انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 27 از 60:  « پیشین  1  ...  26  27  28  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
بیماری دیابت در سنین بالا وابسته به سبک زندگی است

بیماری دیابت در سنین بالا به طور کامل وابسته به سبک زندگی بوده به همین جهت عمده مداخلات نظام سلامت برای پیشگیری و درمان دیابت در سطوح مختلف وابسته به این نوع مداخلات است.

دکتر امیرخانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، گفت: سبک زندگی موضوعی است که به شدت به دانش، باورها و رفتارها وابسته است و در اقدامات و برنامه هایی که مراکز بهداشتی درمانی به منظور پیشیگیری و درمان دیابت انجام می‌دهند، همکاری و حضور رسانه‌ها می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی افزود: کاهش میزان مصرف نوشابه‌های گازدار و روغن‌های جامد، افزایش تحرک فیزیکی، مدیریت درست استرس در زندگی و آموزش مهارت‌های زندگی و موارد دیگر مجموعه اقداماتی است که باید با کمک رسانه‌ها در سطح جامعه اتفاق بیافتد

===============================

آسپیرین برای دیابتی ها مفید است

مصرف روزانه یک عدد قرص آسپیرین روشی کم هزینه و موثر برای پیشگیری از خطر لخته شدن خون و در نتیجه پیشگیری از بروز حمله قلبی در بیماران مبتلا به دیابت است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پزشکان می گویند بیماران مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند چون خطر احتمالی لخته شدن خون در این بیماران بیشتر است. دیابت حجم چربی خون را تغییر می دهد.
در افراد مبتلا به این اختلال متابولیکی، میزان تری گلیسیرید بالا رفته و کلسترول خوب در بدن کاهش پیدا می کند. در این بیماری سلول ها حساسیت خود را نسبت به هورمون انسولین که به خروج قند از خون و ذخیره شدن آن در بافت هایی چون کبد کمک می کند از دست می دهند.
مجله آنلاین ساینس دیلی در این باره گزارش داد براساس نتایج یک مطالعه جدید، مصرف آسپیرین روشی ساده و کارآمد برای پیشگیری از خطر لخته شدن خون در این بیماران است.
در مطالعات قبلی نیز نشان داده شده بود که این دارو می تواند از بروز حمله قلبی جلوگیری کند اما در این آزمایش، تاثیر مشابه این دارو در مبتلایان به دیابت بررسی شده و نتایج امیدوارکننده ای داشته است.
متخصصان دانشگاه آلبرتا در این آزمایش تصریح کردند: بیماران دیابتی که بیماری قلبی نیز دارند اگر روزانه دوز بالایی از آسپیرین مصرف کنند، خطر مرگ و یا سکته مجدد در آن ها تا حد زیادی کاهش می یابد. بر همین اساس مصرف ۳۲۵ میلی گرم قرص آسپیرین در روز، خطر مرگ را در این بیماران تا ۲۳ درصد کاهش می دهد.
isna
hi dr!
     
  

 
مصرف آنتی بیوتیک ها برای درمان آلرژی های فصلی مناسب نیستند

یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی گفت: استفاده از آنتی بیوتیک ها برای برطرف کردن آلرژی های فصلی مناسب نیست.
دکتر فرحزاد جباری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: آنتی بیوتیک ها برای برطرف کردن میکروب و آنتی ویروس ها برای برطرف کردن ویروس ها استفاده می شود در حالی که میکروب ها و ویروس ها هیچ نقشی در ایجاد آلرژی ندارند.
وی اظهار داشت: در برخی آلرژی ها امکان ایجاد التهاب وجود دارد که به دنبال آسیب مخاط، میکروب ها و ویروس ها نفوذ کرده و باعث بروز علایم عفونی می شوند که در این صورت برای بهبود نیاز به آنتی بیوتیک است.
دکتر جباری در خصوص استفاده از داروها برای این نوع آلرژی توضیح داد: در صورت تشدید آلرژی، فرد می تواند با تجویز پزشک از داروهای مناسب مانند اسپری های بینی و آنتی هیستامین ها استفاده کند.
وی با بیان اینکه بهترین روش برای درمان حساسیت ها برطرف کردن و دور شدن از عامل ایجاد آن است، تصریح کرد: فردی که زمینه مستعد برای ابتلا به آلرژی و حساسیت دارد باید محیط زندگی خود را تغییر دهد و در صورت وجود عوامل محرک در منزل مانند دود سیگار، حیوانات خانگی و غیره از این عوامل دوری کند.
دکتر جباری توصیه کرد: به هنگام تردد در پارک از ماسک استفاده کنید، پنجره های خودرو و منزل را بسته نگه دارید و برای خشک کردن البسه خود از محیط های بیرونی استفاده نکنید.
وی با بیان اینکه ایجاد آلرژی در خراسان رضوی شایع تر از دیگر استان هاست، به ایسنا گفت: بخش زیادی از پوشش گیاهی استان را علف های هرز تشکیل می دهند و از طرفی رطوبت هوای این استان نسبت به دیگر مناطق کشور کم تر است که این باعث می شود شیوع آلرژی ها در استان بیشتر از سایر استان ها باشد.
وی خاطرشان کرد: آلرژی های بینی از شایع ترین حساسیت ها در فصل بهار و تابستان است که معمولا به صورت عطسه، خارش بینی، آبریزش بینی و خارش چشم و در پاره ای از مواقع سرفه های تحریکی نمایان می شود.
دکتر جباری در خصوص علت بروز حساسیت ها در این فصول تصریح کرد: مهم ترین عوامل بروز آلرژی های تنفسی گرده گیاهان، درختان، علف های هرز و گل ها هستند که مشخصا در بهار و تابستان پراکندگی بیشتری دارند.
وی ادامه داد: آلرژی در نوزادان و شیرخواران می تواند به صورت آلرژی های پوستی و گوارشی ظاهر شود.
این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی خاطرنشان کرد: شروع بیشتر حساسیت ها به شکل آلرژی های بینی و تنفسی بوده و بیشتر در دهه دوم و سوم زندگی فرد بروز می کند.
hi dr!
     
  

 
زردآلو سپری برای محافظت از چشم ها

زردآلو یک منبع غنی از پیش فاکتور ویتامین آ موسوم به بتاکاروتن است و بنابراین در حفظ سلامت و بینایی چشم ها تاثیر قابل توجهی دارد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، بتاکاروتن در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود و این ویتامین نقش حیاتی در بهبود بینایی دارد. این میوه همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مانع از تخریب سلول ها توسط مولکول های رادیکال آزاد می شود.
به گفته متخصصان تغذیه در دانشکده علوم بهداشتی هاروارد، انواعی از این میوه که به رنگ نارنجی تیره هستند، ذخیره بتاکاروتن در آنها نیز بیشتر است.
مواد غذایی حاوی بتاکاروتن سبب کاهش خطر بروز بیماری های قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی از انواع سرطان ها می شوند. مقادیر بالای بتاکاروتن و لیکوپن موجود در زردآلو موجب می شود غذای مفیدی برای حفظ سلامت قلب باشد. این دو ماده به عنوان آنتی اکسیدان از اکسیداسیون کلسترول بد و بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.
به گزارش روزنامه اکسپرس، این میوه برای تقویت بینایی چشم، جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و آب مروارید مفید است. رادیکال های آزاد، عدسی چشم را تخریب می کنند و سبب بروز آب مروارید می شوند و یا با تحلیل بردن ذخیره خونی چشم ها، سبب تخریب بافت چشم می شوند.
علاوه بر این ها، زردآلو حاوی فیبرهای محلول در آب است. مطالعات نشان می دهد که مصرف فیبرهای محلول در آب سبب حفظ قند خون در مقدار طبیعی و کاهش کلسترول خون می شود. فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماری های روده ای جلوگیری می کند. هم چنین برگه زردآلو سرشار از پتاسیم است. مصرف مواد غنی از پتاسیم موجب تنظیم فشارخون می شود. این میوه در عین حال سرشار از ویتامین ث و آهن است.
میوه رسیده زردآلو حاوی ویتامین های گروه ب بوده و بنابراین برای درمان بیماری های عصبی و روحی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.
آزمایشات جدید نیز نشان داده است که مقادیر زیادی از سایر انواع کاروتنوئیدها مانند کورستین و اسید سالسیلیک در زردآلو وجود دارد. این مواد متعلق به گروه بزرگی از مواد زیست فعال بوده و قادر هستند از مواد غذایی، مواد درمانی تولید کنند یا حتی دیواره مخاطی روده را بازسازی کنند.


==========================


زردآلو در درمان کم خونی موثر است

زردآلو از جمله میوه های خوش طعم فصل تابستان است که این روزها در کنار میوه های دیگر این فصل جذابیت قابل توجهی به مغازه های میوه فروشی می دهد، این در حالی است که مصرف این میوه خوش طعم خالی از فایده نیست.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، در کتاب گیاهان دارویی نوشته دکتر علی زرگری آمده است: زردآلو با نام علمی Avmeniaca vulgarislam یکی از درختان زیبای متعلق به تیره گل سرخ است که به حالت تازه اثر درمانی قابض دارد و در رفع اسهال های ساده موثر است این در حالی است که زردآلو به حالت خشک ملین است.
مصرف زردآلو برای مبتلایان به ورم مفاصل و کم خونی ناشی از خونروی ها توصیه می شود، ضمن اینکه در درمان کم خونی (Anemie) نیز مفید تشخیص داده شده است.
مصرف زردآلو برای کودکان مبتلا به نرمی استخوان و اطفالی که رشد کافی نکرده اند توصیه می شود.
زردآلو میوه ای است که به حالت نارس، دیرهضم است به طوری که حتی مصرف نوع رسیده آن برای مبتلایان به سوء هضم و ضعف اعمال کبد، ممنوع می شود.
مغز دانه های شیرین زردآلو خوش طعم است و مانند مغز بادام مصرف می شود اما مغز، دانه های تلخ آن به علت دارا بودن آمیگدالین خطرناک می باشد.
قرار دادن قسمت گوشتدار زردآلو رسیده بر روی پوست صورت، اثر نرم کننده و مفید، خصوصا در فصل تابستان ظاهر می کند.
isna
hi dr!
     
  

 
سوء مصرف داروهای اعصاب در ابتلا به پارکینسون موثر است

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: افراد کمتر از ۵۰ سال به دلایلی مانند ابتلا به بیماریهای ارثی، متابولیک یا سوءمصرف داروهایی مانند داروهای اعصاب و روان، استفاده از مواد مخدر تزریقی به پارکینسون دچار می شوند.
دکتر فرامرز امیری در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، با بیان این مطلب افزود: این افراد به پارکینسون دارویی مبتلا می شوند و علائم بیماری آنان به علت شدت تخریب نواحی مربوط به حرکت در مغز شدیدتر است و به درمانهای دارویی مقاوم هستند.
وی با اشاره به میزان شیوع پارکینسون اظهار کرد: حدود نیم درصد از افراد در سنین بالای ۶۵ سال و حدود ۱۰ درصد در کمتر از ۵۰ سال به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: ضربات مکرر به سر در ورزش های رزمی و به ویژه مشت زنی موجب ابتلای افراد در سنین پایین تر به بیماری پارکینسون می شود.
وی درباره علائم بیماری پارکینسون اظهار کرد: این بیماری با کندی حرکات، اختلال در راه رفتن ظاهر می شود و از علائم آن به لرزش دست ها و گاهی لرزش فک و متعاقب آن کندی در انجام فعالیتهای ارادی مانند غذا خوردن، صحبت کردن و راه رفتن می توان اشاره کرد.
انجام منظم ورزش های هوازی در کاهش شدت علائم پارکینسون موثر است
این متخصص مغز و اعصاب توصیه کرد: بهترین روش برای تاخیر در بروز علائم پارکینسون و کاهش شدت علائم این بیماری، انجام منظم ورزش های هوازی مانند پیاده روی، دویدن و شنا کردن است. علاوه بر آن لازم است افراد از مصرف سیگار خودداری کنند و تا حد امکان از حوادث شغلی پیشگیری کنند. به عنوان نمونه با مواد شیمیایی تماس غیرضروری نداشته باشند.
امیری در پایان درباره تاثیر مصرف مکمل های غذایی در پیشگیری از ابتلا به پارکینسون گفت: مصرف مکمل برای افراد سالم توصیه نمی شود بلکه برخی اشخاص مانند بعضی از سالمندان که قادر به مصرف مواد غذایی کافی نیستند یا مبتلایان به بیماریهای زمینه ای مانند مبتلایان به پرکاری تیروئید که قادر به جذب مواد غذایی نیستند می توانند مکمل های غذایی را مصرف کنند.
hi dr!
     
  

 
یک لیوان شیر حاوی انواع مسکن ها و آنتی بیوتیک ها است


متخصصان علوم پزشکی اسپانیا و مراکش در یک مطالعه مشترک دریافته اند که در یک لیوان شیر بیش از ۲۰ نوع ترکیب مسکن و ضددرد، آنتی بیوتیک و هورمون رشد وجود دارد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان با استفاده از یک آزمایش فوق العاده حساس، مجموعه ای از مواد شیمیایی را که برای درمان بیماری ها در حیوانات و انسانها استفاده می شوند در نمونه های بدست آمده از شیر گاو، بز و شیر مادر پیدا کردند. هرچند دوز این ترکیبات آنقدر پایین است که تاثیر مشهودی روی انسان ندارند اما نتایج این بررسی تایید می کند که چطور مواد شیمیایی ساخت دست بشر در تمام زنجیره های غذایی وارد می شوند.
روزنامه دیلی میل در این باره گزارش داد بیشترین مقدار این ترکیبات دارویی در شیر گاو پیدا شده است.
کارشناسان معتقدند که برخی از این داروها و هورمون های رشد به دا م ها داده شده اند و یا از طریق غذا یا آلودگی در مزارع وارد شیر این حیوانات اهلی شده است.
متخصصان در این آزمایش می گویند از آنجا که نمونه های حاصل از دام های اسپانیا و مراکش حاوی این ترکیبات بودند به احتمال زیاد همین وضعیت در انگلیس و شمال اروپا نیز وجود دارد.
hi dr!
     
  

 
۱۰ فایده شگفت انگیز سیب

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری ها، باعث افزایش سلامتی نیز می شود.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه خراسان، در زیر لیستی از فواید این میوه خوش طعم آورده شده است.
پایین آوردن کلسترول
سطح بالای کلسترول در بدن مشکلات طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب در هر روز تقریبا به میزان ۱۶ درصد سطح کلسترول را پایین می آورد. برای کاهش سطح کلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب مفید نیست.
تقویت دستگاه گوارش
افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می برند با خوردن سیب می توانند عملکرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند. مهمترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است که سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست که حرکات روده ای را منظم می کند و دیر هضمی و یبوست را از بین می برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید که به این دستگاه مرتبط است نیز کاسته می شود.
افزایش انرژی
قندی که در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد که به هیچ عنوان مقابل مقایسه با شیرینی ها و قندهای مصنوعی نیست. قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می شود به همین دلیل است که خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می دارد و انرژی مورد نیاز را تامین می کند.
درمان آنمی (کم خونی)
از آنجایی که سیب سرشار از آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائما احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می شود به گونه ای که بدن در برابر بیماری ها حالت آماده باش به خود می گیرد.
کاهش خطر ابتلا به سرطان
از دیگر فواید این میوه کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص است. از آنجایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز کاهش می دهد و به طور کلی سیب، میوه ای کاملا استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان ها به شمار می آید.
کاهش خطر حملات قلبی
سیب سرشار از آنتی اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی می کند. از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می شود، مصرف این میوه هیچ وقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.
درمان و پیشگیری از آسم
اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می برید با خوردن یک فنجان آب سیب می توانید به رفع این مشکلات و نگرانی ها کمک کنید. یکی از نشانه های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می توانید این نشانه ها را از بین ببرید. زنان باردار نیز با خوردن این میوه به مقدار زیاد در طول بارداری می توانند از مبتلا شدن جنین به آسم جلوگیری کنند.
بهبود دیابت
افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می شوند که به دیابت مربوط می شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می کند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه ای دارد. خوشبختانه این میوه در شرایط آب و هوایی مختلف برداشت می شود.
افزایش بینایی
مشکلات ناشی از بینایی تقریبا غیرقابل پیشگیری است اما اخیرا مطالعات انجام شده نشان داده است که سیب می تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آنجایی که سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب کوری و کور رنگی اثرات مثبتی دارد.
پیشگیری و درمان آلزایمر
یکی از شگفت انگیزترین اثرات سیب، درمان و پیشگیری از آلزایمر است. اثر آن در درمان و پیشگیری از این بیماری به گونه ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول های مغز می شود.


تقویت رشد عضلات با پوست سیب

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه یووا در یک مطالعه جدید دریافته اند که یک ماده چرب موسوم به اسید اورسولیک موجود در پوست سیب از آتروفی و تحلیل رفتن عضلات می کاهد و موجب رشد ماهیچه ها در موش های آزمایشگاهی می شود.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این ماده همچنین از مقدار چربی، قندخون، کلسترول و چربی تری گلیسیرید می کاهد و بنابراین می توان از آن برای درمان تخریب عضلانی و اختلالات متابولیکی مثل دیابت استفاده کرد.
آتروفی یا همان ضعف عضلانی می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. بعلاوه این عارضه بسیار شایع بوده و ممکن است فردی در مقطعی از طول عمر خود بر اثر بیماری یا بالا رفتن سن با این مشکل مواجه شود. با این حال هم اکنون هیچ دارویی برای حل این مشکل وجود ندارد.
روزنامه یواس ای تودی در این باره گزارش داد دکتر کریستوفر آدافر، متخصص غدد درون ریز در دانشگاه یووا که مسوولیت این مطالعه را برعهده داشته است متذکر شد: ما فعالیت ژن عضلات را در افراد مبتلا به آتروفی عضلانی را مطالعه کرده و از این اطلاعات برای پیدا کردن مواد شیمیایی استفاده کردیم که بتوانند روند آتروفی عضلانی را متوقف کنند. یکی از این مواد ما را بسیار شگفت زده کرد. این ماده اسید اورسولیک نام دارد که مقادیر زیاد آن درپوست سیب بازیافت می شود.
شرح این بررسی در مجله «متابولیسم سلولی» ارائه شده است.
isna
hi dr!
     
  

 
در ساندویچ به جای کاهو از اسفناج استفاده کنید

برگ های سبز و تازه اسفناج را در وعده های غذایی خود به جای استفاده از دیگر سبزیجات استفاده کنید.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه خراسان، اغلب متخصصان سلامتی فواید مرتبط با اسفناج را کشف کرده اند، بنابراین هنگامی که تنها سالاد می خواهید یا هنگامی که می خواهید از سبزیجات در ساندویچ و غذای خود استفاده کنید بهتر است به جای کاهو از اسفناج استفاده کنید.
موارد زیر نشان می دهد که چه مقدار اسفناج برای سلامتی شما مفید است و اینکه چقدر به سلامتی شما کمک کرده و چقدر از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.

ویتامین ها و مواد مغزی در اسفناج
اسفناج به عنوان یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که شما می توانید بخورید. این سبزیجات برگدار به دلیل مواد مغذی حیاتی، پروتئین، آهن، بتاکاروتن، کاروتنوید، ترکیبات فلاون و دیگر مواد مهم و مغزی دسته بندی می شوند.
ویتامین A و ویتامین C، اسید فولیک و فیبررژیمی می تواند به میزان قابل توجهی در گیاه اسفناج یافت شود.
مواد مغذی مانند روی، کلسیم، پتاسیم، و کاروتنویدها نیز در این سبزیجات برگ پهن پیدا می شوند. علاوه بر اینکه اسفناج غنی از انواع ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی است، اما فاقد چربی و کلسترول است.

تاثیر اسفناج در جلوگیری از بیماری ها
اسفناج حاوی بهترین مواد مغذی و ویتامین ها است که به جلوگیری از بیماری ها کمک زیادی می کند به عنوان مثال بیشتر ترکیبات فلاونی در اسفناج، آنتی اکسیدان های قوی هستند که می توانند در خنثی کردن رادیکال های آزاد بدن کمک کنند و این می تواند به طور موثر در جلوگیری از سرطان به وسیله پاک کردن حمله کننده های خطرناک در بدن کمک کند.
مصرف اسفناج در پیش گیری از سرطانهای سینه، معده، سرطان پوست موثر است، کاروتینوید موجود در اسفناج ممکن است در پیش گیری از سرطان پروستات و تخمدان موثر باشد.
اسفناج همچنین موجب افزایش سلامت مجاری قلب می شود و آن به دلیل آنتی اکسیدان موجود در اسفناج است که به جلوگیری از ترکیب اکسیژن با کلسترول که برای قلب و شریان ها بسیار خطرناک است، کمک می کند.
علاوه بر آن منیزیم موجود در اسفناج به تنظیم سطح فشار خون در بدن کمک می کند. مطالعات نشان داده است که مصرف اسفناج می تواند در طول چند ساعت فشار خون را پایین بیاورد.
اسفناج حاوی اسید فولیک می باشد که می تواند از لطمه های مواد شیمیایی مضر خنثی در بدن جلوگیری کند.علاوه بر تنظیم فشار خون اسفناج می تواند به تنظیم میزان قند خون در بدن کمک کند.

فواید دیگر اسفناج
اسفناج تنها برای پیشگیری از بیماری مفید نیست، به عنوان مثال، آنتی اکسیدان موجود در اسفناج نه تنها به پیش گیری از سرطان کمک می کند بلکه می تواند به ترمیم و جلوگیری از چروک شدن پوست کمک فراوانی کند.
علاوه بر آنها بعضی از رنگدانه ها و مواد مغزی گیاهی در اسفناج در حفاظت پوست در مقابل اشعه مضر UV خورشید موثر است، اسفناج همچنین سرشار از آهن است که در ساخت سلول های قرمز خون موثر است و در انتشار خون به قسمت های مختلف بدن کمک می کند اکسیژن بیشتری را به بدن می دهد که برای رفع خستگی بدن مفید است.
بتاکاروتن ها در سلامت چشم، دید بهتر و رفع و خارش و خستگی چشم موثر است. اغلب افراد اسفناج را برای کمک به رژیم غذایی خود بدون افزایش وزن مصرف می کنند زیرا اسفناج حاوی فیبر بالا و کالری کم است و باعث می شود که شما احساس سنگینی بکنید بدون اینکه چیزی به وزنتان اضافه شود.
به یاد داشته باشید که شما شرایطی داشته باشید که سازگار با مواد موجود در اسفناج نباشد زیرا اسفناج حاوی اسید اوکسالیک است که ممکن است برای افرادی که از مشکلات کیسه صفرا یا مشکلات کلیوی رنج می برند، سازگار نباشد.
اگر شما از هر کدام از این شرایط رنج می برید قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.
به یاد داشته باشید که اسفناج به تنهایی نباید برای درمان هر یک از بیماری های ذکر شده مورد استفاده قرار گیرد.
hi dr!
     
  

 
انگل روده ای از عوامل بروز دندان قروچه در کودکان است

نتایج یک بررسی در خصوص علل سیستمیک بروکسیزم (دندان قروچه) نشان داد: عفونت انگلی به ویژه آلودگی های انگلی روده عاملی موثر در بروز دندان قروچه در کودکان به شمار می روند.
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، منطقه علوم پزشکی تهران، نادر پسته چیان، استادیار گروه قارچ و انگل شناسی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطالعه ای را با هدف بررسی تغییرات اپیدمولوژی انگل ها در بروز اختلال دندان قروچه و شیوع آن در بین کودکان، بر روی کودکان شهر اصفهان انجام داده است.
بر اساس این مطالعه، ۵۰ کودک مبتلا و غیر مبتلا به دندان قروچه از مهدهای کودک شهر اصفهان انتخاب شدند، و پس از آزمایشات تشخیص انگل شناسی، مقایسه رابطه بین شیوع عفونت انگلی و بروکسیزم(نوع شایعی از عادات دهانی و مخرب برای بافت های دهان ) با آزمون کای اسکوئر انجام شد.
نتایج این مطالعه حاکیست: ارتباط معنی داری بین فراوانی آلودگی به انگل های پاتوژن، شیوع انگل اکسیور و همچنین وجود سابقه بروکسیزم در والدین و فراوانی و بروز این اختلال در کودکان وجود دارد. همچنین از این مطالعه چنین بر می آید که حتی با تغییرات الگوی اپیدمیولوژی انگل ها با گذشت زمان همچنان انگل های پاتوژن می توانند به عنوان عاملی برای ایجاد دندان قروچه به شمار آیند.
hi dr!
     
  

 
غذاهایی که از کلسترول بیشتری برخوردارند

کلسترول زیاد در بدن باعث افزایش چربی می شود و خطرات زیادی از جمله چاقی را به دنبال دارد. بنابراین برای سلامت بدن باید از غذاهایی که سطح کلسترول بالایی دارند پرهیز شود.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه خراسان، مواد غذایی بی شماری وجود دارند که با وجود اینکه سرشار از کلسترول هستند و برای بدن مضر می باشند مورد استفاده افراد قرار می گیرند، کره و گوشت چرب و بستنی از این دسته غذاها می باشند.
در نظر داشته باشید که فست فودهایی که در حال حاضر طرفداران زیادی دارند به خاطر کلسترول بالا بسیار مضر می باشند.
پنیر، فرآورده های شیر، زرده تخم مرغ، کیک، کلوچه، کره، گوشت و … نیز از غذاهایی است که مصرف زیاد آن سلامتی را تهدید می کنند.
البته این غذاها فواید زیادی هم دارد و نمی توان آنها را از رژیم غذایی حذف کرد، پس بهتر است که برای هر یک از آنها جانشینی پیدا کرد و یا آنها را به شکل دیگری تغییر داد. برای مثال شیر پرچرب و سرشار از کلسترول را به شیر کم چرب تبدیل کرده و از آن استفاده کنید. به همین شکل کره و پنیر و … نیز می شود بجای پرچرب از کم چرب آن استفاده کرد.
کره، گوشت پرچرب، بستنی، فست فود، پنیر پرچرب، شیر پرچرب، زرده تخم مرغ، کیک، کلوچه کره ای، گوشت خرچنگ، جگر، پوست مرغ، غذاهای سرخ کردنی از جمله غذاهای ممنوعه در این خصوص هستند.
سطح کلسترول را در بدن کنترل کنید
صرف نظر از اینکه به بیماری چربی خون مبتلا هستید یا نه، توصیه می شود هر پنج سال یک بار سطح کلسترول را در بدن خود اندازه گیری کنید. این در حالیست که افرادی که سطح کلسترول خونشان زیاد است باید با فاصله ای کمتر آن را چک کنند. سطح کلسترول بالا در بدن خطرات زیادی را برای فرد به دنبال دارد از جمله بیماری قلبی، دیابت، فشار خون، مرض چاقی .
افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند و یا به طور ارثی احتمال بیماری های قلبی را در خود می بینند باید از غذاهای سطح کلسترول بالا خودداری کنند چرا که احتمال جمع شدن کلسترول در آنها بیشتر است
hi dr!
     
  

 
استفاده از کفش های تابستانی مانع بروز حساسیت های پوستی می شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های پوستی در فصل تابستان، توصیه می شود از کفش های تابستانی و روباز استفاده شود.
دکتر محمد امیدیان درگفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: در فصل تابستان و به ویژه در مناطق گرمسیر باید از کفش های تابستانی استفاده شود، زیرا پوشیدن کفش های چرمی و بدون منفذ موجب تعریق بیش از حد و بوی نامطبوع پا و ابتلا به بیماری های پوستی و قارچی می شود.
وی افزود: تعریق بیش از حد پا به دلیل پوشیدن کفش های بدون منفذ می تواند موجب بروز حساسیت در ناحیه پا شود. همچنین در صورتی که سابقه ابتلا به بیماری های پوستی در فرد وجود داشته باشد، احتمال بروز بیماری های قارچی در فضای میان انگشتان افزایش می یابد.
امیدیان تصریح کرد: قارچ انگشتان پا به صورت لکه های سفید رنگ در فضای میان انگشتان و یا در کف پا بروز می کند و با خارش شدید همراه است.
این متخصص پوست خاطرنشان کرد: برای پیش گیری از ابتلا به حساسیت های پوستی در فصل تابستان توصیه می شود در طول روز پاها به دفعات با آب و صابون شسته و بلافاصله با حوله تمیز خشک شوند.
وی ادامه داد: استفاده از کفش های روباز و تابستانی، میزان تعریق پا را کاهش می دهد و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قارچی و پوستی هم کاهش می یابد.
امیدیان با تاکید بر این که نباید کفش را بدون جوراب پوشید، گفت: برخی افراد نسبت به چرم و یا پلاستیک به کار رفته در کفش حساسیت دارند این گونه افراد نباید کفش را بدون جوراب بپوشند. جوراب مانعی برای تماس مستقیم پا با کفش است و مانع بروز حساسیت پوستی و اگزما می شود.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 27 از 60:  « پیشین  1  ...  26  27  28  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA