انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 4 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

از بیماری ام اس چه می دانید


مرد

 
مصرف زیاد غذاهای سرد و اسیدی خطر ابتلا به ام اس را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز : بنابراعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، افرادی که از نظر ژنتیکی دارای طبع سردی هستند و بیش از حد از غذاهای سرد استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ام.اس قرار می‌گیرند.‌

افرادی که علاقه زیادی به خوردن ترشی، سرکه، تمرهندی، ماست، قره‌قروت و ... دارند، اگر در مورد غذای مصرفی روزانه خود دقیق نباشند در معرض ابتلا به ام.اس قرار می‌گیرند.




براساس این گزارش اختلال در غدد درون‌ریز موجب می‌شود که سیستم داخلی بدن بر هم ریخته و انسان از حالت تعادلی روحی و روانی خارج شود. بهترین راهکار درمانی که در زمینه پیشگیری از بیماری ام.اس آن است که افراد زودرنج و حساس باید تلاش کنند تا تفسیر خود را از موقعیت‌های اجتماعی به‌گونه‌ای تغییر دهند تا کمترین فشار روانی بر آنان وارد شود.

بنابر گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت، بهترین راهکار درمانی که در زمینه پیشگیری از بیماری ام.اس مؤثر است، پرهیز از بروز تنش در مناسبات بین‌ فردی و سعی در کنترل احساسات و عواطف شخصی است.

معمولا در مبتلایان به ام.اس، PH خون گرایش به حالت اسیدی دارد و اگر این حالت بر اثر نوع تغذیه تکرار شود، بیمار در معرض حملات مداوم قرار می‌گیرد و حال بیمار به مرور رو به وخامت خواهد رفت.

جالب توجه است که بیماران مبتلا به ام . اس علاقه وافری به مصرف غذاهای دارای حالت اسیدوز مانند ماست، بستنی، ترشی، تمرهندی، ماهی و امثال آن نشان می‌دهند، اما این‌ بیماران باید از مصرف غذاهای اسیدی دوری کنند تا بدین وسیله از پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آورند.

بر اساس اعلام وب‌دا، برای پیشگیری از بیماری ام . اس در سایر افراد نیز می‌توان مصرف متعادل مواد غذایی به ‌ویژه اجتناب از مواد غذایی اسیدی را توصیه کرد.

براساس این گزارش هنوز درمان قطعی برای MS شناسایی نشده است؛ اما دانشمندان و پزشکان به کشفیات خود در مورد بیماری ام . اس ادامه می‌دهند و هر روز پیشرفت‌های خوبی در درک و نحوه درمان این بیماری بدست می‌آید.

گفتنی است؛ در برخی موارد استفاده از داروهای استروئیدی برای تخفیف علائم بیماری مفید است؛ البته اگر در یک دوره کوتاه مدت مصرف شوند. استروئیدها همچنین می‌توانند به بهبود اشکالات بینایی در این بیماران کمک کنند.
<
     
  
مرد

 
مشکلات چشمی ام اس 1


التهاب چشمی( optic nouritis)

التهاب چشمی ممکن است اولین تظاهر باشد. به دلیل ماهیت گذارای نقص بینایی و فقدان یافته های فیزیکی,گاهی شکایت انها
به عنوان هیستری( تمارض به بیماری) تشحیص داده میشود. ممکن است حمله های عود کننده وجود داشته باشند و چشم دیگر معمولا درگیر یشود. به طور کلی میزان شیوع نوریت اپتیک در این بیماری 90% است و شناسایی گرفتاری علامت دار یا تحت بالینی عصب اپتیک سرنخ مهمی است.
اعصاب بینایی با انتقال نور و تصویرها به مغز در بینایی نقش دارند. وجود این بیماری در افراد به معنای ابتلای قطعی به مولتیپل اسکلروزیس نمیباشد. شروع حاد هریک از علائم زیر میتواند نشانه ای از عارضه فوق باشد:
1- دید تار
2- دید خاکستری
3- نابینایی در یکی از چشمها
.
تحت تاثیر قرارگرفتن و درد در هردو چشم معمولا نادر میباشد. چند روز قبل از بهبودی عارضه ، معمولا وضعیت بینایی بدتر میشودو از شروع علائم تا بهبود علائم آن 12-4 هفته طول میکشد. درمان علائم به وسیله استروئیدهای خوراکی یا تزریقی برای کنترل التهاب میباشد.

دوبینی (Double Vision ): شکایتی شایع در مراحل اولیه است که اغلب ناشی از گرفتار شدن یک قسمت مغز است. معمولا دوبینی در نگاه به کناره های سمت راست و چپ رخ میدهد. این حالت زمانی اتفاق می افتد که تطابق جفت ماهیچه های مخصوص کنترل حرکت چشم در اثر ضعف در یک یا چند ماهیچه از بین میرود . دوبینی اغلب بدون درمان پزشکی خاصی بهبود میابد.

حرکت کنترل نشده چشم (Uncontrolled Eye Movements ) : حرکت کنترل نشده افقی یا عمودی چشم تحت عنوان نیستاگوموس یکی دیگر از علائم شایع در بیماری ام اس میباشد. نیستاگوموس به صورت خفیف و یا شدید و آسیب رسان به بینایی میتواند باشد . درمان هایی برای کنترل و بهبود عوارض ناشی از نیستاگوموس گزارش شده است.

نابینایی موقت ( Temporary Blindness ) : این حالت در یک چشم و در زمان حمله بیماری مولتیپل اسکلروزیس میتواند ایجاد شود. حمله بیماری به صورت عود ناگهانی علائم قبلی و یا پیدایش علائم جدید میباشد که حداقل 24 ساعت طول میکشد و فاصله این حمله از حمله بعدی حداقل 1 ماه میباشد. نابینایی موقت نیز از عوارض التهاب عصب بینایی میباشد.

تاری دید : یکی از علائم شایع بیماری ms تاری دید یک چشم است که گاهی تا از دست دادن کامل بینایی در آن چشم پیش می رود. معمولاً تاری دید همراه با درد کره چشم است . تاری دید ظرف چند ساعت تا چند روز ایجاد می شود و معمولاً بعد از چند هفته و چندماه بتدریج بهتر می شود.
این حالت در اثر آسیب غلاف میلین در مسیر عصب بینایی چشم ایجاد می شود.
     
  
مرد

 
مشکلات چشمی ام اس 2

بنابر نتایج یک پایان‌نامه:
نتایج یک پایان‌نامه نشان داد: علایم بینایی شایع‌ترین مشکل بیماران مبتلا به ام.اس است.
الهام اصغری رودسری و ایران راشدی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با راهنمایی دکتر جمشید لطفی به بررسی میزان ناتوانی (بر اساس سیستم ارزیابی EDSS) و همراهی آن با متغیرهای دیگر در یک صد مورد بیمار ام.اس پرداخته‌اند.
در این پایان‌نامه آمده است: « مولتی پل‌اسکلروزیس » نوعی بیماری مزمن دستگاه عصبی مرکزی است، که عوارض فیزیکی و روانی حاصل از آن کیفیت زندگی بیماران را متاثر می‌کند؛ این بیماری در سال‌های اخیر به صورتی فراگیر در تمامی جوامع از جمله در کشور ما مطرح شده و تحقیقات و مطالعات بسیاری را برای شناخت ابعاد گوناگون آن موجب شده است؛ انجام اینگونه مطالعات و قیاس نتایج حاصل از آن با سایر بررسی‌های انجام شده با کمک به روشن‌تر شدن چهره‌ی این بیماری در کشور ما، می‌تواند ما را به سوی دیدگاهی تازه‌ و برخوردی مناسب‌تر با این بیماری پیش برد.
هدف از انجام این مطالعه بررسی میزان ناتوانی در یک صد مورد بیمار مبتلا به ام.اس که تشخیص بیماری با تعاریف و معیارهای در نظر گرفته شده، است.
بر این اساس، اطلاعات مورد نیاز با توجه به فرضیات تعیین شده به وسیله‌ی انجام مصاحبه و معاینه با یک یک بیماران جمع‌آوری شد، سپس با استفاده از روش‌های آماری، تجزیه و تحلیل داده‌ها جهت بررسی وجود ارتباط بین متغیرهای موجود انجام گردید.
در ‌١٠٠ مورد بررسی شده در این مطالعه، نسبت بیماران زن به مرد ‌٨۵/١ درصد، متوسط سن بیماران ‌۵٩/٣٢ سال، متوسط سن شروع بیماری در آنها ‌۵٢/٢۵ سال با حداکثر میزان شروع بیماری در سنین بین ‌٢٠ تا ‌٢٩ سال بود.
شایع‌ترین فرم بیماری نوع RR، (‌۵٣ درصد موارد) بوده است و در غالب بیماران (‌۶٢ درصد) بیماری با یک علامت آغاز گشته بود (monosymptomatic) متوسط مدت ابتلا به بیماری ‌١٣/٧ سال بود و ‌۴۶ درصد بیماران کمتر از ‌۵ سال از شروع بیماریشان می‌گذشت.
متوسط EDSS در کل بیماران ‌٢٢/٣ درصد، حداقل آن صفر و حداکثر آن ‌۵/٩ بود. همچنین متوسط EDSS در بیماران زن ‌١/٣ و در بیماران مرد ‌۵۵/٣ بود؛ شایع‌ترین علامت شروع بیماران در کل بیماران، از گروه علایم بینایی بود (‌٣۵ درصد)؛ در حالی که در زمان انجام این مطالعه بیشترین سیستم عملکردی درگیر در کل بیماران و همینطور به تفکیک در بیماران زن و مرد سیستم پیرامیدال بود (‌٨١ درصد کل بیماران، ‌٩٢/٧۶ درصد زنان و ‌٧١/٨۵ درصد مردان)
در خاتمه آمده است: با استفاده از آزمون آماری x2 (کای دو) و با ‌٠۵/٠> P ارتباط آماری معنی‌داری بین سن شروع بیماری، وجود علایم راه هرمی در آغاز بیماری، جنسیت و وجود علایم بینایی و در آغاز بیماری، سیر بیماری و مدت ابتلا سیر بیماری و شدت ناتوانی، مدت ابتلا و شدت ناتوانی، شدت ناتوانی و وجود علایم حسی در آغاز بیماری، امیتاز EDSS و سیر بیماری، مدت ابتلا، وجود علایم راه هرمی در شروع بیماری و نهایتا شروع بیماری با یک یا چند علامت وجود داشت.
     
  
مرد

 
مشکلات چشمی ام اس 3

اصول درمان نوریت اپتیک:
در مان با استروئید چه داخل وریدی یا تزریق رتروبولبر بهبودی بینائی را تسریع میکند ولی بر نتیجه نهائی بینائی اثری ندارد. استروئید های خوراکی ممکن است خطر نوریت اپتیک راجعه را افزایش دهند. نشان داده شده که متیل پردنیزولون درون وریدی
و به دنبال آن پردنیزولون خوراکی در بروز ام اس قطعی بالینی حد اکثر 50% کاهش ایجاد میکند.ولی فقط برای یک دوره 2 ساله. این اثر در بیمارانی که در زمان بروز علائم در MRI ضایعات متعدد مغزی داشته اند واضح تر بوده است.

پیش آگهی
بدون درمان, بینائی به طور مشخص 3-2 هفته بعد از آغاز بیماری شروع ب بهبود میکند و گاهی طی چند روز طبیعی میشود. بهبودی ممکن است طی چند ماه به آرامی ادامه یابد و در 90% موارد طی یک سال از شروع علائم بهبودی تا سطح 40/20 یا بهتر مشاهده می شود. دید ضعیف طی اپیزود حاد با پیش آگهی بد بینائی ارتباط دارد ولی حتی از دست دادن کامل درک نور می تواند بازگشت کامل بینائی را به دنبال داشته باشد. پیش آگهی بد بینائی همچنین با ضایعات طولانی تر در عصب اپتیک مرتبط است
مخصوصا اگر درگیری عصب در کانل اپتیک وجود داشته باشد. به طور کلی ارتباط نزدیکی بین بهبودی تیز بینی, حساسیت در تمایز و دید رنگی وجود دارد. اگر روند بیماری به اندازه کافی مخرب باشد, آتروفی اپتیک رتروگراد حاصل می شود...و نقایص
دسته فیبر عصبی در لایه فیبر عصبی شبکیه ظاهر میشود و دیسک اپتیک, رنگ صورتی طبیعی اش را از دست میدهد و رنگ پریده می شود.در موارد خیلی شدید یا عود کننده, یک دیسک سفید گچی با زمینه واضح ایجاد میشود. نظر بر این است که رنگ پریدگی دیسک ازوما با ضعف تیزبینی ارتباط ندارد. عواملی که با ایجاد بعدی م اس مرتبط هستند عبارتند از:
جنس مونث,HLADR2 DR3 , همراه بوده پری ونوس شبکیه و sheating شبکیه, ناهنجاریهای MRI مغزی, و باند های الیگوکلونال مایع مغزی نخاعی. نوریت اپتیک در بچه ها بیشتر هر دو چشم را به طور همزمان مبتلا میکند و بیشتر از بزرگسالان ایجاد پاپیلیت میکند ولی خطر پیشرفت به ام اس کمتر است
     
  
مرد

 
مشکلات چشمی ام اس 4

عصب بینایی بیش از یک میلیون فیبر عصبی دارد که در بیماری ام اس تعدادی از این فیبرها ممکن است ملتهب شده و عملکرد آنها مختل می شود.
رضا دانشور کافکی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : در بیماری ام اس ، عمدتا عصب بینایی مورد آسیب واقع شده و سبب اختلال در درک تصاویر می شود.
وی گفت: عصب بینایی بیش از یک میلیون فیبر عصبی دارد که در بیماری ام اس تعدادی از این فیبرها ممکن است ملتهب شده و عملکرد آنها مختل شود .


شایعترین اختلال دیدی که در اثر التهاب عصب بینایی رخ می دهد از دست رفتن ناگهانی و کامل دید یک چشم است و معمولا دید مرکزی چشم که بهترین دید را فراهم می کند از دست می رود و گاهی اوقات از بین رفتن دید به صورت جزئی است و بیمار احساس می کند از پشت شیشه مات نگاه می کند.
دانشور تصریح کرد: اغلب از دست رفتن بینایی با درد بخصوص هنگام حرکت چشم همراه است و تقریبا در تمام موارد قدرت تشخیص رنگ نیز کاهش می یابد.
وی اظهار داشت: علاوه بر اشکال در دید رنگی حاشیه تصاویر نیز کاملا واضح نیست که به اصطلاح گفته می شود کانتراست تصویر کم شده است و اختلال دید بیمار معمولا در عرض چند ساعت یا یک تا دو روز به حداکثر شدت می رسد.
این متخصص ادامه داد: نقص بینایی در ساعات مختلف شبانه روز ممکن است تغییرات جزیی داشته باشد که عمدتا با بیماران در روز دید ضعیف تر و شب ها دید بهترین دارند و این تغییر در قدرت بینایی با تغییر دمای بدنه و ورزش سنگین نیز دیده می شود .
دانشور کافکی خاطرنشان کرد: در 90 درصد مبتلایان به ام اس قدرت دید به طور تدریجی در طی 6 تا 12 هفته به شرایط نرمال بر می گردد ولی در برخی از بیماران مقداری اخلال دید باقی می ماند و در برخی از موارد تا 6 ماه طول می کشد که بطور کامل دیدشان بهبود می یابد.
دانشور کافکی یادآور شد: در برخی از موارد بیماران حتی پس از بهبود کامل احساس می کنند دید چشمشان با قبل از شروع بیماری و یا با چشم سالم تفاوت دارد که عمدتا مربوط به اختلال در درک رنگ و وضوح تصویر است .
     
  
مرد

 
مبتلایان به ام‌اس از ورزش نترسند

مبتلایان به بیماری ام.اس همواره ترس از فعالیت دارند. عدم تعادل درحین راه رفتن، لرزش، ناپایداری در راه رفتن، سرگیجه، حرکات ناگهانی اندام ها، عدم هماهنگی بدن و ضعف از جمله عوملی است که مبتلایان به بیماری ام.اس از حضور در عرصه های اجتماع باز می دارد. تحقیق حاضر نشان داد تمرین، مسافت راه رفتن و قدرت بیماران ام.اس را افزایش می دهد.



به گزارش ایسنا ، «تأثیر 8 هفته تمرین منتخب بر مسافت راه رفتن، قدرت و خستگی بیماران (MS)» عنوان تحقیقی است که توسط ساراخداداده، محمدرضا کردی، نیکو خسروی و بهرام سنگلجی انجام شده است. این تحقیق در هفتمین همایش بین المللی تربیت بدنی ارائه شد.

بخشی از این تحقیق در زیر آمده است: مبتلایان به بیماری ام.اس می توانند دچار یک مشکل حسی ساده تا فلج هر چهار اندام شوند. بیماری (MS) اغلب منجر به حساس و زود رنج شدن، افسردگی و کاهش اعتماد به نفس مبتلایان می شود. آن ها بدلیل وجود مشکلاتی نظیر اختلال کنترل اسفنکتری و یا ناتوانی در راه رفتن برای اجتناب از جلب توجه دیگران تمایل کمتری برای حضور در جامعه نشان می دهند.

خستگی یکی از معمول ترین علائم مولتیپل اسکلروزیس است که در نهایت روی دو سوم بیماران اثر می گذارد. به علاوه نزدیک نیمی از بیماران گزارش داده اند که خستگی ناشی از (MS) به عنوان بیشترین خصیصه ناتوان کننده بیماری است. خستگی کاملا روی کیفیت زندگی بیماران (MS) اثر دارد. دلیل خستگی در بیماران (MS) هنوز شناخته شده نیست.این پدیده نمی تواند به اندازه کافی بوسیله معلولیت فیزیکی توصیف شود.

غیر از درمان‌های دارویی ، روش های غیردارویی نیز در سال های اخیر، توجه کلیه بیماران از جمله مبتلایان به (MS) را به خود جلب نموده است که تحت عنوان درمان های تکمیلی شناخته شده اند. این درمان ها ماهیت جامعه نگر دارند و برای افزایش آسایش جسمی و روانی بیمار استفاده می شوند. از این قبیل درمان ها می توان لمس درمانی، هیپنوتیزم، ورزش، آروماتراپی، طب سوزنی، طب فشاری و... را نام برد.

باتوجه به اینکه بیماران MS دچار کم تحرکی و بیماریهای ناشی از آن می باشند تقویت عضلات و تمرینات قدرتی می تواند از آتروفی عضلانی جلوگیری نماید و اثرات مثبتی بر روی ضعف حرکتی آنان داشته باشد و حتی باعث کاهش اسپاستیسیتی گردد.

از جمله دیگر مشکلات این بیماران می توان از علائمی همچون عدم تعادل درحین راه رفتن، لرزش، ناپایداری در راه رفتن، سرگیجه، حرکات ناگهانی اندامها، عدم هماهنگی بدن و ضعف را نام برد. چون اکثر این بیماران جوان و در سنین فعالیت می باشند ارائه آموزش های مناسب در زمینه ورزش در افزایش سطح توانمندی جسمانی آنان موثر است.

برای بسیاری ورزش به معنی تحت فشار قرار دادن بدن تا حد درد تعریف شده است که تعریف نادرستی است ، چراکه ثابت شده است که اگر فرد مبتلا به MS تا حد ایجاد درد ورزش کند خستگی و ضعف در آنها افزایش می یابد ، برخی بیماران MS با توجه به این دیدگاه، از پرداختن به ورزش خودداری می کنند.

تمرین ورزشی شدید دمای داخلی بدن را افزایش می دهد .از آنجا که میلین در حالت طبیعی اعصاب را احاطه و از آنها در برابر اثرات افزایش دما محافظت می کند، به دلیل از دست رفتن میلین در بیماران MS هنگام افزایش دمای داخلی بدن میزان برقراری اتصال کوتاه سلول های عصبی را در دستگاه عصبی مرکزی افزایش می دهد. که نتیجه آن تشدید علائم و گاه ظهور علائم جدید است.
     
  
مرد

 
داروی ایرانی ام اس در بین 5 برند برتر دنیا

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن از دریافت تقاضای 20 کشور برای صادرات داروی ایرانی ام اس (سینووکس) خبر داد و گفت: این دارو در بین 5 برند دارویی برتر دنیا قرار دارد و در کتاب مرجع ذکر شده است.

دکتر هاله حامدی فر در گفتگو با مهر افزود: شرکت دارویی سیناژن حدود 15 سال است که در زمینه بیوتکنولوژی پزشکی در کشور فعال است و 5 سال است که داروی ام اس را وارد بازار دارویی کشور کرده است.



وی با تاکید بر اینکه ماده اولیه داروی ام اس در کشور به دست می آید، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر قادر هستیم علاوه بر تامین نیاز داخل به داروی ام اس، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را نیز پوشش دهیم.

حامدی فر با اعلام اینکه هم اکنون از 20 کشور دنیا درخواست تقاضای داروی سینووکس را برای صادرات دریافت کرده ایم، افزود: در حال حاضر این دارو به 4 کشور آسیایی صادر می شود و ماه آینده نیز در مناقصه دارویی کشور روسیه شرکت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شرکت سیناژن ارتقای زیرساختهای محصولات هایتک در کشور است، ادامه داد: 85 درصد بازار دارویی ام اس در اختیار ما است و 15 درصد در اختیار داروی آمریکایی قرار دارد که برند اصلی آوانکس را در دنیا دارد.

مدیرعامل شرکت دارویی سیناژن که به عنوان جهادگر نمونه اقتصادی در همایش نوآوری و عدالت اقتصادی برگزیده شده و لوح تقدیر از وزیر دادگستری دریافت کرده است، اظهارداشت: داروی ایرانی سینووکس در بین 5 برند دارویی دنیا قرار دارد و درک تاب مرجع نیز ذکر شده است.

حامدی فر گفت: هم اکنون بیش از 12 هزار بیمار ام اس در کشور از داروی سینووکس استفاده می کنند و متخصصین مغز و اعصاب نیز به این دارو اعتماد دارند.

دکتر هاله حامدی فر مدیرعامل شرکت سیناژن در زمره برگزیدگان و جهادگران نمونه اقتصادی کشور در عرصه تولید، صنعت و بازرگانی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.
     
  
مرد

 
گروههای در معرض خطر ام اس


عموما دو گروه از اشخاص دچار این بیماری ( MS ) می شوند:
۱ـ‌ گروه اول:‌
این نوع افراد عموما اشخاصی هستند فوق العاده حساس, زودرنج و عصبی و با کمترین ناملایمات از حالت عادی خارج شده و تعادل خود را از دست می دهند و ساعت ها فکر خود را مشغول کرده و به خود و دیگران پیله می کنند.



۱ـ گروه دوم:
افرادی هستند که از نظر ژنتیک دارای طبع سردی بوده و مدام از غذاهای سردی بخش (غذاهائی با pH اسیدی) به حد وفور استفاده می کنند و علاقه زیادی به خوردن ترشی, سرکه, تمبر هندی,‌ ماست,‌ قره قورت و امثالهم دارند.
حال این دو گروه افراد را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار می دهیم تا علت های این بیماری دقیقا مشخص شود و سپس به درمان این بیماری لاعلاج و یا صعب العلاج از نظر علم پزشکی روز (مدرن) که شناخته شده نیست می پردازیم,‌ تا شما عزیزان متوجه شوید که این بیماری غیر قابل علاج از نظر پزشکی، در واقع علاج پذیر بوده و می توان آن را به لطف خداوند درمان کرد.
البته هر چه سریعتر شناخته شود به همان نسبت به درمان سریعتر جواب می دهد و شخص از این گرفتاری نجات پیدا می کند.
متاسفانه علم پزشکی روز در دنیای مدرن امروزی فقط و فقط درمان را در دارو می بیند و بس! خصوصا علم پزشکی در کشور عزیز ما ایران چشم به دست پزشکان غرب خصوصا دکتران دارو ساز غرب دوخته و منتظرند که چه زمانی آنان اعلام کنند که داروی فلان بیماری کشف و ساخته شد و پزشکان ایران از آن استفاده نمایند‌.
در اینجا سوالی پیش می آید که آیا این امکان وجود ندارد که بیماریها را بدون استفاده از دارو درمان کرد؟‌
چرا پزشکان محترم به جای اینکه وقت با ارزش خود را صرف کشف و ساختن دارو نمایند این وقت را صرف تشخیص و کشف علت بیماری ها نمی کنند؟‌
در حقیقت بیماری علت نیست که می خواهیم با دارو از بین ببریم بلکه معلول است اگر علت را کشف کردیم و آن را از بین بردیم معلول نیز از بین خواهد رفت یعنی بیماری دیگر مفهومی ندارد و مسلماً با این روش بیماری براحتی از بین خواهد رفت.
ضمنا پیشگیری مهمتر از درمان است! چرا پیشگیری نکنیم؟‌ در حالیکه پیشگیری هزینه ای ندارد.
علت بیمار شدن گروه اول:
۱ـ‌ حساس بودن‌, زودرنج شدن و عصبی بودن و پیله کردن:‌
یکی از عمده ترین علت های این بیماری عصبی شدن افراد است که آن را مورد مطالعه و بررسی قرار میدهیم. یکی از عمده علتهای عصبی شدن در واقع کمبود مواد غذایی یا مواد معدنی و ویتامین ها در بدن بوده و همچنین مواد زائد در سلولها و بافتها ست.
هرگاه شخص از نظر فیزیولوژی دچار اختلال شود از نظر سیستم عصبی نیز دچار ناراحتی روحی و روانی خواهد شد و با کمترین برخوردی عکس العمل نشان خواهد داد. برای درک بهتر این مساله می توانیم (همو ستاز) را مورد بررسی قرار دهیم.

۲ـ ‌علت حساس و زود رنج بودن:
وقتی که تعادل املاح معدنی در بدن بهم می خورد,‌ انسان با کمترین برخوردی عصبی می شود و هم چنین کار غدد درون ریز در بدن مختل می شود. همین امر موجب می شود که ترشحات طبیعی معده مختل شده و دو برابر حد طبیعی اسید ترشح شود.

روزانه معده یک انسان بالغ حدود ۲ لیتر اسید کلریدریک ترشح می کند که در هضم غذا نقش اصلی را ایفا می کند. وقتی که انسان دچار عصبیت می شود این مقدار اسید به دو برابر حجم واقعی و طبیعی خود می رسد که در واقع روزانه 4 لیتر اسید معده که فوق العاده قوی است ترشح می شود. همچنین با عصبی شدن کار غدد درون ریز از جمله:‌ غده هیپوفیز در مغز,‌ غده تیروئید در جلوی گردن و غدد پاراتیروئید و غده مهم و حیاتی لوزالمعده (پانکراس) و غده فوق العاده حیاتی فوق کلیه که اپینفرین و نوراپینفرین و کورتیزول ترشح می کنند مختل شده و تخمدان ها در خانم ها و بیضه ها در آقایان نیز کارشان مختل می شود.

اختلال در غدد درون ریز موجب می گردد که سیستم داخلی بدن بهم ریخته و انسان از حالت تعادلی روحی و روانی خارج گردد اگر بخواهیم همه غدد درون ریز را بطور مفصل و جداگانه توضیح دهیم از حوصله این مقاله خارج است و به همین مقدار اشاره بسنده می کنیم تا علت روشن شود. چون غدد درون ریز در بدن یک حالت پس خورد (‌ FeedBack )‌ را دارد و با سیستم عصبی و محرکهای شیمیایی کار می کند اگر این سیستم مختل شود، نتیجه مشخص است و آن عدم هماهنگی بین اندام های بدن است و این عدم هماهنگی یعنی اختلال در کلیه سیستمهای بدن انسان، در نهایت خارج شدن انسان از حالت تعادل و بیماری است.
یکی از عوارض مهم عصبی شدن اثرات مخرب روی سیستم گوارش است که مقداری در این باره صحبت می کنم تا علت پیله کردن در افراد مشخص شود و شما عزیزان به این مساله آگاه شوید.

۳ـ‌ علت پیله کردن در افراد عصبی و حساس و زود رنج چیست؟‌
همان طور که قبلا بیان شد بر اثر عصبی شدن اسید معده دو برابر حجم طبیعی خود ترشح می شود و همین امر موجب می شود که ناراحتی های گوارشی افزایش یابد و در نهایت شخص دچار زخم معده و زخم اثنی عشر شده و بیشتر عصبی می شود و همین امر موجب می گردد که مواد لازم به اندازه کافی به سلول ها و در نهایت به اندام ها نرسد.

یکی از شایع ترین بیماری های گوارشی یبوست مزاج است که همین امر باعث می شود که شخص مبتلا به بیماری یبوست شود در این حال بیمار فوق العاده عصبی و حساس و زودرنج می شود. علی الخصوص به خود و یا به دیگران پیله می کند.

علت بیمار شدن ‌گروه دوم:‌
افرادی هستند که از نظر ژنتیک دارای طبع سردی بوده و مدام از غذاهای سردی بخش (غذاهایی با pH ا سیدی)‌ به حد وفور استفاده می کنند. قبل از این که در مورد گروه دوم صحبتی شود برای روشن شدن افکار شما عزیزان مطالبی را باید عنوان کنم تا شما عزیزان متوجه شوید که گروه دوم چگونه افرادی هستند و چرا دچار این بیماری می شوند. اگر کلیه انسان های موجود در کره خاکی را دقیقا مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم به چنین نتیجه ای خواهیم رسید انسان ها را به 3 گروه عمده تقسیم می کنیم
۱ـ‌ افرادی که دارای طبع سردی هستند.
۲ـ‌ اشخاصیکه از طبع گرمی برخوردارند.
۳ـ کسانیکه دارای طبع معتدلی هستند.
طبع چیست؟‌
حالتی است که عواملی چون محیط زیست شرائط آب و هوایی,‌ نوع تغذیه، عوامل جغرافیایی, دمای محیط و نحوه زندگی و نژاد حالتی را از نسلی به نسل دیگر انتقال می دهد و آن حالت ارثی است این حالت ها در افراد مختلف متفاوت بوده و بعضی از افراد بدنشان گرایش به حالت اسیدی داشته که این حالت را از نظر طب قدیم (طبع سرد)‌ می نامند. و این طبع تا آخر عمر با شخص بوده و تغییری نمی کند.

و اما افرادی که بدنشان گرایش بسوی بازی (قلیایی) دارند به آن دسته از افراد می گوییم که از طبع گرمی برخوردارند.

و اما طبع معتدل طبعی است میان سرد و گرم که در واقع حالت تعادل را دارد و عموما اینگونه افراد نسبت به دو گروه دیگر کم بوده و کمتر دچار انواع بیماری ها می شوند. یعنی pH بدن اینگونه افراد بیشتر حالت تعادل را دارد و براحتی تغییر نمی کند.
نتیجه:‌ پس طبع سرد که ارثی است و افرادی که دارای چنین طبعی هستند اگر در مورد غذای مصرفی روزانه خود دقیق نباشند بیشتر در معرض بیماری ( MS ) ‌ قرار می گیرند. زیرا مواد غذایی هم مثل انسان دارای طبایع مختلف بوده و باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا طبع مواد غذایی مشخص شود در غیر این صورت افراد دچار انواع بیماری ها خواهند شد.
بعنوان مثال:‌ آیا تاکنون اندیشیده اید که فرق ماست با ترشی و خرما چیست؟‌
هر کدام چه اثرات مفید یا مخربی را در مغز و سایر اندام های بدن ایجاد می کنند یا خیر؟‌
بدن انسان هم از اندام های مختلفی تشکیل شده و هر کدام دارای طبع مختلفی هستند که مختصری به آن می پردازیم. جالب توجه این که بدن انسان از اندام های مختلفی تشکیل شده است مانند:
مغز,‌ کلیه ها,‌ کبد,‌ استخوان ، سیستم گوارش و امثالهم... از نظر طب قدیم هر کدام از این اندام ها دارای طبع خاصی بوده که باید مورد شناسایی قرار گیرد, تا اشخاص در نوع غذای مصرفی خود دقت بیشتری را مبذول دارند.

بعنوان مثال ‌سیستم مغز و اعصاب (اعصاب مرکزی) از طبع سردی برخوردار است یعنی این اندام گرایش بحالت ا سیدی دارد و اگر افراد از غذاهای سردی بخش (‌اسیدی)‌ مرتب استفاده نمایند این عضو حساس را دچار اختلال و بیماری خواهند نمود از جمله ( MS )‌
     
  
مرد

 
قهوه ممکن است از ام‌اس پیشگیری کند

خوردن یک فنجان قهوه غلیظ ممکن است کارهای بیش از هشیارکردن شما در اول صبح انجام دهد

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که قهوه ممکن است در برابر بیماری ام‌اس محافظت ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دانشمندان بنیاد پژوهش پزشکی اوکلاهما در آمریکا نشان دادند که که موش‌هایی که از طریق تحریک دستگاه ایمنی در آنها یک بیماری مشابه بیماری اسکلروز متعدد یا ام‌اس (MS) در انسان آنها ایجاد شده بود، هنگامی که هر روز معادل مصرف شش تا هشت فنجان قهوه در انسان به آنها قهوه دادند، از ابتلا به این بیماری در امان ماندند.




لیندا تامپسن از بنیاد پژوهش پزشکی اوکلاهما در آمریکا که به همراه همکارانی از دانشگاه کورنل و دانشگاه تورکو در فنلاند این بررسی را انجام داده است، در این باره گفت:‌"یافته هیجان‌انگیز و غیرمنتظره‌ای است و به نظر من می‌تواند در بررسی ام‌اس و سایر بیماری‌ها مهم باشد."

کافئین موجود در قهوه از اتصال آدنوزین، که یکی از چهار واحد ساختمانی DNA هم هست، با گیرنده‌هایش در بدن موش‌ها جلوگیری کرده بود.

آدنوزین مولکولی همه‌جا حاضر در بدن انسان‌ها است و نقش عمده‌ای در کمک به کنترل روندهای بیوشیمیایی آن از خواب گرفته تا مهار بیداری ایفا می‌کند.

هنگامی که اتصال این مولکول به گیرنده‌ آن مهار می‌شود،گلبول‌های سفید دستگاه ایمنی نمی‌تواند به دستگاه عصبی برسند و واکنش‌هایی را ایجاد کنند به بیماری مشابه ام‌اس انسان‌ها در موش‌ها با نام "آنسفالومیلیت خودایمنی تجربی" (EAE) می‌انجامد.

این یافته‌ها می‌تواند کاربردهای مهمی برای سایر بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید داشت باشد که ناشی از حمله دستگاه ایمنی به بدن خود بیماران هستند

البته خانم تامپسن که نتایج تحقیقات او همکارانش در نشریه the Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، هشدار می‌دهد که هنوز کار بسیار بیشتری لازم است تا راهی برای درمان ام‌اس این بیماری ناتوان‌کننده و پیشرونده در انسان‌ها یافت شود.

او می‌گوید: "بدن موش با بدن انسان متفاوت است، و ما بدون آزمایش‌های بیشتر نمی‌توانیم مطمئن باشیم که کافئین اثر مشابهی در بدن انسان‌های مستعد به ابتلا به ام‌اس دارد."
به نظر او شاید قدم عمده بعدی در این راه بررسی‌های گذشته‌نگر برای ارزیابی میزان مصرف کافئین در بیماران مبتلا به ام‌اس باشد.

تخمین زده می‌شود که حدود 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان به ام‌اس مبتلا باشند. در این بیماری تخریب دستگاه عصبی مرکزی به دلایل ناشناخته باعث از بین‌رفتن قدرت و هماهنگی عضلات می‌شود
     
  
مرد

 
فمپریدین ناتوانی بیماران ام‌اس را کاهش می‌دهد

یک داروی تجربی به نام فمپریدین توانایی راه رفتن را در برخی از بیماران مبتلا به ام‌اس بهبود می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در یک بررسی که نتایج آن روز جمعه 27 فوریه (9 اسفند) در نشریه لانست منتشر شده است،‌ پزشکان 301 فرد بزرگسال مبتلا به ام‌اس در آمریکا و کانادا وارد یک کارآزمایی بالینی کردند. به 229 بیمار داروی فمپیریدین و به 72 نفر دیگر دارونما داده شد.

از میان افرادی که دارو دریافت کرده بودند، در فقط یک سوم آنها سرعت در راه رفتن در یک مسافت 7.69 متری افزایش یافت. این افزایش سرعت حدود 25 درصد بود.

از میان افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، حدود 8 درصد افراد افزایش سرعت راه‌رفتن را تجربه کردند.

ظاهرا دارو به خوبی تحمل شده بود. فقط 11 نفر، یعنی کمتر از 5 درصد، از بیمارانی که فمپریدین دریافت کرده بودند،‌ به خاطر اثرات جانبی دارو از این کارآزمایی 14 هفته‌ای خارج شدند.

سرپرست این پژوهش، آندرو گودمن،‌متخصص اعصاب از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر در نیویورک در یک اعلامیه خبری گفت:‌"این بررسی بیانگر آن است که فمپیریدین می‌تواند راه‌ جدیدی برای درمان ام اس (اسکلروز متعدد)‌ بگشاید و شاید به اولین دارویی بدل شود که برخی از علائم این بیماری را بهبود بخشد."

"این داده‌ها بیانگر آن است که برای زیرگروهی از بیماران ام‌اس، کارکرد دستگاه عصبی به طور نسبی با مصرف این دارو قابل برگشت است."

حدود یک میلیون نفر در سراسر دنیا به ام‌اس- یک بیماری تحلیل‌برنده که در آن دستگاه ایمنی بدن به میلین، غلاف چربی محافظت‌کننده اعصاب حمله می‌کند، دچار هستند.

در نتیجه انتقال پیام‌های میان سلول‌های عصبی دچار تاخیر یا اختلال می‌شود و یا به کلی قطع می‌شود، و این امر به نوبه خود به مشکلاتی در هماهنگی حرکات و تعادل، و نیز تارشدن دید و لکنت زبان منجر شود.

داروهای فعلی برای درمان ام‌اس دستگاه ایمنی را مهار می‌کنند. این داروها برای کندکردن پیشرفت بیماری مفید هستند، اما نمی‌توانند کارکرد حسی یا حرکتی مختل‌شده را بهبود بخشند.

فمپریدین مشکل تخریب‌شدن میلین را برطرف نمی‌کند. در عوض، تصور بر این است که این دارو با مسدودکردن کانال‌های یون پتاسیم بر روی سطح سلول‌های عصبی عمل می‌کند.
این کانال‌ها تفریبا مانند دروازه‌ عمل می‌کنند، و به تنظیم تکانه‌های الکتریکی که در طول عصب سیر می‌کنند، یاری می‌رسانند.

این بررسی مرحله نهایی یک فرآیند سه‌مرحله‌ای کارآزمایی‌های بالینی برای ارزیابی داروهای جدید از لحاظ ایمنی و کارآیی برای درمان ام‌اس است.

سازنده داروی فمپریدین، Acorda Therapeutics این ماه برای گرفتن مجوز این دارو درخواستی را به سازمان غذا و داروی آمزیکا ارائه کرد.
     
  
صفحه  صفحه 4 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
علم و دانش

از بیماری ام اس چه می دانید

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA