انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 42 از 60:  « پیشین  1  ...  41  42  43  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
چشم هایش تنبل شده است

بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده و مطالعات انجام گرفته حدود ۳ تا ۵ درصد یعنی چیزی حدود سه و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور به تنبلی چشم دچارند.

به گفته متخصصان این مشکل زمانی رخ می دهد که چشم در دوران کودکی از دید طبیعی برخوردار نباشد.

دکتر ابراهیم جعفرزاده پور، دبیر علمی سیزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران در گفتگو با جام جم در این باره می گوید: تنبلی چشم انواع مختلفی دارد که به همین دلیل تنوع درمان را نیز در پی خواهد داشت.

بنابراین اگر فردی از دوستان و اقوام شما به تنبلی چشم مبتلا شده است و پزشک یا اپتومتریست مربوطه گفته است که امکان درمان وجود ندارد به این معنا نیست که برای فرد دیگری در همان سن هم امکان درمان وجود نداشته باشد.

در برخی از انواع تنبلی چشم که به آنها آنیزومتروپیک گفته می شود، احتمال درمان حتی در سنین بالا نیز خیلی زیاد خواهد بود، اما برخی از انواع دیگر تنبلی چشم ممکن است شانس زیادی برای درمان در سنین بالا نداشته باشند.

● علت ها

این دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد علل ایجاد تنبلی چشم می گوید: یکی از شایع ترین علل ایجاد تنبلی چشم، وجود عیوب انکساری است.

در این شرایط ممکن است یکی از چشم ها نمره بیشتری از چشم دیگر داشته و به اصطلاح ضعیف تر باشد. این تفاوت وضوح تصویر در دوچشم، باعث می شود در چشم ضعیف تر که تصویر تارتری در آن ایجاد شده و تنبلی رخ دهد.

در حالتی دیگر ممکن است عیب انکساری شدیدی در چشم وجود داشته باشد؛ به اصطلاح به این شرایط آمتروپیک یا تنبلی چشم ناشی از ضعف چشم گفته می شود که این مشکل در هر دو چشم اتفاق خواهد افتاد.

دکتر جعفرزاده پور می افزاید: گاهی اوقات نیز تنبلی چشم به دلیل انحراف چشم پیش می آید.

در برخی موارد نیز وجود ضایعه ای در پلک، عدسی یا محیط های مختلف چشم که باعث می شوند تصویر به صورت مناسبی روی شبکیه ظاهر نشود، باعث بروز تنبلی چشم می شود.

● نشانه ها

وی در رابطه با علائم تنبلی چشم یادآور می شود: از مهم ترین علائم تنبلی چشم که به صورت ظاهری هم می توانیم متوجه آنها شویم، وجود انحراف در چشم، افتادگی پلک و سفیدی در مردمک چشم است.

اما در مورد برخی از انواع تنبلی چشم مثل مواردی که ناشی از ضعف چشم است غیر از معاینه دقیق راه دیگری وجود ندارد.

به گفته وی در این موارد نیز برخی رفتارهای کودک یا نوزاد ممکن است در رابطه با تشخیص مشکل کمک کند.

به عنوان مثال کودکانی که گوشه گیر و منزوی هستند و علاقه ای به فعالیت های اجتماعی ندارند، ممکن است دچار تنبلی یا ضعف چشم باشند که همین مساله باعث می شود تصویر واضحی از دنیای اطراف نداشته و در نتیجه علاقه ای برای ارتباط با دنیای خارج نداشته باشند.

● روش های درمان

دکتر جعفرزاده پور درباره شیوه های درمان تنبلی چشم می گوید: یکی از انواع راه های سنتی و متداول برای درمان تنبلی چشم، بستن چشم سالم و اجبار فرد برای دیدن با چشم تنبل است. علاوه بر این روش های دیگری به نام اکتیوتراپی نیز وجود دارد.

در این شیوه درمانی تحریکات بینایی مناسب، دقیق و حساب شده برای چشم تنبل انجام می شود. با این کار سیناپس هایی که فعالیت کمتری پیدا کرده اند، سطح فعالیت بهتری پیدا می کنند.

ایجاد هماهنگی و همکاری بین دو چشم نیز یکی دیگر از راه های درمانی است که به افزایش سطح عملکرد بینایی فرد کمک می کند.

● انتخاب عینک مناسب

وی انتخاب عینک مناسب را بسیار مهم خوانده و می افزاید: همه افرادی که از عینک استفاده می کنند بدانند که انتخاب فریم، عدسی و ساخت عینک، باید روندی پیوسته با تجویز عینک داشته باشند.

به عنوان مثال اگر ۱۰ نفر نمره چشم مشابه دارند، با توجه به سن، نیازهای بینایی، مدت زمان استفاده از عینک، شغل و محیط ممکن است نوع عدسی، نوع فریم و نوع ساخت عینک آنها متفاوت باشد.

همچنین برای کودکان زیر ۱۲ سال باید جنس خاصی از عدسی (عدسی پلی کربنات) استفاده شود.

در حقیقت انتخاب فریم باید بر اساس اصول علمی و دقیق باشد، زیرا انتخاب نامناسب فریم و عدسی می تواند باعث غیر قابل استفاده بودن و غیر قابل تحمل شدن عینک شود.

به گفته دبیر علمی سیزدهمین کنگره سراسری اپتومتری، در این گنگره که از ۲۹ تا ۳۱ شهریور ماه در محل مرکز همایش های رازی برگزار می شود، تکنیک ها و روش های جدید درمان تنبلی چشم ارائه می شود.

همچنین با برگزاری کارگاه هایی کارشناسان با نسل جدید عدسی های تماسی که عوارض کمتری ایجاد می کنند آشنا می شوند.

طی این سه روز نشست هایی نیز در زمینه ارزیابی پتانسیل دید کودکان و نوزادان برگزار خواهد شد .

امکان اندازه گیری دید کودکان و نوزادان بسیار دشوار است و گاهی حتی لازم است تحت بیهوشی انجام شود .

استفاده از روش های الکترو فیزیولوژی که روش های مدرنی هم هستند، این امکان را فراهم می کند که در ماه های اول تولد و حتی مواقعی که فرد امکان اندازه گیری مناسب دید را ندارد، با استفاده از این روش ها تخمین مناسبی از دید فرد انجام شود.
jamejamonline
hi dr!
     
  

 
تغذیه، مهم تر از کیف و کتاب

اگر ما بگوییم تنظیم برنامه ای برای تغذیه دانش آموزان، از خرید لوازم تحریر و لباس مناسب برای آنها مهم تر است، باور می کنید؟



ما حاضریم استدلال مان را ثابت کنیم. فرزند شما می تواند با یک مداد نه چندان مناسب و در دفترچه ای نه چندان مرغوب، مساله های ریاضی اش را حل کند، حتی اگر لباس هایش کهنه باشند هم در توانایی او برای حل مساله ریاضی اش دخیل نیستند اما اگر مواد غذایی لازم به مغز او نرسد، کشش کافی برای درک دروس را ندارد و مدرسه رفتنش بی فایده است!

حالا حتما می گویید اصلا نیازی به استدلال نبود، این مقوله کاملا روشن است اما باور کنید همین موضوع ساده برای خیلی ها روشن نیست.

آنها وقت زیادی را صرف سر و وضع فرزندان شان می کنند اما نوبت به تغذیه که می رسد یا بی اهمیت از کنارش می گذرند یا برای این که قضیه را از سر باز کنند کیف مدرسه فرزندان شان را با خوراکی های بی ارزش و حتی مضر پر می کنند و حتی برنامه غذایی مشخصی را برای فرزندان شان در نظر نمی گیرند تا جایی که وعده های غذایی مهم را به انتخاب فرزاندان شان حذف می کنند!

● صبحانه دانش آموزان، راز تمرکز و یادگیری

صبحانه مهم ترین وعده غذایی برای کودکان محسوب می شود تا جایی که برخی کارشناسان تغذیه آغاز آموزش کودکان را از زمان صبحانه خوردن می دانند، نه از زمانی که زنگ مدرسه به صدا در می آید.

با این حال، خیلی از کودکانی که به مدرسه می روند، علاقه ای به خوردن این وعده غذایی ندارند و والدین هم آن را به آسانی حذف می کنند، شاید چون خیال می کنند این وعده منبع قابل قبول انرژی در طول روز محسوب نمی شود.

اما به گفته دکتر محمدجواد حسین زاده متخصص تغذیه، پژوهش های علمی ثابت کرده اند نخوردن صبحانه قدرت تمرکز را از کودکان می گیرد و امکان یادگیری آنها را کاهش می دهد.

این متخصص به دانش آموزان و دانشجویان توصیه می کند: این گروه باید در دوران تحصیل وضعیت صرف صبحانه را به حالت ایده آل نزدیک کننداگر آنان را به خوردن صبحانه حاوی مواد غذایی مقوی عادت دهیم، به وضعیت تغذیه جامعه کمک بزرگی کرده ایم چرا که این کار موجب جلوگیری از ابتلای آنان به برخی از بیماری ها در سنین بزرگسالی می شود.

● صبحانه سنتی سالم

« نان، پنیر، مغز گردو، یکی از سبزیجات و شیر» این توصیف دکتر حسین زاده از یک صبحانه سنتی سالم است.

او در گفتگو با ایسنا توضیح می دهد: شیر منبع بسیار خوبی از کلسیم برای نوجوانان است و می تواند در استحکام سیستم اسکلتی در دو دهه اول زندگی بسیار موثر باشد و از ابتلا به مشکلات جسمانی در سنین سالمندی جلوگیری کند.

برخی خانواده ها برای اشتهاآورتر کردن صبحانه فرزندان شان از انواع تنقلات در صبحانه آنها استفاده می کنند.

اما دکتر حسین زاده اعتقاد دارد مصرف این نوع مواد در آینده تاثیر ناخوشایندی بر سلامت کودکان می گذارد. او و در این خصوص هشدار می دهد: برخی کیک های آماده، چیپس و تنقلات از روغن هایی که حاوی چربی با ترانس بالا هستند، تولید می شوند که مصرف آنان در درازمدت تاثیر منفی زیادی بر سلامت افراد می گذارد.

این در حالی است که بچه ها گاهی اوقات به علت مصرف نکردن صبحانه، آبمیوه های آماده و کیک را از بوفه مدارس تهیه و استفاده می کنند.

● مراقب میان وعده ها هم باشید

شاید شما صبحانه کاملی به فرزندتان می دهید اما هنوز نمی توانید مدعی باشید که او مشکلی در تغذیه اش ندارد.

آیا نسبت به میان وعده های غذایی او توجه دارید؟ برای مثال آیا او میوه و سبزی به اندازه کافی مصرف می کند؟

اگر پاسخ تان به این سوال منفی است و بهانه تان این است که کودکان میلی به خوردن میوه و سبزی ندارد، دکتر حسین زاده پیشنهاد می کند از آجیل های مناسب به عنوان میان وعده غذایی برای آنها استفاده کنید.

او در این زمینه می گوید: آجیل، جایگزینی خوب برای چیپس، پفک و برخی دیگر از تنقلات آماده است.

در واقع خوردنی هایی مانند چیپس و پفک هم انرژی زیادی وارد بدن بچه ها می کند و هم موجب ورود مواد غیر ضروری به جسم آنان می شود که این وضعیت تبعات منفی برای این گروه سنی دارد.

دکتر حسین زاده با بیان این که یکی از مشکلات روز افزون نوجوانان در حال حاضر مساله چاقی است، تاکید می کند: با توجه به این شرایط به وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه و ناهار و میان وعده ها باید توجه ویژه ای شود.

در واقع میان وعده ها را نباید طوری انتخاب و مصرف کرد که وعده های اصلی غذایی را تحت تاثیر قرار دهد این در حالی است که استفاده از برخی از تنقلات باعث ایجاد اشکال در اشتهای نوجوانان می شود.

این متخصص تغذیه می افزاید: برخی نوجوانان با مصرف نوشابه های حاوی کالری زیاد باعث می شوند که برخی مواد معدنی مانند کلسیم در معده به خوبی جذب نشوند بنابراین باید وعده های غذایی اصلی به اندازه کافی مصرف شود.
jamejamonline
hi dr!
     
  

 
مصرف سوسیس و کالباس برخی بیماری های پوستی را تشدید می کند

در سال های اخیر استفاده از فرآورده هایی چون سوسیس و کالباس به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

این در حالی است که این مواد در کنار طعم جذب کننده خود مضرات فراوانی خواهند داشت.

دکتر فرید صفر پژوهشگر بیماریهای پوستی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، گفت: مصرف زیاد سوسیس و کالباس ممکن است در مواردی کهیر ایجاد کند اما در بیشتر موارد تشدید کننده برخی بیماری های پوستی از جمله خارش و یا بیماری های حاد پوستی است.

وی افزود: بیشترین عامل تحریک کنندگی این مواد فلفل، ادویه و مواد رنگی و افزودنی است که در آن به میزان زیاد وجود دارد بنابراین به افرادی که سابقه بیماری های پوستی، خارش یا کهیر دارند، توصیه می شود مصرف این قبیل فرآورده ها را به حداقل برسانند و ترجیحا از مصرف آنها خودداری کنند.

ضمن این که در بسیاری از موارد اطمینانی از سلامت گوشت مصرفی در این فرآورده ها نیز وجود ندارد.

==================================

سبزی بولاغ اوتی از سرطان سینه پیشگیری می کند

مصرف روزانه مقداری سبزی بولاغ اوتی یا شاهی آبی در پیشگیری از بروز سرطان سینه مفید است.

محققان دانشگاه سوتامپتون می گویند که این سبزی سالادی مملو از ویتامین می تواند اولین سد دفاعی طبیعی را در برابر سرطان سینه ایجاد کند.

این محققان در بررسی های جدید خود نشان دادند که سبزی شاهی آبی که به آب تره نیز معروف است، سبب بروز تغییراتی در سلولهای خونی می شود که این تغییرات شکل گیری تومور را متوقف می سازند.

این سبزی حاوی نوعی ماده شیمیایی با طعم فلفلی است که فنیتیل ایزوتیوسیانات یا PEITC نام دارد و مانع از تخریب سلولی می شود.

در مطالعه پیشین معلوم شد که این ماده خطر بروز سرطان ریه را حتی در سیگاری ها کاهش می دهد و پس از مصرف سبزی، ماده مزبور تا چندین روز در خون باقی می ماند.

پژوهشگران پیشتر تصور نمی کردند که بولاغ اوتی چنین اثر فوق العاده ای در پیشگیری از سرطان سینه داشته باشد.

این محققان آزمایشاتی را روی ۱۲ زن مبتلا به سرطان سینه انجام دادند و به اثرات شگفت آور آن در مقابله با سرطان پی بردند.

علاوه بر این، بولاغ اوتی سرشار از ویتامین C، روی و آهن است و به همین خاطر برای مبارزه با عفونت ها بسیار مفید و موثر است.
isna
hi dr!
     
  

 
برای کاهش بوی سیر، یک لیوان شیر بنوشید

پژوهشگران می گویند که بوی نامطبوع سیر می تواند با نوشیدن یک لیوان شیر از بین برود.

پژوهش های جدید نشان می دهد که نوشیدن شیر می تواند از ترکیبات سولفور موجود در سیر که عامل طعم و رایحه آن می شود به میزان قابل توجهی بکاهد.

نتایج این پژوهش که در مجله فود ساینس منتشر شده بیانگر آن است که چربی و آب موجود در شیر می تواند به خنثی سازی بوی سیر کمک کند.

پژوهشگران می گویند که بهترین نتیجه هنگامی حاصل می شود که شما جرعه ای از شیر را همزمان با بلعیدن سیر بنوشید.

ترکیب سیر و شیر در دهان و پیش از بلعیدن کامل می تواند بهترین کارآیی را در کاهش بوی نامطبوع سیر داشته باشد.

چنانچه نگرانی از بابت افزایش چربی ندارید، اثربخشی نوشیدن شیر پرچرب هم در مقایسه با شیرهای کم چرب یا آب آشامیدنی، بیشتر گزارش شده است.

فواید بهداشتی و درمانی سیر سال ها است که توسط دانشمندان توصیه شده است اما بوی بد ناشی از آن که از طریق دهان و ترشح عرق بدن قابل استشمام است موجب آن شده است که بسیاری از مردم از گنجاندن سیر در رژیم غذایی روزانه خود صرف نظر کنند.

شریل بارینگر و آرارات هانسنوگرام، پژوهشگران دانشگاه اوهایو آمریکا که این پژوهش را انجام داده اند، معتقدند که برای خنثی کردن رایحه ناخوشایند سیر، علاوه بر شیر، نوشیدن آب و خوردن غذاهای حاوی چربی، قارچ و سبزیجات معطر می تواند موثر واقع شود اما ترکیبی از آب و چربی (نظیر آن چه در شیر موجود است) می تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

مصرف روزانه سیر به ویژه در مناطق مجاور دریا و سرزمین هایی که با رطوبت بالا مواجهند توسط پزشکان و به منظور پیشگیری از بیماری های مفاصل مانند روماتیسم توصیه می شود.

سیر دارای ترکیبی به نام آلیل متیل سولفید (AMS) است که معده انسان به راحتی قادر به گوارش آن نیست و بوی بد ناشی از خوردن سیر نیز به این ماده نسبت داده می شود.

isna
hi dr!
     
  

 
مطالعه بیماری های قلبی- عروقی با میکروسیال ممکن شد
دانشمندان کانادایی دانشگاه تورنتو تراشه میکروسیالی برای قرارگیری رگ های خونی ساخته اند تا مطالعه بیماری های قلبی – عروقی تسهیل شود.

امروزه، ساختار میکروسکوپی عروق و عملکرد آنها با کمک دو رویکرد مطالعه می شوند؛ رویکرد ایزومتریک، که در آن رگ های کوچک روی دو سیم قرار داده می شوند و رویکرد ایزوباریک، که در آن شریان ها تخلیه و با ماده ای از جنس میکروپپتید شیشه ای پر می شوند.

هر دو روش نیاز به افراد متخصص داشته و تنها آزمایشگاه های محدودی قابلیت انجام این تحقیقات را دارند.

اکسل گیونتر و همکارانش در دانشگاه تورنتو توانسته اند تا محدودیت های این مطالعه را با ساخت قطعه میکروفلودیکی برای قرارگیری عروق بر روی آن مرتفع سازند.

این روش، قابل تنظیم، ارزان و دارای پتانسیل اتوماسیون و استانداردسازی است.

از این قطعه می توان به صورت روزمره برای بررسی کاندیدهای دارو استفاده کرد که در این صورت نیاز به انجام آزمایش حیوانی کاهش می یابد.

شریان های کوچک در محل کانال میکروسیالی ثابت شده، درست مانند محیط آزمایشگاه مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرند.

بر اساس سخنان گیونتر، این اولین روش میکروفلودیکی برای مطالعه عملکرد کامل یک ارگان است، وی معتقد است که این روش، روشی ظریف و ملایم است.

آبراهم استروک، متخصص اتصال ساختارهای میکرو و نانویی مبتنی بر اصول فیزیکی، از دانشگاه کرنل در ایتاکای ایالات متحده گفت: این کار گامی مهم در دستکاری در مقیاس میکرو است که دستاوردی فراسوی کاربرد معمول دارد.

برای مثال، به عنوان اساس خط مونتاژ میکروفلودیک برای ساختار پیچیده، از بلوک های سازنده زیستی گرفته تا بولوک های سازنده کولوئیدی، خواهد بود.

گیونتر امیدوارست که ساخت نمونه اولیه تا اواخر سال جاری پایان یابد.


farsnews
hi dr!
     
  

 
برای کاهش علائم آسم، ویتامین D مصرف کنید

محققان دانشگاه Creighton واقع در اوماها، در مطالعات جدید خود دریافتند که مصرف غذاهای سرشار از میتامین D و نیز مکمل های این ویتامین درمانی برای آسم محسوب شده و می تواند علائم آن را کنترل کند.

به نقل از WebMD ، ویتامین D یکی از ویتامین هایی است که وجود آن در بدن الزامی بوده و کمبود آن موجب بروز ناراحتی هایی چون بیماری های قلبی، دیابت، و برخی سرطان ها می شود و به تازگی محققان دریافته اند که کمبود آن همچنین می تواند واکنش پذیری راه های هوایی را افزایش داده، عملکرد ریه ها را کاهش دهد و کنترل علائم آسم را دشوارتر کند.

مصرف مکمل ها و غذاهای سرشار از ویتامین D، با مسدود کردن ورود پروتئین های عامل اتهابی در ریه ها و افزایش تولید پروتئین اینترلوکین ۱۰ که اثر ضد التهابی دارد، به کنترل علائم آسم و بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.

ویتامین D به ویتامین خورشیدی معروف است و یکی از اصلی ترین منابع جذب این ویتامین نور خورشید محسوب می شود.

غذاهایی که سرشار از ویتامین D هستند و می توانند در جبران کمبود آن کمک کننده باشند، شامل تخم مرغ، ماهی، شیر و فرآورده های لبنی هستند البته علاوه بر این مواد غذایی، استفاده از مولتی ویتامین ها و مکمل های ویتامینی هم می توانند کمبود آن را جبران کنند.

ویتامین D با اثر روی سلول های سیستم ایمنی از بروز حالت آسم جلوگیری می کند ولی با مصرف متعادل این ویتامین، هم می توان از بروز آسم جلوگیری کرد و هم مصرف داروهایی که برای درمان آسم توسط پزشک تجویز شده اند، کاهش داد.

iscanews
hi dr!
     
  

 
چای سرد بهترین جایگزین نوشابه گازدار است

چای سرد یکی از نوشیدنی های مفیدی است که به علت عدم استفاده از افزودنی ها و مواد نگهدارنده به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و سالم جایگزین مناسب برای نوشابه های گازدار است.

چای سرد یکی از نوشیدنی های مفیدی است که مصرف آن در کشورهای توسعه یافته بسیار بالا بوده و سطح تقاضا برای این نوشیدنی جدید به دلیل خواص منحصر بفرد آن به علت عدم استفاده از افزودنی ها و مواد نگهدارنده و همچنین به دلیل خواص ویژه چای به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و سالم و جایگزین مناسب برای نوشابه های گازدار و همچنین نوشیدنی هایی که حاوی مواد نگهدارنده هستند ، روز افزون است.

شادابی و نشاط ، تنوع ، طبیعی و سالم بودن از ویژگی های منحصر بفرد این نوشیدنی که با استفاده از عصاره چای تولید شده و تمام خواص چای و چای سبز را دارا است.

کمک به درمان و پیشگیری سرطان به علت وجود آنتی اکسیدان، کاهش دهنده کلسترول و همچنین آرامبخش و ضداسترس بودن خواص چای سرد از دیگر مزایای این نوشیدنی است.



jamejamonline
hi dr!
     
  

 
استفاده بد از رایانه باعث شیوع درد گردن و دست ها در بین جوانان شده است

استفاده بد و بیش از حد از رایانه در بین جوانان درد گردن، دستها و شانه را در پی دارد.



دکتر علی دیانت در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: برخی از جوانان ۶ – ۷ ساعت را بی وقفه با رایانه کار می کنند و نرمش های کششی انجام نمی دهند تا اندامهایشان مانند گردن و دست ها خسته نشود در نتیجه بسیاری از آنان به تازگی با درد در ناحیه گردن، شانه و مچ به ارتوپد مراجعه می کنند.

وی افزود: وضعیت موس رایانه باید با توجه به مچ و تنه تنظیم شود. علاوه بر آن، افراد پس از مدتی کار کردن با این وسیله باید آن را رها کنند و نرمشهای گردن و شانه و دست را انجام دهند.

این فوق تخصص جراحی دست با اشاره به برخی دیگر از علل درد گردن گفت: اگر صندلی و میز رایانه متناسب با قد و هیکل استفاده کننده از آن تنظیم نشود فرد دچار درد در ناحیه کتف، بازو و گردن می شود.

علاوه بر آن برخی از جوانان به علت کوچک بودن صفحه مانیتور یا ضعیف بودن چشمشان، دایم سرخود را به مانیتور نزدیک می کنند در نتیجه دچار گردن درد شدید می شوند.

وی توصیه کرد: افرادی که بنا به اقتضاء شغلشان باید روزی حدود ۵ ساعت با رایانه کار کنند، صبح ها نرمش کنند، دست کم هفته ای سه روز شنا کنند، هر یکی دو ساعت از جلوی رایانه بلند شوند و نرمش های کششی انجام دهند تا گردن، شانه ها و کتف آنان از حالت گرفتگی خارج شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران استفاده از مانیتورهایی با ابعاد مناسب، انتخاب فونت خوانا، میز و صندلی مناسب را از دیگر راه های پیشگیری از ابتلا به گردن و مچ درد ناشی از کار زیاد با رایانه ذکر کرد.

دیانت در پایان اظهار کرد: نسخه واحدی برای میز و صندلی مناسب نمی توان پیچید. البته باید استفاده از موس نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که موس های کوچک باعث جمع کردن دست به منظور استفاده از آن ها می شود که درد ناحیه مچ را در پی دارد.

بنابراین موس و «پد» زیر آن باید به گونه ای انتخاب شود که به مچ دست زیاد فشار وارد نشود.
isna
hi dr!
     
  

 
پوشش ظروف نچسب، سبب افزایش کلسترول در بدن می شود

مواد شیمیایی که برای تولید پوشش ظروف نچسب آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند سبب افزایش میزان کلسترول در کودکان شوند.

در این پژوهش محققان میزان دو ماده موسوم به اسید پرفلوروکتانوئیک (PFOA) و پرفلوروکتان سولفونات را در ۱۲ هزار کودک در اوهایو و ویرجینیای غربی آزمایش کردند.

نتایج بررسی ها نشان داد: کودکانی که بیشترین مقدار این دو ماده را در بدنشان دارند، مقدار کلسترول خونشان در بالاترین حد است.

استفان فریسبی محقق اصلی این پژوهش می گوید: این مواد شیمیایی در محیط زندگی ما و حتی در درون بدن ما وجود دارند و مهمترین بخش این پژوهش این است که به ما نشان می دهد چگونه ما در معرض این مواد قرار می گیریم و این تماس برای ما چه پیامدی خواهد داشت.

هرچند فریسبی و دستیارانش مطمئن هستند که ارتباط بین این مواد شیمیایی و کلسترول وجود دارد اما برخی محققان معتقدند که این مواد از طریق ظروف وارد بدن ما نمی شوند. تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه خواهد داشت.
hi dr!
     
  

 
درد شدید شست پا علامت ابتلا به نقرس است

درد شدید در ناحیه شست پا، تب و ایجاد دانه هایی در لاله گوش از علائم مهم ابتلا به نقرس هستند.

ایرج خسرونیا در گفتگو با فارس اظهار کرد: نقرس را در گذشته بیماری ثروتمندان می دانستند و افرادی که گوشت زیادی مصرف می کردند به آن مبتلا می شدند.

برخی از مبتلایان به نقرس نیز بر اثر عوامل ژنتیکی به آن مبتلا می شوند.

وی افزود: در این بیماری به علت مصرف زیاد گوشت، اسیداوریک خون بالا می رود و در مفاصل بخصوص فاصله میان شست پا و در کلیه ها رسوب می کند که در دومی موجب سنگ کلیه می شود.

خسرونیا با بیان این که درد شدید در ناحیه شست پا، گاهی اوقات تب و ایجاد دانه هایی در لاله گوش از مهم ترین علائم آن است، تصریح کرد: انجام آزمایش خون و بررسی میزان اسیداوریک مهم ترین راه تشخیص این عارضه است،

وی گفت: درمان این عارضه دارویی است و افرادی که مبتلا به آن می شوند باید از خوردن برخی حبوبات، گوشت قرمز، برخی گیاهان و کله پاچه خودداری کنند.

farsnews
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 42 از 60:  « پیشین  1  ...  41  42  43  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA