انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 6 از 26:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  25  26  پسین »

Physics News | اخبار فیزیک


زن

 
كارگاه آموزشي اختفادر مشهد برگزار ميشود

برنامه زمان بندي كارگاه اختفا هاي نجومي:

8:00 تا 9:00 پذيرش شركت كنندگان

9:00 تا 9:30 سخنراني (معرفي IOTA و IOTA/ME- خانم دهقان)

9:30 تا 10:45 كارگاه عمومي اختفا 1 (تعاريف در اختفاهاي نجومي - آقاي پرو)

10:45 تا 11:00 پذيرايي

11:00 تا 12:00 كارگاه عمومي اختفا 2 (زمان سنجي و تكنيك هاي رصدي - آقاي پرو)

12:00 تا 14:30 نماز، ناهار و استراحت

14:30 تا 15:00 كارگاه عملي 1 (نرم افزار Occult Watcher - آقاي پرو)

15:00 تا 16:30 كارگاه عملي 2 (پيش بيني در نرم افزارهاي كاربردي اختفا - آقاي پرو)

16:30 تا 16:45 پذيرايي

16:45 تا 17:45 كارگاه عملي 3 (گزارش نويسي در نرم افزارهاي كاربردي اختفا - آقاي پرو)

17:45 تا 18:30 سخنراني (تعيين فاصله زمين تا ماه به روش زمانسنجي از ماه گرفتگي و...- آقاي قاسمي)

18:30 تا 19:00 سخنراني (فعاليت هاي تيم اختفاي مشهد - آقاي حقيقي)

19:00 تا 19:30 عكس دسته جمعي و ارائه گواهي حضور

متقاضيان مبلغ 30000 تومان تا تاريخ 20 شهريور به شماره حساب 0101781698001 به نام آقاي مجيد حيدري فرد واريز كرده و اسكن فيش واريزي را به ايميل زير ارسال نماييد.

maryamdehghan79@gmail.com

شركت كنندگاني كه در كارگاه هاي پيشين اختفا شركت نموده اند وقصد شركت در اين كارگاه را دارند از ساعت 14 پذيرش ميشوند و مبلغ 15000 تومان ازآنها دريافت ميشود.

منبع: پارس اسكاي
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
www بيست ساله شد

در تاريخ 6 اگوست سال 1991 ،مهندس بريتانيايي و مهندس علوم رايانه به نام تيم برنرزلي از سازمان تحقيقات هسته‌اي اروپا يك سايت اينترنتي راه اندازي كرد و شبكه جهاني وب را به صورت رسمي پايه گذاري شد.

اين مهندس بريتانيايي يك پروژه سازماندهي اطلاعات را جمع آوري كرده و نتايج حاصله از آن را به صورت خلاصه در يك سرور هايپر تكست قرارداد تا همگان بتوانند نتايج اين تحقيقات را مشاهده كنند و از آن روز 20 سال مي‌گذرد.

امروزه شبكه جهاني وب يا همان اينترنت يك سيستم اسناد ابر متن پيوسته است كه از طريق اينترنت قابل دسترسي مي باشد و در اصل كاربران مي‌توانند صفحات وب كه شامل متن ،تصاوير ،فيلم‌ها و فايل‌هاي چند رسانه‌اي است را به وسيله يك مرورگر وب مشاهده كنند و حركت بين اين صفحات نيز از طريق لينك‌هاي اختصاصي امكان پذير مي‌باشد.

خصوصيات نسخه‌هاي مختلف وب
وب نسخه? يك: مستندات (توسط پيوندها-لينكها-) به هم مرتبط شده‌اند.

وب نسخه? دو: محتويات توسط كاربران ايجاد مي‌شود و اطلاعات بصورت پويا توليد و رشد پيدا مي‌كنند.

وب نسخه سه: ارتباط داده‌ها، ابزار، و مردم در سراسر جهان(به وقوع مي‌پيوندد).

اين اختراع مثل تمام اخترعات بنيادي وب بر پايه سه تكنولوژي اصلي شكل گرفته
1. آدرس ياب يا شناسه آدرس واحد (معروف URL يا URI) منبع مستندات يا اطلاعات در وب براي پيدا كردن آن مستند در كل وب.

2. زبان نشانه گذاري متن هوشمند (HTML) براي ارائه محتويات صفحات وب و برقراري پيوندها(لينك‌ها).

3. پرتكل انتقال متن هوشمند (HTTP) براي انتقال اطلاعات وبي در سرتاسر اينترنت.

اينترنت را بايد بزرگ‌ترين سامانه‌اي دانست كه تاكنون به دست انسان طرّاحي، مهندسي و اجرا گرديده‌ است. ريشه اين شبكه? عظيم جهاني به دهه 1960 باز مي‌گردد كه سازمانهاي نظامي ايالات متحده امريكا براي انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي براي ساخت شبكه‌اي مستحكم، توزيع شده و باتحمل خطا سرمايه گذاري نمودند

اين پژوهش به همراه دوره‌اي از سرمايه گذاري شخصي بنياد ملي علوم آمريكا براي ايجاد يك ستون فقرات جديد، سبب شد تا مشاركت‌هاي جهاني آغاز گردد و از اواسط دهه? 1990 ، اينترنت به صورت يك شبكه? همگاني و جهان‌شمول در بيايد. وابسته شدن تمامي فعّاليت‌هاي بشر به اينترنت در مقياسي بسيار عظيم و در زماني چنين كوتاه، حكايت از آغاز يك دوران تاريخيِ نوين در عرصه‌هاي گوناگون علوم، فناوري، و به خصوص در نحوه تفكّر انسان دارد. شواهد زيادي در دست است كه از آنچه اينترنت براي بشر خواهد ساخت و خواهد كرد، تنها مقدار بسيار اندكي به واقعيت درآمده‌است.

بسياري از افراد واژه‌هاي "اينترنت" و "وب جهان گستر"(يابه صورت كوتاه "وب") را به جاي هم بكار مي‌برند، حال آنكه اين دو واژه معناهاي متفاوتي دارند. وب جهان گستر: مجموعه‌اي جهاني از اسناد و تصاوير و ساير منابعي است كه به وسيله ابرپيوندها با يكديگر ارتباط منطقي دارند و با استفاده از شناسه‌هاي منبع يكنواخت و يا به اختصار URL مورد مراجعه قرار مي‌گيرند URLها به ارائه دهندگان اجازه مي‌دهد كه سرويسها و مشتريان را به صورت سمبوليك مشخص نمايند. تا مكان يابي و آدرس دهي وب سرورها، سرورهاي پرونده و ساير پايگاه داده‌هايي كه اسناد را ذخيره مي‌كنند و همچنين عرضه دسترسي به منابع از طريق پروتكل HTTP، اصلي‌ترين پروتكل حامل وب، را ممكن سازند.HTTP تنها يك از صدها پروتكلي است كه روي وب استفاده مي‌شود. وب سرويس‌ها نيز مي‌توانند از اين پروتكل براي ارتباط استفاده كنند.

برنز لي كه اكنون مدير كنسرسيوم پهناي شبكه جهاني وب است در ماه مارس 1989 يك پيشنهاد را بر اساس استفاده از مفاهيم سيستم هاي هايپرتكست مطرح كرد كه در نهايت به شبكه جهاني وب تبديل شد و در نوامبر 1990 نيز وي با رابرت كايلايي بلژيكي پيشنهاد استفاده از هايپرتكست براي پيوند بين اطلاعات و دسترسي به آنان مطرح كرد.

اين پروژه براي عمومي شدن در سال 1990 در سرن ژنو معرفي شد و برنرزلي يك رايانه next را كه توسط استيو جابز توليد شده بود را به عنوان اولين وب سرور جهان مورد استفاده قرار داد و يك مرورگر وب با نام WorldWideWeb را نيز به مرحله توليد درآورد و با نوشتن اولين صفحات وب ،او به صورت اتوماتيك تمامي ابزار لازم را براي ايجاد يك وب سايت فراهم اورده بود.

گفتني است كه در سال 2003 لقب سر از سوي ملكه اليزابت به وي اهدا شد و از ان زمان ما او را با لقب سر تيم برنرزلي ميشناسيم.

جالب است بدانيد اولين وب‌سايت يا اولين صفحه اينترنتي بخشي از آدرس info.cern.ch بود و در واقع فقط يك صفحه اطلاعات (info) شامل چند لينك بود كه اكنون صفحه ذخيره شده آن را اينجا مي‌توانيد ببينيد: اولين صفحه اينترنتي جهان .

منبع: تبيان
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
اسپكتروسكوپ

ديد كلي

اسپكتروسكوپ دستگاهي است كه براي مشاهده و بررسي طيف مورد استفاده قرار مي‌گيرد و داراي انواع مختلفي است: راستانما ، دو منشوري ، مقايسه‌اي و ... .

اسپكتروسكوپ كه براي بررسي طيف هر نوع چشمه نور بكار مي‌رود و اساس كار آن تجزيه رنگهاي متفاوت است كه شامل 4 قسمت مي‌باشد كه عبارتند از:

كوليماتور (Collimator)

در لوله موازي كننده يا كوليماتور چشمه نور مقابل شكافي كه در كانون اصلي يك عدسي محدب است، قرار دارد. از آنجا كه شكاف در كانون عدسي واقع است، نور پس از عبور از عدسي بطور موازي از لوله كوليماتور خارج خواهد شد.

براي اينكه بتوان قسمتهاي مختلف طيف را بطور مجزا از يكديگر تشخيص داد، بايد شكاف باريك باشد تا طيفي مشخص و صريح كه در آن تجزيه رنگها به دقت صورت گرفته است، توليد شود. بدين منظور در كنار شكاف ، پيچي منظور شده است كه مي‌توان عرض آنها را كم و زياد كرد تا زماني كه كه طيف مطلوب بدست آيد.

منشور

نور موازي خارج شده از كوليماتور در راه خود به منشوري مثلث‌القاعده كه نسبت به جهت تابش اشعه در مينيمم انحراف است، برخورد مي‌كند. دسته پرتو نور ضمن گذشتن از منشور به طرف قسمت ضخيم آن شكسته مي‌شود (شكست نور) و ميزان شكست آن براي نور بنفش بيشتر و براي نور قرمز كمتر است. به اين دليل نور قرمز در بالا و بنفش در پايين قرار دارد و بقيه رنگها بين اين دو رنگ ديده مي‌شوند.

دوربين

نور پس از شكست و تجزيه در منشور به صورت دسته پرتوهاي موازي و رنگين جداگانه در مي‌آيد كه پس از شكست در يك عدسي همگراي محدب در سطح كانوني آن جمع مي‌شود و روي هم طيفي را تشكيل مي‌دهد كه مي‌توان بوسيله ذره‌بين طيف را بزرگتر از آنچه كه هست، نشان داد، يا اينكه طيف را بر روي پرده سفيدي تشكيل داد.

ميكرومتر (Micrometer)

براي تقسيم بندي مشخص طيف از ميكرومتر استفاده مي‌شود.

اجزاي ميكرومتر

اين لوله عبارت است از يك عدسي همگرا ، يك شيشه مدرج و يك منبع نور.

شيشه مدرج در كانون عدسي همگرا قرار دارد و داراي درجه بندي ميكرومتر است. پس از روشن شدن منبع روشنايي تصوير درجات پس از عبور از عدسي بر روي سطح منشور منعكس و به گونه‌اي روي طيف منطبق مي‌گردد كه رنگ قرمز و بنفش بر روي درجات مربوط قرار گيرند. به همين سبب براي جابجايي تصوير درجه بندي از بالا به پايين يا از راست به چپ روي لوله ميكرومتر چند پيچ تعبيه شده كه به كمك آنها مي‌توان تصوير درجه بندي را بطور واضح تنظيم كرد.

منبع: رشد
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
ثبت تصويري مهيج از حركت دو كهكشان

ستاره شناسان آمريكايي موفق به ثبت تصويري مهيج از حركت دو كهكشان شدند كه در مسير برخورد با يكديگر قرار دارند. اين رويداد در فاصله 450 ميليون سال نوري از زمين در حال شكل گيري است.

کهکشان

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه كرمانشاه، ناسا اعلام كرد: اين عكس را هابل از دو كهكشان گرفته است كه فاصله بين آن‌ها در حدود 285 هزار سال نوري است.

كهكشان فوقاني حامل حفره سياهي است كه در حال بزرگ شدن است.

دو كهكشان حلزوني طي چند ميليون سال نوري با هم تركيب خواهند شد، درست مانند كهكشان راه شيري و كهشكان همسايه موسوم به «آنرومدا» كه چند ميليارد سال ديگر با هم ممزوج مي‌شوند.

منبع: ايسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
قدرتمندترين ليزر دستي جهان معرفي شد

ليزر كرايپتون كه در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان قدرتمندترين ليزر دستي جهان معرفي شده مي‌تواند ماهواره‌ها را در خارج از اتمسفر زمين نشانه بگيرد

به گزارش خبرگزاري مهر، ليزرها در زندگي مدرن كاربردهاي زيادي دارند، مي‌توان آنها را در تمامي دستگاه‌هاي پخش CD و DVD يافت، اما اكثر اين ليزرها به اندازه‌اي ضعيف و كوچك هستند كه با سلاح‌هاي ليزري داستان‌هاي علمي تخيلي فاصله زيادي دارند.

با اين همه ليزر "كرايپتون" در نوع خود يكي از قدرتمندترين ليزرهاي دستي به شمار مي‌رود كه محدوده برد آن 136 كيلومتر است، اين ليزر به اندازه‌اي قدرتمند است كه مي‌تواند از يك سوي اتاق تكه كاغذي را در سوي ديگر اتاق به آتش بكشد و يا اجسامي كه در خارج از اتمسفر زمين قرار گرفته‌اند را نشانه بگيرد.

نگاه كردن مستقيم به اين ليزر كه در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان درخشان‌ترين ليزر دستي جهان معرفي شده است، مي‌تواند بسيار خطرناك باشد زيرا درخشش اين پرتو ليزري در صورت نگاه مستقيم تاثير خورشيدي هشت هزار برابر درخشان‌تر از خورشيد معمولي را بر روي چشم انسان دارد. از اين رو در هنگام استفاده از اين ليزر از عينك‌هاي ايمني استفاده مي‌شود.

با توجه به برد بالاي ليزر كرايپتون، نور سبز اين ليزر در نظر انسان 20 برابر درخشان‌تر از نور آبي است و قدرت آن به اندازه‌اي است كه مي‌تواند كبريت يا كاغذ را به آتش بكشد. همچنين اين ليزر داراي ريزپردازنده‌هايي دروني است كه مي‌تواند در هنگام بالا رفتن حرارت تابش پرتو ليزري را متوقف كند.

قدرت بالاي ليزر كرايپتون باعث شده سازندگان آن براي جلوگيري از سوء استفاده از اين ابزار در آن از كدهاي امنيتي استفاده كنند و همچنين درباره نشانه رفتن پرتو اين ليزر به سوي خودروها، هواپيماها، انسان‌ها، حيوانات و ماهواره‌ها هشدار داده‌اند. همچنين اين ابزار از حالتي قابل تنظيم برخوردار است كه در آن از شدت پرتو ليزر كاسته خواهد شد.

منبع: همشهري
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
آينه چندلايه‌اي

ديد كلي:

نوع آينه‌هايي كه در مشددهاي ليزري بكار مي‌روند، معمولاً با آينه‌هاي معمولي كه از جنس آلومينيوم ، جيوه يا نقره مي‌باشند، متفاوت است. در اين مورد از آينه‌هاي چندلايه‌اي استفاده مي‌شود. اكثرا آينه‌هاي چندلايه‌اي با لايه نشاني متوالي لايه‌هاي مواد دي ‌‌الكتريك با ضرايب شكست قوي و ضعيف بر روي لايه‌هايي با كيفيت اپتيكي خوب ساخته مي‌شوند.

طرز كار آينه چند لايه‌اي:

اگر نوري بطور عمودي از محيطي با ضريب شكست n1 وارد محيطي ديگر با ضريب شكست n2 شود، مقداري از آن وارد محيط دوم شده و بقيه به محيط اول باز مي‌گردد. ضريب انعكاس در اين حالت كه نسبت انرژي نوراني بازگشت داده شده به انرژي كل اوليه را بيان مي‌كند، بصورت رابطه زير است :
(R=( n2- n1)/( n2+ n1
كه در آن n1 و n2 به ترتيب ضرايب شكست محيط‌هاي اول و دوم مي‌باشد.

مكانيزم فيزيكي آينه:

در يك آينه چندلايه‌اي با رسيدن نور به لايه بيروني كه از ضريب شكست بالا انتخاب مي‌شود، درصدي از نور تابشي منعكس خواهد شد. پس از عبور از اين لايه و رسيدن به مرز لايه بعدي درصد ديگري از نور منعكس خواهد شد و اين نور منعكسه پس از بازگشت مسير طي شده وارد فضاي بيرون مي‌گردد.

اگر اين دو پرتوي انعكاسي (پرتو انعكاسي از مرز محيط اول و بيرون و پرتوي انعكاسي از مرز محيط اول و دوم) با هم همفاز باشند، كاملاً يكديگر را تقويت كرده و نور خروجي نوري با حداكثر دامنه خواهد بود، لذا بايد راه نوري اين دو پرتو با هم برابر باشند و درنتيجه ضخامت لايه‌هاي دي‌الكتريك ضريب شكست آنها و نيز طول موج نور تابشي بايد طبق رابطه زير به هم مربوط باشند: L=nλ/4 كه در آن L ضخامت لايه ، λ طول موج نور در خلا و n ضريب شكست آن لايه است. لازم به ذكر است كه در انعكاس نور از لايه‌اي با ضريب شكست پايينتر به لايه‌اي با ضريب شكست بالاتر يك اختلاف فاز π راديان ايجاد مي‌شود.

عمده كاربرد آينه چند لايه‌اي:

بايد بدانيم كه هرچه تعداد لايه‌هاي متوالي بيشتر باشد، درصد بالاتري از نور تابشي بازتابيده مي‌شود و درنهايت مي‌توان ضريب انعكاس آينه را با تعداد لايه‌هاي نشانده شده روي آن تعيين كرد.

معمولا بيشترين قابليت انعكاس قابل حصول در اين آينه‌ها 99% است كه با لايه‌نشاني 15 تا 21 لايه قابل حصول است. لازم به توضيح است كه ضريب انعكاس اين آينه‌ها به طول موج نور تابشي هم مرتبط است. لذا مي‌توان با استفاده از آينه خاص دست به انتخاب طول موج خاصي از طول موجهاي مختلف ممكن در عمل ليزرزايي ماده ليزري زد؛ زيرا برخي مواد ليزرزا مي‌توانند در چند طول موج ، گذار ليزري انجام دهند.

منبع: رشد
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
چگالي آّب

آب آنچنان براي دانش‌آموزان شفاف است كه آنها قادر به ديدن خصوصيات ويژه آن نمي‌باشند. اما آب (بدون هيچ ماده افزاينده) خصوصياتي دارد كه آن را يگانه مي‌سازد. آب داراي نقطه جوش بالا، نقطه انجماد پايين، بي مزه و بي بو مي‌باشد. چگالي يك ماده جرمي است از مواد كه با حجم شان كه آن جسم اشغال مي‌كند، مقايسه مي‌شوند. چگالي براساس درجه حرارت متغير مكند. چگالي آب به عنوان يك مايع، بالاتر از بخار آب مي‌باشد. موادديگر چگالي‌هاي ديگري دارند، در اين آزمايش از دانش‌آموزان مي‌خواهيم كه چگالي‌هاي متفاوت مايعات معين همزمان با مقايسه‌شان با آب همديگر مقايسه كنند. حال مي‌توانيد درمورد تأثيرات آلودگي نفت روي آب فكر كنيد. نفت روي آب شناور خواهد ماند و مشكلاتي را براي ارگانيسم‌هايي كه روي سطح آب زندگي مي‌كنند به وجود مي‌آورد.

منبه: پايگاه ملي علوم زمين كشور
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
قلب كوچك مشتري

شبيه‌سازي‌هاي جديد نشان مي‌دهند چرا مشتري كه به عنوان بزرگ‌ترين سياره منظومه شمسي شناخته شده است، قلب نسبتا كوچكي دارد. همچنين، اين شبيه‌سازي‌ها تصويري وحشتناك از دوران آغازين زندگي منظومه شمسي را به نمايش مي‌گذارد. در آن زمان، اَبَرزمين‌هاي1 سنگي و پُرجرم، به غول‌هاي گازي برخورد مي‌كردند.

گمان مي‌رود كه زحل و مشتري، حيات خود را با جرم حداقل چند برابر زمين به صورت جهان‌هاي سنگي شروع كرده‌اند. سپس گرانش آنها باعث جذب گاز از سحابي اوليه و تشكيل جوي چگال براي آنها شد.

اگر اين فرضيه را بپذيريم، همه غول‌هاي گازي بايد هسته‌هايي تقريبا هم اندازه داشته باشند. اما اندازه گيري‌هاي انجام شده نشان مي‌دهند كه هسته مشتري تنها 2 تا 10 برابر زمين وزن دارد، درحالي‌كه وزن هسته زحل 15 تا30 برابر زمين است.

شبيه‌سازي‌هاي جديدي كه توسط "شولين لي" از دانشگاه پكن در چين و همكارانش صورت گرفت، شايد بتواند علت را شرح دهد. آنها به بررسي نتيجه برخورد يك ابرزمين با جرمي‌ معادل 10 برابر جرم سياره ما با غولي گازي پرداختند. زماني‌كه جرم سنگي به جو غول گازي برخورد كرد، مانند يك "پن كيك"2، پهن شد و سپس با سرعت به سمت هسته غول حركت كرد. انرژي ناشي از اين برخورد توانست مقدار زيادي از هسته غول‌ گازي را تبخير كند. سپس اين عناصر سنگين تبخير شده، با هيدروژن و هليوم جو غول گازي مخلوط شدند و به اين ترتيب بخش كوچكي از هسته باقي ماند. اين شبيه‌سازي نه تنها علت كوچك بودن هسته مشتري را شرح مي‌داد، بلكه توانست نشان دهد كه چرا جو مشتري سرشار از عناصر سنگين است.

سياره زحل، همچون مشتري، در جو خود مقدار زيادي عناصر سنگين دارد. بررسي‌هاي اين گروه پژوهشي نشان مي‌دهد كه وجود عناصر سنگين در جو زحل، شايد به سبب برخوردهايي توسط اجرام سنگي كوچك‌تر از زمين باشد كه پيش از آن‌كه بتوانند به هسته زحل برسند، سرعتشان كم شده و تجزيه و منحل شده‌اند. شبيه‌سازي‌هاي گروه يادشده، نشان مي‌دهد كه اين جرمِ منحل شده، يا هسته را سالم و دست نخورده باقي گذاشت يا به صورت باراني از ذرات كوچك بر روي آن فرود آمد و به جرم هسته اضافه كرد.

"ويليام هوبارد" از دانشگاه آريزونا مي‌گويد: "اين فرضيه مي‌تواند توضيح جالبي درخصوص علت گوناگوني جرم هسته سيارات غول‌پيكر ارائه دهد."

پژوهش‌هاي انجام شده نشان مي‌دهند كه دوران آغازين زندگي منظومه شمسي بسيار پرتلاطم و آشفته بوده است؛ چراكه پنج تا از هشت سياره آن، در معرض برخوردهاي شديدي قرار مي‌گرفتند كه توسط اجرامي‌ با اندازه سياره و يا كوچك‌تر صورت مي‌گرفت. شايد بتوان به وجود آمدن قمر زمين و تغيير شكل نيم‌كره شمالي مريخ را معلول اين برخوردها دانست. همان‌طور كه مي‌دانيد، استواي سياره اورانوس، با مدار آن به دور خورشيد زاويه 82 درجه مي‌سازد؛ يعني محور اين سياره تقريبا در صفحه مدار آن قرار دارد. شايد بتوان گفت اين برخوردها در اين امر تاثير داشته است، همچنين احتمالا اين تصادفات منجر به كند شدن حركت وضعي سياره زهره و به وجود آمدن يك قمر براي نپتون شد.

پژوهش‌هاي انجام شده، همچنين اين ايده را تقويت مي‌كند كه اين برخوردها نقش بزرگي را در تعيين خصوصيات سياره ايفا مي‌كنند.

برخوردهاي عظيم نه تنها توانستند علت برخي از تفاوت‌هاي ديده شده در سيارات منظومه شمسي را شرح دهند، بلكه به توصيف سيستم‌هاي سياره‌اي اطراف ديگر ستاره‌ها نيز پرداختند. لين مي‌گويد: "اين‌گونه برخوردها بسيار رايج‌اند."

برخوردهاي خارجي

نتايج به‌دست آمده از پژوهش‌هاي صورت گرفته، نشان مي‌دهد كه برخوردهاي عظيم تنها مختص به سيارات منظومه شمسي ما نيستند؛ بلكه برخي از سيارات خارج از منظومه شمسي نيز متحمل اين برخوردها بوده اند. اندازه و جرم برخي از سيارات خارجي نشان مي‌دهد كه آنها داراي جوي رقيق اما هسته‌اي بي‌نهايت پرجرم هستند. به عنوان، مثال قلب Corot 13-b جرمي ‌حداقل 140 برابر جرم زمين دارد.

در سال 2006 ، "ماساهيرو ايكوما" از موسسه فناوري توكيو در ژاپن و همكارانش فرضيه‌اي را پيشنهاد دادند مبني بر اين كه برخورد بين غول‌هاي گازي، سبب به هم پيوستن هسته‌هاي آنها شد. ممكن است اين فرايند در مورد Corot 13-b روي داده باشد.

شايد اين برخوردهاي عظيم بر روي ديگر خصوصيات سيارات خارجي تاثير گذاشته باشد، كه از جمله اين خصوصيات مي‌توان به مدار آنها اشاره كرد. تصور شده است كه سيارات در ابتداي زندگي‌شان، مسيرهاي دايره‌اي را مي‌پيمايند. اما برخي از آنها مدارهاي بسيار كشيده‌اي دارند. "داگلاس لين" از دانشگاه كاليفرنيا مي‌گويد: "ما در حال بررسي علت اين پديده هستيم."

منبع: ماهنامه نجوم
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
حمله خورشيد به زمين

خورشيد هم مثل هر موجود زنده ديگري نفس مي‌كشد اما هر دم و بازدم اين تك ستاره منظومه شمسي٬ حدود يازده سال زمان مي‌برد. در حال حاضر ما در دوران نفس بيرون دادن اين كوره سوزان هستيم و طبيعي است كه كسي انتظار نداشته باشد بازدم يك ستاره گداخته به خنكاي نسيم بهاري باشد.

خورشيد كه به نظر مي‌رسيد فراموش كرده است دوران خواب يازده ساله‌اش به سر آمده و بايد تندخويي خود را از سر گيرد هر چند با تاخير اما پرقدرت دارد اين روزها در پهنه سپهر مي‌غرد و طوفاني به پا كرده است.

طوفان‌هاي خورشيدي عظيمي كه طي چند روز گذشته چهره خشني از خورشيد به نمايش گذاشته بودند اينك به تهديدي جدي براي زمين تبديل شده‌اند. فوج عظيمي از ذرات باردار و پرانرژي كه خورشيد رهسپارشان كرده تا هشداري به زمينيان داده باشد، طي يكي دو روز آينده به سراغ ما خواهند آمد.

در دو روز گذشته يك زبانه عظيم خورشيدي آنهم درست به سمت زمين وزيدن گرفت تا همه را نگران طوفان خورشيدي بزرگي كند كه مي‌آيد تا فخر فروشي فناورانه نوع بشر را با قدرت خود به بازي گيرد.

اين طوفان بزرگ كه حاوي ذرات باردار و بسيار پر انرژي است البته قادر به درهم شكستن سپر مغناطيسي زمين نخواهد بود، بنابراين حيات در زمين تهديد نخواهد شد. اما هجوم اين باد قدرتمند خورشيدي لشكر مدافعان مغناطيسي زمين را به قدري به عقب خواهد راند كه همه از همين حالا نگران ماهواره‌ها و فضانورداني هستند كه احتمالا بي دفاع در چنگال اين اهريمن خشمگين گرفتار خواهند شد.

امروزه ماهواره‌هاي بسياري در مدار زمين وظيفه تبادل اطلاعات مخابراتي و ارسال داده هاي ناوبري مانند GPS را بر عهده دارند. يك طوفان خورشيدي بزرگ يعني از كار افتادن اين شاهرگ حياتي جريان اطلاعاتي.

خوشبينانه ترين اتفاق مي تواند بازي رنگهاي مسحور كننده شفق‌هاي قطبي باشد كه اولين نمود عيني برخورد ذرات پر انرژي بادهاي خورشيدي با مولكولهاي جو زمين است و فاجعه‌بارترين اتفاق، خاموش شدن ماهواره‌هاي مخابراتي و ناوبري و قطع برق براي چند ساعتي خواهد بود.

منبع: دانش فضايي
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
تعيين سرنوشت نامرئي ترين ذره جهان

دانشمندان اميدوارند در صورت دسترسي به اطلاعات كافي تا پايان ماه جاري بتوانند موجوديت بوزون هيگز يكي از گريز پاترين ذرات جهان كه گفته مي شود در شكل گرفتن جهان نقشي حياتي داشته است را اثبات يا انكار كنند.

در صورتي پاسخ اين سوال منفي باشد دانشمندان در سرتاسر جهان بايد مدل استاندارد فيزيك ذره اي كه 40 سال است بسياري از نظريات بر اساس آن ارائه شده و چگونگي عملكرد جهان را تشريح مي كند مورد بازبيني دوباره قرار دهند.



فيزيكدانان مركز مطالعاتي فرمي كه مديريت برخورد دهنده تواترون را به عهده دارند با فيزيكدانان مركز سرن كه برخورد دهنده بزرگ هادرون را در اختيار دارند براي يافتن بوزون هيگز رقابتي دوستانه داشته اند.



"كتي يوركوويچ" مدير روابط عمومي مركز فرمي مي گويد تواترون در تلاش بود تا 30 سپتامبر اطلاعات كافي براي تعيين نهايي سرنوشت بوزون هيگز را به دست آورد. تواترون كه 28 سال از آغاز به فعاليت آن مي گذرد، در كنار هادرون كه از سال 2010 جستجو براي يافتن بوزون هيگز را آغاز كرده است، براي يافتن اين ذرات كه تا كنون هيچكس در جهان موفق به رديابي آن نشده به شدت تلاش كرده اند. اين ذرات عواملي در نظر گرفته شده اند كه در حدود 13.7 ميليارد سال پيش در ماده جرم ايجاد كرده اند.



در صورتي كه بوزون هيگزي وجود نداشته باشد، در اين صورت تيمهاي چند مليتي از دانشمندان در هر دو مركز مطالعاتي بايد اطلاعات جمع آوري شده و در حال جمع آوري در مورد نوعي ديگر از ذرات را مورد بررسي قرار دهند.



اما در صورتي كه اين ذره كشف شود، تواترون با اطلاعاتي كه در اختيار دارد قادر نيست تا پيش از 30 سپتامبر 2011 وجود آن را به اثبات برساند، تاريخي كه در آن اين برخورد دهنده به دليل كمبود بودجه براي هميشه غير فعال خواهد شد.



دانشمندان در هر دو مركز مطالعاتي معتقدند بينشهاي چندگانه اي از هيگز وجود دارد كه هر يك از آنها بايد پيش از اعلام نهايي كشف ذره و براي اطمينان از واقعيت داشتن آنچه به نظر مي آيند، مورد موشكافي دقيق قرار بگيرند.



در هر دو دستگاه ذرات با سرعتي نزديك به سرعت نور با يكديگر برخورد داده مي شوند و هرج و مرجي از مواد معلقي كه در كسري از ثانيه پس از وقوع انفجار بزرگ در جهان به وجود آمده است را بازسازي مي كنند.



نتايج اين برخوردها كه تعداد آنها قابل شمارش نيست، در رايانه ها ذخيره شده و براي كشف ذرات هيگز توسط دانشمندان در سرتاسر جهان مورد مطالعه قرار مي گيرند.



دانشمندان سرن تا كنون اطلاعاتي بيشماري را از نتايج اين برخوردها براي خود جمع آوري كرده اند اما هنوز تا كشف اين ذرات نامرئي فاصله زيادي دارند.



"پائوليم گاگنون" يكي از دانشمندان برخورد دهنده بزرگ هادرون مي گويد: بوزون هيگز تا به حال نامرئي باقي مانده و هيچ كس در جهان نمي داند اين ذره چه شكلي دارد.



اما در صورتي كه وجود داشته باشد، همانطور كه در مدل استاندارد فيزيك ذره اي پيش بيني شده است، ما مي دانيم كه چه دامي براي شكار كردن آن پهن كنيم.



"رالف هيور" مدير كل سرن نيز انتظار دارد امكان اثبات وجود اين ذره تا سال 2012 به وجود بيايد، زماني كه برخورد دهنده 10 ميليارد دلاري هادرون براي يك سال به منظور آماده سازي براي انجام برخوردي با قدرت دو برابر قدرت كنوني خاموش خواهد شد.



بر اساس گزارش ان بي سي، با اين همه برخي از دانشمندان در سرن بر اين باورند حجم گسترده اطلاعاتي كه به واسطه آزمايشهاي انجام گرفته در برخورد دهنده بزرگ هادرون به دست آمده اند مي تواند تا پايان سال 2011 منجر به ارائه نتيجه گيري اوليه اي در مورد بودن يا نبودن هيگز شود.

منبع: كنجكاو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
صفحه  صفحه 6 از 26:  « پیشین  1  ...  5  6  7  ...  25  26  پسین » 
علم و دانش

Physics News | اخبار فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA