انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 30 از 60:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
زنان یائسه بیشتر مراقب بهداشت دهان و دندان های خود باشند

زنان پس از یائسگی باید دفعات بیشتری در سال سلامت دهان و دندان های خود را چکاپ کنند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، دکتر لینا پالومو، متخصص دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کیس وستون ریزرو و دستیارش در کلینیک کلیوند در این باره خاطرنشان کردند: زنان پس از یائسگی نه دو بار در سال، بلکه باید حداقل چهار نوبت در سال به دندانپزشکی خود مراجعه کرده و بهداشت و سلامت دندان های خود را در کنترل داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این باره گزارش داد: این دو متخصص مطالعه ای جدید انجام دادند تا اثرات بلندمدت درمان های بیسفوسفونات روی استخوان آرواره را مورد ارزیابی قرار دهند.

در این بررسی ها ۲۸ زن یائسه با استخوان های طبیعی با ۲۸ زن یائسه که حداقل دو سال یا بیشتر تحت درمان با بیسفوسفونات بودند، مقایسه شدند. شرکت کنندگان همگی در گروه سنی بین ۵۱ تا ۸۰ سال بودند.

این افراد تحت آزمایشات سی تی اسکن از ناحیه استخوان آرواره و یک چکاپ کامل لثه و دندان به لحاظ معاینه پلاک های دندانی ، خونریزی و یا از دست دادن اتصالات استخوانی در این ناحیه از صورت قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، هر دو گروه از زنان استانداردهای بهداشت دهان و دندان را که از سوی انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه شده و شامل دوبار مسواک در روز، کشیدن نخ دندان و حداقل دو نوبت چکاپ سالانه هستند، به دقت دنبال کرده و انجام دهند.

در این آزمایشات یافته های مربوط به قدرت استخوانی و سایر نشانگرهای پوکی استخوان در هر دو گروه یکسان بود، اما محققان متوجه شدند که در هر دو گروه سطح پلاک های دندانی افزایش یافته است که برای آرواره های زنانی که یائسگی طبیعی دارند، می تواند خطرناک باشد.

نتایج مطالعات نشان داد: زنان یائسه که در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارند، همچنین با خطر ابتلا به بیماری لثه و دندان مواجهند که روی اتصال دندان ها به استخوان آرواره می تواند تاثیر نامطلوب داشته باشد.

مطالعات قبلی توسط همین محققان نیز نشان داد که مصرف کوتاه مدت داروی بیسفوسفوفات موجب افزایش توده استخوانی در آرواره می شود، اما به مرور زمان اگر پلاک های زیاد بر روی دندان ها باقی بمانند، روند بیماری لثه را تسریع می کنند.

این مطالعه به طور کامل در مجله «یائسگی» به چاپ رسیده است.

isna
hi dr!
     
  

 
غذاهای نیم پز؛ عامل مسمومیت در سفر



شخصی، مرغ نیم پز و سس مایونز را در طول سفری ۶ ساعته گذاشته توی ماشین و به عنوان ناهار خورده است! آن وقت انتظار دارید مسموم نشود؟! انتظار دارید تعطیلات نوروزی اش در بیمارستان نگذرد؟! انتظار زیادی است!

اینها بخشی از انتقاداتی است که گاه از سوی پزشکان یا مردم درباره افرادی که نکات بهداشتی را در طول مسافرت رعایت نمی کنند و گرفتار می شوند، بیان می کنند. پزشکان معتقدند کسانی که به غذای شان در طول سفر بی اهمیت هستند، تعطیلات نوروزی به کام شان زهر می شود.

یکی از روش های غلطی که این روزها برخی از خانم ها آن را نوعی کدبانویی می دانند این است که پیش از سفر غذاها را نیم پز می کنند و بعد در طول سفر، وقتی خانواده جایی اطراق کرد، بساط آتش را برپا کرده و بقیه غذا را می پزند.

این روش شاید به خیال بعضی خانم ها، به معنی کمتر وقت تلف کردن باشد اما در فرهنگ لغت پزشکان یعنی قرار دادن خانواده در خطر مسمومیت و بیماری!

این را فقط ما نمی گوییم، دکتر مسعود کیمیاگر هم درباره چگونگی تغذیه در نوروز و بخصوص سفرهای نوروزی برای شما هشدارهایی دارد.

این متخصص تغذیه با تاکید بر این که غذای سفر را نیم پز نکنید به ایسنا می گوید: غذاهای سفر را یا کاملا خام یا کاملا پخته همراه خود ببرید. چون میکروب ها در غذاهای نیم پز بخوبی رشد می کنند، این در حالی است که میکروب ها در غذاهای کاملا پخته از بین می روند.

غذای سفر را کجا نگه داریم؟

کیمیاگر با اشاره به ضرورت نگهداری مواد غذایی در محیط خشک و خنک، می گوید: میکروب ها در محیط مرطوب بخوبی رشد می کنند بنابراین اگر خانواده ها قصد مصرف ساندویچ در سفرهای نوروزی را دارند، باید مواد غذایی را از ابتدای سفر، لای نان قرار ندهند، بلکه لازم است ظرف نان و مواد غذایی دیگر مانند گوجه،کاهو، کتلت یا کوکو را جدا کنند.

این متخصص تغذیه درباره راه های خنک نگه داشتن مواد غذایی در سفرهای نوروزی اظهار می کند: می توان از فلاسک های اسفنجی برای خنک نگه داشتن مواد غذایی استفاده کرد یا در یک نایلون بزرگتر قالب های یخ و در نایلونی کوچک تر، مواد غذایی را قرار داد، این کار باعث می شود که مواد غذایی تا چند ساعت خنک باقی بماند.

فریب اشتهای تان را نخورید

کیمیاگر با اشاره به تغذیه افرادی که در نوروز به ارتفاعات سفر می کنند، می گوید: اشتهای افراد معمولا در ارتفاعات بیشتر می شود. با وجود این باید در این مناطق نیز در حد اعتدال غذا خورد، از سوی دیگر آنان باید پیش از رفتن به این مناطق، به میزان متوسطی مواد غذایی مصرف کنند، چون خالی یا پربودن معده موجب حالت تهوع می شود.

او درباره روش صحیح پذیرایی در نوروز توصیه می کند: شیرینی های خشک و کوچک مانند نان برنجی و نان نخودچی برای پذیرایی در این ایام استفاده شود، چون افراد در طول روز برای دید و بازدید به خانه های متعددی می روند بنابراین لازم است شیرینی های کم کالری مصرف کنند، از سوی دیگر شیرینی های نوروزی معمولا چند ساعت یا حتی چند روز روی میز باقی می مانند، بنابراین شیرینی «تر» برای پذیرایی در نوروز مناسب نیست.

آجیل و میوه را به اندازه بخورید

بعضی ها هم برای سفر با خود آجیل می برند و از آنجا که پسته، بادام، فندق و تخمه حاوی روغن های غیر اشباع هستند برای سلامت بدن مفید محسوب می شوند اما کیمیاگر هشدار می دهد: باید هنگام مصرف به میزان کالری ماده غذایی توجه کرد.

از سوی دیگر افرادی که آجیل را بیش از حد اعتدال مصرف می کنند باید از میزان غذای اصلی خود کم کنند. به گفته او افراد مختلف به میزان متفاوتی می توانند آجیل مصرف کنند اما خوردن روزانه یک نعلبکی یا دو استکان از آن توصیه می شود علاوه بر آن بهترین نوع آجیل، تخمه ریز است، چون هم کم کالری و هم وقت بر است.

کیمیاگر در باره مصرف میوه در ایام نوروز می گوید: معمولا افرادی که در اوقات دیگر سال میوه به اندازه کافی مصرف نمی کنند، در این اوقات میوه بیشتری می خورند. همین کار باعث می شود که ویتامین های موجود در آنها در کبد این گونه افراد ذخیره و برای چند ماه قابل استفاده باشد.

وی می افزاید: میوه ها به طور متوسط دارای حدود ۶۰ کالری انرژی و ۱۵ گرم قند هستند، بنابراین افرادی که باید وزن و قند خود در حد تعادل نگه دارند لازم است به حد اعتدال از این مواد غذایی استفاده کنند، البته معمولا می توان در طول روز حدود ۵ سهم میوه که معادل نیم کیلو است را مصرف کرد.

isna
hi dr!
     
  

 
امکان مصرف مسکن های قوی در دوران شیردهی تحت نظر پزشک وجود دارد

پزشکان آمریکایی در یک تحقیق جدید اعلام کردند که استفاده از داروی مسکن قوی هیدروکودون با نام معمول تجاری «ویکودین» در دوز پایین برای مادرانی که به نوزادان خود شیر می دهند ، بی خطر است.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، این پزشکان در آزمایشات خود متوجه شدند که درصد بسیار کمی از این دارو وارد شیر مادر می شود و تاکید کردند: حدود ۳۰ میلی گرم ویکودین در روز برای مثال شش قرص پنج میلی گرمی برای کاهش درد در زنانی که با مسکن های ضعیف تر مثل استامینوفن (تیلنول) یا ایبوبروفن (ادویل) آرام نمی شوند، می تواند مجاز باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، هیدروکودون متعلق به طبقه ای از مسکن های نارکوتیک است که اوپیوئیدها نامیده می شوند. این داروها می توانند به شیر مادر راه پیدا کنند و پیامدهای خطرناکی مثل سرگیجه و یا حتی مرگ را برای کودکان شیرخوار به همراه داشته باشد.
هم اکنون کارشناسان توصیه می کنند زنانی که در هنگام وضع حمل یا سزارین آسیب می بینند در ابتدا باید برای کاهش درد از مسکن های OIC (بدون نیاز به نسخه پزشک) استفاده کنند. اگر این داروها برای تسکین درد موثر واقع نشدند، این زنان می توانند از اوپیوئیدهایی مثل هیدروکودون ها استفاده نمایند. البته تاکید می شود که دوز این دارو را پزشک باید برای آن ها تجویز کند، دارو نباید بیش از دو یا سه روز مصرف شود.
به علاوه اگر در صورت استفاده از این دارو، حالت غیرعادی خواب آلودگی یا عدم تمایل به مک زدن در نوزاد مشاهده شد، بلافاصله باید به پزشک مراجعه کرد و موضوع را با وی در میان گذاشت. برای انجام این مطالعات دکتر جیسون سائوبران از دانشگاه کالیفرنیا و دستیاران وی، میزان هیدروکودون و یکی از پسماندهای آن در شیر مادران را اندازه گیری کردند و به نتایج فوق دست یافته اند.
=

============================

نوع جدید انسولین کشف شد

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا موفق به کشف نوع جدیدی از انسولین شده اند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان به رابطه بین این نوع جدید انسولین با بیماری دیابت پی برده اند. آنها ادعا کرده اند که این انسولین همان تاثیرات مشابه مصرف روزانه قرص های انسولین را دارد.
روزنامه فرنچ تریبیون در این باره گزارش داد آزمایشات بالینی روی این انسولین در کشورهایی چون هند، کانادا، آفریقای جنوبی و آمریکا صورت گرفته است.
متخصصان این شکل جدید انسولین را «Degludec» نامیده اند. آنها می گویند که «Degludec» به کنترل قند خون در بین بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می کند.
به گزارش ایسنا، انسولین یکی از هورمون هایی است که تاثیرات مختلفی در متابولیسم و دیگر اعمال بدن می گذارد. انسولین با اثرگذاری روی سلول های کبد باعث می شود این سلول ها با گرفتن قند از خون و ذخیره آن به صورت گلیکوژن، قند خون را کاهش دهند و با تجمع گلیکوژن در سلول های ماهیچه ای به عنوان یک منبع سوخت، انرژی را افزایش دهد. همچنین با اثرگذاری روی بافت های چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف می کند. در صورت عدم وجود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می کند. انسولین به عنوان مرکز کنترل متابولیسم بدن عمل می کند.
این مطالعه به مدیریت دکتر یوگیش کودوا و دکتر آناندا باسو در کالج پزشکی مایوکلینیک در آمریکا انجام گرفته است.
hi dr!
     
  

 
استفاده از مغز استخوان برای درمان ترومای شدید مغزی امکان پذیر است

به گزارش سرویس بهداشت ودرمان ایسنا، این دانشمندان در آزمایشات خود موفق شدند که به روشی بی خطر از سلول های بنیادی حاصل از مغز استخوان خود بیمار برای درمان آسیب مغزی تروما یا ترومای مغزی استفاده کنند.

این یافته حاصل مرحله اول آزمایشات بالینی در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هوستون است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دکتر چارلز اس کوکز متخصص اصلی این پژوهش خاطرنشان کرد: اطلاعات ما نشان می دهد که برداشت از مغز استخوان و وارد کردن آن به سلول های تک هسته ای مغز استخوان برای درمان نوع شدید آسیب مغزی تروما در کودکان روشی ایمن و موثر است.

این آزمایش بالینی روی ۱۰ کودک ۵ تا ۱۴ ساله مبتلا به ترومای شدید مغزی انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش نیز گروهی از دانشمندان اعلام کرده بودند که می توان با کمک همین سلول ها در آینده ضایعات نخاعی نیز را درمان کرد.

این یافته در ماهنامه جراحی عصبی به چاپ رسیده است.

===============================

مواد پاک کننده را با هم مخلوط نکنید


رییس جامعه متخصصین داخلی گفت : مواد پاک کننده را با یکدیگر مخلوط نکنید چون باعث ابتلا به تنگی نفس و سوختگی مجاری تنفسی می شود.
دکتر ایرج خسرونیا در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، افزود: پیش از نوروز تعداد زیادی از زنان به علت مسمومیت بر اثر استفاده غلیظ از موادشوینده به پزشک مراجعه می کنند. آنان در محیط های در بسته این مواد را باهم مخلوط و استفاده می کنند. این کار باعث می شود که زنان علاوه بر ابتلا به عوارض تنفسی دچار حساسیت های پوستی شوند.
وی تاکید کرد: از مواد پاک کننده نباید در محیط های کاملا بسته استفاده کرد و لازم است هنگام به کار بردن این مواد، ماسک زد.
رییس جامعه متخصصین داخلی دردهای استخوانی و گرفتگی عضلانی را یکی دیگر از علل مراجعه بیماران به پزشکان پیش از نوروز ذکر کرد و گفت: برخی زنان به علت کار بیش از حد به این دردها دچار می شوند.
خسرونیا درباره بیماریهای شایع در ایام نوروز گفت: بسیاری از مسافران نوروزی دچار دل درد، اسهال یا استفراغ می شوند چرا که از مبدا تا مقصد در حال خوردن موادغذایی هستند این درحالیست که در مسافرت های نوروزی باید خوردنی های سبک مصرف و از پرخوری پرهیز کرد.
وی تاکید کرد: بیماران مختلف به ویژه بیماران قلبی، ریوی و گوارشی در مهمانی ها پرخوری نکنند، چرا که مصرف تنقلات باعث افزایش میزان نمک و فشارخون می شود و تپش قلب را در پی دارد.
رییس جامعه متخصصین داخلی افزود: ۱۰ درصد مسافران به علت استفاده از مواد غذایی آلوده و پرخوری به پزشکان مراجعه می کنند.
خسرونیا در پایان با اشاره به بیست و دومین کنگره جامعه پزشکان متخصصین داخلی گفت: ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسید که ۸۵ مقاله برای سخنرانی و ۷۰ مقاله به منظور ارایه در قالب پوستر پذیرفته شد. در این کنگره هفت سمپوزیوم، دو کارگاه پژوهشی و سه سخنرانی جامع نیز برگزار می شود.
hi dr!
     
  

 
پس از ۵۰ سال اولین داروی لوپوس تایید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا پس از ۵۰ سال بالاخره اولین داروی لوپوس را تایید کرد.

به گزارش سرویس بهداشت ودرمان ایسنا، داروی جدید «Benlysta» نام دارد و آزمایشات نشان داده است بیمارانی که این دارو را دریافت می کنند در مقایسه با گروهی که از دارونما استفاده کرده اند، بهبودی بیشتری بدست آوردند.

سایت اینترنتی هلت دی نیوز در گزارشی دراین باره آورده است؛ به این ترتیب بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال این سازمان معتبر و استاندارد دارویی در نهایت داروی جدید را به عنوان روش درمانی موثری برای بیماران مبتلا به لوپوس تایید کرد.

تحقیقات نشان داد که این دارو علائم دردناک بیماری لوپوس را تسکین می دهد.

داروی Benlysta به طور مستقیم داخل ورید تزریق می شود و پروتئینی را مورد هدف قرار می دهد که نتیجه آن کاهش تعداد سلول های غیرطبیعی B است. این سلول های غیرطبیعی، ریشه بیماری لوپوس هستند.

طبق اعلام این آژانس، در حال حاضر بین ۳۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون بیمار مبتلا به لوپوس در آمریکا وجود دارد.

به گزارش ایسنا، لوپوس بیماری سیستم ایمنی بدن است که می تواند قسمت های مختلفی از بدن شامل پوست، مفاصل، قلب، ریه، خون، کلیه ها و مغز را درگیر کند.

سیستم ایمنی بدن به صورت طبیعی، آنتی بادی هایی دارد که این آنتی بادی ها علیه ویروس ها و دیگر مواد خارجی مقابله می کنند. این مواد خارجی در واقع به عنوان آنتی ژن عمل می کنند و اختلالات سیستم ایمنی بدن را سبب می شوند.

در بیماری لوپوس در واقع سیستم ایمنی نمی تواند فرقی بین ماده خارجی و سلول ها و بافت خود بدن قائل شود در نتیجه به بافت خودی حمله می کند. این روند دلیل التهاب و درد و صدمه در قسمت های مختلف بدن است.

علائم شایع در این بیماران درد و تورم مفصلی است که بیشتر مفاصل کوچک درگیر می شوند. این دردها ممکن است مداوم و یا گذرا باشند.

در کنار این دردها ضایعات پوستی در بیماران ایجاد می شود به این صورت که بیماران وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، پوست صورتشان قرمز رنگ می شود و ضایعات شبیه بال پروانه ممکن است روی گونه ها و پل بینی ایجاد شود. زخم هایی هم در دهان این بیماران ایجاد می شود. بعلاوه این بیماری با ریزش مو همراه است.

علائم دیگری چون خستگی، تب با علت نامشخص و کاهش وزن هم ممکن است در این بیماران مشاهده شود.
isna
hi dr!
     
  

 
۶۰ درصد عملکرد مغز به ژنها بستگی دارد

نورولوژیستهای استرالیایی و انگلیسی در بررسیهای خود دریافتند که حدود ۶۰ درصد از عملکردهای مغز به ژنها بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان مرکز عصب روانشناسی دانشگاه ملبورن، دانشگاه کوئینز آیلند و دانشگاه کمبریج به منظور دستیابی به این نتایج، بعضی از شاخص ترین اثراتی که DNA بر روی مناطقی از کورتکس جلوپیشانی که نقش مهمی در تفکر استراتژیک، برنامه ریزی، تصمیم گیری و حافظه می گذارد را مورد بررسی قرار دادند.

این تیم با استفاده از تکنیکهای جدیدی که نقشه برداری دقیق از شبکه مغزی و اندازه گیری رابطه “هزینه و بازده” میان اتصالات سراسری مغز و مناطق تخصصی خاص را امکانپذیر می کنند، مغز ۳۸ دوقلوی همسان و ۲۸ دوقلوی غیرهمسان را اسکن کردند.

براساس گزارش کنتروکمپوس، نتایج این تحقیقات نشان داد که بیش از نیمی (حدود ۶۰ درصد) از عملکردهای مغز را DNA کنترل می کنند و بنابراین ارثی هستند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: “ما کشف کردیم که افراد در ارتباطات میان هزینه و بازده عملکرد شبکه های مغزی تفاوتهای بسیاری با هم دارند.”

نتایج این تحقیقات به دانشمندان در درک اینکه چه ژنهایی برای توضیح درباره تفاوتهای تواناییهای شناختی و فاکتورهای خطر برای بیماریهای ذهنی و بیماریهای نورولوژیکی چون اسکیزوفرنی و آلزایمر و ارائه مفید هستند کمک می کند.
mehrnews
hi dr!
     
  

 
زردچوبه برای مقابله با سرطان روده مفید است



پزشکان در یک آزمایش تازه متوجه شده اند که زردچوبه می تواند برای مقابله با سرطان روده مفید باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پزشکان دریافته اند که زردچوبه حاوی ماده ای فعال به نام «کرکیومین» است که اگر در ترکیب با نوعی داروی معمول ضدالتهاب استفاده شود، می تواند با سرطان روده مقابله کند.

روزنامه تلگراف در گزارشی دراین باره منتشر کرد: درمان بر اساس این یافته در آزمایشات کلینیکی انسانی نتایج امیدوارکننده ای داشته است.

به گفته پزشکان، چندین مطالعه مختلف تایید می کند که التهاب مزمن در معده می تواند سبب بروز سرطان معده شود. این التهاب در کبد ناشی از هپاتیت می تواند منجر به بروز سرطان کبد شود.

به گزارش ایسنا، این داروی التهابی «سلکوکسیب» نام دارد که به طور معمول برای درمان آرتریت استفاده می شود و همچنین در آزمایشگاه از پیشرفت سرطان روده جلوگیری می کند.

بنابراین گزارش، کرکیومین اثرات ضد سرطانی و ضد التهابی این دارو را افزایش داده و در عین حال دوز آن و در نتیجه عوارض جانبی ناشی از آن شامل سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد.

این یافته در مجله پیشرفت های درمانی «گاستروانترولوژی» منتشر شده است.
isna
hi dr!
     
  

 
نقل داستانهای خلاقانه در بهبود حال مبتلایان به آلزایمر موثر است

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه میسوری طی مطالعات جدید خود دریافته اند که نقل داستانهای ابتکاری و خلاقانه موجب بهبود و تقویت مهارت های ارتباطی می شود و تاثیر مثبتی روی مبتلایان به آلزایمر و زوال عقل دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر لورین فیلیپس و دستیارانش از دانشکده پرستاری سینکلیر در بررسی های اخیر دریافته اند که شرکت در برنامه های بیان داستانهای ابتکاری می تواند احساسات مثبت را در افرادی که به زوال عقل مبتلا هستند، بهبود بخشد.

خبرگزاری یونایتدپرس در این باره گزارش داد: یکی از این برنامه ها «Timeslips» نام دارد که بعنوان یک برنامه ملی، افراد مبتلا به زوال عقل را تشویق می کند از تخیلات و تصورات خود برای خلق داستانهای کوتاه و نقل آن در گروه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، متخصصان معتقدند که این گونه برنامه ها فرصت هایی را برای این بیماران ایجاد می کند که با دیگران تعامل کرده و هم قدرت های فردی خود را تمرین داده و تقویت کنند.

این مطالعه در مجله «تحقیق پرستاری» منتشر شده است.

================================

مغز نوزادان فراتر از کامپیوتر عمل می کند

تحقیقات جدید نشان می دهد که نوزادان دارای توانایی های یادگیری فوق العاده ای هستند که حتی می تواند از کامپیوتر هم فراتر رود.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، به نقل از medindia، به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، توانایی های یادگیری در کودکان به گونه ای قوی عمل می کند که حتی می تواند قوی تر از ذهن قوی ترین دانشمندان و کامپیوترهای پیشرفته عمل کند.

نوزادان گونه انسانی تحقیقاتی محققان هستند که در مقایسه با افراد بالغ نسبت به اطراف خود آگاه تر هستند.

محققان به والدین توصیه می کنند که بگذارید کودکان خودشان از راه طبیعی و از طریق کنجکاوی و کنکاش یاد بگیرند نه از طریق فیلم های آموزشی.

افراد بالغ هم می توانند از نگاه کودکان دنیای اطراف خود را بنگرند تا مانند آن ها توانایی های یادگیری خود را تقویت کنند.
iscanews
hi dr!
     
  

 
سرطان مثانه، شایع ترین عارضه مردان در کشور

امروزه شایع ترین عارضه اورولوژی در ایران و جهان سنگ کلیه است و در ایران نیز این آمار ۳۷ درصد را نشان می دهد.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز” به نقل از وزارت بهداشت، دکتر عباس بصیری رییس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عوارض و بیماری های اورولوژی از جمله بیماری های پروستات و سرطان ها افزود: در نتیجه تحقیقات چهار ساله در مرکز تحقیقات اورولوژی ایران در زمینه سنگ کلیه که قدمت معالجه و درمان آن چهار هزار سال است زمینه های پیشگیری از این عارضه در این مرکز گردآوری شده است.

دکتر بصیری با بیان این که ۶۰ درصد سنگ کلیه ها برگشت پذیر بوده و درمان آن نیز بسیار هزینه بر است، گفت: پیشگیری مهم ترین و مؤثرترین روش در بیماری سنگ کلیه محسوب می شود که در این راستا باید افراد در رژیم غذایی خود به خصوص مصرف آب زیاد که باعث سنگ کلیه می شوند موارد پیشگیری را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر با انجام عمل های جراحی به روش لاپارسکوپی تنها پنج درصد عمل جراحی سنگ کلیه و دیگر عارضه های کلیوی در حوزه اورولوژی توسط جراحی باز انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر با انجام پنج هزار و ۷۰۰ عمل لاپارسکوپی در مرکز تحقیقات اورولوژی ایران و ۳۲ هزار عمل آندوسکوپی در حال حاضر در تمام کشور این چرخه درمانی با حضور فوق تخصصان اورولوژی کشورمان صورت می پذیرد.

دکتر بصیری افزود: عمل لاپارسکوپی، درمانی غیر تهاجمی محسوب می شود و در حال حاضر نیز روش های ترمیمی دیگری در جهان از جمله عمل های روباتیک در حال انجام است ولی در ایران به دلیل هزینه های بالای این نوع جراحی ها صورت نمی پذیرد و متخصصان کشورمان بیشتر با تکنیک های پزشکی بومی بیماران را معالجه می کنند که نتایج بهتری را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اهمیت روز سلامت مردان اشاره کرد و گفت: از جمله بیماری های شایع مردان سرطان پروستات است که شایع ترین سرطان در آمریکا و اروپا به حساب می آید ولی در ایران سرطان مثانه به عنوان شایع ترین سرطان مردان شناخته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که سرطان مثانه به دلیل وفور و سختی آن مهم ترین مساله بهداشتی کشور برای مردان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: سرطان پروستات میزان کشندگی خیلی کمتری نسبت به سرطان مثانه دارد و باید به عارضه های سرطان مثانه در کشور و پیشگیری و درمان آن توجه بیشتری شود.
iscanews
hi dr!
     
  

 
استریشو، پایانی برای بوی بد پا

عامل بوی پد پا، باکتری هایی است که در آنجا رشد می کنند. اگر بوی بد پاهایتان باعث رنجش اطرافیان می شود، می توانید با استفاده از ابزار الکترونیکی استریشو برای همیشه از این معضل رهایی پیدا کنید!

مخترع این وسیله که SteriShoe نام دارد، ادعا کرده با استفاده از نور فرابنفش می توان باکتری های موجود در کفش را که باعث بروز بوی بد پا می شوند، از بین برد.

به گزارش دیلی میل، نور فرابنفش برای از بین بردن عفونت در بیمارستان ها، استخرها، تصیفه آب و در طی اعمال جراحی استفاده می شود؛ اما تاکنون هیچ کس به فکر استفاده از این فن آوری برای از بین بردن بوی بد کفش ها نیفتاده بود.

این وسیله که بسیار شبیه به قالب کفش است، داخل کفش قرار گرفته و بعد از روشن شدن به سرعت بوی بد پا را از بین می برد. هر شخص به طور متوسط در هر روز ۰.۲۳ لیتر عرق به ازای هر پا تولید می کند.

اما SteriShoe می تواند ۹۹.۹ باکتری ها را ظرف مدت ۴۵ دقیقه از بین ببرد. این وسیله که در آمریکا ساخته شده، قرار است به زودی با قیمت ۸۰ پوند و به صورت آنلاین به فروش برسد.

رینز کوهلینگ از Shoe Care Innovations در این باره گفت: «پزشکان می توانند از SteriShoe به عنوان یک متد غیر شیمیایی برای کشتن باکتری ها در کفش، از بین بردن بوی بد پا و کاهش خطر عفونت در برخی از افراد استفاده کنند.

آزمایشات نشان داده این وسیله می تواند با استفاده از نور فرابنفش میکروارگانیسم های موجود در کفش را از بین ببرد».

این وسیله فقط باید در داخل کفش فعال شود. به همین دلیل یک سنسور بسیار حساس روی آن به کار رفته که درست در زمانی که اندکی تحت فشار قرار بگیرد دستگاه را روشن می کند.

این وسیله فقط باید در محیط های بسته و تاریک به کار برده شود، به همین دلیل یک سنسور دیگر در این وسیله قرار می گیرد تا از زمان درست به کار افتادن آن اطمینان حاصل شود.

khabaronline
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 30 از 60:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA