انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 45 از 60:  « پیشین  1  ...  44  45  46  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
مصرف طالبی از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می کند

اغلب بیماران مبتلا به بیماری های قلبی روزانه چندین دارو مصرف می کنند که موجب دفع پتاسیم از بدنشان می شود و چون کمبود این ماده مغذی می تواند با حملات قلبی همراه باشد، خوردن مواد غذایی با منبع پتاسیم برای این بیماران ضروری است.

دکتر تینا سلیمی متخصص قلب و عروق در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران گفت: میوه هایی که پتاسیم بالایی دارند، نظیر طالبی، موز و پرتقال از بروز نارسایی قلبی جلوگیری می کنند و در صورت بروز از شدت آن می کاهند.

وی تصریح کرد: کلسترول، فشار خون و هموسیستین بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند.

مصرف طالبی به دلیل دارا بودن مواد مغذی که برای کنترل این سه عامل مورد نیاز است، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موثر است.

تحقیقات نشان می دهد مصرف مقداری طالبی در روز به میزان ۲۵ درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می دهد. طالبی یکی از بهترین میوه ها برای حفظ سلامت قلب است.

دکتر سلیمی در ادامه افزود: ویتامین C بالایی که در طالبی وجود دارد به همراه بتاکاروتن، احتمال بروز سرطان هایی نظیر سرطان ریه، سینه، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد کاهش می دهد.

این دو ماده مغذی با فعالیت آنتی اکسیدانی که دارند از فعالیت تخریبی رایکال های آزاد جلوگیری کرده و مانع تشکیل غدد سرطانی می شوند.

isna
hi dr!
     
  

 
بهترین نوشیدنی ها کدامند؟

مردم اغلب شکایت می کنند که نوشیدن مایعات به میزان کافی در طول روز کار دشواری است چون بیشتر آنها تمایل ندارند به خاطر پر کردن بطری آب در کارشان وقفه ایجاد کنند و بنابراین به سادگی نوشیدن آب را فراموش می کنند.

اما آنچه که اکثر مردم فراموش می کنند این است که بدن ما ۵۰ تا ۶۰ درصد از آب تشکیل شده و این میزان بر یک اساس روزانه باید جایگزین شود.

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوزنت ورک به طور کلی متخصصان تغذیه و پزشکان، نوشیدن هشت لیوان مایعات را در روز توصیه می کنند اما این میزان به طور چشمگیر مطابق با میزان ورزش و رژیم غذایی که هر فرد دنبال می کند، متغیر است.

● اما چه نوشیدنی هایی مناسب و مفید هستند؟

آب – هر فردی باید آب بنوشد چه آب گرم و چه آب با دمای معمولی. اگر دچار مشکلات هاضمه هستید آب سرد ممکن است برای شما خوب نباشد و بهتر است که از آب تمیز و تصفیه شده مصرف کنید. می توانید برای دادن طعم خوب به آب، کمی لیمو به آن اضافه کنید.

چای های گیاهی- چای های گیاهی فاقد کافئین، شکل فوق العاده عالی از مایعات هستند.

چای های نعناع، بابونه و زیره بویژه هاضمه و گوارش را بهبود می بخشد و نفخ روده ها را کاهش می دهد. بعلاوه از چای سبز هم می توانید بهره مند شوید.

آب سبزیجات- نوشیدن آب سبزیجات روشی بسیار مطلوب و کارآمد برای دریافت مقدار مورد نیاز روزانه میوه ها و سبزی ها است.

اما در این زمینه توصیه اکید می شود که از مصرف آب میوه های آماده و ترکیبات سبزی های حاضری و بسته بندی خودداری کنید چون حاوی مقادیر زیادی نمک هستند.

آب میوه ها – به طور کلی خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است. در شکل آب میوه، قند آن نسبتا سریعتر جذب جریان خون می شود. بنابراین توصیه می شود که آب میوه ها را با آب رقیق کنید.

همچنین بهتر است از میوه هایی استفاده کنید که قند بالایی ندارند.

قهوه فاقد کافئین – به طور کلی قهوه نوشیدنی عالی نیست چون آب بدن را کاهش می دهد. اما اگر به نوشیدن آن علاقه دارید بهتر است که از نوع بدون کافئین استفاده نمایید که با آب فرآوری شده باشد و بعد از نوشیدن قهوه برای حفظ آب بدن تان، باز هم آب بنوشید.

isna
hi dr!
     
  

 
اکثر روش های پیشگیری خللی در بارداری آینده ایجاد نمی کند

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به تصور ذهنی اشتباه بیماران مبنی بر اینکه با استفاده از روش پیشگیری از بارداری همچون قرص یا سایر روش ها، شانس بارداری در آینده را از دست می دهند، گفت: اکثر روش های پیشگیری از بارداری خللی در بارداری آینده ایجاد نمی کنند.

دکتر مریم کاشانیان در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا – واحد علوم پزشکی ایران، افزود: مشکل افرادی که پس از جلوگیری به روش توصیه شده، باردار نمی شود، به پیشگیری مربوط نمی شود و علت در جای دیگری است، چنانچه این فرد قبل از پیشگیری نیز اقدام به حاملگی می کردند، موفق به بارداری نمی شدند.

این متخصص زنان و زایمان، با اشاره با احتمال تاثیر منفی برخی روش های جلوگیری در بارداری آینده ، نتیجه گیری کرد: انتخاب روش پیشگیری از بارداری می باید حتما با نظر پزشک باشد.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، هم اکنون مراکز بهداشتی کشور کلیه روش های پیشگیری از بارداری را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می دهند.

دکتر کاشانیان با بیان اینکه این مراکز می توانند مشاوره علمی بسیار خوبی در اختیار بیماران قرار دهند، گفت: بیماران می توانند از این مشاوره ها استفاده کرده و بهترین روش را انتخاب کنند و آسوده خاطر باشند که اتفاق خاصی برای آنان نخواهد افتاد.

رییس بیمارستان اکبرآبادی، در مورد روش های پیشگیری که احتمال تاثیر منفی آنها در بارداری آینده وجود دارد، به تزریق آمپول های سه ماه یکبار و «آی یو دی» اشاره کرد و گفت: توصیه می شود که فرد بدون فرزند، از روش جلوگیری تزریق آمپول های سه ماه یکبار استفاده نکند.

همچنین برخی توصیه می کنند «آی یو دی» برای زنانی که فرزند ندارد، استفاده نشود.

این پزشک متخصص زنان و زایمان در عین حال اضافه کرد: سایر روش ها کاملا می توانند استفاده شوند.

isna
hi dr!
     
  

 
فقط لاغر ها بخوانند

همین حالا قلم و کاغذ را بردارید، یک خط کسری بکشید، بالای این خط وزنتان را به کیلوگرم و زیر آن قدتان را بر حسب متر به توان ۲ بنویسید، حاصل کسر را که به دست آوردید اگر ۱۸ یا کمتر از آن بود، این گزارش را بخوانید، چون گزارش ما درباره شیوه های چاق شدن لاغرهاست؛ همان ها که حاصل کسرشان ۱۸ یا کمتر از آن شده است.

نام آزمایشی که درباره آن صحبت کردیم BMI است که از شیوه های علمی تعیین چاقی یا لاغری افراد محسوب می شود.

بر اساس این آزمایش کسانی که حاصل کسرشان بین ۲۰ تا ۲۵ باشد وزن طبیعی و کسانی که کسرشان ۲۵ به بالا باشد اضافه وزن دارند.

اما اگر حوصله حساب و کتاب های پیچیده را ندارید، راهی برای محاسبه سرانگشتی این که لاغر یا چاق هستید هم وجود دارد.

اگر مرد هستید قدتان را به سانتی متر بنویسید و از ۱۰۰ کم کنید حاصل این تفریق وزن تقریبی ایده آل شما را نشان می دهد، اما اگر زن هستید باید قدتان را به سانتی متر بنویسید و به جای ۱۰۰ از ۱۰۵ کم کنید البته این که جثه و سن شما چقدر باشد هم در وزن ایده آل تان دخیل است، اما به هر حال این محاسبه، رقمی تقریبی از وزنی که باید داشته باشید را به شما ارائه می دهد.

● گام اول برای چاق شدن، دلیل لاغری را بفهمید

برلیانت بزرگمهر، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با جام جم نخستین قدم برای چاق شدن را پیدا کردن دلیل آن می داند چرا که معتقد است بسته به نوع لاغری راه درمان آن هم متفاوت است.

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران، در این باره به ذکر مثال هایی می پردازد و می گوید: یکی از دلایل لاغری، پرکاری غده تیروئید است که باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می شود.

در این صورت هر چقدر هم غذا بخورید به دلیل سوخت و ساز بالای بدن، لاغر می مانید.

به گفته او، عامل دیگر لاغری بیماری بی اشتهایی عصبی است و بیمارانی که بی اشتهایی عصبی دارند برای چاق شدن باید ابتدا، عوامل استرس زا را در اطراف خود کاهش دهند.

از سویی دیگر برخی افراد، لاغری را از خانواده های شان به ارث می برند که به گفته این مشاور تغذیه معمولا پس از طی دوران نوجوانی و جوانی، چاق می شوند.

بنا به تعریف بزرگمهر، لاغری وقتی ایجاد می شود که دریافت انرژی از طریق مواد غذایی کمتر از مصرف آن در بدن باشد.

او اظهار می کند: لاغر ها به ۲ گروه سالم و بیمار تبدیل می شوند. لاغرهای سالم، معمولا در طول زمان اضافه وزن پیدا می کنند، اما لاغر های بیمار، کم غذا هستند و مواد مغذی لازم به آنها نمی رسد و به همین دلیل باید به پزشک مراجعه کنند.

● گام دوم، رژیم خوشمزه

اگر شما از آن دست لاغر های رنجور باشید که دلیل اصلی لاغریتان فقط رژیم بد غذایی است خیلی آسان می توانید با تغییر این رژیم، به مرور زمان وزنتان را به حد مطلوب برسانید.

بزرگمهر درباره راه های چاق شدن با تغییر رژیم غذایی می گوید: در رژیم غذایی برای چاق شدن از غذاهای کم حجم و پرکالری مانند کره، عسل، خرما و مغز دانه ها استفاده کنید.

برخی لاغر ها برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پرخطر می روند مثلا میزان روغن غذایشان را زیاد می کنند یا شکر و شیرینی را در رژیم غذایی شان افزایش می دهند؛ در حالی که این مشاور تغذیه چنین روشی را بشدت رد می کند و معتقد است این نوع روش ها به سلامت لاغر ها آسیب می رساند و حتی احتمال دارد باعث بیماری های قلبی و عروقی شود!

● گام سوم، چطور غذا بخوریم؟

محیطی که لاغر ها در آن غذا می خورند به گفته بزرگمهر باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری که می خواهد با غذا خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد.

بزرگمهر می گوید: اگر لاغرید سفره تان را رنگین کنید حتی اگر شده با شاخه گلی.

غذایتان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.

او می افزاید: زیاد کردن وعده های غذایی یکی از راه های چاق شدن است، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی تان کم باشد.

بنا بر گفته های این مشاور تغذیه، خوردن آب با فاصله کمی از آغاز یا پایان وعده های غذایی، برای لاغر ها ضرر دارد، چون شیره های گوارشی را رقیق می کند و غذا به درستی هضم نمی شود.

● گام چهارم ، لاغر شکم قلنبه نشوید!

شما هم شنیده اید برخی لاغر ها می گویند اگر ورزش کنند آب می شوند و به همین دلیل در طول رژیم غذایی شان برای چاق شدن، از جایشان تکان نمی خورند، می دانید نتیجه اش چه می شود؟ یک شکم قلنبه !

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران در این زمینه تاکید می کند: ورزش نکردن در لاغر ها باعث چاقی موضعی می شود و برای جلوگیری از چنین اتفاقی، آنها باید ورزش و پیاده روی را در برنامه های روزانه خود بگنجانند.

او می گوید: بی تحرکی عضلات لاغر ها را ضعیف می کند در حالی که ورزش عضلات آنها را قوی و بزرگ می کند و حتی بر اشتهای شان اثر می گذارد. بزرگمهر البته تاکید می کند که پیاده روی نباید با فاصله ای نزدیک از آغاز غذا خوردن انجام شود چون احتمال دارد، اشتها را کور کند و به همین دلیل باید میان ورزش و غذا خوردن فاصله بیندازید.

jamejamonline
hi dr!
     
  

 
مادران پس از هر وعده شیر دادن، لثه نوزاد خود را تمیز کنند

یک دندانپزشک اطفال با تاکید بر لزوم آغاز مسواک زدن برای کودکان از بدو تولد به مادران توصیه کرد که پس از هر وعده شیر دادن به نوزاد لثه او را تمیز کنند.

دکتر لیلا بصیر، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، گفت: مسواک زدن و شست وشوی دندان کودک باید از بدو تولد اغاز شود؛ چرا که بی توجهی به پاکیزگی دندان های شیری مشکلاتی را برای کودک ایجاد می کند.

وی توصیه کرد که مادران در زمان شیرخوارگی و پیش از رشد دندان های شیری نوزاد، پس از هر وعده شیردادن لثه های نوزاد را ماساژ دهند. انجام این کار موجب می شود پلاک های باکتریال که در اثر شیر خوردن بر روی لثه نوزاد ایجاد می شود، پاک شوند.

بصیر ادامه داد: پس از رشد دندان های شیری نیز توصیه می شود با استفاده از مسواک انگشتی، که مسواکی نرم و مخصوص نوزادان است دندان های کودک تمیز شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: استفاده از مسواک انگشتی تا ۲ سالگی برای تمیز کردن دندان های کودک توصیه می شود.

به گفته وی، پس از ۲ سالگی نیز لازم است دندان های کودک با استفاده از مسواک مخصوص کودکان و با نظارت والدین تمیز شوند.

مراقبت از دندان های شیری کودکان بسیار مهم است؛ چرا که پوسیدگی دندان های شیری کودک، مشکلات بسیاری در تکلم و رشد دندان های دایمی کودک را به دنبال خواهد داشت.

بصیر ادامه داد: فک کودک در زمانی که دندان های شیری خود را در دهان دارد رشد می کند و اگر دندان شیری پوسیده و یا کشیده شود، فضای لازم برای رشد دندان های دایمی در فک کودک ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: کودکانی که دندان شیری پوسیده دارند ممکن است از نظر روحی و روانی نیز دچار مشکل شوند و به دلیل این که برخی مواقع دندان آنها سیاه می شود کمتر بخندند.

این دندان پزشک اطفال گفت: همچنین کودکانی که دندان شیری پوسیده دارند بیش از دیگر کودکان به سوء تغذیه دچار می شوند؛ چرا که پوسیدگی دندان ها موجب می شود این کودکان نتوانند برخی غذاها را بخورند.

همچنین مصرف بیش از حد فست فود و غذاهای آماده موجب پوسیدگی پیش رونده در دندان کودکان می شود.

این دندانپزشک اطفال گفت: رشد نامناسب فک، به دلیل پوسیدگی دندان های شیری مهم ترین علت افزایش ارتودنسی در نوجوانان است.
hi dr!
     
  

 
مصرف غذاهای چرب از علل ایجاد سنگ های کیسه صفراست

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مصرف غذاهای چرب یکی از علل تشکیل سنگ های کیسه صفرا است.
دکتر حمید زینلی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جراح عمومی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کویر، یکی دیگر از علل ایجاد سنگ کیسه صفرا را چاقی ذکر کرد و افزود: در زنان زایمان های مکرر، مصرف غذاهای چرب، بیماری خونی مثل تالاسمی و... از عوامل ایجاد سنگ کیسه صفرا است.
وی یاد آور شد: معمولاً بیمار با درد شکمی بعد از مصرف غذاهای سنگین به پزشک مراجعه می کند و با بررسی های آزمایشگاهی و سونوگرافی و تشخیص سنگ های کیسه صفرا فرد نیاز به عمل جراحی دارد.

..
یک متخصص گوارش، استفاده از مواد غذایی پر چرب را تهدیدی جدی برای سلامتی افراد عنوان کرد و گفت: استفاده از غذاهای پرچرب، یکی از علل ابتلا به سنگ های کیسه صفرا است.

دکتر بابک رضایی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان افزود: کاهش وزن ناگهانی، استفاده از داروهایی که حرکت کیسه صفرا را کُند می کند و تغذیه وریدی از دیگر علل زمینه ساز در بروز سنگ های صفرا است.

این پزشک متخصص عدم تعادل سه عنصر کلسترول، نمک های صفراوی و لیستین موجود در صفرا را علت تشکیل سنگ کیسه صفرا عنوان کرد و ادامه داد: ۸۵ درصد سنگ های کیسه صفرا را سنگ های کلسیمی تشکیل می دهند.

رضایی، زنان را بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این بیماری دانست و تصریح کرد: زنان چاقی که در دهه چهارم زندگی خود یعنی ۳۰ تا ۴۵ سالگی به سر می برند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

این متخصص گوارش و داخلی دردهای شکمی را شایع ترین علامت ابتلا به این بیماری دانست و افزود: در این نوع دردها، ناحیه فوقانی و راست شکم دچار درد شده و این درد به سمت شانه و پشت انتشار می یابد.

رضایی به استفاده از داروی ارسودیول در درمان این بیماری در صورت تجویز پزشک معالج اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع با مصرف یک تا دو ساله این دارو می توان سنگ های صفراوی را از بین برد که البته احتمال موفقیت در این مورد، فقط ۵۰ درصد است.

وی انجام عمل جراحی را از دیگر راه های درمان این بیماری برشمرد و خاطر نشان کرد: انجام عمل جراحی زمانی صورت می گیرد که کیسه صفرای فرد دارای سنگ دچار التهاب شود ولی در برخی موارد، ناگزیر به انجام عمل پیشگیرانه در این بیماران هستیم.

رضایی، ناهنجاری های کیسه صفرا یا مسیر صفرا، سابقه دردهای شدید در این زمینه و مختل شدن زندگی روزمره فرد به علت شدت علائم این بیماری را از مهم ترین عواملی نام برد که انجام عمل جراحی پیشگیرانه برای خارج کردن سنگ صفرا را ضروری می سازد.

این پزشک متخصص با اشاره به یکی از روش های جراحی در این زمینه افزود: در عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی حفره ای به قطر یک سانتی متر در بدن بیمار ایجاد می شود که می توان از طریق آن، کیسه صفرا را خارج کرد.

وی انجام ورزش هایی مانند پیاده روی که منجر به عرق کردن شود، دویدن و شنا را در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر دانست.

farsnews
hi dr!
     
  

 
گرسنگی، پرخوری و کاهش وزن ناگهانی از علائم ابتلا به دیابت نوع دو است

تکرر ادرار و خستگی از علائم دیابت نوع یک و گرسنگی ، پرخوری و کاهش وزن ناگهانی از علائم ابتلا به دیابت نوع دو است.

دکتر سید عادل جاهد عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان این که دیابت از شایع ترین بیماری های غیرواگیر در جوامع امروزی است، گفت: عدم کنترل و درمان این بیماری افزایش مرگ ومیر در میان مبتلایان به آن را در پی دارد.

یک فوق تخصص غدد با اشاره به این که ابتلا به دیابت نوع یک هیچ محدودیت سنی ندارد، گفت: ۶ تا ۱۰ درصد افراد جامعه مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند که افراد ۲۰ تا ۵۰ ساله بیشتر درگیر این بیماری می شوند.

وی در ادامه چاقی را از مهمترین علائم بروز دیابت دانست و گفت: تمامی افراد باید توجه داشته باشند که کنترل وزن نقش موثری در جلوگیری از بیماری دیابت دارد.

دکتر جاهد خاطرنشان کرد: بیماری دیابت به دو گروه نوع یک و نوع دو تقسیم می شود که بروز علائم این دو نوع دیابت با هم متفاوت است.

در دیابت نوع یک هنگامی که سلول های لوزالمعده از بین می روند و انسولین در بدن ساخته نشود، در این حالت چربی ها و پروتئین های موجود در بدن می سوزند که منجر به بالا رفتن قند خون می شود.

وی ادامه داد: در دیابت نوع دو سلول های لوزالمعده انسولین می سازند و حتی انسولین زیادی در بدن وجود دارد اما این انسولین عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تفاوت های دیابت نوع یک و نوع دو اظهار کرد: پرنوشی، تکرر ادرار و خستگی از علائم دیابت نوع یک هستند.

همچنین گرسنگی، پرخوری و کاهش وزن ناگهانی از علائم دیابت نوع ۲ هستند.

وی افزود: سیر و تکامل دیابت نوع یک خیلی سریع بوده در حالی که بروز دیابت نوع دو بدون علامت است و در طولانی مدت و به تدریج بروز می کند.

این متخصص غدد در پایان ضمن اشاره به پیشگیری بیماری دیابت خاطرنشان کرد: تمامی افراد بعد از ۴۵ سالگی در صورت نبود بیمار دیابتی در خانواده شان و همچنین نبود هیچ گونه علامت از این بیماری در درون خود هر ۳ سال یکبار برای کنترل قند خون خود اقدام کنند.

isna
hi dr!
     
  

 
قهوه، راز طول عمر

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، انرژی فوق العاده ای را برای بالا بردن سطح سلامت بدن فراهم می سازد.

این نوشیدنی با برطرف کردن خطر ابتلا به بیماری های قلبی، طول عمر افراد را افزایش می دهد.

محققان دانشگاه آتن با انجام این پژوهش دریافته اند که نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در روز، میزان انعطاف پذیری و کشسانی سرخرگ های خونی را بهبود می بخشد که این امر می تواند خطر بروز بیماری های قلبی را برطرف سازد.

این محققان پژوهش اخیر را بر اساس تجزیه و تحلیل روی ۴۸۵ فرد مبتلا به فشار خون بالا انجام داده اند.

شرکت کنندگان در این پژوهش بین ۶۵ تا ۱۰۰ سال سن داشتند و مدت طولانی ساکن جزیره ایکاریا در یونان بوده اند.

گفتنی است، این جزیره به عنوان «سرزمین طول عمر» شناخته شده و یک سوم از ساکنان آن به سن ۹۰ سالگی می رسند.

دکتر کریستینا کری سوهو که سرپرستی این تحقیق را عهده دار بوده می گوید: محققان پیش از این در مورد تاثیر قهوه بر سلامت قلب تردید داشته اند و برخی از آنها حتی تصور می کردند که قهوه فشار خون را تشدید می کند، اما پژوهش جدید تاکید کرد محتویات قهوه شامل کافئین و آنتی اکسیدان ها، عملکرد عروق را بهبود می بخشند و برای قلب مفید هستند.

این یافته ها در کنگره کاردیولوژی انجمن اروپایی در استکهلم ارائه شده است.

isna
hi dr!
     
  

 
چرا تغذیه مناسب برای مقابله با عفونت ضروری است؟

در یک پژوهش جدید محققان اهمیت تغذیه مناسب در زمینه مقابله با عفونت ها را آشکار کرده اند.

ریچارد لامب و ویرجین میولت دو محقق دانشگاه آلبرتا کشف کرده اند که وجود یک نوع اسید آمینه موسوم به «آرگینین» لازم است تا به واسطه آن بدن بتواند متوجه شود که توسط یک عامل عفونی مورد حمله قرار گرفته است.

هرچند این محققان هنوز در مراحل بسیار اولیه مطالعات خود هستند اما این کشف می تواند کاربردهایی برای میلیون ها نفر از مردم کشورهای جهان سوم داشته باشد که به غذای خوب و مرغوب دسترسی کافی ندارند و در نتیجه به عفونت های مختلف مبتلا می شوند.

در یک فرد سالم ماکروفاژها اولین سلولهایی هستند که به محل عفونت می رسند.

به گفته دکتر لامب، پیش از این نیز محققان می دانستند که این اسید آمینه نقش خیلی بیشتری در این زمینه ایفا می کند.

محققان معتقدند: این کشف بر اهمیت و ضرورت تغذیه مناسب به عنوان سلاحی برای مقابله با عفونتها تاکید می کند.
hi dr!
     
  

 
طراحی و ساخت دستگاه نوار قلب فوری از راه دور در کشور

رییس هیات مدیره شرکت سیستم های هوشمند چکاد( یکی از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه)، از طراحی و ساخت دستگاه نوار قلب فوری از راه دور خبر داد.

کاوه کلهرنیا در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: تخصص اصلی شرکت سیستم های هوشمند چکاد که در حال حاضر در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه مستقر است، پیاده سازی سخت افزاری الگوریتم های خاص کامپیوتری است و گسترش درمان بیماران از راه دور اصلی ترین هدف ماست.

وی در خصوص سیستمی که این شرکت در نمایشگاه کامپیوتر کرمانشاه عرضه کرده است، افزود: این دستگاه الکتروکاردیوگرافی نوار قلب است که از راه دور نوار قلب بیمار را می گیرد و از طریق SMS به پزشک منتقل می کند.

کلهرنیا تصریح کرد: این دستگاه همراه بیمار است و به گونه ای طراحی شده که هر زمان بیمار و یا پزشک بخواهد، می تواند نوار قلب بیمار را بگیرد.

وی افزود: این دستگاه دو کاربرد عمده دارد، یکی برای بیماران تحت نظر پزشک و موارد خاصی که نیاز به نوار قلب فوری از بیمار است و کاربرد دیگر آن برای ایستگاه های اورژانس است و از آن جایی که امکانات نوار قلب بسیار گران است، این سیتم می تواند جایگزینی برای دستگاه نوار قلب در ایستگاه های اورژانس باشد.

رییس هیات مدیره شرکت سیستم های هوشمند چکاد، گفت: برای نمونه سازی این سیستم حدود یک میلیون تومان هزینه شده است که در حال حاضر نیز در شرف عقد قرارداد با بیمارستان میلاد تهران به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه به قیمت هر دستگاه ۳۵۰ هزار تومان هستیم.

کلهرنیا با بیان این که این سیستم با همکاری مزدک فتاحی و فرهنگ باوندی طراحی و ساخته شده است، افزود: در حال حاضر با توجه به مکانی که پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در اختیار ما گذاشته است، امکان تولید سالانه ۲ هزار دستگاه از این نمونه را داریم.
isna
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 45 از 60:  « پیشین  1  ...  44  45  46  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA