انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 17 از 23:  « پیشین  1  ...  16  17  18  ...  22  23  پسین »

مسایل مربوط به زییایی


زن

 
قابل توجه افرادی با موهای خاکستری





خاکستری شدن مو در سنین خاص و متعاقب افزایش سن امری بدیهی است . اما این روند زمانی به عنوان مشکل مطرح می شود که در سنین کم بروز کند و این می تواند ناشی از سوء تغذیه باشد و کمبود موادی مانند ...

ویتامین B5 برای افراد با موی خاکستری مفید است.

ویتامینی که می تواند مانع از خاکستری شدن مو زودتر از موقع شود ویتامین B5 می باشد که به نام اسید پانتوتنیک نیز شناخته می شود. این ویتامین ، ویتامین شادی آور نیز نامیده می شود.

ورای این توضیحات باید گفت که عسل غنی سرشار از این ویتامین می باشد و می تواند برای مو بسیار مغذی باشد. امروزه اغلب کارخانجات بهداشتی و آرایشی سعی می کنند که از این ترکیب در محصولات خود استفاده کنند.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
توصيه‌هاي ضدچروك , قابل توجه خانم ‌هايي كه دارند پا به سن مي ‌گذارند



بعضي از خانم‌ها وقتي پا به سن مي ‌گذارند، چهره‌شان با آن چهره جذاب دوران جواني ‌شان قابل مقايسه نيست. بعضي‌ها هم برعكس، گرد و غبار زمان بر چهره‌ شان نمي ‌نشيند. فكر مي‌ كنيد چگونه مي ‌توان با اين بمب ساعتي كه در پشت چهره ما كمين كرده،جنگيد؟ ...

هيچ مدركي در دست نيست كه نشان دهد كرم، ژل و لوسيون زيبايي يا انواع ديگر فرآورده‌ها كه شما بدون تجويز پزشك مي ‌خريد، آثار پيري را برگشت داده و يا آن ها را به تاخير بيندازند. تنها فرآورده موضعي كه به نظر مي ‌رسد تاثير سن را در ايجاد تغييرات پوستي كمتر كند، اسيد رتينوييك است كه بايد توسط پزشك تجويز گردد. بهترين فرآورده‌‌اي كه شما بدون تجويز پزشك مي ‌توانيد بخريد، فرآورده‌هاي با ضدآفتاب SPF 15 يا بيشتراست كه از صدمات بيشتر جلوگيري مي‌كند زيرا تماس زياد با آفتاب، اساسي ‌ترين علت تغييراتي (مثل چين و چروك و خال‌هاي سني) است كه معمولا در پيرپوستي مي ‌بينيم. هرچند كرم‌ هاي زيبايي نمي‌ توانند مانع پيري پوست شده و يا‌ آثار پيري را در پوست برگشت ‌دهند ولي علايم خشكي پوست را بهبود بخشيده و به اين وسيله پوست را به طور موقت نرم ‌تر و لطيف ‌تر به نظر مي ‌آورند. انتخاب فرآورده، موضوعي سليقه‌‌ اي و شخصي است.


مواد زيبايي مخصوص خانم‌هاي مسن
پوست سالمندان، نازك ‌تر، رنگ‌پريده ‌تر و شفاف‌ تر است لذا ممكن است ملزومات آرايشي تغيير يابند. از لوازم آرايشي روشن كه يك درجه روشن ‌تر از رنگ پوست شما باشد، استفاده كنيد. از ميكاپ‌ها(make up) يا مواد آرايشي منجمد شده پرهيز كنيد. استفاده از پودر را به مناطقي مثل بيني كه براق هستند، محدود كنيد. هميشه براي گونه‌ها از پودرهاي سرخ استفاده نماييد تا به گونه‌هاي رنگ‌ پريده‌تان حالت بهتري بدهد. از رنگ‌هاي نارنجي و سرخ‌ تيره بپرهيزيد و بيشتر رنگ‌ هاي مرجاني يا صورتي انتخاب كنيد. شقيقه‌هاي تو رفته، حلقه هاي تيره دور چشم ، سايه‌ هاي تند و جاي زخم‌ ها، با مصرف كرم‌ هاي پوشاننده، قبل از استفاده از مواد آرايشي، ممكن است كمتر جلب توجه نمايند. براي گردن استخواني يا چانه با پوست افتاده (غبغب)، از مواد آرايشي روشن استفاده كنيد. از طرف ديگر ميكاپ‌ها با سايه‌هاي تيره‌ تر يا استفاده به جا و ماهرانه از مداد طرح‌ تيره، به تغيير دادن نماي فك افتاده كمك مي ‌كند. از سايه‌هاي براق براي چشم اجتناب نماييد و به جاي آن، قهوه‌اي يا قرمز مايل به قهوه‌اي به كار بريد. سايه را فقط به لبه خارجي چشم‌ها بزنيد. ابروها را با مداد ابروي قهوه‌اي يا قرمز مايل به قهوه‌اي و يا خطوط كوتاه مداد كنيد. بعد آنها را با يك برس ابرو برس نماييد. از رنگ ‌هاي تيره كه براي مو و پوست روشن و رنگ پريده خيلي تند است، اجتناب كنيد. مژه‌هاي برگشته و فر شده ممكن است توجه را از چشم‌هاي بادكرده منحرف كنند لذا بايد قبل از ريمل از فرمژه استفاده كنيد. رنگ ريمل را بهتر است قهوه‌اي يا قرمز مايل به قهوه‌اي انتخاب كنيد نه تيره. اگر مداد لب، ماهرانه به كار رود ممكن است لب‌هاي نازك و بدرنگ را پر كند. مرزبندي خط لب، قبل از استفاده از رژلب از نفوذ آن به شيارهاي عمودي دور دهان جلوگيري مي‌كند.


لكه‌هاي پوستي وابسته به سن
لكه‌هاي قهوه‌اي يا خرمايي‌ رنگ كه در نواحي باز پوست بدن پديد مي ‌آيند نتيجه سال‌ها برخورد با آفتاب است. سلول‌هاي سازنده رنگدانه در اين نواحي فعال ‌تر مي ‌گردند. در عين حال كه اين لكه‌ها شبيه خال‌ هستند خيلي بزرگ و نامنظم‌ تر هستند و رنگ‌ شان تيره‌ تر و نابرابر است. از نظر اندازه 5/0 تا 3 سانتي متر و بزرگ‌ تر هستند. اين لكه‌ها عموما به نام لكه‌هاي سني يا خال‌هاي سني ناميده مي شوند زيرا با بالا رفتن سن پديد مي‌آيند. براي جلوگيري از پيدايش بيشتر لكه‌ها، هروقت بيرون از خانه يا جلوي آ‌فتاب مي‌ رويد بايد پوست‌تان را با ضدآفتاب SPF=15 يا بيشتر حفاظت كنيد. ممكن است فرآورده‌هاي بليچ كه حاوي هيدروكينون هستند لكه‌هاي موجود را روشن‌ تر كنند اما اين راه كمتر موفقيت‌آميز است. متخصصان پوست مي‌ توانند با انواع روش ‌هاي جراحي، لكه‌ها را بردارند. مصرف موضعي اسيدرتينوييك نيز لكه‌ها را كم ‌رنگ ‌تر مي ‌كند.


اقدامات طبي براي پيرپوستي
از ميان عواملي كه در تغييرات پوستي مربوط به بالا رفتن سن سهم دارند، كاهش مقدار كلاژن و بافت ارتجاعي پوست، سنگيني وزن، قرار گرفتن در معرض آفتاب، حالات صورت مثل اخم و لبخند و از دست دادن چربي پوست را مي‌ توان نام برد. اكثر اين تغييرات با روش‌هاي پيشرفته طبي مي‌توانند تا اندازه‌اي اصلاح گردند. شلي و افتادگي پوست به علت سنگيني و كم شدن كلاژن و حالت ارتجاعي آن با روش جراحي پلاستيك و صاف كردن چين و چروك‌ هاي صورت قابل اصلاح است. صدمات آفتاب از طريق روش‌هايي مثل لايه ‌برداري شيميايي، درم ابريژن و كاربرد اسيدرتينوييك بهبود مي‌يابند. تزريق فيبرين و كلاژن مي‌ تواند خطوط چهره و چين‌هاي ظريف را پر كند.


كلاژن عليه چين و چروك‌
تزريق كلاژن براي صاف كردن برخي انواع چين و چروك از قبيل خطوطي كه چهره را به صورت كاذب مثلا خندان يا اخم‌آلود نشان مي‌ دهد، به‌ طور گسترده مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين روش كلاژن تصفيه شده گاوي را درست زير پوست تزريق مي ‌كنند. تعداد تزريق‌ها به محل و عمق چين‌ها بستگي دارد. تزريق كلاژن در همه انواع چين و چروك‌ مفيد واقع گرديده است. به نظر مي‌ رسد كه چين‌ها و خطوط ناشي از لبخند و اخم (همان‌ها كه دور چشم، دهان و بيني پديد مي‌آيند) به تزريق كلاژن بهتر جواب مي‌ دهند، در حالي كه در شيارها و چين‌هاي عميق (مثلا در پيشاني) اثر كمتري دارند. محل تزريق، بلافاصله صورتي رنگ و كبود مي‌شود اما در طول چند روز به حال طبيعي برمي‌‌گردد. وقتي كلاژن بار اول تزريق مي ‌شود در نقاط تزريق، برآمدگي ‌هاي كوچك پديد مي ‌آيد زيرا نواحي چين ‌و چروك‌ دار بايد بيش از حد اصلاح شوند. اين برآمدگي‌ ها در تعداد كمي از افراد بر جاي مي‌ مانند و در افراد ديگر ممكن است بعد از تمرينات ورزشي شديد يا پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب مجددا ظاهر شوند. هر شخصي كانديد مناسبي براي تزريق كلاژن نيست. به عنوان نمونه مي‌ توان افراد با سابقه اختلالات ايمني مثل لوپوس اريتماتوز و آرتريت روماتوييد را نام برد. هر فرد علاقه‌مند به درمان، نخست بايد براي حساسيت به كلاژن آزمايش شود. حدود 4 درصد از آزمايش‌شدگان به كلاژن حساس هستند و حدود 1 درصد دچار آلرژي مي‌شوند كه بايد بلافاصله درمان شوند
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
مي‌خواهيد خالكوبي كنيد؟





پيش از اين كه تصميم بگيريد خالكوبي كنيد،‌ عوارض احتمالي آن را بايد مد نظر قرار دهيد.

براي كاهش اين خطرات احتمالي، مهم است خالكوبي را در محل‌هاي تاييدشده و مجوزدار انجام دهيد.

عوارض احتمالي كه ممكن است به علت خالكوبي رخ دهد:


* عفونت‌هاي استافيلوكوكي يا ساير عفونت‌هاي پوست و بافت‌هاي نرم.
* بيماري‌هاي منتقل‌شونده از راه خون،‌ مانند هپاتيت.
* واكنش آلرژي يا حساسيت به رنگ‌هاي مورد استفاده.
* اشكال در خواندن ام‌آرآي يا آزمون‌هاي تصويربرداري مشابه به خاطر دي‌اكسيد آهن و رنگدانه‌هاي فلزات سنگين در برخي از خالكوبي‌ها
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
همه چیز درباره خشک کردن موهایتان با سشوار !





سشوار کشیدن علاوه بر اینکه از هنرهای آرایشی و آرایشگری است،برای سلامت مو هم ممکن است مضر یا مفید باشد،همه چیز به این بستگی دارد که چگونه از این وسیله استفاده کنیم.



قبل از اینکه دکمه سشوار خودتان را روشن کنید:
باید موهایتان را با آب خیس کنید. برای این کار می‌توانید موهایتان را بشویید و یا با یک آب‌پاش مقداری آب روی موهایتان اسپری کنید. سپس موهایتان را به اندازه پنج دقیقه درون حوله بپیچید تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید.
استفاده از برس برای خشک کردن و حالت دادن به موها وقت کمتری از شما خواهد گرفت و در نهایت موهایتان بهتر مرتب شده و فرم می‌گیرند. اگر نخواستید از برس برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید، انتخاب دیگر این است که فقط با استفاده از دست‌تان موهایتان را بالا و پایین ببرید و جلوی سشوار آنها را خشک کنید.

حتما دیده‌اید سشوارهایی که در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند، سشوارهایی قوی‌تر هستند ولی برای استفاده‌های خانگی می‌توان سشوارهای کم قدرت‌تری را نیز انتخاب کرد.
دقت کنید سشواری که می‌خرید حتما دارای درجه‌های سرعت پایین و بالا باشد و شما بتوانید به آسانی آن را برای سرعت پایین و بالا تنظیم کنید.


یک سشوار خوب باید بتواند باد سرد نیز تولید کند. برای اینکه موهایتان را براق کنید، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. اگر سشوار را طوری تنظیم کنید که باد سرد تولید کند، روغن‌ها و ژل و سایر فرآورده‌هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده‌اید روی موهایتان ثابت خواهند شد و همچنین از ایجاد الکتریسیته ساکن موهایتان پیشگیری خواهد کرد.

هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.
حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن آسیب خواهد زد. حتما سرهای مخصوص پخش کننده حرارت و باد را بر سر دهانه سشوارتان وصل کنید تا حرارت بر سطح موهایتان پخش شود و به ویژه اگر موهایتان مجعد است،استفاده از این سرها سبب می‌شود موهایتان شکل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سرهای ویژه زمان سشوار کشیدن را طولانی‌تر خواهد کرد.

وقتی به سالن‌های آرایش می‌روید، پس از سشوار کشیدن موها برق خاصی پیدا می‌کنند. رمز آن استفاده مکرر از سشوار روی موها است. اگر می‌خواهید پس از سشوار کشیدن موهایتان برق بیفتد،
باید از باد گرم سشوار استفاده کنید.

هر چه شما بیشتر از باد سشوار و برس روی یک بخش از موهایتان بیشتر استفاده کنید، موهایتان بیشتر برق می‌افتند ولی در این صورت امکان صدمه به موهایتان در اثر باد داغ سشوار نیز افزایش می‌یابد.


موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و سپس در حالی که سشوار را روی آن گرفته‌اید، به آرامی موها را از برس باز کنید برای اینکه موهایتان کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنید. برای اینکه ساقه موهایتان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان چند ثانیه صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنید.

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید با سشوار کشیدن ریشه موهایتان را جا به جا کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم‌زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

هر روز سشوار نکشید
شاید عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید ولی این کار حسابی برای سلامت موهایتان خطرناک است. بنابراین تلاش کنید هر روز موهایتان را سشوار نکشید. وقتی موهایتان را از حرارت مستقیم برای چند روز دور نگه می‌دارید، احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش می‌دهید.
خشک شدن بیش از حد موهایتان و شکستن ساقه موها نشانه آسیب دیدن موهای شماست.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
چگونه موهای خیس را حالت دهیم




در این مقاله ، "دیوید بایی" آرایشگر معروف چهره های هالیوودی نظیر "اسکارلت جوهانسون" ، " نیکول کیدمن" و "گوینت پالترو" روش حالت دادن موهای خیس را به ما آموزش می دهد. پس با ما همراه باشید.

یک شیشه اسپری مخصوص حاوی یک بخش شامپو و چهار بخش آب برای خودتان تهیه کنید. زمانیکه به کنار دریا می روید و موهایتان را در حوله می پیچید ، از ریشه موها تا نوک آن را با این شامپو بشویید و سپس با یک شانه دندانه درشت موهایتان را شانه کنید. ( از برس استفاده نکنید – برس موهایتان را خراب می کند). با اینکار موهایتان نرم می شوند – حتی بعد از شنا کردن در استخر – و به موهای شما فر طبیعی می بخشد.

بگذارید موهایتان نمکی باقی بمانند!
• آب شور یکی از بهترین حالت دهنده هاست ، پس موهایتان را بعد از شنا در دریا نشویید. در یکی از فیلم های سینمایی پیشنهاد دادم آنجلینا جولی بعد از بیرون آمدن از آب دریا موهایش را نشوید و زمانی که موهای وی را خشک کردم موهای او دارای موج های طبیعی و فوق العاده ای شد که هیچ آرایشگری با فنون آرایشگری نمی توانست آنقدر طبیعی و زیبا موهای او را درست کند.

ممکن است موهای نازک زمانیکه خیس هستند ژولیده به نظر برسند ،‌پس وقتی که از آب بیرون آمدید ، موهایتان را از پشت با یک کش دم اسبی ببندید. ( فقط مراقب باشید کشی که به موهای خود می بندید از مواد طبیعی ساخته شده باشد،‌ تا باعث شکستگی موهایتان نشود).

• اگر شما عادت دارید مدت زمان زیادی در استخر بگذرانید ، بهتر است بعد از بیرون آمدن از آب موهایتان را زیر آب دوش نگه دارید تا کلر نتواند به موهای شما آسیب بزند. بعد از آن با شامپوی مخصوصی که درست کرده اید موهایتان را شسته و با شانه مرتب کنید.

• وقتی که شما زمان زیادی را در آب و زیر نور خورشید می گذرانید ، موهایتان ضخیم تر و فردار می شوند ، این حالت مو زیباست اما شاید موهای شما را ژولیده نشان بدهد. موهایتان را از دو سانتی فرق سر شانه کرده و به عقب بزنید و با گیره سر محکم کنید. یا قسمتی از موهای خود را به کناری بزنید و بگذارید قسمت کوچکی از موهای جلوی سر روی پیشانی تان بریزد . برای اینکه جذاب تر به نظر برسید ، موهایتان را از وسط به دو قسمت کنید و یک قسمت را با گیره ببندید و بگذارید قسمت دیگر روی شانه هایتان رها شوند.

• اگر می خواهید به مهمانی بروید ،‌حتما یک یا نیم ساعت قبل از آب بیرون بیایید تا موهایتان زمان کافی برای خشک شدن داشته باشند. موهایتان را شانه کنید ، یک قسمت را کنار بزنید ، و قسمت دیگر را روی شانه هایتان رها کنید. اگر می خواهید منظم تر به نظر برسید ، یک پیشانی بند نقره ای را امتحان کنید ، یا یک روسری کوچک به عنوان دستمال سر به موهایتان ببندید ، تا از بهم ریختگی موهای شما در مقابل باد محافظت کند
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
رفع ظاهر ناخوشايند جوش‌ها




يکي از مشکلاتي که مورد توجه جدي جوانان قرار مي‌گيرد، ظاهر ناخوشايند آثار زخم‌هاي صورت است که به‌طور عمده به وسيله جوش‌هاي چرکي و عميق صورت (آکنه يا جوش غرور جواني دستکاري شده) ايجاد شده‌اند.

از آنجا که پيشگيري از ايجاد اسکار يا جوشگاه بسيار ساده‌تر از درمان است بنابراين در بيشتر موارد تاکيد ما بر درمان طبي زودرس و طولاني تا پايان بيماري است. در جوش غرور جواني اسکارها مي‌توانند از سوراخ‌هاي کوچک که ممکن است با سوراخ‌هاي گشاد غدد چربي پوست اشتباه شوند، تا ضايعات آبله‌اي بزرگ و عميق وجود داشته باشند.

روش‌هاي متعددي در درمان اسکار ناشي از آکنه و جوشگاه‌هاي صورت داريم. در عمل تراشيدن پوست (در روش درم ابريژن) لايه سطحي پوست ساييده شده و در نتيجه لايه زيرين پوست که ظاهر صاف‌تر و شفاف‌تري دارد جايگزين آن مي‌شود. همچنين لايه زاينده پوست تا مدت شش ماه بعد فعال‌تر بوده و سرعت رسيدن سلول‌هاي عمقي پوست به سطح پوست بيشتر شده و کلاژن‌سازي در ناحيه درم فعال‌تر شده و استحکام درم بيشتر مي‌شود. کليه اين اتفاقات سبب کم شدن عمق اسکار و فرورفتگي پوست يا از بين رفتن آن مي‌شود.

استفاده از کرم‌هاي مخصوص که بيش از عمل تراشيدن پوست موجب تحريک آن و لايه‌برداري مي‌شود، از چند هفته قبل نيز ضروري بوده و باعث سريع‌تر شدن ترميم پوست پس از عمل ساييدن پوست مي‌شود. پس از اين عمل بيمار مي‌تواند با استفاده از وسايل ضدآفتاب به محل کار خود برود. البته تا مدت شش ماه بيمار نبايد در معرض مستقيم نور‌آفتاب قرار بگيرد.

بيماراني که سابقه عفونت تب‌خال و سابقه عدم ترميم زخم دارند و همچنين کساني که قرص آکوتان مصرف مي‌کنند بايد قبل از عمل به پزشک اطلاع دهند. به هر حال عمل تراشيدن پوست، استفاده از ليزر CO2، عمل برداشتن اسکار، برآمده کردن پوست و گرافت پوستي، تزريق مواد پرکننده اسکار و پيلينگ يا لايه‌برداري پوست در موارد مختلف انجام مي‌شوند که بر اساس شدت ناهنجاري پوست در فرد مبتلا مي‌توان از انواع روش‌ها انتخاب کرد.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
شامپو بي‌رنگ و بي‌بو بهترين شوينده براي مو است



مريم انصار عضو انجمن پوست و موي ايران :

اغلب شامپوها اثر پاك‌كنندگي خوبي دارند و بهترين ماده براي شستشوي مو شامپو بيرنگ و بي‌بو است.

چيزي به عنوان بهترين شامپو وجود ندارد. اغلب شامپوها اثر پاك‌كنندگي خوبي دارند. بهترين ماده براي شستشوي مو شامپو بيرنگ و بي‌بو است.
لزومي ‌ندارد، براي به دست آوردن شامپوي خوب، پول زيادي خرج شود و اين به اين معنا است كه الزاماً گران بودن قيمت شامپو، معيار خوب بودن آن نيست.
همه شامپوها حاوي تركيبات سورفاكتانت هستند و عمل نظافت و از بين بردن چربي، چرك و ساير زوايد روي مو را انجام مي‌دهند كه اين مواد همراه با كف در موقع آبكشي از بين مي‌رود.
تفاوت بسيار زيادي بين شامپوهاي مختلف از نظر كيفيت ماده اوليه مورد استفاده، فرمولاسيون به كاربرده شده، رعايت اصول بهداشتي در خط توليد، جنس تجهيزات ساخت و بسته‌بندي و همچنين دقت توليدكننده در كنترل كيفيت محصول نهايي وجود دارد و شرايط نگهداري محصول تا رسيدن به دست مصرف كننده از عوامل مهم و مؤثر در كيفيت نهايي شامپو است.
برچسب روي شامپوها به معرفي تركيبات موجود در آن است. اگر موهاي شما بر اثر مواد مختلف مثل مواد مش يا فر يا به هر دليل ديگري آسيب ديده است، بهتر است به اسيديته شامپو دقت شود.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
30 درصد بيماري‌هاي پوستي با مسائل رواني مرتبط است



يك متخصص پوست اظهار كرد: برخي مسائل محيطي مانند مرگ نزديکان يا بحران‌هاي اجتماعي مي‌تواند منجر به بيماري‌هاي پوستي شده يا بيماري‌هاي روحي و رواني فرد را تشديد کند.

دکتر پرويز طوسي:
30 درصد بيماري‌هاي پوستي با مسائل رواني فرد مرتبط است، و ريزش منطقه‌اي مو، ايجاد آکنه يا جوش‌هاي غرور جواني از جمله عوارض پوستي مربوط به بيماري روحي و يا استرس و اضطراب در زندگي روزمره است.

به عنوان مثال سايکوز بيماري روحي است که در آن بيمار از احساس وجود و حرکت نوعي حشره يا جانور روي پوست يا داخل آن شکايت مي‌کند. اين در حالي است که در فرد بيماري پوستي خاصي ديده نمي‌شود و اين حالت توهم انگل در بيمار ناميده مي‌شود.

درمان اين نوع بيماري‌ها تنها با دوري از محيط ، استرس يا افسردگي و عوامل زمينه‌ساز ممکن نيست و روان درماني و دارو درماني همراه با آن نيز جزو ملزومات درمان محسوب مي‌شود
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
آيا خانم‌هاي باردار مي‌توانند آرايش کنند؟




بايدها و نبايدهاي آرايشي در دوران بارداري

حتما شما هم از اينکه در دوران بارداري، زيبايي‌تان را از دست بدهيد، نگران‌ايد. اين، نگراني خيلي از خانم‌هاي باردار است که از دست ترک‌ها و تيرگي پوست بدن و صورت‌شان خسته شده‌اند. اما خانم‌هاي باردار وقتي سراغ کيف آرايش‌شان مي‌روند، نگراني ديگري هم دارند: آيا استفاده از اين مواد آرايشي و بهداشتي در دوران بارداري، خطري براي جنين ايجاد نمي‌کند؟ ...


هيچ دليل ثبت‌شده‌اي وجود ندارد که مواد شيميايي موجود در کرم‌هاي ضدآفتاب که از طريق پوست جذب مي‌شوند، به مادر يا به جنين آسيبي رسانده باشد. اگر بخواهيد بيش از حد محتاط باشيد، مي‌توانيد از يک ضدآفتاب غيرشيميايي استفاده کنيد.


بارداري و برنزه‌کننده‌ها

برخلاف شايعات موجود در بين مردم، استفاده از لوسيون‌هاي حمام آفتاب (برنزه‌کننده‌ها) کمتر از خود آفتاب گرفتن ضرر دارد. سوختگي‌ها و برنزه شدگي‌هاي پوست احتمال به وجود آمدن چين و چروک را در پوست زياد مي‌کند. حال ديگر مهم نيست چگونه اين سوختي‌ها روي پوست به وجود آمده باشند. تابش خورشيد روي پوست صورت و پيشاني باعت بروز لکه‌هايي در صورت مي‌شود که اين امر در زنان باردار که خود به دليل تغييرات هورموني مستعد به وجود آمدن لک هستند، بيشتر نمود پيدا مي‌کنند. بنابراين به زنان باردار توصيه مي‌شود که در صورت امکان کمتر در معرض آفتاب و نور مستقيم خورشيد قرار گيرند.


بارداري و کرم‌هاي ضدترک

نزديک ماه چهارم بارداري که مي‌شود به تدريج ممکن است روي پاها، شکم و دستان راه‌راه‌هاي سفيد يا صورتي‌رنگي نمايان شود. البته اين موضوع در تمامي‌زنان باردار صادق نيست و به ميزان کشش پوست بستگي دارد. براي جلوگيري از پيش آمدن اين راه‌راه‌ها که ديگر ناپديد هم نخواهد شد، بهتر است از همان ماه اول بارداري از کرم‌هاي ضدترک ويژه زنان باردار استفاده کنيد.


بارداري و رنگ مو

خانم‌هاي باردار بايد هنگام قرار گرفتن در معرض هر ماده‌شيميايي (رنگ مو و مواد آرايشي مو) احتياط به خرج دهند و اين 6 توصيه را جدي بگيرند:

1سعي کنيد از فرآورده‌هايي که موها را صاف، بي‌رنگ، رنگ يا فر مي‌کنند، تا سه ماهه دوم بارداري اجتناب کنيد.

2 ترتيبي دهيد که استفاده از اين مواد در جايي با تهويه خوب انجام شود.

3 مواد شيميايي را بيش از زمان لازم روي موها باقي نگذاريد.

4 اطمينان حاصل کنيد که موها و پوست سرتان پس از استفاده از اين مواد کاملا شسته شده‌اند.

5 هميشه هنگام مصرف اين مواد شيميايي از دست‌کش استفاده کنيد و دستورات سازنده را دقيقا رعايت کنيد.

6 براي اينکه مطئن شويد که به اين مواد‌‌ آلرژي نداريد، ابتدا آنها را روي دسته کوچکي از موهاي‌تان آزمايش کنيد.


بارداري و کرم‌هاي ضدآکنه

اگر از لوازم آرايش استفاده مي‌كنيد محصولاتي را انتخاب كنيد كه به جاي روغن برپايه آب ساخته شده است و روي آن برچسب «غير كومدون‌زا» زده‌اند كه به اين معناست كه منافذ پوست را مسدود نخواهد كرد و آكنه تشديد نخواهد شد. قبل از خواب نيز حتما آرايش را پاك كنيد. از پزشك يا ماما در مورد مصرف ژل‌هاي دارويي سوال كنيد (اگر آكنه شما شديد است ممكن است لازم باشد به متخصص پوست مراجعه كنيد). بعضي از محصولات كه بـدون نسـخه به فـروش مي‌رسند و يا داروهايي كه براي تهيه آنها نسخه لازم است، به از بين بردن آكنه كمك مي‌كنند ولي مصرف بعضي از موادي كه داخل آنها به كار رفته‌اند به خوبي در دوران بارداري مطالعه نشده است. بنابراين بدون تأييد پزشك يا ماماي خود از هيچ‌يك از داروهاي ضدآكنه استفاده نكنيد. استفاده از داروي ايزوترتينوئين خوراكي در دوران بارداري اكيدا ممنوع است زيرا به ناهنجاري جنين منجر مي‌شود (از مصرف ترتينويين موضعي نظير Retin-A نيز بپرهيزيد). مصرف كرم‌هاي حاوي آنتي‌بيوتيك نظير اريترومايسين و كليندامايسين در دوران بارداري كاملا مطمئن است ولي مصرف كرم‌هاي حاوي تتراسيكلين مجاز نيست.

بايد و نبايدهاي آرايشي در دوران بارداري

سه‌ماهه اول به‌طور ويژه و نيز سه‌ماهه دوم بارداري دو دوره‌اي هستند که خانم باردار بايد بيشترين مراقبت‌ها را به خرج دهد. سوالي که در ذهن بسياري از خانم‌هاي باردار پيش مي‌آيد اين است که آيا مي‌توانند طي دوره بارداري از لوازم آرايشي مختلف استفاده کنند؟ به‌عنوان يک قانون کلي بايد گفت در دنياي مدرن امروز که محيط زندگي ما مملو از مواد شيميايي مختلف، اشعه ماوراي‌بنفش ساطع شده از خورشيد، لامپ‌هاي مختلف روشنايي (مانند فلورسنت) يا مانيتورهاي کامپيوتر و تشعشعات مختلف راديويي و ماهواره‌اي و حتي تلفن‌هاي همراه است، فرد بايد مراقب مصرف مواد شيميايي خارجي بيش از زمان غيربارداري باشد. به‌عنوان مثال يکي از معضلاتي که بسياري از خانم‌ها در دوران بارداري با آن مواجهه مي‌شوند پيدايش لک بارداري براي صورت است و براي کاهش اين خطر و بهبود نسبي آن استفاده از ضدآفتاب‌ها ضروري است. توصيه ما اين است که مصرف ضدآفتاب‌هاي فيزيکال جايگزين ضدآفتاب‌هاي شيميايي در دوران بارداري شود. در مورد کرم‌هاي لايه‌بردار نيز توصيه مي‌کنيم که از کرم‌هاي ترتينوئين که امکان آثار ناخوشايند روي جنين در صورت جذب دارو وجود دارد، پرهيز شود. اما استفاده از کرم‌ها و لوسيون‌هاي حاوي اسيد ميوه اشکال ندارد، البته به شرطي که در طول روز از ضدآفتاب‌هاي فيزيکي استفاده ‌شود. در مورد استفاده از رنگ‌هاي مو توصيه مي‌کنيم که از رنگ کردن موها به‌ويژه رنگ‌هاي تيره به خصوص در سه ماهه اول و حتي سه ماهه دوم بارداري پرهيز شود زيرا مواد شيميايي موجود در اين رنگ‌ها به ويژه پارافنيلن دي‌آمين مي‌توانند جذب شده و براي جنين خطرآفرين باشند. بهترين کار در اين دوران استفاده از هاي‌لايت است که خطر تماس مواد شيميايي رنگ با کف‌سر بسيار کم است. البته بايد گفت مطالعات علمي هنوز اثبات نکرده‌اند که مصرف رنگ مو در دوران بارداري بتواند مشکلات جنيني ايجاد کند اما منطق حکم مي‌کند که مادران آينده از مصرف هرگونه ماده شيميايي قابل جذب که احتمال مضر بودن آن براي سلامت جنين وجود دارد، پرهيز کنند. در مورد لوازم آرايشي نيز چند نکته قابل ذکر است. اولا برخي مواد آرايشي‌ حاوي عوامل ضدآفتاب هستند که ميزان آن به هيچ وجه براي پيشگيري يا درمان لک‌ بارداري کافي نيست لذا اين کرم‌پودرها نبايد جايگزين مصرف ضدآفتاب‌هاي فيزيکي باشد. ثانيا افرادي که مستعد جوش صورت هستند و حتي ممکن است در طول دوره بارداري آکنه آنها تشديد شود نبايد از کرم‌پودرهاي چرب استفاده کنند زيرا موجب تشديد جوش‌هاي صورت‌شان مي‌شود. مصرف اندک پن‌کيک براي افرادي که عادت به آرايش دارند کمترين خطر را از اين نظر دارد. بعضي از مواد آرايشي مثل برخي رژلب‌ها حاوي مقادير بيش از حد فلزات سنگين شامل سرب هستند که امکان جذب مخاطي و پوستي آنها وجود دارد و لذا در دوران بارداري از مصرف اين لوازم آرايشي نيز بهتر است تا حد امکان پرهيز شود، به ويژه انواع غيراستاندارد آنها از نظر داشتن مقادير نامتعارف سرب ممکن است خطرناک‌تر باشد. لذا توصيه مي‌کنيم تا حد امکان از مصرف لوازم آرايشي به خصوص انواع غيراستاندارد به شدت پرهيز شود، چرا که سلامت جنين بسيار بهتر از پيرايش صورت مادر است
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
كشف اسراري ذره‌بيني از اثرات واقعي كرم‌هاي پوستي


اگر از شما بپرسند كه استفاده از كرمهاي پوست چه احساسي ايجاد مي‌كند، ممكن است براي توصيف اين احساس از واژه‌هايي مثل «نرم كنندگي»، «ضخامت» و يا احساس «چرب كنندگي» استفاده نماييد.

با اين وجود يك پروفسور مهندسي مكانيك دانشگاه ايالتي اوهايو در آمريكا در اين باره مي‌گويد: اين واژه‌ها به خوبي براي بيان اين احساس كافي نيستند.

پروفسور بهارات بوشان با استفاده از يك ابزار خاص درك جديدي از چگونگي تعامل اين كرم‌ها با پوست در مقياس‌هاي نانو بدست آورده و اظهار مي‌دارد كه تاثير كميتي آن در بروز احساس نرمي بيشتر است.

كرم‌هاي پوست تركيبي از روغن و آب هستند و اساسا پوست را با بازگرداندن رطوبت به آن، نرم مي‌كنند و رطوبت را در آن نگه مي‌دارند. اما احساسي كه واقعا كرم ايجاد مي‌كند از اين ناشي مي‌شود كه شما هنگام استفاده چقدر آن را روي بدن خود بماليد. كرم‌هاي پوست حاوي مرطوب كننده‌ها و نرم كننده‌ها هستند كه پوست را مرطوب نگه مي‌دارند. مرطوب كننده‌ها مثل گليسيرين آب را از هوا مي‌گيرند و آن را در پوست نگه مي‌دارند در حالي كه نرم كننده‌هايي از قبيل روغن معدني شكاف‌هاي بين سلولهاي پوستي را پر مي‌كنند بنابراين آن را نرم مي‌سازند.

كارشناسان مركز پزشكي و مشهور مايوكلينيك در اين باره تشريح مي‌كنند: اينكه كرم احساس چربي ايجاد كند يا نه به خواص نرم كننده‌ها بستگي دارد. بنابراين اين مواد ممكن است محتوي چربي بيشتر يا محتوي آب بيشتر باشند كه در نوع اول قطعا بروز احساس چرب كنندگي بيشتر است. در حالي كه كرم‌هايي با محتواي آبي، چربي كمتري بر جاي مي‌گذارند و احساس سبك‌تري ايجاد مي‌كنند.

محققان مي‌گويند؛ براي افرادي كه پوست خشك دارند قطعا استفاده از كرم‌هايي با محتواي چربي توصيه مي‌شود تا خشكي پوست نيز جبران شود. پروفسور بوشان در واقع به اين اطلاعات عمومي جزئياتي در مقياس ذره بيني افزوده است كه عملكرد دقيق كرم‌هاي پوست را آشكار مي‌سازد.

بوشان تصريح كرد: استفاده از كرم لرزه‌هايي ايجاد مي‌كند كه توسط مغز انسان درك مي‌شود. با توجه به اين يافته‌هاي بسيار دقيق و ذره بيني روشهاي فعلي شركت‌هاي توليد كننده براي آزمايش كاربرد محصولاتشان غيرعلمي است.

بوشان مي‌گويد: شما به شيوه‌اي كرم را استفاده مي‌كنيد اما واقعا نمي‌دانيد چه اتفاقي براي بدنتان خواهد افتاد. در مقياس‌هاي اتمي نوع استفاده و اصطكاك كرم با پوست روي نحوه اثرگذاري آن موثر است.

بوشان تاكيد كرد: شركت‌هاي توليد كننده مي‌توانند از اين اطلاعات نانويي و ذره بيني براي توليد محصولات موثرتر و مطلوب‌تر استفاده كنند
من هم خدایی دارم
     
  
صفحه  صفحه 17 از 23:  « پیشین  1  ...  16  17  18  ...  22  23  پسین » 
علم و دانش

مسایل مربوط به زییایی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA