انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 37 از 60:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
سفر با هواپیما مسمومتان می کند!

نتایج مطالعات جدید نشان می دهند مسافران هواپیماهای خطوط هوایی پر رفت و آمد بیشتر در معرض خطر مسمومیت تشعشعات طولانی مدت خورشیدی ناشی از طوفانها یا شعله های خورشیدی قرار دارند تا دیگر خطرهای معمول یک سفر هوایی.

محققان دریافته اند مسافران همیشگی پروازهای روزانه، در معرض آسیب تشعشعات کیهانی قرار دارند که به واسطه پرواز در ارتفاع معمولی بیش از ۱۲ هزار متری، به سطح خطرناکی می رسد.

متخصصان اخطار دادند این میزان آلودگی می تواند مسافران را در معرض ابتلا به انواع سرطان قرار دهد.

دانشمندان سازمان ناسا معتقدند زمین هر قرن یک بار در تیررس خطر شعله های خورشیدی قرار دارد، پدیده ای که می تواند بر روی زمین طوفانهای ژئومغناطیسی به وجود آورد. محققان لابراتوار “رادرفورد اپلتون” اخطار داده اند که شبکه های برق، رایانه ها، تلفنها، حمل و نقل، سیستم آبرسانی و تولید محصولات غذایی می توانند به واسطه این پدیده طبیعی به شدت آسیب ببینند.

دانشمندان دریافته اند کارکنان هواپیماها یکی از گروه های شغلی هستند که بیشترین میزان تشعشعات مضر کیهانی را دریافت کرده و نسبت به دیگر مشاغل و افراد مدت طولانی تری در معرض تابشهای کیهانی قرار دارند.

به دلیل اینکه سطح تابشهای خورشیدی طی قرن گذشته تا حد قابل توجهی کم بوده است، افزایش قدرت این امواج طی سالهای آینده می تواند برای سلامت انسانها بحرانی جدید را به وجود آورد.

تابشهای کیهانی نه تنها بر روی عملکرد هواپیماهای مدرن تاثیر گذار خواهند بود بلکه سلامت مسافران و کارمندان هواپیما را نیز به خطر خواهد انداخت.

این تابشها می توانند از اعماق فضا به میان اتمسفر زمین نفوذ کرده و به میزان تابشهای موجود ارتفاع معمول ۱۲ هزار متری پرواز بیافزایند.

همچنین از آنجایی که مسافران نسبت به کارمندان هواپیماها مدت زمان کمتری را در پرواز به سر می برند، کمتر در معرض خطر پرتوهای کیهانی قرار خواهند داشت و این کارمندان هواپیماها هستند که خطر ابتلا به انواع سرطان را به جان می خرند.

mehrnews
hi dr!
     
  

 
گوشت قرمز بخورید ؛ اما به اندازه

خیلی از مردم وقتی رژیم های لاغری می گیرند یا هنگامی که می فهمند کلسترول شان قدری بالا رفته، محکم و جدی تصمیم می گیرند گوشت قرمز و تخم مرغ و امثال اینها را که دارای کلسترول هستند، به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنند.

دکتر رضا کریمی، متخصص بیماری های داخلی در این باره به جام جم می گوید: «بسیاری از مواد غذایی لازم و ضروری برای بدن در گوشت قرمز به وفور یافت می شوند و در مورد برخی از این مواد مانند آهن و ویتامین B۱۲ باید گفت گوشت قرمز بهترین منبع تامین است.

همچنین پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ، بالاترین کیفیت را دارد و پس از آن می توان به پروتئین شیر اشاره کرد.»

وی با اشاره به نیاز اطفال و نوجوانان که مراحل رشد را می گذرانند و همچنین زنان که ممکن است با مشکل پوکی استخوان مواجه شوند، زرده تخم مرغ را منبع خوبی برای تامین ویتامین D معرفی می کند و می افزاید: «مساله مهمی که همه مردم باید به آن توجه کنند این است که ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش کلسترول ژنتیکی بوده و تنها حدود ۳۰ درصد یا کمتر از طریق غذا و تغذیه ایجاد می شود.»

با توجه به این اعداد و ارقام و این که کلسترول های ژنتیکی با رژیم غذایی کنترل نمی شوند و برای درمان آنها باید از دارو استفاده شود، متوجه می شویم که تنها حدود ۳۰ درصد از کلسترول های بالا را می توان با محدودکردن مواد غذایی حاوی کلسترول تحت کنترل درآورد.

حذف کامل، هرگز

این پزشک متخصص می گوید: «وقتی با محدود شدن گوشت قرمز و تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه، بدن با فقر کلسترول مواجه می شود، آنزیم تولید کلسترول در کبد فعال شده و به تولید کلسترول می پردازد.

در صورت کمبود شدید این ماده لازم، تولید کلسترول در کبد بیش از حد شده و در برخی موارد میزان تولید آن حتی از حد لازم نیز بیشتر شده و به افزایش کلسترول موجود در خون منجر می شود.»

دکتر کریمی با اشاره به این نکته که تری گلیسیرید بالا با کنترل کربوهیدرات ها در رژیم غذایی و انجام ورزش منظم و مرتب کنترل شده و پایین می آید، می گوید ورزش هم اثر چندانی در پایین آوردن کلسترول ندارد.

او می افزاید: «اما مردم باید به این نکته مهم دقت کنند که کلسترول بالا یکی از علل مشکلات و بیماری های قلبی است و ورزش با کنترل وزن و فشار خون نقش مهمی در کم کردن خطر بیماری های قلبی دارد.

از سوی دیگر، ورزش به قدرتمند شدن بدن و تقویت سیستم ایمنی آن کمک می کند و بهبود سیستم گردش خون نیز یکی از اثرات قطعی ورزش است؛ با توجه به این نکات، می توان با انجام فعالیت های مناسب بدنی و ورزش منظم با مشکل کلسترول بالا مقابله کرد.»

فواید ورزش

بر اساس همین یافته ها، این پزشک معتقد است، اگر به جای تبلیغ روی مضرات گوشت قرمز، در مورد فواید ورزش تبلیغ شود، برای سلامت عمومی جامعه قدم مهمی برداشته شده است و رسانه های جمعی نقش قابل توجهی در این زمینه دارند.

این متخصص بیماری های داخلی با اشاره به این موضوع که مغز حیوانات دارای بیشترین میزان کلسترول است؛ زرده تخم مرغ، گوشت قرمز پرچرب و چربی موجود در لبنیات را در مراتب بعدی می داند و می گوید: «با توجه به مواد ضروری موجود در این مواد و به ویژه گوشت قرمز، لازم است تاکید شود که نباید گوشت قرمز را از رژیم غذایی حذف کرد و بهتر است به جای این که بگوییم گوشت قرمز نخورید؛ بگوییم: گوشت قرمز کم چرب و در حد متعادل مصرف کنید.»
jamejamonline
hi dr!
     
  

 
ژل موضعی جدید جایگزین قرص های پیشگیری از بارداری می شود

قرص های پیشگیری از بارداری، عوارض جانبی مانند ضعف، اضافه وزن یا کاهش میل جنسی را به دنبال دارند و برای استفاده در دوران شیردهی مناسب نیستند. اما ژل موضعی جدید همه این مشکلات را حل می کند.

استفاده از قرص های پیشگیری از بارداری، یکی از متداول ترین راه های کنترل بارداری است که توسط خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما شاید در آینده ای نزدیک، این قرص ها با ژل مخصوصی که از طریق پوست جذب می شود، جایگزین شوند.

ژل موضعی جدید، درست مانند برچسب های دارویی عمل می کند. با این تفاوت که برچسب دارویی دیده می شود و به علاوه، ممکن است قبل از جذب کامل دارو یا ماده مورد نظر، از پوست جدا شود.

بر اساس این گزارش، این ژل موضعی اگر روی شانه ها، بازوها و یا پاها مالیده شود، درست به اندازه قرص های معمول پیشگیری موثر خواهد بود. به علاوه عوارض جانبی معمول این قرص ها مانند ضعف، اضافه وزن یا کاهش میل جنسی را به دنبال نخواهد داشت.

این لوسیون موضعی، درست مانند قرص ها، هورمون های پروژسترون و استروژن را وارد بدن می کند و از این طریق، مانع آزاد شدن تخمک توسط تخمدان در هر ماه می شود.

در تست اولیه این ژل، ۱۸ زن به مدت ۷ ماه از آن استفاده کردند و هیچ کدام باردار نشدند. همچنین گزارش های علمی این مطالعه نشان می دهد که گرایش یا فعالیت جنسی این زنان کاهش نداشته و هیچ عارضه جانبی خاصی را هم گزارش نکرده اند.

به علاوه، بر خلاف قرص های متداول پیشگیری از بارداری فعلی، ژل موضعی جدید هیچ مشکلی را برای زنانی که شیردهی دارند ایجاد نمی کند. این در حالی است که قر صهای معمول، اغلب روی میزان شیر و توان شیردهی مادر تاثیر منفی دارند. این خبر بسیار خوبی برای تازه مادرانی است که آمادگی فرزند دوم را ندارند!
khabaronline
hi dr!
     
  

 
تولید شکلات های آبکی اما خوشمزه برای کنترل اضافه وزن


شکلات سالم به جای چربی حاوی آب بیشتری است و در مرحله فرآوری آن، آب جایگزین چربی می شود.

شکلات حاوی چربی کم که تقریبا دو سوم آن را آب تشکیل می دهد ظاهرا برای استفاده مرتب و دائم ایده آل تر است.

علاوه بر شکلات، متخصصان می گویند سس مایونز و حلیم حاوی چربی کم هم چون مدت بیشتری در معده می مانند، می توانند از احساس گرسنگی مکرر جلوگیری کند.

متخصصان دانشگاه بیرمنگهام در انگلیس ادعا کرده اند، می توانند مواد عاری از کالری مثل آب، هوا یا ژل ها را جایگزین چربی موجود در شکلات کرده و در نتیجه مصرف این شکلات ها سبب تشدید چاقی و اضافه وزن نخواهد شد.

۶۰ درصد حجم این شکلات های جدید آب است اما از نظر مزه، بو و احساس لذت خوردن شکلات هیچ تفاوتی با شکلات های معمولی ندارند.

================================

سیب زمینی لثه را محکم می کند

سیب زمینی محکم کننده لثه و مسکن دردهای زخم معده است و از خونریزی لثه جلوگیری می کند.

این متخصص تغذیه در گفت و گو با فارس افزود: سیب زمینی سرشار از ویتامین A ، پتاسیم ، فسفر ، آهن ، منیزیم و ویتامین C است.

وی گفت: مهمترین ماده اصلی در سیب زمینی نشاسته است که حدود ۲۵ درصد آن را تشکیل می دهد و برای تأمین انرژی بدن ماده مفیدی است. سیب زمینی موجب محکم شدن لثه است و به علت داشتن پتاسیم مقوی قلب است و برای فشارخونی ها مفید است.

صفوی افزود: سیب زمینی همچنین مسکن دردهای زخم معده است و به دلیل داشتن ویتامین C بالا از خونریزی لثه جلوگیری می کند.

farsnews
hi dr!
     
  

 
دل شیر می خواهد خوردن این جگر

به رغم این که مردم اغلب از مضر بودن این نوع مواد غذایی برای سلامتی خود آگاه هستند، هزار و یک دلیل برای توجیه خوردن آن می آورند، در حالی که یک جمله بیشتر برای نخوردن آن نمی آورند و فقط می گویند: «ضرر دارد».

وقتی پای صحبت بسیاری از کسانی که به این نوع غذاها علاقه دارند می نشینیم یکی از اولین توجیه هایی که می آورند این است که در گذشته از این نوع غذاها زیاد مصرف می شده بی آن که بیماری تهدیدکننده ای گریبان شخص را بگیرد.

علی میلانی بناب، کارشناس ارشد تغذیه در این باره به جام جم می گوید: معمولا امعاء و احشاء گوسفند به دو دلیل برای مردم مقوی به شمار می آیند؛ اول آن که کالری بالایی دارند و دوم این که با توجه به کند شدن سرعت تخلیه معده پس از صرف این مواد غذایی و همچنین پروتئین موجود در آنها، احساس سیری و اشباع بودن دوام بیشتری دارد.

به گفته وی، این در حالی است که با خوردن این نوع غذاها، بدن اسیدهای چرب اشباع، کلسترول، اسید اوریک و پورین (دسته ای از پروتئین ها) زیادی دریافت می کند و در عوض مقدار مواد مغذی ضروری از قبیل ویتامین ها و املاح معدنی کمتری به نسبت کالری به بدن می رسد.

میلانی بناب با اشاره به این که امعاء و احشاء حاوی مقادیر بالایی از کلسترول هستند، می افزاید: ۱۲۰ گرم مغز حدود ۲۰۰۰ میلی گرم کلسترول دارد و همین مقدار جگر سیاه می تواند تا ۵۰۰ میلی گرم کلسترول به بدن برساند که بسیار بیشتر از مقادیر توصیه شده،یعنی ۳۰۰ میلی گرم در روز است.

او می افزاید: البته این را هم باید در نظر گرفت که جگر حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A، B12 و آهن است ولی با این حال توصیه می شود این نوع ریزمغذی ها از منابع سالم تری تأمین شود.

به گفته میلانی بناب: دل و قلوه نیز تقریبا به اندازه جگر کلسترول دارد ولی مقدار کلسترول موجود در سیرابی و شیردان مشابه گوشت قرمز است و در هر ۱۰۰ گرم به ۹۷ میلی گرم می رسد.

این دسته از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع فراوانی هستند که می توانند باعث افزایش کلسترول بد (LDL) شده و در نهایت باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی، پرفشاری خون و نارسایی کلیوی شوند.وی خاطرنشان می کند: این چربی ها در اغلب موارد باعث بروز پاسخ های التهابی در بدن می شوند که بویژه در بیماران مبتلا به دردهای مفصلی و آرتریت روماتوئید شرایط بیماری را ناگوارتر می کنند و اسید اوریک و باز آلی پورین بالای موجود در این نوع مواد غذایی نیز زمینه ابتلا به اسید اوریک بالای خون و نقرس را فراهم می آورد.

- دام هایی با طعم سموم شیمیایی

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به این که معمولا بیشتر سموم شیمیایی از قبیل کودهای شیمیایی، آفت کش ها، فلزات سنگین و آلودگی های محیط زیست، محلول در چربی هستند، تصریح می کند: وقتی این نوع آلودگی ها وارد بدن دام شده و از ظرفیت سم زدایی بدن آنها فراتر می روند، در کبد و بافت هایی که چربی بالاتری دارند ذخیره می شوند و انسان با خوردن این نوع مواد غذایی، سموم و فلزات سنگین را به بدن خود وارد می کند که در دراز مدت با ذخیره شدن این مواد در بدن بسیاری از بیماری ها ازجمله سرطان به سراغش می آید.وی یکی از دلایلی که گذشتگان با مصرف این نوع مواد غذایی، کمتر به بیماری های مزمن مبتلا می شدند را پایین بودن آلودگی های محیط زیست و فعالیت بدنی بالاتر آنها بیان می کند و متذکر می شود: در هر صورت اگر همچنان افرادی مایلند که برای تنوع ذائقه از این نوع مواد غذایی استفاده کنند، بهتر است از انواع تهیه شده دام های جوان تر که سموم پایین تری دارند استفاده کنند و مصرف مقادیر زیاد میوه ها، سبزی ها و حبوبات را در کنار آن فراموش نکنند، زیرا فیبر موجود در این مواد غذایی جذب کلسترول را از دستگاه گوارش کاهش می دهند.
jamejamonline
hi dr!
     
  

 
ماه تولد بر ابتلا به آلرژی موثر است

کودکان متولد پاییز، سه ماهه حساس اول جنینی خود را در ماه هایی سپری کرده اند که میزان گرده های گیاهی آلرژی زا بیش از هر وقت دیگری در هوا بوده است. شاید همین عامل روی سیستم ایمنی آن ها اثر می گذارد.

آیا ماه تولد، یا بهتر بگوییم ماه هایی که مادر فرزند خود را باردار است، بر سلامتی کودک تاثیر دارد؟

مطالعات جدید نشان می دهند این که کودک در چه ماهی متولد شده باشد، دست کم ممکن است بر احتمال ابتلای او به آلرژی تاثیر داشته باشد.

محققین مطالعه ای را بر روی ۵۹۲۰ کودک متولد بین سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۶/ ۱۳۸۰ و ۱۳۸۵ انجام داده اند و آن ها را از نظر ابتلا به آلرژی از طریق تست های پوستی در سن ۴ سالگی بررسی کرده اند.

نتیجه مطالعه نشان می دهد که در این گروه، ده درصد از کودکانی که در ماه های اکتبر و نوامبر (نیمه اول پاییز) متولد شده بودند، در تست آلرژی نتیجه مثبت داشته اند. این میزان، دو برابر درصد کودکان مبتلا به آلرژی در بین متولدین ژوئن و جولای (خرداد و تیر) است.

حساسیت آلرژیک اغلب کودکان متولد ماه های اکتبر و نوامبر (مهرماه و آبان ماه) نسبت به شیر و تخم مرغ است.



اما چرا بین کودکان متولد ماه های مختلف، از نظر آسیب پذیری در برابر ابتلا به آلرژی، تفاوت وجود دارد؟

آن هم با این درصد بالا؟

یکی از دلایلی که محققین این مطالعه پیشنهاد کرده اند، این است که کودکان متولد نیمه اول پاییز، در مهم ترین و تعیین کننده ترین زمان زندگی جنینی خود، یعنی در هفته یازدهم، بیشتر در معرض گرده های برخی از گیاهان بوده اند.

دوران اوج گرده های گیاهانی مانند غان، ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت ماه ) است.

از سوی دیگر، در ماه های دسامبر و ژانویه (آذر و دی) میزان گرده این گیاهان در کم ترین حد ممکن است.

در نتیجه کودکانی که ۱۱ هفته حساس اول جنینی خود را در این ماه ها سپری کرده اند، آسیب پذیری کم تری در برابر ابتلا به آلرژی از خود نشان می دهند.

به گفته این محققین، به نظر می رسد که مواجهه با آلرژی زاهای قوی در سه ماهه اول جنینی، می تواند بر سیستم ایمنی کودک موثر باشد. هرچند نحوه این تاثیر هنوز به درستی مشخص نشده است.

این مطالعه نتایج مطالعات قبلی در کشورهای سوئد، ژاپن و هلند را تایید می کند.

این مطالعات نشان داده بودند که کودکانی که در نیمکره شمالی متولد می شوند، در صورت تولد در زمستان و پاییز، نسبت به ابتلا به اگزما و خس خس های آسم مانند، آسیب پذیری بیشتری دارند.

همچنین در مقایسه با کودکان متولد بهار و تابستان، میزان آنتی ژن خونشان بیشتر است.

khabaronline
hi dr!
     
  

 
۲۰ درصد کودکان و نوجوانان کشور دچار اختلالات روانپزشکی هستند

یک فوق تخصص روانپزشکی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد جمعیت کودک و نوجوان کشور دچار مشکلات روانپزشکی و نیازمند به درمان هستند گفت: از این میان ۷ تا ۱۰ درصد کودکان به ویژه در سنین ابتدایی دچار اختلال بیش فعالی هستند.

دکتر مهدی تهرانی دوست، رئیس بیمارستان روزبه اظهار داشت: طبق آمارهای جهانی ۱۵ تا ۳۵ درصد جمعیت کودک و نوجوان دچار نوعی اختلالات روانپزشکی هستند که در این میان بیش فعالی یکی از شایعترین اختلالات در کودکان بویژه در سنین دبستان است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش فعالی و کم توجهی را یکی از شایع ترین اختلالات روانی در کودکان دانست و گفت: ۷ تا ۱۰ درصد کودکان به ویژه در سن ابتدایی دچار این بیماری می شوند.
وی در خصوص عوامل بروز پیش فعالی گفت: این اختلال بر اساس مجموعه ای نقایص درونی و مربوط به کارکرد مغز، عوامل ژنتیکی و زیست شناختی که بر آن تاثیرگذار است بروز می کند.

پرتحرکی و عدم تمرکز از نشانه های بیش فعالی
دکتر تهرانی دوست پرتحرکی و تمرکز نکردن را از نشانه های پیش فعالی دانست و بیان کرد: تشخیص و درمان به موقع در بهبودی این کودکان تاثیرگذار است.
این فوق تخصص روانپزشکی با اشاره به اینکه در دوران نوجوانی، شایع ترین تغییرات خلقی بروز می کند اظهار داشت: مشکلاتی چون افسردگی، عصبانیت، اضطراب و پرخاشگری در سنین نوجوانی بیشتر بروز می کند.
وی با بیان اینکه مشکلات روانپزشکی در پسران شایع تر است به ایسنا اظهار داشت: رفتارهای پرخاشگرانه و عصبانیت در پسران و اضطراب در دختران شیوع بیشتری دارد.
دکتر تهرانی دوست تصریح کرد: این گونه اختلالات با درمان های دارویی و غیردارویی قابل درمان هستند البته به این معنا نیست که در مدت کوتاهی درمان کردن این مشکلات از بین برود بلکه نیاز به مدت زمان طولانی تر دارد.
isna
hi dr!
     
  

 
ریزش اشک در هوای سرد نشانه بیماری نیست

ریزش اشک از چشم در هوای سرد نشانه ابتلای افراد به بیماری نیست بلکه یک واکنش طبیعی محسوب می شود.

دکتر امین الله نیک اقبالی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان ایسنا، اظهار کرد: اشک وظایفی مانند تنظیم درجه حرارت قرنیه و شست وشوی چشم را برعهده دارد و زمانی که فرد در محیط متفاوتی قرار می گیرد چشمان او واکنش نشان می دهند و اشک ترشح می کنند.

وی برای کاهش واکنش چشم به سرما در فصل های سرد توصیه کرد: افراد می توانند به تدریج از مکانهای گرم وارد فضاهای باز شوند.

به عنوان مثال فاصله خانه تا خیابان را آرام آرام طی کنند تا چشم به تدریج به تغییر درجه حرارت عادت کند البته گاهی اوقات، نیاز به ریختن یک قطره اشک مصنوعی در چشم پیش از خروج از خانه است تا واکنش چشم تعدیل شود.

دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران، حساسیت به خاک، گیاه، گرد وغبار و ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا را از عوارض چشمی در فصول سرد برشمرد و اظهار کرد: افرادی که به برخی مواد حساسیت دارند تا حد امکان از چشم و بینی خود در مقابل آنها محافظت کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در آغاز فصل سرما، هوا به طور متناوب سرد و گرم می شود همین وضعیت باعث ابتلای افراد به سرماخوردگی می شود.

چشم نیز مانند گوش، حلق و بینی از این بیماری متاثر می شود البته این عوارض در بیماران چشمی تشدید می شود.

نیک اقبالی در پایان از برگزاری بیستمین کنگره بین المللی انجمن چشم پزشکی ایران خبر داد و گفت: این گردهمایی علمی، هشتم آذر ماه سال جاری با حضور متخصصانی از کشورهای مختلف برگزار می شود.

isna
hi dr!
     
  

 
استفاده از باکتری سمی سالمونلا برای درمان سرطان

متخصصان دانشگاه گلاسگو در انگلیس اعلام کردند که باکتری سمی سالمونلا برای درمان سرطان قابل استفاده است.

سالمونلا باکتری است که سبب بروز مسمومیت های غذایی می شود. این متخصصان متوجه شدند، نوعی پروتئین در این باکتری وجود دارد که روی سلول های بدن تاثیر می گذارد و موجب مرگ آن ها می شود.

با توجه به این تاثیر قوی می توان از این ویژگی برای کشتن سلول های سرطانی به طور مستقیم استفاده و به طور بالقوه برای درمان سرطان قابل استفاده خواهد بود.

متخصصان امیدوارند که در آینده با تزریق انواع خاصی از این باکتری به بیماران سرطانی بتوانند تومورها را نابود کنند بدون این که برای برطرف کردن آثار باکتری نیازی به تجویز آنتی بیوتیک باشد.

آن ها معتقدند که در صورت موفقیت، استفاده از تکنیک ظرف پنج تا ۱۰ سال آینده برای درمان سرطان امکان پذیر خواهد شد.

دکتر دونال وال در آزمایشات خود آنزیمی را بررسی کرد که کاسپاز ـ ۳ نام دارد و سبب شیوع التهاب در بدن می شود.

همچنین پروتئین SipA در باکتری سبب تکثیر این آنزیم شده و منجر به مرگ سلول ها می شود.
hi dr!
     
  

 
ریه انسان طعم هوا را می چشد

مطالعات جدید نشان می دهند ریه انسان از توانایی شگفت انگیز برخوردار است و می تواند طعم مواد تلخ را در هوا بچشد، توانایی که می تواند در درمانهای جدید برای بیمارهای ریوی تاثیرگذار باشد.

این اولین باری است که گیرنده های چشایی که معمولا بر روی زبان مشاهده می شوند، بر روی یک ماهیچه غیر ارادی و صاف که کنترل جریان هوا را در میان نایچه به عهده دارد، دیده شده است.

دانشمندان اعلام کردند گیرنده های چشایی یافته شده در ریه ها با گیرنده هایی که به منظور ردیابی یافتن مواد تلخ در دهان وجود دارند برابر هستند اما بر خلاف گیرنده های زبانی، برای مغز پالسهای الکتریکی ارسال نمی کنند.

کشف این پدیده به اندازه ای شگفت انگیز بود که دانشمندان در ابتدا گمان بردند در مطالعات خود اشتباه کرده اند.

به گفته استفان لیگت از دانشگاه مریلند هیچکس انتظار یافتن گیرنده های چشایی مشابه گیرنده های زبان را در ماهیچه صاف نایچه نداشت. زمانی که این گیرنده ها شبیه سازی شدند محققان دریافتند گیرنده ها می توانند در محیطهای سمی و ناپاک ماهیچه را منقبض کرده و فرد را وادار به ترک محیط کند و در مقابل می توانند مسیرهای جریان هوا را بهتر از هر دارویی که تا کنون برای درمان آسم ارائه شده، باز کنند.

بسیاری از سمومی که به واسطه مراکز صنعتی تولید می شوند، طعم تلخی دارند و از این رو دانشمندان گمان بردند این گیرنده ها در زمینه هشدار محیطهای سمی به ریه ها نقشی کلیدی به عهده دارند.

با این حال به دلیل اینکه گیرنده های یافته شده در ریه هیچ راهی به سوی مغز ندارند، در نتیجه ریه مشابه زبان نمی تواند به شکل واقعی از گیرنده های خود برای چشیدن طعمهای هوا استفاده کند.

یکی از توضیح هایی که برای وجود این گیرنده ها وجود دارد، این است که گیرنده های چشایی آلودگی های باکتریایی که ترشحات تلخ مزه ای را به وجود می آورند، ردیابی کرده و به این شکل از باز باقی ماندن مسیرهای هوایی حیاتی اطمینان حاصل می کنند.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 37 از 60:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA