انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 29 از 60:  « پیشین  1  ...  28  29  30  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
خاکشیر، التیام دهنده زخم و جراحت است

یک استاد گیاه شناسی گفت: خاکشیر التیام دهنده زخم و جراحت است.
دکتر سیدمحمد معصومی، عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: خاکشیر التیام دهنده زخم و جراحات است و از جوشانده این گیاه جهت رفع اسهال ساده، اختلاط خونی، رفع ترشحات زنانگی و به عنوان مدر در موارد آب آوردن انساج استفاده می شود.
وی افزود: از دانه خاکشیر به عنوان تب بر، دفع کرم و رفع التهاب کلیه استفاده می شود و مصرف آن در دوران بارداری مفید است.
معصومی تصریح کرد: از دانه خاکشیر به عنوان خنکی و ملین به صورت مخلوط در آب سرد استفاده می شود.
وی در ادامه در مورد ویژگی های گیاه شناسی خاکشیر، ابراز داشت: این گیاه، گیاهی علمی است که ساقه آن تا ارتفاع یک متر دیده می شود و از مشخصات آن این است که ساقه منشعب در قسمت های انتهایی دارد و یا آن که این انشعاب از ناحیه سطح زمین منشا می گیرد.
معصومی ادامه داد: برگ های خاکشیر دارای بریدگی های بسیار و نخی شکل با ظاهر مشخص است به طوری که می توان گیاه را از روی شکل ظاهری برگ ها و میوه های خورجین و باریک آن به وضع تقریبا قائم که بر روی ساقه ظاهر می شوند به سهولت تشخیص داد.
وی گفت: گلهای خاکشیر به رنگ زرد روشن دیده می شوند.
این استاد برجسته گیاه شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه ابراز داشت: میوه و دانه قسمت های مورد استفاده خاکشیر هستند و به صورت خام چاشنی غذا و دم کرده آن مورد استفاده قرار می گیرد.
معصومی افزود: اردیبهشت و خرداد زمان برداشت این گیاه از طبیعت است.
وی در پایان گفت: نام علمی خاکشیر «Descurainia Sophia» است که متعلق به تیره Cruciferae (شب بو) بوده و از گیاهان دارویی استان کرمانشاه نیز محسوب می شود.
isna
hi dr!
     
  

 
تولید قرصی برای مقابله با آلرژی به گربه سانان

پزشکان دانشگاه ناتینگهام در تلاش برای تولید دارویی هستند که به مشکلات و ناراحتی های آلرژیک ناشی از حساسیت به گربه سانان حساسیت دارند و در صورت تماس با این حیوانات دچار حالت های شدید آلرژیک مانند عطسه زیاد و یا علائم خطرناک تر مثل حملات شدید آسم می شوند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر امید قائم مقامی که متخصص اصلی در این مطالعه است، می گوید: بیشتر روش های درمانی برای مقابله با این نوع آلرژی معمولا برای تسکین و کاهش علائم پس از بروز حساسیت است اما ما معتقد هستیم که وقتی می دانیم در زمان تعامل ماده محرک با بدن چه اتفاقی می افتد، می توانیم زودتر اقدام کرده و با آن مقابله کنیم.
ذرات میکروسکوپی پوست و موی گربه از طریق هوا و تنفس از روی دیوار یا پوشاک وارد بدن می شود و وقتی سلولهای ناظر در سیستم ایمنی بدن بعنوان یک تهدید آن را شناسایی می کند باعث بروز مشکلاتی می شود سپس این سلولها علائم هشدار می دهند و سیگنال هایی را به سایر سلولهای ایمنی ارسال می کنند تا این سلولها حرکت کرده و به این تهدیدات خارجی حمله ور شوند در نتیجه این اتفاقات و تعاملات علائم آلرژی بروز می کنند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، دکتر قائم مقامی درآزمایشات خود پروتئینی را شناسایی کرده است که گیرنده «مانوز» نامیده می شود و درسطح سلولهای دندریتی قرار دارند این گیرنده تمام این پروسه را آغازمی کند.
دکتر قائم مقامی تصریح کرد که این یافته می تواند ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده به تولید قرصی برای مقابله با این نوع آلرژی و کمک به میلیونها نفر منجر شود.
hi dr!
     
  

 
خاصیت ضد سرطانی کلم بروکلی تایید شد

متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا با بررسی آزمایشات بیشتری روی خواص مختلف و مفید کلم بروکلی خاصیت ضد سرطانی این سبزی را تایید کردند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، کلم بروکلی حاوی ماده ای موسوم به سولفورافان است که به طور انتخابی سلولهای سرطانی را مورد هدف قرار داده و این سلولها را به روش موثر نابود می سازد.
این ماده در عین حال روی سلولهای طبیعی و سالم عضو مربوطه تاثیر منفی بر جای نمی گذارد. این متخصصان در آزمایشات خود تاثیر سولفورافان موجود در کلم بروکلی را روی سلولهای سرطانی پروستات مورد بررسی قرار دادند.
دکتر امیلی هو، متخصص و کارشناس اصلی این مطالعات در انستیتو پائولینگ در دانشگاه دولتی اورگون در این باره گفت: ماده سولفورافان که به مقدار زیاد در کلم بروکلی و برخی از انواع سبزیجات دیگر از این گروه یافت می شود از عملکرد آنزیم هایی موسوم به HDAC جلوگیری می کند. عملکرد بازدارنده این آنزیم ها به لحاظ دارویی و رژیمی از سوی این متخصصان مورد آزمایش قرار گرفته است.
دکتر هو در بیانیه ای تاکید کرد: آزمایشات ما نشان داد که با دستکاری و ایجاد تغییرات در فعالیت این آنزیم می توان روی عملکرد ژن های خاموش به گونه ای تاثیر گذاشت که فعالیت طبیعی سلولهای بدن دوباره از سر گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، وی تصریح کرد: این یافته نشان می دهد که اگر ما تصور داشته باشیم از سولفورافان بعنوان یک ماده ضد سرطان و درمانی در مبتلایان به سرطان استفاده کنیم به نتایج سودمندی دست خواهیم یافت و مطالعات اخیر ما در واقع خاصیت ضد سرطانی کلم بروکلی را که حاوی این ماده است تایید می کند.
این یافته ها در مجله «تغذیه مولکولی و مطالعات تغذیه» منتشر شده است.

================

گردو را به رژیم غذایی روزانه اضافه کنید

نتایج یک مطالعه جدید تایید می کند که افزودن گردو به رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش داده و به پایین آوردن میزان کلسترول مضر در خون کمک می کند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان در این مطالعه تشریح کردند وقتی شما یک وعده غذایی می خورید که حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است اگر پس از آن یک مشت گردوی خام مصرف کنید می تواند امکان آسیب ناشی از این چربی مضر به عروق خونی خود را تا حد قابل ملاحظه ای محدود کنید.
در هر۵۰ گرم گردو کمتر از ۴ گرم چربی اشباع شده وجود دارد اما به این دلیل که تمام مغزهای خشکبار سرشار از کالری هستند لذا توصیه می شود که اعتدال در مصرف آنها امری ضروری است.
به گزارش پایگاه اینترنتی مدگورو، مغز گردو سرشار از آنتی اکسیدانها، چربی های امگا ۳ و اسید آلفا لنیولئیک است. شما می توانید از گردو در وعده غذایی صبحانه استفاده کنید. به جای ریختن گوشت داخل سالاد مقداری گردوی تازه به آن بیفزایید و به جای سوسیس و تخم مرغ و گوشت فرآوری شده، پروتئین مورد نیاز بدنتان را از گردو دریافت کنید.
hi dr!
     
  

 
مردم شهرهای مجاور با مواد سربی از مواد غذایی کلسیم دار بیشتر استفاده کنند

مهران محسنی در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: مردم شهرها و مناطقی که در مجاورت با مواد سربی قرار داشته و احتمال جذب سرب در مواد تغذیه ای آنها زیاد است، باید نسبت به مصرف موادغذایی دارای کلسیم مانند شیر، حساسیت بیشتری نشان داده و از آنها بیشتر استفاده کنند، چرا که کلسیم در جذب نشدن مواد سربی در بدن، نقش تعیین کننده ای داشته و برای کم کردن جذب سرب در بدن باید به صورت مداوم از این ماده غذایی استفاده شود.
این مدرس دانشگاه با بیان این که نقش تغذیه مناسب در خلق و خوی انسان نیز بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: عملکرد و اخلاق انسان، خارج از فیزیولو ژی بدن نیست، به همین خاطر مواد غذایی نیز بر بدن انسان تأثیرگذار است، از این رو نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت.
محسنی، نقش بعضی از املاح و ویتامین ها را در بدن با اهمیت دانست و یادآور شد: بعضی از این مواد مغزی به شکل محدودی مورد نیاز بدن می باشد، اما تأثیر آن در سلامت انسان از اهمیت به سزایی برخوردار است که از آن جمله می توان به ویتامین B۶ اشاره کرد.
وی به کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن، اشاره کرد و گفت: فقر آهن در بدن که یکی از عوامل مهم در شکل گیری گلبول های قرمرخون است، باعث می شود که افراد دچار بی حالی و کسالت شوند. همچنین گلبول های قرمز، نقش خون رسانی به مغز و همه قسمت های بدن را برعهده دارند، از این رو هنگامی که ضعف و کمبودی در آن به وجود آید، باعث اختلال در رسیدن خون مورد نیاز به بخش های مختلف بدن خواهد شد.
این کارشناس تغذیه، نوع و تفاوت تغذیه را منوط به عواملی از قبیل جنس و سن افراد دانست و افزود: با توجه به سن و جنس افراد، باید حجم و کیفیت تغذیه را مورد بررسی قرار داد، به گونه ای که یک ورزشکار و یک فرد عادی دارای دو نوع تغذیه متفاوت هستند.
وی، اهمیت توجه به تغذیه مناسب در دوران حاملگی را بسیار ضروری خواند و یادآور شد: این دوران نیز دارای حساسیت بسیار بالایی است، به همین خاطر بانوان باید قبل و بعد از دوران حاملگی، با انجام آزمایش های مناسب، میزان موادمغذی از قبیل ید و اسیدفولیک بدن خود را سنجیده و از آن آگاهی یابند.
این مدرس دانشگاه، بعضی از مشکلات نوزادان در حین تولد را در دقت نکردن در تغذیه دوران بارداری و کمبود موادمغزی در بدن دانست و اظهار کرد: متأسفانه توجه نکردن جدی به این مساله، آسیب های مختلفی را برای مادر و کودک ایجاد می کند و این در حالی است که می توان با توجه به موقع، از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.
محسنی با بیان این که در مواردی هم شاهد وجود تناقض در باورهای تغذیه ای مردم هستیم، خاطرنشان کرد: اطلاع نداشتن از دانش روز تغذیه توسط عده ای از افرادی که مطالعاتی در این زمینه انجام داده و طبق عقاید خود توصیه های به مردم می کنند، امکان سوق جامعه در مسیر اشتباه را افزایش می دهد.

isna
hi dr!
     
  

 
بررسی راه کاری برای جلوگیری از افزایش وزن پس از ترک سیگار

پزشکان بالاخره دریافتند که چرا افراد سیگاری پس از ترک این عادت دچار افزایش وزن می شوند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پزشکان می گویند: در مغز سلولهایی وجود دارند که به طور طبیعی به افراد علامت می دهند که وقتی سیر هستند، خوردن را متوقف کنند و به نظر می رسد که نیکوتین تعداد این سلولها را در مغز افزایش می دهد.
به گفته متخصصان؛ هر چند ارتباط اضافه وزن با ترک سیگار چندان زیاد نیست یعنی به طور متوسط سیگاری های کمتر از ۱۰ پوند، اضافه وزن پیدا می کنند اما با این حال می تواند یک عامل بازدارنده و موجب نگرانی در بسیاری از سیگارها باشد به طوری که اکثر آنها اظهار می دارند به همین خاطر برای ترک سیگار تلاش نمی کنند. اکنون سوال این است که آیا این یافته می تواند به شناسایی روش های درمانی بهتر برای کمک به ترک سیگار بدون نیاز به افزایش وزن منجر شود.
دکتر یان مینئور، استادیار دانشگاه ییل در این مطالعه خاطرنشان کرد: نیکوتین روی گیرنده های گوناگون یا محل های اتصال در سطح سلولها تاثیر می گذارد و به همین دلیل در بخشی از مغز واکنش اعتیاد را ایجاد می کند.
این متخصصان دریافتند که اگر مانع از تاثیر نیکوتین روی مسیرهای سلولی در موش های آزمایشگاهی شوند می توانند تاثیر نیکوتین را در کمک به کاهش وزن خنثی کنند. با این حال برخی از متخصصان معتقدند که تولید داروی خاصی که تنها این گیرنده های ویژه را مورد هدف قرار دهد کار دشواری است چون این گیرنده ها در واکنش های استرسی بدن نیز نقش دارند و دستکاری کردن آنها می تواند عوارض جانبی مثل بالارفتن فشار خون داشته باشد. به همین خاطر انجام مطالعات و آزمایشات دقیق تر در این زمینه ضروری است.
hi dr!
     
  

 
مبتلایان به سرطان ریه بعد از سه سال می میرند

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با عنوان این مطلب که ۹۷ درصد علت ابتلا به سرطان ریه ناشی از مصرف مواد دخانی است، اظهار داشت: مبتلایان به سرطان ریه بعد از سه سال می میرند.

دکتر محمدرضا معدنی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بررسیها نشان می دهد که با استنشاق دود مواددخانی بیش از چهار هزار نوع ماده شیمیایی و ۲۰ نوع ماده سمی خطرناک و کشنده وارد بدن می شود که زمینه ابتلا به انواع بیماریهای خطرناک را فراهم می کند.
وی از وجود سیانور، بنزن، فلزات سنگین، سرب و... دود سیگار خبر داد و افزود: وجود این مواد موجب بروز بدخیمی های متعدد و سرطانهایی همچون ریه ، حنجره، حفره دهان، حلق، مری، معده، لوزالمعده، کلیه و... می شود.
دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به علاقه برخی خانواده ها برای استفاده از قلیان به عنوان یک تفریح، افزود: متاسفانه برخی از خانواده ها و والدین تصور اشتباهی از قلیان و مصرف این ماده دخانی دارند و فکر می کنند دود قلیان هیچ خطری برای سلامت آنها ندارد. در حالی که هر وعده قلیان نه تنها برابر با استعمال ۷۰ نخ سیگار است بلکه علاوه بر اثرات زیانبار و سوء بر روی بدن موجب بروز عفونتهای قارچی و میکروبی نیز می شود.
معدنی در ارتباط با عوارض خطرناک سیگار نیز گفت: در استعمال دخانیات تنها خود فرد در معرض بروز خطر و بیماری قرار ندارد بلکه دود سیگار و قلیان موجب بروز آسیبهای جدی و خطرناک از جمله سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی در همسر و فرزندان و تمامی افرادی که در آن فضای بسته قرار دارند می شود.

=============================

قلیان؛ دشمن عروق

عضو کمیته کشوری مبارزه با دخانیات با انتقاد از پاسخگو نبودن دستگاه های مجری قانون جامع کنترل دخانیات گفت: مقدار منوکسید دود قلیان به مراتب بیش از سیگار است که دیواره عروق را زخمی می کند و عامل مهم سکته است.

حسن آذری پور با بیان این که هیچ منعی برای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات وجود ندارد، اظهار کرد: طبق قانون، عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است و قانون در این زمینه صراحت دارد.

وی افزود: دستگاه هایی که موظف به اجرای این قانون هستند، باید پاسخگوی عدم اجرای آن باشند، وگرنه قانون شفاف است و مصادیق اماکن عمومی هم در قانون آمده است، از این رو در اجرای آن وزارت بهداشت همراه سایر دستگاه ها باید پاسخ دهد.

آذری پور بیان این که متأسفانه تاکنون قانون کنترل دخانیات در کشور اجرا نشده است، تصریح کرد: مضرات قلیان شبیه دیگر مواد دخانی است و ابتلا به بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین، سکته قلبی و بیماری های تنفسی مزمن و سکته های مغزی از جمله نتایج مصرف آن است.
hi dr!
     
  

 
دارو علیه درمان

هفته سلامت از فردا با شعار جهانی «داروهای ضدمیکروبی، یک تهدید جهانی» در حالی در کشور ما آغاز می شود که اتفاقا مصرف نادرست و غیرمنطقی انواع آنتی بیوتیک ها یا همان داروهای ضدمیکروبی، چالش بزرگی در نظام سلامت ماست.

گواه این موضوع آماری است که وزارت بهداشت اعلام کرده است، بر این اساس دگزامتازون تزریقی، قرص سرماخوردگی بزرگسالان، استامینوفن و کپسول آموکسی سیلین از نظر میزان، بیشترین داروهای تجویزی کشور را تشکیل می دهند، همچنین آنتی بیوتیک ها از نظر ریالی بالاترین داروهای تجویزی کشور هستند.

از طرفی از میان ۱۰ داروی اول کشور ۴ مورد از آنها آنتی بیوتیک است. هرچند استانداردی در زمینه مصرف آنتی بیوتیک ها در دنیا وجود ندارد، اما قسمت نگران کننده ماجرا این است که ۵۰ درصد نسخ تجویزی پزشکان دارای آنتی بیوتیک است که با توجه به وضعیت بهداشت عمومی کشور، مسوولان وزارت بهداشت این میزان مصرف آنتی بیوتیک را رقم بالا و خطرناکی اعلام می کنند.

شاید اولین سوالی که به ذهنتان برسد این باشد که مصرف نادرست و خودسرانه آنتی بیوتیک چه ضرری برایتان خواهد داشت؟

در پاسخ به این پرسش دکتر محسن انتشاری، پزشک عمومی به جام جم می گوید: مصرف نادرست و بی رویه آنتی بیوتیک ها سبب می شود که میکروب های داخل بدن نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم شوند یا این که میکروب های جدیدتری رشد کرده و مقاومت میکروبی طیف گسترده تری پیدا کند.

به گفته وی، آنتی بیوتیکی مانند آموکسی سیلین در ابتدای ورود این دارو به فهرست دارویی کشور اثر بخشی بسیار خوبی داشت، اما در حال حاضر به خاطر مصرف غیرمنطقی و بی رویه آن اثربخشی قبلی را ندارد و این موضوع هیچ ربطی به کیفیت ساخت آن ندارد، بلکه این بیماران هستند که با مصرف نادرست سبب شده اند مقاومت میکروبی نسبت به این دارو ایجاد شود.

دکتر انتشاری ادامه می دهد: متاسفانه روند درمان به سمتی پیش می رود که باید داروهای ضدمیکروبی قوی تر و گران تری برای بیمار تجویز شود که یکی از عوارض مصرف آنتی بیوتیک های قوی تر از بین رفتن طیف زیادی از میکروب های بدن است.

درواقع یکسری میکروب هایی به نام «فلور نرمال» در بدن وجود دارند که نیازی به از بین بردن آنها نیست، چراکه نبود آنها سبب رشد قارچ ها در بدن شده و مشکلات دیگری را به وجود می آورد.

به گفته این پزشک، عوارض مصرف نادرست و بی رویه آموکسی سیلین که جزو ۴ داروی پرمصرف کشور محسوب می شود، متفاوت است و از عوارض کم خطرتری مانند اسهال و استفراغ گرفته تا عوارض خطرناک تری مانند کلویت غشای کاذب، راش کهیری، افزایش حساسیت ها و آنمی را در بر می گیرد.

تشکیل کمیته های تجویز دارو

در ایران دارو زیاد مصرف نمی شود، بلکه بد مصرف می شود. به طوری که گروهی از داروها مانند کورتون ها، مسکن ها و آنتی بیوتیک ها به صورت زیاد مصرف می شوند و گروه دیگری از داروها مانند داروهای دیابت، داروهای قلب و عروق، فشار خون، چربی خون، اعصاب و روان و این قبیل بیماری ها با وجود تجویز پزشک مصرف نمی شوند و در این زمینه با مشکل جدی روبه رو خواهیم بود؛ چرا که این بیماران با مصرف نکردن داروهایشان سبب می شوند بیماری آنها به مراحل حاد و خطرناک برسد و هزینه های زیادی را به بیمار و نظام سلامت تحمیل کند.

دکتر محمدرضا شانه ساز، مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با تایید این موضوع به ایسنا می گوید: در درجه اول مردم باید بدانند که داروهای تجویزی پزشک را باید درست مصرف کرده و نباید آنها را قطع کنند. همچنین لازم است از مصرف خودسرانه مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و کورتون ها خودداری کنند.

او با اشاره به نگرانی های ایران در مورد مقاومت به داروهای ضد میکروبی از چند سال گذشته، ادامه می دهد: بر این اساس کمیته های تجویز و مصرف منطقی دارو در تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور فعال شد.

به مصرف خودسرانه «نه» بگوییم

پزشکان در سال های اخیر نسبت به مصرف خودسرانه دارو هشدارهای زیادی داده اند. بر همین اساس بهتر است بدانید که مصرف خودسرانه داروها برای بدن چه عوارضی دارد.

دکتر انتشاری در این خصوص می گوید: وقتی پزشکی دوز دارویی را برای بیمار تعیین می کند، این موضوع براساس نیاز بدن و بیماری تعریف می شود و مسلما قابل تغییر از سوی بیمار نیست.

به گفته وی، وقتی بیماری دارویی را کمتر از میزان مصرف می کند درواقع نه تنها بهبودی حاصل نمی شود، بلکه ممکن است بیماری مزمن شود. از طرفی وقتی دارویی بیشتر از حد تجویز شده مصرف شود، می تواند مسمومیت دارویی ایجاد کند که عوارض خطرناکی برای کبد و کلیه خواهد داشت.

این پزشک ادامه می دهد: از عوارض دیگر مصرف خودسرانه دارو ایجاد تداخلات دارویی است که می تواند مشکلات بدتر و جدیدتری را برای بیمار ایجاد کند.

او معتقد است که باید با کار رسانه ای و آموزشی، مردم را نسبت به مصرف درست همه داروها و خصوصا آنتی بیوتیک ها آگاه کرد. مسلما اگر مردم از عوارض آن آگاه باشند، نسبت به مصرف دارو دقت بیشتری خواهند داشت.

jamejamonline
hi dr!
     
  

 
لیمو ضد سرطان است



لیمو خواص بسیاری دارد و یکی از مهمترین و اعجاب انگیزترین آنها نقش این میوه در مقابله با کیستها و تومورها است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، خاصیت این گیاه در بهبود سرطان ثابت شده است.

برخی از پزشکان از این هم فراتر رفته و معتقدند که لیمو در زمینه مقابله با تمام انواع سرطانها بسیار مفید است.

به گزارش پایگاه اینترنتی یانز، لیمو همچنین به عنوان یک داروی ضد میکروبی در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی و برای مقابله با انگلهای داخلی و کرم ها موثر است.

این میوه در عین حال تنظیم کننده فشار خون بیش از حد بالا بوده و خاصیت ضد افسردگی، استرس و ضد اختلالات عصبی دارد.

به گزارش ایسنا، پزشکان آمریکایی همچنین می گویند از لیمو برای پیشگیری از آفتاب سوختگی نیز می توان استفاده کرد.

ترکیبات طبیعی موجود در چای همراه با پوست لیمو، بدن را در برابر اشعه فرابنفش مضر خورشیدی که مهمترین عامل ابتلا به سرطان پوست است، محافظت می کند.

گرمای شدید تابستان، می تواند شما را کاملا خسته و فرسوده کند اما چند قطره آب لیمو می تواند این خستگی را تا حد زیادی کاهش دهد.

آب لیمو می تواند بسیاری از بیماری ها را معالجه کند، برای مثال برای گلو درد، اگر آب لیمو را به مدت یک دقیقه، سه بار در روز قرقره کنید، پس از چند بار استفاده، اثر خوب درمانی آن را خواهید دید. از آب لیمو برای تصفیه کلیه ها، کبد و خون نیز استفاده می شود.

آب لیمو برای سیستم هاضمه نیز اعجاز می کند و خاصیت ضد تهوع دارد و در درمان سوزش سردل، اسهال و یبوست مفید است.
hi dr!
     
  

 
غنی ترین منبع آنتی اکسیدانی در میان مغزها

خشکبار و مغزها، بسته های کامل حاوی آنتی اکسیدان ها در طبیعت هستند و در این میان گردو در برگیرنده بالاترین میزان آنتی اکسیدان های مختلف در میان خانواده خشکبار است و به همین خاطر یک منبع اصلی آنتی اکسیدانی محسوب می شود و باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی سلامتی در نظر گرفته شود.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر جو وینسون متخصص تغذیه در دانشگاه اسکرانتون در پنسیلوانیا در یک تجزیه و تحلیل تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که گردو به لحاظ محتوای آنتی اکسیدانی در راس مغزهای دیگر مثل بادام زمینی، انواع بادام درختی، پسته و سایر مغزها قرار می گیرد.
به گزارش سایت هلت دی نیوز، وینسون تاکید دارد که مصرف حدود هفت عدد مغز گردو در روز می تواند بسیاری از مزایای سلامتی آن را بر روی بدن برجای بگذارد.
مطالعات نشان می دهد که یک مشت گردو دو برابر بیشتر از هر مغز خشکبار دیگری حاوی آنتی اکسیدان است. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در مغز گردو دو تا ۱۵ برابر قوی تر از ویتامین «ای» هستند و خواص آنتی اکسیدانی آنها برای حفاظت از بدن در برابر صدمات ناشی از مواد شیمیایی طبیعی ناشی از بیماری ها خیلی قوی تر و شدیدتر است.
مغز گردو دارای چند اسید آلی، مقدار کمی اسانس، اگزالات آهک و ویتامین های آ، ب، ث، د و ای است. همچنین مغز گردو دارای مقدر کمی آرسنیک است.
بنا براین گزارش، چربی موجود در مغز گردو از نوع اسید چرب غیراشباع است و به همین دلیل از اسیدهای چرب مفید و مناسب گیاهی است که می تواند در تنظیم کلسترول بدن نقش داشته باشد. متخصصان تاکید دارند که گردو با دارا بودن حداقل ۲۰ میلی گرم ویتامین ای در هر یکصد گرم، نقش آنتی اکسیدانی بسیار قوی در بدن ایفا می کند.
سال ها تحقیق و بررسی از سوی دانشمندان سراسر جهان نشان داده است که مصرف مقدار کمی از مغز گردو به طور منظم خطر ابتلا به بیماری هایی چون بیماری قلب، انواع خاصی از سرطان ها، دیابت نوع دوم و سایر مشکلات بهداشتی را کاهش می دهد.
گردو را به نام غذای مغز نیز می شناسند و این نام گذاری فقط به دلیل شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان موجود در آن است. مغز برای فعالیت مناسب به امگا ۳ نیاز دارد. مصرف چهار عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ در مغز می شود.
مقدار فسفر موجود در مغز گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می کند. برگ و پوست گردو نیز مقوی و تصفیه کننده خون هستند. برگ ها و پوست آن نیز در مداوای بیماری های جلدی مفید هستند.
این یافته ها در دویست و چهل و یکمین نشست ملی و نمایشگاه آکادمی شیمی آمریکا ارائه شده اند.
شناخته شده ترین فواید مصرف مغز گردو شامل کاهش کلسترول کلی بدن، کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب، افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن، محافظت در برابر بیماری قلبی، افزایش قدرت ذهن و هوش، بهبود و کاهش تنگی نفس، جلوگیری از ورم مفاصل، مقابله با بیماری های پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس، مقابله با سرطان ها، محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز در بدن، تنظیم فشار خون، تنظیم قند خون، جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر، حفاظت از استخوان ها، و بالاخره درمان دردهای مفصلی با کمک روغن گردو هستند.
hi dr!
     
  

 
آلودگی هوا سبب بروز چه علائمی در بدن می شود؟

آلودگی هوا از انواع بسیاری از گازها، قطرات و ذرات تشکیل می شود که کیفیت هوا را پایین می آورند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، کارشناسان می گویند هوا هم در سطح شهری و هم در سطح کشوری می تواند آلوده شود.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی در این باره آورده است: در شهرها خودروها، اتوبوس ها و هواپیماها و همچنین صنایع و ساخت وساز ممکن است، موجب آلودگی هوا شوند.

در کشور، غبار ناشی از تراکتورهای شخم زن زمین های زراعی، کامیون ها و خودروهایی که بر روی جاده های کثیف یا شنی می رانند و دود حاصل از احتراق جنگل ها و محصولات می توانند سبب آلودگی هوا شوند.

ازن سطح زمین قسمت اصلی آلودگی هوا در اکثر شهرها است. ازن سطح زمین زمانی به وجود می آید که گازهای موتوری و سوختی در هوا به هنگام برخورد نور خورشید به آنها، تعامل می کنند.

سطح ازن در شهرها زمانی افزایش می یابد که هوا ساکن و آفتابی بوده و دمای هوا گرم تر است. ازن سطح زمین نباید با ازن مفید اشتباه گرفته شود که در اتمسفر مایل ها بالاتر است و از ما در برابر تشعشعات خطرناک خورشید محافظت می کند.

آلودگی هوا می تواند چشم ها، گلو و ریه ها را تحریک کند. سوزش چشم ها، سرفه و تنگی نفس شایع ترین علائم تماس با سطح بالای آلودگی هوا هستند. مردم واکنش های بسیار متفاوتی به آلودگی هوا نشان می دهند.

برخی افراد ممکن است متوجه تنگی نفس یا سرفه شوند در حالی که برخی دیگر عوارض دیگری را تجربه کنند. چون ورزش کردن به تنفس سریع تر و عمیق تر نیاز دارد، ممکن است علائم را تشدید کند.

افرادی که بیماری قلبی دارند از جمله آنژین (سینه درد) یا بیماری ریوی مثل آسم یا آمفیزم، ممکن است به تماس با آلودگی هوا خیلی حساس باشند یا متوجه علائمی شوند که دیگران آن ها را ندارند.

خوشبختانه برای بسیاری از افراد سالم علائم تماس با آلودگی هوا معمولا به محض بهبود کیفیت هوا، برطرف می شود.

اما گروه های خاصی از مردم به عوارض آلودگی هوا بیش از دیگران حساس هستند. کودکان احتمالا اثرات سطوح پایین تری از آلودگی را در مقایسه با بزرگسالان احساس می کنند.

آنها همچنین بیماری های بیشتری از جمله برونشسیت و گوش درد را در مناطقی با آلودگی بیشتر نسبت به مناطقی با هوای پاک تر، تجربه می کنند. افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی هم شدیدتر به آلودگی هوا واکنش نشان می دهند.

در طول زمان هایی که آلودگی سنگین است، مشکل آنها تا حدی شدید می شود که باید فعالیت های خود را محدود کنند یا حتی در جست وجوی مراقبت های پزشکی بیشتر باشند.

شما می توانید از خود و خانواده تان در برابر اثرات آلودگی ها با انجام نکات زیر محافظت کنید:

در روزهایی که سطح آلودگی هوا بالا است تا جایی که می توانید در خانه بمایند. مقدار بسیاری از آلاینده ها در داخل خانه کمتر از بیرون است.

اگر مجبور هستید از خانه خارج شوید، زمان فعالیت های بیرون را به ساعت اولیه صبح محدود کرده و یا تا پس از غروب آفتاب برای خارج شدن از منزل صبر کنید.

این اقدام در شرایطی که سطح ازن بالا است (مثلا در بسیاری از شهرهای بزرگ) حائز اهمیت است، چون نور خورشید مقدار ازن را افزایش می دهد.

وقتی گزارشات کیفیت هوا نشان می دهد که هوا ناسالم است، در فضای خارج از منزل ورزش یا جنب و جوش زیاد نکنید زیرا هر چه سریع تر نفس بکشید، آلودگی بیشتری را به درون ریه های خود می فرستید.

این اقدامات به تدریج از بروز علائم ناشی از آلودگی در افراد بالغ و کودکان جلوگیری خواهد کرد. اما اگر در نزدیکی یک منبع آشکار آلودگی زندگی یا کار می کنید و یا اگر به یک مشکل مزمن قلبی یا ریوی مبتلا هستید، درباره سایر روش ها برای حفاظت از خود در برابر آلودگی با پزشک تان مشورت کنید.

isna
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 29 از 60:  « پیشین  1  ...  28  29  30  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA