انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 4 از 23:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  20  21  22  23  پسین »

مسایل مربوط به زییایی


زن

 
هيجان عاطفي ناگهاني مي‌تواند موجب ريزش مو شود






هيجان عاطفي ناگهاني، قرص‌هاي جلوگيري از بارداري، ضد افسردگي و داروهاي ضد تيروئيد مي‌تواند موجب ريزش مو شود.


هيجان عاطفي ناگهاني مي‌تواند، تحريك‌كننده طاسي منطقه‌اي (Alopecia Areata) يا ريزش موي موقت (Telogen Effluvium) شود.


برخي از داروها نظير رقيق‌كننده‌هاي خون (داروهاي ضد‌انعقاد)، قرص‌هاي جلوگيري از بارداري، ضد افسردگي، داروهاي ضد تيروئيد يا داروهايي كه براي شيمي‌درماني به كار مي‌روند، موجب ريزش مو مي‌شوند.


برخي از هورمون‌ها نظير هورمون تيروئيد نيز مي‌توانند بر روي موها تأثير داشته باشند. از آنجايي كه دلايل زيادي براي ريزش مو وجود دارد، تعيين دليل اصلي قبل از شروع درمان از اهميت زيادي برخوردار است.


داروي فيناسترايد براي خنثي‌سازي اثرات هورمون مردانه تستوسترون فعاليت مي‌كند كه اين دارو تنها با نسخه پزشك عرضه مي‌شود و نحوه مصرف آن از راه خوراكي است كه البته زنان باردار بايد از مصرف اين دارو خودداري كنند. داروي ماينوكسيديل كه آن را بر روي سر استعمال مي‌كنند، به طريق ممانعت از سركوب هورموني ريشه موها عمل مي‌كند. اين 2 دارو از طريق تحريك شديد مجدد موها در ناحيه ريشه مو عمل مي‌‌كنند.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
«حنا» از ريزش مو جلوگيري مي کند



«حنا» گياهي است که به صورت درختچه در شمال و شرق آفريقا و شبه جزيره عربستان، ايران و هند کشت مي شود. مردم اين مناطق پس از آسياب کردن برگ هاي اين گياه آن را به شکل پماد درمي آورند و روي پوست و مو مي گذارند کيفيت و رنگ آن به کشوري که در آن کشت شده، تازگي پودر و مواد ترکيبي آن بستگي دارد. بهترين نوع حنا، حنا به رنگ سبز پررنگ است.

خواص حنا:

* برگ هاي اين گياه خنک و تقويت کننده مو و پوست است.

* براي درمان ريزش مو، برگ هاي حنا را با روغن خردل بجوشانيد و به طور مرتب به موها بماليد.

* مخلوطي از پودر حنا، آب و آب ليمو را به موها بماليد و پس از يک ساعت موها را بشوييد. اين کار باعث براق شدن مو مي شود.

* پودر دانه حنا که با کمي روغن جامد مخلوط شده به همراه آب مي تواند از اسهال خوني جلوگيري کند.

* براي رفع سردرد، پمادي با گل حنا و سرکه آماده کنيد و به سر بماليد.

* کمي پودر حنا که با آب مخلوط شده مي تواند سوختگي ناشي از آتش را تسکين دهد.

* براي رفع زخم ها و تاول هاي دهان از برگ هاي اين گياه استفاده کنيد.

* پمادي از گل حنا، موم ولرم و روغن گل رز براي رفع درد قسمت هاي مختلف بدن مفيد است.

* پمادي از برگ هاي حنا براي رفع ترک پا مفيد است.

* براي جلوگيري از آسيب رسيدن به چشم، در مرحله اوليه بيماري آبله کمي حنا به کف پاي کودک بماليد. اين کار يکي از رايج ترين درمان هاي آبله است.

* حنا علاوه بر براق کردن مو باعث رفع شوره سر نيز مي شود.

* ريشه خشک له شده حنا مي تواند مانند مسکن براي ناراحتي هاي چشمي به کار رود.

* خوردن ۲ گرم حنا و يا خوردن آب ۵۰ گرم حنا براي يرقان، بيماري طحال، سنگ کليه و مثانه و اختلال ادراري بسيار مفيد است.

* روغني که از گل حنا تهيه مي شود براي روشني و درخشاني رنگ چهره بسيار مفيد است
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
كشف ژن جديدي كه در ريزش مو نقش دارد


گروهي از پژوهشگران دانشگاه‌هاي كلمبيا،‌ راكفلر و استانفورد، ‌ژن جديدي را كشف كرده‌اند كه در رشد موها نقش دارد.

در اين پژوهش، محققان دريافته‌اند كه اين ژن موسوم به«APCDD1»عامل شكل پيش رونده ريزش مو است كه موروثي است و از سن كودكي آغاز مي‌شود.

اين بيماري در اثر پديده‌اي تحت عنوان تحليل رفتن پياز مو بروز مي‌كند كه در واقع همان الگوي طاسي در مردان است. در اين فرايند پيازهاي مو كوچك و نازك مي‌شوند و در نتيجه تارهاي ضخيم مو به تدريج نازكتر و سست‌تر خواهند شد كه به ريزش مو منتهي مي‌شود.

محققان مي‌گويند؛ كشف اين ژن دوباره ما را متوجه پديده تحليل پياز مو كرده و اميدي تازه براي پيدا كردن راهي براي درمان اين بيماري است. محققان اين كشف را بر اساس تجزيه و تحليل داده‌هاي ژنتيكي حاصل از چندين خانواده پاكستاني و ايتاليايي كه به اين نوع طاسي وراثتي مبتلا بودند، انجام دادند.

محققان دريافتند كه در اين بيماران نوعي جهش در ژن«APCDD1» ايجاد مي‌شود كه در منطقه خاصي روي كروموزوم 18 واقع است. به گفته محققان؛ اين منطقه از كروموزوم در ساير انواع ريزش مو نيز نقش دارد.

جزئيات اين تحقيق در مجله نيچر منتشر شده است
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
لکه‌هاي سفيد در روي ناخن‌ها، نشان دهنده بيماري نيست


لکه‌هاي سفيد در روي ناخن‌ها، نشان دهنده بيماري نيست.


آسيب روکش يا بستر ناخن باعث ايجاد لکه‌ها و خطوط سفيد مي‌شود که با گذشت زمان بزرگتر شده، کاملا بي‌ضرر بوده و نشان دهنده بيماري خاصي نيستند، بنابراين جاي هيچگونه نگراني نيست.

علاوه بر لکه‌هاي سفيد ممکن است، رنگ ناخن بصورت زرد يا سبز درآيد که معمولا نشان دهنده آسيب تنفسي است که بعدها بصورت کبود و چماقي شدن تبديل مي‌شود.

نبايد از ناخن‌ها به عنوان ابزاري براي انجام کارهاي مختلف استفاده کرد. همچنين نبايد به هيچ وجه ناخن را بجويد؛ چرا که حتي يک برش کوچک در ناخن به باکتري‌ها و قارچ‌ها اجازه ورود و عفونت را مي‌دهد و به دليل رشد کند ناخن‌ها معمولا آثار يک آسيب، ماه‌ها بر سطح آن باقي مي‌ماند. حتي ممکن است عفونت در درازمدت باعث افتادن ناخن مبتلا شود.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
سشوار موهاي سر را شكننده و بي‌دوام مي‌كند




استفاده از انواع آرايش موي سر كه فشار زيادي به سر وارد مي‌كنند و سشوار مي‌توانند باعث شكنندگي و بي‌دوام شدن موي سر شود.


عوامل زيادي مانند عوامل محيطي، ژنتيكي، هورموني، برخي بيماري‌ها مانند اختلالات تيروئيد، آنمي (كم‌خوني) و نوع تغذيه موجب ريزش مو مي‌شوند.


زمينه ارثي نقش اساسي را در طاسي مو در مردان ايفا مي‌كند. مقدار هورمون در افرادي كه دچار طاسي سر مي‌شوند، با ساير افراد مشابه است، اما اين هورمون‌ها در نقاط خاصي از فرق سر آنان تجمع مي‌كند و موجب سركوب پيازچه‌هاي مو مي‌شوند.


برخي از هورمون‌ها نظير هورمون تيروئيد نيز مي‌توانند بر روي موها تأثير داشته باشند. هيجان عاطفي ناگهاني نيز مي‌تواند تحريك كننده طاسي منطقه‌اي يا ريزش موي موقت شود.


استفاده از انواع آرايش موي سر كه فشار زيادي به سر وارد مي‌كنند و سشوار مي‌توانند باعث شكنندگي و بي‌دوام شدن موي سر شود. شكننده شدن موها مي‌تواند بر اثر استفاده از شامپو و استفاده افراطي از مواد شيميايي مانند انواع رنگ، مش، سفيد كننده‌ها و فر دائمي ايجاد شود.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
مشکلات پوست و مو پس از زایمان




در دوران بارداری تغییرات فراوانی در بدن زنان باردار رخ می‌دهد که هر یک تاثیر خاص خود را دارند، اما در میان این تغییرات آنچه که بیش از همه به چشم می‌آید، تغییرات ظاهری است؛ بویژه تغییراتی که در پوست و موی زنان باردار به وجود می‌آید از مواردی است که شاید بیشتر بانوان را نگران می‌کند.
تغییراتی که در پوست برخی زنان باردار به وجود می‌آید بیشتر به صورت لک تظاهر می‌کند. این لک‌ها که متخصصان پوست و مو آن را به تغییرات هورمونی بدن نسبت می‌دهند، ممکن است در برخی موارد پس از زایمان نیز دوام آورند.

● افزایش پروژسترون و استروژن باعث لک می‌شود
دکتر سیدحسن اعتمادزاده، متخصص پوست و مو دلیل ایجاد این لک‌ها را افزایش هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌داند و می‌گوید: زنانی که پوست تیره دارند، بیشتر مستعد ملاسما یا لک حاملگی هستند ضمن این‌که آفتاب نیز آن را تشدید می‌کند.
برخی از بانوان در دوران حاملگی متوجه این لک‌ها می‌شوند، اما برخی نیز پس از دوران حاملگی به این لک‌ها پی می‌برند.

دکتر اعتمادزاده معتقد است: قاعدگی‌های طبیعی، قرص‌های ضدحاملگی و حاملگی میزان هورمون استروژن و پروژسترون را در بدن بالا می‌برد. همچنین زمانی که فرد مستعد در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، این لک‌ها بیشتر نمایان می‌شوند.

وی با بیان این‌که افرادی که با این مشکل روبه‌رو هستند باید بعد از بارداری برای درمان آن اقدام کنند، می‌گوید: بهترین راه جلوگیری از این لک‌ها استفاده منظم از ضدآفتاب و پوشش بدن است.
این متخصص پوست همچنین به استفاده از کلاه‌های ضدآفتاب و داروهای روشن‌کننده‌ای که در دوران شیردهی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، توصیه می‌کند.

دکتر حبیب انصارین، متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه ایران نیز به برخی مشکلات پوستی که در زنان باردار به وجود می‌آید و پس از زایمان نیز برجا می‌ماند، اشاره می‌کند.
وی یکی از این مشکلات را جوش‌هایی می‌داند که از قبل از بارداری در صورت برخی از بانوان وجود داشته و در زمان بارداری به علت این‌که مصرف دارو قطع شده تشدید می‌شود.

دکتر انصارین می‌گوید: بانوان باید این جوش‌ها را تا پایان بارداری تحمل کنند، البته بعد از آن هم به علت شیردهی مصرف هر دارویی مجاز نیست و باید با احتیاط دارو تجویز شود.
وی همچنین به چرب شدن پوست اشاره می‌کند که می‌توان با استفاده از شیرپاک‌کن‌ها و شوینده‌ها این چربی را کم کرد.
این متخصص پوست و مو یکی دیگر از مشکلات پوستی دوران بارداری و پس از زایمان را ترک‌هایی می‌داند که به علت کشیده شدن پوست در نواحی مانند شکم، ران‌ها و سینه‌ها به وجود می‌آید.
وی می‌گوید: در برخی خانم‌ها این ترک‌ها تیره‌تر از سایر نواحی است و ممکن است با خارش همراه باشد که همین خارش هم در مواردی باعث افزایش ترک‌ها می‌شود.

دکتر انصارین معتقد است: این عارضه درمان قطعی ندارد حتی لیزر هم در این مورد کاربرد ندارد. اما در دوران بارداری با بستن گن و برخی ماساژها می‌توان آنها را کم کرد و پس از زایمان نیز با استفاده از برخی کرم‌ها ترک‌ها را کمرنگ کرد.
وی به خشکی پوست دست‌ها و ایجاد برخی حساسیت‌های پوستی پس از زایمان اشاره می‌کند و آن را ناشی از شستشوی زیاد دست‌ها با مواد شوینده می‌داند و به خانم‌ها توصیه می‌کند از دستکش نخی در زیر دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنند، از شستشوی زیاد با آب داغ پرهیز کنند و زیاد هم وسواس نداشته باشند، اما اگر این مشکل ادامه یافت باید از پزشک متخصص کمک بگیرند.
● موهایی که زیادی عمر کرده‌اند

یکی دیگر از مشکلاتی که پس از پایان حاملگی و در فاصله حدود ۳ ماه پس از زایمان بانوان را درگیر می‌کند، ریزش موی آنهاست.

در هر روز حدود ۵۰ تا ۷۰ تار موی هر فرد سالم می‌ریزد، اما در دوران حاملگی به علت تغییرات هورمونی که در بدن رخ می‌دهد موها هم بیشتر عمر می‌کنند و کمتر می‌ریزند. به همین دلیل بیشتر خانم‌ها از موهای خود در دوران بارداری رضایت دارند. اما پس از بارداری و در فاصله حدود ۳ ماه پس از زایمان موها شروع به ریزش می‌کنند.

بیشتر مادران بر این باورند که شیردهی دلیل اصلی ریزش موی آنهاست، اما دکتر اعتمادزاده دراین‌باره می‌گوید: زمانی که فرد باردار می‌شود، به دلیل ساختار فیزیولوژیک بدن ریزش مو کم می‌شود. اما پس از زایمان و زمانی که هورمون‌های حاملگی از بین می‌رود و بدن به حالت عادی برمی‌گردد در ماه‌های سوم و چهارم بعد از زایمان موهایی که مدت زمان بیشتری عمر کرده‌اند، شروع به ریزش می‌کنند.
وی به مادران اطمینان می‌دهد که این یک پدیده فیزیولوژیک است و نباید به عنوان یک‌بیماری به آن نگریسته شود.

در عین حال دکتر انصارین یکی دیگر از دلایل ریزش موها را زایمان‌های غیرطبیعی و تاثیر داروی بیهوشی می‌داند. البته این متخصص پوست و مو به کم شدن استراحت مادر و افزایش استرس وی نیز به عنوان یکی دیگر از دلایل افزایش ریزش مواشاره دارد.
دکتر اعتمادزاده نیز در عین حال به این نکته اشاره می‌کند که ممکن است تغذیه نامناسب دوران بارداری و همچنین شیردهی این ریزش مو را تشدید کند.

دکتر اعتمادزاده می‌گوید: در بدن زنان نوعی چربی به نام چربی قهوه‌ای وجود دارد که توان لازم برای بارداری و شیردهی را برای آنها فراهم می‌کند. این نوع چربی در کسانی که وزن و اندام متناسبی دارند انرژی لازم برای ۴ ماه شیردهی را فراهم می‌کند. اما شیردهی مادران معمولا تا ۲ سال ادامه می‌یابد و اگر تغذیه مناسب نباشد، جایگزینی صورت نمی‌گیرد. بنابراین توان مادر کاهش می‌یابد و این موضوع می‌تواند باعث تشدید ریزش مو شود.

وی به آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز زنان باردار و مادران اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: زنان در حین زایمان خون زیادی از دست می‌دهند به همین دلیل نیاز بیشتری به آهن دارند و باید قرص‌های آهن و مولتی‌ویتامین‌هایی را که در دوران بارداری مصرف می‌کردند پس از زایمان نیز ادامه دهند.
البته وی به این نکته نیز اشاره می‌کند در صورتی فرد دچار کم‌خونی نباشد، نیازی به قرص آهن ندارد.
دکتر اعتمادزاده تاکید می‌کند: ریزش مو پس از زایمان دوره خاصی دارد و ممکن است ۳ تا ۴ ماه ادامه یابد البته عوامل زمینه‌ای مانند تغذیه نامناسب، کمبود مواد مغذی و شیردهی آن را تشدید خواهد کرد و ممکن است باعث شود ۵ تا ۳۰ درصد موها نیز دوباره رشد نکنند.
اما دکتر انصارین معتقد است: اگر خانم‌ها اقدام به درمان مشکل ریزش موی خود کنند، مطمئنا مدت زمان کمتری با این مشکل روبه‌رو هستند و می‌توانند ریزش مو را کم کنند
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
آلودگي ميکروبي باعث ايجاد زگيل مي‌شود.




دکتر سعيد الله وردي متخصص پوست و بيماريهاي پوستي :

زگيل‌ها ضايعات خوش خيم و قابل سرايت هستند که نوجوانان و کودکان را بيشتر مبتلا مي‌کنند و اغلب در انگشتان دست و پا ايجاد مي‌شوند.

زگيل معمولا بعد از دو سال خود بخود بهبود مي‌يابد ولي چون ظاهر ناخوشايندي دارد، بهتر است فرد مبتلا براي درمان اين ضايعات از برچسب‌هاي ضد زگيل، سوزاندن، فريز کردن و ليزر زير نظر پزشک متخصص استفاده کند. البته هيچ يك از روشهاي درماني پاسخ صد درصد نمي‌دهند و احتمال عود زگيل حتي با کليه روشهاي درماني وجود دارد.

رعايت بهداشت فردي، خشک نگهداشتن دستها و پاها و درمان فوري اين ضايعات، بهترين راه جلوگيري از عود اين ضايعات است.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
سيگار با پوست ما چه مي‌كند؟



مدارك زيادي وجود دارد كه نشان مي‌دهد سيگار كشيدن باعث نازك شدن پوست نيز مي‌شود. محققان بيمارستان اس تي. توماس لندن مطالعه‌اي جالب را انجام دادند كه طي آن 25 جفت دوقلوي همسان را با يكديگر مقايسه كردند. در هر گروه، يكي از دوقلوها سيگاري بوده و ديگري خير.
تا به حال هزاران هزار دليل براي ترك عادت سيگار كشيدن بويژه از جنبه حفظ سلامت مطرح شده است؛ اما اگر اين همه دليل درمورد آثار مخرب سيگار بر جسم و روح‌تان كافي نيست، شايد بهتر باشد كه به آنچه در ظاهر اتفاق مي‌افتد، كمي بيشتر دقت كنيد.

در كنار نفس بد بو، دندان‌ها و انگشتاني زرد رنگ و لباني سياه و بد رنگ، سيگار كشيدن حتماً و به مرور زمان به پوست شما نيز آسيب وارد مي‌كند و آن را پيرتر و پژمرده‌تر از همسالان غيرسيگاري نشان مي‌دهد.

تاثير سيگار بر پوست

كشيدن سيگار باعث ايجاد چين و چروك در پوست شده و آن را نحيف و خراب مي‌سازد؛ همچنين رنگ پوست و بيش از همه چهره شما را كدر مي‌كند. در حقيقت افراد سيگاري در سنين حدود 40 و 50 سالگي معمولا به اندازه 20 سال پيرتر به نظر مي‌رسند. البته اگر اين افراد زود و بموقع متوجه شده و سيگار را ترك كنند، شايد برخي از اين تأثيرات قابل جبران باشد.

دلايل زيادي براي اين مساله وجود دارد. در مطالعات انجام گرفته مشخص شده است كه سيگار كشيدن در حقيقت با ايجاد تغييراتي باعث از بين رفتن كلاژن پوست كه وظيفه حفظ قابليت ارتجاعي پوست را بر عهده دارد، مي‌شود و بدون داشتن اين خاصيت ارتجاعي، پوست قادر نخواهد بود به حالت اوليه خود باز گردد و در نتيجه چين و چروك‌هاي ايجاد شده در سطح پوست باقي مي‌مانند.همچنين نيكوتين موجود در سيگار باعث باريك شدن رگ‌هاي خوني شده و اين امر از جريان مناسب خون در مويرگ‌ها جلوگيري مي‌كند. مويرگ‌هايي كه در حقيقت مسوول تغذيه پوست هستند و زماني كه قادر نباشند وظيفه خود را به نحو درست انجام دهند، چين و چروك‌ها و علائم بيشتر و عميق‌تر پيري زودرس در سطح پوست به وجود مي‌آيد.

سيگار و رنگ پوست

پوست صورت افراد سيگاري معمولاً درخشش طبيعي خود را نيز از دست مي‌دهد. به مرور زمان پوست صورت اين افراد به جاي رنگ معمولي و صورتي، با رنگ خاكستري ملايم جايگزين مي‌شود كه علت اين پديده، كاهش ميزان مواد مغذي مورد نياز پوست و جريان اكسيژن همراه خون است.

سيگار و التيام يافتن پوست

از آنجا كه سيگار، جريان خون و اكسيژن دريافتي پوست را كاهش مي‌دهد، روند بهبود و التيام التهاب‌ها و زخم‌هاي پوستي را نيز با مشكل مواجه مي‌سازد. به همين دليل افراد سيگاري نسبت به سايرين براي بهبود جراحات و زخم‌هاي ايجاد شده معمولاً به زمان بيشتري نياز دارند.

سيگار و نازك شدن پوست

مدارك زيادي وجود دارد كه نشان مي‌دهد سيگار كشيدن باعث نازك شدن پوست نيز مي‌شود. محققان بيمارستان اس تي. توماس لندن مطالعه‌اي جالب را انجام دادند كه طي آن 25 جفت دوقلوي همسان را با يكديگر مقايسه كردند. در هر گروه، يكي از دوقلوها سيگاري بوده و ديگري خير.

در مورد يك جفت از اين دوقلوها كه در دهه ششم زندگي خود بودند، مشخص شد كه پوست فرد سيگاري 40درصد نازك‌تر از ديگري بوده است. به علاوه، اين فرد داراي چروك‌هاي بيشتر و عميق‌تري نيز بود. اين نتايج تقريبا براي 24 جفت ديگر نيز به همين صورت ديده شد.در كنار تمام اين تاثيرات سيگار همچنين مي‌تواند موجب بروز سرطان پوست نيز ‌بشود.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
استفاده از کرم هاي ضد آفتاب، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش مي دهد






مصرف کرم هاي ضد آفتاب، خطر ابتلا به سرطان پوست، پيري زودرس و بيماري هاي رايج پوستي را چند برابر کاهش مي دهد.

دکتر زهره ميرداماديان :

کرم هاي ضد آفتاب مي توانند احتمال ايجاد لکه هاي پوستي را کاهش داده و از تخريب الياف پروتئیني پوست جلوگيري کنند.


شايع ترين نوع سرطان پوست وجود سلول سرطاني است، اگر در حفاظت و مراقبت از پوست خود کوتاهي کنيم، با تشديد سلول سرطاني ممکن است اين سلول به جريان خون سرايت کرده و تاثيرات مخرب خود را بر سيستم بدن فرد وارد کند.


کرم هاي ضد آفتاب به طور معمول با SPF يا فيلتري که در آنها وجود دارد، پوست را در برابر اشعه ماوراي بنفش يا مادون قرمز و امواج ER محافظت مي کند، همچنين در ضد آفتاب مواد معدني استفاده مي شود که اشعه خورشيد را بر مي گرداند و باعث شکست اشعه مي شود.


عواملي مانند تغذيه مناسب، استفاده از کرم هاي ضد آفتاب، پوشيدن لباس مناسب و خواب مناسب، خطر ابتلا به سرطان پوست و پيري زودرس را کاهش مي دهد./گ
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 

مصرف ماءالشعير ، موثر در جلوگيري از ريزش مو





ماءالشعير حاوي ويتامين‌هاي گروه B است كه مصرف آن براي رشد مو و جلوگيري از ريزش آن مفيد است.

مرتضي صفوي :



ماءالشعير داراي چند نوع تركيب مختلف از جمله ساكارز، گلوكز، مالتوز و ويتامين C، ويتامين‌هاي گروه B، اسيدهاي آلي، انواع آمينواسيدها، املاح، اسيد نوكلئيك و آب گازدار است.

ته مزه تلخ ماءالشعير مربوط به ماده رازك است، با خاصيت آنتي‌بيوتيكي كه به پايداري ماءالشعير كمك مي‌كند و عصاره رازك خواص طبي زيادي دارد از جمله موجب دفع سنگ كليه مي‌شود، مدر و ضد‌عفوني‌كننده دستگاه گوارش و دستگاه تنفس است.


ويتامين‌هاي گروه B و آمينواسيدهاي موجود در ماءالشعير براي پوست و مو بسيار مفيد هستند و براي رشد مو و جلوگيري از ريزش آن مي‌تواند ‌ مفيد باشد.

ويتامين‌هاي گروه B محلول در آب هستند و براحتي وارد فاز آبي ماءالشعير در حين جوشش مي‌شوند كه در سنتز ميانجي‌هاي عصبي نقش مهمي دارند، باعث رفع استرس و بسياري از اختلالات عصبي ديگر مي‌شوند.
من هم خدایی دارم
     
  
صفحه  صفحه 4 از 23:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  20  21  22  23  پسین » 
علم و دانش

مسایل مربوط به زییایی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA