انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 35 از 57:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  56  57  پسین »

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)



 
آیا مصرف قرص های کلسیم مانع از پوکی استخوان می شود؟

زنانی که به امید جلوگیری از پوکی استخوان در سن بالای ۵۰ سال به طور مرتب از مکمل های کلسیم استفاده می کنند، نسبت به دیگران به میزان بسیار جزئی از ابتلا به پوکی استخوان در امان هستند.

دکتر مهرداد اخوان در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: زنانی که از مکمل های کلسیم استفاده می کنند، از هر ۱۰ هزار مورد، ۱۰ مورد دچار شکستگی استخوان لگن می شوند، اما آنهایی که از چنین قرص هایی استفاده نمی کنند، از هر ۱۰ هزار مورد، ۱۴ مورد به این مشکل مبتلا می شوند.

وی عنوان کرد: میزان شکستگی های لگن در زنان بالای ۶۰ سالی که از مکلمل های کلسیم استفاده می کنند، ۱۹ درصد و در بقیه افراد ۲۴ درصد است، اما آنچه قابل توجه است، تاثیر روانی این مکمل ها و تلقینی است که در افراد به واسطه مصرف آنها ایجاد می شود.

دکتر اخوان به زنان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از پوکی استخوان در سن بالای ۵۰ سال صرفا به امید قرص های کلسیم نباشند زیرا مصرف زیاد این گونه قرص ها نیز موجب بروز عوارضی نظیر ایجاد سنگ های کلیه می شود.

به گفته این متخصص ارتوپدی، در مصرف نوع کلسیم باید دقت نظر داشت زیرا نیترات کلسیم به مراتب بیشتر و بهتر از کربنات کلسیم جذب می شود ، به ویژه اگر به همراه ویتامین D مصرف شود ضمن اینکه آنچه بیش از هر چیز برای جلوگیری از پوکی استخوان موثر تشخیص داده شده، ورزش و تحرک در دوران جوانی و مصرف لبنیات به همراه سبزیجات برگ سبز است.
isna
hi dr!
     
  

 
حرکات بدن حین صحبت کردن ذهنیت ما را آشکار می کند



دانشمندان در مطالعات خود به نتایج جالبی دست یافتند که حاکی از آن است حرکاتی را که ما در هنگام حرف زدن اجرا می کنیم می تواند علامتی بر آن چیزی باشد که در ذهن ما می گذرد.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”، به نقل از medicalnewstoday، تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که حرکات اجرا شده حین حرف زدن نشانه های بصری را به افکارمان می دهد و حتی ممکن است افکارمان را با اجرای آن ها تغییر دهیم.

محققان در پی این هستند که حرکات چگونه روی مغز تأثیر می گذارند. آن ها از برخی داوطلبان خواستند یک بازی معمایی را حل کنند.

در این بازی فرد باید صفحه های روی هم قرار گرفته شده را از روی یک میله به میله دگیر منتقل کنند.

پس از پایان بازی محققان از داوطلبان خواستند که به اتاق دیگری رفته و کارهایی را که انجام دادند شرح دهند، کاری که کاملاً بدون به کار بردن دست ها غیر ممکن است.

بار دیگر از داوطلبان خواستند بازی را تکرار کنند. ولی این بار محققان حقه ای سوار کردند و وزن صفحه ها را برای برخی داوطلبان مخفیانه تغییر دادند.

آن ها مشاهده کردند افرادی که در شرح حرکت دادن صفحه کوچک از یک دست در حرکات خود استفاده کرده بودند، با سنگین شدن صفحه دچار مشکل شدند.

بررسی ها نشان داد که این افراد نسبت به افرادی که در بیان بازی خود و در انجام حرکات حین صحبت کردند از دو دست خود کمک گرفته بودند، زمان بیشتری برای انجام بازی صرف کردند. این نشان می دهد که حرکات روی فکر انسان اثر می گذارد.

در واقع حرکات نمونه خاصی از عمل اند و حرکت را به فعالیت می آورد.
iscanews
hi dr!
     
  

 
داروهای خارجی بیماران ام اس بدون حمایت بیمه ها عرضه می شود

داروهای خارجی بیماران مبتلا به ام اس بدون حمایت بیمه ها عرضه می شود که هزینه زیادی را بر این قشر تحمیل کرده است.

نسترن مجدی نسب امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بیماران ام .اسی نزدیک به یکصد نوع دارو برای بیماری خود مصرف می کنند که داروهای خارجی بدون حمایت بیمه به این بیماران عرضه می شود.

این مقام مسئول افزود: قیمت داروهای خارجی بسیار بالاست و این امر موجب می شود که اغلب بیماران ام .اسی از پرداخت هزینه داروها ناتوان بوده و قادر به تأمین آنها نباشند.

وی گفت: این در حالی است که این داروها از داروهای اصلی بیماران ام.اس محسوب می شود که البته بسیار هم گران قیمت هستند.

مجدی نسب افزود: داروهای ساخت داخل کشور با حمایت بیمه به طور رایگان در اختیار بیماران ام.اسی قرار می گیرد ولی داروهای اساسی که بیماران مصرف می کنند از گروه داروهای ساخت خارج کشور است که با قیمت بسیار زیاد در بازار موجود است.

رئیس انجمن ام.اس استان افزود: در این میان اگر چه انجمن ام.اس استان تلاش می کند در زمینه تهیه این داروها به بیماران کمک کند ولی متأسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولان استان این انجمن خود با مشکلات زیادی روبه رو است که قادر به حمایت چندانی از این بیماران نیست.

وی گفت: با توجه به اینکه در استان به انجمن ها اهمیت چندانی داده نمی شود، همواره در حمایت نیازمندان خود دچار مشکلات متعددی هستند، این در حالی است که انجمن ها می توانند در کاهش مشکلات بیماران عضو و همچنین جلوگیری از مراجعه بیماران به مسئولان، بسیار تأثیرگذار عمل کنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه بیماران ام.اسی تا پایان عمر باید دارو مصرف کنند و درمان قطعی ندارند، باید برای مشکلات تأمین داروی این گروه از جامعه راه حلی اندیشیده شود تا کمتر در مشکلات مالی قرار بگیرند.

مجدی نسب افزود: اگر از انجمن ها حمایت شود شاید تا حدودی بتوان مشکلات این بیماران را کاهش داد.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار بیمار ام.اسی در سطح کشور وجود دارد که رقم بسیاربالایی است.

رئیس انجمن ام.اس خوزستان افزود: انجمن ام.اس استان کاملاً خودگردان است و هیچ مکان و ارگانی آن را حمایت نمی کند البته بسیاری از انجمن ها در استان چنین وضعیتی دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماران عضو در این انجمن توسط خیرین و از طریق کمک های مردمی حمایت می شوند.

farsnews
hi dr!
     
  

 
هوای سرد خطر سکته را افزایش می دهد

به گفته محققان انگلیسی هوای سرد با بالا بردن فشار خون، افراد را در معرض خطر ابتلا به سکته قرار می دهد.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”، به نقل از medicalnewstoday، بالا بودن فشار خون یکی از عوامل پرخطر ابتلای افراد به سکته به شمار می رود و تحقیقات صورت گرفته نیز حاکی از آن است که دمای سرد هوا با بالا رفتن فشار خون در ارتباط است بنابراین هوای سرد به ویژه زمستان فشار خون را به خصوص در افراد سالمند بالا برده و آن ها در معرض خطر سکته قرار می دهد.

البته دلایل دقیق بالا رفتن فشار خون در هوای سرد کاملاً مشخص نیست ولی محققان بر این باورند که سردی هوا باعث انقباض عروق و غلیظ شدن خون شده و همین امر باعث می شود که خون سخت تر به سراسر بدن پمپاژ شود.

بررسی ها نشان می دهد که فشار خون افراد در فصول سرد سال نسبت به فصول گرم تابستان حدود ۵ درجه افزایش می یابد.

به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند برای کاهش خطر بروز سکته افراد به خصوص سالمندان این نکات را در فصول سرد سال رعایت کنند: درها و پنجره های منزل را محکم کنید و دمای اتاق را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد نگه دارید.

اگر سابقه فشار خون بالا دارید حتماً در این فصول تحت نظر پزشک فشار خون را کنترل کنید.

غذاها یکی از عوامل گرم شدن بدن محسوب می شوند، سعی کنید در زمان سرما از غذاهای گرم استفاده کنید و مصرف چربی های اشباع و نمک را به حداقل برسانید و مایعات گرم بنوشید.

در صورت امکان سعی کنید فعالیت بدنی خوبی داشته باشید و در صورت فعالیت در فضای باز حتماً از کلاه، دستکش و لباس ها و کفش های گرم استفاده کنید.
iscanews
hi dr!
     
  

 
در جستجوی راهی برای درمان ایدز

محققان سال هاست که به دنبال تولید پادتن مناسبی برای واکنش به پاتوژن (عامل بیماری) در افراد مبتلا به ویروس ایدز هستند اما تاکنون در رسیدن به این خواسته شان ناکام مانده اند.

پادتن هایی که بتوانند به شکل موثری جلوی آلودگی و سرایت آن را بگیرند. پادتن پروتئینی است که توسط سلول های B در بدن تولید شده و در مواجهه با پادگن (آنتی ژن)، باکتریوم یا ویروس از خود واکنش نشان می دهد.

پادتن ها شکل اولیه واکنش ایمنی در مقابله با بیماری بوده و به وسیله چسباندن خودشان به پادگن خارجی باعث ضعیف شدن یا از بین رفتن آن می شوند.

اکنون دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه دوک توانسته اند علت این ناکامی را توضیح دهند: بسیاری از پادتن های اولیه و کنونی موجود جهت مبارزه با ویروس ایدز واقعا قادر به دیدن ویروس پیش از حمله آن به سلول سالم نیستند.

دانشمندان براساس بحث و بررسی روی نتایج یک سری آزمایشات بیوشیمیایی و بلورنگاری (کریستالوگرافی) که مشخص می کرد ساختارهای خاص معین ملکولی در انواع مختلف پادتن ها باید وجود داشته باشد تا بتوان از آنها به عنوان یک شیوه دفاعی موثر نام برد به شواهدی دست یافتند. تحقیقات قبلی نشان می داد ۲ پادتن بسیار قوی که برعلیه ویروس ایدز به کار می رود بخش خاصی از پوشش خارجی ویروس که «MPER region of gp۴۱» نامیده می شود مورد هدف قرار می دهد.

این پادتن ها ۲F۵ و ۴E۱۰ نام داشته و قادرند به محض این که ویروس بخش آسیب پذیر ساختارش را آشکار می کند به آن چفت شوند. این بخش به عنوان پاشنه آشیل ویروس ایدز شناخته می شود.

بارتون هاینز دکتر داروساز موسسه واکسن انسانی دانشگاه دوک می گوید: آنچه مطالعات ما نشان می دهد این است که ویروس ۲ نوع از این پاشنه آشیل را ایجاد می کند.

یک شکل از پاشنه آشیل برای پاتن های کمیابی مانند ۲F۵ و ۴E۱۰ و شکل دیگر آن برای پادتن هایی است که به وفور وجود داشته و به عنوان پاسخ و درمان اولیه به کار می روند این پادتن ها کار زیادی انجام نمی دهند چون قبل از آن که ویروس راه ورود خود را بیابد قادر به تشخیص پاشنه آشیل ویروس نیستند.

دکتر ناسیلی که بسیاری از مطالعات کریستالوگرافی به وسیله او طراحی و هدایت شده می گوید: به دست آوردن این ساختار مشکل است اما اکنون ما آن را در اختیار داریم.

این ساختار برای درک این که چرا پادتن های گروه دوم با پوشش بیرونی HIV ۱ فعل و انفعال انجام می دهند سودمند است.

به عقیده هاینز اهمیت نتایج به دست آمده به این دلیل است که آنها می توانند تشخیص دهند به جای بخش هایی که به تله افتاده اند کدام بخش ها در ویروس و پادتن نیاز به شناخته شدن دارند.

محققان در صددند تا نیازهای سیستم ایمنی به منظور دفاع موثرتر و بهتر در برابر ویروس ایدز را بهتر درک کنند و آن را ممکن سازند.

بودجه لازم برای این تحقیقات توسط موسسه بیل و ملیندا گیتس فراهم شده است.

jamejamonline
hi dr!
     
  

 
سینوزیت؛ ارمغان فصل سرد

هوا که سردتر می شود، افزون بر سرماخوردگی و آنفلوآنزا، انواع بیماری ها هم نمود پیدا می کنند و دردهای مزمن عود بیشتری می یابند. استخوان ها بیشتر تیر می کشند، سینوس ها چرکی می شوند و حتی سردردهای میگرنی بیشتر به سراغ ما می آیند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی در گفت وگو با «جام جم» می گوید: گرفتگی، ترشح و آبریزش بینی، انسداد راه تنفسی و خلط پشت حلق از جمله علائم ابتلا به سینوزیت است که نوع مزمن آن موجب ایجاد پولیپ بینی و مننژیت می شود.

دکتر پدرام برقعی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که رینوسینوزیت نام صحیح و علمی سینوزیت است، می افزاید: رینوسینوزیت به التهاب مخاط بینی و سینوس ها گفته می شود که عوامل عفونی، عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی، عوامل آلرژیک، تروما، آسیب های مخاطی و آلودگی های محیطی از علل ابتلا به این بیماری هستند.

وی با اشاره به گرفتگی بینی به عنوان مهم ترین علامت ابتلا به رینوسینوزیت می گوید: برای این بیماری دو دسته علائم اصلی و فرعی وجود دارد که گرفتگی بینی، انسداد راه تنفسی، ترشح و آبریزش بینی و خلط پشت حلق از جمله علائم اصلی هستند که در همه مبتلایان دیده می شود.

دکتر برقعی ادامه می دهد: سردرد های خفیف و به اصطلاح سنگینی سر از جمله علائم فرعی این بیماری است که در همه افراد دیده نمی شود و افرادی که سردردهای شدیدی دارند نباید آن را به حساب رینوسینوزیت بگذارند.

ویروس ها، منشا اصلی

این متخصص گوش و حلق و بینی، عفونت های ویروسی را از شایع ترین نوع رینوسینوزیت های عفونی دانسته و می گوید: بیش از ۹۲ درصد رینوسینوزیت ها منشاء ویروسی دارند و بیشتر ویروس هایی مانند آنفلوآنزا و پاراآنفلوآنزا که از طریق هوا منتشر می شوند، عامل اصلی بروز رینوسینوزیت های فصلی هستند.

به گفته وی علائم رینوسینوزیت حاد بین ۴ تا ۱۲ و عفونت های مزمن بیش از ۱۲ هفته طول می کشد، با این حال علائم رینوسینوزیت حاد بعد از طی شدن دوره بیماری به جز در کسانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، از بین می رود.

دکتر برقعی فصول سرد را شایع ترین زمان ابتلا به عفونت های ویروسی دانسته و می گوید: در فصول سرد، شرایط برای تکثیر ویروس ها مناسب تر بوده و احتمال ابتلا به عفونت های ویروسی و حاد بیشتر است.

این متخصص گوش و حلق و بینی می افزاید: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به رینوسینوزیت های عفونی و ویروسی عدم تماس با افرادی است که دچار سرماخوردگی هستند. همچنین کسانی که زمینه ابتلا به رینوسینوزیت دارند باید از سرد شدن مخاط بینی خود جلوگیری کنند.

برقعی با اشاره به شیوع سردردهای شبه میگرنی در فصل سرد می گوید: سردرد هایی که از طریق تماس با هوای سرد ایجاد می شوند، از علائم رینوسینوزیت ها نبوده و از جمله سردردهای شبه میگرنی هستند.

با این حال و با وجود شرایط مساعد در بدن، سرما در بروز و تشدید رینوسینوزیت های مزمن بسیار اثرگذار است.

وی می افزاید: در درمان رینوسینوزیت ها و عفونت های ویروسی استفاده از آنتی بیوتیک ها کاملا بی تاثیر بوده و فقط در درمان رینوسینوزیت های عفونی از این دارو استفاده می شود.

علاوه بر اینها در رینوسینوزیت هایی با منشاء آلرژیک پرهیز از ماده آلرژی زا و سپس استفاده از داروهای ضدآلرژیک و شستشوی بینی با سرم بهترین روش درمانی است و در نهایت روش درمانی رینوسینوزیت های قارچی، جراحی است.

این متخصص گوش و حلق و بینی ایجاد پلیپ را شایع ترین عارضه در رینوسینوزیت های مزمن می داند و تاکید می کند: ایجاد پلیپ در افرادی که دچار رینوسینوزیت مزمن هستند بسیار شایع است. علاوه بر این گسترش عفونت به بافت های چشم و مغز، آسیب غضروف های بینی و ایجاد مننژیت از دیگر عوارض شایع در رینوسینوزیت های مزمن است که بسیاری از آنها جبران ناپذیر است
hi dr!
     
  

 
وقتی شبکه ۱۰۰هزار میلیاردی ارتباطات عصبی فعال شود، چه اتفاقی می افتد؟

بررسی های تازه محققان نشان می دهد ساختار مغز انسان از ۱۰۰میلیارد نورون تشکیل شده که ۱۰۰هزار میلیارد ارتباط عصبی را شکل می دهند. صدای حاصل از این شبکه ارتباطی پیچیده همان چیزی است که هوشیاری نامیده می شود.

اگر یک سلول عصبی را به تنهایی در شرایط آزمایشگاهی نگهداری کنیم، می بینیم که گاه گاهی موج بی هدفی از جریان الکتریکی را به اطراف می فرستد و اگر یک انتهای آنرا به وسیله جریان الکتریکی تحریک کنیم، ممکن است شاهد تولید ولتاژهای تازه ای باشیم.

تغییرات ولتاژ و فاصله زمانی میان ارسال پیام های تازه، زمانی دقیق تر و قابل پیش بینی خواهد شد که از ناقل های عصبی متعدد درون محیط کشت این نورون استفاده کنیم.

پیام های ارسالی از این سلول عصبی منفرد زمانی باارزش خواهند بود که این نورون به ۳۰۱ سلول عصبی دیگر ملحق شود و شبکه عصبی یک انگل کوچک با نام علمی caenorhabditis elegans را شکل دهد. این شبکه عصبی برای ادامه حیات، درک شرایط پیرامون و صدور فرمان های حرکتی به این کرم کمک خواهد کرد.

به گزارش ساینتیفیک امریکن، بررسی های تازه محققان روی معماری مغز انسان نشان می دهد برای شکل گیری آن به ۱۰۰میلیارد نورون نیاز داریم که ۱۰۰هزار میلیارد ارتباط عصبی را شکل می دهند، صدای حاصل از این ارتباط گسترده عصبی همان چیزی است که هوشیاری نامیده می شود.

هنوز کسی نمی داند چه فرایندی به تشکیل این اجتماع پیچیده و شکل گیری مغز انسان منجر شده و از سوی دیگر شناخت این ارتباط و نتایج حاصل از آن نیز کار ساده ای نیست.

عصب شناسان ترجیح می دهند روی سلول های عصبی منفرد کار کنند یا گروهی از آنها بخشی از مغز مانند هیپوکامپ خوشه ای شکل گرفته از میلیون ها نورون که وظیفه رمزنگاری خاطرات را به عهده دارد را برای بررسی ارتباطات عصبی انتخاب می کنند.

می شود مغز را در سطح گسترده تری مورد بررسی قرار داد و تمامی بخش های درگیر در یک فرایند مانند خواندن را مطالعه کرد اما بررسی عملکرد لحظه ای تمامی نورون های مغزی و درک کلیه این ارتباطات در حال حاضر کاری غیرممکن است.

بشر هر چقدر بتواند در درک این ارتباطات موفق تر عمل کند و صدای مغز را بهتر بشنود، به درمان بیماری هایی مانند اسکیزوفرنی و جنون نزدیک تر خواهد شد.
khabaronline
hi dr!
     
  

 
درمان مؤثر برای درمان آسیب وارده به آرنج

به گفته محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد، درمان هایی که به صورت حرکاتی آموزشی برای درمان آسیب آرنج مورد استفاده قرار می گیرد به مراتب مؤثرتر از داروهای ضد التهابی و تزریق کورتیزون عمل کرده و عوارض جانبی کم تری به همراه دارند.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”، به نقل از Science Daily ، آسیب وارده به آرنج نوع شایعی از بیماری عضلانی است که بر اثر وارد آمدن بار فشار اضافی به محل اتصال عضله به سطح خارجی آرنج ایجاد شده و منجر به بروز درد شدید در این ناحیه می شود.

درمان هایی از قبیل استفاده از داروهای ضد التهابی، تزریق کورتیزون به محل اتصال عضله برای درمان این عارضه وجود دارد ولی بیشتر این درمان ها با عوارض جانبی زیادی همراه هستند.

ولی در تحقیقات جدید محققان سوئدی روش درمانی جدیدی را معرفی کرده اند که در آن از حرکات درمانی برای بهبود عملکرد عضله استفاده می شود.

محققان حدود ۷۸ بیمار را به مدت ۴ ماه تحت این درمان قرار دادند. این درمان شامل یک سری حرکاتی است که در منزل هم می توان آن ها را انجام داد و به منظور بالا بردن و تقویت توان عضلات آرنج مورد استفاده قرار می گیرند.

بیماران در طی این حرکات باید استقامت عضله را افزایش دهند تا این عضله مجدداً به دست متصل شده و آسیب وارده برطرف شود.

با این روش درمانی بیماران می توانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند ولی شب ها که معمولاً موقع خواب آرنج خم می شود، بیماران می توانند برای تسهیل در درمان و بهبودی عضله، آرنج را با یک باند ثابت نگه دارند تا خم نشود.
iscanews
hi dr!
     
  

 
داروهای خنثی کننده اسید خطر التهاب ریه را بالا می برد



استفاده از داروهای خنثی کننده اسید مانند بازدارنده هایپمپ پروتونی و آنتاگونیست های گیرنده هیستامین ۲، ممکن است خطر ابتلا به التهاب ریه را افزایش دهد.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”، به نقل از Science Daily ، داروهای خنثی کننده جزء دومین داروهای پرمصرف جهان محسوب می شوند.

به تازگی محققان روی اثرات جانبی این داروها تمرکز کرده اند. بررسی های صورت گرفته در سئول نشان می دهد که از هر ۲۰۰ بیمار بستری در بیمارستان که از داروهای خنثی کننده اسید استفاده می کنند، ۱ نفر دچار التهاب ریه می شود.

برخی تحقیقات حاکی از آن است که درمان بیماران با داروهای خنثی کننده اسید ممکن است با افزایش خطر بروز عفونت های مجاری تنفسی و التهاب ریوی در کودکان و بزرگسالان در ارتباط است.

ولی بررسی های صورت گرفته روی بیمارانی که در بیمارستان بستری بوده و از داروهای خنثی کننده اسید استفاده می کنند، نشان می دهد که ۴۰ تا ۷۰ درصد از آن ها بر اثر مصرف این داروها دچار التهاب ریه می شوند.
iscanews
hi dr!
     
  

 
زیبارویان ویژگی های شخصیتی را بهتر انتقال می دهند

دانشگاه کلمبیا در تحقیقات خود دریافتند که افراد معمولاً ویژگی های شخصیتی کسانی را که از لحاظ جسمی زیبا و جذاب هستند با دقت بیشتری نسبت به سایر افراد تشخیص می دهند.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز”، به نقل از Science Daily ، مردم معمولاً به افرادی که چهره و هیکل جذاب تری دارند بیشتر توجه می کنند.

تحقیقات قبلی حاکی از این بود که مردم افراد جذاب را باهوش تر، صمیمی تر و شایسته تر از سایرین می دانند.

این تحقیقات چگونگی تآثیر جذابیت افراد را روی تشخیص ویژگی های شخصیتی آن ها نشان می دهد.

محققان ۷۵ زن و مرد را در گروه های ۵ تا ۱۱ نفره به مدت ۳ دقیقه با هم قرار دادند که در هر کدام افراد با هم صحبت می کردند.

بعد از هر بار، محققان افراد مورد مطالعه را بر حسب جذابیت جسمی و ۵ ویژگی اصلی شخصیتی دست و دلبازی، وجدان، برون گرایی، سازگاری و مشکلات روانی طبقه بندی کردند هر یک از افراد شخصیت خود را نیز طبقه بندی کرد.

محققان در نهایت دریافتند که طبق انتظاری که همانند آزمایشات قبلی می رفت، مردم ویژگی های افراد جذاب را با دقت بیشتری تشخیص می دهند و به آن ویژگی شخصیتی که در آن فرد مورد نظر برجسته تر است، بیشتر دقت می کنند و آن را برتر می دانند.

در واقع مردم به افراد جذاب تر توجه بیشتری می کنند و این ممکن است به دلیل کنجکاوی، میل احساسی و حالت صمیمیت باشد.

همان طور که ما معمولاً به کتاب هایی که جلد زیباتری دارند اهمیت بیشتری می دهیم.

iscanews
hi dr!
     
  
صفحه  صفحه 35 از 57:  « پیشین  1  ...  34  35  36  ...  56  57  پسین » 
علم و دانش

پزشکی سلامت (آرشیو شماره سه)


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA