انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 2 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین »

شايع ترين اختلالات جنسی مردان


مرد

 
دبير دومين كنگره سراسری سلامت خانواده و مشكلات جنسی : كشيدن سيگار ريسك ناتواني جنسی در فرد را به 2 برابر افزايش می دهد.
دومين كنگره خانواده و مشكلات جنسي ‌٢ و ‌٣ آذر ماه سال جاري به همت دانشگاه شاهد در مركز همايشهاي رازي برگزار مي‌شود.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران،‌ دكتر سيد كاظم فروتن دبير دومين كنگره خانواده و مشكلات جنسي با توجه به نقش زيان آور سيگار گفت: كشيدن سيگار در طول حاملگي اثرات مضري بر مادر و جنين دارد. سيگاري‌هايي كه قرص ضد بارداري خوراكي مصرف مي‌كنند ريسك بيشتر براي ابتلا به بيماريهاي قلبي، عروقي نسبت به غير سيگاري‌ها دارند. همچنين سيگاري‌ها مشكلات بيشتري در رابطه با پوكي استخوان دارند و سرطان ريه در زنان در حال افزايش است كه به طور واضحي با كشيدن سيگار مرتبط مي‌باشد.

وي گفت: اثرات زيانبار سيگار خصوصا بر روي نظم سيكل عادات ماهيانه، عملكرد لوله‌هاي رحمي و انتقال جنين، رشد و زنده ماندن تخمك، سن يائسگي و متابوليسم و استخوان قابل توجه هستند.

فروتن خاطرنشان كرد: ميزان ناباروري ميان زنان سيگاري بيشتر از زنان غير سيگاري بوده است و شيوع ‌٢١ درصدي ناباروري در زنان سيگاري قابل توجه هست لذا ضروريست تمام افرادي كه مي‌خواهند صاحب فرزند شوند به خصوص آنها كه اختلالات ناباروري دارند بايد از استعمال سيگار خودداري كنند.

دبير دومين كنگره خانواده و مشكلات جنسي گفت:‌ از نظر علمي ثابت شده است مردان سيگاري تعداد اسپرم‌هاي غير طبيعي بيشتري نسبت به افراد غير سيگاري دارند و كاهش تعداد و حركت اسپرم‌هاي سالم نيز در آنها بيشتر است.

كشيدن سيگار در افرادي كه دچار نارسايي قلبي هستند باعث افزايش ناتواني جنسي از ‌١٤ به ‌٤١ درصد شده و در افرادي كه داروهاي فشار خون مصرف مي‌كنند اين ناتواني در اثر سيگار كشيدن از ‌٥/٧ درصد به ‌٥٣ درصد افزايش مي‌يابد.

فروتن تاكيد كرد: هرچه مدت سيگار كشيدن طولاني‌تر باشد و يا تعداد آن در روز بيشتر باشد شانس ابتلاي آنها به ناتواني جنسي در آينده بيشتر است و افراد سيگاري كه درصدد ترك سيگار هستند بايد بدانند كه قطع سيگار بخصوص در سنين جواني موجب بهبود وضعيت عروقي و كاهش شديد ناتواني جنسي در سالهاي بعد مي‌شود
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
ناتوانی جنسی
ناتوانی جنسی همیشه مثل کابوسی برای همه مــردان بوده است. هرچـنـد کـه امـروزه با پیشرفت های عــلمی و داروهـایی که برای درمان این مشکل ساخته شده اســت دیـگـر مـسئله وحشـتناکی به نظر نمی آید. امـا راه هـایی هـم وجـود دارد که بتـوان این مشکـل را بـدون اسـتـفاده از دارو بـرطـرف کـرد. پـس قـبـل از اینکه توی خـرج بیفتـید و از بعضی از این داروها که گاهی بسیار خطرناک هم هستند اسـتـفـاده کـنـید، بهتر است که این درمان های طبیعی را هم تجربه کنید.

ناتوانی جنسی چیست؟

در گذشته ناتوانی جنسی را در مردان عدم فعاليت آلت جنسی می دانستند اما امروزه علاوه بر این به معنای ناتوانی در بیرون راندن اسپرم هم می باشد.

دو نوع ناتوانی جنسی وجود دارد : اولیه و ثانویه. مردانی که ناتوانی جنسیشان از نوع اولیه است هیچگاه توانایی کافی برای انجام یک رابطه جنسی را به طور مطلوب نداشته اند. این نوع ناتوانی بسیار نادر است و معمولاً دلایل عمیق روانشناسی مثل ترس از صمیمیت، احساس گناه و اضطراب دارد.

در ناتوانی جنسی ثانویه توانایی فعال شدن آلت جنسی بعد از مدت زمانی فعالیت نرمال از دست داده می شود، و این نوع متداول تر می باشد. مردانی که دچار ناتوانی جنسی ثانویه هستند فقط توانایی انجام 25 درصد از فعالیت جنسی را دارند. این نوع ناتوانی معمولاً به طور تدریجی ایجاد می شود و درمانش هم نسبت به نوع اول ساده تر می باشد.

دلایل بروز ناتوانی جنسی :

اگرچه مردان میانسال و کهنسال بیشتر در معرض این ناتوانی هستند، اما ناتوانی جنسی می تواند گریبان گیر هر مردی شود حتی در جوانان هم دیده شده است. طبق آمار حدوداً 10 تا 15 میلیون مرد در آمریکا با این مشکل دست به گریبانند. دلایل اصلی ناتوانی جنسی به شرح زیر است:

بیماری ها :

طبق تحقیقات پزشکی 70 درصد از ناتوانی های جنسی از عواقب ابتلای افراد به دیابت، بیماری های کلیه، سفت شدگی بافت ها، اختلالات غدد، بیماریهای آوندی، فشار خون بالا و همچنین بیماری های اعصاب می باشد. بین 50 تا 60 درصد کلیه افراد مبتلا به دیابت دچار ناتوانی جنسی هستند. ممکن است که ناتوانی جنسی علامتی برای ابتلای شما به بیماری جدی تر باشد که از آن خبر ندارید – پس اگر دچار ناتوانی جنسی هستید، سریعاً دنبال درمان های تخصصی باشید.

معالجات :

برخی از داروها که برای درمان فشار خون، زخم معده، افسردگی، سرطان پروستات و همچنین داروهایی که برای جلوگیری از طاسی و کمک به رژیم های غذایی استفاده می شوند ممکن است عوارض جانبی مثل ناتوانی جنسی داشته باشد. در اینگونه موارد این ناتوانی جنسی فقط تا زمانی که از این داروها استفاده می کنید طول میکشد.

اعمال جراحی :

جراحی های انجام شده بر روی نخاع، پروستات، مثانه و لگن خاصره ممکن است با قطع بعضی عصب ها، بافت ها، ماهیچه ها و شریان های مورد نیاز به ناتوانی جنسی منجر شوند.

استفاده از سیگار، مشروبات الکلی و داروهای مخدر :

امروزه ثابت شده است که کشیدن سیگار هم یکی از دلایل ابتلا به ناتوانی جنسی به حساب می آید. هر چند که بعضی به غلط تصور می کنند که سیگار با تحریک جنسی همراه است اما این تصور کاملاً بی پایه و اساس است. در مورد مشروبات الکلی و داروهای مخدر مثل هروئین و کوکائین هم وضع به همین منوال است. (تقریباً 100 درصد مردانی که کوکائین استفاده می کنند دچار ناتوانی جنسی هستند.)

عدم توازن هورمون ها :

از آنجا که تستوسترون و سایر هورمون های نرینگی با ورود به میانسالی کاهش مییابند، عقیده بر این است که پایین بودن تستوسترون به خصوص در کهنسالان مهمترین دلیل ابتلا به ناتوانی جنسی می باشد. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که کمبود تستوسترون همچنین به سایر مشکلات جنسی نیز می انجامد.

عوامل روانی :

آمار نشان می دهد که حدود 10 تا 20 درصد از ناتوانی های جنسی نتیجه مستقیم بعضی مشکلات روانی مثل کمبود اعتماد به نفس، افسردگی و به خصوصاسترس و اضطراب است. در اینجا هیچ مشکل جسمی وجود ندارد و مرد کاملاً سالم است اما باز هم قادر به برقراری ارتباط نیست. میزان آسایش مرد هم بسیار مهم است. خستگی و بی حوصلگی، مشکلات زناشویی، یا تفکرات منفی نسبت به همسر می تواند به بروز ناتوانی بیانجامد. ناتوانی جنسی که از مشکلات روانی ناشی می شود معمولاً موقتی هستند و فقط تا زمانی وجود دارند که ان مشکل روانی نیز در فرد وجود دارد.

خود را آزمایش کنید :

برای اینکه ببینید ناتوانی جنسیتان مربوط به عوامل جسمی است یا روانی می توانید از این آزمایش ساده استفاده کنید. مرد ها شب هنگام و در موقع خواب بارها دچار تحریکات جنسی می شوند. اگر شما نیز این تحریکات را داشته باشید و آلت تناسلیتان چند بار در موقع خواب فعال شود، معلوم است که حالت نرمال داشته و کلیه عصب ها، ماهیچه ها و رگ هایی که در این زمینه کاربرد دارند درست کار می کنند. و این نشان میدهد که دلیل این ناتوانی جنسی جای دیگر است نه اشکالات جسمی.

برای مشخص کردن این مسئله می توانید به سادگی با تر کردن آلت جنسی و چسباندن یک برچسب بر سر آلت جنسی به خواب روید. پس از بیدار شدن در روز اگر برچسب سرجایش نباشد به این معنا است که در شب دچار تحریکات شده اید و کاملاً سالم هستید.

درمان ناتوانی جنسی بدون استفاده از دارو :

تلمبه مخصوص :

این وسیله که متشکل از یک استوانه پلاستیکی، یک تلمبه و حلقه ای فنری است میتواند به فعال کردن آلت جنسی مردان کمک کند. طریقه کار کردن آن به این شکل است که استوانه در آلت جنسی قرار می گیرد و تلمبه برای بیرون کشیدن هوا از استوانه به کار می رود. فرد باید حلقه را در پایه آلت جنسی قرار دهد تا از برگشتن خون به بدن جلوگیری کند. این حلقه تا پایان رابطه جنسی باید همانجا باقی بماند. اگرچه بسیاری از مردان از آن شکایت داشته و می گویند که اذیت می شوند اما این وسیله بسیار خوب عمل می کند.

داروهای گیاهی :

اگر چه بسیاری معتقدند که گیاهان دارویی برای این منظور کاربردی ندارند و این مشکل را برطرف نمی کنند اما تحقیقات خلاف آن را ثابت کرده است.

بعضی از گیاهان دارویی که در فروشگاه ها موجود است خارخسک، یوهیمبه، گینکو و... می باشد. اگرچه این داروها بر خلاف داروهای شیمیایی کاملاً بی ضرر و فاقد عوارض جانبی هستند، مهم است که بدانیم کیفیت کاربردی آنها متفاوت است.

یکی از بهترین این داروها خارخسک است که روی کاربرد آن تحقیقات بسیاری انجام شده است. این ماده از زمان های قدیم در اروپا و آسیا برای درمان ناتوانی های جنسی و ناباروری مورد استفاده قرار می گرفته است البته قبل از اینکه پیشرفت های علمی داروهایی شیمیایی و علاج های پزشکی برای این عارضه پیدا شود و ماده اصلی آن که پروتودیوسین نامیده می شود کشف شود.

شش دانشگاه و بیمارستان آکادمیک بیش از نه تحقیق روی این مسئله انجام داده اند که آثار پر منفعت داروهای گیاهی را به اثبات می رساند. این تحقیقات نشان داده است که خارخسک در مواقعی کاربرد دارد که هورمون های جنسی فرد نامتوازن بوده یا تستوسترون کاهش یافته باشد. در این حالت ماده فعال موجود در خارخسک می تواند با استفاده از آنزیم های طبیعی بدن فرد این کمبود را جبران کند.

تحقیقات دیگری نشان داده است که خارخسک می تواند DHEA که ماده ای موثر برای برقراری یک رابطه ی جنسی سالم و کامل می باشد را در بدن فرد بالا ببرد.

این ماده برای درمان ناتوانی های جنسی بالا بردن کیفیت عملکرد فرد بسیار خوب عمل می کند و اگر به طور مرتب مورد استفاده قرار گیرد می تواند این مشکل را درمان کند، به یاد داشته باشید که این دارو فوری عمل نمی کند و نیازمند زمان است. هیچ عوارض جانبی هم تا به حال از این ماده دیده نشده است.

نکته قابل توجه :

اگرچه می توان در فروشگاه ها انواع مختلفی از این داروی گیاهی را مشاهده کرد، اما باید توجه داشته باشید که بعضی از این داروها اصل نیستند و فاقد آن ماده فعال که به درمان این عارضه کمک می کند هستند. دقت کنید که نوعی از این ماده را انتخاب کنید که حداقل 45 درصد حاوی پروتوسین باشد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
آقایان نگران نباشند؛ این بیماری نیست!
یکی از علل مراجعه بیماران به کلینیک ارولوژی , شکایت از عدم تقارن بیضه‌هاست . در حالت نرمال ممکن است بیضه‌ها در سطح مساوی و تقارن قرار نگیرند و یکی از بیضه‌ها حدود 1cm پائین‌تر از دیگری قرار گیرد. که در 80% موارد سمت چپ پائین‌تر است و دلیل آن هم , نزول زودتر بیضه چپ , از حفره شکم , در دوره جنینی میباشد. لذا در صورتیکه مقایسه دو بیضه از نظر اندازه و قوام , متفاوت نباشد (البته بیضه با اندازه و قوام نرمال) صرفا 1cm پائین‌تر قرار گرفتن یک بیضه نسبت به سمت مقابل نشانه بیماری نیست .

لازم به ذکر است ،بیماریهائی همانند واریکوسل , تومور, هیدروسل و فتق منجر به عدم تقارن بیضه‌ها میگردند ولی در این بیماریها مقایسه دو بیضه و طناب بیضه همانند نیست. البته در مورد بیماریهای فوق بعداً توضیح بیشتر داده خواهد شد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
↓ Advertisement ↓
مرد

 
تاخیر در انزال و ارگاسم مرد
وقتی مردی نتونه تا 45 دقیقه به انزال برسه دچار اختلال ارگاسم شده و تعریف "inhibited ejaculation" برایش گذاشته میشه ولی اگر انزال دارد ولی خیلی طول میکشد و کمتر از 45 دقیقه زمان نیاز دارد تعریف تاخیر در انزال برایش در نظر گرفته می شود "delayed ejaculation".


اصطلاح تاخیر در انزال به انگلیسی delayed ejaculation گفته می شود (با حروف اختصاری DE ) برای حالتی گفته می شود که وقتی آلت مرد درون واژن هست مرد توانائی انزال نداشته باشد.از اصطلاح retarded ejaculation با حروف اختصاری RE هم برای نام بردن این مشکل استفاده می شود.

من با چند نفر از این بیماران برخورد داشته ام نهایتا نصف اینها با گذشت زمان موفق به رفع مشکلشان شده اند

اصطلاح قدیمی برای این مشکل ناتوانی در انزال بود ejaculatory incompetence

اغلب درمانگران جنسی اخیرا تمایل دارند که از اصطلاح تاخیر در انزال استفاده کنند

شاید لازم باشه به ذکر اسامی چند مشکل دیگر در بحث انزال اشاره شود :

  • ejaculatory dysfunction
  • ejaculatory overcontrol
  • anejaculation
  • inhibited orgasm
  • situational retarded ejaculation

ارگاسم دیررس مرد به این ترتیب تعریف میشه که در مقاربت واژینال مرد نمی تونه ارگاسم داشته باشه ولی با خود ارضائی مشکلی نداره. متعاقب این مشکل , مشکلات روانی برای مرد ایجاد می شود مثل اضطراب و عدم اعتماد به نفس. از طرف دیگه تاثیر عمیقی به شریک جنسی زن میزاره مخصوصا اینکه اگر تمایل به بچه دار شدن وجود داشته باشه

آمارش هم کم نیست طوری که سومین مشکل جنسی مردان بعد از اختلال نعوظ و انزال زودرس تلقی می شود ولی خوب به فراوانی آنها هم نیست.. درمانش به راحتی انجام نمیشه و طبق گزارشات نتایج موفقیت آمیز فقط در 58% موارد دیده شده.

چون به فراوانی 2 مورد اول نیست تحقیقات و مقالات هم در موردش زیاد منتشر نشده به جز مورد متد مستر و جانسون و یک مورد دیگر

علت چیست؟

هم علل روانی دارد هم علل جسمی. کمبود خواب , نگرانی در زندگی داشتن ,تمرکز نداشتن به سکس , نگران از اینکه نتواند شریک جنسی را راضی کند , و نگرانی و استرس داشتن از روابط جنسی از جمله مسائل روانی هستند.

از یکی از علل رایج جسمی این مسئله عادت کردن به یک تکنیک خاص خود ارضائی است.شرایطی که در خود ارضائی وجود دارد با شرایطی که شریک جنسی وجود دارد شباهت کمی دارد.سکته مغزی ,صدمه به کمر و ستون نخاع , دیابت ,مشکلات پروستات , جراحی های لگن از جمله بیماریهای دخیل هستند.

عارضه داروهای ضد افسردگی ,ضد جنون ,ضد فشار خون می تواند تاخیر در انزال باشد.مصرف الکل هم دخالت دارد.داروهای خانواده تریاک هم دخالت دارند.یک مسئله دیگر انزال اخیر مرد هست. روابط مخفی همجنس گرائی ,عقائد شدید مذهبی , ترس از اینکه واژن آلوده باشد , ترس از باردار کردن از دلائل دیگر هست.

سوال : آیا در همه موارد مسائل روانی دخالت دارد؟

نه در همه موارد ولی به هر حال وجود دارد

مسئله ارگاسم با بالا رفتن سن :

بعضی از مردان احساس می کنند با بالا رفتن سن از توانائی آنها برای ارگاسم کم شده است.آنها نعوظ خوبی دارند ولی توانائی ارگاسم ندارند.این پدیده اولین بار بوسیله موسسه مستر و جانسون ابداع شد.برای اینها مثل مواردی نیست که در جوانها دیده میشه و از تاخیر انزال شاکی هستند... با اونها فرق دارد.



مصرف دارو : دارو ها می توانند باعث ایجاد مشکل ناگهانی انزال شوند . مشخص ترین اینها داروهای ضد افسردگی هستند. اگر این مسئله محرز شود پزشک می تواند دارو را عوض کنید یا دوز دارو را تغییر دهد .الکل و داروهای ضد اضطراب و خواب آور هم این عارضه را دارند.بعضی از جراحی ها و تروماهای ناحیه لگن نیز می توانند این مشکل را ایجاد کنند که بحث خاص خود را دارد. برای درمان این بیماران می توان از تحریک الکتریکی پروستات و یا ویبراتور های با فرکانس بالا استفاده کرد

انزال دیررس چه مشکلی ایجاد می کند؟

وقتی جوان هستید این مسئله اصلا برایتان مهم نیست و فکر می کنید همه با این مسئله مواجه هستند.ولی وقتی مسئله بچه دار شدن مطرح می شود...دیگه برای خودش مشکل محسوب می شود.تاثیر نامطلوبی در روابط جنسی با شریک جنسی تان می گذارد و اینکه زن این تصور را داشته باشد که بعد از معاشقه مردش توان انزال ندارد مسئله ناراحت کننده ای هست. گاهی کار به جدایی میکشد و گاهی دیده می شود بعد از جدا شدن تازه , به فکر درمان می افتند

مرد چه می تواند بکند؟

متاسفانه در حال حاضر هیچ قرص و داروئی برایش وجود ندارد. منتها همین کار که زن و شوهر در پی درمان می افتند و با هم به درمانگر مراجعه می کنند باعث خوشحالی هست. گفتیم که داروئی وجود ندارد ولی نگفتیم هیچ کاری نمی شود انجام داد. درمانگر تلاش می کند اضطراب بیمارش را کاهش دهد به این ترتیب که اعتماد به نفسش را برای حل مشکل بیشتر کند. به او کمک می کند تلاش کند در استمنا کردن به ارگاسم برسد... بعد که موفق شد قدم بعدی در عشق بازی هست ولی هنوز برای وقتی که آلت را وارد واژن می کند زود است.

  • به زوجین فعلا پیشنهاد می شود مقاربت کامل نداشته باشند و مدتی را فقط به معاشقه بگذرانند.
  • بتدریج زن کنار مرد بشیند وبا دستش باعث استمنا مرد شود تا موقعی که مرد بتواند به ارگاسمش نزدیک شود.
  • بتدریج زن وقتی احساس کند که مرد نزدیک به ارگاسمش است خود را در موقعیت پائین مرد قرار دهد و درست قبل از ارگاسم پوزیشنی بگیرد تا مرد بتواند درون زن به ارگاسم برسد

درمانهای دیگر :

  • مواظب باشید فریب کسانی که با هورمون قصد سرکیسه کردن شما را دارند... نخورید. اگر در اینترنت جستجو کنید احتمالا به داروهای گیاهی چینی بر می خورید که ادعا می کند بطور 100% مشکل را برطرف می کند. چنین چیزی واقعیت ندارد.
  • روشهائی مثل یوگا و هیپنوتراپی هم مفید نیست.

ما بچه می خوایم , اگر مشاوره با درمانگر مفید واقع نشد چه کنیم ؟


اگر با تمام صحبت هائی که گفته شد مرد نمی تواند مایع منی را تخلیه کند می توان از IVF و یا از روش تزریق اسپرم مرد به داخل محیط رحم استفاده کرد. ما چندین زوج را میشناسیم که موفق شده اند خودشان اسپرم را با استمنا بدست بیاورند و خودشان داخل رحم تخلیه کنند.ولی برای بعضی از زنها باعث ناراحتی شده و به گردن رحم خودشان آسیب رسانده اند. سعی کنید از ابزار های تیز استفاده نکنید.

آیا تاخیر در انزال قابل درمان است؟

این حالت هم مثل موردی که اصلا با سکس واژنی انزال ندارد پدیده ناراحت کننده ای قلمداد می شود.شما می توانید با مراجعه به درمانگر جنسی این مشکل را حل کنید ولی اگر رفع نشد و شما هم تمایل به بارداری داشتید می توانید از روش ivf و یا از روش تزریق اسپرم استفاده کنید.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
ناتوانی جنسی؛ مشکلی که نادیده گرفته می ‌شود
اگر چه به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی نمی ‌توان آمار مناسبی از مبتلایان به ناتوانی جنسی در مردان و زنان ارائه کرد، اما این روزها بسیاری از این اختلال شایع رنج می ‌برند بی ‌آن که بتوانند راه علاجی برای آن پیدا کنند. در این میان اگر بخواهیم تعریفی خلاصه از ناتوانی جنسی بگوییم، شاید این جمله کافی باشد که ناتوانی های جنسی به مجموعه ی وسیعی از اختلالات عملکرد جنسی گفته می ‌شود که به دنبال آن ها رضایت مرد و زن از رابطه زناشویی کاهش می ‌یابد. آن چه در این میان اهمیت می ‌یابد این است که گفته می ‌شود شایع ‌ترین بیماری درمان شده در جوامع مختلف، ناتوانی جنسی است، این در حالی است که متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درمورد روش‌ های درمانی مطمئن و بدون خطر تنها یک درصد مبتلایان به این مشکل درمان می ‌شوند.

اگر چه به دلایل فرهنگی و اجتماعی، بسیاری از آقایان بیماری خود را مسکوت نگه می ‌دارند و از عواقب آن غافل هستند، اما بر اساس میزان مراجعان به مطب اورولوژیست‌ ها و متخصصان مجاری ادراری و کلیوی مشاهده می‌ شود که در بین 40 تا 65 سالگی تقریبا 55 درصد افراد به درجاتی از اختلال نعوظ(erection) مبتلا هستند. از این بین 18 درصد خفیف، 24 درصد متوسط و 10 درصد شدید هستند. البته با افزایش سن این اختلال افزایش می ‌یابد، اما آن چه امروز در کشور ما به وفور دیده می‌ شود، افزایش بروز این اختلال در میان نسل جوان و بزرگسال است.

موارد دیگر اختلال جنسی در میان آقایان شامل ejaculation زودرس 27 درصد، نداشتن میل جنسی به همسر 17 درصد، استرس و اضطراب هنگام مقاربت 17 درصد است. صرف نظر از نوع ناتوانی جنسی، نکته ی مهم اینجا است که پزشکان متخصص بر این عقیده‌ هستند که در کشور ما موضوع به سبب معذوریت‌ های اخلاقی می‌ تواند قدری حادتر باشد که می ‌بایست با نوعی فرهنگ ‌سازی مبتنی بر اعتقادات مذهبی افراد هر چه سریع ‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

در بررسی جامعی که در آمریکا انجام شد، پزشکان دریافتند که 39 درصد مردان دچار بیماری‌ های قلبی، اختلال کامل erection داشتند که این رقم در افراد دیابتی 28 درصد و در افراد مبتلا به فشار خون بالا 15 درصد بوده است.اما در این میان آن چه اهمیت می‌ یابد، این است که به طور کلی سنگ بنای درمان، شناخت علت بیماری است.


اختلالات روانی یا سایکولوژیک :

در دهه 1950 نظریه ای بیان شد که می ‌گفت بیش از 90 درصد اختلالات مربوط به erection، جنبه روانی دارد و باید بر مسائل روحی و روانی بیماران تمرکز کرد، اما امروزه پیشرفت دانش پزشکی و روش‌ های مدرن اورولوژی نشان می ‌دهد که بیش از 50 درصد از ناتوانی ‌های جنسی علل ارگانیک دارند و این نکته روشن می ‌کند که این اختلال را می ‌توان آسان تر درمان کرد. به هر حال، پزشکان بر این عقیده‌ هستند که بر هم خوردن تعادل سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک، اساس بروز ناتوانی ‌های جنسی ناشی از مسائل سایکولوژیک است. بسیاری از بیماری ‌های روانی همچون افسردگی ‌ها، بیماران دو قطبی البته در فاز افسردگی و... از جمله کسانی‌ هستند که بیشتر درگیر این اختلال هستند.

اختلالات دستگاه عصبی :

erection در حقیقت نتیجه یک فرآیند بسیار منظم بین مغز، اعصاب محرکه و حسی و اندام تناسلی است و هر گونه اختلال در این مسیر را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. 95 درصد بیماران با ضایعه کامل نخاعی تحتانی، erection ندارند، اما اگر ضایعه در نواحی فوقانی نخاع باشد اغلب مشکل خاصی در این زمینه ندارند. در بیشتر سرطان ‌های مغزی، صرع، سکته‌ های مغزی، آلزایمر و پارکینسون پیش از آن که اختلال erection رخ دهد، کاهش میل جنسی، فرد را آزار داده و بروز می‌ نماید. همچنین کسانی که دچار شکستگی های شدید لگن می ‌شوند یا آن هایی که عمل جراحی برداشت کامل پروستات را انجام می ‌دهند، در نتیجه آسیب اعصاب به ناحیه پرینه و لگن عمدتا erection تا درجاتی مختل می‌ شود.

از بیماری ‌های هورمونی غافل نشوید :

در این میان، دیابت را به جرات می‌ توان شایع ‌ترین بیماری هورمونی بر هم زننده سیستم تناسلی نامید. همان طور که پیش تر آمد، 28 درصد این افراد به طور کامل erection را از دست می ‌دهند و بخش عمده‌ای از بیماران دیابتی که این مشکل را هم ندارند، درجاتی از کاهش میل جنسی را تجربه می ‌کنند، اما این مساله در کسانی بروز می ‌کند که قند خون خود را مرتب کنترل نمی‌ کنند.

علاوه بر دیابت، کم ‌کاری یا پُرکاری تیروئید، تومورهای هیپوفیز، آدیسون و سندرم کوشینگ از جمله بیماری‌ های هورمونی است که سیستم erection را مختل می‌ کند.

ناتوانی جنسی، مصرف دارو :

داروها، دشمنان ساکت :

متاسفانه این نقد بر خود ما پزشکان وارد است که در برخی داروها به تنها نکته ‌ای که فکر نمی ‌کنیم، اثرات این داروها بر سیستم تناسلی و قوه جنسی افراد است.

در بین داروها، داروهای ضد فشار خون همچون آتنولول(Atenolol)‌، متیل دوپا، داروهای نشاط‌ آور مثل هروئین، متادون و داروهای دیگری مثل کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، الکل، سایمتیدین، ضدافسردگی‌ ها و پنزودیازپین ‌ها ازجمله داروهایی هستند که درجاتی خفیف تا شدید از erection را در بیماران پدید می ‌آورند، از این رو بهتر است که ما پزشکان در تجویز بتوانیم از جایگزین کم‌ عارضه ‌تری استفاده نماییم؛ البته در مواردی که این امکان وجود داشته باشد.

بیماری‌ هایی که مزید بر علت می ‌شوند :

صرف ‌نظر از داروها در درمان بیماری‌ های جنسی بسیاری از بیماری‌ ها هم هستند که روند کاهش میل جنسی و نقص erection را تشدید می ‌کنند. افراد مبتلا به بیماری ‌های قلبی ـ عروقی، فشار خونی، کلیوی از هر نوع و دیابت از جمله شایع ‌ترین موارد هستند.

درخصوص فیزیولوژی erection به ذکر این نکته بسنده می ‌کنیم که آن چه باعث این فرآیند می ‌شود، در حقیقت افزایش جریان خون اندام تناسلی است، از این رو درخصوص افرادی که از داروی سیلدنافیل یا همان ویاگرا چشم ‌بسته استفاده می ‌کنند، باید گفت که هر گونه اختلال در میزان خون ‌رسانی اندام می ‌تواند عواقب جبران ‌ناپذیری همچون گانگرن یا همان پوسیده شدن ناگهانی اندام را به همراه داشته باشد، به ویژه کسانی که مبتلا به اختلالات شریان خون ‌رساننده به اندام هستند و نشانه این افراد این است که اختلال erection دارند که با مصرف خودسرانه داروها به طور موقت اصلاح می ‌شود.

تاثیرات مهم سبک صحیح زندگی :

آن چه که کمتر کسی متاسفانه به آن اهمیت می‌ دهد، سبک صحیح زندگی است. همه اصولی که پزشکان در خصوص سبک صحیح زندگی از آن سخن به میان آورده ‌اند، به بیان ساده ‌تر دین اسلام 1400 سال پیش با دقت فراوان و با جزئیات بیشتر آموزش داده است.

رعایت بهداشت فردی، اولین اصل در ایجاد یک erection با کیفیت است. بهترین ارتباط زناشویی باکیفیت، زمانی است که طرفین خستگی جسمی نداشته باشند و بهترین ساعات روز را برای خود انتخاب نمایند. خستگی یک روز کاری پُرمشغله با ظاهری آلوده و عدم رعایت بهداشت فردی، نکاتی است که مطمئن باشید کیفیت این فرآیند را در مرد کاهش می ‌دهد. مصرف سیگار و الکل نیز مشکل را صدچندان می ‌کند. علاوه بر تبلیغات سوء شبکه‌ های ماهواره‌ ای، هر گونه ترکیب الکلی در نهایت یک ناتوانی جنسی شدید و مقاوم به درمان را برای فرد به ارمغان می ‌آورد.

در آخرین بررسی انجام شده در سال 2010 در اروپا مشخص شد که مردان سیگاری 2/2 برابر بیشتر از مردان غیر سیگاری ناتوانی جنسی را تجربه می‌ کنند که البته شایع‌ ترین فرم آن، اختلال در erection است.

درمان‌ ها، بخش جنجالی داستان :

قدم اول: کسانی که داروی خاصی را مصرف می ‌کنند، می ‌تواند عوارض یاد شده را برای شان داشته باشد و می ‌بایست در اسرع وقت و زیر نظر پزشک متخصص دارو را عوض کنند یا داروی دیگری را با عوارض جانبی کمتر جایگزین کنند.

قدم دوم: با توجه به بیماری، روش‌ های درمانی بسیار گسترده و کارآمدی وجود دارد که همه آن ها باید زیر نظر یک اورولوژیست یا متخصص ادراری و کلیه باشد. به طور کلی در مردان در صورتی که پزشک متخصص تشخیص دهد که اختلال ناشی از نارسایی شریان penis است در موارد ضعیف درمان‌ های غیر جراحی همچون واکیوم و تزریق مواد منقبض کننده عروق می‌ تواند کمک کننده باشد و در موارد شدید درمان‌ های جراحی ترمیم عروق و حتی کاشت پروتز می ‌تواند موثر باشد.

موج تازه مصرف ‌کنندگان ترکیبات دارویی :

10 سال پیش تحول جدیدی در بازار دارویی جهان پدید آمد و دارویی به بازار آمد که توانست امیدهای تازه ‌ای را در بیماران مبتلا به ناتوانی جنسی از نوع اختلال erection ایجاد کند، اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع ‌رسانی مناسب در کشورمان همه روزه شاهد افرادی هستیم که بدون آگاهی و صرفا جهت رسیدن به برخی اهداف خود، اقدام به مصرف خودسرانه این ترکیب دارویی می ‌کنند بدون ‌آن که از عوارض کوتاه‌ مدت و طولانی مدت آن باخبر باشند.

امروزه پیشرفت دانش پزشکی و روش‌ های مدرن اورولوژی نشان می ‌دهد که بیش از 50 درصد از ناتوانی ‌های جنسی علل ارگانیک دارند و این نکته روشن می ‌کند که این اختلال را می ‌توان با شانس بیشتری درمان کرد.

ویاگرا یک مهار کننده خوراکی است که اثر شل ‌کنندگی عضلات کورپوس کارورنوسوس و تجمع خون در سینوزوئیدها و در نهایت erection را در پی دارد. erection در این افراد فقط در حالتی ایجاد می ‌شود که تحریک جنسی وجود داشته باشد و نتیجه آن هم در 63 درصد از افرادی که با دوز 25 میلی ‌گرم خوراکی نیم ساعت قبل از آمیزش مصرف می ‌نمایند، دیده می ‌شود. در این میان گذشته از آن که این دارو در کسانی که بیماری قلبی ـ عروقی دارند می ‌بایست با احتیاط بسیار فراوان زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود، عوارض آن به همین جا خلاصه نمی ‌شود.

ویاگرا :

پریاپیسم، عارضه ‌ای است که این روزها زیاد دیده می ‌شود و این در حالی است که تنها علت آن مصرف خودسرانه این دارو توسط افراد است چرا که در کشورهای توسعه‌ یافته این عارضه تنها در درصد کوچکی از مبتلایان به این نوع اختلال مشاهده می ‌شود. اما در کشور ما متاسفانه هر جوان و سالمندی بدون مراجعه به پزشک و تنها با مراجعه به برخی داروخانه ها به راحتی ترکیبات ویاگرا را تهیه کرده و مصرف می‌ کنند در هر حال پریاپیسم به عدم برطرف شدن erection حتی پس از ساعت‌ ها از پایان یافتن ارتباطات زناشویی اطلاق می ‌شود که همراه با درد فراوان است و شرایط اورژانسی را برای بیمار فراهم می ‌کند، چرا که اگر این حالت که تنها با یک اقدام جراحی توسط متخصص اورولوژی برطرف می ‌شود درمان نگردد سبب مرگ اندام تناسلی و پوسیده شدن آن می ‌شود که می ‌بایست در اسرع وقت اندام فاسد شده قطع و از بدن فرد جدا شود. در کنار سیلدنافیل(ویاگرا)‌ برخی دیگر از جوانان نیز از ترکیبات بی‌ حس کننده یا اسپری‌ های لیدوکائین نیز استفاده می ‌کنند که مهم‌ ترین عارضه آن بروز انزال زودرس در آینده برای فرد است، جدای آن که به مرور زمان خود استفاده ‌کننده از انجام ارتباط جنسی به دلیل بی‌ حسی موضعی ایجاد شده در گلانس پنیس دلسرد شده و مبتلا به درجاتی از کاهش میلی جنسی می ‌شود.

تبلیغات دروغین :

در کنار همه این روش ‌های درمانی در بسیاری از کانال‌ های ماهواره‌ای این روزها دستگاه‌ های متفاوتی را می ‌بینیم که برای درمان افراد مبتلا به اختلال erection پیشنهاد می ‌شوند این در حالی است که تنها در یک نوع اختلال erection که آن هم به دلیل اختلالات وریدی است این روش‌ های درمانی می‌ تواند تا درجاتی کمک‌ کننده باشد که تشخیص آن نیز به عهده متخصص است. در واقع پس از انجام بررسی‌ های متفاوت متخصص این نوع اختلال را باید تشخیص دهد و تنها پس از این مراحل می ‌تواند توصیه به استفاده از این نوع وکیوم کند.

روش ‌های جدید چقدر کارساز هستند؟

این روزها بسیاری از مبتلایان به ناتوانی جنسی که درمان شده ‌اند از کارایی درمان‌ های طبیعی می‌ گویند. بسیاری از بیماران این روزها یا خودسرانه یا به واسطه تبلیغات شرکت ‌های خارجی سعی در درمان خودسرانه خود دارند بدون ‌آن‌ که اطلاعات مفیدی در خصوص کارایی این روش‌ ها و حتی عوارض خطرناک بسیاری از آن ها داشته باشند. مشاهده یک تبلیغ ماهواره ‌ای و توصیه دهان به دهان آن این روزها بازار گرمی برای روش‌ های طبیعی درمان ناتوانی جنسی به خصوص در آقایان پدید آورده است. آن چه در این میان اهمیت ویژه‌ ای دارد، این است که شواهد علمی مطمئن جهت حمایت از استفاده ی روش ‌های طبیعی برای درمان ناتوانی جنسی بسیار ناقص است و کمتر پزشکی این‌ گونه روش ‌ها را به عنوان روش‌ های درمانی صرف توصیه می‌ کند. دکتر استیون لام، نویسنده کتاب "The hardness Facto" در خصوص بیماری ‌های جنسی قویا بر این نکته تاکید می‌ کند که اولین نکته ‌ای که فرد مبتلا در پیگیری علت ناتوانی جنسی ‌اش باید به دنبال آن باشد، این است که تشخیص بیماری چیست.

او معتقد است در صورتی که بدانیم علت ناتوانی جنسی چیست به راحتی می‌ توانیم با روش‌ های طبیعی درصد بزرگی از این بیماران را تا حد مطلوب و دلخواه شان درمان کنیم.

طب سوزنی :

طب سوزنی: در سال 2009 دانشمندان کره ‌جنوبی با یک بررسی جامع به این نکته پی بردند که طب سوزنی می ‌تواند یکی از راه ‌های کارآمد در درمان ناتوانی جنسی باشد. البته کره‌ ای‌ ها در آن سال از چند و چون مکانیسم درمانی این روش چیزی نگفتند و فقط به ذکر این نکته بسنده کردند که در مطالعات شان درصد عظیمی از افراد مبتلا به اختلال erection توانسته بودند سلامتی خود را کسب کنند.

عصاره ‌های طبیعی: آرژینین یک ترکیب اسید‌ آمینه است که در مواد غذایی حاوی پروتئین به طور طبیعی وجود دارد. این ترکیب با افزایش میزان جریان خون سیستم جنسی می ‌تواند ناتوانی ‌های جنسی ناشی از اختلال به erection را درمان کند. در سال 1999 در مجله معتبر پزشکی Bjm نتیجه مطالعه ‌ای به چاپ رسید که در آن بیان شده بود ترکیبات حاوی دوز بالای این اسید آمینه توانسته راه علاجی باشد برای بیماران مبتلا به ناتوانی جنسی.

متاسفانه نقطه ضعف این مقاله همچون بسیاری مقالات دیگر این بود که مصداق خارجی و قابل دسترس این نوع ترکیبات را به وضوح بیان نکرده بود، اما در سال 2003 دانشمندان بلغاری گزارش کردند که عصاره کاج Pycnogenol به عنوان یکی از ذخایر غنی اسید آمینه L-Arginine می ‌تواند ترکیب موثری باشد برای درمان بیماران مبتلا به ناتوانی جنسی البته در همه این تحقیقات یک نکته مشترک است، آن هم این که مصرف این نوع ترکیبات باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، چرا که مصرف اسید آمینه در افراد مبتلا به فشارخون بالا و بیماران قلبی و عروقی می ‌تواند خطر بروز سکته‌ های قلبی را افزایش دهد.

جینسینگ: جینسینگ نیز از آن دسته ترکیباتی بود که زمانی در کشور ما نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. در سال 2002 در مطالعه ‌ای مشاهده شد که 45 بیمار مبتلا به اختلال erection که به مدت طولانی جینسینگ کره ‌ای قرمز را مصرف می ‌کردند علائم بیماری در آن ها تا حد بسیار زیادی تخفیف یافت. Geo Espinosa دکتری ND و مدیر مرکز اورولوژی مجتمع پزشکی Nyu Langone بر این عقیده است که مردان دچار اختلال erection می ‌توانند با مصرف ترکیبات بهداشتی جینسینگ تا حد بسیار زیادی مشکل خود را بر طرف سازند. البته این پزشک بر این عقیده است که مصرف خودسرانه جینسینگ در کسانی که به واسطه بیماری دیگری دارویی مصرف می‌ کنند، می ‌تواند باعث بروز واکنش‌ های آلرژیک شود، از این‌ رو باید مصرف آن زیر نظر پزشک صورت گیرد.

آب انار: Espinasa می ‌گوید من قویا به بیمارانم توصیه می ‌کنم صرف ‌نظر از تحقیقات ضعیف علمی در این خصوص مصرف آب انار را به طور مرتب در برنامه غذایی خود قرار دهند. آب انار ازجمله نوشیدنی ‌های حاوی آنتی‌اکسیدان بالا است، از این ‌رو می ‌توان گفت از بهترین راه‌ های مطمئن و بی‌عارضه است، البته اگر بتوانید نوع طبیعی و بدون ناخالصی آن را پیدا کنید.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
گزارشی در باره انواع مختلف مشکلات ارگاسم و انزال مردان
ارگاسم مردان همیشه با انزال همراه نیست :

وقتی مردی نتونه تا 45 دقیقه به انزال برسه دچار اختلال ارگاسم شده و تعریف "inhibited ejaculation" برایش گذاشته میشه ولی اگر انزال دارد ولی خیلی طول میکشد و کمتر از 45 دقیقه زمان نیاز دارد تعریف تاخیر در انزال برایش در نظر گرفته می شود "delayed ejaculation".

ارگاسم مردان پدیده متنوعی هست.وظیفه اصلی ارگاسم مرد خروج اسپرم است ولی خوب همیشه هم اینطور نیست که همه مردان به دنبال ارگاسم انزال هم داشته باشند.کار ارگاسم زنان به وضوحی کار ارگاسم مردان نیست ولی تصور می شود برای عبور اسپرم و شرایط بهتر محیطی برای آن است

در سال 1950 Robert Kinsey اولین کسی بود که در باره مباحث مربوط به سکس مطالعه و تحقیق کرد. او ارگاسم را به این صورت تعریف کرد: خروج انفجاری تنش های عصبی عضلانی.با اینکه تا بحال اطلاعات خوبی در باره ارگاسم مردان بدست آورده ایم ولی هنوز ابهاماتی وجود دارد

انزال و ارگاسم مرد :

همانطور که در متن بالا نوشتم یک مرد ممکن است فقط ارگاسم داشته باشد و انزال نکند.

  • نوجوانان معمولا بیشتر این حالت ارگاسم بدون انزال را دارند
  • بعضی باید چند ثانیه از ارگاسم بگذرد تا بتوانند ارگاسم مجدد داشته باشند
  • اغلب مردانی که توانائی انزال ندارند توانائی ارگاسم دارند
  • بعضی مردانی که چندین انزال داشته اند ممکن است اگر بار دیگر تمایل به ارگاسم داشته باشند اینبار انزال نکنند

اثرات فیزیکی ارگاسم مردان :

ارگاسم مردان علاوه بر اثرات جسمی اثرات روانی هم دارد.بعضی از مردان احساس خاصی در کیسه بیضه و منطقه تناسلی خودشون دارن.بعضی ها احساس می کنند تمام بدنشون این حس را درک می کند.اینکه چقدر از این حس جنبه روانی دارد و چقدر جنبه حسی مشخص نیست.

در طی ارگاسم مردان چه اتفاقی می افتد؟

وقتی مرد به ارگاسمش نزدیک می شود عضلات کف لگن بی اختیار بصورت ریتمیک منقبض می شوند و آماده تخلیه پرش مانند مایع اسپرم می شوند.به محض اینکه ارگاسم شروع می شود فشار خون ,ضربان قلب , و تنفس بالا می رود

چه تفاوتهائی بین ارگاسم مردان و زنان وجود دارد؟

گرچه شباهتهائی وجود دارد ولی بد نیست به چند مورد از تفاوتها توجه شود

  • یک اثر مفید ارگاسم زنان به تو کشیدن اسپرم مرد از محیط رحم به لوله های رحم است
  • ارگاسم زنان می تواند طولانی تر از ارگاسم مردان باشد
  • زنان برای رسیدن به ارگاسم بعدی به زمان کمتری نیاز دارند ولی همانطور که قبلا گفتیم برای رسیدن به ارگاسم اول این مردان هستند که سریعتر به این حالت می رسند

انزال زودرس :

انزال , گاهی باعث اختلال در روابط جنسی بین زوجین می شود تا باعث رضایت چون گاهی آنقدر زود و ناخواسته خارج می شود که اصلا مطلوب هیچ کدام نیست. در این مورد انجمن اختصاصی وجود دارد و مشکل خیلی شایعی در مردان هست.

ارگاسم متعدد مردان :

در گزارش Kinsey آمده است که مردان توانائی چند ارگاسم داشتن را بیشتر از زنان دارند.این رقم در زنان 14% است ولی در مردان 20-15% است
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
اختلال ارگاسم مرد(مقاله)
تعریف :

علی رغم تماس جنسی کافی و معاشقه گاهی مرد بطور موقت یا دائم نمی تواند به ارگاسم برسد. این مشکل می تواند حتی در مقاربت واژنی هم وجود داشته باشد. ممکنه هیچ وقت ارگاسم حاصل نشود و یا اینکه خیلی دیر اتفاق بیفتد.

وقتی مردی نتونه تا 45 دقیقه به انزال برسه دچار اختلال ارگاسم شده و تعریف "inhibited ejaculation" برایش گذاشته میشه ولی اگر انزال دارد ولی خیلی طول میکشد و کمتر از 45 دقیقه زمان نیاز دارد تعریف تاخیر در انزال برایش در نظر گرفته می شود "delayed ejaculation".

ارگاسم طبیعی چیست ؟

اگرچه تفاوتهای بسیار زیادی بین مرد و زن وجود دارد ، مراحل رسیدن به تهییج جنسی و ارگاسم بصورت شگفت انگیزی مشابه است. برای اولین بار جانسون و مسترز در کتاب خود تحت عنوان پاسخ جنسی انسان ، چهار مرحله سیکل پاسخ جنسی را مطرح کردند که شامل موارد ذیل می باشد:

1- فاز تهییج (excitement): این مرحله به وسیله سیستم عصبی پاراسمپاتیک ایجاد می شود و باعث ایجاد احساسات شهوانی و مرطوب واژان و تحریک شدن و باز شدن مجرای آلتی مرد می شود.

2- فاز ثابت یا کفه ای (Plataeu Phase) : در این مرحله تنش جنسی و احساس شهوانی شدت گرفته و احتقان عروقی به بیشترین حد خود می رسد.

3- فاز ارگاسم(orgasm Phase): ارگاسم یک انقباض عضلانی است که به وسیله سیستم عصبی سمپاتیک ایجاد می شود . در این مرحله فرد احساس رهایی ناگهانی از انقباضی را که در طی مراحل قبلی ایجاد شده بود ، می نماید.ارگاسم لذت بخش ترین بخش احساسی جنسی است.

4- فاز تحلیل(resolution Phase) : در این مرحله فرد احساس آرامش و خوشی می کند و تغییرات فیزیولوژیک دوران تهییج بر عکس شده و بدن به وضعیت استراحت بازمیگردد.

مکانیزم فیزیولوژیک ارگاسم طبیعی :

سیکل پاسخ جنسی تحت کنترل دو سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک است. یعنی بین این دو عامل به اصطلاح در کش و قوس است.بطور کلی وقتی سیستم پاراسمپاتیک در حال سکون است سیستم سمپاتیک فعال است.برای اینکه آلت حالت نعوظ پیدا کند عضلات صاف آن حالت شل پیدا می کنند و اجازه می دهند خون وارد شبکه خونی آلت شود.این پروسه بوسیله سیستم هورمونی , عصبی و سیستم خونی هدایت می شود که سیستم پاراسمپاتیک رل مهمی در آن دارد.ولی ارگاسم و انزال و حالت شلی بدن به دنبال آن مربوط به سیستم سمپاتیک است. اگر به هر دلیل اشکالی در مغز ایجاد شود و یا سیستم عصب رسانی و عصب دهی و جریان خون و سیستم هورمونی دچار مشکل شود هر کدام از مراحل نعوظ و ارگاسم دچار مشکل می شود.داروها هم می توانند در این سیستم ها اختلال ایجاد کنند.

اختلالاتی که در مسیر ارگاسم طبیعی ایجاد اختلال می کنند :

این اختلالات ممکن است حالت اولیه داشته باشند یا ثانویه. اولیه یعنی از همان ابتدائی که شخص خودش را شناخته این مشکل وجود داشته... ثانویه یعنی مدتی بدون مشکل بوده بعدا دچار مشکل شده است.اگر این مشکل تخت شرایط خاص و با شریک های جنسی خاصی رخ دهد باید تحت عنوان "شرایط خاص" طبقه بندی شود. ممکنه تمام مراحل جنسی دچار مشکل باشد یا قسمتی از آن.

ارگاسم ,حسی هست که بیشتر مسئولیت آن با مغز است و احساسی هست و کمترجنبه فیزیکی دارد.تحریک الکتریکی بخش های خاصی از مغز باعث دقیقا همان احساس ارگاسم می شود. و اینکه گاهی اوقات میشنویم که ارگاسم در طی خواب رخ می دهد به همین دلیل است.

علت بروز مشکل :

ممکنه علت جسمی داشته باشد ولی بیشتر جنبه روانی دارد.تشخیص درست اهمیت زیادی دارد و پزشک کارشناس نهایت تلاش خود را بعمل می آورد تا به تشخیص دقیق برسد چون درمان بستگی به علت دارد.شرح حال کامل , معاینه ,و گاهی انجام آزمایش از جمله کارهائی هستند که پزشک انجام می دهد.

علل جسمی :

  • کم کاری غدد : تستتوسترون به قدر کافی تولید نمی شود
  • بد کار کردن تیروئید : هم پر کاری و هم کم کاری می تواند علت باشد
  • اختلالات غده هیپوفیز:مثل بیماری کوشینگ و افزایش تولید هورمون پرولاکتین
  • بیماریهائی که روی دستگاه مغز و اعصاب تاثیر می گذارند مثل سکته مغزی , بیماری ام اس , نروپاتی دیابتی , و اختلالات و آسیبهای ستون نخاع
  • جراحی هائی که در لگن انجام می شود مثل پروستات
  • بیماریهای آلت
  • سوء مصرف مواد و الکل
  • مصرف دارو: مثل بعضی از داروهای ضد جنون - داروهای ضد فشار خون - مدر ها - ضد افسردگی ها

مهمترین علت مشکلات ارگاسمی مردان مسائل روانی است.ممکنه به علت اختلالات بیو شیمیایی باشد که در بدن رخ می دهد و یا ممکن است علل محیطی باشند که در سلامت روان افراد تاثیر منفی می گذارند.

علل داخلی مسائل روانی :

  • افسردگی
  • احساس گناه , ترس , عصبانی بودن , عدم اعتماد به نفس ,واضطراب
  • ترس از باردار کردن شریک جنسی و مواجه شدن با بیماریهای مقاربتی

علل محیطی که سلامت روان را مورد تهدید قرار می دهند :

  • زندگی پر از استرس و اضطراب فرد
  • عدم رضایت از نوع رابطه ای که با شریک جنسی دارد
  • سابقه بد از آزار های جنسی ووجود خاطرات آنها مثل تجاوز , سوء استفاده در کودکی , تجاوز از طرف نزدیکان...
  • زندگی در شرایطی که تابوهای زیادی از سکس وجود دارد

شرایط محیطی ممکنه باعث دخالت بیجا در روابط جنسی بشود.ممکنه امنیت کافی در برقراری روابط جنسی اش نداشته باشد یا اینکه در فعالیت های روزمره اش آنقدر خسته و بی رمق شده که توانی برای مقاربت نداشته باشد.تلاش و تقلا برای داشتن روابط جنسی سالم و مسائل روانی متعاقب آن و استرس و اضطرابی که ممکنه ناشی از روابط همجنس گرایانه وجود داشته باشه از مسائلی هستند که در روابط با شریک جنسی زن اهمیت دارد و دخیل هست.

علائم و تشخیص این بیماری ( معیارهای DSM-IVTR ) :

  • باید بطور دائمی این مشکل وجود داشته باشد که علی رغم معاشقه و آمادگی قبلی مرد نتواند به ارگاسم برسد یا دیر به ارگاسم میرسد.سن مرد هم باید در نظر گرفته شود.

  • این مشکل باید طوری باشد که در روند روابط زناشوئی ایجاد اختلال کرده باشد.این مسئله نباید به همراه بیماری طبی دیگر باشد (بجز مسائل جنسی) و سوء مصرف مواد , داروها و به علت بیماری طبی دیگری نباشد.طبیعتا وقتی این تعریف گذاشته می شود ،درباره تمام جنبه های آن صحبت خواهد شد و تمام علل آن بررسی خواهد منجمله علل روانی به جز خود مشکل که عدم توانائی ارگاسم یا دیر ارگاسم شدن هست.

بعضی بیماران شکایت می کنند که دچار اضطراب , عدم اعتماد به نفس , احساس گناه و خجالت هستند. به نظر میرسه علل روانی این مشکل کم نباشه. یعنی مثلا این اضطراب هست که باعث بروز این مشکل شده و اگر اضطرابش برطرف شود این مشکل جسمی هم وجود نخواهد داشت.گرچه این مسئله بیشتر با شریک جنسی وجود دارد ولی باید مشخص بشه که در هنگام استمنا هم این مشکل هست یا نه.درمانگر جنسی باید بتواند بین این مشکل و سایر مشکلات افتراق قائل شود.مثل عدم توانائی در انزال یا دیر انزال شدن.در این دوحالت اخیر ارگاسم اتفاق می افتد ولی یا خیلی با تاخیر هست و یا اینکه ممکنه انزال برگشتی به مثانه وجود داشته باشد.

این مشکل در همه نژاد ها وجود داره.معمولا بیشتر در سن بلوغ این مشکل وجود داره. گاهی این مشکل در بعضی از بیماریهای طبی وجود دارد مثل بیماری کلاین فلتر که علائم بالینی خاص خودش را دارد.ممکنه مشکلات تیروئید , بیضه و غده هیپوفیز عامل این مشکل باشد. ولی گاهی اکتسابی هست یعنی قبلا خوب بوده جدیدا دچار این مشکل شده.

تشخیص :

تشخیص بر مبنای شرح حالی هست که گرفته میشه و در نظر گرفتن چهار چوب های تشخیصی هست که معیار DSM-IVTR برای این مورد در نظر گرفته است. این اختلال ممکنه جزئی از اختلالات نعوظ ,جزئی از اختلالات انزال( مثل انزال زودرس و انزال برگشتی ) , و اختلالات کم بودن میل جنسی باشد.

برای ارزیابی وجود بیماریهای دیگر و ارزیابی دقیق تر این مشکل پزشک ممکن است آزمایشاتی انجام دهد. با سنجش هورمون تستوسترون می تواند کم کاری سیستم غدد را ارزیابی کرد( هیپو گنادیسم). ارزیابی تیروئید , غده هیپوفیز , و آدرنال هم باید انجام شود. تست نعوظ شبانه برای ارزیابی وجود اختلال نعوظ باید انجام شود.

درمان :

اگر یک علت خارجی باعث بروز این مشکل هست طبیعتا باید آن عامل را برطرف کرد.برای مثال مصرف الکل و سوء مصرف داروها باید کنترل شود.یا مثلا اگر دیابت باعث این مشکل هست ... باید مشکل دیابت کنترل شود.

در اغلب موارد روان درمانی موفقیت آمیز است حتی اگر علل روانی عامل این مشکل نبوده. این مسئله باید بوسیله کسی که تبحر در روان درمانی مشکلات جنسی دارد باید انجام شود. هم باید با مرد صحبت شود و هم با شریکش. بهبود مسائل روانی باید در کنار ارزیابی و درمان مسائل طبی انجام شود.زن باید تلاش کند باعث انزال مرد در خارج واژن شود بعد تلاش کند مرد در کنار لب های مهبل انزال کند و بعد داخل واژن.

پیش آگهی :

پیش آگهی بستگی به علت بیماری , اولیه بودن و اکتسابی بودن آن دارد. بهترین پیش آگهی مربوط به حالتی هست که یک عامل خارجی و عامل دیگری باعث بروز مشکل شده چون به راحتی می توان با کنترل آن این مشکل را هم برطرف کرد. اگر مسائل طبی هم باشد... مثلا مشکل تیروئید عامل این مشکل باشد باز هم پیش آگهی خوب خواهد بود. اگر مشکلات عمیق روانی مزمنی وجود دارد پیش آگهی خوب نخواهد بود

پیشگیری از بروز مشکل :

راهی برای پیشگیری این مشکل وجود ندارد.تشخیص سریع و دقیق آن اهمیت دارد چون هر چه سریعتر می توان به درمان مناسب رسید. مثل سایر بیماریهای مزمن طبی , هر چه این مشکل , سابقه طولانی تری داشته باشد درمان آنهم سخت تر است و زمان بیشتری نیاز دارد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
بخواب رفتن مردان بعد از ارگاسم
بله کاملا طبیعی هست.در این زمینه مقاله ای از سایت مردمان معرفی می شود

خواب آلودگی پس از رابطه جنسی :

چـرا مـردان پـس از رابـطه جنـسی تــمایل به خوابیدن پیدا میکنند:

یکی از گلایه های رایج زنان به خواب رفتن مردان بلافاصله پس از رابطه جنسی است.چندین فاکتور در میل به خواب
رفـتـن متــعاقب رابطه جنسی دخیل میباشند که همانا در مردان این فاکتورها قدرتمند تر عمل میکنند:


1- رابـطه جنـسی مـعمولاً عصر هنگام و یا در شب صورت می گیرد، یـعـنـی پس از بـازگشـت مـردان از سر کارشان.
بنابراین خستگی مردان پیش از برقراری رابطه جنسی یکی از فاکتورها می باشد.

2- ارگاسم (اوج لذت جنسی) در مردان با انزال توام است. مردان پیش از ارگاسم و انزال یک سطح بالای تنش را در بدن خود تجربه میکنند. سپس پس از انزال یک احساس رهایی و آزادسازی انرژی را تجربه میکنند که باعث خستگی جسمی مردان میشود.

3- ارگاسم باعث آزادسازی هورمونهای آندورفین و اکسی توسین میشود. این مواد ایجاد نشاط، خوشی، آرمیدگی، تمدد اعصاب و خواب آلودگی میکنند. بنابراین مردان سست، بی حال و ریلکس شده و روند به خواب رفتن تسهیل میشود.

4- مردان قبل و حین ارگاسم معمولا نفس خود را حبس میکنند، چراکه تصور میکنند این عمل باعث افزایش لذت جنسی در آنها میشود. نگهداشتن نفس موجب محرومیت مغز از اکسیژن میشود. همین امر باعث خواب آلودگی و خستگی میشود.

5- هنگام برقراری رابطه جنسی مردان انرژی زیادی مصرف میکنند که باعث خستگی و خواب آلودگی میشود.

6- هجوم خون پس از ارگاسم عضلات را از گلیکوژن (ماده انرژی زا) تخلیه میکند و از آنجایی که مردان از توده عضلانی بیشتری برخوردارند، بنابراین احساس خستگی بیشتری میکنند.

نکته :

ارگاسم زنان عکس ارگاسم مردان بوده و باعث افزایش هوشیاری زنان میشود. به همین خاطر زنان پس از رسیدن به ارگاسم بیشتر برای تجربه ارگاسم های بعدی ابراز تمایل میکنند.

نکته :

مردان پس از رسیدن به ارگاسم تمایل به خوابیدن داشته اما زنان نیاز به نوازش کردن پیدا میکنند.

چگونه با خواب آلودگی مقابله کنیم:

1- برای افزایش انرژی قبل و پس از رابطه جنسی قهوه بنوشید.

2- سعی کنید صبح ها رابطه جنسی داشته باشید تا شب ها.

3- هنگام ارگاسم نفس خود را حبس نکرده و تنفس عمیق و آهسته داشته باشید.

4- سرعت و ریتم برقراری رابطه جنسی را کندتر و آرام تر سازید.

5- هنگام رابطه جنسی به موسیقی فرح بخش گوش دهید. (نه به موسیقی آرام و رمانتیک)

6- خارج از تختخواب رابطه جنسی داشته باشید.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
انزال زودرس ,مشكل يك سوم مردان

اين روزها عده زيادي از مردان به كلينيك سلامت خانواده و ناتواني جنسي مراجعه مي‌كنند تا درباره يكي از مشكلات خود در زمينه ارتباط زناشويي با همسرشان مشاوره كنند. موضوع به اين سادگي نيست چون با ايجاد افسردگي و اضطراب در زوجين، موجب اختلال در سلامت روان و رفتار آنان و در برخي موارد پرخاشگري هر دو نفر مي‌شود. يكي از همين نمونه‌ها آقاياني بودند كه در طي روزهاي گذشته از طريق نامه و پيامك، از مشاوران و متخصصان سلامت، درباره مشكل و اختلال خود سوال كرده بودند. آنان به اختلال در خاتمه رابطه زناشويي به صورت زود هنگام دچار شده بود. مشكلي كه بسياري از مردان جوان متاهل و حتي مرداني پس از سال‌ها زندگي مشترك به آن دچار مي‌شوند. در اين باره بيشتر بدانيم...

پژوهشگرانى كه روى اين بيمارى كار مىكنند، اعلام كردند كه مىتوانند اين اختلال را تعريف كنند. به گفته آنها انزال در اين بيماران در كمتر از 118 ثانيه از شروع مقاربت صورت مىگيرد.

از طرفي زود انزالي يا انزال زودرس به حالتي گفته مي‌شود كه فرد زودتر از زماني كه مي خواهد به انزال برسد و يا اينكه به حدي زود به انزال برسد كه همسرش از ارتباط زناشويي لذت كافي نبرد البته بايد انتظارات، واقعگرايانه باشند. اين تعريفي است كه مورد تاييد اكثر متخصصان مسايل جنسي يا سكسولوژي است.

زمان استاندارد انزال :

زمان استانداردي براي رسيدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اينكه طبق نظر اكثريت افرادي كه در مطالعات شركت داشته‌اند يك سري زمان‌هايي پيشنهاد شده اما هيچ كدام قطعي نيستند چون اين زمان بسته به نظر و رضايت افراد از رابطه زناشويي‌شان از هر زوج تا زوج ديگر متفاوت است اما پيشنهاد شده كه اگر در 50 درصد يا بيشتر موارد ارتباط زناشويي انزال زماني اتفاق افتاد كه فرد و يا همسرش راضي نبودند يعني فرد مشكوك به اين اختلال هست و مي‌توان وي را مورد تشخيص و درمان قرار داد. در ضمن اين مهم است كه اول ببينيد چه زماني متوجه شديد كه اين اختلال را داريد و از كجا متوجه شديد. آيا خودتان ناراحتيد؟ همسرتان از روش رابطه راضي نيست و يا از جايي يا كسي شنيديد كه مثلا اگر رابطه زناشويي زير ?? دقيقه باشد، مشكل داريد؟ معمولا گرفتن شرح حال دقيق از زوجين جزو سنجش‌هاي اولي‌‌ است كه براي تشخيص و درمان اين اختلال انجام مي‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ايجاد و يا دامن زدن به اين مشكل نقش به سزايي دارد.

دلايل و عواقب :

نشانه اصلي انزال زودرس، انزالي غير قابل كنترل است كه قبل از انجام گرفتن رابطه زناشويي و يا مدت زمان بسيار كمي پس از آن با ميزان تحريك كم و خلاف ميل فرد اتفاق بيفتد. اين مساله مي‌تواند باعث نارضايتي جنسي در هر دو طرف شده و اضطراب ناشي از اين مشكل را بيشتر كند. انزال زودرس يكي از متداولترين اختلال فعاليت زناشويي در مردان است و ممكن است براي هر مردي در بعضي از مراحل زندگي رخ دهد. زود انزالي يا انزال سريع يكي از مشكلات شايع در مردان است. تقريبا يك سوم از مردان دچار انزال زودرس هستند. در اين مقاله هرجا صحبت از ارگاسم مي‌شود، منظور اوج فعاليت در يك رابطه زناشويي و خاتمه آن است. اكثر موارد انزال زودرس فاقد عامل يا دليل خاص است. عوامل رواني مثل اضطراب، احساس گناه يا افسردگي نيز ممكن است به انزال زودرس منجر شوند. در برخي موارد، انزال زودرس ممكن است به خاطر عوامل پزشكي مثل مشكلات هورموني، آسيب‌هاي جسمي و يا عوارض جانبي بعضي داروها باشد. ابتلا به اين عارضه منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگي و سردي روابط زوجين مي‌شود و بر روان آنان تاثير مي‌گذارد و به همين علت، بسيار مهم است كه درباره اين عارضه بيشتر بدانيم و به موقع به مشاور مراجعه كنيم.

متخصص و پزشك مربوطه سابقه فعاليت زناشويي و پزشكي شما را بررسي خواهد كرد و آزمايش كلي را انجام خواهد داد. ممكن است پزشك بخواهد با همسر شما نيز صحبت كند چون انزال زودرس ممكن است دلايل بسياري داشته باشد. پزشك، آزمايش لازم را انجام مي‌دهد تا مشكلات پزشكي فرد را بررسي كند.

روش درمان :

در بسياري از موارد، انزال زودرس خود به خود درمان مي شود. انجام تمرينات ريلكسيشن و آرام سازي و استفاده از متدهاي منحرف كردن حواس مي‌تواند در به تاخير انداختن انزال كمك كند. در بعضي مردها ترك مصرف دخانيات و مواد مخدر بسيار كمك كننده خواهد بود. متخصص از شما و همسرتان مي‌خواهد كه روي متدهايي براي به تاخير انداختن انزال كار كنيد. اين تكنيك‌ها تشخيص و كنترل احساساتي است كه باعث انزال زود رس مي‌شود. در ساير موارد براي كاهش حساسيت در آلت تناسلي، استفاده از كاندوم توصيه مي‌شود. مشاوره‌ها و رفتار درماني خط اول درمان اين عارضه به شمار مي‌رود و مي‌تواند اضطراب ناشي از اين مساله را كاهش دهد. مرحله بعدي، استفاده از كاندوم است.كاندوم سبب كاهش تحريك پذيري مي‌شود. در صورتي كه يك كاندوم قادر به اين كار نباشد از دو كاندوم مي‌توان استفاده كرد ضمن اينكه كاندوم سبب جلوگيري از بيماري‌هاي مقاربتي و بارداري هم مي‌شود. استفاده از دارو، گام سوم در درمان انزال زودرس است. اين داروها به اين دليل استفاده مي‌شوند كه يكي از عوارض جانبي اين گونه داروها، جلوگيري از ارگاسم است كه باعث به تاخير انداختن انزال مي‌شود.

استفاده از شيوه ماستر و جانسون :

اين شيوه، در چهارمين مرحله از درمان افراد مبتلا به انزال زودرس انجام مي‌گيرد كه به همكاري خود فرد و همسرش نياز مبرم دارد. اين روش شامل يادگيري تشخيص و كنترل احساسي است كه به ارگاسم منجر مي‌شود. اين روش نياز به اراده و تمرين دارد ولي بسيار موثر است. براي آموزش و تمرين اين روش بايد به مشاوران و متخصصان سلامت جنسي در كلنيك‌هاي سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصي در اين باره، كار به نحو موثر صورت گيرد.

درمان‌هاي موضعي :

استفاده از كرم‌ها و اسپري‌هاي كاهش‌دهنده حس سطحي دستگاه تناسلي نيز سبب كاهش احتمال زود انزالي مي‌شود. به ياد داشته باشيد كه قبل از آغاز فعاليت زناشويي، موضع را با صابون شستشو دهيد تا از بيحسي بيشتر آلت جلوگيري شود. متاسفانه از اين روش به صورت خودسرانه و بسيار معمول استفاده شده كه عوارض زيادي را در پي دارد. استفاده از بي‌حس‌كننده‌هاي موضعي، در آخرين مرحله از درمان افراد مبتلا به انزال زودرس قرار دارد و به هيچ‌وجه نبايد در ابتداي كار از آن استفاده كرد. استفاده از روش‌هاي موضعي بايد با تشخيص و صلاحديد پزشك و براساس سير درمان و بهبودي باشد.
من
خواب
دیده ام
که تو
تعبیر می شوی
     
  
مرد

 
چرا با افزايش سن، توان جنسي کاهش پيدا مي کند؟
تعداد افراد سالمند با افزايش ميانگين سن جمعيت در حال افزايش است. برخي از سالمندان با بيماري‌هاي مزمن درگير مي‌شوند اما بسياري از آنها هم سالم و فعال مي‌مانند. دانشمندان بين تغييرات ناشي از بيماري‌هاي دوران سالمندي و بيماري‌هاي ناشي از سالمندي، تفاوت قائل مي‌شوند...

نتايج پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كساني که از خودشان مراقبت مي‌کنند، مي‌توانند از بسياري از بيماري‌هايي که باعث سالخوردگي زودرس مي‌شوند، جلوگيري کنند.

تا به حال بيشتر پژوهش‌ها درباره سالمندي بر بيماري‌هاي وخيم مانند بيماري قلبي، زوال عقلي، آرتريت، مشکلات پروستات و مانند آن متمرکز بوده است؛ در حالي که پژوهشگران در حال گسترش افق‌هاي ديدشان هستند تا مسايل کمتر حياتي را هم در نظر بگيرند. امور جنسي نمونه مهمي از اين موارد است. به تازگي گزارش‌هاي متعددي منتشر شده است که موضوع سالمندي و فعاليت جنسي را روشن‌تر کرده و يکي از آنها بيانگر آن است که فعاليت جنسي به خودي خود ممکن است از اختلال کارکرد جنسي در مردان سالمند جلوگيري کند.

فعاليت جنسي در بيشتر مردان در طول زمان کاهش مي‌يابد. اين کاهش معمولا تدريجي است و جلب‌نظر نمي‌کند. با وجود اينکه ميل جنسي در مردان سالمندتر باقي‌مي‌ماند، به‌تدريج ميزان اشتغال‌خاطر آنها به امور جنسي کاهش مي‌يابد. به عبارت ديگر، با وجود داشتن ميل جنسي، ميل به انجام اين عمل کاهش مي‌يابد. بسياري از مردان سالمند به امور جنسي فکر مي‌کنند، اما انگيزه‌اي براي به مرحله عمل در آوردن اين فکر ندارند. حتي هنگامي که انگيزه پيدا مي‌کنند، ممکن است بدنشان با آنها همراهي نکند. کارکرد جنسي مردان نسبت به علاقه يا ميل جنسي به طور شاخص با سرعت بيشتري نزول مي‌کند. بيشتر مردان با افزايش وزن، کاهش پاسخ‌دهي جنسي را تجربه مي‌کنند. نعوظ‌ها کندتر رخ مي‌دهد و افکار شهواني براي تحريک جنسي آنها کافي نيست و نياز بيشتري به تحريک جسمي پيدا مي‌کنند. حتي در دهه ششم زندگي هنگامي که نعوظ رخ مي‌دهد، ميزان سفت شدن آلت تناسلي كمتر و حفظ نعوظ مشکل‌تر خواهد بود.

مرحله انزال نيز با افزايش سن دچار تغيير مي‌شود؛ انقباض‌هاي عضلاني در مرحله ارگاسم با شدت کمتر و انزال، آهسته‌تر و با فوريت کمتري رخ مي‌دهد. شمار اسپرم‌ها نيز کاهش پيدا مي‌کند. اگرچه مردان سالم مي‌توانند حتي در سنين بالا هم صاحب فرزند شوند اما کارايي توليدمثلي آنها به وضوح کمتر از مردان جوان‌تر است. تغييرات مربوط به سن در فعاليت جنسي مردان مستقل از عوامل ميان‌فردي است. نعوظ‌هاي شبانه که رخدادي طبيعي است و حين خواب عميق رخ مي‌دهد، با افزايش سن کاهش مي‌يابد و مردان 45 تا 54 ساله به طور ميانگين 3/3 بار نعوظ در طول شب را تجربه مي‌کنند. در فاصله سنين 65 تا 75 سال اين ميانگين به 3/2 بار مي‌رسد. مدت نعوظ‌هاي شبانه با افزايش سن کاهش پيدا مي‌کند و شدت آن هم کم مي‌شود.

علل تغييرات جنسي با افزايش سن :

رفتار جنسي رويداد پيچيده‌اي است و دانشمندان همه عوامل موثر در کارکرد جنسي مردان جوان را هم نمي‌دانند، چه برسد به عوامل دخيل در تغييرات فعاليت جنسي با افزايش سن. باوجود اين، روشن است که هورمون‌ها، اعصاب و عروق خوني در تغييرات فعاليت جنسي مردان با افزايش سن دخالت دارند. در يک مرد، متوسط ميزان هورمون جنسي تستوسترون در سنين بالاي 40 سالگي حدود يک?درصد در سال کاهش پيدا مي‌کند اما بيشتر در بدن مردان سالمند هم آنقدر تستوسترون وجود دارد که کارکرد جنسي داشته باشند. تستوسترون براي ايجاد برانگيختگي جنسي، روي بخشي از مغز به نام «لوکوس سرولئوس» اثر مي‌کند و پاسخ‌دهي سلول‌هاي عصبي در اين بخش مغز کمتر مي‌شود. پاسخ‌دهي آلت تناسلي به تحريک حسي نيز با افزايش سن کند مي‌شود. به علاوه حتي در صورتي که فرد سالم بماند، جريان خون آلت تناسلي با افزايش سن مرد کاهش مي‌يابد.

تغييرات به علت بيماري :

در مرداني که وضع سلامت مناسبي دارند، همه اين تغييرات باعث کاهش نسبي فعاليت جنسي مي‌شود اما در برخي از مردان اين تغيير به صورت ناگهاني و شديدتر رخ مي‌دهد. اختلال کارکرد نعوظي کاملا با سن ارتباط دارد. در مردان زير 40 سال شيوع اين اختلال 5 درصد است اما شيوع آن به طور مداوم با بالارفتن سن افزايش مي‌يابد. حدود 44 درصد مردان در دهه 60 اختلال نعوظ دارند و در بالاي 70 سال اين رقم تا 70 درصد بالا مي‌رود. از آنجا که اختلال نعوظ در سالمندان بسيار شايع است، بسياري از افراد آن را بخش طبيعي فرآيند پيري تلقي مي‌کنند، در حالي که اينگونه نيست. اختلال نعوظ بيانگر اثر بيماري‌هاي مزمني است که به‌طور فزاينده‌اي با افزايش سن شايع مي‌شود. مهم‌ترين اين بيماري‌ها تصلب شرايين (آتروسکلروز) و فشار خون بالا است که بر عروق خوني اثر مي‌گذارند و ديابت که جريان خون و اعصاب را مختل مي‌کند. استرس، افسردگي و اضطراب درباره داشتن کارکرد کامل جنسي ممکن است فعاليت و ارضاي جنسي را با افزايش سن کاهش ‌دهد.

عوامل ديگري مانند مشکلات زناشويي، مشکل?هاي ارتباطي، نداشتن مهارت‌هاي جنسي و ملال و کسالت نيز ممکن است اين وضعيت را بدتر کنند. از طرف ديگر هر يک از همسران ممکن است انتظار داشته باشند با ادامه زندگي مشترک‌، فعاليت و صميميت جنسي‌شان بالاتر رود و اگر اين انتظارات برآورده نشود، هر دوي آنها بايد به جستجوي علل و درمان‌هاي در دسترس بپردازند. برخي داروهايي که بسياري از مردان سالمند مصرف مي‌کنند، بر سلامت جنسي آنها اثر مي‌گذارد و کارکرد جنسي‌شان را مختل مي‌كند، از جمله بسياري از داروهايي که براي درمان فشارخون، بيماري قلبي، اضطراب و افسردگي به کار مي‌روند.

داروهاي بهبوددهنده نعوظ :

داروهاي درمان‌کننده اختلال نعوظ مانند «وياگرا» اثر گسترده‌اي بر فعاليت جنسي، سلامت رواني و روابط زناشويي دارد اما مردان مبتلا به اختلال کارکرد جنسي بايد با پزشكشان مشورت کنند تا علل زمينه‌ساز مشکل آنها روشن شود. اگر مشکل، اختلال کارکرد نعوظ باشد، بايد عوامل خطرساز براي بيماري‌هاي قلبي-عروقي (در اختلال نعوظ هم نقش دارند) از جمله ميزان غيرطبيعي کلسترول خون، فشار خون بالا، ديابت، سيگار کشيدن، چاقي و ورزش‌نکردن را شناسايي و درمان کرد. در واقع ابتلا به اختلال کارکرد نعوظي حتي در مرداني كه علايمي ندارند، يک عامل قوي پيش‌بيني‌کننده بيماري قلبي در آينده است. در مورد اختلال نعوظ هم گرچه درمان‌ها به فرد کمک مي‌کنند اما بهترين كار پيشگيري است يعني سيگارنکشيدن، ورزش منظم لاغر باقي ماندن. بالاخره نتايج يک بررسي نشان مي‌دهد که خود فعاليت جنسي ممکن است به حفظ کارکرد نعوظ در مردان سالمند کمک کند.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
صفحه  صفحه 2 از 4:  « پیشین  1  2  3  4  پسین » 
Sexology - سکسولوژی

شايع ترين اختلالات جنسی مردان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA