انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 15 از 60:  « پیشین  1  ...  14  15  16  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
استفاده از آب داغ هنگام حمام کردن موجب تحریک و خشکی پوست می شود

یک فوق تخصص پوست با توصیه بر استفاده از آب گرم و صابون های ملایم هنگام استحمام گفت: استفاده از کرم های مرطوب کننده قبل از خشک شدن کامل پوست ضروری است.

دکتر یحیی دولتی، رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران با اشاره به آغاز فصل سرما اظهار داشت: در فصل زمستان و با سرد شدن هوا پوست حساس تر می شود که استفاده از آب داغ، حمام های طولانی و عدم استفاده از مرطوب کننده این مسئله را تشدید می کند.

وی افزود: بنابراین توصیه می شود افراد در زمستان از حمام های آب گرم و نه داغ استفاده کنند و به محض خروج از حمام، پوست را با حوله خشک کرده و برای مناطق حساس پوست مانند دست و صورت از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام ادامه داد: در فصل سرما رطوبت پوست کاهش یافته و پوست خشک تر می شود. شستشوی پوست با آب داغ موجب کاهش بیشتر رطوبت طبیعی پوست، خشک و چروک شدن پوست می شود.

وی افزود: افرادی که مبتلا به خشکی پوست هستند نباید از صابونهای قلیایی و مایع استفاده کنند؛ چرا که صابون های ملایم و با P.H خنثی و اسیدی، سازگاری بیشتری با پوست های خشک دارند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از خشکی پوست افراد باید بلافاصله پس از استحمام و قبل از خشک شدن کامل پوست از کرم های مرطوب کننده استفاده و پوست خود را به آرامی و با حوله ی نرم خشک کنند.

دکتر دولتی گفت: هم چنین برای پیشگیری از خشک شدن دست ها استفاده از دستکش توصیه می شود.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام اظهار داشت: در فصول پاییز و زمستان بویژه در شرایط برفی به دلیل انعکاس نور باید از ضد آفتاب استفاده شود چرا که نور می تواند خشکی را تشدید کند و در افرادی که مستعد خشکی پوست هستند باید ابتدا از مرطوب کننده و سپس از یک ضد آفتاب استفاده شود.
hi dr!
     
  

 
مراقبت از پوست در تابستان

داشتن پوستی شاداب، درخشان و سالم آرزوی همه است. پیر و جوان یا زن و مرد هم تفاوت چندانی ندارد، همه می خواهند پوستی زیباتر و سالم تر داشته باشند. در حقیقت پوست یکی از ملاک های زیبایی ظاهری است و شاید به همین دلیل بیشتر به آن توجه می شود.

بیشتر مردم در روزهای سرد و خشک زمستان، با استفاده از کرم های مخصوص سعی می کنند طراوت و سلامت پوست خود را حفظ کنند. ولی روزهای گرم تابستان چطور؟ تصور می کنید پوست در این روزها نیازی به مراقبت ندارد؟ متخصصان می گویند درروزهای گرم سال پوست بدن به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص بیماری های پوست و مو در گفت وگو با جام جم درباره بیماری ها و مشکلات پوستی در فصل تابستان می گوید: «با فرارسیدن فصل گرما ممکن است ۲ دسته مشکلات پوستی برای فرد ایجاد شود. یک دسته مهم از این مشکلات، بیماری های ناشی از ایجاد عفونت های پوستی همچون عفونت های قارچی، باکترییایی، ویروسی و میکروبی هستند که ممکن است در فصل گرما تشدید شود.»

وی با اشاره به این که این عفونت ها در فصل سرد سال هم وجود دارد، خاطرنشان می کند: «گرما، رطوبت و شرایط آب و هوایی در فصل گرم سال می تواند محیط را بیشتر مستعد ایجاد و رشد عفونت های مختلف کند.

به عنوان مثال یکی از عفونت های شایع در فصل تابستان و شروع گرما عفونت های قارچی است که روی پوست بدن، شکم و دست ها ایجاد می شود.»

به گفته این متخصص پوست، عامل این بیماری نوعی قارچ است که روی پوست بدن همه افراد وجود دارد، ولی در شرایطی که گرما، تعریق و رطوبت وجود دارد، این قارچ سبب ایجاد ضایعات پوستی می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، توصیه می کند: «برای این که این اتفاق دوباره تکرار نشود، لازم است تا حد امکان از رطوبت، گرما و شرایطی که سبب تعریق می شود، پرهیز کنند.»

وی به دیگر عفونت های شایع در فصل تابستان اشاره می کند و می افزاید: «زردزخم یکی از این عفونت هاست که در فصل تابستان میان کودکان دیده می شود. زردزخم می تواند به دنبال گزش حشرات و دستکاری روی محل گزش ایجاد شود.»

به گفته این پزشک متخصص، این عفونت ها معمولا در فصل تابستان شیوع می یابد، چون هم شدت و تعداد گزش ها بیشتر است و هم گرما و رطوبت، محیط را مستعد رشد بهتر میکروب می کند.

مراقب استخرها باشید

روزهای گرم و طولانی تابستان که با اوقات فراغت بچه ها همراه می شود، فرصت خوبی است برای رفتن به استخرها و تفریح و ورزش در آب؛ اما همیشه متخصصان هشدار می دهند قبل از استفاده از استخر نکات ایمنی و بهداشتی را در نظر داشته باشید.

دکتر احسانی در این باره هشدار می دهد: «استفاده از استخرها گاهی باعث بروز عفونت های قارچی پوست می شود؛ این عفونت ها در محیط استخر، کفش ها و دمپایی های مخصوص استخر وجود دارد. در نتیجه پس از استفاده متناوب توسط افراد مختلف، این عفونت ها براحتی منتقل می شود.»

به گفته وی شیوع این عفونت ها در فصل گرما و محیط های مرطوب بیشتر می شود.

این پزشک متخصص می افزاید: «شیوع و سرایت عفونت های ویروسی مانند زگیل و تبخال نیز در فصل گرم و زمانی که رطوبت هوا بیشتر است، افزایش پیدا می کند.»

نشانه عفونت های پوستی

دکتر احسانی به نشانه های عفونت پوستی اشاره می کند و توضیح می دهد: «عفونت های قارچی به صورت لکه های قهوه ای در پوست نمایان می شود. این لک های قهوه ای رنگ ممکن است روی قسمت های مختلف بدن ظاهر شود و می تواند با خارش نیز همراه باشد. عفونت زردزخم نیز به صورت ترشح زردرنگ مشخص می شود.»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می افزاید: «عفونت های ویروسی ممکن است با ترشح و ایجاد دانه های ریز آبدار مشخص شود. زگیل نیز عفونت ویروسی دیگری است که به صورت دانه هایی روی دست و پا نمایان می شود.»

به گفته وی، عفونت های قارچی که در محیط های استخرها اتفاق می افتد بیشتر مربوط به کف پاست و به صورت پوسته ریزی، التهاب و ضایعات پوستی و تاولی کف پا نمایان می شود.

چگونه از بروز عفونت های پوستی پیشگیری کنیم؟

دکتر احسانی با اشاره به این که شیوه های مختلفی برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های پوستی وجود دارد، می گوید: «شستشوی مکرر، استفاده از ضد عفونی کننده مناسب، استفاده از صابون و شامپوهای مناسب و اقدام بموقع برای درمان، از جمله شیوه های موثر برای کاهش احتمال بروز عفونت و انتشار آن است.»

وی تاکید می کند به محض این که نشانه های عفونت اولیه مشاهده می شود، باید برای درمان بموقع به پزشک متخصص مراجعه کرد.

وی تاکید می کند: «در استخرها باید از دمپایی های ضدعفونی شده استفاده کرد و هر فرد باید دمپایی و لوازم شخصی خود را همراه داشته باشد، تا احتمال بروز مشکلات به حداقل برسد.»

کرم های ضد آفتاب؛ محافظ پوست

چند سالی است استفاده از کرم های ضدآفتاب میان مردم رواج پیدا کرده است. حالا مردم می دانند قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، چه عوارضی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

بنابراین افراد ترجیح می دهند برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست، پیشگیری از پیری زودرس و ایجاد چروک یا لکه های پوستی از این محصولات استفاده کنند. البته استفاده از این کرم ها مخصوص فصل خاصی نیست و هر وقت در محیط باز هستیم، باید از آنها استفاده کنیم.

دکتر احسانی با اشاره به دسته دوم مشکلات پوستی مربوط به فصل گرما می گوید: «همیشه استفاده از کرم های ضدآفتاب برای پیشگیری از بروز مشکلات و بیماری های پوستی به مردم توصیه می شود. همچنین مشخص شده است افرادی که در سال های گذشته و برای مدت طولانی از کرم های ضدآفتاب استفاده کرده اند، حداقل ۱۰ سال از کسانی که ضدآفتاب استفاده نمی کنند، جوان تر به نظر می رسند. بنابراین توصیه می شود در تابستان و روزهای گرم سال نیز از این کرم ها به دفعات بیشتر استفاده شود.»

نیلوفر اسعدی بیگی
hi dr!
     
  

 
موهاى سالم و درخشان با مراقبت صحیح

این روزها انواع ویتامین ها و پروتئین به همان اندازه که در آشپزخانه یافت مى شوند در حمام نیز موجودند. محصولات بسیار متنوع و گوناگونى حاوى ویتامین هاى مختلف براى شست وشو و مراقبت از موهایى با طبیعت ها و ویژگى هاى مختلف در داخل و خارج از کشور تولید مى شوند که در اغلب سوپرمارکت ها و داروخانه ها عرضه مى شوند. با این وجود هنوز هم براى اینکه موهایى سالم و درخشان داشته باشیم باید نکاتى کوچک اما بااهمیت را در مراقبت از موهایمان رعایت کنیم.
مهم نیست شما چه سن و سالى دارید و یا موهایتان صاف، مجعد، خشک یا چرب باشد در هر حال در روزگار ما مى توانید به راحتى شامپو و نرم کننده هاى مناسب براى آن بیابید. اگرچه با وجود تبلیغات متعددى که در رسانه هاى مختلف مى بینید باید توصیه کنیم پیش از مصرف هر یک از این محصولات قبلاً اطلاعات درج شده بر روى قوطى را مطالعه کنید.
چنانکه مى دانید موهاى ما جسم مرده هستند که به دلیل ترشح چربى از غده هاى موجود در پوست سر چرب مى شوند و به تدریج با نشستن گرد و غبار بر روى آن نمایى کدر پیدا مى کنند. نحوه شست وشوى موها، دفعات شست وشو و همچنین رژیم غذایى عواملى هستند که مى توانند سلامت موها را تامین کنند. یک رژیم غذایى متعادل یکى از الزامى ترین عوامل براى رشد خوب در موها است. رژیم هاى غذایى فقیر مى توانند موجب به خطر افتادن سلامتى موها شوند و بروز برخى عوارضى مانند شوره سر، خشکى و ریزش موها را سبب شوند. استرس نیز نقش بسزایى در از میان رفتن سلامتى و درخشش موها دارد و مى تواند ابتلاى موها به شوره و یا ریزش در آنها را موجب شود.
براى اینکه همواره موهایى درخشان و سالم داشته باشید از خوردن سبزى ها و میوه هاى تازه غفلت نکنید. پس از اطمینان از رعایت یک رژیم غذایى متعادل باید به انتخاب شوینده مناسب براى موهایتان توجه کنید.
سعى کنید از شامپوهاى بسیار ملایم مانند شامپو بچه براى شست وشوى دائم موهایتان استفاده نکنید. براى افرادى که موهاى نازک یا کم حجم دارند این روزها شامپوهایى با عنوان حجم دهنده مو به بازار آمده که با پوشاندن تارهاى مو با لایه اى از پروتئین موجب ضخیم تر شدن مو و در نتیجه حجیم تر به نظر رسیدن موها مى شوند. شامپوها مى توانند اثرات مفید دیگرى نیز بر مو هاى ما به جا بگذارند از این رو پیش از انتخاب و خرید شامپو محتویات آن را بر روى برچسب قوطى مطالعه کنید تا شامپویى حاوى مواد مناسب براى موى خود را بیابید. شامپوهایى که محتوى پروتئین ها، کراتین و آمینواسیدها هستند حفره هاى ناشى از دکلره یا سایر تکنیک هاى آرایشى مضر براى موها را پر مى کنند و به این ترتیب براى مراقبت و محافظت از چنین موهایى بسیار مناسب و مفید هستند. انواع مرطوب کننده هاى مو نیز مانند مرطوب کننده هاى پوست، رطوبت لازم و از دست رفته موها را تامین مى کنند، به ویژه مرطوب کننده هاى حاوى اسیدلاکتیک، لسیتین.
پانتنول یا ویتامین B5 نیز که به موها نفوذ مى کند موجب تقویت و افزایش رشد موها مى شود. پس از انتخاب شامپوى مناسب نوبت به روش صحیح شست وشوى موها مى رسد. هنگام استحمام براى شستن سر آن را پایین بگیرید تا جریان خون در سر بیشتر شود. سپس با شامپوى مناسب و با نوک انگشتان سرتان را بشویید. براى این منظور با سرانگشتان پوست را ماساژ دهید و با حرکت هاى دورانى به آرامى از پشت سر و بالاى گردن به سمت رستنگاه مو در پیشانى پیش بروید. چند دقیقه به همین ترتیب سر را شست وشو دهید و سپس آبکشى کنید.
همیشه از یک نوع شامپو براى شست وشوى موهایتان استفاده نکنید زیرا موها به زودى نسبت به آن مقاوم مى شوند بنابراین پس از هر ۱۰ بار شست وشو حداقل یک بار با شامپوى دیگر موهایتان را بشویید. خواهید دید که به این ترتیب موهاى شما درخشان تر خواهند برد.
پس از هر بار شست وشو از یک نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده ها فلس هاى ریز روى موها را در جاى خود مى چسبانند و موجب نرم شدن موها و حفظ سلامتى آنها مى شوند. نرم کننده را با نوک انگشتان به سر موها ماساژ دهید و از زدن نرم کننده به ریشه هاى مو بپرهیزید زیرا موجب چرب شدن سریع تر موها مى شود. بگذارید نرم کننده چند دقیقه بماند و سپس موها را آبکشى کنید.
براى خشک کردن موها نیز بهترین روش بستن یک حوله خشک و گرم به دور سر است تا آب اضافى موها گرفته شود
hi dr!
     
  

 
داروی اکسیر جوانی تا ۱۰ سال آینده به بازار می آید

یک پروفسور معروف انگلیسی ادعا کرد داروی اکسیر جوانی که روند پیری را بسیار کند و آرام می کند ظرف ۱۰ سال آینده به بازار خواهد آمد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پروفسور لیندا پارتریج، کارشناس ژنتیک پیری در دانشگاه کالج لندن در این باره گفت: دانش پزشکی آنقدر با سرعت در حال پیشرفت و رشد است که به زودی امکان جلوگیری از بسیاری از بیماریهای ناشی از سالخوردگی و افزایش سن فراهم خواهد شد.
برهمین اساس ما خواهیم توانست که با خوردن یک قرص در روز از سنین میانسالی عاری از تمام بیماری های ذهنی و جسمی به سوی مرحله پیری برویم و در سنین بالا از امراضی چون آلزایمر و بیماریهای قلبی در امان بمانیم.
وی افزود: برخی از مطالعات حتی نشان می دهند که پوست و مو می توانند توانایی و فعالیت دوران جوانی خود را دوباره بدست آورند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، دکتر پارتریج همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به رشد دانش پزشکی بشر اگر تا ۱۰ سال آینده چنین دارویی تولید نشود، تعجب خواهم کرد. دارویی که حداقل عوارض جانبی را داشته باشد و شما را مدت زمان بیشتری سلامت نگه دارد.
به گزارش ایسنا، پیش بینی این متخصص انگلیسی اگر ممکن است غیرمعمول و دست نیافتنی به نظر برسد اما وی در واقع مجموعه ای از مطالعات قابل استناد و معتبر را از سراسر جهان جمع آوری کرده است که همگی این ادعا را تایید و حمایت می کنند.

===========================

برای خشک کردن گوش از سشوار استفاده کنید

یک فوق تخصص جراحی گوش گفت: بیماری «گوش شناگران» یا عفونت گوش خارجی شایع ترین بیماری گوش است که عامل آن شنا در استخر و دستکاری گوش است.

دکتر سهراب ربیعی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: در استخرهای شنا انواع میکروارگانیزم ها و قارچها وجود دارند. از سوی دیگر دستکاری گوش توسط شخص منجر به تخریب لایه اصلی کانال گوش می شود که در زمان حضور در آب نرم و آسیب پذیر شده است و بر این اساس به شناگران توصیه می شود از دستکاری گوش خود پرهیز کنند.
ربیعی در ادامه خاطرنشان کرد: تخریب لایه یاد شده به عفونت گوش خارجی منتهی می شود که پیامد آن در ابتدا خارش و در نهایت دردهای شدید خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین تصریح کرد: کار جرم گوش آن است که مانع از ورود گرد وخاک و میکروارگانیزم ها به داخل گوش شود و هر اقدامی که روند طبیعی فعالیت گوش و جرم آن را مختل کند به گوش آسیب خواهد رساند.
دکتر ربیعی همچنین اظهار داشت: استفاده از انواع گوش پاکن ها برای گوش به هیچ عنوان مناسب نیست. این وسیله تمامی جرمی که به طور طبیعی از گوش خارج می شود را به داخل گوش با فشار برمی گرداند. آنچه که هم اکنون در بازار به عنوان گوش پاکن به فروش می رسد در واقع ابزاری برای استفاده برخی از داروها به داخل گوش است.
وی بر خشک کردن گوش با سشوار پس از حضور در استخر شنا تاکید کرد.
hi dr!
     
  

 
نیش حشرات برای برخی افراد کشنده است

متخصصان آلرژی هشدار دادند در حالی که نیش حشرات برای بسیاری از مردم فقط یک آزار دردآور است اما در اشخاصی که مبتلا به آلرژی هستند، می تواند کشنده باشد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، طبق آمار کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی در ایالات متحده هر سال بیش از نیم میلیون نفر پس از گزیده شدن با نیش حشرات به بخش اورژانس بیمارستان ها و درمانگاه ها منتقل می شوند و از این تعداد حداقل ۵۰ نفر جان خود را از دست می دهند.
این کالج اخیرا دستورالعمل های جدید و به روز شده ای را برای تشخیص و درمان افراد مبتلا به حساسیت بالا به نیش حشرات ارائه کرده است. این مرکز معتبر پزشکی و درمانی سه توصیه اصلی را برای افرادی که به نیش حشرات آلرژی دارند ارائه کرده است که شامل استفاده از واکسن ها و آمپول های ضد آلرژی، جلوگیری از هر نوع گزیدگی نیش حشرات از جمله زنبور عسل و آگاهی از عوامل تشدید کننده احتمال واکنش شدید آلرژیک هستند.
بررسی ها نشان می دهد که آمپول های ضد آلرژی در پیشگیری از واکنش های آلرژیک به نیش حشرات موثر هستند. این آمپول ها در واقع مانند واکسن عمل می کنند به طوری که بدن گیرنده ها را در برابر مقادیر بیشتری از آلرژی زاها در نیش حشرات قرار می دهند تا طاقت سیستم ایمنی بدن آنها در مقابل این فاکتور حساسیت زا افزایش پیدا کند.
این متخصصان تاکید کردند هرچند زنبورهای عسل از دیگر حشرات گزنده کمتر تهاجمی هستند اما با این حال موارد زیادی از واکنش های شدید آلرژیک ناشی از گزیدگی با نیش زنبورهای عسل هستند به همین خاطر افراد بویژه اگر حساسیت دارند باید هرچه بیشتر از زنبورهای عسل به اندازه سایر حشرات دوری کنند.
به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، مهمترین علائم واکنش های شدید آلرژیک به نیش حشرات شامل سوزش، خارش و تورم در ناحیه گزیدگی، گرفتگی سینه و دشواری در تنفس، متورم شدن بینی، لب ها، زبان، گلو و بالاخره سرگیجه و از دست دادن هوشیاری هستند.
کارشناسان پزشکی تاکید دارند هر فردی که هر یک از این علائم را پیدا کند باید هر چه سریعتر به نزدیکترین مرکز فوریت های پزشکی منتقل شود.
isna
hi dr!
     
  

 
استفاده از کرم های ضد آفتاب برای همه سنین ضروریست

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از کرم های ضد آفتاب در تمام سنین به جز کودکان زیر ۶ ماه توصیه شده است.
دکتر احمد رضا طاهری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خراسان، در خصوص استفاده از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست اظهار داشت: پوست خارجی ترین قسمت بدن بوده که نور آفتاب با وجود مزایای مناسبی که دارد باعث آفتاب سوختگی، تیرگی، پیری زودرس پوست، ایجاد سرطان های پوستی و لک ها و خال ها روی پوست می شود.
این متخصص بیماری های پوست در خصوص مراحل مراقبت از پوست به سه مرحله اشاره کرد و افزود: تغییر در روش زندگی، استفاده از پوشش فیزیکی، استفاده از ضدآفتاب به روش فیزیکی و شیمیایی از جمله روش های مراقبت از پوست محسوب می شود.
دکتر طاهری استفاده از کرم های ضد آفتاب را بسیار مفید برشمرد و گفت: بهترین کرم ضد آفتاب باید spf آن ۳۰ باشد زیرا حدود ۹۷ درصد اشعه خورشید در مقابل پوست را می گیرد و تمام افراد می توانند از آنها استفاده کنند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرم های ضدآفتاب باید در تمام زمان ها مورد استفاده قرار گیرد، افزود: میزان استفاده از کرم های ضد آفتاب باید به اندازه مناسب باشد تا اثر خود را به اندازه کافی داشته باشد و همچنین میزان مصرف آن باید به اندازه یک بند انگشت در روز باشد و روزی دو بار استفاده شود، همچنین استفاده از کرم های ضد آفتاب دور چشم و لب مفید است.
وی تاکید کرد: استفاده از spfهای بالا به جای spf پایین به این منظور که قدرت آن در برابر آفتاب زیاد باشد تا کمتر از این کرم استفاده شود صحیح نیست و تاثیر خود را به خوبی ایفا نمی کند.
این متخصص بیماری های پوستی در خصوص انواع کرم های ضدآفتاب افزود: کرم های ضدآفتاب دارای انواع مختلفی از جمله آن چرب، مرطوب کننده، روشن کننده و غیره هستند و افرادی که دارای پوست چرب و جوش دار هستند می توانند از کرم های ضدچرب استفاده کنند.
دکتر طاهری درباره عوارض احتمالی کرم های ضدآفتاب گفت: استفاده از این کرم ها ممکن است برای برخی حساسیت هایی از جمله قرمزی، خارش و غیره داشته باشد که افراد می توانند در صورت مشاهده هر نوع علایمی با مراجعه به پزشک خود با تعویض کرم از عوارض آن جلوگیری کنند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: لکه های پوستی و از جمله آن کک و مک مخصوص پوست های روشن است و بیشتر ارثی است. کک و مک از اوایل کودکی شروع به ایجاد شدن می کند و افرادی که دارای کک و مک هستند می توانند با استفاده از کرم های ضدآفتاب و قرار نگرفتن در معرض آفتاب از بیشتر شدن آن جلوگیری کنند.
دکتر طاهری درباره خالهای پوستی تصریح کرد: این خال ها از دوره نوجوانی یا جوانی ایجاد می شود و از بین نمی رود و با جراحی و غیرعمل جراحی برداشته می شود. همچنین می توان با استفاده از کرم های ضدآفتاب و قرار نگرفتن در آفتاب از ایجاد آنها جلوگیری کرد.
وی با اشاره به آکنه یا جوش صورت اظهار داشت: آکنه از ریشه مو ایجاد می شود و در جوانی شروع شده و سال ها ادامه دارد. در بعضی از خانواده ها شدیدتر است و محل آن روی پوست، سینه و پشت است که باید درمان شود و بر اساس شدت بروز آنها از داروهای متفاوت بر اساس تجویز پزشک استفاده می شود.



isna
hi dr!
     
  

 
استفاده از کفش های تابستانی در پیشگیری از بوی نامطبوع پا موثر است

عضو هیات عملی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعریق بیش از حد از مهمترین عوامل بوی بد پا است و گرم شدن هوا و قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا هم این مشکل را تشدید می کند.
دکتر رضا یعقوبی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا و هر عاملی که موجب عصبی شدن فرد شود، تعریق بدن را افزایش می دهد. همچنین در فصل تابستان و با افزایش گرما و رطوبت هوا، فعالیت غدد عرق نیز افزایش می یابد و در نتیجه افراد زیادی در این فصل با مشکل بوی بد بدن و پا مواجه می شوند.
وی افزود: ابتلا به برخی بیماری ها مانند پرکاری تیروئید و یا انواع عفونت ها و سرطان ها نیز در افزایش تعریق بدن بی تاثیر نیستند.
یعقوبی تصریح کرد: عرق زمانی که از بدن خارج می شود، بویی ندارد، ولی زمانی که مدت زیادی بر سطح پوست می ماند، تحت تاثیر باکتری های مقیم بر سطح پوست، تجزیه و به دنبال آن آمونیاک و اسیدهای چرب تولید می شود و به همین دلیل سطح بدن بوی نامطبوع می گیرد.
این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: افراط در مصرف برخی مواد غذایی مانند سیر هم در نامطبوع شدن بوی بدن تاثیر دارد.
عضو هیات عملی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در فصل تابستان و برای پیش گیری از بوی نامطبوع پا، استفاده از کفش های تابستانی و بندی که هوا را به راحتی از خود عبور می دهند توصیه می شود. استفاده از کفش های بندی از تجزیه عرق پا پیش گیری می کند و به همین دلیل مانع بوی نامطبوع پا می شوند. شست وشوی مکرر پا نیز در پیشگیری از بوی بد آن موثر است.
وی اظهار کرد: برای کاهش بوی نامطبوع پا، می توان از دارو نیز استفاده کرد. محلول فرمالین سه درصد در صورتی که هفته ای ۲ بار و به مدت ۲۰ دقیقه استفاده شود، می تواند در کاهش میزان تعریق پا موثر باشد.
یعقوبی گفت: زمانی که پا به مدت طولانی در کفش باشد، علاوه بر تعریق و بوی نامطبوع، احتمال رشد قارچ و بیماری های ویروسی هم افزایش می یابد، به همین دلیل به افرادی که مجبور هستند در طول روز مدت طولانی کفش بپوشند توصیه می شود در صورت امکان از دمپایی و یا کفش های بندی و تابستانی استفاده کنند.
hi dr!
     
  

 
فتاب، مهمترین عامل ایجاد پیری و سرطان پوست است

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه حفاظت در برابر آفتاب در فصل گرما از اصول اولیه حفاظت از پوست است، گفت: آفتاب مهمترین عامل در ایجاد پیری و سرطان پوست است.

دکتر رضا قادری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: پوست با تشکیل دومتر مربع از سطح بدن بزرگترین ارگان بدن است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: پوست اولین سطح دفاعی بدن در برابر عوامل بیرونی است و در تنظیم درجه حرارت بدن و دفع مواد زاید از طریق عروق دخالت دارد.

دکتر قادری با بیان اینکه عروق پوست بیست برابر نیاز تغذیه ای بدن است، گفت: عروق پوست از طریق انقباض و انبساط خود باعث تنظیم درجه حرارت بدن می شوند.

این متخصص پوست اظهار کرد: ساختمان عروقی بدن به نام گلوموس در پوست انتهای نوک انگشتان، لاله گوش و نوک بینی وجود دارد که در فصل سرما خون را سریعا به قلب می رسانند.

وی ادامه داد: با سرد شدن نوک انگشتان به سمت لاله ی گوش و نوک بینی، بدن درجه حرارت خود را به بهای از دست دادن درجه حرارت قسمت های بدن حفظ می کند.

این استاد دانشگاه گفت: یکی از روش های مقابله با نور آفتاب استفاده از لباس های آستین بلند، کلاه لبه دار و عینک آفتابی است.

دکتر قادری استفاده از ضد آفتاب های حداقل فاکتور حفاظتی در برابر نور آفتاب ۳۰ را یکی از روش های مقابله با نور آفتاب عنوان کرد.

وی توصیه کرد: افراد حتی الامکان در ساعت اوج گرما (۹ تا ۱۶) از خانه بیرون نروند و با عبور از زیر سایه از قرار گرفتن در برابر نور خورشید جلوگیری کنند.
hi dr!
     
  

 
میزان جذب نورخورشید در لباس های روشن کمتر از لباس های تیره است

اگرچه استفاده از کرم های ضدآفتاب از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند، ولی به طور کامل مانع آسیب پوست نمی شوند و به همین دلیل لازم است در فصل تابستان تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز شود.



دکتر سیمارسائی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کرم های ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی SPF ۳۰ در هر شرایط آب وهوایی می توانند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنند.

وی افزود: استفاده از کرم های ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی بیشتر از ۳۰ نه تنها در حفاظت پوست تاثیری ندارد بلکه به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی بیش تر ممکن است موجب بروز آلرژی پوستی شوند.

رسائی تصریح کرد: امواج ماوراء بنفش نوع A که در نورخورشید وجود دارند، موجب قرمزی و آفتاب سوختگی پوست بدن می شوند، این در حالیست که کرم های ضد آفتاب معمولی از پوست تنها در برابر امواج ماوراء بنفش نوع B محافظت می کنند؛ بنابراین توصیه می شود از کرم های ضدآفتاب با خاصیت محافظت در برابر امواج نوع A و B استفاده شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: استفاده از کرم های ضد آفتاب به هر میزان که باشد به طور کامل از پوست در برابر نور خورشید محافظت نمی کنند، به همین دلیل توصیه می شود در فصل تابستان تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز شود.

استفاده از وسایل حفاظتی مانند کلاه، دستکش و عینک آفتابی هم در حفاظت پوست در برابر نور خورشید موثر است.

وی ادامه داد: تابش بیش از حد نور آفتاب بر پوست بدن موجب بروز سرطان های پوستی و خشکی و پیری زودرس پوست می شود.

زمینه ایجاد برخی سرطان های پوستی از دوران کودکی در افراد ایجاد می شود، بنابراین کودکان نباید بیش از حد در معرض تابش آفتاب قرار گیرند و استفاده از کرم های ضد آفتاب در کودکان هم توصیه می شود.

رسائی با اشاره به این که میزان جذب نورخورشید در لباس های با رنگ روشن کمتر از لباس های تیره است، گفت: خیس و مرطوب شدن لباس موجب از بین رفتن خاصیت حفاظتی آن در برابر نور خورشید می شود در نتیجه در صورت مرطوب شدن لباس به دلیل تعریق باید آن را تعویض کرد.
hi dr!
     
  

 
حوله بیماری های قارچی و زگیل را به دیگران انتقال می دهد

امیرهوشنگ احسانی در گفت و گو با فارس اظهار داشت: پس از استحمام بهتر است حوله حمام در محل مناسبی که هوا جریان دارد، قرار گیرد تا حوله به طور کامل خشک شود.

وی بیان کرد: در صورت استفاده از خشک کن هم بهتر است که حوله در معرض جریان هوا قرار گیرد تا کاملاً خشک شود.

این متخصص پوست و مو افزود: بهتر است حوله ها در دمای بالا شسته شوند به دلیل اینکه بیشتر میکروب ها در دمای بالای ۷۷ درجه سانتی گراد از بین می روند.

احسانی گفت: بهتر است حوله ها به طور جداگانه شسته شوند ولی معمولاً افراد حوله و لباس را با هم در لباسشویی می ریزند که می تواند برخی از بیماری ها را انتقال دهد.

وی افزود: حوله افرادی که به بیماری های قارچی و میکروبی پوست، زگیل و عفونت قارچی کشاله ران مبتلا هستند برای پیشگیری از انتقال بیماری به سایر افراد باید جدا از لباس و حوله اعضای خانواده شسته شود.

این متخصص پوست و مو بیان داشت: حوله ها نباید در حمام که محیط مرطوبی است، قرار داده شوند به دلیل اینکه احتمال آلودگی، رشد و تکثیر میکروب ها بیشتر می شود.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 15 از 60:  « پیشین  1  ...  14  15  16  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA