انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 1 از 20:  1  2  3  4  5  ...  17  18  19  20  پسین »

نظر شما در مورد ختنه چیه ؟


مرد

 
" نظر شما در مورد ختنه چیه ؟ "
زنده باد ایران عزیز با جوونای لوتیش
     
  

 

ختنه چیست؟


به بریدن و زدودن تمام یا بخشی ازغلفه (پوست ختنه‌گاه) ازآلت تناسلی مرد خَتنه می‌گویند.


به هنگام ختنه ممکن استلگام(frenulum) آلت تناسلی هم بریده شود. به این کارلگام‌بُری(frenectomy) گفته می‌شود.سنت ختنه از تاریخ ثبت‌شده بشری قدیمی‌تر است ونگاره‌هایی از آن در غارهای دوراننوسنگیو آرامگاه‌های مصری یافته شده‌است. و سنتی است که در اسلام نیزبه آن تأکید شده. آمار ختنه پسران در کشورهای مسلمان بالا و در کشورهای اروپائی پائین می‌باشد. موضوع لزوم ختنه امروزه در جوامع غربی مورد بحث است وبرخی مطالعات بیانگر فوایدی نظیر کاهش عفونت‌هایادراری دوره نوزادی می‌باشند در حالی که برخی محققین بر عوارضی مانند کاهش حساسیت آلت تناسلی به تحریکات جنسی و آثار سوء روانشناختی آن تاکید دارند.


ریشهٔ کلمهٔ ختنه در انگلیسی (circumcision) به معنای بریدن دایره‌ای است که در آن پوست ختنه گاه به همراه لگام که پوست را به زیر نوک آلت تناسلی مردانه متصل می‌کند بریده می‌شود. بهتر است ختنه حداکثرزیر دو سال انجام شود.


اما به نظر خود من ختنه خیلی خوبه و پسر وقتی که به دنیا اومدش باید توی همون هفته اول ختنش کنن.


من عاشق سینه بزرگم
     
  
مرد

 
maryy: خوبه ولی باید بزارن قشنگ رشد خودشو بکنه بعد ختنه کنند چون باعث کوتاه شدن پوست کیر در بزرگسالی میشه یا کوچک موندن آلت....
این درسته و باعث این میشه كه كوچك بمونه اندازه آلت زیاد رشد نكنه

ختنه ( circumcision) عملي ست که توسط آن قسمتي از پوست آلت مردانه که تا جلو کلاهک کشيده شده ( پيش پوست)
برداشته ميشود . انجام ختنه در برخي مذاهب مثل اسلام واجب بوده و روز بروز به طرفداران آن افزوده ميشود.

آنچه باعث پر طرفدار شدن اين عمل در سراسر جهان شده است کشف خاصيت سرطان زايي ماده اي به نام سمگما مي باشد که از غدد موجود در پيش پوست ترشح ميشود .

در هر حال انگيزه هاي انجام ختنه بدين شرح است:

1-پيشگيري از بروز سرطان گردن رحم در زن و احتمالا سرطان آلت در مرد
2- پيشگيري يا در مان فيموزيس يا تنگي پيش پوست و عقب نرفتن آن از کلاهک
3-گاهي به منظور درمان انزال زودرس

عوارض يا خطرات احتمالي ختنه :

1-خونريزي
2-عفونت ( مخصوصا کزاز )
3-خدشه برداري اندام آميزشي
4-ناقص بودن ختنه
5-انسداد ميزراه
6-کيست پيش پوست
7-فيستول ( به علت بانداژبد)
8- نکروز کلاهک و ........

البته به دست جراحان مجرب گرنقدر ايرانمان عوارض بسيار نادر است. ختنه در دختران هم انجام ميشود و در اين حالت چسبندگي کليتوريس و پيش پوست که مانع مقاربت است قطع ميشود .

به علت آثار بسيار ناگوار رواني صد در صد بايد ختنه تا 2 سالگي انجام شود وگرنه سر آغاز بسياري ترسها و
اضطرابها حتي لکنت زبان و ديگر آثار رواني خواهد شد. به اعتقاد بنده در بزرگسالان بايد با بيهوشي کامل توام باشد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  ویرایش شده توسط: e_h_s_a_n   
↓ Advertisement ↓
TakPorn
مرد

 
ختنه پسر دقیق نمیدونم چه فایده ای داره خودم پسرم19 سالمه ختنه هم کرده ام و نه برای خوبی داشته نه بدی!!!
خوب ولی در باره ختنه دختران که کاری است غیر اخلاقی و متضاد با ارزشهای انسانی اگه شخصی دختری رو ختنه کنه و چوچولش رو برداره به نظر من باید حکم قصاص در براش جاری کنن چون حق لذت جنسی رو تا آخر عمر از دختر میگیره و کسی جرئت نداره اینکار رو کنه اگه مردی دختری رو ختنه کرد و چوچولش رو برید به نظر من باید آلت اون مرد پزشک رو ببرن تا از این کار غیر اخلاقی نکنه اگه پزشک زن باشه باید یه کاری کنن که دیگه لذت نبره
لذت جنسی جق دختران است و کسی نباید این حق رو با ختنه از آنها بگیرد چون دخالت در امور دیگرا ن است
این کاربر به دلیل تخلف در انجمن بن شد.
( مدیریت انجمن لوتی )
     
  
مرد

 
ختنه برای پسرها كه ردخور نداره و اصلا كار به هیچیش هم كه نداشته باشیم اگه خته نشن شكل آلتشون خیلی حال به هم زنه،(اینو وقتی پسر دار شدم فهمیدم ههههههههههههه)پسر خودم رو چون شكر خدا بنیه ش خوب بود و مشكلی نداشت با نظر دكترش و پیش فوق تخصص جراحی مردان ختنه كردم و خدا رو شكر هیچ مشكلی پیش نیومد....خوبی ختنه تو سنین نوزادی اینه كه بچه كمتر درد میكشه و چون گیرنده های عصبیش كامل نشدن و با چند قطره استامینوفن هم درجا دردش ساكت میشه بچه اصلا اذیت نمیشه.


ختنه دختران رو هم وقتی كتابهای مذهبی رو موقع ازدواج مطالعه میكردم مطلع شدم و حتی روایات معتبری هم داریم كه ختنه نوزادان دختر باعث فربه شدن كپل و ران و زیبایی فرجشون میشه و تو دل شوهرشون جا میكنن و چندین روایات هم درباره آثار روانیش روی زنان خوندم كه الان یادم نیست.
دختر خودم رو هم خیلی سعی كردم تو سنین پایین ختنه كنم كه چون خیلی وقته مرسوم نیست موفق نشدم.
البته ختنه اسلامی زنان با اون چیزهایی كه درباره مذاهب دیگه و قبایل آفریقایی گفتید خیلی فرق داره
در ختنه اسلامی تنها قسمت خیلی كوچكی از انتهای چوچوله زنان بریده میشه و یكی از فواید زیبایی شناسیش هم اینه كه بعد از زایمان چوچولشون باز و آویزون نمیشه................نه مثل ما كه با دو تا زایمان و خوردنها و دستمالی كردنهای وحشیانه شوهرامون و هر شب هرشب دادن چوچولمون مثل لب شتر میشه.
     
  
مرد

 
علل و چگونگي پيدايش و تداوم ختنه زنان

در ارتباط با اين عمل مجراي تناسلي دختران دوخته ميشود و تنها يك بخش كوچك از آن باز ميماند براي خروج خون در هنگام قائدگي و ادرار ضمن آنكه قسمت بيروني آلت تناسلي زن( چوچوله) نيز بريده ميشود.در ارتباط با چگونگي پيدايش و تداوم اين پديده ناهنجار و علل بريدن وحشيانه يك عضو از بدن دختران دلائلي چند وجهي موجود است. از سنت ها گرفته تا روح خبيث كه از قديم گفته شده است در اين بخش از بدن دختران و زنان وجود دارد!


ريشه هاي مذهبي :

بريدن اين عضو بدن و ختنه زنان عليرغم اينكه صراحتا در قران گفته نشده اما در احاديث و نقل قولها اذعان شده است. به همين علت كه از احاديث برآمده است در كشورهائي مانند ايران، عربستان سعودي، تركيه مراكش و ..

. از سنن مذهبي محسوب نميشود.ريشه هاي ختنه كردن زنان به تاريخ ماقبل اسلام و مسيح باز ميگردد. در قسمتهاي بعدي به اين موضوع پرداخته مي شود.

اين موضوع در ميان يهوديان و مسيحيان نيز ديده ميشود.

تاريخچه ختنه زنان:

در مورد چگونگي و تاريخچه پيدايش ختنه زنان نقل قول ها و اسناد متفاوتي موجود است. از جمله آنكه گفته ميشود اين موضوع اول بار در مصر و اتيوپي ظهور كرده است. گاها گفته شده است از زمان هرودت ختنه زنان وجود داشته است.

منبع ديگري ميگويد كه 163 سال پيش از ميلاد مسيح ختنه زنان پذيرفته و اعمال ميشده است.


نوشته اي مكتوب در موزه بريتانيا كه روي كاغذ مخصوص مصري كه از خمير چوب ساخته ميشده نوشته شده است.اين كاغذ پاپيروس مصري نام دارد.

يك جغرافيا دان يوناني گزارش داده است كه در سفر به مصر 25 سال قبل از ميلاد مسيح ختنه زنان را مشاهده كرده است و ديده است كه دختران پيش از ازدواج ختنه ميشوند.اين مورد هم در مورد رومي ها و هم عرب ها نيز گزارش شده است.

در بخشي از فرهنگ هاي ملل مختلف ختنه زنان تقسيم بندي ميشده است.بعنوان مثال برده ها بسيار راديكال تر ختنه ميشده اند تا نتوانند بار دار شوند. بدين ترتيب زن برده قيمت بالاتري داشته است.كمبود مواد غذائي در نقاطي از آسيا و آفريقا باعث ميشده است كه ختنه زنان بمراتب بيشتر و راديكال تر انجام گيرد تا از تكثير جمعيت جلوگيري شود.از دلائل ديگر مردسالاري بوده است كه در نتيجه ختنه زنان مردان لذت بيشتري ميبرده اند.

اين عمل در مورد زنان بيوه نيز انجام ميشده است تا نتواند مجددا ازدواج كند.گفته ميشود از دلائل ديگر اعتقادات و باورهاي فراعين مصر بوده است مبني بر اينكه خدايان بي سكسوال بوده اند. آنان عقيده داشته اند كه روح مرد در اين بخش آلت تناسلي زنان و روح زن در بخش پوستي آلت مردانه كه بريده ميشود نهفته است.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  ویرایش شده توسط: e_h_s_a_n   
مرد

 
ختنه ، پرطرفدار ترين جراحي دنيا
همه ما از پدر و مادر خود لقب جالبي براي آرايشگر مردانه شنيده ايم: سلماني. با اين مفهوم كه وي مسلمان مي‌كند. اما اينكه چرا به آرايشگرها سلماني مي‌گويند و اينكه موضوع چه ربطي به صحبت ما دارد از اين جا ناشي مي‌شودكه درايام قديم آرايشگر مردانه را كه وظايف متعددي به جز آرايشگري داشته است، به خانه دعوت مي‌كرده اند و او با روش و مراسم ويژه اي پسر خردسال خانواده را ختنه مي كرده و به اصطلاح، مسلماني اولاد ذكور خانواده را تكميل مي نموده است.

آيين كهن :

گمان مي كنيد براي اولين بار ختنه چند سال قبل انجام شد؟ شايد فكر كنيد حدود 1400 سال قبل در زمان صدر اسلام. شايد هم اگر كمي با دين يهود آشنا باشيد، گمان كنيد در زمان حضرت موسي(ع.) ولي جالب است بدانيد كه به ادعاي خاورشناس و مصر شناس انگليسي، سر اليوت اسميت، در 15000 سال قبل در بين برخي از تمدن‌ها ختنه كردن رواج داشته است. حتي در آثار نقاشي مصري به جا مانده از 2400 سال قبل از ميلاد مسيح صحنه هايي ازمراسم ختنه كردن به تصوير كشيده شده است. مصريان باستان در طي مراسم خاصي نوجواناني را كه به سن بلوغ مي رسيدند به نشانه تطهير ختنه مي‌كردند.

در حال حاضر در برخي از اديان الهي ختنه كردن به عنوان قسمتي از فرايض ديني محسوب مي شود. يكي از اين اديان دين يهود است. گفتهمي شود، حضرت موسي(ع) آيين ختنه كردن را از مصريان باستان آموخته و براي يهوديان مقرر كرده است. در تورات آمده است كه خداوند به ابراهيم مي‌گويد: <ختنه قسمتي از آيين من و نوعي تعهد بنده من به من است.> البته در زمان حضرت موسي (ع) پسران بوسيله چاقوي مخصوصي از جنس سنگ ختنه مي شدند.

در روزهاي نخست ظهور دين مسيحيت نيز ختنه كردن قسمتي از آيين گرويدن به دين مسيح بوده است. ولي پس از مدتي براي افزايش پيروان دين مسيح در بين رومي‌ها و يوناني‌ها، پل مقدس،اجبار ختنه شدن را برمي دارد.

فرهنگ جهاني :

ختنه كردن در بسياري از مذاهب از جمله دين مسيحيت اجباري نيست و تنها در بين پيروان دين اسلام و يهود رواج دارد. ختنه كردن پيش از جنگ دوم جهاني به سرعت در بين مردان دنياي غرب رواج پيدا كرد و به حدي گسترش يافت كه به صورت يك فرهنگ مردمي در آمد.

اين فرهنگ در جوامع غربي آن‌قدر گسترده است كه به طور مثال در حدود 80 درصد مردان آمريكا ختنه شده اند و ختنه كردن، امروزه شايع‌ترين جراحي جهان محسوب مي شود.

‌اندر فوايد ختنه :

مسلماً علت رواج ختنه در بين مردم اروپا و آمريكا اجبار ديني نيست چون اغلب اين مردم مسيحي هستند. بنابراين اگر علت اين رواج را بخواهيد، بايد آن‌را در فوايد علمي ختنه كردن جستجو كنيد. چنانكه امروزه آيين قديمي و اوليه دين اسلام به دلايل كاملاً روشن علم پزشكي از نظر حتي مردم غير مسلمان، لازم به نظر مي رسد. ‌شايد مهم‌ترين فايده ختنه، پيشگيري از ابتلاي نوزادان و شيرخواران به عفونت‌هاي دستگاه ادراري باشد. عفونت ادراري نوزادان و شيرخوران مي تواند عوارضي داشته باشد كه بسيار خطرناك است.

عوارضي كه ممكن است باعث ازبين رفتن بافت كليوي و نهايتاً نارسايي كليوي شود. مسلماً اگر شما هم به جاي اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها بوديد و به شما هم مي گفتند كه در بررسي‌هاي انجام شده مشخص شده است كه 75 درصد اطفال زير سه ماه دچار عفونت ادراري، پسر هستند و 95 درصد اين پسرها ختنه نشده بوده اند، به اين نتيجه مي رسيديد كه نوزادان پسر خود را ختنه كنيد. اگر هم بخواهيم مقايسه كنيم، بايد بگوييم كه اگر نوزاد پسري ختنه نشود، شانس مبتلا شدن به عفونت ادراري در سال اول عمرش 10 برابر افزايش مي‌يابد. دكتر سيم‌فروش، جراح و متخصص كليه و مجاري ادرار و استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، در اين باره مي‌گويد: <بهترين كاري كه براي پسر بچه ختنه نشده دچار عفونت ادراري، مي توان انجام داد، ختنه كردن اوست.))

ممكن است كه پيش خود فكر كنيد كه يعني اگر فرزند ما از دوره نوزادي و شيرخوارگي جان سالم به در برد، ديگر ختنه فايده اي ندارد؟سوال شما را مي‌توان اين‌گونه پاسخ داد:<گر صبر كني ز غوره حلوا سازم>!

ختنه در دوران بزرگسالي هم به درد آدم ‌مي خورد. مثلاً وقتي ختنه باعث كاهش احتمال ابتلاي فرد به ايدز مي شود ، ميزان شيوع ايدز هم كاهش مي يابد. اين فايده ختنه آن‌قدر مورد توجه قرار گرفته كه دركشورهاي آفريقايي به عنوان يكي از روش‌هاي پيشگيري از ايدز مطرح است، چرا كه ثابت شده است، اگر 10 ختنه در يك جامعه انجام شود از ابتلاي يك نفر به ايدز پيشگيري مي شود.

ختنه به جز ايدز، از ابتلا به بيماري‌هاي عفوني ديگري نيز پيشگيري مي كند. چون زير پوست ختنه گاه محيط خوبي براي رشد باكتري‌ها و ويروس‌هاست لذا برداشتن آن از ابتلا به بيماري‌هاي عفوني موسوم به بيماري‌هاي منتقل شونده به روش جنسي جلوگيري مي كند.

يكي ديگر از فوايد ختنه پيشگيري از ابتلا به سرطان است. به اين ترتيب كه در كشوري مثل هند كه ختنه كردن در آن رواج ندارد، ميزان سرطان آلت تناسلي مذكر10 برابر كشوري مثل دانمارك است كه در آن ختنه رواج دارد.

نقش بي حسي در زندگي :

انجام بدون بي‌حسي ختنه مي تواند يكي از زجر آورترين خاطرات ايام كودكي باشد. در اين راستا دانشمندان به‌وسيله اندازه گيري تعداد ضربان قلب، فشار خون و سطح كورتيزول خون (هورمون ضداسترس بدن) ثابت كرده اند كه نوزادي كه بدون بي حسي ختنه مي‌شود، درد زيادي را تحمل مي كند و علاوه بر اهميت خود درد، اين خاطره باعث مي شود كه نوزاد نسبت به ساير دردهاي ديگر مثل واكسن‌هايي كه بعداً به كودك تزريق مي شود، واكنش شديدتري نشان دهد. بر اساس اين يافته ها، انجمن اطفال آمريكا توصيه مي كند كه در حين انجام ختنه حتماً بايد نوزاد بي‌حس شود. انواع بي‌حسي‌هاي مورد استفاده در حين انجام ختنه عبارتند از : بي حسي زيرپوستي آلت تناسلي، بي‌حس كردن عصب پشت آلت تناسلي و استفاده از كرم‌emla روي پوست كه تركيبي از مواد بي‌حس كننده موضعي است.

بايد ها و نبايدها :

نوزاد پسر هرچه سريع‌تر بايد ختنه شود ولي نبايد در 24 ساعت اول بعد از تولد اين كار را كرد. علت اين فاصله زماني هم حصول اطمينان از سلامت نوزاد است. اين 24 ساعت، اين امكان را فراهم مي كند كه نقايص و بيماري‌هايي كه در آنها نبايد ختنه انجام شود، شناسايي شوند. در بيماري‌هاي اختلالات خونريزي دهنده مثل هموفيلي، نبايد ختنه انجام شود.

البته در اختلالات مادرزادي دستگاه ادراري - تناسلي هم نبايد نوزاد ختنه شود. مهم‌ترين اين اختلالات مادرزادي، هايپوسپاديازيس است كه در آن سوراخ مجراي ادراري در زير آلت تناسلي قرار دارد و چون بعدها در ترميم اين اختلال به پوست ختنه گاه احتياج پيدا مي شود، نوزاد نبايد ختنه شود.

خود عمل ختنه كردن مي تواند در برخي موارد عوارضي به همراه داشته باشد. اين عوارض معمولاً در كمتر از 1 درصد موارد ديده مي‌شوند و شايع‌ترين آنها عبارتند از : عفونت محل زخم، خونريزي زياد، عدم برداشتن كافي پوست و پل پوستي. پل پوستي، در واقع قسمتي از پوست تنه آلت تناسلي مذكر است كه به سر آلت تناسلي مي چسبد.
البته ختنه مي تواند باعث ايجاد التهاب و تنگي سوراخ ادراري شود كه علت آن هنوز به درستي معلوم نيست. بريده شدن قسمتي از آلت تناسلي هم يكي از عوارض ختنه كردن است كه در برخي از روش‌هاي انجام ختنه ديده مي‌شود

...................................

ختنه عامل كاهش ابتلا به ايدز :

جام جم آنلاين: تحقيق در آفريقاي جنوبي نشان داد ختنه پسران ، بهترين راه براي پيشگيري از ايدز است.
خبرگزاري كويت به نقل از سي ان ان نوشت: فرانسوا ونتر ، اين تحقيق را در شهر سويتو انجام داد و دريافت ختنه 65 درصد ابتلا به ايدز را از بين مي برد.

ارتباط ختنه و ابتلا به ويروس ايدز ، براي اولين بار سال 1987 به وسيله دكتر ويليام كامرون از دانشگاه مانيتوبا كانادا كشف شد.

شش ميليون نفر در آفريقاي جنوبي به ايدز مبتلا هستند و روزانه 100 نفر به دليل اين بيماري مي ميرند


ختنه :

در مردان ختنه نشده شیوع سرطان آلت افزایش نشان میدهد. در این موارد عفونت مزمن و عدم رعایت اصول بهداشتی از عوامل زمینه ساز هستند. در بیماران مبتلا به عفونت, فیموزیس یا پارافیموزیس.. دلیل ختنه کردن وجود دارد
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
در چند ماهگی پسران را ختنه کنیم؟
آیا می دانید زمان مناسب برای ختنه کردن نوزادان پسر چه زمانی می باشد؟

یک متخصص کودکان و نوزادان با توصیه به انجام عمل ختنه تا قبل از دو سالگی گفت:این عمل باید توسط پزشک متخصص یا عمومی در مکانی مجهز به داروها و لوازم مخصوص انجام شود.

دکتر سید رضا رئیس کرمی،عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ختنه در دوران نوزادی، اظهار كرد:ختنه بهتر است در ماههای اول انجام شود زیرا نوزادان پسر در ماههای اول بعد از تولد درمعرض عفونت‌های ادراری و سایر عفونت‌ها قرار دارند و ختنه کردن نوزادان باعث کاهش این عفونت‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: به علاوه ترمیم در دوران نوزادی بیمار بسیار سریعتر صورت می گیرد و مراقبت از نوزاد هم برای مادر آسانتر می‌شود، به همین دلیل بهتر است ختنه حداکثر تا سن دو سالگی انجام شود در این صورت احتیاج به بیهوشی عمومی کودک نیست و ختنه با بی حسی موضعی انجام می شود.

دکتر رییس کرمی ادامه داد:ختنه هم ازنظر شرعی برای پسران واجب است و هم ازنظر علمی ثابت شده است که ختنه باعث کاهش عفونت‌ها می‌شود و عدم ختنه منجر به افزایش بروز سرطان در مردان می شود.همچنین احتمال ابتلا به بیماری ایدز ازطریق مقاربتی را کاهش می دهد.

وی درخصوص عوارض عمل ختنه گفت:عارضه مهم خونریزی شدیدی است که به ندرت اتفاق می افتد، و یا التهاب تنگی سوراخ ادراری و حساسیت به داروی بی حس کننده که با مراقبت های ویژه مادران بهبود می یابد.
این متخصص کودکان و نوزادان افزود: یک جراح ماهر یا متخصص ارولوژی و یا حداقل پزشک عمومی باید عمل ختنه را در یک محل مناسب انجام دهد که ازنظر طبی باید با دقت کامل صورت گیرد، لوازم موردنظر برای انجام عمل ختنه فراهم باشد، دسترسی کامل به داروها و تجهیزات پزشکی مورد نظر را داشته باشد و بهتر است در یک شرایط مناسب انجام شود.

دکتر رئیس کرمی افزود: ختنه هم نوعی عمل جراحی است پس بهتر است در شرایط اتاق عمل به روشهای سبک و کوچک انجام شود تا کمتر تاثیر روانی بر روی کودک داشته باشد.

وی در پایان به والدین توصیه کرد: ازنظر روانی کودک را از ختنه کردن نترسانید زیرا پیش زمینه ترس او از پزشک در آینده می شود که متاسفانه اغلب والدین این کار را می کنند.


  • آیا می دانید ختنه پسران در چه سنی باید انجام شود؟
  • و چه سنی برای این کار مناسب است؟

عضو انجمن اورولوژی ایران گفت: ختنه پسران اگر بعد از یك‌سالگی انجام شود، بهتر است اما دو روش برش و حلقوی ختنه هیچ كدام نسبت به دیگری مزیتی ندارند.

محمدعلی زرگر با بیان اینكه بیشتر متخصصان اورولوژی با دست ختنه می‌كنند اظهار داشت: در باره زمان انجام ختنه 2 نظریه وجود دارد یكی اینكه این عمل در دروان نوزادی انجام شود و دیگری پس از یك سالگی است و هنوز مشخص نشده است كدامیك بر دیگری برتری دارد.

وی گفت: بهتر است این كار پس از سن یك سالگی انجام شود. مگر اینكه نوزاد مبتلا به بیماری باشد كه نیاز به انجام ختنه در روزهای اول باشد. اما مزیت ختنه پس از یك‌سالگی این است كه عمل ختنه بعد از یك سالگی بهتر و در آینده عوارض كمتری ایجاد نمی‌شود.

این متخصص اورورلوژی ادامه داد: اصولاً اگر والدین نوزادی بخواهند ختنه را در دوران نوزادی انجام دهند به دلیل اینكه اعصاب نوزاد در این دوران هنوز توسعه پیدا نكرده است می‌توان با بی‌حسی خیلی كم یا بدون بی‌حسی این كار را انجام داد ولی اگر سن نوزاد از یك سال گذشت به دلیل اینكه اعصاب پوست رشد كرده‌اند نمی‌توان بدون بی‌حسی ختنه را انجام داد.

وی با بیان اینكه دو روش حلقوی و برش مستقیم برای انجام ختنه وجود دارد خاطرنشان كرد: در مورد روش حلقوی اگر متخصص اورولوژی به كار وارد باشد روش پسندیده و قابل قبولی محسوب می‌شود.

زرگر خاطرنشان كرد: یكی از عوارض ختنه تنگی نوك مجرا به دلیل ایجاد زخم بر اثر ختنه است كه می‌تواند بر اثر تماس محل ختنه با كهنه نوزاد حاصل شود. لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری از تنگی بعد از انجام ختنه از كرم‌های استروئیدی در محل ختنه به مدت 7 تا 10 روز برای پیشگیری از تنگی‌های بعدی مجرا استفاده كرد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
ختنه زنان
اینکه ختنه زنان در اسلام جایز هست یا نیست ارتباطی به ما نداره...ما صرفا در باره امور طبی صحبت می کنیم... بهتره این سوال رو از کارشناسان معتبر مسائل مذهبی بپرسید

اون چیزی که پزشکان در باره عوارض این عمل ناپسند برای گفتن دارند برای شما درج می کنم:

ختنه زنان چه عوارض و خطراتى را به دنبال دارد؟

۱- اين عمل در بيش از ۳۰ كشور جهان انجام مى شود و در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد با وسايل آلوده و غيربهداشتى بدون استفاده از هيچ داروى موضعى انجام مى شود در نتيجه خطر مرگ و شوك وجود دارد.

۲- خونريزى هاى شديد و گاهى غير قابل كنترل كه منجر به مرگ مى شود

۳- عفونت هاى موضعى و عمومى بدن كه اغلب به درمان هاى پزشكى احتياج دارند

۴- درگيرى ها و بيمارى هاى روانى حاصل از اين امر

۵- ايجاد جوش گاه (اسكار) در قسمت بريدگى ها با طول و گستردگى زياد

۶- عفونت هاى حاد و مزمن دستگاه تناسلى و ادرارى

۷- احساس درد هاى غيرقابل تحمل در صورت قادر بودن به رابطه جنسى

۸- مشكلات نازايى، خطرات و مشكلات ناشى از حاملگى و به خصوص زمان زايمان

وحشيانه‌ترين روش در كشورهاي سومالي، سودان و همچنين اتيوپي به كار مي‌رود. 5‌ درصد زنان در كشورهاي مذكور به علت برش‌هاي طولاني و عميق و جوشگاه‌هاي (اسكار‌ها) ‌زخمي حتي قادر به رابطه جنسي با شوهران خود نيستند و تا پايان عمر رابطه جنسي ندارند و يا در صورت انجام اين امر و حامله شدن قادر به زايمان طبيعي نخواهند بود

از هيچ داروي بيهوشي براي اين كار استفاده نمي شود و دختران با هر ابزاري كه در دسترس باشند مانند تيغ ريش‌تراشي، چاقو، شيشه شكسته، سنگ نوك تيز و در بعضي مناطق با دندان بريده مي شوند

ادعای کسانی که از این عمل دفاع می کنند :

كساني كه اين عمل را انجام مي‌دهند معتقدند كه ختنه زنان باعث رام كردن ميل جنسي زن و افزايش تمايل يك دختر به ازدواج مي شود باور مردم اين است كه زنان موجوداتي شيطاني هستند و فقط با عمل ختنه مي‌توان شيطان را از آنها دور ساخت در سومالي اعتقاد عمومي بر اين است كه چيزهاي ناپاك و نجس بايد از ميان برداشته شود، جاي آنها دوخته شود و فقط اثر زخمي در محلي كه اندام‌هاي جنسي بوده‌اند باقي گذاشته شود و اين زنان تا پايان عمر هم نمي‌فهمند كه چرا اين عمل انجام مي‌شود.

مفيد بودن از لحاظ بهداشتي، نگهداري از باكرگي دختران جوان تا زمان ازدواج، كنترل تمايلات جنسي دختران تا قبل از ازدواج ،اطمينان دادن به شوهر آينده از جنبه پاك بودن دختر عواملي هستند كه به‌عنوان فلسفه اين عمل مطرح مي‌شود. بسياري از آنها اين عمل را يك امر مذهبي معرفي مي‌كنند سازمان جهاني بهداشت سنتي بودن قضيه را تنها دليل اين عمل ذكر مي‌كند و آگاهي كامل از غيرمذهبي بودن انجام اين عمل را به تمام كشور هاي عضو سازمان ملل اعلام كرده است. اين سازمان همچنين اين عمل را يكي از دلايل عمده مرگ و مير زنان مي‌داند. ختنه زنان از طرف سازمان ملل و سازمان جهاني بهداشت و طبق قوانين تمام كشورهاي اروپايي، آمريكايي و اغلب كشورهاي آسيايي غيرقانوني است محققان سازمان جهاني بهداشت در معني لغاتي نظير ختنه دختران يا قطع عضو در دختران فرقي نمي‌گذارند و آن را يك عمل با دو معني مشابه تلقي مي‌كنند و اين عمل را از جمله سنت‌هاي بسيار عقب افتاده و خطرناك مي‌دانند.

توصيه سازمان جهاني بهداشت اين است كه افراد با هر وسيله ممكن ابراز تنفر خود را در انجام اين عمل به گوش مسئولان و سياستمداران و هر انسان ديگر در هر كشوري كه زندگي مي كنند برسانند و براي عدم انجام آن از هر راهي مبارزه كنند. در بعضي كشورها مردم خيال مي‌كنند كه دينشان گفته بايد دختران را ختنه كنند. بعضي ها فكر مي‌كنند اين عمل جزو نظافت است، اينكه اندام جنسي زن كثيف و زشت است و بايد بريده شود. وقتي به دنبال دليل اصلي ختنه دختران بگرديم، مي‌بينيم كه اين عمل در جامعه‌هاي پدرسالار انجام مي‌گيرد، جايي كه مقام زن را پست‌تر از مرد مي‌دانند و زنان مورد تبعيض اند. دليل اصلي پست شمردن زنان است.

اهداف آن را بدين صورت مى توان جمع بندى كرد:

۱- براساس ادعاى مسلمانان آفريقايى طبق دستور اسلام

۲- مفيد بودن از لحاظ بهداشتى

۳- نگهدارى از باكرگى دختران جوان تا زمان ازدواج

۴- كنترل تمايلات جنسى دختران تا قبل از ازدواج براساس سنت قديمى آفريقايى _ آسيايى

۵- اطمينان دادن به شوهر آينده از جنبه پاك بودن دختر

۶- زيباگرايى و بهداشتى بودن بدن دختر۷- پيدا كردن روح پاك

چه آماری از انجام ختنه زنان در ایران و کشور های دیگر وجود دارد

اين عمل كه در برخي مناطق زير صحراي آفريقا و خاورميانه نوعي رسم است، معمولا روي دختران زير 10 سال انجام مي شود تنها 25 درصد از زنان مورد مطالعه در 6 كشور آفريقايي مورد مطالعه ( بوركينافاسو، غنا، كنيا، نيجريه، سنگال و سودان ) اصلا ختنه نمي شوند. در تعدادي از كشورها نظير سودان و سومالي بيش از 98‌‌ درصد است. در گامبيا 89‌‌ درصد زنان به به زور تحت اين عمل قرار مي‌گيرند.

در ایران هم در بعضی از مناطق کشور ما اینکار انجام میشه و در فرهنگ آن مردم كاملا منطقي جلوه داده شده است ؛ زيرا آنها اين كار را يك سنت ديرينه مي‌دانند و افرادي كه از اين كار انتقاد كنند سنت‌شكن و سركش خوانده مي‌شوند سازمان جهاني بهداشت معتقد است كه در حال حاضر حدود 100 ميليون زن در سراسر جهان، ختنه شده اند بر اساس آمار يونيسف، سالانه حدود 3 ميليون دختر و حتي زن بزرگسال ختنه مي‌شوند .

در حدود 30 كشور آفريقايي و نيز در ميان برخي اقليتهاي قومي آسيايي اندام جنسي دختران را طي آدابي، كه برخي از آنها ريشه اي‌‌4‌هزار ساله دارند، چنان مي برند، كه از هر سه دختر عمل شده، يكي جان خود را از دست مي‌دهد در يك قبيله نيجريه‌اي ختنه زنان قبل از ازدواج انجام مي شود و وحشتناك تر از همه اينكه اين عمل در يك قبيله ديگر در همين كشور به پس از زايمان اول موكول مي شود به زحمت بتوان دولتي آفريقايي را يافت كه قوانيني وضع كرده يا اجرا كرده باشد كه طبق آن بتوان ختنه زنان را مجازات كرد.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
به نظر من ختنه ربطی به بزرگ شدن یا كوچك شده آلت نداره حتی در حس ها هم فرق نداره،ختنه باعث زيبايي آلت مردان جلو گيرى از عفونتهاى مجارى و بيشتر شدن لذت جنسى ميشه.ختنه خوبه اما الان كه بهداشت زیاد شده و همه تمیزش میكنن اگرم نشه موردی نداره از لحاظ علمی به شرطی كه بهداشتش رو رعایت كنن اما من كه ختنه كردم مشكلی ندارم و اندازه و قطرشم خوبه

برای هیچ دختری توصیه نشده لطفا وقتی میاید اینجا عتمی صحبت كنید.

lovepioneerman: ختنه پسرها بسیار كار خوبی هست و فواید بسیاری به همراه دارد از جمله جلوگیری از عفونت ادراری،كاهش ابتلا به بیماری ایدز و زیبایی آلت،كلا كیر ختنه شده زیباتر و تمیزتره.در ضمن اگر ختنه در هفته های اول تولد انجام بشه خیلی بهتره چون معمولا پسرها در سه ماه اول شانس بیشتری برای ابتلا به عفونت ادراری دارن من خودم هفته اول تولد ختنه شده ام بسیار هم راضی هستم.زنها هم از كیر ختنه شده بیشتر خوششون می یاد.البته نا گفته نمونه نحوه ختنه شدن هم مهمه بعضی كیرها رو كه میبینی خیلی بد ختنه شدن برای این كار حتما باید به متخصص این كار مراجعه بشه
keyvan30: برای مردان لازم است ولی برای خانمها کاری غیر انسانی است
moriybala: اقایون فمنیست منظور از ختنه زنان برداشتن یا اصلاح چوچول نیست بلکه تو همون روایتها نمیدوم از قول کدوم امام گفته برداشنحتن گوشتهای اضافه لبه ی کس که خیلی هم به نفعشونه
arashxx: ولی من فکر می کنم مردی که ختنه شده لذت جنسی کمتری رو حس می کنه تا مردی که ختنه نشده باشه.
lovepioneerman: به نظر من ختنه شده ها لذت بیشتری از سکس میبرن
علتش هم اینه که با حذف پوستی که روی کلاهک رو پوشانده و آزاد شدن کلاهک،
تماس کلاهک با بدنه واژن بیشتر میشه و لذت بیشتری به فرد دست میده.
دلم طواف نگاه تو را طلب کرده
تمام روز مرا چشمهات،شب کرده
شعار نيست که بيمارم از تبسم تو
بيا معاينه کن اين وجود تب کرده
♥♥♥♥♥
     
  
صفحه  صفحه 1 از 20:  1  2  3  4  5  ...  17  18  19  20  پسین » 
Sexology - سکسولوژی

نظر شما در مورد ختنه چیه ؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA