انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 18 از 23:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  23  پسین »

مسایل مربوط به زییایی


زن

 
خطرات ایجاد چند سوراخ در گوش




در این روزها بین خانم ها مد شده است که گوش خود را از چند ناحیه سوراخ می کنند، این کار چه خطری می تواند داشته باشد ؟

سخن ازهر آن چه به تازگی مد می‌شود دهان به دهان می‌چرخد و افراد گاه بدون لحظه‌ای تامل به این موج می‌پیوندند. ایجاد چند سوراخ در گوش و گاه استفاده از 20 گوشواره یا بیشتر یکی از جدیدترین مدهای رایج به شمار می‌رود که خالی از خطر نیست.

سوراخ کردن گوش از کودکی میان دختران خانواده مرسوم بوده است. در گذشته مادربزرگ ها با وسایل بسیار ابتدایی گوش دختربچه‌ها را سوارخ می‌کرده‌اند. معمولا یک تکه نخ تا مدتی در گوش بچه می‌ماند و بعدازمدتی گوشواره جای نخ را می‌گرفت. اما طی چند سال اخیر خانمهای جوان کم کم به انداختن دو گوشواره درهر گوش تمایل نشان دادند.

ازسوی دیگر تنوع طلبی خانم‌ها و در برخی از موارد پسران جوان تا آن جا پیش رفت که امروزه افرادی دیده می‌شوند که از ابتدا تا انتهای گوش خود را سوراخ کرده و مدل به مدل و رنگ به رنگ گوشواره از آن آویخته اند. سوراخ کردن دیگر اجزای بدن نیز از این دست مدهای جدید به شمار می‌روند.

این در حالیست که دکتر محسن نراقی، راینولوژیست و رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی با اشاره به ریسک سوراخ کردن گوش، ناف، بینی و... تاکید کرد: چنانچه برای این کار وسایل غیر استریل استفاده شود عفونت‌ها به سرعت منتقل خواهند شد.

ایجاد سوراخ‌های متعدد در گوش به ویژه در بخش‌های غضروفی‌، این ناحیه را مستعد عفونت‌های خطرناک می‌کند.

سیستم دفاعی بدن بسیاری از مراجعه کنندگان از طریق تعداد زیاد سوراخ در گوش به ویژه در بخش‌های غضروفی دچار اختلال شده و در آن ناحیه عفونت‌هایی ایجاد و بیمار مجبور به خارج کردن اجسام خارجی از گوش خود شده اند. میکروب های در این حالت مقاوم شده و افراد به شدت دچار درد می‌شوند.
افراد برای استفاده یک گوشواره نیز باید به مراکزی مراجعه کنند که دارای شرایط استریل و لوازم یک بار مصرف باشند.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
دانستنی هایی جالب درباره مو




تحقیقات اخیر محققان نشان داده است كه هشت نوع متفاوت مو در میان مردم سراسر جهان وجود دارد كه ...

این هشت نوع بر حسب شكل مو و نازك و ضخیمی موها متفاوت است. ولی در كل می‌توان انواع و اقسام موها را در سه دسته (صاف، مجعد و فر) تقسیم نمود.

ساختار مو همانند ناخن‌ها از جنس كراتین است و دلیل تمامی تفاوت‌ها در شكل و رنگ آن، وراثت است...

روی پوست سر به طور طبیعی بین 100 تا 150 هزار پیاز مو وجود دارد. این پیازها چند میلی‌متر پایین‌تر از سطح پوست درون حفره‌هایی قرار گرفته‌اند. موها به طور معمول ماهانه بین 0.7 تا دو سانتی‌متر رشد می‌كنند. از میان موها نیز موهای صاف بیشترین و موهای فر كمترین میزان رشد را دارند. طول عمر یك موی مردانه بین دو تا چهار سال است در حالی كه طول عمر موهای زنانه بین چهار تا هفت سال است.

این امر ثابت می‌كند كه یك مرد در مقایسه با یك زن در طول چهار سال نمی‌تواند موهای بلندتری داشته باشد. به عبارت دیگر موی مردانی كه در ماه یك سانتی‌متر رشد می‌كند و طول عمری دوساله دارد هرگز از 24 سانتی‌متر بلندتر نمی‌شود اما خانمی كه ماهانه موی او 1.5سانتی‌متر رشد می‌كند و طول عمری هفت ساله دارد می‌تواند تا یك متر و 26 سانتی‌متر رشد كند.

به گفته پزشكان همیشه 10 تا 15 درصد موهای ما آماده ریزش هستند. آنها طی ماه‌ها رشد می‌كنند، رشدشان متوقف می‌شود و چند هفته می‌ریزند و جای آنها موهای جدید شروع به رشد می‌كند. در هنگام تولد روی هر سانتی‌متر مكعب از پوست سر یك نوزاد 1000 فولیكول مو وجود دارد اما از میزان آن به مرور زمان كاسته می‌شود تا آنكه به 500 عدد بین سن 30 تا 50 سالگی برسد.
درون حفره‌ای كه پیاز مو وجود دارد رگ‌های خونی نیز وجود دارد تا اكسیژن، مواد غذایی و كراتینوكیت را به سلول‌های سازننده كراتین برساند. در این قسمت ملانوسیت‌ها هم قرار گرفته‌اند تا به مو رنگ بدهند.
بالاتر از حفره پیاز مو كه در لایه درم پوست قرار گرفته، در لایه اپیدرم غده‌های چربی واقع شده‌اند كه سبوم ترشح كرده و به این ترتیب هم موها را روغن‌كاری می‌كنند و هم از لایه اپیدرم در برابر میكروب‌ها و آلودگی‌ها مراقبت می‌كنند. تنها بخش‌هایی كه زیر لایه اپیدرم قرار گرفته‌اند زنده‌اند و موهایی كه از اپیدرم می‌گذرند در واقع مرده‌اند و شما می‌توانید به راحتی آنها را ببرید.


شكل مو (صاف، مجعد و فر) بستگی به شكل فولیكول یا حفره‌ای دارد كه پیاز مو در آن قرار گرفته است. یك فولیكول گرد، صاف یا به شكل ویرگول سبب به وجود آمدن موهای فر یا صاف‌تر می‌شود.

شكل به تناسب محیط
شكل فولیكول مو و به طبع شكل و فرم مو امری وراثتی است. در حقیقت وقتی موی فر یا مجعد می‌شود به این دلیل است كه میزان كراتین ساخته شده در بخشی بیشتر و در بخشی كمتر بوده و به همین علت بخش بیشتر روی قسمت كمتر فشار آورده و آن را زخم می‌كند.

برخی دانشمندان معتقدند به جز عوامل ژنتیكی و وراثتی، آب و هوا نیز در این میان نقش دارد.

به طور معمول افرادی كه در مناطق گرم زندگی می‌كنند كه آفتاب تابش زیادی دارد، موهای مجعد یا كاملا فری دارند.
به طور مثال در آفریقا به دلیل تابش زیاد خورشید مردم موهای كاملا فری دارند كه به موازات پوست سر رشد می‌كند و اجازه نمی‌دهد نور آفتاب به طور مستقیم به پوست سر بتابد و مغز را داغ كند. در عوض در مناطق سردسیر مردم موهای صافی دارند. این نوع موها هوا را درون خود نگاه می‌دارند و سبب گرم شدن پوست سر می‌شوند.
هم‌اكنون پیشرفت تكنولوژی سبب شده شما بتوانید موهایتان را به همان شكلی كه می‌خواهید صاف، مجعد یا فر درآورید. البته توجه داشته باشید كه تغییر دادن فرم مو گاهی سبب ریزش مو و افسوس دایمی شما خواهد شد
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
جوش های خطرناک



شاید در اطرافتان افرادی را بشناسید که در دوران میانسالی نیز از شر جوش و آکنه خلاص نشده‌اند و از جوش‌های صورت خود رنج می‌برند.شیوع این نوع از جوش‌ها در دوران پس از بلوغ سبب قرمزی و تورم پوست صورت می‌شود...

پرهیز از مواد آرایشی محرک و انجام حرکات ورزشی به صورت متعادل، می‌تواند این بیماری را تعدیل و از پیشروی آن جلوگیری کند.

شیوع این نوع از جوش‌ها در دوران پس از بلوغ که سبب قرمزی و تورم پوست صورت می‌شود در میان مردم به جوش بزرگسالی معروف است و پزشکان نام آن را «رزاسه» (رز به معنی قرمز) گذاشته‌اند.


دکتر نیما استواری، فوق‌تخصص لیزر و زیبایی می‌گوید:

«رزاسه» مشتمل بر قرمزی و مویرگ‌های بسیار ظریف بر روی گونه‌های فرد است که ممکن است روی این مناطق (گونه و بینی) به صورت مرتب جوش بزند که معمولا این بیماری در 30 سالگی به بالا رخ می‌دهد و بیشتر پوست صورت زنان را درگیر می‌کند. رزاسه اغلب با تمایل به برافروختگی و قرمزی صورت شروع می‌شود و با پیشرفت بیماری به صورت قرمزی دائمی قسمت میانی صورت که تدریجا گونه‌ها، پیشانی، بینی و چانه را نیز گرفتار می‌کند و با استقرار بیماری عروق خونی ظریف و برآمدگی‌های کوچک در اطراف و روی مناطق قرمزرنگ پدیدار می‌شود و برخلاف جوش‌های غرور جوانی،‌دانه‌های سرسیاه در ‌آنها دیده نمی‌شود.
بیماری هنگامی شروع می‌شود که فرد در سنین میانسالی قرار دارد و بیمار به طور مکرر در ناحیه میانی صورتش دچار جوش، گرگرفتگی و قرمزی می‌شود و همزمان گاهی در پلک بیمار قرمزی‌هایی مشاهده می‌شود که به درمان‌های عادی جوش پاسخ نمی‌دهد.
رزاسه توسط برخی از عوامل همچون غذاها و نوشیدنی‌های پرحرارت و گرم (چای داغ) و ادویه‌‌جات (فلفل و ...) تشدید می‌شود که باعث بروز قرمزی بیشتر در صورت می‌شود.
چگونه رزاسه را تشخیص دهیم
جوش‌های قرمزرنگی که گاهی چرکی نیز می‌شوند و همراه با عروق ظریف خونی در پوست نمایان می‌شوند، نزدیک به 50‌درصد از مبتلایان را دچار گرفتاری‌های چشمی می‌کند که اگر این عوارض درمان نشوند می‌تواند وضعیت بغرنجی را به وجود آورد.تحقیقات نشان می‌دهد زنان با پوست سفید،‌ بین سنین 30 تا 50‌سال،‌ بیشتر از دیگران در معرض این بیماری قرار می‌گیرند و معمولا در یک دوره طولانی ایجاد می‌شود و در ابتدا به صورت تمایل به قرمز شدن، التهاب صورت و حساس شدن شدید به مواد آرایشی بروز می‌کند که ممکن است در شرایط عصبی و استرس‌زا برانگیخته شود.
درمان
این بیماری به درمان سخت جواب می‌دهد، و «رزاسه» دارای درمان‌های متنوعی است که تشخیص‌ آن با پزشک است.


از آنجا که رزاسه دارای دو بخش جوش و قرمزی است برای از بین بردن قرمزی و مویرگ‌های ریز کنار بینی و گونه‌ها از لیزر استفاده می‌شود و جوش‌ها با تجویز پزشک متخصص التیام‌ بخشیده می‌شوند، ولی با این حال نمی‌توان این موارد را از درمان‌های قطعی رزاسه ذکر کرد. چرا که این بیماری به صورت دوره‌ای است و مراحل آن شدت و ضعف دارد.
تاکنون علت طبیعی این بیماری شناخته نشده است، و فردی که دچار این بیماری می‌شود باید از نور مستقیم آفتاب بپرهیزد و از ضدآفتاب استفاده کند؛ چرا که نور خورشید قرمزی صورت را تشدید می‌کند.


چند توصیه
از آنجا که علت بیماری هنوز شناخته نشده است بهتر است افراد مبتلا برای عدم تشدید بیماری، موارد ذیل را رعایت کنند:
- سعی شود از نوشیدنی‌های داغ، غذاهای تند و کافئین موجود در قهوه و نوشیدنی‌های الکلی پرهیز شود.
- کمتر قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده از کلاه و بکار بردن فرآورده‌های مناسب ضدآفتاب در این امر بسیار کمک‌کننده است.
- اجتناب از دستکاری، مالش، ماساژ و شستشوی زیاد صورت که پوست قرمز با هر یک از این موارد بیشتر تحریک می‌شود.
- پرهیز از مواد آرایشی محرک و انجام حرکات ورزشی به صورت متعادل، می‌تواند این بیماری را تعدیل و از پیشروی آن جلوگیری کند.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
در روزهای برفی از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید




اشعه خورشيد در روز‌هاي برفي منجر به آفتاب سوختگي می شود كه در چنين روز‌هايي بايد از كرم‌هاي ضد آفتاب استفاده كرد .

مهديه ميرزايي متخصص پوست و مو:

گرم كردن ناگهاني بدن و ماساژ دادن موجب تخريب بافت پوست مي‌شود كه بايد از اين كار خودداري شود .
خشكي ، قرمزي و ترك خوردگي پوست از شايع ترين مشكلات پوستي در فصل سرما است كه با محافظت و پوشش آن به وسيله دستكش و لباس‌هاي گرم و استفاده از صابون‌هاي ملايم و كرم‌هاي مرطوب مي‌توان از آسيب‌هاي پوستي جلوگيري كرد.
اشعه خورشيد در روز‌هاي برفي منجر به آفتاب سوختگي می شود كه در چنين روز‌هايي بايد از كرم‌هاي ضد آفتاب استفاده كرد
من هم خدایی دارم
     
  ویرایش شده توسط: plangton31   
زن

 
مدت زمان استفاده از مواد آرایشی و زمان فاسد شدن آنها!



چه مقدار زمان میبرد تا لوازم آرایش شما سالم بماند؟ در اینجا ما شما را راهنمایی می کنیم که چه موقع لوازم آرایش شما فاسد می شوند چه کار باید بکنید

ریمل را باید بعد از 3 تا 6 ما دور بیاندازید. اگر بوی آن تغییر کرد نشان دهنده این است که فاسد شده است.
برای اینکه زمان نگهداری از آن را بالا ببرید آن را دور از گرما و نور نگه دارید. برس آن را بعد از هر استفاده با دستمال کاغذی پاک کنید تا میزان آلودگی را کم کنید. وقتی که چشمانتان عفونت دارد از ریمل استفاده نکنید.

محصولات کرم مانند مانند سایه های چشم به شکل کرم، رژ گونه کرم شکل، پنکک یا رژ لب و کرم های لب در دمای شدید می توانند ذوب شوند یا یخ بزنند که این باعث می شود غلظت آنها تغییر کند و روغن آن ها روی سطح بالا بیاید. برای اینکه بدانید هنوز سالم هستند ببینید که مثل قبل است یا نه اگر بود پس سالم است .


رژ لب و برق لب معمولا دو تا سه سال می توان از آنها استفاده کرد.
پنکیک را تا دو سال می توان استفاده کرد. اگر تکه تکه شد می توانید آن را دور بیاندازید زیرا به این معنا است که پنکیک قابلیت چسبندگی به پوست را از دست داده است.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
روش‌هاي پيشگيري از حساسيت به مواد شوينده



مواد شوينده از جمله پودرهاي رختشويي، مايع‌ظرفشويي ‌و مايع سفيدكننده هرچند باعث پاكيزگي مي‌شود، اما رعايت نكردن نكات دقيق مصرف، مي‌تواند سلامت پوست را به‌خطر اندازد. معمولا هنگام خريد مواد شوينده افراد به يك مورد توجه خاص دارند و آن قدرت پاك‌كنندگي است.

بخش زيادي از صابون‌ها و شوينده‌ها به علت قدرت پاك‌كنندگي بالا پرطرفدار هستند و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اما همين مواد اگر به‌طور صحيح استفاده نشوند، مي‌توانند براي سلامتي مضر باشند.

بهترين گواه اين مطلب اين است كه در سال‌هاي اخير با افزايش و تنوع در توليد و استفاده از مواد شوينده در مكان‌هاي مختلف، شمار مراجعه‌كنندگان به پزشكان پوست كه اكثرا زنان هستند، افزايش يافته است.

شوينده با پوست چه مي‌كند؟
شوينده‌ها اغلب داراي مواد اسيدي لكه‌بر قوي هستند كه ريختن آنها روي دست باعث خشكي دست و صورت، آسيب‌هاي پوستي و حساسيت‌هاي ماندگار مي‌شود.در صورت استفاده مكرر از شوينده‌ها بدون استفاده از دستكش، پوست دچار چروك و خشكي و در نهايت پيري زودرس در زنان مي‌شود.اغلب حساسيت‌هاي شوينده‌ها از نوع تماسي است و در اثر تماس با شوينده‌هايي كه مواد اوليه آن زياد است فرد دچار حساسيت مي‌شود.

بروز دانه‌هاي قرمز، پوسته‌پوسته شدن دست‌ها،‌ احساس نازكي پوست، ترك‌خوردگي،‌ خارش شديد و خشكي زياد دست از مهم‌ترين علائم ايجاد اين حساسيت‌ها روي پوست است.

گاهي نيز بروز دانه‌هاي قرمز در دور چشم و روي صورت به صورت دانه‌هاي خارش‌دار و نيز ايجاد ‌دانه‌هاي قرمز پوسته پوسته ديده مي‌شود، در برخي موارد نيز كهير مشاهده مي‌شوند كه مدت زماني طولاني هم باقي نمي‌مانند.

اگر به‌طور مكرر از شوينده‌ها بدون استفاده از دستكش استفاده شود، دست دچار اگزماي مزمن شده و حالت طبيعي خود را از دست مي‌دهد و همين طور اگزماهاي پوستي راه ورود باكتري‌ها به دست را آسان مي‌كنند. همچنين پوست‌هايي كه دچار اگزما شده‌اند بسيار راحت‌تر قارچ‌هاي پوستي بر روي آن سوار شده و باعث بيماري‌هاي مزمن پوستي مي‌شود.

10 توصيه
1. براي جلوگيري از تماس مستقيم دست با شوينده‌ها حتما از دستكش استفاده كنيد.

2. چنانچه دست‌هاي فردي دچار حساسيت شده باشد، استفاده از دستكش پلاستيكي به تنهايي تاثيري نداشته و بايد يك دستكش نخي سفيد در زير دستكش پلاستيكي استفاده شود؛ زيرا دستكش پلاستيكي باعث تعريق دست و افزايش عوارض بيماري مي‌شود. اما استفاده از دستكش‌هاي نخي سفيد، اين عوارض را كاهش مي‌دهد

3. توجه داشته باشيد گاهي مواد رنگي موجود در دستكش‌هاي سياه رنگ يا رنگي نيز مي‌تواند باعث بروز حساسيت‌هاي پوستي ‌شود.

4. در صورت تماس مستقيم دست با شوينده‌ها، ‌ساده‌ترين كار ‌زير آب نگه داشتن دست و شستشوي پوست از شوينده‌هاست.

5. هيچگاه دست به خود درماني نزنيد. استفاده خودسرانه از پماد بخصوص پمادهاي كورتن‌دار مي‌تواند مشكلات پوست شما را دو‌چندان كند.

6 . گاهي اوقات حساسيت‌ها تبديل به عفونت مي‌شوند. در اين شرايط حتما بايد به پزشك مراجعه كرد و درمان مناسب گرفت.

7. برخي فكر مي‌كنند تاريخ مصرف روي شوينده‌ها امري تشريفاتي است در حالي كه استفاده از شوينده تاريخ مصرف گذشته، حساسيت‌ ايجاد شده در پوست را چند برابر مي‌كند.

8 . استفاده از كرم‌هاي مرطوب كننده را فراموش نكنيد.

9. مصرف آب گرم همراه با مواد شوينده حساسيت‌زايي آن را بيشتر مي‌كند.

10. با افزايش سن، پوست رطوبت خود را از دست مي‌دهد و خشك مي‌شود .در اين شرايط مواد شوينده بيشتر ايجاد حساسيت مي‌كنند
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
استعمال دخانيات خطر بروز آکنه را تشديد مي‌كند



نتايج تحقيقات محققان كشورمان نشان مي دهد: استعمال روزانه بيش از 10 نخ سيگار با تشديد بروز آکنه ارتباط مستقيم دارد.

اين مطالعه با هدف تعيين ارتباط بين شدت بروز آکنه با مصرف سيگار توسط حميده عظيمي، استاديار پوست دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تبريز و جمعي از همکارانش انجام شد. اين مطالعه به صورت مقطعي و بر روي 110 بيمار مبتلا به آكنه ولگاريس سيگاري و 110 بيمار مبتلا به آكنه ولگاريس غير سيگاري كه به درمانگاه پوست بيمارستان سينا در مدت يك سال مراجعه كرده بودند انجام شد. اطلاعات شامل سن، جنس، سن شروع آكنه، شدت آكنه در محل هاي مبتلا، تعداد سيگار روزانه در پرسشنامه‌هايي كه از قبل تنظيم شده بود، درج شده و داده‌هاي گردآوري شده با استفاده از نرم افزار آماري SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

يافته ها حاکي از ان است: گروه سيگاري 106 مرد و چهار نفر زن و گروه غير سيگاري 105 مرد و پنج نفر زن را شامل مي شد. از نظر شدت آكنه تفاوت معني داري بين دو گروه وجود نداشت. در گروه سيگاري رابطه معني داري بين تعداد مصرف سيگار و محل هاي مبتلا وجود نداشت. در گروه سيگاري ، فرم‌هاي شديد آكنه در افرادي كه بيش از 10 نخ سيگار در روز مي كشيدند، شايع تر بود.

نتايج اين تحقيقات نشان مي دهد: ارتباط معني داري بين شدت آكنه و تعداد سيگار روزانه وجود دارد از اين رو مصرف بيش از 10 نخ سيگار در روز تشديد بروز آکنه را در پي دارد. خلاصه اين پژوهش در مجله علوم پزشکي تبريز به چاپ رسيده است.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
پوست سالم با رژيم غذايي سالم



برای داشتن پوست سالم لازم است یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. رژیمی سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی. کلید اصلی این راز رعایت تعادل در خوردن است .

باید توجه داشته باشید که مواد غذایی که مصرف می کنید تاثیر مستقیمی روی پوست خواهد داشت. در این مطلب به چند نوع ماده غذایی و نقش آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱ - شکر؛ برای بهبود پوست از مصرف شکر که مضرترین ماده برای پوست است پرهیز کنید. هر دونات، شکلات و نوشابه ای که مصرف می‌کنید، به قند خون و یا گلوکز افزوده می شود.

۲- تاثیر قند بر وزن؛ قند باعث می شود چربی اطراف شکم تجمع پیدا کند و خطر سکته و حمله قلبی نیز افزایش یابد هنگامی که در آینه به صورت خود نگاه کنید شاهد خطوط ریزی خواهید بود که به مرور زمان عمیق تر می شود. برای جلوگیری از این امر از مصرف مواد قندی پرهیز کنید. مصرف کم آب نیز پف چشم ایجاد می کند.

به گفته متخصصان داشتن اطلاعات در خصوص تاثیر غذا روی ظاهر و رعایت چند نکته مربوط به پوست می تواند در عرض چند روز چین و چروک و پف چشم را از بین ببرد:

* مصرف پروتئین کم چرب را افزایش دهید.

* مصرف مواد غذایی سرشار از روغن های امگا ۳، ۶ و ۹ مانند ماهی، میوه مغزدار، سبزی ها (سبزپررنگ)، زیتون... را افزایش دهید.
* از روغن های تیره و با کیفیت برای آشپزی استفاده کنید.

* آنتی اکسیدان به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با خوردن میوه، سبزی و میوه مغزدار مانند گردو و فلفل دلمه ای قرمز آنتی اکسیدان لازم خود را تامین کنید. گنجاندن مکمل های مغذی حاوی آنتی اکسیدان راه خوبی برای جوان سازی پوست است.

* استرس خود را کنترل کنید؛ استرس باعث افزایش میزان کورتیزول و در نتیجه منجر به چین و چروک پوست و پف کردگی چشم می شود.

۳ - تاثیر ادویه و گیاه روی پوست؛
ادویه های غنی از آ نتی اکسیدان عبارتند از خردل که نوعی آنتی اکسیدان قوی و تصفیه کننده است، زیره، فلفل سیاه، میخک، دارچین و مرزنگوش. اگر چه این ادویه ها غنی از آنتی اکسیدان است که برای سلامت کلی و پوست مفید است به طور کلی نسبت به مصرف میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان دقت کافی داشته باشید. بعضی مواد غذایی با از بین بردن رادیکال های آزاد تاثیر مثبتی روی پوست می گذارد.

۴ - تاثیر چای سبز روی ظاهر فرد؛
کارشناسان می گویند، چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و بهتر است جایگزین قهوه شود
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
مولتي‌ ويتامين‌هاي حاوي آنتي اكسيدان درحفظ جواني پوست موثراست


امروزه با ماشيني شدن زندگي،‌ استفاده از غذاهاي آماده و فست فود‌ها رواج پيدا كرده و از طرف ديگر به دليل شيوه‌هاي نادرست تغذيه، ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نياز بدن به اندازه كافي تامين نمي‌شود. بنابراين استفاده از مولتي ويتامين‌ها مي‌تواند راهكاري براي رفع كمبودهاي تغذيه‌اي به شمار آيد.

تنوع زياد مولتي ويتامين‌ها در بازار، انتخاب نمونه مناسب را مشكل مي‌كند. اين تنوع كمك مي‌كند كه با توجه به نيازها و وضعيت بدن بهترين نوع از اين ويتامين‌ها انتخاب شوند.

با توجه به اينكه حفظ سلامت و شادابي پوست همواره مورد توجه است، در اين رابطه برخورداري مولتي ويتامين‌ها از مواد آنتي اكسيدان از جمله زينك، ويتامين C و سلنيوم مي‌تواند در مقابل آسيب‌هاي ناشي از اشعه خورشيد از پوست محافظت كرده و به جوان نگه داشتن آن كمك كند. اخيرا در برخي از مولتي ويتامين‌ها از عصاره بيوفلوونوئيدهاي مركبات همراه با ساير آنتي اكسيدان‌ها استفاده مي‌شود كه در محافظت از بافت پوست موثرند.

از طرف ديگر ناراحتي‌هاي پيش از قاعدگي همواره گريبانگير جمع كثيري از بانوان بوده و اين مشكلات معمولا قبل از شروع عادت ماهيانه بروز كرده و عوارضي از جمله دل درد، كمر درد، بي حوصلگي، پرخاشگري و ... را به دنبال دارد. برخي از مكمل‌هاي مورد استفاده براي بانوان به تقليل اين مشكلات كمك كرده و با داشتن تركيبات گياهي از جمله عصاره روغن گل پامچال (Primrose oil Evening)، عصاره روغن گل گاوزبان (Star Flower oil) و برخي ديگر از تركيبات گياهي متداول در پيشگيري از مشكلات پيش از قاعدگي به بانوان كمك مي‌كند.

همچنين براي تقويت سيستم ايمني زنان تركيباتي نظير زينك، سلنيوم و ويتامين C كه داراي نقش ثابت شده‌اي براي افزايش قواي سيستم ايمني هستند در درون مولتي ويتامين‌ها توصيه مي‌شود.

بر اساس گزارش مركز اطلاعات دارويي ايران، برخي زنان در انجام فعاليت‌هاي روزمره خود مدام احساس كسالت و خستگي كرده و به اين جهت مولتي ويتامين ويژه بانوان بايد به داشتن تركيباتي از جمله ويتامين‌هاي گروه B و منيزيوم به توليد انرژي جهت انجام فعاليت‌هاي روزمره و همچنين هنگام ورزش كمك مي‌كند.

از آنجا كه كم خوني ميان زنان در سنين بلوغ تا يائسگي اغلب مشاهده مي‌شود، مصرف مولتي ويتامين‌هاي غني از اسيد فوليك، آهن و ويتامين B12 در اين مورد نيز موثر است.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
تاثیر قرص های پیشگیری از بارداری بر پوست





بسیاری از زوج ها برای جلوگیری از بارداری ، قرص را انتخاب می کنند؛ اما آیا این قرص ها تاثیری بر پوست دارند ؟ و چه تاثیری ؟
مریم انصار


مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری باعث پررنگ‌تر شدن خال‌های صورت می‌شود.


خال‌های صورت بر اثر تابش آفتاب و مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری بزرگتر و تیره‌تر می‌شود و اگر این خال‌ها خارش یا ترشح داشته یا خونی باشد باید جراحی شوند.


خال‌ها ضایعات پوستی مسطح یا برجسته‌ای هستند كه ناشی از به هم خوردن تركیب طبیعی بافت‌های پوست بر اثر افزایش یا عملكرد غیر طبیعی سلول‌های رنگدانه ساز پوست به وجود می‌آید.


انواع خال‌ها به طور كلی به 2 گروه بزرگ خال‌های اكتسابی و خال‌های مادرزادی تقسیم می‌شوند. اكثریت خال‌ها اكتسابی هستند. این خال‌ها بیشتر در دوران كودكی و بلوغ ایجاد می‌شوند و پس از سن 35 سالگی پیدایش خال جدید كمتر دیده می شود.


خال‌های مادرزادی در موقع تولد ممكن است، بسیار كمرنگ باشند و به همین دلیل ممكن است مورد توجه واقع نشوند. خال‌های ملانوسیتی مادرزادی كوچك و متوسط معمولاً سرعت رشد كمتری نسبت به سرعت رشد شیر خواران دارند و بنابراین با گذشت زمان كوچك می‌شوند. در موقع بلوغ نیز این خال ها تیره‌تر شده و موهای خشن روی آنها رشد می‌كند
من هم خدایی دارم
     
  
صفحه  صفحه 18 از 23:  « پیشین  1  ...  17  18  19  ...  23  پسین » 
علم و دانش

مسایل مربوط به زییایی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA