انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین »

مبارزه با نژاد پرستی در كشور پهناور ایران


مرد

 





سلام

صحبت در مورد نژادپرستی در ایران زیاده اما به اختصار من توی كامنت اول مباحثی رو مطرح میكنم و قبلش هم نظرات خودم رو میگم چون 100% مخالف و ضد من حتما زیاد میشه توی این تاپیك.
خب قبلش كه بخوایم به بحث در مورد قومیت های ایران بپردازیم اول اینكه نویسندگان حواسشون باشه وقتی میخوان بیان اینجا از چیزی طرفداری كنن حتما باید از تاریخ اون قضیه خبر داشته باشن نه فقط از روی تعصب كوركورانه بیان اینجا طرفداری كردن و ایجاد تشنج كردن چون به هر حال ما نمیخوایم اینجا با كسی دشمنی داشته باشیم و فقط هدفمون متحد كردن مردم ایران علیه این اشراری هستش كه حكومتی به اسم جمهوری اسلامی به وجود اوردن و سعی در كشتار این ملت از هر قوم و قبیله ای دارن.
دوستان اون وقایع و رویدادهایی كه در تاریخ به وجود اومده و نسل به نسل به ما پیدا رسیده دیگه گذشته و مهم امروز هستش كه ما باید اتحاد كشوری پیدا كنیم و با دشمنان اصلی این مملكت كه این اخوندهای خونخوار و بی شرافت هستند به ستیز برخیزیم نه اینكه علیه هم و به اسم جدایی طلبی ایران رو تجزیه كنیم و با این نفاق و دشمنی با هم بنزین رو ی آتیش جمهوری اسلامی بپاشیم.
من خودم زمانی كه امریكا درس میخوندم بسیاری از بچه هایایران با ما بودن تقریبا از هر قوم و قبیله ای با ما بودن و واقعا وقتی بیرون از كشور هستاش مفهوم اتحاد به معنای واقعی رو میفهمی.
به نظر من ما دیگه نباید قومیت رو در منافع ملی قاتی كنیم به این معنا هر قومیتی كه در كشور هستش در منابع كلی این كشور دخیل هستش در تصمیمات اساسی در هر چیزی كه میخواد سرنوشت این كشور رو تعیین كنه پس هیچ قومیتی بر قومیت دیگه اعم نیست و همه در یك حد قرار دارن چه ترك های اذریبایجان بزرگ و نازنین چه كردهای گرامی چه بلوچ ها دلاور و عربهای خوزستان و چه شمالی ها آزادیخواه و دلیر و همه و همه به یك اندازه در بزرگی این كشور سهمی داشته باشن و باید هم داشته باشند.
اما متاسفانه در چند دهه ی پیشین دشمنان ایران زمین و گماشتگان انگلیس سعی در خراب كردن اذهان مردم بزرگ و دلیر اذربایجان علیه كشور ایران بودن كه از طرف حزب پانتركسیمی تغذیه میشن و همچنین چند طایفه تندروی كرد و بلوچ كه متاسفانه گول خوردن البته تعداد خیلی اندك نه همه تعداد خیلی اندك،
این اشخاص كه در اعم همه اونها جعفر پیشه وری و یك شخصی به اسم زهتابی هستند سعی كردن با تاریخ های دروغین و من دراوردی بین مردم ایران رخنه بندازن و دشمنی بكارن كه به اینها جز اهریمن چیز دیگه نمیشه گفت .
ما امروز باید تلاش كنیم به یك
وجدان ملی برسیم تا بتونیم كشور بزرگمون رو در برابر هر نیروی كثیفی مثل انگلیس مثل این اعرابی كه دارن پول نفت مارو میبرن و باهاش اسلحه میخرن و غیره بگیریم و به یك اتحاد كلی برسیم مثل آلمان ها مثل ایالات متحده و نمونه ی اینها.
حالا در كامنت های بعدی از تاریخ براتون میارم كه چجوری از این قومیت های ایران مردانی بپا خواسته اند كه شعار اونها بزرگی ایران زمین با هر ایل و طایفه ای بوده و هست....
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
پانترکیسم چیست ؟

پان ترکیسم چیست؟
پان تركیسم (Pan-Turkism) ایدئولوژی ملی اقوام ترك است كه پیش از آغاز جنگ جهانی اول ایدئولوژی دولتی در تركیه عثمانی اعلام شد و هدفش گردآوری همه اقوام پراكنده ترك از اروپای غربی تا خاور دور و از چین تا اقیانوس منجمد شمالی، تحت حكومت واحد بود. امپراتوری عثمانی از آغاز تأسیس خود سیاست غصب سرزمینهاى ملل دیگر و برپایی یك وطن مشترك برای تركها در این سرزمینهای اشغالی را در پیش گرفته بود. طبق ایدئولوژی پان تركیسم این هدف بایستی در سه مرحله تحقق می یافت:

1- تركیسم : ایدئولوژی پان تركیسم تنها از طریق حضور یك تركیه قومی می تواند تحقق یابد . برای اینكه تركیه بتواند نقش خود را بخوبی ایفا كند بایستی بافت قومی آن یكپارچه ترك شود. ملل دیگر بایستی یا ترك شوند یا از میان بروند.

2- اغوزیت : هدف ایجاد یك حكومت اغوزی است. اتحاد و همبستگی تركیه، آذربایجان، تركمنستان، آذربایجان ایران و ترکمن ها بایستی اغوزستان فردا را تشكیل دهد.

3- تورانیسم : ایجاد یك دولت متحد و مستقل تورانی كه شامل تمامی اقوام تورانی می شود.

اجرای طرح پان تركیسم از همان دوران حكومت عبدالحمید آغاز شد و سپس مورد پذیرش رسمی و پیگیری تركهای جوان قرار گرفت. از آن پس این ایدئولوژی محور سیاستهای دولتی همه حكومتهای ترك را تشكیل داد. این پان تركیسم بود كه در اجرای مرحله اول یا تركیسم، نژاد کشی ارمنیان را در ارمنستان غربی و دیگر مناطق ارمنی نشین تركیه به اجرا در آورد.

پان تركیسم در سالهای 1918 و 1920 در ارمنستان شرقی ( جمهوری ارمنستان كنونی ) دست به كشتار زد تا از این طریق راه را بطرف شرق بسوی ایجاد یك حكومت اغوزی بكشید. هیچ ملتی نبایستی نسبت به تركها و پان تركیسم رویاهای دروغین در سر بپروراند. این جبر تاریخ است .
ساختن و مطرح کردن این اندیشه از سوی وامبری و بریتانیا در اصل به منظور ایجاد یک کمربند از آلتائی زبان‌ها در جنوب روسیه بود تا مانعی شود برای گسترش و رخنه روسها به مستعمرات انگلیس در هندوستان. بعدها یهودی‌ها و صهیونیست‌های دیگری کار وامبری را ادامه دادند از آن جمله نویسنده یهودی فرانسوی بنام لئون کاهون که در کتاب خود Introduction al'Histoire de l'Asie, Turcs, et Mongols, de به شکل‌دهی و تبلیغ پان ترکیسم پرداخت.پس از او به نویسنده یهودی انگلیسی برمی‌خوریم بنام آرتور ل. دیوید که در کتاب خود کوشید تا به ترک‌زبان‌ها حس برتری نژادی و نژادپرستانه بدهد.این ایده در اوایل سده بیستم از طریق ترک‌های جوان در امپراتوری عثمانی شکل گرفت. و نخستین کشوری که جوانانش با آنها همراه شدند و به مملکت خود خیانت کردند ترک زبانان ایرانی بودند.پان‌تركيسم مشابه احساسات ساير گروه‌هاي ملي است، به استثناي اين‌كه در پي كسب نوعي آرايش سياسي است تا به جاي يك گروه ملي خاص تمامي مردم ترك ‌زبان را در برگيرد حال میخواهد ایرانیانی باشند که از نژاد ایرانی هستند ولی زبانشان در طی سالها ترکی شده است یا قفقازی هایی که آنها هم ایرانی هستند و کم و بیش ترکی میگویند. بنابراين، ناسيوناليسم تركي يك جنبش فراملي است كه در صدد تشكيل واحدي سياسي مبتني بر روابط فرهنگي ...
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
اندیشه منفور و بیگانه پرست پانترکیسم چیست؟

بزرگترین خائنان به ملت شریف تورک و به انسانیت افراطوین و وحشی صفت پانترک هستند که از هیچ جنایتی برای افکار پوچ و جدائی طلبانه شان دریغ نمی کنند – کشتار وحشیانه ارامنه و حتی اگر پایش بیافتن کشتار ترکها و ضرب و شتم آنان

ساختن و مطرح کردن این اندیشه از سوی وامبری و بریتانیا در اصل به منظور ایجاد یک کمربند از آلتائی زبان‌ها در جنوب روسیه بود تا مانعی شود برای گسترش و رخنه روسها به مستعمرات انگلیس در هندوستان. بعدها یهودی‌ها و صهیونیست‌های دیگری کار وامبری را ادامه دادند از آن جمله نویسنده یهودی فرانسوی بنام لئون کاهون که در کتاب خود Introduction al'Histoire de l'Asie, Turcs, et Mongols, de به شکل‌دهی و تبلیغ پان ترکیسم پرداخت.پس از او به نویسنده یهودی انگلیسی برمی‌خوریم بنام آرتور ل. دیوید که در کتاب خود کوشید تا به ترک‌زبان‌ها حس برتری نژادی و نژادپرستانه بدهد.این ایده در اوایل سده بیستم از طریق ترک‌های جوان در امپراتوری عثمانی شکل گرفت. و نخستین کشوری که جوانانش با آنها همراه شدند و به مملکت خود خیانت کردند ترک زبانان ایرانی بودند.پان‌تركیسم مشابه احساسات سایر گروه‌های ملی است، به استثنای این‌كه در پی كسب نوعی آرایش سیاسی است تا به جای یك گروه ملی خاص تمامی مردم ترك ‌زبان را در برگیرد حال میخواهد ایرانیانی باشند که از نژاد ایرانی هستند ولی زبانشان در طی سالها ترکی شده است یا قفقازی هایی که آنها هم ایرانی هستند و کم و بیش ترکی میگویند. بنابراین، ناسیونالیسم تركی یك جنبش فراملی است كه در صدد تشكیل واحدی سیاسی مبتنی بر روابط فرهنگی مردم ترك‌تبار است. هر چند از محبوبیت این جنبش به تدریس كاسته شده و در طی تاریخ معاصر به حركت خود ادامه داده، اما به‌طور كلی بیشترین حمایت از این جنبش، در خلال و پس از فروپاشی امپراتوری‌‌هایی كه در محدودة مردم ترك‌تبار بودند، و به طور محسوس‌تر در جریان افول امپراتوری عثمانی و روسیه به عمل آمده است.

یكی از اولین نویسندگانی كه از احتمال تشكیل جنبش ملی ترك خبر داد، شرق‌شناس آرمینیوس وامبری بود كه در دهة 1860 نوشتن در خصوص این موضوع را آغاز كرد. با وجود این مشهورترین مدافع ناسیونالیسم تركی اسماعیل بای گاسپرینسكی (1851 ـ 1914) [قازپیرعلی] اهل كریمه بود كه خواستار وحدت ترك‌های روسیه شد و نشریة ترجمان را تإسیس كرد كه در ان از زبان ساده شدة «تركی عثمانی» استفاده می‌شد. گاسپرینسكی پیش‌بینی كرد كه با ابداع زبانی كه به‌راحتی هم برای «قایقران بُسفری» و هم برای یك «ساربان كاشغری» قابل درك باشد، در نهایت «اتحاد تركی» و «اتحاد اسلام» شكل خواهد گرفت. گاسپرینسكی از تأثیر بالقوة رسانه‌های چاپی بر مردم بشدت آگاه بود و با جدیت به افزایش شمارگان روزنامة خود با هدف برقراری وحدت بیشتر میان گروه‌های متفاوت تركان از طریق ایجاد زبانی مشترك اقدام كرد.با پایان سدة نوزدهم، ترویج زبان مشترك تركی گاسپرینسكی (زبان واحد یا زبان مشترك) توسط جنبش اصلاح‌طلب «جدیدها» مورد حمایت قرار گرفت. معهذا، این حمایت یكپارچه نبود و ابراز مخالفت از سوی برخی از گروه‌های قومی خاص نظیر قزاق‌ها كه ترجیح می‌دادند زبان قزاقی متمایزی به وجود آورند مشهود بود. این شكاف در جنبش در طی «كنگرة سراسری مسلمان»، در سال 1917، در دوران حكومت دولت موقت در روسیه انعكاس یافت، این كنگره از بهره‌گیری زبان مشترك تركی گاسپرینسكی به‌‌عنوان وسیله‌ای آموزشی در مدارس طبقات بالای اجتماع حمایت كرد. با وجود این، در مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها زبان ملی منطقه زبان اصلی بود؛ جایگاه زبان مشترك تركی به موضوعی الزامی و ثانویه تنزل یافت. در جریان اغتشاشات سیاسی سال 1917، تحقق «جنبش ملی متحد ترك» با شكست مواجه شد: در عوض اكثر فعالیت‌های سیاسی بر هر یك از گروه‌های ملی منفرد یا برموجودیت‌های سیاسی ازلی نظیر بخارا و خیوه متمركز شد.در جریان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، آرمان‌های ناسیونالیسم تركی برجستگی سیاسی مجدد فروپاشی فدراسیون روسیه امید تازه‌ای برای پان‌تركیسم به وجود آورد. با وجود این‌كه در محدودة آسیای مركزی جنبش‌های سیاسی خاصی نظیر حزب قزاق «آلاش» و حزب ازبك «بیرلیك» در صدد ایجاد وحدت بیشتر ترك‌ها بودند، چنین اظهاراتی از سوی دیگر گروه‌های ملی منطقه، نظیر تركمن و قرقیز با بدبینی تلقی شد، زیرا آن‌ها بیمناك بودند كه این مسأله تبدیل به وسیله‌ای برای غلبة گروه‌های ملی بزرگ‌تر شود. با وجود این، فدراسیون ازهم گسیخته احتمالاً به درد خورتر خواهد بود و بسیاری از حكومت‌های منطقه وقتی در سال 1993 توافق كردند الفبای لاتین جایگزین الفبای سیرلیك شود گامی به سوی این هدف برداشتند. در حالی كه تركیه پنج حرف به الفبای خود اضافه كرد كه بیانگر صداها در زبان‌های آسیای مركزی است.
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
دوستان توجه کنید دو گروه توی ایران دشمن این ملت هستند

یکی پانترکیسم هایی که مدام به کمک انگلیس دارن توی باکو علیه آذربایجان ایران دسیسه میکنند یکی این گروه تروریستی پژاک .
یادتون باشه مردم آذربایجان مردمی بسیار دلیر ، خون
رم و وطن پرستن و این گروه ضد مردمی افراطی به هیچ عنوان خوبی ایران رو نمیخوان و مدام در حال توطئه هستند و پژاک هم همینطور به هیچ عنوان اعتلای مردم کرد رو نمیخواد چون طبیعتا اگر کسی صلح جویانه بخواد کاری کنه دست به کارهای تروریستی نمیزنه.
پس قاتی نشه اصلا مردم آذربایجان بزرگ بسیار مردم فرهیخته و تاریخی هستن اما این پانترک ها دشمن این مردم هستند و ملت ترک باید حواسش باشه ، همچنین که حواسش به این افراطی هاست باید دست به دست هم بدیم و این رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی رو هم بیرون کنیم که بتونیم به آزادی که میخوایم برسیم ، پس یکی این افراطی ها رو باید سرکوب کنیم یکی این رژیم غاصب و کثیف جکهوری اسلامی.
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
Fardis17: اما شما اینجا دارین توهین می كنین . . . ، شما هیچ موقع حق این رو ندارین كه به گروه با قومیت خاصی توهین بكنین و این رفتار از یك شخص مودب بسیار بعید می باشد؛

دوست عزیزم هموطنم برادرم
کجا من به مردم غیور اذربایجان توهین کردم که شما توهین حسابش کردی؟؟
پانترک ها که تکلیفشون مشخصه با رهبرانشون که یه علامت دست هم درست کردن دارن مردم آذربایجان رو گول میزنن.
ستار خان و باقرخان کجا از جدایی اذربایجان از ایران حرف زدند ؟
مرحوم کسروی که از خودتونه برید کتابهاش رو بخونید ببین چی گفته
مرحوم فرهیخته علامه قزوینی بازم از قوم خودتون هستش چرا اینها دیدگاه های افراطی ندارن پرفسور هشترودی چی ؟
اگه من بخوام لیست کنم دو صفحه جا میشه.
ببین هر کسی بیاد بگه نزاد اریایی برتر هستش اون دشمن ایرانه حلا میخواد شیرازی باشه میخواد مشهدی باشه میخواد کرد باشه میخواد لر باشه یا هر جا ، ما اصلا چیزی به اسم نزاد اریایی نداریم همینطور هیچ نزاد برتر از نژاد دیگه نیست من میگم بیایم هممون یکی باشیم .انگلیس این همه از کشورمون رو تجزیه کرد دیگه اجازه ندیم بشتر از این دخالت کنه دست هر چی دشمنه کوتاه کنیم بویژه رژیم کثیف ولایت فقیه که اسینها دشمن ایرانن اونوقت که اینها رفتن میشه تصمیم گرفت .
اما این 30 ساله پانترکها میگن ما با بقیه فرق داریم و غیره این خودش نژاد پرستی نیست ؟
Fardis17: یادمون نره كه ، ستارخان، باقر خان، میرزا كوچك خان جنگلی، بابك خرمدین، مازیار طبرستانی، بابك كبیر آذربایجان، مانی، سیاه جامگان، مزدك، وخیلی های دیگه اصلیت ایرانی ندارند . . .
عرض کردم مهم نیست اصلیت چیه مهم اینه هدف اینها چی بود ؟؟؟؟
شما یه حرف از میرزا کوچک خان بیار که گفته باشه گیلان باید از ایران جدا بشه ؟؟؟؟
خب 100% اینجور نیست و نبوده
شما انگار اصلیت برات مهمه و کارهای که اونها کردن برات مهم نیست .
خب ستارخان و باقرخان چرا نیت فتح تهران رو داشتن ؟خب میگفتن ما ترکیم به ما چه ربطی داره !یا گیلانی ها یا بختیاری ها

من میگم دیگه این حرفا قدیمی شده به جای اینکه به جون هم بیفتیم که ما با هم فرق داریم بیایم یکی بشیم ببینیم کی میتونه علیه این اتحاد بلند بشه.
آلمان 70 سال یش با خاک یکسان شد پس چرا الان شده سومین کشور صنعتی جهان ؟؟؟؟؟؟؟؟
چیزی جز اتحاد مردمش بوده ؟ چیزی جز همدلی بوده ؟
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
Fardis17: اگر به نوشته های این ها دقت كنین، میبینین كه اون ها هم فقط و فقط برای آزادی خطه خودشان انقلاب می كردند . . .

اشتباه نكنیم ، اون ها رو به ایران نچسبونیم . . . اصلان چی شد كه اون ها به فارس ها و ایرانی ها چسبیدند !؟!؟!؟
من نمیدونم منظور از این فارس چیه که شما داری میگی ؟
فارس کیه آخه ؟؟کدوم فارس ؟ مگه ما هممون ایرانی نیستیم از روز اول این کشور اسمش ایران بود هر پادشاهی هم اومد اسم این کشور رو عوض نکرد اتین حرفا داره از کجا آب میخوره چرا 50 سال پیش از این حرفا زده نمیشد ؟؟؟
Fardis17: پس این همه راهپیمایی در آذربایجان و درکیه و آذربایجان جنوبی برای چیه !؟ !؟ !؟
این اذربایجان جنوبی دیگه کجاست من رو نقشه پیداش نکردم !!!!!!!!!
دوست گلم این حرفا رو داری از کجا میاری ؟؟ جدی داری از کجا این حرفا رو میاری ؟
Fardis17: خوب فقط و فقط برای این که کشور مستقل تشکیل بدن . . . ، چون از دروغ شنیدن و تحت لوا بودن خسته شدند، می خوا یه مدت هم رو پای خودشون بایستن . . .
بنده هم نزدیک به 30 تا 40 دوست آذربایجانی دارم اردبیل نیز همینطور ارومیه تبریز من اینحرفا و این آمال رو اصلا ازشون نشنیدم شما طبق چه ساختاری دارید این حرفا رو میزنید ؟
Fardis17: بعد از پیروزی در تهران ، به تورک ها دستور داده شد که اسلحه های خود رو هر چه زودتر تحویل بدن والا کشته خواهند شد . . .! و این چنین شد که همه ی آذری ها به دست فارس ها در تهران قتل عام شدند . . .
ستار خان هم جزو اونا بود . . .
اصلا مشروطه اینقدر مبحث بزرگی هستش که در چند خط نمیگنجه اما اون مشروطه شهدای بسیار داشت از گسلان تا بختیاری و اذربایجان ها پس صرفا فقط ترک های اذربایجان نبودن اما خیل عظیمش بودن.
Fardis17: جنبش مانی، جنبش مزدك، جنبش بزرگ آذربایجان"بابك" ، جنبش سپتامان، جنبش خرم دینان، جنبش سر بداران، مشروطه، جنگل، و . . . . . ، همشون به خاطر جدایی بوده ، نه به خاطر . . . . .
طبق چه تاریخی میگید اینا برای جدایی از ایران زمین جنگیدن ؟
کدوم تاریخ این حرفا رو زده ؟ پس چرا تا به امروز ما نشنیدیم اگر تاریخ معتبری دارید بگید تا ما بریم ببینم
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
زن

Princess
 
Fardis17
من فقط یه سوال از شما داشتم
شما تجزیه طلبی؟
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
Fardis17: من هم فقط و فقط یه چیز میگم . . .

من توركم . . .

اون یكی هم كرده . .

اون یكی هم بلوچه . . .

اون یكی هم عربه . . .

اون یكی هم تركمنه . . .

اون یكی هم . . .


بهتره همه رو ببینیم . . .


بله با این نظر شما كاملا موافقم چون هر شهر ایران به یك اندازه مفید و مهم و عزیز هست ولی با تجزیه طلبی به شدت مخالفم
در ضمن در تاپیكی دیدم كه گفته بودید ایران هر چی داره از آذربایجان داره با اینم مخالفم چون هر شهر ایران در هر زمانی یك تاریخ مهم برای ایران ساخته و ایران هر چی داره از تموم شهرهاش داره از شمال تا جنوب از شرق تا غرب از شمال شرقی تا جنوب غربی و از شمال غربی تا جنوب شرقی همشون در تاریخ ایران سهیم هستن و همشون به یك اندازه عزیز و دوست داشتنی هستن:
up:
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

 
مبارزه با نژادپرستی و عرب‌ستیزی در ایران

از اواسط دهه بیست سده گذشته، جامعه ایران شاهد برآمدن خاندان پهلوی بود که سرآغاز روزگاری سیاه برای همه مردم، به ویژه خلق‌های غیرفارس بود. «ممالک محروسه ایران» جای خود را به «کشور شاهنشاهی ایران» داد و اندیشه مبتنی بر «زبان واحد،‌نژاد واحد و ملت واحد» جای تنوع ملی، قومی و زبانی را گرفت. طی هشتاد و پنج سال گذشته - به استثنای برخی دوره‌های کوتاه – زبان و فرهنگ و تاریخ مردمان غیرفارس در معرض یورش باستان گرایان و نژادپرستان قرار گرفته است. در واقع دگرستیزی، وبیش از همه، عرب ستیزی به بخشی از سیاست و ایدیولوژی شاهان پهلوی و سیاستمداران وابسته به حاکمیت – و برخی از فرهنگمداران و سیاستمداران مخالف رژیم - بدل گردید. این امر که در آغاز خاص نخبگان بود به تدریج به فرهنگی عمومی تبدیل شد که از آن هنگام تاکنون بیشترین آسیب‌ها را به مردم عرب اهواز (عربستان ایران، یا خوزستان طبق نامگذاری رسمی) وارد کرده است. این مردم که در سال ۱۹۲۵ م (۱٣۰۴ ش) حاکمیت سیاسی خود را از دست دادند به هدفی بی‌دفاع برای یورش قلم‌های زهرآگین عرب ستیز بدل شدند. در پی این سیاست‌ها، عرب‌های اهواز (عربستان ایران) در معرض امواج پیاپی پاکسازی قومی و فرهنگی قرار گرفتند. کوشش‌های مستمر حکومت‌های مختلف ایران برای تغییر بافت جمعیتی عرب‌های این منطقه، کوشش‌های جنایتکارانه‌ای است که طی هشت دهه گذشته به شکل‌های گوناگون صورت گرفته است. قوانین بین المللی از این کوشش‌ها با عنوان جنایت و پاکسازی فرهنگی و قومی یاد می‌کنند.

سیاست‌های تبعیض آمیز نسبت به عرب‌های ایرانی در دوران جمهوری اسلامی نیز ادامه یافت. در این دوران، از زبان عربی برای ترویج ایدیولوژی دینی ویژه حاکمیت استفاده شد و نه برای شکوفایی زبان و فرهنگ مردم عرب اهواز (عربستان ایران). به رغم نص صریح اصول ۱۵ و ۱۹ و ۴٨ قانون اساسی، پاسخ حاکمان جمهوری اسلامی ایران به هر عرب اهوازی خواهان تدریس زبان عربی در مدارس ابتدایی و نشر مطبوعات و داشتن رسانه‌های عربی و برابری سیاسی و فرهنگی، چیزی جز گلوله و زندان نبود.

ما طی صد و پنجاه سال گذشته یعنی از آغاز برآمدن ناسیونالیسم ایرانی (که در حقیقت پوششی برای ناسیونالیسم فارس گراست) شاهد آلودگی مطبوعات، رسانه‌ها، هنر، ادبیات، تاریخ نگاری و همه ابعاد گفتمان معاصر فارسی به ویروس خطرناک «عرب ستیزی» هستیم. این گفتمان نژادپرستانه که با منشور سازمان ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر ضدیت کامل دارد، ده‌ها سال است که زندگی فرهنگی ملیون‌ها شهروند عرب ایرانی را به جهنم تبدیل کرده است. بر اثر این جنایت‌های قومی و فرهنگی، خلق ما از کمترین حقوق انسانی خود محروم گردیده است. ما عرب‌های ایرانی گرچه حدود هشت درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهیم و بر دریایی از نفت زندگی می‌کنیم اما در دریایی از فقر وتهیدستی به سر می‌بریم.

ما نمی‌توانیم نام‌های اصیل و دلخواه عربی را برای نامگذاری کودکانمان انتخاب کنیم و نمی‌توانیم به زبان مادری خود در دوران ابتدایی درس بخوانیم و حق نداریم کتاب، مجله و روزنامه به زبان عربی در منطقه خود منتشر کنیم. نژادپرستان، طی هشت دهه گذشته نام‌های تاریخی عربی اهوازی استان، شهر‌ها، محله‌ها، خیابان‌ها، باتلاق‌ها، رودخانه‌ها و دیگر نام‌های جغرافیایی را تغییر داده و حتا گاهی نام‌های چهره‌های ضدعرب را جایگزین آن‌ها کرده‌اند. شهروندان عرب اهوازی هیچ گناهی مرتکب نشده‌اند تا تاوان میراث تاریخی ضدعربی شعوبیه و اختلافات سیاسی و جغرافیایی حاکمان ایران با فرمانروایان کشورهای عربی را بپردازند و زیر آوار سنگین تاریخ و جغرافیا احساس خفگی کنند.

اینان از هنگام تولد تا لحظه مرگ، در معرض تبعیض نژادی آشکار و پنهان قرار دارند. ما این را در نامگذاری نوزادان، و در مدارس، ادارات، نهادهای دولتی و دانشگاه‌ها، در اماکن عمومی و حتا در بیمارستان‌ها مشاهده می‌کنیم.

اکثریت شهروندانی عرب ایرانی سودایی جز همبستگی ملی و پیشرفت کشور خود را ندارند و البته این امر را در سایه دموکراسی و حقوق بشر، ممنوعیت قانونی تبعیض نژادی و عرب ستیزی و تامین حقوق ملی خلق‌های ایران ممکن می‌دانند. آنان مسوول امور عرب‌های خارج از ایران نیستند. دشنام‌ها، فحش‌ها و اهانت‌های بی‌شمار رسانه‌ها و کتاب‌های فارسی علیه «عرب» و «عرب‌ها» و «تازیان» (اصطلاح توهین آمیزی که باب میل برخی از نژادگرایان است) کمترین تاثیر را بر عرب‌های خارج از ایران دارد زیرا که اصولا فارسی نمی‌دانند وبا ایرانیان زندگی نمی‌کنند اما همین ادبیات ضدانسانی عرب ستیز همچون خنجرهای مسموم بر سر و قلب هموطنان عرب ما فرود می‌آید و زخم‌های کینه را تازه‌تر می‌کند و وحدت ملی را می‌فرساید.

هدف از تشکیل کمیته مبارزه علیه نژادپرستی وعرب ستیزی مخالفت با هر گونه تحقیر و تبعیض و اهانت علیه «مردم عرب اهواز» (عربستان ایران) و پاسخگویی و روشنگری به قصد افشای قدم‌ها و قلم‌های بیمار ضدعرب و دفاع از جبنه‌های انسانی فرهنگ عربی ماست. کمیته بر آن است تا به این گفتمان عرب ستیز که ناجوانمردانه، ملیت، فرهنگ وتاریخ ما را هدف قرار داده است به مبارزه برخیزد و این را حق قانونی و انسانی خود و سودمند برای همبستگی ملی ایران می‌داند و البته در این راه از کمک فکری و همیاری قلمی و عملی سایر هموطنان ایرانی و نیز انساندوستان جهان بی‌نیاز نیست.
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
مرد

 
من سعی میكنم از همه ی قومیت های نازنین ایران به یك اندازه پشتیبانی كنم و همه عمرم همین بودم و هستم و هیچكس رو از كسی دیگه برتر نمیدونم .
اگر امروز انگلیس برای این كشور دوباره آش پخته این ما هستیم كه نذاریم از آب گل الود ماهی بگیره همین كه مناطق شمالی بعلاوه افغانستان رو از ما جدا كردن كم نبود ؟؟؟؟بازم ازمون جدا كنن
این وسط هم یه عده مفسد مثل پانترك های باكو پیدا میشن كه به انگلیس كمك میكنن تو همون باكو (مركز توطئه) كه بله ما ایرانی نیستیم جد ما چنگیز خان مغول و پیامبر ما هلاكو خان و آتیلا و از اینجور لاطائلات و بیهوده سخنان هستش و سعی دارن مردم عزیز و گرامی و نازنین اذربایجان رو گول بزنن و صد البته كه این مردم دیگه گول این اشخاص رو نمیخورن نه گول اون پانترك های نه گول این جمهوری اسلامی كثیف دیگه وقت ازادی هستش هر كسی میتونه طبق قوانین كه خودش دوست داره زندگی كنه اما تجزیه كردن ایران اصلا راهی عملی نیست چه كوردها چه ترك ها چه بلوچ ها چه اعراب و چه بقیه.
به نظر من دیگه نژاد آریایی وجود نداره و از اولم نداشته دیگه همه ی ما با هم برابریم هیچكسی به دیگری برتری نیست و هممون ایرانی هستیم و بس
فقط یك كلمه ایرانی


Fardis17: من هم فقط و فقط یه چیز میگم . . .

من توركم . . .

اون یكی هم كرده . .

اون یكی هم بلوچه . . .

اون یكی هم عربه . . .

اون یكی هم تركمنه . . .

اون یكی هم . . .


بهتره همه رو ببینیم . . .
من هم اصلیتم از یكی از همین قومیت هاست
اما اصلا مهم نیست چون فقط و فقط دلم برای ایران میسوزه برای همه نه فقط برای قومیت خاصی برای همه قومیت ها و مردمش
Fardis17: نه گل من زده میشد ، اما مثل همیشه . . .

از جایی هم آب نمیخوره ، همیشه با این حرفا یكسری افراد سعی داشتند كه جنبش رو من حرف كنند ، اما . . .

الان چون تكنولوژی به جایی رسیده كه نمیشه دهن كسی رو بست ، كم كم صدا ها شنیده میشه . . .

بازهم میگم ، میدانیم كه میدانید و میدانید كه می دانیم، پس یادآو.ری میكنم، بدانید كه میدانیم . . .
هموطنم ما كه این همه دوست آذربایجانی داشتیم از این حرفا ازشون نشنیدم .
شما مشكل با حكومت داری الكی جو رو خراب نكن كه تجزیه كنیم و از این قبیل من حدود 6 ساله دارم در این مورد كاووش میكنم و میدونم این حرفا از كجا داره آب میخوره
من فقط یك ادعا كردم :

برو از دلیرمردان ایران زمین یه حرف از یكیشون بیار كه گفته باشه ما میخوایم از كشور ایران جدا بشیم !!
این كاربر به درخواست خودش بن شد
مدیریت انجمن پرنس و پرنسس
     
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین » 
سیاست

مبارزه با نژاد پرستی در كشور پهناور ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA