انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 7 از 26:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  25  26  پسین »

Physics News | اخبار فیزیک


زن

 
پرواز كاوشگرهاي وويجر 1 و 2 در سي و چهار سال پيش

در تاريخ 14 شهريور 1356 كاوشگر وويجر 1 ، سفرش را از زمين به سوي سيارات خارجي آغاز كرد تا دانش ما را از اين غولهاي گازي افزايش دهد . شانزده روز قبل از آن در تاريخ 29 مرداد 1356 كاوشگر وويجر 2 بطرف همان اهداف پرتاب شده بود ليكن وويجر 1 ( با سرعت 17 كيلومتر در ثانيه ) سرعتي بيش از برادر دو قلويش داشت و با اينكه ديرتر پرتاب شده بود ، زودتر به سياره مشتري رسيد . آنها درست زماني سفر خود را شروع كردند كه چهار سياره غول پيكر مشتري ، زحل ، اورانوس و نپتون در يك راستا ( لزوماً نه در يك خط ) قرار گرفته بودند . رخدادي كه هر 176 سال يكبار اتفاق مي افتد .

برنامه وويجر ، از يك جفت كاوشگر بي سرنشين علمي تشكيل شده بود كه ناسا هدف ساخت آنها را ابتدا براي تحقيق در خصوص مشتري و زحل ، و پس از آن در جايي فراتر از سيارات خارجي منظومه شمسي تا محدوده مرزهاي آن و حتي فراتر از اين مرز تعريف كرد . وويجرها از زمان پرتاب خود تا كنون مانند كاوشگرهاب پايونير 10 و 11 به سفر خود در فضاي بي انتها ادامه داده اند . اين كاوشگرها با استفاده از تجارب و اطلاعات بدست آمده در برنامه پايونير ساخته شدند . هدف نخست طراحي و تجهيز اين دو كاوشگر فضايي ، تحقيق در مورد سيارهاي مشتري و زحل و مطالعه اتمسفر ، مگنتوسفر ، حلقه ها و قمرهاي هر يك از اين دو سياره بوده است . انجام اين دو مأموريت سبب جمع آوري اطلاعات ارزشمندي در خصوص سياره مشتري شد كه پيش از آن اطلاعات دقيقي در مورد آن وجود نداشت . وقتيكه فضاپيماها در سال 1979 ( 14 اسفند 1357 ) به مشتري رسيدند از جَوّ سرخ رنگ مشتري كه با طوفانهاي سهمگين به دور سياره مي گشت ، همچنين آتشفشانهاي فعال يو ، قمر مشتري ، تصاويري به زمين ارسال كردند .

وويجر 1 از 285950 كيلومتري مشتري ، جاييكه حلقه هاي كم رنگ و قمر يو قرار داشت عبور كرد و سطح يكي ديگر از اقمار بزرگ آن را به دقت از نظر گذراند . اين كاوشگر كمتر از دو سال بعد ( 21 آبان 1359 ) از 123900 كيلومتري زحل عبور كرد . مسير وويجر 1 طوري طراحي شده بود كه از نزديك تايتان ، بزرگترين قمر سياره زحل ، عبور كند . هنگام عبور از كنار سياره زحل عكسهاي دقيقي از اتمسفر ، حلقه هاي اين سياره ، تايتان و چندين قمر ديگر آن كه پيش از آن ناشناخته بودند ، ارسال كرد . پس از عبور از كنار زحل ، اين فضاپيما سفر خود را به سمت شمال منظومه شمسي ، خارج از مرزهاي منظومه خورشيدي و به سمت صورت فلكي مار افساي پيش گرفت . تا اكنون كه اين مقاله را مي نويسم وويجر 1 بيش از 17,671,000,000 كيلومتر ( بيش از 118 واحد نجومي ) از زمين فاصله گرفته است .

خدمات وويجرها به ستاره‌شناسي

كاوشگرهاي «وويجر» به بررسي دقيق سيارات گازي، ماه (قمر)‌هاي آنها، ميدان مغناطيسي و جاذبه آن، محاسبه دقيق گرانش و همچنين حلقه‌هاي زحل و اورانوس پرداختند.از ديگر ويژگي‌هاي اين ماموريت، كشف ۲۴ ماه براي سيارات گازي بود.علاوه بر اين دانشمندان به ياري داده‌هاي ارسالي اين دو كاوشگر، به شواهدي دال بر وجود فعاليت‌هاي آتشفشاني (شبيه ساختارهاي زميني) در يكي از ماه‌هاي مشتري به نام «آيو»(Io)، و همچنين آب فشان‌هاي يخي در بزرگترين ماه نپتون يعني تريتون (Triton) پي‌بردند.

كشف تعداد زيادي از حفره‌هاي بزرگ كه حاصل برخورد بسيار شديد دنباله دارها و شهاب سنگ‌ها بر روي ماه‌هاي سيارات است، از ديگر اكتشافات اين كاوشگرها بود.دانشمندان با در نظر گرفتن داده‌هاي ارسالي توسط وويجرها توانستند جرم و چگالي بيش از ۱۷ ماه (قمر) را محاسبه نمايند و همچنين ساختارهاي بنيادي اجزاي تشكيل دهنده جوّ رقيق و اسرارآميز يكي از ماه‌هاي زحل به نام تيتان را تعيين نمايند. اين داده‌ها سه دهه بعد در ماموريت فضايي كاسيني-هويگنس تكميل شد.

اين دو كاوشگر همراه خود ابزارهاي بسيار دقيق پژوهشي حمل مي‌كردند. از جمله اين ابزار آلات مي‌توان به ابزاري براي اندازه گيري دقيق ميدان الكتريكي (توان يا قدرت، شكل و جهت آن در سياره)، امواج فرابنفش، امواج مرئي، فروسرخ و امواج راديويي (در طول موج‌هاي مختلف) كه توسط سيارات و ماه‌ها و حلقه‌هايشان توليد مي‌شود اشاره كرد. از شگفت‌انگيزترين پديده‌هاي كه در طي اين سفر اكتشافي اتفاق افتاد، ايجاد اختلال در ارتباط بين كاوشگرها و زمين در هنگام عبور اين دو فضاپيما از پشت سياره‌ها است، به عبارت ديگر جوّ سيارات و برخي از حلقه‌ها مانع از ارسال امواج راديويي توسط كاوشگرها به زمين بودند.

صدا و تصوير نوع بشر براي موجودات فضايي

صفحه معرفي تمدن زمين

علاوه بر ابزارهاي پژوهشي و اندازه‌گيري، هر دو كاوشگر با خود لوحي از جنس طلا حمل مي‌كنند. در اين صفحات مدور فلزي ديجيتالي، مطالب زير ثبت شده‌است:

فرازهايي از تمدن انسان به زبان رياضي

تصويري از دو انسان (زن و مرد) با دستان افراشته به نشانه دوستي

نشاني جايگاه زمين در منظومه شمسي و كهكشان راه شيري

انديشه قرار دادن پيام‌هايي براي موجودات هوشمند فرازميني نخستين بار توسط «اريك بورگس» مطرح شد. سپس كارل ساگان، ستاره‌شناس و اخترشيميدان مشهور آمريكايي و از پيشگامان روش‌هاي برقراري ارتباط با موجودات هوشمند فرازميني، از اين ايده به شدت استقبال كرد. سرانجام ناسا با اين طرح موافقت كرد و سه هفته به وي فرصت داد تا پلاكي را طراحي كند. ساگان با همكاري فرانك دريك پلاك را طراحي كردند؛ البته طراحي هنري اين پلاك را همسر كارل ساگان - ليندا سالزمن- انجام داد!

در صفحه‌اي ۱۲ اينچي مسي با روكش طلا چكيده‌اي از فرهنگ و آثاري از زندگي گونه‌هاي مختلف در زمين قرار داده شده‌است:

۱۱۵ قطعه عكس آنالوگ

اصواتي از زمين

صداي رعد و برق

صداي گريه يك شيرخوار

صداي يك نهنگ وال

صداي برخورد امواج به ساحل

صداي قلب و گام برداشتن انسان

و چند صداي ديگر

موسيقي‌هاي منتخب از فرهنگ‌ها و نواحي مختلف (۹۰ دقيقه): قطعات مختلفي از باخ و بتهوون تا لويي آرمسترانگ و چاك بري در ديسك گنجانده شده‌اند. موسيقي‌ها متعلق به فرهنگ‌ها و كشورهاي مختلف هستند: چين، ژاپن، آذربايجان، اندونزي، مكزيك، پرو، بلغارستان، سنگال و ... سلام و خوشامدگويي به ۵۵ زبان: اين خوشامدگويي‌ها با زبان اكدي كه در ميان‌رودان ۶ هزار سال پيش صحبت مي‌شد آغاز مي‌شود و با يكي از زبان‌هاي محلي چيني به نام وو پايان مي‌يايد.

يكي از اين اصوات صدايي فارسي است از يكي از سخنان سعدي شيراز با اين مضمون در انتهاي خبر ميتوانيد صدا را بشنويد)

درود بر ساكنين ماوراء آسمان‌ها، بني‌آدم اعضاي يك پيكرند كه در آفرينش ز يك گوهرند. چو عضوي به‌درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار

دانلود صدا ( http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/languages/persian.html )

دانشمندان اميدوارند وويجرها در طول سفر طولانيشان در فضاي بيكران، با يك تمدن فرازميني هوشمند برخورد داشته باشند. در اين صورت، لوح مذبور شايد راهنمايي باشد براي همسايگان دوردست ما تا راه خانه ما «زمين» را پيدا كرده به ملاقاتمان بيايند

منبع: پارس اسكاي
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
روشنايي‌هاي شهر




فضانوردان ايستگاه فضايي بين‌المللي، اين نماي هيجان‌انگيز را از كاليفرنياي جنوبي و منطقه باجا در مكزيك ثبت كرده‌اند. روشنايي شهرهاي پرجمعيت اين منطقه از زير ابر نيز مشخص است.

فضانوردان ايستگاه فضايي در توفيقي اجباري به‌واسطه تعليق ماموريت سرنشين‌دار سايوز روسيه مجبورند چند هفته‌اي بيشتر در ايستگاه فضايي به‌سر ببرند و اين، فرصتي بي‌نظير براي ثبت مناظري اين‌چنين و انجام آزمايش‌هاي بيشتر است.

منبع: خبرآنلاين
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
آيروديناميك موشك ها

از نظر لغوي آيروديناميك از دو كلمه يا ريشه يوناني، آيرو به معني هوا و ديناميك به معني نيرو تشكيل يافته است. از آنجا كه پرواز موشك يا هواپيما بر اساس اصول اين علم استوار است، از اين رو آنرا تئوري پرواز نيز مي گويند.

حال كه با تعريف آيروديناميك و مفاهيم ريشه اي كلمه آيروديناميك آشنا شديم مواردي از قوانين مكانيك كه مطالعه آنها، درك مفاهيم پرواز را آسان مي كند، معرفي مي نماييم.
قوانين نيوتن

نيوتن اولين كسي بود كه قوانين حركت ذره را بيان نمود. اين قوانين كه كماكان در مكانيك مورد استفاده مي باشد به قرار زير است:
قوانين حركت


الف-قانون اول

طبق اين قانون اگر بر اجسام ساكن نيرو وارد شود همواره ساكن باقي مي ماند. همچنين اگر به اجسامي كه با سرعت ثابت در يك خط مستقيم حركت مي كنند نيرويي وارد نشود سرعتت انها همواره ثابت مي ماند. به نيرويي كه باعث مي شود جسم در حالت سكون، ساكن و در حالت حركت با سرعت ثابتي حركت نمايد، نيروي ماند يا اينرسي گفته مي شود.

ماند يا اينرسي خاصيت همه اجسام است. به عبارت ديگر، اجسام عادي طبق خاصيت ماند در برابر هر تغييري كه در سرعت آنها حاصل مي شود، مقاومت مي نمايند. براي مثال دوچرخه اي كه با سرعت 20 كيلومتر در ساعت حركت مي كند، داراي نيرويي است كه سعي مي كند سرعت آن در همان حد 20 كيلومتر در ساعت بدون كاهش يا افزايش ثابت بماند.

اين نيرو كه همان نيروي اينرسي اجسام متحرك است، كم كم با ركاب زدن دوچرخه سوار و نيز به علت وجود اصطكاك لاستيك ها با سطح زمين و برخورد بدن دوچرخه سوار و بدنه دوچرخه با مولكول هاي هوا نقش و اثر خود را از دست مي دهد و كم كم متوقف مي شود. از اينرو براي به حركت درآوردن اجسام ساكن و هم براي افزايش يا كاهش سرعت اجسام متحرك نيروهايي لازم است كه بتواند بر نيروهاي ماند يا اينرسي غلبه كند.

به نيرويي كه باعث مي شود جسم در حالت سكون، ساكن و در حالت حركت با سرعت ثابتي حركت نمايد، نيروي ماند يا اينرسي گفته مي شود

ب-قانون دوم

هرگاه بر جسمي كه با سرعت ثابت حركت مي كند نيرويي وارد نشود تغيير حركت آن متناسب با مقدار آن نيرو و جهت آن در امتداد آن نيرو خواهد بود. به عبارت ديگر كاهش يا افزايش سرعت اجسام متناسب با مقدار نيروييست كه از سمت معيني بر آنها وارد مي شود و سمت ادامه حركت نيز به سمت آن نيرو بستگي دارد. به علاوه هرچه اجسام سنگين تر باشند، براي تغيير حركت به نيروي بيشتري نياز خواهند داشت. بدين معني كه سرعت اجسام سبك تر، راحت تر و سرعت اجسام سنگين تر ديرتر و دشوارتر تغيير مي كند. در نتيجه مي توان گفت كه مقدار تغيير حركت اجسام با جرم انها نسبت عكس دارند.

ج-قانون سوم

اين قانون كه بسيار معروف است مي گويد براي هر عملي عكس العملي است مساوي با آن و در جهت مخالف آن.

اين همان عملي است كه در موتورهاي عكس العملي جت و توربوجت ملاحظه شد. براي درك بهتر موضوع كافيست بادكنكي را پر از باد نموده و دهانه آن را كمي شل نماييم، در صورت رها شدن بادكنك ملاحظه مي شود كه هم زمان با خالي شدن باد، بادكنك حركت نموده و جهت حركت آن بر خلاف خروج باد است.

خروج گازهاي داخل بادكنك عمليست كه عكس العمل آن همان حركت بادكنك به جلو است. چون دهانه بادكنك خيلي نرم است، لذا مسير هوايي كه از آن بيرون مي آيد متغير است، در نتيجه حركت بادكنك نيز به تبعيت از مسير باد تغيير مي نمايد.
قانون جاذبه

بر طبق اين قانون، هر جسم سنگين اجسام سبك اطرافش را به طرف خود جلب نموده و به وسيله اجسام سنگين تر از خود جذب مي شود. نيروي كشش اين نوع اجسام نيروي جاذبه ناميده مي شود كه مقدار آن با فرمولي قابل محاسبه است.

منبع: تبيان
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
آينه لويد

تئوري آزمايش:

آزمايش آينه لويد ، از انواع آزمايشهاي تداخل است كه تداخل آن به روش تقسيم جبهه موج مي باشد.

در اين آزمايش ، نور از يك شكاف با فرود تقريبا مماسي ، به آينه تختي مي تابد. اين نور پس از برخورد به آينه باز تابيده مي شود و ناظري كه به آينه نگاه مي كند، چنين تصور مي كند كه نور از يك منبع در پشت آينه مي آيد. بدين ترتيب يك منبع ، تبديل به دو منبع مي شود و شرايط تداخل فراهم مي آيد. نوري كه مستقيما از شكاف مي آيد، با نور بازتابيده از آينه تداخل مي كند.

نقش تداخل:

اگر پرده اي را چنان قرار دهيم كه آينه بر آن عمود و مماس باشد، نقش تداخلي را روي آن مشاهده خواهيم كرد. بنابراين شكاف و تصوير مجازي آنرا مي توان بصورت دو منبع همدوس در نظر گرفت كه نقش تداخلي را بصورت نوارهاي روشن و تاريك تشكيل مي دهند.

نوارهاي تداخلي:

وقتي پرتوهاي برهم نهاده در يك نقطه همفاز باشند، باهم تداخل سازنده كرده و نوار روشني پديد مي آورند.


وقتي اختلاف فاز پرتوهاي برهم نهاده ، مضرب فردي از π باشد، تداخل ويرانگر ايجاد شده و نوار بوجود آمده تاريك خواهد بود.


اختلاف راه فيزيكي:

در آزمايش لويد ، در نقطه تماس پرده و آينه ، پرتوهايي كه به هم مي رسند، چون از چشمه هاي همدوس هستند و مسير مساوي طي مي كنند، اختلاف راه نخواهد داشت. لذا باهم همفاز خواهند بود. در اين شرايط بايستي تداخل سازنده و نوار روشن داشته باشيم؛ ولي بر خلاف انتظار ، اين نقطه تاريك ديده مي شود. علت اين امر اختلاف راه فيزيكي است.

وقتي نور از محيط رقيق به محيط غليظ مي رسد، بازتابيده مي شود. در اين بازتابش اختلاف راه λ/2 وجود دارد كه باعث تغيير فاز ناگهاني به ميزان p بوده و در اثر تداخل ويرانگر ، نوار تاريك حاصل مي شود. تقش تداخلي بصورت نوارهاي روشن و تاريك متوالي ، پس از اين نوار تاريك روي پرده ظاهر خواهد شد.

عدم لحاظ اختلاف راه فيزيكي:

اگر اختلاف راه پرتوهاي به هم رسيده ، در يك نقطه مضرب صحيحي از λ باشد، تداخل ويرانگر حاصل شده، نوار تاريك بوجود مي آيد.


اگر اختلاف راه پرتوهاي بهم رسيده، در يك نقطه مضرب صحيحي از λ/2 باشد، تداخل سازنده حاصل شده، نوار روشن بوجود مي آيد.


اگر پرده با آينه تماس نداشته باشد، نوار مركزي روي پرده ديده نمي شود. در اين مورد مي توان يك ورقه نازك ميكا را در مسير باريكه مستقيم قرار داد، تا اينكه نوار مركزي بالاتر از امتداد آينه روي پرده تشكيل شود. و چنانچه گفته شد، اين نوار تاريك خواهد بود.


در اين آزمايش مي توان از يك سطح دي الكتريك كه بازتابندگي زيادي دارد، به جاي آينه استفاده كرد.

منبع: رشد
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
فناوري نانو در جهان

امكان ساخت يك پيل سوختي جيبي، توليد نانوكپسول‌هاي جديد براي رسانش داروها، ترميم بافت با كمك كره‌هاي نانواليافي، نانوكره‌هاي ژلاتيني مي‌توانند به ترميم بافت كمك كنند، سنتز طبيعي نانوذرات نقره از اسيدهاي هوميك، ساخت نخستين حسگر هشداردهنده براي ماسك‌هاي تنفسي، نانوذرات به آشكارسازي اثر انگشت نامرئي كمك مي‌كنند و استفاده از نانوذرات نقره در شناسايي و درمان بيماري

امكان ساخت يك پيل سوختي جيبي

محققان دانشگاه آكسفورد، نانوكاتاليست جديدي ساخته‌اند كه مي‌تواند در دماي محيط و بدون نياز به حلال‌ها يا افزودني‌ها هيدروژن توليد كند. با استفاده از اين نانوكاتاليست كه از اسيد فرميك، هيدروژن توليد مي‌كند، مي‌توان پيل سوختي ساخت كه به تدريج جايگزين باتري‌هاي ليتيومي شود و به افزاره‌هاي قابل حمل توان دهد.
نتايج اوليه اين تحقيق نويدبخش هستند و نشان مي‌دهند كه ساخت پيل سوختي هيدروژني كه بتوان آن را در جيب گذاشت، امكان‌پذير است.
راهبرد جديد شامل قراردادن لايه‌ي اتمي منفردي از اتم‌هاي پالاديوم روي نانوذرات نقره است. اثرات ساختاري و الكترونيكي نقره زيرين خواص كاتاليستي پالاديوم را به شدت تحت تاثير قرار مي‌دهد، بطوري كه فعاليت كاتاليستي موثر آن به حدي مي‌رسد كه مي‌تواند اسيد فرميك را در دماي اتاق به هيدروژن و دي‌اكسيدكربن تبديل كند.
مزيت ديگر اين فناوري جديد اين است كه بخار گاز توليد شده از اين واكنش به طور عمده از هيدروژن و دي‌اكسيدكربن تشكيل شده است و عاري از مونواكسيدكربن مسموم‌كننده‌ي كاتاليست است. اين مزيت نياز به فرآيند‌هاي تميزكردن و افزايش دادن طول‌عمر پيل‌هاي سوختي را از بين مي‌برد.

توليد نانوكپسول‌هاي جديد براي رسانش دارو

حال گروهي از محققان دانشگاه كاليفرنيا در لوس‌آنجلس با استفاده از فناوري نانو ابزار جديد و بسيار كاراتري براي رسانش هدفمند داروها ابداع كرده‌اند.
آنها در مقاله خود نشان داده‌اند كه چگونه مي‌توان نانوديسك‌هاي حاوي دارو را درون نانوذرات گنبدي بسته‌بندي كرد. اين ذرات كپسول‌هاي نانومقياس طبيعي هستند كه براي رسانش داروها مهندسي شده‌اند.
نانوذرات گنبدي در سيتوپلاسم تمام سلول‌هاي پستانداران يافت شده و يكي از بزرگ‌ترين كمپلكس‌هاي ريبونوكلئوپروتئيني شناخته شده در مقياس زير 100 نانومتر به‌شمار مي‌روند. اين نانوذرات بشكه‌اي شكل با دارا بودن فضاي داخلي بزرگ و توخالي، گزينه‌هاي مناسبي براي طراحي حامل‌هاي رسانش دارو به‌شمار مي‌روند.
حفره داخلي يك نانوذره گنبدي آنقدر بزرگ است كه مي‌تواند صدها مولكول دارو را در خود جاي دهد. از سوي ديگر خود اين ذرات گنبدي به اندازه يك ميكروب هستند و بنابراين مي‌توانند به راحتي همراه با محتواي خود وارد سلول‌هاي هدف شوند.

ترميم بافت با كمك كره‌هاي نانواليافي

دانشمندان دانشگاه ميشيگان، پليمرهاي زيست‌تجزيه‌پذير ستاره‌شكلي ساخته‌اند كه به شكل كره‌هاي نانواليافي توخالي خودآرا مي‌شود. هنگامي كه اين كره‌ها بهمراه سلول‌ها به داخل جراحت تزريق مي‌شوند، زيست‌تجزيه مي‌گردند ولي سلول‌ها زنده مي‌مانند تا بافت جديدي ايجاد كنند. اين اولين بار است كه چنين پژوهشي با موفقيت انجام مي‌شود.
اين كار براي افرادي كه داراي انواعي مشخصي از زخم‌هاي غضروفي هستند و تاكنون درمان خوبي براي آن وجود نداشته است، اميدوار كننده مي‌باشد.
اين ريزكره‌هاي توخالي نانوايافي بسيار متخلخل هستند و اجازه ورود ساده مواد غذايي را مي‌دهند. علاوه بر اين، اين نانوالياف‌ها در چنين ريزكره‌هاي توخالي محصولات جانبي مخربي كه منجر به زيان شود، ايجاد نمي‌كنند. اين كره‌هاي توخالي نانواليافي با سلول‌ها تركيب مي‌شوند و سپس به جراحت تزريق مي‌گردند. هنگامي كه كره‌هاي نانواليافي، كه قدري بزرگ‌تر از سلول‌هاي در حال حمل هستند، در محل جراحت تجزيه مي‌شوند، سلول‌هاي حمل شده بتوسط آنها شروع به رشد بافت مي‌كنند زيرا اين كره‌هاي نانواليافي محيط مناسبي جهت رشد طبيعي سلول‌ها فراهم كرده است.

نانوكره‌هاي ژلاتيني مي‌توانند به ترميم بافت كمك كنند

محققان چيني براي تهيه ژل‌هاي قابل‌تزريق، يك روش پايين به بالا ارائه كرده‌اند. در اين روش از نانوكره‌هاي ژلاتيني داراي بار الكتريكي مخالف، بعنوان اجزاء سازنده استفاده مي‌شود.
ژلاتين يك زيست‌پليمر شناخته شده با خواص زيست‌تخريب‌پذير و زيست‌سازگار عالي است. رهايش داروها از ژلاتين را مي‌توان تا حد زيادي كنترل كرد. اين گروه تحقيقاتي شرح مي‌دهد كه با مخلوط كردن نانوكره‌هاي ژلاتيني داراي بار الكتريكي مخالف، مي‌توان ژل‌هاي كلوئيدي زيست‌تخريب‌پذير و قابل‌تزريق تشكيل داد.
سود اصلي اين روش پايين به بالا، تشكيل ژل‌هاي قابل‌تزريق است كه مرتبط با اين حقيقت مي‌باشند كه اين اجزاء سازنده ذره‌اي را مي‌توان عامل‌دار كرد. براي مثال، زيست‌تخريب‌پذيري و رفتار رهايش داروي زيست‌مولكول‌هاي كپسوله شده را مي‌توان كنترل و تنظيم كرد.
آنچه اين تحقيق نشان مي‌دهد اين است كه اكنون ژل‌هاي كلوئيدي كشسان را مي‌توان از زيست‌پليمرهاي قابل‌دسترسي از نظر تجاري بدون اصلاح شيميايي اضافي ساخت. اصلاح شيميايي ممكن است زيست‌سازگاري اين پليمرها را كاهش دهد. اين توانايي بدين معني است كه اكنون ژل‌هاي ژلاتيني را مي‌توان با داروها و ديگر تركيبات زيست‌فعال بارگذاري كرد.

سنتز طبيعي نانوذرات نقره از اسيدهاي هوميك

محققان آمريكايي موفق شدند با استفاده از اسيدهاي هوميك، نانوذرات نقره توليد كنند.
براي شروع، آنها ابتدا از روش‌هاي سنتي براي توليد نانوذرات استفاده كردند و سپس از اسيد‌هاي هوميك بستر يكي از رودخانه‌ها استفاده كردند. در نهايت تعجب، متوجه شدند رنگ زرد مربوط به نانوذرات در ظرف مشاهده مي‌شود. نمونه مورد نظر به مراكز ديگر ارسال شد تا حضور نانوذرات در آن تاييد شود.
اسيد هوميك يك تركيب پيچيده از اسيدهاي آلي است كه در طول فرآيند زوال مواد آلي مرده تشكيل مي‌شود. البته تركيب دقيق شيميايي آن از نقطه‌اي به نقطه ديگر و از فصلي به فصل ديگر متغير است.
اين تيم تحقيقاتي يون‌هاي نقره را با اسيد هوميك‌هاي بدست آمده از منابع مختلف را در دماها و غلظت‌هاي مختلف تركيب كردند و در نهايت دريافتند كه محصول بدست آمده پس از 2 تا 4 روز نانوذرات نقره است. آنها معتقدند كه اين فرآيند بسيار شبيه فرآيند توليد نانوذرات در آزمايشگاه است. پيش از اين تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته بود تا مشخص شود چگونه نانوذرات نقره در طبيعت حل شده و در محيط يون نقره آزاد مي‌كند. اين پروژه اين ايده را مطرح مي‌كند كه شايد بخشي از يون‌هاي نقره طي يك فرآيند طبيعي تبديل به نانوذرات مي‌شوند. همچنين اين پروژه به اين سوال پاسخ مي‌دهد كه چرا در معادن قديمي كه مطمئنا نانوذرات ساخت بشر به آنجا راه نيافته، نانوذرات با غلظت بسيار بالا وجود دارد.

ساخت نخستين حسگر هشداردهنده براي ماسك‌هاي تنفسي

امدادگران معمولا با پوشيدن ماسك‌هايي كه داخل آن با نوعي ذغال فعال پرشده و مانع عبور گازهاي سمي مي‌شود خود را در برابر گازهاي سمي محافظت مي‌كنند. اما اگر فيلتر درون اين ماسك‌ها به حد اشباع برسد كارايي لازم خود را از دست خواهد داد. اخيرا محققان، با استفاده از نانوساختارهاي كربني موفق به ساخت نوعي حسگر جديد شدند كه مي‌تواند هنگامي كه فيلتر كربني ماسك‌هاي تنفسي به حد خطرناكي از اشباع مي‌رسد، به كاربران هشدار دهد. آنها با تعبيه نانوالياف كربني در بلورهاي فوتونيكي متخلخل (كه طول موج‌ها يا رنگ‌هاي معيني از نور را منعكس مي‌كنند) حسگرهايي ساختند كه بر خلاف كربن‌هاي معمولي داراي رنگ‌هاي متغيري بوده؛ به‌طوريكه تغيير رنگ آن هنگام جذب مواد شيميايي، نشانه‌اي از ميزان توانايي فيلتر در جذب مواد بيشتر است. اين حسگر جديد كوچك، حساس، ارزان و كم مصرف است. نانوالياف موجود در اين حسگر به‌دليل برخورداري از ساختاري مشابه با ذغال فعال موجود در ماسك‌هاي تنفسي، عملكرد مشابهي در جذب آلاينده‌هاي آلي دارند ضمن آنكه اين حسگر قادر است اطلاعات دقيق‌تري در خصوص ميزان مواد جذب شده توسط اين فيلترهاي كربني بدهد.

نانوذرات به آشكارسازي اثر انگشت نامرئي كمك مي‌كنند

محققان در استراليا براي تقويت اثرهاي انگشتي كه بيش از دوازده ماه از آنها گذشته است، با استفاده از نانوذرات طلا در تركيب با پادتن‌ها روشي ابداع كرده‌اند كه نتايج نويدبخشي نشان مي‌دهد.
اثر انگشت كه براي اولين بار در قرن نوزدهم ميلادي گزارش شد، هنوز بعنوان مدرك مهمي در تحقيقات جنائي استفاده مي‌شود. بنابراين تلاش مي‌شود كه روش‌هاي انگشت‌نگاري بهبود داده شوند. اثرهاي انگشت نامرئي را مي‌توان با استفاده از عمليات‌هاي شيميايي آشكار نمود.
اين محققان، پادتن‌هاي پيونددهنده با اسيد آمينه را به نانوذرات طلا متصل كردند و آنها را در آشكارسازي اثرهاي انگشت بكار بردند. اسيدهاي آمينه در اغلب اثرهاي انگشت يافت مي‌شوند. اين محققان براي تقويت و تصويربرداي از اين اثرها، از پادتن‌هاي ثانويه‌ي فلورسانتِ قرمزي استفاده كردند كه به پادتن‌هاي پيوندداده با اين نانوذرات، مي‌چسبند.
اين روش جديد مبتني بر نانوذره براي بازسازي اثر انگشتي كه بيش از يك هفته قبل ايجاد شده بود، استفاده شد كه بخوبي عمل كرد. با اين حال روش‌هاي مرسوم تقويت‌كنندگي اثر انگشت هنوز براي اثرهاي انگشت تازه بهتر كار مي‌كنند. اثرهاي انگشت تازه براي قابل‌حل نگه داشتن اسيدهاي آمينه به انداز كافي آب دارند و با افزودن معرف‌ها، آنها تمايل به شسته‌شدن و خارج‌شدن دارند. اسپيندلر مي‌گويد: ما ديگر روش‌ها را بررسي مي‌كنيم و تلاش مي‌كنيم كه اسيدهاي آمينه را روي سطح نگه داريم و اميدواريم كه معرفي پيدا كنيم كه براي هر اثر انگشتي با هر طول عمري كار كند.

استفاده از نانوذرات نقره در شناسايي و درمان بيماري

نانوذرات نقره كاربردهاي زيادي در فناوري پزشكي دارد، تنها مشكل استفاده از اين ماده آن است كه، آزاد شدن يون نقره مي‌تواند براي سلول‌ها خطرناك باشد. اخيرا محققان سوئيسي موفق شدند نانوذرات نقره را به شكلي آماده كنند كه در طول استفاده از آن يون نقره سمي آزاد نشود و همچنين خواص نوري آن دست نخورده باقي بماند. بنابراين از اين نانوذرات مي‌توان در حسگرهاي پلاسمونيك پزشكي براي شناسايي پاتوژن‌ها يا ديگر اهداف درماني استفاده كرد.
اخير پژوهشگران نشان دادند كه از اين نانوذرات مي‌توان در حسگرهاي بدون برچسب نيز استفاده كرد.
اين تيم تحقيقاتي نشان داده‌اند كه چگونه عملكرد نانوذرات نقره‌ي داراي پوشش دي اكسيد سيليكون مي‌تواند بهبود بيشتري ‌يابد. آنها ذرات اكسيد آهن و نقره را پوشش دادند و با آنها زيست حسگرهاي مغناطيسي ساختند. اين نانوذرات چند كاره، قادرند به سلول‌هاي ويژه‌اي نظير سلول‌هاي سرطاني، بچسبند و آنها را شناسايي كنند.

منبع: باشگاه نانو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
نخستين رصد فضايي ناسا براي اندازه‌گيري ميزان نمك سطح اقيانوس

ابزار اندازه‌گيري «آكواريس» ناسا كه مرحله نصب و راه‌اندازي را تكميل كرده، اكنون در حال آزمايش شوري سطح اقيانوسهاي زمين از جايگاهش تا نزديك مدار قطبي است.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماهواره رصد «آكواريس» SAC-D متعلق به كميته فعاليتهاي ملي فضايي آرژانتين، ماه ژوئن بر روي موشك دلتا -2 به فضا پرتاب شده و در مدار اوليه مناسب جاي گرفت.

اين ابزار قرار است اولين رصد فضايي ناسا در مورد شوري يا تمركز نمك در سطح اقيانوس را به عنوان يك متغير كليدي در مطالعات ماهواره‌اي زمين انجام دهد. متغيرها در شوري بر چرخه عميق اقيانوس تاثير گذاشته و مسير آب‌شيرين در سراسر سياره زمين را تعيين و آب‌وهواي زمين را هدايت مي‌كند.

تيم علوم ابزار آكواريوس قرار است ماه‌هاي آينده را به تجزيه و تحليل و بازسنجي اندازه‌گيري‌ها و انتشار اطلاعات مقدماتي بپردازد.

با تكميل راه‌اندازي آكواريوس، تيمهاي عمليات پروازي ابزارهاي SAC-D با همراهي تيم آرژانتيني اكنون در تلاش براي راه‌اندازي هفت ابزار ديگر اين ماهواره هستند. با راه‌اندازي تمام ابزارهاي رصد، مانور نهايي براي جاي‌گيري اكواريوس SAC-Dدر مدار نهايي خود در 657 كيلومتري بالاي زمين انجام خواهد شد.

منبع: ايسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
كوچك‌ترين موتور الكتريكي تك‌مولكولي جهان ساخته شد

محققان دانشگاه تافنر در ايالت ماساچوست آمريكا موفق به ساخت اولين موتور الكتريكي تك مولكولي جهان شده‌اند كه مي‌تواند كاربردهاي وسيعي در حوزه‌هاي پزشكي و مهندسي داشته باشد.

به گزارش سرويس فناوري ايسنا عرض اين موتور الكتريكي تنها يك نانومتر است؛ در حالي كه ركورد جهاني فعلي يك موتور الكتريكي مولكولي 200 نانومتر است. محققان قادرند كه با استفاده از ميكروسكوپ تونلي روبشي در دماي پايين (LT- STM) يك موتور مولكولي را با برق كنترل كنند.

قدرت موتورهاي مولكولي پيشين توسط نور و از طريق واكنش‌هاي شيميايي تامين مي‌شود؛ اما در اين موتورها، LT-STM به جاي نور از الكترون‌ها براي ديدن مولكول‌ها استفاده مي‌كنند.

اين تيم تحقيقاتي از سرفلزي روي ميكروسكوپ براي ايجاد يك بار الكتريكي در مولكول بوتيل متيل سوفليد كه بر روي يك سطح مسي رسانا قرار مي‌گيرد، استفاده كردند.

اين مولكول حاوي سولفور، اتم‌هاي كربن و هيدروژن را براي شكل‌گيري چيزي شبيه دو بازو با چهار كربن در يك سمت و يك كربن در سمت ديگر انتشار مي‌دهد. اين رشته‌هاي كربن براي چرخيدن در اطراف رابط سولفور مس آزاد هستند.

محققان از طريق كنترل دماي مولكول، مي‌توانند به طور مستقيم چرخش مولكولي را تحت تاثير قرار دهند. دماي حدود 5 درجه كلوين و يا 450 – درجه فارنهايت براي رديابي حركات موتور مناسب است.

محققان در اين دما مي‌توانند تمام چرخش‌هاي موتور را دنبال كرده و داده‌ها را تجزيه و تحليل كنند.

نتايج اين تحقيقات به صورت آنلاين در Nature NanotechnologY انتشار يافته است.

منبع: ايسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
استفاده از نانوذرات نيكل براي تراز كردن بلورهاي مايع

عملكرد بلورهاي مايع به نحوه چيدمان آنها بستگي دارد. دانشمندان به‌دنبال راه‌هاي كنترل اين چيدمان هستند. اخيرا يك تيم تحقيقاتي موفق شده است با استفاده از نانوذرات، چيدمان اين بلورها را تحت كنترل در آورد.

نمايشگرهاي بلور مايع (LCDها) امروزه در ادوات مختلفي نظير مانيتور كامپيوترها، تلويزيون‌ها و تلفن‌هاي همراه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از آنجايي كه عملكرد و ويژگي‌هاي اين نمايشگرها بستگي به اين دارد كه بلورهاي مايع چگونه چيدمان شده و جهت‌گيري‌شان چگونه است، دانشمندان به‌دنبال راه‌هاي ساده‌اي هستند كه با استفاده از آنها بتوانند اين مولكول‌ها را به‌طور يكنواخت تراز كرده و آنها را در جهت مناسب قرار دهند. نانوذرات مي‌توانند براي تراز كردن عمودي نمايشگرها به‌كار گرفته شوند، همچنين شكل نانوذرات مي‌تواند روي جهت‌گيري بلورهاي مايع تاثيرگذار باشد.

لين گو و همكارانش از دانشگاه بيهانگ در پكن چين، موفق شدند به چيدمان عمودي و مسطح در بلورهاي مايع برسند. آنها اين كار را با استفاده از نانوذرات نيكل داراي مورفولوژي مختلف انجام دادند.

اين گروه تحقيقاتي با استفاده از ميكروسكوپ نوري قطبي شده مشاهده كردند در بلورهاي مايع كه در آنها نانوذرات نيكل به شكل كاسه‌اي هستند (رجوع به تصوير) چيدمان بلورها به‌صورت مسطح خواهد بود، در غير اين صورت، ساختارهاي ديگر نظير "نانوگل" يا " نانو كره" منجر به چيدمان عمودي خواهد شد. گو مي‌گويد ما دريافتيم كه اين يك پديده جديد است كه در آن با تنظيم ساختارهاي نانوذرات به‌كار رفته در بلورهاي مايع مي‌توان الگوي تراز آنها را كنترل كرد.

گو مي‌گويد اين كه بلورهاي مايع تقويت شده با نانوكاسه‌ها مي‌تواند منجر به تراز شدن عمودي بلورهاي مايع شود، دلايل متعددي دارد. اول اين كه اشكال كاسه مانند ترجيح مي‌دهند تا چيدماني زنجيري مسطح داشته باشند، بر خلاف حالتي كه ذرات ترجيح مي‌دهند روي هم قرار گيرند. دوم اين كه خواص مغناطيسي نانوكاسه‌هاي نيكل نيز ذرات را ترغيب به چيدمان مسطح مي‌كنند. نانوذرات تراز شده نيز بلورهاي مايع را تحريك به چيدماني همانند خود مي‌كنند. وجود هر دو اين شرايط لازم است تا تراز شدن مسطح در بلورهاي مايع اتفاق بيافتد.

اگر نانوذرات به شكل گل يا كروي باشد، بلورهاي مايع تمايل به چيدمان عمودي خواهد داشت. گو مي‌گويد اگر ما از نانوذرات غير مغناطيسي استفاده كنيم، آنگاه چيدمان نهايي به‌صورت روي هم خواهد بود.

گام بعدي براي تيم تحقيقاتي گو آن است كه روي جزئيات مكانيسم اين اثرات تحقيق كنند. آنها درصدد هستند تا رابطه ميان نانوساختارها و الگوهاي چيدمان نانوذرات را مورد مطالعه قرار دهند. هدف نهايي آنها يافتن اجزاء و ساختاري است كه بلورهاي مايع را در جهت‌هاي دلخواه‌شان تراز مي‌كند.

اين گروه نتايج كار خود را در قالب مقاله‌اي تحت عنوانSynthesis of Nickel Bowl-like Nanoparticles and Their N (فسفري) مي‌نامند كه خصوصيات رسانش را بيان مي‌كند. '> Doping for Inducing Planar Alignment of a Nematic Liquid Crystal به چاپ رساندند.

منبع: ستاد توسعه فناوري نانو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
پيتزا با طعم ماه

در رقابتي تنگاتنگ براي فروش بيشتر محصول در فضا، يك شعبه فروش پيتزا در ژاپن، طرحي را براي احداث اولين پيتزا فروشي در ماه پيشنهاد كرده‌ است.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شاهكار، پيرو ماموريت «پيتزاهات»، شركت زنجيره‌اي رقيب،به ايستگاه فضايي بين‌المللي در سال 2001 بوجود آمده كه طي آن يك پيتزا توسط اين شركت به اين مدارگرد منتقل شد.

به گفته طراحان ايجاد شعبه پيتزافروشي در ماه، شركت ساختماني مائدا، كار طرح‌ريزي ساخت يك رستوران دو طبقه گنبدي شكل در ماه را آغاز كرده است.

به گفته اين شركت، كاركنان اين رستوران در يك ساختمان 26 متري در همين مكان زندگي خواهند كرد.

اين شركت زنجيره‌اي، هزينه ساخت چنين پروژه‌اي را حدود 21.8 ميليارد دلار برآورد كرده كه از ميان آن مي‌توان به هزينه انتقال 70 تن مواد ساختماني و تجهيزات پخت پيتزا به ماه با 15 موشك اشاره كرد.

منبع: ايسنا
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
زن

 
افزايش بهره پيل‌هاي خورشيدي كوانتومي

محققان موفق شدند روشي براي اتصال بخش‌هاي مختلف پيل خورشيدي زنجيره‌اي ارائه كنند. با اين كار مي‌توان بهره تبديل انرژي را در اين پيل‌ها 10 درصد افزايش داد.

برخي نانوذرات موسوم به اتم‌هاي مصنوعي كه از روي، كادميم، تلوريم، سلنيوم، گوگرد و يا ديگر تركيبات تشكيل شده‌اند، به‌قدري كوچك‌ هستند كه با افزودن يا كاستن يك الكترون، تغييرات شگرفي در آنها ايجاد مي‌شود به‌طوري كه مي‌توان از آنها در پيل‌هاي خورشيدي يا حسگرهاي پزشكي استفاده كرد.

نقاط كوانتومي كلوئيدي كه از سيستم‌هاي سه جزئي، ماده اوليه- سورفاكتانت – حلال، ايجاد مي‌شوند با تغيير در اندازه آنها مي‌توان خواص‌شان را تغيير داد به‌طوري كه در ساختارهاي فتوولتائيك موجب افزايش طيف قابل جذب مي‌شوند.

محققان دانشگاه تورنتو با استفاده از نقاط كوانتومي از جنس سولنيد سرب كه اندازه‌هايشان قبلا در محدوده‌اي تنظيم شده است، اولين پيل خورشيدي زنجيره‌اي را ساختند. پيل خورشيدي زنجيره‌اي به پيلي گفته مي‌شود كه داراي بخش‌هايي بوده و هر بخش مي‌تواند يك محدوده از نور را جذب كند. با اين سيستم مي‌توان بهره تبديل انرژي را پيل‌هاي خورشيدي را از 31 درصد كنوني به 42 تا 49 درصد افزايش داد.

در اين پروژه محققان بر مشكل اصلي تحقيقات پيشين فائق آمدند. مشكلي كه از قبل وجود داشت اين بود كه نمي‌توانستند هر بخش از پيل خورشيدي را به بخش ديگر متصل كنند. براي حل اين مشكل، پژوهشگران از روشي به‌نام لايه تركيبي مدرج استفاده كردند. با اين روش مي‌توان ابتداي يك بخش را به انتهاي بخش ديگر پيل خورشيدي متصل كرد و با اين كار مي‌توان فعاليت بخش‌هاي مختلف را بدون بروز مشكلي به‌هم ارتباط داد.

اين ساختار ايجاد شده شفاف بوده و مي‌توان از آن در ساخت پيل خورشيدي زنجيره‌اي نقاط كوانتومي استفاده كرد. سرجنت از محققان اين پروژه مي‌گويد: «همين كه ما بتوانيم بهره تبديل انرژي را 10 درصد افزايش بدهيم، مي‌توان از اين سيستم در توليد پيل‌هاي خورشيدي بزرگ و انعطاف‌پذير با هزينه كم استفاده كرد. در حال حاضر هدف ما بهبود اين سيستم و كاهش هزينه‌ها است. اين سيستم قابل توليد در مقياس انبوه است، ما در يك مرحله توانستيم مقادير زيادي نقاط كوانتومي را به‌صورت كلوئيدي سنتز كنيم به‌طوري كه مي‌تواند پيل خورشيدي با سطح يك متر مربع را پوشش دهد». اين گروه تحقيقاتي قصد دارد در قدم بعد روي بهبود حركت حفره‌ و الكترون درون نقاط كوانتومي كلوئيدي كار كنند تا در نهايت پيل خورشيدي منعطف و ارزان توليد كنند كه بتواند بيش از 10 درصد نسبت به پيل‌هاي رايج انرژي خورشيدي را به الكتريسيته تبديل كند.

منبع: ستاد توسعه فناوري نانو
مرد=زن

جداسازی‌های جنسیتی توهین به انسانیت است
     
  
صفحه  صفحه 7 از 26:  « پیشین  1  ...  6  7  8  ...  25  26  پسین » 
علم و دانش

Physics News | اخبار فیزیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA