انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 52 از 60:  « پیشین  1  ...  51  52  53  ...  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند

اکثر پزشکان معتقدند؛ چون اغلب بیماران قلبی بیماری های زمینه ای مانند دیابت، نارسایی کلیه و فشار خون دارند، بهتر است زیر نظر پزشک متخصص روزه داری کنند و عمل جراحی قلب به تنهایی، منعی برای روزه داری ندارد.

آمارها هم نشان می دهد به طور کلی ۳۰ درصد افرادی که جراحی باز قلب می کنند، بیماری دیابت و ۲۵ درصد فشار خون دارند.

دکتر محراب مرزبان فوق تخصص جراحی قلب و عروق در گفتگو با جام جم می گوید: کنترل بیماری هایی چون دیابت و فشار خون و بیماری های قلبی در ماه رمضان آسان تر می شود، چون فرد روزه دار در طول روز سیگار نمی کشد و با رژیم غذایی مناسب، وزن خود را هم کنترل می کند.

حتی در این ماه استرس روزانه کم شده و زندگی مردم از آرامش بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی می افزاید: آرامش ایجاد شده در این ماه به بیماران قلبی عروقی کمک کرده تا هیجانات زندگی روزمره را به راحتی سپری کنند.

دسته ای دیگر از بیماران هم وجود دارند که تاکنون جراحی قلب داشته اند که اعتقاد رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان امام حسین(ع) این است که بیماری قلبی به تنهایی تاثیری در روزه داری آنها ندارد، بلکه بیماری های زمینه ای که باعث مشکلات عروق کرونر می شود، از اهمیت بالایی در روزه داری برخوردار است.

چراکه افراد دارای دیابت یا فشار خون که عمل جراحی باز کرده اند باید مراقب دیابت یا فشار خونشان در این ایام باشند.

دکتر مرزبان تاکید می کند: برای بیمارانی که فشار خون داشته و قصد روزه داری دارند، ماه رمضان فرصت خوبی است که مقدار نمک غذای خود را کاهش دهند که همین اتفاق کارکرد کلیه ها را بهتر می کند، بنابراین روزه گرفتن فرصت خوبی برای تنظیم فشار خون در چنین بیمارانی محسوب می شود.

بیمارانی هم که جراحی قلب داشته اند باید علاوه بر توجه به بیماری زمینه ای، به داروهای خود توجه کنند.

اغلب داروهای این بیماران به شکلی است که می توانند آنها را به فواصل ۱۲ ساعت مصرف کنند، اما برخی داروها هستند که فواصل کوتاه تری دارند و باید هر ۸ ساعت یک بار مصرف شود که روزه داری به آنها توصیه نمی شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: بنابراین عموم بیمارانی که جراحی قلب داشته اند با در نظر گرفتن بیماری زمینه ای خود، اجازه روزه داری دارند.

● بیمارانی که نباید روزه بگیرند

دسته ای دیگر از بیماران قلبی هم دچار بیماری آریتمی (نامنظمی) قلبی هستند که انواع مختلف دارد که ناشی از اختلالات سیستم هدایتی قلبی است و معمولا در بیمارانی اتفاق می افتد که فواصل کوتاهی از جراحی آنها می گذرد.

دکتر مرزبان توصیه می کند این دسته بیماران روزه نگیرند. وی می افزاید: معمولا بیماران آریتمی چنانچه داروهایی با فواصل ۱۲ ساعت دارند روزه داری برای آنها منعی ندارد.

البته برای افرادی که به تازگی جراحی قلب کرده و دچار سکته نیز شده اند آریتمی متعاقب سکته رخ می دهد که روزه داری برای آنها ممنوع است.

اما با توجه به این که ماه مبارک رمضان در گرمای شدید تابستان قرار دارد بیماران باید علاوه بر مراقبت از بیماری خود به گرمای هوا هم توجه کرده تا بیماریشان را تشدید نکند.

دکتر مرزبان معتقد است که گرمی هوا موجب کاهش آب بدن می شود و بیماران کلیوی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

همچنین دیابتی ها یا فشار خونی ها که درجات خفیفی از بیماری کلیوی دارند باید احتیاط بیشتری کنند تا کم آبی بدن، آسیب کلیه را تشدید نکند.

وی ادامه می دهد: بنابراین بیمارانی که درجات خفیفی از نارسایی کلیه دارند باید هنگام روزه داری تعادل آب بدن خود را حفظ کنند.

البته به بیماران کلیوی با درجات بالا توصیه می شود روزه نگیرند چراکه باید مایعات کافی در طول روز دریافت کنند در غیر این صورت آسیب های کلیه افزایش پیدا می کند.

دکتر مرزبان می گوید: دومین اثر مهم گرما و کاهش آب بدن برای سیگاری ها و افراد دچار اختلالات ریوی مهم است، چون بی آبی طولانی غلظت خون را بالا برده و امکان لخته شدن خون را افزایش می دهد.

● توصیه های تغذیه ای

نکته مهم دیگری که باید بیماران قلبی در این ماه رعایت کنند، مصرف غذا در افطار و سحری است که این فوق تخصص قلب و عروق توصیه می کند آنها غذاهای حجیم مانند غلات به میزان زیاد در این دو وعده ماه رمضان مصرف نکنند.

به گفته وی همچنین غذاهایی که دارای کربوهیدرات و مواد قندی زیادی، چربی های حیوانی و گوشت قرمز هستند، بخصوص دروعده سحری توصیه نمی شود.

در عین حال غذاهای کم حجم، گوشت سفید، سویا، گردو و لبنیات کم چرب باید به مقدار کافی مصرف شود.

jamejamonline
hi dr!
     
  

 
ترمیم آسیب نخاعی برای اولین بار

دانشمندان با به عقب برگرداندن ساعت تحولی رشد سلول های عصبی مغزی- نخاعی، موفق شده اند سیستم بازداری بازسازی این سلول ها را متوقف کرده و مجددا آن ها را ترمیم کنند و توانایی حرکت را به فرد برگردانند

آسیب نخاعی، یکی از آسیب های نه چندان نادر سیستم عصبی مرکز است که اغلب به دلیل قطع ارتباط اعصاب حسی یا حرکتی که از درون ستون مهره ها می گذرند با مغز، باعث ایجاد ناتوانی حرکتی و معلولیت می شود. در واقع دراغلب موارد، آسیب نخاعی غیرقابل درمان خوانده می شود و وقتی به کسی می گویند آسیب نخاعی دیده، انگار تمام دریچه های امید را به روی او و خانواده اش می بندند.

اما به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک می تواند این آسیب دیگر این طور وحشتناک و ناامیدکننده نباشد.

بر اساس گزارشی که گیزمگ منتشر کرده، گروهی از پزشکان و محققین دانشگاه های ایروین، سن دیگو و هاروارد مدعی شده اند که می توانند سلول های عصبی آسیب دیده نخاعی را ترمیم کنند.

آن ها می گویند که می توانند سلول های عصبی کنترل کننده ماهیچه های حرکات ارادی را از نو بازسازی کنند.

اگر این ادعا درست باشد، برای اولین بار در زمینه مطالعات پزشکی روشی ابداع شده که به واسطه آن دیگر آسیب نخاعی به معلولیت منتهی نخواهد شد.

این محققین در مطالعه خود ساعت تحولی مربوط به رشد دسته تارهای عصبی مغزی- نخاعی را به عقب برگرداندند.

دسته تارهای عصبی مغزی- نخاعی، مجموعه ای از آکسون ها (دنباله بلند سلول های عصبی که مسئول انتقال پیام های عصبی به سایر سلول های عصبی است) هستند که از قشر مغزی تا نخاع کشیده شده اند و مسئول انتقال پیام های حرکتی مغز به ماهیچه های ارادی بدن می باشند.

● اما آن ها چه طور توانستند ساعت رشدی این تارهای عصبی را به عقب برگردانند؟

این محققین آنزیمی به نام پی.تی.ای.ان را حذف کردند، آنزیمی که کنترل مسیر رشدی سلول ها را بر عهده دارد.

در اوائل تولد، آنزیم پی.تی.ای.ان در بدن ما خیلی کم است و بدین ترتیب به سلول ها امکان تکثیر و زیاد شدن می دهد. اما بعد، وقتی رشد ما کامل شد، مقدار این آنزیم در بدنمان بالا می رود و از طریق بازداری مسیر رشدی سلول ها، باعث می شود که رشد متوقف شود و سلول تازه دیگری ساخته نشود.

بدین ترتیب، حذف این آنزیم به معنای این است که دیگر مانعی درونی برای بازسازی سلول ها وجود ندارد، درست مثل اوائل تولد!
khabaronline
hi dr!
     
  

 
پوشیدن کفش پاشنه بلند به مفاصل آسیب می رساند
پوشیدن کفش های پاشنه بلند و راه رفتن طولانی با این کفش ها موجب استحاله مفاصل و استئوآرتریت زانو می شود.

“دانیله بارکما” از دانشگاه دولتی آیوا تاثیرات راه رفتن با کفش پاشته بلند را بر روی نیروهای وارده بر مفاصل پاها مورد بررسی قرار داد.

وی کفش هایی با سه پاشنه متفاوت تخت، پنج سانتی متر و هشت و نیم سانتی متر را انتخاب کرد و در هر یک از این انتخاب ها ۱۵ زن را مورد آزمایش قرار داد.

وی نیروهایی وارد بر مفصل زانو و موج شوک ناشی از فشار پاشنه که هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند به تمام بدن ارسال می شود را اندازه گیری کرد.

این پژوهشگران با استفاده از حسگرها، شتاب سنج و تجهیزات آزمایشگاهی مانند سکوی نیرو، نشانگرها و دوربین توانستند داده های حرکتی و نیرو را گرفته و آنها را به نتایجی تبدیل کنند که می تواند تصمیم گیری میلیون ها زن در انتخاب کفش را متحول کند.

این پژوهشگران دریافتند بلندی پاشنه ویژگی های راه رفتن مانند سرعت کند تر و گام های کوتاه تر را تغییر می دهد. همچنین همانطور که پاشنه بلند تر می شود افزایش فشار بر داخل زانو افزایش می یابد.

این امر به آن معناست که پوشیدن طولانی مدت کفش های پاشنه بلند و راه رفتن با آنها می تواند در طول زمان موجب استحاله مفصل و استئوآرتریت زانو شود.

irna
hi dr!
     
  

 
مسواک مرطوب، دندان ها را تمیز نمی کند

مسواک هنگام استفاده باید کاملاً خشک باشد زیرا رطوبت موجب کاهش کارایی مسواک، در برداشتن پلاک های میکروبی دندان می شود.

فرزانه آقاحسینی در گفتگو با فارس در خصوص قراردادن مسواک در فضای سرویس های بهداشتی و احتمال آلودگی آن اظهار کرد: در این زمینه کار تحقیقاتی انجام نشده است، اما به طور کلی این موضوع مانند قراردادن مسواک های اعضای مختلف خانواده در داخل یک لیوان می تواند ارتباط آلودگی میکروبی را برقرار کند و هر چه این مساله کمتر باشد شانس تمیز ماندن مسواک بیشتر است.

وی با بیان این که در بحث مسواک زدن مهم ترین موضوع، روش و زمان مسواک زدن و نوع مسواک است تصریح کرد: به هیچ وجه موافق درپوشی که روی مسواک قرار می دهند نیستیم چرا که باید مسواک هنگام استفاده کاملاً خشک باشد و وقتی خشک باشد، می تواند پلاک میکروبی را بردارد. این متخصص بیماری های دهان خاطرنشان کرد: به دلیل این که مسواک زدن یک عمل مکانیکی است وقتی درپوش روی آن قرار گیرد رطوبت در آن حفظ می شود و سپس برس های مرطوب مسواک نمی تواند پلاک میکروبی را از دندان جدا کند.

وی ادامه داد: لذا اصل برداشتی پلاک میکروبی با مرطوب شدن مسواک زیر سؤال می رود.

همچنین خیس کردن مسواک قبل از استفاده از آن اشتباه است و مسواک به هنگام استفاده باید خشک خشک باشد.

============================

چشم های زیبای یک انسان

سورن مانولیان عکاس خوش ذوقی است که با استفاده از دوربین های غیردیجیتال توانسته تصاویر ماکروی شگفت انگیزی از ساختارهای سطحی چشم انسان تهیه کند.

سلول های شش ضلعی قرنیه که خارجی ترین بخش چشم است و ماهیچه های عنبیه که با انبساط و انقباض خود، قطر مردمک را متناسب با شدت نور تعیین می کنند، در این تصاویر بسیار واضح دیده می شود.

عدسی، ماهیچه های مژگانی و شبکیه در پشت مردمک قرار دارند و در این تصویر دیده نمی شوند؛ البته عکس برداری از شبکیه بسیار ساده است: کافی است شب هنگام با دوربین های اتوماتیک فلش دار قدیمی عکس بگیرید تا نور شدید از مردمک های گشوده شده به داخل چشم بتابد و سطح سرخ رنگ شبکیه کسورن مانولیان عکاس خوش ذوقی است که با استفاده از دوربین های غیردیجیتال توانسته تصاویر ماکروی شگفت انگیزی از ساختارهای سطحی چشم انسان تهیه کند.
hi dr!
     
  

 
روزه قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید هورمون ها از اثرات بلند مدت روزه داری به شمار می روند.

علی شمس نورایی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: افرادی که گرایش زیاد به مصرف شیرینی و مواد قندی دارند ممکن است در ایام نسبتاً طولانی روزه دچار سردرد، ضعف و بی حالی مفرط شوند.

وی گفت: روزه داران بهتر است حداقل یک هفته تا ۱۰ روز قبل از ماه مبارک رمضان میزان مصرف مواد قندی را به تدریج کاهش دهند و از قندهای طبیعی مثل میوه ها، خشکبار، انواع مغزها مثل بادام، گردو و پسته استفاده کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید هورمون ها از اثرات بلند مدت روزه داری به شمار می روند که می توان آن ها را در افزایش سطح امید به زندگی مهم دانست.

شمس نورایی گفت: پرخوری و استفاده از برنامه های غذایی نامناسب در زمان افطار باعث افزایش وزن و چاقی می شود.

وی گفت: امروزه در بسیاری از سفره های افطار و مهمانی های افطاری انواع شیرینی ها و دسرهای رنگارنگ، غذاهای چرب و شیرین نامناسب مانند زولبیا و بامیه، حلوا، حلیم، کره، خامه، مربا، انواع پلو و خورشت های چرب استفاده می شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: پس از افطار تا زمان سحر توصیه می شود نوشیدنی زیاد شامل آب، شیر، آبمیوه طبیعی، خاکشیر و شربت آبلیمو کم شیرین مصرف شود تا از تشنگی و کم آبی بدن در طول روز پیشگیری شود.

در صورت تمایل به مصرف تنقلات از انواع مغزها مثل گردو، بادام خام، پسته خام، نخود، کشمش و توت خشک در فاصله افطار تا سحر می توان مصرف کرد.

farsnews
hi dr!
     
  

 
زبان زدن، باعث فاصله دار شدن دندان ها می شود

محققان دانشگاه «بوفالو» در ایالت نیویورک آمریکا با انجام تحقیقات به این نتیجه دست یافتند که «زبان زدن» علت و عامل اصلی فاصله دار شدن دندان های جلویی است.

پژوهشگران معتقدند این عامل یک اصل مهم در دندانپزشکی و بروز مشکلات دهان و دندان و فک به شمار می رود و باعث حرکت دندان ها می شود.

به گفته آنان، زبان زدن ریشه دندان و یا محل دندان شیری علت اصلی فاصله دار شدن و کج شدن دندان های جلویی کودکان است؛ به طوری که ۸۰ درصد کودکان پس از آن که دندان های شیری خود را از دست دادند، حین رشد کردن دندان های اصلی با زبان زدن باعث بروز این مشکل می شوند که البته در سنین بزرگسالی فرد باید برای ترمیم دندان هایش نزد دندانپزشک برود.

زبان زدن تنها باعث فاصله دار شدن دندان ها نمی شود، بلکه می تواند باعث خونریزی، عفونت، لب پر شدن و شکستن دندان ها، ایجاد آفت در دهان و در بدترین وضعیت باعث آبسه مغزی شود.
jamejamonline
hi dr!
     
  

 
هلندیها هویج ایرانی را نارنجی کرده اند!

سرپرست تیمی تحقیقاتی در استرالیا با تاکید بر خواص هویج ایرانی بر سلامت افراد گفت: هویج ارغوانی گیاهی قدیمی است که خاستگاه آن در ایران است.

هلندیها حدود ۵۰۰ سال قبل این هویج را با خود از ایران آوردند و در بزرگداشت سلسله پادشاهی اورنج (نارنجی) رنگ آن را از طریق پیوند زدن با هویجهای دیگر تغییر دادند.

محققان دانشگاه کوئین آیلند جنوبی و دانشگاه کوئین آیلند در بررسیهای خود نشان دادند که هویج ارغوانی از سطوح بالای آنتی اکسیدان و آنتی التهاب دهنده ها برخوردار است و بنابراین می تواند در مقابله با آسیبهای ناشی از رژیم غذایی نامناسب کمک کند.

لیندزی براون سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص توضیح داد: “هویج ارغوانی یک گیاه بسیار قدیمی است که خاستگاه آن در ایران است. هلندیها حدود ۵۰۰ سال قبل این هویج را با خود از ایران آوردند و در بزرگداشت سلسله پادشاهی اورنج (نارنجی) رنگ آن را از طریق پیوند زدن با هویجهای دیگر تغییر دادند و به این ترتیب هویجهای نارنجی امروزی ایجاد شد.”

به گفته این محققان، تغییر دادن رنگ هویج از ارغوانی به نارنجی کار اشتباهی بود چرا که این هویج قادر است در مقابل آسیبهای ناشی از تغذیه نامناسب از بدن محافظت و با چاقی، فشارخون و سندروم متابولیکی مبارزه کند.

این دانشمندان به گروهی از موشهای آزمایشگاهی یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدراتها و چربیها دادند.

به این ترتیب پس از مدتی این حیوانات فشارخون بالا، تغییر سطح گلوکز و آسیبهای قلبی و کبدی را توسعه دادند.

سپس این دانشمندان به رژیم غذایی این موشها یک دوز آب هویج ارغوانی اضافه کردند.

پس از گذشت دو ماه از این درمان، مشاهدات نشان داد که شاخهای تغییر کرده به حالت عادی خود بازگشتند و این جوندگان در یک حالت فیزیکی بهتری قرار گرفتند.

محققان استرالیایی در این خصوص توضیح دادند: “هویج ارغوانی محتوی آنتی اوسیانین است. این مواد آنتی اکسیدان که مسئول رنگ قرمز- ارغوانی این هویج هستند می توانند رادیکالهای آزاد را مسدود کنند.

همچنین این هویج غنی از اسید فنولیتیک، کاروتنوئیدها و انواع مختلف آنتی التهاب دهنده های است که دوز تمام این مواد در این هویج بیش از مقدار آنها در هویجهای نارنجی است.”

براساس گزارش The Age، این دانشمندان افزودند: “در حقیقت هویج ارغوانی یک نسخه گیاهی از اکسیر جوانی جاودانه است.”

mehrnews
hi dr!
     
  

 
سالیانه ۲۵ درصد بیماران در کشور به علت نرسیدن عضو پیوندی از بین می روند

سالانه ۲۵ درصد بیماران در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی در لیست انتظار با درد زیاد جان خود را از دست می دهند.



دکتر کتایون نجفی زاده فوق تخصص بیماری های ریوی و مراقبت های ویژه در همایش بررسی مرگ مغزی و اهدای عضو و جشن نفس که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، گفت: کشور اسپانیا بالاترین آمار اهدا اعضا را در جهان کسب کرده است که سالانه بیش از ۳۴ میلیون نفر اهدا عضو انجام می دهند.

وی ادامه داد: مقایسه آمار اهدای عضو در جهان به ازای هر یک میلیون نفر صورت می گیرد که کشور ایران با دارا بودن ۷۰ میلیون نفر جمعیت و فرهنگ ایثار جایگاه مناسبی در اهدای عضو به خود اختصاص نداده است.

رییس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: سالانه در کشور ۲۵ درصد بیماران به دلیل نرسیدن عضو پیوندی در لیست انتظار با زجر زیاد از دنیا می روند.

نجفی زاده تصریح کرد: هم اکنون در کشور حدود ۲۰۰ بیمار پیوند قلب، ۳۰۰ بیمار پیوند ریه و نیز ۹۰۰ بیمار پیوند کبد در لیست انتظار پیوند عضو هستند که فقط در ۲ تا ۴ درصد بیماران لیست انتظار پیوند ریه، این کار انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه لیست انتظار بیماران نیازمند به پیوند اعضا رو به افزایش است، گفت: برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو جلساتی را با ارگان های مختلف برگزار کردیم تا هر دستگاهی از طریق مشارکت جمعی در ترویج این فرهنگ با جامعه پزشکی همکاری کند.

رییس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: سالانه حداقل ۳ تا ۶ هزار بیمار مرگ مغزی در کشور وجود دارد. درصورت اهدای عضو حتی ۲۰ درصد از آنها، درصد بالایی از نیازهای بیماران منتظر پیوند را برطرف می کند.

نجفی زاده افزود: در دنیا حدود ۱۸ درصد خانواده ها رضایت به پیوند عضو نمی دهند که این آمار در کشور ما با توجه به ترویج فرهنگ ایثار ۷۱ درصد است.

وی اظهار داشت: در سال ۸۸ ، ۶۹۶ بیمار مرگ مغزی در کشور شناسایی شدند که از این تعداد با خانواده های ۱۹۴ بیمار صحبت شد که فقط ۵۲ خانواده بیمار مرگ مغزی رضایت به اهدای عضو دادند.

رییس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ۷۶ درصد بیماران مرگ مغزی در آی سی یو ها فوت می شوند، گفت: در طول یک سال گذشته بر اساس تعداد تخت بیمارستانی در آی سی یو، ۷۱ مرگ مغزی در مازندران صورت گرفت که فقط شش مورد اهدای عضو انجام شد.
isna
hi dr!
     
  

 
تغذیه مناسب و تحصیلات بالا، بهترین راه مبارزه با زوال عقل

محققین با مطالعه بلندمدت سالمندان، به این نتیجه رسیدند که مبارزه با دیابت و افسردگی، بالا بردن تحصیلات و رژیم غذایی مناسب، مهم ترین عواملی هستند که در پیشگیری و مبارزه با دمانس به کار می آیند

دمانس یا زوال عقلی یکی از بیماری های دوران پیری است که متاسفانه پیشرونده است و به تدریج وخیم تر می شود.

وقتی علائم دمانس شروع به آشکار شدن می کنند، کنترل و متوقف ساختن آن ها کار دشواری است. بهترین راه این است که از قبل از دمانس پیشگیری شود، اما چگونه؟

بر اساس گزارشی که نیوساینتیست منتشر کرده، محققین فرانسوی سه عامل را در پیشگیری و مبارزه با دمانس از همه مهم تر ارزیابی کرده اند: مبارزه با دیابت و افسردگی، بالا بردن تحصیلات و در نهایت رژیم غذایی مناسب. این محققین با مطالعه ۱۴۳۳ سالمند در فرانسه به مدت ۷ سال متوالی، به این نتیجه رسیده اند.

محققین موسسه ملی تحقیقات پزشکی فرانسه عواملی مانند وزن، درآمد، سطح تحصیلات و رژیم غذایی را در نمونه خود بررسی کردند.

به گفته آن ها، ارتقای استانداردهای تحصیلی می تواند به تنهایی تا حد بسیار زیادی روی دمانس تاثیرگذار باشد و شروع علایم دمانس در افراد جدید را تا حد ۱۸ درصد پایین بیاورد.

حذف افسردگی و دیابت هم به ترتیب ۱۰ و ۹/۴ درصد از مبتلایان به دمانس می کاهد. اگر افراد دست کم دو سهم میوه یا سبزی در هر روز بخورند، موارد دمانس ۵/۶ درصد دیگر هم پایین می آید.

در مجموع این عوامل در کنار هم تا ۲۱ درصد می تواند با دمانس مبارزه کند.

البته شاید حذف افسردگی و خصوصا دیابت کار ساده ای نباشد یا دست کم در کنترل بسیاری از ما نباشد، اما تغذیه مناسب و مطالعه بیشتر که از دستمان برمی آید!
khabaronline
hi dr!
     
  

 
غذای کم کالری ماهیچه ها را جوان نگه می دارد

استفاده از غذاهای کم کالری و قدری نرمش های سبک، نه تنها از تحلیل بافت ماهیچه ای در دوران پیری جلوگیری می کند، بلکه به سالم ماندن ارتباط سلول های عصبی کمک می کند و از عوارض پیری جلوگیری می نماید

یکی از مهم ترین مشکلاتی که افراد با افزایش سن مجبور می شوند با آن دست و پنجه نرم کنند، تحلیل رفتن بافت ماهیچه ای بدن است.

شواهد حاکی از آن است که همین مسئله باعث افزایش خطر جراحت در افراد مسن هم می شود.

اما چه می توان کرد تا بتوان ماهیچه ها را جوان نگه داشت و از بسیاری عوارض پیری مخصوصا در زمینه های حرکتی دوری کرد؟ ظاهرا جواب به تغذیه دوران جوانی برمی گردد.

تکنولوژی ریویو در گزارش خود به مطالعه جدید محققین در مورد تحلیل ماهیچه ها در سنین بالا پرداخته است.

به نظر می رسد مهم ترین عامل پیشگیری کننده، رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی لازم و بسیار کم کالری است.

به گفته محققین، استفاده از مواد غذایی که کالری بسیار کمی دارند در کنار نرمش های نه چندان سنگین، می تواند در دوران پیری بافت ماهیچه ای را جوان نگه دارد.

همچنین به نظر می رسد که این دو عامل روی ارتباط سیستم عصبی و ماهیچه ها هم تاثیرگذار باشند.

با این که این روزها مطالعات فراوانی در مورد بیماری های سالمندی مانند آلزایمر انجام می شود، اما پزشکان معتقدند که ما هنوز در مورد تاثیر سن بر سیستم عصبی چیز زیادی نمی دانیم.

یکی از مهم ترین مشکلات حرکتی در دوران سالمندی، به مشکلات ارتباطی سیستم عصبی حرکتی و ماهیچه ها مربوط می شود.

مطالعاتی که بر روی گونه های مختلف موجودات، و نه تنها انسان، انجام شده اند، نشان می دهند که با بالا رفتن سن، در نقطه برقراری ارتباط سلول های عصبی ناهماهنگی هایی دیده می شود.

بر اساس این مطالعه جدید، به نظر می رسد بین مصرف مواد غذایی کم کالری و سالم ماندن نقطه ارتباطی سلول های عصبی ارتباط معناداری وجود دارد.
khabaronline
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 52 از 60:  « پیشین  1  ...  51  52  53  ...  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA