انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 43 از 60:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
مصرف پروتئین های سالم برای حفظ سلامت قلب مفید است

خوردن پروتئین های سالم تر خطر بروز بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.



غذاهای غنی از پروتئین های سالم شامل گوشت ماهی و مرغ هستند.

دکتر آرام برن اشتین محقق دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون، در این پژوهش تاکید کردند: هرچه از مقدار مصرف گوشت قرمز در رژیم غذایی روزانه خود بکاهید، سود بیشتری برای حفظ سلامتی شما خواهد داشت.

بررسی ها همواره نشان داده است که خوردن مقادیر زیادی گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده و فرآورده های لبنی چرب خطر ابتلا به امراض قلبی را تشدید می کند.

پژوهش جدید با هدف بررسی تاثیر مصرف پروتئین های سالم روی سلامت قلب با تحقیق و مطالعه روی ۸۴ هزار و ۱۳۶ زن داوطلب در سنین ۳۰ تا ۵۵ سالگی و طی یک دوره ۲۶ ساله انجام گرفته است.

محققان دریافتند: زنانی که در روز دو نوبت گوشت قرمز می خورند، ۳۰ درصد بیشتر به بیماریهای قلبی و عروقی مبتلا می شوند.

در این پژوهش که در مجله «گردش خون» به چاپ رسیده آمده است که مصرف یک نوبت مغز خشکبار در روز ۳۰ درصد، یک نوبت ماهی در روز ۲۴ درصد، یک نوبت گوشت مرغ در روز ۱۹ درصد و یک نوبت لبنیات کم چرب در روز ۱۳ درصد خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.
isna
hi dr!
     
  

 
ارتباط چاقی با ناباروری کشف شد

دانشمندان به تازگی مکانیسمی را کشف کرده اند که عامل ارتباط بین چاقی و ناباروری است.

دکتر آندرو وولف از مرکز کودکان هاپکینز در این پژوهش خاطرنشان کرد: پیش از این تصور می شد که نارسایی و ناتوانی در تولیدمثل به دلیل مقاومت انسولینی است.

وولف افزود: آنچه ما پیشنهاد می کنیم یک مدل جدید پایه ای است که نشان می دهد بافت های مختلف به شیوه ای متفاوت نسبت به چاقی واکنش نشان می دهند در حالی که سلولها در کبد و ماهیچه در این شرایط به انسولین مقاوم می شوند اما سلولهای غده هیپوفیز به انسولین حساس باقی می مانند.

این تحقیق جدید نشان می دهد: با افزایش سطح انسولین که در چاقی بسیار شایع است، وقتی این سلولهای هیپوفیزی حساس به انسولین هجوم آوردند، میزان ناباروری افزایش پیدا می کند. هیپوفیز غده ای است که در پایین مغز قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه یو اس ای تودی چاپ آمریکا، سلولهای خاصی در درون این غده وجود دارند که گونادوتروپ نامیده می شوند و هورمونهایی تولید می کنند که در کنترل تخمک گذاری و بارور شدن نقش دارند.

به گفته محققان، به نظر می رسد تحریک افراطی انسولین در این سلولها نوعی واکنش زنجیره هورمونی را موجب می شود که در نهایت منجر به ناباروری می شود.

محققان پیش از این کشف کرده بودند که گونادوتروپ ها حمل کننده گیرنده های انسولینی هستند اما تاکنون هیچ کس واقعا نمی دانسته که تاثیر انسولین روی این گیرنده ها چگونه است.

در این پژوهش، محققان روی موشهایی مطالعه کردند که فاقد گیرنده های انسولینی فقط در گونادوتروپ بودند.

شرح این تحقیق در نشریه «متابولیسم سلولی» منتشر شده است.

isna
hi dr!
     
  

 
پخت غذا در ظروف تفلون موجب سرطان کبد، سینه و بیضه می شود

یک متخصص تغذیه گفت: بر اثر تجزیه لایه پوشاننده ظروف تفلون حدود ۱۵ نوع ذره بخار سمی آزاد می شود.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تحقیقات نشان می دهد یکی از مواد سرطان زای موجود در ظروف تفلون در موش ۴ نوع سرطان شامل سرطان کبد، پانکراس، سینه و بیضه ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اگر چه ظروف تفلون یا نچسب، طرفداران زیادی دارد ولی در مورد مضرات و تاثیرات نامطلوب آن هم صحبت های زیادی می شود.

وی گفت: تحقیقی که در آمریکا انجام شده، نشان می دهد که وقتی دمای ظروف تفلون، از حد معینی بالا برود، بر اثر تجزیه لایه پوشاننده آن، حدود ۱۵ نوع ذره بخار سمی آزاد می شود.

این متخصص تغذیه افزود: در تحقیقات انجام گرفته، مشخص شده که یکی از مواد سرطان زای موجود در ظروف تفلون، در موش ۴ نوع سرطان شامل سرطان کبد، پانکراس، سینه و بیضه ایجاد می کند.

مظهری گفت: بر همین اساس می توان احتمال داد که استفاده دراز مدت از این ظروف و مواجهه زیاد با این ماده در انسان نیز چنین اثرات سوئی داشته باشد.

وی افزود: هرچه ظروف با پوشش تفلون، گرمتر شود، احتمال آزاد شدن بخارات سمی از آنها بیشتر است. از سوی دیگر تحقیقات علمی ثابت کرده است که هر چه سن ظروف کمتر، یا به عبارتی ظرف، نوتر باشد، در صورتی که حرارت زیادی به ظرف خالی داده شود، تاثیرات سوء آن بیشتر است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که باید از بازسازی ظروف تفلون، جداً خودداری کرد، چون نوع ماده مصرفی و نحوه کار آن مورد تایید نیست.

farsnews
hi dr!
     
  

 
یکبار استعمال کراک برای اعتیاد به این ماده مخدر کافیست!

کاهش وزن، اختلالات گوارشی، خستگی، نارسایی قلبی و کاهش نیروی جنسی از عوارض مصرف ماده اعتیاد آور کراک است.

کراک اعتیادآورترین و خطرناکترین ماده مخدر است که حتی با یکبار مصرف هم وابستگی روانی ایجاد می کند.

طبق اعلام اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد معاونت سلامت وزارت بهداشت، آثار مصرف کراک بلافاصله بعد از مصرف آن ظاهر و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد رفع می شود و درصورت استفاده به روش استنشاقی، امکان خونریزی مکرر از بینی را در پی دارد.

مصرف کراک کاهش وزن، اختلالات گوارشی، خستگی، نارسایی قلبی و کاهش نیروی جنسی می شود.

همچنین عوارض روانی آن باعث سرخوشی، توهمات لامسه به صورت احساس خزیدن حشرات زیرپوست و کاهش تمرکز می شود و ۸ تا ۶ ساعت پس از مصرف در ادرار قابل تشخیص است.

به دنبال ترک کراک افسردگی، خواب آلودگی، تحریک پذیری و گرسنگی بروز خواهد کرد.

قطع تدریجی هیچ فایده ای ندارد و قطع کردن سریع آن به مراتب بهتر خواهد بود.

به هر حال برای بیمارانی که علائم افسردگی شدید به دنبال قطع کوکائین پیدا می کنند، شروع داروهای ضدافسردگی مفید خواهد بود.

چنانچه جنون ناشی از مصرف کوکائین بروز کند بیمار باید به روانپزشک مراجعه کند.

isna
hi dr!
     
  

 
کاهش وزن می تواند به آلودگی خون منجر شود

محققان می گویند کاهش وزن می تواند به آزاد سازی آلاینده های آلی پایدار (POPs) در خون منجر شود که تاثیرات چشمگیری بر روی سلامتی فرد دارد.

این آلاینده های آلی پایدار مواد شیمیایی مصنوعی است که از طریق منابعی مانند آفت کش ها و تولیدات صنعتی وارد زنجیره غذایی می شود. این مواد با افزایش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و زوال عقل مرتبط است.

مصرف این آلاینده های آلی پایدار موجب تجمع آنها در بافت چربی می شود که ممکن است در این بافت خطر آفرین نباشد.

اکنون دانشمندان کره جنوبی نشان داده اند که کاهش وزن موجب می شود این آلاینده ها آزاد و وارد جریان خون شود.

این محققان تغییرات وزن را در هزار و ۱۰۰ فرد بزرگسال در مدتی بیش از ۱۰ سال با هفت نوع آلاینده آلی پایدار در خونشان مورد مقایسه قرار دادند.

افرادی که طی این ۱۰ سال ۱۰ کیلوگرم و یا بیشتر کاهش وزن داشتند بیشترین میزان آلاینده های آلی پایدار را در خون خود نشان دادند.

در حالی که وجود این آلاینده در خون افرادی که کمتر از ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشتند کمترین میزان بود.

از سوی دیگر محققان استرالیایی با اشاره به اینکه میزان مضر آلاینده های آلی پایدار بر سلامت انسان مشخص نیست و از این رو نباید مانع از لاغر شدن افراد چاق شد.
irna
hi dr!
     
  

 
چرا روغن ماهی برای بیماران دیابتی مفید است؟

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که چرا مصرف روغن ماهی باعث کاهش التهاب مزمن و مقاومت انسولینی می شود و برای مبتلایان به دیابت مفید است.

دکتر جرولد اولف اسکای و دستیاران وی در این تحقیق یک گیرنده اصلی را شناسایی کرده اند که به وفور روی ماکروفاژها در بافت چربی بدن افراد چاق یافت می شود.

محققان می دانند که دیابت و چاقی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب امگا -۳ این گیرنده ماکروفاژی را فعال می سازند و در نتیجه خواص ضد التهابی گسترده برجای می گذارند و حساسیت سیستماتیک انسولینی نیز را تقویت می کنند.

بافت چربی در افراد چاق حاوی این ماکروفاژها است که مقادیر زیادی سیتوکین تولید می کند و این ماده عامل بروز التهاب و افزایش مقاومت انسولینی است.

از سوی دیگر، اسید چرب امگا – ۳، گیرنده روی ماکروفاژ را فعال می سازد و در نتیجه واکنش التهابی را خنثی می سازد.

روغن ماهی برای بهبود بیماری های قلبی بسیار مفید است. روغن ماهی حاوی نوعی چربی موسوم به چربی امگا – ۳ با خاصیت پائین آوردن تری گلیسیرید خون است.

از این رو توصیه می شود که روغن ماهی به رژیم غذایی بیماران قلبی اضافه شود. از خواص چربی های امگا – ۳ رقیق کردن خون است. این ویژگی روغن ماهی در درمان لختگی خون به کار می آید.

به همین دلیل در میان اسکیموها که غذای اصلی آنها ماهی است، بیماری قلب و عروق کمتر دیده می شود.

به گفته متخصصان تغذیه، تحقیقات نشان داده است که مرگ و میر در میان بیمارانی که از روغن ماهی استفاده می کنند ۳۰ درصد کمتر از کسانی است که این مکمل را در رژیم غذایی روزانه خود نمی گنجانند.

همچنین تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف روغن ماهی مانع بروز ضایعات مغزی در سنین بالا می شود.

این بررسی ها همچنین نشان داد: مصرف مکمل های امگا – ۳ می تواند از بروز فراموشی و مشکلات یادگیری که معمولا با افزایش سن در افراد ایجاد می شود، جلوگیری کند.

این محققان اثر ماده ای به نام “دی اچ آ” را که در روغن ماهی یافت می شود بر روی ۴۸۵ فرد سالم بررسی کردند و متوجه شدند که این ماده عملکرد عمومی مغز را به طور موثری افزایش می دهد.

مصرف روزانه این ماده در افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند، باعث می شود که زمان برای آن ها به عقب برگردد و عملکرد ذهنی آن ها رشد بهتری داشته باشد.

دانشمندان امیدوار هستند که با کمک این تحقیقات بتوانند تکنیک های جدیدی را برای درمان بیماری آلزایمر کشف کنند.

isna
hi dr!
     
  

 
دندان هایتان را با وسواس بیشتری لیزر کنید

استفاده از دانش نوین لیزر در دندانپزشکی کشور در سطح دانشگاهی نیست و بر پایه اصول علمی ارائه نمی شود.

دکتر رضا فکرآزاد در گفتگو با ایرنا افزود: به رغم آن که استفاده از فناوری نوین لیزر در علوم پزشکی می تواند تحول عمیقی ایجاد کند، اما اکنون توسعه و تبیین این دانش به صورت آکادمیک و علمی در سطح کشور انجام نمی پذیرد، به طوری که اکنون دانش لیزر در قالب یک واحد درسی در سطح دانشگاهی، برای هیچ پزشکی تدریس نمی شود.

وی اضافه کرد: اکنون لیزر با حداقل دانش، آگاهی و تخصص از طریق شرکت هایی وارد می شود که شاید تنها مساله سودآوری و رقابتی برای آنها مهم باشد.

نایب رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران گفت: گرچه اکنون تعداد بسیار محدودی لیزر دندانپزشکی در سراسر کشور در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، اما اداره تجهیزات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش کرده است تا واردات این دستگاه ها را محدود کند و در آینده نزدیک ورود آنها را بیشتر از گذشته ضابطه مند سازد.

فکر آزاد افزود: هم اکنون ۱۷ شرکت در زمینه واردات دستگاه های لیزر در داخل کشور فعالیت می کنند و تلاش بر این است تا این دستگاه ها، نخست در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد و سپس درمانگرهای متبحر بتوانند از آنها در امر درمان بیماران به طور صحیح و موردی استفاده کنند.
irna
hi dr!
     
  

 
تخریب بافت ناخن، هشداری برای رشد تومور

تومورها و زگیل ها می توانند در همه جای ناخن یافت شوند که در اثر رشد تومور یا زگیل، صفحه ناخن ممکن است دچار تغییر شکل شود یا حتی تخریب شده و از بین برود.

دکتر فرشته ببری در گفتگو با ایسنا گفت: تومورهای ناخن به دو گروه سرطانی و غیرسرطانی (خوش خیم) تقسیم می شوند که شایع ترین تومورهای غیرسرطانی، زگیل ها هستند.

وی افزود: زگیل ها عفونت هایی ویروسی هستند که پوست اطراف یا زیر ناخن را مورد تهاجم قرار می دهند، اغلب این موارد دردناک هستند و گاهی موجب محدود شدن کاربرد انگشت مبتلا می شوند.

درمان آنها ساده، اما طولانی است و معمولا شامل منجمد کردن یا سوزاندن محل با مواد شیمیایی و برداشت زگیل است.

وی تصریح کرد: اگر زگیل یا تومور به زیر چین های ناخن گسترش یابد یا در زیر صفحه ناخن قرار داشته باشد، ممکن است برای برداشت آن نیاز به عمل جراحی باشد.

این متخصص پوست و مو درخصوص پسوریازیس ناخن نیز گفت: پسوریازیس یک بیماری مزمن است که سبب التهاب پوست می شود و در نتیجه در پوست سر، آرنج ها و زانوها پوسته های سفید – نقره ای و ضخیم تشکیل می شود.

شیوع آن حدود یک درصد و ممکن است در ایران ۷۰۰ هزار نفر در دوره ای از عمر خود مبتلا به پسوریازیس شوند.

وی عنوان کرد: پسوریازیس در ۵۰ درصد بیماران اعم از بچه ها، بالغان و بزرگسالان علاوه بر پوست، ناخن ها را هم گرفتار می کند، البته این گرفتاری به شدت و وسعت پسوریازیس در بدن ارتباطی ندارد.
hi dr!
     
  

 
خاصیت شگفت انگیز قارچ برای مقابله با اضطراب بیماران سرطانی

دانشمندان در آمریکا دریافته اند که ماده ای موثر و فعال در قارچ های خوراکی وجود دارد که می تواند اضطراب را در بیماران مبتلا به سرطان کاهش دهد و خلق آنها را بهبود بخشد.

چارلز گروب پژوهشگر مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در شهر تورنس و دستیاران وی روی ۱۲ بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته که دچار اضطراب هم بودند مطالعه کردند.

به این بیماران یک دوز از همین ماده موجود در قارچ موسوم به «پسیلوسیبین» یا ویتامین نیاسین داده شد.

چند هفته بعد از روش درمانی دیگری برای همین بیماران استفاده شد. در طول هر نوع درمان میزان ضربا قلب، دمای بدن و فشار خون بیماران به دقت بررسی شد.

همچنین میزان افسردگی و اضطراب و خلق آنها نیز تحت آزمایش قرار گرفت.

محققان متوجه شدند: پس از درمان با پسیلوسیبین، میزان اضطراب و افسردگی بیماران تا حد چشمگیری کاهش پیدا کرد.

بنابراین گزارش، بسیاری از گونه های قارچ های خوراکی سالیان متمادی به عنوان داروهای خانگی مورد استفاده قرار گرفته اند.

این قارچ ها خواص ضد سرطان یا ضد ویروسی داشته و برخی از آنها عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند.

حتی برخی از مطالعات نشان می دهد که بعضی از انواع قارچ ها اثرات مثبت ذهنی و روانی روی انسان دارند. در گذشته از این قارچ ها برای بهبود وضعیت روانی افراد قبل از شروع جنگ استفاده می شده است.

متخصصان خاطرنشان می کنند که قارچ ها سبب تقویت استخوانها می شوند و ضمن رفع خستگی کمبود ویتامین D را نیز در بدن جبران می کنند. همچنین پژوهشگران می گویند: مصرف روزانه ۱۰۰ گرم قارچ خوراکی نیاز بدن به ویتامین C را برطرف می سازد. علاوه بر اینها، قارچ یک منبع غذایی غنی از ویتامین B۱ و B۱۲ است.

کمبود ویتامین B۱ زمینه ساز بروز بیماری بری بری است و ویتامین B۱۲ هم برای خونسازی ضروری است و کمبود آن سبب بروز کم خونی می شود. در مجموع مصرف ۱۰۰ گرم قارچ خوراکی تازه، نیاز روزانه افراد بالغ به ویتامین های محلول در آب را برطرف می سازد.

علاوه بر این، یکی از ترکیبات موجود در قارچ که بسیار هم مورد توجه و ضروری است، اسید فولیک است. در حال حاضر یکی از علل مهم کم خونی بویژه در زنان باردار کمبود اسید فولیک است.

قارچ ها همچنین حاوی نوعی ترکیب موسوم به لوواستاتین هستند که به طور طبیعی در این گیاه خوراکی تولید می شود و در کاهش چربی و کلسترول خون بسیار موثر است.

isna
hi dr!
     
  

 
وزوز اضطراب در گوش شما

انگار یکی دم گوشم زنگ می زنه، هر شب با صدای صوت قطاری که در گوشم کشیده می شود، چشمانم رنگ خواب را به خود نمی بینند و… اینها همه از علایم یک بیماری به نام وزوز گوش است که شیوع نسبتا زیادی دارد و بسیاری را درگیر خود می کند.





دکتر علیرضا محبی، جراح و متخصص گوش، حلق، بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره می گوید: وقتی صدایی در داخل گوش بدون محرک خاصی ایجاد می شود و توسط بیماران به شیوه های بخصوصی همچون صدای پرندگان، در، انواع و اقسام اشیاء و… بیان می شود، بیمار به وزوز گوش مبتلا شده است.

این پزشک متخصص وزوز را به ۲ دسته بزرگ طبقه بندی می کند که در گروه اول فقط خود بیمار است که متوجه صدا می شود و بخش اعظم بیماران را تشکیل می دهد و در گروه دوم علاوه بر بیمار، شخص معاینه کننده یا فرد دیگری نیز متوجه صدا می شود که جمعیت کمی از بیماران در این گروه قرار می گیرند.

همچنین برخی از متخصصان وزوز را به گروه وزوزهای ضربان دار (نبض دار) و وزوزهای غیرنبض دار تقسیم می کنند.

دکتر محبی با بیان این مطلب می افزاید: در وزوزهای ضربان دار، معمولا صدایی را که بیمار می شنود همگام با صدای ضربان قلب یا نبض است و بیمار هنگام افزایش حرکات بدنی، با افزایش وزوز مواجه می شود که در این دسته از وزوزها علل ناهنجاری ها یا مشکلات عروقی شامل تومورهای عروقی، ضایعات عروقی، تصلب شرایین و… است و مشکلات عضلانی به صورت انقباض غیرارادی برخی عضلات دیده می شود که در برخی از عضلات گوش میانی یا حلق ایجاد صدا می کند و وزوز توسط شخص دیگر نیز شنیده می شود.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه دسته اصلی وزوز گوش ضربان دار نیست و به صورت انواع و اقسام صداها شنیده می شود که گاهی با کاهش شنوایی نیز همراه است و شیوع آن با بالا رفتن سن، افزایش می یابد که یک سری علل را همچون تومورهای مغزی و برخی از بیماری های گوش داخلی (مینر) را تشکیل می دهد.

گفتنی است اگر وزوز یک طرفه باشد از لحاظ ارزیابی خطرناک است ولی در اکثر وزوزها علل مشخصی وجود ندارد و بسیاری آن را به آلودگی صوتی یا برخی از مواد و داروهای سمی گوش داخلی (مثل برخی از مواد تزریقی همانند جنتامایسین) ربط می دهند.

بنابراین وظیفه پزشک این است که پس از مشاهده بیمار وی را معاینه کامل و تست شنوایی کند ولی علت این پدیده هنوز شناخته شده نیست و هیچ درمان دارویی و جراحی به صورت کامل در این عارضه موثر نیست.

● اقدامات درمانی

دکتر محبی با اشاره به این که وزوزهای گوش در افراد، مختلف و غیر یکسان است اظهار می کند: در حل معضل وزوز گوش علاوه بر حل مساله «جسمی» باید فرد به لحاظ «روحی» درمان شود و اختلالات اضطراب، افسردگی و استرس وی کاهش یابد چرا که تمامی این عوامل می توانند وزوز گوش را تشدید کنند.

این جراح و متخصص یادآور می شود: می توان با «تغییر سبک زندگی» وزوز گوش را بهبود بخشید مثلا ورزش موجب کاهش استرس و اضطراب و در نتیجه کاهش وزوز می شود یا بیمارانی که شب، به هنگام سکوت دچار این عارضه می شوند نیز می توانند از موزیک های ملایم استفاده کنند.

● یک توصیه

دکتر محبی در پایان می افزاید: زیاده روی در برخی از آنتی بیوتیک ها همچون جنــتامایسین و آسپیرین می تواند باعث ایجاد وزوز گوش شود به همین دلیل بهتر است شخص علاوه بر جلوگیری از در معرض سر و صدا قرار گرفتن، از مصرف بالای این داروها خودداری کند.

jamejamonline
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 43 از 60:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA