انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 46 از 60:  « پیشین  1  ...  45  46  47  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
مغز انسان شبیه شبکه اینترنت است!؟

مطالعات جدید نشان می دهند مغز به شبکه ای درهم و به هم پیوسته مانند اینترنت شباهت دارد؛ دیدگاهی که کاملا با فرضیه سلسله مراتبی بودن ساختار مغز که در قرن ۱۹ میلادی ارائه شد متفاوت است.

شیوه جدیدی که برای ردیابی سیگنال های مغزی بر روی مناطق کوچکی از مغز ارائه شده اتصال نواحی از مغز که با استرس، افسردگی و اشتها در ارتباط هستند را آشکار کرده است.

این شیوه می تواند به ارائه نقشه ای کامل و دقیق از سیستم عصبی مغز منجر شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با جداسازی بخشی کوچک از مغز موش در منطقه ای از مغز که با خشنودی و رضایت در ارتباط است، ردیاب هایی را در نقاط ظریفی از بافت مغز تزریق کردند.

این ردیاب ها، مولکول هایی هستند که با حرکات سیگنال ها در سطح مغز درگیر نخواهند شد اما با استفاده از یک میکروسکوپ امکان ردیابی و شناسایی آنها وجود خواهد داشت.

نکته جالب و جدید در این مطالعات استفاده از دو نوع ردیاب، یکی برای تعیین مسیر سیگنال ها و دیگری برای تعیین منشاء آنها است. این شیوه می تواند چهار سطح از اتصالات عصبی مغز را نمایان کند.

در صورتی که مغز از ساختاری مشابه سلسله مراتب شرکت های بزرگ برخوردار باشد – مشابه آنچه عصب شناسان از گذشته آن را باور داشتند – نمودار “از سوی ” و “به سوی”، خطوط حرکت سیگنال ها را به شکل خطوط مستقیمی نشان می دهد که از مناطقی مستقل به یک واحد پردازشگر مرکزی یعنی دفتر رییس شرکت، وصل شده اند.

اما در عوض دانشمندان توانستند با کمک این شیوه جدید هم پوشانی میان نقاط متفاوت، مناطقی که تاکنون ارتباط میان آنها شاخته نشده بود را شناسایی کنند.

نتیجه به دست آمده بیشتر به شبکه های بزرگ و به هم متصلی مانند اینترنت شباهت دارد تا مدل سلسله مراتبی.

مناطق مورد مطالعه دانشمندان، مناطقی از شبکه های متصل به هم را نمایان کرد که با استرس، افسردگی و اشتها در ارتباط بودند.

فرضیه چنین ساختار به هم پیوسته ای که برای مدتی مورد بحث و بررسی قرار داشت می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای بررسی چگونگی پردازش اطلاعات توسط مغز مورد استفاده قرار گیرد.

این مطالعه تنها گوشه ای بسیار کوچک از اتصالات بی شمار موجود در مغز کوچک موش را نشان می دهد؛ اما با همپوشانی تدریجی یک منطقه از مغز با منطقه ای جدید و فراهم کردن نقشه منطقه جدید می توان به تصویر و الگویی بزرگتر و دقیق تر از اتصالات مغزی دست پیدا کرد.
isna
hi dr!
     
  

 
داروی پوکی استخوان خطر بروز سرطان مری را تشدید می کند

داروی پوکی استخوان خطر ابتلا به سرطان حلق و مری را تا دو برابر افزایش می دهد.

محققان می گویند: این دارو که در حال حاضر توسط بیش از یک میلیون بیمار مبتلا به پوکی استخوان در جهان مصرف می شود، می تواند احتمال بروز سرطان حلق و مری را تشدید کند.

بر اساس یک تحلیل پزشکی روی اطلاعات ثبت شده بیمارانی که مدت ۵ سال یا بیشتر از داروی خوراکی بیسفوسفونات برای مقابله با پوکی استخوان مصرف می کنند، دو برابر بیشتر به سرطان مری مبتلا می شوند.

آمارها نشان می دهد که تنها در کشور انگلیس هر سال ۸۰۰۰ مورد جدید ابتلا به این سرطان تشخیص داده می شود که از این تعداد حدود ۷۵۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند.

محققان می گویند: تعداد بیمارانی که از این سرطان، جان سالم به در می برند به طور متوسط کمتر از سایر سرطانها است و تنها ۳ نفر از هر ۱۰ بیمار مبتلا به سرطان مری بیش از یک سال پس از تشخیص سرطان زنده می مانند.

این تحقیق با همکاری محققان واحد همه گیرشناسی سرطان در دانشگاه آکسفورد و آژانس پزشکی و محصولات مراقبت های بهداشتی انگلیس و با استفاده از پایگاه داده های پژوهش های علمی کلی انگلیس انجام گرفته است.

isna
hi dr!
     
  

 
کسانی که انحراف بینی دارند بیشتر در معرض خون دماغ هستند

افرادی که انحراف بینی دارند چون مخاط بینی شان دائم در معرض هوا است و لایه مخاطی سپتوم آنها نازک و تحریک پذیر می شود، بیشتر خون دماغ می شوند.

دکتر بیژن علیمحمدی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: علت اصلی خون دماغ، رینیت (التهاب بینی) است که خود این پدیده ده ها علت دارد که یکی از آنها سیگار کشیدن در منزل است.

والدینی که در منزل سیگار می کشند به شدت کودکان خود را در معرض رینیت و خون دماغ قرار می دهند.

وی تصریح کرد: نکته بعدی که در ایجاد خون دماغ دخیل است دستکاری بینی است، هیچ دستکاری در داخل بینی نباید اتفاق بیافتد.

وی اظهار داشت: آلودگی هوا و استفاده از شوینده های خانگی مانند وایتکس و سایر عوامل، حساسیت آور هستند.

بنابراین این نکته را نباید از یاد برد که التهاب مخاط بینی (رینیت) به پرخونی و به هم خوردن ثبات ناحیه عروقی منجر شده و کودک را مستعد خون ریزی می کند.

دکتر علیمحمدی تصریح کرد: در هنگام خون دماغ بدون اضطراب از کودک بخواهید فین کند تا لخته ها خارج شوند و سپس منطقه ای از بینی را که در موازات تبدیل قسمت استخوانی به غضروفی است به مدت ۱۵ دقیقه فشار دهید.

سر کودک را بالا نگیرید زیرا این کار ارتباطی به بند آمدن خون ندارد و به دلیل مکانیسم های انقباضی عروق و سیستم دفاعی بدن بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ سی سی خون خارج نمی شود.

isna
hi dr!
     
  

 
افزایش صدمات ورزشی در کودکان

بررسی های صورت گرفته از افزایش میزان صدمات ورزشی در کودکان در دهه گذشته حکایت دارد و در صدر این ورزش هاف فوتبال و هاکی قرار دارد که بیشترین آسیب را به کودکان وارد می آورد.

به نقل از WebMD ، به گفته محققان دانشگاه بروان اگر چه بیشترین آسیب ها و صدمات ورزشی مربوط به ورزشکاران دبیرستانی است، ولی در سال های اخیر این گونه صدمات در کودکان رو به افزایش است.

تحقیقات حاکی از آن است که از جمله ورزش های گروهی که بیشترین صدمات را به کودکان وارد می کند و مقام اول را در این زمینه به خود اختصاص داده اند، فوتبال و هاکی روی یخ است. و از میان ورزش های انفرادی، اسکی روی یخ و دوچرخه سواری بیشترین صدمات را وارد می آورند.

با وجود این که شرکت در ورزش های سازمان یافته صدمت را تا حدی کاهی داده است، ولی صدمات ناشی از ورزش های تیمی طی سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ در سنین ۸ تا ۱۳ سال و بیشتر از همه در سنین بالاتر از ۱۳ سال تا ۲ برابر افزایش داشته است.

و این بالا رفتن سن در صدمات ممکن است به دلیل بالاتر رفتن جنبه رقابتی ورزش ها باشد. ولی با این حال دلیل کامل ان به درستی مشخص نیست.

در این میان دختران بیشترین صدمات را در رشته ورزشی یکسان با پسران متحمل می شوند و این می تواند به دلیل داشتند ماهیچه های ضعیف تر گردن باشد.

برخی از علائم صدمات ورزشی وارده عبارتند از: گیجی، سردرد، سرگسجه، زنگ زدن گوش ها، حالت تهوع، کلام نامفهوم، و خستگی.

و علائمی هم وجود دارند که روزها پس از وارد آمدن ضربه خود را نشان می دهند که عبارتند از مشکلات حافظه ای و تمرکزی، حساسیت به صدا و نور، اختلالات خواب و افسردگی. شدت برخی از صدمات وارد ممکن است حتی باعث مرگ فرد شود.

iscanews
hi dr!
     
  

 
قرمزی بندناف را جدی بگیرید

قرمزی و تورم اطراف بندناف مهم ترین علائم عفونت بندناف نوزادان است و اگر تشخیص و درمان آن بموقع انجام نشود، عفونت وارد خون نوزاد می شود.

ثمیله نوربخش در گفتگو با فارس، عفونت بندناف را یکی از عفونت های دوران نوزادی دانست و ترشحات زردرنگ و التهاب بندناف را از دیگر علائم عفونت آن برشمرد.

وی در خصوص عوامل عفونت بندناف در نوزادان گفت: بازی با بندناف مهم ترین عامل بروز عفونت است همچنین باورهای غلطی در برخی خانواده ها مبنی بر خمیر گرفتن بندناف و مالیدن بندناف با بعضی از روغن ها وجود دارد که موجب عفونت در بندناف نوزاد می شود.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: اگر تورم و قرمزی در بندناف دیده شد، باید فورا به پزشک مراجعه کرد چرا که این نوع از عفونت در نوزادان بسیار مهم است و غیر از درمان موضعی و ضدعفونی، نوزاد باید بستری و تزریق آنتی بیوتیک ریوی صورت گیرد تا علائم عفونت بهبود پیدا کند.

دکتر نوربخش گفت: اصولا تا ۵ روز بعد از تولد، بند ناف می افتد اما ممکن است این کارگاه تا یک ماه نیز به طول انجامد؛ اگر بند ناف تا یک ماه بعد از تولد نیفتاد این امکان وجود دارد که نوزاد دچار بیماری نقص ایمنی باشد که این مساله زیاد شایع نیست.

این فوق تخصص عفونی تأکید کرد: در صورتی که تشخیص و درمان عفونت بندناف بموقع صورت نگیرد عفونت وارد خون نوزاد می شود که عفونت استخوان و مفاصل را نیز به دنبال خواهد داشت

farsnews
hi dr!
     
  

 
شیردهی خطر دیابت مادر را کاهش می دهد

بدن مادر در دوران بارداری تغییراتی دارد که باقی ماندن آن ها بعد از زایمان مضر است.

یکی از این تغییرات افزایش وزن و چربی است. به نظر می رسد چاره آن شیردهی باشد تا متابولیسم بدن را دوباره تنظیم کند

تا به حال بحث ها و مطالعات فراوانی در مورد فواید تغذیه با شیر مادر برای نوزادان منتشر شده است.

مادران امروزی به خوبی می دانند که شیر مادر موادی را به بدن فرزندشان می رساند که برای رشد و سلامت او در طول زندگی که در پیش رو دارد، اهمیت دارند، مثل گروهی از آنتی بادی ها و سلول های دیگری که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد می شوند.

اما مطالعه جدیدی که تایم منتشر نموده است، نشان می دهد که مادران هم از تغذیه نوزاد خود با شیر خودشان، سود زیادی می برند.

محققین نشان داده اند که نرخ دیابت در مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، نصف مادرانی است که این کار را نمی کنند.

در این گونه مطالعات، این رقم از نظر آماری بسیار معنادار محسوب می شود.

اما چرا میزان دیابت در این مادران این قدر پایین می آید؟

یکی از دلایل ذکر شده، چربی ها هستند. زنان در دوران بارداری وزن اضافه می کنند، در واقع میزان چربی بدن آن ها به خصوص در نواحی شکمی بالا می رود.

پژوهشگران می گویند شیردهی باعث می شود که این چربی ها با سرعت بیشتری بسوزند. باقی ماندن این چربی ها در بدن مادر، برای او خطرناک است.

مسئله فقط اضافه وزن و ظاهر فیزیکی نیست، این چربی ها احتمال بیماری های قلبی، بیماری های متابولیکی مثل مقاومت به انسولین و نیز دیابت را بالا می برند.

این در حالی است که همین چربی ها برای بدن نوزاد مفید هستند و به رشد او کمک می کنند.

به طبیعت نگاه کنید، شیردهی بخشی طبیعی از بارداری محسوب می شود و این بی دلیل نیست.

مطالعات پژوهشگران بر روی نمونه های حیوانی نشان می دهد که شیردهی پاسخ بدن مادر به انسولین را افزایش می دهد.

در نتیجه بدن مادر می تواند بهتر گلوکز بسوزاند و متابولیسم قند درون بدنش در کنترل بهتری قرار می گیرد.

به علاوه شیردهی فعالیت هورمون هایی را بازداری می کند که هورمون های رشد را به راه می اندازند و خود این امر هم بر سطح انسولین خون مادر تاثیر می گذارد.

علاوه بر این ها، بررسی ها نشان می دهند که حتی وقتی مادر در طول دوران بارداری به بیماری دیابت مبتلا می شود، اگر بعد از زایمان به نوزاد شیر بدهد، متابولیسم قند در بدنش بهتر می شود و بیماری دیابتش به وضعیت تثبیت می رسد.

khabaronline
hi dr!
     
  

 
سرطان سینه با تشخیص به موقع تا ۷۰ درصد قابل درمان است

در صورت وجود مناسب سیستم غربالگری سرطان سینه در کشور، ۷۰ درصد موارد ابتلا به این سرطان در زمان مناسب و در مراحل اولیه با معاینه و دستگاه ماموگرافی وقتی که هنوز تومور قابل لمسی وجود ندارد، تشخیص داده می شود.

دکتر علیرضا عرفانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، گفت: برخی افراد زمانی به متخصص مراجعه می کنند که بیماری در مرحله پیشرفته ای قرار دارد و در حدود ۶۵ درصد مبتلایان در کشور زمانی بیماریشان تشخیص داده می شود که بیماری از محدوده پستان گذشته و به ناحیه زیر بغل انتشار یافته که این بیماری در کشورهای پیشرفته ۳۰ درصد و در کشورهایی که غربالگری سرطان سینه دارند، کمتر از ۱۵ درصد است.

وی افزود: زنان باید معاینات سرطان سینه را از ۳۵ سالگی آغاز کنند.

اولین مشکلی که سرطان سینه ایجاد می کند طول عمر مبتلایان است. هر چقدر مرحله تشخیص دیرتر باشد، موفقیت های درمانی کمتر خواهد بود و در مقابل هزینه های درمانی نیز بیشتر می شود.

دکترعرفانی در ادامه تصریح کرد: اکثر سرطان های سینه اگر به موقع شناسایی شوند، موفقیت درمان بالاتر می رود و هزینه درمان نیز کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: سالانه ۷ هزار زن ایرانی به سرطان سینه مبتلا می شوند و هم اکنون حدود ۴۰ هزار نفر در کشور به بیماری سرطان سینه مبتلا هستند.

وی در ادامه هشدار داد: کاهش سن ابتلا به این بیماری در میان زنان ایرانی، ۱۰ سال از کشورهای پیشرفته پائین تر است.

isna
hi dr!
     
  

 
کمبود ویتامین D با طیف گسترده ای از بیماریها در ارتباط است

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه آکسفورد خاطرنشان کردند که کمبود ویتامین D با بروز طیف گسترده ای از بیماریهای در ارتباط است.



محققان نقشه نقاطی را مشخص کرده اند که در آن نقاط ویتامین D با مولکول وراثتی دی ان آ تعامل می کند و در این بررسی ها بیش از ۲۰۰ ژن را شناسایی کرده اند که این ویتامین به طور مستقیم روی آنها تاثیر می گذارد.

این پژوهش تاکید می کند که فقدان یا کمبود ویتامین D تا چه وسعتی می تواند بدن را در معرض ابتلا به بیماریها قرار دهد. در این پژوهش جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان داده اند که ویتامین D تعامل گسترده ای با مولکول وراثتی دی آن آ دارد.

این محققان از فناوری جدید تعیین توالی دی ان آ برای ایجاد نقشه گیرنده ویتامین D متصل در امتداد ژنوم استفاده کرده اند.

گیرنده ویتامین D پروتئینی است که توسط خود این ویتامین فعال می شود و خود را به دی ان آ متصل می سازد و بنابراین روی تشکیل نوع پروتئین های ساخته شده از رمز ژنتیکی ما تاثیر می گذارد.

به گزارش ساینس دیلی، منبع اصلی ویتامین D در بدن از تماس پوست با نور خورشید حاصل می شود.

به گفته محققان، دریافت ویتامین D و کلسیم باعث افزایش قدرت و هماهنگی عضلات در افراد کهنسال می شود.

همچنین این ویتامین باعث پیشگیری از بیماریهایی مانند راشیتیسم در کودکان و پوکی استخوان در بزرگسالان و سالخوردگان می شود. این ویتامین به رشد و استحکام استخوانها و سلولها کمک زیادی می کند.

به گفته کارشناسان تغذیه، نیاز روزانه به این ویتامین برای هر فرد بالغ ۱۰ میکروگرم یا حداکثر ۲۰۰۰ واحد بین المللی در روز است.

البته مقدار مورد نیاز به این ویتامین در زمان کودکی و سالخوردگی اندکی بیشتر است.

پژوهشگران معتقدند: مصرف ویتامین D نه تنها باعث پیشگیری از بیماری ام اس می شود بلکه حتی علائم آن را نیز می تواند تخفیف دهد.

کمبود این ویتامین در زنان باردار سبب کاهش استحکام استخوانها می شود که هم برای مادر و هم برای نوزاد او خطرناک است.

پژوهشگران می گویند: کمبود این ویتامین خطر ابتلا به سرطانهای سینه و پروستات را نیز افزایش می دهد و با تضعیف دستگاه ایمنی بدن خطر ابتلا به دیابت و عفونت ها را تشدید می کند.

شرح این تحقیقات در مجله «پژوهش ژنوم» منتشر شده است.

isna
hi dr!
     
  

 
بیماری وبا قابل پیشگیری است

این روزها در کشور همسایه شرقی ایران یعنی پاکستان سیل بلای جان مردم شده است و بیم آن می رود که بیماری های مختلفی بخصوص وبا در منطقه همه گیر شود.

به گفته پزشکان، آب، اصلی ترین منبع انتقال بیماری وبا به شمار می رود، اما این بیماری عفونی قابل کنترل است و می توان به آسانی از عوارض آن پیشگیری کرد.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، هزاران نفر هر سال بر اثر وبا در جهان جان خود را از دست می دهند اما تقریبا ۸۰درصد از بیماران مبتلا به وبا هیچ نشانه ای از بیماری ندارند و تنها حدود ??

درصد از آنان دچار اسهال شده که از این تعداد ۱۰ تا ۲۰ درصد دچار اسهال آبکی شدید همراه استفراغ و از دست رفتن آب بدن می شوند.

وبا بیماری ای است که در عرض چند ساعت یا یک تا ۲روز بیمار را وارد مرحله شوک یعنی افت فشار خون، کاهش آب بدن و از دست دادن مقدار زیاد الکترولیت می کند.

دکتر عبدالرضا سودبخشی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با «جام جم» می گوید: عامل این بیماری یک میکروب گرم منفی، متحرک و تک فلاژن است که به اسید معده هم خیلی حساس است، به همین دلیل به تعداد زیاد میکروب لازم است تا بیماری ایجاد و عفونت پدید آید.

دوره متوسط بروز بیماری۲ تا ۵ روز است ولی از یک تا ۷ روز هم متغیر است؛ یعنی از موقعی که آب یا غذای آلوده حاوی میکروب مصرف شود در عرض ۲ تا ۵ روز بیمار دارای نشانه های بیماری می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است، شایع ترین منبع علت بیماری آب آلوده است اما غذای آلوده هم می تواند ایجاد بیماری کند.

وی می افزاید: اگر یک بیماری وبا از نوع شدید آن درمان نشود، ۶۰ درصد احتمال مرگ و میر وجود دارد، اما با درمان مناسب و دادن آب الکترولیته مرگ و میر به کمتر از یک درصد هم می رسد.

این متخصص بیماری های عفونی اعتقاد دارد خطر ابتلا به بیماری وبا در کودکان، افراد مسن و زنان باردار بیشتر است و تاکید می کند کودکان به علت این که از طریق اسهال، پتاسیم زیادی از دست می دهند و از سوی دیگر به خاطرشیوه غلط خانواده ها مبنی بر ندادن آب، کودک دچار کمبود قند شده و امکان تشنج نیز بالا می رود.

در افراد مسن نیز به علت این که آب بدنشان از دست می رود امکان عوارض کلیه و قلبی افزایش می یابد.

وی در خصوص درمان بیماری وبا توضیح می دهد: اساس درمان وبا، دادن آب الکترولیت بوده که مرکب از سدیم و پتاسیم است، چرا که بیمار مبتلا به وبا ۳ تا ۵ برابر از پتاسیم موجود در سرم، پتاسیم دفع می کند این در حالی است که کمبود پتاسیم سبب آریتمی (نامنظمی) قلبی می شود.

البته مصرف آنتی بیوتیک در درمان وبا با تجویز پزشک توصیه می شود، زیرا از یک سو از تکثیر میکروب ها جلوگیری کرده و زمان اسهال را کوتاه تر می کند و از طرف دیگر مدفوع فرد بیمار را که دارای میکروب های فراوان بوده و می تواند برای دیگران واگیردار باشد، ضدعفونی می سازد.

دکتر سودبخشی راه های انتقال بیماری وبا را مصرف آب آلوده در درجه اول، غذای آلوده در درجه دوم و همچنین انتقال از طریق دست آلوده می داند.

وی با اشاره به سیل ویرانگر پاکستان اصل اول در پیشگیری از بیماری های مختلف بخصوص وبا را مصرف آب سالم توسط مردم می داند و می افزاید: چنانچه مردم نمی توانند آب را از طریق راه های سالم به دست آورند، باید آن را چند دقیقه بجوشانند تا میکروب های آن از بین برود چون میکروب به حرارت حساس است.

همچنین می توان از کلر استفاده و پس از ۳۰ دقیقه آب را مصرف کرد.

به گفته این متخصص بیماری های عفونی، در مناطقی که مسائل بهداشتی کمتر رعایت می شود، احتمال بیشتری برای ابتلا وجود دارد.

وی خاطرنشان می کند: شستشوی دست ها از دیگر نکات مهم در پیشگیری از وباست، همچنین باید از ظروف تمیز برای مصرف غذا استفاده کرد، چرا که در رستوران هایی که ظروف را با دستمال پاک می کنند چربی باقیمانده روی ظرف ها در مدت طولانی محیط را برای تکثیر میکروب ها فراهم می کند.
jamejamonline
hi dr!
     
  

 
آغوز از عفونت خونی نوزادان جلوگیری می کند

رئیس انجمن تغذیه با شیر مادر گفت: استفاده نوزاد بعد از تولد از آغوز که خاصیت ضد میکروبی دارد از بروز عفونت خونی در نوزادان جلوگیری می کند.

ناصر کلانتر در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه عفونت خونی علت اصلی مرگ نوزادان است، اظهار داشت: باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و قارچ ها عوامل بروز عفونت در نوزادان است که در نهایت منجر به عفونت خونی می شوند و باکتری ها بیشتر در نوزادان و شیرخواران عفونت ایجاد می کنند.

این متخصص اطفال گفت: انتقال باکتری ها به جنین در دوران بارداری خصوصاً ۲ هفته آخر، عفونت رحمی یا جفتی، پارگی زودرس کیسه آب، خونریزی و تب مادر از دیگر عوامل عفونت خونی در نوزادان است.

وی افزود: اگر عفونت خونی ۲ هفته اول تولد در نوزاد رخ دهد مربوط به عفونت ۲ هفته آخر بارداری مادر است و اگر عفونت خونی در دو هفته دوم بعد از تولد رخ دهد، عوامل محیطی منجر به این عفونت شده است.

کلانتر محیط زندگی را یکی دیگر از عوامل بروز عفونت خونی در نوزاد دانست و تأکید کرد: به هر میزان نوزاد در محیط تمیزتری مراقبت شود احتمال عفونت خونی نیز کمتر خواهد بود.

رئیس انجمن تغذیه با شیر مادر افزود: رفتار نادرست خانواده، عدم رعایت نکات بهداشتی توسط پزشک و پرستار که در هنگام تولد و بعد از آن تماس بیشتری با نوزاد دارند، از دیگر عوامل عفونت خونی در نوزادان است.

این متخصص اطفال عفونت خونی در نوزادان را تا حدی قابل پیشگیری دانست و گفت: زایمان باید در شرایط کاملاً استریل انجام شود همچنین ارتباط افراد با نوزاد کنترل شود؛ به غیر از مادر افراد دیگر از بوسه، نوازش، مالش پوست نوزاد خودداری کنند.

کلانتر استفاده اولیه نوزاد پس از به دنیا آمدن از شیر مادر به خصوص آغوز که خاصیت ضد میکروبی دارد را از دیگر راه های پیشگیری عفونت خونی در نوزادان بیان کرد.

farsnews
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 46 از 60:  « پیشین  1  ...  45  46  47  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA