انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 20 از 33:  « پیشین  1  ...  19  20  21  ...  32  33  پسین »

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مرد

 
کدام یک اول به وجود آمدند؟ کهکشان ها یا ستاره ها؟ یا هر دو؟

کهکشان ها از ستاره ها تشکیل می شوند. اگر ستاره ها واحدهای اصلی سازنده کهکشان ها باشند، چگونه شروع به شکل گیری کرده اند؟ برای پاسخ دادن به این پرسش، باید درباره این که جهان چگونه شروع شده و اولین دوره های کیهانی چگونه بوده اند فکر کنیم.

همه ما درباره بیگ بنگ شنیده ایم و می دانیم که گسترش جهان از این واقعه آغاز شده است. دانشمندان عقیده دارند که این حادثه حدود 13.8 میلیارد سال پیش رخ داده است.

ما نمی توانیم به این دوره زمانی برگردیم، اما می توانیم با آن چه تابش زمینه ای ریزموج های کیهانی (CMBR) نامیده می شود درباره شرایط بسیار ابتدایی جهان چیزهایی بیاموزیم. این تابش زمینه ای حدود 400000 سال پس از انفجار بزرگ منتشر شد و از ماده منتشر کننده نوری که در سراسر جهان جوان و به سرعت در حال گسترش توزیع شد می آید.

جهانی پر از مه را تصور کنید که اشعه با انرژی بالا بیرون می داد. این مه که گاهی اوقات «سوپ اولیه کیهانی» نامیده می شود با اتم های گاز پر شده بود که هنگامی که جهان گسترش می یافت خنک می شدند. این مه به قدری متراکم بود که اگر ستارگان وجود داشتند، نمی توانستند از میان مه تشخیص داده شوند.

چند صد میلیون سال طول کشید تا جهان گسترش یافت و خنک شد و این ماده شفاف شد. این دوره زمانی که هیچ نوری نمی توانست راهش را از میان مه پیدا کند دوره های تاریک کیهانی نامیده می شود.
عشق ، عشق می آفریند . زندگی رنج به همراه دارد ، رنج دلشوره می آفریند ، دل شوره جرات می بخشد ،جرات اعتماد بهمراه دارد . عشق ، عشق می آفریند .
     
  
مرد

 
اگر ريشه های يک درخت جوان صنوبر را به هم وصل کنيم طول آن به دو يا سه متر خواهد رسيد.در حالی که طول ريشه های يک گیاه گندم به ۶۰۰ متر و طول ريشه های نيشکر به ۲۰ کيلو متر مي رسد.

يک شاهين مثل اين است که دنيا را با يک دوربين قوی نگاه مي کند . يک شاهين مي تواند مثلا" از فاصله سي متری روزنامه بخواند شير به تيز بيني انسان است مثلا يک بز کوهي را از فاصله هزار و پانصد متری تشخيص مي دهد فيلها و کرگدنها يا به عبارت ديگر گياهخواراني که در سنين بزرگي و بلوغ از هيچ دشمني ترس ندارند ، قدرت ديدشان بسيار کم است ، آنها از فاصله سي متری ديگر نمي توانند فرقي بين يک بوته و گورخری که ثابت ايستاده ، بگذارند ، آنها محيط اطراف خود را به صورت مات مي بينند.

در پنير ماده اي به نام تيرامين وجود دارد كه اگر در مغز جمع شود ، باعث كندي ذهن مي شود، البته اين ماده توسط يك نوع آنزيم موجود در بدن انسان مي تواند كاتابوليسم شود، ولي اين آنزيم تا حد مشخصي فعال مي باشد. براي فعاليت بيشتر اين آنزيم بايد ميزان مس را در بدن زياد كرد، و اين كار با خوردن گردو كه حاوي مقداري مس است ،انجام مي دهند. به همين دليل در متون ديني خوردن گردو به همراه پنير توصيه شده است
     
  
مرد

 
آیا می دانید زندانی مرموزی که پشت ماسک آهنی پنهان بود چه کسی بود ؟

در طول سلطنت لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه، به مدت چند دهه مردی مرموز در زندان باستیل و زندان های دیگر فرانسه نگه داشته می شد. هیچ کس درباره هویت او و این که چرا در زندان است چیزی نمی دانست. حتی هیچ کس نمی دانست این غریبه چه شکلی است چراکه هیچ گاه بدون ماسک مخمل سیاهی که چهره اش را می پوشاند دیده نمی شد.

بله درواقع آن چه که چهره این مرد مرموز را می پوشاند پارچه مخمل سیاه بود اما بعدها افسانه ای از او ساخته شد که وی را مردی با ماسک آهنی نشان می داد. این زندانی ناشناس از آن زمان الهام بخش افسانه ها و داستان های بیشماری بوده است. نوشته های به جا مانده از ولتر و الکساندر دوما به محبوبیت اسطوره ای که ماسکی از آهن بر چهره داشت کمک کرد. درحالی که مورخان قبول دارند چنین کسی وجود داشته با این حساب او که بوده؟

صدها نفر به عنوان کسانی که در پشت این ماسک قرار داشته اند مطرح شده اند. از یک عضو خانواده سلطنتی گرفته تا ژنرالی فرانسوی که موقعیتش را از دست داده بود و حتی مولیر نمایشنامه نویس. با این حال، شواهد نشان می دهد که تنها دو زندانی در همان چارچوب زمانی در بازداشت بوده اند که می توانسته اند ماسک داشته باشند. یکی ارکولی مَسیول نام داشته و دیگری به نام اوستاش دوگر شناخته می شود.
     
  
مرد

 
مسیول، یک کنت ایتالیایی بود. او پس از این که سعی کرد لویی چهاردهم را در طول مذاکرات سیاسی در اواخر دهه 1670 میلادی دور بزند ربوده و سپس زندانی شد. مسیول یک زندانی قدیمی بود و نامش شبیه به مارکیولی است. مرد ماسک دار مورد نظر ما با نام مستعار مارکیولی دفن شده است. این که مرد ماسک دار همین مسیول باشد قانع کننده به نظر می رسید چراکه ظاهراً لویی پانزدهم و لویی شانزدهم هم هر دو گفته اند مرد ماسک دار، اشراف زاده ای ایتالیایی بوده است.

اما مشکل این جا است که به احتمال زیاد مسیول در سال 1694 یعنی چند سال زودتر از زمان زندانی شدن مرد ماسک دار مرده است. در نتیجه بسیاری بر این باورند که مرد ماسک دار، اوستاش دوگر بوده است. حکم بازداشت او در سال 1669 صادر شد. نامه ای از یک وزیر سلطنتی به زندانبانان نیز یافت شده که براساس آن باید تماس او با دیگران محدود می شده و از تهدید به مرگ او در صورتی که کلمه ای جز از نیازهای واقعی اش بگوید صحبت شده.

دوگر اغلب بین چند زندان در رفت و آمد بوده و یک بار در یک صندلی پوشش دار منتقل شده است به طوری که رهگذران نمی توانستند چهره او را ببینند. در حالی که دوگر نامزد محبوب برای داشتن ماسک محسوب می شود، اما مورخان هنوز هم نمی دانند که آیا دوگر نام واقعی اش بوده یا نامی غیر از این داشته. یک نظریه حاکی از این است که او نوکری بوده که درگیر رسوایی سیاسی شده است، برخی وی را اشراف زاده ای بی کس، یک قاتل شکست خورده و حتی برادر دوقلوی لویی چهاردهم می دانند.

(لازم به ذکر است که اولین کسی که در تاریخ مجبور شد ماسک بر چهره بگذارد تا چهره اش دیده نشود بردیا برادر دوقلوی کمبوجیه بوده است.)
     
  
مرد

 
ویژگی های پادشاهی مادها

مادها چادرنشینانی بودند که در هزاره دوم پیش از میلاد از سمت مرزهای شمال شرقی و شمال غربی وارد سرزمین کنونی ایران شدند. در قرن هشتم پیش از میلاد قبیله های ماد به رهبری یکی از رؤسای قبایلشان به نام دیااکو با هم متحد شدند و یک پادشاهی محلی به وجود آوردند. به این ترتیب دیااکو بنیان گذار حکومت ماد شد.

حکومت ماد برای بقا مجبور بود با همسایگان نیرومندش یعنی آشور (در بین النهرین)، اورارتو (ارمنستان کنونی) و سکاییان که آنها هم از نژاد آریایی بودند بجنگد.

پایتخت مادها اکباتان نام داشت. اکباتان به معنی جای گردهمایی است. اکباتان در زیر شهر همدان امروزی دفن است. قدرتمندترین پادشاه ماد هوخشتره نام داشت. وی نوه دیااکو بود.

سرزمین اصلی ماد شامل آذربایجان، کردستان و عراق عجم بوده است. عراق عجم براساس نقشه های امروزی شامل این شهرها و استان ها است: بیجار (گروس)، همدان، کرمانشاه، قزوین، اراک، اصفهان، نهاوند، ری تا دربند دریای خزر که ماد را از پارت جدا می کرد. بعد که ماد در زمان هوخشتره وسعت یافت از رود هالیس (قزل ایرماق کنونی در ترکیه) به سمت غرب و از دریای خزر تا پارس و خوزستان امتداد داشت.


طلاعات زیادی درباره تشکیلات دولت ماد در دست نیست. تنها چیزی که معلوم است این است که دولت ماد با کوشش جسورانه افراد خاندان دیااکو تشکیل شد. درواقع آنها موفق شدند از ایل های متفرق حکومتی ایجاد کنند. بعضی از ایل ها داوطلبانه و برخی با زور به حکومت آنها ضمیمه شدند.

مشخص است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب که باعث می شده این ایل ها از یکدیگر فواصل طولانی داشته باشند اجتماعشان سخت بوده است. اما عوامل خارجی ای که در نهایت موجب وحدت ماد شده قوی تر بوده است.

عوامل خارجی که موجب تشکیل حکومت ماد گردید تهدید از سوی کشور اورارتو (ارمنستان کنونی) و سیاست های استعماری آشور بوده است. به این ترتیب مادها مجبور شدند یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند. یا زیر سایه وحدت خود زندگی کنند یا به خاطر یوغ خارجی محو شوند.

مادها راه اول را برگزیدند و نام پایتخت ایشان که هگمتانه به معنی محل اجتماع است نیز به خوبی این سعی و تلاش را می رساند. براساس منابع آشوری هم هیچ کس به اندازه مادها بر ضد آشورها طغیان و عصیان نکردند.
     
  
مرد

 
احتمالاً تشکیلات سیاسی دولت ماد تا حدی شبیه به آشور بوده. ولی فرهنگ معنوی و مادی آنها چندان مشخص نیست. آنها در واقع زندگی روستایی داشتند و برای فتح سرزمینی که در آن زیست می کردند می جنگیدند. براساس آثار به جا مانده از مادها، به نظر می رسد که مردان مادی دارای سبیل و ریش بودند، پوست حیوانات بر جامه خود می افکندند و کفش آنان بلند با پنجه برگشته بوده است.

شیر عظیم همدان که قسمت اعظم آن خراب شده و برخی آثار در صخره های سرپل و کردستان از تنها بازمانده های مادها است.

سلسله مادها عمر کوتاهی داشت. آخرین پادشاه ماد ایخ توویگو یا اژدی هاک (یونانی ها او را آستیاگ نامیده اند) نام داشت. این شاه مدتی طولانی سلطنت کرد. این پادشاه از شکوه و تجملات آشور تقلید می کرد و دربار خود را همانند آشوری ها سازماندهی کرد. ولی مردم ماد از او راضی نبودند چراکه با ظهور کوروش هخامنشی، آستیاگ را رها کردند و به پارس ها ملحق شدند و در نتیجه مملکت بزرگ ماد ضمیمه پارس شد (550 قبل از میلاد).



نحوه نابودی پادشاهی ماد

در قرن هشتم پیش از میلاد پارس ها که آنها هم قبیله ای آریایی بودند از شمال غرب ایران به جنوب حرکت کردند و در کوهستان های بختیاری مستقر شدند. پارس ها در زمان پادشاهی مادها از قبایل باج گذار آنها بودند. اما قدرت گرفتند. آنها پس از حرکت به جنوب ابتدا به رهبری فردی به نام چیش پش که پادشاه انشان بود بخشی از قلمرو تمدن کهنه و بومی عیلامی را تصرف کردند و حکومتشان را از جهت جنوب به شرق گسترش دادند.

پارس ها به سرزمینی که از عیلامی ها گرفتند نام پارس یعنی نام قوم خود را دادند. چیش پش که اینک پادشاه انشان و پارس شده بود در سال 640 قبل از میلاد درگذشت. اما پیش از مرگ قلمروش را میان دو پسرش کوروش و آریارمنه تقسیم کرد. کوروش پادشاه انشان شد و بخش جنوب شرقی یعنی سرزمین پارس به آریارمنه رسید.

در زمان کمبوجیه اول پسر کوروش، دو پادشاهی کوچک پارس متحد شدند. کمبوجیه که پدر کوروش کبیر بود باج گذار پادشاه ماد، هوخشتره بود. حکومت پسر هوخشتره یعنی آستیاگ یا اژدهاگ (584 تا 550 پیش از میلاد) دورانی نسبتاً آرام بود اما حکومت وی سرانجام به دست کوروش کبیر سرنگون شد. کوروش کبیر نوه اژدهاگ از دخترش ماندانا بود. ماندانا با پادشاه پارس یعنی کمبوجیه اول ازدواج کرده بود.
     
  
مرد

 
چرا بعضی ها پیرتر از سن‌شان به نظر می‌رسند؟
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه "براون"(Brown) آمریکا به تازگی متوجه شده‌اند که چرا برخی افراد احساس شادابی ندارند.

آنها پس از آزمایش قطعات مختلف دی‌ان‌ای(DNA)، تفاوت‌های مربوط به سلامتی را که در جریان خون شناور هستند، کشف کردند.

محققان می‌گویند این روش یک روز برای سنجش سن بیولوژیکی شما استفاده خواهد شد که می‌تواند با سن شناسنامه‌ای شما مقایسه شود.

"نیکولا نرتی" پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: سالمندان سالم، در میان همه صفات دیگر، نمایه وراژنتیک افراد جوان را حفظ کرده‌اند. چیزهای زیادی در پیری با هم کار می‌کنند، اما روشن نیست که علت یا اثر آنها چیست.

وی افزود: با آزمایش ما موسوم به "cfDNA"، ما امیدواریم درک این تغییرات وراژنتیکی(اپی‌ژنتیک-epigenetic) و معنی آنها را بدست آوریم.

این تحقیق، میزان استرس سلولی درون بدن شما را تعیین می‌کند.

در این مطالعه، افراد مسن سطح بالاتری از گردش cfDNA را تجربه می‌کردند. محققان معتقدند یکی از دلایل این افزایش تعداد سلول‌های پیر این است که می‌تواند عوامل ترشحی فنوتیپ مرتبط با پیری را که منجر به التهاب می‌شوند، پنهان کند.

برای افراد جوان‌تر، نوکلئوزوم‌ها که یک واحد بسته‌بندی دی‌.ان‌.ای هستند و بخش‌هایی از دی‌.ان‌.ای هستند که در اطراف یک پروتئین پیچیده شده‌اند، از هم جدا شده‌اند. با این حال، در افراد مسن‌تر، عادی نبودند.

نرتی گفت: روش cfDNA تقریبا مانند یک پیغام در یک بطری است که شکل سلول را درون خود دارد و قبل از مرگ این پیغام عیان می‌شود. بسیاری از ماشین آلات سلولی در حفظ فاصله بین نوکلئوزوم‌ها دخالت دارند و این عناصر می‌توانند با پیر شدن شما از بین بروند.

نرتی ادامه داد: نوکلئوزوم‌ها از هم جدا یا متراکم نمی‌شوند. فاصله بین نوکلئوزوم‌ها تنها نشانگر خوانش تغییرات سلول‌ها است.

در حالی که این مطالعه تنها از داده‌های 12 نفر ایتالیایی استفاده کرد، اما یک قدم مهم برای درک تغییراتی است که مردم هنگام پیری تجربه می‌کنند.
مقصر منم که خیال کردم هیچکس باز عاشق نمیشه
حواسم نبود شاه توی دست آخر یا ماته یا کیشه
     
  
مرد

 
در هنگام جنگ های صلیبی سرباز های رومی مجبور بودن سالها از خانه دور باشن....

از رسوم مرسوم اون زمان استفاده از کمربند عفت بود ...که خدایی نکرده زن در غیاب همسر خود با غریبه همبستر نشود !!!

پس از سه قفله نمودن ناموس ، مردها با طیب خاطر و کلید بدست به سفر می رفتن ..[url= ][/url]
[url= ][/url]
[url= ][/url]
[url= ][/url]
[url= ][/url]
مقصر منم که خیال کردم هیچکس باز عاشق نمیشه
حواسم نبود شاه توی دست آخر یا ماته یا کیشه
     
  

 
چرا روي آدرس اينترنت به جاي يك دبيليو، سه تا دبيليو مي‌گذارند؟ چون كار از محكم‌كاري عيب نمي‌كنه

چرا مار نمي‌تواند به مسافرت برود؟ چون دست ندارد كه براي خداحافظي تكان دهد

براي قطع جريان برق چه بايد كرد؟ بايد را پرداخت نكرد

آخرين دنداني كه در دهان ديده مي‌شود چه نام دارد؟ دندان مصنوعي

چطور مي‌شود چهارنفر زير يك چتر به‌ايستند و خيس نشوند؟ وقتي هوا آفتابي باشد اين كار را انجام دهند

اگر سر پرگار گيج برود چه مي‌كشد؟ بيضي

اگر كسي قلبش ايستاده بود چه مي‌كنيد؟ برايش صندلي مي‌گذاريم

چرا لك‌لك موقع خواب يك پايش را بالا مي‌گيرد؟ چون اگر هر دو را بگيرد، مي‌افتد

چرا دود از دودكش بالا مي‌رود؟ چون ظاهرا چاره ديگري ندارد

چرا دو دوتا مي‌شود پنج تا؟ چون علم پيشرفت كرده

اختراعی که برای جبران اشتباهات بشر درست شده چيست؟ طلاق

ناف يعني چه؟ ناف نمره صفري است كه طبيعت به شكم بي‌هنر داده است

خط وسط قرص براي چيه؟ براي اينكه اگه با آب نرفت پايين با پيچ‌گوشتي بره

چرا فيل از «سوراخ سوزن» رد نمي‌شه؟ براي اينكه ته دمش «گره» دار
در ايران صنعت بزرگي دارم به نام صنعت دين در اين صنعت براي رفع و ارضاي قدرت طلبي ولايت فقيه و براي نياز مالي خمس و زكات و براي ارضاي نیاز جنسي صيغه وجود دارد
     
  

 
پایتخت مادها

دیااکو محلی که آن را اکباتان به معنی محل اجتماع می نامیدند را به پایتختی انتخاب کرد. اکباتان یا هگمتانه در جاده ای قرار داشته که سپاهیان آشور در طول این جاده در این ناحیه نفوذ می کردند. به این ترتیب این شهر برای جلوگیری از پیشرفت آشوری ها توسعه یافت. (در خطوط آشوری نام این شهر امدانا و در کتیبه های هخامنشی هنگ متان نوشته شده و حالا موسوم به همدان است.)

شهر هگمتانه قبل از دیااکو نیز وجود داشته و سلاطین آشوری در قرن دوازدهم قبل از میلاد اسم آن را برده اند. ولی دیااکو نظامی به این شهر داد و درواقع شهر جدیدی ساخت که هفت دیوار دور آن کشیده شده بود چنان که هر دیواری بر دیوار دیگری مشرف بود و دیوار درونی آخری بر تمام دیوارها مسلط بود. قصر پادشاه را در پس هفتمین دیوار ساخته بودند. برج های این قلعه رنگ طلایی داشت و برج های سایر دیوارها را به رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرده بودند.

چنین رنگ آمیزی ای در بابل علامت سیارات هفت گانه بود (سیارات هفت گانه به فارسی عبارت بودند از ماه، تیر، ناهید، مهر، بهرام، هرمز و کیوان). ولی رنگ آمیزی ای که در زمان دیااکو انجام گرفتت در واقع فقط تقلیدی از بابلی ها بود.
فقر شب را بدون نان سر کردن نیست
فقر روز را بی اندیشیدن گذراندن است.دکتر شریعتی
     
  
صفحه  صفحه 20 از 33:  « پیشین  1  ...  19  20  21  ...  32  33  پسین » 
علم و دانش

آيا ميدانيد كه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA