انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 28 از 60:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
میوه های آب دار، بهترین میان وعده در تابستان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نوشیدن آب در فصل تابستان در کاهش و یا افزایش وزن تاثیری ندارد بنابراین توصیه می شود هنگام احساس تشنگی با خیال راحت آب بنوشید.
دکتر فریده شیشه بر در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به این که در فصل تابستان تعریق و خروج آب از بدن افزایش می یابد لازم است مقدار زیادی آب نوشیده و میوه های آب دار مصرف شود. مصرف میوه های آب دار به عنوان میان وعده در فصل تابستان توصیه می شود، زیرا این میوه ها می توانند آب از دست رفته بدن را تامین کرده و دمای بدن را کاهش دهند.
وی با اشاره به این که برخی افراد تصور می کنند نوشیدن آب موجب کاهش اشتها می شود، افزود: این تصور نادرست است، زیرا آب در معده باقی نمی ماند و به این ترتیب میل به خوردن غذا را کاهش نمی دهد.
شیشه بر تصریح کرد: البته نوشیدن مایعات به صورت شربت می تواند موجب کاهش میل به خوردن غذا شود. همچنین نوشیدن بیش از حد آب، پیش از وعده غذایی موجب افزایش حجم معده می شود.
این متخصص تغذیه تاکید کرد: میوه های آب دار در فصل تابستان باید به صورت میان وعده مصرف شوند و نباید به هیچ وجه مصرف میوه را جایگزین وعده غذایی کرد.
isna
hi dr!
     
  

 
تغذیه با شیر مادر در کاهش ابتلا به زردی موثر است

یک فوق تخصص گوارش اطفال عنوان کرد: تغذیه نوزاد با شیر مادر بویژه در ماههای اول تولد برای کاهش زردی توصیه می شود.
دکتر عباس تقوی اردکانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، با بیان اینکه زردی یکی از مشکلات رایج در میان کودکان است، گفت: ۶۰ درصد نوزادان سالم و ۸۰ درصد نوزادان نارس به این بیماری دچار می شوند. معمولا اولین نشانه این بیماری زرد شدن چشم نوزاد است البته به دلیل زرد شدن تدریجی سر و صورت و سایر اندام های نوزاد، نمی توان شدت زردی را مشخص کرد.
وی با تاکید بر اینکه تشخیص شدت زردی از روی مشاهدات بالینی دشوار است از والدین خواست که در صورت مشاهده این بیماری حتما نوزاد را نزد پزشک ببرند.
دکتر تقوی اردکانی درباره لزوم تغذیه نوزاد با شیرمادر توضیح داد: تغذیه مکرر با شیرمادر با توجه به این که کالری بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی به بدن نوزاد می رساند می تواند باعث کاهش و دفع زردی شود.
وی درباره عوامل ایجاد کننده زردی اظهار کرد: ناسازگاری های خونی از جمله عوامل مهم ابتلا به زردی هستند. دو علت مهم ناسازگاری ها، ناسازگاری های خونی A ،B ،O و ناسازگاری های RH است. این ناسازگاری خونی به دلیل اختلاف بین گروههای خونی یا RH مادر با بچه به وجود می آید و بسیار خطرناک است چرا که ممکن است موجب عقب ماندگی نوزاد شود.
دکتر تقوی اردکانی همچنین اضافه کرد: ناسازگاریهای RH معمولا از زایمان دوم به بعد ظاهر می شوند چرا که در زایمان اول ممکن است واکنش های لازم صورت نگرفته باشد، بنابراین اگر ناسازگاری های خونی وجود دارد، والدین باید بیشتر توجه کنند تا این موضوع موجب افزایش زردی و در حقیقت عقب افتادگی نوزاد نشود.
وی با بیان اینکه اگر زردی طبیعی باشد، بعد از دو هفته خود به خود از بین می رود، تاکید کرد: والدین قادر به تشخیص زردی کودک نیستند، لذا حتما باید به پزشک مر اجعه کنند.
این فوق تخصص گوارش اطفال به وجود بیماری زردی در بزرگسالان نیز اشاره کرد و گفت: اگر سن بیمار بالا باشد، دیگر بحث ناسازگاری های خونی مطرح نیست و باید علل دیگری را که منجر به از بین رفتن خون بیمار می شود را بررسی کنیم عواملی چون کمبود آنزیم هیدروژناز و بیماریهای خود ایمنی که ممکن است سبب از بین رفتن گلبولهای قرمز شوند.
وی اضافه کرد: بعضی از داروها مانند پنی سیلین نیز می توانند سبب از بین رفتن گلبولهای قرمز خون شوند، این دارو جزو داروهایی است که می تواند هم از طریق ایمنی و هم غیرایمنی باعث از بین رفتن گلبولهای قرمز و در نتیجه بروز زردی شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه مهتابی ها و لامپ های معمولی در منازل هیچ نقشی در بهبودی بیماری زردی ندارند، گفت: نور درمانی و فوتودرمانی در بیمارستان انجام می شود و ارتباطی با مهتابی های معمولی در منازل ندارد.
isna
hi dr!
     
  

 
شش گیاه دارویی مفید برای لاغر شدن

اگر هنوز از افزایش وزن ناشی از خوردن و خوابیدن های اجباری شکایت دارید و نتوانسته اید از این اضافه وزن رهایی پیدا کنید، می توانید برای لاغر شدن از گزینه های گیاهی کمک بگیرید، اما نکته مهم تر بی خطر بودن این گیاهان و انتخاب صحیح آنها است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این مقاله که در سایت تخصصی دیلی لایف به چاپ رسیده فهرست شش گیاه مفید و درعین حال ایمن و بی خطر برای کاهش وزن ارائه شده است که هر فردی برحسب دسترسی های جغرافیایی می تواند در صورت نیاز از مزایای آنها بهره مند شود. این گیاهان عبارتند از:
شش گیاه دارویی مفید برای لاغر شدن
جنسنیگ: این ریشه سخت و محکم و ارزشمند در واقع در بدن حالت تعادل ایجاد می کند، انرژی بدن را افزایش داده و اشتها را کاهش می دهد. ریشه این گیاه در افزایش خلق و بهبود کیفیت خواب موثر است و همچنین نقش مهمی در سالم نگه داشتن وزن بدن دارد.
اسپیرولینا: این گیاه در واقع یک جلبک آب شیرین است. این جلبک بیش از هر خوردنی دیگری بر روی زمین حاوی آنتی اکسیدان است. این جلبک همچنین منبع غنی از پروتئین است که به شما احساس قدرت می دهد و کمک می کند که وزن اضافی خود را کاهش دهید.
چای سبز: مطالعات ثابت کرده است چای سبز حاوی ترکیبی است که اشتها را کم کرده و میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.
قارچ های Reishi: این قارچ ها در واقع سلطان طب سنتی چین هستند. Reishi یک تونیک قدرتمند است که برای درمان و پیشگیری از چندین بیماری مهم استفاده می شود. این قارچ پرخاصیت همچنین سوخت و ساز را افزایش داده، قند خون را پایین می آورد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
دارچین: این چوب خوش طعم در تنظیم قندخون بسیار موثر است و به حفظ وزن سالم بدن و کاهش ولع خوردن شیرینی جات کمک می کند.
فلفل قرمز: این چاشنی بسیار تند و تیز بدون هیچ عارضه جانبی و خطری، سوخت و ساز بدن را تسریع می کند و به لاغرشدن کمک می کند اما همچنین در بخش دیگری از این مقاله تاکید شده است که اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید درعین حال از مصرف سه گیاه دارویی زیر پرهیز کنید:
ملین های گیاهی: بسیاری از ترکیبات گیاهی برای کاهش وزن حاوی گیاهان ملینی مثل سنا هستند که حرکات روده را تحریک می کنند. این گیاهان برای درمان موقت یبوست مفید هستند اما اگر مدت طولانی با هدف کاهش وزن مصرف شوند می توانند اعتیادآور و مضر شوند.
hi dr!
     
  

 
آرسنیک در بروز سرطان کلیه موثر است

یک بررسی جدید نشان داد افرادی که مقدار آرسنیک در ادرارشان تا حدودی افزایش پیدا می کند با خطر ابتلا به سرطان کلیه مواجه هستند.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، پزشکان تایوانی در این مطالعات تاکید کردند که این خطر به ویژه در افرادی که مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری کلیوی هستند، جدی تر است.
این مطالعه ثابت نمی کند که آرسنیک به خودی خود در بروز سرطان کلیه موثر است اما این احتمال وجود دارد که ناتوانی کلیه در پاکسازی و فیلتر کردن مایعات بدن منجر به افزایش سطح آرسنیک در ادرار شود و در نتیجه خطر ابتلا به این سرطان را افزایش دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، آرسنیک عنصری است که در سنگ و خاک و آب و هوا یافت می شود. این عنصر همچنین از طریق فعالیت های صنعتی وارد محیط زیست می شود و در محصولاتی مثل رنگها، رنگ موها و کودها وجود دارد. تماس زیاد با این عنصر می تواند منجر به بروز سرطان شود. برخی از مطالعات نشان داده است که سطح این عنصر در بدن افرادی که مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت نوع دوم هستند تا حدودی بیشتر است.
شرح این آزمایشات در مجله اورولوژی منتشر شده است.
isna
hi dr!
     
  

 
داروی ترک سیگار برای قلب خطرناک است


کارشناسان داروسازی در بیانیه ای اعلام کردند داروی ترک سیگار تولید شرکت pfizer موسوم به «چانتیکس» می توانند خطرات جدی برای سلامت قلب و عروق داشته باشد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این در حالی است که شرکت تولید کننده این دارو، بلافاصله منکر این ادعا شد و از مزایای داروی فوق دفاع کرد.
این کارشناسان در یک مطالعه جدید که در مجله انجمن پزشکی کانادا به چاپ رسیده است ادعا کردند داروی وارنیکلین با نام تجاری چانتیکس ۷۲ درصد احتمال بستری شدن در بیمارستان بر اثر مشکلات جدی قلبی – عروقی مثل حمله قلبی یا نامنظم شدن ضربان قلب را افزایش می دهد.
دکتر کورت فربرگ، کارشناس اصلی این مطالعه در مرکز پزشکی ویک فارست تصریح کرد: ما از سال ها پیش می دانستیم که چانتیکس یکی از مضرترین داروهای تجویزی در بازار آمریکا است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دکتر فربرگ تصریح کرد: این دارو موجب از دست دادن هوشیاری، اختلالات بینایی، پرخاشگری، افسردگی، تشدید دیابت و حتی میل به خودکشی می شود و این بار مشکلات قلبی – عروقی نیز به این فهرست عوارض جانبی خطرناک اضافه شده است.

======================


مصرف زیاد ترشی ها از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان معده است

یک فوق تخصص تغذیه بالینی گفت :سرطان معده ارتباط تنگاتنگی با نوع رژیم غذایی دارد و در این میان مصرف زیاد ترشی ها از مهمترین عوامل ابتلا به این نوع سرطان است .

دکتر 'مهدی اخبارده' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: براساس نتایج تحقیقات انجام شده ترشی ها به علت نمک استفاده شده در آنها وارتباط نمک با نیتروزامینها به عنوان عوامل زمینه ساز سرطان معده شناخته شده اند .
وی خاطرنشان کرد : در این بین مصرف سیر به دلیل داشتن ماده آلیسین و ویتامین c با دوزmg 1000 در فواصل مصرف ترشی ها می تواند نقش محافظتی در جلوگیری از تبدیل نیتراتها به نیتروزامینها داشته باشد.
اخبارده یادآور شد : نیتراتها در غذاهای مانده و آماده به ویژه ' فست فودها ' به وفور یافت می شود. همچنین مصرف غذاهای کپک زده به خصوص کپک های سیاه خطرناک است زیرا این نوع کپک ها اغلب درلابه لای نانها وغذاهای مانده دیده می شود، آنها به علت آزاد کردن موادی به نام' آفلاتوکسین ' تاثیر منفی درساختمان ژنها می گذارند.
این فوق تخصص تغذیه بالینی تاکید کرد که مصرف الکل به علت خاصیت استرس اکسیداتیو ریسک ابتلا به سرطان معده را بالا می برد و علاوه براین مصرف زیاد گوشت قرمز نیز ممکن است موجب رشد تومور در معده شود .
وی گفت : این در حالی است که مصرف چای سبز و غذاهای حاوی بتاکاروتن به همراه روغن های غیر اشباع درپیشگیری وگاهی در درمان مکمل این نوع سرطان موثر هستند .
اخبارده افزود : نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف زنجبیل ، زردچوبه و دارچین در دوزهای کاملا تخصصی می تواند درکاهش عوارض بیماری با توجه به خاصیت ضد متاستازی این مواد غذایی بسیار موثر باشد .
اخبارده خاطرنشان کرد : داشتن رژیم غذایی مناسب نه تنها باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان معده می شود بلکه می توان با کمک پزشک و استفاده از رژیم های غذایی تخصصی بسته به نوع ، کیفیت و کمیت تومور برای درمان آن اقد ام کرد.
به گفته وی نقش تغذیه با توجه به علوم امروزی بیشتر در جنبه پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان معده اهمیت دارد این در حالی است که استفاده از رژیم غذایی تخصصی تحت نظر پزشک نیز نقش قابل توجهی در درمان این بیماری دارد.
hi dr!
     
  

 
۱۲ توصیه بهداشتی برای سفرهای تابستانی

کارشناسان و متخصصان ایمنی و سلامت همواره به رعایت اصول بهداشتی و ایمنی برای برخورداری از یک زندگی مطلوب تر توصیه می کنند. اما وقتی فصل تعطیلات و در پی آن سفرهای تفریحی فرا می رسد، توجه به این نکات و توصیه ای بهداشتی و ایمنی قطعا باید بیشتر و خاص تر شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این مقاله کارشناسان ۱۲ نکته بهداشتی را به عنوان هدیه ای برای فصل تعطیلات در اختیار شما قرار داده اند تا هم در سلامت و ایمنی از سفر و تعطیلات خود لذت ببرید و هم این هدیه کوچک اما با ارزش را برای دوستان و آشنایان خود نیز بفرستید.

سایت مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در یک مقاله آورده است:

۱ برای مراقبت از خود در برابر شیوع میکروب ها و بیماری ها دست های خود را مرتب بشویید.

۲ بدن خود را با پوشیدن لباس مناسب خشک و گرم نگه دارید.

۳ استرس خود را کنترل کرده و سعی کنید در تعطیلات از اضطراب و فشار جلوگیری کنید. می توانید در این شرایط از پذیرش تعهد و مسوولیت زیاد از حد پرهیز نمایید.

۴ هرگز الکل مصرف نکنید و یا مراقب باشید که راننده شما از الکل استفاده نکرده باشد.

۵ سیگار نکشید و حتی المقدور با کسانی که سیگار می کشند ارتباط نداشته باشید تا از دود سیگار آنها در امان بمانید.

۶ هنگام رانندگی حتما کمربندهای خود را محکم ببندید، کودکتان را در صندلی کودک و در صندلی پشت خودرو بنشانید و کمربند صندلی کودک را متناسب با قد، وزن و سن او تنظیم کنید.

۷ قبل از رفتن به سفر حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و آزمایشات و معاینات لازم را انجام دهید در طول تعطیلات نیز انجام آزمایش ضروری را در زمان تعیین شده، فراموش نکنید.

۸ حتما واکسیناسیون لازم را انجام دهید تا شما را در برابر بیماری ها مصون نگه داشته و جانتان را نجات دهد.

۹ مراقب کودکان خود باشید و از آنها غافل نشوید. اسباب بازی ها، غذاها، نوشابه ها و سایر اشیاء خطرناک را از دسترس آنها دور نگه دارید.

۱۰ اگر نیاز به اجاق و آتش دارید، حتما تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و هرگز وسایل آتش زا مثل اجاق، شومینه و یا حتی شمع ها را بدون مراقبت رها نکنید. همچنین صحت کارآیی آنها را به طور مرتب کنترل کنید.

۱۱ غذای سالم آماده کنید. برای این منظور چند نکته ساده را به خاطر بسپارید. حتما دستهای خود و سطحی را که روی آن غذا آماده می کنید، بشویید. غذا را در دمای مناسب طبخ کنید و از یخچال نیز به طور مناسب استفاده نمایید.

۱۲ حتما تغذیه سالم داشته باشید و تحرک بدنی را فراموش نکنید. مقدار زیادی از سبزیجات و میوه ها را که خوب تمیز و شسته شده اند در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف غذاهای شیرین و چرب را تا حد امکان محدود کنید. در هفته حداقل ۵/۲ ساعت فعالیت بدنی داشته باشید و به کودکان و نوجوانان خود اجازه دهید که حداقل یک ساعت در روز تحرک داشته باشند.
hi dr!
     
  

 
راه حلی برای جلوگیری از سفید شدن موها



متخصصان مرکز پزشکی لانگان در دانشگاه نیویورک طی انجام آزمایشات جدیدی دریافتند که علت سفید شدن موها چیست و امیدوار هستند که با این یافته بتوانند به زودی به راه کاری برای جلوگیری از فرآیند سفید شدن موها دست پیدا کنند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان معتقدند که قطع شدن ارتباط بین سلولهای بنیادی در پیازهای مو و سلولهای بنیادی ملانوسیت می تواند عامل تغییر رنگ و سفید شدن موها باشد. ملانوسیت ها سلولهای تولید کننده رنگدانه هستند که باعث رنگی شدن تارهای مو می شوند و سلولهای بنیادی پیاز مو نیز مسوول رشد تارموهای جدید هستند.
به گزارش پایگاه اینترنتی فوتولیا، متخصصان در این آزمایشات یک مسیر سیگنال دهنده موسوم به Wnt را شناسایی کرده اند که سلولهای پیاز مو از آنها برای فرستادن دستورالعمل و فعال کردن سلولهای بنیادی ملانوسیت استفاده می کنند. وقتی ملانوسیت ها سیگنال Wnt را دریافت کنند شروع به تولید رنگدانه می کنند که رنگ موها را تعیین می کند. اگر مسیر سیگنال دهی Wnt در سلولهای بنیادی پیاز مو متوقف شود هم رشد مجدد موها را متوقف می سازد و هم مانع از فعال سازی سلولهای بنیادی ملانوسیت می شود که نتیجه این تغییرات خاکستری شدن رنگ موها و از دست رفتن رنگدانه های تار مو است.
با توجه به این یافته، متخصصان امیدوارند که با دستکاری مسیر سیگنال دهی Wnt از تغییر رنگ و سفید شدن و نیز نازک شدن تارهای مو جلوگیری کنند.
شرح این آزمایشات در مجله سلول منتشر شده است.
isna
hi dr!
     
  

 
درمان بی خوابی، افکار خودکشی را کاهش می دهد

روانشناسان در یک مطالعه جدید دریافته اند که درمان بی خوابی می تواند موجب کاهش افکار خودکشی شود.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این روانشناسان تاکید کردند اگر افرادی که با مشکل بی خوابی و اختلال خواب مواجه هستند با روش درمانی رفتار شناختی تحت معالجه قرار بگیرند افکار خودکشی در آنها به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند.
دکتر ربکا برنرت از کارشناسان روانشناسی در دانشگاه استانفورد کالیفرنیا در بیانیه ای اظهار داشت: این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد رسیدگی کردن به مشکل بی خوابی می تواند تاثیر درمانی و شفابخش در پیشگیری از افکار خودکشی داشته باشد.
این یافته در واقع پیشنهاد می کند که تمرکز درمانی روی اختلالات خواب می تواند کاربردهای مهمی در جلوگیری از میل به خودکشی در افراد بویژه در کسانی که مستعد اینگونه رفتارهای بیمارگونه هستند، داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، شواهد و مدارک پزشکی روزافزون نشان می دهد که بیان مشکل بی خوابی از سوی بیماران می تواند بعنوان یکی از فاکتورهای خطرزا در اقدام به خودکشی در نظر گرفته شود. بنابراین از این به بعد می توان مشکلات خواب را در فهرست علائم هشدار دهنده خودکشی قرار داد.
در این مطالعه ۳۰۳ شرکت کننده در گروههای سنی ۱۸ تا ۸۸ ساله حضور داشتند. نتایج این بررسی در بیست و پنجمین نشست سالانه انجمن های تخصصی خواب در آمریکا ارائه شده است.
hi dr!
     
  

 
تأثیر ماه تولد روی سلامت و طول عمر افراد



یک بررسی جدید حاکیست احتمال ابتلای کودکان به آسم، اوتیسم، شیزوفرنی و یا حتی ام اس به میزان تماس مادر با نور خورشید در دوران بارداری بستگی دارد که این فاکتور نیز به نوبه خود تحت تأثیر زمان آخرین ماه های بارداری فصل و تولد نوزاد است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان معتقدند که ماه تولد نوزاد می تواند روی هر فاکتوری از هوش گرفته تا طول عمر افراد تأثیرگذار باشد برای مثال نوزادانی که در ماه های فصل بهار به دنیا می آیند بیشتر در معرض خطر ابتلا به گروهی از بیماری ها مثل آسم، اوتیسم، شیزوفرنی، ام اس و یا حتی آلزایمر قرار دارند درحالی که این خطرات در نوزادان فصل تابستان به مراتب کمتر است. این بررسی ها همچنین نشان می دهد که متولدین فصل بهار نسبت به متولدین تابستان عمر کوتاه تری دارند.
در یک مطالعه مشابه که در آمریکا صورت گرفت معلوم شد متولدین پاییز حدود ۱۶۰ روز بیشتر از متولدین بهار عمر می کنند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، اغلب متخصصان بر این باور هستند که چنین تفاوت هایی می تواند ناشی از میزان تماس مادر با نور خورشید در دوران بارداری باشد.
همچنین بنابراین یافته ها، کمبود نور خورشید می تواند تأثیرات طولانی مدت روی سلامت جسم و روان کودکان در ماه های نخست زندگی داشته باشد.
isna
hi dr!
     
  

 
اضطراب همرا با سرکوفت، تیک های عصبی را تشدید می کند

یک روانپزشک با اشاره به اینکه تیک به معنی انقباضات عضلانی سریع، تکراری و غیرارادی است، گفت: اضطراب عامل اصلی بروز تیک های عصبی نیست اما اگر با سرکوفت اطرافیان روبرو شود آن را تشدید می کند.
دکتر حامد محمدی کنگرانی عضو کمیته رسانه انجمن روانپزشکان ایران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: تیکهای عصبی به دو دسته حرکتی و صوتی تقسیم می شوند و همانطور که می تواند حرکت ایجاد کند باعث ایجاد صوت نیز می شود. تیک حرکتی می تواند ساده و یا پیچیده باشد که شامل حرکاتی مانند پلک زدن، تکان دادن گردن و یا شستن مکرر یک لیوان است.
وی افزود: انقباضات صوتی در ناحیه حنجره مانند سرفه کردنهای زیاد و صاف کردن سینه، تیکهای صوتی هستند و گاهی ممکن است فرد هر دو نوع تیک صوتی و حرکتی را با هم داشته باشد.
دکتر محمدی تیک را بیماری کودکان دانست و ادامه داد: تیک در بین پسرها شایع تر است و در تعریفات علمی شروع تیک را قبل از ۱۸ سالگی می دانند و معمولا سن متوسط شروع تیک از ۷ سالگی است.

۲۵ درصد کودکان دچار تیک های گذار می شوند
این متخصص روانپزشکی انواع تیک را گذرا و مزمن دانست و گفت: تیک های گذرا خیلی شایع هستند و۲۰ تا ۲۵ درصد بچه ها ممکن است یک دوره تیک گذرا داشته باشند که مدت آن کمتر از یک سال است و علائم آن خود به خود برطرف می شود. همچنین تنها یک تا دو درصد کودکان به تیک های مزمن مبتلا می شوند که بیش از یک سال طول می کشد.
وی اظهار داشت: درمان تیک های ساده و گذرا، ندیدن است. وظیفه والدین این است که با کودک کاری نداشته باشند تا تیک خود به خود برطرف شود در حالی که در تیک های مزمن که شدت تیک شدید است و معمولا باعث مشکلاتی در مدرسه و جامعه می شود نیاز به مداخله و دارو درمانی وجود دارد.

اختلال «توره» شدیدترین و شایع ترین نوع تیک است
دکتر محمدی در ادامه با بیان اینکه تیک «توره» مختص کودکان و شدیدترین و مشهورترین نوع تیک است، گفت: در این اختلال تیک صوتی و حرکتی با هم وجود دارند و حتی ممکن است چند نوع از آنها با هم دیده شوند مانند تکرار فحاشی در کودکان که این اختلال همراه تیکهای مزمن نیاز به درمان دارویی دارد.
وی خاطرنشان کرد: احتمال ارثی بودن در تیک های مزمن و اختلال توره زیاد است در حالی که در تیک ساده و گذرا نقشی ندارد. همچنین تیکهای مزمن و توره نیز بر اثر اضطراب و نگرانی تشدید می شوند.
این متخصص روانپزشکی بهترین راه درمان تیک را توجیه خانواده و معلمین دانست و افزود: از آنجایی که تیک عملی غیرارادی است بنابراین در وهله اول باید در آرامش برطرف شود در غیراین صورت با دو روش دارویی و غیردارویی مداخله می کنیم که در بیشتر موارد از تلفیق این روشها استفاده می شود.
عضو کمیته رسانه انجمن روانپزشکان ایران تصریح کرد: بسیاری از مردم عادتهای ارادی مانند ناخن جویدن را با تیک اشتباه می گیرند، این عادات به منظور کاهش اضطراب هستند و به راحتی می توان جلوی آنها را گرفت در حالی که تیک ها غیرارادی هستند و تشخیص آنها با پزشک متخصص است.
وی با اشاره به اینکه نوع درمان بر مبنای نوع تیک، زمان شروع آن و میزان تاثیر آن بر فرد مشخص می شود، گفت: زمانی اقدام به درمان اهمیت دارد که اعتماد به نفس فرد در جامعه تحت تاثیر تیک کم شود.
دکتر محمدی در پایان افزود: تیک در بزرگسالان بسیار نادر بوده و ممکن است ادامه تیک دوران کودکی باشد که تحت تاثیر اضطراب تشدید شده باشد. معمولا تیک با بالا رفتن سن فروکش می کند بدین منظور بهتر است با مشاهده عادات به پزشک مراجعه شود تا در صورت تایید تیک توسط متخصص درمان لازم انجام شود.
isna
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 28 از 60:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA