انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 32 از 57:  « پیشین  1  ...  31  32  33  ...  56  57  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)



 
۴۸ درصد تومورهای سرطانی مربوط به تومور مثانه است


هفته سلامت مردان بهانه ای است تا بار دیگر به همه مردان ایرانی یادآور شویم که در حفظ سلامتی خود کوشا باشند زیرا سلامت آنها ضامن سلامت جامعه و مایه آرامش خانواده است.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبر نگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”: و به نقل از سایت وزارت بهداشت؛ دکتر سید جلیل حسینی رییس انجمن اورولوژی ایران در نشست علمی خبری روز ملی سلامت مردان گفت: یکی از مهم ترین بیماریهای کم علامتی که می تواند منجر به از دست رفتن عمر در افراد جامعه شود سرطان مثانه است که هیچ علامتی ندارد و تنها تغییر رنگ ادرار می تواند نشانی از وجود این بیماری باشد.

دکتر حسینی ادامه داد: سرطان مثانه در مرحله اول اگر تشخیص داده شود با یک جراحی کوچک ۱۰۰درصد درمان می شود ولی اگر پیشرفت کند با وجود عمل جراحی دشوار، طول عمر ۵ ساله خواهد داشت.

وی درباره اهداف کلی برنامه روز ملی سلامت مردان ابراز داشت: حساس سازی و تبیین جایگاه فرهنگی، پیشگیری اولیه و تشخیص زودرس بیماریهای مزمن وبدون علامت، توسعه اجرای روز ملی سلامت مردان در شبکه های بهداشتی،درمانی کشور از طریق برنامه های اجرایی وگسترش فعالیت ها بین انجمن های علمی و نهادهای مختلف مثل شهرداری از جمله اهداف اصلی در اجرای برنامه سلامت مردان است.

رییس انجمن اورولوژی ایران خاطرنشان کرد: راه اندازی سایت سلامت مردان(iuanet.org) جهت دسترسی سریع وآسان مردم به اطلاعات مربوط به روز ملی، ویزیت رایگان مردان در مترو، مناطق محروم وخانه های بهداشت و مساجد و معاینات کارگران از مهم ترین برنامه های انجمن اورولوژیست ایران در هفته اخیر است.

وی درباره بیماری های شایع مردان گفت: تومور مثانه، تومور پروستات و نهفتگی ارگان زاینده نطفه از جمله بیماری هایی است که علامت خاصی نداشته و به همین خاطر بسیاری از بیماران در مراحل پیشرفته بیماری به پزشک مراجعه می کنند.

دکتر حسینی اضافه کرد: سرطان مثانه و پروستات آمار سالیانه تعداد مرگ ومیر زیادی را به خود اختصاص داده به طوریکه تومور مثانه ۴۸ درصد تومورها وتومور پروستات با ۳۳ دردصد به عنوان سومین تومور شایع شناخته شده است.

وی افزود: به علت مشکلات شغلی مردان و مواجهه این افراد با موادی همچون رنگ،لاستیک و مواد شیمیایی، ایجاد تومور مثانه در مردان بیشتر از زنان است همچنین مواردی همچون مصرف سیگار، استفاده از داروهای مسکن، وجود عفونت های مزمن و عوامل ژنتیک در تشکیل تومور مثانه نقش موثری دارند.

رییس انجمن اورولوژی گفت: تومورسرطان اگر در مخاط مثانه دیده شود با اجرای یک جراحی کوچک درمان می شود ولی اگر سرطان به دیواره مثانه رسیده باشد، باید کل مثانه برداشته شود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرطان پروستات از شیوع بالایی در میان مردان برخوردار است گفت: تنها علامت سرطان پروستات تغییر رنگ ادرار است و باید توجه داشت که پروستات به عنوان یک ارگان جنسی از سن ۴۰ سالگی در تمامی مردان بزرگ می شود و قرار گرفتن پروستات برسر راه مجاری ادراری ممکن است در برخی موارد باعث ایجاد تومور سرطان شود.

iscanews
hi dr!
     
  

 
از حافظه خود حفاظت کنید

بر اساس مطالعاتی که در آکادمی نورولوژی آمریکا انجام شده،افرادی که به بیشتر از دو زبان صحبت می کنند کمتر با مشکلات حافظه روبرو می شوند.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ” ایسکانیوز ” به نقل از physorgتمرین زبان خارجی اثر محافظتی خوبی بر روی حافظه سالمندانی که در طول عمر خود به بیش از دو زبان صحبت می کنند، داشته است.

مطالعه بر روی ۲۳۰ مرد و زن با متوسط سن ۷۳ سال که به دو یا بیشتر از دو زبان صحبت می کنند انجام شد، تنها ۴۴ مورد مشکل ادراکی گزارش شده و بقیه گروه تا به حال هیچ مشکل حافظه ای نداشتند.

محققان خم چنین کشف کردند که کسانی که به چهار زبان یا بیشتر می توانند صحبت کنند در مقایسه با کسانی که به دو زبان صحبت می کنند، پنج برابر کمتر در معرض ابتلا به مشکلات شناختی قرار گرفتند.

همین طور افرادی که به سه زبان سخن می گفتند سه بار کمتر از دو زبانه ها با مشکلات شناختی مواجه شدند.

مطالعات زیادی باید صورت گیرد تا این یافته ها بطور کامل تایید شود.

iscanews
hi dr!
     
  

 
تاثیر افسردگی پدر و مادر روی بهداشت روانی فرزندان متفاوت است

پزشکان انگلیسی می گویند پسرانی که پدرانشان مبتلا به افسردگی هستند، دو برابر بیش از دخترانی که پدر افسرده دارند در دوران پیش از مدرسه دچار اختلالات رفتاری و احساسی می شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این پزشکان در دانشگاه آکسفورد دریافته اند که افسردگی مادر در زمان کودکی فرزندش روی رفتارهای اجتماعی زمان بزرگسالی وی تاثیر دارد اما در مورد پدران، نتایج تغییر روحیه و افسردگی آنها به سرعت روی کودکان مشخص می شود و رشد روانی آنها را دچار اختلال می کند.

روزنامه دیلی اکسپرس دراین باره گزارش داد: با توجه به نتایج آزمایش فوق این پزشکان تاکید دارند که افسردگی در سنین پایین، علامت افسردگی در دوران بزرگسالی نیست و به همین دلیل است که توجه کمتری به آن می شود.

در واقع، شناخت این بیماری در کودکان، تا حدی دشوارتر است.

به همین خاطر این پزشکان به تمام والدین جوان توصیه می کنند در صورتی که برای بار اول، صاحب فرزند می شوند، حتما از مشاوران خانواده جهت تثبیت روحی خود کمک بخواهند تا با حفظ بهداشت روانی کودک خود نیز بیشتر کمک کنند.

مطالعات نشان می دهد که یک فرد بالغ مبتلا به افسردگی، ناراحتی و غمگینی خود را نشان می دهد اما در یک کودک افسرده، تظاهر افسردگی ممکن است به صورت عصبانیت، تحریک پذیری و گاهی پرخاشگری باشد.

به همین دلیل، گاهی این اختلال درست تشخیص داده نمی شود و یا با علائم دوره بلوغ اشتباه گرفته می شود.

تغییرات در خواب هم از جمله مشکلات کودک و نوجوان افسرده است بدین معنی که در بزرگسالان مشکل کم خوابی و در کودکان و نوجوانان مشکل پرخوابی ایجاد می شود. کودکان افسرده به بیدار بودن رغبتی نشان نمی دهند و تا نیمه های روز در خواب هستند. افسردگی از اختلالات نسبتا شایع در سن نوجوانی و پیش از نوجوانی است.

در این بیماری حتی ممکن است که شادی و افسردگی با هم همراه باشند و باعث شود که تشخیص بیماری با مشکل روبرو شود.
isna
hi dr!
     
  

 
کشف پروتئین سرکوب کننده استرس در مغز

متخصصان علوم اعصاب و نورولوژی در انستیتو علوم ویزمن موفق به شناسایی یک خانواده پروتئینی شده اند که قادر است واکنش استرس را آرام کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر آلون چن متخصص اعصاب در این انستیتو خاطرنشان کرد که پروتیئن جدید با مکانیسم بروز استرس در مغز مقابله می کند.

روزنامه ساندی تایمز چاپ انگلیس در این باره نوشت: پروتئین تازه کشف شده از خانواده پروتئین های

سی آر اف است و با مجموعه ای از فرایندها در مغز در ارتباط است که به هنگام مواجهه انسان با فشار و استرس بوجود می آیند.

به گزارش ایسنا، واکنش به استرس از مغز آغاز می شود و دکتر چن روی خانواده ای از پروتئین ها متمرکز شده است که نقش قالب در تنظیم این مکانیسم ایفا می کنند.

وی در بررسی های خود دریافت که سه پروتئین از این خانواده قادر هستند واکنش استرس زا را در مغز سرکوب کرده و تنش را کاهش دهند. این سه پروتئین اوروکورتین ۱ ، ۲ و ۳ نام دارند که واکنش استرس را در مغز خاموش می کنند.

شدت یافتن استرس یا مزمن شدن آن می تواند به تدریج منجر به بروز بیماری های روان تنی شود و میزان ابتلا به بیماری های جسمی را نیز افزایش دهد. این فشارهای روانی یا استرس ها که به فرد تحمیل می شوند از سوی دیگر می تواند در روان فرد اختلالاتی ایجاد کند.

در بسیاری از موارد تغییرات ایمونولوژیک می تواند شاخصی از چگونگی تحمل فرد در مقابل استرس و معیاری برای پیش بینی وضعیت جسمی و یا روانی وی باشد.

لذا با بالا بردن روحیه و توان تحمل افراد می توان علاوه بر بیماری های روانی از بیماری های جسمی نیز جلوگیری کرده یا به تسریع در درمان آنها کمک کرد.

شرح این بررسی ها در نشریه دستاوردهای آکادمی ملی علوم آمریکا گزارش شده است.

isna
hi dr!
     
  

 
یک روش ارزان برای تقویت حافظه



پزشکان تاکید دارند پیاده روی منظم و مداوم در تقویت حافظه نقش قابل ملاحظه ای دارد.





به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان می گویند ۴۰ دقیقه پیاده روی آرام به مدت سه نوبت در هفته می تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در کنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.

روزنامه دیلی میل در این باره گزارش داد، پروفسور کریک اریکسون و همکارانش از دانشگاه پیتزبورگ آمریکا به بررسی تاثیرات احتمالی ورزش آرام و منظم بر روی حافظه پرداختند.

آن ها در ابتدا ۱۲۰ داوطلب را به دو گروه تقسیم کردند و سپس از یک گروه خواستند تا برنامه های ورزشی و پیاده روی را به مدت ۴۰ دقیقه و ۳ روز در هفته انجام دهند و گروه دیگر تنها تمرینات ساده کششی را انجام دادند، سپس از این افراد اسکن مغزی گرفته شد.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی اسکن ها حاکی از آن بود که حجم غده هیپوکامپ به اندازه دو درصد در افرادی که تمرینات منظم هوازی را انجام داده بودند، افزایش یافت و همان منطقه از مغز در گروه دوم ۱/۴ درصد افزایش را نشان داد.

پروفسور اریکسون در این باره خاطرنشان کرد: مطالعات تایید می کند ضعف توان هیپوکامپ در حین زندگی اجتناب ناپذیر است، اما ما ثابت کردیم حتی انجام ورزش های متعادل و خفیف هم به مدت یک سال می تواند اندازه ساختار مغزی را افزایش دهد.

نتایج این مطالعات یک ساله در نشریه دستاوردهای آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

isna
hi dr!
     
  

 
خونریزی دستگاه گوارش

خونریزی های دستگاه گوارش که معمولاموجب نگرانی و وحشت افراد می شوند، به دلایل مختلفی بروز می کنند.

بنابراین نکته مهم تشخیص صحیح علت خونریزی است تا درمان مناسب نیز انجام پذیرد.

دکتر اکرم پورشمس، فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد در این باره به جام جم می گوید: «خونریزی های دستگاه گوارش معمولا به صورت استفراغ خونی و شایع تر از آن، دفع مدفوع سیاه رنگ و نسبتاً شل (ملنا)، دفع خون از مقعد که به صورت خون روشن یا رگه های خون دیده می شود، خود را نشان می دهد.

البته حالتی دیگر نیز وجود دارد که خود بیمار ممکن است علائم را مشاهده نکرده و فقط به صورت کم خونی ظهور کند.»

وی تاکید می کند: «بیماران باید توجه داشته باشند یبوست معمولابا تیره شدن رنگ مدفوع همراه است، ولی خونریزی های دستگاه گوارش به صورت مدفوع کاملا سیاه و شل نمایان می شود.

همچنین در شرایطی که خونریزی تنها با کم خونی و علائمی همچون تنگی نفس و کمبود انرژی بروز کند، با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم، باید نوع کم خونی مشخص شده و در صورت نیاز بررسی های دستگاه گوارش نیز انجام شود.»

به گفته وی هر بیماری که استفراغ خونی یا اسهال سیاه و شل داشته باشد یا به هرشکلی خون از مقعد دفع کند، باید برای بررسی های دستگاه گوارش به پزشک مراجعه کند تا علت خونریزی مشخص شود. وی تاکید می کند بررسی و علت شناسی کم خونی و خونریزی، مهم ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علل خونریزی ها

دکتر پورشمس، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه می دهد: «درمان، وابسته به علت خونریزی است. در نتیجه ابتدا باید علت مشخص شود. زخم ها معمولاشایع ترین دلیل خونریزی های معده و دوازدهه هستند که به صورت استفراغ خونی یا ملنا ظاهر می شوند. در بعضی موارد نیز زخم ها مربوط به میکروب هلیکوباکتر هستند.»

این پزشک فوق تخصص یادآور می شود: «البته زخم های وابسته به هلیکوباکتر روز به روز در حال کاهش بوده و زخم های مرتبط با مصرف داروها بخصوص داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل بروفن و دیکلوفناک و مصرف آسپرین مشاهده می شوند. درصد کمی از موارد خونریزی نیز می تواند نشانه ای از وجود تومورها باشد.

علاوه بر این موارد پیدایش واریس های معده و مری نیز می توانند علت دیگری برای خونریزی ها باشند که اقدامات خاص خود را نیاز دارند.»

دکتر پورشمس ادامه می دهد: «مواقعی که خونریزی ها، رگه های خونی، اسهال خونی یا دفع خون همراه با بلغم از طریق مقعد وجود داشته باشند، باید برای تشخیص مواردی مانند هموروئید، شقاق، پولیپ ها، التهابات، زخم ها یا بندرت تومورها بررسی های لازم انجام شود.» بنابراین طیفی از درمان ها وابسته به تشخیص های مختلف وجود دارد که با معاینات و آزمایشات لازم شروع می شوند.

پیشگیری

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران می افزاید: «اغلب مردم کشور ما میکروب هلیکوباکتر را در دوران بچگی می گیرند.

به عنوان مثال غذا خوردن با قاشق مشترک یا استفاده از یک لیوان مشترک با کودک می تواند دلیلی برای این مشکل باشد چون ورود میکروب هلیکوباکتر از طریق دهان و عدم رعایت بهداشت هنگام خوراک است.

بنابراین با رعایت بهداشت هنگام آب و غذا خوردن باید از بروز مشکلات پیشگیری کنیم. وی تصریح می کند: «خوشبختانه در ۹۰درصد موارد هلیکوباکتر منجر به ایجاد زخم نمی شود.

اگرچه نوع هلیکوباکتر و واکنش بدن خود فرد نیز در میزان تاثیر این میکروب موثر است. رژیم غذایی نیز در کنار رعایت بهداشت مورد مهم دیگری است.

به عنوان مثال هرگونه غذایی که آمیخته به نمک باشد مانند خیارشور و همچنین ترشی ها، غذا و آب آلوده به نیترات و مواد نگهدارنده طولانی مدت، مصرف سیگار و غذا خوردن تند و باشتاب می تواند در بروز این مشکل موثر باشد.»

این فوق تخصص بیماری های گوارش می افزاید: «برعکس، خوردن میوه و سبزی به مقدار کافی در طول روز عاملی موثر برای پیشگیری از ایجاد عوارض است.

البته شاید تصور کنید از نظر مالی و وقت کمی که در زندگی معمول با آن مواجه هستیم، خوردن این مقدار میوه و سبزی کاری ناممکن یا سخت باشد. اما به شیوه هایی ساده می توان در زندگی معمول این کار را انجام داد.

مثلا بهتر است فرد هنگام صبحانه به جای قند، خرما بخورد. یا مثلا میان وعده ها را از سبزی ها انتخاب کند یا همراه با غذا سالاد میل کند.»

سرطان روده بزرگ

دکتر پورشمس بر پیشگیری از سرطان روده بزرگ نیز تاکید کرده و می گوید: «سرطان روده بزرگ از معدود سرطان های قابل پیشگیری است و به همین دلیل باید با بررسی های لازم از بروز آن جلوگیری کرد.

به همین دلیل توصیه می شود در افراد عادی که هیچ علامت و سابقه بیماری روده ندارند، همه افراد از سن ۵۰ سالگی کلونوسکوپی را هر ده سال یکبار انجام دهند.

در ضمن ورزش و غذای سالمی که چرب نباشد و کنترل وزن نیز برای پیشگیری موثر است.» این استاد دانشگاه درباره پیشگیری از بیماری های شقاق و هموروئید توضیح می دهد: «این مشکلات معمولابه علت یبوست ایجاد می شوند. بنابراین باید دلیل یبوست مشخص شده و کنترل شود.»

به گفته وی بهترین شیوه برای پیشگیری از چنین مشکلاتی ورزش منظم و تغذیه مناسب است.

دکتر پورشمس می افزاید: «بیماری های التهابی روده بزرگ نیز موردی متفاوت هستند. علت بیماری های التهابی روده که کولیت اولسروز و کرون نیز در این زیرگروه قرار دارد، شرایط خاص میکروبی یا غذایی نیست بلکه تقریبا یک بیماری شبه خودایمنی است.

اما مهم ترین علت بروز، عدم کنترل و شعله ور شدن بیماری، مسائل ذهنی و روانی است. به این معنی که انواع استرس و نگرانی ها می توانند این بیماری را شعله ور کنند.» به گفته وی مردم چندان به تاثیرات ذهنی در بروز بیماری ها اعتقاد و آگاهی نداشته و در نتیجه این جریان را انکار می کنند.

در مجموع باید دقت داشته باشیم برای کنترل و پیشگیری این نوع بیماری ها باید ورزش منظم و رعایت بهداشت تغذیه و رفتار را در زندگی خود جای دهیم.
jamejamonline
hi dr!
     
  

 
اختلال در رشد و یادگیری از عوارض آپنه تنفسی کودکان است

یک فوق تخصص اطفال در وضعیت آپنه تنفسی کودک حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه از راه دهان و بینی قادر به نفس کشیدن نیست و اختلال در رشد و یادگیری از عوارض آپنه تنفسی در کودکان است.

احمد هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص “آپنه تنفسی ” در کودکان اظهار داشت: به توقف تنفس در کودکان، آپنه تنفسی گفته می شود.

وی در ادامه گفت: آپنه تنفسی در نوزادان نارس به خاطر کامل نشدن بافت های ریه بیشتر دیده می شود؛ لوزه سوم و زبان بزرگ از دیگر عوامل بروز این عارضه در کودکان است.

این فوق تخصص اطفال با بیان اینکه مادران شیرده که سیگار، مواد مخدر و قرص های خواب مصرف می کنند، کودکانشان بیشتر دچار آپنه تنفسی می شوند، افزود: مقداری از سیگار و دیگر مواد مصرفی توسط مادر وارد شیر او شده و هنگامی که کودک از شیر مادر تغذیه می کند، مقداری از نیکوتین موجود در سیگار وارد بدن طفل می شود که همین مسئله آپنه تنفسی را در کودک ایجاد می کند.

هاشمی ادامه داد: آپنه تنفسی حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه طول می کشد که در این وضعیت کودک از راه دهان و بینی قادر به نفس کشیدن نخواهد بود؛ خفگی، نرسیدن خون به مغز، اختلال در رشد و یادگیری و نرسیدن اکسیژن به اعضای بدن از عوارض آپنه تنفسی در کودکان به شمار می رود.

وی، بر روی شکم خوابیدن را در بروز آپنه تنفسی در کودکان مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: در این وضعیت گاز کربونیکی که از دهان کودک خارج می شود، دوباره وارد دهانش شده که همین مسئله تنفس کودک را مشکل می کند و در نهایت می تواند به توقف تنفس در طفل منجر شود.

farsnews
hi dr!
     
  

 
مایکرودرم ابریژن روشی سودمند در درمان جوش های آکنه

مایکرودرم ابریژن روشی سودمند و موثر در درمان جوشهای آکنه ؛باز شدگی منافذ ، پیری و کدورت پوست است.





به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”: باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم ها و آقایان است. یکی از راه های درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریژن است.

پس از چند جلسه درمان، به علت بافت سازی و محکم تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچک تر می شود.

این روش بدون دردسر به پوستتان شادابی و زیبایی می بخشد.و شما می توانید قبل از مراسم و جشنهای زندگیتان به کمک این دستگاه پوستی زیبا و براق را تجربه نمایید.

مایکرودرم ابریژن نیازی به بی حسی و تزریقات ندارد و سبب خونمردگی و خونریزی و درد نمی شود.

روش و مراقبتهای معمول:

در ابتدا پوست تمیز و از آرایش و چربی کاملا پاک می شود و سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک تعیین می شود، سایش در جهات گوناگون و روی قسمت های متعدد انجام می شود. زمان لازم حدود ۲۰ تا ۱۵ دقیقه است.

پس از خاتمه درمان، صورت پاک می شود. کرمی نظیر (مخلوط اکسیددوزنگ و هیدروکورتیزن ) به محل مالیده می شود.

مصرف ضدآفتاب توصیه می شود. مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست ولی توصیه می شود از کرم مرطوب کننده یا اکسید دو زنک به همراه هیدرو کورتیزون استفاده شود کرمی به نام QV repair skin cream – QV نیز برای ۲ ۳ روز اول پس از انجام مایکرودرم مفید است. زدن لایه بردارها و اسیدها و الکلهای قوی را تا ۴۸ ساعت قطع کنید و مجدداض پس از دو روز از سر گیرید.

بهتر است تا ۶ ساعت از شستشو و تا ۲۴ ساعت از حمام کردن خودداری کنید.

ضمناً این روش برای افراد شاغل و کارمند، نیز مناسب است و این افراد می توانند بدون نیاز به مرخصی به کار روزمره خود ادامه دهند.
iscanews
hi dr!
     
  

 
چاقی با درآمد و سطح تحصیلات ارتباط دارد

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ایلینویز در شیکاگو طی بررسی های آماری خود نشان داده اند که روند ابتلا به چاقی در مناطقی که سطح سواد و تحصیلات مردم پایین تر است، شیوع بیشتری دارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این بررسی ها متخصصان آمریکایی تحلیل های مربوط به سال ۲۰۰۵ میلادی را که روی حدود هفت میلیون داوطلب انجام شده بود، بازبینی کردند.

در این بازبینی اطلاعات بیشتر شامل شرایط فردی و محیط زیست افراد از جمله شغل و تحصیلات آنها نیز گنجانده شد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نتیجه بازبینی تحلیل ها این شد که نرخ چاقی در مناطقی که متوسط درآمد و همچنین تحصیلات دانشگاهی بیشتری دارند به مراتب پایین تر است.

دکتر پاول متاگزاتوس، استادیار دانشگاه ایلینویز در این باره تاکید کرد: نتایج به دست آمده می تواند موجب تغییرات مهمی در برنامه ریزی های مقابله با چاقی در مناطق شهری و نیز دورافتاده شود.
isna
hi dr!
     
  

 
بیماری های قلبی، زنان شاغل را بیشتر تهدید می کند

بیماری های قلبی، زنان شاغل را بیشتر تهدید می کند.



به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، زنان دارای مشاغل استرس زا ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند، با این وجود هنوز مشخص نیست که چرا استرس های شغلی زن ها را بیشتر تهدید می کند.

متخصصان در این خصوص به ارائه دلایلی نظیر تشدید التهاب های عروق کرونری و تشکیل لخته های خونی در عروق بر اثر استرس اشاره می کنند و از سوی دیگر تاکید دارند که استرس مانع از انجام فعالیت جسمی، خوردن صحیح و خواب کافی می شود و همچنین تمایل به کشیدن سیگار را افزایش می دهد.

براساس گزارش خبرگزاری یونایتد پرس، متخصصان همچنین معتقدند: زنان شاغل علاوه بر انجام شغل رسمی خود باید در موارد عدیده ای به کودکان و حتی والدین خود رسیدگی کرده و امور منزل را نیز انجام دهند که تمامی این عوامل به تشدید استرس در زنان منجر می شود.
isna
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 32 از 57:  « پیشین  1  ...  31  32  33  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA