انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 59 از 60:  « پیشین  1  ...  57  58  59  60  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)



 
خطر ابتلا به چاقی در کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر است

کارشناسان معتقدند که تغذیه شیرخواران با شیر مادر به طور قابل توجهی چاقی دوران نوجوانی را کاهش می دهد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، بنا بر نظر کارشناسان، روندی که باعث چاقی در دوران نوجوانی می شود با تغذیه کودک در سال های آغازین زندگی شروع می شود. نتیجه مطالعات جدید حاکی از آن است که تغذیه با شیر مادر احتمال چاقی در سال های نوجوانی را کاهش می دهد.
مطالعات نشان می دهد هر چه شیرخواران مدت زمان طولانی تری با شیر مادر تغذیه شوند احتمال ابتلا به چاقی در سن بلوغ در آن ها کمتر می شود.
همچنین محققان دریافته اند که شیرخواران تغذیه شده با شیر مادر وقتی به سن ۳ تا ۵ سالگی می رسند لاغرتر از کودکان تغذیه شده با شیر مصنوعی هستند.
مطالعات نشان می دهد در کودکانی که در شش ماه اول زندگی به طور عمده با شیر مادر تغذیه می شوند احتمال ابتلا به چاقی در سن ۱۴ سال ۲۲ درصد کمتر است و هر چه استفاده از شیر مادر بیشتر باشد احتمال چاق شدن کمتر می شود. به عنوان مثال افرادی که حداقل ۷ ماه از شیر مادر تغذیه شده اند احتمال ابتلا به چاقی در آنها ۲۰ درصد کمتر از افرادی است که سه ماه از شیر مادر استفاده کرده اند.
هنوز این نکته مبهم است که چرا تغذیه با شیر مادر ممکن است احتمال ابتلا به چاقی را در بچه ها در سنین بالا کاهش دهد. یک احتمال آن است که شیر مادر و شیر مصنوعی بر متابولیسم شیرخواران اثرات متفاوتی دارند و شیر مادر تاثیرات مثبت تری بر ذخیره چربی دارد.
برخی محققان بر این باورند که کودکان تغذیه شده با شیر مادر، خود تنظیمی مصرف غذا را بهتر از شیرخوارانی که با شیر مصنوعی تغذیه شده اند یاد می گیرند چرا که آنها زمانی که سیر هستند بهتر می توانند خودشان را نسبت به خوردن، کنترل کنند. برعکس، والدینی که از شیرهای جایگزین استفاده می کنند ممکن است هنوز بطری شیر کودک تمام نشده به فکر بطری شیر بعدی باشند و تلاش کنند که او را به نوشیدن بیشتر ترغیب کنند. به این ترتیب ناآگاهانه شیرخوار را تشویق می کنند تا نشانه گرسنگی خود را بروز ندهد و این امر ممکن است سبب ایجاد مشکلات وزنی در آینده شود.
برخی نیز معتقدند که تغذیه با شیر مادر ممکن است حداقل نوعی حفاظت در مقابل چاقی در آینده را فراهم کند. چاقی نیازمند راه حل های ضروری است.
در مجموع کارشناسان معتقدند که شیر مادر بهترین غذای شناخته شده برای کودکان است و در حقیقت یک استراتژی کم هزینه و قابل دسترس است.
hi dr!
     
  

 
ترکیب نمک زیاد و پتاسیم کم در رژیم غذایی کشنده است

کارشناسان بهداشت عمومی و تغذیه در آمریکا اعلام کردند ترکیب نمک زیاد و پتاسیم کم در رژیم غذایی می تواند عواقب جدی و حتی کشنده داشته باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این کارشناسان معتقدند بزرگسالان آمریکایی که رژیم غذایی آنها حاوی مقادیر زیادی نمک و سطح پایین پتاسیم است دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی قرار دارند. این مطالعه که در مجله آرشیو طب داخلی منتشر شده همچنین حاکیست افرادی که در رژیم غذایی روزانه آنها سدیم زیاد و پتاسیم کم وجود دارد، ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماریها و مشکلات مختلف قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، برای دستیابی به این نتایج کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در آتلانتا، دانشگاه ایموری در آتلانتا و دانشگاه هاروارد در کمبریج، اطلاعات حاصل از مطالعه ملی سلامت و بررسی تغذیه را مورد استفاده و تجزیه و تحلیل قرار داده اند.
به گفته این کارشناسان، در حال حاضر مردم آمریکا دو برابر مصرف توصیه شده روزانه نمک را در رژیم غذایی خود استفاده می کنند. مواد غذایی حاوی پتاسیم شامل ماست، شیر، میوه، و سبزی مثل سبزیجات برگ پهن، انگور، توت سیاه و تمشک، هویج، سیب زمینی و نیز مرکبات هستند.


==========================================



مصرف پروتئین زیاد احساس گرسنگی را در افراد چاق کاهش می دهد

متخصصان تغذیه می گویند رژیم غذایی غنی از پروتئین راه کاری برای کاهش احساس گرسنگی در افراد چاق است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد پروتئین موجود در فرآورده های لبنی، احساس گرسنگی را کاهش می دهد و بویژه در مردانی که مبتلا به اضافه وزن هستند کمک می کند که بیشتر احساس سیری کنند و بتوانند دربرنامه های کاهش وزن موفق تر عمل کنند.
دکتر هیترلیدی، استاد تغذیه دردانشگاه میسوری و سرپرستی اصلی این مطالعه خاطرنشان کرد: رژیم غذایی حاوی ۱۸ تا ۳۵ درصد کالری که از پروتئین فرآورده های لبنی تهیه شده باشد احساس گرسنگی را در افراد کاهش داده و به افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند کمک می کند که در طول روز و تا رسیدن به ساعات بعدازظهر بیشتر احساس سیری داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری ایندواسیا در مطالعات قبلی نیز نشان داده شد که مصرف پروتئین زیاد در رژیم غذایی، میزان مصرف کالری روزانه را کاهش می دهد. بعلاوه پروتئین نقش مهمی در حفظ عضلات و پیشگیری از تحلیل رفتن این بافت ایفا می کند.
isna
hi dr!
     
  

 
سه راهکار بی خطر برای مقابله با ولع شیرینی خوری

همه ما می دانیم که مقادیر زیاد قند موجود در مواد غذایی فرآوری شده برای سلامتی مضر است و هرچند مدت کوتاهی به ما انرژی می دهد اما موجب بروز سردردهای مکرر می شود و در ما نیاز کاذبی به مصرف بیشتر این مواد خوراکی ایجاد می کند که پیامد آن اعتیاد به این قبیل خوردنی های شیرین است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، نکته قابل توجه این است که آیا راهی وجود دارد که بتوان این ولع سیری ناپذیر برای خوردن مواد قندی را کنترل کرد؟
به گزارش سایت اینترنتی ارگانیک، کارشناسان تغذیه می گویند اگر شما هم به این ولع شیرینی خوری دچار می شوید بهتر است به دنبال منابع قندی طبیعی باشید تا ضمن ایجاد احساس رضایت از بروز آسیب های جدی در بدنتان جلوگیری کنید.
در این مطلب ۳ راه طبیعی و بی ضرر برای مقابله با ولع خوردن مواد قندی ارائه شده است که به قرار زیر است:
به میوه ها بیشتر اطمینان کنید. هرچند میوه ها هم حاوی قند بویژه فروکتوز هستند اما در عین حال منبع غنی از فیبر خوراکی هستند که به همین دلیل زودتر احساس سیری ایجاد می کنند و برخلاف میان وعده های قندی مصنوعی، مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارند. البته برخی ازمیوه ها هستند که ذخیره قندی بسیار بالایی دارند بنابراین بیشتر مصرف سیب و توت ها توصیه می شود که هم شیرین هستند و هم به اندازه سیب و آناناس و میوه های خشک شده مملو از قند نیستند. بعلاوه اگر همراه داشتن انواع میوه ها در طول روز برایتان کار دشواری است می توانید دسرهای مختلف میوه از قبل را تهیه کرده تا در صورت نیاز از این دسرهای طبیعی استفاده کنید.
عسل ارگانیک هم یک گزینه مناسب قندی است. هرچند عسل ارگانیک نیز حاوی مقادیر زیادی قند فروکتوز و گلوکز است و نباید زیاد مصرف شود اما به هر حال نسبت به عسل فرآوری شده و تصفیه شده گزینه سالمتری است و واقعا خواص مفیدی دارد بویژه عسل تیره که سرشار از آنتی اکسیدانها است. برای اینکه با طعم خاص عسل ارگانیک مشکل نداشته باشید می توانید آن را همراه با ماست کم چرب یا چای مصرف کنید.
«گیاه برگ شیرین» موجود در عطاری ها نیز یک جایگزین قندی واقعا طبیعی و مناسب است. این گیاه حتی برای مبتلایان به دیابت هم قابل استفاده است. این گیاه خواص بسیار دیگری نیز دارد. برای مصرف این گیاه می توانید آن را در نوشیدنی خنک خود ریخته و بدون نگرانی از نوشیدن آن لذت ببرید.
isna
hi dr!
     
  

 
کاری یک ادویه مفید برای لاغر شدن

گروهی از متخصصان تغذیه می گویند اگر قصد دارید لاغر شوید، ادویه کاری را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان تاکید کردند که یکی از مواد اصلی موجود در ادویه های کاری فلفل قرمز است که دمای بدن را افزایش می دهد و به سوختن کالری ها کمک می کند. حتی نکته جالب تر این که این ادویه به شما کمک می کند که در وعده غذایی بعدی کمتر غذا بخورید.
به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، کارشناس تغذیه در دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانای آمریکا تصور می کنند که ترکیب فعال موجود در فلفل موسوم به «کاپسایسین» می تواند عامل این اثرگذاری قوی و آشکار باشد. در این مطالعه تاثیر ادویه فوق روی ۲۵ زن و مرد بالغ بررسی و مشخص شد. نیمی از این افراد غذای خود را بدون ادویه و نیمی دیگر همراه با ادویه کاری مصرف کردند در ادامه معلوم شد در گروهی که از ادویه استفاده کرده بودند سوخت و ساز درونی بدنشان بیشتر شد و شاهد این امر افزایش دمای داخلی بدن آنها بود.
این مطالعه در مجله روانشناسی و رفتار منتشر شده است.

========================

اسید فولیک بخورید تا در تحصیل موفق تر باشید

پژوهشگران سوئدی عقیده دارند که مصرف اسید فولیک با موفقیتهای تحصیلی ارتباط تنگاتنگی دارد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، منطقه کرمانشاه، بر اساس نتایج تحقیق به عمل آمده در این خصوص که در Pediatrics منتشر شد، کودکان اصولا دارای حجم بالایی از پروتیین موسوم به هوموسیستین در خون خود هستند که نوعی اسیدآمینه بوده که با بیماری های قلبی در ارتباط است، اما از سوی دیگر اکثر کودکان دچار کمبود اسید فولیک هستند.
برای فهم تاثیر اسید فولیک، تیمی از پژوهشگران دانشگاه اوربرو در سوئد به تحقیق در مورد میزان و سطح اسید فولیک در ۳۸۶ نوجوان پرداختند و در پایان مشخص شد نوجوانانی که دارای بیشترین سطح اسیدفولیک هستند، بهترین نمرات را دریافت می کنند.
دکتر دنیل آرمسترانگ پژوهشگر این موضوع در دانشکده پزشکی میامی میلر در این خصوص گفت: ما می دانیم که اسید فولیک در عملکرد مغزی و پیشرفت مغز نقش حیاتی بر عهده دارد و در نوجوانان کمبود اسید فولیک در ارتباط با شناخت عصبی ضعیف است.
به گفته پژوهشگران، اسید فولیک یکی از اشکال اصلی ویتامین B است و نقش کلیدی در ساخت DNA و RNA دارد، در افراد سالخورده کمبود اسید فولیک در ارتباط با کاهش توانایی های ذهنی، جنون و آلزایمر است.
اسید فولیک در سبزی، میوه، حبوبات، نخود و مغزها یافت می شود و یا می توان از مواد غذایی غنی شده با اسید فولیک و مکمل ها بهره گرفت
hi dr!
     
  

 
تخم مرغ از سرطان و بیماری قلبی پیشگیری می کند

متخصصان تغذیه در دانشگاه آلبرتا تاکید کردند: تخم مرغ خیلی بیشتر از آنچه که ما تصور می کنیم برای بدن مفید است تا جایی که می تواند از بروز سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مطالعات نشان داده است که تخم مرغ منبع عالی از پروتئین، لیپید، ویتامین ها و مواد معدنی است. این بار نیز کارشناسان تغذیه در دانشگاه آلبرتا دریافته اند که که این ماده علاوه بر خواص مفید قبلی، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که در نتیجه به پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند.
خبرگزاری یونایتدپرس در این باره گزارش داد زرده تخم مرغ حاوی دو نوع اسید آمینه به نام های تریپتوفان و تیروسین است که هر دوی آن ها خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارند.
بنا براین گزارش، دو عدد زرده تخم مرغ در حالت خام دو برابر یک سیب دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. با این حال، وقتی تخم مرغ سرخ یا آب پز می شود، خاصیت آنتی اکسیدانی آن نصف می شود و البته خاصیت آن در ماکروفر کمی بیش از نصف کاهش می یابد. اما با این وجود در همان حالت همچنان میزان آنتی اکسیدان آن با سیب برابر می شود.
شرح این مطالعه در مجله شیمی تغذیه منتشر شده است.

================

بهترین منابع غذایی حاوی آهن برای مقابله با کم خونی

کم خونی حالتی است که در آن تعداد یا اندازه گلبول های قرمز و یا مقدار هموگلوبین موجود در خون کاهش یافته و فرآیند تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و سلول های بدن دچار اختلال می شود.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، از مهم ترین ریزمغذی ها جهت خون سازی که کمبود آنها موجب بروز کم خونی می شود می توان به آهن، ویتامین ب۱۲ و اسید فولیک اشاره کرد.
از سوی دیگر، فقر آهن یکی از شایع ترین اختلالات تغذیه ای در کشورهای در حال توسعه و مهم ترین علت کم خونی تغذیه ای در کودکان و زنان در سنین باروری است که با ایجاد گلبول های قرمز کوچک و کاهش مقدار هموگلوبین سبب کاهش توان جسمی و روانی فرد و حتی افزایش میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری ها می شود.
سایت اینترنتی مدگورو در مقاله ای فهرست مواد غذایی و منابع اصلی حاوی آهن و نیز منابعی که جذب آهن را افزایش می دهند، منتشر کرده است.
در این مقاله آمده است مواد غذایی شامل جگر، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم مرغ، سبزیجات دارای برگ های سبز تیره و پهن مثل اسفناج، حبوبات و میوه های خشک مخصوصا برگه زردآلو و دانه های روغنی بهترین منابع خوراکی حاوی آهن هستند.
به علاوه منابع غذایی حاوی ویتامین ث، اسید سیتریک و اسید اسکوربیک مانند آب پرتقال، انبه و طالبی، منابع حاوی اسید مالیک و اسید تارتاریک مثل هویج و سیب زمینی و محصولات تخمیری مثل سس سویا عوامل افزایش دهنده جذب آهن در بدن هستند.
isna
hi dr!
     
  

 
اختلالات تغذیه ای خطر مرگ را تشدید می کنند

یک مطالعه جدید تایید کرد افرادی که دچار اختلالات تغذیه ای به ویژه بی اشتهایی عصبی هستند، بیشتر در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این یافته حاصل تجزیه و تحلیل کارشناسان انگلیسی روی ۳۶ مطالعه مختلف است. افرادی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند همیشه تصور اشتباهی نسبت به وزن خود دارند و فکر می کنند چاق هستند و به همین خاطر از خوردن غذا خودداری می کنند.
به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، در این مطالعات ۱۷ هزار و ۲۷۲ شرکت کننده وجود داشتند که ۷۵۵ نفر از آنها در طول مطالعات فوت کردند. این کارشناسان با بررسی آمار مرگ و میر در گروه های مختلف دریافتند در بین افرادی که به بی اشتهایی عصبی مبتلا هستند به ویژه در اواخر دوران نوجوانی، نرخ مرگ و میر بالاتر است.
شرح این مطالعه در مجله آرشیو روانپزشکی عمومی منتشر شده است.

============================

آب آلبالو خطر بیماریهای قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت کاهش می دهد

نتایج یک مطالعه نشان داده است «آنتوسیانین» موجود در آب آلبالو به کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می کند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این مطالعه جهت بررسی تاثیر مصرف آب آلبالو به عنوان یک منبع غنی از آنتوسیانین ها بر سطح چربی ها و فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم توسط گروهی از متخصصان دانشگاه میشیگان انجام شده است.
به گفته پزشکان، خطر بیماریهای قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت بالا است از این رو دستیابی به سطوح مناسب چربی های خون در این بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است. تغذیه و از جمله مصرف آنتوسیانین ها، نقش مهمی در کاهش خطر بیماریهای قلبی و فشار خون دارد.
در این مطالعه ۱۶ زن مبتلا به دیابت نوع دوم مورد بررسی قرار گرفتند. در طول دوره این مطالعه شرکت کنندگان به مدت شش هفته آب آلبالو مصرف کردند. وزن، چربی های خون و سطح فشارخون سیستولیک و دیاستولیک این بیماران در شروع و پایان مطالعه اندازه گیری شد.
به گزارش روزنامه استار، نتایج این بررسی نشان داد که مصرف آب آلبالو به بهبود عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می کند.
isna
hi dr!
     
  

 
افراد دارای فعالیت فکری زیاد، فندق مصرف کنند

یک فوق تخصص تغذیه با اشاره به ارزش تغذیه ای بسیار بالا و خواص متعدد فندق، گفت: افرادی که فعالیت فکری زیاد دارند، فندق مصرف کنند.
دکتر کیومرث دانشور در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: فندق حاوی چربی، کربوهیدرات، پروتئین و آب است. از سوی دیگر این آجیل خوشمزه مقادیری قابل توجهی ویتامین و املاح را در خود جای داده است.
دکتر دانشور در ادامه تصریح کرد: اسید اولئیک موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می کند و اسید لینولئیک موجود در آن نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام ها دارد.
وی گفت: روغن فندق حاوی مقادیر متنابهی از ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه های قلب و دیگر ماهیچه های بدن ضروری است و در پیشگیری و ممانعت از ابتلا به سرطان نقش دارد.
دکتر دانشور خاطرنشان کرد: فندق یک منبع خوب از ویتامین های B۱، B۲ و B۶ است که برای حفظ سلامت مغز و خون سازی ضروری هستند.
وی در پایان با تاکید بر این که فندق دارای مواد معدنی کلسیم، آهن، روی و پتاسیم است، افزود: مغز فندق دارای مقادیر زیادی فسفر است و بر این اساس برای افرادی که فعالیت فکری زیاد دارند توصیه می شود زیرا فسفر در فعالیتهای مغزی نقش مهمی را ایفا می کند.

=========================

قهوه کافئین دار، سلاحی موثر برای مقابله با آلزایمر است

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید روی بیماری آلزایمر معلوم شد قهوه حاوی یک ترکیب ناشناخته است که وقتی با کافئین موجود در این نوشیدنی تعامل انجام دهد، می تواند موجب افزایش میزان یک فاکتور رشد حیاتی در خون شود که به نظر می رسد برای مقابله با بیماری آلزایمر مفید است.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان دانشگاه فلوریدای جنوبی درآزمایشات جدید خود دریافتند قهوه حاوی کافئین، ترکیب مفید و موثری برای تقویت حافظه در موش های آزمایشگاهی است در حالی که قهوه بدون کافئین این خاصیت را ندارد.
این متخصصان می گویند قهوه حاوی کافئین مقدار فاکتور رشد GCSE را در خون افزایش می دهد. سطح این فاکتور رشد در بیماران مبتلا به آلزایمر تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
به گزارش روزنامه ساندی تایمز، این فاکتور می تواند موجب تقویت حافظه در موشهای مبتلا به آلزایمر شود.
دکتر چوآنهای کائو که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته خاطرنشان کرد: قهوه کافئین دار یک راه کار طبیعی برای تقویت حافظه مقابله با پیشرفت آلزایمر است.
این مطالعه در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است.
hi dr!
     
  

 
مصرف چای و نوشابه باعث اختلال در عملکرد خواب می شود

دبیر انجمن علمی پزشکی خواب ایران گفت: اگر مواد محرکی چون شیرکاکائو، قهوه، چای، نوشابه، ترکیبات حاوی شکلات و سیگار، دو تا سه ساعت قبل از خواب استفاده شوند فرد را دچار اختلالات خواب می کنند.
دکتر خسرو صادق نیت در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، ضمن تاکید بر صرف شام سبک قبل از خواب، اظهار کرد: این وعده غذایی می تواند شامل ترکیبات کربوهیدراتی باشد. مواد پرچرب و پروتئین به میزان زیاد می تواند فرد را دچار مشکلات خواب کند. ضمن اینکه گرسنه خوابیدن هم خوب نیست. تغذیه با نان و پنیر، برنج و ماست و نظیر آن می تواند به عنوان وعده غذایی شام مناسب باشد.
وی به مواد غذایی که موجب داشتن یک خواب راحت در طول شب می شوند نیز اشاره کرد و گفت: از جمله مواد غذایی که بسیار به خواب آلودگی و راحت تر خوابیدن کمک می کند گوشت بوقلمون است که در حال حاضر قرص آن نیز در خارج از کشور ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
دکتر صادق نیت در پاسخ به این پرسش که آیا برخی عرقیات گیاهی در بهتر خوابیدن به ما کمک می کنند یا خیر گفت: شاید این عرقیات گیاهی تاثیر هم داشته باشند ولی مطالعه علمی روی تاثیر این مواد انجام نشده است و نمی توان به یقین درباره آن پاسخ داد.
دبیر انجمن علمی پزشکی خواب ایران درباره علت خواب آلودگی در ساعات میانی روز بویژه پس از وعده غذایی نهار، اظهار کرد: بحث خواب آلودگی مستقل از تغذیه است و ارتباطی با آن ندارد. ریتم های بیولوژیکی در بدن ما تنظیم می شود که خواب و بیدار ی ما به آن وابسته است و باعث می شود از حدود ۱۱ نیمه شب تا ۳ بامداد و از ساعت یک تا ۴ بعدازظهر احساس خواب آلودگی کنیم. در واقع پیک دوم خواب آلودگی ما همین ساعات بعدازظهر است و افراد اغلب احساس می کنند به این دلیل که حدود ساعت ۱۲ بعدازظهر نهار میل می کنند، خواب آلودگی اتفاق می افتد اما اینگونه نیست.
hi dr!
     
  

 
تبلیغات تنقلات و فست فودها، اشتهای کودکان را تشدید می کنند

متخصصان تغذیه تاکید کردند تماشای تبلیغات تلویزیونی مربوط به خوردنی های صنعتی و تنقلات واقعا در افزایش احساس گرسنگی در کودکان تاثیرگذار است به ویژه اگر کودکان بیشتر تلویزیون تماشا کنند این احساس گرسنگی در آنها تشدید می شود.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، بر همین اساس کارشناسان بهداشت عمومی در آکادمی اطفال آمریکا بر ضرورت ممنوعیت پخش این قبیل آگهی های تبلیغاتی که به ویژه کودکان را مورد خطاب قرار می دهند تاکید کرده و هشدار دادند که این آگهی ها می توانند بحران چاقی را بیش از پیش در کودکان تشدید کنند.
دکتر اما بویلند از متخصصان دانشگاه لیورپول در انگلیس و دستیاران وی در مطالعات خود روی کودکان شش تا ۱۳ ساله آزمایشاتی انجام دادند و متوجه شدند که تماشای تبلیغات تجاری درباره خوردنی ها و مواد غذایی در افزایش اشتهای کودکان تاثیر بسزایی دارد و در نتیجه منع پخش این تصاویر به تبلیغات راهکاری موثر برای مقابله با چاقی در کودکان است.
به گزارش روزنامه تلگراف، این بررسی ها تاکید کرد: روزهایی که کودکان این آگهی ها را تماشا می کنند، بیشتر به خوردن تنقلات روی می آورند و احساس گرسنگی در آنها بیشتر می شود. علاوه بر این مشاهده این آگهی ها تمایل کودکان را به خوردن غذاهای چرب و شیرین افزایش می دهد. درعین حال در زندگی واقعی فاکتورهای دیگری به این میل در کودکان دامن می زند که از جمله آنها می توان به تمایل والدین برای خرید خوراکی های صنعتی و آماده اشاره کرد.
جزئیات این مطالعه در مجله اطفال منتشر شده است.
isna
hi dr!
     
  

 
روش های حمایت تغذیه ای در بیماران مبتلا به سرطان

در حال حاضر سرطان به یک بیماری مزمن تبدیل شده است و بیماران سرطانی به دلیل اختلالات سیستماتیک و متابولیک ناشی از تومور و عوارض درمان های ضد سرطان در خطر سوتغذیه قرار دارند.
روش های حمایت تغذیه ای در بیماران مبتلا به سرطان
از این رو به اعتقاد پزشکان ، حمایت تغذیه ای ‌بخش مهمی از فرآیند درمان این بیماران محسوب می شود و انجام آن در تمام مراحل از زمان تشخیص بیماری تا پس از درمان ضروری است.
‘ مریم ظریف یگانه ‘ و ‘ بهاره ساسان فر’ از کارشناسان ارشد علوم تغذیه کشورمان به تازگی مقاله ای را با عنوان ‘ روش های حمایت تغذیه ای در بیماران مبتلا به سرطان ‘ منتشر کرده اند که خلاصه آن درکتابچه مقالات سومین کنگره بین المللی مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان به چاپ رسیده است .
در بخشی از این مقاله آمده است : اهداف حمایت تغذیه ای برای این بیماران شامل پیشگیری از ایجاد کمبودهای تغذیه ای و جبران آنها ، حفظ وزن و جبران کمبود وزن ، به حداقل رساندن عوارض جانبی مرتبط با تغذیه و بهبود کیفیت زندگی در تمام مراحل بیماری ،‌درمان و پس از آن است .
نگارندگان این مقاله نوشتند : محاسبه نیاز درشت مغذی ها ، ‌ریز مغذی ها و مایعات برای هر بیمار پس از انجام غربالگری و همچنین ارزیابی تغذیه ای بر اساس وضعیت تغذیه ، علایق فردی ، نوع بیماری ،‌نوع درمان ، عوارض ناشی از درمان ،‌استرس متابولیک ، عملکرد گوارشی بیمارو میزان فعالیت بدنی وی ضروری است .
در این مقاله تاکید شده است که انجام مداخله تغذیه ای مناسب و زود هنگام نه تنها موجب بهبود نتیجه درمان بیماران سرطانی می شود بلکه می تواند هزینه های سیستم مراقبت بهداشتی را نیز کاهش دهد.
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 59 از 60:  « پیشین  1  ...  57  58  59  60  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره دو)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA