انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 23 از 23:  « پیشین  1  2  3  ...  21  22  23

مسایل مربوط به زییایی


زن

 
زنان خانه‌دار براي پيش‌گيري از سايش كف پا، صندل بپوشند




يك متخصص پوست:

شست‌وشوي مكرر موجب خشكي پا مي‌شود
زنان خانه‌دار براي پيش‌گيري از سايش كف پا، صندل بپوشند



شست‌وشوي مكرر پاها و تماس بيش از حد با آب موجب خشكي و ترك‌خوردگي كف پا مي‌شود.

دكتر سيما رسايي

خشكي كف پا بيش‌تر در زنان شايع است و ممكن است به دلايل ارثي و يا محيطي به وجود آيد.

در مواقعي كه خشكي كف پا علت ارثي داشته باشد تنها مي‌توان با استفاده مداوم دارو كف پا را نرم نگه داشت و به محض قطع كردن دارو مجددا كف پا خشك مي‌شود.

در مواردي كه خشكي كف پا ناشي از عوامل محيطي باشد مي‌توان با پيش‌گيري و درمان خشكي كف پا را مداوا كرد. در اين موارد، استفاده از كرم‌هاي مرطوب‌كننده در كاهش خشكي پا موثر است.



وي همچنين به زنان خانه‌دار توصيه كرد كه در طول روز با پوشيدن جوراب و صندل‌هاي نرم از سايش بيش از حد كف پا بر روي فرش و موكت پيش‌گيري كنند.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
شیرپاک کن ها چه تاثیری بر پوست می گذارند؟




بسیاری از خانم های برای پاک کردن آرایش خود از شیر پاک کن استفاده می کنند ،آیا این کار برای پوست مفید است ؟

دکتر حبیب انصارین

شیرپاک‌کن‌ها هیچ تاثیری در پاکسازی سطح پوست از مواد آرایشی ندارند، « شرکت‌های بزرگ سازنده مواد آرایشی برای افزایش بازار فروش خود اقدام به تولید مواد بهداشتی تحت عنوان پاک کننده پوست می‌کنند که در عمل هیچ تاثیری در پاک‌سازی سطح پوست ندارد.»


بهترین راه شستشوی سطح پوست استفاده از صابون بهداشتی است،: «پاک‌کننده‌های شیمیایی که تحت عنوان شیر پاک کن و یا clean clear به بازار عرضه می‌شوند تنها جنبه آرایشی دارد و امکان پاکسازی تمام سطح پوست با این مواد وجود ندارد.»


«لوسیون‌ها تنها برای پاکسازی نقاط حساسی مانند دور چشم که دارای پوست حساس‌تری هستند مناسب است.»


«البته مصرف صابون‌های بهداشتی نیز باید متناسب با نوع پوست باشد.به طور مثال برای پوست‌های خشک نباید از هر ماده شوینده‌ای استفاده کرد چرا که به خشکی و شکنندگی سطح پوست منجر می‌شود.»
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
راه حلهایی مفید برای داشتن ناخنهای زیبا




ناخن‌ها از اجزای مهم بدن هستند كه علاوه بر اثرات حفاظتی،از جهات دیگری نیز اهمیت دارند،ظاهر نامناسب ناخن‌ها می‌تواند حاكی از بیماری‌های مهم جسمی باشد كه البته در این میان بدفهمی‌های مختلفی نیز وجود دارد.

آیا مصرف ژلاتین،ناخن‌ها را سالم نگه می‌دارد؟
ژلاتین از فرآیندهایی كه روی كلاژن (كلاژن پروتئین مهمی است كه انعطاف‌پذیری پوست را تامین می‌كند)،غضروف،تاندون‌ها و... صورت می‌گیرد،به دست می‌آید.
ناخن‌های دست و پا از كراتین ساخته می‌شوند.هر چند كراتین یك پروتئین ساختاری است،ولی با ژلاتین هیچ ارتباطی ندارد،بنابراین خوردن ژلاتین یا مالیدن آن روی ناخن‌ها هیچ تاثیری بر آنها ندارد.

آیا ظاهر ناخن‌ها نشانه ی سلامتی است؟
این مطلب در بعضی موارد صحیح است.ظاهر ناخن‌،نشان‌دهنده بعضی بیماری‌های شایع و مهم است،اما بسیاری از بیماری‌های مهم، تغییری در ظاهر ناخن‌ ایجاد نمی‌كنند.

آیا رشد ناخن‌ها بعد از مرگ ادامه می‌یابد؟
طی چند روز اول بعد از مرگ،ناخن‌ها بیشتر به چشم می‌آیند،ولی علت آن رشد ناخن‌ها نیست،بلكه به علت از دست رفتن آب بدن،نوك انگشتان به سمت عقب پس رفت می‌كنند و ناخن‌ها به ظاهر بلندتر به نظر می‌رسند.همچنین تخریب ناخن‌ها نسبت به سایر بافت‌های بدن كندتر است.همین اتفاق در مورد موها پس از مرگ نیز صادق است.

آیا قارچ ناخن را باید همیشه درمان كرد؟
عفونت‌های قارچی ناخن‌ها حدود 5 درصد انسان‌ها را مبتلا می‌كنند. بیشتر مردم به علت زیبایی، خواستار درمان قارچ ناخن هستند.در عفونت قارچی،ناخن‌ها ضخیم شده و ممكن است رنگ‌پریده یا شكننده شوند.ظاهر ناخن‌ها ممكن بسیار نامناسب گردد،ولی این بیماری به ندرت جدی می‌شود. در صورتی كه بیماری دردناك باشد،یا فرد مبتلا دیابتی باشد،باید عفونت‌ قارچی وی حتما درمان شود،زیرا در غیر این صورت ممكن است عفونت قارچی منجر به زخم‌های عمیق‌تر شود.

ظاهر ناخن‌های سالم چگونه است؟
انسان‌های سالم معمولا ناخن‌هایی با ظاهر سالم دارند.البته بسیاری از بیماران نیز ناخن‌هایی سالم دارند.ناخن‌های سالم از نظر ظاهری صاف،یك‌شكل و یكرنگ هستند و در سمت پایین آنها ماهك دیده می‌شود.البته ظاهر ناخن افراد مختلف می‌تواند با هم متفاوت باشد.شیارهای عمودی،نوارهای تیره و صاف یا برآمده بودن مختصر ناخن در افراد سالم دیده می‌شود.

رشد ناخن‌ها باید تا چه اندازه سریع باشد؟
رشد ناخن در افراد مختلف متفاوت است.اگر ناخن دست بیفتد،حدود 6 ماه طول می‌كشد تا ناخن جدید به اندازه ناخن اول برسد.این زمان برای ناخن‌های پا 12 تا 18ماه است.
رشد ناخن‌ها در كودكان و خانم‌های حامله سریع‌تر و در بعد از 20 سالگی و در طول دوره ی شیردهی، كندتر است.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
با مصرف زرد الو پوستی جوان داشته باشید


مرتضي صفوي متخصص تغذيه:

زردآلو به دليل داشتن بتاكاروتن از اشعه ماوراءبنفش محافظت مي‌كند و بتاكاروتن مثل يك پوست طبيعي از داخل اثر مي‌كند.

زردآلو سرشار از ويتامينA است كه به رشد اطفال كمك كرده و باعث تقويت قوه بينايي آنها مي‌شود.

در بين سبزيجات، هويج بيشترين مقدار بتاكاروتن را دارد و دربين ميوه‌ها ، زردآلو سرشار از بتاكاروتن است و هيچ ميوه ديگري به اين اندازه داراي بتاكاروتن نيست. بتاكاروتن از دسته كاروتنوئيدها و پيش ساز ويتامين A دربدن است و همچنين به عنوان يك آنتي اكسيدان بدن را از صدمات راديكال‌هاي آزاد حفظ مي‌كند كه تعداد زيادي كاروتنوئيدهاي ديگر مثل كورستين ومقادير زيادي اسيد ساليسيليك در زردآلو وجود دارد و اين مواد متعلق به گروه بزرگي از مواد بيواكتيو هستند كه مي‌توانند از مواد غذايي، مواد درماني بسازند و غشاء مخاطي را نوسازي بكنند.

بتاكاروتن موجود در زرد آلو مانع پينه بستن و خشك شدن پوست مي‌شود كه وقتي پوست بدن پوسته پوسته شده و سفيد يا خاكستري رنگ مي‌شود نشانه كمبود بتاكاروتن است.

در تابستان مقدار كاروتن محافظ موجود در پوست كم مي‌شود و اگر اشعه ماوراء بنفش شديدتر باشد، به همان نسبت كاروتن بيشتري در بدن مصرف مي‌شود كه بتاكاروتن در بدن يك پوشش محافظ در مقابل راديكال‌هاي آزاد به وجود مي‌آورد.

نور آفتاب، نيكوتين سيگار، استرس و مواد مضر سبب توليد راديكال‌هاي آزاد خطرناك در بدن مي‌شوند. بتاكاروتن اين توانايي مقابله با اين راديكال‌ها را دارد و انرژي تخريبي آنها را كم كند و كاروتن موجود در پوست به عنوان يك محافظ درمقابل اشعه ماوراء بنفش عمل مي‌كند.

روغن هسته زردآلو ملين معده و نرم كننده است و ريختن چند قطره از آن در گوش باعث تسكين درد مي‌شود.

جوشانده برگ درخت خشك زرد آلو كرم معده (يك نوع انگل ) را از بين مي‌برد و ادرار را زياد مي‌كند و شكوفه درخت آن ضد خونريزي است و اگر جوشانده‌اي از آن تهيه كرده و چند قطره در بيني مبتلايان به خون دماغ بچكانيد خونريزي قطع مي‌شود
من هم خدایی دارم
     
  
زن

 
حداقل درجه حفاظت کرم‌هاي ضد آفتاب بايد 25 باشد



حداقل درجه SPF کرم‌هاي ضد آفتاب بايد 25 درجه باشد و کرم‌هاي ضد آفتاب با SPF هاي متفاوت فرق چنداني ندارند.

دکتر فريبا قلمکار، متخصص پوست و مو

کرم‌هاي ضد آفتاب با سطوح محافظت مختلف تفاوت چنداني با هم ندارند ، قدرت حفاظت کرم هاي ضد آفتاب حداقل بايد 25 باشد.

براي افراد معمولي استفاده از کرم‌هاي ضد آفتاب با SPF هاي بالا توصيه نمي شود چرا که فاصله زيادي بين حفاظت کنندگي کرم‌هاي ضد آفتاب با SPF 30 يا SPF 90 وجود ندارد ولي در مورد کرم هاي ضد آفتاب انتخاب کرم مناسب پوست اهميت بالايي دارد.
افرادي که داراي پوستي چرب هستند بايد از کرم هاي ضد آفتاب فاقد چربي استفاده نمايند.
من هم خدایی دارم
     
  
زن

Princess
 
برق و زیبایی به موهایتان دهید


نه راهکار : برق و زیبایی به موهایتان دهید


اگر دوست دارید هنگامی که مقابل آینه ایستاده اید و به شانه کردن موهای خود مشغول هستید، از برق و زیبایی موهایتان به وجد بیایید؛ رعایت نکاتی را که می تواند کمک بسیاری به این امر بکند در برنامه زندگی خود قرار دهید.

۱ - انتخاب یک شامپوی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است , شامپو مسئول پاک کردن موها از هرگونه آلودگی، گرد و خاک و چربی است که بر روی سر انباشته شده و برایش دردسر ساز شده اند. حال اگر شامپوی انتخابی ما توان از بین بردن این مواد زاید را نداشته باشد، در واقع به مهمترین وظیفه خود عمل نکرده است.

۲ - همیشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوی خود را انتخاب کنید , شخصی که موی چرب دارد نباید از شامپویی که مختص موهای خشک است استفاده کند.

۳ - به نحوه شستن موها دقت کنید , به آرامی موها را بشویید و به تمیز شدن تمامی قسمت های آن توجه نمایید.

۴ - برای نرمی مو از نرم کننده استفاده کنید. اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند که شامپوهایشان حاوی نرم کننده است، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا از یک نرم کننده جانبی نیز بهره ببرد.

۵ - پس از شستن، موهای خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید , توجه داشته باشید که هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا که این کار باعث شکنندگی مو می شود. اگر هم در خشک کردن سریع مو عجله داشتید، سشوار را روی گرمای کم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شکلی که مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یک نقطه متوقف نشوید.

۶ - از شانه کردن موی خیس، جداً بپرهیزید , بگذارید موهایتان کمی خشک شوند سپس با شانه ای که دندانه هایش نیز درشت است، موی خود را شانه کنید.

۷ - از برس هایی استفاده کنید که نرم و انعطاف پذیر باشد.

۸ - از رنگ مو کمتر استفاده کنید , در صورت استفاده، مو را مرتب تقویت کنید.

۹ - از قرار گرفتن در نور شدید خورشید برای مدت زمان طولانی پرهیز کنید، این کار می تواند بر ساختمان پروتئینی مو اثر بگذارد و آن را شکننده کند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
تیرگی دور چشم را چگونه از بین ببریم

سلامت نیوز : یكی از شایع‌ترین شكایات در مورد مشكلات دور چشم، تیرگی دور چشم بوده كه علت آن اغلب ناشناخته است. باید دانست كه تیرگی دور چشم می‌تواند:
1- علامتی از زمینه آلرژی در فرد باشد.
2- افراد آتوپیك، یعنی افرادی كه مستعد آلرژی‌های پوستی و حتی تنفسی (مثل آسم) هستند، یكی از ویژگی‌های پوستی‌شان تیرگی دور چشم است. واقعیت این است كه تیرگی دور چشم اغلب زمینه ژنتیكی دارد و داروهای موضعی تاثیر خیلی زیادی در بهبود آن ندارند اما داروهای متعددی به عنوان ضد‌تیرگی دور چشم وجود دارند كه گاه می‌توانند درجه تیرگی را تا حدی بهبود بخشند. بیشتر كرم‌های ضد‌تیرگی دور چشم‌ حاوی رتینول به عنوان یك ماده لایه‌بردار خفیف و نیز یك ماده ضدلك و بهبوددهنده وضعیت گردش خون پوست ناحیه هستند. ویتامین K به صورت موضعی یكی از مواردی است كه در بسیاری از كرم‌های ضدلك دور چشم به‌كار می‌رود و مقالات علمی متعددی در مورد تاثیر آن وجود دارد.
از گیاهان مختلف نیز جهت كاهش تیرگی دور چشم استفاده شده است، مانند گیاه آرنیكا و شاه‌بلوط. هر چه پوست افراد تیره‌تر باشد، معمولا تیرگی دور چشم هم شایع‌تر است. گاه مشكلات داخلی مثل بیماری‌های تیروئید یا كم‌خونی و فقر آهن، خستگی و كم‌خوابی نیز به تشدید تیرگی دور چشم كمك می‌كنند و در بررسی این بیماران باید به این مسایل هم توجه كرد. حلقه‌های تیره زیر چشم معمولا ربطی به ناراحتی‌های فیزیكی یا میزان خواب ندارند.
این عارضه به چند فاكتور تشریحی بستگی دارد و ممكن است از خصوصیات خانوادگی باشد. پوست پلك‌ها نازك بوده و حاوی بافت چربی كمی است.
خونی كه در عروق بزرگ نزدیك پوست پلك جریان دارد، از بیرون پوست پیدا بوده و در پوست ایجاد رنگ تیره مایل به آبی می‌كند. همچنین ممكن است همان موقع از عروق نشت خون به وجود آمده باشد، مثل واریس وریدهای اندام تحتانی باشد. حلقه‌های تیره هنگام خستگی یا پریدگی رنگ، در طول مدت قاعدگی و در ماه‌های آخر بارداری شدیدتر و ممكن است با بالا رفتن سن تغییر رنگ آشكارتر شده و به صورت دایمی در‌ آید.
حلقه‌های تیره معمولا با كرم‌های استتار كه اكثر تولیدكنندگان لوازم آرایشی در خط تولیدشان دارند، محو می‌شوند. با فروشندگان لوازم آرایشی درباره رنگ و طرز استفاده از آن مشورت كنید. كسانی كه عینك دارند، می‌توانند از شیشه‌های رنگی كمك بگیرند زیرا رنگ تیره، زیر عینك كمتر آشكار می‌شود.
راه‌حل
اولین و بهترین راه، حل مشكلات یاد شده است. هرچند در موارد مادرزادی حل مشكل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. استفاده از ماسك‌های شبانه علاوه بر فراهم‌آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، باعث ایجاد آرامش مضاعف برای شما می‌شود. این امكان را برای پوست شما مهیا می‌كند كه پس از یك روز خسته‌كننده كاری پوست خود را در بهشت میوه‌ها با گل و بلبل تنها بگذارید. زمانی این تاثیرات دوچندان می‌شود كه در ماسك‌ خود از مواد آنتی‌اكسیدان یا ضد پیری نیز كمك گرفته شود.
روش‌های خانگی
1- مصرف پوست خیار و گذاشتن آن روی پوست به صورت روزانه
2- چای، پف و تیرگی زیر چشم را كاهش می‌دهد. پنبه را به چای آغشته كنید و به مدت 20 دقیقه به پوست پلك كمپرس كنید.
3- مصرف آب سیب زمینی به صورتی كه آن را به پوست زیر چشم بمالید. پنبه را به سیب‌زمینی آغشته كنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست زیر چشم بگذارید.
4- مصرف سبزیجات و قرص‌آهن در صورت وجود فقر آهن
5- خواب كافی، هفت، هشت ساعت خواب در شب
6- شست‌وشو با آب خنك صبح كه از خواب بیدار می‌شوید، صورت‌تان را با آب خنك بشویید. این باعث می‌شود رگ‌های خونی زیر چشمان شما به یك باره بر اثر سردی آب منقبض و پس از چند دقیقه به صورت واكنشی متورم شود. افزایش خون‌رسانی درمان اصلی كبودی زیر چشم است.
روش‌های پزشكی
1- مزوتراپی، امروزه روش جدیدی به نام مزوتراپی با بهره‌گیری از جدید‌ترین و موثرترین داروهای موجود توانسته است در درمان كبودی و پف زیر چشم گام موثر بردارد.از بین این داروها می‌توان به ویتامین k، رتینول، ویتامین C، داروهای بازكننده عروق خونی مثل آرتی شوك، انواع اسیدهای میوه‌ای مثل گلیكولیك اسید و مواد مغذی برای سلول‌های پوستی شامل اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ضروری برای فعالیت سلول‌های پوستی اشاره كرد. البته این مواد پیش از این در انواع كرم‌ها و لوسیون‌های دور چشم به‌كار رفته و امتحان خود را پس داده‌اند اما از آنجایی كه جذب این مواد از روی پوست با محدودیت‌هایی روبه‌رو است، تزریق زیر پوستی آنها به روش مزوتراپی درمان را بسیار مطمئن‌تر كرده است.
2- شب قبل از خواب كرم دور چشم مناسب استفاده كنید.
3- یكی دیگر از داروهای پرمصرف در تیرگی زیر چشم، مواد پركننده و آب‌رسان است كه قادر است خشكی و گودافتادگی پوست زیر چشم‌ها را به شكل قابل قبولی ترمیم كند.
4- تزریق چربی در گودی زیر چشم باعث می‌شود تیرگی كمتر جلب توجه كند. شاید تزریق چربی در زیر پوست باعث شود خون جاری در عروق زیر پوست كمتر از روی پوست نمایان شود.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

 
برخی مواد آرایشی نازایی می‌آورند


درباره لوازم آرایشی و عوارض استفاده مکرر از آن‌ها مطالبی شنیده‌اید و خوانده‌اید، اما متاسفانه با وجود اطلاعات کم و بیش افراد به ویژه زنان درباره تاثیر مضر این لوازم بر پوست، هم چنان مصرف لوازم آرایشی در کشور ما بسیار بالاست.



دکتر علی‌رضا محبی‌پور، متخصص پوست بروز جوش، چروک، لکه‌های پوستی، پیری زودرس، کک و مک و بیماری‌های پوستی را از عوارض مصرف مداوم کرم‌ها و لوازم آرایشی بیان کرد.
التهاب و تحریک مداوم پوست در پی استفاده مکرر از لوازم آرایشی در طول زمان می‌تواند به پدیده شایع پیری پوست بینجامد.

دکتر سیدمجتبی امیری، متخصص پوست در توضیح علت پیر شدن پوست در اثر استفاده از لوازم آرایشی می‌گوید:
محصولات آرایشی نه تنها اثر مثبتی بر روی پوست ندارند، بلکه باعث بسته شدن منافذ پوست شده و خطر ابتلا به چین و چروک و پیری زودرس را افزایش می‌دهند. در سطح پوست به طور طبیعی، منافذ عرقی وجود دارد که با تعریق، رطوبت پوست را تامین می‌کنند. علاوه بر این منافذ دیگری در پوست صورت قرار دارد که چربی ترشح شده را به سطح پوست می‌آورد و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود. استفاده زیاد از محصولات آرایشی باعث می‌شود به مرور زمان منافذ پوست بسته شده و خطر افزایش جوش‌ها و حساسیت‌های پوستی افزایش پیدا کند. در زنان پیدایش ضایعات آکنه‌ای در اثر مصرف بی رویه لوازم آرایشی بسیار شایع است.

بیش از 800 نوع ترکیب و عنصر شیمیایی در محصولات آرایشی استفاده می‌شود که تجمع این محصولات و ورود مواد زیان آور آنها به خاک و آب می‌تواند عوارض غیر مستقیمی داشته باشد که تا کنون کمتر توجهی به آن شده است.
مواد استفاده شده در ترکیبات این لوازم آثار مضری برای فرد دارند، به طور مثال متخصصان به تازگی دریافته‌اند که در رژ لب ها میزان سرب استفاده شده بیش از حد استاندارد است. سرب باعث آسیب‌های مغزی و عصبی می شود.
سرب بلعیده شده توسط انسان ، وارد خون می‌شود تا به یک مقدارثابت برسد، سرب اضافی به بافت‌های نرم به خصوص مغز وارد می‌شود. مقادیر بالای آن سبب از کار افتادن کلیه و صدمه دائمی به مغز می‌گردد. در بزرگسالان افزایش سطح سرب در خون ، کمی افزایش فشار خون به وجود می‌آورد.
بچه‌ها تحت تاثیر سربی که پیش یا پس از تولد به بدن آن‌ها وارد شده است ممکن است دچار آسیب‌های روانی و عصبی شوند. بیشترین اثرات زیان بار سرب بر رفتار، دقت و IQ بچه‌ها دیده شده است. بنابراین به نظر می‌رسد هیچ سطح ایمنی از سرب که اثر تخریبی بر نوزادان و جنین‌ها تولید نکند، وجود ندارد.

اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید

یکی از ترکیبات خطرناکی که در رنگ مو دیده می‌شود، اترگلیکولاین نوعی حلال و نگهدارنده است. طبق تحقیقات صورت گرفته رنگ مو می‌تواند به ‌راحتی از طریق پوست جذب شده و سبب بروز انواع سرطان‌ها شود. این ترکیبات سرطان‌زا می‌توانند در خانم‌های باردار تاثیر مستقیم و خطرناکی روی جنین بگذارند و باعث نارسایی جنین شوند، اما درحال حاضر، استفاده از این ترکیب در محصولات، ممنوع اعلام شده است.

اگر می‌خواهید نازا نشوید
در مورد لاک ناخن نه‌تنها باید به ترکیبات موجود درآن ایراد گرفت، بلکه باید دانست که استفاده بیش از حد از لاک می‌تواند اثر مخربی روی صدف ناخن بگذارد و بستر ناخن را ضعیف کند. یکی از ترکیبات خطرناک موجود در لاک، فتالات‌ها هستند. فتالات‌ها نوعی حلال محسوب می‌شوند که سرطان‌زا و سمی بوده و باعث ناباروری می‌شوند. تحقیقی که در این زمینه در سال 2005 انجام شد نشان می‌دهد، 95 درصد نوزادان هنگام تولد در خون‌شان فتالات وجود داشته که در اثر تماس مادران‌شان با این ترکیب خطرناک بوده است.

جذب میکروب روی لب‌های شما
یکی از مهم‌ترین ترکیبات خطرناک موجود در لوازم آرایشی که به‌وفور در بسیاری از انواع رژلب‌ها دیده می‌شود، لانولین است. لانولین و انواع رنگ‌های دیگر به‌راحتی باعث ایجاد آلرژی و حساسیت به‌خصوص در خانم‌های باردار می‌شوند. لانولین به‌راحتی بسیاری از مواد مضر را جذب کرده و در پوست نفوذ می‌کند. یکی از بدترین ویژگی‌های رژلب این است که وقتی از آن استفاده می‌کنید، خیلی سریع بسیاری از میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در هوا را جذب می‌کند و هنگام صحبت کردن یا خوردن غذا، این مواد وارد بدن می‌شوند.

آلرژی روی پوست شما
یکی از ترکیبات خطرناکی که در برخی از شامپوها وجود دارد، آلکیلفنول‌هاست. بررسی‌ها نشان داده که این ترکیب می‌تواند در کار غدد درون‌ریز اختلال ایجاد کند که نتیجه این اختلال می‌تواند بروز سرطان سینه باشد. از دیگر ترکیبات می‌توان به لورملسیولفات سدیم اشاره کرد. این ترکیب می‌تواند لایه محافظ روی پوست را نابود کرده و زمینه‌ساز بروز انواع آلرژی و التهاب روی پوست باشد. این ترکیب به‌راحتی در اپیدرم پوست نفوذ می‌کند و باعث ایجاد آلرژی شدید پوستی می‌شود.
حتما به برچسب ترکیبات روی مواد آرایشی دقت کرده و آن را خوب مطالعه کنید. در ضمن مقداری از آن را قبل از استفاده کامل، روی پوستتان تست کنید تا مطمئن شوید آلرژی‌زا نیست. جالب است بدانید، گاهی ترکیبات طبیعی و گیاهی نیز می‌توانند آلرژی‌زا باشند و حساسیت‌های پوستی فقط به ترکیبات شیمیایی محدود نمی‌شود.

کرم‌های ضد چین‌وچروک
کرم‌های ضد چین و چروک یکی از پرمصرف‌ترین انواع کرم‌ها محسوب می‌شوند.
برخی از این کرم‌ها حاوی میزان بالایی ویتامین A هستند که بسیار خطرناک است. این میزان بالا می‌تواند، باعث تخریب بسیاری از سلول‌ها شود. همچنین ویتامین A زیاده از حد، تاثیر مخربی بر جنین می‌گذارد. پس اگر باردار هستید، حتما قبل از استفاده از کرم‌های ضدچین و چروک، از ترکیبات آن مطمئن شده و با پزشک‌تان مشورت کنید.

یک توصیه مهم:

لوازم آرایشی بهداشتی را از مراکز معتبر خریداری کنید. مواد آرایشی بهداشتی که در کنار خیابان یا مراکز غیرمعتبر با قیمت‌های ارزان فروخته می‌شوند، قابل اعتماد نیستند. تولیدکنندگان این محصولات از ترکیبات ممنوعه‌ای که ارزان‌تر هستند، برای ساخت لوازم کمک می‌گیرند و به سلامت مصرف‌کننده توجهی نمی‌کنند.
من زنی هستم آزاد!
در فطرت من حیا نهاده شده
می دانم کجا باید شرم کنم و کجا می شود رها بود
تو به من نیاموز
قانونگذار!
     
  
صفحه  صفحه 23 از 23:  « پیشین  1  2  3  ...  21  22  23 
علم و دانش

مسایل مربوط به زییایی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA