انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 3 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

از بیماری ام اس چه می دانید


مرد

 
ام اس ، چگونه شروع می‌شود؟

بیماری ام‌اس یک بیماری خودایمنی است که در آن تخریب غلاف چربی اعصاب باعث اختلال کارکرد آنها و بروز علائم گوناگون می‌شود.

بیماران مبتلا به اسکلروز متعدد یا ام‌اس (MS) ممکن است دچار انواع گوناگونی از ناتوانی‌ها شوند. در حالی‌که بیماری پایانه‌های عصبی در مغز، نخاع و حتی چشم‌ها را هدف قرار می‌دهد، ‌علائم متفاوتی بروز می‌کند.
     
  
مرد

 
ام اس ، ژنتیک است یا ارثی؟

بیماری ام‌اس (مولتیپل اسکلروزیس) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) است که در اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می‌شود.

میلین، غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می‌کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش بسیار مهمی دارد. در حالت طبیعی با وجود این غلاف امواج عصبی به‌سرعت منتقل شده و موجب توانایی بدن در ایجاد حرکات هماهنگ و موزون می‌شوند.
     
  
مرد

 
ام اس بیماری دستگاه عصبی


بیماری «ام.اس»یا «اسکلروز چندگانه» (Maltiple Sclerosis) یک بیماری نسبتاً شایع دستگاه عصبی مرکزی است. این بیماری که اغلب در جوان‌ها و به خصوص خانم‌های جوان ایجاد می‌شود اولین بار توسط «شارکوت» پزشک فرانسوی متخصص اعصاب در سال 1868 شناخته شد.
     
  
مرد

 
ام اس پایان زندگی نیست


شیوع بیماری‌ ام‌اس و اثرات ناراحت‌کننده‌ای بر زندگی بیماران به جای می‌‌گذارد، و نیز نبود علاج قطعی برای آن، باعث شده است، دچارشدن به این بیماری به معنای پایان زندگی فرد مبتلا تلقی کنند. اما این باور درست نیست.


بیماری ام‌ اس یا اسکلروز متعدد ، یک بیماری تحلیل‌برنده مزمن دستگاه عصبی مرکزی است که در آن تخریب تدریجی غلاف میلین پوشاننده سلول‌های عصبی در بخش‌هایی در سراسر مغز، طناب نخاعی و یا هردوی آنها رخ می‌دهد. تخریب میلین انتقال پیام‌های را مختل می‌کند و باعث ضعف عضلانی، از دست دادن هماهنگی حرکتی و اختلال در حرف زدن یا بینایی می‌شود.
     
  
مرد

 
ام اس شایع‌ترین علت ناتوانی در جوانان است

بیماری ام. اس پس از سوانح، شایع‌ترین علت ناتوانی در جوانان است

و تاکنون درمان قطعی این بیماری ممکن نشده، ولی داروهای موجود می‌تواند باعث کاهش حملات و در نتیجه ناتوانی ناشی از این بیماری شود.

دکتر صحراییان متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و رئیس کمیته علمی انجمن‌ ام.اس ایران، به مناسبت روز جهانی ‌ام. اس،(6 خرداد) به همشهری گفت: بیش از 2 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند و هزینه اجتماعی و درمانی هر بیمار2.4میلیون دلار است.
     
  
مرد

 
کنترل عوارض جانبی اینترفرون ها ی بتا دربیماران ام اس


کنترل عوارض جانبی اینترفرون ها ی بتا دربیماران MS :
اثرات جانبی اینترفرون های بتا بسیار جدی ولی قابل کنترل هستند.در اغلب افرادی که نیاز به این درمانها دارند،اثرات جانبی فقط کمی مزاحم و دردسرسازهستند.تعداد وشدت این اثرات جانبی درطول زمان کاهش می یابند.زمانی که درمان با اینترفرون آغاز می شود، تقریبا همه افراد به صورت اولیه تب خفیف و ضعف عمومی و گاهی حالت تهوع ودرد عضلانی دارند. این علائم معمولا با گذشت زمان خود بخود فروکش می کنند.
     
  
مرد

 
کم نور بودن خانه، باعث افزایش ابتلا به ام اس


محققان علوم پزشکی در استرالیا اعلام کردند کسانی که زمان زیادی در برابر نور خورشید قرار می گیرند و آنانی که میزان ویتامین دی بدنشان بالا است ، کمتر به بیماری ام اس مبتلا می شوند.
     
  
مرد

 
نوریت اپتیک و خطرMS

چنانچه بیماری دچار اختلال دید پیشرونده در ظرف مدت چند روز و همراه با درد چشم باشد که با حرکت بدتر شود، نامبرده مبتلا به نوریت اپتیک می‌باشد، شایعترین بیماری عصب باصره در افراد بین 15 تا 45 سال می‌باشد.
تشخیص نوریت اپتیک به صورت مسأله‌ی حادی بین چشم پزشکان و نورولوژیست‌ها درآمده است به 2 دلیل:


نوریت اپتیک غالباً اولین اندیکاسیون بالقوه‌ی بیماری ناتوان کننده‌ی MS می‌باشد.
ببش از400 هزار آمریکایی دچار MS بوده که از بیماریهای ناتوان کننده‌ی پیشرونده‌ در جوانان است.
مداخله‌ی‌ داروهای سیستم ایمنی ممکن است حمله آن را به تأخیر انداخته و سبب تعدیل دوره‌ی ناتوانی گردیده و چشم انداز بهتری برای بیماری گردد.
درمان آن گران و عوارض جانبی‌اش سنگین است و این امر باعث می‌شود تا در تشخیص دقیق نوریت اپتیک بیشتر دقت نموده تا اینکه بیمار در خطر MS را درمان نمود. اما برای اجتناب از بیماران به ریسک کم MS و درمان غیرضروری این ‌کار اهمیت دارد.
نوریت اپتیک عبارت است ازالتهاب عصب باصره که مشخص می شود با تاری دید، اشکال در دید رنگ و میدان بینایی. مثلاً بیمار رنگ قرمز را خاکستری یا تیره می‌بیند. نقص میدان بینایی ناشی از آکسونهای Demyelating بوده که به طور کلاسیک سکوسانترال و به صورت کمانی Arcuate و یا Altitudinal می‌باشد. انقباض مردمک را باید مشاهده نمود. بیمار مشکوک به نوریت اپتیک را باید ازنظر نقص آوران مردمکی به وسیله‌ی تاباندن نور از چشم چپ به راست و از راست به چپ و مشاهده‌ی کاهش پاسخ مردمک در چشم مبتلا بررسی کرد. فقط در یک سوم موارد معاینه‌ی ته چشم سر عصب باصره را متورم نشان می‌دهد. در دو سوم موارد در ابتدا دیسک اپتیک به نظر طبیعی می‌آید چرا که التهاب در پشت کره‌ی چشم می‌باشد.
چه کسانی مبتلا به نوریت اپتیک می‌شوند؟
در واقع نوریت اپتیک شکل ابتدایی MS بوده، یعنی بیماری سیستم ایمنی ناشی از اختلال سلولهای T که در اطراف عروق قرار گرفته‌اند و سبب شکاف در غلاف میلین و سبب جدا شدن آکسون و حمله به خود عصب می‌گردد. بیشتر بیماران مبتلا به MS دردوره‌ی بیماری خود مبتلا به ON (نوریت اپتیک)گردیده و ON در 20% از بیماران MS دیده می‌شود.
شیوع نسبی ON در جمعیت‌ها متفاوت است مثلاً در بانوان جوان اروپای شمالی 6.100.000 در سال است. در آمریکاییهای آفریقایی تبار کمتر شایع بوده اما در صورت بروز، بینایی را به شدت مختل می‌کند.
درصد بیماران ON که به صورت بالینی MS دارند، 2 حالت ضایعه‌ی عصبی جداگانه در زمان و مکان دارند که پس از حمله‌ی مقدماتی رو به افزایش می‌رود. پیشگویی این که بیمار ON آیا مبتلا به MS یا موجب آن می‌شود قابل بحث است. بررسی بر این اساس که تأثیر درمان برای تبدیل نوریت اپتیک به MS درجریان است.
درمان ON برای ارزیابی اثر درمان استروئیدی در فرم حاد آن به وسیله‌ی اینترفرون (In FB) B-La انجام شده است.
ONTT: حدود20سال قبل هنگامی‌که تشخیص ON داده می‌شد. پزشک باید مسأله‌ی پیشرفت MS را مطرح می‌نمود چرا که تشخیص MS وابسته به حمله‌ی دوم عصبی درآینده بود.
در مقابله با بیماری‌که حمله‌ی اولیهON داشته بسیاری از پزشکان پردنیزولون خوراکی و بعضی‌ها هم استروئید تزریقی و عده‌یی هم هیچ دارویی تجویز نمی‌کنند. در سال 1988 - ONTT، در حمله‌ی اول ON استروئید‌ها را در مرحله حاد ارزیابی نمود، بررسی را روی دوره‌ی درمانی ON و MS تغییر دادند. بیماران به 3 گروه تقسیم شدند:
دارونمای خوراکی - پردنیزولون خوراکی1 میلی‌گرم در هر کیلوگرم وزن بدن برای مدت 14 روز و متیل پردنیزولون وریدی250Mg -Qid برای مدت 3 روز، بدون توجه به نوع درمان اکثریت بیماران ON دید بسیاری خوبی پیدا کردند که شامل بررسی تیزبینی، دید رنگ، حساسیت کنتراست و میدان دید بود.
کورتن وریدی سبب تسریع در بهبود بود اما نتایج بینایی در طول یکسال بهتر نگردید.
بیمارانی‌که فقط پردنیزولون خوراکی دریافت داشتند2 برابر بیشتر دچار حمله‌ی ON نسبت به گروه دارونما و یا کورتن وریدی شدند. در بررسی 2 ساله‌ پس از حمله‌ی اولیه ON حمله‌ی جدید ON در30 درصد بیماران درمان شده با پردنیزولون خوراکی در مقایسه با 14درصد گروه کورتن وریدی و 16 درصد گروه دارونما بود. لذا پردنیزولون خوراکی نه تنها در بهبود ON موفق نبوده بلکه خطر افزایش حمله‌ی بعدی را در همان چشم یا چشم دیگر در مقایسه باگروه کورتن وریدی پس ازمدت 2 سال به خوبی نشان داد و لذا پردنیزولون خوراکی با دوز ذکر شده در درمان ON کنتراندیکه شد.
جالب اینکه بیمارانی که کورتن وریدی دریافت داشتند به نسبت سایر گروهها درصد کمتری مبتلا به MS گردیدند پس از 2 سال MS مشخص فقط در 5/7 درصد از افرادی که درمان کورتن وریدی داشتند در مقایسه با 13 درصد در آنهایی‌که کورتن خوراکی مصرف کرده بودند و 17 درصد درافرادی که پلاسبو دریافت کرده بودند، دیده شد.
اثرات مفید استروئید وریدی پس از 2 سال دیده می شود. با وجود این استروئید وریدی درمان انتخابی بیمار ON بوده خصوصاً در آنهایی که نیاز به بهبودی سریع دید داشته باشند.
بیمارانی‌که تحت نظر ONTT بین سالهای 1988، 91 قرار گرفته بودند از نظر ON به مدت 10 تا 12 سال پیگیری تشخیص بالینی MS درآنها به میزان 30 درصد درظرف مدت 5 سال و نزدیک به 40 درصد در ظرف مدت10 سال بود. این میزان در افرادی که در گروه پرخطر قرار گرفته‌اند و دربیمارانی‌که یک یا چند پلاک سفید 3 میلیمتری در MRI خودنشان می‌دهند بیشتر است، بیمارانی که در MRI دچار ضایعات Demyelinating باشند 56 درصد در معرض بیماری در یک دوره‌ی 10ساله می‌باشند. به عبارتی دیگر در بیمارانی که MRI آنها بدون ضایعه بوده در زمان ابتلا به ON شانس گرفتاری MS، 18 درصد خواهد بود. فقدان علائم بالینی ON دمیلینیتینگ، خطر MS راکاهش می‌دهد.
     
  
مرد

 
مصرف کافئین در پیشگیری از بیماری ام اس موثر است

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف مواد کافئین دار از جمله قهوه در پیشگیری از بیماری فلج اعصاب یا ام اس موثر است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، آزمایشات انجام شده بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که اگر این موش‌ها در روز شش تا هشت فنجان قهوه مصرف کنند احتمال ابتلای آنها به بیماری شبیه به ام اس انسانی بسیار کمتر است.




پژوهشگران امیدوارند که این یافته به کشف روش‌های جدیدی برای جلوگیری از بروز ام اس در انسانها شود.

بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله پیشرفتهای آکادمی ملی علوم، به نظر می‌رسد که کافئین نقش قابل ملاحظه‌ای در پیشگیری از آسیب سیستم عصبی دارد.

اما کارشناسان توصیه می‌کنند که مقدار مصرف نباید بیشتر از پنج فنجان در روز باشد؛ چرا که بر اساس شواهد و مدارک پزشکی استفاده از مقادیر بیشتر خطر ابتلا به دیابت را تشدید می‌کند.

در حالی که هنوز واکنش زنجیره‌ای که منجر به بروز ام اس می‌شود هنوز کاملا درک نشده است اما گفته می‌شود که یک مشکل اصلی در این رابطه ورود سلولهای ایمنی به سیستم اعصاب مرکزی است.

در این شرایط سیستم ایمنی خودکار بدن به بدن حمله ور می‌شود و به تدریج و در حال پیشرونده‌ای غلاف‌های چربی میلین را تخریب می‌کند. این غلاف‌ها نقش حفاظت از رشته‌های عصبی را برعهده دارند.

درمانهای فعلی برای ام اس تنها به کند کردن روند پیشرفت بیماری پس از ابتلا محدود می‌شود.

در دانشگاه کورنل در آمریکا و دانشگاه تورکو در فنلاند، پژوهشگران در تلاش برای استفاده از یک بیماری در موش موسوم به «التهاب میلین مغز تجربی سیستم ایمنی خودکار یا EAE هستند تا پیشرفت ام اس در انسان را از این طریق نمونه سازی کنند. یکی از تاثیرات کافئین هم در موش و هم در انسانها تاثیر روی مولکولی با عنوان آدنوسین است که در خواب و تولید انرژی نقش اصلی ایفا می‌کند.

وقتی موش‌ها کافئین مصرف می‌کنند، آدنوسین نمی‌تواند به یک گیرنده خاص روی سطح سلولها مرتبط شود.

به نظر می‌رسد که این حالت در عوض روی توانایی سلول‌های دستگاه ایمنی برای ورود به سیستم عصبی در بخشی از مغز تاثیر غیر مستقیم داشته باشد و در نتیجه موش‌ها به EAE مبتلا نمی‌شوند.

بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس (Multiple Sclerosis) نوعی بیماری مزمن و اغلب پیش رونده دستگاه عصبی مرکزی است که با از بین رفتن غلاف میلین در برخی از اعصاب مغز نخاع به صورت تکه‌های کوچک مشخص می‌شود.

از بین رفتن غلاف میلین عامل اختلال در انتقال پیام‌های عصبی است. علت این بیماری هنوز ناشناخته بوده و در افراد جوان بین ۲۰ تا ۴۰ سال شایع‌تر است. هم چنین نرخ ابتلا در زنان دو برابر مردان است.

روند ام اس در اشکال متعددی صورت می‌گیرد که اغلب بیماران دچار حملات شدید و بعد تخفیف علایم شده و بین حملات هیچ علامتی وجود ندارد.

پیشرفت حاد و سریع در این بیماری به ندرت دیده می‌شود و در بیشتر مبتلایان سیر بیماری خوش خیم بوده و علائم به قدری خفیف است که بیمار حتی به پزشک هم مراجعه نمی‌کند.

شایعترین علایم این بیماری عبارت از خستگی مفرط، ضعف، ‌کرخ شدن دست و پا، ناهماهنگی حرکات و از دست دادن تعادل، درد،‌ تاری دید، حساسیت به گرما، گیجی، اختلالات شناختی، مشکلات دفع ادرار و مدفوع و اختلالات جنسی هستند.

شناسایی و کنترل به موقع علایم بیماری از دشت و سرعت پیشرفت آنها می‌کاهد. برگشت بیماری اغلب با دوره‌های استرس عاطفی یا جسمی شدید همراه است.
     
  
مرد

 
تیسابری Tysabri

اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا، داروی «تیسابری» (Tysaberi) با نام ژنریک «ناتالیزوماب» (natalizumab) را برای درمان موارد متوسط تا شدید بیماری کرون، در بیمارانی که شواهدی از التهاب دارند و پاسخ ناکافی یا عدم تحمل به درمان‌های رایج می‌دهند، مورد تایید قرارداد.



این دارو، از سال ۲۰۰۶ در بیماران مبتلا به MS استفاده می‌شده است. هر چند که اضافه نمودن این دارو به درمان‌های دیگر، مفید است اما می‌تواند عوارضی جدی ایجاد کند که لزوم مراقبت بیشتر از این بیماران را می‌طلبد. از آن جمله می‌توان به لوکوانسفالوپاتی مولتی فوکال پیشرونده، عفونت‌های فرصت‌طلب ویروسی که مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث مرگ یا ناتوانی شدید می‌شوند، اشاره کرد.

تیسابری، به صورت داخل وریدی و به‌وسیله افراد متخصص که در این زمینه آموزش دیده‌اند و در مراکز مخصوص، تجویز می‌شود. پس از ۴ ماه درمان، اگر بیمار پاسخ کافی نداد، درمان باید قطع شده و همزمان، داروهای استروئید مصرفی نیز به تدریج، کم شوند. عوارض معمولی آن شامل سردرد، خستگی، عفونت مجاری ادراری، دردهای عضلانی و راش می‌باشند.
     
  
صفحه  صفحه 3 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
علم و دانش

از بیماری ام اس چه می دانید

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA