در صورتي كه ارز همراه بيش از مبلغ فوق باشد، مصادره شده و علاوه بر آن فرد موظف به پرداخت جريمه نيز ميباشد. با توجه به سوابق موجود اين مسأله موجب مشكلات زيادي براي شهروندان ايراني شده است.

9. كليه افراد موظف هستند قبل از عبور از گمرك،فرم مربوط را تكميل نمايند و وسايل همراه خود را اعلام نمايند.

6. بهداشت
1. از نوشيدن آب شير پرهيز شود. (آب آشاميدني در هتل ها و سوپرماركتها فروخته مي شود.)خارجي هايي كه براي مدت طولاني به اوكراين سفر مي كنند، مي توانند فيلترهاي تصفيه آب را براي استفاده از آب تصفيه شده تهيه كنند. كسانيكه براي مدت كوتاه در اوكراين اقامت خواهند كرد بايد از كيفيت و بهداشتي بودن محصولات غذائي مطمئن باشند .

2. پيش از مسافرت بايد واكسن هاي لازم تزريق شود .

3.در اوكراين بيمه هاي بين المللي در بيمارستانهاي خصوصي معتبر نمي باشد. بيماران براي درمان بايد به پلي كلينيك هاي دولتي و يا خصوصي مراجعه كنند. براي بستري شدن در بيمارستان ،پزشك معالج بايد دستور العمل لازم را به بيمارستان اعلام كند . براي موارد اورژانسي، مي توان با اورژانس دولتي و با شماره 03 تماس گرفت. ( گرفتن اين شماره از تمامي باجه هاي تلفن بصورت مجاني است و نيازي به داشتن كارت تلفن نمي باشد) . هزينه اي بابت خدمات اورژانس دولتي پرداخت نمي گردد .

خدمات اورژانسي از سوي شركت هاي خصوصي از قبيل بوريس، مديكوم و ساير شركت ها نيز انجام مي گيرد. به عنوان مثال، براي تماس با شركت مديكوم بايد با تلفن 055 تماس گرفت و هزينه اورژانس تقريبا معادل 30 دلار ميباشد .

بيمارستان ها از پذيرش مستقيم بيماران اورژانسي خودداري مي كنند. خارجي ها بايد بابت هزينه هاي درماني غير اورژانسي به بيمارستان ها پول پرداخت نمايند و اين امكان را دارند كه بدون پيش پرداخت در بيمارستان هاي دولتي بستري شوند.

4. با توجه به شيوع بيماريهايي همچون ايدز ،‌سل و هپاتيت، ضروري است ضمن رعايت نكات بهداشتي ، از هرگونه ارتباطات غير مطمئن پرهيز شود.

5. جهت كسب اطلاعات بيشتر و آگاهي از جدول مربوط به بيماري هاي موجود در اين كشور به سايت سازمان بهداشت جهاني با آدرس مراجعه شود.

بخش دوم:‌ اطلاعات سودمند براي دانشجويان شاغل به تحصيل در اوكراين
1.وضعيت مراكز آموزش عالي
از سالجاري مسئولين اين كشور برنامه هاي زيادي براي مبارزه با فساد گسترده درسيستم آموزشي اين كشور و ارتقاء وضعيت آن تدوين كرده اند تا بتوانند آن را با استانداردهاي اروپايي منطبق نمايند، ولي تا رسيدن به اين هدف فاصله زيادي وجود دارد. اين كشور هنوز به عضويت موافقتنامه سيستم ارزشيابي يكسان اروپايي( بالونسكي پروسس) پذيرفته نشده و دوران گذر وانتقال را طي مي كند كه مشكلات و نابسامانيهاي خاص خود را براي دانشجويان دارد. كشورهايي كه در اين پروسه عضو مي شوند، مدارك تحصيلي دانشگاه هاي آنها در تمام اروپا به رسميت شناخته مي شود.

به طوركلي دانشگاه هاي اوكراين عليرغم امكانات آموزشي مستعمل و قديمي از نظر علمي از سطح نسبتا مناسبي برخوردارهستند. در زمينه علوم پزشكي،دانشگاه دولتي كيف معروف به بوگامولتس، در زمينه علوم فني و مهندسي دانشگاه پلي تكنيك معروف به كاپه اي و دانشگاه علوم هوا و فضاي كيف معروف به كيگا و در زمينه علوم انساني دانشگاه ملي تاراس شفچنكو از معروفيت بيشتري برخوردار مي باشند. مهمترين مراكز علمي اوكراين در شهرهاي كيف و خاركف واقع شداند.

2. زبان تدريس در دانشگاههاي اوكراين
در اين كشور زبان روسي و اوكرايني تدريس مي شود. براي آموزش زبان روسي و اوكرايني، 9 ماه دوره آموزش زبان روسي معروف به پاتفك برگزار مي گردد. اين دوره شامل دو ترم است، ترم اول منحصراً زبان روسي يا اوكرايني تدريس مي شود و از ترم دوم بسته به رشته انتخابي دانشجو، جهت ادامه تحصيل در دانشگاه براي انتخاب رشته مهندسي، دروس فيزيك، شيمي رياضي، نقشه كشي و براي رشته هاي پزشكي، شيمي،زيست شناسي،براي علوم انساني، تاريخ وادبيات در كنار آموزش زبان روسي و يا اوكرايني تدريس مي شود.در پايان ترم دوم، از دروس تدريس شده، امتحان گرفته مي شود و در صورت قبولي ، مدرك پاتفك به دانشجو اعطا مي شود.

تعطيلات دانشجوئي تقريباً دو ماه در تابستان و دو هفته در زمستان است.

تذكرمهم:‌ متاسفانه تعداد زيادي از دانشجويان ايراني در ابتداي ورود اقدام به ثبت نام در دوره آموزش پاتفك زبان روسي نموده اند،‌بعد از اتمام دوره و در هنگام ثبت نام در دانشگاه متوجه شده اند كه رشته تحصيلي مورد نظر آنها به زبان اوكرايني ارائه مي شود. لذا قبل از انتخاب نوع زبان بايد بررسي شود كه رشته تحصيلي دردانشگاه مورد نظر به چه زباني ارائه مي شود. به دليل تشديد گرايشات ناسيوناليستي در اوكراين به تدريج تلاش مي شود تا زبان اوكرايني در دانشگاهها جايگزين زبان روسي شود.

3.اسامي دانشگاههاي مورد تاييد وزارت علوم و وزارت بهداشت در اوكراين

1.دانشگاه ملي كيف تاراس شفچنكو

(Taras Schvchenko University of Kiev)

آدرس: كي يف ـ خيابان ولاديمير سكايا 64

آدرس وب سايت:‌

2.آكادمي ملي موسيقي اوكراين ـ چايكوفسكي

(National P.L Cajkovski Musical Academy)

آدرس: كي يف ـ خيابان آرخيتكتورا گارادتسكوا 11/3 ـ 1

آدرس وب سايت:‌

3.دانشگاه ملي هوايي كيف
(National Aviation University)

آدرس:‌ كي يف ـ خيابان كاسمانافت كاماروف 1
آدرس وب سايت:‌
4.دانشگاه ملي طراحي وتكنولوژي كيف

(Kyiv National University of Design and Technology)

آدرس:‌ كي يف ـ خيابان نميرو ويچا دانچنكو 2

آدرس وب سايت:

5.دانشگاه فني و مهندسي كيف(كاپه اي)

(National Technical University of Ukraine)

آدرس:‌ كيف پروسپكت پابه دا 37
آدرس وب سايت :‌

6.دانشگاه هوا و فضاي خاركف
(Kharkov Aviation Institute)

آدرس:‌ خاركف ،‌خيابان چكالوف 17
آدرس وب سايت:‌

7.دانشگاه ملي پزشكي كيف(‌بوگامولتس): (مورد تاييد وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكي)

آدرس وب سايت:

8.آكادمي تخصصي پزشكي كيف (شوپيكا)

آدرس :‌ كيف خيابان داراگاژتيسكايا 9

9. آکادمی ملی پزشکی پولتاوا

(Ukrainian medical stomatological academy)

آدرس : پولتاوا خیابان شفچنکو 23


× مدارك تحصيلي تمام اين دانشگاهها به جز دانشگاه هوا وفضاي خاركف تا مقطع دكتري تاييد شده است و دانشگاه هوا و فضاي خاركف صرفا تا مقطع كارشناسي ارشد مورد تاييد مي باشد.

4.آشنايي با نحوه ومراحل مختلف اخذپذيرش،ثبت نام و تحصيل در دانشگاههاي اوكراين

سال تحصيلي در اوكراين از اول سپتامبر آغاز مي گردد. دانشجويان خارجي مي توانند از 15 آگوست تا 15 نوامبر با در دست داشتن اصل دعوت نامه به همراه ويزاي تحصيلي صادر شده توسط دانشگاه مقصد وارد اكراين گردند. بعد از 15 نوامبر، مرزباني اكراين از ورود داوطلبان ثبت نام در دانشگاههاي اكراين جلوگيري مي كند.

ثبت نام دردانشگاههاي مختلف از طريق واحد روابط بين الملل (Mezhdunarodnyi Otdel) و يا دانشكده دانشجويان خارجي ( Dekanat ) انجام مي گيرد. براي ثبت نام بايد داوطلبان با در دست داشتن ترجمه رسمي آخرين مدرك تحصيلي خود ( ديپلم، ليسانس و غيره ) به واحد هاي ذكر شده مراجعه كنند.

مدارك بايد به زبان هاي روسي و يا اوكرايني ترجمه شده باشد و ممهور به مهر تأئيد وزارت امورخارجه كشورمان باشد. اولين مرحله براي ثبت نام پركردن فرم قرارداد مي باشد كه مابين دانشگاه و داوطلب منعقد مي گردد. در قرارداد تمامي تعهدات دو طرف نسبت به يكديگر از قبيل شهريه دانشگاه، هزينه خوابگاه و ساير موارد ذكر مي گردد. قرارداد در واقع سند اصلي تحصيل دانشجو در دانشگاه محسوب مي گردد و بايد يك نسخه از آن حتماً در اختيار دانشجو قرار گيرد.

انجام آزمايشات پزشكي كه شامل آزمايش خون و عكس برداري از قفسه سينه است و همچنين تهيه بيمه پزشكي نيز از ساير مراحل ثبت نام مي باشد. هزينه بيمه پزشكي يك ساله براي دانشجويان حدود 75 دلار مي باشد.

بعد از عقد قرارداد، دانشگاه پيش فاكتور پرداخت هزينه هاي پزشكي را به دانشجو مي دهد و دانشجو با در دست داشتن اين پيش فاكتور به حسابداري دانشگاه مراجعه كرده و هزينه هاي مربوط به شهريه و خوابگاه را شخصاً به حسابداري پرداخت مي كند. تمامي پرداخت ها به دانشگاه با واحد پول اكرايني ( گريونيا) انجام مي گيرد و لذا بايد از قبل نسبت به تعويض ساير ارزها به گريونيا اقدام كرد.

نكته مهم: بعد از ورود داوطلبين به اين كشور و عبورازواحد مرزباني و گمرك، داوطلبين مي توانند شخصاً به دانشگاهها مراجعه كرده و در آنها ثبت نام بكنند. بنابر اين به داوطلبين تحصيل در اكراين اكيداً توصيه مي شود كه به هيچ وجه پول و يا مدارك خود را در بدو ورود در اختيار هيچكس منجمله اشخاصي كه خود را نماينده شركت هاي اعزام دانشجو معرفي مي كنند قرار ندهند. لازم به تذكر است كه بعد از ورود به اكراين، داوطلبين تا مدتي كه ويزاي آنها اعتبار دارند مي توانند در اين كشور اقامت داشته باشند و شخصاً با مراجعه به دانشگاه در آن ثبت نام كنند و كسي قادر به اخراج و يا ديپورت كردن آنها نيست.

دانشجويان خارجي در طي سال اول دوره آموزش زبان روسي و يا اكرايني را مي گذرانند كه دوره « پاتفك » ناميده مي شود. گذراندن اين دوره براي دانشجويان الزامي است و با در دست داشتن مدرك پايان اين دوره مي توانند در سال اول رشته هاي مختلف ثبت نام كنند. هزينه دوره « پاتفك » در دانشگاههاي مختلف تغيير مي كند. برخي از دانشگاهها همچون دانشگاه اسپورت هزينه هاي خوابگاه را نيز جزو شهريه محاسبه مي كنند‌ و برخي ديگر همچون كاپه اي اين هزينه را به صورت جداگانه دريافت مي كنند. بنابر اين بايد در هنگام ثبت نام به اين مسئله توجه كرد.

دانشجويان بعد از عقد قرارداد و ثبت نام در دانشگاه، پاسپورت خود را به اداره ويزا و گذرنامه كه « آوير »‌ ناميده مي شود تحويل مي دهند. در اكثر دانشگاهها اين اداره داراي شعبه اي است و نيازي به مراجعه مستقيم به ادارا ويزا و گذرنامه نيست.

بعد از تحويل پاسپورت به «آوير»، برگه عكسداري بنام « اسپرافكا» ‌به دانشجو داده مي شود كه ممهور به مهر دانشگاه است. تا زماني كه پاسپورت دانشجو به وي برگردانده نشود، «‌ اسپرافكا »‌ مدرك هويت شخص محسوب مي شود، بنابرين بايد در نگهداري آن دقت كرد. اداره «آوير» بسته به شهريه پرداخت شده ويزاي دانشجويي را تمديد مي كند و علاوه برآن مهر اقامت دانشجويي نيز بر پاسپورت دانشجو زده مي شود.

5. دو توصيه مهم به علاقمندان به تحصيل در دانشگاههاي اوكراين

1. ‌ به دليل بروز مشكلات عديده در نتيجه ارائه اطلاعات غيرواقعي به دانشجويان ايراني توسط شركت ها و افراد دخيل در اعزام دانشجو، ‌اكيدا به دانشجويان توصيه مي شود تا از طريق شركت هاي معتبر اقدام به اخذ پذيرش و اعزام به اين كشور نمايند. براي اطلاع از ليست شركت هاي معتبر به سايت وزارت علوم مراجعه شود.( ))

2.سفارت ج.ا.ايران به دلايل زير به دواطلبين تحصيل در اوكراين توصيه مي نمايد كه حتي الامكان از تحصيل در مقطع كارشناسي در اين كشور خودداري نمايندودر صورت تمايل به تحصيل در مقاطع بالاتر همچون كارشناسي ارشد و دكتري جهت اعزام به اين كشور اقدام نمايند:

- سطح پايين امكانات آموزشي و رفاهي دانشگاههاي اوكراين

- وجود ارتشاء و فساد در سيستم آموزشي اين كشوركه به اذعان مسئولين وزارت علوم اوكراين مهمترين مشكل اين وزارتخانه است.

- ايجاد مشكلات و نابسامانيهاي اداري و آموزشي به خصوص براي دانشجويان خارجي در نتيجه تغييرسيستم آموزشي و دوران گذر

- اشباع اكثردانشگاههاي معتبر در جذب و پذيرش دانشجو و سوء استفاده برخي از اين دانشگاهها از موضوع افزايش دانشجويان ايراني و اخذ مبالغي غيرقانوني درهنگام ثبت نام،‌ افزايش بي رويه شهريه تحصيلي،‌ اخذ پول به دلايل مختلف و عدم ارائه خوابگاه به داوطلبين ايراني

- محيط نامناسب فرهنگي و اجتماعي بيگانه با ارزشهاي ايراني و فراهم بودن زمينه انحرافات اخلاقي براي دانشجويان جوان

- فقدان امنيت مناسب اجتماعي و زندگي براي دانشجويان خارجي

6. مدارك مورد نياز دانشجو درهنگام عزيمت به اوكراين

مدارك ضروري كه دانشجو در هنگام عزيمت به كشور اوكراين بايد همراه داشته باشد:

- ترجمه گواهي آخرين مدرك تحصيلي

- ترجمه شناسنامه

- پاسپورت معتبر و كپي صفحات 9-2

- گواهي سلامت جسماني توسط پزشك

- آزمايشات ايدز و هپاتيت

7. مدارك لازم جهت اخذ پذيرش تحصيلي از دانشگاه

- كپي پاسپورت صفحات 9-2 و اصل پاسپورت معتبر

- پرداخت هزينه رواديد تحصيلي كه سفارت اوكراين دريافت مي كند.

- كپي شناسنامه تمام صفحات و اصل شناسنامه و يك قطعه عكس 4×6

- پرداخت هزينه دعوتنامه تحصيلي دانشگاه و پست هوايي مدارك لازم جهت اخذ رواديد تحصيلي

- ترجمه گواهي آخرين مدرك تحصيلي به زبان انگليسي و يا روسي و اوكرايني كه به تأئيد وزارتين دادگستري و امورخارجه ايران و سفارت اوكراين در تهران رسيده باشد.

- گواهي سلامت جسماني توسط پزشك به زبان انگليسي

- گواهي آزمايشات ايدز و هپاتيت به زبان انگليسي (سازمان انتقال خون) با تأئيد سازمان نظام پزشكي كشور

- 12 قطعه عكس 4×6 پاسپورتي

- توصيه نامه از 3 استاد محل تحصيل براي ليسانس به بالا

8. مدارك لازم جهت اخذ رواديد تحصيلي

- ترجمه گواهي آخرين مدرك تحصيلي به زبان انگليسي يا روسي و اوكرايني كه به تأئيد وزارت دادگستري و وزارت امورخارجه و سفارت اوكراين در تهران رسيده باشد.

- گواهي سلامت جسماني توسط پزشك به زبان انگليسي

- گواهي آزمايشات ايدز و هپاتيت به زبان انگليسي (سازمان انتقال خون) با تأئيد سازمان نظام پزشكي كشور

- 12 قطعه عكس 4×6 پاسپورتي

- توصيه نامه از 3 استاد محل تحصيل براي ليسانس به بالا

9. مدارک لازم جهت تشکيل پرونده دانشجوئي در بخش كنسولي سفارت
1. اصل و تصوير صفحات نوشته شده گذرنامه

2. اصل وتصوير آخرين مدرک تحصيلي در ايران

3. عکس (4-3 قطعه)

4. تکميل فرم يک

5. در صورت تاهل و دارا بودن فرزند (فتوکپي صفحات شناسنامه و فتوکپي کارت اقامت و فتوکپي صفحات 2 تا 12 گذرنامه همسر )

6. گواهي اشتغال به تحصيل و ريزنمرات گذرانده شده

10. شرايط بهره مندي از تسهيلات دانشجويي
خدمات رايگان دانشجويي به دانشجوياني ارائه مي شود كه بنا بر رشته تحصيلي در يكي از وزارتخانه هاي علوم،‌تحقيقات و فناوري و يا بهداشت و درمان و آموزش پزشكي داراي پرونده دانشجويي بوده و موافقت وزارتخانه هاي مذكور مبني بر ارائه خدمات دانشجويي رايگان به آنها به اين نمايندگي ارسال شده باشد.

خدمات دانشجويي به شرح زير است:‌

- تاييد گواهي تحصيلي(تاييد ر
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
جديد ترين رده بندي دانشگاه هاي جهان


--------------------------------------------------------------------------------

Soheil Hosseini2008-Dec-25, 21:00
بر اساس این فهرست دانشگاه های هاروارد، کمبریج، آکسفورد، یل و کالج سلطنتی لندن به تریتب رتبه های نخست تا پنجم را در فهرست برترین دانشگاههای جهان به خود اختصاص داده اند.

تازه ترین رده بندی برترین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی جهان منتشر شد و در این میان جهش دانشگاههای آسیایی قابل توجه بوده است که می توان به صعود خیره کننده دانشگاه تهران اشاره کرد.
در رتبه بندی سالانه ارایه شده از گروه QS مرکز Times Higher Education Supplement با استفاده از فاکتورهای مختلفی از جمله آرای اخذ شده از مراکز آکادمیک سراسر جهان، رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان در سال 2007 انجام شده است.

بر این اساس، عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی انگلیس در قرار گرفتن در میان برترین دانشگاههای جهان ارتقای قابل توجهی یافته است. با این حال این رتبه بندی نشان می دهد که دانشگاههای آمریکایی هنوز در صدر برترین دانشگاههای جهان قرار دارند.

بیشترین تغییر دانشگاههای انگلیس در این رتبه بندی درمقایسه با سال گذشته به دانشگاه کالج لندن باز می گردد که از جایگاه 25 در رتبه بندی سال گذشته به مکان نهم در فهرست سال 2007 رسیده است.

همچنین انستیتو فناوری ماساچوست آمریکا (MIT) که سال گذشته در رتبه چهارم برترین دانشگاههای جهان قرار داشت به مکان دهم تنزل یافته است. این درحالی است که دانشگاه استنفورد نیز از جایگاه ششم به جایگاه بحث برانگیز نوزدهم سقوط کرده است.

در این فهرست نام دانشگاه معتبر کالیفرنیا در برکلی که سال گذشته در رتبه هشتم قرار داشت، امسال در مکان بیست و دوم جهان دیده می شود.

این رتبه بندی که بر اساس معیارهایی نظیر آرای آکادمیک، تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی و تحقیقات آنها ارایه شده است، نشان می دهد دانشگاههای آمریکایی جایگاه ارتقا یافته ای به خود اختصاص داده اند اما دانشگاههای اروپایی البته به جز انگلیس با افت نسبی همراه بوده اند.

سال گذشته 41 دانشگاه اروپایی در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار داشتند اما این رقم امسال به 35 دانشگاه کاهش یافته است.

بر اساس این فهرست دانشگاه های هاروارد، کمبریج، آکسفورد، یل و کالج سلطنتی لندن به تریتب رتبه های نخست تا پنجم را در فهرست برترین دانشگاههای جهان به خود اختصاص داده اند.

در ادامه این فهرست دانشگاههای پرینستون، انستیتو فناوری کالیفرنیا، شیکاگو، کالج لندن و انستیتو فناوری ماساچوست (MIT) در رتبه های ششم تا دهم برترین دانشگاههای جهان قرار گرفته اند.

دانشگاه تهران نیز بر اساس رده بندی موسسه TIME HIGHER EDUCATION در رده پانصد و سی و نهم دانشگاههای دنیا قرار گرفت.

دانشگاه تهران که تا دو سال گذشته در سطح بین المللی در رده بندی دانشگاههای دنیا در رتبه 2 هزار تا 2 هزار و 300 قرار داشت، در جدیدترین رده بندی دانشگاههای دنیا که توسط موسسه TIME HIGHER EDUCATION صورت گرفته است جهش خیره کننده ای در رتبه دانشگاه تهران به چشم می خورد.

ارزیابی موسسات نشان می‌دهند که موقعیت دانشگاه تهران از اوایل سال جاری بیش از یک هزار مرتبه در رتبه بندی جهانی ارتقا پیدا کرده است. اکنون نیز موسسه TIME HIGHER EDUCATION که یک مرکز ارزیابی و رده بندی دانشگاههای دنیا در لندن است، جایگاه دانشگاه تهران را در میان 600 دانشگاه برتر دنیا اعلام کرده است.

'''دانشگاه تهران هم اکنون پانصد و سی و نهمین دانشگاه برتر دنیا است.'''

عصر ايران
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
تحصيل در كره جنوبي - شرايط تحصيل در كره جنوبي - دانشگاه هاي مورد تاييد وزارت علوم

‌تحصيلات‌ پيش‌ دانشگاهي‌‌ ‌
تحصيلات‌ ابتدايي‌ از 6 سالگي‌ آغاز مي‌شود و 6 سال‌ ادامه‌ دارد. در اين‌ دوره‌ دانش‌آموزان‌ دروس‌ پايه‌ را فرا مي‌گيرند، سپس‌ دوره‌ دبيرستان‌ را شروع‌ مي‌كنند كه‌ خود به‌ دو دوره‌ سه‌ ساله‌ تقسيم‌ مي‌گردد. دوره‌ اول‌ دبيرستان‌(Middle School) سه‌ سال‌ است‌ كه‌ دانش‌آموزان‌ علاوه‌ بر دبيرستان‌هاي‌ عمومي، مي‌توانند در دبيرستان‌هاي‌ فني‌ و حرفه‌اي‌ نيز ادامه‌ تحصيل‌ دهند. دوره‌ دوم‌ دبيرستان‌(High School) نيز سه‌ سال‌ است‌ كه‌ مشابه‌ دوره‌ اول‌ است. در مجموع‌ تحصيلات‌ پيش‌ از دانشگاه‌ در كره‌ جنوبي‌ 12 سال‌ است‌ كه‌ دانش‌آموزان‌ در پايان‌ آن‌ موفق‌ به‌ گرفتن‌ ديپلم‌ دبيرستان‌ مي‌شوند.
‌تحصيلات‌ دانشگاهي‌
‌‌براي‌ ورود به‌ دانشگاه‌هاي‌ كره‌ داشتن‌ ديپلم‌ دبيرستان‌ و گذراندن‌ موفقيت‌آميز امتحانات‌ ورودي‌ دانشگاه‌ها الزامي‌ است. امتحانات‌ ورودي‌ دانشگاه‌ها سراسري‌ نيست‌ و متقاضيان‌ مي‌توانند در امتحان‌ ورودي‌ دانشگاه‌هاي‌ گوناگون‌ شركت‌ كنند.
مراكز آموزش‌ عالي‌ در اين‌ كشور به‌ دو دسته‌ دولتي‌ و خصوصي‌ تقسيم‌ شده‌ و كليه‌ دانشگاه‌ها تحت‌ پوشش‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ هستند. اين‌ وزارتخانه‌ كليه‌ مقررات‌ آموزشي‌ شامل‌ پذيرش‌ دانشجو، رشته‌ها و درس‌هاي‌ مربوط‌ و قوانين‌ اعطاي‌ مدرك‌ را زير نظر دارد.
تحصيلات‌ در دانشگاه‌هاي‌ كره‌ جنوبي‌ به‌ زبان‌ كره‌اي‌ است‌ و در مواردي‌ به‌ درخواست‌ دانشجو و موافقت‌ دانشكده‌ مربوط، فقط‌ براي‌ دوره‌هاي‌ تحصيلات‌ تكميلي‌ تحصيل‌ به‌ زبان‌ انگليسي‌ نيز ممكن‌ است.
‌دوره‌هاي‌ تحصيلي‌
‌‌.1 دوره های دو یا سه ساله تحصیلی برای مدارک Diploma در صورت داشتن دیپلم دبیرستان، در کالج ها گذرانده می شود.
‌: Bachelor .2شامل‌ چهار سال‌ تحصيل‌ تمام‌ وقت، بعد از ديپلم‌ دبيرستان‌ است. اين‌ دوره‌ شامل‌ 130 تا 140 واحد (Credits) است. براي‌ رشته‌هاي‌ پزشكي‌ و دندانپزشكي‌ مدت‌ تحصيل‌ به‌ شش‌ سال‌ افزايش‌ مي‌يابد.
‌: Master .3شامل‌ دو تا سه‌ سال‌ تحصيل‌ تمام‌ وقت‌ است. شرط‌ ورود به‌ اين‌ دوره‌ داشتن‌ مدرك‌ Bachelor است. اين‌ دوره‌ حداقل‌ شامل‌ 24 واحد و پايان‌ نامه‌ پژوهشي‌ است.
‌: Ph.D. .4 که شامل‌ سه‌ سال‌ تحصيل‌ تمام‌ وقت‌ است. شرط‌ ورود به‌ اين‌ دوره‌ داشتن‌ مدرك‌ Master است. اين‌ دوره‌ شامل‌ 36 واحد است‌ و در صورت‌ نداشتن‌ مدرك‌Master دانشجو با داشتن‌ مدرك‌Bachelor در دوره‌ دكترا بايد 60 واحد را پشت‌ سر گذارد. در اين‌ دوره‌ پس‌ از گذراندن‌ موفقيت‌آميز امتحان‌ جامع، به‌ دانشجو اجازه‌ نوشتن‌ پايان‌ نامه‌ پژوهشي‌ داده‌ مي‌شود. مدرك‌ دكترا به‌ شرط‌ دفاع‌ موفقيت‌آميز از پايان‌ نامه‌ اعطا مي‌شود.
‌نحوه‌ ارزشيابي‌ مدارك‌ تحصيلي‌
‌‌. 1مدارك‌ Diploma با 2 يا 3 سال‌ تحصيل، در صورت‌ داشتن‌ ديپلم‌ دبيرستان، "كارداني" ارزشيابي‌ مي‌شود.
‌. 2مدارك‌ Bachelor از كليه‌ دانشگاه‌هاي‌ گروه‌ 1 و 2 در صورت‌ داشتن‌ ديپلم‌ دبيرستان، "كارشناسي" ارزشيابي‌ مي‌شود.
. 3مدارك‌ Master از دانشگاه‌هاي‌ گروه‌ 1 در صورت‌ داشتن‌ كارشناسي، "كارشناسي‌ ارشد" ارزشيابي‌ مي‌شود.
‌.4 مدارک Ph.D از دانشگاه‌هاي‌ گروه‌ 1 در صورت‌ داشتن‌ كارشناسي‌ ارشد، "دكترا" ارزشيابي‌ مي‌شود.
‌معرفي‌ دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالي‌ در كشور كره‌ جنوبي‌
‌الف) دانشگاه‌هاي‌ گروه‌ يك‌ براي‌ كليه‌ دوره‌هاي‌ تحصيلي

.
1- Chonbuk National University ()
2- Chung - Ju National University ()
3- Chungnam National University ()
4- Gyeongsang National University ()
5- Kangwon National University ()
6- Korea Maritime University Busan ()
7- Korea National University of Education ()
8- Korea National University of Physical Education ()
9- Kyungpook National University ()
10- Pukyong National University ()
11- Seoul National University ()
12- Yonsei University ()
13- Cheju National University () (CNU)
14- Kyung Hee University () (KHU)
15- Inha University ()
15- تامقطع کارشناسی ارشد در کليه رشته ها و در مقطع دکترا صرفا" در رشته سيستم اطلاعات جغرافيايي (GIS)
16- Information & Communications University () (ICU)
17- Pohang University of Science & Technology () (POSTECH)
18- Woosong University
18- تا مقطع كارشناسي ارشد در رشته مديريت MBA
‌ب ( مدارك‌ دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالي‌ مورد تأييد وزارت‌ آموزش‌ كره‌ جنوبي‌ فقط‌ در سطح‌ كارشناسي)ليسانس( ارزشيابي‌ مي‌شود.
1- Ewha Women's University
جدول‌ چگونگي‌ ارزشيابي‌ مدارك‌ تحصيلي‌ دانشگاه‌هاي‌ كره‌ جنوبي‌

مدارك
شرايط
ارزشيابي
Diploma
2 يا 3 سال تحصيل بعد از ديپلم دبيرستان
كارداني
Bachelor
از دانشگاه‌هاي گروه يك و دو در صورت داشتن ديپلم دبيرستان

كارشناسي
Master
از دانشگاه‌هاي گروه يك در صورت داشتن كارشناسي

كارشناسي ارشد
(Ph.D.)
از دانشگاه‌هاي گروه يك در صورت داشتن كارشناسي ارشد

دكترا
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
کالج وست مینستر مالزی: دوره های حرفه ای زبان انگلیسی


برگزاری ارزان ترین دوره های زبان انگلیسی در مالزی با بهترین کیفیت در کالج وست مینستر، شعبه ی مدرسه تجارت لندن. آمادگی برای موفقیت در آزمون آیلتس • کالج KBU مالزی: پذیرش دانشجو در دوره های زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته


کالج KBU مالزی در منطقه ی زیبای دامن سرا در غرب کوالالامپور واقع شده است. این کالج دوره های کامل زبان انگلیسی را در طول 12 ماه ارائه می دهد. اطلاعات بیشتر...


• مرکز زبان انگلیسی IMEC مالزی:

دوره های جامع زبان انگلیسی از مبتدی تا آیلتس (تضمینی)


مرکز آموزش زبان IMEC در شهرک زیبای کجنگ کانتر هایتز در جنوب کوالالامپور قرار دارد و تنها مرکز آموزش زبان است که موفقیت در آزمون آیلتس را تضمین نموده است. طول دوره کامل زبان در این مرکز 10 ماه است. • کالج اولمپیا مالزی: دوره های زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته
کالج Olympia عضوی از گروه آموزش عالی Raffles دوره های آموزش زبان انگلیسی را در مرکز شهر کوالالامپور ارائه می دهد. طول یک دوره 9 ماه است و 3 ماه دوره جداگانه آمادگی آیلتس نیز قابل انتخاب است. اطلاعات ب...




• کالج KBU مالزی: دوره های پیش دانشگاهی، کاردانی و کارشناسی از انگلستان


کالج KBU وابسته به دانشگاه های انگلستان و استرالیا، مقصد مناسبی برای علاقمندان به رشته های هنر، معماری و مهندسی است. اطلاعات بیشتر ... • دانشگاه Limkokwing (لیم کوک وینگ) مالزی: دوره های پیش دانشگاهی، کاردانی و کارشناسی


دانشگاه لیم کوک وینگ ، از بهترین دانشگاههای مالزی برای دوره های کارشناسی برای علاقمندان به رشته های هنر، معماری، شاخه های ارتباطات، روزنامه نگاری، فیلم و رسانه، طراحی لباس و مد و غیره است. اطلاعات بیش...

• دانشگاه APIIT/UCTI مالزی: دوره های پیش دانشگاهی، کاردانی و کارشناسی


دانشگاه APIIT/UCTI مالزي در منطقه جنوبی کوالالامپور بهترین انتخاب برای علاقمندان به شاخه های آی تی، کامپیوتر، هوش مصنوعی، مالتی مدیا و تجارت الکترونیک است.


اطلاعات بیشتر... • کالج ICOM (آیکام) کوالالامپور: دوره های پیش دانشگاهی، کاردانی و کارشناسی موسیقی


کالج ICOM که وابسته به دانشگاههای برکلی امریکا و وست مینیستر انگلستان بهترین مقصد تحصیل برای علاقمندان به رشته موسیقی است. اطلاعات بیشتر...
• کالج Olympia (اولمپیا) کوالالامپور: پذیرش دوره های پیش دانشگاهی عمومی استرالیا و کارشناسی از انگلستان


کالج Olympia نماینده آموزشی دولت استرالیا و دانشگاه ناتینگهام انگلستان در کوالالامپور مناسب برای علاقمندان به دوره های پیش دانشگاهی دولت استرالیا (معتبر در سرتاسر دنیا) و دوره های کارشناسی مدیریت و تج... • دانشگاه MMU (مالتی مدیا) مالزی: دوره های کارشناسی


دانشگاه مالتی مدیا (MMU) در منطقه سایبر جایا مقصدی مناسب جهت علاقمندان به رشته های مهندسی پزشکی، روبوتیک، نانتکنولوژی و سایر رشته هاست. اطلاعات بیشتر...
• پذیرش دوره های کاردانی به کارشناسی دانشگاه های مالزی


فارغ التحصیلان دوره های کاردانی رشته های مختلف مهندسی، کامپیوتر، آی تی، مدیریت و جهانگردی می توانند با استفاده از سرویس معادل سازی واحد های درسی جهت دوره های کارشناسی در مالزی اقدام به اخذ پذیرش نماین...



• دانشگاه APIIT/UCTI مالزی: کارشناسی ارشد MBA گرایش آی تی، شاخه های کامپیوتر و مدیریت تکنولوژی


دانشگاه APIIT/UCTI مالزي در جنوب کوالالامپور کارشناسی ارشد MBA با گرایش IT، علوم کامپیوتر و غیره را ارائه می کند. • دانشگاه Limkokwing مالزی: کارشناسی ارشد MBA، هنر و ارتباطات
دانشگاه لیم کوک وینگ ، از بهترین و بزرگترین دانشگاههای خصوصی مالزی به شمار می رود و تنها دانشگاهی است که MBA را با گرایش هایی مثل "مدیریت توریسم" یا "مدیریت ورزشی" ارائه می کند.

• کالج Olympia کوالالامپور: کارشناسی ارشد MBA (مدیریت اجرایی) از مدرسه تجارت ناتینگهام انگلستان

مدرسه تجارت ناتینگهام (Nottingham Business School) وابسته به دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان، بیش از 40 سال در ارائه ی شاخه های مدیریت، بازرگانی و تجارت سابقه دارد. آژانس نظارتی تحصیلات تکمیلی انگلستا... • دانشگاه مالتی مدیا مالزی: کارشناسی ارشد MBA مدیریت اجرایی


کارشناسی ارشد MBA با گرایش های منابع انسانی، امور مالی، بازاریابی و غیره.
• دانشگاه تکنولوژی مالزی (UTM) : کارشناسی ارشد و دکتری

دانشگاه تكنولوژي مالزی بهترین انتخاب برای تحصیلات تکمیلی در شخه های فنی و مهندسی در مالزی است. علاوه بر این شاخه های علوم تربیتی نیز در این دانشگاه ارائه می شوند. • دانشگاه USM مالزی: کارشناسی ارشد و دکتری


دانشگاه USM انتخابی مناسب برای تحصیلات تکمیلی در تخصص های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، شاخه های مختلف علوم انسانی، هنرهای زیبا و علوم پایه می باشد.
• دانشگاه پوترا مالزی (UPM) : کارشناسی ارشد و دکتری
دانشگاه پوترای مالزی تنها به شرط ارائه مدرک آیلتس و تافل در شاخه های مختلف دانشجو می پذیرد. شرط دیگر پذیرش در دوره دکتری معدل 3.5 از 4 است. • دانشگاه مالایا (UM): کارشناسی ارشد و دکترا

دانشگاه مالایا در مالزی تنها به شرط ارائه مدرک آیلتس و تافل در شاخه های مختلف دانشجو می پذیرد.


• دانشگاه فناوری مارا - UITM: فقط کارشناسی ارشد
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
آشنایی با ساختار نظام آموزشی کشور فرانسه


آمـوزش و پـرورش در فـرانسه ساختار نظام آموزشی فرانسه بر مبنای دو محور اصلی (پایداری) و (پویایی) بررسی می‌شود. در محور پایداری، سیاست‌های آموزشی و قوانین مصوب در جهت دست‌یابی به وضعیت مطلوب آموزشی (پنداره نظام) و در محور پویایی، نوسامانی ساختارها و استقرار زیرساختها، اهداف و عملکرد وضعیت موجود نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دبیـرخـانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، ساختار نظام آموزشی فرانسه بر مبنای دو محور اصلی (پایداری) و (پویایی) بررسی می‌شود. در محور پایداری، سیاست‌های آموزشی و قوانین مصوب در جهت دست‌یابی به وضعیت مطلوب آموزشی (پنداره نظام) و در محور پویایی، نوسامانی ساختارها و استقرار زیرساختها، اهداف و عملکرد وضعیت موجود نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گرفته است. محور پایداری بر مفهوم تداوم در حفظ ارزش‌های سه‌گانه جمهوری (برابری، برادری و آزادی) تأکید دارد.
‏در این محور، تلاش‌های متفکران و مسئولان کشور در مدت بیش از دو قرن پس از انقلاب فرانسه (۱۹۹۵-۱۷۸۹) در قالب سیاست‌های عمده آموزشی عرضه شده است.محور پویایی و نوآوری نیز که به معنای تکاپوی وضعیت موجود نظام آموزشی (سیاست‌ها،‌ اهداف، ساختار، کادر و عملکرد آموزشی) است، درجهت پاسخگویی به نیازهای جامعه در حال تحول و دست‌یابی به وضعیت مطلوب آموزشی عنوان شده است.به طورکلی می‌توان گفت که نظام آموزشی فرانسه، محصول برهه خاص زمانی است که با پایداری و پویایی از آغاز انقلاب ملی طی سال۱۷۸۹تاکنون همچنان ادامه داشته است.
‏بیش از۱۳میلیون دانش آموز در مدارس کشور فرانسه به تحصیل مشغولند. نظام آموزشی کشور یکپارچه بوده واین در حالی است که ساختار حال حاضر آن در خلال دهه‌های۶۰ و۷۰ قرن بیستم میلادی دستخوش تغییرات تدریجی شده است که از جمله این تغییرات می‌توان به تفکیک مقاطع آموزش ابتدایی ومتوسطه از یکدیگر اشاره کرد.از دهه۷۰ کشور فرانسه از افزایش قابل توجهی در توسعه و رشد نظام آموزش پیش دبستانی برخوردار شده است.در این اثنا، با توجه به تغییرات آموزشی کشور، امکان حضورتمامی کودکان گروه سنی ۳ تا ۵ سال در کلاسهای پیش دبستانی فراهم شد. از سال ۱۹۶۷، سن حضور دانش‌آموزان در مدارس مقطع آموزش پایه بین رده‌های سنی ۶ تا ۱۶سال تعیین شده است. کشور فرانسه با برخورداری از تعداد۶۰ هزار مدرسه ابتدایی، به فراهم‌سازی تسهیلات آموزشی لازم برای دانش آموزان، در خلال ۵ سال اول آموزش رسمی‌مبادرت کرده است. در۳ سال اول آموزش رسمی، آموزش پایه در حوزه مهارتهای پایه (ابتدایی ) ارائه شده ودر دو سال باقی مانده دانش آموزان، آموزش‌های لازم را فراگرفته ومدارس ابتدایی را پشت سر می‌گذارند.مقطع آموزش متوسطه نیز خود به دو مرحله متوالی تقسیم می‌شودکه به نام سیکل یا دوره نامگذاری شده است. تقریباً تمامی کودکان رده‌های سنی۱۱ تا ۱۵ سال در کالج‌ها حضور می‌یابند. از سال ۱۹۷۵تنها تعداد یک کالج برای آموزش توانائی‌های مختلط اجتماعی به تمامی دانش‌آموزان صرفنظر از سطح پیشرفت تحصیلی آنان وجود داشته است.پس از گذراندن دوره۳ آموزش دانش آموزان به کالج‌های عمومی، فنی و یا فنی حرفه‌ای راه یافته که آنها را برای آزمونهای مکاتبه‌ای کارشناسی یا مهندسی آماده می‌نماید. در این مقطع از دانش آموزان رده سنی۱۸ سال ثبت نام بعمل می‌آید.تصمیم گیریهای آموزشی درخصوص دروس تجدیدی، تعیین کلاس‌های بالاترآموزشی،تغییر رشته تحصیلی با روند گفتگوی میان مدارس ( معلمان،کادر اجرایی وپرسنل دستیار)، اولیاء و نمایندگی‌های دانش آموزی صورت می‌گیرد. اگرچه معلمان به ابراز نظرات خود در شوراهای آموزشی مرکب از نمایندگان دانش آموزی، معلمان و والدین مبادرت می‌نمایند،با این وجود والدین از حق تقاضای ورود دانش آموزان به مقاطع بالاتر آموزشی و یا تقاضای تکرار سال تحصیلی گذشته برخوردار می‌باشند. در تمامی مدارس این کشور،مشاوران متخصصی برای ارائه خدمات مشاوره به دانش آموزان، والدین ومعلمان در راستای برطرف‌سازی مشکلات آموزشی پیش روی دانش آموزان،در نظر گرفته شده است.در حال حاضر فرم۳ (سال آخر کالج ) نقطه آغازین آموزش کالج است که طی آن دانش آموزان در خصوص برخی از موضوعات مورد علاقه خود به مطالعه پرداخته و به تعیین رشته تحصیلی مبادرت می‌کنند.
‏اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان کشور فرانسه در مدارس تحت نظارت وزارت آموزش ملی آموزش می‌بینند. با این وجود درحدود ۱۰۰ هزار دانش آموز مواجه با معلولیتهای مختلف جسمانی، در مدارس استثنایی و تحت حمایت وزارت بهداشت و بالغ بر۲۰۰ هزار دانش آموز در کالج‌های کشاورزی به تحصیل مشغولند و در مجموع بالغ بر۳۰۰ هزار دانش آموز رده سنی بالای۱۶ سال تحت دوره‌های کارآموزی قرار گرفته‌اند.
‏همگام با نظام آموزشی عادی کشور، کلاسهای تخصصی تطبیق یافته در نظر گرفته شده است که نقطه مشترک و اتکاء آنها مدارس ابتدایی و متوسطه است. برخی از برنامه‌های آموزشی از جمله برنامه آموزشی(‏CLIS‏) نیز به عنوان پلی در جهت باز گرداندن دانش آموزان به نظام آموزشی و برنامه آموزشی (‏SEGPA‏) برای ارائه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای عمومی‌ به کودکان و نوجوانانی که بنا به علل روانشناختی، عاطفی یا رفتاری با مشکلاتی در حوزه آموزش مواجه هستند، ارائه می‌شود. همچنین برنامه‌های آموزشی مشابه برنامه‌های فوق، در مدارس خاص در نظر گرفته شده است،که از آن جمله می‌توان به مدارس تحت پشتیبانی و نظارت وزارت بهداشت اشاره کرد. هدف ارائه برنامه‌های آموزشی فوق ارتقاء توانایی‌های بالقوه دانش آموزان است. مدارس تحت نظارت وزارت آموزش ملی ممکن است عمومی‌یا خصوصی باشند. گفتنی است که مدارس خصوصی بالغ بر ۱۵درصد از دانش آموزان مقطع آموزش ابتدایی و۲۰ درصد از دانش آموزان مدارس مقدماتی متوسطه را پوشش داده‌اند. بیشتر مدارس خصوصی کشور فرانسه در زمره مدارس کاتولیک بوده و با دولت قرارداد آموزشی منعقد می‌کنند.‏

● آموزش پیش دبستانی

حضور در دوره‌های آموزش پیش دبستانی در کشور فرانسه اختیاری و رایگان بوده و برای آموزش کودکان رده‌های سنی ۳ تا ۵ سال در نظر گرفته شده است. آن دسته از کودکانی که تا روز اول سال تحصیلی مدارس به سن ۲ سالگی رسیده باشند، مورد پذیرش واقع می‌گردند اقداماتی نیز در خصوص اولویت احداث مدارس مذکور در نواحی محروم اجتماعی کشور صورت گرفته است.
‏کودکان رده سنی ۲سال(حدود ۴۰درصد ) منحصرا در چارچوب مدارس و ظرفیت کلاسهای آموزشی موجود و تمامی کودکان رده سنی۳‌سال مورد پذیرش قرار می‌گیرند و این در حالی‌است که در سال۱۹۶۰ میلادی تنها ۳۶درصد از کودکان فرانسوی مورد پذیرش مراکز آموزش پیش دبستانی قرار گرفتند. هدف غایی وزارت آموزش و پرورش، پژوهش و فن‌آوری فرانسه از ارائه دوره‌های آموزش پیش دبستانی، ارتقاء توانمندیهای کودکان، در جهت شکل دهی به شخصیت اجتماعی آنان است. از سال ۱۹۹۵ میلادی، طرح آموزش واقعی پیش دبستانی با اهداف دقیق و کارآموزان متبحر به‌اجرا گذارده شد. درتمام مدت ۲۶ ساعت آموزش در هفته، آموزش زبان از امتیاز ویژه‌ای برخوردار بوده و تسلط شفاهی و آشنایی با نوشتار،تقویت قدرت احساس، تخیل و قدرت خلاقیت دانش آموزان از طریق پرداختن به آموزش هنری توسعه می‌یابد.گفتنی است که بالغ بر۲۰هزار مرکز آموزش پیش دبستانی به ثبت نام از بیش از۲میلیون کودک فرانسوی مبادرت می‌نمایند. در صورت نبودکلاس‌های پیش دبستانی،کودکان رده سنی ۵ سال به کلاس‌های آمادگی و مدارس ابتدایی پیوسته و به چرخه آموزش ابتدایی و مقدماتی وارد می‌شوند.از آنجایی که کشور فرانسه از تجربه فراوانی در ارائه آموزش پیش دبستانی به کودکان برخوردار است، از این رو بیش از۹۹درصد کودکان رده سنی۳ سال در این مدارس حضور می‌یابند. تحصیل در مدارس عمومی‌پیش دبستانی رایگان است و این در حالی است که مراکز خصوصی به اخذ شهریه تحصیلی مبادرت می‌نمایند. مدارس عمومی‌پیش دبستانی نیز توسط شهرداری‌ها احداث و اداره می‌شوند. ‏
‏ گفتنی است درمهدهای کودک کشور فرانسه از تخصصهای سرباز معلمان برای آموزش کودکان استفاده می‌شود چرا که خدمت سربازی درحال حاضر در کشور فرانسه به حالت تعلیق در آمده و با اجرای طرح جامع جذب سرباز معلم ‏JAPD‏ جایگزین شده است. از سوی دیگر، برای جبران به حد نصاب نرسیدن تعداد ثبت نام کنندگان مهدهای کودک،که معمولاً در مناطق کم جمعیت وکوهستانی کشور رخ می‌دهد، کودکستانهای بین منطقه‌ای تأسیس شده است که به ارائه خدمات آموزشی به کودکان نواحی مختلف مبادرت می‌نمایند. در مناطق کم جمعیت نیز کلاس‌های موقتی پاره وقت تشکیل می‌شود.به طور کلی دانش آموزان به سه رده سنی کودکان،رده سنی نوجوانان ورده سنی جوانان تقسیم می‌گردد. گفتنی است، تقسیم بندی فوق در جهت مد نظر قرار دادن بلوغ فکری و استعداد یادگیری رده‌های‌سنی از انعطاف پذیری برخوردار می‌باشد. تیم تدریس، با مشورت والدین به تعیین جایگاه کودکان در رده‌های سنی آموزشی مطابق با استعداد‌ها و نیازهای آنان مبادرت می‌نمایند. سه رده سنی مذکور با اولین چرخه آموزشی تطابق داشته در حالی که رده سنی جوانان و مقطع آموزش مقدماتی متوسطه با چرخة آموزشی پایه و مقدماتی تطابق دارد. چرخه‌های آموزشی چندین ساله نیز با هدف برآورده نمودن نیازهای کودکان طراحی شده است. متوسط آموزش هفتگی۲۶ ساعته به کودکان مقطع پیش دبستانی ارائه می‌شود.

● ‏آموزش ابتدایی

آموزش ابتدایی در کشور فرانسه به موجب قانون Guizot (مصوب سال ۱۸۳۳) پایه‌گذاری شد. طبق این قانون، در تمامی روستاها، ابتدا یک دبستان پسرانه و سپس یک دبستان دخترانه تأسیس شده است. نظام آموزش ابتدایی کشور فرانسه از ابتدا از نوعی سیاست عدم تمرکز پیروی نموده است. به عبارت دیگر، از یک سو، مسئولیت احداث مدارس در اماکن مناسب، مراقبت و نگهداری از آنها و گزینش معلمین از جمله وظایف جوامع محلی به شمار آمده و از سوی دیگر، تضمین یکپارچگی و کارایی آموزش ابتدایی از طریق ایجاد شبکه مدارس تربیت معلم در سطح بخشی و تعیین برنامه‌های درسی و توزیع کتب آموزشی برعهده دولت می‌باشد. نقش روستاها (جوامع محلی) و تقسیم مسئولیت میان روستاها و دولت در امر آموزش ابتدایی تا اواخر قرن نوزدهم به روال فوق بوده است.
طبق قوانین فالو (مصوب ۱۸۵۰، Fallou) و ژول فری (مصوب ۱۸۸۱، j.Ferry) به ترتیب آموزش ابتدایی رایگان و پایه اعلام و به مورد اجرا گذارده می‌شود.

▪ ساختار دوره
دوره‌های آموزش ابتدایی طی دو دوره به شرح زیر برگزار می‌شود:
الف) دوره یادگیری پایه که طی سال آخر مقطع آموزش پیش‌دبستانی آغاز و تا دو سال اولیه آموزش ابتدایی ادامه می‌یابد.
ب) دوره عمیق سازی آموزشی که طی سه سال آخر مقطع ابتدایی ارائه شده و به کالج منتهی می‌شود.گذراندن دوره‌های آموزش ابتدایی برای تمامی کودکان فرانسوی رده سنی ۶سال اجباری و رایگان است.
مدت آموزش به طور متوسط ۵ سال تا رده سنی ۱۱ سال به طول می‌انجامد.
با توجه به سطح علمی دانش‌آموزان، مدت این دوره با افزایش (تکرار یک کلاس) یا کاهش (آموزش جهشی) تغییر می‌یابد. مقطع آموزش ابتدایی خود از دوره آموزش اصلی که از سال آخر مقطع آموزش پیش‌دبستانی آغاز و تا سال دوم ابتدایی ادامه می‌یابد (CP)، دوره آمادگی، (CE۱) دوره مقدماتی کلاس اول، دوره تعمیق آموزشی (آموزش ۳ساله) (CE۲) دوره مقدماتی کلاس دوم، (CM۱) دوره میانه کلاس اول و (CM۲) دوره میانه کلاس دوم، متشکل می‌گردد.
از سال ۱۹۹۵ میلادی برنامه‌های آموزش ملی جدیدی وضع شده است که از آن جمله می‌توان به زبان فرانسه (۹ ساعت در هفته)، ریاضیات (۵ساعت)، تاریخ، جغرافیا، تعلیمات اجتماعی، علوم و فن‌آوری (۴ساعت)، آموزش هنری و ورزش (۶ساعت در هفته) اشاره کرد. گفتنی است که در حدود یک ساعت و نیم در هفته نیز به آموزش زبان‌های زنده اختصاص می‌یابد.

● آموزش متوسطه

آموزش متوسطه در کشور فرانسه، حاصل حرکتی طولانی است که ریشه‌های آن به اتخاذ سیاست آموزش همگانی درکشور باز می‌گردد.درمجموع، درطول یک قرن، به تدریج در قالب طرح‌های گوناگون، آموزش متوسطه با پیروی از سیاست‌های برابری فرصت (رعایت تنوع و عدالت) و مشاوره تحصیلی و شغلی به صورت رایگان و اجباری به تمامی دانش‌آموزان رده سنی۱۶-۱۲ سال- پایان سیکل اول متوسطه (کالج)- ارائه شده است.
در پایان دوره آموزش پایه (اجباری) و پس از موفقیت در آزمون سیکل اول متوسطه دیپلم ملی(‏Brevet‏) گواهینامه مهارت حرفه‌أی(‏CAP‏) و یا گواهینامه کارآموزی عمومی(‏CAP‏) به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌گردد.
گفتنی است که ارزش تحصیلی گواهینامه‌های فوق الذکر، از لحاظ طبقه‌بندی سطح مشاغل (جهت استخدام نیروی انسانی) معادل سطح ‏V‏ می‌باشد.به طور کلی می‌توان گفت که مقطع آموزش متوسطه خود به دو بخش به شرح زیر قابل تقسیم است:
‏الف) سیکل اول آموزش متوسطه (کالج)
مطابق قانونHaby، از ژوئیه سال۱۹۷۵، تنوع آموزشی در سیکل اول آموزش متوسطه ملغی شده و کالج‌ها به ثبت نام از دانش‌ آموزان سال آخر ابتدایی در قالب آموزش رایگان و اجباری (تا رده سنی ۱۶ سال) مبادرت نموده‌اند. بنا بر حیطة اختیارات قانونی، کالج‌های فوق ملزم به اجرای مأموریت دوگانه (عرضة فرهنگ پایه به تمامی جوانان فرانسوی) و (فراهم‌سازی خدمات مشاورة تحصیلی و شغلی برای آنان) است.

▪ ‏‏ ساختارآموزشی
طول دوره تحصیل در کالج، ۴ سال تمام می‌باشد که خود از ساختار ۳ گانه به شرح ذیل متشکل شده است:
ـ ‏پایه اول: دوران مشاهده (‏Cycle observation‏) که از آن با عنوان دوره استحکام بخشی به مهارت‌های آموخته شده دوره ابتدایی و تطبیق این قبیل مهارتها با دروس آموزش متوسطه یاد می‌شود.
ـ ‏پایه دوم: راهنمایی تحصیلی
ـ پایه سوم: دوران تعمیق مطالب فراگرفته شده
ـ پایه چهارم: دوران راهنمایی و مشاوره تحصیلی
لازم به ذکر است که تقسیم بندی فوق، از سال تحصیلی۹۵-۱۹۹۴و با طراحی ساختار آموزش کالج به رسمیت شناخته شده است.
‏به طور کلی می‌توان گفت که طی دوره ۴ساله آموزش کالج، امکان دست یابی به تحصیلات عمومی پایه برای تمامی دانش‌آموزان رده‌های سنی۱۶ـ۱۲سال فراهم می‌آید.گواهینامه پایان تحصیلات پایه (کالج) معادل سطح علمی ‏V‏ ارزیابی شده و از نظر قانون کار، حداقل سطح علمی لازم برای استخدام افراد به شمار می‌آید.
ب) سیکل دوم آموزش متوسطه(لیسه)
با توجه به ضرورت افزایش سطح کار آموزی و آموزش جوانان، تلاش‌هایی برای هماهنگ‌سازی اهداف اقتصادی (بهبود کیفیت و رقابت پذیری با اهداف اجتماعی و شکوفایی فرهنگ و توانایی فردی شهروندان فرانسوی) صورت گرفته است. گفتنی است که حاصل چنین تلاش‌هایی به تعیین اهداف کمی برای سیکل دوم آموزش متوسطه(لیسه) منجر شده است.
‏‏ به رغم افزایش قابل توجه شمار دانش‌آموزان مقطع دوم آموزش متوسطه، عملکرد این دوره از لحاظ برابری فرصت تحصیلی مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که دوره آموزشی فوق، هرگز از نقش کاهش‌دهنده نابرابری‌های اجتماعی برخوردار نبوده است.علاوه بر این، دائره المعارفی بودن برنامه‌های درسی (بغرنج بودن دروس) سیکل دوم آموزش متوسطه از سوی صاحب نظرانی چون مونتان، روسو، پل والری و….. مورد انتقاد قرارگرفته است.
‏طول دوره تحصیل در لیسه، ۳ سال تمام با مشخصات به شرح زیر است:
‏‏۱) سال اول:‌ از سال اول مقطع آموزش تکمیلی متوسطه (لیسه) تحت عنوان کلاس تعیین کننده(‏Classe de Determination‏) یاد می‌گردد، چرا که تحصیلات مقاطع بالاتر طی این سال برحسب عملکرد دانش‌آموزان مشخص می‌گردد. با توجه به عدم تجانس سطح ورودی دانش‌آموزان،۳ ماه اول آموزش به مرور و استحکام بخشی به آموخته‌ها و روش کار (یادداشت برداری، سازمان دهی کاری، فراهم‌سازی مقدمات تحقیقات کتابخانه‌ای و…) اختصاصی دارد.
‏‏۲) سال دوم: طی سال دوم لیسه، دانش‌آموزان برحسب عملکرد تحصیلی خود، طی سال نخست لیسه، به یکی از ۳شاخه دیپلم متوسطه عمومی، دیپلم تکنولوژیک و یا دیپلم حرفه‌أی هدایت می‌گردند.
‏‏۳) سال سوم (سال پایانی لیسه): پس از کسب موفقیت دانش‌آموزان در آزمون زبان فرانسه که در پایان سال دوم مقطع لیسه برگزار می‌گردد، دانش‌آموزان برحسب شاخة انتخابی و نوع دیپلم به گذراندن سایر دروس طی سال سوم لیسه مبادرت نموده و نهایتاً در آزمون پایانی شرکت می‌نمایند.

● آموزش حرفه‌ای و تکنولوژیک

در نظام آموزش فرانسه، با توجه به تأکید بر مشاوره آموزشی و شغلی برای آن دسته از دانش آموزانی که از امکان ادامة تحصیلات در شاخة اصلی تحصیلات عمومی برخوردار نمی‌باشند، آموزشهای حرفه‌ای با طیف گسترده‌ای از مهارتهای آموزشی و شغلی فراهم آمده است.
‏عملکرد چنین سیاستی بدین نحو است که بین رده‌های سنی ۲۵-۱۶ سال، قرارداد اشتغال به کار با یک کارفرما منعقد می‌گردد.طبق این قرارداد، حقوق و وظایف کارآموز مشخص شده و کارفرما بر صدورمجوز حضورکارآموز در کلاس درس طی ساعات آموزشی ملزم می‌گردد.
بدین ترتیب، برخورداری از حقوق آموزشی، تعطیلات، بیمه اجتماعی و حقوق و مزایای کاری ویژه کارآموزان در قانوق کار کشور فرانسه پیش‌بینی شده است.ظرف۲ماه اولیه قرارداد اشتغال به کار، هر یک از طرفین قرارداد از حق فسخ بدون اخطار آن برخوردار می‌باشند.طول دوره آموزش حرفه‌ای (کارآموزی)۲ سال کاری است که می‌توان آن را به یک تا ۳ سال تغییر داد.‏با افزایش مدت زمان کارآموزی، ۲ نوع گواهینامه (گواهینامة مهارت حرفه ای(‏CAP‏ ) و دیپلم تحصیلات حرفه‌ای (‏BEP‏) به فارغ التحصیلان اعطا می‌گردد.برنامة آموزشی مطابق با گواهینامه مورد نظر بر آموزش عملی ۲ هفته‌ای در کارخانه یا کارگاه و آموزش ۲ هفته‌ای در کلاس درس مشتمل می‌گردد.‏
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
دانشگاه ایالتی آرکانزاس (به انگلیسی: Arkansas State University) معروف به ای اس یو (به انگلیسی: ASU)، تاسیس ۱۹۰۹، یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا بوده و در آرکانزاس واقع است.

این موسسه آموزش عالی ۱۷٬۷۹۵ دانشجو داشته و مناطق ۳ ایالت آرکنسا، تنسی، و میزوری را پوشش می‌دهد.

شعبات

این دانشگاه ۱۰ شعبه در سرتاسر ایالت داشته، و در شهر جونزبورو مرکزیت دارد. دانشگاه در شهرهای دیگر ایالت پردیس‌هایی دارد، من جمله شهرهای پاراگولد، سرسی، بیبی، هبیر اسپرینگز، جکسونویل، مانتن هوم، نیوپورت، و مارکد تری.

دانشگاه ای اس یو همچنین با مراکزی همچون مرکز ملی پژوهش‌های برنج دیل بامپرز روابط پژوهشی دارد.

رشته‌ها

این دانشگاه در چهار رشته تحصیلی مدارج دکترا ارائه می‌دهد:

* تربیت معلم
* حفاظت از محیط زیست
* میراث فرهنگی
* علوم مولکولی

همچنین این دانشگاه در ۱۶۸ رشته، مدارج کارشناسی، و در ۷۰ رشته کارشناسی ارشد، در ۱۱ دانشکده ارائه می‌دهد.

رشته‌های پر طرفدار این دانشگاه تجارت و بازرگانی، علوم رایانه‌ای، کشاورزی، و پرستاری میباشند. دانشکده ارتباطات دانشگاه همچنین یک شبکه رادیویی در شمال ایالت مخابره می‌کند.


دانش‌آموختگان مشهور
مایک بیب، فرماندار ایالت، دانش‌آموخته این دانشگاه است.

* دبی ترنر (Debbye Turner)، ملکه زیبایی آمریکا، سال ۱۹۹۰
* کِلی ساتل (Kellie Suttle)، دونده المپیک ،مدال نقره دو ومیدانی بازی‌های پان امریکن سال ۱۹۹۹
* الفانزو جوینر (Al Joyner)، مدال طلای دو و میدانی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۴
* جف هارتویگ (Jeff Hartwig)، قهرمان ملی دو و میدانی
* ارل بل (Earl Bell)، مدال برنز دو و میدانی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۴
* مایک بیب (Mike Beebe)، فرماندار کنونی ایالت آرکنسا



دانشکده ریاضی:


ورزشگاه 12000 نفری سرپوشیده
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
داستان دانشگاه استنفورد و تاریخچه ی فوق جالب آن












حتما تا الان اسم دانشگاه استنفورد رو شنیدین بچه ها . امروز یه داستانی در باره ی چگونگی تاسیس این دانشگاه خوندم گفتم برای شما هم بذارم .

داستان واقعی: خانمی با لباس کتان راه راه وشوهرش با کت وشلوار دست دوز و کهنه در شهر بوستن از قطار پایین آمدند و بدون هیچ قرار قبلی راهی دفتر رییس دانشگاه هاروارد شدند.

منشی فوراً متوجه شد این زوج روستایی هیچ کاری در هاروارد ندارند و احتمالاً اشتباهی وارد دانشگاه شده اند. مرد به آرامی گفت: «مایل هستیم رییس را ببینیم.»

منشی با بی حوصلگی گفت: «ایشان امروز گرفتارند.»

خانم جواب داد: « ما منتظر خواهیم شد.»

منشی ساعتها آنها را نادیده گرفت و به این امید بود که بالاخره دلسرد شوند و پی کارشان بروند. اما این طور نشد. منشی که دید زوج روستایی پی کارشان نمی روند سرانجام تصمیم گرفت برای ملاقات با رییس از او اجازه بگیرد و رییس نیز بالاجبار پذیرفت. رییس با اوقات تلخی آهی کشید و از دل رضایت نداشت که با آنها ملاقات کند. به علاوه از اینکه اشخاصی با لباس کتان و راه راه وکت وشلواری دست دوز و کهنه وارد دفترش شده، خوشش نمی آمد.

خانم به او گفت: «ما پسری داشتیم که یک سال در هاروارد درس خواند. وی اینجا راضی بود. اما حدود یک سال پیش در حادثه ای کشته شد. شوهرم و من دوست داریم بنایی به یادبود او در دانشگاه بنا کنیم.»

رییس با اکراه گفت :« خانم محترم ما نمی توانیم برای هرکسی که به هاروارد می آید و می میرد، بنایی برپا کنیم….»

خانم به سرعت توضیح داد: «آه… نه…. نمی خواهیم مجسمه بسازیم. فکر کردیم بهتر باشد ساختمانی به هاروارد بدهیم.»

رییس لباس کتان راه راه و کت و شلوار دست دوز و کهنه آن دو را برانداز کرد و گفت: «یک ساختمان! می دانید هزینه ی یک ساختمان چقدر است؟ ارزش ساختمان های موجود در هاروارد هفت و نیم میلیون دلار است.»

خانم یک لحظه سکوت کرد. رییس خشنود بود. شاید حالا می توانست از شرشان خلاص شود. زن رو به شوهرش کرد و آرام گفت: «آیا هزینه راه اندازی دانشگاه همین قدر است؟ پس چرا خودمان دانشگاه راه نیندازیم؟»

شوهرش سر تکان داد. رییس سردرگم بود. آقا و خانمِ “لیلاند استنفورد” بلند شدند و راهی کالیفرنیا شدند، یعنی جایی که دانشگاهی ساختند که تا ابد نام آنها را برخود دارد:

دانشگاه استنفورد از بزرگترین دانشگاههای جهان، یادبود پسری که هاروارد به او اهمیت نداد.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
دانشگاه های آمریکا
معرفي‌ دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالي‌ امريكا

لازم به توضیح است که اگه مدرک شما در مقطع دکتری از گروه ممتاز باشد بی قید و شرط مورد تایید می باشد
اما اگه دانشگاه شما از گروه دوم باشد مدرک دکتری در صورتی پذیرفته است که مقاله آی اس آی داشته باشد



الف: دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالي‌ امريكا، گروه‌ يك‌


1-Arizona State University, Tempe, AZ

2- Baylor University, Waco, Tx

3-Boston University, Boston, MA

4-Brandeis University, Waltham, MA

5-Brown University, Providence, RI

6-California Institute of Technology, Pasadena, CA

7-Carnegie - Mellon University, Pittsburgh, PA

8- Case Western Reserve University, Cleveland, OH

9- City University of New York, Graduate School University Center New York, NY

10- Colorado School of Mines, Golden, CO

11- Columbia University, New York, NY

12- Cornell University, Ithaca, NY

13- Dartmouth College, Hanover, NH

14- Drexel University, Philadelphia, PA

15- Duke University, Durham, NC

16- Emory University, Atlanta, GA

17- Georgetown University, Washington, D.C

18- George Washington University, Washington, D.C

19-Georgia Institute of Technology, Atlanta, GA

20- Harvard University, Cambridge, MA

21-Indiana University - Bloomington, IN

22- Indiana University Purdue University Indianapolis, IN

23- Iowa State University, Ames . IA

24- Johns Hopkins University, Baltimore, MD

25- Louisiana State University and Agricultural and Mechanical College, Baton Rouge, LA

26- Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA

27- Michigan State University, East Lansing, MI

28- New York University, New York, NY

29- Northwestern University, Evanston, IL

30- Ohio State University, Columbus, OH

31- Oregon State University, Corvallis, OR

32- Pennsylvania State University,University Park Campus, University Park, PA

33- Princeton University, Princeton, NJ

34- Purdue University, West Lafayette, IN

35- Rensselaer Polytechnic Institue, Troy, NY

36- Rice University, Houston, TX

37- Rockefeller University, New York, NY

38- Rutgers University, New Brunswick, New Brunswick, NJ

39- Stanford University, Stanford, CA

40- State University of New York at Albany, NY

41- State University of New York at Binghamton ,NY

42- State University of New York at Buffalo, NY

43- State University of New York at Stony Brook, Stony Brook, NY

44- State University of New York College of Environmental Science and Forestry, Syracuse, NY

45- Syracuse University, Syracuse, NY

46- Texas A & M University, College Station, TX

47- Tufts University, Medford, MA

48- Tulane University, New Orleans, LA

49- University of Arizona, Tucson, AZ

50- University of California, BerKeley, Berkeley, CA

51- University of California, Davis, Davis, CA

52- University of California, Irvine, Irvine, CA

53- University of California, Los Angeles, Los Angeles, CA

54- University of California, Riverside, Riverside, CA

55- University of California, San Diego, La Jolla, CA

56- University of California, Son Francisco, San Francisco, CA

57- University of California, Santa Barbara, Santa Barbara, CA

58- University of Chicago, Chicago, IL

59- University of Colorado at Boulder, Boulder CO

60- University of Connecticut, Storrs, CT

61- University of Florida, Gainesville, FL

62- University of Illinois at Chicago, Chicago, IL

63- University of Illinois at Urbana - Champaign, Urbana, IL

64- University of Iowa, Iowa City, IA

65- University of Kansas, Lawrence, KS

66- University of Maryland College Park, College Park, MD

67- University of Maryland Graduate School Baltimore, Baltimore, MD

68- University of Massachusetts Amherst, Amherst, MA

69- University of Michigan, Ann Arbor, MI

70- University of Minnesota, Twin Cities, Minneapolis, MN

71- University of Missouri - Columbia, MO

72- University of North Carolina at Chapel Hill, Chapel Hill, NC

73- University of Notre Dame, Notre Dame, IN

74- University of Oregon, Eugene, OR

75- University of Pennsylvania Philadelphia, PA

76- University of Pittsburgh - Pittsburgh, PA

77- University of Rochester, Rochester, NY

78- University of Southern California, Los Angeles, CA

79- University of Tennessee, Knoxville, TN

80- University of Texas at Austin, Austin, TX

81- University of Utah, Salt Lake City, UT

82- University of Virginia, Charlottesville, VA

83- University of Washington, Seattle, WA

84- University of Wisconsin, Madison, WI

85- Vanderbilt University, Nashville, TN

86- Washington University, St, Louis, MO

87- Yale University, New Haven, CT

88- Yeshiva University, New York, NY

89- Virginia Commonwealt University, Richmond, VA

ب) دانشگاه‌هاومراكزآموزش‌عالي‌امريكا،گروه‌دو (خوب).

اگر چه‌ مدارك‌ دانشگاه‌هاي‌ گروه‌ دو ارزشيابي‌ مي‌شود، اما توصيه‌ مي‌شود كه‌ در دوره‌هاي‌ كارشناسي‌ ارشد(Master)و دكترا(Ph.D.)تنها در دانشگاه‌هاي‌ گروه‌ يك‌ ) ممتاز)ادامه‌ تحصيل‌ داده‌ شود.

1- Air Force Institute of Technology, Wright - Patterson AFB, OH

2- Alabama Agricultural and Mechanical University, Normal, AL

3- Alfred University, Alfred, NY

4- American University Washington , D.C.

5- Appalachian State University, Boone, NC

6- Arkansas State University, State University, AR

7-Auburn University, Auburn, AL

8-Ball State University, Munice, IN

9-Boston College, Chestnut Hill, MA

10- Bowling Green State University, Bowling Green, OH

11- Bradley University, Peoria, IL

12- Brigham Young University, Provo, UT

13-Bryn Mawr College, Bryn Mawr, PA

14- California Polytechnic State University, San Luis Obispo, CA

15-California State Polytechnic University, Pomona, CA

16-California State University, Fresno, CA

17- California State University, Fullerton, CA

18- California State University, Long Beach, CA

19- California State University, Los Angeles, CA

20-California State University, Northridge, CA

21-California State University, Sacramento, CA

22- California State University, San Bernardino, CA

23- Catholic University of America, Washington, D.C.

24-Central Connecticul State University New Britain, CT

25- Central Michigan University, Mount Pleasant, MI

26-Central Missouri State University, Warrensburg, MO

27-City University of New York, Bernard M. Baruch College,New York, NY

28- City University of New York, Brooklyn College, NY

29- City University of New York, City College, New York, NY

30- City University of New York, Herbert H. Lehman College, Bronx. NY

31- City University of New York, Hunter College, New York, NY

32- City University of New York, Queens College, Flushing, NY

33- Claremont Graduate School, Claremont, CA

34- Clarkson University, Potsdam, NY

35- Clark University, Worcester, MA

36- Clemson University, Clemson, SC

37- Cleveland State University,Cleveland, OH

38-College of William& Mary, Williamsburg, VA

39-Colorado State University, Fort Collins , CO

40- Cooper Union for the Advancement of Science and Art,New York, NY

41- Creighton University, Omaha, NE

42- De Paul University, Omaha, IL

43- Drake University, Des Moines, IA

44- Duquesne University, Pittsburgh, PA

45-East Carolina University, Greenvill, NC

46- Eastern Illinois University, Charleston, IL

47- Eastern Kentucky University, Richmond, KY

48- Eastern Michigan University, Ypsilanti, MI

49- Eastern New Mexico University, Portales, NM

50- Eastern Washington University, Cheney, WA

51- East Tennessee State University, Johnson City, TN

52- Emporia State University, Emporia, KS

53- Fairleigh Dickinson University, Florham -Madison, NJ

54- Fairleigh Dickinson University, Teaneck -Hackensack Campus, Teaneck, NJ

55- Florida Agricultural and Mechanical University, Tallahassee, FL

56- Florida Atlantic University, Boca Raton, FL

57- Florida Institute of Technology, Melbourne, FL

58- Florida International University, Miami, FL

59- Florida State University, Tallahassee, FL

60- Fordham University, Bronx, NY

61- Fort Hays State University , Hays, KS

62- George Mason University, Fairfax, VA

63- Georgia Southern University, Statesboro, GA

64- Georgia State University, Atlanta, GA

65- Golden Gate University, San Francisco, CA

66- Gonzaga University, Spokane, WA

67- Grand Valley State University, Allendale, MI
تا 271 ادامه دارد که می تواند از آدرس زیر مشاهده نمائید

http://www.msrt.ir/sites/Grad_Dept/DocLib/آمریکا.htm
من هم خدایی دارم
     
  
صفحه  صفحه 7 از 8:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7  8  پسین » 
گفتگوی آزاد

Major libraries and universities |كتابخانه های بزرگ و دانشگاههای معروف

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA