انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 19 از 33:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  32  33  پسین »

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟



 
نتايج آزمايشات هوميوپاتى
«مادلين انيس» (Madeleine Ennis)، دانشمند داروشناس دانشگاه كوئينز ايرلند از مخالفان سرسخت هوميوپاتى (Homeopathy) بود. در هوميوپاتى گفته مى شود كه اگر يك ماده دارويى را در آب حل كرده و فرآيند انحلال را آن قدر ادامه دهيم كه به لحاظ آمارى حتى يك مولكول از ماده مزبور نيز در حجم مورد نظر باقى نماند، اثر دارويى اين آب (كه از نظر علم شيمى عملاً با آب خالص تفاوتى ندارد) همچنان حفظ مى شود. اما مخالفت «انيس» با هوميوپاتى همچنان ادامه داشت تا زمانى كه تصميم گرفت عملاً دست به كار شده و با انجام آزمايشى علمى، يك بار براى هميشه پوچ بودن هوميوپاتى را نشان دهد. او در مقاله اى كه اخيراً منتشر كرده آزمايش هاى گروه خود را در مورد تاثير هاى محلول فوق خالص هيستامين روى گلبول هاى سفيد خون كه در بروز التهاب مؤثر بودند توضيح مى دهد. آزمايش «انيس» در چهار آزمايشگاه علمى ديگر نيز عيناً تكرار شده و با كمال شگفتى مشخص شده است محلول هاى - هوميوپاتيك هيستامين - آنقدر رقيق شده اند كه احتمال وجود حتى يك مولكول هيستامين نيز در حجم معينى از آنها وجود ندارد، دقيقاً همانند هيستامين عمل مى كنند (Inflammation Research, vol.53,p.181). «انيس» در انتهاى مقاله خود چنين مى نويسد: «از آنجايى كه ما از توضيح اين پديده عجيب و غريب عاجز بوديم، نتيجه آزمايش هاى خود را منتشر كرديم تا بدين وسيله ديگران نيز به تحقيق بيشتر در مورد اين مسئله تشويق شوند.» و ادامه مى دهد: «اگر آنچه اتفاق افتاده واقعيت داشته باشد، تاثيرات ژرفى بر علم خواهد گذاشت و در آن صورت ناگزير خواهيم بود در بنيادهاى تمامى فيزيك و شيمى تجديد نظر كنيم.»
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
انرژى تاريك
اين مسئله يكى از مشهورترين و چالش برانگيزترين مسائل در حوزه فيزيك است. تا سال ۱۹۹۸ تمامى دانشمندان بر اين باور بودند كه سرعت انبساط جهان در حال كاهش است اما در آن سال اخترشناسان با كمال شگفتى كشف كردند كه برعكس، انبساط جهان در حال شتاب گرفتن است. «كاترين فريز» (Katherine Freese)، كيهان شناس دانشگاه ميشيگان در اين باره مى گويد: «نظريه پردازان كه هنوز از اين اكتشاف شگفت انگيز بهت زده هستند، از آن زمان تاكنون براى ارائه توضيحى قابل قبول براى تبيين اين پديده اسرارآميز دست و پا مى زنند. ما اميدواريم كه مشاهده هاى آينده در مورد ابر نواخترها، خوشه هاى كهكشانى و غيره سرنخ هاى جديدى را به ما ارائه دهند.»
يك احتمال آن است كه ويژگى خاصى از خلأ كه اختر فيزيكدان ها آن را «انرژى تاريك» ناميده اند، عامل شتاب گرفتن انبساط جهان باشد. احتمال ديگر آن است كه لازم باشد نظريه نسبيت عام اينشتين را در مقياس هاى كيهان شناختى اصلاح كنيم. به هر حال اين مسئله يكى از بزرگ ترين پرسش هاى بى پاسخ براى بشر امروز است.

ثابت هاى متغير فيزيك
در سال ،1997 اخترشناسى به نام «جان وب»
(John Webb) با همكارى گروهش از دانشگاه نيوساوث ولز استراليا، نورى را كه از اختروش هاى دوردست به زمين مى رسد، تجزيه و تحليل كرد. نور اين اختروش ها طى سفر ۱۲ ميليارد سال نورى تا زمين از ميان ابرهاى ميان ستاره اى حاوى عنصر هاى فلزى نظير آهن، نيكل و كرم عبور مى كنند. وِب دريافت كه انرژى فوتون هاى جذب شده از نور اختروش ها توسط اتم هاى فلزى مزبور با آنچه مورد انتظار است، تفاوت دارد.
اگر چنانچه مشاهد ه هاى انجام شده صحت داشته باشد، تنها توضيح قابل قبول براى اين پديده عجيب آن است كه بايد ثابت آلفا (كه يكى از ثابت هاى بنيادين فيزيك محسوب مى شود) در زمانى كه نور اختروش در حال عبور از ميان ابرهاى ميان ستاره اى بوده، مقدارى متفاوت از مقدار فعلى داشته باشد. اما اين امر خود، تحولى اساسى در علم فيزيك محسوب مى شود، چرا كه آلفا ضريب ثابت فوق العاده مهمى است كه چگونگى برهم كنش نور با ماده را تعيين مى كند. علاوه بر آن، اين كميت براساس نظريه هاى فعلى بايد مقدارى ثابت داشته باشد، چراكه خود به ثابت هاى بنيادين ديگرى نظير بار الكترون، سرعت نور و ثابت پلانك وابسته است (مگر آنكه برخى از اين ثابت هاى بنيادين نيز متغير بوده و با گذشت زمان تغيير كنند).
در ابتدا هيچ فيزيكدانى نمى خواست صحت اندازه گيرى هاى انجام شده توسط وِب را بپذيرد. حتى خود «وب» و تيمش نيز سال ها در تلاش بوده اند تا بلكه خطايى در اندازه گيرى هاى خود بيابند، اما تمامى اين تلاش ها تاكنون بى نتيجه بوده است.
+ نوشته شده در ساعت توسط مهدی سعادتی | یک نظر
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
ایا میدانید
هر 6 حالت ماده

جامد Solid
ماده ی متراکمی که سخت ترین حالت هر ماده را می سازد . اتم های نزدیک به هم، الگوهای منظمی به اسم شبکه به وجود می آورند ؛ که توسط یک نیروی قوی در کنار هم تقریبا ثابت می شوند. فقط در جای خودشان به آرومی ارتعاش می کنند. البته سختی یک جسم به شیوه ی آرایش و نحوه ی حرکت اتم های آن هم بستگی دارد. مثلC کربن که گاهی به شکل گرافیت و گاهی به هم درخشندگی الماس است.

مایع Fluid
در مایع دیگر آن قیدی که مولکول های اتم در جامد دارند ، وجود ندارد و مولکول ها می توانند در بین همدیگر بغلتند و از شکل ظرفشون الگو برداری می کنند .

گاز Gas
مایع را در نظر بگیرید اگر به مولکول ها و اتم هایش البته بسته به نوع آنها مقداری انرژی بدهیم حرکت غلطیدن و جابجایی مولکول ها دیگر کاملاً مستقل می شود و تقریباً بدون هیچ وابستگی به دیگر مولکول ها به هر سمتی حرکت می کنند ، و گاهی به صورت تصادفی باهم برخود دارند.

پلاسما Plasma
به طور خیلی خلاصه پلاسما همان گاز یونیزه شده است. یعنی الکترون مولکول های گاز، با گرفتن انرژی مولکول ها را ترک کردند.
خیلی از چیز های آشنا هم از پلاسما ساخته شده اند مثل همین خورشید. حتی گاز درون مهتابی خانه ها هم وقتی روشن می شود ، پلاسما می شود.
در لحظات اولیه ی پس از بیگ بانگ big bong))هم به علت وجود حرارت زیاد، گاز ها یونیزه شده بودند و جهان از پلاسما پر شده یا بهتر است بگوییم ساخته شده بود.
و اما دو حالت دیگر که البته بهتر است کمی وارد کوانتوم شویم و اسپین را تعریف کنیم. یک مربع را در نظر بگیرید، اگر 90 درجه یا 1/4 دور ، آن را بچرخانیم، دوباره شبیه حالت اولش می شود، پس اسپین آن را 4 معرفی می کنیم . یا مثلا یک مثلث متساوی الاضلاع که با چرخیدن 1/3 دور، دوباره شبیه حالت اولش خواهد شد، پس اسپین مثلث 3 است.
در طبیعت هم ذرات بنیادی همین خواص را دارند و بعضی از آن ها با چرخیدن کسری از دایره، به شکل اولشان باز می گردند. پس اسپین اون ها عدد کاملی است.
اما چیز های جالب تر هم وجود دارند که با یک دور چرخیدن هم، به حالت اولشان باز نمی گردند؛ و باید بیشتر از1دور، یعنی 2و3و... دور بزنند تا به حالت اول برگردند، پس اسپین های 1/2و 1/3 و... را تشکیل می دهند.

حالت 5
چگال بوز-اینیشتین Bose-Einstein condensate
Discoverd in 1995
ذرات بنیادی که دارای اسپین کامل مثل2و3و... هستند را بوزون می نامند. که به اسم ساتیندرا بوز هندی نام گذاری شده اند. از این بوزون ها می شود از مزون و فوتون یاد کرد . برخی عناصر از جمله هلیوم هم بوزون محسوب می شود. قضییه اسپین و آمار می گوید در یک تابع موجی، با عوض کردن جای دو بوزون همسان، تابع تغییر نمی کند و تغییر علامت نمی دهد.
به همین هم به علت تغییر نکردن تابع موج، تعداد مختلفی از بوزون های همسان، این توانایی را دارند تا یک حالت کوانتومی را در یک زمان، در فضای هیلبرت اشغال کنند. علاوه بر آن در دما های پایین تر اگر توسط مقدار خیلی زیاد از بوزون ها یک حالت کوانتومی اشغال شود، حالت پنجم ماده به وجود می آید که به آن چگالش بز-اینیشتن می گویند. مثل ابر میعان در هلیم و یا لیزر خودمون توسط همون فوتون ها که نوعی بوزون هستند. این چگال بز-اینیشتن شکننده است و سرعت نور در اون با توجه به بقیه ی حالت ها نسبتاً پاین است.

حالت 6
چگال فرمیونی Fermionic Condensate
Discoverd in 2003
اما ذرات بنیادی که اسپین آنها کسری است، فرمیون که هم نام فیزیکدان ایتالیایی، انریکو فرمیون است، نامیده شده است. کوارک ها که ذرات سازنده ی پروتون ها و نوترون ها هستند هم فرمیونند. حتی خود پروتون و یا نوترون که هر کدام هم از کوراک (فرمیون ) با رنگ های مختلفی ساخته شدند، هم نوعی فرمیون هستند.
همان طور که گفته شد با قضیه ی اسپین و آمار می شود نشان داد که با عوض کردن جای دو فرمیون همسان تابع موج منفی می شود.بر عکس بوزون ها. به همین علت هم فرمیون ها با توجه به اصل طرد پائولی، در نظریه ی میدان کوانتومی رفتار می کنند؛ که طبق آن، بر خلاف بوزون ها، دو فرمیون همسان، نمی توانند یک حالت کوانتومی مشترک را در فضای هیلبرت اشغال کنند.
حال با سرد کردن فرمیون ها در دمای خیلی خیلی کم، حالت ششم ماده به وجود می آید. البته حالت ششم و پنجم در ساخته شدن ، خیلی شبیه هم هستند:
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
ژنوم تریپانوزوماتیده ها هم تعیین توالی شد:
دانشمندان توانستند ژنوم سه تک یاخته انگلی متعلق به خانواده تریپانوزوماتیده یعنی Trypanosoma brucei،Leishmania major،Leishmania majorرا تعیین سکانس کنند.اینها به ترتیب عامل بیماری خواب، بیماری شاگاز و لیشمانیازیس جلدی هستند.مجله معروف Special Issueشماره مخصوص اینهم تصویر روی جلد شماره مذکور که یک تصویر رنگی با میکروسکوپ الکترونی نگاره (SEM)از تریپوماستیگوتهای آبی رنگ در بین گلبولهای قرمز است.


تعيين عمر اشيا و بقاياي اجساد كشف شده در حفاري هاي باستان شناسي
در يك حفاري تكه استخواني پيدا مي شود و باستان شناسان مي گويند كه اين استخوان 5 هزار سال عمر دارد. يك بچه ماموت در آند كشف مي شود و عمر آن را بيش از 2 هزار سال تخمين مي زنند. اما دانشمندان چگونه مي فهمند كه يك شيء يا اجساد و بقاياي موجودات زنده متعلق به چه زماني هستند. تاريخ سنجي به وسيله كربن 14 يك روش رايج و مطمئن براي تعيين قدمت بقاياي موجودات زنده است ، با اين شرط كه حداكثر 50 هزار سال عمر داشته باشند.اين روش فقط درخصوص اشيايي به كار مي رود كه يا خود زماني زنده بوده اند مانند استخوان ، بقاياي گياهان و بقاياي اجساد حيوانات و انسان ها و يا اين كه از موجودات زنده ساخته شده اند. مانند لباسهاي پنبه اي يا كتاني ، وسايل چوبي و غيره.
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
كلسترول چیست؟
كلسترول ماده ای است از جنس چربی كه به دسته ای از لیپیدها بنام استروئید ها تعلق دارد.

آمبولیزاسیون چیست ؟
آمبو لیزاسیون روشی برای بستن عروق خونی تغذیه کننده بافتهای بیماری زا دربدن می باشد.مواد گوناگونی برای بستن عروق استفاده می شوند . با توجه به نوع بیماری و بزرگی و کوچکی عروق و اینکه به طور دائمی یا موقت باید بسته شوند از این مواد استفاده می شود .پس ازاینکه کاتتردر مدخل عروق مورد نظر که قرار است بسته شوندقرار گرفت، این مواد از طریق کاتتر به داخل عروق فرستاده می شوند . از این روش برای جلوگیری از خونریزیها و کنترل آن و بستن عروق تومور در حال رشد استفاده می شود . آمبولیزاسیون همچنین برای از بین بردن بد شکلی های شریانی - وریدی AVM)arteriovenous malformation)

همولايزين:
علی(ع): التماس به خدا شجاعت است، اگر برآورده شود رحمت است و اگر برآورده نشود، حکمت است

بعضی از باکتریها توانایی همولایز دارند, یعنی می توانند به وسیله اگزوتوکسین گلبولهای قرمز خون را متلاشی کنند و یا به عبارتی دیگر لایز کنند.هنگامی که این باکتریها روی Blood agar کشت داده شوند یک منطقه شفاف اطراف کلونی دیدهمی شود که همان منطقه همولایز شده گلبولهای قرمز می باشد.اگر این باکتریها آنزیمی را تولید کنند که گلبولهای قرمز را کاملا لایز کند به آنها بتا همولایز میگویند.اگر این منطقه همولایز شده متمایل به سبز بود به آن آلفا همولایز می گویند.اگر باکتری درون محیط منطقه شفاف یا سبز رنگی تولید نکند به آن گاما همولایز می گویند, توجه داشته باشید که این باکتریها را گاما همولایز می نامند, نه فاقد همولایز.تولید همولایز با ویرولانس باکتری در ارتباط است. Streptococcus pneumoniaeکه بزرگترین عامل ذات الریه باکتریایی است دارای همولایز آلفا میباشد Strep pyogenesکه عامل گلودرد چرکین می باشد دارای بتا همولایز می باشد و Staphyloccus aureusکه عامل toxic shock syndrome, زرد زخم, مسمومیتهای غذایی و دیگر بیماریهااست معمولا دارای بتا همولایز می باشد
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
خاصیت جیوه قرمز چیست ؟
اگر جیوه را در یک ظرف سر بسته به اندازهای که بالاتر از نقطه جوش آن است ، حرارت بدهیم مایع قرمز خوش رنگی به دست می آید که به آن ( مرکورروژ ) ویا به زبان عامیانه ( مولکوروج ) می گویند . این اسم که اسم شیمیایی آن اکسید جیوه است به عنوان داروی ضد عفونی و ضد شپش استعمال می شود .

الکترون‌ها جرم خود را بین صفحات کربن از دست می‌دهند
دو تیم از فیزیکدانان، اخیرا رفتارهای جدید و نامتعارفی در مورد صفحات متشکله از اتم‌های کربی را کشف کرده اند.
بر اساس گزارش آخرین شماره از خبرنامه فضای نانو، این دو تیم نشان دادند که حرکت الکترون‌ها در بین صفحاتی از کربن به گونه‌ای است که گویی جرم سکون آنها صفر است.
آنها همچنین یک حد آستانه کم هدایت و یک حالت غیرمعمول از اثر کوانتومی هال را در این صفحات مشاهده کرده اند.
سال گذشته آندره ژیم و همکارانش در دانشگاه منچستر انگلستان و انستیتو فناوری و الکترونیک در چرنوگلوکای روسیه نشان دادند که چگونه صفحات گرافن را می‌توان از گرافیت ساخت.
اکنون ژیم و همکارانش در منچستر و چرنوگلوکا و دانشگاه رادبوند در هلند و همچنین گروه فلیپ کیم و همکارانش به طور مستقل در دانشگاه کلمبیا و نیویورک ویژگی‌های الکترونی این شکل جدید از کربن را شرح داده و کشف کردند که می‌تواند یک رسانای بسیار خوب باشد.
بر این اساس آنها دریافتند که الکترون‌ها در گرافن رفتار مشابهی با ذرات نسبیتی نشان می‌دهند این الکترون‌ها با سرعت ‪۱۰‬متر بر ثانیه حرکن می کنند.
با اینکه این سرعت ‪۳۰۰‬هزار برابر کمتر از سرعت نور در خلا می‌باشد اما با این حال بسیار بیشتر از سرعت حرکت الکترون در رساناهای متداول است.
علاوه بر این رفتار الکترون‌ها در رساناهای معمولی با استفاده از مکانیک کوانتومی، غیر نسبیتی توصیف می‌شود در حالیکه این الکترون‌های داخل گرافن را باید ذرات نسبیتی که فرمیون‌های بدون جرم دیراک نامیده می شوند در نظر گرفت.
دو تیم همچنین یک اثر جدید نیمه صحیح کوانتومی هال را مشاهده کردند که مشابه نسبیتی اثر کوانتومی هال صحیح است که برای الکترون‌های آزاد در سیستم‌های نیم رسانا مشاهده شده است.
اثر کوانتومی هال متفاوت از اثر کوانتومی کلاسیک است این اثر هنگامی مشاهده می‌شود که جریانی در یک ماده در حضور یک میدان مغناطیسی وجود داشته باشد در اثر هال کلاسیک ولتاژی بوجود می‌آید که عمود بر جریان و همچنین عمود بر میدان مغناطیسی است.
در نهایت دو تیم متوجه شدند که هیچگاه رسانش الکتریکی گرافن کمتر از یک مقدار مشخص نمی‌شود حتی هنگامی که هیچ الکترون متحرکی در بین لایه‌های گرافیت موجود نباشد.
ژیم می‌گوید: این کاملا غیرمنطقی است زیرا در تمام سیستم‌های دیگر هنگامی که هیچ حامل باری وجود نداشته باشد رسانش از بین می‌رود.
وی می‌افزاید: این آزمایش‌ها نشان می‌دهند که گرافن تنها یک ماده هوشمند نیست گرافن بسیار شگفت انگیز است و می‌تواند امیدی منطقی برای یک سیستم آزمایشی جدید باشد.
در حقیقت مطالعات گذارهای الکترون در گرافن به ما امکان دستیابی عملی به فیزیک غنی و ظریف الکترودینامیک کوانتومی را بر روی میز آزمایش ماده چگال فراهم آورد

طبق تئوري نسبيت خاص اينشتين هيچ چيزي نميتواند از سرعت نور تجاوز كند. اين سرعت يك ثابت بنيادي طبيعت است و براي تمامي ناظر ها در هر كجا يكسان ميباشد. در اين تئوري بيان ميشود كه جرم اشياء با افزايش سرعتشان بيشتر ميشود و سرعت بيشتر انرژي بيشتر را ميطلبد. در سرعت نور طبق محاسبه اينشتين جرم به بينهايت ميرسد و انرژي نيز به همين ترتيب. رفتن به بينهايت امكان پذير نيست.


تکامل ... دانستنی ها
ایا میدانید 400 ميليون سال قبل حيواناتي كه در آّب زندگي مي كردند ترجيح دادند كه زندگي در خشكي را امتحان كنند و به همين خاطر به تدريج باله ماهي ها به پا تبديل شد.
ایا میدانید 290 ميليون سال پيش خزندگان زاد و ولدشان از طريق تخم هايي بود كه پوست آن ها محكم بود و به حفض جان بچه كمك مي كرد ولي بعضي از بچه ها(مثل كوروكوديل ها) بعد از بيرون آمدن از تخم راه دريا را مي شناختند و به دريا مي رفتند به همين خاطر اين حيوانات دوزيست شدند.
ایا میدانید 350 ميليون سال پيش حشرات با پديد آوردن پوست به حفظ آب در بدن خود كمك كردند تا بدين وسيله از آب خارج شوند.
ایا میدانید 140 ميليون سال پيش بعضي از خزندگان توانستند پرواز كنند.
ایا میدانید يك پنجم كره زمين را بيابان تشكيل داده است.
ایا میدانید ضخامت برخي از يخ هاي قطب ها به 15 كيلومتر هم مي رسد.
ایا میدانید وال ها براي شكار از خود حباب هايي ميان ماهي هاي كوچك توليد مي كنند و ماهي ها كه از شنا كردن در ميان حباب ها مي ترسند به سطح آب مي آيند و سطح آب خطرناك ترين محل براي آن ها است.
ایا میدانید در آفريقا پرندگان آفريقايي براي بدست آوردن آّب كيلومتر ها راه مي پيماييند ولي بچه هاي آنها چه كار كنند؟ آنها براي رساندن آب به بچه هايشان سينه يشان رابه آب مي زنند و سينه آن ها تر مي شود سينه آن ها به اندازه 4 كاغذ طراحي آب به خود مي گيرد.و در لانه بچه ها با ليسيدن سينه آنها خودشان را سيراب مي كنند.

ترفند يافتن روابط مثلثاتی ... رياضی
براي يافتن روابط مثلثاتي (سينوس و كوسينوس و ...) درجات بين صفر تا نود اعداد صفر و سي و چهل و پنج و شصت و نود را بترتيب از صفر شروع كنيد پشت سر هم بنويسيد.
سينوس:
اعداد صفر و يك و دو و سه و چهار را بترتيب از صفر شروع كنيد زير اعداد كه در بالا گفتيم قرار دهيد(در زير صفر-صفر سي-يك چهل و پنج-دو شصت-سه نود-چهار را قرار دهيد) سپس اعداد پاييني اعداد صفر تا چهار ار به زير راديكال ببريد (اعدادي كه راديكال آنها جواب صحيح مي دهند جواب صحيح را بنويسيد ولي اعدادي كه جواب نمي دهند بگذاريد زير راديكال بمانند) سپس اعداد بدست آمده را تقسيم بر دو بكنيد.
كوسينوس:
به همان ترتيب بالا انجام مي دهيد ولي اعداد صفر تا چهار را برعكس مي چينيد يعني: (زير صفر-چهار سي-سه چهل و پنج-دو شصت-يك نود-صفر قرار دهيد) بعد مثل كوسينوس اعداد صفر تا چهار را به زير راديكال برده تقسيم بر دو بكنيد.
تانژانت:
براي يافتن تانژانت سينوس را بر كوسينوس تقسيم كنيد.
كوتانژانت:
براي يافتن كوتانژانت برعكس تانژانت كوسينوس را بر سينوس تقسيم كنيد.

آب و يخ ... فضا و نجوم و زمين شناسی
آب ويژگي هاي خاصي دارد مثلا چگالي آن آب چگالي بالايي دارد چون مولكول هاي آن به هم چسبيده اند فقط آب مي تواند جثه حيوانات بزرگ را تحمل كند و آن هم بخاطر چگالي بالايي كه دارد مثلا وال با وزني در حدود 40 تن است ولي در دريا مانند پر است.
اما يخ نيز محصول آب است اما چگالي آن كمتر از آب است و تقريبا نصف چگالي آب است و علت آن به دما و ساختار يخ مربوط مي شود. آب در دماي صفر مولكول هاي آب كريستال هايي را تشكيل مي دهند كه بين آن ها فضاي خالي وجود دارد.
اگر يخ چنين ويژگي نداشت در روي آب شناور نمي ماند و به زير آب مي رفت و در اثر اين اتفاق درياها منجمد مي شد و تمام گرماي خورشيد را منعكس مي كرد و زمين سرد و خشك مي شد.

آلبرت انیشتن این معما را در قرن نوزدهم میلادی طرح کرد و ادعا کرد که ۹۸٪ از مردم جهان نمی توانند این معما را حل کنند!

۱) در خیابانی، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.
۲) در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند.
۳) این پنج صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند، سیگار متفاوت می کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند.

شرایط مساله:
۱) مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی می کند.
۲) مرد سوئدی یک سگ دارد.
۳) مرد دانمارکی چای می نوشد.
۴) خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد.
۵) صاحبخانه خانه سبز قهوه می نوشد.
۶) شخصی که سیگار Pall Mall می کشد پرنده پرورش می دهد.
۷) صاحب خانه زرد سیگار Dunhill می کشد.
۸) مردی که در خانه وسطی زندگی میکند شیر می نوشد.
۹) مرد نروژی در اولین خانه زندگی می کند.
۱۰) مردی که سیگار Blends می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند.
۱۱) مردی که اسب نگهداری می کند کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند.
۱۲) مردی که سیگار Blue Master می کشد، آب میوه می نوشد.
۱۳) مرد آلمانی سیگار Prince می کشد.
۱۴) مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.
۱۵) مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد.

راهنمایی : مرد نروژی در اولین خانه و در کنار خانه آبی زندگی می کند. بنابراین, دومین خانه رنگ آبی دارد.

سئوال: کدام یک در خانه ماهی نگه داری می کند؟
+ نوشته شده در ساعت توسط مهدی سعادتی | 16 نظر


ایا میدانید

شعارهای 32 تیم حاضر در جام جهانی 2006
آلمان: «ما فوتبال هستيم»
اكوادور: «اكوادور زندگي‌ام، فوتبال تعصبم، جام هدفم»
لهستان: «سفيد و قرمز، خطرناك و دلير»
كاستاريكا: «تيم ما، ارتش ما، اسلحه‌مان توپ، بيا بريم به جام جهاني و همه چيز را بگيريم»
انگلستان:«يك ملت، يك جام، يازده شير»
پاراگوئه:«از قلب آمريكا... اين روحيه‌ي گواراني است»
ترينيدادوتوباگو:«اين هم دلاوران سوكا، روحيه جنگندگي كارائيب»
سوئد:«جنگ! روحيه را نشان بده! بيا! همه شما را حمايت مي‌كنند.
آرژانتين:«برخيز! آرژانتين در راه است.»
ساحل عاج:«فيل‌ها بجنبيد! پيروز جام شويد»
صربستان و مونته‌نگرو:« تنها به عشق بازي»
هلند:«نارنجي‌ها، طلايي مي‌شوند»
مكزيك:«هيجان آستك در جهان»
ايران: «ستارگان پارسي»
آنگولا:«آنگولا در راه است، تيم مردم ما هستند»
پرتغال:« با پرچمي در پنجره و ملتي در ميدان»
ايتاليا:«آبي افتخار ما، ايتاليا افتخار ما»
غنا:
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
آیا می‌دانید ما در طول زندگیمان ۱۸ کیلو پوست می‌اندازیم.
آیا می‌دانید رنگ مورد علاقه ۸۰ درصد آمریکایی‌ها آبی است!
آیا می‌دانید وقتی شخصی در سریلانکا سرش را از طرفی به طرفی دیگر تکان می‌دهد یعنی باشه.
آیا می‌دانید در این دنیا تعداد جوجه‌ها از آدم‌ها بیشتر است.
آیا می‌دانید نوارهای لاستیکی خیلی طول می‌کشد تا سرد شوند.
آیا می‌دانید مغز در هنگام خواب فعال‌تر از وقتی است که تلویزیون می‌بینید.
آیا می‌دانید اگر مادران در زمان بارداری سیب به خصوص سبز استفاده کنند نوزادانشان زیبا می‌شوند.
آیا می‌دانید مادران باردار از انگور و جوانه گندم و امگا ۳ استفاده کنند بچه‌های آن‌ها تیزهوش می‌شوند.
آیا می‌دانید خورشید فقط ۱ بر ۴۰٫۰۰۰جرم خود را از دست داده است.
آیا می‌دانید ایران ۱۰۱۸ شهر دارد.
آیا می‌دانید پر آب‌ترین رود ایران کارون در خوزستان است.
آیا می‌دانید بام ایران استان چهارمحال و بختیاری است.
آیا می‌دانید هر فردی در طول ۲۴ ساعت ۲۳ هزار بار نفس می‌کشد
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  
مرد

 
آیا میدانید مرد در قیاس با زن مى‌تواند حروف ریزترى را بخوانند.ولی شنوایى زن بهتر از مرد است
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
     
  
مرد

 
قنات های ایرانی چه زمانی و به وسیله چه کسانی در چین ساخته شدند؟

سیستم کاریز شهر تورفان استان سین کیانگ چین، یکی از شگفتی های مهندسی کنترل آب در جهان است. در گذشته، بیش از هزار چاه زیرزمینی و تونل هایی به نام قنات یا کاریز در واحه تورفان حفر شده تا مقدار آبی که به درون این واحه مهم در جاده ابریشم سرازیر می شود افزایش یابد. اما یکی از اسرار بزرگ این است که این سیستم چه موقع ساخته شده است.

سیستم کاریز شهر تورفان استان سین کیانگ چین، یکی از شگفتی های مهندسی کنترل آب در جهان است. در گذشته، بیش از هزار چاه زیرزمینی و تونل هایی به نام قنات یا کاریز در واحه تورفان حفر شده تا مقدار آبی که به درون این واحه مهم در جاده ابریشم سرازیر می شود افزایش یابد. اما یکی از اسرار بزرگ این است که این سیستم چه موقع ساخته شده است.

برآوردهای باستان شناسان و مورخان درباره زمان ساخت قنات تورفان با هم متفاوت است. تحقیقات محققی به نام اریک ترامبرت (2008) حاکی از این است که بیشتر این قنات ها زودتر از اواخر قرن 19 میلادی ساخته نشده اند. محققان دیگر ساخت این قنات ها را دست کم به سلسله تانگ (618-907 بعد از میلاد) نسبت می دهند و حتی برخی تاریخ ساخت آنها را تا 90 قبل از میلاد عقب می برند.

به هر صورت همه باستان شناسان عقیده دارند که دولت چین کار ساخت این سیستم عظیم قنات را انجام داده است.

فناوری قنات اختراع پارس ها بوده است. زمانی هم که سلسله هان به تورفان حمله کردند مردم فرهنگ سابیکسی (Subeixi) که از نسل و خون پارس ها بودند در حوضه تورفان زندگی می کردند. سابیکسی ها از کوچ نشین های جامعه استپی بودند و تماس گسترده با اوراسیا داشتند (جامعه استپی نامی برای جامعه کوچ نشین و نیمه کوچ نشین استپ های اوراسیای مرکزی عصر برنز مربوط به حدود 3500-1200 قبل از میلاد بوده است).

سابیکسی ها انواع زیادی از جانوران و گیاهان را پرورش می دادند و با آنها تجارت می کردند. اگر قنات ها مربوط به دوره حکمرانی سلسله هان باشند، فناوری قنات می توانسته بخشی از دانش سنتی سابیکسی باشد، حتی اگر شبکه قنات ها توسط حاکمان سلسله هان تأسیس شده باشد.

اگر تاریخ ساخت قنات به جای سلسله هان به زمان سلسله تانگ برگردد، پس اویغورها در حوضه تورفان ساکن بوده اند.

اویغورها مردم ترک زبان و مسلمان آسیای مرکزی بودند که هنوز هم ساکن ایالت سین کیانگ چین هستند. اگر تاریخ قنات به سلسله تانگ برگردد پس فناوری قنات را اویغورها به کار بسته اند. قطعاً هم واژه «کاریز» یک اصطلاح اویغور است. کلمه چینی قنات کانر جنیگ (kan'er jing) است که ترومبرت استدلال می کند ترجمه نیمه آوایی کاریز است.

گسترش قنات به اسپانیا و آفریقای شمالی به تمدن اسلامی اهمیت و اعتبار بخشید و بر اساس نظر ریاضیدان مسلمان، ابوبکر کرجی این فناوری به وسیله صنف حفر کنندگان قنات سینه به سینه حفظ شده است.

اما اگر آن چنان که تحقیقات باستان شناسی به نام ترامبرت نشان می دهد حکمرانان سلسله های هان و تانگ از فناوری قنات آگاه نبودند، پس تنها در دوران سلسله چینگ 1644-1912) بعد از میلاد) امکان داشته که کاریزها در حجمی وسیع ایجاد شده باشند.

روش های ساخت این قنات به شکل قابل ملاحظه ای پیرو سنن قدیم پارس ها است: قنات هایی که با دست و در قرن 6 قبل از میلاد در ایران در دوره حکومت پارس ها ساخته شدند کاملاً شبیه به آنهایی هستند که در قرن 19 میلادی با دست ساخته شده اند و بنابراین تعیین تاریخ ساخت یک قنات بخصوص برای باستان شناسان سخت است و باید براساس آثار غیر مستقیم و مصنوعات مرتبط به آن دوران که در کنار قنات ها وجود دارند مشخص گردد. آن هم در صورتی که این مصنوعات در خاک از بین نرفته باشند.

به هر حال یک موضوع واضح است و آن این که قنات ها در واحه تاریخی تورفان برای پاسخگویی به افزایش جمعیت، تغییرات آب و هوایی و یا گسترش کشاورزی ایجاد شده اند. تعداد زیادی از قنات ها احتمالاً در قرن 19 به دستور دولت چین ساخته شده اند اما این تکنیک را مردم بومی حوضه تورفان از قبل می دانستند و از آن استفاده می کردند.

البته این که مردم تورفان از چه زمانی ساخت این سیستم عظیم را آموخته اند هنوز محل سؤال است.
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
     
  
مرد

 
آیا میدانیداولین ستارگان جهان چه شکلی بودند؟

جهان وقتی تازه متولد شد شبیه امروز خود نبود. بیش از 13.7 میلیارد سال پیش، همه چیز بسیار متفاوت از حالا بود.

جهان وقتی تازه متولد شد شبیه امروز خود نبود. بیش از 13.7 میلیارد سال پیش، همه چیز بسیار متفاوت از حالا بود. هیچ سیاره، ستاره و کهکشانی وجود نداشت. اولین وقایع جهان در مه غلیظی از هیدروژن و ماده تاریک رخ داد.

سخت است موقعی را تصور کنیم که هیچ ستاره ای وجود نداشته چون در زمانه ای زندگی می کنیم که هزاران ستاره را در آسمان شب می بینیم.

وقتی در محیط بیرون قدم می گذارید و به بالای سرتان نگاه می کنید ستارگانی را می بینید که به شهر بزرگی از ستارگان به نام کهکشان راه شیری تعلق دارند. اگر با یک تلسکوپ به آسمان نگاه کنید می توانید قسمت بیشتری از کهکشان راه شیری را مشاهده کنید.

با استفاده از بزرگ ترین و قوی ترین تلسکوپ ها می توانید چشم اندازتان را به بیش از 13 میلیارد سال نوری گسترش دهید و تعداد بیشتری از کهکشان ها (و یا قسمت هایی از کهکشان ها) را ببینید. ستاره شناسان با این تلسکوپ ها به دنبال پیدا کردن پاسخ پرسش ها درباره نحوه و زمان تشکیل اولین ستاره ها و کهکشان ها هستند.
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
     
  
صفحه  صفحه 19 از 33:  « پیشین  1  ...  18  19  20  ...  32  33  پسین » 
علم و دانش

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA